* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
Fok! Muziek trivia deel XXXVII
Fok! Muziek trivia Deel XXXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIX
Fok! Muziek Trivia Deel XL
Fok! Muziek trivia Deel XLI
evt. moet je het maar opzoeken als ik er niet meer ben
quote:Het was iets met 'Steel', geloof ik. Maar ik weet het niet meer precies.
Op zaterdag 14 juni 2003 11:50 schreef dolle_hond het volgende:
Van een nummer van welke groep is de naam Deacon Blue afgeleid?evt. moet je het maar opzoeken als ik er niet meer ben
quote:Deacon Blues van Steely Dan?
Op zaterdag 14 juni 2003 11:50 schreef dolle_hond het volgende:
Van een nummer van welke groep is de naam Deacon Blue afgeleid?evt. moet je het maar opzoeken als ik er niet meer ben
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 12:19 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Deacon Blues van Steely Dan?
link tussen:
Police
Queen
Heart
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 13:09 schreef TIC het volgende:
Staan allemaal hoog genoteerd in de jaarlijkse top 100 alle tijden?
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 13:15 schreef Grobbel het volgende:[..]
Titel waarin het woord "magic" voorkomt?
Every little thing she does is magic
It's a kind of magic
Magic Man
Grobbel +1
quote:Extra hint: bij roots and influences op AMG worden Sonic Youth en My Bloody Valentine genoemd.
U.K. quartet *** was formed in 1998 when Sri Lankan-born singer/songwriter *** met drummer *** at college in London. With a name inspired by a character in the Graham Greene novel Brighton Rock, the yet unsigned *** had soon put together a demo EP, which was promptly discovered by Radio 1 and sparked media interest in the band. Activities were suspended, however, until exams at college were completed, and then it was time to refine the lineup of the band. Guitarist *** and bassist *** joined the fold and ***, the finished product was born.
A record deal with Infectious Records was signed in late 1999 and a grueling tour program followed in 2000, with appearances at all the major events, including the Glastonbury and Reading U.K. festivals. ***, ***'s melodic, guitar-laden debut album was released in March 2001 to critical acclaim, with even the influential NME hailing it as "already one of the albums of 2001"
En nu moet ik effe snel nog naar het postkantoor (gaat namelijk om 2 uur dicht), maar ik ben met een half uurtje of zo wel weer terug.
Kan helaas niet verifieren want ik weet het zelf niet
(ik weet dat daar eigenlijk een ander forum voor is..)
quote:Het klinkt een beetje als Chumbawamba, maar goed, misschien wordt het tijd voor een fatsoenlijke vraag?
Op zaterdag 14 juni 2003 14:13 schreef Gambolputty het volgende:
Wellicht iemand die dit kent?Kan helaas niet verifieren want ik weet het zelf niet
(ik weet dat daar eigenlijk een ander forum voor is..)
quote:Top, Search64 was eigenlijk aan de beurt maar is ff weg dus als iemand inspiratie heeft? Ik moet ff weg voor de booschapjes.
Op zaterdag 14 juni 2003 14:40 schreef belsen het volgende:[..]
Het klinkt een beetje als Chumbawamba, maar goed, misschien wordt het tijd voor een fatsoenlijke vraag?
welke band?
quote:Overigens duidelijk te merken hier dat AMG amerikaans is aangezien ze
Named after a character from the Star Trek TV series, the pop-anthem bandformed in 1986 around vocalist
(b. Sept. 10, 1957), guitarist [] (b. Mar. 13, 1959), keyboard player [] (b. Aug. 26, 1954), bassist [] (b. Aug. 8, 1961), and drummer [] (b. Oct. 6, 1961). Quickly signed to Virgin's Siren subsidiary, the group released their debut single,
in early 1987 with little fanfare. After the song was used in a Pépe jeans commercial, however, it became a Top Five hit on both sides of the Atlantic. The resulting album,
(self-titled for its American release), shot straight to number one in England. Four subsequent singles from the album entered at least the Top 20, though none broke in the U.S. charts. After touring with Bryan Adams and Nik Kershaw, the band added another guitarist, [], and recorded their second album,
. The LP stalled at number four on the British charts, and its follow-up,
, barely made Top Ten in 1991. After a farewell tour,
broke up, though
began a solo career soon after
Maar aangezien ik zelf eigenlijk een vraag moest stellen, zeg ik ut nie.
quote:Tip?
Op zaterdag 14 juni 2003 16:51 schreef ranja het volgende:
Niemand?
Dan ik maar weerwelke band?
[..]Overigens duidelijk te merken hier dat AMG amerikaans is aangezien ze
niet eens bij titel noemen
quote:T'Pau dan toch?
Op zaterdag 14 juni 2003 17:50 schreef ranja het volgende:
Roodharige zangeres.
edit: DAMN te laat!
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 14-06-2003 17:58]
quote:Yep
Op zaterdag 14 juni 2003 17:51 schreef TIC het volgende:
T'Pau
= Heart and soul
= China in your hand
jij mag.
quote:eerst posten, dan plaatje zoeken
Op zaterdag 14 juni 2003 17:57 schreef belsen het volgende:edit: DAMN te laat!
Welke amerikaanse artiest had als manager een nederlands manager, volgens mij kwam hij uit breda. De zanger heeft vele nummer 1 hits gehad. en is dood gegaan aan een overdosis
quote:Colonel Parker van Elvis, en het was geen overdosis maar een hartfalen door te veel 'medicijngebruik'.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:00 schreef TIC het volgende:
Om niet 2 vragen te mogen stellen een makkelijke:Welke amerikaanse artiest had als manager een nederlands manager, volgens mij kwam hij uit breda. De zanger heeft vele nummer 1 hits gehad. en is dood gegaan aan een overdosis
(Of sneller een plaatje zoeken!)
quote:hart falen dankzij te veel medicijngebruik en overdosis komt voor mij op het zelfde neer. (ben mischien heel dom bezig)
Op zaterdag 14 juni 2003 18:03 schreef belsen het volgende:[..]
Colonel Parker van Elvis, en het was geen overdosis maar een hartfalen door te veel 'medicijngebruik'.
(Of sneller een plaatje zoeken!)
maar het klopt in ieder geval
quote:Tja, in feite heeft-ie wel een overdosis gehad, alleen verdeeld over meerdere keren.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:06 schreef TIC het volgende:[..]
hart falen dankzij te veel medicijngebruik en overdosis komt voor mij op het zelfde neer. (ben mischien heel dom bezig)
quote:Elvis heeft in zijn leven veel 'medicijnen' geslikt, veelal wat wij gewoon drugs noemen. Uppers, downers, speed, slaappillen, pepmiddelen, enzovoort. Elvis en de mensen om hem heen zagen dit niet als drug- maar als medicijngebruik. Hij was zelfs voorzitter van de grote bond tegen drugs, die er alles aan deed The Beatles buiten de deur te houden en de Rolling Stones en andere 'slechte' bands keihard aan te pakken.
Op zaterdag 14 juni 2003 18:06 schreef TIC het volgende:[..]
hart falen dankzij te veel medicijngebruik en overdosis komt voor mij op het zelfde neer. (ben mischien heel dom bezig)
Maar dat ter zijde.
Hier een vraag, wederom voortbordurend op de vorige:
In 1959 krijgt een Amsterdamse jongen van 15 het stempel van 'de Nederlandse Elvis' opgedrukt, als hij in een Amsterdamse bioscoop een Elvis-contest wint, onder andere van Ria Valk die tweede wordt, met onder andere het nummer 'Tutti Frutti'. Hij ontmoet dat jaar, in Duitsland, Elvis en neemt de single 'All right baby/Kansas city' op.
Begin jaren 60 volgen nog enkele singles, maar dan wordt het stil. In 1973 verhuist hij naar Amerika om een antiekzaak te beginnen en is het helemaal over.
Eind jaren 80, wordt 'Darling you stole my heart' opnieuw uitgebracht en een aantal jaar later, in 1991, keert hij zowaar weer terug naar Nederland, waar hij prompt een CD opneemt met Elvis-covers en weer begint met optreden.
Optreden doet deze 59-jarige rocker nog steeds, doch slechts een aantal keer per jaar, en natuurlijk nog steeds onder de titel 'de Nederlandse Elvis'.
Wie is de Nederlandse Elvis?
Pim Maas
vraag voor iemand anders ik ga ff bmxen
quote:Inderdaad, Pim Maas... (links uiteraard)
Op zaterdag 14 juni 2003 18:36 schreef TIC het volgende:
Ook deze weet ik weer.(we hebben het op school een kwart jaar over elvis gehad)
Pim Maasvraag voor iemand anders ik ga ff bmxen
Vraag voor wie?
quote:ja, lap, ik moet nu ineens weg, een tip: het gaat hem over de songtitels op het album
Op zaterdag 14 juni 2003 20:17 schreef placebeau het volgende:
okee dan
volgende vraag
wat is er zo bijzonder aan het album Paris van Sue Daniels?
quote:allemaal plaatsnamen
Op zaterdag 14 juni 2003 20:23 schreef placebeau het volgende:[..]
ja, lap, ik moet nu ineens weg, een tip: het gaat hem over de songtitels op het album
het antwoord staat in mijn profiel
quote:gecheckt: fout
Op zaterdag 14 juni 2003 20:29 schreef dolle_hond het volgende:[..]
allemaal plaatsnamen
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 21:00 schreef Luka het volgende:
Heten gewoon 1,2,3,4,5, etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 14-06-2003 21:23]
quote:Geen overeenkomsten met het nummer van kd lang, geloof ik... Volgens de liner notes bevat het alleen een beat-sample van een nummer van een andere Belgische groep, Cinérex. Oh, en Rudy Trouvé speelt ook nog een mopje mee op dat nummer, geloof ik.
Op zaterdag 14 juni 2003 21:22 schreef ranja het volgende:
Constant raving? beetje gejat (de titel dan) van kd lang?Maar dit is in elk geval goed
quote:
***'s career could in many ways be read as a microcosm of British indie rock in the '80s and '90s. *** formed the band in the mid-'80s while drumming for goth-tinged noise-rockers the Jesus & Mary Chain, who were the exact opposite of *** the latter specialized in infectious, jangly pop on its early records. After a brief detour to punky hard rock, the group reinvented themselves as a dance band in the early '90s, following through on the pop and acid-house fusions of the Stone Roses and Happy Mondays. With the assistance of producers Andrew Weatherall and Hugo Nicholson, *** created the ultimate indie-pop and dance fusion album in 1991. It broke down boundaries and changed the face of British pop music in the '90s, helping to make dance and techno acceptable to the rock mainstream. Instead of following through on the promise of the album, *** retreated to Stonesy boogie for their 1994 follow-up. When that record was greeted with indifference, they returned to dance-rock fusions in 1997, which re-established the group as a major force in British rock.
quote:Heb ff gespiekt en ja dus
Op zaterdag 14 juni 2003 22:21 schreef belsen het volgende:
Primal Scream dus!
Ofwel:
Belsen +1
Maar dat terzijde...
Paul McCartney heeft zijn roots liggen in de oude rock'n'roll: Carl Perkins, Chuck Berry, Little Richard, misschien nog wat Motown, enzovoort... Toch heeft hij ook zeer diep respect voor een hedendaagse folkartiest, die hij bewondert om de authentieke folksongs, die hij waarschijnlijk nooit echt zou kunnen schrijven...
Op welke folkartiest is Paul McCartney stiekum een beetje jaloers?
quote:En hij is zo makkelijk, dacht ik...
Op zondag 15 juni 2003 13:39 schreef ranja het volgende:
Dit weet ik wel
Maar ik kan er echt niet opkomen... pvdt vraag
De persoon, die ik zoek, werkt regelmatig samen met een aantal hoge personen uit de katholieke kerk.
quote:Lijkt op dinges van de Pogues maar die zal het wel niet zijn...
Op zondag 15 juni 2003 14:21 schreef belsen het volgende:
Als tip en verfraaiing van het forum hier dan maar even een fotootje...
quote:Nog maar een foto dan?
Op zondag 15 juni 2003 14:28 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Lijkt op dinges van de Pogues maar die zal het wel niet zijn...
John Lydon herinnert hem als een van de originele punks, die vaak bij de concerten van de Sex Pistols was. Zelf had hij toentertijd ook een punkband...
En hier zie je hem als acteur () in LOTR...
En hier zie je hem tijdens een optreden...
quote:Ja dus...
Op zondag 15 juni 2003 15:32 schreef dolle_hond het volgende:
shane mcGowan
Jammer voor Gambolputty...
Toen Shane MacGowan in The Nipple Erectors zat kwam hij vaak bij Sex Pistols concerten in een shirt van de Engelse vlag. Toen hij echter The Pogues oprichtte, werd dit shirt echter vervangen door een shirt van de Ierse vlag. John Lydon, zelf ook van Ierse afkomst, vond dit briljant, nationaliteit wisselen, om zake je muziek...
Maar goed punt en vraag voor Dolle Hond...
Oja, en die groep hoge katholieken, waren natuurlijk The Popes!!!
quote:Ik ken de beste man niet dus een gokje: Red hot chili peppers
Op zondag 15 juni 2003 16:05 schreef dolle_hond het volgende:
Van welke band is de film/documentaire door Jem Cohen geregisseerd (en hij heeft hun muziek ook nog bij enkele korte films gebruikt)
quote:Ikke eikel
Op zondag 15 juni 2003 14:28 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Lijkt op dinges van de Pogues maar die zal het wel niet zijn...
Ik vind het één van de minste U2-nummers maar een zekere humor heeft het wel: waar kwam de inspiratie voor het nummer "The sweetest thing" vandaan?
quote:was dat niet omdat hij de verjaardag van zijn vrouw vergeten was?
Op zondag 15 juni 2003 22:10 schreef Gambolputty het volgende:
Tussenvraag dan maar:Ik vind het één van de minste U2-nummers maar een zekere humor heeft het wel: waar kwam de inspiratie voor het nummer "The sweetest thing" vandaan?
quote:ik wil nog wel een hintje gooien:
Op zondag 15 juni 2003 21:58 schreef Gambolputty het volgende:
Volgens Google is er nog geen goed antwoord gegeven op de vraag van Dolle Hond maar het ligt een beetje stil; misschien deze vraag ff parkeren en een nieuwe opgooien?
de titel van de film is Instrument
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:44 schreef placebeau het volgende:[..]
was dat niet omdat hij de verjaardag van zijn vrouw vergeten was?
vandar ook de clip
De clip was idd nogal duidelijk op dat punt
quote:dankuwel
Op zondag 15 juni 2003 22:51 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Yep & Placebeau +1 en nu gauw verder met de vraag van Dolle Hond
De clip was idd nogal duidelijk op dat punt
(indochine heeft geen film/docu gemaakt en hun dvd's heten Divisions de la Joie en Indo Live)
ik zal wel een user comment van IMDB als hint neergooien:
quote:van mij mag je m wel scoren, dan
Op maandag 16 juni 2003 09:32 schreef Berkery het volgende:
Ik had gisteravond al op imdb gespiekt, maar met deze info zou ik het geraden kunnen hebben
want deze info is wel een grote hint idd
quote:Naah, word wel geraden denk ik.
Op maandag 16 juni 2003 09:35 schreef dolle_hond het volgende:[..]
van mij mag je m wel scoren, dan
want deze info is wel een grote hint idd
Ik heb ze een jaar of 8 geleden nog gezien in Paradiso, samen met Smog en Sebadoh, voor 12 gulden 50.
quote:dan zou ook Shellac kunnen. dat is wel m'n laatste gok
Op maandag 16 juni 2003 10:32 schreef Berkery het volgende:Ik heb ze een jaar of 8 geleden nog gezien in Paradiso, samen met Smog en Sebadoh, voor 12 gulden 50.
quote:
Op maandag 16 juni 2003 10:42 schreef ranja het volgende:[..]
dan zou ook Shellac kunnen. dat is wel m'n laatste gok
ken ik niet
helpt het je als ik zeg dat mijn vriendin gek is van de band en de DVD geregeld gedraaid wordt bij ons thuis? Ik vind sommige nummers leuk en andere minder. Qua muziek zijn ze wel ok.
ze zijn ooit in de voorloper van deze reeks aan bod geweest en toen zijn ze in een foto uiteindelijk geraden (niet door mij, ik zag het toen "te laat").
quote:ik ken je vriendin niet, dus helaas
Op maandag 16 juni 2003 10:46 schreef dolle_hond het volgende:helpt het je als ik zeg dat mijn vriendin gek is van de band en de DVD geregeld gedraaid wordt bij ons thuis?
quote:
Op maandag 16 juni 2003 10:56 schreef Berkery het volgende:
Nu maar wachten tot iemand het goede antwoord geeft. Gelukkig ben ik een Geduldige Jongen.
quote:Wie-o-wie kopt 'm in?
I am a patient boy
I wait, I wait, I wait, I wait
My time is like water down a drain
Everybody's moving,
Everything is moving
Please don't leave me to remain
quote:heb lang genoeg geduurd
Op maandag 16 juni 2003 11:12 schreef Litpho het volgende:
Fugazi maar even inkoppen dan?
Litpho +1
quote:Dat was uiteraard te simpel gedacht
Op maandag 16 juni 2003 11:19 schreef Gambolputty het volgende:
Drive my car? Wel erg simpel gedacht maar je weet t niet..
quote:Something dan?
Op maandag 16 juni 2003 11:20 schreef Litpho het volgende:[..]
Dat was uiteraard te simpel gedacht
.
quote:Om de een of andere rare reden was dat inderdaad Help!.
Op maandag 16 juni 2003 11:23 schreef dolle_hond het volgende:
help!
zal ik maar weer eens een simpele doen?
De zanger van Love Spit Love heeft vroeger successen gehad in een andere band, welke?
quote:De reclame van Philips, met 'Getting better (it can't get no worse)', heb ik ook nooit begrepen.
Op maandag 16 juni 2003 11:25 schreef Litpho het volgende:[..]
Om de een of andere rare reden was dat inderdaad Help!.
quote:Love Spit Love is vooral bekend van de cover van How Soon is Now in de intro van ehm, Charmed/Angel/Buffy (ken die progs niet zo uit elkaar)
Op maandag 16 juni 2003 11:33 schreef dolle_hond het volgende:
gohzal ik maar weer eens een simpele doen?
De zanger van Love Spit Love heeft vroeger successen gehad in een andere band, welke?
quote:Eentje voor Ranja dus..
Op maandag 16 juni 2003 11:49 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Love Spit Love is vooral bekend van de cover van How Soon is Now in de intro van ehm, Charmed/Angel/Buffy (ken die progs niet zo uit elkaar)
quote:Tja, ik ken alleen dat nummer van hun. Verder geen idee. En het is Charmed
Op maandag 16 juni 2003 11:51 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Eentje voor Ranja dus..
quote:hoeft helemaal niet. ik kwam eens met zappen langs zoiets en hoorde het. ik herkende zijn stem meteen en kwam er met een beetje zoeken achter dat LSL zijn nieuwe band is.
Op maandag 16 juni 2003 11:51 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Eentje voor Ranja dus..
quote:
Op maandag 16 juni 2003 11:54 schreef dolle_hond het volgende:[..]
hoeft helemaal niet. ik kwam eens met zappen langs zoiets en hoorde het. ik herkende zijn stem meteen en kwam er met een beetje zoeken achter dat LSL zijn nieuwe band is.
quote:Psychedelic Furs
Op maandag 16 juni 2003 12:07 schreef dolle_hond het volgende:
foto van de gezochte band
quote:idd
Op maandag 16 juni 2003 12:11 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Psychedelic Furs
en heel herkenbare stem van Richard Butler
Gambolputty +1
overkomst tussen de volgende nummers:
De kapitien deel II
Great song of indifference
Subterranean Homesick Blues
En er komen zo nog wat andere bij maar die moet ik nog ff opzoeken
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 16-06-2003 12:25]
De kapitien deel II
Jimmy
For what it's worth
Space Oddity
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 16-06-2003 12:41]
quote:Het zijn allemaal titels van nummers waar de titel niet in de tekst voorkomt?
Op maandag 16 juni 2003 12:31 schreef Gambolputty het volgende:
Ietsje uitgebreid:De kapitien deel II
Jimmy
For what it's worth
Space Oddity
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:43 schreef Berkery het volgende:[..]
Het zijn allemaal titels van nummers waar de titel niet in de tekst voorkomt?
Berkery +1
Rod Stewart
Joey Ramone
Bono
Lou Reed
Ron Wood
...en (maar geen punt) voor degene die ook weet waarom ik juist 'hem' als 'odd one out' nam.
quote:Ron Wood is de enige die ook met die naam geboren is? zie hierboven
Op maandag 16 juni 2003 13:25 schreef Berkery het volgende:
Wie hoort er in dit rijtje niet thuis en waarom niet:Rod Stewart
Joey Ramone
Bono
Lou Reed
Ron Wood...en
(maar geen punt) voor degene die ook weet waarom ik juist 'hem' als 'odd one out' nam.
quote:Geen idee.... 't is in ieder geval niet wat ik zoek.
Op maandag 16 juni 2003 13:26 schreef Litpho het volgende:
Ron Wood is de enige die onder zijn echte naam bekend is?
quote:Ron Wood is nooit frontman van een band geweest?
Op maandag 16 juni 2003 13:25 schreef Berkery het volgende:
Wie hoort er in dit rijtje niet thuis en waarom niet:Rod Stewart
Joey Ramone
Bono
Lou Reed
Ron Wood...en
(maar geen punt) voor degene die ook weet waarom ik juist 'hem' als 'odd one out' nam.
quote:Klopt op zich wel, maar Keith Richards en Bob Dylan passen ook in dit rijtje.
Op maandag 16 juni 2003 13:41 schreef ullie het volgende:[..]
Ron Wood is nooit frontman van een band geweest?
Dus
quote:Joey kweekt alleen nog maar wormen
Op maandag 16 juni 2003 14:01 schreef Gambolputty het volgende:
Joey Ramone fokt als enige geen cavia's maar konijnen?
quote:Ja, maar welke?
Op maandag 16 juni 2003 14:22 schreef Gambolputty het volgende:
Allemaal onderdeel van Artists United Against Apartheid behalve die ene?
Ron Wood wel
quote:Heel wel
Op maandag 16 juni 2003 14:41 schreef Gambolputty het volgende:
Rod Stewart?
Rod Stewart is de 'odd one out', de anderen speelden mee op "(I ain't gonna play) Sun City" uit 1985.
En waarom ik nu juist Rod Stewart koos: Hij was een van die artiesten die de inspiratie vormden voor dat nummer, hij speelde in 1985 namelijk wel in Sun City.
Gambolputty de von Ausfern-schplenden-schlitter-crasscrenbon-fried-digger-dingle-dangle- dongle-dungle-burstein-von-knacker-thrasher-apple-banger-horowitz- ticolensic-grander-knotty-spelltinkle-grandlich-grumblemeyer- spelterwasser-kurstlich-himbleeisen-bahnwagen-gutenabend-bitte-ein- nurnburger-bratwustle-gernspurten-mitz-weimache-luber-hundsfut- gumberaber-shonedanker-kalbsfleisch-mittler-aucher von Hautkopft of Ulm + 1
quote:Zeg maar Johan
Op maandag 16 juni 2003 14:45 schreef Berkery het volgende:[..]
Heel wel
Rod Stewart is de 'odd one out', de anderen speelden mee op "(I ain't gonna play) Sun City" uit 1985.
En waarom ik nu juist Rod Stewart koos: Hij was een van die artiesten die de inspiratie vormden voor dat nummer, hij speelde in 1985 namelijk wel in Sun City.
Gambolputty de von Ausfern-schplenden-schlitter-crasscrenbon-fried-digger-dingle-dangle- dongle-dungle-burstein-von-knacker-thrasher-apple-banger-horowitz- ticolensic-grander-knotty-spelltinkle-grandlich-grumblemeyer- spelterwasser-kurstlich-himbleeisen-bahnwagen-gutenabend-bitte-ein- nurnburger-bratwustle-gernspurten-mitz-weimache-luber-hundsfut- gumberaber-shonedanker-kalbsfleisch-mittler-aucher von Hautkopft of Ulm + 1
Poging to crypto:
Het gezag voelt zich verlaten
Nummer + artiest
quote:Living on my own door Freddie Mercury
Op maandag 16 juni 2003 14:48 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Zeg maar Johan
![]()
Poging to crypto:
Het gezag voelt zich verlaten
Nummer + artiest
quote:Mmm...ook heel aardig maar niet wat ik in gedachten had/
Op maandag 16 juni 2003 14:52 schreef PPL het volgende:[..]
Living on my own door Freddie Mercury
(Freddy Mercury -> Queen = voila gezag)
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:58 schreef Berkery het volgende:
The Police - So Lonely
Berkery +1
Je ziet 7 zangeressen, neem van elke zangeres de eerste letter van de voornaam.
Deze letters samen vormen na wat geschuif weer de naam van een band.
Welke?
Nathalie Imbruglia
Dusty Springfield
Linda Ronstadt
Chrissie Hynde
Alannah Myles
Norah Jones
Avril Lavigne
quote:Helemaal goed
Op maandag 16 juni 2003 15:13 schreef ranja het volgende:
ClannadNathalie Imbruglia
Dusty Springfield
Linda Ronstadt
Chrissie Hynde
Alannah Myles
Norah Jones
Avril Lavigne
ranja + 1
quote:is a perfect example of an artist whose biggest hit is not representative of her overall output. When people think of
, they think of her 1986 single
a very Madonna-ish R&B/pop gem. It isn't surprising that
is as Madonna-ish as it is; the song was produced by Jellybean Benitez (who is known for his work with the Material Girl), and it was co-written by Stephen Bray (another person with a strong Madonna connection). But anyone who heard
's debut album,
, learned that most of the songs are neither urban contemporary nor dance-pop; overall,
is a pop/rock album. The LP's most dance-oriented tracks are
and an inspired cover of Donna Summer's 1979 classic
which has a strong Euro-dance flavor.
updates the tune, making it relevant to the hi-NRG scene of 1986. But the rest of the tracks are straight-up pop/rock; that is true whether
's producer is Harold Faltermeyer on
and
or Keith Forsey on
. It should be noted that
is the only song on
that Benitez produced; although
was a big fan of dance-pop, she didn't want to be labeled a dance diva. And those who heard everything on
realized that urban and dance-pop only account for about 20% of this promising debut.
quote:Sheila E met The Unknown Album¿
Op maandag 16 juni 2003 15:32 schreef ranja het volgende:
Welke artiest/welk album?
[..]
quote:nee, geen Sheila E
Op maandag 16 juni 2003 16:00 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Sheila E met The Unknown Album¿
quote:Oja...
Op maandag 16 juni 2003 16:09 schreef ranja het volgende:[..]
nee, geen Sheila E
dan had er wel Prince in het stukje tekst gestaan...
terwijl ik in die tijd nog best wel top 40 minded was
quote:Ze is momenteel bij imdb bekender dan bij amg. Maar niet door haar acteerrollen.
Op maandag 16 juni 2003 16:29 schreef Gambolputty het volgende:
Tijd voor een hint?
quote:Ik heb ook maar ff gegoogled, ken haar dus inderdaad alleen maar van het nummer-waar-ze-niet-alleen-maar-van-bekend-wil-zijn... ze had wel een leuk schor stemmetje
Op maandag 16 juni 2003 16:33 schreef ranja het volgende:[..]
Ze is momenteel bij imdb bekender dan bij amg. Maar niet door haar acteerrollen.
helpt dit?
quote:klopt
Op maandag 16 juni 2003 16:46 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Ik heb ook maar ff gegoogled, ken haar dus inderdaad alleen maar van het nummer-waar-ze-niet-alleen-maar-van-bekend-wil-zijn... ze had wel een leuk schor stemmetje
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:50 schreef Luka het volgende:
Alisha - Babytalk. Dat is i.i.g. een nummer uit die periode maar of die Jellybean er iets mee te maken hadEn hoe dat album heette al helemaal
quote:Hmm, gokje: Jaki Graham
Op maandag 16 juni 2003 19:03 schreef Gambolputty het volgende:[..]
heb al gegoogled, zij is het niet
quote:Goed zo... ik neem aan dat je niet gegoogled hebt
Op maandag 16 juni 2003 19:10 schreef MilkKisses het volgende:
E.G. Daily
Over welke groep + album gaat dit:
It was clear that was a difficult, turbulent experience for
it was such a troubled-sounding record that it was hard to tell where they would go next. Apparently that was as true for the band as it was for the listeners, since
spent over three years preparing an album, cutting nearly a full record with longtime producer Chris Thomas before scrapping it all and entering the studio with cult hero (and
inspiration) Scott Walker. The pairing was intriguing but problematic, since Walker is not known as a producer and his recent recordings, such as Tilt and Pola X, were as inscrutable as
was lucidly literate. Miraculously, the pairing resulted in the vibrant, reaffirming reinvention of
, an album that hints at music from
distant past (it's much closer to
than anything they've done since, though it has elements of the epics scattered through
) while finding a new voice for the band and
as a lyricist. It's easy to see that this is a mature album, but that suggests a studied self-consciousness and safe, coffee-table artiness. This is maturation in a different sense
has lived through dark times, as was evident in
, and still sees difficulty in the present and past (the haunting centerpiece of "
"), but here he embraces life, even seeing his place in the grand scheme of things. Previously,
sleek music had been as darkly romantic as a drunken late night in a metropolis, and
lyrics were wittily urbane, embracing and mocking the idiosyncrasies of contemporary life, but here the music is considerably more organic
synth, a former signature, can barely be heard and
elaborately detailed lyrics are trim and focused, filled with nature imagery. This is hardly a pastoral album, though, even with the occasional string section and acoustic guitars, nor does this sound like
version of a Scott Walker album. Instead, this is an emotional and musical breakthrough, finding the band leaping beyond the claustrophobic
and consolidating their previous obsessions, creating a textured, reflective record that in its own measured way is as impassioned as
it's just that
is railing against the impulses within himself, and he winds up finding a way out. As such,
is warm and embracing, even when it delves into darkness, never nearly as despairing as
, and nearly as affirming as
. And if that record was the mis-shaped misfit finally letting the world know that he was special, this is that same misfit turning inward, realizing that the world itself is special. Not the kind of thing that results in a massive hit, but it's tremendously rewarding all the same.
quote:Toch al 3/4 van de bandnaam..
Op maandag 16 juni 2003 20:38 schreef TIC het volgende:
tulp of zoiets herriner me iets ik herinner me vaag iets
nee ik hou het bij pulp
quote:Het ging over het album We Love Life...van Dulp, maar vooruit het punt is voor jou!
Op maandag 16 juni 2003 21:05 schreef TIC het volgende:
qulp
wulp
eulp
rulp
tulp
yulp
uulp
iulp
ioulp
pulp <---volgens mij is het die
aulp
sulp
dulp
fulp
gulp<-- klinkt wel aardignee ik hou het bij pulp
hahaaha
kon er eigenlijk nioet opkomen welke letter ervoor moest.
Maar aangezien TIC meestal moeilijke vragen stelt, mag iemand anders de vraag overnemen.
welke band ging eerst door het leven als Feedback en daarna The Hype voordat ze hun definitieve naam hadden?
quote:U2, kan helaas geen nieuwe vraag stellen sorry
Op maandag 16 juni 2003 21:45 schreef Gambolputty het volgende:
ik gooi er wel eentje op:welke band ging eerst door het leven als Feedback en daarna The Hype voordat ze hun definitieve naam hadden?
quote:
Op maandag 16 juni 2003 22:10 schreef Luka het volgende:[..]
U2
Luka +1
quote:vandaag wel, luka?
Op maandag 16 juni 2003 22:10 schreef Luka het volgende:[..]
U2, kan helaas geen nieuwe vraag stellen sorry
Hieronder staan 9 titels van singles. Zoek de bands erbij (zonder 'the' e.d.), neen daarvan de eerste letter, en vorm met de gevonden letters een andere songtitel.
Oplossing is de band horend bij die songtitel.
Locomotion
Love's great adventure
My lui-louise
Rock'n'roll is king
Shame
Talk of the town
Turn your back on me
What's your name
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 11:57 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb er 3, waarvan 1 dubi. want locomotion kan wel meer dan OMD zijn
quote:Kijken of we het gezamenlijk vlot kunnen trekken:
Op dinsdag 17 juni 2003 11:29 schreef ranja het volgende:
puzzeltje:
Hieronder staan 9 titels van singles. Zoek de bands erbij (zonder 'the' e.d.), neen daarvan de eerste letter, en vorm met de gevonden letters een andere songtitel.
Oplossing is de band horend bij die songtitel.Locomotion
Love's great adventure
My lui-louise
Rock'n'roll is king
Shame
Talk of the town
Turn your back on me
What's your name
Locomotion - OMD
Love's great adventure
My lui-louise
Rock'n'roll is king - ELO
Shame - Shirley And Company ?
Talk of the town
Turn your back on me - Kajagoogoo
What's your name - Zinno
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 12:11 schreef Gambolputty het volgende:Shame - Shirley And Company ?
Dat is Shame shame shame volgens mij. en dan nog.
quote:Ik tel er 8 of is dat weer een extra aanwijzing? Een spatie ofzo ipv een vraagteken?
Op dinsdag 17 juni 2003 11:29 schreef ranja het volgende:
puzzeltje:
Oplossing is de band horend bij die songtitel.Locomotion
Love's great adventure
My lui-louise
Rock'n'roll is king
Shame
Talk of the town
Turn your back on me
What's your name
quote:Heet dat nummer niet My Sweet Louise o.i.d?
Op dinsdag 17 juni 2003 12:20 schreef ranja het volgende:
3 = zelfde zanger als You ain't seen nothing yet. Maar dan met een andere band.
5 = geen hits gehad met Take the L en Days are OK.
quote:nee, foute telling van mij
Op dinsdag 17 juni 2003 12:21 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Ik tel er 8 of is dat weer een extra aanwijzing? Een spatie ofzo ipv een vraagteken?
quote:volgens mijn singlehoes niet, maar je hebt wel het juiste nummer.
Op dinsdag 17 juni 2003 12:22 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Heet dat nummer niet My Sweet Louise o.i.d?
quote:3= The Guess Who?
Op dinsdag 17 juni 2003 12:20 schreef ranja het volgende:
3 = zelfde zanger als You ain't seen nothing yet. Maar dan met een andere band.
5 = geen hits gehad met Take the L en Days are OK.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 12:24 schreef ullie het volgende:[..]
3= The Guess Who?
dat is ook die zanger, maar ik bedoel z'n 3e band...
OMD
Ultravox
?
ELO
?
Pretenders
Kajagoogoo
Zinno
quote:Zo dan:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:25 schreef ranja het volgende:
5 is een band met zangeres. Hadden een redelijk grote zomerhit in 1983.
OMD
Ultravox
?
ELO
Motels?
Pretenders
Kajagoogoo
Zinno
quote:ondanks mijn fout toch goed
Op dinsdag 17 juni 2003 13:30 schreef Gambolputty het volgende:
Klopt niet gezien de letters maar ik haal er alleen popmuzik van M uit.
de ontbrekende titels:
My Lui-louise - Iron horse
Shame - Motels
(Girlfriend - Pebbles)
Nieuwe:
Welk nummer van de Police is "recentelijk" in een iets andere versie uitgebracht?
In de clip speelde een goudvis de hoofdrol.
Het nummer is een aardige kandidaat voor Het-nummer-met-de-langste-naam-wedstrijd
?staat op een van de cds van mn moeder het zou kunnen?
quote:When the world is running down, you make the best of what's still around is volgens mij de langste Police titel
Op dinsdag 17 juni 2003 15:40 schreef ranja het volgende:
een lange titel van de Police? Every little thing she does is magic...
Wat is (naast het feit dat het een heerlijk nummer is) de reden dat Iggy Pop zo'n grote hit had in Nederland met 'Lust for life' ?
Ik ben ff eten koken, antwoord staat in m'n profiel
quote:Omdat hij daarbij de TopPop-studio verbouwde?
Op dinsdag 17 juni 2003 17:38 schreef Berkery het volgende:
Ok, een makkelijkeWat is (naast het feit dat het een heerlijk nummer is) de reden dat Iggy Pop zo'n grote hit had in Nederland met 'Lust for life' ?
Ik ben ff eten koken, antwoord staat in m'n profiel
quote:juist.
Op dinsdag 17 juni 2003 17:44 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Omdat hij daarbij de TopPop-studio verbouwde?
quote:Geweldige opname was dat
Op dinsdag 17 juni 2003 17:45 schreef ranja het volgende:[..]
juist.
een makkie:
Link tussen:
Blur
All Saints
VOF de Kunst
quote:Liedje over koffie
Op dinsdag 17 juni 2003 18:04 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Geweldige opname was dat
een makkie:
Link tussen:
Blur
All Saints
VOF de Kunst
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 18:05 schreef Luka het volgende:[..]
Liedje over koffie
Black Coffee van All Saints
Coffee & TV van Blur
En één kopje koffie van VOF de Kunst
Luka +1
Kleine hoeveelheid op vakantie in Jamaica
Artiest + Titel
quote:10 CC - Dreadlock Holiday?
Op dinsdag 17 juni 2003 18:12 schreef Luka het volgende:
Ok dan, een crypto:Kleine hoeveelheid op vakantie in Jamaica
Artiest + Titel
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 18:13 schreef Gambolputty het volgende:[..]
10 CC - Dreadlock Holiday?
Het nummer "(Free) Nelson Mandela" was van The Special AKA.
Welke band zat hierachter?
kweet alleen geen nieuwe vraag (als deze goed is dan...)
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 18:35 schreef m@x het volgende:
The Specials?kweet alleen geen nieuwe vraag (als deze goed is dan...)
quote:Geen idee, volgens mij staat het huis van Owen Paul wel te koop (naast dat van Ozzy). Maar das geen antwoord natuurlijk.
Op dinsdag 17 juni 2003 18:40 schreef m@x het volgende:
Welke band werd opgericht door de broer van Owen Paul (favourite waste of time)
quote:Okay, superhint... de band die bedoeld wordt vraagt of je ze niet wil vergeten.
Op dinsdag 17 juni 2003 18:40 schreef m@x het volgende:
Welke band werd opgericht door de broer van Owen Paul (favourite waste of time)
quote:Erg bekend?
Op dinsdag 17 juni 2003 19:07 schreef m@x het volgende:[..]
Okay, superhint... de band die bedoeld wordt vraagt of je ze niet wil vergeten.
quote:Zeker niet met de hint d'r bij....maar ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm pas begreep nadat ik had opgezocht wie het waren.
Op dinsdag 17 juni 2003 19:36 schreef m@x het volgende:
Kom op mensen, zo moeilijk is ie nu toch niet meer?
quote:Dan zou men het inmiddels toch moeten weten. Stelletje simpele zielen
Op dinsdag 17 juni 2003 19:43 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Zeker niet met de hint d'r bij....maar ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm pas begreep nadat ik had opgezocht wie het waren.
quote:hehe, helemaal goed!
Op dinsdag 17 juni 2003 19:47 schreef MilkKisses het volgende:
Simple Minds
combines elements of European folk music particularly music from the Middle Ages and the Renaissance with ambient pop and worldbeat flourishes. Their songs are of lost beauty, regret and sorrow, inspiration and nobility, and of the everlasting human goal of attaining a meaningful existence.
Over the course of their career, has featured a multitude of members, but two musicians have remained at the core of the band guitarist
and vocalist
.
had previously been the lead vocalist and bassist for the Australian-based punk band the Scavengers, a group who were never able to land a recording contract. In 1979, the band changed their name to the Marching Girls, but they still weren't able to sign a contract. The following year,
left the group and began experimenting with electronic music, particularly tape loops and rhythms. In 1981,
formed
with
, Paul Erikson, and Simon Monroe. By 1982,
and
decided to relocate to London; Erikson and Monroe decided to stay in Australia.
Within a year, had signed a record deal with 4AD. In the spring of 1984, they released their eponymous debut album, comprised of songs the pair had written in the previous four years. By the end of the year, the group had contributed two tracks to It'll End in Tears, the first album by This Mortal Coil, and had released an EP called
. In 1985,
released their second album,
. The album helped build their European cult following, peaking at number two on the U.K. indie charts.
For the next two years, were relatively quiet, releasing only two new songs in 1986, both which appeared on the 4AD compilation Lonely Is an Eyesore.
, the group's third album, appeared in 1986. In 1988, the band released their fourth album,
and wrote the score for the Agustin Villarongas film, El Nino de La Luna, which also featured
in her acting debut.
,
fifth album, was released in 1990. Also in 1990, the group toured America for the first time, earning rave reviews. The following year, the group was involved in various festivals and theatrical productions. In 1991, the compilation
was released on Rykodisc, making it the first American release of
music. Early in 1993, the group provided the score to Baraka and contributed songs to Sahara Blue. In the fall of 1993, the group released
, which became their first proper studio album to receive an American release.
was a cult success throughout the U.S. and Europe. It was followed by another American and European tour, which was documented on the 1994 album and film,
. In 1995, }:|released her debut solo album,
. In the summer of 1996,
released
and embarked on an international tour.
quote:Ik had geen idee dus maar ff google aangeslingerd...ik ken alleen de naam..
Op dinsdag 17 juni 2003 20:21 schreef MilkKisses het volgende:[..]
nope..
ik heb er nog nooit van gehoord.
heb gegoogeld
Similar Artists: Bel Canto, Delerium, Deep Forest, Enigma, Cocteau Twins, Kate Bush, Barbara Gogan, Cranes, Peter Gabriel, Manic Street Preachers, The Psychedelic Furs, Peter Murphy, Nick Cave, Brendan Perry, Tori Amos, Sinéad O'Connor
Roots and Influences: Brian Eno, Gregorian Chant, Tangerine Dream
quote:Dan had ik het nog niet geweten
Op dinsdag 17 juni 2003 21:15 schreef MilkKisses het volgende:
Een hint dan:Similar Artists: Bel Canto, Delerium, Deep Forest, Enigma, Cocteau Twins, Kate Bush, Barbara Gogan, Cranes, Peter Gabriel, Manic Street Preachers, The Psychedelic Furs, Peter Murphy, Nick Cave, Brendan Perry, Tori Amos, Sinéad O'Connor
Roots and Influences: Brian Eno, Gregorian Chant, Tangerine Dream
quote:Ow shit een vraag.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:00 schreef Gambolputty het volgende:
Tong80?
Cryptisch :
Deze poppen kwamen uit een wereldstad.
quote:bandnaam? of zit er ook een titel in?
Op dinsdag 17 juni 2003 23:12 schreef tong80 het volgende:[..]
Ow shit een vraag.
Cryptisch :
quote:Bandnaam.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:15 schreef ranja het volgende:[..]
bandnaam? of zit er ook een titel in?
quote:New York Dolls?
Op dinsdag 17 juni 2003 23:12 schreef tong80 het volgende:[..]
Ow shit een vraag.
Cryptisch :
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 23:20 schreef Gambolputty het volgende:[..]
New York Dolls?
quote:Shit ik was even weg. Klopt.
Op dinsdag 17 juni 2003 23:20 schreef Gambolputty het volgende:[..]
New York Dolls?
Will Smith is erg milieubewust gezien zijn recycling van hits zoals I Wish van Stevie Wonder als basis van Wild Wild West.
Welk nummer heeft hij gerecycled in Men In Black?
quote:Al sla je me dood misschien ?
Op woensdag 18 juni 2003 00:15 schreef Gambolputty het volgende:
Nieuwe vraag:Will Smith is erg milieubewust gezien zijn recycling van hits zoals I Wish van Stevie Wonder als basis van Wild Wild West.
quote:Send me forget me nots -> Da's simpel.
Op woensdag 18 juni 2003 00:15 schreef Gambolputty het volgende:
Nieuwe vraag:Will Smith is erg milieubewust gezien zijn recycling van hits zoals I Wish van Stevie Wonder als basis van Wild Wild West.
quote:Ik heb het opgezocht, hij vroeg alleen het nummer en titel is goed. Patricia Rushen was 't
Op woensdag 18 juni 2003 08:46 schreef PPL het volgende:[..]
Send me forget me nots -> Da's simpel.
De uitvoerende ben ik niet helemaal zeker trouwens.
Ik dacht dat het Royce Rose was (?)
Next!
quote:Volgens mij is het Patrice Rushen - Forget Me Nots maar puntje voor PPL
Op woensdag 18 juni 2003 09:14 schreef Berkery het volgende:[..]
Ik heb het opgezocht, hij vroeg alleen het nummer en titel is goed. Patricia Rushen was 't
Next!
quote:Ik ben bezig met een vraag.
Op woensdag 18 juni 2003 09:18 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Volgens mij is het Patrice Rushen - Forget Me Nots maar puntje voor PPL
Titel en uitvoerende zoek ik.
Nou schatje daar sta je dan, met je kleine hoofd in je hand.
Oh mijn god, je kan niet geloven dat het weer gebeurd.
Je schatje is er vandoor en je bent helemaal alleen en het ziet eruit als het einde.
Je bent terug op straat en je probeert je te herinneren.
Hoe begin je opnieuw ? Je weet niet of je het wel kan.
Je geeft niet veel om de aanraking van een vreemdeling, maar je kan je man niet vasthouden.
Je had nooit gedacht dat je alleen zou zijn, zo ver beneden de lijn.
En ik weet waar je aan denkt je bent bang dat het
is.
The herfst-bladen zetten je aan het denken.
Over de eerste keer dat je viel.
Je hield niet teveel van de jongen, je hield slechts veels te goed van deze jongen.
Dus je leeft van dag tot dag en je droomt over morgen.
En de uren gaan voorbij als minuten en de schaduwen komen om te blijven.
Dus neem je een beetje iets, om ze weg te jagen.
Ik had zoveel dingen kunnen doen, schatje, als ik mijn gedachten had kunnen stoppen...
...afvragend wat ik achter heb gelaten en zorgend makend over deze
quote:Tipje van sluier.
Op woensdag 18 juni 2003 10:33 schreef Berkery het volgende:
Ik-heb-geen-idee
(Ik ga nu overigens in meeting maar blijf in de buurt lurken.
Een reaktie kan dus eventjes vertraagd zijn)
quote:Zie boven je post.
Op woensdag 18 juni 2003 10:54 schreef Z het volgende:
Klein hintje misschien...
quote:Ik heb 't ook opgezocht, maar ook ik ken het nummer niet. The
Op woensdag 18 juni 2003 11:10 schreef Gambolputty het volgende:
't is van een bekende band, dat wel, maar ken het nummer niet.
quote:Het heeft wat te maken met een album van ze dat over een bevriezende duivel gaat...
Op woensdag 18 juni 2003 11:48 schreef Berkery het volgende:[..]
Ik heb 't ook opgezocht, maar ook ik ken het nummer niet. The
natuurlijk wel
quote:Meer z'n woonplaats toch?
Op woensdag 18 juni 2003 12:05 schreef PPL het volgende:[..]
Het heeft wat te maken met een album van ze dat over een bevriezende duivel gaat...
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 12:41 schreef Litpho het volgende:
The Eagles - Lyin' Eyes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |