abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:17:29 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_41161623
kijk hassan, je bent hier natuurlijk inde hormonenfabriek beland maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je vrouw er over denkt... over jouw manier van doen en denken bedoel ik.
Natuurlijk snap ik dat het niet leuk is als je als man zijnde gebruikt wordt om op af te reageren, das niet fijn. Dat je daar als zwangere vrouw een beetje op kan en probeert te letten is een redelijke "eis" om te stellen op zich. Maar toch he... het zijn dus idd die hormonen die het hem doen. de meest redelijke, rationele vrouwen kunnen echt veranderen in emotionele wrakjes en soms heb je jezelf echt niet in de hand, zo is het. Persoonlijk zou ik dan dus echt furieus worden als jij met je theorietjes aan zou komen maar misschien is jouw vrouw heel anders en vind ze het prettig ofzo juist. Mag aannemen dat ze je kende voordat jullie gingen trouwen en aan deze zwangerschap begonnen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:18:17 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41161657
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:13 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

yups, kwam allemaal naar voren. Gastcolleges van zwangere vrouwen, tijdens en na de zwangerschap. En zoals het hoort op school ook de achtergrond ervan, wat en welke chemische processen er zijn, wat het met je doet en vooral interessant, hoe je het kan aanpakken.

Dus zo'n beetje een spoedcursus zwangerschapsomgang. Net als dat je ook effe moet zeggen dat ik een engerd ben, vindi k jammer.
Nog een laatste reactie van mij dan, aparte opleiding? Nog nooit gehoord dat dat zo gaat. Heb op mijn opleiding een module vrouw en gezondheid gehad, die werd gegeven voor een professional (ik dacht een arts, maar kan ook een fysiotherapeut zijn geweest).

Lijkt me overigens wel leuk, om als zwangere een zaal vol wijsneuzerige studenten op stang te jagen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41161687
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:04 schreef chacama het volgende:
En dan nog even een reactie op je studie. In welk hoofdstuk stond hoe werken hormonen in de zwangerschap bij een vrouw en wat doet dit met haar lichamelijk en geestelijk????? Want dan wil ik graag even een kopie. Dan kan ik me er deze keer wat beter op voorbereiden...
Ik zal het effe voor je opzoeken, het is wel in het engels he !!
quote:
Ik blijf je nog steeds het voordeel van de twijfel geven, maar moet er wel bij zeggen dat je eigenlijk over hormonen en de gevolgen voor het vrouwelijk lichaam pas mee kan praten als je het zelf hebt meegemaakt. Dus als jij in je vorige leven een zwanger vrouw bent geweest en dit nog bewust kunt herinneren dan kun je beweren dat we niet mogen zeuren enz. m.b.t. onze zwangerschap. Als dit niet zo is dan zou ik tussen alle regels doorlezen en ons advies ter harte nemen.....
Kan ik niet en zal ik nooit kunnen, ben ten slotte een mannetje he.
quote:
En kom nou niet met alle verhalen van gynecaelogen die wel kunnen meeleven ect., want zolang je zelf niet zwanger bent geweest kun je het niet weten hoe het is. En dat wordt niet voor niets door de medische wereld beaamt. Koop maar eens wat tijdschriften... Kinderen...Ouders van Nu. En lees wat er allemaal speelt en gebeurt.
Het waren geen gynecaelogen, ook geen stoffige professors, maar mannen, vrouwen, stellen die echte ervaringen kwamen vertellen. De docent haakte er dan steeds op in en vertelde de academische achtergrond ervan, met de ontdekkingen die gedaan zijn op dat gebied en de conclusies ervan.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_41161816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:18 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Nog een laatste reactie van mij dan, aparte opleiding? Nog nooit gehoord dat dat zo gaat. Heb op mijn opleiding een module vrouw en gezondheid gehad, die werd gegeven voor een professional (ik dacht een arts, maar kan ook een fysiotherapeut zijn geweest).

Lijkt me overigens wel leuk, om als zwangere een zaal vol wijsneuzerige studenten op stang te jagen!
Precies, nee dit waren een paar speciale colleges, in het leven geroepen door o.a. ikzelf via de studievereniging in overleg met de opleidingsraad. Gewoon omdat het zo'n menselijk fenomeen is en steeds terugkomt. Dit soort dingen zal je ook nooit in de bladen lezen, ja alleen de ervaringen, maar de wetenschappelijke ontdekkingen ervan niet en al zeker niet de conclusies die eruit zijn gekomen, dan moet je nl. echt ook zelf de boeken in duiken. Ik vind dat toevallig erg leuk en interessant en dacht het hier te vinden ook een beetje, maar dit is meer een hassan-bash topic geworden.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:23:48 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_41161921
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:21 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

... maar dit is meer een hassan-bash topic geworden.
nou, dat is denk ik niet zozeer de bedoeling, maar wat je schrijft raakt een hoop mensen, omdat we weten hoe we ons voelen of gevoelt hebben tijdens de zwangerschap.... en de haren gaan wat overeind staan van je posts...
stormy waters...
sailin'
pi_41162061
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:17 schreef Belana het volgende:
kijk hassan, je bent hier natuurlijk inde hormonenfabriek beland maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je vrouw er over denkt... over jouw manier van doen en denken bedoel ik.
Natuurlijk snap ik dat het niet leuk is als je als man zijnde gebruikt wordt om op af te reageren, das niet fijn. Dat je daar als zwangere vrouw een beetje op kan en probeert te letten is een redelijke "eis" om te stellen op zich. Maar toch he... het zijn dus idd die hormonen die het hem doen. de meest redelijke, rationele vrouwen kunnen echt veranderen in emotionele wrakjes en soms heb je jezelf echt niet in de hand, zo is het. Persoonlijk zou ik dan dus echt furieus worden als jij met je theorietjes aan zou komen maar misschien is jouw vrouw heel anders en vind ze het prettig ofzo juist. Mag aannemen dat ze je kende voordat jullie gingen trouwen en aan deze zwangerschap begonnen
Nogmaals, het zijn geen theorietjes, ik ben alleen maar een berichtgever. Wat ik vertel in zeer korte vorm, is het resultaat van decennialang onderzoek van anderen. Ik neem die kennis in mij op en probeerde het in een leuke discussie te gieten.

Mijn vrouw is zeer precies in wat ze doet. Op werk wordt ze ook geprezen daarom, maar thuis werkti die mentaliteit niet, want je hebt a. de structuur niet in je huis, b. de faciliteiten niet in huis, c. de mensen niet in huis. Dat en nog veel meer dingen, zijn idd een erg goed recept om gefrustreerd te raken, maar als je dat ook al weet, dan kan je er toch constructief mee omgaan?

Het is niet zo dat ik d'r op een stoel vastbindt en dan dwangcollege ga geven ofzo. Alles gebeurt in samenspraak en ieder kan zijn woord op tafel leggen. Als ik merk dat ze niet wil of kan zeggen, maar het niet kan verwoorden, dan help ik mee, dan vraag ik het 5-6-7-8 keer opnieuw in telkens eenandere vorm en manier.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:28:02 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41162105
Ok dan toch nog mijn laatste reactie.....stuk kun je mailen naar chacama@zeelandnet.nl. Het Engels zal ik geen problemen mee hebben aangezien ik op een Internationale school heb gezeten, misschien de medische termen, maar die zoek ik wel weer op....
Ook mij lijkt het een interessant college....zou het graag willen volgen. Al is het maar om te weten hoe verschillende zwangerschappen kunnen zijn en wat dan de medici daarvan zeggen.

Want alle hormonale buien op een stokje.... kan iemand mij uitleggen waarom ik bij Fleur een sinasappelverslaving had en nu een chocolade-verslaving. Waarom ik nu bij de gedachte aan sinaasappels al bijna over mijn nek ga en toen niet??

En dan nog een: waarom had ik bij Fleur alle energie van de wereld en kan ik nu bijna 24 uur per dag slapen....ik snap het zelf niet dussuh...

Oooohhhhhh hormonen....ik had nog zo beloofd om niet te reageren......
pi_41162114
Oi, Hassanjassan: echt echt echt......gaat gewoon heen uit dit topic en laat onszelf gewoon verbazen over wat de zwangerschap met ons doet, ben eeeeeeerg benieuwd wat jij gaat doen met nesteldrang. Ga jij bij elke verstoring in de hersenen, elke disbalans een discussie aan? Fijne vent, da's lekker als je schizofreen, depressief, of weetikveelwat bent...(zwanger??) De hoeveelheid hormonen die wij ons lijf binnengetouwd krijgen staan gelijk aan die van een puber, en geloof me: dat is balen hoor, om op je 35e je te voelen als een puber .....ga jij jezelf fijn rationaliseren en controleren als je in no-time een vertigvoudiging van hormonen toegediend krijgt en dan mag jij hier komen!!!!

greetz, Major.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_41162195
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:23 schreef Belana het volgende:

[..]

nou, dat is denk ik niet zozeer de bedoeling, maar wat je schrijft raakt een hoop mensen, omdat we weten hoe we ons voelen of gevoelt hebben tijdens de zwangerschap.... en de haren gaan wat overeind staan van je posts...
Nou ja, dat bedoel ik dus, je WEET hoe je je voelt of je hebt het al meegemaakt, dan lijkt het me handiger om niet als groep mij te gaan zitten bashen, want zo hou je alleen maar de houding en mentaliteit in stand, terwijl je geen snars opschiet, want je krijgt geen antwoorden, maar alleen steun en medeleven in zo'n groep.

Misshcien is dat mijn andere houding, maar ik zoek graag naar antwoorden en graag ook de achtergrond ervan als het effe kan. Zo groei ik als mens en kan ik dingen begrijpen. Dat is allemaal kennis die belangrijk is in mijn leven, vind ik.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:31:36 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_41162252
Nou, ik heb nog nooit van onderzoeken gehoord die gaan over het gedrag van de zwangere vrouw en hoe je daar mee om kunt gaan hoor. De meeste mensen accepteren het gewoon. Jij laat het allemaal heel eenvoudig klinken, alsof je iedere vorm van emotie maar even in de hand moet hebben of houden. Ja, we zijn in staat om een hoop in de hand te houden, dat ben ik met je eens, maar ik vind dat jij te veel verlangt. En het is heel persoonlijk wat ik nu ga zeggen, IK zou niet tegen dat gepsychologiseer kunnen, daar zou ik gewoonweg heel kriegel van worden. Maar heej, als jullie er samen gelukig mee zijn vind ik het best.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:33:08 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_41162339
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:30 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik dus, je WEET hoe je je voelt of je hebt het al meegemaakt, dan lijkt het me handiger om niet als groep mij te gaan zitten bashen, want zo hou je alleen maar de houding en mentaliteit in stand, terwijl je geen snars opschiet, want je krijgt geen antwoorden, maar alleen steun en medeleven in zo'n groep.
huh? ik deed een hele normale vriendelijke post dacht ik en met mij nog wel meer mensen hoor... PM girl en chacama stellen gewoon vragen e.d. toch?
stormy waters...
sailin'
pi_41162408
Als je als mens wil groeien, dan is het prettig als je échte gevoelens van mensen (in dit geval vrouwen die een kind in de maak hebben in hun lijf) niet gaat bagatelliseren en psychologiseren. Dat staat je echt niet netjes. Je hebt werkelijk géén idee wat zo iets groots (want dat is het) doet met een mens.
Variety is the spice of life
pi_41162451
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:28 schreef Catootje het volgende:
Oi, Hassanjassan: echt echt echt......gaat gewoon heen uit dit topic en laat onszelf gewoon verbazen over wat de zwangerschap met ons doet, ben eeeeeeerg benieuwd wat jij gaat doen met nesteldrang. Ga jij bij elke verstoring in de hersenen, elke disbalans een discussie aan? Fijne vent, da's lekker als je schizofreen, depressief, of weetikveelwat bent...(zwanger??) De hoeveelheid hormonen die wij ons lijf binnengetouwd krijgen staan gelijk aan die van een puber, en geloof me: dat is balen hoor, om op je 35e je te voelen als een puber .....ga jij jezelf fijn rationaliseren en controleren als je in no-time een vertigvoudiging van hormonen toegediend krijgt en dan mag jij hier komen!!!!

greetz, Major.
Wederom een voorbeeld van hassan-bashen, is er geen mod die hier wat aan kan doen? Stroman argumenten, strikvragen, persoonlijke aanvallen, bewijstlast ontduiken, en ga zo maar door.

Ik kan hier niks mee....
pi_41162617
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:31 schreef Belana het volgende:
Nou, ik heb nog nooit van onderzoeken gehoord die gaan over het gedrag van de zwangere vrouw en hoe je daar mee om kunt gaan hoor. De meeste mensen accepteren het gewoon. Jij laat het allemaal heel eenvoudig klinken, alsof je iedere vorm van emotie maar even in de hand moet hebben of houden. Ja, we zijn in staat om een hoop in de hand te houden, dat ben ik met je eens, maar ik vind dat jij te veel verlangt. En het is heel persoonlijk wat ik nu ga zeggen, IK zou niet tegen dat gepsychologiseer kunnen, daar zou ik gewoonweg heel kriegel van worden. Maar heej, als jullie er samen gelukig mee zijn vind ik het best.
Nee ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ze zijn er wel en daarom was het ook zo tof op er les in te krijgen. Ik laat het eenvoudig klinken, maar is het ook, het is iets menselijks en alles is natuurlijk per geval anders.
Teveel verlangen doe ik niet, ik streef idd wel naar het hoogst mogelijk, met de kennis dat je nooit perfectie zal halen, maar ondertussen heb je wel je best gedaan.
pi_41162661
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:33 schreef Belana het volgende:

[..]

huh? ik deed een hele normale vriendelijke post dacht ik en met mij nog wel meer mensen hoor... PM girl en chacama stellen gewoon vragen e.d. toch?
ja is niet tegen jou persoonlijke bedoeld.
pi_41162755
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:34 schreef nebelung het volgende:
Als je als mens wil groeien, dan is het prettig als je échte gevoelens van mensen (in dit geval vrouwen die een kind in de maak hebben in hun lijf) niet gaat bagatelliseren en psychologiseren. Dat staat je echt niet netjes. Je hebt werkelijk géén idee wat zo iets groots (want dat is het) doet met een mens.
Je concludeert dat ik zo ben in het echte leven. En je conclusies zijn zeer voorbarig en kort door de bocht, dat siert je echt niet.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:41:54 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41162775
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:41 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Je concludeert dat ik zo ben in het echte leven. En je conclusies zijn zeer voorbarig en kort door de bocht, dat siert je echt niet.
Bored now
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41162787
Nou mensen ik ga offline effe (moet nog andere dingen doen he), ik hoop dat het hassan-bashen nu voorbij is, want ik heb zo zo onderhand wel genoeg van.
pi_41162836
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Bored now
niet dus......
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:45:48 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41162945
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:43 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

niet dus......
Wéér voor een ander bepalen wat die persoon voelt he
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41163025
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:30 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Misshcien is dat mijn andere houding, maar ik zoek graag naar antwoorden en graag ook de achtergrond ervan als het effe kan. Zo groei ik als mens en kan ik dingen begrijpen. Dat is allemaal kennis die belangrijk is in mijn leven, vind ik.
Oho, je wilt niet alleen je 'vrouwtje' redden van de attack of the hormones - wat een zwangere niet overkomt, maar waar ze voor kiest, maar ons ook nog even...
Dank u. Ik zal vanaf vandaag al je posts nog eens goed doorlezen en dan mij in een hoekje gaan schamen dat mijn hormonen zo ontzettend de baas over mij zijn geworden..
Eva
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:52:12 #232
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_41163163
[modmodus]
Als iedereen hier nou eens een béétje inbindt ... en het topic weer gebruikt voor waar het voor bedoeld is.

De dames zitten allemaal bovenop de kast (ja, geef de hormonen maar de schuld ) en Hassan moet niet overal op in gaan, hoe leerzaam het ook voor hem kan zijn.
[/modmodus]

Toch denk ik: ik heb waarschijnlijk geen zwangerschapshormonen gehad want dat irreële gedoe daar kan ik me niets van herinneren. Ik zit hier vol verbazing te lezen. Een huilbui bij een zielige film, of bij een volkslied voor een Held oké, maar daar bleef het wel zo'n beetje bij. Gelukkig

Misschien een rare vraag, maar ik ben echt benieuwd. Als je weet dat het door de hormonen komt, dan kan je toch een soort van jezelf toespreken dat je je daar niet zo door laat meeslepen? Of moet ik nu dekking gaan zoeken
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:52:45 #233
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41163180
Mèn, dat jullie nog serieus op die kloon ingaan zeg

Hassan, als je serieus bent en je was mijn man geweest, dan had ik je met dit soort betweterige gedrag van tienhoog uit het raam geflikkerd. En dan ben ik niet eens zwanger.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:52:57 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41163187
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:47 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Oho, je wilt niet alleen je 'vrouwtje' redden van de attack of the hormones, maar ons ook nog even...
Dank u. Ik zal vanaf vandaag al je posts nog eens goed doorlezen en dan mij in een hoekje gaan schamen dat mijn hormonen zo ontzettend de baas over mij zijn geworden..
Nee, hoor Linda, niet doen. Gewoon lekker zwanger zijn....Dat is ons voorrecht. En hier lekker kleppen of hormonale aanvallen posten hoort daar ook bij. Anders wordt het zoooo saai.

Ik wil slapen ik ben moe
ik moet werken en mag niet naar mijn bedje toe!!
pi_41163451
@AnneVi: soms is toegeven minder vermoeiend dan er maar tegen vechten. En als je partner dat snapt, dan gaat hij dat ook niet vreselijk psychologiseren, maar slaat ie gewoon een arm om je heen en laat je even betijen. - maar ik moet zeggen dat het bij mij ook nog best wel mee valt, vind ik zelf

@Chacama: ik klep fijn door hoor!
Eva
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:01:09 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41163498
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef hassanjassan het volgende:
Nogmaals, het zijn geen theorietjes, ik ben alleen maar een berichtgever. Wat ik vertel in zeer korte vorm, is het resultaat van decennialang onderzoek van anderen.
Als je daarvan nou gewoon even een bron aangeeft, is iedereen hier hormonaal ook weer gesust.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:05:53 #237
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41163672
Hihi, ik vind de discussie hier wel een tekenend voorbeeld wat zwangerschaps (en moeders) hormonen kúnnen doen!!
Maaruh, het was toch een kloon, begreep ik in Z&G?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:09:54 #238
144251 anneVi
... die van ChrisVi, ja.
pi_41163809
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:05 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, ik vind de discussie hier wel een tekenend voorbeeld wat zwangerschaps (en moeders) hormonen kúnnen doen!!
Daarom heb ik er ook een tijdje halfvrolijk meegelezen. Maar de hakken gaan in het zand en het wordt onaangenaam en hullie moeten niet doorslaan. Of is het weer tijd voor een lekkere rel en is Hassan eigenlijk een kloon van peacekeeper BE
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:10:40 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41163829
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:52 schreef m@x het volgende:
Mèn, dat jullie nog serieus op die kloon ingaan zeg

Hassan, als je serieus bent en je was mijn man geweest, dan had ik je met dit soort betweterige gedrag van tienhoog uit het raam geflikkerd. En dan ben ik niet eens zwanger.
Ik ben ook hormonaal alweer helemaal op de rit . Maar ik had deze man niet uit het raam geflikkerd, ik was na de eerste kennismaking heeeeeel hard weggerend. Dat ik er vooral maar niet zwanger van zou ráken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41163944

Zijn er nog dames (of heren?) met grappige voorbeelden? Juist zo'n leuk topic en de helft is al naar de gallemiezen door al dat gezeur
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')