abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2003 @ 18:57:37 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11127058
ik zie hier nou al meerdere topics verschijnen over de groei van extreem rechts, het rechtse kabinet e.d. Wat ik me nou afvraag: moeten we ook bang zijn voor extreem rechts?

Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers. Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.

Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.

Wat denken jullie, zijn jullie bang voor een evt opkomst van extreem rechts?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 15 juni 2003 @ 18:58:27 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11127070
Zal extreem-rechts groeien? [herkansing] is een van de redenen voor dit topic. Helaas gaat het daar allang niet meer over het onderwerp van de TS
[..]
  zondag 15 juni 2003 @ 18:58:47 #3
56699 Boef
Niet ik, jij!
pi_11127076
Nee
Una Bachata?
XBL Gamertag: Flex0r75
pi_11127149
Nee.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:06:01 #5
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_11127174
Extreem-rechts is momenteel geen gevaar, extreem-links daarentegen heeft al heel wat aanslagen op hun naam staan. En extreem-links heeft een bovenlaag die zich in de Tweede Kamer genesteld heeft via de SP en GL, vind ik ook een stuk gevaarlijker.
History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:08:45 #6
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11127209
Ja, omdat heel veel mensen niet eens meer beseffen dat ze rechts-extremistisch bezig zijn. Die groep is nl. groter en groter aan het worden.

Met de huidige laag conjunctuur en de tendens om alles wat niet blank is de schuld te geven (dit is enigs overdreven neergeschreven) van hetgeen er mis is in de maatschappij wordt er een situatie neergezet die overeenkomt met de eerdere jaren in oud-Duitsland.

zondag 15 juni 2003 @ 19:09:20 #7
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11127218
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers.
Och, lees de posts hier op dit forum maar eens, zelfs veel mensen die ouder zijn dan twintig hebben extreem-rechtse denkbeelden. Daarnet las ik bijvoorbeeld een post waarin stond: <alle Marokkanen zijn kakkerlakken>.
quote:
Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.
Ik vind de LPF ook niet extreem-rechts, maar jouw argumenten slaan natuurlijk nergens op. Een exteem-rechtse partij kan ook <liberale> en <sociale> meningen hebben hoor. Hitler was bijvoorbeeld een dierenliefhebber.
quote:
Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.
Ik denk dat er minder extremistische moslims (100-200) in Nederland zijn dan nazi's (een paar duizend).

Het gevaar komt echter van de gewone moslims. Laatst las ik in Vrij Nederland dat 77 procent van de Marokkanen geloof het belangrijkste in zijn/haar leven vindt. Ik zeg niet dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn, het gevaar komt van een erg klein deel.

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11127249
Bang zijn voor rechts-extremisme?

Het zou wel een rol kunnen gaan spelen in het verscherpen van conflicten op straat. Waardoor verhoudingen tussen bevolkingsgroepen zich gaan verscherpen.

In de politiek heb je er niets van te vrezen. In Den Haag wordt je gewoon platgeluld (altijd maar het midden zoeken) en anders doodgezwegen.

Het rechts-extremisme heeft een herkenbaar patroon, waardoor het op de juiste momenten ingrijpt een marginale stroming zal blijven. Hoogstens zal het populistisch rechts opbloeien, maar dat is beter op zich een mooie beheersings-maatregel.

We hebben meer te vrezen van het moslim-extremisme, niet omdat er zoveel van zijn, maar omdat we het niet kennen. We weten niet hoever ze durven te gaan. Daardoor zal het veel moeilijker in de hand te houden zijn.

(wat niet wegneemt dat rechts-extremistisch en moslim-extremistisch beiden verachtelijk zijn)

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:14:03 #9
57940 nuk3
Very interesting...
pi_11127280
Ik heb persoonlijk liever extreem links als extreem rechts. Maar goed, alles waar tè voor staat is weer niet goed (behalve te-vreden).
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
pi_11127328
Nederland heeft niks te vrezen voor aanslagen van moslim fundamentalisten.
lollig
pi_11127438
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:17 schreef ub40_bboy het volgende:
Nederland heeft niks te vrezen voor aanslagen van moslim fundamentalisten.
Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.

Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_11128019
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:25 schreef Heron_Ymus het volgende:

[..]

Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.

Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.

Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.
lollig
pi_11128453
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:57 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.

En waar baseer je dat aantal op?
pi_11128653
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:

[..]

Hierop: Tot 200 extremisten in Nederland

[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 15-06-2003 20:56]

lollig
  zondag 15 juni 2003 @ 20:48:10 #15
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11128781
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:

[..]

Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland
  zondag 15 juni 2003 @ 20:51:53 #16
19902 Hymn
CG Artist
pi_11128849
op dit moment nog niet, het enige wat de rechts extremisten doen op dit moment is de bek lostrekken en meer niet.
zodra ze gaan rellen/woorden bij daden zetten ( volgens mij klopt die uitdrukking niet ) wordt et een ander verhaal
pi_11128972
quote:
Op zondag 15 juni 2003 20:48 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland

Bedankt voor de link!^O^
  zondag 15 juni 2003 @ 21:00:31 #18
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_11129066
Misschien als je een blanke Nederlanders bent, dan hoef je niet bang te zijn voor extreem-rechts.

Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.

Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 15 juni 2003 @ 21:03:18 #19
19902 Hymn
CG Artist
pi_11129148
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
Misschien als je een blanke Nederlanders bent, dan hoef je niet bang te zijn voor extreem-rechts.

Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.

Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!

dat vink dus nergens op slaan

nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.

zondag 15 juni 2003 @ 21:04:25 #20
3904 Koos Voos
teringhond
pi_11129179
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
pi_11129223
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:04 schreef Koos Voos het volgende:
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
Cijfers graag. Stil eens met vooroordelen. Hoi
lollig
  zondag 15 juni 2003 @ 21:08:42 #22
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11129276
quote:
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker
Inderdaad, die willen hele bevolkingsgroepen vergassen...
pi_11129286
Extreem-rechts is wel gevaarlijk. Dat zie je in Belgie. Het zijn wolfen in schaapskleren, in Nederland hebben we die tendens ook even gehad en we zitten nu nog met de naweeen.

Het hoeft niet zo extreem te zijn om te leiden tot polarisatie en tot criminalisering van mensen met een andere kleur.
Ik ben er erg van geschrokken hoe makkelijk mensen in Nederland ineens achter een populistische leider aankuieren, op basis van sentiment en onderbuik, zonder bij zichzelf af te vragen wat ze aan het doen zijn. Ik ben tot de conclusie gekomen dat nazistische bewegingen snel weer kunnen opbloeien, niet perse op de manier als in de jaren dertig maar wel met misschien vergelijkbare effecten.

In de jaren dertig werd aanvankelijk ook gesteld dat het allemaal wel meeviel. Vorig jaar rond het Fortuynisme mocht je de term extreem-rechts ook niet in de mond nemen, terwijl het alle symptomen en karaktertrekken had. Je weet nooit hoe het zich ontwikkelt, misschien was het erg meegevallen met Fortuyn.

Maar de blinde manier waarop hele volksstammen achter een nieuwe populistische leider aanhobbelen, is op zijn minst veelzeggend.

pi_11129287
quote:
Extreem links is daarentegen veel onaantrekkelijker voor grote groepen mensen dan extreem-rechts.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 15 juni 2003 @ 21:11:22 #25
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_11129334
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:03 schreef Hymn het volgende:

[..]

nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.

Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.

Ik ben tot nu toe alleen op hardcore en techno feesten geweest en daar waren veel nazi's.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 15 juni 2003 @ 21:14:10 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11129410
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:09 schreef Gil-galad het volgende:

Het gevaar komt echter van de gewone moslims.

...

Ik zeg niet dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn, het gevaar komt van een erg klein deel.

Je spreekt jezelf een beetje tegen, wat bedoel je precies?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11129431
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:11 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.

Ik ben tot nu toe alleen op hardcore en techno feesten geweest en daar waren veel nazi's.

2step/ukgarage feesten géén nazi's En daar komen Veel mensen met verschillende afkomst. En nooit ruzie daar. Word weinig drugs gebruikt.
lollig
pi_11129479
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

2step/ukgarage feesten géén nazi's En daar komen Veel mensen met verschillende afkomst. En nooit ruzie daar. Word weinig drugs gebruikt.

Ik heb trouwens nog nooit ruzie gehad met een buitenlander. Daarentegen heb ik al wel vaak ruzie gehad met boeren.
lollig
  zondag 15 juni 2003 @ 21:19:35 #29
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11129528
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef Sidekick het volgende:
Je spreekt jezelf een beetje tegen, wat bedoel je precies?
Geloof is een gevaar voor de samenleving. De gewone moslims (en christenen) vormen een gevaar, alhoewel ze het vast niet zo bedoelen.
pi_11129669
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:19 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Geloof is een gevaar voor de samenleving. De gewone moslims (en christenen) vormen een gevaar, alhoewel ze het vast niet zo bedoelen.

Dat hoor ik vaker maar nou nooit eens met een goede onderbouwing.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zondag 15 juni 2003 @ 21:29:48 #31
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11129779
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef thoth het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker maar nou nooit eens met een goede onderbouwing.

De mens is een gevaar voor de samenleving. Geloof is slechts 1 van de instrumenten die hij of zji daarbij ter hand neemt.
Say your prayers
  zondag 15 juni 2003 @ 21:34:54 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11129881
Punt is, is dat vrijwel elk geloof geweld afkeurt. Misdaden gepleegd uit de naam van het geloof zijn dan ook vaker misdaden uit honger naar macht, (politieke) invloed of chantagemiddel (zie zelfmoordaanslagen door de Palestijnen).
pi_11130641
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:34 schreef Maerycke het volgende:
Punt is, is dat vrijwel elk geloof geweld afkeurt. Misdaden gepleegd uit de naam van het geloof zijn dan ook vaker misdaden uit honger naar macht, (politieke) invloed of chantagemiddel (zie zelfmoordaanslagen door de Palestijnen).
Dacht ik ook.

Maar dat betekent eigenlijk dat extreem rechts maar één van zaken is waarvoor we bang mogen zijn. Extreem links mag mensen terecht zorgen baren maar feitelijk is elke extreme gedachtengang die kracht bijgezet wordt met geweld een bron van problemen.

Maar pas als een dergelijk extremisme daadwerkelijk aan de macht dreigt te komen, lijkt het me zaak om ons echt zorgen te gaan maken.

Op dit moment mogen we ons meer zorgen maken over de reden waarom er linkse, rechtse en wat niet meer voor extremisten de kop opsteken en dat eens addresseren in plaats van alleen maar te wijzen en oordelen en snel weer achter de tv plaats te nemen.

zondag 15 juni 2003 @ 22:39:35 #34
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11131326
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:09 schreef thoth het volgende:

[..]

Dacht ik ook.

Maar dat betekent eigenlijk dat extreem rechts maar één van zaken is waarvoor we bang mogen zijn. Extreem links mag mensen terecht zorgen baren maar feitelijk is elke extreme gedachtengang die kracht bijgezet wordt met geweld een bron van problemen.

Maar pas als een dergelijk extremisme daadwerkelijk aan de macht dreigt te komen, lijkt het me zaak om ons echt zorgen te gaan maken.

Op dit moment mogen we ons meer zorgen maken over de reden waarom er linkse, rechtse en wat niet meer voor extremisten de kop opsteken en dat eens addresseren in plaats van alleen maar te wijzen en oordelen en snel weer achter de tv plaats te nemen.

Gedeeltelijk mee eens. Over elke extremiteit moet je je zorgen maken, want dit tast de basis aan van de Nederlandse maatschappij. Ik krijg alleen sterk het idee dat de invloed van de moslim fundamentalisten (zo ongeveer 200 man dus) sterk wordt overdreven.

Doordat het gevaar hiervan zo sterk wordt overdreven (gevoed door een stortvloed aan negatieve berichtgeving) krijgt extreem rechts de kans om te floreren op dit moment, zeker onder de jongere generatie.

pi_11132127
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef Maerycke het volgende:
Doordat het gevaar hiervan zo sterk wordt overdreven (gevoed door een stortvloed aan negatieve berichtgeving) krijgt extreem rechts de kans om te floreren op dit moment, zeker onder de jongere generatie.
En dat is nou juist een punt waar dan aandacht aan geschonken zou moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet normaal dat de media zo onzorgvuldig omspringt met de informatievoorziening. Echt veel gedegen analyses van wat er werkelijk gaande is, is er vaak niet en dan krijg je inderdaad van die scheve beelvorming.
  maandag 16 juni 2003 @ 08:24:24 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11135935
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:13 schreef thoth het volgende:

[..]

En dat is nou juist een punt waar dan aandacht aan geschonken zou moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet normaal dat de media zo onzorgvuldig omspringt met de informatievoorziening. Echt veel gedegen analyses van wat er werkelijk gaande is, is er vaak niet en dan krijg je inderdaad van die scheve beelvorming.

ja, maar moeten we berichtgevinmg als "marokkaanse jongeren voetballen met 4 mei kransen tijdens herdenking" dan maar gaan negeren? Dit zijn immers die olie op het vuur berichten voor mensen met een anti-buitenlander-houding. Datzelfde geld ook voor Opsporing Verzocht waarin de ene gekleurde man na de nadere wordt gezocht.
[..]
pi_11136721
Je moet volgens mij bang zijn voor iedere vorm van extremisme, omdat het voor een groot deel gebaseert is op intolerantie.

Extreem Rechts heeft om onduidelijke reden een gigantische haat tegen joden en allochtonen en Extreem Links heeft om onduidelijke redenen een gigantische haat tegen alles wat maar een beetje naar kapitalisme riekt

Beiden zijn kortzichtig en beiden zijn een potentieel gevaar

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_11138617
Ik ben niet zo zeer bang voor extreem rechts, als wel voor de groeiende ontevreden klaagcultuur in Nederland. Akkoord, we zitten in een recessie, maar desondanks gaat het hier vergeleken met de rest van de wereld lang niet slecht. Toch wordt er, naar mijn gevoel sinds Fortuyn, steeds harder gemord en geklaagd op een manier die we eerst niet kenden. Mensen menen ineens overal 'recht' op te hebben, en verliezen daarbij de menselijke maat uit het oog. De politie doet niks, hoor je vaak, de politiek is er niet voor ons, we worden belazerd en achtergesteld - allemaal volledig buitenproportionele klachten die we voor Fortuyn veel minder hoorden. Volgens mij komt dat doordat die klagers eigenlijk wel wisten dat de wereld nu eenmaal zo in elkaar zit: politie kan niet overal zijn, politiek is specialistisch en ingewikkeld. Maar sinds Fortuyn eisen we dat het anders gaat, omdat Pim heeft gezegd dat je dat kunt, mag en moet eisen. Ik vind dat een enge ontwikkeling, omdat het een sfeer van onvrede schept die zichzelf versterkt. En het erge is dat de behoefte nooit volledig bevredigd kan worden: je kunt politie bijplaatsen wat je wilt, maar ze zullen er nooit toevallig altijd precies zijn als jij ze nodig hebt, en je kunt nog zo hard brullen dat politiek in gewone-mensentaal gevoerd moet worden, maar op een bepaald niveau is dat gewoon niet doenlijk - dan ga je over-simplificeren en dan belazer je de kluit pas echt; dan krijg je Zuid-Amerikaanse politiek.

Maar is die onvrede een extreem rechts verschijnsel? Dat denk ik niet. Het is alleen wel een voedingsbodem voor extreem rechts. Als het lang genoeg doorbroeit, en er staat iemand op die nog een slagje harder is dan Fortuyn, kan ik me goed voorstellen dat die opnieuw idioot veel stemmen gaat krijgen. En als zo'n kerel dan wél extreem rechts blijkt te zijn, hebben we een serieus probleem. Want men laat zich erg gemakkelijk opjutten, de laatste tijd.

pi_11138795
alles wat extreem is is slecht, zij het links of rechts

wat ik 'griezeliger' vind is dat het er steeds meer in lijkt te sluipen, dit valt ook te zien hier op Fok!

hoewel ik denk dat het overgrote deel van Fok! weldenkende mensen zijn, zijn er toch een paar van die gasten die er maar rare ideeën op na houden...

eigenlijk is dit niet meer dan normaal. mensen zijn dom en vergeetachtig. Amper 60 jaar geleden werden nog miljoenen joden, homo's, zigeuners en gehandicapten vermoord, maar nu doen heel veel mensen alsof het aanstellerij was.

pi_11139277
quote:
Op maandag 16 juni 2003 11:48 schreef Voxen het volgende:
Ik vind dat een enge ontwikkeling, omdat het een sfeer van onvrede schept die zichzelf versterkt.
Waarom is dit een enge ontwikkeling? Problemen moeten aangekaart kunnen worden, zodra je het klagen over problemen een enge ontwikkeling gaat noemen krijg je weer die oude PVDA mentaliteit: "als ik het maar blijf ontkennen, dan bestaat het niet". Dat werkt dus niet.

Problemen moet je eerst accepteren alvorens je een oplossing kan gaan zoeken. Als men niet meer klaagt over het totale wanbeleid van Justitie, denkt men dat "het volk" het wel ok vindt. Door hierover te zeiken, is het inmiddels wel duidelijk wat de gemiddelde Nederlander van de (debielen die door moeten gaan voor) politie vindt.

Ik ben wel met je eens dat het eisende karakter van dit geklaag anders moet. Je kan namelijk niet van de een op de andere dag het complete beleid overhoop halen en iets beters opbouwen.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_11139403
quote:
Briljant stuk
Volledige instemming
  maandag 16 juni 2003 @ 12:23:58 #42
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11139416
quote:
- geschreven stuk -
Volledig mee eens..
pi_11139441
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:23 schreef Maerycke het volgende:
Volledig mee eens..
  maandag 16 juni 2003 @ 12:26:34 #44
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11139472
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:23 schreef Maerycke het volgende:
Volledig mee eens..
Ik niet.
Er wordt gedaan alsof PF iets veranderd heeft in de samenleving. Ik denk juist dat hij iets wat al veel langer leefde, expliciet heeft uitgesproken en vormgegeven.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 16 juni 2003 @ 12:29:45 #45
57236 Riothippie
hoezo, geen pinguin?
pi_11139535
ik denk niet dat we bang moeten zijn voor nederlandse extreem rechtsen.
die lui kunnen echt nix anders dan ruzie onder elkaar maken, en af toe eens demonstreren op een afgelegen fabrieksterrein.
maar feit is dat ik tegen die intolerante mongoloiden ben, die mensen haten vanwege kleur/geloof/sexuele voorkeur/geur uit hun mond/ wat dan ook.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 16 juni 2003 @ 12:32:05 #46
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11139574
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:26 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik niet.
Er wordt gedaan alsof PF iets veranderd heeft in de samenleving. Ik denk juist dat hij iets wat al veel langer leefde, expliciet heeft uitgesproken en vormgegeven.

Het enige dat PF heeft gedaan, is zorgen voor een ontevreden en polariserende samenleving. En of dat nou zo'n voordeel is te noemen, betwijfel ik ten sterkste..
pi_11139610
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:29 schreef Riothippie het volgende:
ik denk niet dat we bang moeten zijn voor nederlandse extreem rechtsen.
die lui kunnen echt nix anders dan ruzie onder elkaar maken, en af toe eens demonstreren op een afgelegen fabrieksterrein.
maar feit is dat ik tegen die intolerante mongoloiden ben, die mensen haten vanwege kleur/geloof/sexuele voorkeur/geur uit hun mond/ wat dan ook.
Ja, maar deze mensen bedreigen allochtone mensen ook. Waardoor zei zich hier niet meer thuis voelen. En zich meer naar de eigen groep gaan richten. En zich dan in partijen als de AEL gaan verenigen.
lollig
pi_11139622
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:26 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk juist dat hij iets wat al veel langer leefde, expliciet heeft uitgesproken en vormgegeven.
Buitenlanderhaat openlijk uitspreken komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen? De sterke leider die een kudde achter zich weet te verzamelen, dat komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen.

De Nederlandse samenleving is dus gemakkelijk te mobiliseren, is mijn conclusie.

maandag 16 juni 2003 @ 12:35:21 #49
57236 Riothippie
hoezo, geen pinguin?
pi_11139627
lachen.

Het opstarten van de extremistische AEL in Nederland geeft de Nederlanders het bewijs dat justitie faalt in het bestrijden van ondemocratische en intolerante organisaties.

dit heb ik dus gekopieerd van de site van de nieuwe nationale partij....
die lui zijn echt onnozel!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_11139649
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:32 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Het enige dat PF heeft gedaan, is zorgen voor een ontevreden en polariserende samenleving. En of dat nou zo'n voordeel is te noemen, betwijfel ik ten sterkste..

Ben ik het mee eens. Overal zie je nieuws berichten dat de spanning tussen de verschillende bevolkingsgroepen is opgelopen.

En het aantal toenemende extreem-rechtse mensen komt echt niet zomaar. Die komen door Pim Fortuyn

lollig
pi_11139687
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:35 schreef Riothippie het volgende:
lachen.

Het opstarten van de extremistische AEL in Nederland geeft de Nederlanders het bewijs dat justitie faalt in het bestrijden van ondemocratische en intolerante organisaties.

dit heb ik dus gekopieerd van de site van de nieuwe nationale partij....
die lui zijn echt onnozel!

Ja, zeker maar dat was al duidelijk. AEL een on-democratische partij?? Willen ze met geweld aan de macht komen? Nee ze doen gewoon mee aan de verkiezingen. Maar die gasten daar stoken elkaar gewoon op met onwaarheden.
lollig
pi_11139789
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:35 schreef SCH het volgende:

Buitenlanderhaat openlijk uitspreken komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen? De sterke leider die een kudde achter zich weet te verzamelen, dat komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen.

De Nederlandse samenleving is dus gemakkelijk te mobiliseren, is mijn conclusie.

Ja, en jij plakt mensen graag het etiketje 'buitenlander-hater' op, dat is al lang bekend. .
pi_11139824
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:36 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Overal zie je nieuws berichten dat de spanning tussen de verschillende bevolkingsgroepen is opgelopen.

En het aantal toenemende extreem-rechtse mensen komt echt niet zomaar. Die komen door Pim Fortuyn

Bullshit.. Pim fortuyn zei alleen maar wat al jaren in besloten kring gezegd werd. En een toename van extreem rechts? laat me niet lachen.. wellicht dat ze er nu meer voor uitkomen. Maar dat is ook weer mooi dat t aan de oppervlakte komt dan kan je t tensminste in de gaten houden.
pi_11139899
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, en jij plakt mensen graag het etiketje 'buitenlander-hater' op, dat is al lang bekend. .

Ja als je kritiek hebt op buitenlanders ben je dat al per definitie toch hier op fok
pi_11140049
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:
Jij vindt blijkbaar dat je allochtonen alles toe kans wensen en ze voor alles uit kan maken onder het mom 'dat het voor hun eigen bestwil' is
pi_11140108
quote:

[..]

Klopt, en op hardstyle feesten zie je ze ook vaak, maar op hardcore feesten loopt iedereen in lonsdale en mensen die er niet veel van weten denken dus dat lonsdale voor racisme staat, niet dus, ik draag het zelf ook, alleen de laatste tijd ga ik het steeds minder dragen want sjah het heeft nu eenmaal die slechte naam en daar wil ik niet me geasocieerd worden, dus: alleen nog maar lonsdale op hardcorefeesten voor mij!

En wat die nazi's betreft: je ziet ze inderdaad veel, maar meer dan irritant met hun handjes in de lucht lopen doen ze niet, je moet ze gewoon links laten liggen, dan is er niks aan de hand

Make The Floor Burn!
pi_11140142
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:57 schreef Pilldriver het volgende:

En wat die nazi's betreft...je moet ze gewoon links laten liggen.

Da's wel heel gemeen
pi_11140171
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's wel heel gemeen

ROFL!!!

Was mezelf niet eens opgevallen.....wel leuke woordspeling ja

Make The Floor Burn!
pi_11140582
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:55 schreef SCH het volgende:

Jij vindt blijkbaar dat je allochtonen alles toe kans wensen en ze voor alles uit kan maken onder het mom 'dat het voor hun eigen bestwil' is

Hoppa, daar gaat ie weer: "Jij vindt blijkbaar..."

Rot Ga toch eens op snel weg met die etiketjes van je, en leg mensen geen dingen in de mond.

-edit- .

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 16-06-2003 13:24]

maandag 16 juni 2003 @ 13:18:57 #60
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11140603
Heren, heren.. Language!
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  maandag 16 juni 2003 @ 13:41:16 #61
58040 Art_Vandelay
Mooie Plaatjes
pi_11141246
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ja, zeker maar dat was al duidelijk. AEL een on-democratische partij?? Willen ze met geweld aan de macht komen? Nee ze doen gewoon mee aan de verkiezingen. Maar die gasten daar stoken elkaar gewoon op met onwaarheden.

Een partij die via democratische weg de democratie wil afschaffen kan ik toch echt niet democratisch noemen. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Een dergelijke partij als het AEL is minstens zo gevaarlijk als de CP86 en moet gewoon verboden worden. Nu zal de AEL nooit een grote partij worden maar dat is het punt niet. Het gaat om een principe dat politieke stromingen die het hebben voorzien op de democratie niet getolereerd moeten worden.

En politieke stromingen gebaseerd op religieuze dogma's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. Ja, ook de SGP en de CU en het CDA. Maar dat is dus in ons huidige politieke klimaat geen haalbare kaart.

maandag 16 juni 2003 @ 13:48:18 #62
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11141443
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Precies, die gasten zouden gewoon eens de moeite moeten nemen om de statuten van de AEL door te lezen.
  maandag 16 juni 2003 @ 13:49:08 #63
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11141461
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:41 schreef Art_Vandelay het volgende:

[..]

Een partij die via democratische weg de democratie wil afschaffen kan ik toch echt niet democratisch noemen. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Een dergelijke partij als het AEL is minstens zo gevaarlijk als de CP86 en moet gewoon verboden worden. Nu zal de AEL nooit een grote partij worden maar dat is het punt niet. Het gaat om een principe dat politieke stromingen die het hebben voorzien op de democratie niet getolereerd moeten worden.

Lees jij de statuten van de AEL maar eens door, voordat je bepaalde mensen napraat.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:08:14 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11141934
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:41 schreef Art_Vandelay het volgende:

En politieke stromingen gebaseerd op religieuze dogma's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. Ja, ook de SGP en de CU en het CDA. Maar dat is dus in ons huidige politieke klimaat geen haalbare kaart.

Oftewel: Een mening is niet te tolereren omdat de dominee er ook zo over denkt, en is wel te tolereren omdat jij er zo over denkt?
  maandag 16 juni 2003 @ 14:11:28 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11142022
Maar om even ontopic te komen: Met extreme partijen heb ik in principe geen problemen, mits ze geweldloos zijn. Als je een mening, hoe abject ook, uitdraagt met alleen woorden, ok.

Begin je dingen te vernielen (rellen, aanslagen, enz) dan is het wat mij betreft afgelopen.

pi_11142100
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:11 schreef freako het volgende:
Maar om even ontopic te komen: Met extreme partijen heb ik in principe geen problemen, mits ze geweldloos zijn. Als je een mening, hoe abject ook, uitdraagt met alleen woorden, ok.

Begin je dingen te vernielen (rellen, aanslagen, enz) dan is het wat mij betreft afgelopen.

Tja en wat wanneer een partij zelf niets doet maar in haar woorden (in)direct wel aanzet tot geweld, rellen of haat?

Ik vind dat best moeilijk, naar mijn idee moet er ruimte zijn voor alle partijen maar ik vind het niet tof als er de mogelijkheid is voor extreme partijen om hun mening openbaar en groots uit te dragen.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:24:18 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11142317
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja en wat wanneer een partij zelf niets doet maar in haar woorden (in)direct wel aanzet tot geweld, rellen of haat?

Ik vind dat best moeilijk, naar mijn idee moet er ruimte zijn voor alle partijen maar ik vind het niet tof als er de mogelijkheid is voor extreme partijen om hun mening openbaar en groots uit te dragen.

Lijkt mij van hetzelfde laken een pak, zelf rellen of aanzetten tot rellen.

Oftewel: SGP, NCPN, SP en CD zitten aan de veilige kant (met wat twijfels bij de CD).

CP'86 duidelijk niet meer, en de AEL dreigt dezelfde kant uit te gaan. Aan de linkerkant van het politieke spectrum zitten zoveel van die clubjes, en ik kan zo snel niet op de naam komen van gewelddadige partijtjes in die hoek, hoewel ze er vast wel zijn. (Internationale Socialisten?).

pi_11142389
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:24 schreef freako het volgende:

[..]

Lijkt mij van hetzelfde laken een pak, zelf rellen of aanzetten tot rellen.

Dat wel, maar waar ligt de grens tussen aanzetten tot rellen en verkiezingsretoriek. het is erg moeilijk een grens te stellen ben ik bang.

Ik weet dat extreme partijen er gewoon zullen zijn en ook blijven, het is gewoon lastig om er goed mee om te gaan.

maandag 16 juni 2003 @ 14:34:56 #69
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11142600
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:06 schreef Pennypacker het volgende:
Extreem-rechts is momenteel geen gevaar, extreem-links daarentegen heeft al heel wat aanslagen op hun naam staan. En extreem-links heeft een bovenlaag die zich in de Tweede Kamer genesteld heeft via de SP en GL, vind ik ook een stuk gevaarlijker.
Jij hebt 'r ook geen reet van begrepen. "Hail to the Thief"? Toeval... Althans, dat hoop ik. Radiohead is een linkse band! Een echte SP band. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om de SP en GroenLinks gevaarlijk te noemen?

Ik ben veel banger voor extreem-rechts, die er een hele moordende geschiedenis op na hebben gehouden... De tweede wereldoorlog, de Ku Klux Klan, Bosnie.... Jeeeezzz... Genocide en al. Lekkere mensen.

Ik ben het er wel mee eens dat al het extreme slecht is. Maar om die SP/GL met extreem links en LPF met extreem rechts te vergelijken vind ik toch te...... Extreem.

... Don't infect me with your poison...
pi_11142755
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:48 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Precies, die gasten zouden gewoon eens de moeite moeten nemen om de statuten van de AEL door te lezen.

Lees de statuten van de NSDAP er maar eens door. Ook niets aan het handje in de beginjaren.

Verder is een partij die streeft naar de invoering van de Shaira gewoon gestoord en onwenselijk, lees JIJ dit maar eens:

quote:
AEL wil sharia via democratie invoeren

Jahjah: Als er honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af

door Kustaw Bessems en Hélène Butijn
2003-03-08
DEN HAAG, TILBURG - Is de Arabisch-Europese Liga nu vóór of tegen de sharia, de wetgeving ontleend aan de Koran? Vóór, zegt leider Dyab Abou Jahjah. De liga wil islamitische wetten invoeren in Nederland en de rest van Europa, maar wel via de democratie. Hij hield dit zijn gehoor voor tijdens een lezingenreeks in Nederland.

Jahjah voltooit vandaag in Amsterdam zijn toernee van een week. De Libanese Belg kwam de lancering van de Nederlandse tak aan de Arabisch-Europese Liga (AEL) opluisteren. In het concept-programma van AEL Nederland staat dat die tegen de 'blinde toepassing' van de sharia is. ,Sommige media hebben hieruit geconcludeerd dat de AEL tegen de sharia is. Ten onrechte'', aldus Jahjah.[b/]

,,[b]Wij wijzen de sharia niet af. Een moslim kan niet tegen de sharia zijn, want het is zijn plicht om hiernaar te streven. Alleen vinden wij dat je de sharia niet aan anderen moet opleggen. Je moet proberen haar langs democratische weg te verwerkelijken.''

Jahjah zegt dat de sharia niet alleen uit straffen bestaat, maar een totaalpakket van rechten en plichten is. De sharia voorziet bijvoorbeeld in maatregelen tegen armoede. ,,Als er in een land honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af. Als alle voorzieningen er zijn en hij steelt, dan mag je hakken.''

Hiernaar gevraagd, veroordeelt Jahjah de dreigende steniging van overspelige vrouwen in Nigeria. ,,Want daar genieten burgers nog niet alle islamitische rechten.'' Hij wijst er verder op dat een ontrouwe vrouw volgens islamitisch recht niet zómaar mag worden gestenigd. ,,Vier getuigen moeten de daad met eigen ogen hebben gezien. Dat soort waarborgen wordt vaak vergeten. Het beeld van islamitische wetten is gebaseerd op de excessen.''

Geïnspireerd op de sharia wil de AEL onder meer de verkoop van alcohol door supermarkten verbieden en de huwbare leeftijd voor meisjes verlagen naar zestien. ,,Volgens de islamitische waarden en normen is een meisje volwassen met veertien, dus een meisje van zestien is dat zeker.''

Moslims die in Nederland op eigen houtje islamitische straffen willen uitdelen, vindt Jahjah extremistisch. ,,Maar ik vind de mensen ook extremistisch die zeggen: islam is alleen mijn persoonlijke spiritualiteit, zonder politieke connotatie. Dat is een marginaal groepje.''

Jahjah vindt dat moslims hun streven naar de sharia niet moeten verhullen. ,,Je moet niet liegen over de islam. Zelfs de meeste autochtonen hebben dat door.''

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1047019666694.html

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:42:01 #71
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11142823
Het is maar wat je onder 'bang' verstaat. Neo-nazi's hebben we gelukkig in een verwaarloosbaar aantal en ook extreem-links is gelukkig geen grote groep mensen. Extreem-rechts heeft echter wel veel en veel verwerpelijke standpunten. Het zijn ware haatpredikers terwijl mensen uit extreem-linkse hoek vaak een beetje kortzichtige idealisten zijn.

Extreem-rechts is denk ik wel een stuk geaccepteerder dan zijn linkse tegenhanger. Hier op Fok! lees ik regelmatig posts van mensen die ik direct als extreem-rechts zou bestempelen en dat vind ik een beetje een eng idee.

Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 14:43:13 #72
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11142860
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:42 schreef LuQas het volgende:
Het is maar wat je onder 'bang' verstaat. Neo-nazi's hebben we gelukkig in een verwaarloosbaar aantal en ook extreem-links is gelukkig geen grote groep mensen. Extreem-rechts heeft echter wel veel en veel verwerpelijke standpunten. Het zijn ware haatpredikers terwijl mensen uit extreem-linkse hoek vaak een beetje kortzichtige idealisten zijn.

Extreem-rechts is denk ik wel een stuk geaccepteerder dan zijn linkse tegenhanger. Hier op Fok! lees ik regelmatig posts van mensen die ik direct als extreem-rechts zou bestempelen en dat vind ik een beetje een eng idee.

Helemaal mee eens!
pi_11142876
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:34 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Ik ben veel banger voor extreem-rechts, die er een hele moordende geschiedenis op na hebben gehouden... De tweede wereldoorlog, de Ku Klux Klan, Bosnie.... Jeeeezzz... Genocide en al. Lekkere mensen.

Hmm, extreem-links heeft er in de geschiedenis nog veel meer koud gemaakt. De USSR, Pol Pot, Mao, allemaal extreem-linkse dictators die er miljoenen hebben vermoord wegens 'niet socialistisch genoeg' zijn... of andere vage redenen.

Maar hebben we het al zo vaak over gehad....

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:43:46 #74
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11142878
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Lees de statuten van de NSDAP er maar eens door. Ook niets aan het handje in de beginjaren.

Verder is een partij die streeft naar de invoering van de Shaira gewoon gestoord en onwenselijk, lees JIJ dit maar eens:
[..]

de AEL heeft mijns inziens extreem-conservatief/rechts. Heeft niks met links te maken.
Afrika Paprika
pi_11142921
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:43 schreef LuQas het volgende:

[..]

de AEL heeft mijns inziens extreem-conservatief/rechts. Heeft niks met links te maken.

Daar heb je gelijk in. Ze zijn extreem-rechts/conservatief. Des te lachwekkender is hun samenwerking in Belgie met de extreem-linkse PvdA in de lijst Resist.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:46:20 #76
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11142958
quote:

[..]

Pardon? Ken je de 'onveranderlijke' 25 puntenlijst niet? Joden moest het burgerrecht worden ontnomen.
quote:
Bereits das Parteiprogramm vom 24.2.1920 zeigte stark antiliberale, antikapitalistische, imperialistische und besonders antisemitische Züge. Massgebend für Ideologie und Politik der NSDAP waren besonders die ersten vier Punkte des Parteiprogramms:

Die Schaffung eines Großdeutschlands, in dem alle Deutschen zusammengefasst wären.

Die Revision des Versailler Vertrags

Die Forderung nach Kolonien für Deutschland

Die Entfernung aller Juden aus Deutschland

http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html
  maandag 16 juni 2003 @ 14:47:01 #77
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11142982
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hmm, extreem-links heeft er in de geschiedenis nog veel meer koud gemaakt. De USSR, Pol Pot, Mao, allemaal extreem-linkse dictators die er miljoenen hebben vermoord wegens 'niet socialistisch genoeg' zijn... of andere vage redenen.

Maar hebben we het al zo vaak over gehad....

Het gaat er niet om welke stroming meer slachtoffers op haar geweten heeft. De nuance die jij uit het oog verliest is dat de extreem-linkse voorbeelden die je aandraagt compleet foute uitwerkingen zijn van een ideologie (het communisme) die in principe heel positief is en het beste met de wereld voor heeft.

De fascistische/nationalistische/nazistische ideologieen zijn daarentegen a priori haatdragend en schuwen geen grof geweld.

Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 14:53:44 #78
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143194
quote:

[..]

Geschiedenisles is hoelang geleden voor jou?

Oh en Sjaria is een manier van leven voor moslims.

ps: als jij in de statuten van de AEL iets kan vinden wat wijst op uitroeïng van een ras (o.i.d.), toon me dat dan.
http://www.ael.nl/ol2.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 14:57]

maandag 16 juni 2003 @ 14:54:42 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11143213
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:47 schreef LuQas het volgende:

[..]

De fascistische/nationalistische/nazistische ideologieen zijn daarentegen a priori haatdragend en schuwen geen grof geweld.

Ik heb zo'n gevoel dat jij links bent? . Je bent wat bevooroordeeld vind ik. De essentie van fascistische ideologieen is ook niet om gewelddadig te zijn, dat is ook alleen maar een gevolg. Fascisten willen een raszuiver volk (waarbij het eigen volk superieur is de andere), onder een sterke leider.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:56:03 #80
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11143252
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:54 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat jij links bent? . Je bent wat bevooroordeeld vind ik. De essentie van fascistische ideologieen is ook niet om gewelddadig te zijn, dat is ook alleen maar een gevolg. Fascisten willen een raszuiver volk (waarbij het eigen volk superieur is de andere), onder een sterke leider.

Ik ben het helemaal met LuQas eens... Wat je hier noemt, da's toch gewoon ziek ja? Niet dan!?
  maandag 16 juni 2003 @ 14:58:42 #81
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11143315
quote:

[..]

Sorry, maar Luqas heeft wel gelijk. Fascisme is een militairistische beweging en dus a priori eerder geneigd tot geweld over te gaan, als men zijn zin niet krijgt.
pi_11143333
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Pardon? Ken je de 'onveranderlijke' 25 puntenlijst niet? Joden moest het burgerrecht worden ontnomen.
[..]

http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html

Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?
  maandag 16 juni 2003 @ 15:00:11 #83
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11143357
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?

Nee, vertel? Met bronvermelding, graag.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:00:43 #84
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143371
Fascisme kent zijn oorsprong trouwens in Italië (mussolini)
  maandag 16 juni 2003 @ 15:02:28 #85
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11143421
quote:

[..]

Ik heb op school ooit de negen kenmerken van het fascisme moeten leren en een daarvan was zeker ook het met geweld bestrijden van alles wat geen fascisme is. Geweld is dus wel een inwendig kenmerk van het fascisme.
Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 15:03:07 #86
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143438
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

quote:
Sjaria en mensenrechten
Mensenrechten vloeien voort uit de islam en zijn daarin vast verankerd. De waardigheid van de mens staat daarin centraal. De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten. Hierbij wordt inhoudelijk verwezen naar de Verklaring van Cairo over mensenrechten in Islam (1990). De verklaring van de Arabische Staten omtrent mensenrechten (1994) is hieraan complementair. In de islam zijn de rechten van minderheden en de rechten van vrouwen gewaarborgd.
bron

nog een 'interessante' van de AEL:

quote:
Over moslims die leven in een westerse democratie

Als het gaat om de opstelling van moslims zijn voor de AEL de volgende uitgangspunten van belang.

* Moslims zijn eraan gehouden aan de (grond)wetten van het land waarin zij wonen, te eerbiedigen.

* Moslims dienen als individuen en als groep actief te participeren in de samenleving.

* Moslims dienen actief invulling te geven aan het grondwettelijke recht zich te organiseren om de rechten van hun gemeenschap te behartigen en voor de islam als levenswijze maatschappelijke ruimte te creëren.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:05]

pi_11143446
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:53 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Geschiedenisles is hoelang geleden voor jou?

Oh en Sjaria is een manier van leven voor moslims.

ps: als jij in de statuten van de AEL iets kan vinden wat wijst op uitroeïng van een ras (o.i.d.), toon me dat dan.
http://www.ael.nl/ol2.htm

Jahjah zegt zelf de SHaira in te willen voeren. En daar gebeurt wel iets anders met een winkeldief dan een klapje in zijn maag hoor.

De Shaira is een pure fascistische set regels die regelrecht uit de middeleeuwen komen. Heb je het stuk van Trouw gelezen?

Waar staan de statuten van de AEL dan op die link?

pi_11143509
quote:

[..]

Ja dat willen ze wel. Maar dat gaat er toch nooit komen want dan moeten ze meer dan 75 zetels in de kamer halen. En in Belgie waar er meer polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen bestaat. Kreeg de AEL geen eens meer dan 0,1% (ofzoiets) van de stemmen. Dus Jeukaanmijnnaat dat je je druk maakt om zon partij benadrukt maar weer dat je bang bent voor de Islamitisering. Terwijl er maar 890.000 moslims in Nederland zijn. (http://www.katholieknederland.nl/nieuws/archief/index_2002_november_14368.html)

De meeste allochtonen stemmen gewoon op de bestaande Nederlandse partijen. Inplaats van op de AEL

lollig
pi_11143522
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:03 schreef Nyrem het volgende:

[..]

[..]

bron

nog een 'interessante' van de AEL:
[..]

Jij vindt het stenigen van een vrouw omdat ze overspel gepleegd zou hebben dus okay? Dat is de waardigheid die allah garandeerd?
  maandag 16 juni 2003 @ 15:08:49 #90
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143589
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

De Shaira is een pure fascistische set regels die regelrecht uit de middeleeuwen komen. Heb je het stuk van Trouw gelezen?

Ik vertrouw liever iemand die echt weet wat de Sjaria betekent, dan iemand die tegen de Sjaria is en die daar een mening over heeft.

By the way, ik ben niet voor de Sjaria (of anders gezegd way of life van een moslim); omdat dat betekent dat ik dan moslim zou zijn. Ik ben geen aanhanger van een religie; maar ben wel voorstander van een eerlijke en feitelijke berichtgeving over bepaalde zaken.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:11]

maandag 16 juni 2003 @ 15:09:36 #91
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143615
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:06 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Jij vindt het stenigen van een vrouw omdat ze overspel gepleegd zou hebben dus okay? Dat is de waardigheid die allah garandeerd?

Hallo, wakker worden uit je eigen wereldje.... lees eens goed.... en toon mij eens aan waar je dat leest.

Waarschijnlijk heb jij het over interpretatie van de Sjaria; wat dat betreft is daar wel soms sprake van discrepantie.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:13]

maandag 16 juni 2003 @ 15:10:16 #92
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_11143635
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:06 schreef Pennypacker het volgende:
Alsof SP en GL ook maar iets te maken hebben met die aanslagen..... behalve dat de plegers ervan misschien op een van deze beide partijen hebben gestemd
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_11143682
quote:
Op zondag 15 juni 2003 21:09 schreef SCH het volgende:
Ik ben er erg van geschrokken hoe makkelijk mensen in Nederland ineens achter een populistische leider aankuieren, op basis van sentiment en onderbuik, zonder bij zichzelf af te vragen wat ze aan het doen zijn.
En het komt niet in je op dat mensen misschien op de LPF hebben gestemd vanwege de dingen die al jarenlang in hun buurt gebeuren of om de dingen die ze dagelijks op straat meemaken?
Dat heeft niets met sentiment of onderbuik te maken, maar dat is een keiharde realiteit...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_11143712
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

De Doodstraf

Net zoals voor 'overspel'

http://www.amnesty.org.au/women/report-nigeria.html

Haleluja die Shaira.

pi_11143754
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:08 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik vertrouw liever iemand die echt weet wat de Sjaria betekent, dan iemand die tegen de Sjaria is en die daar een mening over heeft.

By the way, ik ben niet voor de Sjaria (of anders gezegd way of life van een moslim); omdat dat betekent dat ik dan moslim zou zijn. Ik ben geen aanhanger van een religie; maar ben wel voorstander van een eerlijke en feitelijke berichtgeving over bepaalde zaken.

Eerlijke en feitelijke berichtgeving is dat op overspel, of het beledigen van Mohammed/Allah, op het af willen zweren van het islamitische geloof in de Shariah-wet de doodstraf staat.

http://www.hraic.org/capital_punishment_and_prophet_muhammad.html

maandag 16 juni 2003 @ 15:15:50 #96
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11143789
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

De Doodstraf

Haleluja die Shaira.

lees jij dit nog maar eens:

http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/324/

maandag 16 juni 2003 @ 15:15:58 #97
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11143793
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:10 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Alsof SP en GL ook maar iets te maken hebben met die aanslagen..... behalve dat de plegers ervan misschien op een van deze beide partijen hebben gestemd

Penny snapt 'r geen reet van, laat maar...
  maandag 16 juni 2003 @ 15:17:48 #98
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11143858
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En het komt niet in je op dat mensen misschien op de LPF hebben gestemd vanwege de dingen die al jarenlang in hun buurt gebeuren of om de dingen die ze dagelijks op straat meemaken?
Dat heeft niets met sentiment of onderbuik te maken, maar dat is een keiharde realiteit...

Dat heeft alles met sentiment en onderbuikgevoelens te maken. Mensen die om deze redenen op de LPF stemden, deden dat omdat Fortuyn min of meer de enige was die ze hier in erkende, niet omdat ze het nou zo eens waren met het partij-programma van de LPF.
Afrika Paprika
pi_11143884
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:15 schreef Nyrem het volgende:

[..]

lees jij dit nog maar eens:

http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/324/

quote:
Sjaria en mensenrechten
Mensenrechten vloeien voort uit de islam en zijn daarin vast verankerd. De waardigheid van de mens staat daarin centraal. De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten. Hierbij wordt inhoudelijk verwezen naar de Verklaring van Cairo over mensenrechten in Islam (1990). De verklaring van de Arabische Staten omtrent mensenrechten (1994) is hieraan complementair. In de islam zijn de rechten van minderheden en de rechten van vrouwen gewaarborgd.
En hoe willen ze dit rijmen met een vrouw stenigen? Staat in de Sharia wegens overspel... Dat klopt dus niet, en dit stukje van de AEL verzwijgt dus de straffen die alle mensenrechten helemaal niet respecteren... contradictie dus.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:18:47 #100
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11143894
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:17 schreef LuQas het volgende:

[..]

Dat heeft alles met sentiment en onderbuikgevoelens te maken. Mensen die om deze redenen op de LPF stemden, deden dat omdat Fortuyn min of meer de enige was die ze hier in erkende, niet omdat ze het nou zo eens waren met het partij-programma van de LPF.

pi_11143971
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:17 schreef LuQas het volgende:

[..]

Als ze het eens waren met Fortuyn waren ze het ook eens met het LPF programma. Fortuyn droeg dat namelijk uit.
Hoe kun je anders wel zonder sentiment of onderbuikgevoelens op een partij stemmen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 16 juni 2003 @ 15:24:03 #102
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11144034
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als ze het eens waren met Fortuyn waren ze het ook eens met het LPF programma. Fortuyn droeg dat namelijk uit.
Hoe kun je anders wel zonder sentiment of onderbuikgevoelens op een partij stemmen?

Proteststem.. net zoals die van mijn baas.. typerend gevoel van aandachttekort en aanverwante zaken, maar verder geheel oneens met het partijprogramma van de LPF.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:25:13 #103
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144073
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Fortuyn erkende hen in hun woede. Daarom stemden ze op hem en dachten ze dat hetgene wat hij zei ook wel het juiste was. Als Marrijnissen degene was geweest die hen in die gevoelens erkende hadden al deze mensen en masse SP gestemd.
Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 15:26:05 #104
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11144106
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:02 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik heb op school ooit de negen kenmerken van het fascisme moeten leren en een daarvan was zeker ook het met geweld bestrijden van alles wat geen fascisme is. Geweld is dus wel een inwendig kenmerk van het fascisme.

Communisme wil ook de revolutie en is daarom zeker niet minder gewelddadig dan fascisme.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:26:56 #105
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11144129
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

De Doodstraf

Haleluja die Shaira.

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het dus niet over de straf op overspel, ik heb het over de straf op het niet-moslim zijn. Volgens jou staat daar een straf op in de Sharia, dus ik wil van jou horen, welke straf en waar je dat vandaan haalt.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:27:15 #106
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11144136
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:26 schreef freako het volgende:

[..]

Communisme wil ook de revolutie en is daarom zeker niet minder gewelddadig dan fascisme.

Ooh please...
pi_11144153
quote:

[..]

Zegt ook niemand! Het is gewoon allebei fout klaar. Geen gehoer over die heeft meer slachtoffers enz.
lollig
  maandag 16 juni 2003 @ 15:28:11 #108
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144171
quote:

[..]

Afrika Paprika
pi_11144189
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:25 schreef LuQas het volgende:

[..]

Als Marrijnissen degene was geweest die hen in die gevoelens erkende hadden al deze mensen en masse SP gestemd.

Marijnissen had dat nooit voor elkaar gekregen. Fortuyn wel, omdat hij sterke standpunten innam wat betreft immigratie.
Zonder die standpunten had hij nooit zoveel stemmen gekregen.
pi_11144245
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Marijnissen had dat nooit voor elkaar gekregen. Fortuyn wel, omdat hij sterke standpunten innam wat betreft immigratie.

Klopt, waar slaat je onderschrift trouwens op?
lollig
  maandag 16 juni 2003 @ 15:31:39 #111
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11144278
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:27 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Zegt ook niemand! Het is gewoon allebei fout klaar. Geen gehoer over die heeft meer slachtoffers enz.

Is het ook. Ben alleen dat schijnheilige gezeur over dat communisme zat. Dat de doden van Hitler/Franco/Mussolini verklaard kunnen worden omdat dat inherent is aan de ideologie, terwijl de doden van Lenin/Stalin/Mao verklaard kunnen worden omdat ze het communisme verkeerd uitvoerden, oftewel links is van nature geweldloos, rechts is van nature gewelddadig.
pi_11144288
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef LuQas het volgende:

[..]

Hoho, communisme gaat per definitie uit van de gewelddadige revolutie. Zie Marx.
pi_11144346
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:26 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg:
[..]

Ik heb het dus niet over de straf op overspel, ik heb het over de straf op het niet-moslim zijn. Volgens jou staat daar een straf op in de Sharia, dus ik wil van jou horen, welke straf en waar je dat vandaan haalt.

Op blasphemy staat de doodstraf
Het niet zijn van een moslim is het ontkennen van allah, dus blasphemy
  maandag 16 juni 2003 @ 15:35:06 #114
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144376
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Gelul. Fortuyn kreeg zo veel stemmen omdat hij de gevestigde orde met loze kreten (Borst is Osama Bin Laden etc. hoezo demonisering?) bestookte. Het waren de taboes die hij doorbrak, niet zijn meningen.
Afrika Paprika
pi_11144380
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:27 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Ooh please...

Sovjet-Unie wint genocide-competitie 20e eeuw
  maandag 16 juni 2003 @ 15:35:55 #116
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11144400
Ik dacht dat dit topic over extreem-rechts ging.

Weer misgegokt

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 16 juni 2003 @ 15:37:27 #117
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144448
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hoho, communisme gaat per definitie uit van de gewelddadige revolutie. Zie Marx.

Het marxisme gaat uit van een dictatuur van het proletariaat. Idd. Dit is echter een kortstondige periode van onderdrukking, waarna iedereen - volgens de marxist - 'bekeerd' is en samenwerkt binnen de perfecte communistische staat.

En dat laatste stadium is het communisme, en bevat dus - wanneer je zuiver naar de ideologieen kijkt - geen geweld in tegenstelling tot het fascisme.

Afrika Paprika
pi_11144509
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:35 schreef LuQas het volgende:

[..]

Gelul. Fortuyn kreeg zo veel stemmen omdat hij de gevestigde orde met loze kreten (Borst is Osama Bin Laden etc. hoezo demonisering?) bestookte. Het waren de taboes die hij doorbrak, niet zijn meningen.

Wel gek dan dat hij vooral steun kreeg van mensen uit plekken in Nederland die erg multicultureel waren.

Bovendien heeft Fortuyn nooit gezegd dat Borst gelijk is aan Osama Bin Laden...

maandag 16 juni 2003 @ 15:39:23 #119
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11144519
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Gelul. Blasphemy is het beledigen van een godheid. De Moslims geven de Christenen, omdat ze aan dezelfde god geloven, weliswaar niet alle 7 hemelen, maar ook voor de Christenen is een hemel beschikbaar. Lees de Koran maar eens in plaats van dit soort dingen te blaten.
pi_11144542
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Gelul. Blasphemy is het beledigen van een godheid. De Moslims geven de Christenen, omdat ze aan dezelfde god geloven, weliswaar niet alle 7 hemelen, maar ook voor de Christenen is een hemel beschikbaar. Lees de Koran maar eens in plaats van dit soort dingen te blaten.

Ik heb de koran gelezen.

Slecht boek.

pi_11144575
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef LuQas het volgende:

[..]

Het marxisme gaat uit van een dictatuur van het proletariaat. Idd. Dit is echter een kortstondige periode van onderdrukking, waarna iedereen - volgens de marxist - 'bekeerd' is en samenwerkt binnen de perfecte communistische staat.

Ja, en weet je wat er volgens markx moest gebeuren met hen die niet 'bekeerd' waren? Juist
  maandag 16 juni 2003 @ 15:41:57 #122
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144597
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:39 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wel gek dan dat hij vooral steun kreeg van mensen uit plekken in Nederland die erg multicultureel waren.

Bovendien heeft Fortuyn nooit gezegd dat Borst gelijk is aan Osama Bin Laden...

Jawel. Dit heeft ie gezegd als leider van Leefbaar Nederland en is hier later in een interview nog mee geconfronteerd, en nam het niet terug. Volgens zijn redeneringen was ze 'een Bin Laden' omdat ze verantwoordelijk was voor vele doden als zijnde minister van VWS.
Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 15:42:00 #123
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11144598
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ik heb de koran gelezen.

Slecht boek.

Wat de fuck man?! Ben het er helemaal mee eens, maar waar slaat dit op?!
pi_11144609
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar volgens mij. Moslims zijn volgens mij verplicht andere geloven te respecteren (zeker joden en christenen). Omdat zij in principe dezelfde god aanhangen. Zij zien Jezus dan ook als profeet van Allah. Niet vor niets wonen op veel plekken joden, christenen en moslims al heel lang vrij vreedzaam naast elkaar. Het is echter de laatste 100 jaar een beetje minder goed gegaan. Dat kan je de Sharia en Mohammed uit het jaar 700 niet meer verwijten denk ik.
pi_11144644
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:41 schreef LuQas het volgende:

[..]

Jawel. Dit heeft ie gezegd als leider van Leefbaar Nederland en is hier later in een interview nog mee geconfronteerd, en nam het niet terug. Volgens zijn redeneringen was ze 'een Bin Laden' omdat ze verantwoordelijk was voor vele doden als zijnde minister van VWS.

Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.

Borst = BinLaden heeft hij nooit gezegd...

pi_11144655
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:

Volgens Marx was er in de geschiedenis overal en altijd hetzelfde aan de hand. Een bepaalde bevolkingsgroep had de productiemiddelen in handen. Die groep had dan ook de macht in de samenleving. Bovendien bepaalde die groep de hele cultuur van z'on samenleving. Dit hele systeem noemde hij het kapitalisme en de aanhangers kapitalisten.
Marx noemde de bevolkingsgroep die de productiemiddelen bezat de heersende klasse. De heersende klasse liet de rest van de bevolking voor zich werken. Deze bevolkingsgroep noemde Marx de ondedrukte klasse. Vaak was er in de loop van de geschiedenis een strijd van de onderdrukte klasse tegen de heersende klasse. Marx noemde dat de klassestrijd. Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.

lollig
  maandag 16 juni 2003 @ 15:46:26 #127
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11144725
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.

maandag 16 juni 2003 @ 15:47:11 #128
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11144749
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.

De correcte quote schijnt te zijn dat "Els Borst een groter gevaar voor de volksgezondheid was dan Osama bin Laden", tenminste volgens Theo van Gogh (voor wat dat waard is).
http://www.theovangogh.nl/Luxetliber.html
  maandag 16 juni 2003 @ 15:48:45 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11144790
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar volgens mij. Moslims zijn volgens mij verplicht andere geloven te respecteren (zeker joden en christenen). Omdat zij in principe dezelfde god aanhangen. Zij zien Jezus dan ook als profeet van Allah. Niet vor niets wonen op veel plekken joden, christenen en moslims al heel lang vrij vreedzaam naast elkaar. Het is echter de laatste 100 jaar een beetje minder goed gegaan. Dat kan je de Sharia en Mohammed uit het jaar 700 niet meer verwijten denk ik.

De Taliban executeerden ook niet de weinige boeddhisten en hindoes die nog in Afghanistan woonden.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:50:56 #130
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11144853
quote:

[..]

Ha, je krabbelt al terug. Hoe hij het ook gezegd heeft, hij vergelijkt Borst met Bin Laden en dat is net zo demoniserend als het aanhalen van Anne Frank in Fortuyn-context van de Graaff.
Afrika Paprika
  maandag 16 juni 2003 @ 15:53:15 #131
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11144927
quote:

Fortuyn = Hitler is ook nooit gezegd. Er werd slechts gezegd dat dhr. Fortuyn de charme van Himmler heeft, en de intelligentie van Hitler. Volgens deze redenering moet dat kunnen, het is immers geen directe vergelijking.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:54:08 #132
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11144956
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:50 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ha, je krabbelt al terug. Hoe hij het ook gezegd heeft, hij vergelijkt Borst met Bin Laden en dat is net zo demoniserend als het aanhalen van Anne Frank in Fortuyn-context van de Graaff.

Woorden schieten me te kort... Zo kortzichtig als bepaalde personen zijn... Jeeeeezzz...

maandag 16 juni 2003 @ 15:55:07 #133
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_11144989
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Fortuyn = Hitler is ook nooit gezegd. Er werd slechts gezegd dat dhr. Fortuyn de charme van Himmler heeft, en de intelligentie van Hitler. Volgens deze redenering moet dat kunnen, het is immers geen directe vergelijking.

Was Hitler intelligent dan?! Hij kon goed lullen, maar hij was zooooo dom!
pi_11144996
quote:
Wat ik zeg, Fortuyn viel aanvankelijk ook wel mee
  maandag 16 juni 2003 @ 15:55:57 #135
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11145015
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Ronny2K het volgende:
Was Hitler intelligent dan?! Hij kon goed lullen, maar hij was zooooo dom!
Daarom juist denk ik.
pi_11145058
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Daarom juist denk ik.

Jij vat 'm
pi_11145095
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:46 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Ja, dat is gebeurt, en dat heeft miljoenen doden gekost, en het uiteindelijke faillisement van de gehele USSR

Het is maar wat je toejuicht

Oh, behalve dan dat de kapitalisten zichzelf niet ten gronde richten door concurrentie, maar dit juist de consument ten goede komt. Daar had Marx het mis...

pi_11145122
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:48 schreef freako het volgende:

[..]

De Taliban executeerden ook niet de weinige boeddhisten en hindoes die nog in Afghanistan woonden.

Je mag 'moslim' niet gelijk stellen aan Taliban. Net zo als je christen niet gelijk kan stellen aan nazi.

Maar het zijn uitwassen. In principe is de Islam een heel vredelievende godsdienst.

pi_11145185
Wat lullen jullie nou weer over Marx en het communisme. Het gaat toch over extreem-rechts?

Jeukanmenaat, nou ben je uit OOG geknald, ga nou niet hier je islamofobe praatjes rondstrooien aub

maandag 16 juni 2003 @ 16:02:55 #140
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11145221
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:59 schreef du_ke het volgende:
Je mag 'moslim' niet gelijk stellen aan Taliban. Net zo als je christen niet gelijk kan stellen aan nazi.

Maar het zijn uitwassen. In principe is de Islam een heel vredelievende godsdienst.

Helaas pakt dat in de praktijk anders uit, dat geldt trouwens ook voor andere geloven. Vertel maar aan de mensen die door de kruistochten om het leven zijn gekomen dat de islam of het christendom een vredelievende godsdienst is.

Geloof heeft nog nooit iets positiefs voortgebracht.

pi_11145261
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:02 schreef Gil-galad het volgende:
Dat zeg jij nou steeds. Bedoel je dat op mega-niveau of ook op individueel vlak, of op plaatselijk of regionaal vlak?
  maandag 16 juni 2003 @ 16:04:45 #142
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11145266
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Daarom juist denk ik.

Hitler was toch een mislukte kunstenaar? (schilder)
  maandag 16 juni 2003 @ 16:05:44 #143
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11145299
quote:

[..]

Helaas pakt dat in de praktijk anders uit, dat geldt trouwens ook voor andere geloven. Vertel maar aan de mensen die door de kruistochten om het leven zijn gekomen dat de islam of het christendom een vredelievende godsdienst is.

Ik kan ook niets positiefs bedenken. Misschien wat vrije dagen, maar dat is het wel wat betreft het positieve
  maandag 16 juni 2003 @ 16:05:52 #144
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_11145306
quote:

[..]

Het geloof is nog altijd het fundament onder de samenleving.
pi_11145362
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:01 schreef SCH het volgende:
Wat lullen jullie nou weer over Marx en het communisme. Het gaat toch over extreem-rechts?
Lees de beginpost eens, het gaat erom wie er gevaarlijker is.
quote:
Jeukanmenaat, nou ben je uit OOG geknald, ga nou niet hier je islamofobe praatjes rondstrooien aub
Ja hoor Jaap, alsof jij niet al 3 keer uit OOG bent geknald .
  maandag 16 juni 2003 @ 16:10:24 #146
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11145420
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:04 schreef SCH het volgende:
Dat zeg jij nou steeds. Bedoel je dat op mega-niveau of ook op individueel vlak, of op plaatselijk of regionaal vlak?
Laat ik het zo stellen: ik kan het me niet voorstellen dat geloof ooit tot iets positiefs heeft geleid (behalve dan voor de geestelijken die zich in de Middeleeuwen verrijkten).
  maandag 16 juni 2003 @ 16:10:29 #147
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11145422
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:05 schreef freako het volgende:

[..]

oh? leg eens verder uit.
  maandag 16 juni 2003 @ 16:10:52 #148
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11145434
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:05 schreef freako het volgende:
Helaas wel ja.
  maandag 16 juni 2003 @ 16:11:45 #149
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11145461
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:10 schreef Nyrem het volgende:

[..]

oh? leg eens verder uit.

Maar niet in dit topic
pi_11145761
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:10 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: ik kan het me niet voorstellen dat geloof ooit tot iets positiefs heeft geleid (behalve dan voor de geestelijken die zich in de Middeleeuwen verrijkten).

Nou ik kan je tal van voorbeelden geven die het tegendeel bewijzen. Maar niet in dit topic dus.
Ik kan me je algemene theorie over religies wel voorstellen maar met de bewering da thet nooit tot iets positiefs heeft geleid, praat je jezelf voorbij. En die twee redeneringen sluiten elkaar ook niet uit.
pi_11145984
Jeukaanmenaat het valt me op dat jij veel vooroordelen aanhaalt inplaats van argumenten. Waardoor ik vervolgens weer op zoek moet naar bronnen die het tegendeel bewijzen. Dus het scheeld ons allebei tijd als jij gewoon normaal zou debatteren
lollig
pi_11147625
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:50 schreef LuQas het volgende:

[..]

Hoezo krabbel ik terug? Ik zeg alleen dat Fortuyn nooit heeft gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden zoals jij beweert.
pi_11147654
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:28 schreef Tikorev het volgende:
Hoezo krabbel ik terug? Ik zeg alleen dat Fortuyn nooit heeft gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden zoals jij beweert.
Als dat niet zo is dan geldt dat neem ik aan ook voor alle dingen die volgens jou over Fortuyn zijn gezegd. Alles kan anders worden uitgelegd. Of geldt dat alleen voor Fortuyns uitspraken
pi_11147750
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Nee, ze in een zin samen noemen is al fout. Netzo als dat Fortuyn Borst en BinLaden in een zin noemde. Hij heeft later volgens mij ook nog gezegd dat hij die opmerking beter niet kon maken...

Maar hij heeft nooit gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden oftwel een terrorist...

maandag 16 juni 2003 @ 17:35:19 #155
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11147806
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, ze in een zin samen noemen is al fout. Netzo als dat Fortuyn Borst en BinLaden in een zin noemde. Hij heeft later volgens mij ook nog gezegd dat hij die opmerking beter niet kon maken...

Maar hij heeft nooit gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden oftwel een terrorist...

Wat boeit het ook, hij is toch dood
Afrika Paprika
pi_11147808
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Als dat niet zo is dan geldt dat neem ik aan ook voor alle dingen die volgens jou over Fortuyn zijn gezegd. Alles kan anders worden uitgelegd. Of geldt dat alleen voor Fortuyns uitspraken

Hoezo? Het gaat gewoon om de dingen die gezegd zijn. Daar komt geen interpreteren aan te pas...
  maandag 16 juni 2003 @ 17:36:16 #157
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11147824
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoezo? Het gaat gewoon om de dingen die gezegd zijn. Daar komt geen interpreteren aan te pas...

welhoor
pi_11147909
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:36 schreef Nyrem het volgende:

[..]

welhoor

Als je feiten wil verdraaien omdat ze je beter uitkomen dan wel natuurlijk. Dus dan geldt het voor jou inderdaad wel...
pi_11147993
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet lullen over Bin Laden, beetje boel laf om daar om heen te gaan draaien. Neem dat ook gewoon voor je rekening dan.
pi_11148101
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet lullen over Bin Laden, beetje boel laf om daar om heen te gaan draaien. Neem dat ook gewoon voor je rekening dan.

Waar draai ik dan om heen en wat zou ik eventueel voor mijn rekening moeten nemen? Ik snap weinig van wat je zegt...
pi_11151543
quote:

[..]

Dat lijkt me logisch

zulke gabbers vind je ALTIJD op hardcore/techno

maandag 16 juni 2003 @ 21:13:43 #162
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_11152796
Okay. Pim heeft een aantal foute uitspraken gedaan en zijn tegenstanders ook. Big deal. Niemand neemt die uitspraken van beide kampen echt serieus.

Maar 10 tegen 1 is wel even een ander verhaal dan twee individuen die in verbale strijd verkeren...

maandag 16 juni 2003 @ 21:17:12 #163
19902 Hymn
CG Artist
pi_11152867
quote:

[..]

het grappige is, dat zijn geeneens echte nazi's , dat zijn de gewone standaard meelopers die je ook hier op Fok vindt
pi_11152896
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:17 schreef Hymn het volgende:

[..]

het grappige is, dat zijn geeneens echte nazi's , dat zijn de gewone standaard meelopers die je ook hier op Fok vindt

Nordcore? Ja, toch. Maar ook vanwege hardcore muziek.
  maandag 16 juni 2003 @ 21:20:33 #165
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11152941
Gabbermuziek schijnt wat meer quasi-neo-nazi's aan te trekken, groepsvorming en een bepaald beeld aan jezelf plakken. Sukkeltjes zijn het.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_11153018
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:20 schreef tvlxd het volgende:
Gabbermuziek schijnt wat meer quasi-neo-nazi's aan te trekken, groepsvorming en een bepaald beeld aan jezelf plakken. Sukkeltjes zijn het.
En linkisme? 5 jaar geleden was het populair, en alle jongeren opeens links?

Tja, zo is de jeugd, maar je moet wel opletten dat het niet te ver doordringt bij ze.....

maandag 16 juni 2003 @ 21:29:34 #167
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11153145
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:24 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Tja, zo is de jeugd, maar je moet wel opletten dat het niet te ver doordringt bij ze.....

Van 'link(s?)isme' weet ik niets, maar het ging dan ook over puber-nazi's.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 16 juni 2003 @ 22:57:13 #168
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11155820
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:13 schreef Dinalfos het volgende:
Niemand neemt die uitspraken van beide kampen echt serieus.
* kuch *

Hammerstein
Spong

Afrika Paprika
pi_11157887
quote:
Op maandag 16 juni 2003 21:24 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Bestaat het woord linksisme? volgens mij niet. Noem het gewoon socialisme
lollig
  woensdag 18 juni 2003 @ 08:51:08 #170
58262 SummerJam2003
Oh my god! They killed Kenny!
pi_11185782
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:09 schreef Gil-galad het volgende:
Ik denk dat er minder extremistische moslims (100-200) in Nederland zijn dan nazi's (een paar duizend).
Ga eens over de hele wereld kijken, de Islam gaat wel iets verder dan de grenzen van ons kikkerlandje.
Learn from the mistakes of others, you can live long enough to make them all yourself...
pi_11192704
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 08:51 schreef SummerJam2003 het volgende:

[..]

Ga eens over de hele wereld kijken, de Islam gaat wel iets verder dan de grenzen van ons kikkerlandje.

We hebben het toch over ons land.
lollig
pi_11194579
Gil-galad aka Gelly: Waar haal je dat aantal van een "paar duizend" vandaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:33:37 #173
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11198350
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gil-galad aka Gelly:
quote:
Waar haal je dat aantal van een "paar duizend" vandaan?
Lees de openingspost.
pi_11198681
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 17:33 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

[..]

Lees de openingspost.

Nou, MickeyMo waar komt die "paar duizend" vandaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_11200391
-edit-

Hier hebben we geen behoefte aan

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 18-06-2003 19:48]

woensdag 18 juni 2003 @ 19:48:07 #176
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11201156
Verder (met excuses aan Gil en SCH, maar ik heb de post waar jullie op reageren weggehaald en om nou alle reacties te gaan zitten modden heeft dan ook geen zin, dus reacties gewist)
pi_11201945
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 19:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Verder (met excuses aan Gil en SCH, maar ik heb de post waar jullie op reageren weggehaald en om nou alle reacties te gaan zitten modden heeft dan ook geen zin, dus reacties gewist)
Thanx!
pi_11202896
Zo te zien kan Wile niet tegen de waarheid. De waarheid is hard he..

Zwak van je hoor, ergens diep triest.

woensdag 18 juni 2003 @ 20:52:57 #179
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11202938
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:51 schreef Turismo het volgende:
Sorry, je post klopte van geen kant. Je beweerde allerlei dingen die je onmogelijk kunt onderbouwen.

De waarheid is hard, ja. Maar jouw waarheid is onzin(nig).

-edit- staat die WP in je avatar voor White Power?

[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 18-06-2003 20:53]

woensdag 18 juni 2003 @ 20:53:01 #180
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11202940
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:51 schreef Turismo het volgende:

Zwak van je hoor, ergens diep triest.

Dat soort "waarheid" ga je maar op Polinco posten, maar niet hier.
pi_11203028
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:52 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Sorry, je post klopte van geen kant. Je beweerde allerlei dingen die je onmogelijk kunt onderbouwen.

De waarheid is hard, ja. Maar jouw waarheid is onzin(nig).

Ik kan alles heel goed onderbouwen,

Wiley dit las ik en deze topic: Zal extreem-rechts groeien?

quote:
Oh nee? Vorig jaar trapten 1,6 miljoen mensen er weer in hoor
Jij bent zeker ook zo'n milieu fan die er zo een doodschiet als hij in jou ogen iets verkeerds doet? Pim was niet extreem rechts hoe vaak moet ik het nog zeggen...
pi_11203049
Fortuyn was vrij gematigd. Maarjah als iemand hem extreem-rechts wil noemen, vooral niet happen want daar zijn ze juist op uit.
pi_11203085
quote:
Mag ik geen WP in mijn avart hebben??

/edit

Als ik het in BP verander is het wel goed of dan ook niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Turismo op 18-06-2003 20:59]

woensdag 18 juni 2003 @ 20:59:38 #184
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11203098
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:56 schreef Turismo het volgende:
Ik kan alles heel goed onderbouwen,
Oke, onderbouw dan maar eens hoe de AEL de macht gaat overnemen in 2006, als de partij mag meedoen aan de landelijke verkiezingen.

zucht...

pi_11203107
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:56 schreef Turismo het volgende:
Pim was niet extreem rechts hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Maar jij wel toch? Jij hebt wp in je avatar en je zegt een openlijke racist te zijn. Als je dat stelt is er niet zoveel meer over om over te praten. Voor jou ben ik trouwens niet bang, je weet te weinig van de context af maar het is wel jammer dat je zo jong al die richting op gaat.
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:00:07 #186
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11203115
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:59 schreef Turismo het volgende:
Dat was de vraag niet. Waar staan die letters voor ?
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:02:09 #187
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11203167
Oke, gaan we weer
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:06:22 #188
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11203263
Laatste waarschuwing... Volgende keer blijft ie dicht..
pi_11203278
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:59 schreef Turismo het volgende:

[..]

/edit

Als ik het in BP verander is het wel goed of dan ook niet?

Ja, want BP is een benzinepomp
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:07:11 #190
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_11203285
Sorry Wile, kon me even echt niet inhouden
pi_11203377
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Laatste waarschuwing... Volgende keer blijft ie dicht..
Stel je eens niet zo aan joh. Probeer ook eens andersdenkende te accepteren en niet alleen je eigen mening als norm te zien...
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:11:26 #192
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11203394
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Stel je eens niet zo aan joh. Probeer ook eens andersdenkende te accepteren en niet alleen je eigen mening als norm te zien...

Andere meningen, geen probleem. Racisme, probleem. Welk deel van deze zin snap je niet?
pi_11203451
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het lijkt me handig als we ons hier gewoon aan de Nederlandse wet houden, dat heeft niks met de mening en de norm van de mod te maken.

Ik vond het wel opmerkelijk dat zo'n user de AEL dus als een extreem-linkse partij ziet. Dat geeft toch te denken. Veel jonkies huppelen maar weer ergens achter aan zonder zich er blijkbaar ook maar even in te verdiepen.

pi_11203515
Tjah... AEL kwam in Belgie samen op met PvdA, vandaar misschien...
pi_11203529
wanneer gaan mensen nou eens nationalisme/nazisme los zien van extreem rechts..
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_11203545
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt me handig als we ons hier gewoon aan de Nederlandse wet houden, dat heeft niks met de mening en de norm van de mod te maken.

Zal je er nog eens aan helpen herinneren als je Amerikanen weer eens voor achterlijk volk uitmaakt vanwege de daden van 0,000001% van hen. Dan is Wile_E_Coyote meestal niet zo correct
quote:
Ik vond het wel opmerkelijk dat zo'n user de AEL dus als een extreem-linkse partij ziet. Dat geeft toch te denken. Veel jonkies huppelen maar weer ergens achter aan zonder zich er blijkbaar ook maar even in te verdiepen.
Lijkt me niet zo'n gekke conclusie aangezien ze samen met de extreem linkse PVDA (de Belgische) de lijst Resist vormen...
pi_11203552
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tjah... AEL kwam in Belgie samen op met PvdA, vandaar misschien...
Jij denkt dat deze user daarvan op de hoogte was? Zou kunnen...

Maar ik wil maar zeggen dat de know-how over het algemeen laag is bij de extreem-rechtse aanhangers.

pi_11203558
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 19:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
als je geen zin hebt moet je ook geen mod worden. .
pi_11203591
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij denkt dat deze user daarvan op de hoogte was? Zou kunnen...

Lijkt me niet uitgesloten. In de krant en op het nieuws is het toch behoorlijk aan bod gekomen.
pi_11203649
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me niet uitgesloten. In de krant en op het nieuws is het toch behoorlijk aan bod gekomen.
Dus jij vindt je AEL ook extreem links?
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:23:49 #201
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11203660
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:18 schreef Wisp het volgende:
wanneer gaan mensen nou eens nationalisme/nazisme los zien van extreem rechts..
Wat is het verschil?
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:19 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

als je geen zin hebt moet je ook geen mod worden. .

Spuit 11.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is niet echt bekend hoor. Het zal me verbazen als diegene weet dat de PvdA.be een andere partij is als de PvdA (NL).

Maar het gaat nu niet of moslim-fundi's bij extreem-links horen. Het gaat om extreem-rechts.

pi_11203719
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:23 schreef Sidekick het volgende:
Wat is het verschil?
wat is de overeenkomst, lijkt me een betere vraag

nazisme/facisme hebben van zichzelf niets met rechts/links te maken

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:27:29 #203
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11203762
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:26 schreef Wisp het volgende:
wat is de overeenkomst, lijkt me een betere vraag

nazisme/facisme hebben van zichzelf niets met rechts/links te maken

Was Hitler extreem-rechts?
pi_11203848
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:27 schreef Gil-galad het volgende:
Was Hitler extreem-rechts?
ja dat is mijn topic

ik stoor me alleen aan de constante fouten met betrekking tot het benoemen van extreen rechts, alles wat de mens ooit fout heeft gedaan wordt in de extreem rechtse hoek geplaatst, volgens mij wilden sommigen in dit topic zelfs de AEL extreem rechts noemen..

woensdag 18 juni 2003 @ 21:38:18 #205
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11204104
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:30 schreef Wisp het volgende:

[..]

ja dat is mijn topic

ik stoor me alleen aan de constante fouten met betrekking tot het benoemen van extreen rechts, alles wat de mens ooit fout heeft gedaan wordt in de extreem rechtse hoek geplaatst, volgens mij wilden sommigen in dit topic zelfs de AEL extreem rechts noemen..

Het conservatisme wat inhoudt terug naar vroeger waar geen vreemdelingen waren in de buurt...
Het afzetten tegen vreemdelingen is wel zeer zeker (extreem)rechts

Dat Hitler een aantal linkse punten had, maakt die vreemdelingenhaat niet minder en door dat kenmerk is Hitler extreem-rechts. De AEl is ook extreem-rechts, vanwege die hunkering naar 'eigen volk'.

Nogmaals, (zonder het over Hitler te hebben) wat is het verschil tussen extreem-rechts en nazisme?

pi_11204142
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jij vindt je AEL ook extreem links?

Extreem-rechts/religieus conservatief is een betere omschrijving.

Des te lachwekkender is het dat ze met de extreem-linkse PvdA een lijst vormen dus...

pi_11204245
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Des te lachwekkender is het dat ze met de extreem-linkse PvdA een lijst vormen dus...

Ja, idd maar dat kwam omdat ze allebei op zeer weinig stemmen hoefden te rekenen en dat ze samen ietsje meer hadden.
lollig
pi_11204274
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:
Nogmaals, (zonder het over Hitler te hebben) wat is het verschil tussen extreem-rechts en nazisme?
wat is het verschil tussen een varken en een koelkast?

het heeft er gewoon niets mee te maken, conservatisme is ook niet iets typisch rechts, alhoewel het er wel mee wordt gassocieerd.

nazisme is op de meeste punten namelijk eerder links, daarom is het ook nationaal socialisme, bij communisme is je eigen volk het belangrijkste wat er is, daar zit al het kapitaal. vandaar ook dat communistische leiders er alles aan deden om het volk een soort superioriteitsgevoel mee te geven, en ook te zorgen dat ze binnen het rijk bleven (zie berlijnse muur, ijzeren gordijn)
dus nazisme is afgeleid van communistische regime, daarnaast is extreem rechts juist de meest extreme vorm van zowel economische als maatschappelijke vrijheid, dit staat weer haaks op het nazisme.
De hele associatie rechts-nazisme is dus ook een groot misverstand, maar tegenwoordig wordt het maar wat graag gebruikt door de 'correcte' partijen.

pi_11204289
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De AEl is ook extreem-rechts, vanwege die hunkering naar 'eigen volk'.

De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.

Dat vind ik eerder extreem links omdat je diezelfde drang in afgezwakte vorm ook terugvindt bij partijen als groenLinks, SP en de PvdA...

woensdag 18 juni 2003 @ 21:44:39 #210
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11204305
quote:

[..]

Wanneer het niet gaat om inhoud, maar om je eigen beperkte wereldbeeld, waar het niet gaat om je eigen doelen te realiseren, maar om tegenwicht te bieden door populistische en polariserende opvattingen, dan maak je nog wel eens onnavolgbare en ronduit domme beslissingen.

net zo onnavolgbaar als deze post.

woensdag 18 juni 2003 @ 21:45:51 #211
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11204344
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.

Dat vind ik eerder extreem links omdat je diezelfde drang in afgezwakte vorm ook terugvindt bij partijen als groenLinks, SP en de PvdA...

Wat is dit nou weer voor gelul?
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:46:26 #212
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11204369
quote:

Onderbouwing, professor.
pi_11204549
quote:

[..]

Ten eerste daar pleit de AEL helemaal niet voor, die roddel doet de ronde misschien bij polinco.net

Groenlinks, SP en de Pvda pleitten voor meer solidariteit met de mensen die het minder hebben.
En Job Cohen (Pvda) is verantwoordelijk voor het huidige vreemdelingenbeleid.

lollig
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:51:48 #214
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11204576
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:43 schreef Wisp het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen een varken en een koelkast baby?

Een baby poept in de luier, en een varken luiert in de poep.
quote:
het heeft er gewoon niets mee te maken, conservatisme is ook niet iets typisch rechts, alhoewel het er wel mee wordt gassocieerd.

Rechts is conservatief. Natuurlijk kan conservatisme worden gecombineerd met andere vormen (zoals liberalisme bij de VVD).
quote:
nazisme is op de meeste punten namelijk eerder links, daarom is het ook nationaal socialisme,
Nee, nadruk op nationaal.
quote:
bij communisme is je eigen volk het belangrijkste wat er is, daar zit al het kapitaal. vandaar ook dat communistische leiders er alles aan deden om het volk een soort superioriteitsgevoel mee te geven, en ook te zorgen dat ze binnen het rijk bleven (zie berlijnse muur, ijzeren gordijn)
Daar ging het erom dat alle mensen gelijk zijn, nazisme maakt onderscheid. En het 'eigen volk' (de aanhangers van de ideologie) een goed gevoel geven is niet van links of rechts afhankelijk.
quote:
dus nazisme is afgeleid van communistische regime,
Nee, het lijkt erop, maar dat is vaker zo bij extreme dingen. Het verschilt wel op een heel belangrijk onderdeel.
quote:
daarnaast is extreem rechts juist de meest extreme vorm van zowel economische als maatschappelijke vrijheid, dit staat weer haaks op het nazisme.
Nee, dat is liberalisme.
quote:
De hele associatie rechts-nazisme is dus ook een groot misverstand, maar tegenwoordig wordt het maar wat graag gebruikt door de 'correcte' partijen.
Dus wanneer Paul Rosenmoller het had over, and I quote: "Dit is niet rechts, dit is extreem-rechts", dan had hij gelijk?
pi_11204599
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ten eerste daar pleit de AEL helemaal niet voor, die roddel doet de ronde misschien bij polinco.net

Aangezien ze streven naar de invoering van de Shaira, is dat dus wel hun doel.
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:53:50 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11204646
quote:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk. Die hang naar dat onderscheid is een teken van rechts.
quote:
Aangezien anderen dit al als belachelijk hebben gekenmerkt, hoef ik dat niet meer te doen.
pi_11204780
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

O, sorry ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat ze alle westerse mensen dood willen. Ze willen wel de invoering van de sharia. Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).

En het belangrijkste de AEL krijgt toch nooit meer stemmen dan 100. En ze hebben 75 zetels nodig om die Sharia in te voeren. Dus jeukaanmenaat ik snap echt niet waar die angst vandaan komt.

En waar je je druk om maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 18-06-2003 21:58]

lollig
pi_11204817
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:57 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

O, sorry ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat ze alle westerse mensen dood willen. Ze willen wel de invoering van de sharia. Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).

En het belangrijkste de AEL krijgt toch nooit meer stemmen dan 100. En ze hebben 75 zetels nodig om die Sharia in te voeren. Dus jeukaanmenaat ik snap echt niet waar die angst vandaan komt.

Het is geen angst, het is afkeur.

En die afkeur zie ik ook als de NVU gaat protesteren, dus die uit ik ook als vergelijkbare fascitische clubjes als de AEL opkomen.

pi_11204832
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Groenlinks, SP en de Pvda pleitten voor meer solidariteit met de mensen die het minder hebben.

Job Cohen die vindt dat de overheid de moskee meer moet betrekken bij de integratie van allochtonen.
De PvdA die bij monde van Fatima Elatik het goedkeurt dat toneelstukken onder bedreiging niet meer worden gespeeld.
pi_11204881
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:57 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).

Oh ja, welke dan?

Is die ook met handen afhakken voor dieven, stenigen voor overspelige vrouwen, enz.?

pi_11204960
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Het is geen angst, het is afkeur.

En die afkeur zie ik ook als de NVU gaat protesteren, dus die uit ik ook als vergelijkbare fascitische clubjes als de AEL opkomen.

Ja, maar je verdoet echt je tijd ermee. Want de AEL is gewoon niet serieus te nemen. Net zoals de NVU. Ze zullen toch nooit veel stemmen krijgen.
lollig
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:02:41 #222
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11204974
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat soort "waarheid" ga je maar op Polinco posten, maar niet hier.

Net even gekeken..... om depressief van te worden
Afrika Paprika
pi_11204983
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef Sidekick het volgende:

Rechts is conservatief. Natuurlijk kan conservatisme worden gecombineerd met andere vormen (zoals liberalisme bij de VVD).
Het hele idee van progressief/conservatief slaat nergens op, dan zou groenlinks ook conservatief zijn omdat ze de natuur willen behouden, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.
quote:
Nee, nadruk op nationaal.
Klopt
quote:
Daar ging het erom dat alle mensen gelijk zijn, nazisme maakt onderscheid. En het 'eigen volk' (de aanhangers van de ideologie) een goed gevoel geven is niet van links of rechts afhankelijk.
Bij communisme maak je net zo goed onderscheid, alleen de criteria zijn anders, waarom denk je dat er zoveel miljoen mensen zijn afgeslacht als ze net zo gelijk zijn als de rest van de bevolking
quote:
Nee, dat is liberalisme.
Precies, en dat is nou net de essentie van rechts/links, rechts wil de macht bij de vrije markt en de bevolking leggen, en links wil de macht bij de overheid leggen.
quote:
Dus wanneer Paul Rosenmoller het had over, and I quote: "Dit is niet rechts, dit is extreem-rechts", dan had hij gelijk?
Nee, waarom zou hij?
pi_11205220
quote:
, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.
Een progressief belasting stelsel is: dat je PROCENTUEEL meer betaald naarmate je meer verdiend. Dus de VVD is niet progressief.
quote:
Bij communisme maak je net zo goed onderscheid, alleen de criteria zijn anders, waarom denk je dat er zoveel miljoen mensen zijn afgeslacht als ze net zo gelijk zijn als de rest van de bevolking
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.

Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid

lollig
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:13:26 #225
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11205408
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Andere meningen, geen probleem. Racisme, probleem. Welk deel van deze zin snap je niet?

Je spreekt jezelf tegen
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:13:27 #226
16715 Mylene
*schatje*
pi_11205410
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Is dat haalbaar dan??

Is een socialistische heilstaat en wat de SP nastreeft haalbaar??

pi_11205417
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Een progressief belasting stelsel is: dat je PROCENTUEEL meer betaald naarmate je meer verdiend. Dus de VVD is niet progressief.
Progressief betekend letterlijk dat er veranderingen worden doorgevoerd, maargoed ander voorbeeld, VVD is progressief omdat ze drugs willen legaliseren
Ik wil alleen even aangeven dat het hele idee conservatief/progressief achterhaald is, toen in 1789 de koningsgetrouwen rechts werden genoemd, en op dat moment conservatief waren, is toch geen criterium om rechts/links mee in te delen?
quote:
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.
Dus ze maakten wel degelijk onderscheid, maar dan op basis van ideeen van mensen
quote:
Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid
Onzin, Marx zei in zijn boek dat de ongewenste elementen verwijderd moesten worden, dat zegt wel genoeg lijkt me
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:14:20 #228
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11205443
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef Wisp het volgende:
Onzin, Marx zei in zijn boek dat de ongewenste elementen verwijderd moesten worden, dat zegt wel genoeg lijkt me
Welk boek?
Link?
pi_11205477
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:14 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Welk boek?
Link?

Das Kapital
pi_11205500
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen

Begrijpend lezen?
lollig
pi_11205514
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef schatje het volgende:

[..]

Is dat haalbaar dan??

Is een socialistische heilstaat en wat de SP nastreeft haalbaar??

Is een Nationaal-Socialistische staat haalbaar dan? Dus is de NVU niet afkeurbaar?
pi_11205523
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:14 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Welk boek?
Link?

Das Kapital.

Over te vinden.

woensdag 18 juni 2003 @ 22:16:34 #233
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11205537
quote:

[..]

Ik denk dat je politiek stromingen beter als een kompas kan zien. Stel: Zuid is neutraal, oost is rechts en west is links. Extreem links is noord-noordwest en extreem-rechts noord-noordoost en raken elkaar bijna. De Belgische PvdA en de AEL passen dus m.i. prima samen.
pi_11205576
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Is een Nationaal-Socialistische staat haalbaar dan? Dus is de NVU niet afkeurbaar?

Nee, en daarom maak ik me er ook niet druk om.
lollig
pi_11205594
progressief conservatief zou je beter als een andere schaal kunnen zien, bijvoorbeeld christenunie is zowel links als conservatief, en vvd is rechts en op veel punten progressief
LPF is ook ontstaan uit het idee van veranderingen, en toch worden zij meestal rechts genoemd

religieuze partijen zijn eigenlijk altijd conservatief

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-06-2003 22:19]

pi_11205622
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:17 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nee, en daarom maak ik me er ook niet druk om.

Ik vind 1 stem voor een extreme-islamitische partij die de Shaira in wil voeren in West-Europa al veels te veel eigenlijk.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:20:18 #237
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11205690
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:18 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik vind 1 stem voor een extreme-islamitische partij die de Shaira in wil voeren in West-Europa al veels te veel eigenlijk.
Inderdaad, elke stem op een extremistische partij is er één teveel.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:20:20 #238
16715 Mylene
*schatje*
pi_11205693
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dat ligt gevoelig vanwege de geschiedenis; de Holocaust waar heel doelbewust een bevolkingsgroep werd vernietigd.Dicht bij huis.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:20:58 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11205719
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:02 schreef Wisp het volgende:

[..]

Het hele idee van progressief/conservatief slaat nergens op, dan zou groenlinks ook conservatief zijn omdat ze de natuur willen behouden, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.

GL is op sommige punten idd conservatief, en de VVD is op sommige (eigenlijk best wel veel) progressief.
quote:
[..]

Daarom stelde ik ook dat extreem links en extreem rechts heel dicht bij elkaar liggen. Alleen de definitie van nazisme is dat er onderscheid wordt gemaakt op ras/kleur/afkomst en dat daarbij geweld aan te pas komt. Links-extremisme (communisme in de praktijk heb ik het over) maakt onderscheid op meningen/gedachten, met geweld tegenover diegene die verkeerde gedachten heeft.

Het verschil zit hem tussen het soort van onderscheid. Dat zijn de definities, daar is eigenlijk geen discussie over mogelijk. Jouw argument dat het veel op elkaar lijkt, dat klopt, maar dat is geen geldige reden om nazisme af te schilderen als extreem-links. Beide zijn even fout natuurlijk.

quote:
[..]

Precies, en dat is nou net de essentie van rechts/links, rechts wil de macht bij de vrije markt en de bevolking leggen, en links wil de macht bij de overheid leggen.

Er is toch een verschil tussen liberalisme en rechts; net zoals dat er is tussen socialisme en links. Veel raakvlakken, maar toch anders.
quote:
[..]

Nee, waarom zou hij?

Jij zegt dat extreem-rechts niet gelijk is aan nazisme. Dat extreem-rechts alleen maar een extreme vorm is van liberalisme. Dus dan is de LPF extreem-rechts. Maar dat is de LPF dus niet.
quote:

[..]

Dus toch onderscheid. Alleen dan op gedachten/opvattingen.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:21:07 #240
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11205725
quote:
Conservatief=geen veranderingen, progressief=wel-veranderingen.
quote:

Lees eens een objectief boek en luister niet al te veel naar die extreem-linkse subjectieve pseudo-modieuze vriendjes met Che Guevara-T-shirt, alsjeblieft. Dit verhaaltje heb ik al 100x gelezen en 101x weerlegd. Voor jou maak ik graag een uitzondering en leg ik het niet uit.
pi_11205752
quote:

[..]

[..]

En natuurlijk heeft een progressief belastingstelsel weinig uit te staan met een al of niet progressief beleid
quote:

Het communisme verdedigen als een goede werkend sociaal systeem is in mijn ogen niet minder erg als het verdedigen van Hitler. Tenslotte zijn zowel het nazisme als het communisme verantwoordelijk voor enorme tweedelingen in samenlevingen en zelfs voor enorme slachtingen. Daarbij maakte het communisme wel degelijk onderscheid: je was lid van de Partij (en dus enorm bevoordeeld) of je was het niet -> je had pech.
En het "misbruik" van de communistische leer door Lenin en Stalin was een rechtstreeks gevolg van de inhoud van die leer. Een communistisch systeem ontneemt de mensen van elke behoefte om te innoveren, of om zelfs maar iets bijzonders te bereiken. Een hooggeleerde wetenschapper die niets meer verdient dan een bouwvakker of zo, waarom zou je dan die lange studie gaan volgen? Nee, communisme is op de lange termijn vernietigend voor een samenleving, zoals het voormalig Oostblok ook duidelijk in de praktijk heeft laten blijken.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:22:09 #242
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11205771
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef ub40_bboy het volgende:
Begrijpend lezen?
Let me spell it out for you:"Wat als racisme een mening is?"
pi_11205837
quote:
Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:

Volgens Marx was er in de geschiedenis overal en altijd hetzelfde aan de hand. Een bepaalde bevolkingsgroep had de productiemiddelen in handen. Die groep had dan ook de macht in de samenleving. Bovendien bepaalde die groep de hele cultuur van z'on samenleving. Dit hele systeem noemde hij het kapitalisme en de aanhangers kapitalisten.
Marx noemde de bevolkingsgroep die de productiemiddelen bezat de heersende klasse. De heersende klasse liet de rest van de bevolking voor zich werken. Deze bevolkingsgroep noemde Marx de ondedrukte klasse. Vaak was er in de loop van de geschiedenis een strijd van de onderdrukte klasse tegen de heersende klasse. Marx noemde dat de klassestrijd. Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.

Dat Lenin/Stalin/Brezjnev dit misbruikt hebben door geweldadig aan de macht te komen en te blijven doet er niks aan af dat het Marxisme helemaal niet de ongewenste elementen uit de samenleving wou halen.

lollig
pi_11205869
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat ligt gevoelig vanwege de geschiedenis; de Holocaust waar heel doelbewust een bevolkingsgroep werd vernietigd.Dicht bij huis.

Nou en?
Dat doet niets af aan de verwerpelijkheid van de AEL-doelstellingen.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:25:18 #245
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11205891
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Let me spell it out for you:"Wat als racisme een mening is?"

Zo kun je alles als een mening zien. Wat is je punt?
pi_11205914
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef Sidekick het volgende:
GL is op sommige punten idd conservatief, en de VVD is op sommige (eigenlijk best wel veel) progressief.
Daarom stelde ik ook dat extreem links en extreem rechts heel dicht bij elkaar liggen. Alleen de definitie van nazisme is dat er onderscheid wordt gemaakt op ras/kleur/afkomst en dat daarbij geweld aan te pas komt. Links-extremisme (communisme in de praktijk heb ik het over) maakt onderscheid op meningen/gedachten, met geweld tegenover diegene die verkeerde gedachten heeft.

Het verschil zit hem tussen het soort van onderscheid. Dat zijn de definities, daar is eigenlijk geen discussie over mogelijk. Jouw argument dat het veel op elkaar lijkt, dat klopt, maar dat is geen geldige reden om nazisme af te schilderen als extreem-links. Beide zijn even fout natuurlijk.

Ik zei ook dat nationalisme daarom ook niet tot rechts of links gerekend kan worden, ik gebruikte alleen het voorbeeld van communisme om aan te tonen dat het net zo goed onder een links regime kan plaatsvinden, daarom kan je het niet indelen onder extreem-rechts
quote:
Er is toch een verschil tussen liberalisme en rechts; net zoals dat er is tussen socialisme en links. Veel raakvlakken, maar toch anders.
Het zijn ideologien gebaseerd op rechts/links, maar daarnaast zijn er nog andere ideeen aan toegevoegd, maar de essentie van rechts/links ligt hem wel degelijk in het idee over of de macht bij de overheid/volk moet liggen
en daarom heeft nationalisme er ook zo weinig mee te maken
quote:
Jij zegt dat extreem-rechts niet gelijk is aan nazisme. Dat extreem-rechts alleen maar een extreme vorm is van liberalisme. Dus dan is de LPF extreem-rechts. Maar dat is de LPF dus niet.
LPF is net zo min extreem liberaal, bijvoorbeeld het kleinschaliger maken van scholen is allesbehalve liberaal, omdat grote scholen juist zo effectief mogelijk (liberaal) zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-06-2003 22:27]

woensdag 18 juni 2003 @ 22:26:27 #247
16715 Mylene
*schatje*
pi_11205937
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nou en?

Andersom dus ook niet.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:26:48 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11205952
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nou en?

Idd, maar het is dan wel begrijpelijk dat mensen zo ageren tegen extreem-rechts, vanwege de geschiedenis.
pi_11205993
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

blaat

Middelbare school geschiedenis, daar doen we hier niet aan.

Lees eens zelf Das Kapital of boeken over de verschrikkingen in de Sovjet-Unie (vooral de Goelag).

Marx zegt LETTERLIJK in zijn boek Das Kapital, wat de basis is voor al het communisme, dat de heersende structuur MET GEWELD verdreven moet worden en geliquideerd moet worden als ze niet vrijwillig overstag gaan. Dat betekent het uitmoorden van IEDEREEN die tegen het communistische systeem is en IEDEREEN die maar enigzins wat bezit had en dat niet af wilde staan aan die bende Bosljewietische rovershoofdmannen.

Net zoals Nazisme mensen vermoordde om hun reilgieuze afkomst, deed het Communisme met mensen die niet hun bezittingen af wilde staan of die gewoon het niet eens met de communistische partij waren. En uiteraard alle intelectuelen en rijken.

woensdag 18 juni 2003 @ 22:28:06 #250
16715 Mylene
*schatje*
pi_11205996
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Idd, maar het is dan wel begrijpelijk dat mensen zo ageren tegen extreem-rechts, vanwege de geschiedenis.

Juist, dat was mijn punt ook.
pi_11206005
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ach, mijn familie is koud gemaakt door de Sovjets, dus daar heb ik wat meer tegen.
pi_11206006
quote:

[..]

Ja, en aangezien zijn voorspellingen niet uitgekomen zijn, kun je dus stellen dat de theorie van Marx niet klopt of in ieder geval in de praktijk niet werkt. Want in de overgangsfase van de dictatuur van een kleine vertegenwoordigersgroep uit het proletariaat, daar gaat de zaak al fout en loopt onherstelbare schade op. Is in communistische landen in het verleden gebleken.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:29:03 #253
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11206024
quote:
Leuk voor je, maar ik denk dat het boek wat hij zelf geschreven heeft een beter referentiekader is dan het 1e de beste VMBO-geschiedenisboek
pi_11206063
quote:
Ik zei ook dat nationalisme daarom ook niet tot rechts of links gerekend kan worden, ik gebruikte alleen het voorbeeld van communisme om aan te tonen dat het net zo goed onder een links regime kan plaatsvinden, daarom kan je het niet indelen onder extreem-rechts
Oooh net zei wissppp nog dat hij zeker wist dat Marx alle ongewenste elementen met geweld wou verwijderen. quote: kijk maar in das kapital.

En nu geeft hij opeens bovenstaand verhaal.

Vooroordelen ik hoor zovelen.

lollig
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:30:40 #255
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11206078
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:25 schreef Sidekick het volgende:
Zo kun je alles als een mening zien. Wat is je punt?
Mijn punt is dat hij zegt dat meningen nooit een probleem zijn, maar zegt dat racisme niet mag. Tevens doet hij er en-passant behoorlijk bijdehand over.
Mijn mening op dit punt mag als bekend worden verondersteld.
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:31:04 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_11206093
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Middelbare school geschiedenis, daar doen we hier niet aan.

Lees eens zelf Das Kapital of boeken over de verschrikkingen in de Sovjet-Unie (vooral de Goelag).

Marx zegt LETTERLIJK in zijn boek Das Kapital, wat de basis is voor al het communisme, dat de heersende structuur MET GEWELD verdreven moet worden en geliquideerd moet worden als ze niet vrijwillig overstag gaan. Dat betekent het uitmoorden van IEDEREEN die tegen het communistische systeem is en IEDEREEN die maar enigzins wat bezit had en dat niet af wilde staan aan die bende Bosljewietische rovershoofdmannen.

Net zoals Nazisme mensen vermoordde om hun reilgieuze afkomst, deed het Communisme met mensen die niet hun bezittingen af wilde staan of die gewoon het niet eens met de communistische partij waren. En uiteraard alle intelectuelen en rijken.

Maar was is het punt nu eigenlijk??
Extreem rechts is liever dan extreem links .
Het lijkt wel een wedstrijdje welk systeem de meeste verschrikkingen heeft.Het woordje extreem zegt toch al genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')