Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers. Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.
Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.
Wat denken jullie, zijn jullie bang voor een evt opkomst van extreem rechts?
Met de huidige laag conjunctuur en de tendens om alles wat niet blank is de schuld te geven (dit is enigs overdreven neergeschreven) van hetgeen er mis is in de maatschappij wordt er een situatie neergezet die overeenkomt met de eerdere jaren in oud-Duitsland.
quote:Och, lees de posts hier op dit forum maar eens, zelfs veel mensen die ouder zijn dan twintig hebben extreem-rechtse denkbeelden. Daarnet las ik bijvoorbeeld een post waarin stond: <alle Marokkanen zijn kakkerlakken>.
Op zondag 15 juni 2003 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers.
quote:Ik vind de LPF ook niet extreem-rechts, maar jouw argumenten slaan natuurlijk nergens op. Een exteem-rechtse partij kan ook <liberale> en <sociale> meningen hebben hoor. Hitler was bijvoorbeeld een dierenliefhebber.
Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.
quote:Ik denk dat er minder extremistische moslims (100-200) in Nederland zijn dan nazi's (een paar duizend).
Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.
Het gevaar komt echter van de gewone moslims. Laatst las ik in Vrij Nederland dat 77 procent van de Marokkanen geloof het belangrijkste in zijn/haar leven vindt. Ik zeg niet dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn, het gevaar komt van een erg klein deel.
Het zou wel een rol kunnen gaan spelen in het verscherpen van conflicten op straat. Waardoor verhoudingen tussen bevolkingsgroepen zich gaan verscherpen.
In de politiek heb je er niets van te vrezen. In Den Haag wordt je gewoon platgeluld (altijd maar het midden zoeken) en anders doodgezwegen.
Het rechts-extremisme heeft een herkenbaar patroon, waardoor het op de juiste momenten ingrijpt een marginale stroming zal blijven. Hoogstens zal het populistisch rechts opbloeien, maar dat is beter op zich een mooie beheersings-maatregel.
We hebben meer te vrezen van het moslim-extremisme, niet omdat er zoveel van zijn, maar omdat we het niet kennen. We weten niet hoever ze durven te gaan. Daardoor zal het veel moeilijker in de hand te houden zijn.
(wat niet wegneemt dat rechts-extremistisch en moslim-extremistisch beiden verachtelijk zijn)
quote:Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.
Op zondag 15 juni 2003 19:17 schreef ub40_bboy het volgende:
Nederland heeft niks te vrezen voor aanslagen van moslim fundamentalisten.
Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.
quote:Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.
Op zondag 15 juni 2003 19:25 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.
Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.
quote:En waar baseer je dat aantal op?
Op zondag 15 juni 2003 19:57 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.
quote:Hierop: Tot 200 extremisten in Nederland
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:[..]
En waar baseer je dat aantal op?
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 15-06-2003 20:56]
quote:Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:[..]
En waar baseer je dat aantal op?
quote:Bedankt voor de link!^O^
Op zondag 15 juni 2003 20:48 schreef Maerycke het volgende:[..]
Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland
Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.
Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!
quote:dat vink dus nergens op slaan
Op zondag 15 juni 2003 21:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
Misschien als je een blanke Nederlanders bent, dan hoef je niet bang te zijn voor extreem-rechts.Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.
Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!
nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.
quote:Cijfers graag. Stil eens met vooroordelen. Hoi
Op zondag 15 juni 2003 21:04 schreef Koos Voos het volgende:
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
quote:Inderdaad, die willen hele bevolkingsgroepen vergassen...
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker
Het hoeft niet zo extreem te zijn om te leiden tot polarisatie en tot criminalisering van mensen met een andere kleur.
Ik ben er erg van geschrokken hoe makkelijk mensen in Nederland ineens achter een populistische leider aankuieren, op basis van sentiment en onderbuik, zonder bij zichzelf af te vragen wat ze aan het doen zijn. Ik ben tot de conclusie gekomen dat nazistische bewegingen snel weer kunnen opbloeien, niet perse op de manier als in de jaren dertig maar wel met misschien vergelijkbare effecten.
In de jaren dertig werd aanvankelijk ook gesteld dat het allemaal wel meeviel. Vorig jaar rond het Fortuynisme mocht je de term extreem-rechts ook niet in de mond nemen, terwijl het alle symptomen en karaktertrekken had. Je weet nooit hoe het zich ontwikkelt, misschien was het erg meegevallen met Fortuyn.
Maar de blinde manier waarop hele volksstammen achter een nieuwe populistische leider aanhobbelen, is op zijn minst veelzeggend.
quote:Extreem links is daarentegen veel onaantrekkelijker voor grote groepen mensen dan extreem-rechts.
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
quote:Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.
Op zondag 15 juni 2003 21:03 schreef Hymn het volgende:[..]
nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.
Ik ben tot nu toe alleen op hardcore en techno feesten geweest en daar waren veel nazi's.
quote:Je spreekt jezelf een beetje tegen, wat bedoel je precies?
Op zondag 15 juni 2003 19:09 schreef Gil-galad het volgende:Het gevaar komt echter van de gewone moslims.
...
Ik zeg niet dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn, het gevaar komt van een erg klein deel.
quote:2step/ukgarage feesten géén nazi's En daar komen Veel mensen met verschillende afkomst. En nooit ruzie daar. Word weinig drugs gebruikt.
Op zondag 15 juni 2003 21:11 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.
Ik ben tot nu toe alleen op hardcore en techno feesten geweest en daar waren veel nazi's.
quote:Ik heb trouwens nog nooit ruzie gehad met een buitenlander. Daarentegen heb ik al wel vaak ruzie gehad met boeren.
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
2step/ukgarage feesten géén nazi's En daar komen Veel mensen met verschillende afkomst. En nooit ruzie daar. Word weinig drugs gebruikt.
quote:Geloof is een gevaar voor de samenleving. De gewone moslims (en christenen) vormen een gevaar, alhoewel ze het vast niet zo bedoelen.
Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef Sidekick het volgende:
Je spreekt jezelf een beetje tegen, wat bedoel je precies?
quote:Dat hoor ik vaker maar nou nooit eens met een goede onderbouwing.
Op zondag 15 juni 2003 21:19 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Geloof is een gevaar voor de samenleving. De gewone moslims (en christenen) vormen een gevaar, alhoewel ze het vast niet zo bedoelen.
quote:De mens is een gevaar voor de samenleving. Geloof is slechts 1 van de instrumenten die hij of zji daarbij ter hand neemt.
Op zondag 15 juni 2003 21:25 schreef thoth het volgende:[..]
Dat hoor ik vaker maar nou nooit eens met een goede onderbouwing.
quote:Dacht ik ook.
Op zondag 15 juni 2003 21:34 schreef Maerycke het volgende:
Punt is, is dat vrijwel elk geloof geweld afkeurt. Misdaden gepleegd uit de naam van het geloof zijn dan ook vaker misdaden uit honger naar macht, (politieke) invloed of chantagemiddel (zie zelfmoordaanslagen door de Palestijnen).
Maar dat betekent eigenlijk dat extreem rechts maar één van zaken is waarvoor we bang mogen zijn. Extreem links mag mensen terecht zorgen baren maar feitelijk is elke extreme gedachtengang die kracht bijgezet wordt met geweld een bron van problemen.
Maar pas als een dergelijk extremisme daadwerkelijk aan de macht dreigt te komen, lijkt het me zaak om ons echt zorgen te gaan maken.
Op dit moment mogen we ons meer zorgen maken over de reden waarom er linkse, rechtse en wat niet meer voor extremisten de kop opsteken en dat eens addresseren in plaats van alleen maar te wijzen en oordelen en snel weer achter de tv plaats te nemen.
quote:Gedeeltelijk mee eens. Over elke extremiteit moet je je zorgen maken, want dit tast de basis aan van de Nederlandse maatschappij. Ik krijg alleen sterk het idee dat de invloed van de moslim fundamentalisten (zo ongeveer 200 man dus) sterk wordt overdreven.
Op zondag 15 juni 2003 22:09 schreef thoth het volgende:[..]
Dacht ik ook.
Maar dat betekent eigenlijk dat extreem rechts maar één van zaken is waarvoor we bang mogen zijn. Extreem links mag mensen terecht zorgen baren maar feitelijk is elke extreme gedachtengang die kracht bijgezet wordt met geweld een bron van problemen.
Maar pas als een dergelijk extremisme daadwerkelijk aan de macht dreigt te komen, lijkt het me zaak om ons echt zorgen te gaan maken.
Op dit moment mogen we ons meer zorgen maken over de reden waarom er linkse, rechtse en wat niet meer voor extremisten de kop opsteken en dat eens addresseren in plaats van alleen maar te wijzen en oordelen en snel weer achter de tv plaats te nemen.
Doordat het gevaar hiervan zo sterk wordt overdreven (gevoed door een stortvloed aan negatieve berichtgeving) krijgt extreem rechts de kans om te floreren op dit moment, zeker onder de jongere generatie.
quote:En dat is nou juist een punt waar dan aandacht aan geschonken zou moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet normaal dat de media zo onzorgvuldig omspringt met de informatievoorziening. Echt veel gedegen analyses van wat er werkelijk gaande is, is er vaak niet en dan krijg je inderdaad van die scheve beelvorming.
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef Maerycke het volgende:
Doordat het gevaar hiervan zo sterk wordt overdreven (gevoed door een stortvloed aan negatieve berichtgeving) krijgt extreem rechts de kans om te floreren op dit moment, zeker onder de jongere generatie.
quote:ja, maar moeten we berichtgevinmg als "marokkaanse jongeren voetballen met 4 mei kransen tijdens herdenking" dan maar gaan negeren? Dit zijn immers die olie op het vuur berichten voor mensen met een anti-buitenlander-houding. Datzelfde geld ook voor Opsporing Verzocht waarin de ene gekleurde man na de nadere wordt gezocht.
Op zondag 15 juni 2003 23:13 schreef thoth het volgende:[..]
En dat is nou juist een punt waar dan aandacht aan geschonken zou moeten worden. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet normaal dat de media zo onzorgvuldig omspringt met de informatievoorziening. Echt veel gedegen analyses van wat er werkelijk gaande is, is er vaak niet en dan krijg je inderdaad van die scheve beelvorming.
Extreem Rechts heeft om onduidelijke reden een gigantische haat tegen joden en allochtonen en Extreem Links heeft om onduidelijke redenen een gigantische haat tegen alles wat maar een beetje naar kapitalisme riekt
Beiden zijn kortzichtig en beiden zijn een potentieel gevaar
Maar is die onvrede een extreem rechts verschijnsel? Dat denk ik niet. Het is alleen wel een voedingsbodem voor extreem rechts. Als het lang genoeg doorbroeit, en er staat iemand op die nog een slagje harder is dan Fortuyn, kan ik me goed voorstellen dat die opnieuw idioot veel stemmen gaat krijgen. En als zo'n kerel dan wél extreem rechts blijkt te zijn, hebben we een serieus probleem. Want men laat zich erg gemakkelijk opjutten, de laatste tijd.
wat ik 'griezeliger' vind is dat het er steeds meer in lijkt te sluipen, dit valt ook te zien hier op Fok!
hoewel ik denk dat het overgrote deel van Fok! weldenkende mensen zijn, zijn er toch een paar van die gasten die er maar rare ideeën op na houden...
eigenlijk is dit niet meer dan normaal. mensen zijn dom en vergeetachtig. Amper 60 jaar geleden werden nog miljoenen joden, homo's, zigeuners en gehandicapten vermoord, maar nu doen heel veel mensen alsof het aanstellerij was.
quote:Waarom is dit een enge ontwikkeling? Problemen moeten aangekaart kunnen worden, zodra je het klagen over problemen een enge ontwikkeling gaat noemen krijg je weer die oude PVDA mentaliteit: "als ik het maar blijf ontkennen, dan bestaat het niet". Dat werkt dus niet.
Op maandag 16 juni 2003 11:48 schreef Voxen het volgende:
Ik vind dat een enge ontwikkeling, omdat het een sfeer van onvrede schept die zichzelf versterkt.
Problemen moet je eerst accepteren alvorens je een oplossing kan gaan zoeken. Als men niet meer klaagt over het totale wanbeleid van Justitie, denkt men dat "het volk" het wel ok vindt. Door hierover te zeiken, is het inmiddels wel duidelijk wat de gemiddelde Nederlander van de (debielen die door moeten gaan voor) politie vindt.
Ik ben wel met je eens dat het eisende karakter van dit geklaag anders moet. Je kan namelijk niet van de een op de andere dag het complete beleid overhoop halen en iets beters opbouwen.
quote:Volledig mee eens..
Op maandag 16 juni 2003 11:48 schreef Voxen het volgende:
- geschreven stuk -
quote:Ik niet.
Op maandag 16 juni 2003 12:23 schreef Maerycke het volgende:
Volledig mee eens..
quote:Het enige dat PF heeft gedaan, is zorgen voor een ontevreden en polariserende samenleving. En of dat nou zo'n voordeel is te noemen, betwijfel ik ten sterkste..
Op maandag 16 juni 2003 12:26 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik niet.
Er wordt gedaan alsof PF iets veranderd heeft in de samenleving. Ik denk juist dat hij iets wat al veel langer leefde, expliciet heeft uitgesproken en vormgegeven.
quote:Ja, maar deze mensen bedreigen allochtone mensen ook. Waardoor zei zich hier niet meer thuis voelen. En zich meer naar de eigen groep gaan richten. En zich dan in partijen als de AEL gaan verenigen.
Op maandag 16 juni 2003 12:29 schreef Riothippie het volgende:
ik denk niet dat we bang moeten zijn voor nederlandse extreem rechtsen.
die lui kunnen echt nix anders dan ruzie onder elkaar maken, en af toe eens demonstreren op een afgelegen fabrieksterrein.
maar feit is dat ik tegen die intolerante mongoloiden ben, die mensen haten vanwege kleur/geloof/sexuele voorkeur/geur uit hun mond/ wat dan ook.
quote:Buitenlanderhaat openlijk uitspreken komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen? De sterke leider die een kudde achter zich weet te verzamelen, dat komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen.
Op maandag 16 juni 2003 12:26 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk juist dat hij iets wat al veel langer leefde, expliciet heeft uitgesproken en vormgegeven.
De Nederlandse samenleving is dus gemakkelijk te mobiliseren, is mijn conclusie.
Het opstarten van de extremistische AEL in Nederland geeft de Nederlanders het bewijs dat justitie faalt in het bestrijden van ondemocratische en intolerante organisaties.
dit heb ik dus gekopieerd van de site van de nieuwe nationale partij....
die lui zijn echt onnozel!
quote:Ben ik het mee eens. Overal zie je nieuws berichten dat de spanning tussen de verschillende bevolkingsgroepen is opgelopen.
Op maandag 16 juni 2003 12:32 schreef Maerycke het volgende:[..]
Het enige dat PF heeft gedaan, is zorgen voor een ontevreden en polariserende samenleving. En of dat nou zo'n voordeel is te noemen, betwijfel ik ten sterkste..
En het aantal toenemende extreem-rechtse mensen komt echt niet zomaar. Die komen door Pim Fortuyn
quote:Ja, zeker maar dat was al duidelijk. AEL een on-democratische partij?? Willen ze met geweld aan de macht komen? Nee ze doen gewoon mee aan de verkiezingen. Maar die gasten daar stoken elkaar gewoon op met onwaarheden.
Op maandag 16 juni 2003 12:35 schreef Riothippie het volgende:
lachen.Het opstarten van de extremistische AEL in Nederland geeft de Nederlanders het bewijs dat justitie faalt in het bestrijden van ondemocratische en intolerante organisaties.
dit heb ik dus gekopieerd van de site van de nieuwe nationale partij....
die lui zijn echt onnozel!
quote:Ja, en jij plakt mensen graag het etiketje 'buitenlander-hater' op, dat is al lang bekend.
Op maandag 16 juni 2003 12:35 schreef SCH het volgende:Buitenlanderhaat openlijk uitspreken komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen? De sterke leider die een kudde achter zich weet te verzamelen, dat komt toch aardig in de buurt van wat we extreem-rechts noemen.
De Nederlandse samenleving is dus gemakkelijk te mobiliseren, is mijn conclusie.
quote:Bullshit.. Pim fortuyn zei alleen maar wat al jaren in besloten kring gezegd werd. En een toename van extreem rechts? laat me niet lachen.. wellicht dat ze er nu meer voor uitkomen. Maar dat is ook weer mooi dat t aan de oppervlakte komt dan kan je t tensminste in de gaten houden.
Op maandag 16 juni 2003 12:36 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ben ik het mee eens. Overal zie je nieuws berichten dat de spanning tussen de verschillende bevolkingsgroepen is opgelopen.
En het aantal toenemende extreem-rechtse mensen komt echt niet zomaar. Die komen door Pim Fortuyn
quote:Ja als je kritiek hebt op buitenlanders ben je dat al per definitie toch hier op fok
Op maandag 16 juni 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ja, en jij plakt mensen graag het etiketje 'buitenlander-hater' op, dat is al lang bekend.
.
quote:Jij vindt blijkbaar dat je allochtonen alles toe kans wensen en ze voor alles uit kan maken onder het mom 'dat het voor hun eigen bestwil' is
Op maandag 16 juni 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, en jij plakt mensen graag het etiketje 'buitenlander-hater' op, dat is al lang bekend..
quote:Klopt, en op hardstyle feesten zie je ze ook vaak, maar op hardcore feesten loopt iedereen in lonsdale en mensen die er niet veel van weten denken dus dat lonsdale voor racisme staat, niet dus, ik draag het zelf ook, alleen de laatste tijd ga ik het steeds minder dragen want sjah het heeft nu eenmaal die slechte naam en daar wil ik niet me geasocieerd worden, dus: alleen nog maar lonsdale op hardcorefeesten voor mij!
Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.
En wat die nazi's betreft: je ziet ze inderdaad veel, maar meer dan irritant met hun handjes in de lucht lopen doen ze niet, je moet ze gewoon links laten liggen, dan is er niks aan de hand
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:57 schreef Pilldriver het volgende:En wat die nazi's betreft...je moet ze gewoon links laten liggen.
quote:ROFL!!!
Op maandag 16 juni 2003 12:59 schreef SCH het volgende:[..]
![]()
![]()
Da's wel heel gemeen
Was mezelf niet eens opgevallen.....wel leuke woordspeling ja
quote:Hoppa, daar gaat ie weer: "Jij vindt blijkbaar..."
Op maandag 16 juni 2003 12:55 schreef SCH het volgende:Jij vindt blijkbaar dat je allochtonen alles toe kans wensen en ze voor alles uit kan maken onder het mom 'dat het voor hun eigen bestwil' is
Rot Ga toch eens op snel weg met die etiketjes van je, en leg mensen geen dingen in de mond.
-edit- .
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 16-06-2003 13:24]
quote:Een partij die via democratische weg de democratie wil afschaffen kan ik toch echt niet democratisch noemen. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Een dergelijke partij als het AEL is minstens zo gevaarlijk als de CP86 en moet gewoon verboden worden. Nu zal de AEL nooit een grote partij worden maar dat is het punt niet. Het gaat om een principe dat politieke stromingen die het hebben voorzien op de democratie niet getolereerd moeten worden.
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja, zeker maar dat was al duidelijk. AEL een on-democratische partij?? Willen ze met geweld aan de macht komen? Nee ze doen gewoon mee aan de verkiezingen. Maar die gasten daar stoken elkaar gewoon op met onwaarheden.
En politieke stromingen gebaseerd op religieuze dogma's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. Ja, ook de SGP en de CU en het CDA. Maar dat is dus in ons huidige politieke klimaat geen haalbare kaart.
quote:Precies, die gasten zouden gewoon eens de moeite moeten nemen om de statuten van de AEL door te lezen.
Op maandag 16 juni 2003 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja, zeker maar dat was al duidelijk. AEL een on-democratische partij?? Willen ze met geweld aan de macht komen? Nee ze doen gewoon mee aan de verkiezingen. Maar die gasten daar stoken elkaar gewoon op met onwaarheden.
quote:Lees jij de statuten van de AEL maar eens door, voordat je bepaalde mensen napraat.
Op maandag 16 juni 2003 13:41 schreef Art_Vandelay het volgende:[..]
Een partij die via democratische weg de democratie wil afschaffen kan ik toch echt niet democratisch noemen. Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen. Een dergelijke partij als het AEL is minstens zo gevaarlijk als de CP86 en moet gewoon verboden worden. Nu zal de AEL nooit een grote partij worden maar dat is het punt niet. Het gaat om een principe dat politieke stromingen die het hebben voorzien op de democratie niet getolereerd moeten worden.
quote:Oftewel: Een mening is niet te tolereren omdat de dominee er ook zo over denkt, en is wel te tolereren omdat jij er zo over denkt?
Op maandag 16 juni 2003 13:41 schreef Art_Vandelay het volgende:En politieke stromingen gebaseerd op religieuze dogma's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. Ja, ook de SGP en de CU en het CDA. Maar dat is dus in ons huidige politieke klimaat geen haalbare kaart.
Begin je dingen te vernielen (rellen, aanslagen, enz) dan is het wat mij betreft afgelopen.
quote:Tja en wat wanneer een partij zelf niets doet maar in haar woorden (in)direct wel aanzet tot geweld, rellen of haat?
Op maandag 16 juni 2003 14:11 schreef freako het volgende:
Maar om even ontopic te komen: Met extreme partijen heb ik in principe geen problemen, mits ze geweldloos zijn. Als je een mening, hoe abject ook, uitdraagt met alleen woorden, ok.Begin je dingen te vernielen (rellen, aanslagen, enz) dan is het wat mij betreft afgelopen.
Ik vind dat best moeilijk, naar mijn idee moet er ruimte zijn voor alle partijen maar ik vind het niet tof als er de mogelijkheid is voor extreme partijen om hun mening openbaar en groots uit te dragen.
quote:Lijkt mij van hetzelfde laken een pak, zelf rellen of aanzetten tot rellen.
Op maandag 16 juni 2003 14:15 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja en wat wanneer een partij zelf niets doet maar in haar woorden (in)direct wel aanzet tot geweld, rellen of haat?
Ik vind dat best moeilijk, naar mijn idee moet er ruimte zijn voor alle partijen maar ik vind het niet tof als er de mogelijkheid is voor extreme partijen om hun mening openbaar en groots uit te dragen.
Oftewel: SGP, NCPN, SP en CD zitten aan de veilige kant (met wat twijfels bij de CD).
CP'86 duidelijk niet meer, en de AEL dreigt dezelfde kant uit te gaan. Aan de linkerkant van het politieke spectrum zitten zoveel van die clubjes, en ik kan zo snel niet op de naam komen van gewelddadige partijtjes in die hoek, hoewel ze er vast wel zijn. (Internationale Socialisten?).
quote:Dat wel, maar waar ligt de grens tussen aanzetten tot rellen en verkiezingsretoriek. het is erg moeilijk een grens te stellen ben ik bang.
Op maandag 16 juni 2003 14:24 schreef freako het volgende:[..]
Lijkt mij van hetzelfde laken een pak, zelf rellen of aanzetten tot rellen.
Ik weet dat extreme partijen er gewoon zullen zijn en ook blijven, het is gewoon lastig om er goed mee om te gaan.
quote:Jij hebt 'r ook geen reet van begrepen. "Hail to the Thief"? Toeval... Althans, dat hoop ik. Radiohead is een linkse band! Een echte SP band. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om de SP en GroenLinks gevaarlijk te noemen?
Op zondag 15 juni 2003 19:06 schreef Pennypacker het volgende:
Extreem-rechts is momenteel geen gevaar, extreem-links daarentegen heeft al heel wat aanslagen op hun naam staan. En extreem-links heeft een bovenlaag die zich in de Tweede Kamer genesteld heeft via de SP en GL, vind ik ook een stuk gevaarlijker.
Ik ben veel banger voor extreem-rechts, die er een hele moordende geschiedenis op na hebben gehouden... De tweede wereldoorlog, de Ku Klux Klan, Bosnie.... Jeeeezzz... Genocide en al. Lekkere mensen.
Ik ben het er wel mee eens dat al het extreme slecht is. Maar om die SP/GL met extreem links en LPF met extreem rechts te vergelijken vind ik toch te...... Extreem.
quote:Lees de statuten van de NSDAP er maar eens door. Ook niets aan het handje in de beginjaren.
Op maandag 16 juni 2003 13:48 schreef Nyrem het volgende:[..]
Precies, die gasten zouden gewoon eens de moeite moeten nemen om de statuten van de AEL door te lezen.
Verder is een partij die streeft naar de invoering van de Shaira gewoon gestoord en onwenselijk, lees JIJ dit maar eens:
quote:
AEL wil sharia via democratie invoerenJahjah: Als er honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af
door Kustaw Bessems en Hélène Butijn
2003-03-08
DEN HAAG, TILBURG - Is de Arabisch-Europese Liga nu vóór of tegen de sharia, de wetgeving ontleend aan de Koran? Vóór, zegt leider Dyab Abou Jahjah. De liga wil islamitische wetten invoeren in Nederland en de rest van Europa, maar wel via de democratie. Hij hield dit zijn gehoor voor tijdens een lezingenreeks in Nederland.
Jahjah voltooit vandaag in Amsterdam zijn toernee van een week. De Libanese Belg kwam de lancering van de Nederlandse tak aan de Arabisch-Europese Liga (AEL) opluisteren. In het concept-programma van AEL Nederland staat dat die tegen de 'blinde toepassing' van de sharia is. ,Sommige media hebben hieruit geconcludeerd dat de AEL tegen de sharia is. Ten onrechte'', aldus Jahjah.[b/],,[b]Wij wijzen de sharia niet af. Een moslim kan niet tegen de sharia zijn, want het is zijn plicht om hiernaar te streven. Alleen vinden wij dat je de sharia niet aan anderen moet opleggen. Je moet proberen haar langs democratische weg te verwerkelijken.''
Jahjah zegt dat de sharia niet alleen uit straffen bestaat, maar een totaalpakket van rechten en plichten is. De sharia voorziet bijvoorbeeld in maatregelen tegen armoede. ,,Als er in een land honger heerst en iemand steelt een brood, hak je hem niet de hand af. Als alle voorzieningen er zijn en hij steelt, dan mag je hakken.''
Hiernaar gevraagd, veroordeelt Jahjah de dreigende steniging van overspelige vrouwen in Nigeria. ,,Want daar genieten burgers nog niet alle islamitische rechten.'' Hij wijst er verder op dat een ontrouwe vrouw volgens islamitisch recht niet zómaar mag worden gestenigd. ,,Vier getuigen moeten de daad met eigen ogen hebben gezien. Dat soort waarborgen wordt vaak vergeten. Het beeld van islamitische wetten is gebaseerd op de excessen.''
Geïnspireerd op de sharia wil de AEL onder meer de verkoop van alcohol door supermarkten verbieden en de huwbare leeftijd voor meisjes verlagen naar zestien. ,,Volgens de islamitische waarden en normen is een meisje volwassen met veertien, dus een meisje van zestien is dat zeker.''
Moslims die in Nederland op eigen houtje islamitische straffen willen uitdelen, vindt Jahjah extremistisch. ,,Maar ik vind de mensen ook extremistisch die zeggen: islam is alleen mijn persoonlijke spiritualiteit, zonder politieke connotatie. Dat is een marginaal groepje.''
Jahjah vindt dat moslims hun streven naar de sharia niet moeten verhullen. ,,Je moet niet liegen over de islam. Zelfs de meeste autochtonen hebben dat door.''
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1047019666694.html
Extreem-rechts is denk ik wel een stuk geaccepteerder dan zijn linkse tegenhanger. Hier op Fok! lees ik regelmatig posts van mensen die ik direct als extreem-rechts zou bestempelen en dat vind ik een beetje een eng idee.
quote:Helemaal mee eens!
Op maandag 16 juni 2003 14:42 schreef LuQas het volgende:
Het is maar wat je onder 'bang' verstaat. Neo-nazi's hebben we gelukkig in een verwaarloosbaar aantal en ook extreem-links is gelukkig geen grote groep mensen. Extreem-rechts heeft echter wel veel en veel verwerpelijke standpunten. Het zijn ware haatpredikers terwijl mensen uit extreem-linkse hoek vaak een beetje kortzichtige idealisten zijn.Extreem-rechts is denk ik wel een stuk geaccepteerder dan zijn linkse tegenhanger. Hier op Fok! lees ik regelmatig posts van mensen die ik direct als extreem-rechts zou bestempelen en dat vind ik een beetje een eng idee.
quote:Hmm, extreem-links heeft er in de geschiedenis nog veel meer koud gemaakt. De USSR, Pol Pot, Mao, allemaal extreem-linkse dictators die er miljoenen hebben vermoord wegens 'niet socialistisch genoeg' zijn... of andere vage redenen.
Op maandag 16 juni 2003 14:34 schreef Ronny2K het volgende:[..]
Ik ben veel banger voor extreem-rechts, die er een hele moordende geschiedenis op na hebben gehouden... De tweede wereldoorlog, de Ku Klux Klan, Bosnie.... Jeeeezzz... Genocide en al. Lekkere mensen.
Maar hebben we het al zo vaak over gehad....
quote:de AEL heeft mijns inziens extreem-conservatief/rechts. Heeft niks met links te maken.
Op maandag 16 juni 2003 14:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Lees de statuten van de NSDAP er maar eens door. Ook niets aan het handje in de beginjaren.
Verder is een partij die streeft naar de invoering van de Shaira gewoon gestoord en onwenselijk, lees JIJ dit maar eens:
[..]
quote:Daar heb je gelijk in. Ze zijn extreem-rechts/conservatief. Des te lachwekkender is hun samenwerking in Belgie met de extreem-linkse PvdA in de lijst Resist.
Op maandag 16 juni 2003 14:43 schreef LuQas het volgende:[..]
de AEL heeft mijns inziens extreem-conservatief/rechts. Heeft niks met links te maken.
quote:Pardon? Ken je de 'onveranderlijke' 25 puntenlijst niet? Joden moest het burgerrecht worden ontnomen.
Lees de statuten van de NSDAP er maar eens door. Ook niets aan het handje in de beginjaren.
quote:http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html
Bereits das Parteiprogramm vom 24.2.1920 zeigte stark antiliberale, antikapitalistische, imperialistische und besonders antisemitische Züge. Massgebend für Ideologie und Politik der NSDAP waren besonders die ersten vier Punkte des Parteiprogramms:Die Schaffung eines Großdeutschlands, in dem alle Deutschen zusammengefasst wären.
Die Revision des Versailler Vertrags
Die Forderung nach Kolonien für Deutschland
Die Entfernung aller Juden aus Deutschland
quote:Het gaat er niet om welke stroming meer slachtoffers op haar geweten heeft. De nuance die jij uit het oog verliest is dat de extreem-linkse voorbeelden die je aandraagt compleet foute uitwerkingen zijn van een ideologie (het communisme) die in principe heel positief is en het beste met de wereld voor heeft.
Op maandag 16 juni 2003 14:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hmm, extreem-links heeft er in de geschiedenis nog veel meer koud gemaakt. De USSR, Pol Pot, Mao, allemaal extreem-linkse dictators die er miljoenen hebben vermoord wegens 'niet socialistisch genoeg' zijn... of andere vage redenen.
Maar hebben we het al zo vaak over gehad....
De fascistische/nationalistische/nazistische ideologieen zijn daarentegen a priori haatdragend en schuwen geen grof geweld.
quote:Geschiedenisles is hoelang geleden voor jou?
Oh en Sjaria is een manier van leven voor moslims.
ps: als jij in de statuten van de AEL iets kan vinden wat wijst op uitroeïng van een ras (o.i.d.), toon me dat dan.
http://www.ael.nl/ol2.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 14:57]
quote:Ik heb zo'n gevoel dat jij links bent?
Op maandag 16 juni 2003 14:47 schreef LuQas het volgende:[..]
De fascistische/nationalistische/nazistische ideologieen zijn daarentegen a priori haatdragend en schuwen geen grof geweld.
quote:Ik ben het helemaal met LuQas eens... Wat je hier noemt, da's toch gewoon ziek ja? Niet dan!?
Op maandag 16 juni 2003 14:54 schreef freako het volgende:[..]
Ik heb zo'n gevoel dat jij links bent?
. Je bent wat bevooroordeeld vind ik. De essentie van fascistische ideologieen is ook niet om gewelddadig te zijn, dat is ook alleen maar een gevolg. Fascisten willen een raszuiver volk (waarbij het eigen volk superieur is de andere), onder een sterke leider.
quote:Sorry, maar Luqas heeft wel gelijk. Fascisme is een militairistische beweging en dus a priori eerder geneigd tot geweld over te gaan, als men zijn zin niet krijgt.
. Je bent wat bevooroordeeld vind ik. De essentie van fascistische ideologieen is ook niet om gewelddadig te zijn, dat is ook alleen maar een gevolg. Fascisten willen een raszuiver volk (waarbij het eigen volk superieur is de andere), onder een sterke leider.
quote:Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?
Op maandag 16 juni 2003 14:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Pardon? Ken je de 'onveranderlijke' 25 puntenlijst niet? Joden moest het burgerrecht worden ontnomen.
[..]http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html
quote:Nee, vertel? Met bronvermelding, graag.
Op maandag 16 juni 2003 14:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?
quote:Ik heb op school ooit de negen kenmerken van het fascisme moeten leren en een daarvan was zeker ook het met geweld bestrijden van alles wat geen fascisme is. Geweld is dus wel een inwendig kenmerk van het fascisme.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, vertel? Met bronvermelding, graag.
quote:bron
Sjaria en mensenrechten
Mensenrechten vloeien voort uit de islam en zijn daarin vast verankerd. De waardigheid van de mens staat daarin centraal. De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten. Hierbij wordt inhoudelijk verwezen naar de Verklaring van Cairo over mensenrechten in Islam (1990). De verklaring van de Arabische Staten omtrent mensenrechten (1994) is hieraan complementair. In de islam zijn de rechten van minderheden en de rechten van vrouwen gewaarborgd.
nog een 'interessante' van de AEL:
quote:
Over moslims die leven in een westerse democratieAls het gaat om de opstelling van moslims zijn voor de AEL de volgende uitgangspunten van belang.
* Moslims zijn eraan gehouden aan de (grond)wetten van het land waarin zij wonen, te eerbiedigen.* Moslims dienen als individuen en als groep actief te participeren in de samenleving.
* Moslims dienen actief invulling te geven aan het grondwettelijke recht zich te organiseren om de rechten van hun gemeenschap te behartigen en voor de islam als levenswijze maatschappelijke ruimte te creëren.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:05]
quote:Jahjah zegt zelf de SHaira in te willen voeren. En daar gebeurt wel iets anders met een winkeldief dan een klapje in zijn maag hoor.
Op maandag 16 juni 2003 14:53 schreef Nyrem het volgende:[..]
Geschiedenisles is hoelang geleden voor jou?
Oh en Sjaria is een manier van leven voor moslims.
ps: als jij in de statuten van de AEL iets kan vinden wat wijst op uitroeïng van een ras (o.i.d.), toon me dat dan.
http://www.ael.nl/ol2.htm
De Shaira is een pure fascistische set regels die regelrecht uit de middeleeuwen komen. Heb je het stuk van Trouw gelezen?
Waar staan de statuten van de AEL dan op die link?
quote:Ja dat willen ze wel. Maar dat gaat er toch nooit komen want dan moeten ze meer dan 75 zetels in de kamer halen. En in Belgie waar er meer polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen bestaat. Kreeg de AEL geen eens meer dan 0,1% (ofzoiets) van de stemmen. Dus Jeukaanmijnnaat dat je je druk maakt om zon partij benadrukt maar weer dat je bang bent voor de Islamitisering. Terwijl er maar 890.000 moslims in Nederland zijn. (http://www.katholieknederland.nl/nieuws/archief/index_2002_november_14368.html)
Op maandag 16 juni 2003 14:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?
De meeste allochtonen stemmen gewoon op de bestaande Nederlandse partijen. Inplaats van op de AEL
quote:Jij vindt het stenigen van een vrouw omdat ze overspel gepleegd zou hebben dus okay?
Op maandag 16 juni 2003 15:03 schreef Nyrem het volgende:[..]
[..]nog een 'interessante' van de AEL:
[..]
quote:Ik vertrouw liever iemand die echt weet wat de Sjaria betekent, dan iemand die tegen de Sjaria is en die daar een mening over heeft.
Op maandag 16 juni 2003 15:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:De Shaira is een pure fascistische set regels die regelrecht uit de middeleeuwen komen. Heb je het stuk van Trouw gelezen?
By the way, ik ben niet voor de Sjaria (of anders gezegd way of life van een moslim); omdat dat betekent dat ik dan moslim zou zijn. Ik ben geen aanhanger van een religie; maar ben wel voorstander van een eerlijke en feitelijke berichtgeving over bepaalde zaken.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:11]
quote:Hallo, wakker worden uit je eigen wereldje.... lees eens goed.... en toon mij eens aan waar je dat leest.
Op maandag 16 juni 2003 15:06 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Jij vindt het stenigen van een vrouw omdat ze overspel gepleegd zou hebben dus okay?
Dat is de waardigheid die allah garandeerd?
Waarschijnlijk heb jij het over interpretatie van de Sjaria; wat dat betreft is daar wel soms sprake van discrepantie.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 16-06-2003 15:13]
quote:Alsof SP en GL ook maar iets te maken hebben met die aanslagen..... behalve dat de plegers ervan misschien op een van deze beide partijen hebben gestemd
Op zondag 15 juni 2003 19:06 schreef Pennypacker het volgende:
Extreem-rechts is momenteel geen gevaar, extreem-links daarentegen heeft al heel wat aanslagen op hun naam staan. En extreem-links heeft een bovenlaag die zich in de Tweede Kamer genesteld heeft via de SP en GL, vind ik ook een stuk gevaarlijker.
quote:En het komt niet in je op dat mensen misschien op de LPF hebben gestemd vanwege de dingen die al jarenlang in hun buurt gebeuren of om de dingen die ze dagelijks op straat meemaken?
Op zondag 15 juni 2003 21:09 schreef SCH het volgende:
Ik ben er erg van geschrokken hoe makkelijk mensen in Nederland ineens achter een populistische leider aankuieren, op basis van sentiment en onderbuik, zonder bij zichzelf af te vragen wat ze aan het doen zijn.
quote:De Doodstraf
Op maandag 16 juni 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, vertel? Met bronvermelding, graag.
Net zoals voor 'overspel'
http://www.amnesty.org.au/women/report-nigeria.html
Haleluja die Shaira.
quote:Eerlijke en feitelijke berichtgeving is dat op overspel, of het beledigen van Mohammed/Allah, op het af willen zweren van het islamitische geloof in de Shariah-wet de doodstraf staat.
Op maandag 16 juni 2003 15:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik vertrouw liever iemand die echt weet wat de Sjaria betekent, dan iemand die tegen de Sjaria is en die daar een mening over heeft.
By the way, ik ben niet voor de Sjaria (of anders gezegd way of life van een moslim); omdat dat betekent dat ik dan moslim zou zijn. Ik ben geen aanhanger van een religie; maar ben wel voorstander van een eerlijke en feitelijke berichtgeving over bepaalde zaken.
http://www.hraic.org/capital_punishment_and_prophet_muhammad.html
quote:lees jij dit nog maar eens:
Op maandag 16 juni 2003 15:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
De Doodstraf
http://www.amnesty.org.au/women/report-nigeria.htmlHaleluja die Shaira.
http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/324/
quote:Penny snapt 'r geen reet van, laat maar...
Op maandag 16 juni 2003 15:10 schreef Laurabeest het volgende:[..]
Alsof SP en GL ook maar iets te maken hebben met die aanslagen..... behalve dat de plegers ervan misschien op een van deze beide partijen hebben gestemd
quote:Dat heeft alles met sentiment en onderbuikgevoelens te maken. Mensen die om deze redenen op de LPF stemden, deden dat omdat Fortuyn min of meer de enige was die ze hier in erkende, niet omdat ze het nou zo eens waren met het partij-programma van de LPF.
Op maandag 16 juni 2003 15:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
En het komt niet in je op dat mensen misschien op de LPF hebben gestemd vanwege de dingen die al jarenlang in hun buurt gebeuren of om de dingen die ze dagelijks op straat meemaken?
Dat heeft niets met sentiment of onderbuik te maken, maar dat is een keiharde realiteit...
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:15 schreef Nyrem het volgende:[..]
lees jij dit nog maar eens:
http://www.ael.nl/new_site/ael/index.php/demo/content/view/full/324/
quote:En hoe willen ze dit rijmen met een vrouw stenigen? Staat in de Sharia wegens overspel... Dat klopt dus niet, en dit stukje van de AEL verzwijgt dus de straffen die alle mensenrechten helemaal niet respecteren... contradictie dus.
Sjaria en mensenrechten
Mensenrechten vloeien voort uit de islam en zijn daarin vast verankerd. De waardigheid van de mens staat daarin centraal. De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten. Hierbij wordt inhoudelijk verwezen naar de Verklaring van Cairo over mensenrechten in Islam (1990). De verklaring van de Arabische Staten omtrent mensenrechten (1994) is hieraan complementair. In de islam zijn de rechten van minderheden en de rechten van vrouwen gewaarborgd.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:17 schreef LuQas het volgende:[..]
Dat heeft alles met sentiment en onderbuikgevoelens te maken. Mensen die om deze redenen op de LPF stemden, deden dat omdat Fortuyn min of meer de enige was die ze hier in erkende, niet omdat ze het nou zo eens waren met het partij-programma van de LPF.
quote:Als ze het eens waren met Fortuyn waren ze het ook eens met het LPF programma. Fortuyn droeg dat namelijk uit.
Op maandag 16 juni 2003 15:17 schreef LuQas het volgende:[..]
Dat heeft alles met sentiment en onderbuikgevoelens te maken. Mensen die om deze redenen op de LPF stemden, deden dat omdat Fortuyn min of meer de enige was die ze hier in erkende, niet omdat ze het nou zo eens waren met het partij-programma van de LPF.
quote:Proteststem.. net zoals die van mijn baas.. typerend gevoel van aandachttekort en aanverwante zaken, maar verder geheel oneens met het partijprogramma van de LPF.
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als ze het eens waren met Fortuyn waren ze het ook eens met het LPF programma. Fortuyn droeg dat namelijk uit.
Hoe kun je anders wel zonder sentiment of onderbuikgevoelens op een partij stemmen?
quote:Fortuyn erkende hen in hun woede. Daarom stemden ze op hem en dachten ze dat hetgene wat hij zei ook wel het juiste was. Als Marrijnissen degene was geweest die hen in die gevoelens erkende hadden al deze mensen en masse SP gestemd.
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als ze het eens waren met Fortuyn waren ze het ook eens met het LPF programma. Fortuyn droeg dat namelijk uit.
Hoe kun je anders wel zonder sentiment of onderbuikgevoelens op een partij stemmen?
quote:Communisme wil ook de revolutie en is daarom zeker niet minder gewelddadig dan fascisme.
Op maandag 16 juni 2003 15:02 schreef LuQas het volgende:[..]
Ik heb op school ooit de negen kenmerken van het fascisme moeten leren en een daarvan was zeker ook het met geweld bestrijden van alles wat geen fascisme is. Geweld is dus wel een inwendig kenmerk van het fascisme.
quote:Dat vroeg ik niet. Ik vroeg:
Op maandag 16 juni 2003 15:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
De Doodstraf
http://www.amnesty.org.au/women/report-nigeria.htmlHaleluja die Shaira.
quote:Ik heb het dus niet over de straf op overspel, ik heb het over de straf op het niet-moslim zijn. Volgens jou staat daar een straf op in de Sharia, dus ik wil van jou horen, welke straf en waar je dat vandaan haalt.
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 16 juni 2003 14:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
[..]Nu ja, de AEL pleit voor invoering vd Shaira. En weet je wat voor straf daar in staat voor het niet-moslim zijn?
--------------------------------------------------------------------------------Nee, vertel? Met bronvermelding, graag.
quote:Ooh please...
Op maandag 16 juni 2003 15:26 schreef freako het volgende:[..]
Communisme wil ook de revolutie en is daarom zeker niet minder gewelddadig dan fascisme.
quote:Zegt ook niemand! Het is gewoon allebei fout klaar. Geen gehoer over die heeft meer slachtoffers enz.
Communisme wil ook de revolutie en is daarom zeker niet minder gewelddadig dan fascisme.
quote:
quote:Marijnissen had dat nooit voor elkaar gekregen. Fortuyn wel, omdat hij sterke standpunten innam wat betreft immigratie.
Op maandag 16 juni 2003 15:25 schreef LuQas het volgende:[..]
Als Marrijnissen degene was geweest die hen in die gevoelens erkende hadden al deze mensen en masse SP gestemd.
quote:Klopt, waar slaat je onderschrift trouwens op?
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef Tikorev het volgende:[..]
Marijnissen had dat nooit voor elkaar gekregen. Fortuyn wel, omdat hij sterke standpunten innam wat betreft immigratie.
Zonder die standpunten had hij nooit zoveel stemmen gekregen.
quote:Is het ook. Ben alleen dat schijnheilige gezeur over dat communisme zat. Dat de doden van Hitler/Franco/Mussolini verklaard kunnen worden omdat dat inherent is aan de ideologie, terwijl de doden van Lenin/Stalin/Mao verklaard kunnen worden omdat ze het communisme verkeerd uitvoerden, oftewel links is van nature geweldloos, rechts is van nature gewelddadig.
Op maandag 16 juni 2003 15:27 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Zegt ook niemand! Het is gewoon allebei fout klaar. Geen gehoer over die heeft meer slachtoffers enz.
quote:Hoho, communisme gaat per definitie uit van de gewelddadige revolutie. Zie Marx.
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef LuQas het volgende:[..]
quote:Op blasphemy staat de doodstraf
Op maandag 16 juni 2003 15:26 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg:
[..]Ik heb het dus niet over de straf op overspel, ik heb het over de straf op het niet-moslim zijn. Volgens jou staat daar een straf op in de Sharia, dus ik wil van jou horen, welke straf en waar je dat vandaan haalt.
quote:Gelul. Fortuyn kreeg zo veel stemmen omdat hij de gevestigde orde met loze kreten (Borst is Osama Bin Laden etc. hoezo demonisering?) bestookte. Het waren de taboes die hij doorbrak, niet zijn meningen.
Op maandag 16 juni 2003 15:28 schreef Tikorev het volgende:[..]
Marijnissen had dat nooit voor elkaar gekregen. Fortuyn wel, omdat hij sterke standpunten innam wat betreft immigratie.
Zonder die standpunten had hij nooit zoveel stemmen gekregen.
quote:Sovjet-Unie wint genocide-competitie 20e eeuw
Op maandag 16 juni 2003 15:27 schreef Ronny2K het volgende:[..]
Ooh please...
![]()
![]()
quote:Het marxisme gaat uit van een dictatuur van het proletariaat. Idd. Dit is echter een kortstondige periode van onderdrukking, waarna iedereen - volgens de marxist - 'bekeerd' is en samenwerkt binnen de perfecte communistische staat.
Op maandag 16 juni 2003 15:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hoho, communisme gaat per definitie uit van de gewelddadige revolutie. Zie Marx.
En dat laatste stadium is het communisme, en bevat dus - wanneer je zuiver naar de ideologieen kijkt - geen geweld in tegenstelling tot het fascisme.
quote:Wel gek dan dat hij vooral steun kreeg van mensen uit plekken in Nederland die erg multicultureel waren.
Op maandag 16 juni 2003 15:35 schreef LuQas het volgende:[..]
Gelul. Fortuyn kreeg zo veel stemmen omdat hij de gevestigde orde met loze kreten (Borst is Osama Bin Laden etc. hoezo demonisering?) bestookte. Het waren de taboes die hij doorbrak, niet zijn meningen.
Bovendien heeft Fortuyn nooit gezegd dat Borst gelijk is aan Osama Bin Laden...
quote:Gelul. Blasphemy is het beledigen van een godheid. De Moslims geven de Christenen, omdat ze aan dezelfde god geloven, weliswaar niet alle 7 hemelen, maar ook voor de Christenen is een hemel beschikbaar. Lees de Koran maar eens in plaats van dit soort dingen te blaten.
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Op blasphemy staat de doodstraf
Het niet zijn van een moslim is het ontkennen van allah, dus blasphemy
quote:Ik heb de koran gelezen.
Op maandag 16 juni 2003 15:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Gelul. Blasphemy is het beledigen van een godheid. De Moslims geven de Christenen, omdat ze aan dezelfde god geloven, weliswaar niet alle 7 hemelen, maar ook voor de Christenen is een hemel beschikbaar. Lees de Koran maar eens in plaats van dit soort dingen te blaten.
Slecht boek.
quote:Ja, en weet je wat er volgens markx moest gebeuren met hen die niet 'bekeerd' waren? Juist
Op maandag 16 juni 2003 15:37 schreef LuQas het volgende:[..]
Het marxisme gaat uit van een dictatuur van het proletariaat. Idd. Dit is echter een kortstondige periode van onderdrukking, waarna iedereen - volgens de marxist - 'bekeerd' is en samenwerkt binnen de perfecte communistische staat.
quote:Jawel. Dit heeft ie gezegd als leider van Leefbaar Nederland en is hier later in een interview nog mee geconfronteerd, en nam het niet terug. Volgens zijn redeneringen was ze 'een Bin Laden' omdat ze verantwoordelijk was voor vele doden als zijnde minister van VWS.
Op maandag 16 juni 2003 15:39 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wel gek dan dat hij vooral steun kreeg van mensen uit plekken in Nederland die erg multicultureel waren.
Bovendien heeft Fortuyn nooit gezegd dat Borst gelijk is aan Osama Bin Laden...
quote:Wat de fuck man?! Ben het er helemaal mee eens, maar waar slaat dit op?!
Op maandag 16 juni 2003 15:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik heb de koran gelezen.
Slecht boek.
quote:Is niet helemaal waar volgens mij. Moslims zijn volgens mij verplicht andere geloven te respecteren (zeker joden en christenen). Omdat zij in principe dezelfde god aanhangen. Zij zien Jezus dan ook als profeet van Allah. Niet vor niets wonen op veel plekken joden, christenen en moslims al heel lang vrij vreedzaam naast elkaar. Het is echter de laatste 100 jaar een beetje minder goed gegaan. Dat kan je de Sharia en Mohammed uit het jaar 700 niet meer verwijten denk ik.
Op maandag 16 juni 2003 15:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Op blasphemy staat de doodstraf
Het niet zijn van een moslim is het ontkennen van allah, dus blasphemy
quote:Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.
Op maandag 16 juni 2003 15:41 schreef LuQas het volgende:[..]
Jawel. Dit heeft ie gezegd als leider van Leefbaar Nederland en is hier later in een interview nog mee geconfronteerd, en nam het niet terug. Volgens zijn redeneringen was ze 'een Bin Laden' omdat ze verantwoordelijk was voor vele doden als zijnde minister van VWS.
Borst = BinLaden heeft hij nooit gezegd...
quote:Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:
Op maandag 16 juni 2003 15:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hoho, communisme gaat per definitie uit van de gewelddadige revolutie. Zie Marx.
Volgens Marx was er in de geschiedenis overal en altijd hetzelfde aan de hand. Een bepaalde bevolkingsgroep had de productiemiddelen in handen. Die groep had dan ook de macht in de samenleving. Bovendien bepaalde die groep de hele cultuur van z'on samenleving. Dit hele systeem noemde hij het kapitalisme en de aanhangers kapitalisten.
Marx noemde de bevolkingsgroep die de productiemiddelen bezat de heersende klasse. De heersende klasse liet de rest van de bevolking voor zich werken. Deze bevolkingsgroep noemde Marx de ondedrukte klasse. Vaak was er in de loop van de geschiedenis een strijd van de onderdrukte klasse tegen de heersende klasse. Marx noemde dat de klassestrijd. Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.
quote:De correcte quote schijnt te zijn dat "Els Borst een groter gevaar voor de volksgezondheid was dan Osama bin Laden", tenminste volgens Theo van Gogh (voor wat dat waard is).
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef Tikorev het volgende:[..]
Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.
quote:De Taliban executeerden ook niet de weinige boeddhisten en hindoes die nog in Afghanistan woonden.
Op maandag 16 juni 2003 15:42 schreef du_ke het volgende:[..]
Is niet helemaal waar volgens mij. Moslims zijn volgens mij verplicht andere geloven te respecteren (zeker joden en christenen). Omdat zij in principe dezelfde god aanhangen. Zij zien Jezus dan ook als profeet van Allah. Niet vor niets wonen op veel plekken joden, christenen en moslims al heel lang vrij vreedzaam naast elkaar. Het is echter de laatste 100 jaar een beetje minder goed gegaan. Dat kan je de Sharia en Mohammed uit het jaar 700 niet meer verwijten denk ik.
quote:Ha, je krabbelt al terug. Hoe hij het ook gezegd heeft, hij vergelijkt Borst met Bin Laden en dat is net zo demoniserend als het aanhalen van Anne Frank in Fortuyn-context van de Graaff.
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef Tikorev het volgende:[..]
Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.
quote:Fortuyn = Hitler is ook nooit gezegd. Er werd slechts gezegd dat dhr. Fortuyn de charme van Himmler heeft, en de intelligentie van Hitler. Volgens deze redenering moet dat kunnen, het is immers geen directe vergelijking.
Op maandag 16 juni 2003 15:43 schreef Tikorev het volgende:
Helemaal niet. In dat interview zegt hij dat het beleid van Borst jaarlijks even veel doden tot gevolg heeft dan dat BinLaden heeft veroorzaakt in het WTC.Borst = BinLaden heeft hij nooit gezegd...
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:50 schreef LuQas het volgende:[..]
Ha, je krabbelt al terug. Hoe hij het ook gezegd heeft, hij vergelijkt Borst met Bin Laden en dat is net zo demoniserend als het aanhalen van Anne Frank in Fortuyn-context van de Graaff.
Woorden schieten me te kort... Zo kortzichtig als bepaalde personen zijn... Jeeeeezzz...
quote:Was Hitler intelligent dan?!
Op maandag 16 juni 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Fortuyn = Hitler is ook nooit gezegd. Er werd slechts gezegd dat dhr. Fortuyn de charme van Himmler heeft, en de intelligentie van Hitler. Volgens deze redenering moet dat kunnen, het is immers geen directe vergelijking.
quote:Wat ik zeg, Fortuyn viel aanvankelijk ook wel mee
Op maandag 16 juni 2003 14:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
quote:Daarom juist denk ik.
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Ronny2K het volgende:
Was Hitler intelligent dan?!Hij kon goed lullen, maar hij was zooooo dom!
![]()
![]()
quote:Jij vat 'm
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Daarom juist denk ik.
quote:Ja, dat is gebeurt, en dat heeft miljoenen doden gekost, en het uiteindelijke faillisement van de gehele USSR
Op maandag 16 juni 2003 15:46 schreef Ronny2K het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Het is maar wat je toejuicht
Oh, behalve dan dat de kapitalisten zichzelf niet ten gronde richten door concurrentie, maar dit juist de consument ten goede komt. Daar had Marx het mis...
quote:Je mag 'moslim' niet gelijk stellen aan Taliban. Net zo als je christen niet gelijk kan stellen aan nazi.
Op maandag 16 juni 2003 15:48 schreef freako het volgende:[..]
De Taliban executeerden ook niet de weinige boeddhisten en hindoes die nog in Afghanistan woonden.
Maar het zijn uitwassen. In principe is de Islam een heel vredelievende godsdienst.
Jeukanmenaat, nou ben je uit OOG geknald, ga nou niet hier je islamofobe praatjes rondstrooien aub
quote:Helaas pakt dat in de praktijk anders uit, dat geldt trouwens ook voor andere geloven. Vertel maar aan de mensen die door de kruistochten om het leven zijn gekomen dat de islam of het christendom een vredelievende godsdienst is.
Op maandag 16 juni 2003 15:59 schreef du_ke het volgende:
Je mag 'moslim' niet gelijk stellen aan Taliban. Net zo als je christen niet gelijk kan stellen aan nazi.Maar het zijn uitwassen. In principe is de Islam een heel vredelievende godsdienst.
Geloof heeft nog nooit iets positiefs voortgebracht.
quote:Dat zeg jij nou steeds. Bedoel je dat op mega-niveau of ook op individueel vlak, of op plaatselijk of regionaal vlak?
Op maandag 16 juni 2003 16:02 schreef Gil-galad het volgende:
quote:Hitler was toch een mislukte kunstenaar? (schilder)
Op maandag 16 juni 2003 15:55 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Daarom juist denk ik.
quote:Ik kan ook niets positiefs bedenken. Misschien wat vrije dagen, maar dat is het wel wat betreft het positieve
Op maandag 16 juni 2003 16:02 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Helaas pakt dat in de praktijk anders uit, dat geldt trouwens ook voor andere geloven. Vertel maar aan de mensen die door de kruistochten om het leven zijn gekomen dat de islam of het christendom een vredelievende godsdienst is.
quote:Het geloof is nog altijd het fundament onder de samenleving.
Op maandag 16 juni 2003 16:02 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Helaas pakt dat in de praktijk anders uit, dat geldt trouwens ook voor andere geloven. Vertel maar aan de mensen die door de kruistochten om het leven zijn gekomen dat de islam of het christendom een vredelievende godsdienst is.
quote:Lees de beginpost eens, het gaat erom wie er gevaarlijker is.
Op maandag 16 juni 2003 16:01 schreef SCH het volgende:
Wat lullen jullie nou weer over Marx en het communisme. Het gaat toch over extreem-rechts?
quote:Ja hoor Jaap, alsof jij niet al 3 keer uit OOG bent geknald
Jeukanmenaat, nou ben je uit OOG geknald, ga nou niet hier je islamofobe praatjes rondstrooien aub
quote:Laat ik het zo stellen: ik kan het me niet voorstellen dat geloof ooit tot iets positiefs heeft geleid (behalve dan voor de geestelijken die zich in de Middeleeuwen verrijkten).
Op maandag 16 juni 2003 16:04 schreef SCH het volgende:
Dat zeg jij nou steeds. Bedoel je dat op mega-niveau of ook op individueel vlak, of op plaatselijk of regionaal vlak?
quote:oh? leg eens verder uit.
Op maandag 16 juni 2003 16:05 schreef freako het volgende:[..]
Het geloof is nog altijd het fundament onder de samenleving.
quote:Helaas wel ja.
Op maandag 16 juni 2003 16:05 schreef freako het volgende:
Het geloof is nog altijd het fundament onder de samenleving.
quote:Maar niet in dit topic
Op maandag 16 juni 2003 16:10 schreef Nyrem het volgende:[..]
oh? leg eens verder uit.
quote:Nou ik kan je tal van voorbeelden geven die het tegendeel bewijzen. Maar niet in dit topic dus.
Op maandag 16 juni 2003 16:10 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Laat ik het zo stellen: ik kan het me niet voorstellen dat geloof ooit tot iets positiefs heeft geleid (behalve dan voor de geestelijken die zich in de Middeleeuwen verrijkten).
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:50 schreef LuQas het volgende:[..]
Ha, je krabbelt al terug. Hoe hij het ook gezegd heeft, hij vergelijkt Borst met Bin Laden en dat is net zo demoniserend als het aanhalen van Anne Frank in Fortuyn-context van de Graaff.
quote:Als dat niet zo is dan geldt dat neem ik aan ook voor alle dingen die volgens jou over Fortuyn zijn gezegd. Alles kan anders worden uitgelegd. Of geldt dat alleen voor Fortuyns uitspraken
Op maandag 16 juni 2003 17:28 schreef Tikorev het volgende:Hoezo krabbel ik terug? Ik zeg alleen dat Fortuyn nooit heeft gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden zoals jij beweert.
quote:Nee, ze in een zin samen noemen is al fout. Netzo als dat Fortuyn Borst en BinLaden in een zin noemde. Hij heeft later volgens mij ook nog gezegd dat hij die opmerking beter niet kon maken...
Op maandag 16 juni 2003 15:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Fortuyn = Hitler is ook nooit gezegd. Er werd slechts gezegd dat dhr. Fortuyn de charme van Himmler heeft, en de intelligentie van Hitler. Volgens deze redenering moet dat kunnen, het is immers geen directe vergelijking.
Maar hij heeft nooit gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden oftwel een terrorist...
quote:Wat boeit het ook, hij is toch dood
Op maandag 16 juni 2003 17:33 schreef Tikorev het volgende:[..]
Nee, ze in een zin samen noemen is al fout. Netzo als dat Fortuyn Borst en BinLaden in een zin noemde. Hij heeft later volgens mij ook nog gezegd dat hij die opmerking beter niet kon maken...
Maar hij heeft nooit gezegd dat Borst gelijk is aan BinLaden oftwel een terrorist...
quote:Hoezo? Het gaat gewoon om de dingen die gezegd zijn. Daar komt geen interpreteren aan te pas...
Op maandag 16 juni 2003 17:29 schreef SCH het volgende:[..]
Als dat niet zo is dan geldt dat neem ik aan ook voor alle dingen die volgens jou over Fortuyn zijn gezegd. Alles kan anders worden uitgelegd. Of geldt dat alleen voor Fortuyns uitspraken
quote:welhoor
Op maandag 16 juni 2003 17:35 schreef Tikorev het volgende:[..]
Hoezo? Het gaat gewoon om de dingen die gezegd zijn. Daar komt geen interpreteren aan te pas...
quote:Als je feiten wil verdraaien omdat ze je beter uitkomen dan wel natuurlijk. Dus dan geldt het voor jou inderdaad wel...
Op maandag 16 juni 2003 17:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
welhoor
quote:Dan moet je ook niet lullen over Bin Laden, beetje boel laf om daar om heen te gaan draaien. Neem dat ook gewoon voor je rekening dan.
Op maandag 16 juni 2003 17:35 schreef Tikorev het volgende:[..]
Hoezo? Het gaat gewoon om de dingen die gezegd zijn. Daar komt geen interpreteren aan te pas...
quote:Waar draai ik dan om heen en wat zou ik eventueel voor mijn rekening moeten nemen? Ik snap weinig van wat je zegt...
Op maandag 16 juni 2003 17:43 schreef SCH het volgende:[..]
Dan moet je ook niet lullen over Bin Laden, beetje boel laf om daar om heen te gaan draaien. Neem dat ook gewoon voor je rekening dan.
quote:Dat lijkt me logisch
zulke gabbers vind je ALTIJD op hardcore/techno
Maar 10 tegen 1 is wel even een ander verhaal dan twee individuen die in verbale strijd verkeren...
quote:het grappige is, dat zijn geeneens echte nazi's , dat zijn de gewone standaard meelopers die je ook hier op Fok vindt
quote:Nordcore? Ja, toch. Maar ook vanwege hardcore muziek.
Op maandag 16 juni 2003 21:17 schreef Hymn het volgende:[..]
het grappige is, dat zijn geeneens echte nazi's , dat zijn de gewone standaard meelopers die je ook hier op Fok vindt
quote:En linkisme? 5 jaar geleden was het populair, en alle jongeren opeens links?
Op maandag 16 juni 2003 21:20 schreef tvlxd het volgende:
Gabbermuziek schijnt wat meer quasi-neo-nazi's aan te trekken, groepsvorming en een bepaald beeld aan jezelf plakken. Sukkeltjes zijn het.
Tja, zo is de jeugd, maar je moet wel opletten dat het niet te ver doordringt bij ze.....
quote:Van 'link(s?)isme' weet ik niets, maar het ging dan ook over puber-nazi's.
Op maandag 16 juni 2003 21:24 schreef Scepsis het volgende:[..]
En linkisme? 5 jaar geleden was het populair, en alle jongeren opeens links?
Tja, zo is de jeugd, maar je moet wel opletten dat het niet te ver doordringt bij ze.....
quote:* kuch *
Op maandag 16 juni 2003 21:13 schreef Dinalfos het volgende:
Niemand neemt die uitspraken van beide kampen echt serieus.
Hammerstein
Spong
quote:Bestaat het woord linksisme? volgens mij niet. Noem het gewoon socialisme
Op maandag 16 juni 2003 21:24 schreef Scepsis het volgende:[..]
En linkisme? 5 jaar geleden was het populair, en alle jongeren opeens links?
quote:Ga eens over de hele wereld kijken, de Islam gaat wel iets verder dan de grenzen van ons kikkerlandje.
Op zondag 15 juni 2003 19:09 schreef Gil-galad het volgende:
Ik denk dat er minder extremistische moslims (100-200) in Nederland zijn dan nazi's (een paar duizend).
quote:We hebben het toch over ons land.
Op woensdag 18 juni 2003 08:51 schreef SummerJam2003 het volgende:[..]
Ga eens over de hele wereld kijken, de Islam gaat wel iets verder dan de grenzen van ons kikkerlandje.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gil-galad aka Gelly:
quote:Lees de openingspost.
Waar haal je dat aantal van een "paar duizend" vandaan?
quote:Nou, MickeyMo waar komt die "paar duizend" vandaan?
Op woensdag 18 juni 2003 17:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
[..]Lees de openingspost.
Hier hebben we geen behoefte aan
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 18-06-2003 19:48]
quote:Thanx!
Op woensdag 18 juni 2003 19:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Verder (met excuses aan Gil en SCH, maar ik heb de post waar jullie op reageren weggehaald en om nou alle reacties te gaan zitten modden heeft dan ook geen zin, dus reacties gewist)
Zwak van je hoor, ergens diep triest.
quote:Sorry, je post klopte van geen kant. Je beweerde allerlei dingen die je onmogelijk kunt onderbouwen.
Op woensdag 18 juni 2003 20:51 schreef Turismo het volgende:
Zo te zien kan Wile niet tegen de waarheid. De waarheid is hard he..
De waarheid is hard, ja. Maar jouw waarheid is onzin(nig).
-edit- staat die WP in je avatar voor White Power?
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 18-06-2003 20:53]
quote:Dat soort "waarheid" ga je maar op Polinco posten, maar niet hier.
Op woensdag 18 juni 2003 20:51 schreef Turismo het volgende:
Zo te zien kan Wile niet tegen de waarheid. De waarheid is hard he..Zwak van je hoor, ergens diep triest.
quote:Ik kan alles heel goed onderbouwen,
Op woensdag 18 juni 2003 20:52 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Sorry, je post klopte van geen kant. Je beweerde allerlei dingen die je onmogelijk kunt onderbouwen.
De waarheid is hard, ja. Maar jouw waarheid is onzin(nig).
Wiley dit las ik en deze topic: Zal extreem-rechts groeien?
quote:Jij bent zeker ook zo'n milieu fan die er zo een doodschiet als hij in jou ogen iets verkeerds doet? Pim was niet extreem rechts hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Oh nee? Vorig jaar trapten 1,6 miljoen mensen er weer in hoor
quote:Mag ik geen WP in mijn avart hebben??
/edit
Als ik het in BP verander is het wel goed of dan ook niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Turismo op 18-06-2003 20:59]
quote:Oke, onderbouw dan maar eens hoe de AEL de macht gaat overnemen in 2006, als de partij mag meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Op woensdag 18 juni 2003 20:56 schreef Turismo het volgende:
Ik kan alles heel goed onderbouwen,
zucht...
quote:Maar jij wel toch? Jij hebt wp in je avatar en je zegt een openlijke racist te zijn. Als je dat stelt is er niet zoveel meer over om over te praten. Voor jou ben ik trouwens niet bang, je weet te weinig van de context af maar het is wel jammer dat je zo jong al die richting op gaat.
Op woensdag 18 juni 2003 20:56 schreef Turismo het volgende:
Pim was niet extreem rechts hoe vaak moet ik het nog zeggen...
quote:Dat was de vraag niet. Waar staan die letters voor ?
Op woensdag 18 juni 2003 20:59 schreef Turismo het volgende:
Mag ik geen WP in mijn avart hebben??![]()
quote:Ja, want BP is een benzinepomp
Op woensdag 18 juni 2003 20:59 schreef Turismo het volgende:[..]
Mag ik geen WP in mijn avart hebben??
![]()
/edit
Als ik het in BP verander is het wel goed of dan ook niet?
quote:Stel je eens niet zo aan joh. Probeer ook eens andersdenkende te accepteren en niet alleen je eigen mening als norm te zien...
Op woensdag 18 juni 2003 21:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Laatste waarschuwing... Volgende keer blijft ie dicht..
quote:Andere meningen, geen probleem. Racisme, probleem. Welk deel van deze zin snap je niet?
Op woensdag 18 juni 2003 21:10 schreef Tikorev het volgende:[..]
Stel je eens niet zo aan joh. Probeer ook eens andersdenkende te accepteren en niet alleen je eigen mening als norm te zien...
quote:Het lijkt me handig als we ons hier gewoon aan de Nederlandse wet houden, dat heeft niks met de mening en de norm van de mod te maken.
Op woensdag 18 juni 2003 21:10 schreef Tikorev het volgende:[..]
Stel je eens niet zo aan joh. Probeer ook eens andersdenkende te accepteren en niet alleen je eigen mening als norm te zien...
Ik vond het wel opmerkelijk dat zo'n user de AEL dus als een extreem-linkse partij ziet. Dat geeft toch te denken. Veel jonkies huppelen maar weer ergens achter aan zonder zich er blijkbaar ook maar even in te verdiepen.
quote:Zal je er nog eens aan helpen herinneren als je Amerikanen weer eens voor achterlijk volk uitmaakt vanwege de daden van 0,000001% van hen. Dan is Wile_E_Coyote meestal niet zo correct
Op woensdag 18 juni 2003 21:14 schreef SCH het volgende:[..]
Het lijkt me handig als we ons hier gewoon aan de Nederlandse wet houden, dat heeft niks met de mening en de norm van de mod te maken.
quote:Lijkt me niet zo'n gekke conclusie aangezien ze samen met de extreem linkse PVDA (de Belgische) de lijst Resist vormen...
Ik vond het wel opmerkelijk dat zo'n user de AEL dus als een extreem-linkse partij ziet. Dat geeft toch te denken. Veel jonkies huppelen maar weer ergens achter aan zonder zich er blijkbaar ook maar even in te verdiepen.
quote:Jij denkt dat deze user daarvan op de hoogte was? Zou kunnen...
Op woensdag 18 juni 2003 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tjah... AEL kwam in Belgie samen op met PvdA, vandaar misschien...
Maar ik wil maar zeggen dat de know-how over het algemeen laag is bij de extreem-rechtse aanhangers.
quote:als je geen zin hebt moet je ook geen mod worden.
Op woensdag 18 juni 2003 19:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Verder (met excuses aan Gil en SCH, maar ik heb de post waar jullie op reageren weggehaald en om nou alle reacties te gaan zitten modden heeft dan ook geen zin, dus reacties gewist)
quote:Lijkt me niet uitgesloten. In de krant en op het nieuws is het toch behoorlijk aan bod gekomen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:18 schreef SCH het volgende:[..]
Jij denkt dat deze user daarvan op de hoogte was? Zou kunnen...
quote:Dus jij vindt je AEL ook extreem links?
Op woensdag 18 juni 2003 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me niet uitgesloten. In de krant en op het nieuws is het toch behoorlijk aan bod gekomen.
quote:Wat is het verschil?
Op woensdag 18 juni 2003 21:18 schreef Wisp het volgende:
wanneer gaan mensen nou eens nationalisme/nazisme los zien van extreem rechts..
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:19 schreef boebiedoe het volgende:[..]
als je geen zin hebt moet je ook geen mod worden.
.
quote:Het is niet echt bekend hoor. Het zal me verbazen als diegene weet dat de PvdA.be een andere partij is als de PvdA (NL).
Op woensdag 18 juni 2003 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Lijkt me niet uitgesloten. In de krant en op het nieuws is het toch behoorlijk aan bod gekomen.
Maar het gaat nu niet of moslim-fundi's bij extreem-links horen. Het gaat om extreem-rechts.
quote:wat is de overeenkomst, lijkt me een betere vraag
Op woensdag 18 juni 2003 21:23 schreef Sidekick het volgende:
Wat is het verschil?
nazisme/facisme hebben van zichzelf niets met rechts/links te maken
quote:Was Hitler extreem-rechts?
Op woensdag 18 juni 2003 21:26 schreef Wisp het volgende:
wat is de overeenkomst, lijkt me een betere vraagnazisme/facisme hebben van zichzelf niets met rechts/links te maken
quote:ja dat is mijn topic
Op woensdag 18 juni 2003 21:27 schreef Gil-galad het volgende:
Was Hitler extreem-rechts?
ik stoor me alleen aan de constante fouten met betrekking tot het benoemen van extreen rechts, alles wat de mens ooit fout heeft gedaan wordt in de extreem rechtse hoek geplaatst, volgens mij wilden sommigen in dit topic zelfs de AEL extreem rechts noemen..
quote:Het conservatisme wat inhoudt terug naar vroeger waar geen vreemdelingen waren in de buurt...
Op woensdag 18 juni 2003 21:30 schreef Wisp het volgende:[..]
ja dat is mijn topic
ik stoor me alleen aan de constante fouten met betrekking tot het benoemen van extreen rechts, alles wat de mens ooit fout heeft gedaan wordt in de extreem rechtse hoek geplaatst, volgens mij wilden sommigen in dit topic zelfs de AEL extreem rechts noemen..
Dat Hitler een aantal linkse punten had, maakt die vreemdelingenhaat niet minder en door dat kenmerk is Hitler extreem-rechts. De AEl is ook extreem-rechts, vanwege die hunkering naar 'eigen volk'.
Nogmaals, (zonder het over Hitler te hebben) wat is het verschil tussen extreem-rechts en nazisme?
quote:Extreem-rechts/religieus conservatief is een betere omschrijving.
Op woensdag 18 juni 2003 21:23 schreef SCH het volgende:[..]
Dus jij vindt je AEL ook extreem links?
Des te lachwekkender is het dat ze met de extreem-linkse PvdA een lijst vormen dus...
quote:Ja, idd maar dat kwam omdat ze allebei op zeer weinig stemmen hoefden te rekenen en dat ze samen ietsje meer hadden.
Op woensdag 18 juni 2003 21:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Extreem-rechts/religieus conservatief is een betere omschrijving.
Des te lachwekkender is het dat ze met de extreem-linkse PvdA een lijst vormen dus...
quote:wat is het verschil tussen een varken en een koelkast?
Op woensdag 18 juni 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:
Nogmaals, (zonder het over Hitler te hebben) wat is het verschil tussen extreem-rechts en nazisme?
het heeft er gewoon niets mee te maken, conservatisme is ook niet iets typisch rechts, alhoewel het er wel mee wordt gassocieerd.
nazisme is op de meeste punten namelijk eerder links, daarom is het ook nationaal socialisme, bij communisme is je eigen volk het belangrijkste wat er is, daar zit al het kapitaal. vandaar ook dat communistische leiders er alles aan deden om het volk een soort superioriteitsgevoel mee te geven, en ook te zorgen dat ze binnen het rijk bleven (zie berlijnse muur, ijzeren gordijn)
dus nazisme is afgeleid van communistische regime, daarnaast is extreem rechts juist de meest extreme vorm van zowel economische als maatschappelijke vrijheid, dit staat weer haaks op het nazisme.
De hele associatie rechts-nazisme is dus ook een groot misverstand, maar tegenwoordig wordt het maar wat graag gebruikt door de 'correcte' partijen.
quote:De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
De AEl is ook extreem-rechts, vanwege die hunkering naar 'eigen volk'.
Dat vind ik eerder extreem links omdat je diezelfde drang in afgezwakte vorm ook terugvindt bij partijen als groenLinks, SP en de PvdA...
quote:Wanneer het niet gaat om inhoud, maar om je eigen beperkte wereldbeeld, waar het niet gaat om je eigen doelen te realiseren, maar om tegenwicht te bieden door populistische en polariserende opvattingen, dan maak je nog wel eens onnavolgbare en ronduit domme beslissingen.
net zo onnavolgbaar als deze post.
quote:Wat is dit nou weer voor gelul?
Op woensdag 18 juni 2003 21:44 schreef Tikorev het volgende:[..]
De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.
Dat vind ik eerder extreem links omdat je diezelfde drang in afgezwakte vorm ook terugvindt bij partijen als groenLinks, SP en de PvdA...
quote:Onderbouwing, professor.
Op woensdag 18 juni 2003 21:44 schreef Tikorev het volgende:
De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.Dat vind ik eerder extreem links omdat je diezelfde drang in afgezwakte vorm ook terugvindt bij partijen als groenLinks, SP en de PvdA...
quote:Ten eerste daar pleit de AEL helemaal niet voor, die roddel doet de ronde misschien bij polinco.net
De AEL streeft naar een samenleving waar alle Westerse elementen uit zijn verwijderd of zijn vervangen door islamitische elementen.
Groenlinks, SP en de Pvda pleitten voor meer solidariteit met de mensen die het minder hebben.
En Job Cohen (Pvda) is verantwoordelijk voor het huidige vreemdelingenbeleid.
quote:Een baby poept in de luier, en een varken luiert in de poep.
Op woensdag 18 juni 2003 21:43 schreef Wisp het volgende:[..]
wat is het verschil tussen een varken en een koelkast baby?
quote:
het heeft er gewoon niets mee te maken, conservatisme is ook niet iets typisch rechts, alhoewel het er wel mee wordt gassocieerd.
quote:Nee, nadruk op nationaal.
nazisme is op de meeste punten namelijk eerder links, daarom is het ook nationaal socialisme,
quote:Daar ging het erom dat alle mensen gelijk zijn, nazisme maakt onderscheid. En het 'eigen volk' (de aanhangers van de ideologie) een goed gevoel geven is niet van links of rechts afhankelijk.
bij communisme is je eigen volk het belangrijkste wat er is, daar zit al het kapitaal. vandaar ook dat communistische leiders er alles aan deden om het volk een soort superioriteitsgevoel mee te geven, en ook te zorgen dat ze binnen het rijk bleven (zie berlijnse muur, ijzeren gordijn)
quote:Nee, het lijkt erop, maar dat is vaker zo bij extreme dingen. Het verschilt wel op een heel belangrijk onderdeel.
dus nazisme is afgeleid van communistische regime,
quote:Nee, dat is liberalisme.
daarnaast is extreem rechts juist de meest extreme vorm van zowel economische als maatschappelijke vrijheid, dit staat weer haaks op het nazisme.
quote:Dus wanneer Paul Rosenmoller het had over, and I quote: "Dit is niet rechts, dit is extreem-rechts", dan had hij gelijk?
De hele associatie rechts-nazisme is dus ook een groot misverstand, maar tegenwoordig wordt het maar wat graag gebruikt door de 'correcte' partijen.
quote:Aangezien ze streven naar de invoering van de Shaira, is dat dus wel hun doel.
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ten eerste daar pleit de AEL helemaal niet voor, die roddel doet de ronde misschien bij polinco.net
quote:Dat klopt gedeeltelijk. Die hang naar dat onderscheid is een teken van rechts.
quote:Aangezien anderen dit al als belachelijk hebben gekenmerkt, hoef ik dat niet meer te doen.
quote:O, sorry ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat ze alle westerse mensen dood willen. Ze willen wel de invoering van de sharia. Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).
Op woensdag 18 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Aangezien ze streven naar de invoering van de Shaira, is dat dus wel hun doel.
En het belangrijkste de AEL krijgt toch nooit meer stemmen dan 100. En ze hebben 75 zetels nodig om die Sharia in te voeren. Dus jeukaanmenaat ik snap echt niet waar die angst vandaan komt.
En waar je je druk om maakt.
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 18-06-2003 21:58]
quote:Het is geen angst, het is afkeur.
Op woensdag 18 juni 2003 21:57 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
O, sorry ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat ze alle westerse mensen dood willen. Ze willen wel de invoering van de sharia. Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).
En het belangrijkste de AEL krijgt toch nooit meer stemmen dan 100. En ze hebben 75 zetels nodig om die Sharia in te voeren. Dus jeukaanmenaat ik snap echt niet waar die angst vandaan komt.
En die afkeur zie ik ook als de NVU gaat protesteren, dus die uit ik ook als vergelijkbare fascitische clubjes als de AEL opkomen.
quote:Job Cohen die vindt dat de overheid de moskee meer moet betrekken bij de integratie van allochtonen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Groenlinks, SP en de Pvda pleitten voor meer solidariteit met de mensen die het minder hebben.
quote:Oh ja, welke dan?
Op woensdag 18 juni 2003 21:57 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Maar de SGP streeft ook zon soort systeem na (met doodstraf en dergelijke).
Is die ook met handen afhakken voor dieven, stenigen voor overspelige vrouwen, enz.?
quote:Ja, maar je verdoet echt je tijd ermee. Want de AEL is gewoon niet serieus te nemen. Net zoals de NVU. Ze zullen toch nooit veel stemmen krijgen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het is geen angst, het is afkeur.
En die afkeur zie ik ook als de NVU gaat protesteren, dus die uit ik ook als vergelijkbare fascitische clubjes als de AEL opkomen.
quote:Net even gekeken..... om depressief van te worden
Op woensdag 18 juni 2003 20:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat soort "waarheid" ga je maar op Polinco posten, maar niet hier.
quote:Het hele idee van progressief/conservatief slaat nergens op, dan zou groenlinks ook conservatief zijn omdat ze de natuur willen behouden, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.
Op woensdag 18 juni 2003 21:51 schreef Sidekick het volgende:
Rechts is conservatief. Natuurlijk kan conservatisme worden gecombineerd met andere vormen (zoals liberalisme bij de VVD).
quote:Klopt
Nee, nadruk op nationaal.
quote:Bij communisme maak je net zo goed onderscheid, alleen de criteria zijn anders, waarom denk je dat er zoveel miljoen mensen zijn afgeslacht als ze net zo gelijk zijn als de rest van de bevolking
Daar ging het erom dat alle mensen gelijk zijn, nazisme maakt onderscheid. En het 'eigen volk' (de aanhangers van de ideologie) een goed gevoel geven is niet van links of rechts afhankelijk.
quote:Precies, en dat is nou net de essentie van rechts/links, rechts wil de macht bij de vrije markt en de bevolking leggen, en links wil de macht bij de overheid leggen.
Nee, dat is liberalisme.
quote:Nee, waarom zou hij?
Dus wanneer Paul Rosenmoller het had over, and I quote: "Dit is niet rechts, dit is extreem-rechts", dan had hij gelijk?
quote:Een progressief belasting stelsel is: dat je PROCENTUEEL meer betaald naarmate je meer verdiend. Dus de VVD is niet progressief.
, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.
quote:Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.
Bij communisme maak je net zo goed onderscheid, alleen de criteria zijn anders, waarom denk je dat er zoveel miljoen mensen zijn afgeslacht als ze net zo gelijk zijn als de rest van de bevolking
Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid
quote:Je spreekt jezelf tegen
Op woensdag 18 juni 2003 21:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Andere meningen, geen probleem. Racisme, probleem. Welk deel van deze zin snap je niet?
quote:Is dat haalbaar dan??
Op woensdag 18 juni 2003 21:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Aangezien ze streven naar de invoering van de Shaira, is dat dus wel hun doel.
Is een socialistische heilstaat en wat de SP nastreeft haalbaar??
quote:Progressief betekend letterlijk dat er veranderingen worden doorgevoerd, maargoed ander voorbeeld, VVD is progressief omdat ze drugs willen legaliseren
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Een progressief belasting stelsel is: dat je PROCENTUEEL meer betaald naarmate je meer verdiend. Dus de VVD is niet progressief.
quote:Dus ze maakten wel degelijk onderscheid, maar dan op basis van ideeen van mensen
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.
quote:Onzin, Marx zei in zijn boek dat de ongewenste elementen verwijderd moesten worden, dat zegt wel genoeg lijkt me
Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid
quote:Welk boek?
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef Wisp het volgende:
Onzin, Marx zei in zijn boek dat de ongewenste elementen verwijderd moesten worden, dat zegt wel genoeg lijkt me
quote:Das Kapital
Op woensdag 18 juni 2003 22:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welk boek?
Link?
quote:Begrijpend lezen?
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Je spreekt jezelf tegen
quote:Is een Nationaal-Socialistische staat haalbaar dan? Dus is de NVU niet afkeurbaar?
Op woensdag 18 juni 2003 22:13 schreef schatje het volgende:[..]
Is dat haalbaar dan??
Is een socialistische heilstaat en wat de SP nastreeft haalbaar??
quote:Das Kapital.
Op woensdag 18 juni 2003 22:14 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Welk boek?
Link?
Over te vinden.
quote:Ik denk dat je politiek stromingen beter als een kompas kan zien. Stel: Zuid is neutraal, oost is rechts en west is links. Extreem links is noord-noordwest en extreem-rechts noord-noordoost en raken elkaar bijna. De Belgische PvdA en de AEL passen dus m.i. prima samen.
quote:Nee, en daarom maak ik me er ook niet druk om.
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Is een Nationaal-Socialistische staat haalbaar dan? Dus is de NVU niet afkeurbaar?
religieuze partijen zijn eigenlijk altijd conservatief
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-06-2003 22:19]
quote:Ik vind 1 stem voor een extreme-islamitische partij die de Shaira in wil voeren in West-Europa al veels te veel eigenlijk.
Op woensdag 18 juni 2003 22:17 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee, en daarom maak ik me er ook niet druk om.
quote:Inderdaad, elke stem op een extremistische partij is er één teveel.
Op woensdag 18 juni 2003 22:18 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik vind 1 stem voor een extreme-islamitische partij die de Shaira in wil voeren in West-Europa al veels te veel eigenlijk.
quote:Dat ligt gevoelig vanwege de geschiedenis; de Holocaust waar heel doelbewust een bevolkingsgroep werd vernietigd.Dicht bij huis.
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Is een Nationaal-Socialistische staat haalbaar dan? Dus is de NVU niet afkeurbaar?
quote:GL is op sommige punten idd conservatief, en de VVD is op sommige (eigenlijk best wel veel) progressief.
Op woensdag 18 juni 2003 22:02 schreef Wisp het volgende:[..]
Het hele idee van progressief/conservatief slaat nergens op, dan zou groenlinks ook conservatief zijn omdat ze de natuur willen behouden, of VVD zou progressief zijn omdat ze de belastingen willen verlagen.
quote:Daarom stelde ik ook dat extreem links en extreem rechts heel dicht bij elkaar liggen. Alleen de definitie van nazisme is dat er onderscheid wordt gemaakt op ras/kleur/afkomst en dat daarbij geweld aan te pas komt. Links-extremisme (communisme in de praktijk heb ik het over) maakt onderscheid op meningen/gedachten, met geweld tegenover diegene die verkeerde gedachten heeft.
[..]Bij communisme maak je net zo goed onderscheid, alleen de criteria zijn anders, waarom denk je dat er zoveel miljoen mensen zijn afgeslacht als ze net zo gelijk zijn als de rest van de bevolking
Het verschil zit hem tussen het soort van onderscheid. Dat zijn de definities, daar is eigenlijk geen discussie over mogelijk. Jouw argument dat het veel op elkaar lijkt, dat klopt, maar dat is geen geldige reden om nazisme af te schilderen als extreem-links. Beide zijn even fout natuurlijk.
quote:Er is toch een verschil tussen liberalisme en rechts; net zoals dat er is tussen socialisme en links. Veel raakvlakken, maar toch anders.
[..]Precies, en dat is nou net de essentie van rechts/links, rechts wil de macht bij de vrije markt en de bevolking leggen, en links wil de macht bij de overheid leggen.
quote:Jij zegt dat extreem-rechts niet gelijk is aan nazisme. Dat extreem-rechts alleen maar een extreme vorm is van liberalisme. Dus dan is de LPF extreem-rechts. Maar dat is de LPF dus niet.
[..]Nee, waarom zou hij?
quote:Dus toch onderscheid. Alleen dan op gedachten/opvattingen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.
quote:Conservatief=geen veranderingen, progressief=wel-veranderingen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Een progressief belasting stelsel is: dat je PROCENTUEEL meer betaald naarmate je meer verdiend. Dus de VVD is niet progressief.
quote:Lees eens een objectief boek en luister niet al te veel naar die extreem-linkse subjectieve pseudo-modieuze vriendjes met Che Guevara-T-shirt, alsjeblieft. Dit verhaaltje heb ik al 100x gelezen en 101x weerlegd. Voor jou maak ik graag een uitzondering en leg ik het niet uit.
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid
quote:En natuurlijk heeft een progressief belastingstelsel weinig uit te staan met een al of niet progressief beleid
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
[..]
quote:Het communisme verdedigen als een goede werkend sociaal systeem is in mijn ogen niet minder erg als het verdedigen van Hitler. Tenslotte zijn zowel het nazisme als het communisme verantwoordelijk voor enorme tweedelingen in samenlevingen en zelfs voor enorme slachtingen. Daarbij maakte het communisme wel degelijk onderscheid: je was lid van de Partij (en dus enorm bevoordeeld) of je was het niet -> je had pech.
Nee, het communisme maakte geen onderscheid. Maar omdat de bolsjewieken in de minderheid waren, moesten ze met geweld aan de macht komen. Alle mensen die tegen waren werden afgevoerd of vermoord.Maar het communisme zoals Karl Marx dat voor ogen had, was niet op geweld gericht. Dat Lenin/Stalin/Breznjev dit misbruikten doet er niets aan af dat communisme niet op geweld gericht is. Alleen erop dat alles in handen is van de staat. Dus geen ongelijkheid
quote:Let me spell it out for you:"Wat als racisme een mening is?"
Op woensdag 18 juni 2003 22:15 schreef ub40_bboy het volgende:
Begrijpend lezen?
quote:Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:
Onzin, Marx zei in zijn boek dat de ongewenste elementen verwijderd moesten worden, dat zegt wel genoeg lijkt me
Volgens Marx was er in de geschiedenis overal en altijd hetzelfde aan de hand. Een bepaalde bevolkingsgroep had de productiemiddelen in handen. Die groep had dan ook de macht in de samenleving. Bovendien bepaalde die groep de hele cultuur van z'on samenleving. Dit hele systeem noemde hij het kapitalisme en de aanhangers kapitalisten.
Marx noemde de bevolkingsgroep die de productiemiddelen bezat de heersende klasse. De heersende klasse liet de rest van de bevolking voor zich werken. Deze bevolkingsgroep noemde Marx de ondedrukte klasse. Vaak was er in de loop van de geschiedenis een strijd van de onderdrukte klasse tegen de heersende klasse. Marx noemde dat de klassestrijd. Marx deed de volgende voorspelling: de kapitalisten zullen hun eigen ondergang veroorzaken door onderlinge concurrentie en doordat de arbeiders steeds armer zullen worden. Er zal een revolutie ontstaan waardoor de productie middelen in handen van de gemeenschap komen.
Dat Lenin/Stalin/Brezjnev dit misbruikt hebben door geweldadig aan de macht te komen en te blijven doet er niks aan af dat het Marxisme helemaal niet de ongewenste elementen uit de samenleving wou halen.
quote:Nou en?
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef schatje het volgende:[..]
Dat ligt gevoelig vanwege de geschiedenis; de Holocaust waar heel doelbewust een bevolkingsgroep werd vernietigd.Dicht bij huis.
quote:Zo kun je alles als een mening zien. Wat is je punt?
Op woensdag 18 juni 2003 22:22 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Let me spell it out for you:"Wat als racisme een mening is?"
quote:Ik zei ook dat nationalisme daarom ook niet tot rechts of links gerekend kan worden, ik gebruikte alleen het voorbeeld van communisme om aan te tonen dat het net zo goed onder een links regime kan plaatsvinden, daarom kan je het niet indelen onder extreem-rechts
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef Sidekick het volgende:
GL is op sommige punten idd conservatief, en de VVD is op sommige (eigenlijk best wel veel) progressief.
Daarom stelde ik ook dat extreem links en extreem rechts heel dicht bij elkaar liggen. Alleen de definitie van nazisme is dat er onderscheid wordt gemaakt op ras/kleur/afkomst en dat daarbij geweld aan te pas komt. Links-extremisme (communisme in de praktijk heb ik het over) maakt onderscheid op meningen/gedachten, met geweld tegenover diegene die verkeerde gedachten heeft.Het verschil zit hem tussen het soort van onderscheid. Dat zijn de definities, daar is eigenlijk geen discussie over mogelijk. Jouw argument dat het veel op elkaar lijkt, dat klopt, maar dat is geen geldige reden om nazisme af te schilderen als extreem-links. Beide zijn even fout natuurlijk.
quote:Het zijn ideologien gebaseerd op rechts/links, maar daarnaast zijn er nog andere ideeen aan toegevoegd, maar de essentie van rechts/links ligt hem wel degelijk in het idee over of de macht bij de overheid/volk moet liggen
Er is toch een verschil tussen liberalisme en rechts; net zoals dat er is tussen socialisme en links. Veel raakvlakken, maar toch anders.
quote:LPF is net zo min extreem liberaal, bijvoorbeeld het kleinschaliger maken van scholen is allesbehalve liberaal, omdat grote scholen juist zo effectief mogelijk (liberaal) zijn
Jij zegt dat extreem-rechts niet gelijk is aan nazisme. Dat extreem-rechts alleen maar een extreme vorm is van liberalisme. Dus dan is de LPF extreem-rechts. Maar dat is de LPF dus niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-06-2003 22:27]
quote:Andersom dus ook niet.
Op woensdag 18 juni 2003 22:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nou en?
Dat doet niets af aan de verwerpelijkheid van de AEL-doelstellingen.
quote:Idd, maar het is dan wel begrijpelijk dat mensen zo ageren tegen extreem-rechts, vanwege de geschiedenis.
Op woensdag 18 juni 2003 22:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nou en?
Dat doet niets af aan de verwerpelijkheid van de AEL-doelstellingen.
quote:Middelbare school geschiedenis, daar doen we hier niet aan.
Op woensdag 18 juni 2003 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:
blaat
Lees eens zelf Das Kapital of boeken over de verschrikkingen in de Sovjet-Unie (vooral de Goelag).
Marx zegt LETTERLIJK in zijn boek Das Kapital, wat de basis is voor al het communisme, dat de heersende structuur MET GEWELD verdreven moet worden en geliquideerd moet worden als ze niet vrijwillig overstag gaan. Dat betekent het uitmoorden van IEDEREEN die tegen het communistische systeem is en IEDEREEN die maar enigzins wat bezit had en dat niet af wilde staan aan die bende Bosljewietische rovershoofdmannen.
Net zoals Nazisme mensen vermoordde om hun reilgieuze afkomst, deed het Communisme met mensen die niet hun bezittingen af wilde staan of die gewoon het niet eens met de communistische partij waren. En uiteraard alle intelectuelen en rijken.
quote:Juist, dat was mijn punt ook.
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Idd, maar het is dan wel begrijpelijk dat mensen zo ageren tegen extreem-rechts, vanwege de geschiedenis.
quote:Ach, mijn familie is koud gemaakt door de Sovjets, dus daar heb ik wat meer tegen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Idd, maar het is dan wel begrijpelijk dat mensen zo ageren tegen extreem-rechts, vanwege de geschiedenis.
quote:Ja, en aangezien zijn voorspellingen niet uitgekomen zijn, kun je dus stellen dat de theorie van Marx niet klopt of in ieder geval in de praktijk niet werkt. Want in de overgangsfase van de dictatuur van een kleine vertegenwoordigersgroep uit het proletariaat, daar gaat de zaak al fout en loopt onherstelbare schade op. Is in communistische landen in het verleden gebleken.
Op woensdag 18 juni 2003 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Dit staat er in mijn Boek De sovjet unie onder Stalin en Brezjnev. (examenonderwerp) over het marxisme:
quote:Leuk voor je, maar ik denk dat het boek wat hij zelf geschreven heeft een beter referentiekader is dan het 1e de beste VMBO-geschiedenisboek
Op woensdag 18 juni 2003 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:
quote:Oooh net zei wissppp nog dat hij zeker wist dat Marx alle ongewenste elementen met geweld wou verwijderen. quote: kijk maar in das kapital.
Ik zei ook dat nationalisme daarom ook niet tot rechts of links gerekend kan worden, ik gebruikte alleen het voorbeeld van communisme om aan te tonen dat het net zo goed onder een links regime kan plaatsvinden, daarom kan je het niet indelen onder extreem-rechts
En nu geeft hij opeens bovenstaand verhaal.
Vooroordelen ik hoor zovelen.
quote:Mijn punt is dat hij zegt dat meningen nooit een probleem zijn, maar zegt dat racisme niet mag. Tevens doet hij er en-passant behoorlijk bijdehand over.
Op woensdag 18 juni 2003 22:25 schreef Sidekick het volgende:
Zo kun je alles als een mening zien. Wat is je punt?
quote:Maar was is het punt nu eigenlijk??
Op woensdag 18 juni 2003 22:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Middelbare school geschiedenis, daar doen we hier niet aan.
Lees eens zelf Das Kapital of boeken over de verschrikkingen in de Sovjet-Unie (vooral de Goelag).
Marx zegt LETTERLIJK in zijn boek Das Kapital, wat de basis is voor al het communisme, dat de heersende structuur MET GEWELD verdreven moet worden en geliquideerd moet worden als ze niet vrijwillig overstag gaan. Dat betekent het uitmoorden van IEDEREEN die tegen het communistische systeem is en IEDEREEN die maar enigzins wat bezit had en dat niet af wilde staan aan die bende Bosljewietische rovershoofdmannen.
Net zoals Nazisme mensen vermoordde om hun reilgieuze afkomst, deed het Communisme met mensen die niet hun bezittingen af wilde staan of die gewoon het niet eens met de communistische partij waren. En uiteraard alle intelectuelen en rijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |