de nieuwe radiohead lekkere gelaagde indie-rock, verschillende nummers op de plaat die mij soms eens deden denken aan de Trail of Dead, maar soms ook helemaal niet.
ze hebben ondertussen een Juno award gewonnen voor beste alternatieve album, en krijgen overal (bij gewaardeerde critici) lovende kritieken, en geheel terecht
ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.
quote:Duurt inderdaad nog een paar maanden voor de CD wereldwijd wordt gereleased; volgens Pitchfork hebben ze vorige week pas een contract getekend met een major label daarvoor.
Op maandag 16 juni 2003 15:24 schreef MadScientist het volgende:
almost crimes, kc accidental (dit is overigens de naam van een andere band), stars and sons, looks just like the sun vind ik goede nummers (representatief).ik weet niet of de cd hier verkocht wordt, ik kan me voorstellen dat dat nog niet zo is.
Trail of Dead vind ik een best goede vergelijking, met name qua sfeer en spanningsbouw af en toe, maar dan toch allemaal net weer iets anders - soms met iets tegendraadsere noise, meer instrumentale soundscapes, en ook iets gevarieerder en veelzijdiger qua stijl. Maar erg goed album inderdaad.
Overigens vind ik dat de CD wel wat indommelt tegen het einde van de CD, en het aandachtspunt een beetje bij het eerste deel komt te liggen... Waarschijnlijk omdat het tweede deel veel minder extreem gevarieerd is en veel rustiger is van aard dan het eerste - het contrast is gewoon net iets te groot om goed te werken (het Cocoon Crash-effect, zeg maar ). Waar bijvoorbeeld Lover's Spit en I'm still your Fag op zichzelf wel mooie nummers zijn, doen ze als "blokje" een beetje vermoeiend aan, zo dicht tegen het einde van de plaat; hadden ze van mij of wel iets beter kunnen verspreiden over het album.
Maar goed, da's meer een persoonlijke mening.
Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.
quote:De officiële wereldwijde release was afgelopen maandag, en afgezien van het feit dat het artwork er beter op geworden is, ziet het er niet naar uit dat er iets van bonustracks of speciale features zijn toegevoegd. Wat prima is, wat mij betreft.
Op zaterdag 19 juli 2003 00:27 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb de CD ondertussen al een tijdje in huis, besteld bij amazon... En nu maar hopen dat de wereldwijde release niet vergezeld zal gaan met allerlei extra bonustracks en vergelijkbare extraatjes.
Uiteraard! Bran Van 3000quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:51 schreef schaap001 het volgende:
Dankzij dit topic heb ik er weer een lekkere plaat bijthanks! Zat het te lezen allemaal en besloot het eens te checken!
[afbeelding]
Het doet me af en toe ook een beetje aan Bran Van 3000 denken: die maakten ook van die gevarieerde, broeierige platen. Kent iemand dat bandje nog trouwens?
Hoezo?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:52 schreef JelleS het volgende:
Klinkt niet echt als een nummer dat je zou verwachten van een solo-album. Maar absoluut niet verkeerd!
Verder heb ik nu pas de tijd genomen om die soloplaat van Kevin Drew op me in te laten werken. Erg fijne plaat!quote:It's a family affair yet again for the next installment of the Broken Social Scene Presents series, this time featuring Scene co-founder Brendan Canning at the helm. Something for All of Us... is Canning's entry into the series, and it's due July 22 (not May 27 as previously reported) in North America from Arts&Crafts.
Produced by Canning in Toronto with Ryan Kondrat and John LaMagna, the set is rife with the sort of folks you'd expect on such an affair. Scene regulars Kevin Drew (who led the first installment of the BSS Presents series), Justin Peroff, Andrew Whiteman, and Ohad Benchetrit all make appearances, as do friends like Stars' Amy Millan, Metric's James Shaw, Jason Collett, the Stills' Liam O'Neil, and Land of Talk's Liz Powell. Canning and frequent BSS/Apostle of Hustle contributor Lisa Lobsinger duet on a tune called "Antique Bull".
The whole Scene, including Amy Millan, will hit the road later this week for the first of quite a few of those European tour dates we mentioned a while back. Expect to hear tunes from the whole BSS catalog as well as a few new tunes from the Canning LP. And, in keeping with the album's title, there are North American festival appearances aplenty to come later in the summer.
Something for All of Us...:
01 Something for All of Us
02 Chameleon
03 Hit the Wall
04 Snowballs & Icicles
05 Churches Under the Stairs
06 Love Is New
07 Antique Bull
08 All the Best Wooden Toys Are Made in Germany
09 Been at It So Long
10 Possible Grenade
11 Take Care, Look Up
Dat dus!quote:Op zondag 11 mei 2008 11:48 schreef Rubbish11 het volgende:
Ben erbij morgen!
Niet veel aan toe te voegen. Echt fe-no-me-naal!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:00 schreef Grobbel het volgende:
Echt geweldig concert gezien gisteren! The Brunettes waren verrassend leuk, met meer vrolijke blazers dan op plaat. En BSS, tja, wat kun je er over zeggen? Een briljant zooitje ongeregeld. Echt een superlange set (2 uur en 20 minuten), met erg veel grapjes, spontane jams en interactie met het publiek tussendoor. Zo een beetje elk nummer gehoord wat je vooraf wellicht had willen horen.
De bandleden zijn trouwens ook megasympathiek, naderhand nog een beetje mee staan babbelen. Die hebben sowieso tot diep in de nacht nog bij Roosje rondgehangen.Ik ging uiteindelijk zelf ook pas om een uur of 3 bij Roosje weg, geloof ik. Erg toffe avond!
Bee Hivesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:09 schreef blue_funk het volgende:
Luister eens naar "Lover's Spit" (ben even kwijt op welk album het staat), en check daarna de versie op het album "Bee Hives"... vocals: Feist. Beide versies zijn prachtig, maar de versie gezongen door Feist (optreden in de Melkweg 21 september overigens) geeft me toch echt kippenvel.
![]()
Ik vind ze eigenlijk alledrie wel vergelijkbaar van niveau. De laatste wel net iets minder experimenteel en spannend, maar die is gewoon wat poppyer. Maar alledrie klasse albums. Je hebt ook nog het 1e album (dus eigenlijk zijn het er 4) maar dat is eigenlijk gewoon ambient/postrock. Ook leuk, maar die is wel echt minder. En dan dus die Bee Hives EP met andere uitvoeringen van een aantal nummers. Geniaal. Zeker de Feist versie van Lover's Spit.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:55 schreef Gehenna het volgende:
You forgot it in people, staan wel een paar leuke nummers op, maar verder ken ik die band niet zo. Zijn die andere albums nog wat? ik hoorde dat die laatste behoorlijk tegenviel namelijk...
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Broken Social Scene heb ik me pas sinds kort echt in verdiept. Belachelijk, want het is echt een fantastische band.![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:36 schreef Norrage het volgende:
Ik zit niet elke week boven de 100 plays van 1 artiest, maar het is me deze week gelukt
Forget it in People wordt naar mijn mening altijd als de beste gezien, en zeker niet Broken Social Scnequote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben ze albums die beter zijn dan hun selftitled? Mensen vertelden mij altijd dat dat de enige écht goeie was, dus ik heb nooit verder gekeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |