Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Fok! Dieetclub VI
Fok! Dieetclub VII
Fok! Dieetclub VIII
Fok! Dieetclub IX
Fok! Dieetclub X
Fok! Dieetclub XI
Fok! Dieetclub deel XII
Fok! Dieetclub deel XIII
Fok! Dieetclub deel XIV
Fok! Dieetclub deel XV
Fok! Dieetclub Deel XVI
Fok! Dieetclub Deel XVII
Fok! Dieetclub Deel XVIII
Fok! Dieetclub Deel XIX
Fok! Dieetclub Deel XX
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Slank de zomer in!
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Bluezz (1m75) (29,4) was 93 kg, is nu 90 kg en wil graag 80 wegen -3
bob-de-bouwer (1m84) (30,1) was 107 kg, is nu 101,8 en wil graag 90 wegen-5,8
Brighteyes (1m72) (28) was 83,4 kg, is nu 82,9 kg en wil eerst graag 78 kg wegen en later 72-0,5
Deepfreeze(1m70) (27,7) was 84 kg, is nu 80,1 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3,9
Diddls(1m71) (27,4) was 110 kg, is nu 109,5 kg en wil graag 70 wegen-0,5
DikkieDik87 (1m54) (30,1) was 71,5 kg, is nu 71,5 kg en wil graag 60 wegen
Essebes(1m76) (29,8) was 95,6 kg, is nu 92,3 en wil graag 85 wegen-3,3
Gaoxing (1m74) (26,3) was 94,5 kg, is nu 79,5 kg en wil graag onder de 72 wegen -15
Glossy (1m68) (34,9) was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
Hoofdmuts(1m76) (28,6) was 119,5 kg, is nu 87,2 kg en wil graag 77 kg wegen -32,3
Isabeau (1m67) (32,5) was 93,6 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,4
Jojogirl (1m72) (25) was 92 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 70 kg wegen -17,5
Kroeltroel (1m83) (25,1) was 90 kg, is nu 84 kg en wil graag 73 wegen -6
LadyMagica (1m75) (26,7) was 92 kg, is nu 81,7 kg en wil graag 75 wegen -10,3
LadyS (1m74) (33,6) was 114,2 kg, is nu 101,3 kg -12,9
Liejannuh (1m79) (25,9) was 85 kg, is nu 83 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -2
Lilithu (1m65) (31,6) was 110,4 kg, is nu 86,8 en wil graag minder dan 70 kg wegen -23,6
Magic666 (1m85) (26,3) was 103, is nu 90 en wil graag tussen de 85-90 wegen -13
Miss_sly (1m65) (27,5) was 86 en is nu 75 -11
Nyame (1m62) (29) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
Pandorah (1m68) (30,8) was 89,5 kg, is nu 86,2 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen-3,3
Pridemeid (1m72) (35) was 109,7 kg, is nu 102,9 kg en wil graag 65 wegen -6,8
Raptorix was 102,5 kg, is nu 95 kg en wil graag 87 wegen -7,5
Riann(1m72) (29,7) was 102 kg, is nu 88 kg en wil graag 65 wegen -14 kg en 58 cm
schwa78(1m97) (25,8) is nu 112 kg, is nu 99,9 kg en wil graag 95 wegen -12,1
Vitamientje (1m80) (27,8) was 101 kg, is nu 90 kg en wil graag onder de 85 wegen-11
YPPY(1m72) (26,5) was 95 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 73 wegen -16,5
YvonnePonne (1m67) (29) was 81 kg, is nu 81 kg en wil graag 65 wegen
zwahiel (1m83) (26,3) was 88 kg, weegt nu 88 kg en wil graag 75-79 wegen
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 02-07-2003 20:32]
Woei!
Mijn armen doen mega veel pijn
Vanmorgen wilde ik snel even verder trainen (dus dat mijn armen even wat minder pijn gingen doen) was ik net te laat wassie al dicht
Maandag ga ik weer lekker trainen, de chips blijft al een hele week staan, behalve gisterenavond een klein mini zakje van Hamka's en een zondiging aan het broodje kebab.... maar het wordt wat volgens mij, volgende week eens op de schaal gaan staan (vrijdag of zo) en kijken om de hele week vol te houden qua eten en fitness
Gisteren weer superlekker gesport. Ik voel me echt een bodybuilder
prrrrrr
quote:als ik de theorie moet geloven van jou over ongesteld zijn zou ik nu ook afgevallen zijn... ik wacht het maar af als het ongesteldheid weer weg is
Op zaterdag 14 juni 2003 15:52 schreef Pridemeid het volgende:
Kben qua gewicht hetzelfde gebleven, maar wel ongesteld (dus afgevallen, hahaha).Gisteren weer superlekker gesport. Ik voel me echt een bodybuilder
![]()
![]()
prrrrrr
Ik krijg mijn armen niet meer recht
Denk dat dat komt omdat ik een tijdje al niet meer ben geweest
wel veel topics over afvallen !
Ik was ooit 137 kilo nu ben ik 116 kilo (in half jaar kwijtgeraakt)
Ben btw 1.93 meter
P.S. wil btw onder de 105 kilo komen
quote:dan heb je al best veel bereikt
Op zaterdag 14 juni 2003 17:19 schreef WittE_ReuS het volgende:
Hallowel veel topics over afvallen !
Ik was ooit 137 kilo nu ben ik 116 kilo (in half jaar kwijtgeraakt)
Ben btw 1.93 meter
P.S. wil btw onder de 105 kilo komen
Vanavond eens lekker snoepen van de kersen die mijn schoonouders hebben meegenomen uit de tuin... Jammie
quote:Haha daar lijkt het wel op
Op zaterdag 14 juni 2003 18:48 schreef Pandorah het volgende:
Dacht altijd dat je beetje zwaarder wordt als je ongesteld bent.... maar euhm wonder boven wonder ben ik dus afgevallen tijdens de ongesteldsperiode (zeg: zijn de vrouwen hier soms tegelijk ongesteld???)...Vanavond eens lekker snoepen van de kersen die mijn schoonouders hebben meegenomen uit de tuin... Jammie
maar ik slik altijd de pil 2 of 3 keer door net hoe het uitkomt maar nu had ik al 3 keer doorgeslikt dus het moest toch maar weer eens komen......
p.s. ik ben laatst nog (bijna) bij jou in de straat geweest (de pandour)
quote:de pandoer
Op zaterdag 14 juni 2003 21:33 schreef WittE_ReuS het volgende:
Gaat goede kant op maar ben er nog niet.p.s. ik ben laatst nog (bijna) bij jou in de straat geweest (de pandour)
leuk
dat is redelijk dichtbij ons ja
quote:Thank you!
Op zaterdag 14 juni 2003 11:58 schreef YPPY het volgende:
Natuurlijk, je staat erbij.
En wat is dat trouwens voor gekloot bij www.overgewicht.nl? Ik mag ineens meer kcal per dag eten en alles wat ik eerder ingevuld heb, is WEG! En als ik mijn ontbijt invul is ineens het balkje al vol, terwijl ik maar 4 bruine boterhammen op heb, waarvan 3 met chocopasta en 1 met aardbeien, dat klopt niet!!!
Ik snap er echt niks meer van!
Wat ik trouwens ook irritant vind is dat ik sommige dingen niet kan vinden. Hoeveel calorieen zit er bijv in roerbaksaus?!
Voor de caloriën kijkt ik altijd op het pak Liejannuh en dan tel ik verschillende dingen op, zodat het even veel wordt. Soms lijkt het dus of ik 2 kilo aardappels op heb, maar dat is dan om het goede aantal kcal of vetten te komen. Het is niet echt handig dat je niets toe kunt voegen.
Overgewicht.nl gebruik ik nog maar weinig. Van het meeste weet ik inmiddels hoe slecht of hoe goed het is.
Vandaag gaan we een stuk fietsen! Nu maar hopen dat de hooikoorts niet te erg wordt, dan kan ik weer vaker gaan.
Als je geen ideeen meer hebt, er zijn zat van die kleine kookboekjes met lijnrecepten. Ik heb mijn "lekker aan de lijn" boek weer gevonden (verhuizen is funest, want je raakt spullen kwijt) en er zitten me toch lekker recepten in
Zo maar weer es een rondje hardlopen (en morgen als inhaal) want die dropjes tegen de kriebelhoest moeten er weer af!
79,5 deze week. Eindelijk onder de 80. Ben helemaal blij. Omdat ik vijf kilo kwijt ben, heb ik weer gepast. Resultaat: twee rokken zitten nu goed, twee broeken die nét weer kunnen.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 08:21 schreef YPPY het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
79,5 deze week. Eindelijk onder de 80. Ben helemaal blij.
Omdat ik vijf kilo kwijt ben, heb ik weer gepast. Resultaat: twee rokken zitten nu goed, twee broeken die nét weer kunnen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Jij gaat echt goed
Op maandag 16 juni 2003 05:59 schreef Riann het volgende:
een halve kilo eraf dus ik ben nu 89 kilo![]()
![]()
quote:En nog iemand die goed gaat..
Op maandag 16 juni 2003 08:21 schreef YPPY het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
79,5 deze week. Eindelijk onder de 80. Ben helemaal blij.
Omdat ik vijf kilo kwijt ben, heb ik weer gepast. Resultaat: twee rokken zitten nu goed, twee broeken die nét weer kunnen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb zelf ff een off week gehad.. maar deze week weer fris en vrolijk aan de slag en ik heb m'n sportafspraken al vaststaan deze week..
Nou... en het drinken wil zeker wel lukken want door die kriebelhoest ga je gewoon wel veel drinken (da's het laatste -maar ergste- stadium van de verkoudheid). Mijn sportweek staat ook weer vast: vanavond rennen, morgen zwemmen (record van 40 baantjes in 27 min proberen te verbreken) en woensdag weer naar spinning. Donderdag wordt vermoedelijk een dag met veel eten: we gaan met de opleiding uit eten! Zo min mogelijk eten dan en de alcohol zo veel mogelijk laten staan (zal wel lukken want ik ga dan een keer met de auto).
Succes iedereen deze week!
quote:Zeker en ik voel me eigen er ook super bij
Op maandag 16 juni 2003 09:11 schreef Maerycke het volgende:[..]
Jij gaat echt goed
[..]
quote:Dat moet een keertje kunnen, anders houd je het ook niet lang vol.
Op maandag 16 juni 2003 09:11 schreef Maerycke het volgende:Ik heb zelf ff een off week gehad..
maar deze week weer fris en vrolijk aan de slag en ik heb m'n sportafspraken al vaststaan deze week..
Wel volhouden mensen! We gaan die lui in het zomertopic laten zien dat wij daar ook naar toe kunnen! Tsjakka!
quote:over een tijdje dan zitten wij allemaal in het zomertopic
Op maandag 16 juni 2003 16:52 schreef YPPY het volgende:[..]
Dat moet een keertje kunnen, anders houd je het ook niet lang vol.
Wel volhouden mensen! We gaan die lui in het zomertopic laten zien dat wij daar ook naar toe kunnen! Tsjakka!
TSJAKKA
quote:Gaat bij mij nog wel ff duren hoor jongens..
Op maandag 16 juni 2003 16:54 schreef Riann het volgende:[..]
over een tijdje dan zitten wij allemaal in het zomertopic
![]()
TSJAKKA
![]()
![]()
Volgend jaar ofzo...
quote:Dat maakt niet uit! Tsjakka! Als je er maar komt binnen nu en 10 jaar! Tsjakka!
Op maandag 16 juni 2003 16:55 schreef Maerycke het volgende:[..]
Gaat bij mij nog wel ff duren hoor jongens..
Volgend jaar ofzo...
quote:En zo is het!
Op maandag 16 juni 2003 16:56 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit! Tsjakka! Als je er maar komt binnen nu en 10 jaar! Tsjakka!![]()
Mijn stand van vanmorgen was 93.0 kg. Dus wees een halve kg eraf. Aangezien ik mezelf afgelopen week een aantal uitzonderingen qua eten heb veroorloofd, vindt ik het nog wel meevallen. Ik had erger verwacht
Dit was voor het eerst sinds het beginnen met lijnen (een maand geleden) dat ik mezelf lekker heb verwend, en ik moet zeggen dat ik er veel meer van geniet dan eerst. Had me er al helemaal op verheugd en het beviel best goed -als het maar niet te vaak is, maar dat is logisch natuurlijk-
Dankzij de 'ik-sport-niet-maar-beweeg-goed-voor-de-lijn-tips' van Lurky in het zomer-topic, werd ik ineens weer aan mijn oefeningen herinnerd, dus daar wordt ook weer mee begonnen
Op de weegschaal is van mijn vreselijke weekend nog niks te merken (sta weer op 84, hoeraaaaa) maar dat zal later deze week nog wel komen
Ik vrees het ergste voor komende week.
Morgen naar een concert in Amsterdam (nee, niet Eminem) en daarvoor een hapje eten. Woensdag dagje uit met mn werk en daar zit een bbq bij.
Wat kan ik het beste bestellen in een restaurant? Wordt een redelijk snelle hap hoor. Ik zat te denken aan gewoon een salade ofzo?
En bij de bbq zal ik me focussen op de rode sausjes en geen 10 stokbroodjes eten!
"bestudeer de menukaart goed. Kies bijv als voorgerecht een heldere soep. Neem magere vis in plaats van vlees. Gegrild en gestoomd is minder vet dan gebakken. Vraag de ober om een evt saus apart te serveren en vraag bijv om extra groent of sla ipv aardappelen of rijst. En bestel als dessert wat vers fruit of een kopje koffie/thee."
Ik hoop dat je hiermee wat kan...
En ik ga weer verder met studeren (bleh!).
Update: 99,9 kilo!!! Eindelijk onder de 100...
Vraagje: Ik heb vandaag een pak mandarijnensap van de appie gedronken.
In het boekje van de weight watchers staat 200 ml vruchtensap (ongezoet) 2 punten.
Maar als ik op het pak kijk, dan staat er per 100 ml 195 kCal en 0 gram vet. Als ik omreken wat 1 liter in punten is, dan kom ik op meer dan 30 punten. Lijkt mij een beetje veel voor wat mandarijnen-, sinaasappel- en druivensap.
Hoeveel punten zou het nou zijn?
quote:Hmm, dat lijkt me wel wat veel, en ik vrees dan ook dat je dat meer punten gaat kosten. Appelsap bv heeft maar 46 kcal per 100 ml... (is volgens het rekenmachientje in het WW-programma ook maar 2 punten per 200 ml)
Op maandag 16 juni 2003 21:19 schreef schwa78 het volgende:
Update en een vraagje:Update: 99,9 kilo!!! Eindelijk onder de 100...
In het boekje van de weight watchers staat 200 ml vruchtensap (ongezoet) 2 punten.Maar als ik op het pak kijk, dan staat er per 100 ml 195 kCal en 0 gram vet. Als ik omreken wat 1 liter in punten is, dan kom ik op meer dan 30 punten. Lijkt mij een beetje veel voor wat mandarijnen-, sinaasappel- en druivensap.
En ik vrees dat de komende maand lastig gaat worden; ontzettend veel afspraken voor BBQ's, borrels en andere feestjes etc, wat dus A slecht voor de lijn is en B zorgt dat ik geen tijd heb om te sporten.
Ik heb even een dieetdipje geloof ik
quote:onder de 100 leuk is dat he
Op maandag 16 juni 2003 21:19 schreef schwa78 het volgende:
Update en een vraagje:Update: 99,9 kilo!!! Eindelijk onder de 100...
In het boekje van de weight watchers staat 200 ml vruchtensap (ongezoet) 2 punten.Maar als ik op het pak kijk, dan staat er per 100 ml 195 kCal en 0 gram vet. Als ik omreken wat 1 liter in punten is, dan kom ik op meer dan 30 punten. Lijkt mij een beetje veel voor wat mandarijnen-, sinaasappel- en druivensap.
ik weet ook nog toen ik onder de 100 ging eindelijk van die 3 cijfers af geweldig is dat
Wat leuk schwa78! Dat is echt een grote mijlpijl. Het lijkt echt veel minder als je nog maar twee cijfertjes hebt.
Nog gefeliciteerd Jojo Heb je gezonde hapjes gemaakt? Je zegt zelf al dat het een dipJE is, dat gaat vast snel over.
Turisimo: je kunt normaal mee doen of niet. Verdere onzinposts ga ik editten. Als je daar problemen mee hebt mag je me mailen: yppy @ fok.nl of reageren in het feedback topic van lifestyle.
Ikzelf zal wel wat minder zijn afgevallen omdat die beroerde verkoudheid maar niet weg wil (zo'n leuke kriebelhoest heb ik nu)... dus ik zit nog steeds aan de potter's en fishermans friends (ik dacht dat daar suikervrije van bestond??)
Goh, ik was ook al van plan die oefeningen te gaan doen van Lurky.
Maar ik was ook van plan wat meer buikspieroefeningen te doen maar die van haar lijken mij ook zeer vermoeiend (ik heb ze net uitgeprint en doorgelezen )
Als ik nog de tijd heb van de week, ga ik een schema maken met oefeningen voor een half uur en een leuk muziekcd'tje waar je die oefeningen op kan doen (en dan kan ik tevens gebruiken voor het hardlopen want zonder muziek is dat zoooo saai).
Oh, ik was gisteren gaan hardlopen (zo rond 22.00) en toen kreeg ik me toch een dorst. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe heeft ie dat opgelost??
En nog tips voor oefeningen van spieren boven de streek van je navel (dat lubbert bij mij zo, yech)?
quote:Ik heb geen BMI uitgerekend, maar volgens mij past hij volgens de verhoudingen beter in het Zomerslank-topic, zo zwaar is hij niet.
Op dinsdag 17 juni 2003 08:34 schreef YPPY het volgende:
Turisimo: je kunt normaal mee doen of niet. Verdere onzinposts ga ik editten. Als je daar problemen mee hebt mag je me mailen: yppy @ fok.nl of reageren in het feedback topic van lifestyle.
Ik kom net weer bij de WW vandaan en ben nu in totaal 12,4 kilo afgevallen. Daar ben ik op zich natuurlijk al heel blij mee. En ik hoop dat ik voorlopig ook zo door blijf gaan, want ik moet er nog iets van 28 ofzo
Sorry dat ik een tijdje niks meer van me heb laten horen
quote:oke dan ga ik ook meedoen...
Op maandag 16 juni 2003 08:15 schreef YPPY het volgende:[..]
Heel makkelijk.
Je postte in een ander topic een linkje van dit topic, dus toen wist ik dat je hier mee las.
Leuk dat je mee komt doen! Wil je ook in de openingspost? Dat is niet verplicht, maar het kan wel.
Heb je wel je buikomtrek ingevoerd op die site? Bij overgewicht.nl staat er namelijk standaad 110 cm ingevoerd en dat is te veel. Dat viel me pas op nadat ik zag dat iedereen van de club een te dikke buik had en dat kon ik niet geloven. Maar dat komt dus door die standaard 110 cm.
en ja ik had mijn buikomtrek ingevoerd op de site. je moet het toch ongeveer op de hoogte van je navel meten?
maar ik kan me dus alleen nog niet wegen. ik heb nl nog geen weegschaal maar ik ben van de week jarig (waar ik dus wel ga zondigen) en dan vraag ik een mooie weegschaal. aangezien men toch niet weet wat ze voor me moeten kopen
maar ja. iemand anders nog tips? ik heb vandaag gehad:
vanmorgen niks (had me verslapen )
10 uur een pijnenburg snelontbiijt
12 uur een broodje haring en wat aardbeien, nee niet door elkaar oja en aardbeien zonder zuiker
3 uur weer wat aardbeien
en tot nu toe nog niks.mijn vriend is nu aan het koken.
huzarensalade, kipfile met jonge kas en ananas en ei en gemengde sla klinkt lekker maar ook als colorievol
*zucht*
en ik drink zo'n anderhalf liter per dag en vaak is het spa & fruit. water krijg ik 1 beker van weg en dan zit ik vol maar dan kom ik niet aan me dagelijkse hoeveelheid vocht.
quote:Eigenlijk ben ik al offline, maar ik wil nog even zeggen dat je nu wel door moet gaan.
Op dinsdag 17 juni 2003 20:19 schreef YvonnePonne het volgende:
Ik moet wel zeggen, doordat overgewicht.nl niet meer werkt, dat ik een groot deel van mijn motivatie kwijt ben... Ik bedoel, dat hielp me echt, en nu dat niet meer werkt, heb ik het gevoel dat ik mn hulp kwijt ben...
quote:Ja, maar jullie zeggen ook dat het de eerste weken snel gaat, nou ik doe erg mn best, maar ben in 3 weken tijd ofzo, maar 3 kilo max afgevallen, en daar is ook wat bijgekomen.
Op dinsdag 17 juni 2003 20:24 schreef YPPY het volgende:[..]
Eigenlijk ben ik al offline, maar ik wil nog even zeggen dat je nu wel door moet gaan.
De site werkt vast binnenkort weer en tot die tijd moet je wel volhouden! Je kunt het!
Kijk wat ik vandaag gegeten heb:
4 bruine boterhammen met slankie 20+ smeerkaas
1 golden power (anders viel ik echt in slaap op mn werk...)
1 milk&fruit pakje
1 kiwi
2 mandarijntjes
2 evergreens
en 5 of 6 bouillonsoepjes.
Oke, wat mexicaantjes (pikante rijstzoutjes van de ah, jammmm)
En een avondmaaltijd: Indiaanse kip tandoori van Knorr
Wat doe ik dan niet goed? Wat moet ik dan weglaten?
Aangezien de resultaten wegblijven en ik al niet zo lekker in mn vel zit, heb ik het eigenlijk een beetje gehad...
Ik merk het zelf ook altijd met die bouillonnetjes.. maximaal 1 of 2 per dag, anders zwel ik op als een ballon..
En beweeg je wel voldoende?
Succes in ieder geval...
Overigens is 3 kilo in net zoveel weken niet zo slecht hoor, beter langzaam afvallen dan een crashdieet waarvan je alleen maar harder aankomt
quote:O... die bouillonetjes vulden altijd goed bij mij, en ik dacht dus dat ze goed waren... Nu snap ik het, niet meer doen dus. En ik fiets elke daar van en naar mn werk, bij elkaar zo'n 75 minuten ongeveer. Meer tijd en geld om aan sport te doen heb ik niet...
Op dinsdag 17 juni 2003 21:49 schreef Maerycke het volgende:
Volgens mij heb je nog best veel (fruit)suikers te pakken, denk ik.. wat ook de dufheid zou kunnen verklaren... en met al die bouillonsoepjes houd je heel veel vocht vast, want die zitten vol zout..Ik merk het zelf ook altijd met die bouillonnetjes.. maximaal 1 of 2 per dag, anders zwel ik op als een ballon..
En beweeg je wel voldoende?
Succes in ieder geval...
Overigens is 3 kilo in net zoveel weken niet zo slecht hoor, beter langzaam afvallen dan een crashdieet waarvan je alleen maar harder aankomt
Hoe kan ik een honger gevoel voorkomen?
En wat bedoel je met (fruit)suikers? Voor morgen staat op de planning ongeveer dit:
- 2 kiwi's
- flink stuk komkommer
- 4 bruine boterhammen met slankie smeerkaas (is dat niet teveel???)
- een evergreen of 2
en de avondmaaltijd...
en geen bouillonetjes meer dan...
Ik was net nog even op overgewicht, maar volgens mij doet de site het alweer heel aardig!
Misschien gedeeltelijk overschakelen op rauwkost? Zelf vind ik komkommer en radijsjes met een heel klein beetje zout al best vullen
Maar het kan ook zijn dat ik relatief gezien te streng dieet hoor en dat de andere dames en heren hier heel anders over denken.
Alleen mijn stofwisseling ligt een stuk lager dan die van de gemiddelde mens dus ik moet altijd heel streng zijn voordat er wat afgaat...
quote:Hmm, dan moet ik nog maar eens kijken morgen... Maar ik voel me nu heel rot en heb er ook weinig vertrouwen in... Maja... Ik snap ook niks meer hoeveel kcal ik mag eten... eerst was het 1254, nu met de crash verschilde het van dag tot dag, de ene keer 890, de andere keer 1800. Maja, we gaan morgen nog maar eens proberen als we er weer zin in hebben...
Op dinsdag 17 juni 2003 21:58 schreef wendy-tje het volgende:
Hoi Yvonne,Ik was net nog even op overgewicht, maar volgens mij doet de site het alweer heel aardig!
quote:Rauwkost krijg ik echt niet naar binnen... Ik blijf maar kauwen en kauwen en het vult voor geen meter... Sorry... En radijsjes lust ik niet, komkommer heb ik nu dus, alleen doe ik er geen zout meer op, ik mijd zout vanaf nu...
Op dinsdag 17 juni 2003 21:59 schreef Maerycke het volgende:
Ik word zelf altijd heel duf van suikers.. dus met een milk & fruit, zoveel fruit en de evergreens krijg je bij elkaar denk ik nog best veel suiker binnen.Misschien gedeeltelijk overschakelen op rauwkost? Zelf vind ik komkommer en radijsjes met een heel klein beetje zout al best vullen
Maar het kan ook zijn dat ik relatief gezien te streng dieet hoor en dat de andere dames en heren hier heel anders over denken.
Alleen mijn stofwisseling ligt een stuk lager dan die van de gemiddelde mens dus ik moet altijd heel streng zijn voordat er wat afgaat...
En hoe meet je je buikomtrek eigenlijk goed? Mn navelhoogte is niet mn dikste punt, er iets onder, en elke keer als ik meet is het anders... En dan bedoel ik 2 seconden na elkaar he, geen week ofzo... De ene keer is het 99, dan 105, etc... Hoe kun je het beste meten met een meetlint?
En wanneer kun je het beste wegen? s'Ochtends of s'avonds?
[Dit bericht is gewijzigd door YvonnePonne op 17-06-2003 22:23]
quote:Ik zou hiervan maken: 2 boterhammen in de ochtend (bij bigdiet gaven ze zelfs ooit 3 boterhammen aan!), kiwi tussendoor (ik doe een appel), in de middag 3 boterhammen en daar tussendoor die twee manderijntjes (ik doe een banaan)... en evt nog een bouillonsoepje? En daarna avondeten. Maar 3 kilo in 3 weken is netjes hoor! 1 kilo per week afvallen schijnt gezond afvallen te zijn. En sport je daar nog bij?
4 bruine boterhammen met slankie 20+ smeerkaas
1 milk&fruit pakje
1 kiwi
2 mandarijntjes
2 evergreens
en 5 of 6 bouillonsoepjes.
Oke, wat mexicaantjes (pikante rijstzoutjes van de ah, jammmm)
En een avondmaaltijd: Indiaanse kip tandoori van Knorr
Ik weeg me in de ochtend na mijn ochtendplasje .. schijn je het lichts te zijn...
Het is belangrijk dat je gewoon een moment aanhoud om een keer in de week te wegen. Ik doe dat dus op vrijdagochtend.
* Pandorah is ook nieuwsgierig hoe je je buikomvang meet....
En nog heerlijk wezen zwemmen vanavond... beetje te actief geweest wellicht want ik zelfs een paar baantjes een paar snelle heren bijhouden
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 17-06-2003 22:50]
Bob: goed zeg! Way to go!
quote:in golden power zitten behoorlijk wat suikers, terwijl je die voor het effect wat je wilt hebben (wakker blijven, meer concentratie krijgen) niet nodig hebt; het belangrijkste ingrediënt van golden power is de doodnormale caffeïne; ik slik die caffeïne in pilvorm: energie pillen van de drogist; op het moment gebruik ik 'Energie Totaal'' van de Etos, waar Ginseng, Guarana en Colanut in zit; in Guarana en Colanut zit die caffeïne en in de Colanut zitten ook stoffen die de caffeïne effectiever maken;
Op dinsdag 17 juni 2003 21:45 schreef YvonnePonne het volgende:
Kijk wat ik vandaag gegeten heb:...
1 milk&fruit pakje
...Oke, wat mexicaantjes (pikante rijstzoutjes van de ah, jammmm)
...
bij gebruik van caffeïne moet je het volgende goed in gedachten houden:
*het echte effect - dus niet het placebo-effect, of het effect van suikers in de caffeïnehoudende drank - van caffeïne treedt pas op ca. een uur na inname
*gebruik hooguit 1 à 2 maal per week caffeïne zodat het effect niet te sterk vermindert door te veel gewenning;
milk&fruit-pakje? neem gewone melk, dan bespaar je ook nog geld;
wat mexicaantjes? gewoon zorgen dat je niets van die zooi in huis haalt en dat op je bedrijfs-kantine-pasje geen tegoed staat enzo; een paar minuten de crap in de supermarkt weerstaan is veel makkelijker dan de hele tijd thuis uit de keukenkast blijven;
Hij is niet echt serieus denk ik Brighteyes. Beetje rare post. Ik heb eigenlijk alleen op hem gereageerd om te laten zien dat het zo niet de bedoeling is.
Bij de volgende update zet ik je weer terug LadyS. Leuk dat je weer mee doet! Verhuizen is wel gezond, dan moet je veel bewegen.
Leuk dat je mee komt doen nikky. Er zijn ook gezonde hapjes die je voor je verjaardag kunt maken. Die zijn ook erg lekker. Je zult dan vast niet afvallen, maar de schade beperken is ook wel handig.
Welkom Rietvaerder! Hoe wil je het aan gaan pakken? Doe je al aan sport? Drink je veel water? Wat ga je veranderen? Wil je in de openingspost?
Je gaat hard bob-de-bouwer! Kun je al leuk voor-en-na zien met je broeken?
Je bent al drie kilo afgevallen in drie weken YvonnePonne. Dat is echt niet slecht. Ik ben ontzettend blij als ik zo veel verlies. Je was ook niet vreselijk zwaar toen je begon. Dat speelt ook mee. Als iemand 150 weegt, dan verliest die veel sneller kilos dan iemand van 70. Dat verschil zie je ook in de zomerclub en hier. Hier gaat het soms echt met kilos tegelijk, terwijl het daar veel meer zit op cijfers achter de komma. En je gewicht gaan nog steeds naar beneden, dan gaat het dus nog de goede kant op. Als je weer ongezond gaat eten, wordt het alleen maar moelijker om weer opnieuw te beginnen. Je kunt het wel!!!!!
Het maakt niet veel uit wanneer je weegt, als je het maar altijd op hetzelfde moment doet. s Avonds ben je namelijk zwaarder dan s ochtends. Dat kan een kilo of meer schelen. Zelf weeg ik altijd op zondagochtend voor mijn eigen lijstje en op maandagochtend voor de dieetclub en soms zit daar een kilo verschil in.
Goed weer Riann. Heb je al oude kleren die je niet meer aan kunt?
quote:Nee, dat zit in die repen van Isostar. En niet zo'n beetje ook. Maar in dat drinkspul zit niet veel behalve wat mineralen om het vocht sneller opgenomen te laten worden.
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:Mijn vriendje drinkt isostar als hij gefietst heeft, maar daar zitten wel kcal in.
quote:Mooi, dan kun je dat dus wel drinken.
Op woensdag 18 juni 2003 12:01 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, dat zit in die repen van Isostar. En niet zo'n beetje ook. Maar in dat drinkspul zit niet veel behalve wat mineralen om het vocht sneller opgenomen te laten worden.
quote:Als je daar iets van 5 euro per bus voor over hebt, wel ja.
Op woensdag 18 juni 2003 12:04 schreef YPPY het volgende:[..]
Mooi, dan kun je dat dus wel drinken.
quote:Euhm ... ik ga nog effe kijken wat ik op die cd ga zetten maar hardlopen op Rammstein gaat altijd wel aardig
Muziek is echt fijn idd bij het sporten Pandorah. Dat maakt het veel makkelijker. Wat voor soort nummers zet je op de cd? Bij het steppen heb ik altijd één liedje (van Saturday night fever) dat ik altijd gebruik. Als dat twee keer is afgelopen, ben ik precies klaar.
Mijn vriendje drinkt isostar als hij gefietst heeft, maar daar zitten wel kcal in.
Maar euhm .. Isostar he... daar zit echt een boel suiker in. Op zich wel goed maar dat drink ik liever niet. Ik drink wel water en eet er een ontbijtkoek bij (maar dan moet ik dat wel op tijd doen en gister had ik natuurlijk geen flesje wat bij me ... dom dom dom dus).
Oh, en de Isostar die ze in de supermarkt bij de fris verkopen is dus niet hetzelfde als de Isostar die in die bussen zit, meestal bij de speciaal voeding ofzo.
quote:Hmm, ik heb eens opgeteld wat jij aanraadde aan mij om te eten, maar bij elkaar is dat toch 655 kcal. En dan heb ik niet eens avondgegeten! Terwijl ik maar 1055 kcal per dag mag...
Op dinsdag 17 juni 2003 22:34 schreef Pandorah het volgende:[..]
Ik zou hiervan maken: 2 boterhammen in de ochtend (bij bigdiet gaven ze zelfs ooit 3 boterhammen aan!), kiwi tussendoor (ik doe een appel), in de middag 3 boterhammen en daar tussendoor die twee manderijntjes (ik doe een banaan)... en evt nog een bouillonsoepje? En daarna avondeten. Maar 3 kilo in 3 weken is netjes hoor! 1 kilo per week afvallen schijnt gezond afvallen te zijn. En sport je daar nog bij?
Ik weeg me in de ochtend na mijn ochtendplasje .. schijn je het lichts te zijn...
Het is belangrijk dat je gewoon een moment aanhoud om een keer in de week te wegen. Ik doe dat dus op vrijdagochtend.* Pandorah is ook nieuwsgierig hoe je je buikomvang meet....
En nog heerlijk wezen zwemmen vanavond... beetje te actief geweest wellicht want ik zelfs een paar baantjes een paar snelle heren bijhouden
quote:Hmm, ja, wat je zegt daar heb je echt gelijk in denk ik, ik mag dan niet klagen met mn 1 kilo per week...
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:
Je bent al drie kilo afgevallen in drie weken YvonnePonne. Dat is echt niet slecht. Ik ben ontzettend blij als ik zo veel verlies. Je was ook niet vreselijk zwaar toen je begon. Dat speelt ook mee. Als iemand 150 weegt, dan verliest die veel sneller kilos dan iemand van 70. Dat verschil zie je ook in de zomerclub en hier. Hier gaat het soms echt met kilos tegelijk, terwijl het daar veel meer zit op cijfers achter de komma. En je gewicht gaan nog steeds naar beneden, dan gaat het dus nog de goede kant op. Als je weer ongezond gaat eten, wordt het alleen maar moelijker om weer opnieuw te beginnen. Je kunt het wel!!!!!
Het maakt niet veel uit wanneer je weegt, als je het maar altijd op hetzelfde moment doet. s Avonds ben je namelijk zwaarder dan s ochtends. Dat kan een kilo of meer schelen. Zelf weeg ik altijd op zondagochtend voor mijn eigen lijstje en op maandagochtend voor de dieetclub en soms zit daar een kilo verschil in.
quote:Okej... dan kan je beter een boterham minder eten en die banaan vervangen door een magere vrucht ofzo. Maar goed... volgens mij gaat bij jou prima toch zo (zoals YPPY al zei: 1 kilo per week is netjes)?
Hmm, ik heb eens opgeteld wat jij aanraadde aan mij om te eten, maar bij elkaar is dat toch 655 kcal. En dan heb ik niet eens avondgegeten! Terwijl ik maar 1055 kcal per dag mag...
En sporten, elke dag van en naar mn werk fietsen, zo'n 75 min in totaal.
Dit werkt weer wel voor mij want anders val ik gewoon flauw. Twee jaar geleden ben ik hierdoor 15 kilo kwijtgeraakt (voordat ik ging samenwonen, daarna iets te veel de gewoontes van manlief overgenomen, die ik nu maar es ga afleren en mijn eigen gewoontes maar blijf hanteren) door ook 3 keer in de week intensief te gaan sporten (maar ik hoef maar 10/15 minuten te fietsen naar mijn werk en/of station).
Brrr... ik ben benieuwd wat ik morgen weeg want ik vrees het ergste door die vervelende verkoudheid cq. kriebelhoest...
Maar vanavond eerst es naar spinning gaan!
quote:Stiekem kijk ik ook wel vaker hoor.
Op woensdag 18 juni 2003 13:04 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Hmm, ja, wat je zegt daar heb je echt gelijk in denk ik, ik mag dan niet klagen met mn 1 kilo per week...
Alleen ik weeg wel 2 of 3 keer per dag, omdat ik elke keer zo benieuwd en nieuwsgierig ben... 1 keer in de week zou ik echt niet kunnen... Maar ik denk inderdaad wel dat ik ook 1 vast punt moet afspreken om te vergelijken....
quote:Jij hoort sowieso hiero: Slank de zomer in II.
Op woensdag 18 juni 2003 13:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
YPPY, waarom heb je mijn aanmelding verwijderd? Het was serieus hoor..
quote:Noem je me een winterdikkert?
Op woensdag 18 juni 2003 13:28 schreef Jarno het volgende:[..]
Jij hoort sowieso hiero: Slank de zomer in II.
quote:Ik verwijder niets in lifestyle, maximaal editten en dat heb ik ook niet gedaan.
Op woensdag 18 juni 2003 13:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
YPPY, waarom heb je mijn aanmelding verwijderd? Het was serieus hoor..
En GEEEEEN onzin in deze topics.
Tja, wat kan ik zeggen..... Ik blijf een beetje aanmodderen. Doordat we nu veel in het nieuwe huis bezig zijn eten we regelmatig pizza en patat en andere afhaal/bezorg dingen. Daarentegen heb ik weinig tijd om tussendoor wat te pakken. Ik blijf naar de WW gaan om wel de boel onder de aandacht te houden, want ik zou het zonde vinden om weer terug te vallen. Tenslotte is er al 12,4 kilo vanaf.
De laatste weken was het een beetje jojo-en zeg maar.
6 ons eraf
7 ons erbij
7 ons eraf
2 ons erbij
enz
enz.
Maar ik ben allang blij dat de kilo's er niet aan gevlogen zijn. Ondanks dat ik me dus niet precies of eigenlijk helemaal niet aan het WW dieet hou. Ik probeer wel in de gaten te houden wat ik eet.
Zodra we verhuisd zijn en alles weer een beetje op de rails hebben, ga ik weer een stuk strenger er tegen aan!
* LadyS pakt nog een paar m&m-tjes
Nou ja.. over anderhalve week gaan we verhuizen en dan is het ergste achter de rug. Dan is het allen nog wachten op de keuken. want de keukenboer is failliet :(
ach.. ik kom er wel doorheen... Gelukkig krijg ik af en toe een preek van mijn moeder als ik weer ben aangekomen.... hahahah
quote:Nee eigenlijk niet echt
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:Je gaat hard bob-de-bouwer! Kun je al leuk voor-en-na zien met je broeken?
quote:Ghe, ik kwam er vanochtend achter dat ik weer een kilootje minder weeg! Maar ik denk inderdaad nu dat dat niet echt telt... Voortaan elke woensdag ochtend meten dus. Nu dus 77 kilo!!!
Op woensdag 18 juni 2003 13:23 schreef YPPY het volgende:[..]
Stiekem kijk ik ook wel vaker hoor.
Maar dat tel ik niet. Alleen de zondagochtend en de maandagochtend.
Anders spreek je met jezelf af dat je het hier één keer in de week door geeft. Dan heb je een vast moment waar je aan vast kun houden. De gewichten die je dan tussendoor hebt, zijn dan voor spek-en-bonen. Dan kun je wel zien hoeveel het een dag kan wisselen.
quote:Aan je moeder verkocht?
Op woensdag 18 juni 2003 16:58 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb net een broek aan mijn moeder verkocht omdat ie echt van mn kont afzakt!!
quote:Ok, begrijpelijk
Op woensdag 18 juni 2003 17:01 schreef heaven7 het volgende:
Hij is pas nieuw en heeft me een flinke duit gekost
quote:Ja toch
Op woensdag 18 juni 2003 17:01 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ok, begrijpelijk
En voor een habbekrats mag ze em hebben hoor
quote:Ja die heb ik en oude kleren die ik weer aan kan
Op woensdag 18 juni 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:Goed weer Riann. Heb je al oude kleren die je niet meer aan kunt?
quote:owwww das zo een lekker gevoel
Op woensdag 18 juni 2003 17:47 schreef Riann het volgende:[..]
Ja die heb ik en oude kleren die ik weer aan kan
Er is wel wat kleding wat ik weer aan kan, maar die zitten nog niet zo lekker Ach, dat komt vanzelf wel. ik heb nog een broek maat 42 liggen. nu heb ik maat 48 ofzow
quote:Ja, dat klopt
Op woensdag 18 juni 2003 12:36 schreef YPPY het volgende:
Het lijstje is weer bijgewerkt en Kroeltroel: jij moet bijna naar het andere topic!
Heb wel moeite met het afslaan van gebakjes en dergelijke. Op mijn werk wordt er regelmatig getrakteerd en dan 'moet' ik elke keer nee zeggen...
Ik heb vandaag een 'oude' broek gepast, waar ik 2 weken geleden nog uitpuilde maarrrrrrrrrr, hij past weer!!!!!!!!!! al is hij nog wel wat strak...
Gister dagje uit met mn werk. Alleen de lunch was echt heel slecht!!! Wit bolletje kaas, bruin bolletje ham, saucijzebroodje, kartonnetje appelsientje, een appel en een bounty! Dus niet echt verantwoord, maar wel de hele dag druk bezig geweest, dus dan mag het wel weer een beetje.
Bij de bbq heb ik me ontzettend ingehouden! 1 stokbroodje met kruidenboter, 2 kipfiletjes, 1 satespiesje zonder saus en heel netjes de "gezonde" rode saus genomen!
Verder veel salades (komkommer en kool), dus dat viel allemaal wel mee!
En nu ben ik nog steeds moe!
En vanavond met uit eten gaan goed inhouden: kleine portie zalm en hoofdgerecht tonijn met beetje groenten en aardappel. Nagerecht was maar brrrr (dropijs geloof ik) dus dat heb ik goed kunnen laten staan
Nu nog hopen dat ik morgenavond bij mijn collega'tje thuis veel kan laten staan....
heaven7: ik vond het ook erg apart dus zodoende kon ik het ijs beter later staan en heeft mijn buurman het ijs opgegeten...
Dat zijn zaken heaven7! Zo verdien je nog wat als je af valt.
Het is echt leuk om de broekenverhalen te lezen. Dat geeft weer goede moed.
Goed gedaan Liejannuh. De salade van die fastfoodketens ziet er best vaak niet vers uit. Wel dapper dat je het toch hebt geprobeerd.
Gisteren was ik ook bij de KFC, maar daar heb ik meer op, van die kipdingen.
Gelukkig had ik de rest van de dag nog maar 4 boterhammen op en verder niets.
Je hebt helemaal gelijk Pandorah. Eerst waren 'we' één topic, maar er waren grote verschillen tussen degenen met echt veel overgewicht en degenen die een paar kilo kwijt willen omdat dat mooier is. Dit heeft meerdere keren voor discussies gezorgd over voor welke groep 'de club' nu eigenlijk was. Daarom hebben we nu twee topics en dat gaat een stuk beter al zeg ik het zelf. Iedereen heeft nu een eigen topic en we eindigen allemaal in het zomertopic.
Als je wilt, mag je in het andere topic posten, voor tips en aanmoedigingen enzo.
En kijken of de smalle broeken alweer passen is een goed idee! Ik had een hele leuke met (modern) bloemetjesmotief gekocht maar die had ik net te veel op het afvallen gekocht en die zat dus TE strak... Vant weekend eens kijken of die nu wel wat beterder past...
Eerst een dag ontzettend duf, hoofdpijn, duizelig. En helemaal geen honger. Tot 's avonds laat. niet zo veel gegeten: 3 sinaasappels, een appel, een schaaktje yoghurt, een paar tarwekoekjes en een sneetje brood met 20+smeerkaas.
Gister had ik nog steeds hoofdpijn, maar mijn eetlust was terug, maar ik had wat last van mijn buik. kramp, misselijk, maagzuur.
's ochtends een stukje vlaai gehad, omdat mijn vriendje dat mee had genomen. verder nog 2 sneetjes brood en gewoon avondeten.
En vandaag is mijn hoofdpijn weg, maar is mijn buik nog van streek. kramp, maagzuur, bijna diarree.
Ben maar begonnen met een schaaltje aardbeien yoghurt. En om 1 uur een kaiserbolletje met casselerib. En een slice pizza van mijn vriend.
Vanavond zitten we rond etenstijd in de auto en weet ik dus niet wat ik ga eten.
Ik wacht nog steeds op mijn 1e ongesteldheid, nadat ik dik 2 maanden geleden gestopt ben met de prikpil. En ik vermoed dat er iets op gang komt. Een paar weken geleden had ik ook wat van die dagen.
Maar ja, er gebeurt verder niks daar beneden. Dus maar afwachten. Ik hoop dat het wat opschiet.
Nou ja, ik ga zo weg. En dan morgen de verjaardag van mijn mama vieren. Daarna beginnen de tentamen weken. Dat zijn voor mij meestal echte snoepweken. Dus ik zal maar wat worteltjes inslaan...
Tot na het weekend. Maandagochtend meld ik me weer...
prrrrrrr
quote:goedzo
Op vrijdag 20 juni 2003 15:32 schreef Pridemeid het volgende:
103,6 vanmorgen![]()
Tis dan maar 3 ons, maar toch
Eraf is eraf!
prrrrrrr
elk onsje is weer een onsje minder
Bij mij was giester ook 3 cm van mijn buikomvang af!
Kortom: applaus voor onszelf dat het zo goed gaat
Nog niet bij het gewicht in de openingspost, maar het geeft een mens weer een beetje moed!
Kop op allemaal, voor wie het nodig heeft en
voor wie een schop onder zijn/haar kont nodig heeft!
Zijn er hier al mensen die hun streefgewicht bereikt hebben?
Zo ja, hoe eet je nu? hoe blijf je op gewicht?
quote:als het lijnen je makkelijk af gaat en je hebt er geen hekel aan waarom zou je dan niet door gaan
Op zaterdag 21 juni 2003 13:28 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Nog een kleine toevoeging
Eigenlijk zou ik nog wel meer af willen vallen
Streefgewicht bijstellen?
maar je als je nu redelijk tevreden bent kun je ook zeggen een maandje lekker niet lijnen alleen een beetje opletten dat je niet bij komt en dan weer ff een paar maandjes lijnen....
quote:ik denk wel dat het goed is ja
Op zaterdag 21 juni 2003 18:52 schreef Pandorah het volgende:
Poeh! Vermoeiend zo'n tuin zeg... vooral dat onkruid tussen de tegels (en wij hebben een boel tegels in de tuin)... Vier uur bezig geweest ofzo... maar da's goed voor je conditie/beweging nie?
quote:Omdat ik vind dat ik trots moet zijn op wat ik nu heb bereikt en een keer tevreden moet zijn. Ik ben nogal perfectionistisch. Als ik het objectief probeer te bekijken weet ik dat het eigenlijk best een prestatie is, maar ik ben nou eenmaal niet gauw tevreden.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:05 schreef Riann het volgende:[..]
als het lijnen je makkelijk af gaat en je hebt er geen hekel aan waarom zou je dan niet door gaan
quote:Dat is inderdaad wel een goed idee! Kan je toch nog een beetje genieten tussendoor.
maar je als je nu redelijk tevreden bent kun je ook zeggen een maandje lekker niet lijnen alleen een beetje opletten dat je niet bij komt en dan weer ff een paar maandjes lijnen....
quote:tuurlijk ik ben ook al trots op wat ik nu heb berijk maar toch ga ik door
Op zaterdag 21 juni 2003 21:33 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Omdat ik vind dat ik trots moet zijn op wat ik nu heb bereikt en een keer tevreden moet zijn. Ik ben nogal perfectionistisch. Als ik het objectief probeer te bekijken weet ik dat het eigenlijk best een prestatie is, maar ik ben nou eenmaal niet gauw tevreden.
[..]Dat is inderdaad wel een goed idee! Kan je toch nog een beetje genieten tussendoor.
en ik vond het ook wel een goed idee
Dinsdag weer wegen. ben benieuwd
Inderdaad applaus voor Pridemeid, Riann en Pandorah. Weer wat kwijt.
Leuk om te lezen dat je een kilo kwijt bent Nyame! Als je wilt, kan ik de openingspost aanpassen, dan ben je straks extra veel afgevallen.
Je kunt je streefgewicht bijstellen tot dat het ongezond wordt TheGoldenGirl. Omdat je hier post, denk ik dat je nog in de ongezonde zone zit. Misschien kun je dan verder gaat tot je een gezond gewicht hebt.
Hoe was de verhuizing LadyS? Heb je lekker veel bewogen? Ik ben ook benieuwd wat de weegschaal morgen zegt.
Als je nog tips hebt, dan zijn ze natuurlijk welkom.
Mijn update: 79, een halve kilo kwijt dus.
De openingspost is bijgewerkt.
Succes allemaal weer deze week !
Ik zal binnen kort eens kijken hoe het met het vetpercentage zit.
quote:Ik ben ook wel benieuwd wat die twee groepen groenten zijn. Dus als je het wilt posten graag
Op maandag 23 juni 2003 08:50 schreef Dave het volgende:
Twee groepen groenten, 1 'normaal', 1 'zoet'. Waarbij uit de zoete groep 125 gram per dag verplicht, en uit de andere groep onbeperkt. De zoete groep is om misselijkheid/hoofdpijn tegen te gaan. (Ik ken de groepen niet uit m'n hoofd, maar als er behoefte aan is, wil ik ze vanavond wel posten).
En YPPY, vermoedelijk ben ik vergeten om te melden wat mijn streefgewicht is maar dat is dus tussen de 65 en 70 kg.
Je streefgewicht staat erbij Pandorah.
Mijn eigen streefgewicht heb ik bijgesteld naar 73, dat is een gezond bmi. Als ik dat heb gehaald, kijk ik wel weer verder.
Net boodschappen gedaan en elke week is er chocolade in de aanbieding. De tweede reep was gratis zelfs.
Heb echt moeite moeten doen om er voorbij te lopen. Maar het is gelukt.
handig die vetgedrukte namen
quote:Die supermarktlui doen het er ook om he... ze kunnen beter fruit in de aanbieding doen (zag trouwens dat meloen in de aanbieding was bij de appie
Op maandag 23 juni 2003 14:15 schreef YPPY het volgende:
Net boodschappen gedaan en elke week is er chocolade in de aanbieding. De tweede reep was gratis zelfs.![]()
Heb echt moeite moeten doen om er voorbij te lopen. Maar het is gelukt.
Mijn super was laatst verbouwd! En jawel hoor... verplaatsen ze de boel, kan je weer gaan zoeken zodat je weer tegen lekkere spullen aanloopt (en laat ik die dag nou net een ontbijtkoek op hebben gegeten omdat ik nix meer in huis had )
quote:Verhuizen (lekker trap op sjouwen enzo) is goed voor je conditie
ik moet nog verhuizen, hoor, maar de laatste weken zijn we natuurlijk veel bezig geweest met schilderen en opruimen enzo... het echte sjouwen begint zaterdag pas
Nouja, ik ga iig weer mn best doen.
Dat scheelt alweer iets!
Ondanks een dagje patat, dagje chinees en een handje borrelnootjes, viel het me toch nog mee.
kijken morgen of ik ben aan gekomen als ik een halve bij ben gekomen dan heb ik zoiets jammer dan gaat er wel weer af
Ik weeg nu 93 kg ben 1.75 lang en heb een BMI van 30.4
Geen slechte score he
Zet me er maar bij, is misschien wel goed, die extra stimulans van dit topic
quote:Nee, maar zo uitgebalanceerd dat je 3X per dag voldoende eet.
Op maandag 23 juni 2003 20:50 schreef YPPY het volgende:
Wat goed dat je toch begonnen bent Bluezz. En denk erom: je hebt de tijd, het hoef allemaal niet van vandaag op morgen.
Is het een speciaal dieet dat je volgt?
quote:Heel verstandig, zonder pillen.
Op maandag 23 juni 2003 21:10 schreef Bluezz het volgende:[..]
Nee, maar zo uitgebalanceerd dat je 3X per dag voldoende eet.
Veel fruit, tomaten, yoghurt, eieren, beschuit en bijna elke dag een stukje vlees.
Het is genoeg, hebt geen honger gevoel en je stoelgang komt lekker op gang
Voor mij geen pillen etc.
lees even begin post pridemeid en ik komen ook dus misschien ook iets voor jullie
Yppy: langs de chocola gelopen? Das knap! Lekker dat je ook weer andere kleren aankon. Go meisje, het gaat goed!
Bluez: zag jij er op foto's van een paar jaar geleden niet een stuk lichter uit? Ben je aangekomen nadat je van werk veranderd bent? Iig heel veel succes, zo te zien pak je het serieus aan.
Liejannuh: snoep en tentamens is natuurlijk een vreselijke combinatie. Kom op, even met hangen en wurgen hierdoorheen, en dan lekker fris weer verder.
Ennuh.....ik heb besloten even pauze te houden. Even niet bezig met alles wat ik in m'n mond stop, even niet bezig met wat de weegschaal ervan vindt, even niet m'n humeur van m'n figuur laten afhangen. Ik vond dat ik er teveel waarde aan ging hechten. Het doel is dus over een maand nog hetzelfde gewicht te zijn, en dan ga ook ik weer vrolijk verder
Yppy, besluit zelf maar of je me op het lijstje wil houden of niet
quote:Dieetpauze is zeker goed. Als je flink bent afgevallen, is het wel even goed om je lichaam rust te geven. Kan je zien of je aan je 'nieuwe' eetgewoontes/levenstijl houdt
Op dinsdag 24 juni 2003 00:08 schreef Gaoxing het volgende:
Ennuh.....ik heb besloten even pauze te houden. Even niet bezig met alles wat ik in m'n mond stop, even niet bezig met wat de weegschaal ervan vindt, even niet m'n humeur van m'n figuur laten afhangen. Ik vond dat ik er teveel waarde aan ging hechten. Het doel is dus over een maand nog hetzelfde gewicht te zijn, en dan ga ook ik weer vrolijk verder
Tot over een maandje
Verstandig om even pauze te houden Gaoxing. Als je hele leven al gaat hangen van het afvallen is het ook niet leuk meer. Ik laat je nog lekker in de openingspost staat, als je er ooit nog uit wilt, moet je dat maar even zeggen. We zien je vanzelf weer terugkomen.
quote:Jammer dat je niet mee gaat ja de hele dag lopen maar ik ben er gister wel een halve kilo mee aangekomen maar ja dat is maar een losse halve kilo dus die gaat er zo weer af
Op dinsdag 24 juni 2003 06:06 schreef YPPY het volgende:
Daar ga ik niet heen Riann, ben nog steeds een beetje meeting moe. Alleen voor speciale extra leuke meetings maak ik nog een uitzondering. Wel gezond, de hele dag lopen.Verstandig om even pauze te houden Gaoxing. Als je hele leven al gaat hangen van het afvallen is het ook niet leuk meer. Ik laat je nog lekker in de openingspost staat, als je er ooit nog uit wilt, moet je dat maar even zeggen. We zien je vanzelf weer terugkomen.
Maar toch vanochtend weer op de weegschaal gekropen en tot mijn verbazing wees die net iets boven de 80 aan. dus zegmaar 80,2 kg. Dus wat ik er in 3/4 dagen aangegeten heb is er in een dag vanaf. Nou weet ik ook dat een vrouwengewicht wel kan schommelen. Dus het zal daar wel aan liggen en vast niet aan die ene dag braaf eten.
Maar ik wil na dit weekend onder de 80 wegen...
*tromgeroffel*
quote:You Go Girl!!!
Op dinsdag 24 juni 2003 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou, gister heb ik me netjes gedragen.
's ochtend wat mandarijntjes, 's middagsom 1 uur 2 sneetjes brood met 20+ smeerkaas en om 3 uur een stuk krentenbrood.
's avonds lekker aardappelen met zalm..
en 's avond 3 toastjes met brie...nouja, niet zo heel erg netjesMaar toch vanochtend weer op de weegschaal gekropen en tot mijn verbazing wees die net iets boven de 80 aan. dus zegmaar 80,2 kg. Dus wat ik er in 3/4 dagen aangegeten heb is er in een dag vanaf. Nou weet ik ook dat een vrouwengewicht wel kan schommelen. Dus het zal daar wel aan liggen en vast niet aan die ene dag braaf eten.
Maar ik wil na dit weekend onder de 80 wegen...
Kon ik maar zeggen dat ik al bijna onder de 80 zit...
Vorige week vrijdag was ik 83, vanochtend weer 84... Volgens mij weeg ik op vrijdag het voordeligst. Doordeweeks eet ik meestal netjes en spaar ik veel (ongeveer 10 punten) op. In het weekend eet ik dan lekkere broodjes enzo, waardoor ik dan mijn gespaarde punten opneem
Het wordt deze week 3x uiteten en lekker feesten, dus het zal mij benieuwen hoe de stand volgende week is. In ieder geval geniet ik veel meer van een lekker -ongezond- tussendoortje, en voel ik me niet gelijk schuldig na het eten van een chocolaatje.
Op maandag stap ik op de weegschaal, maar ertussen in ook weleens, om even te kijken of ik nog wel goed eet.
Net even op de markt 40 mandarijntjes gehaald en wat peren. Kan ik weer vooruit deze week. En nog een bosje bospeen, om even lekker tussendoor te eten.
Maar nu moet ik verder studeren en daar krijg ik altijd van de verveel-eetbuien van...
zet vooraad mandarijntjes in de buurt
quote:Slim
Op dinsdag 24 juni 2003 13:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar nu moet ik verder studeren en daar krijg ik altijd van de verveel-eetbuien van...zet vooraad mandarijntjes in de buurt
En Riann: Ik kom ook niet, heb dan een 'overgezellige' (schoon)familiedag!
quote:Gaoxing!
Op dinsdag 24 juni 2003 00:08 schreef Gaoxing het volgende:Bluez: zag jij er op foto's van een paar jaar geleden niet een stuk lichter uit? Ben je aangekomen nadat je van werk veranderd bent? Iig heel veel succes, zo te zien pak je het serieus aan.
Toen na 2 jaar die andere baan inderdaad, waar ik veel meer zit dan in de zorg, plus een nieuwe relatie die er nog steeds voor zorgt dat ik goed in mijn vel zit, en we erg genieten van het goede leven
Ik wil alleen niet dat het hele leven draait om het lijnen.
Daar vind ik het te onbelangrijk voor.
En dat heb jij nu dus ook lees ik.
Sowieso vanaf de puberteit ongeveer,erg veel aan het lijnen geweest, erg veel meegemaakt in vrij korte tijd waardoor mijn gewicht heel erg geschommeld heeft
quote:Ja, maar ik kook bijna niet
Op maandag 23 juni 2003 21:13 schreef YPPY het volgende:Heel verstandig, zonder pillen.
Als je nog lekkere en gezonde ideeën en recepten hebt, zijn wij toch wel de eersten die dat horen?
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 24-06-2003 19:14]
quote:
U kunt net zoveel groenten eten als u wilt uit groep 1. Uit groep 2, de zoete groenten, bent u verplicht 125 gram per dag te eten.Groep 1
alfalva, andijvie, asperges, augurken (ook zuur), bietenloof, bloemkool, broccoli, brussels lof, cantarellen, champignons, chinese kool, cos sla of sla romaine, daikon, franse haricots verts, gedroogde groenten (bijv. uien, peterselie, soepgroenten), groenland, knolraap, knolselderij, komkommer, kool (alle soorten), koolrabi, madame Jeanette, meirapen, oesterzwam, okra, paksoi, paprika, pastinaken, peterselie, postelein, prei, raapstelen, radijs, rawit, rettich, selderij (alle soorten), sla (alle soorten), snijbonen, sperciebonen, spinazie, sterrekers, taugé, tomaten, witlof, worteltjes, ijspegels, zuring, zuurkoolGroep 2
aardpeer, artisjokken, aubergines, bamboescheuten (Chinees), bietjes, 125cc bietensap, bos-ui, courgettes, doperwtjes, gemberwortel, kardoen, peulen, patisson, rabarber (vers), schorseneren, sjalotten, spaghetti-fruit, spruitjes, tuinbonen, venkel
quote:Dit is mijn 2e dag, vrij streng maar gezond dieet, en 2e dag hoofdpijn idd.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:24 schreef Dave het volgende:
welke zouden helpen tegen hoofdpijn en misselijkheid bij het dieeten.
quote:Ik weet niet waardoor het komt, maar waarschijnlijk gebrek aan 't een of 't ander. Daarvoor dient die 125 gram van de zoete groenten per dag.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:30 schreef Bluezz het volgende:[..]
Dit is mijn 2e dag, vrij streng maar gezond dieet, en 2e dag hoofdpijn idd.
Hoe komt dat
Of moet ik even teruglezen?
Bovenstaand stukje komt uit de Eetwijzer van de EGA, een afslankclub waar m'n moeder sinds een paar maanden bij is, en waar ik gebruik van maak.
quote:Dan heeft e.e.a waarschijnlijk te maken met de suikers die je mist.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:31 schreef Dave het volgende:Ik weet niet waardoor het komt, maar waarschijnlijk gebrek aan 't een of 't ander. Daarvoor dient die 125 gram van de zoete groenten per dag.
Bovenstaand stukje komt uit de Eetwijzer van de EGA, een afslankclub waar m'n moeder sinds een paar maanden bij is, en waar ik gebruik van maak.
Ik ben Nele, en ik ben 1.76 m
Ik woog een paar maanden geleden 77 kg
en nu ongeveer 67 kg..
en 'k wil graag 65 wegen of mss zelfs 63 of 64
En 'k zou graag wat meebabbelen met jullie...
want 'k heb het soms echt moeilijk om niet te hervallen in mijn oude eetgewoontes... en ik ben er nu bijna... en ik zou het heel erg vinden moest ik nu opnieuw alles(of zelfs nog meer) terug bijkomen:? ... Ik voel me nu eindelijk terug goed in mijn vel en dat wil ik liefst ook zo houden...:)
quote:Hmmm... Ik zie dat ik weinig groentjes uit groep 2 eet... alleen die bos-ui en courgettes eet ik nog wel eens maar de rest.... Hoofdpijn heb ik niet... maar dat komt meer omdat ik al heel veel water drink...
Groep 1
alfalva, andijvie, asperges, augurken (ook zuur), bietenloof, bloemkool, broccoli, brussels lof, cantarellen, champignons, chinese kool, cos sla of sla romaine, daikon, franse haricots verts, gedroogde groenten (bijv. uien, peterselie, soepgroenten), groenland, knolraap, knolselderij, komkommer, kool (alle soorten), koolrabi, madame Jeanette, meirapen, oesterzwam, okra, paksoi, paprika, pastinaken, peterselie, postelein, prei, raapstelen, radijs, rawit, rettich, selderij (alle soorten), sla (alle soorten), snijbonen, sperciebonen, spinazie, sterrekers, taugé, tomaten, witlof, worteltjes, ijspegels, zuring, zuurkool
Groep 2
aardpeer, artisjokken, aubergines, bamboescheuten (Chinees), bietjes, 125cc bietensap, bos-ui, courgettes, doperwtjes, gemberwortel, kardoen, peulen, patisson, rabarber (vers), schorseneren, sjalotten, spaghetti-fruit, spruitjes, tuinbonen, venkel
quote:Hoi!
Op dinsdag 24 juni 2003 20:22 schreef Nele8 het volgende:
Ik ben Nele, en ik ben 1.76 m
Ik woog een paar maanden geleden 77 kg
en nu ongeveer 67 kg..
en 'k wil graag 65 wegen of mss zelfs 63 of 64En 'k zou graag wat meebabbelen met jullie...
want 'k heb het soms echt moeilijk om niet te hervallen in mijn oude eetgewoontes... en ik ben er nu bijna... en ik zou het heel erg vinden moest ik nu opnieuw alles(of zelfs nog meer) terug bijkomen:? ... Ik voel me nu eindelijk terug goed in mijn vel en dat wil ik liefst ook zo houden...:)
Maar tips omtrent afvallen willen we hier altijd wel graag horen hoor!
En: weeeeeeeee! Vandaag weer een minuutje afgesnoept bij het zwemmen
40 mandarijntjes Deepfreeze!? Ik kan er ook veel eten, maar dat haal ik niet. Wel bijna een halve meloen gisteravond.
Wat eet je dan de rest van de week Bluezz? En mag je in een weekend wel vlees grillen of bakken?
[sub]als ik te veel vraag, met je het maar zeggen[/b]
Je streefgewicht komt met de volgende update (ws pas in het weekend) in de openingspost.
Wat een boel groenten zijn er Dave. Ik zit allemaal vreemde namen voorbij komen. Gelukkig ben ik niet misselijk, dus hoef ik geen aardperen te kopen.
Je gaat wel snel met zwemmen Pandorah! Nog even en je kunt met wedstrijden beginnen.
Leuk dat je mee wilt doen Nele8, maar ik denk ook dat je in het zomer topic hoort. Zoals Pandorah al schreef, dat in de openingspost het verschil beschreven.
Owja, Yppy, ik ben benieuwd naar hoe je er nu uitziet hoor!
Gaan we allemaal oh's en ah's doen de 13e!
Liejannuh, tnxx hoor, de motivatie is er wel weer, maar het is wel levenslang, en daar baal ik wel van hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 25-06-2003 10:07]
quote:ik eet er geen 40 per dag hoor. Heb er gister 5 gehad. En heb er nu 2 op. Het eet gewoon lekker weg. Ik denk dat deze 40 weg voor de zaterdagmarkt opzijn....
Op woensdag 25 juni 2003 09:15 schreef YPPY het volgende:
40 mandarijntjes Deepfreeze!? Ik kan er ook veel eten, maar dat haal ik niet.Wel bijna een halve meloen gisteravond.
quote:Euh jaha! Dan win ik zeker met mijn schoolslag (rest van de slagen ken ik helaas niet zo...)
Op woensdag 25 juni 2003 09:15 schreef YPPY het volgende:
Je gaat wel snel met zwemmen Pandorah! Nog even en je kunt met wedstrijden beginnen.
ik ben nu 32.3 kilo kwijt en weeg nu 87.2
ik moet nog 10.2 kilo afvallen om aan de bovengrens van mijn bmi te komen.
vanwege omstandigheden kan ik nu minder bewegen als dat ik zou willen, daarom gaat het nu ook wat trager.
en dus heb ik niet zoveel zin om elke keer een onsje of twee te melden.
Dan is het net of het nog langzamer gaat
Volgende week ben ik jarig dus het zou goed kunnen dat het weer een hele tijd duurt voordat ik weer met mijn gewicht kom want mischien is er dan wel helemaal niets af (of zelfs bij).
Nou ja ik zie het wel, ik wens jullie allemaal wel veel sterkte met het lijnen deze week.
groetjes,lisette
quote:Oops, ik had even gemist dat er een opsplitsing tussen gezond en ongezond gewicht is gekomen
Op maandag 23 juni 2003 08:18 schreef YPPY het volgende:
Je kunt je streefgewicht bijstellen tot dat het ongezond wordt TheGoldenGirl. Omdat je hier post, denk ik dat je nog in de ongezonde zone zit. Misschien kun je dan verder gaat tot je een gezond gewicht hebt.
Levenslang is erg lang Bluezz. Maar we leren steeds lekkere gezonde recepten van elkaar, dus op den duur moeten we het slechte niet meer nodig hebben als het goed is. Maar soms blijft het moeilijk. Dit keer gaat het je zeker lukken.
Maakt nu uit Pandorah als je maar wint en het overgewicht achter je laat drijven.
Jammer dat je minder kunt bewegen hoofdmuts. Blijf je nog wel langskomen? Je kunt ook meeposten zonder je gewicht te melden.
Wat snel dat je het al weer kwijt bent bob-de-bouwer!
Die splitsing is er nog niet zo heel lang TheGoldenGirl. We zien je nog wel als wij ook allemaal in het zomer topic zitten. Je kunt ook tussendoor nog hier posten als je wilt.
Timo20: Klinkt gek maar je begon met een gezonde (hoog) BMI gewicht en je wil eindigen in een (laag) BMI gewicht. Dus dan hoor je thuis in het topic "slank de zomer in".
Salades eten klinkt goed maar het ligt eraan wat je er allemaal doorheen gooit... en wat voor saus ook...
Veel water (minstens 1.5 liter) drinken is zeker goed ... lees de tips maar eens door op de eerste pagina!
En sporten is zeker goed voor de beweging... Zelf sport ik 3 keer in de week (of meer): een keer hardlopen, zwemmen en spinning.
and I will just keep on goin'
prrrrr
Hier gaat het zowaar tijdens het studeren ook goed. Maar nu ben ik ook eens gewoon aan het studeren enzo! Drink alleen belachelijk veel (kruiden)thee, zoveel dat ik aan het einde van de dag bijna misselijk ben van de hoeveelheden thee die ik naar binnen werk!
Joepie! Alweer wat kwijt... vanochtend woog ik 86,2kg ... bijna een kilo'tje er vanaf
Maar euhm... mijn weegschaal doet een beetje raar (doet ie wel vaker maar vanochtend was het extreem) .. ik schommelde van 84.2 tot 86.2 (hij gaf drie verschillende gewichten aan ... is dan de batterij bijna leeg, is dat mogelijk??
quote:Zeker! Ik kan een broek inmiddels weer aan die wat te strak zat ... en nu zakt ie alweer af! Zo is er altijd wat he
Op donderdag 26 juni 2003 08:46 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon dat gevoel als die ene broek wat wijder gaat zitten enzo!
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 26-06-2003 22:55]
Ben zelf ook bezig, maar om hier mijn ziel en zaligheid (lees: gewicht enz.) bloot te geven moet ik eerst nog wat moed bijelkaar sprokkelen.
Idd lekker als je kleren wijder gaan zitten. Merkte gisteren dat ik één van mijn spijkerbroeken inmiddels kon uittrekken zonder de rits en knoop open te maken, dus het gaat goed.
wel stom dat ik door een dagje zondiggen een halve kilo aan kom
(ligt eraan mbt dat halve kilo of je flink gezondigd hebt of lichtjes gezondigd hebt... dat laatste zal wel eigenaardig zijn maar kan logisch zijn als je op een ander tijdstip had gewogen).
Maar euhm: het is altijd goed dat je weer op gewicht zit
Enne... ook hier maar even die oefenigentips die ik het andere topic (slank de zomer in) had gepost...
Fit in 10 minuten (ergens ooit eens bij de Big Diet site opgepikt):
- voor als je weinig tijd hebt, anders zou ik toch die oefeningen van Lurky doen
Drie minuten voor de buik:
Situps voor de middelste buikspieren:
Ga op je rug liggen, je benen gebogen, je voeten plat op de grond. Steek je gestrekte armen tussen je knieën door, totdat je schouders loskomen van de grond. Keer terug in de uitgangspositie en herhaal deze oefening tien keer.
Buikspieren aan de zijkanten:
Breng in dezelfde uitgangspositie je beide armen tienmaal zijwaarts naar rechterbeen. Daarna tienmaal naar je linkerbeen. Probeer als ware je hiel aan te raken.
Een minuutje voor je billen:
Ga op je rug liggen met je beide benen gebogen en je voeten plat op de grond. Hef je bekken omhoog, totdat je duidelijk voelt dat je bilspieren aangespannen worden. Je hoofd en je schouders moeten op de grond blijven. Probeer deze positie een paar seconden vast te houden. Laat dan je bekken weer langzaam zakken, zonder de grond te raken. Span opnieuw je bekken en laat weer zakken.
Zes minuten voor je benen:
Voor de buitenkant van je benen:
In zijligging het onderste been naar achteren buiten, terwijl je het bovenliggende been gestrekt houdt en dit been voorzichtig op en neer beweegt. Na tien keer ga je op je andere zij liggen en herhaal je deze oefening.
Voor de binnenkant van je benen:
Ga weer op je zij liggen, maar leg nu het bovenste been voor je lichaam. Je blijft in evenwicht door je knie op de grond te leggen en daar op te steunen. Strek je onderste been en beweeg het (10 keer) op en neer. Ook deze oefening herhaal je op je andere zij.
Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 27-06-2003 13:36]
Toch wel thee zonder suiker Liejannuh?
Mijn weegschaal doet soms ook zo raar Pandorah. Toch doet hij het nog steeds. Ik zal die oefeningen ook eens gaan proberen.
Dank je Jane. Verzamel maar snel die moed en tot die tijd kun je natuurlijk gewoon mee doen zonder gewicht. Je bent niet de enige die dat doet.
Ondanks dat idee dat het totaal niet wil met dieeten, stond m'n thuis weegschaal net toch nog op [b]74,5[b] kilo.
Ik heb nu al een paar keer 's avonds gesport en dat is een stuk makkelijker dan 's morgens. Dat ga ik vaker doen. Dan heb ik wat meer energie.
quote:Hehe... 's ochtends ben ik niet vooruit te branden maar 's avonds lukt het me echt stukken beter... enne: je slaapt ook heerlijk als je gesport hebt (ik wel iig)
Op zaterdag 28 juni 2003 10:04 schreef YPPY het volgende:
Ik heb nu al een paar keer 's avonds gesport en dat is een stuk makkelijker dan 's morgens. Dat ga ik vaker doen.Dan heb ik wat meer energie.
![]()
quote:Maar je schijnt meer te verbranden als je het smorgens doet voor het eten
Op zaterdag 28 juni 2003 12:03 schreef Pandorah het volgende:[..]
Hehe... 's ochtends ben ik niet vooruit te branden maar 's avonds lukt het me echt stukken beter... enne: je slaapt ook heerlijk als je gesport hebt (ik wel iig)
maar savonds hou je het ook wel weer langer vol
dus ach ja maakt dan denk ik alles bij elkaar ook niet zoveel uit
quote:Euhm? Sochtends voor het eten? Dan kan je me helemaal bij elkaar rapen als ik dan ga sporten
Op zaterdag 28 juni 2003 13:03 schreef Riann het volgende:
Maar je schijnt meer te verbranden als je het smorgens doet voor het eten
maar savonds hou je het ook wel weer langer vol
dus ach ja maakt dan denk ik alles bij elkaar ook niet zoveel uit
Inderdaad: je moet gewoon sporten op het tijdstip waar jezelf het lekkerste bij voelt...
Ik had gewoon verschrikkelijk veel moeite om mezelf gemotiveerd te houden. Tuurlijk wil en moet ik nog afvallen, maar op zich ben ik best blij met wat ik nu zie. Ik ben in jaren niet meer zo "slank" geweest.
Maar de kilootjes begonnen er langzaam maar zeker en beetje bij beetje weer bij te komen, en dus sta ik sinds vorige week weer helemaal op de rem. De weegschaal gaf vanmorgen 86.8 kg aan, dat is dus een totaal gewichtsverlies van 24 kg als ik me niet verlies. En dat gaat vanaf nu dus weer helemaal naar beneden, beloofd!
Ik lees jullie allemaal nog wel, en veel succes, want de zomer komt nu wel heel dichtbij.
aan cm-ters ook niks af dus het ligt weer een weekje stil
terwijl er van mijn nek jawel van mijn nek was er een halve cm-ter af maar dat schrijf ik niet op als ie er helemaal af is dan schrijf ik hem op.
Maar ik had niet gedacht dat er aan mijn nek nog iets af kon
maar jawel hoor
en pridemeid goed zo en ga zo door
Wel goed dat je nu toch weer bezig bent lilithu. Ik kan me voorstellen dat je een motivatie dip krijgt als je al zo veel bent verloren. Knap dat je dan toch weer begint.
Een halve centimeter van je nek klinkt veel Riann.
De openingspost is weer bijgewerkt, alleen de bmis niet. Overgewicht.nl is offline en bij de andere site die ik gevonden heb, kun je geen getallen achter de komma invoeren. Met de nieuwe gewichten, ga ik de bmis weer aanpassen.
Heb overigens nog steeds geen weegschaal gekocht! En fiets straks wel ff bij mn ouders langs om op het ding te gaan staan. Gevoelsmatig gaat het iig de goede kant op.
Had het er pas nog over met een collega en we zouden allebei gewoon zo blij zijn als we in maatje 40 zouden passen. Gewoon een makkelijke maat die goed te krijgen is! Ik hoef geen maatje 36 te hebben ofzo, ben ik ook helemaal niet voor gebouwd!
Nouja, ik ga maar weer eens fietsen!
Succes allemaal!!
quote:Kheb nog niks gehoord helaas
Op zondag 29 juni 2003 10:27 schreef YPPY het volgende:
Je gaat nog steeds hard Pridemeid! Wat goed zeg.Gaat het anderen al opvallen?
prrrrr
quote:Op mijn stage en zo hoorde ik ook steeds wauw meid etc etc maar mensen die je niet zo vaak ziet en zo zeggen er niks van ik denk ook bang om te vragen van ben je aan het lijnen.
Op zondag 29 juni 2003 15:01 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Kheb nog niks gehoord helaas
pssst foutje in openingspost, staat 102,7 bij mn naam, moet 102,9 zijn. Totaal afgevallen klopt wel volgens mijprrrrr
Je valt pas af bij een Dextro Energy Dieet, maar daar acht ik jullie te zwak voor.
Stelletje mietjes.
quote:En als jij nou eens een leven probeert te krijgen, in plaats van andere mensen lastig te vallen met je ongewenste aanwezigheid?
Op zondag 29 juni 2003 21:41 schreef RedGuy het volgende:
Als je af wilt vallen, moet je vooral niet naar een pretpark gaan waar je suikerspinnen en patat eet. Of zijn jullie kansloze mensen die hun vinger in hun keelgat stoppen om vervolgens al het snoepgoed uit te kotsen?Je valt pas af bij een Dextro Energy Dieet, maar daar acht ik jullie te zwak voor.
Stelletje mietjes.
Sukkel.
quote:wij hebben teminste een sociaal leven en we gaan andere niet afzeiken dat kunnen we niet van iedereen zeggen
Als je af wilt vallen, moet je vooral niet naar een pretpark gaan waar je suikerspinnen en patat eet. Of zijn jullie kansloze mensen die hun vinger in hun keelgat stoppen om vervolgens al het snoepgoed uit te kotsen?Je valt pas af bij een Dextro Energy Dieet, maar daar acht ik jullie te zwak voor.
Stelletje mietjes.
get a life
Maar daar acht ik jou ook te zwak voor
Net 3000 steps gedaan, voelt wel goed.
Als ik op een gezond bmi zit, ga ik een voetmassageding kopen van m'n verjaardagsgeld. Daar had ik nog geen bestemming voor. Nu wel dus.
quote:een voetmassageding
Op zondag 29 juni 2003 22:02 schreef YPPY het volgende:
Laat maar gaan, die is gewoon niet wijzer.Net 3000 steps gedaan, voelt wel goed.
Als ik op een gezond bmi zit, ga ik een voetmassageding kopen van m'n verjaardagsgeld. Daar had ik nog geen bestemming voor. Nu wel dus.
quote:Waarom zou ik in een pretpark suikerspinnen en patat moeten eten? Ik kan gerust gezond eten meenemen vanaf huis. En een klein patatje kan best hoor als je druk bezig bent.
Als je af wilt vallen, moet je vooral niet naar een pretpark gaan waar je suikerspinnen en patat eet. Of zijn jullie kansloze mensen die hun vinger in hun keelgat stoppen om vervolgens al het snoepgoed uit te kotsen? Je valt pas af bij een Dextro Energy Dieet, maar daar acht ik jullie te zwak voor.
quote:Zeker een mooie bestemming!
Op zondag 29 juni 2003 22:02 schreef YPPY het volgende:
Net 3000 steps gedaan, voelt wel goed.
Vandaag even 1,5 uur hard gefietst op mijn brakke stadfiets. Weet niet hoeveel km ik heb gefietst (Utrecht - De Bilt - Bilthoven - Zeist - centrum - Huis ter Bosch - Groenekan en weer terug) maar ik heb flink doorgefietst. Zo hard gefietst dat een paar zondagrijders (ze bestaan ook op de fiets!) begonnen te mopperen dat ik niet zo'n haast moest hebben. Ze waren vast jaloers dat ze met hun mooie fiets mijn tempo op mijn brakke stadsfiets niet konden bijhouden, mhahahah
Ik meld me ook maar weer eens.. Vorige week totaal 6.6 kilo eraf.. deze week totaal 8.0 kilo precies (maar wel heel veel gesport)... dus 1.4 kg deze week.
Dus totaal 8 kg in bijna 2 maanden.. Ik ben best tevreden
Succes allemaal deze week
quote:Is niet te snel Bluezz, het is de eerste week. Als het na een week of 3 nog zo hard gaat kun je gaan denken of je je dieet niet moet aanpassen. Ennuh........
Op maandag 30 juni 2003 10:05 schreef Bluezz het volgende:
Het is niet te geloven bijna, maar vanochtend stond de weegschaal op 90 kg
Ik weet dat het nu eigenlijk te snel gaat, maar ik vind het wel even prettig om te zien
Oh, ik gebruik heel graag een grillpan: een soort super-anti-aanbaklaag-pan met ribbeltjes. Ik vind het makkelijker dan grillen in de oven (dat maakt zo'n troep) en het smaakt best lekker. Werkt ook goed met gemarineerde tofu. Misschien ook wat voor jou.....
Das goed nieuws Bluezz! Je gaat lekker snel. Het begin is gemaakt, nu gaat de rest je zeker ook lukken.
Dat is veel Maerycke! Kan me voorstellen dat je tevreden bent. Echt goed.
Leuk je toch nog hier te zien Gaoxing. Wij hebben pas geleden hamburger gegrild in de oven (anders hadden we niet genoeg plek voor de pannen) en dat was wel lekker. We moesten wel het rooster en het opvangbakje schoonmaken. Maar het smaakte wel goed, en vetvrij gebakken.
Mijn update dan nog: -0,5. Nu dus 78,5 en even zag ik de 78. Nog 5,5 kilo voor de voetmassage en een gezond bmi. Nog 3,5 kilo voor ik weer broeken ga passen. Aftellen is leuk.
quote:Ja, die wil ik ook graag, maar voorlopig gaat het prima met het bakvel wat ik heb gekocht bij Blokker.
Op maandag 30 juni 2003 12:34 schreef Gaoxing het volgende:Is niet te snel Bluezz, het is de eerste week. Als het na een week of 3 nog zo hard gaat kun je gaan denken of je je dieet niet moet aanpassen. Ennuh........
![]()
Oh, ik gebruik heel graag een grillpan: een soort super-anti-aanbaklaag-pan met ribbeltjes. Ik vind het makkelijker dan grillen in de oven (dat maakt zo'n troep) en het smaakt best lekker. Werkt ook goed met gemarineerde tofu. Misschien ook wat voor jou.....
Nu heb ik in ieder geval een weekje vrij, dus kan ik me weer eens bezig gaan houden met gezond voedsel Heb een hele zooi invriesbaar gezond eten gemaakt, en dat ook echt ingevroren, zodat ik dat mee kan nemen naar het werk, want die 12-uurtjes die ik heb geprobeerd waren niet echt een uitkomst, ik blijf er gewoonweg niet alert genoeg van ofzo...
Volgende week ga ik weer eens op de weegschaal, mocht het deze week allemaal goed blijven gaan (twijfel er niet aan, zomer zit zwaar in mijn kop dus loop alleen maar overactief te fluiten en schoon te maken). ben benieuwd!
Succes allemaal!
Na heel wat gezondig, sta ik weer op 84....
Tsja, je kan niet alles hebben
Ik ga vanaf vandaag dus weer lekker streng doen, maar nu eerst het hele topic eens doorlezen
quote:Ja, als je conditie -naast het afvallen- wilt kweken moet je stukken rijden he
Op maandag 30 juni 2003 13:48 schreef YPPY het volgende:
Mijn haar verven doe ik elke paar maanden, maar dat is anders ook een leuk idee. Het is dan iets speciaals en niet ongezond.Je hebt wel een flink eind gereden.
![]()
quote:Ah! Grote schoonmaak dus! Is dus goed voor je conditie als je druk bezig bent
Op maandag 30 juni 2003 14:16 schreef Nyame het volgende:
Volgende week ga ik weer eens op de weegschaal, mocht het deze week allemaal goed blijven gaan (twijfel er niet aan, zomer zit zwaar in mijn kop dus loop alleen maar overactief te fluiten en schoon te maken). ben benieuwd!
Ten opzichte van vorige week (92.5 of 92.6) is er wel weer iets vanaf, maar ik heb het met mijn weekend verpest. Misschien is het wel goed voor me geweest, want ik merkte dat ik de afgelopen weekenden een beetje naar mijn grenzen aan het zoeken was. Hoeveel mag ik in een weekend zondigen voordat ik dat echt ga merken. Nou, zoals afgelopen weekend hoef ik dus niet meer te doen.
Ennuh, het zondigen bestond uit:
vrijdagavond pizza,
zaterdag overdag te zwaar gelunched, 3 bolletjes met beleg, terwijl ik normaal gesproken erg licht lunch (1 boterham, 1 appel) en ondanks het mooie weer veel te weinig gedronken. En 'savonds 1 bak echte Ben & Jerries ijs
Zondag: 1 zak ministroopwafeltjes, 2 bolletjes met kreeftsalade en 's avonds weer pizza.
Gedurende het weekend hield ik me voor dat het allemaal wel meeviel, dat moet toch best wel eens kunnen en zo, maar nu ik het hier zo eens opschrijf zie ik hoe achterlijk ik eigenlijk bezig ben geweest.
Vol goede moed, op naar de volgende week!
Je weet nu wel wat je grens is Essebes. Dat is dan weer een voordeel van je uitspatting. Je had toch wel de lekkerste smaak ijs he? Ik heb dat merk één keer op tijdens een meeting en dat is gewoon zo lekker. Daar kijk ik niet meer na bij de super, da's niet verstandig.
quote:Ja, gelukkig is er een magnetron! Heeft als grootste voordeel toch wel dat je iets aan kunt zetten om op te warmen, en dat als ik dan ineens weg moet het niet uitmaakt, omdat het niet meteen aanbrandt ofzo
Op maandag 30 juni 2003 19:23 schreef YPPY het volgende:
Balen zeg Nyame dat je niet meer kon sporten, dan wordt het wel ineens een stuk moeilijker. Heb je een magnetron op je werk? Ik moet ook eens wat gaan maken zelf. Nu ga ik ook wat halen als ik 's avonds moet werken.
Schoonmaken is gezond.
Maar magnetronvoertjes werken op zich wel goed hoor! Eerst zorgen dat je flink vol zit, dan de porties verdelen en invriezen, en je hoeft het alleen nog in de magnetron te doen
Ben in ieder geval wel blij dat ik weer lekker aan het sporten kan slaan! Buiten dat het goed is voor mijn gewicht en vorm, is het ook beter voor mijn gemoedstoestand
YppY; mag ik jou even een complimentje geven voor hoe je met het topic omspringt en iedereen moed in weet te praten?
Jojogirl: ik zag een foto van je, heb je goed gedaan zeg!!
dus een halve kilo eraf
Maar morgen efteling
smorgens pak ik dan een shake smiddags eet ik gewoon boterhammen
en misschien tussendoor een ijs of een frietje dat bekijk ik wel en misschien als ik savonds honger heb dat ik dan nog een shake pak.
Dan moet ik toch niks aankomen lijkt me. Maar ach ik bekijk het wel morgen. En is er iets aan dan is er iets aan. Dat gaat er zo wel weer af.
quote:Als je nu al zegt dat je patat en ijs gaat eten ga je dat ook eten. Je kan beter of boterhammen of patat nemen. Niet allebei. Je bent tenslotte aan het lijnen.
Op dinsdag 1 juli 2003 09:48 schreef Riann het volgende:
Vanmorgen was ik 88 kgdus een halve kilo eraf
![]()
Maar morgen efteling
en misschien tussendoor een ijs of een frietje dat bekijk ik wel en misschien als ik savonds honger heb dat ik dan nog een shake pak.Dan moet ik toch niks aankomen lijkt me. Maar ach ik bekijk het wel morgen. En is er iets aan dan is er iets aan. Dat gaat er zo wel weer af.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 12:31 schreef Cola_Light het volgende:[..]
Als je nu al zegt dat je patat en ijs gaat eten ga je dat ook eten. Je kan beter of boterhammen of patat nemen. Niet allebei. Je bent tenslotte aan het lijnen.
quote:ja ik ben aan het lijnen ja en wil dat dan zeggen dat ik nooit niks lekkers meer mag. Ik doe al heel lang goed mijn best zonder iets te pakken en ik vind dat ik best wel eens iets lekkers tussendoor mag pakken op zo'n dag. En als ik dan van zo'n kleinigheidje aan kom nou ja jammer dat gaat er wel weer af
Op dinsdag 1 juli 2003 09:48 schreef Riann het volgende:
Vanmorgen was ik 88 kgdus een halve kilo eraf
![]()
Maar morgen efteling
en misschien tussendoor een ijs of een frietjedat bekijk ik wel en misschien als ik savonds honger heb dat ik dan nog een shake pak.Dan moet ik toch niks aankomen lijkt me. Maar ach ik bekijk het wel morgen. En is er iets aan dan is er iets aan. Dat gaat er zo wel weer af.
quote:Het is echt schandalig, want ik ben er nog speciaal voor omgereden ook, om het te halen. Idioot eigenlijk.
Op maandag 30 juni 2003 19:23 schreef YPPY het volgende:
Je weet nu wel wat je grens is Essebes. Dat is dan weer een voordeel van je uitspatting.Je had toch wel de lekkerste smaak ijs he? Ik heb dat merk één keer op tijdens een meeting en dat is gewoon zo lekker. Daar kijk ik niet meer na bij de super, da's niet verstandig.
De Efteling is leuk Riann. Toen ik daar was heb ik gewoon een ijscoupe op. Daar had ik de rest van de week al rekening mee gehouden en dan is het wel extra lekker.
Wel volhouden Deepfreeze. Ook die 80 zul je een keer overwinnen. Misschien heb je nu zon tussenperiode dat je lichaam zich stabiliseert. Dan val je even niet af en na een paar weken weer wel.
Dat is wel erg Essebes! Dan was het vast wel extra lekker. Nu heb je tenminste genoeg ijs op voor de komende maand.
Ik ben uitgegroeid en mag nu dus echt beginnen met afvallen.
Ik wil graag 60 kg wegen.
Het liefst natuurlijk nog minder, maar dat zien we dan wel
Heb al vaak pogingen tot afvallen gedaan, maar telkens viel ik weer terug in mijn oude eetpatroon.
Moet maandag voor het eerst naar een dietiste. Ben best wel benieuwd.
En natuurlijk meer gaan bewegen.
Ik hoop echt dat het me deze keer gaat lukken. Het moet gewoon.
Heb iig goede zin
quote:De lengte klopt echt en ik ben echt al uitgegroeid. Dit is in het ziekenhuis onderzocht door middel van een skeletfoto ofzo waaraan ze kunnen zien of je nog groeit.
Op woensdag 2 juli 2003 14:01 schreef YPPY het volgende:
Klopt je lengte niet of ben je echt al uitgegroeid? Als je 15 bent, groei je meestal nog wel.
Wel zijn er misschien middelen waardoor ik eventueel nog zou kunnen gaan groeien (hormonen of iets dergelijks) maar zo ver zijn we nog niet.
In die tussentijd moet ik zowieso wel afvallen. Al zou ik groeien dan weeg ik nog teveel.
quote:Mwah meestal groei je dan vaak niet meer in de lengte volgens mij hoor. (Alhoewel dat voor iedereen wel weer iets verschilt...) Ik ben ook al een aantal jaar 1.80 en ben nu 17.
Klopt je lengte niet of ben je echt al uitgegroeid? Als je 15 bent, groei je meestal nog wel.
Ze is natuurlijk nog niet uitgegroeid in de zin van dat andere dingen van haar lichaam nog wel kunnen veranderen.
Maar met wat lichte kleren en veel sport voor de boeg gaat dat wel lukken
Overigens heeft collega van mij een mooie excel sheet gemaakt, waarin automatisch BMI wordt berekent.
Misschien handig voor anderen?
Welkom dikkiedik87. Verstandig dat je naar een dietiste gaat. Wil je in de openingspost?
Handig lijstje raptorix! Ziet er ingewikkeld uit om te maken. Wel leuk om zo bij te houden.
quote:Ja graag
Op woensdag 2 juli 2003 14:44 schreef YPPY het volgende:
Zelf groeide ik nog en stuk toen ik 15 was, maar dat is bij iedereen anders.Welkom dikkiedik87.
Verstandig dat je naar een dietiste gaat. Wil je in de openingspost?
quote:Dat hoeft niet, maar kan wel.
dikkiedik87: heb je al ideeen hoe je je eetgewoontes wil gaan aanpassen en welke sporten had je in gedachte? Enne: laat maar horen wat de dietiste allemaal gezegd heeft
quote:Nou ik heb nu vakantie en allemaal goede voornemens.
Op woensdag 2 juli 2003 14:50 schreef Pandorah het volgende:
dikkiedik87: heb je al ideeen hoe je je eetgewoontes wil gaan aanpassen en welke sporten had je in gedachte? Enne: laat maar horen wat de dietiste allemaal gezegd heeft
En verder doe ik wel aan fitness (ben daar alleen de laatste tijd niet zoveel meer geweest ) en dat ook dus. Dan vooral voor conditie en buik, been en bil-spieroefeningen.
Verder kan ik daar ook nog aan steps en aerobics mee doen.
Beginnen met 2/3 keer per week en dat langzaam opbouwen.
Eetgewoontes, dat zal wat moeilijker worden. Heb heel erg vaak vreetbuien en vind het erg moeilijk om deze te proberen tegen te houden.
Hoop dat die dietiste mij kan helpen een goede balans te vinden.
Ik denk zowieso veel water drinken, gezonde dingen eten als groentes en fruit. Zorgen dat je van elke voedingsstof die het lichaam nodig heeft genoeg binnen krijgt maar niet te veel. (hoe precies dat weet ik ook niet)
Tussendoortjes laten staan natuurlijk.
Maar ben niet meer van plan mijzelf echt te gaan uit hongeren.
[Dit bericht is gewijzigd door dikkiedik87 op 02-07-2003 15:02]
quote:Let met hardlopen op dat je goed schoeisel/sokken gebruikt.
Op woensdag 2 juli 2003 14:56 schreef dikkiedik87 het volgende:[..]
Nou ik heb nu vakantie en allemaal goede voornemens.
Ik wil beginnen met elke ochtend een uurtje gaan hardlopen. (moet nog wel even kijken hoe dat gaat)En verder doe ik wel aan fitness (ben daar alleen de laatste tijd niet zoveel meer geweest
) en dat ook dus. Dan vooral voor conditie en buik, been en bil-spieroefeningen.
Beginnen met 2/3 keer per week en dat langzaam opbouwen.
Zelf loop ik ook vaak, maar doe dit voornamelijk op gras, dit loopt veel fijner en ontlast je enkels.
quote:Let erop dat je niet te veel gaat sporten. Je spieren moeten namelijk ook weer tot rust kunnen komen. Volgens mijn vriend (die studeert voor arts) moet je je spieren om de dag rust geven. Dus wat doe ik? Ik probeer om de dag te intensief sporten (interval hardlopen, zwemmen en spinning (en na de zomer ga ik weer badmintonnen)) en die andere dagen doe ik BBB oefeningen (in de openingspost staat een linkje naar wat oefeningen!). Immers: je moet je gewoontes aanpassen... maar je moet vooral doen hoe jij je het beste erbij voelt
Op woensdag 2 juli 2003 14:56 schreef dikkiedik87 het volgende:
Nou ik heb nu vakantie en allemaal goede voornemens.
Ik wil beginnen met elke ochtend een uurtje gaan hardlopen. (moet nog wel even kijken hoe dat gaat)En verder doe ik wel aan fitness (ben daar alleen de laatste tijd niet zoveel meer geweest
) en dat ook dus. Dan vooral voor conditie en buik, been en bil-spieroefeningen.
Beginnen met 2/3 keer per week en dat langzaam opbouwen.Eetgewoontes, dat zal wat moeilijker worden. Heb heel erg vaak vreetbuien en vind het erg moeilijk om deze te proberen tegen te houden.
Hoop dat die dietiste mij kan helpen een goede balans te vinden.
Ik denk zowieso veel water drinken, gezonde dingen eten als groentes en fruit. Zorgen dat je van elke voedingsstof die het lichaam nodig heeft genoeg binnen krijgt maar niet te veel. (hoe precies dat weet ik ook niet)
Tussendoortjes laten staan natuurlijk.
Maar ben niet meer van plan mijzelf echt te gaan uit hongeren.
Enne: meehelpen in de huishouding en de tuin doen is ook vermoeiend
En mbt eten:
Tussendoortjes kan wel maar snoep verstandig
Vreetbuien: koop veel suikervrije kauwgom en ga daarop kauwen.
Zorg dat je 3 maaltijden op een dag hebt (maar dat zal de dietiste je misschien ook wel vertellen )
En meer tips kan je in voorgaande posts hier lezen (moet je doen, is boel lezen maar ik heb er wel wat aan gehad )
Succes!
quote:dat verschilt nogal.
quote:Dan heb je nog mazzel gehad, ik werd ongesteld op mijn 11e en ben sindsdien ongeveer 2 cm gegroeid tot 1.60m.
Op woensdag 2 juli 2003 16:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar ik was dan ook al op mijn 10e ongesteld....
Daarna groei je nog maar een jaar of 2 echt door.
Afgelopen 3 dagen heb ik me weer goed aan mn puntenaantal gehouden, en na 6 weken WW-en is er (naast mijn vriend, die me vaak complimenteert) eindelijk iemand die zag dat ik was afgevallen
Ik hang het verder niet echt aan de grote klok dat ik aan het lijnen ben, en op m'n werk maar liefst 2 collega's die vroegen of ik soms was afgevallen.
Gelijk weer een kickje om door te gaan
quote:Hoe heb je het nou gedaan in de efteling, boterhammen meegenomen en als avondeten frietjes? Of als avondeten een shake? Heb je het ijsje weten te weerstaan?
Op woensdag 2 juli 2003 19:55 schreef Riann het volgende:
ik heb een lekker frietje open het was HEERLIJK
Wat leuk dat iemand het zag Kroeltroel! Dat is echt goed voor je motivatie.
Lekkere friet in de Efteling Riann? De laatste keer dat ik er was, was het half gebakken. *ril*. Waar heb je de friet gehaald?
102,6 and going!!!!
Maakt al 7,1 totaal
prrrrrr
dus 87.5 kilo voor mij
quote:Het was heerlijk
Op woensdag 2 juli 2003 20:33 schreef YPPY het volgende:
Lekkere friet in de Efteling Riann? De laatste keer dat ik er was, was het half gebakken. *ril*. Waar heb je de friet gehaald?
zo'n holle bolle zak met mayonaise en het was heerlijk daar bij de phyton verkochte ze die
quote:Ik ben 187, was vandaag weer een weegdag: 93.8
Op woensdag 2 juli 2003 20:33 schreef YPPY het volgende:
Jullie staan in de openingspost DikkieDik87 en Raptorix.Hoe lang ben je Raptorix? Dan kan ik steeds je bmi aanpassen. En uithongeren is inderdaad niet verstandig. Daar moet je ooit mee stoppen en dan begint de jojo. En dat is oo niet leuk natuurlijk.
Wat leuk dat iemand het zag Kroeltroel! Dat is echt goed voor je motivatie.
-S'ochtends bruin bolletje kaas/boter
-Lunch 1 droge bruine boterham en een stuk fruit
-S'avonds, in principe normaal eten, probeer 1 dag echt light te eten, andere dag gewoon normaal
Weekend: ontbijt/lunch : lekkere dingen, zoals berliner bol met een croisant, avond: ongeveer 5 broodjes
Zondag, ochtend 4 broodjes ei, S'avonds Soep met brood of iets dergelijks.
Geen superlicht dieet ofzo, maar ik voel me er goed bij, in ieder geval al veel beter als wat ik eerst had, dat was meestal iets als:
-Ontbijt: Koffie met Koek op station
-Lunch: 6 broodjes met vette salades/kaas/ham en 3 glazen yoghurt drank
-Middag: veel snacks meestal 3 stuks en ook nog nodige chips.
-Avond: normaal eten
weekend was meestal helemaal een calorie bom
Oja ik probeer het bier ook zoveel mogelijk te staan, want daar lust ik ook wel wat van
Ik heb wel een vrij groot voordeel en dat is dat ik vrij veel sport, gedurende voetbal seizoen, 2 keer door de week trainen, 1 keer zaalvoetbal, en dan nog wedstrijd op zaterdag. Daarnaast ook nog 1 of 2 keer hardlopen (12 km) per week.
Ik ben net terug van een week vakantie. Totaal niet aan punten gedacht. Gewoon gegeten als ik honger had en me nergens iets van aangetrokken. Veel alcohol ook
Maar nu ben ik dus terug en ik ben nog afgevallen ook afgelopen week. Momenteel staat de teller op 98.5 kg.
Nog anderhalve kilo en ik mag hier niet meer komen omdat mijn BMI dan 25 is
En mijn streefgewicht van 95 kilo komt ook wel heel dichtbij nu. Ik moet nog even kijken of dat idd het ideale gewicht is, want ik fitness de laatste tijd regelmatig en spieren wegen natuurlijk ook heel wat.
* Jojogirl gaat dit weekend op vakantie (3 weken naar Frankrijk), dus als ik ineens niet meer reageer hier, dan is het niet omdat ik niet meer dieet, maar omdat ik geen i-net heb Ik wil dus nog wel gewoon in het lijstje blijven staan.
Voor jouw doen heb je dan al flink geminderd raptorix. Het scheelt echt al een hoop.
Dat gaat goed schwa78! Dan moeten we al bijna afscheid van je nemen. En wat een meevaller dat je bent afgevallen ondanks de vakantie.
Nogmaals beterschap Liejannuh. Doe maar rustig aan, en niet te snel afvallen he?
Fijne vakantie Jojo! Ga maar veel wandelen en fietsen daar en natuurlijk aan ons denken als je lekkere verse croissants eet.
Straks weer eens de verbouwde appie overleven ...
quote:dan heb je idd pech gehad met de friet. En ik heb die dag veel gelopen dus daar zal het idd aan liggen
Op donderdag 3 juli 2003 19:19 schreef YPPY het volgende:
Daar heb ik ook friet gehaald Riann. Dan heb ik vast gewoon pech gehad met de frietjes bakker. En wat leuk dat je toch nog een halve kilo kwijt bent! Komt vast door het vele lopen.Voor jouw doen heb je dan al flink geminderd raptorix. Het scheelt echt al een hoop.
Dat gaat goed schwa78! Dan moeten we al bijna afscheid van je nemen. En wat een meevaller dat je bent afgevallen ondanks de vakantie.
Nogmaals beterschap Liejannuh. Doe maar rustig aan, en niet te snel afvallen he?
Fijne vakantie Jojo! Ga maar veel wandelen en fietsen daar en natuurlijk aan ons denken als je lekkere verse croissants eet.
![]()
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 20:16 schreef Pandorah het volgende:
Straks weer eens de verbouwde appie overleven ...
Ik uhhhh........moet even wat opbiechten. Nee, met m'n gewicht gaat het prima. Ik heb echter een beetje tegen jullie gejokt. De pauze waar ik het over had zal echter iets langer zijn dan een maandje. Eerder een maandje of 9.
* Gaoxing is zwanger en gaat de komende tijd (hopelijk niet al te belachelijk veel) alleen maar groeien
Ik zit nu consequent ergens tussen 79.5 en 81.5, afhankelijk van de hoeveelheid vocht die ik vasthou. Ik eet heel gelijkmatig, eigenlijk tijdens de maaltijden nog ongeveer hetzelfde, maar wat grotere, voedzamere tussendoortjes. En ik moet erg oppassen met suiker (vorige keer zat ik tegen zwangerschapsdiabetes aan) en zout (m'n bloeddruk is alweer omhoog gevlogen), dus we eten alleen nog maar afgrijselijk gezond hier
quote:Huh? Riann ook in de efteling vandaag??
Op woensdag 2 juli 2003 20:21 schreef Cola_Light het volgende:[..]
Hoe heb je het nou gedaan in de efteling, boterhammen meegenomen en als avondeten frietjes? Of als avondeten een shake? Heb je het ijsje weten te weerstaan?
quote:Doen ze express jah... de boel verbouwen zodat je tegen lekkere dingen aanloopt maar haha! mij hebben ze niet gefopt
Op vrijdag 4 juli 2003 00:32 schreef Gaoxing het volgende:Erg he, sommige dagen?
quote:GEFELICITEERD hoor! Hou ons op de hoogte
Ik uhhhh........moet even wat opbiechten. Nee, met m'n gewicht gaat het prima. Ik heb echter een beetje tegen jullie gejokt. De pauze waar ik het over had zal echter iets langer zijn dan een maandje. Eerder een maandje of 9.
Ik kom officieel melden dat ik officieel 25 kg ben afgevallen. Eindelijk. Vanmorgen wees de weegschaal 85,5 aan.
En eindelijk begint iedereen te merken dat ik heel wat ben afgevallen, want dat kwam ook maar niet op gang.. Maar nu kan ik geen winkel meer binnenstappen of geen vage kennis meer tegen het lijf lopen zonder open monden en grote ogen te zien. En dat is allemaal best leuk.
Nu ben ik plots weer heel erg gemotiveerd om een zeven vooraan te zien. Dat is per slot van rekening al tien jaar geleden... Ik ga er weer voor.
Veel succes allemaal!
quote:Woensdag was ik in de efteling.
Op vrijdag 4 juli 2003 01:27 schreef heaven7 het volgende:[..]
Huh? Riann ook in de efteling vandaag??
Cola - light sorry ik had je post niet gezien maar ik was zoiezo niet van plan om een ijsje te pakken alleen een frietje en zo gezegt zo gedaan en toch was ik een halve kilo kwijt en ik had savonds geen honger meer om een shake te pakken dus heb ik savonds niks gegeten alleen maar een water meloen
quote:Goed hoor! Erg knap van je dat je bent doorgegaan en al zoveel bent kwijtgeraakt!!
Op vrijdag 4 juli 2003 09:00 schreef lilithu het volgende:
Ik kom officieel melden dat ik officieel 25 kg ben afgevallen. Eindelijk.Vanmorgen wees de weegschaal 85,5 aan.
En eindelijk begint iedereen te merken dat ik heel wat ben afgevallen, want dat kwam ook maar niet op gang.. Maar nu kan ik geen winkel meer binnenstappen of geen vage kennis meer tegen het lijf lopen zonder open monden en grote ogen te zien. En dat is allemaal best leuk.
Nu ben ik plots weer heel erg gemotiveerd om een zeven vooraan te zien. Dat is per slot van rekening al tien jaar geleden... Ik ga er weer voor.![]()
quote:Geweldig, echt geweldig! Heel erg gefeliciteerd.
Op vrijdag 4 juli 2003 09:00 schreef lilithu het volgende:
Ik kom officieel melden dat ik officieel 25 kg ben afgevallen.
Verder allemaal bedankt voor de felicitaties. En ja hoor, ik kom wel zo af en toe vertellen hoeveel ik ben aangekomen *zucht*
Yp: misselijk ben ik vrijwel niet, tot nu toe *afklop* . Vorige keer was dat wel anders. Ik wordt alleen vreselijk beroerd als ik niet op tijd eet.
ATTENTIE COCOLADE-FANS: In Zaandam is nu en de komende dagen een grote cacao-brand. Tussen de Zaan en Amsterdam kan je het prima ruiken: meteen genezen van de cocodrang.
Alles ruikt ernaar en mijn adem, mond en snot proeven naar cacao: echt vies. Net of je in een bad aangebrande chokolademelk kopje onder bent.
Ruik dit en je bent afgecickt van je eventuele verslaving. Komt allen hierheen als je niet van dat goedje af kon blijven. Ruikt, walgt en weet: dit is puur vet wat hier walmt en fikt.
Chokolade is vet. En hoe vet dat zien we nu. Alleen een oliebrand is erger want nog iets vetter.
Maar bovenal is het 't luchtje wat ik aanraad te komen opsnuiven. Ik heb nergens trek meer in. Al helemaal niet in iets met chokolade.
Dat is een goed idee Lurky. Zo'n thearapie is echt iets voor mij. Wel jammer dat ik moet werken en dat het zo ver is. Kun je niet wat richting Rotterdam blazen?
Verder nog een vraagje..
Ik drink normaal altijd cola light (nu water) maar ik heb gehoord dat dat helemaal niet zo goed is. En dat als je serieus wilt afvallen je dat beter niet kan drinken. Weet iemand hier meer over?
quote:Als je net begonnen bent, kan het best zijn dat je alleen vocht verloren bent.
Op vrijdag 4 juli 2003 16:21 schreef dikkiedik87 het volgende:
Huh ik sta net op de weegschaal omdat ik me normaal altijd Nu weeg.
Heb me alleen even woensdag gewogen om in de openingspost gezet te worden
Staat er 68.8 kg, dus 1.7 kg af in de 2 dagen dat ik nu aan het lijnen ben .....gaat wel erg snelVerder nog een vraagje..
Ik drink normaal altijd cola light (nu water) maar ik heb gehoord dat dat helemaal niet zo goed is. En dat als je serieus wilt afvallen je dat beter niet kan drinken. Weet iemand hier meer over?
Zelf dronk ik ook veel cola-light. Maar ik heb nu de regel aangehouden dat ik op een dag 1,5 tot 2 liter water drink en daarnaast drink ik met mate cola light of andere light spul... Zal wel slecht zijn omdat er caffeine in zit (ja, en de beruchte stuiver truc) maar verder zou ik het ook niet weten... Ik zou als ik jou was als basis water nemen en voor erbij cola light. Doe ik ook en ik val er gewoon mee af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |