Hier kun je dus lullen over alles wat met hiphop te maken heeft. De nieuwste releases, je favoriete nummers, je mooiste graffiti pieces, je eigen tracks en alle andere randverschijnselen.
Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft
Het leek me wel handig om eens wat links te plaatsen naar enkele hiphop sites, zodat dat nu iedere post gedaan hoeft te worden
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
Iedereen veel plezier met het volspammen van dit topic, en mocht je de ouwe deeltjes nog eens terug willen lezen
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
Momenteel werd er gesproken over een meet.
T_M bedankt voor de openingspost
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 15-06-2003 20:20]
quote:Het hoeft niet perse binnen korte tijd te zijn zo'n meeting. De concert data van het najaar zijn voor een groot deel nog onbekend, maar niemand houd je tegen om een voorstel te doen
Op zondag 15 juni 2003 20:11 schreef makaveli_nh het volgende:
wel beetje jammer dat er afgelopen december geen plannen waren voor een meet ofzo (toch?)
dan hadden we nog nas, rza, gza/genius, eminem, cypress hill voor ons
dit jaar is er tot nu toe niks boeiends
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 15-06-2003 22:06]
quote:Mag niet via een forum vanwege copyrights...
Op zondag 15 juni 2003 21:20 schreef JimmyJames het volgende:
Moet we trouwens niet effe kijken of we wat kunnen dealen ?
->Boothlegs enzo
of
->Gewoon LP's ruilen
Ik heb een hoop lives van de Beastie Boys, heb ook een boel albums.
quote:Yup, wordt vast weer een gezellig topic dit
Op zondag 15 juni 2003 19:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Coole titel Keeper
quote:Ooh, maar hebben jullie interesante stuff ? lives ?
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Mag niet via een forum vanwege copyrights...
Ik was al achter:
Arrested Development - Unplugged
Arrested Development - 3 Years 5 Months & 2 Days in the Life of
2Pac - The Rose That Grew From The Concrete
Public Enemy - Fear of A Black Planet
Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black
Jay Dee - Welcome To Detroit
Jay-Z - Streets Is Watching
Funky Aztecs - Day Of The Dead
Guru Presents Jazzmataz 1
Guru Presents Jazzmataz 2
Kool G Rap & DJ Polo - Rated XXX
Redhead Kingpin - Shade of Red
2 Ruff - Bravehearts ?
Heavy D & The Boyz - Peacefull Journey
Public Enemy - Muse Sick-N-Hour Mess Age
Dr Dre & Ed Lover - Back Off Of Me
Kool Moe Dee - Knowledge Is King
Lench Mob - Planet of The Apes
Young MC - ???
Chuck Chillour & Kool Chip - Masters Of The Rhythm
[Dit bericht is gewijzigd door Quez op 16-06-2003 12:05]
quote:Qua hiphop heb ik eik. niet zoveel live dingen, maar wel ruim 300 cd's, waar best dingen tussen zitten die niet iedereen heeft. Ik post vanmiddag wel ff een lijstje als ik de tijd heb
Op zondag 15 juni 2003 22:09 schreef JimmyJames het volgende:Ooh, maar hebben jullie interesante stuff ? lives ?
edit: je kan natuurlijk ook ff mailen
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 16-06-2003 09:27]
De foto is vrij onduidelijk, maar voor 25 Euro heb je een hele goede aankoop gedaan. Gewoon ff wachten tot de zending binnen is. Mocht je een paar albums kwijt willen van die lading, zet het hier maar neer, misschien dat anderen er interesse in hebben
quote:Ik maak wel een lijst en mail die over een paar dagen wel. Ik heb niet zo veel, ben namelijk niet zo lang in de HipHop trip...
Op maandag 16 juni 2003 09:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:
edit: je kan natuurlijk ook ff mailen
Ook heul veul livespul, djsets, mixen, radio-performances, bootlegs. Ook veel video.
Sowiezo alle essentiele albums/tracks vanaf 1979 tot pak 'm beet 1994.
quote:Om met De OP te spreken:
Op maandag 16 juni 2003 11:04 schreef JimmyJames het volgende:Ik maak wel een lijst en mail die over een paar dagen wel. Ik heb niet zo veel, ben namelijk niet zo lang in de HipHop trip...
Het gaat er niet om hoe lang je met hiphop bezig bent, maar Hoe je ermee bezig bent
quote:.
Op maandag 16 juni 2003 09:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Sorry, QuezDe foto is vrij onduidelijk, maar voor 25 Euro heb je een hele goede aankoop gedaan. Gewoon ff wachten tot de zending binnen is. Mocht je een paar albums kwijt willen van die lading, zet het hier maar neer, misschien dat anderen er interesse in hebben
ik moet nog maar 2 titels te weten.. .. gaat goed
ik ruil graag wat cds voor vinyl als ik ze binnen heb of verkoop misschien zelfs enkele titels
maar dat is voor later
quote:
Op maandag 16 juni 2003 11:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om met De OP te spreken:
Het gaat er niet om hoe lang je met hiphop bezig bent, maar Hoe je ermee bezig bent
Niet (meer) 24 uur per dag... maar nog wel veel. Verveeld nooit iig
ff spammen
Ik vorig jaar in uitzending Condition Red (RIP) om wel-wat-krakkemikkige-draaitafels.
Verder heb ik zaterdag de laatste hand gelegd op een nieuwe hiphoptrack (miamibass-style) met veel cuts enzo
quote:mee eens
Op maandag 16 juni 2003 12:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:
hahaha, ik had me je heel anders voorgestelt, maar het ziet er wel cool uit moet ik zeggen!
quote:I can't help you with that, I'm sorry.
Moet we trouwens niet effe kijken of we wat kunnen dealen ?
->Boothlegs enzo
of
->Gewoon LP's ruilen
quote:Ik denk het wel ja
Op maandag 16 juni 2003 14:16 schreef makaveli_nh het volgende:
ben ik hier met 15 eigenlijk de jongste?
Sprak de bijna bejaarde lul van 22
quote:Denk het wel.
ben ik hier met 15 eigenlijk de jongste?
Nog vergeten, Keeper, compliments for da title.
quote:Da's misschien ook wel een tof plan ja, dan hebben we ook niet te maken met eventuele voorkeuren enzo
Op maandag 16 juni 2003 14:14 schreef Mr.Tear het volgende:Maar wat mij betreft hoeven we voor een meeting niet perse naar een gig, ik vind een feest of gewoon ergens chillen ook dope.
quote:Dat kan een 2e keer natuurlijk ook nog
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Tdc het volgende:
tja ene kant maakt het natuurlijk niks uit, maar er werd ook gesproken over een eventueel nog te komen gangstarr concertje, denk niet dat iemand daar problemen mee heeft toch? als die lui hun album komen promoten tenminste...
quote:WTF is blockjam?
Op maandag 16 juni 2003 16:33 schreef Tdc het volgende:
gaan er eigenlijk nog mensen naar blockjam??
quote:Deze zondag !?
Op maandag 16 juni 2003 17:44 schreef Quez het volgende:
ziet er goed uit.
Donald D & Kurtis Blow ..
alleen beetje ver weg..
ik denk dat ik het bij Parkpop houdt op zondag.. met De La Soul, Ozomatli, Morgan Heritage en Youssou N Dour
Weet iemand hoe deze video heet ? En wie de MCs zijn ?
quote:Ik denk dat je dat nummer met Bone Thugs-N-Harmony bedoelt, de stad kwam me al bekend voor, nummer heet volgens mij home
Op maandag 16 juni 2003 17:58 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie trouwens die video gezien met Phil Collins en een aantal MC's ??? Best cool, omdat die video wordt opgenomen in Geneve ! daar kom ik vandaan !Weet iemand hoe deze video heet ? En wie de MCs zijn ?
quote:Off Topic :Ben jij weleens in Geneve geweest dan ?
Op maandag 16 juni 2003 18:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik denk dat je dat nummer met Bone Thugs-N-Harmony bedoelt, de stad kwam me al bekend voor, nummer heet volgens mij home
quote:Den Haag. www.parkpop.nl
Op maandag 16 juni 2003 17:48 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Deze zondag !?
waar ?
quote:Volgens de FAQ is dit een slowchat reeks, dus zo snel zijn we niet offtopic
Op maandag 16 juni 2003 18:09 schreef JimmyJames het volgende:Off Topic :Ben jij weleens in Geneve geweest dan ?
Yup, m'n pa heeft 5 jaar in Davos gewoont toen hij jong was. Vanaf dat ik klein was ben ik ieder jaar minimaal 1 keer in Zwitserland geweest
kom ook gezellig cd's kopen
quote:Als Gangstarr eventueel concerten komt pompen in NL, dan bestaat er een dikke kans dat ze ook nog op Lowlands staan, of ik rondom die tijd dan nog een keer naar een optreden ga, weet ik niet, ik niet niet dat ik dan nog veel geld heb ook omdat ik weer ga studeren. Zijn ze niet op Lowlands is het een ander verhaal.
tja ene kant maakt het natuurlijk niks uit, maar er werd ook gesproken over een eventueel nog te komen gangstarr concertje, denk niet dat iemand daar problemen mee heeft toch? als die lui hun album komen promoten tenminste...
quote:Precies.
Dat kan een 2e keer natuurlijk ook nog
quote:Joehoe
gaan er eigenlijk nog mensen naar blockjam??
laters
quote:Bone thugs & harmony - home
Op maandag 16 juni 2003 17:58 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie trouwens die video gezien met Phil Collins en een aantal MC's ??? Best cool, omdat die video wordt opgenomen in Geneve ! daar kom ik vandaan !Weet iemand hoe deze video heet ? En wie de MCs zijn ?
lekker nummer
thug world order is het album
ken altijd helemaal relaxen met bone thugs
lekkere wakker word muziek ( 1st of the month )
quote:Cool
Op maandag 16 juni 2003 18:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Volgens de FAQ is dit een slowchat reeks, dus zo snel zijn we niet offtopic
Yup, m'n pa heeft 5 jaar in Davos gewoont toen hij jong was. Vanaf dat ik klein was ben ik ieder jaar minimaal 1 keer in Zwitserland geweest
Ik zie steeds overaal iederen praten over de nieuwe Gangstarr : Ownerz, ik ken Gangstarr eigenlijk bijna niet, moet ik veel verwachten van dat album ? Wat voor style is Gangstarr ?
quote:Gangstarr staat voor ijzersterke rhymes en jazzy beats. Je kan ze scharen in het hoekje Tribe Called Quest en De La Soul.
Op dinsdag 17 juni 2003 10:57 schreef JimmyJames het volgende:Cool
, voor mij is het andersom ik ging 1 keer per jaar naar Nederland..
Ik zie steeds overaal iederen praten over de nieuwe Gangstarr : Ownerz, ik ken Gangstarr eigenlijk bijna niet, moet ik veel verwachten van dat album ? Wat voor style is Gangstarr ?
Probeer de nummers DWYCK, Mass Appeal, Step In The Arena, Soliloquy of Chaos, JFK 2 LAX en Tons O' Gunz maar eens
quote:en Full Clip, Work part 2, You know my steez enz.
Op dinsdag 17 juni 2003 11:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Gangstarr staat voor ijzersterke rhymes en jazzy beats. Je kan ze scharen in het hoekje Tribe Called Quest en De La Soul.
Probeer de nummers DWYCK, Mass Appeal, Step In The Arena, Soliloquy of Chaos, JFK 2 LAX en Tons O' Gunz maar eens
quote:I Dig The Old School
Op dinsdag 17 juni 2003 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:en Full Clip, Work part 2, You know my steez enz.
je plaatje?? iron maidem, voor zover ik weet is dat geen hiphop
Ken je dat niet
Dat is keiharde oldskool, man.
Rock dan. ghehe.
quote:Tony is gewoon een ouwe rocker
Op dinsdag 17 juni 2003 13:03 schreef makaveli_nh het volgende:
tonyje plaatje?? iron maidem, voor zover ik weet is dat geen hiphop
quote:hahaha, ik luister naar veel meer dan hiphop.
Op dinsdag 17 juni 2003 13:03 schreef makaveli_nh het volgende:
tonyje plaatje?? iron maidem, voor zover ik weet is dat geen hiphop
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingen
Ik heb niet genoeg aan 1 stijl
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:12 schreef cosmick het volgende:
Tony is gewoon een ouwe rocker
quote:Ook klassiek?
Op dinsdag 17 juni 2003 13:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
hahaha, ik luister naar veel meer dan hiphop.
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingenIk heb niet genoeg aan 1 stijl
Ik heb ook zeker niet genoeg aan 1 stijl. Wat ik bijv. nu in de auto heb liggen:
- Aimee Mann (laatste cd)
- Gerry Rafferty (compilatie)
- Van Dik Hout (laatste cd)
- Dandy Warhols (nieuw album)
Maar toch ook wel weer:
- Grandmaster Flash - adventures of ..
- Gang Starr Live In Zwolle '91(bootleg)
- Gang Starr - daily operation
- Chuck Chillout & Kool Chip
- v/a verzamel oldschoolcd
En zelfs heb ik afgelopen vrijdag de cd/dvd van Metallica gekocht... en tering, dat rockt ook wel weer hoor
Wat ik liever niet luister is R&B-achtige troep van bijv. Lisa Maffia ofzo. Of 50 Cents... of dat nummer van Busta Rhyhmes met Maria Carey en natuurlijk de fantasieloze Tiesto-klonen
quote:Afgezien van klassiek kan ik mij hier volledig in vinden, het verschil is dat ik wel genoeg aan een stijl heb om muziek voor aan te schaffen, concentreer ik me op meer, dan kan ik het niet meer bijbenen.
Blues, Klassiek, Metal, Jazz, Triphop. Eigenlijk alles behalve trance en britney achtige dingen
quote:Steeds meer. M'n ouders hebben een gigantische verzameling en ik leen steeds vaker een cd'tje. Schitterende melodielijnen, veel variatie en verrassingen. Dingen die je bij popmuziek niet allemaal evenvaak tegenkomt
Op dinsdag 17 juni 2003 13:47 schreef cosmick het volgende:Ook klassiek?
quote:Ik denk dat dat heel weinig mensen zijn. Er is zoveel goede muziek, maar hiphop blijft altijd zeer speciaal voor mij en daar ben ik blij om
Ik heb ook zeker niet genoeg aan 1 stijl.
quote:
Wat ik liever niet luister is R&B-achtige troep van bijv. Lisa Maffia ofzo. Of 50 Cents... of dat nummer van Busta Rhyhmes met Maria Carey en natuurlijk de fantasieloze Tiesto-klonen
Ik vermoed dat je hier niet de enigste bent
Luister veel garage, drum en base, klassiek, jazz(future), funk, soul (voornamelijk mixtapes en cd's)en natuurlijk..... hiphop veel hiphop
rest is
rock
oude trance 97/99
quote:Ja, drum 'n bass luister ik ook wel regelmatig. Maak ook nog wel 's wat. Nadeel van dnb vind ik, dat als ik het te lang luister, ik er altijd zo opgefokt (
Op dinsdag 17 juni 2003 14:11 schreef Tdc het volgende:
-- drum en base --
Eerst ff lekker actief raken van de beats van Bad Company, daarna weer ff chillen op Gangstarr
Ik wel iig... doe er nu al eeuwen niks meer aan. Kan mijn 'graffiti-ei' wel redelijk kwijt in mijn werk trouwens (grafisch vormgeven/webdesign).
quote:IK !
Op dinsdag 17 juni 2003 14:38 schreef cosmick het volgende:
Onder het motto; leer uw hipfok!ker beter kennen, vraag ik mij of of hier ook mensen met graffiti bezig zijn (geweest)?
kennen jullie gooie cds winkels in R'dam ? Waar ze dan ook dingen uit Japan hebben ?
quote:Een japansche rap-rock groep, "communication" is een vet nummer van ze
Op dinsdag 17 juni 2003 15:44 schreef Tdc het volgende:
ken dat hele dragon ash niet , was dat dan?
quote:Persoonlijk hou ik nooit zo van die crossovers... ik heb liever of rap of rock....
Op dinsdag 17 juni 2003 15:46 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Een japansche rap-rock groep, "communication" is een vet nummer van ze
Maarr.. ik zal er 's een downloadje aan wagen vanavond.
quote:je zou je moeten schamen dat je gangstarr niet kent
Op dinsdag 17 juni 2003 10:57 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Cool
, voor mij is het andersom ik ging 1 keer per jaar naar Nederland..
is de groep van DJ Premier & Guru... heb ze in 1998 live gezien op Drum Rhythm met MOP & Rakim
maarja.. zeker die nieuwe cd checken als hij uit is en alle andere cds ook.. zoals Daily Operation en Momenth of Truth.. of de greatest hits Full Clip
quote:En wat dacht je van de officiele eerste single van Gangstarr.... 'bust the move'
Op dinsdag 17 juni 2003 16:32 schreef Quez het volgende:[..]
je zou je moeten schamen dat je gangstarr niet kent
is de groep van DJ Premier & Guru... heb ze in 1998 live gezien op Drum Rhythm met MOP & Rakim
maarja.. zeker die nieuwe cd checken als hij uit is en alle andere cds ook.. zoals Daily Operation en Momenth of Truth.. of de greatest hits Full Clip
-- edit ---
Voor de liefhebber ff gegoogled en meer info over deze legendarische track:
Artist: Gangstarr
Title: Believe Dat/Bust A Move/To Be A Champion
Label: Wild Pitch - 1987
Prod.: J.V. Johnson/DJ Mark 45 King
The almightly Gangstarr minus Premier is like Burt Reynolds without his wig, but yo here it is. Guru(or as he preferred at the time, Keithy E) sounds hella young, but, even at this early stage, he displays the exceptional microphone skills which were later to elevate him to superhero status. Lyrically, he's not dropping knowledge or kicking wisdom as he does now, he's just styling on the mic like an original b-boy. But as always, he could rhyme about brushing his teeth if he wanted, and still captivate fools with that exceptional flow. Sure, MC's develop with practice, but you have to be born with it to have something to build upon.
This record's all about the lyrics cause musically it ain't saying too much. "Believe Dat" jacks up the Average White Band's "Pick Up The Pieces", replaying part of the break live. Monotonous now, but I guess it sounded fresh back then. The other two cuts are produced by DJ Mark the 45 King and don't really come up to the level of productions he was doing around this time, since Mark was a real innovator in hip-hop. Basically, they're JB's riffs looped continously. If you know your old People 45's (or if you copped out and bought the warp-free reissue LP's) you'll recognise the tracks fairly quickly.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 14:38 schreef cosmick het volgende:
Onder het motto; leer uw hipfok!ker beter kennen, vraag ik mij of of hier ook mensen met graffiti bezig zijn (geweest)?Ik wel iig... doe er nu al eeuwen niks meer aan. Kan mijn 'graffiti-ei' wel redelijk kwijt in mijn werk trouwens (grafisch vormgeven/webdesign).
Dr. Dre ( 11018)
Eminem ( 7881)
Three 6 Mafia ( 6304)
Juvenile ( 4474)
Mystikal ( 4300)
N.W.A. ( 4248)
2Pac ( 3819)
Kid Rock ( 3612)
Lil' Kim ( 3320)
Snoop Dogg ( 3175)
Wyclef Jean ( 3143)
Wu-Tang Clan ( 3140)
Common ( 3139)
DMX ( 2977)
OutKast ( 2882)
Everlast ( 2848)
Ice Cube ( 2836)
A Tribe Called Quest ( 2542)
The Notorious B.I.G. ( 2215)
Too $hort ( 2160)
Beastie Boys ( 2077)
The Roots ( 2023)
LL Cool J ( 1951)
Nas ( 1898)
quote:Door hen zelf (en één album door The Ummah).
Op dinsdag 17 juni 2003 17:14 schreef JimmyJames het volgende:
Door wie is ATCQ geproduceerd ?????
quote:mjah , je kan er ook vanuitgaan dat mensen iets op de radio horen en op all music gaan zoeken ernaar , probleem op all music is ook dat veel (instrumentale) hiphop albums al snel onder electronica , R&B of jazz geschaard worden
Op dinsdag 17 juni 2003 17:13 schreef JimmyJames het volgende:
List of Most Frequently Accessed Rap Artists van de website allmusic.com, is echt om te huilen[voor een groot deel baggerlijst]
Ik begin : In welke track van het album Check Your Head dissed MCA van de Beastie Boys de groep 3rd bass ?
-->Toen de Beasties weg gingen bij Def Jam moest 3rd bass ze vervangen...
quote:Moet je niet zelf al het antwoord geven
Op dinsdag 17 juni 2003 18:20 schreef JimmyJames het volgende:
Wat d8chten jullie van een HipHop quizz ?Ik begin : In welke track van het album Check Your Head dissed MCA van de Beastie Boys de groep 3rd bass ?
-->Toen de Beasties weg gingen bij Def Jam moest 3rd bass ze vervangen...
sorry...
Vraag over dj's (altijd interessant):
Hoe heetten de twee dj's van Doug E Fresh's Get Fresh Crew?
[Dit bericht is gewijzigd door cosmick op 17-06-2003 19:00]
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 17-06-2003 18:59]
quote:LOL
Op dinsdag 17 juni 2003 18:34 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik was net ff bij de ArenA, stonden daar allemaal trieste mensen al in de rij voor Eminem. ze stonden daar al om 2 uur terwij het pas om 9 uur ofzo begint.
quote:Ik moest wel ff zoeken hoor
Op dinsdag 17 juni 2003 18:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb het antwoord noch niet gegeven hoor ... welke track ?
Nummer heet 'professor booty'.
quote:hmm lijkt me wel een ok lijst hoor, ik zou de volgorde want anders zetten maarja...
Op dinsdag 17 juni 2003 17:13 schreef JimmyJames het volgende:
List of Most Frequently Accessed Rap Artists van de website allmusic.com, is echt om te huilenDr. Dre ( 11018)
Eminem ( 7881)
Three 6 Mafia ( 6304)
Juvenile ( 4474)
Mystikal ( 4300)
N.W.A. ( 4248)
2Pac ( 3819)
Kid Rock ( 3612)
Lil' Kim ( 3320)
Snoop Dogg ( 3175)
Wyclef Jean ( 3143)
Wu-Tang Clan ( 3140)
Common ( 3139)
DMX ( 2977)
OutKast ( 2882)
Everlast ( 2848)
Ice Cube ( 2836)
A Tribe Called Quest ( 2542)
The Notorious B.I.G. ( 2215)
Too $hort ( 2160)
Beastie Boys ( 2077)
The Roots ( 2023)
LL Cool J ( 1951)
Nas ( 1898)
alleen met 3 6 mafia, juvenile, mystikal, kid rock ben ik het niet echt mee eens.. maarja.. die zijn in Amerika veel groter dan hier
elke dinsdag zoiezo tussen 19:00 en 22:00 dus
ook online op http://freeteam.nl/cgi-bin/freem3u.m3u?mount=razo&file=razo.m3u
radioprogramma van wat vrienden van me
[Dit bericht is gewijzigd door Quez op 17-06-2003 19:57]
quote:Ze hebben ws. veldkaarten en willen graag vooraan staan..ik ga er morgen heen en vertrek om 2 uur...Dan zijn we rond 3 uur in Amsterdam, en de poorten gaan om 5 uur open, maar dan staan we wel lekker vooraan
Op dinsdag 17 juni 2003 18:34 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik was net ff bij de ArenA, stonden daar allemaal trieste mensen al in de rij voor Eminem. ze stonden daar al om 2 uur terwij het pas om 9 uur ofzo begint.
quote:Sorry, het zijn Chill Will en Barry B.
Op dinsdag 17 juni 2003 19:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
iig DJ Spivey , andere bennik ff kwijt
Hier met Doug E Fresh in 't midden.
Omdat *ik* het zo leuk vind, meer 'hoe heet de dj van ' vraagjes
Hoe heet de dj van... :
- schoolly d
- steady b
- beastie boys (de oude, geen mixmaster mike)
- ll cool j (zijn er twee)
- epmd (hun eerste dj, geen DJ Scratch)
- ultra magnetic mc's
Moet niet al te moeilijk zijn
quote:Ik moet helemaal vanuit Zuid Limburg komen dus we vertrekken rond 11uur het smorgens, zijn dan rond 13uur in Utrecht (een kennis die brengt ons) en dan maar w8ten. We willen natuurlijk wel zo ver mogelijk voor aan staan he
Op dinsdag 17 juni 2003 19:55 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Ze hebben ws. veldkaarten en willen graag vooraan staan..ik ga er morgen heen en vertrek om 2 uur...Dan zijn we rond 3 uur in Amsterdam, en de poorten gaan om 5 uur open, maar dan staan we wel lekker vooraan
quote:Joh, eitje
Op dinsdag 17 juni 2003 20:32 schreef cosmick het volgende:
quote:Leuk dit spelletje, lang leven het internet...
Hoe heet de dj van... :- schoolly d --> Dj Code Money
- steady b --> Dj Stat Money
- beastie boys (de oude, geen mixmaster mike) --> Dj Hurricane
- ll cool j (zijn er twee) --> Cut Creator en E-Love
- epmd (hun eerste dj, geen DJ Scratch) --> Dj Diamond J
- ultra magnetic mc's --> Dj Moe Love
5 jaar geleden vrij fanatiek(meer taggen), toen hadden we bij een groothandel een paar dozen bussen gejat, maar daarna is het eigenlijk vrijwel ingekakt. Ik teken nog weleens in mijn blackbook en wil binnekort wel weer eens een piece zetten, want dat heb ik pas een paar keer gedaan. Maar dan ga ik wel naar een Wall of Fame. Misschien dat ik nog blikken ga meenemen naar Blockjam.
O btw, die kwis, dope, maar niet alleen vragen over dj's en al helemaal niet uit de oldschool. Ik ken de namen en de groepen wel, maar wie de dj's waren zou ik echt niet weten. Ondanks dat ik het superdope vind oldskool, heb ik nog weinig poep liggen uit die tijd.
quote:Het antw. heeft wel een keer in een Hiphop central gestaan ik weet alleen niet welke. Ik zou het nu niet weten.
In welke groep zat MF Doom vroeger?
Tdc ga jij trouwens nou naar Blockjam?
quote:Toch niet helemaal goed helaas ...
Op woensdag 18 juni 2003 09:13 schreef Tdc het volgende:[..]
Leuk dit spelletje, lang leven het internet...
Hoe heet de dj van... :
- schoolly d --> Dj Code Money yep
- steady b --> Dj Stat Money is eigenlijk Tat Money
- beastie boys (de oude, geen mixmaster mike) --> Dj Hurricane yep
- ll cool j (zijn er twee) --> Cut Creator en E-Love E Love klopt ook wel.. doelde eigenlijk op Bobcat
- epmd (hun eerste dj, geen DJ Scratch) --> Dj Diamond J DJ K La Boss
- ultra magnetic mc's --> Dj Moe Love yep
quote:KMD
Op woensdag 18 juni 2003 10:34 schreef Tdc het volgende:
mmm geen dj vragen? nou ja een andere dan....In welke groep zat MF Doom vroeger?
quote:Dat is idd erg in de buurt. Ik ga ook zoweiso met een paar maten, met de auto. Ik moet uit Nieuwegein onder Utrecht vandaan komen. Met openbaar vervoer vertrouw ik niet zo, in de zin van tijden. Waarschijnlijk neem ik een tent mee en meur ik daar ff in totdat ik weer kan rijden. Is daarna Batlle of the Year? Dat wist ik geeneens, is dat weer in Duitsland?
Ja sowieso, k woon in hengelo dus het kost me alleen een busreis naar haaksbergen, k weet nog niet of ik ook naar die battle of the year daarna ga.
Noem minimaal 1 groep waar onderstaande dj heeft gescratched (dit, omdat dj's veelal voor meerdere rappers werken).
- Cool V
- K Rock
- Mr. Mixxxx
- Code Money
- Too Tuff
- Curt Cazal
- dj ak shun
Zijn er maar een paar, maar om mee te beginnen zeg maar
quote:Nee is volgens mij in de sportzaal naast het park (grasveld) waar blockjam gehouden wordt, het volgt erlkaar gewoon op
Op woensdag 18 juni 2003 11:36 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Dat is idd erg in de buurt. Ik ga ook zoweiso met een paar maten, met de auto. Ik moet uit Nieuwegein onder Utrecht vandaan komen. Met openbaar vervoer vertrouw ik niet zo, in de zin van tijden. Waarschijnlijk neem ik een tent mee en meur ik daar ff in totdat ik weer kan rijden. Is daarna Batlle of the Year? Dat wist ik geeneens, is dat weer in Duitsland?
En jammer dat ik de vraag niet helemaal goed had... iemand nog een antwoord op ASAP productions?
quote:Volgens mij zijn dat de dj's Aladdin, Yutaka en Honda.
Op woensdag 18 juni 2003 11:58 schreef Tdc het volgende:[..]
... iemand nog een antwoord op ASAP productions?
- Cool V - Biz markie (???)
- K Rock (???)
- Mr. Mixxxx - 2 live crew
- Code Money - Zie je vorige vraag
- Too Tuff (???)
- Curt Cazal - JVC crew en QNC
- dj ak shun - Special Ed
dis n Leuke manier om me hiphopkennis te vergroten op me werk!
quote:- Cool V - Biz markie (???) Yeah! Ook om wat tracks van BDK
Op woensdag 18 juni 2003 12:35 schreef Tdc het volgende:
asap antwoord was goedje volgende vraag is moeilijk...
Je oldschoolkennis is perfect TDC!
quote:Dit bedoelde ik...
Op woensdag 18 juni 2003 11:21 schreef cosmick het volgende:Hoe heet de dj van... :
- schoolly d --> Dj Code Money yep
quote:Klopt, zag 't. Sorry.
Op woensdag 18 juni 2003 13:00 schreef Tdc het volgende:[..]
Dit bedoelde ik...
Omen weet ik niet... !
Nog maar wat dj's dan. Makkelen en moeilijken -)
- jazzy joyce
- silver spinner
- king shameek
- mike smooth
- steady pace
- dj man
- ez q
- dj rap 'n scratch
- dj polo
- johnny quest
- joey cooley
- mixmaster spade
- keith cooley
- dj cheese
- dj slice
En de hamvraag...
wiesda!
Zo maar 's.
Omen = Diamond D, Sadat X en Camari
- jazzy joyce - Sweet Tee
- mike smooth - Lord finesse
- dj polo - kool g rap
- mixmaster spade - Toddy Tee
- dj slice - Kool Rock Jay
quote:mmmm valt eigenlijk wel mee, is ver voor mijn tijd, heb er wel veel intresse in, wist ook wel veel dingen maar google hebt me ook geholpen
[
Je oldschoolkennis is perfect TDC!
- jazzy joyce > sweet tee
- silver spinner > whistle
- king shameek > twin hype
- mike smooth > lord finesse
- steady pace > masta ace
- dj man > mc shy d/le juan love
- ez q > derek b (eigenlijk = derek b ez q)
- dj rap 'n scratch > mc nikke
- dj polo > kool g rap
- johnny quest > mikey d
- joey cooley > rodney o
- mixmaster spade - king tee
- keith cooley - king tee
- dj cheese - word of mouth
- dj slice - kool rock jay
wiesda! > cash money
quote:Jij hebt pas moeilijke vragen!
Op woensdag 18 juni 2003 14:32 schreef Tdc het volgende:
Hoe heet het kinderboek uitgebracht door Qbert?
Waarom heeft peanut butter wolf z'n label StonesThrow genoemt?
Welke hiphop artiesten spelen in OZ?
De rest ............ zou ik op moeten zoeken
quote:Wahaha! Had beter gelijk op qbert.com kunnen kijken:
Op woensdag 18 juni 2003 14:58 schreef Tdc het volgende:
nope, kinderboek wat qbert heeft uitgebracht heet niet the book
Turntable Timmy Book!
quote:haha, ja das het goeie antwoord,
Op woensdag 18 juni 2003 15:02 schreef cosmick het volgende:[..]
Wahaha! Had beter gelijk op qbert.com kunnen kijken:
Turntable Timmy Book!
antwoord 2 = The name "Stones Throw" came from a saying my mom used that Charizma and I teased her about (We were big on mom jokes).
antwoord 3 = Lord Jamar en method man
Dan dit:
In 't plaatje "my friend" van Groove Armada zit een loopje die ook in een (bekend) hiphopnummer voorkomt....
Welke plaat is da!
had m al wel eens bij een vriend gehoort maar kon de naam niet herrinderen, dus opzoeken op internet.
Bron = www.the-breaks.com
quote:Eigenlijk wel. Nog 1 kans
Op woensdag 18 juni 2003 15:50 schreef Tdc het volgende:
damn vraag verkeerd gelezen, je doelde op het hiphop nummer volgens mij....
-edit-
You are right; originele sample is van Fatback, "yum yum".
quote:Ja, je hebt gelijk Tony. Maar ja, als niemand mee doet met het kwisje
Op woensdag 18 juni 2003 16:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Deel VII: TDC & Cosmick Old Skool Slowchat
quote:Ik vind het wel ok, maar zo ver reikt m'n kennis niet
Op woensdag 18 juni 2003 16:31 schreef cosmick het volgende:Ja, je hebt gelijk Tony. Maar ja, als niemand mee doet met het kwisje
edit: En Nederlands is ook een moeilijke taal
quote:Soms wel ja, haha!
Op woensdag 18 juni 2003 16:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
edit: En Nederlands is ook een moeilijke taal
Nog ff het antwoord op de vraag dan:
In 't plaatje "my friend" van Groove Armada zit een loopje die ook in een (bekend) hiphopnummer voorkomt....
Kool G Rap & DJ Polo met 'streets of new york'.
Aan welke rock artist doet de track JimmyJames van Check Your Head van de Beastie Boys eer ?
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 18-06-2003 18:07]
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 18-06-2003 18:08]
quote:Het is The Fat Back Band met Gotta Learn How To Dance (van het album Yum Yum).
Op woensdag 18 juni 2003 15:48 schreef Tdc het volgende:
is toch the fatback band met Yum Yum???
Geen idee in welk hiphopnummer dat ook gesampled is, ik weet alleen dat het originele nummer op een Cut Chemist mixtape voorbijkomt.
Volgens the-breaks.com zijn dit de nummers waarin Gotta Learn How To Dance wordt gesampled:
quote:En daar zitten meerdere hiphoptracks bij, dus roept u maar welke je bedoelde
Brandy's "?"
Crucial Conflict's "Hay"
Everlast's "Death Comes Callin'"
Groove Armada's "My Friend"
Kool G Rap's "The Streets of New York"
Mormon Ghetto Projectz ft X-Caliber's "Done by the Forces of PolitiKKKianz"
quote:Beiden. In New York kan je zelfs in hartje Manhattan op bijna iedere hoek een mixtape kopen. Het valt me trouwens wel op dat het aanbod van mixtapes hier steeds minder wordt...
Op woensdag 18 juni 2003 17:48 schreef JimmyJames het volgende:
Off Quizz : Hoe zit het met MixTapes nu Tapes out of time zijn ?
Doen mensen mixtapes nu op CD's ?of op Mini Discs ?
quote:Cool, helaas heb ik geen kaartjes voor dit jaar. Redman live is meestal erg funky. Hof Van Commerce is heel erg goed, alleen zijn ze soms wat lastig te verstaan
Op woensdag 18 juni 2003 18:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
na blackalicious , spearhead , t hof van commerce en Raymster () zijn redman en the spooks ook toegevoegd aan de acts op lowlands
ik heb spearhead en de spooks al eerder live gezien en dat vonmd ik zeer lekker klinken
quote:Redman as in Reggie Noble? Woohoo
Op woensdag 18 juni 2003 18:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
na blackalicious , spearhead , t hof van commerce en Raymster () zijn redman en the spooks ook toegevoegd aan de acts op lowlands
ik heb spearhead en de spooks al eerder live gezien en dat vonmd ik zeer lekker klinken
Maar ik haat kamperen enzo
.
quote:Maar hij moet niet zo super stoned zijn als in Paradiso een aantal jaar geleden. Was wel een dope concert, maar hij vergat zo af en toe een beetje waar hij was.
Op woensdag 18 juni 2003 18:26 schreef keeper het volgende:Redman as in Reggie Noble? Woohoo
.
"Damn, This Amsterdam Shit Is GooooooD..., Pick It Up, Pick It Up..."
quote:Da's juist cool, alleen schrik je soms in welke tent je wakker wordt
Maar ik haat kamperen enzo![]()
.
quote:Je de volgende ochtend wel ff netjes voorstellen he
Op woensdag 18 juni 2003 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
na een zooi bier en een aantal joints , boeit het niet echt waar je neervalt
No flame intended .
quote:Heb jij weleens een mix tape gemaakt ?, een mix tape is toch gewoon een tape of cd maar je zelf gekozen nummers op zet ? of niet ?
Op woensdag 18 juni 2003 18:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Beiden. In New York kan je zelfs in hartje Manhattan op bijna iedere hoek een mixtape kopen. Het valt me trouwens wel op dat het aanbod van mixtapes hier steeds minder wordt...
En Demo's dan, heeft iemand hier demo's van crews ?
quote:Non Taken.
Op woensdag 18 juni 2003 18:51 schreef dunniecash het volgende:
No flame intended.
Het idee is opzich best aardig hoor en er mag best eens zo'n vraag doorheen komen. Je hoeft er niet op te antwoorden, maar als anderen er behoefte/zin in hebben, vind ik het best
quote:op goede mixtapes valt duidelijk turntabelism te horen ipv gesampelde scratches , en ja ik heb wel mixtapes liggen ja
Op woensdag 18 juni 2003 18:54 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Heb jij weleens een mix tape gemaakt ?, een mix tape is toch gewoon een tape of cd maar je zelf gekozen nummers op zet ? of niet ?
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 18-06-2003 22:06]
quote:Jazeker
Op woensdag 18 juni 2003 18:54 schreef JimmyJames het volgende:Heb jij weleens een mix tape gemaakt ?, een mix tape is toch gewoon een tape of cd maar je zelf gekozen nummers op zet ? of niet ?
quote:Een aantal, maar voornamelijk van vrienden en dat gaat toch meer richting de metal. 2 of 3 hiphop demo's, waaronder 1 met een gast optreden (8 Bars) van ondergetekende
En Demo's dan, heeft iemand hier demo's van crews ?
Kool G Rap & DJ Polo - Streets of New York.
Nu ff die andere nummers met die Fatback Band/Groove Armada Sample checken .
quote:Mwah, redelijke onzin hoor. Ik vond het gewoon leuk om over hiphop te praten. Toch leuk om het over bepaalde samples in bepaalde nummers te hebben? Niks te maken met pimpen. Gewoon puur je enthousiasme delen met andere mensen. Waarom zou ik me stoer voelen omdat ik weet dat de cuts op Roxanne Shante's ' bite this ' van Marley Marl zijn?
Het spijt me, maar dit soort quizzes vind ik eigenlijk best wel nep. Een beetje pimpen met je knowledge, nou vet koel man.. en als mensen iets niet weten gaan ze het gewoon opzoeken via Google --
No flame intended.
quote:Weet je toevallig dan ook welke samples erin 'intergalactic' gebruikt zijn? (Serieuze vraag hoor).
Op woensdag 18 juni 2003 20:10 schreef JimmyJames het volgende:
Qua samples weet ik ongeveer waar de meeste samples die de Beastie Boys gebruiken vandaan komen, verder niet.
quote:Tuurlijk weet ik dat, ahem, (google : sample+intergalactic), nee grapje.
Op woensdag 18 juni 2003 22:09 schreef cosmick het volgende:[..]
Weet je toevallig dan ook welke samples erin 'intergalactic' gebruikt zijn? (Serieuze vraag hoor).
Dit zijn de samples dus :
"Prelude C# Minor" composed by Rachmaninoff, performed by Lex Baxter
"Love is Blue" by The Jazz Crusaders - Powerhouse by the Jazz Crusaders
"The New Style" by the Beastie Boys - Licensed to Ill by the Beastie Boys
Check deze site, daar heb je bij elke track de samples en informatie !
(jezus ik moet elk bericht altijd honderd duizend keer wijzigen door de spelfouten..)
Oz
quote:wilde gok:
Op woensdag 18 juni 2003 17:33 schreef JimmyJames het volgende:
Die was voor de quizz bedoeld dus....Aan welke rock artist doet de track JimmyJames van Check Your Head van de Beastie Boys eer ?
quote:was wel leuk die Oz.. nog nooit gezien veel over gehoord...
Op woensdag 18 juni 2003 22:25 schreef makaveli_nh het volgende:
hey, ik ken hier heeelemaal niks van
maar het is tijd voor de meest masterlijke seeerie allertijden (imo) :Oz
volgende keer zeker weer kijken
en die Said was dope met zn woede-aanval (de moslim leider)
quote:Heej cool, bedankt. Ga even opzoek naar deze nummers, altijd wel leuk om de originele tracks te horen.
Op woensdag 18 juni 2003 22:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik dat, ahem, (google : sample+intergalactic), nee grapje.
Check deze site, daar heb je bij elke track de samples en informatie !
Was net interviewtje met C-Mon op 3FM.
quote:Oh dope. Battle of the Year geldt toch voor heel Europa of alleen voor de Benelux? Gasten die ik ken zullen er ook wel gaan dansen.
Nee is volgens mij in de sportzaal naast het park (grasveld) waar blockjam gehouden wordt, het volgt erlkaar gewoon op
quote:Ik wist niet eens dat Mr. Meth ook meespeelde in OZ. Is dat sinds kort ofzo? Ik vind het een vette serie, maar ik ben ook niet zo'n serie volger. Ik zit top dat tijdstip toevallig voor de t.v. of niet. Ben altijd wel op pad, ergens chillen in de stad of skaten ofzo. Lord Jamar is toch die wheel chair nigga?
antwoord 3 = Lord Jamar en method man
quote:Ik luister nog geregeld naar mixtapes. Ik heb zelfs nog een walkman. Mixtapes zijn vaak van vrienden, had er laatst ook nog een van TLM uit 2001 geloof, maar misschien wel van vorig jaar. Mixtape no. 10. Dope tracks staan daar op trouwens. Een van mijn maten heeft trouwens ook een Mixtape op cd opgenomen en verspreid, eigenlijk is het dan meer een mix cd. Het zal toevallig zijn, maar misschien heeft een van jullie hem wel in huis, de cd is van M16.
Off Quizz : Hoe zit het met MixTapes nu Tapes out of time zijn ?
Doen mensen mixtapes nu op CD's ?of op Mini Discs ?
quote:For real, Redman op Lowlands, whoooooohoeeeeeeee
![]()
quote:Kamperen
Maar ik haat kamperen enzo![]()
.
quote:1998
Ik vind Lowlands wel fuckin' expensive 100Euros of zo, ik zou alleen gaan als m'n ultime groep er heen ging :de BEASTIE BOYS
Zo, het is weer een stukkie geworden, maar ik ben weer bijgeluld. Het zijn wel weer een aantal quotes geworden, maar er wordt zo snel en veel geluld de laatste tijd, het is bijna niet meer bij te houden. Maar wel dope
Laters.
quote:Was het een dope interview? Had ie nog wat bijzonders te melden?
Was net interviewtje met C-Mon op 3FM.
quote:Ja, wel lachen. Droge gast die C-Mon. Gerard Ekdom (de presentator) had natuurlijk nog nooit van scratchen en turntablism gehoord, dus die dacht dat het iets compleet unieks was, een dj-album. Dus C-Mon legde uit dat ie al 8 jaar bezig was, blabla.
Op donderdag 19 juni 2003 11:34 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Was het een dope interview? Had ie nog wat bijzonders te melden?
In plaatst dat ze nu ook wat van dat album gingen draaien...
Op de site van 't label, Supertracks staat ook dat ze bij Jan Douwe Kroeske komen (of zijn geweest) trouwens.
quote:Dan vraag ik me af uit welk gat Gerard Ekdom vandaan komt
Ja, wel lachen. Droge gast die C-Mon. Gerard Ekdom (de presentator) had natuurlijk nog nooit van scratchen en turntablism gehoord, dus die dacht dat het iets compleet unieks was, een dj-album. Dus C-Mon legde uit dat ie al 8 jaar bezig was, blabla.
quote:Valt me sowiezo op dat mensen totaal niet weten dat vinyl nog steeds gebruikt wordt. Hebben die mensen geen radio of tv? In elk willekeurig plaatje wordt tegenwoordig wel gescratched... horen ze dat niet?
Op donderdag 19 juni 2003 11:50 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Dan vraag ik me af uit welk gat Gerard Ekdom vandaan komt
Een beetje radiopresentator moet dat toch weten.
En dan zien ze bij mij twee draaitafels staan.. "kijk, jij hebt nog ouderwetse pick-ups!"
Haha, ja dat ken ik. Mijn ouders waren ook helemaal vebaasd toen ze erachter kwamen dat er nog steeds vinyl gebruikt wordt voor dat soort dingen, al is het een paar jaar geleden inmiddels.
quote:Wel zegt mijn moeder steeds, als ze al mijn studiootje ziet, "ben je nu nog steeds met die muziektroep bezig?". Hahaha
Op donderdag 19 juni 2003 12:10 schreef Mr.Tear het volgende:
Haha, ja dat ken ik. Mijn ouders waren ook helemaal vebaasd toen ze erachter kwamen dat er nog steeds vinyl gebruikt wordt voor dat soort dingen, al is het een paar jaar geleden inmiddels.
quote:Moeders!! Wel lachuh toch, maar jou moeder digt het niet echt?
Wel zegt mijn moeder steeds, als ze al mijn studiootje ziet, "ben je nu nog steeds met die muziektroep bezig?". Hahaha
quote:Nee, toen ik nog thuis woonde zei ze standaard "als je overal zo druk mee was als met de muziek" (doelende op mijn slechte schoolprestaties). Ook grappig: als ik 's avonds/'s nachts thuis kwam van stappen ofzo, ging ik vaak nog ff scratchen met de koptelefoon op.
Op donderdag 19 juni 2003 12:38 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Moeders!! Wel lachuh toch, maar jou moeder digt het niet echt?
quote:Ik, ze waren er tijdens het wantijpop in Dordrecht, best cool, maar bijna niemand vond ze cool : veel van die slipknot-to-the-dead sukkels die daar rond liepen
Op donderdag 19 juni 2003 11:24 schreef cosmick het volgende:
Heeft iemand 'vinyl voodoo' van C-Mon & Kypski toevallig gehoord?Was net interviewtje met C-Mon op 3FM.
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 19-06-2003 15:57]
maar deze aflevering : Said
you wanna see the real nikker in me
http://main.theblazz.com/getlost/audio.php?id=14&time=1056052967&name=Ga naar de hemel&url=0f39e9d0cd8de67817575a8940e8f151&hash=4b7409d1669a9a3d7212edf64270d414
(oh ff die hele link knippen en plakken in je browser)
is van juice is de naam
zwaar relaxete tekst al zeg ik hetzelf...
quote:mmm beetje lauwe reactie om stoer te doen, jammer. een hiphopkwis bestaat uit hiphop vragen en ik vind stonesthrow redelijk hiphop gerelateerd. die vraag kwam toevallig in me op omdat ik op dat moment de geschiedenis van dat label zat te lezen vandaar, dat mensen het een klote vraag vinden intereseert me niet zoveel maar dat je er zo stoer op moet reageren vind ik wel minder. En dat geleuter over pimpen met je knowledge is ook bullshit want in een van me post staat dat het wel meevalt met me knowledge en dat ik keek bij google, net zoals in post van andere trouwens...
Het spijt me, maar dit soort quizzes vind ik eigenlijk best wel nep. Een beetje pimpen met je knowledge, nou vet koel man.. en als mensen iets niet weten gaan ze het gewoon opzoeken via Google -- zodat het LIJKT alsof ze knowledge hebben, maar in feite weten ze gewoon niks. Sommige vragen zijn wel oké, maar van die shit als "Waarom noemt iemand z'n label Stones Throw" ja lekker boeien, ga buiten spelen ofzo..
quote:
Oh dope. Battle of the Year geldt toch voor heel Europa of alleen voor de Benelux?Volgens mij is het alleen voor de benelux, staat wel op de site van blockjam
quote:
Lord Jamar is toch die wheel chair nigga?nope, kerl is Supreme Allah, volgens hemzelf de beschermheer van de wheelchair nigga...
[Dit bericht is gewijzigd door Tdc op 20-06-2003 09:09]
top 5 imo
1 skills
2 in this life
3 same team, no games
4 the ownerz
5 nice girl, wrong place
ik ga em als mn salaris er is ff kopen, ik heb em nu op een andere manier verkregen
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:06 schreef makaveli_nh het volgende:
dat nieuwe gangstarr album vind ik echt goed!top 5 imo
1 skills
2 in this life
3 same team, no games
4 the ownerz
5 nice girl, wrong placeik ga em als mn salaris er is ff kopen, ik heb em nu op een andere manier verkregen
quote:Op frs.nl staat idd alleen nog 'full clip'. Bestel je 'm ergens anders ofzo?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:42 schreef makaveli_nh het volgende:
denken jullie dat ze em hebben bij de frs?
dat is nl in alkmaar de enige nuziekwinkel :\
ik heb nog geen gangstarr gezien bij frs, maar dit is toch nieuw
quote:
denken jullie dat ze em hebben bij de frs?
dat is nl in alkmaar de enige nuziekwinkel :\
ik heb nog geen gangstarr gezien bij frs, maar dit is toch nieuw
quote:Paro, je haalt de woorden uit mijn mond.
in de aanbiedings bakken van de FRS kan je zo nu en dan wel de jazzmatazz serie en Hard to Earn vinden , full clip idd ook maar dan tegen normale prijs
quote:Ik heb zelf dan geen turntables, maar de eerste opmerking komt me heel bekend voor. Mijn ouders diggen het op zich wel, mijn moeder hoort altijd gelijk wanneer ik een nieuwe cd heb. Mijn vader vindt het misschien wel jammer, omdat ik toen ik mijn muzieksmaak nog meer begon te ontwikkelen, ik meer rock luisterde Nirvana, Greenday, The Offspring enz. Maar ik viel toch weer terug op rappende mensen.
Nee, toen ik nog thuis woonde zei ze standaard "als je overal zo druk mee was als met de muziek" (doelende op mijn slechte schoolprestaties). Ook grappig: als ik 's avonds/'s nachts thuis kwam van stappen ofzo, ging ik vaak nog ff scratchen met de koptelefoon op.
Hoorden mijn ouders allerlei vaag, ritmisch gekraak en gestommel.
"Wat was je toch allemaal aan het doen gisteren?" "Aan het scratchen!". "Oooow.... ". Hahaha!
rare oudjes
quote:Hahahaha! Toen ik Yo! MTV Raps keek, zei mijn vader vaak:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:56 schreef Mr.Tear het volgende:
Mijn vader zegt altijd dingen als "Jij luisterd alleen maar naar die dikke lippen muziek". Haha, kan daar altijd wel om lachen.
quote:Hahaha, ouders.
mn moeder begreep niet waarom turntables zo duur waren
ze dacht ook dat ze niet meer gemaakt werden en dat mn platen dus al20 jaar oud waren
rare oudjes
quote:Zwilnegers, wel dope woord kan daar wel om lachen.
Hahahaha! Toen ik Yo! MTV Raps keek, zei mijn vader vaak:
"Wat vind je er toch aan, die dikke zwilnegers!", terwijl ie zelf Fats Domino goed vond
Ik ken Fats Domino niet, maar het zal wel een soulneger alla Marvin Gaye zijn. Mijn pa, houdt daar iig wel van. Muddy Waters ook enzo. Bleus, weetje wel.
Mijn ouders zijn iig niet ontevreden over mijn muziekkeuze, ik had ook keiharde hardcore-terror-gabber kunnen luisteren, en de godganse dag met me speedbek door het huis kunnen stuiteren. Maar nu Dus wat dat betreft zijn ze wel blij.
quote:Nee, Fats is zo'n piano-neger.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:12 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Ik ken Fats Domino niet, maar het zal wel een soulneger alla Marvin Gaye zijn.
en nog dikker dan Dr. Dre (MTV Raps) zeg maar
quote:Yah! Of van die Sjakie-muziek. Grad Damen ofzo, hahaha!
Mijn ouders zijn iig niet ontevreden over mijn muziekkeuze, ik had ook keiharde hardcore-terror-gabber kunnen luisteren, en de godganse dag met me speedbek door het huis kunnen stuiteren. Maar nuDus wat dat betreft zijn ze wel blij.
Maar je blijft uitleggen aan mensen waarom je van hiphop houdt, temeer om dat 'de meeste' mensen zo denken als in dat andere topic hier ...
quote:Wat een kuttopic
Op vrijdag 20 juni 2003 15:18 schreef cosmick het volgende:
zo denken als in dat andere topic hier ...
Zit trouwens net eventjes het topic door te lezen en ik zie dat veel mensen dat nummer en clip van Bone, Thugs & Harmony en Phil Collins goed vinden My God, ik zag het gisteren voor het eerst en kreeg echt een soort plaatsvervangende schaamte, wat een bagger.
Oke, my opinion that is
quote:inderdaad
Op vrijdag 20 juni 2003 15:18 schreef cosmick het volgende:[..]
Nee, Fats is zo'n piano-neger.
[afbeelding] en nog dikker dan Dr. Dre (MTV Raps) zeg maar
[..]Yah! Of van die Sjakie-muziek. Grad Damen ofzo, hahaha!
Maar je blijft uitleggen aan mensen waarom je van hiphop houdt, temeer om dat 'de meeste' mensen zo denken als in dat andere topic hier ...
quote:ik kom maar steeds met deze quote want discusseren helpt niet
Op vrijdag 20 juni 2003 13:26 schreef Steve-O het volgende:[..]
ik heb geeneens zin meer om zo'n verhaal te typen
aan mensen die hun mening toch al hebben gevormd
quote:Inderdaad man. Laten we dat topic maar met rust laten. Heeft geen zin.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:29 schreef Steve-O het volgende:ik kom maar steeds met deze quote want discusseren helpt niet
quote:alle hip-hop liefhebbers niet meer reageren dat topic
Op vrijdag 20 juni 2003 15:32 schreef cosmick het volgende:[..]
Inderdaad man. Laten we dat topic maar met rust laten. Heeft geen zin.
Die gasten moeten ze 24 uur opsluiten en ze verplicht hiphop laten horen (en zien)
quote:ik deel die opinion van je, pffff wat een troep
Op vrijdag 20 juni 2003 15:27 schreef Posdnous het volgende:Zit trouwens net eventjes het topic door te lezen en ik zie dat veel mensen dat nummer en clip van Bone, Thugs & Harmony en Phil Collins goed vinden
My God, ik zag het gisteren voor het eerst en kreeg echt een soort plaatsvervangende schaamte, wat een bagger.
Oke, my opinion that is
quote:CRU - just another case
Op vrijdag 20 juni 2003 16:19 schreef Steve-O het volgende:
Wie heeft er nog wat lekkere chillende zomer nummertjes
Staan hier op Heavy Rotation
quote:blackalicious heb ik al is idd
Op vrijdag 20 juni 2003 16:22 schreef Posdnous het volgende:[..]
CRU - just another case
Blackalicious- make you feel that wayStaan hier op Heavy Rotation
quote:Main Source - atoms
Op vrijdag 20 juni 2003 16:19 schreef Steve-O het volgende:
Wie heeft er nog wat lekkere chillende zomer nummertjes
quote:ken ik niet vinden met K#t kazaa
Op vrijdag 20 juni 2003 16:24 schreef cosmick het volgende:[..]
Main Source - atoms
quote:Nee, goed nummer hoor, serieus.
Op vrijdag 20 juni 2003 16:27 schreef Steve-O het volgende:[..]
ken ik niet vinden met K#t kazaa
quote:als je wil graag
Op vrijdag 20 juni 2003 16:31 schreef cosmick het volgende:[..]
Nee, goed nummer hoor, serieus.
Zal je 'm ff mailen ofzo? Wacht, ik kan 'm ook even online zetten straks.
Shazzy's 'a hiphop rapsody' ('90)
Kent iemand dat? Vooral 'get a job kid' is fijn. Fantastische funky gitaarloops!
.
quote:OK, check Main Source's 'atom' right here
Op vrijdag 20 juni 2003 16:34 schreef Steve-O het volgende:[..]
als je wil graag
quote:Aiiii.
Op vrijdag 20 juni 2003 19:48 schreef keeper het volgende:
Zie ik daar op een nieuwsgroep het nieuwe Gang Starr album staan?
.
Hij begint dope .
quote:Van begin tot het eind is ie superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrfresh!
Op vrijdag 20 juni 2003 20:02 schreef keeper het volgende:[..]
Aiiii.
Hij begint dope
.
quote:Hij's zeker niet slecht nee
Op vrijdag 20 juni 2003 20:53 schreef cosmick het volgende:
Van begin tot het eind is ie superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrfresh!
Begin nu aan de 2e keer luisteren/
waar is Tony eigenlijk?!
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 21:23 schreef cosmick het volgende:
waar is Tony eigenlijk?!
Nieuwe Gang Staar was zeker Worth Waiting 4
Volgende keer geef ik wel ff bericht als ik een paar dagen geen internet heb
Zien er erg cool uit
quote:Thanks man. Jah, zijn van mijn creatieve linkerhand
Op vrijdag 20 juni 2003 23:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zijn die cartoons in je sig van jezelf CosmickZien er erg cool uit
quote:Ah. Vertel. Ben je verhuisd ofzo dan? Ik wel, net. Ik heb wel mijn pc's aangesloten en apparatuur, maar zit nog steeds tussen de dozen en shit. Vier weken geleden verhuisd
Op vrijdag 20 juni 2003 22:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
, had ff geen internet omdat ik bezig ben met verbouwen.
quote:Ik had nog eerder mijn adsl-verbinding geregeld dan de verhuiswagen, hahaha. 1 dag niet online? ... kan nie!
Volgende keer geef ik wel ff bericht als ik een paar dagen geen internet heb
quote:Nee, de zolder is verbouwd, muurtje tussen gezet, zodat er een berging en een werkruimte ontstaat. Dus 1 dag alles inpakken en de volgende dag alles weer uitpakken, dan hou je niet veel tijd over om te internetten
Op vrijdag 20 juni 2003 23:30 schreef cosmick het volgende:Ah. Vertel. Ben je verhuisd ofzo dan? Ik wel, net. Ik heb wel mijn pc's aangesloten en apparatuur, maar zit nog steeds tussen de dozen en shit. Vier weken geleden verhuisd
quote:Ik was te moe om gisteravond de computer nog om te bouwen, want m'n router is stuk, dus ik heb op dit moment alleen internet op zolder
Ik had nog eerder mijn adsl-verbinding geregeld dan de verhuiswagen, hahaha. 1 dag niet online? ... kan nie!
edit:
Ook nog Cella Dwellas liefhebbers hier, of ben ik de enige
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 21-06-2003 00:16]
quote:ken de oude nummers niet echt heel goed.. maar The Last Shall Be The First vond ik een goed album
Op zaterdag 21 juni 2003 00:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[...]Ook nog Cella Dwellas liefhebbers hier, of ben ik de enige
quote:Ik kom zelf al vaak genoeg in de Get Records en de Concerto en heb toch niet echt geld om veel cd's aan te gaan schaffen at the moment (doe dat liever in New York over een maandje
Op zaterdag 21 juni 2003 00:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
gingen er trouwens nog meer hiphoppers hier mee naartoe, want Mr. Tear en ik zijn de enige
quote:Ok, fair enough
Op zaterdag 21 juni 2003 13:19 schreef keeper het volgende:Ik kom zelf al vaak genoeg in de Get Records en de Concerto en heb toch niet echt geld om veel cd's aan te gaan schaffen at the moment (doe dat liever in New York over een maandje
.).
Vergeet de mixtapes op straat vooral niet, want die zijn spotgoedkoop en supervet
quote:zal wel geen echte release zijn
Op zaterdag 21 juni 2003 13:07 schreef Quez het volgende:
ik kwam laatst op internet Notorious BIGLast Day 12" tegen.. weet iemand of dat een echte release is en of hij nog een b-kantje heeft? (of misschien is het wel een b-kantje van een andere plaat)
ff nog een vraagje wat is het nieuwste cypress hill album ?
De La Soul - Timesless
01. Eye Know
02. Say No Go
03. En Focus
04. Me Myself And I (Lp Version)
05. Buddy (ft. Jungle Brothers)
06. Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)
07. A Roller Skating Jam Named Saturday's
08. Jenifa Taught Me (Derwins R.)
09. Breakdawn
10. Keepin The Faith
11. Thru Ya City
12. Simply
13. Watch Out
14. Held Down (ft. Cee Lo)
15. Millie Pulled A Pistol On Sa
16. Copa (Cabanga)
17. Baby Phat (ft. Devin The D.)
18. Oooh
19. All Good (ft. Chaka Khan)
En voor Steve-O, het laatste Cypress Hill album is bij mijn weten Stoned Raiders uit 2001
quote:Dat is gewoon in Manhattan te krijgen? En waar moet ik dan op letten dat ik weet dat ik daar tapes kan kopen? Negers met regenjassen waaronder tapes zitten?
Op zaterdag 21 juni 2003 13:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Vergeet de mixtapes op straat vooral niet, want die zijn spotgoedkoop en supervet
En kan je alleen tapes krijgen? Want ik heb niet echt een tapedeck meer. .,
quote:Ik heb ze zelfs voor de exclusieve Gucci store op 5th Ave. gekocht. Meestal hebben ze een soort bord waar de tapes aanhangen
Op zaterdag 21 juni 2003 13:48 schreef keeper het volgende:
Dat is gewoon in Manhattan te krijgen? En waar moet ik dan op letten dat ik weet dat ik daar tapes kan kopen? Negers met regenjassen waaronder tapes zitten?.
quote:Hmm, voor de cd's moet je meer in de winkels zitten. Fame en Virgin hebben er gigantische hiphop afdelingen, zo'n 250m2 vol met artiesten waar je nog nooit van gehoord hebt
En kan je alleen tapes krijgen? Want ik heb niet echt een tapedeck meer..,
quote:Mwah, of dat nou zo goed is.
Op zaterdag 21 juni 2003 13:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
artiesten waar je nog nooit van gehoord hebt
Er komt ook een hoop bagger uit natuurlijk. Meestal wel te herkennen door het "vette" hoesje, maar toch. Dat is weer het voordeel van in Europa zitten, de echte bagger krijg je hier niet in de winkel. Denk ik dan.
Cella Dwellas, Almighty RSO, Heltah Skeltah, OGC
en daar is veel meer oldskool te krijgen.
En ik zou niet te veel kleding meenemen, want dat kan je daar ook kopen
Veel plezier iig
quote:wanneer is die dan uitgekomen
Op zaterdag 21 juni 2003 14:09 schreef Steve-O het volgende:
ben nieuwe prince paul album - The politics of the business aan het kopen
gaat alleen wel langzaam
Wel cool dat 'ie weer wat nieuws brengt, nu maar hopen dat er weer een collabo aankomt met Pharoahe Monch
quote:2 juni volgens mij ?
Op zaterdag 21 juni 2003 14:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
wanneer is die dan uitgekomen
Wel cool dat 'ie weer wat nieuws brengt, nu maar hopen dat er weer een collabo aankomt met Pharoahe Monch
quote:Cool, dan heb ik 'm gewoon gemist. Maandag maar eens ff kijken. Is het een solo album of zijn er veel features (zoals gewoonlijk
Op zaterdag 21 juni 2003 14:18 schreef Steve-O het volgende:2 juni volgens mij ?
quote:hier ken je een paar nummers horen
Op zaterdag 21 juni 2003 14:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Cool, dan heb ik 'm gewoon gemist. Maandag maar eens ff kijken. Is het een solo album of zijn er veel features (zoals gewoonlijk
)
quote:Ik heb de eerste paar posts gelezen en ik heb verder geeneens de moeite genomen om het te lezen. Ik ben die kortzichtigheid in de wereld die muziek heet echt zat. Je blijft het uitleggen aan die boeren, maar het wil niet tot hun botte hersens doordringen. Ik ben in ieder geval blij, dat ik van elk genre genoeg kennis heb om mijn mening te onderbouwen.
Maar je blijft uitleggen aan mensen waarom je van hiphop houdt, temeer om dat 'de meeste' mensen zo denken als in dat andere topic hier ... ]:|
quote:Ik sta nog op de onder voorbehoudslijst he
gingen er trouwens nog meer hiphoppers hier mee naartoe, want Mr. Tear en ik zijn de enige
quote:Dat is dope om te horen, want daar zat je een paar maanden geleden nogal over in geloof ik he. Ik bedoel of ie dope zou zijn of niet. Zal em eens gaan cheke binnenkort, heb wel weer zin om freshe recente shit te hebben.
Nieuwe Gang Staar was zeker Worth Waiting 4
quote:Ik heb een nummer van die gasten op de cd Bring tha Ruckus a Loud Story, erg dope track.
Ook nog Cella Dwellas liefhebbers hier, of ben ik de enige
quote:Nee hoor, het is niet eens verplcht om 1 cd te kopen, alleen mezelf kennende kom ik met een aardige stapel thuis denk ik
Op zaterdag 21 juni 2003 14:48 schreef Mr.Tear het volgende:
Ik sta nog op de onder voorbehoudslijst he
Maar dikke kans dat ik wel gewoon meega, ga er vanuit dat je niet perse met een hele dikke stapel cd,s naar huis moet?
quote:Ja, een paar maanden geleden leek het of er alleen maar kut cd's uitkwamen, gelukkig zijn er weer een aantal dope dingen uit
Dat is dope om te horen, want daar zat je een paar maanden geleden nogal over in geloof ik he. Ik bedoel of ie dope zou zijn of niet. Zal em eens gaan cheke binnenkort, heb wel weer zin om freshe recente shit te hebben.
quote:Misschien is 'ie in Amsterdam wel te krijgen
Ik heb een nummer van die gasten op de cd Bring tha Ruckus a Loud Story, erg dope track.Wilde ooit al de cd's van dat album hebben, ben op de helft. Maar sommige albums kom je gewoon nooit tegen en dat is er een van.
Ik hoor er mixed reacties over van mensen in m'n omgeving. Op de singles na zou het een aardig album zijn volgens de een en de ander boort het de grond in...
quote:My name is vind ik nog wel aardig, maar het kunstje heeft 'ie nu te vaak herhaald
Op zaterdag 21 juni 2003 15:07 schreef Mr.Tear het volgende:
Kut is dat he. T.V. is eigenlijk sowieso kut, maar je moet wat. Op MTV is Eminem. YES!!!!!!!
quote:geen een van z'n vid's en al helemaal niet live.:N
Heeft iemand het album van Raymzter al gehoord?
Ik hoor er mixed reacties over van mensen in m'n omgeving. Op de singles na zou het een aardig album zijn volgens de een en de ander boort het de grond in...
quote:M'n zusje heeft hem
Op zaterdag 21 juni 2003 15:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Heeft iemand het album van Raymzter al gehoord?
Dat is alles wat ik weet .
quote:Touche
Op zaterdag 21 juni 2003 15:14 schreef Mr.Tear het volgende:
Soms is Ignorance geen Bliss Tony.
quote:Ik sprak in sarcasm mode uiteraard.
My name is vind ik nog wel aardig, maar het kunstje heeft 'ie nu te vaak herhaald
quote:Hahahahahahahaha.
Touche
Ik zie al Gouden bergen voor me, want die skillz heb ik ook nog wel
quote:ooooh shit
Op zaterdag 21 juni 2003 13:19 schreef keeper het volgende:[..]
Ik kom zelf al vaak genoeg in de Get Records en de Concerto en heb toch niet echt geld om veel cd's aan te gaan schaffen at the moment (doe dat liever in New York over een maandje
.).
allemaal gemixt en maar ongeveer 30 sec per liedje.
ik vond het uiteindelijk niks en heb em toch maar geruild voor et ook nieuwe album : de la soul - the best of heeeerlijk
quote:Op Canal+ is nu iets van Underworld bezig en ik vind het nog goed ook
Op zaterdag 21 juni 2003 15:17 schreef Mr.Tear het volgende:Hahahahahahahaha.
Yes, weer Eminem, voor de afwisseling, op MTV.
Toch maar eens langs een huisarts gaan ofzo
quote:At the Speed of Life
Op zaterdag 21 juni 2003 16:32 schreef keeper het volgende:
Al ideeën voor een nwe titel? Over 9 posts alweer een nieuw topic namelijk.
quote:The M-Pire Shrikez Back, want die zit ik net te luisteren
Op zaterdag 21 juni 2003 16:32 schreef keeper het volgende:
Al ideeën voor een nwe titel? Over 9 posts alweer een nieuw topic namelijk.
quote:wil een keer Xzibit album titel omdat ik Xzibit fan ben
Op zaterdag 21 juni 2003 16:34 schreef Steve-O het volgende:[..]
At the Speed of Life
quote:Wat voor verbinding heb je?
Op zaterdag 21 juni 2003 16:37 schreef Steve-O het volgende:
damn prince paul album nog steeds niet klaar
quote:kabel maar download hem via Direct connect van iemand met super trage upload (lees 2 kb/s )
Op zaterdag 21 juni 2003 16:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wat voor verbinding heb je?
ben bij nummer 10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |