Erg interessant. Ik ben zelf opgevoed als christen maar wil eens wat anders proberen.
Vragen die ik heb:
-Is zwarte magie een onderdeel van het satanisme?
-Worden er ook dieren geofferd?
-Is er een nederlandse afdeling van de satans kerk?
Alleen serieuze reacties graag.
Begin er alsjeblieft niet aan!
Een aantal jaar geleden raakte een bekende van me in dat circuit. Ging om met andere satanisten en deed daar allerlei vage rituelen mee. (ik ga niet in detail). Tot hij op een gegeven moment door zijn 'vrienden' en medesatanisten werd opgezweept om iets te doen wat een geweldige kick zou moeten geven: jezelf ophangen, maar op zo'n manier dat je wel los kan komen. Hij kwam niet los, einde verhaal.
quote:precies, jouw inziens, dat is dus jouw mening en dat hoeft dus niet de mening van een ander te zijn. Laat die jongen toch gewoon doen wat hij wil, misschien is hij wel zichzelf in het satanisme.
Op vrijdag 6 juni 2003 11:44 schreef VaLkyRie het volgende:
Waarom deze lust voor zinsgeving?
Als je als christen niet vind wat je zoekt, waarom zou je dat dan wel bij de duivel vinden?
Christenen zijn een raar volkje, maar satanisten snappen er mijns inziens al helemaal niets van.
Wees nou maar gewoon jezelf, dan ben je al beter dan een christen/moslim/satanist.
quote:Ah, thx daar heb ik wat aan. En er moeten ook waarschijnlijk wat boeken over zwarte magie te vinden zijn. Ik zal eens kijken.
Op vrijdag 6 juni 2003 11:48 schreef Logician het volgende:
Ben zelf niet erg into geloof e.d. Maar ik heb een kennis die
ook met magie, zwarte magie e.d bezig is, hij heeft het wel
eens over Aleister Crowley, zoek het eens op zou ik zeggen.
PS leuk dat je wat hebt gedownload, stoer was als je het gelezen had.
Je vragen:
1
Kan maar hoeft niet. Zwarte magie is een algemene term (niet verbonden aan een religie) terwijl satanisme is verbonden aan het godsbeeld zoals het oude testament dat kent.
2
Ja maar ook dingen en mensen
3
Nederland had een jaar of 15 geleden een officiele satanskerk. Die is echter opgeheven omdat het een bordeel betrof die via een religieuze status een aantal belastingvoordelen had geregeld.
PS 2: ik ben geen satanist: het maak IMHO namelijk weinig uit welke (af)god je aanbidt, het doel is altijd hetzelfde, alleen de rituelen verschillen.
quote:Erotiserend.
Op vrijdag 6 juni 2003 11:55 schreef nightfall het volgende:
ik heb nog wel ergens een bezemsteel en een zwarte kat voor je.
quote:Ja baas...oh jij grote satan van de zandbak...ik zal u beluisteren gelijk de stront die uit mijn anus hangt...
Op vrijdag 6 juni 2003 11:39 schreef Thanos het volgende:
quote:En dus:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:51 schreef mokkelfreak het volgende:
Mjah doe gewoon ff normaal.Ken iemand die vind dat ook kick en die heeft ze polsen vol littekens en zit ze handen open te krabben
Oftewel: 1 zwaluw maakt nog geen zomer
quote:Een dode messiah brengt nog geen verlosing...is ook van hetzelfde niveau
Op vrijdag 6 juni 2003 11:59 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
En dus:
- alle satanisten krabben zich?
- alle krabbelaars zijn satanisten?
- satanisten zijn jeukgevoelig?
- automutilatie is duivelswerk?Oftewel: 1 zwaluw maakt nog geen zomer
quote:Ze hadden er wel spannende sex
Op vrijdag 6 juni 2003 11:48 schreef iteejer het volgende:
Ja, Amsterdam heeft er een. Lang geleden ben ik daar een paar keer geweest. Kon me niet boeien.
Duwtje naar Truth.
quote:Oh zeker.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:06 schreef yvonne het volgende:
Ze hadden er wel spannende sex
quote:Het is inderdaad mijn mening en naar mijn mening dring ik hem die mening niet op.
Op vrijdag 6 juni 2003 11:50 schreef twiFight het volgende:[..]
precies, jouw inziens, dat is dus jouw mening en dat hoeft dus niet de mening van een ander te zijn. Laat die jongen toch gewoon doen wat hij wil, misschien is hij wel zichzelf in het satanisme.
Ik word zo moe van die mensen die die andere dingen neerhalen he. En dat jij insinueert dat christenen/moslims/satanisten minderwaardige mensen zijn gaat mij te ver. Ik moet ook niks van deze mensen hebben, maar ik besef dat dat hun keuze is en die respecteer ik.
vergelijk nou eens:
-christendom: lief zijn tegenover elkaar, offer jezelf op voor een ander wanneer dat nodig is zoals Jezus ook deed voor ons. volg Jezus, dan kom je in de hemel
-islam: lief zijn tegenover andere moslims, dan kom je in de hemel
-buddhisme: lief zijn tegenover je medemens, geef desnoods je eigen kleren weg, je hebt die toch niet nodig, dan maak je jezelf vrij van alle ellende
-hindoeisme: lief zijn tegenover alles, menselijk of dierlijk, en kniel voor een koe. dan kom je in je volgende leven weer goed terug
-satanisme: haat alles, haat elkaar, doe waar je zelf zin in hebt en beland uiteindelijk in de hel.
is dat niet een beetje krom? bewust voor het kwade kiezen... satanisten die _weten_ waar ze terecht gaan komen, en het juist geweldig vinden? De hel is echt niet zo'n pretje hoor.
bovendien, denk je dat satan van je houdt als je hem volgt? tuurlijk niet, hij wil je alleen hebben om je mee te kunnen slepen de hel in. maar het liefst breekt satan je compleet af.
Dan als laatste, word je satanist 'zomaar' of omdat je in satan gelooft. Waar een schepping is, moet daar niet ook een schepper zijn? Die satan is niets dan een maaksel van God. Zou je het dan niet eerst eens bij God zoeken?
[Dit bericht is gewijzigd door Fearlezz op 06-06-2003 12:18]
quote:Niet dat ik voor het satanisme ben maar waar goed is ook kwaad. Is het dan zo vreemd dat de ene kiest voor goed en ander voor kwaad?
Op vrijdag 6 juni 2003 12:16 schreef Fearlezz het volgende:
ik vraag me serieus af waarom mensen iets zien in satan.satan is het kwaad.
[Dit bericht is gewijzigd door Herda op 06-06-2003 12:27]
quote:In een wereld waar alle godsdiensten (op hun eigen manier) proberen goed te doen is de bewuste keuze voor het kwaad wel een heel groot contrast. Dus ja, dat vind ik vreemd.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:21 schreef Herda het volgende:[..]
Niet dat ik voor het satanisme ben maar waar goed is ook kwaad. Is het dan zo vreemd dat de ene kiest voor goed en ander voor kwaad?
quote:in dag geval, laat de satanist die denk zelf god te zijn, vandaag 1 centimeter aan zijn lengte toevoegen....
Even een stukje tekst van een website: Satanisme is de religie van de mens. Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.
Dus het is niet zo dat het alleen maar bestaat uit haat.
*wacht*
Kom op dan, 1 centimeter, zo moeilijk is dat toch niet voor een god? Iemand die macht heeft om over hemel en hel te beschikken?
weet je wat, wie het gelukt is kan me tot vanavond 23:59:59 een mailtje sturen.
quote:Ik wilde een inkopper maken met een opmerking van: Nou laat jou god jou is 1 cm langer maken dan, want tenslotte kan dat niet al te moeilijk zijn voor een god.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:27 schreef Fearlezz het volgende:[..]
in dag geval, laat de satanist die denk zelf god te zijn, vandaag 1 centimeter aan zijn lengte toevoegen....
*wacht*
Kom op dan, 1 centimeter, zo moeilijk is dat toch niet voor een god? Iemand die macht heeft om over hemel en hel te beschikken?
weet je wat, wie het gelukt is kan me tot vanavond 23:59:59 een mailtje sturen.
Maar aangezien dit topic niet over gaat dat de TP goedkeuring over zijn geloofsovertuiging wilde hebben, maar informatie over Satanisme wilde hebben zal ik deze opmerking maar niet maken
[Dit bericht is gewijzigd door Tenusia op 06-06-2003 12:32]
Dude, ik zou zeggen, stel je niet zo aan en probeer een andere en wat constructievere manier te vinden om je ouders te shockeren.....
Maar goed, serieus dus... Denk je niet, dat je je vraag niet beter op een metaalforum kan poneren? Niet dat je daar niet door de meeste mensen weggelachen wordt, maar er zitten meer mensen die weten waar ze het over hebben dan hier.
quote:waarom niet iemand waarschuwen voordat ie zich met dit soort ONGEZONDE dingen gaat bezighouden? da's niet echt bemoeienis in mijn ogen, maar bezorgdheid en dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Op vrijdag 6 juni 2003 11:50 schreef twiFight het volgende:
precies, jouw inziens, dat is dus jouw mening en dat hoeft dus niet de mening van een ander te zijn. Laat die jongen toch gewoon doen wat hij wil, misschien is hij wel zichzelf in het satanisme.
quote:mag ik even alvast quoten wat je verderop in je post schrijft?
Ik word zo moe van die mensen die die andere dingen neerhalen he.
quote:Maakt niet uit, je mag dat zeggen hoor. Iemand moest dat gaan zeggen...
Op vrijdag 6 juni 2003 12:30 schreef Tenusia het volgende:[..]
Ik wilde een inkopper maken met een opmerking van: Nou laat jou god jou is 1 cm langer maken dan, want tenslotte kan dat niet al te moeilijk zijn voor een god.
Maar aangezien dit topic daar niet over gaat en de TP geen goedkeuring wilde over zijn geloofsovertuiging wilde hebben, maar informatie over Satanisme zal ik deze opmerking maar niet maken
quote:Waarschuwen is ook goed als je weet wat zoiets precies inhoudt....Als je niet weet wat het inhoudt hoe kan je iemand dan op een eerlijke manier waarschuwen voor iets?
Op vrijdag 6 juni 2003 12:38 schreef new_moon het volgende:[..]
waarom niet iemand waarschuwen voordat ie zich met dit soort ONGEZONDE dingen gaat bezighouden? da's niet echt bemoeienis in mijn ogen, maar bezorgdheid en dat zijn 2 heel verschillende dingen.
[..]
Maw: Larie. Wanneer je eens iets anders wilt proberen, begin eerst eens op je eigen manier over het leven, de dood, de zin van... na te denken, zonder je bij een of ander vaag groepje te scharen dat meent "De Waarheid" te kennen.
quote:yep.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:46 schreef Theigertje het volgende:
Ga naar een groot gebouw en bik er een baksteentje uit. Neem het mee naar huis en zet 't op een kartonnen doos. Schijt een steelpannetje vol en giet je excrement over het baksteentje. Eet een lolly en ga daarna naar de film.
Strooi zoveel poep over je baksteentje totdat je het idee hebt dat je afdoende verlicht/verduisterd bent.Maw: Larie. Wanneer je eens iets anders wilt proberen, begin eerst eens op je eigen manier over het leven, de dood, de zin van... na te denken, zonder je bij een of ander vaag groepje te scharen dat meent "De Waarheid" te kennen.
quote:dus, jij stelt het zo:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:40 schreef Herda het volgende:
Waarschuwen is ook goed als je weet wat zoiets precies inhoudt....Als je niet weet wat het inhoudt hoe kan je iemand dan op een eerlijke manier waarschuwen voor iets?
effe edit: SATANISME IS ECHT GEVAARLIJK,. kom op nou toch is dat zo moeilijk te vatten?
quote:Nee zo bedoel ik het dus niet. er wordt alleen maar gezegd het is gevaarlijk dit zus zo enz. Ik ben alleen van mening hoe kan je nou echt iemand waarschuwen als je niet er iets van weet. Iedereen weet er wel iets voor en je kan iemand informeren/waarschuwen. Maar ik bedoel echt waarschuwen met concrete dingen...
Op vrijdag 6 juni 2003 13:16 schreef new_moon het volgende:[..]
dus, jij stelt het zo:
je mag iemand niet waarschuwen vooor bijvoorbeeld een diep ravijn, omdat je zelf nooit in een diep ravijn bent gevallen. je mag iemand niet waarschuwen voor wilde loslopende beesten, omdat je zelf nooit door wilde loslopende beesten bent aangevallen, je mag iemand niet waarschuwen voor te hard rijden op 'die ene smalle weg' daar in de buurt, ook al rij je daar zelf altijd voorzichtig en heb je op die 'ene weg' nog nooit te hard gereden, en dan wil jij zeggen:
je mag iemand niet waarschuwen voor satanisme, omdat ik zelf (GOD zij dank) nooit een satanist geweest ben??????
wat een ONZIN.
effe edit: SATANISME IS ECHT GEVAARLIJK,. kom op nou toch is dat zo moeilijk te vatten?
quote:WEes nou maar gewoon jezelf dan bej eal beter dan een crhisten/moslim/satanist
Op vrijdag 6 juni 2003 11:44 schreef VaLkyRie het volgende:
Waarom deze lust voor zinsgeving?
Als je als christen niet vind wat je zoekt, waarom zou je dat dan wel bij de duivel vinden?
Christenen zijn een raar volkje, maar satanisten snappen er mijns inziens al helemaal niets van.
Wees nou maar gewoon jezelf, dan ben je al beter dan een christen/moslim/satanist.
opmerking: Okay deze slaat nergens op...........
tja je moet gewoon doen wat je zelf wilt, maar ik raad je ook af om naar die richting te gaan. Dan kom je in aanraking met dingen waar je misschien niet mee in aanraking wilt komen. Daar ben ik zeker van geloof mij.......
quote:idd wat een sjaak
Op vrijdag 6 juni 2003 11:58 schreef Flierp het volgende:[..]
goeie uitspraak zeg. . .
maar als je het over het echte Satanisme hebt...zou ik toch negatief advies geven. hoezo? neem nou Aleister Crowley; die gast offerde niet alleen dieren maar ook KINDEREN aan Satan. hoewel hier nooit hard bewijs van is gevonden (volgens sommige omdat veel van dat soort Satanistische sectes ook hun offers opetten ( ) is het een redelijk hard gerucht. weet je zeker dat je je met dat soort types in wilt laten? om nix of niemand geven behalve jezelf? als je echt het gevoel hebt dat dit is wat je wil, dan houd ik je niet tegen. maar om dit te gaan doen omdat 'je wel eens een keer iets anders wilt' lijkt mijn een zeer slecht idee.
quote:Thanos, het boek van Lavey heeft niets te maken met de Christelijke duivel, en dus niets met puur "christelijk" satanisme, hou dat in de gaten! Lavey schrijft over eigen lot, anarchisme, de natuurlijke slechtheid vande mens en dergelijke
...
De satanic bible van Anton Szandor Lavey heb ik al gedownload. En ik heb de amerikaanse ' Church of Satan' website bezocht.
...
Voor de rest, en dit zeg ik als ovetuigd atheist. Het satanisme vraagt de zelfde adorering als die het christendom vraagt, draagt hetzelfde geloofsysteem. Het verschil ligt dus met name in het feit dat satanisten geloven dat de aard van de mens kwaad is in plaats van goed. Hou er dus rekening mee dat als je het christendom niet aantrekkelijk vind, dit ook het geval is bij het satanisme.
quote:Uhm en als je denkt dat geloof het beste bij je past bij je identiteit.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:11 schreef VaLkyRie het volgende:[..]
Het is inderdaad mijn mening en naar mijn mening dring ik hem die mening niet op.
En nee naar mijn mening kan je niet jezelf zijn in het satanisme, christendom of islamisme. Het zijn religies die er zijn voor mensen die niet voor zichzelf denken en dus ook al helemaal niet zichzelf zijn.
Het is een zoektocht naar een groter goed omdat je niet tevreden bent met jezelf en je wil in contact komen met een groep mensen die dat ook hebben en waarmee je jezelf kan identificeren.
Als iemand dat wil doen zal ik de laatste zijn om hem tegen te houden, maar ik wil hem wel zeggen dat de zin van het leven niet uit een boekje gehaald kan worden die lang geleden door een stel mafkezen geschreven is. Het is zelfs eng dat mensen van deze tijd zich overgeven aan de gedachte dat ze iets of iemand moeten vereren die al duizenden jaren (en dus ook door onontwikkelde mensen) als de zin van het leven wordt gezien.
Sorry als je vind dat ik insinueer dat gelovigen minderwaardig zijn. Ik kijk niet naar ze als zijnde minder dan mij. Ik vind alleen dat ze zichzelf naar beneden halen door zo krampachtig iets te zoeken waar ze zich wel gelukkig bij voelen.
Je identiteit haal je uit jezelf, niet uit een kerk/moskee.
Daar zit de fout jongen
je moet zelf zoeken en zelf een relatie opbouwen met God
Je moet zelf een weg zoeken en niet aan het handje van je ouders dingen proberen.
Dan zal je zien wie zoekt zal vinden jongen....
En echt ik ken ook een paar satanen ik weet er veel van ik heb me erin verdiept maar geen dingen uitgeprobeerd ofzo, en ik moet zeggen dat je met het Christendom beter af bent.
Of anders tja doe maar wat je wil doen maar echt ik zou niet het Satanisme kiezen als ik jou was .....
quote:Uhm dat denk ik dus niet
Op vrijdag 6 juni 2003 13:56 schreef Thomasumo het volgende:[..]
Thanos, het boek van Lavey heeft niets te maken met de Christelijke duivel, en dus niets met puur "christelijk" satanisme, hou dat in de gaten! Lavey schrijft over eigen lot, anarchisme, de natuurlijke slechtheid vande mens en dergelijke
Voor de rest, en dit zeg ik als ovetuigd atheist. Het satanisme vraagt de zelfde adorering als die het christendom vraagt, draagt hetzelfde geloofsysteem. Het verschil ligt dus met name in het feit dat satanisten geloven dat de aard van de mens kwaad is in plaats van goed. Hou er dus rekening mee dat als je het christendom niet aantrekkelijk vind, dit ook het geval is bij het satanisme.
Het gaat om die Relatie die je met een van de heren hebt
Jezus is een gentlemen
Satan uiteraard niet .....
eerst wel
laters niet ......
quote:[jac d'ancona mode]
Ik ben er erg geinteresseerd in en wil in contact komen met satanisten.
De satanic bible van Anton Szandor Lavey heb ik al gedownload. En ik heb de amerikaanse ' Church of Satan' website bezocht.
Erg interessant. Ik ben zelf opgevoed als christen maar wil eens wat anders proberen.Vragen die ik heb:
-Is er een nederlandse afdeling van de satans kerk?Alleen serieuze reacties graag.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
quote:he ik zeg niks over jouw mening, ik geef je alleen een voorbeeld dat je iemand wel kan waarschuwen ook al heb je dat waar je voor waarschuwd, nooit zelf aan den lijve ondervonden.
Op vrijdag 6 juni 2003 13:25 schreef Herda het volgende:
Maar waarom iemand z'n mening als onzin bestempelen alleen omdat je het er niet mee eens bent???
quote:Ik beaam ook zeker wat je zegt absoluut. Nou je schreef onder je bericht dus onzin....dus dan lees ik dat zo. Maakt ook niet uit was er erg benieuwd naar waarom. Zijn we ook weer uit.
Op vrijdag 6 juni 2003 14:10 schreef new_moon het volgende:[..]
he ik zeg niks over jouw mening, ik geef je alleen een voorbeeld dat je iemand wel kan waarschuwen ook al heb je dat waar je voor waarschuwd, nooit zelf aan den lijve ondervonden.
da's toch helemaal niet zo gek?
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:24 schreef Mr.Zed het volgende:
Heel jammer dat het Satanisme door veel mensen zo gevreesd wordt, dat ze al zeggen "begin er niet aan" voordat ze er ECHT iets van af weten.
Die verhalen over mensenoffers ed is bullshit, net zoals de inquisitie dat was, een echte geloofsvolgeling houdt zich daar niet mee bezig, alleen de sick-fuck die destijds god en nu satan als excuus voor zijn moordneigingen probeert te gebruiken.
Mijn advies aan die mensen: LEES die satansbijbel van Lavey en kom er dan maar eens op terug.
En bedenk: Zelfs Satan geloofd in God, maar daarom vreest hij hem nog niet.
quote:
Thanos, het boek van Lavey heeft niets te maken met de Christelijke duivel, en dus niets met puur "christelijk" satanisme, hou dat in de gaten! Lavey schrijft over eigen lot, anarchisme, de natuurlijke slechtheid vande mens en dergelijke
quote:Oh dus wel het heeft er alles mee te maken gagst
Op vrijdag 6 juni 2003 14:38 schreef Thomasumo het volgende:[..]
[..]
Geloof me nou, die satanic bible van Lavey is prut, heeft niets met satanisme te maken. De hele "de mens zelf is god" rethoriek staat lijnrecht op de aanbidding van satan als afgod. Lavey is een charlatan. Je kan beter de bijbel er eens op na slaan.
Wat was het eerst wat de duivel de mens probeerde wijs te maken?
Dat ze goden waren!
en nog meer zouden kunnen zijn als ze hem gehoorzaamden!
Dat is nog steeds hetgene wat de duivel ons voorspiegeld dat we zelf god zijn!
Ik denk dat door dit soort dingen de mens verrot wordt
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:12 schreef spookie het volgende:
Je weet niet waar je mee bezig bent zwarte magie is zo gevaarlijk
Als je kwik gaat drinken ofzo ja..
quote:Als je niet serieus kunt zijn moet je hier niet reageren
Op vrijdag 6 juni 2003 15:15 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Als je kwik gaat drinken ofzo ja..
quote:Ik geloof niet in Magie...
Op vrijdag 6 juni 2003 15:22 schreef spookie het volgende:[..]
Als je niet serieus kunt zijn moet je hier niet reageren
quote:he? waarom geloof je niet in magie dan?
Op vrijdag 6 juni 2003 15:24 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ik geloof niet in Magie...
Maar daar ging het topic ook helemaal niet over..
hoe verklaar jij al die dingen dan?
quote:Al welke dingen?
Op vrijdag 6 juni 2003 15:39 schreef harmonichunk het volgende:[..]
he? waarom geloof je niet in magie dan?
hoe verklaar jij al die dingen dan?
quote:tja je hoort er toch vaak genoeg over of je leeft in een kledingkast ofzo
Op vrijdag 6 juni 2003 15:39 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Al welke dingen?
quote:Welke dingen specifiek? De meeste "dingen" (ik neem aan dat je gebeurtenissen bedoelt) waar ik van hoor zijn perfect verklaarbaar ook zonder magie. En dat iets niet verklaarbaar is is geen bewijs voor het bestaan van Magie, hoogstens van gebrek aan kennis.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:42 schreef harmonichunk het volgende:[..]
tja je hoort er toch vaak genoeg over of je leeft in een kledingkast ofzo
quote:Laat maar gaan alles wat ze niet kennen is er ook niet voor hun
Op vrijdag 6 juni 2003 15:42 schreef harmonichunk het volgende:[..]
tja je hoort er toch vaak genoeg over of je leeft in een kledingkast ofzo
is angst
quote:Wat ken ik niet dan?
Op vrijdag 6 juni 2003 15:44 schreef spookie het volgende:Laat maar gaan alles wat ze niet kennen is er ook niet voor hun
![]()
is angst
quote:De kerk is des Duivels...
Op vrijdag 6 juni 2003 15:00 schreef harmonichunk het volgende:[..]
Oh dus wel het heeft er alles mee te maken gagst
Wat was het eerst wat de duivel de mens probeerde wijs te maken?
Dat ze goden waren!
en nog meer zouden kunnen zijn als ze hem gehoorzaamden!
Dat is nog steeds hetgene wat de duivel ons voorspiegeld dat we zelf god zijn!Ik denk dat door dit soort dingen de mens verrot wordt
quote:Ga maar eens naar iemand die paranormaal/ wiccan en kijken of je dan nog niks gelooft/of bang bent
Op vrijdag 6 juni 2003 15:50 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Wat ken ik niet dan?
meer ga ik niet uitleggen.
quote:ff offtopic: ben ik toch ff wel met THE_ED eens. Wat onverklaarbaar is, is meestal een gebrek aan kennis of bewustzijn, als je dat magie wilt noemen oke dan.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:43 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Welke dingen specifiek? De meeste "dingen" (ik neem aan dat je gebeurtenissen bedoelt) waar ik van hoor zijn perfect verklaarbaar ook zonder magie. En dat iets niet verklaarbaar is is geen bewijs voor het bestaan van Magie, hoogstens van gebrek aan kennis.
en weer ontopic:
Satanisme Satan = evil, als je je er in wilt interesseren oke, maar ga niet aan die religieuze rituelen meedoen. dat kan gewoon nooit gezond zijn. En op basis van de reden " ik wil wel eens iets anders proberen" moet je nooit een godsdienst kiezen, dan maak je het ook een beetje belachelijk.
Als je ergens geïnteresseerd door raakt.. gewoon uitdiepen dan !
Ikzelf ben ook bijna alles langs geweest.. dan wel niet omdat ik iets zocht, maar omdat het mij interesseerd.
Mijn zoektocht was eigenlijk naar " kennis " ipv een overtuiging waar ik mij in kon vinden.
Zolang je niets onderzocht hebt zal je ook niet kunnen stellen of het je boeit of niet.
quote:Dees kan denk ik beter naar WFT, aangezien topics over het christelijke geloof bijvoorbeeld ook in WFT staan
Op vrijdag 6 juni 2003 11:48 schreef iteejer het volgende:
Ja, Amsterdam heeft er een. Lang geleden ben ik daar een paar keer geweest. Kon me niet boeien.
Duwtje naar Truth.
Maar, ik heb de Satanic Bible hier liggen, het eerste gedeelte dat het christelijke geloof bekritiseert is best wel leuk om te lezen, maar het laatste gedeelte met rituelen is allemaal onzin enzo
quote:Meer ga je niet uitleggen? Dat vind ik altijd zo vaag, ik ben de ongelovige, maar als je dan duidelijkheid wil dan krijg je weer 0 op het rekest.
Op vrijdag 6 juni 2003 18:23 schreef spookie het volgende:[..]
Ga maar eens naar iemand die paranormaal/ wiccan en kijken of je dan nog niks gelooft/of bang bent
![]()
meer ga ik niet uitleggen.
BTW, ik ken wel iemand die van die wicca dingen deed, maar om hem nou als "eng" te bestempelen.. En als je niet geloofd dat het iets "hogers" is zoals ik dus, dan is het ook niet eng, alleen misschien niet direct verklaarbaar. Waarom zouden dingen die je niet kent eng zijn?
Er zijn volgens mij zo'n beetje 2 stromingen die beweren satanisten te zijn;
Ik denk dat ik bij die laatste groep hoor, hoewel ik mezelf niet satanistisch zou zien, ik heb alleen veel dingen gemeen met die laatste groep geloof ik.
quote:Omdat ik het al zo vaak het uit moeten leggen en iedere keer begrijpt niemand het en ben je gelijk gek enzo dus ik ga die moeite niet eens nemen om het nog eens uit te leggen
Op zaterdag 7 juni 2003 13:04 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Meer ga je niet uitleggen? Dat vind ik altijd zo vaag, ik ben de ongelovige, maar als je dan duidelijkheid wil dan krijg je weer 0 op het rekest.
BTW, ik ken wel iemand die van die wicca dingen deed, maar om hem nou als "eng" te bestempelen..
En als je niet geloofd dat het iets "hogers" is zoals ik dus, dan is het ook niet eng, alleen misschien niet direct verklaarbaar. Waarom zouden dingen die je niet kent eng zijn?
quote:Ik vind je niet gek hoor
Op zaterdag 7 juni 2003 15:19 schreef spookie het volgende:[..]
Omdat ik het al zo vaak het uit moeten leggen en iedere keer begrijpt niemand het en ben je gelijk gek enzo dus ik ga die moeite niet eens nemen om het nog eens uit te leggen
![]()
quote:Hahaha gelukkig maar.
Op zaterdag 7 juni 2003 17:07 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ik vind je niet gek hoor
Ontopic:
nou ja ik heb het zo vaak uitgelegd en als je niet begrepen word word je er moe van en dan heb je er geen zin meer in snap je
maar als de topicstarter er geinteresseerd in is mag dat altijd
heeft er al een 'echte' satanist gereageerd?
quote:* WiccaN-AmeL het mee eens zijn..
Op vrijdag 6 juni 2003 15:12 schreef spookie het volgende:
Je weet niet waar je mee bezig bent zwarte magie is zo gevaarlijk
enigste wat ik -Ontopic- wil zeggen is dat je uit moet kijken met waar je mee bezig bent,.. het kan nog wel is negatief uitpakken
Ik heb de indruk dat velen hier een verkeerde indruk hebben van wat satanisme nu precies is. Veel dingen die ik hier in dit topic tegen kom heeft meer te maken met duivelsaanbidding dan met satanisme (en ja, daar is een heel verschil).
Satanisme is zo extreem nog niet en heeft verder weinig van doen met de aanbidding van de duivel (immers in hun visie is er slechts 1 god en dat ben jezelf).
De naam satanisme is gegeven door de christenen, omdat de mensen die niet christelijk waren DUS satanistisch zijn. De stroming had dus ook best anders kunnen heten en dan had hier niemand er zo over gevallen.
quote:Klinkt mischien overdreven maar het kan tot de dood leiden
Op zaterdag 7 juni 2003 21:15 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
* WiccaN-AmeL het mee eens zijn..
enigste wat ik -Ontopic- wil zeggen is dat je uit moet kijken met waar je mee bezig bent,.. het kan nog wel is negatief uitpakken
quote:Dat haddik al gezegd.
Op zondag 8 juni 2003 09:35 schreef ToBe het volgende:
Satanisme is zo extreem nog niet en heeft verder weinig van doen met de aanbidding van de duivel (immers in hun visie is er slechts 1 god en dat ben jezelf).De naam satanisme is gegeven door de christenen, omdat de mensen die niet christelijk waren DUS satanistisch zijn. De stroming had dus ook best anders kunnen heten en dan had hier niemand er zo over gevallen.
quote:Maar dat is geen argument; oversteken kan ook tot de dood leiden. Even zonder gekheid: overal moet je mee oppassen.
Op zondag 8 juni 2003 10:48 schreef spookie het volgende:[..]
Klinkt mischien overdreven maar het kan tot de dood leiden
quote:Ja maar die mensen worden helemaal gek en die gaan zichzelf moorden, tuurlijk kan het op straat ook gebeuren maarja dan kijk je wel uit dat dat niet gebeurd toch
Op zondag 8 juni 2003 10:56 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Maar dat is geen argument; oversteken kan ook tot de dood leiden. Even zonder gekheid: overal moet je mee oppassen.
En ik las in dit topic iets over 'Necromancie'. Wat is dat?
quote:Nou ja.. die doen het zichzelf tenminste nog qaan ( in jouw vorbeeld ).
Op zondag 8 juni 2003 10:59 schreef spookie het volgende:[..]
Ja maar die mensen worden helemaal gek en die gaan zichzelf moorden, tuurlijk kan het op straat ook gebeuren maarja dan kijk je wel uit dat dat niet gebeurd toch
Zi heb je bij ieder geloof " gevaren "..
die komen alleen wanneer de aanhangers stoppen zèlf na te denken .
En het is absoluut niet waar dat bij de normale hoofdstromingen de " dood " geromantiseerd wordt met als doel dat de aanhangers zichzelf of anderen om zeep helpen.
Waar jij het over hebt komt voor bij sekten, maar zeker niet bij de gewone satanismestroming.
quote:Leuk stukje, maarre het komt niet alleen bij sektes voor..
Op zondag 8 juni 2003 11:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Nou ja.. die doen het zichzelf tenminste nog qaan ( in jouw vorbeeld ).
Zo heb je ook Islam aanhangeres die ànderen vermoorden ...Zi heb je bij ieder geloof " gevaren "..
die komen alleen wanneer de aanhangers stoppen zèlf na te denken .
En het is absoluut niet waar dat bij de normale hoofdstromingen de " dood " geromantiseerd wordt met als doel dat de aanhangers zichzelf of anderen om zeep helpen.Waar jij het over hebt komt voor bij sekten, maar zeker niet bij de gewone satanismestroming.
quote:Grote onzin dat dat gelinkt wordt aan het satanisme.
Op zondag 8 juni 2003 13:39 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
Leuk stukje, maarre het komt niet alleen bij sektes voor..
zijn veel mensen die doordraaien omdat ze er niet mee op kunnen gaan die negatieve energieen en entiteiten.. krijgen stemmetjes..
en gaan offeren of als ze er niet mee om kunnen gaan zelfmoord plegen.
Overigens vind ik het satanisme niet eens een echt negatief geloof.
Het is gewoon niet hoe ik de dingen zie/ voel, maar
" slecht " ? nee.
Een zus van mijn opa is opgenomen omdat ze overal engelen zag en ruzie maakte met de duivel...
Zij was héél christelijk.
Zo zie je maar.
Dan een vraagje voor jou. Heb je alleen dingen " gelezen" en meegepikt van mensen die zichzelf satanist noemden
( bijvoorbeeld een periode in hun puberteit ), of ben je ook werkelijk wezen kijken bij dergelijke groeperingen ?
Serieuze gelovigen bedoel ik daarmee.
ook hallo
quote:Nou het is zeker geen onzin amel heeft gelijk je krijgt zeker stemmetjes door al die negatieve energieën en zij leiden jou zeg maar en zeggen tegen je van ga zelfmoord plegen ja het klinkt gek ik weet het
Op zondag 8 juni 2003 16:07 schreef Mirage het volgende:[..]
Grote onzin dat dat gelinkt wordt aan het satanisme.
Mensen die doorslaan of geestelijk niet in orde zijn heb je overal.Overigens vind ik het satanisme niet eens een echt negatief geloof.
Het is gewoon niet hoe ik de dingen zie/ voel, maar
" slecht " ? nee.Een zus van mijn opa is opgenomen omdat ze overal engelen zag en ruzie maakte met de duivel...
Zij was héél christelijk.Zo zie je maar.
Dan een vraagje voor jou. Heb je alleen dingen " gelezen" en meegepikt van mensen die zichzelf satanist noemden
( bijvoorbeeld een periode in hun puberteit ), of ben je ook werkelijk wezen kijken bij dergelijke groeperingen ?
Serieuze gelovigen bedoel ik daarmee.
ook hallo
quote:Antwoorden op je vraag:
Op zondag 8 juni 2003 16:07 schreef Mirage het volgende:[..]
Ja ik heb me aan tijd verdiept in Het satanisme. gekeken en verhalen gehoord van mensen die er actief mee bezig zijn..
en wat die dus doen. is "negatief" ze aanbidden "iets" wat de dood als schaduwzijde heeft... satanisme is dus negatief in mijn ogen
heb het dan niet zozeeer over het glaasje draaien en met het befaamde ouija bord spelen enzo (hoord er wel deels bij) maar echt over rituelen en spells. en ja die zijn dus echt niet om mensen te helpen of beter te maken. maar bedoelt om mensen iets aan te doen.
en ja als iemand zich zelf te dom af wil zijn om de wet van 3 in ere te houden is dom bezig met zichzelf. want je jaagt je eigen de dood in.
omdat je dus negatiefe entiteiten tot iets beinvloed..
en ja daar zit een keerzeide aan.. offeren dus.
kan met iets kleins zijn, maar je kan dus ook
"stemmetjes" krijgen die je beinvloeden tot het doden van mensen
en die ritueel offeren.
en dat gaat dus te ver en beschouw ik dus als negatief in het satanisme
en je kan er dus zelf nogal paranoide van worden.. gek gaan doen
dus je eigen lichaam niet meer besturen. maar laten besturen door
"iets" <- zo zal ik het maar noemen
Brightest Blessings.
AmeL
quote:Helemaal mee eens
Op zondag 8 juni 2003 19:00 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
In mijn ogen stelt het helemaal niet zoveel voor.
Geen evil " bende " gestoorden... ( zoals WA ze geloof ik ziet )
quote:Ik ben het met je eens.
Op maandag 9 juni 2003 08:49 schreef Mirage het volgende:
Ik denk dat Wiccan Amel gewoon met heel andere mensen/ een ANDERE LEER dan ik in aanraking is geweest. Dat verklaard onze verschillende kijken op het satanisme.In mijn ogen stelt het helemaal niet zoveel voor.
Geen evil " bende " gestoorden... ( zoals WA ze geloof ik ziet )
Risico's voor eigen geestelijke gezondheid schuilen net zo hard in extacy, in christendom, en zelfs in Fokken an sich
Doelt WA niet op bepaalde vormen van zwarte magie?
quote:Ja oke je hebt gelijk het draait ook om je zelf het doet je zelf ook kwaad even zo gezegd maar je kunt er ook andere kwaad mee doen, want die satanist even zo gezegd die draait zo door dat hij stemmetjes gaat horen van ga die man of vrouw vermoorden om ze aan mij te offeren en dat doen ze dan ook klinkt gek maar het is zo. Lieverd ik weet waar ik het over heb
Op maandag 9 juni 2003 11:49 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik ben het met je eens.
Satanisme is absoluut niet bedoeld om anderen kwaad te doen. Het gaat meer om je eigen plek in het leven, de vervulling van je eigen behoeftes en bevrediging.Risico's voor eigen geestelijke gezondheid schuilen net zo hard in extacy, in christendom, en zelfs in Fokken an sich
Doelt WA niet op bepaalde vormen van zwarte magie?
Heeft een neefje die zo doorgedraait was om zijn eigen moeder aan te vallen die heeft ook een tijdje in een opgesloten inrichting gezeten
quote:Het horen van stemmetjes is absoluut niet de bedoeling van het satanisme. Er is wel een MT (Magister Templi, betekent gewoon 'baas van de tempel' ) maar die zal je nooit opdragen om iets te gaan doen zoals het ombrengen van mensen.
Op maandag 9 juni 2003 12:15 schreef spookie het volgende:
want die satanist even zo gezegd die draait zo door dat hij stemmetjes gaat horen van ga die man of vrouw vermoorden om ze aan mij te offeren en dat doen ze dan ook klinkt gek maar het is zo. Lieverd ik weet waar ik het over heb
quote:Nou ik deed of doe geen satanisme en ik ga dat ook nooit doen, omdat ik echt mensen die het wel deden echt gek zien hebben worden
Op maandag 9 juni 2003 12:25 schreef iteejer het volgende:[..]
Het horen van stemmetjes is absoluut niet de bedoeling van het satanisme. Er is wel een MT (Magister Templi, betekent gewoon 'baas van de tempel' ) maar die zal je nooit opdragen om iets te gaan doen zoals het ombrengen van mensen.
Als jij dat soort dingen ervaren hebt bij het satanisme, heb je een zeer foute afdeling getroffen denk ik..
quote:Daarom vroeg ik een paar posts terug ook of jullie ( die van WA eigenlijk ) ervaringen gebaseerd waren op gelezen info of info die je hebt gekregen uit je omgeving van tieners die dènken dat ze zich met de leer vanSatanisme bezighouden.
Op maandag 9 juni 2003 12:15 schreef spookie het volgende:[..]
Ja oke je hebt gelijk het draait ook om je zelf het doet je zelf ook kwaad even zo gezegd maar je kunt er ook andere kwaad mee doen, want die satanist even zo gezegd die draait zo door dat hij stemmetjes gaat horen van ga die man of vrouw vermoorden om ze aan mij te offeren en dat doen ze dan ook klinkt gek maar het is zo. Lieverd ik weet waar ik het over heb
Heeft een neefje die zo doorgedraait was om zijn eigen moeder aan te vallen die heeft ook een tijdje in een opgesloten inrichting gezeten
Er zijn veel met name jongere mensen die het woord satan horen.. gelijk aan iets duivels of zwarts linken... en besluitenzijn...
Deze groepjes houden zich met iets bezig wat ze satanisme noemen, maar wat helemaal niet lijkt op de eigenlijke satanistische leer.
Het linken van het satanisme aan stemmetjes is net zo´n onzin als het linken van het christendom aan stemmetjes... Erz ijn genoeg christenen die de stem van God denken te horen en doordraaien omdat ze iets voor hem moeten doen.
Je hebt aanhangers van de Islam die anderen vermoorden omdat ze dneken dat dàt de leer is ( vermoorden van ieder meteen ander geloof )
Ik ben trouwens zeer nieuwsgierig naar waarom W A het satanisme zo zwart ziet, terwijl hij zelf " wiccan " is..
Een " Wiccan" hangt ook een leer aan waar het bestaan vanaan waar " entiteiten " niet ontkent wordt.
Het werken ermee wordt zelfs vaak beoefend door " wiccans". ( geen must, maar komt vaak voor ) moeten worden ?
Dan ben jij Wiccan Amel dus ook een gevaar....
quote:Hmm die vraag over wiccan moet je maar aan Wiccan Amel stellen die zou het beter weten als ik, ik zelf ben geen wiccan dus ik kan je daar niks over vertellen
Op maandag 9 juni 2003 12:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Daarom vroeg ik een paar posts terug ook of jullie ( die van WA eigenlijk ) ervaringen gebaseerd waren op gelezen info of info die je hebt gekregen uit je omgeving van tieners die dènken dat ze zich met de leer vanSatanisme bezighouden.
Er zijn veel met name jongere mensen die het woord satan horen.. gelijk aan iets duivels of zwarts linken... en besluitenzijn...
Deze groepjes houden zich met iets bezig wat ze satanisme noemen, maar wat helemaal niet lijkt op de eigenlijke satanistische leer.Het linken van het satanisme aan stemmetjes is net zo´n onzin als het linken van het christendom aan stemmetjes... Erz ijn genoeg christenen die de stem van God denken te horen en doordraaien omdat ze iets voor hem moeten doen.
Je hebt aanhangers van de Islam die anderen vermoorden omdat ze dneken dat dàt de leer is ( vermoorden van ieder meteen ander geloof )
Ik ben trouwens zeer nieuwsgierig naar waarom W A het satanisme zo zwart ziet, terwijl hij zelf " wiccan " is..
Een " Wiccan" hangt ook een leer aan waar het bestaan vanaan waar " entiteiten " niet ontkent wordt.
Het werken ermee wordt zelfs vaak beoefend door " wiccans". ( geen must, maar komt vaak voor ) moeten worden ?
Dan ben jij Wiccan Amel dus ook een gevaar....
quote:Weet je zeker dat ze gek werden door het satanisme? En niet door de manier waarop ze zich erin gestort hebben, die misschien zodanig was dat ook al waren ze jehovah-getuige geworden ze ook dáárin ontspoord zouden raken?
Op maandag 9 juni 2003 12:34 schreef spookie het volgende:
Nou ik deed of doe geen satanisme en ik ga dat ook nooit doen, omdat ik echt mensen die het wel deden echt gek zien hebben worden
quote:Dat bedoel ik ook ze worden helemaal gek van hun geloof kijk maar naar die moslims gaan zichzelf offeren voor Allah
Op maandag 9 juni 2003 13:00 schreef iteejer het volgende:[..]
Weet je zeker dat ze gek werden door het satanisme? En niet door de manier waarop ze zich erin gestort hebben, die misschien zodanig was dat ook al waren ze jehovah-getuige geworden ze ook dáárin ontspoord zouden raken?
quote:Het isd overigens niet dat ik dat vind hoor
Op maandag 9 juni 2003 12:51 schreef spookie het volgende:[..]
Hmm die vraag over wiccan moet je maar aan Wiccan Amel stellen die zou het beter weten als ik, ik zelf ben geen wiccan dus ik kan je daar niks over vertellen
Meer ter illustratie dat je overal getikte doorgeslagen mensen tussen hebt.. en dat het iedereen kan overkomen " de weg kwijt te raken ".
En net als bij de wicca draait het satanisme niet om " entiteiten " e.d.... het draait om een "houding " en manier van kijken naar dingen..
Hetgeen ik van de Satanistische leer heb meegekregen maakt juist dat ik het zie als ene behoorlijke " down to earth " overtuiging.
quote:Eerder "down under earth" ....
Op maandag 9 juni 2003 13:04 schreef Mirage het volgende:[..]
Hetgeen ik van de Satanistische leer heb meegekregen maakt juist dat ik het zie als ene behoorlijke " down to earth " overtuiging.
quote:Ik zou het niet 'gek' noemen.
Op maandag 9 juni 2003 13:02 schreef spookie het volgende:
Dat bedoel ik ook ze worden helemaal gek van hun geloof kijk maar naar die moslims gaan zichzelf offeren voor Allah
So much voor het menselijk denken..
quote:Wanneer jij het niet eens bent met de democratie.. dan ben je ook een satanist.
Op maandag 9 juni 2003 13:13 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
Eerder "down under earth" ....
Een Satanist is iemand die het niet eens wil zijn met de bijbel toch?
tenslotte Satan is de Duivel, en de Duivel is toch Gods eerste gevallen engel?Iemand die niet in God gelooft kan geen Satanist zijn..
Als je iets zwarts/donkers wil zien moet je is in mijn hoofd kijken, want op de paranormale beurs werd mij aangeraden niet meer bij een helderziende te gaan zitten, na mijn mooie aura foto..
Ik weet van mezelf en andere dat ik zelf iets niet-werelds in mij heb,en aangezienhet niet iets wit/goeds is,dat ik dat ook maar beter niet kan ontdekken.
Satan is een Hebreeuws woord, betekend iets als
" tegenstander "
Satan betekend niet Duivel.
Duivel is wel satan.
Een zoogdier is geen koe
een koe wel een zoogdier.
quote:Kun je zo niet stellen; is incompleet en onjuist
Op maandag 9 juni 2003 13:13 schreef Mr_Opel het volgende:
Eerder "down under earth" ....
Een Satanist is iemand die het niet eens wil zijn met de bijbel toch?
tenslotte Satan is de Duivel, en de Duivel is toch Gods eerste gevallen engel?Iemand die niet in God gelooft kan geen Satanist zijn..
quote:Iedereen heeft dat in zijn hoofd en hart. Ontdekken of niet is je eigen keuze.
Als je iets zwarts/donkers wil zien moet je is in mijn hoofd kijken, want op de paranormale beurs werd mij aangeraden niet meer bij een helderziende te gaan zitten, na mijn mooie aura foto..
Ik weet van mezelf en andere dat ik zelf iets niet-werelds in mij heb,en aangezienhet niet iets wit/goeds is,dat ik dat ook maar beter niet kan ontdekken.
quote:..
Op maandag 9 juni 2003 13:19 schreef Mirage het volgende:[..]
Wanneer jij het niet eens bent met de democratie.. dan ben je ook een satanist.
Satan is een Hebreeuws woord, betekend iets als
" tegenstander "
Satan betekend niet Duivel.
Duivel is wel satan.Een zoogdier is geen koe
een koe wel een zoogdier.
quote:Tegenstander is nog niet per definitie een tegenstelling
Op maandag 9 juni 2003 13:22 schreef Mr_Opel het volgende:
Tegenstander, als in heel oud woord(hebreeuws, ouwe taal) van een bestaand iets, waarschijnlijk terug te leiden tot een verder uitgelegde versie van mijn visie?
quote:Dat is niet gek van hun geloof maar gewoon indoctrinatie door leiders. Ik denk dat dat voor alle geloven, of ook mensen die niet geloven geldt. Mensen zijn nu eenmaal beinvloedbaar.
Op maandag 9 juni 2003 13:02 schreef spookie het volgende:[..]
Dat bedoel ik ook ze worden helemaal gek van hun geloof kijk maar naar die moslims gaan zichzelf offeren voor Allah
quote:
Op maandag 9 juni 2003 20:28 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Dat is niet gek van hun geloof maar gewoon indoctrinatie door leiders. Ik denk dat dat voor alle geloven, of ook mensen die niet geloven geldt. Mensen zijn nu eenmaal beinvloedbaar.
Ik bedoel niet GEk gek ik bedoel ze laten zich teveel beïnvloeden
quote:1: Nee
Vragen die ik heb:
-Is er een nederlandse afdeling van de satans kerk?Alleen serieuze reacties graag.
Verder is het misschien leuk om te weten dat er 2 soorten satanisten zijn, De ene soort is gewoon gek, de andere zijn Left path ofzo (weet t nie meer zo goed). Die geloven dat zijzelf God zijn. Dus vereren geen duivel. Iemand heeft het me ooit uitgelegd maar dit was het belangrijkste dat ik er nog van weet.
Oja, ik heb niet het hele topic gelezen dus het kan zijn dat dit allemaal al is gezegd.
quote:Moet je gaan geloven in "The Force", misschien kun je dan nog een Jedi worden
Erg interessant. Ik ben zelf opgevoed als christen maar wil eens wat anders proberen.
(sorry )
quote:Alleen leven leid tot de dood...
quote:Iedere religie heeft zijn eigen visie op de dood.... Religie is dus per definitie negatief?
[/b][..]
Antwoorden op je vraag:
Ja ik heb me aan tijd verdiept in Het satanisme. gekeken en verhalen gehoord van mensen die er actief mee bezig zijn..
en wat die dus doen. is "negatief" ze aanbidden "iets" wat de dood als schaduwzijde heeft... satanisme is dus negatief in mijn ogen
quote:Een Wiccan gebruikt geen Spells?
[b]
heb het dan niet zozeeer over het glaasje draaien en met het befaamde ouija bord spelen enzo (hoord er wel deels bij) maar echt over rituelen en spells. en ja die zijn dus echt niet om mensen te helpen of beter te maken. maar bedoelt om mensen iets aan te doen.
quote:de wet van drie: als jij mij kwetst, sla ik drie x zo hard terug
[b]
en ja als iemand zich zelf te dom af wil zijn om de wet van 3 in ere te houden is dom bezig met zichzelf. want je jaagt je eigen de dood in.
quote:Dat heeft niets te maken met Satanisme, maar meer met psychiatrie (schyzofrenie)
[b]
omdat je dus negatiefe entiteiten tot iets beinvloed..
en ja daar zit een keerzeide aan.. offeren dus.
kan met iets kleins zijn, maar je kan dus ook
"stemmetjes" krijgen die je beinvloeden tot het doden van mensen
en die ritueel offeren.
quote:edit: correctie op quote-streepje
[b]
en dat gaat dus te ver en beschouw ik dus als negatief in het satanisme
en je kan er dus zelf nogal paranoide van worden.. gek gaan doen
dus je eigen lichaam niet meer besturen. maar laten besturen door
"iets" <- zo zal ik het maar noemenBrightest Blessings.
AmeL
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Zed op 10-06-2003 13:47]
quote:Het christendom (en vrijwel ieder andere religie) heeft ook al vaak tot de dood geleid... De meeste moorden in de wereld worden begaan door verschil in religieuze opvattingen.
quote:Je hebt gelijk..
Op dinsdag 10 juni 2003 14:29 schreef salgera het volgende:[..]
Het christendom (en vrijwel ieder andere religie) heeft ook al vaak tot de dood geleid... De meeste moorden in de wereld worden begaan door verschil in religieuze opvattingen.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:49 schreef spookie het volgende:[..]
Je hebt gelijk..
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:32 schreef spookie het volgende:[..]
![]()
[ontopic]
Wie volgt !! met verhalen of ervaringen?
[/ontopic]
Deze vraag lijkt zo makkelijk maar binnen het Satanisme is het een van de moeilijkste vragen. Waarom? Omdat iedere satanist zelf bepaald wat satanisme voor hem is. Er is echter wel een centraal thema aan te geven dat voor elke satanist geldt en dat is dat de satanist zelf centraal staat. Alles wat een satanist doet draait om hem zelf.
De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn. Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god. Waarom jezelf dan satanist noemen als je de satan uit het christendom niet aanbidt, simpel satan betekent tegenstander en dit is precies wat zij zijn voor hen die hun dwars zitten. Ze hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met hun te maken.
Satanische organisaties, zoals de Church of Satan en de Temple of Set, keuren deze gewelddadige acties en bloed rituelen AF en associëren zich met geen enkele van deze cult groepjes!
Er is wel een grove onderverdeling te maken tussen de diverse varianten van het satanisme.
1. Gnostische Satanisme.
Gnostische satanisten gaan er van uit dat alles voortkomt uit een en hetzelfde. Het maakt dus niets uit waar je in gelooft aangezien alles tot hetzelfde terug te voeren is.
2. Traditionele Satanisme.
Traditionele satanisten geloven in het bestaan van een of meerdere godheden of hogere levensvormen. Deze worden echter niet aanbeden maar als broeder of helper gezien. Bv. de Romeinse god Lucifer of de Noorse god Loki maar ook demonen of buitenaardse wezens.
3. Modern Satanisme.
Moderne satanisten, of LaVeyan Satanisten, geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard bij deze Satanisten.
Tijdens de renaissance ( Rond de 15 eeuw ) werden zogenaamde heksen samen met de ketters beschuldigt van het aanbidden van Satan of de duivel, de gevallen engel in het Christendom
Maar in het moderne neo-paganisme en witchcraft, of wicca, zoals het vaak genoemd wordt, is er geen sprake van geloven in of aanbidden van de duivel
Wicca is een natuurreligie, maar geen religie in de traditionele zin van het woord. Het is een manier van leven. De Wicca zoals we hem tegenwoordig kennen is een traditie binnen de Moderne Hekserij. Als religie heeft het als doel de mens (de individu) en de mensen in het algemeen in harmonie te brengen met de krachten van de Kosmos, in harmonie te brengen met de natuur. Kenmerkend voor de Wicca zijn twee aspecten: de natuur-gerichte houding en de onafhankelijkheid. Practische resultaten bereiken met geestelijke kracht maar met immer een goede, nuttige en genezende intentie
In de Wicca staan de Godin en de God centraal. De godin wordt vergeleken met/gezien in de Aarde en de Maan. De God vinden we in de door de Aarde voortgebrachte vruchten. Wicca is daarom ook een Natuurreligie.Wiccans houden zich veel bezig met de seizoenen, de veranderingen daarvan en de Maan.
Een natuurreligie dus, met veel overblijfselen uit de voorchristelijke tijden en vruchtbaarheidsreligies. De Wicca kent veel invloeden van de Kelten met hun druiden die reeds toen de acht maanfeesten vierden (kijk naar de Sabbats van de Wicca!) , de oude Egyptenaren met hun verheerlijking van de godin Isis en de oude Grieken met hun cyclys van leven en dood verwoord in het verhaal van Demeter en Persefone
Satanisme, als een georganiseerde activiteit, was er weinig tot niet voor de 17e eeuw. In het begin van de 17e eeuw echter, werden er in de katholieke kerk priesters veroordeeld, die de magische krachten van de heilige mis omgooide, en gebruikte voor kwade doeleinden
Er is geen betrouwbaar bewijs van enige satanische activiteiten in de 18e eeuw. In Engeland werd een sociteit genaamd The hellfire Club, gesticht door Sir Francis Dashwood (1708-1781), vaak beschreven als Satanischtisch, maar was eigenlijk meer een club voor "adolescente" mannen die het leuk vonden om te drinken, zich sexueel te uitten met vrouwen die ze nonnen noemden en zich buistensporig gedraagten.
Misschien was Abbé Boullan uit Frankrijk de meest bekende Satanist in de 19e eeuw, die aan het hoofd kwam te staan van een afsplitsing van de Kerk van Carmel en, zo schijnt, aan zwarte magie en kinderofferes gedaan zou hebben
Moderne Satanisme
De grootste beweging omtrent het moderne Satanisme begon in de 60er jaren in de Verenigde Staten, geleid door A.S. LaVey, een scherpzinnig, intelligente man met een charismatische persoonlijkheid en een imposante verschijning.
LaVey vormde in 1966 de Kerk van Satan ( http://www.chruchofsatan.com ) in San Fransisco, de activiteiten trokken veel aandacht van de media.
Pentagram:
Het omgekeerde pentagram
Het omgekeerde pentagram heeft een punt naar beneden gericht. Het houdt in, dat de geest ondergeschikt is aan de materie, dat de mens als geheel ondergeschikt is aan zijn wereldse verlangens.
Veel pagans (aanhangers van natuurreligies) zijn het omgekeerd pentagram gaan zien als de representatie van de 'donkere kant', en wijzen het af omdat ze het als een slecht, negatief symbool zien.
Fundamentele Christenen zien elke vorm van het pentagram als 'duivels'.
De opvatting om het omgekeerde pentagram als iets negatiefs te zien is echter van recente datum; in de gardneriaanse richting van de Wicca (de meest authentieke Traditie) is dit pentagram het symbool voor de tweedegraads inwijding en representeert de noodzaak voor de heks om de donkere kant van zichzelf tegemoet te treden, zichzelf ermee in evenwicht te brengen, en ervoor te zorgen, dat deze kant van de persoonlijkheid niet de overhand krijgt.
In de traditionele ceremoniële magie heeft het omgekeerde pentagram ook belangrijke functies.
Een pentagram wordt gebruikt bij het aanroepen van de heersers van de vier windstreken. Al naar gelang welke heerser wordt aangeroepen begint men het pentagram vanaf een bepaalde positie. Iedere windstreek staat voor een van de elementen. Zo staat noord voor aarde, oost voor lucht, zuid voor vuur en west voor water.
oneindigheid der elementen
Staat hier aan de bovenkant van het pentagram omdat deze superieur is aan de elementen lucht, water, aarde en vuur.
lucht
Lucht staat voor geest, intellect, mentale vermogens, intelligentie.
Extrovert
aarde
Aarde staat voor materialisme, prakische zin, nuchterheid, sensualiteit.
Introvert
water
Water staat voor gevoelens, emoties, invoelings vermogen. Introvert
vuur
Vuur staat voor enthousiasme, intuitie, ideeen, oorspronkelijk heid.
Extrovert
Wie was Satan?
Satan was een engel en engelen hebben geen ziel. Satan wilde een ziel hebben en kwam in een soort opstand. Hij werd uit de Hemel verbannen en stichtte de Hel. Zijn dienaren de demonen waren op zoek naar een ziel voor Satan.
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 14:23 schreef metallicattim het volgende:
Dit is een Spreekbeurt van mij van vorig jaar, maybe interresant om te lezen:
(heel verhaal)
quote:Danm volgens mij moet ik jou gelijk geven
Op woensdag 11 juni 2003 14:23 schreef metallicattim het volgende:
quote:Hmm heb je ook een bron ofzo waar je al je info weggehaald hebt.? misschien wel handig voor de mensen die het na willen lezen of zich er in willen verdiepen
Op woensdag 11 juni 2003 14:23 schreef metallicattim het volgende:[..]
quote:FOEOEIEIEIEIEIEIEIIII !!!!! (wellicht ben je in de war met Zwarte Magie, duivelsrock).
Op maandag 9 juni 2003 11:49 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik ben het met je eens.
Satanisme is absoluut niet bedoeld om anderen kwaad te doen. Het gaat meer om je eigen plek in het leven, de vervulling van je eigen behoeftes en bevrediging.
De topic-titel betekent eigenlijk: wie van jullie vermoordt per jaar zo'n 10 kinderen.
Satanisme = moord (en nog erger)
Satanisme is het werk van Marc Dutroux & co.
Satanisme is je complete lijf, ziel en lichaam verkopen aan de duivel.
Het verkrachten, doden en offeren van dieren, kinderen en mensen op een altaar. Dit is de "sport" van de illuminati.
Voorbeelden: An & Eefje, Princes Diana, Meisje van Nulde etc etc.
Abraham die zijn zoon offerde (lees: de bijbel).
Dit altaar moet op een speciale plek staan om hun shape-shift controle-capaciteiten te vergroten.
quote:Extacy is een drug die inderdaad een satanische bedoeling heeft.
Risico's voor eigen geestelijke gezondheid schuilen net zo hard in extacy, in christendom, en zelfs in Fokken an sichDoelt WA niet op bepaalde vormen van zwarte magie?
Satanisme is een nogal veelomvattende term, maar de meeste satanisten vermoorden helemaal niemand. En de meeste mensen die kinderen vermoorden hebben helemaal niks met satan. Waar heb je het over man?
Ook: wat heeft Diana met satanisme te maken, of met de andere voorbeelden die je noemt? Snap het even niet?
quote:Oh, en jij weet wat de topictitel eigenlijk betekent, omdat.....?
Op woensdag 11 juni 2003 20:08 schreef M.ALTA het volgende:FOEOEIEIEIEIEIEIEIIII !!!!! (wellicht ben je in de war met Zwarte Magie, duivelsrock).
De topic-titel betekent eigenlijk: wie van jullie vermoordt per jaar zo'n 10 kinderen.
Ga nou niet zomaar dingen beweren.
quote:Anders scheer je ff alles en iedereen over 1 kam.
Satanisme = moord (en nog erger)Satanisme is het werk van Marc Dutroux & co.
Satanisme is je complete lijf, ziel en lichaam verkopen aan de duivel.
quote:Illuminati....alsjeblieft niet hier.
Het verkrachten, doden en offeren van dieren, kinderen en mensen op een altaar. Dit is de "sport" van de illuminati.
quote:An & Eefje? Prinses Diana? Waar HEB je het over?
Voorbeelden: An & Eefje, Princes Diana, Meisje van Nulde etc etc.
Abraham die zijn zoon offerde (lees: de bijbel).
quote:Shape-shifting. Nee, nee, nee en nog eens nee. Niet hier.
Dit altaar moet op een speciale plek staan om hun shape-shift controle-capaciteiten te vergroten.
quote:*zucht*
Extacy is een drug die inderdaad een satanische bedoeling heeft.
Alsjeblieft, M.ALTA, doe me een lol :
A) Hou je Illuminati en shape-shifting verhalen in de topics die daarvoor bedoeld zijn en ga het niet weer het hele forum door slepen.
B) Generaliseer niet zo.
C) Ga niet achter alles wat in de wereld gebeurt wat zoeken. Sommige dingen gebeuren "gewoon" en hebben niets met complotten/shape-shifting or whatever te maken. Realiseer je dat nou eens. . En sleep het vooral niet het hele forum over.
quote:Als je die satanic bible nou nog eens doorleest, nu je geen puber meer bent, zul je waarschijnlijk ontdekken dat de essentie helemaal niets met seks te maken heeft, noch met het aanbidden van een god of afgod.
Op vrijdag 13 juni 2003 08:58 schreef AxaliaN het volgende:
Ik heb de satanic bible, van uit mijn tijd toen ik nog een protesterende puber was (wat in mijn ogen alle satanisten zijn, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk) en ik kan je zeggen, volgens mijn zijn het gewoon gasten die ongeremde sex met religie willen rechtvaardigen. Ik geloof niet in god of de duivel, maar sorry hoor, wie gaat er nu een afgod aanbidden 0.o. Maar goed, das weer mijn mening.
quote:0.o uhm... how about "no"? Ik ben wiccan... ik doe alles om mensen te helpen... das nou niet bepaald satanistisch, die alles doen om zichzelf te helpen...
Op vrijdag 13 juni 2003 10:14 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
Ik vermoed (nu ik je tekst nog eens doorlees) dat je zelfs tot de conclusie zult komen dat je meer satanist bent dan je zelf tot dan toe gedacht had.
quote:Jij maakt jezelf gelukkig door je bezig te houden met wicca?
Op vrijdag 13 juni 2003 10:23 schreef AxaliaN het volgende:[..]
0.o uhm... how about "no"? Ik ben wiccan... ik doe alles om mensen te helpen... das nou niet bepaald satanistisch, die alles doen om zichzelf te helpen...
quote:Ach de Satanic Bible and the complete witch zijn vermakelijke boeken met leuke tips, maar dat is ook alles. Verder had lavey niet zoveel moeten jatten uit de Freudiaanse Psychologie en van Nietsche.
Op vrijdag 13 juni 2003 10:14 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
Als je die satanic bible nou nog eens doorleest, nu je geen puber meer bent, zul je waarschijnlijk ontdekken dat de essentie helemaal niets met seks te maken heeft, noch met het aanbidden van een god of afgod.
Ik vermoed (nu ik je tekst nog eens doorlees) dat je zelfs tot de conclusie zult komen dat je meer satanist bent dan je zelf tot dan toe gedacht had.
[Dit bericht is gewijzigd door Butt_Plugg op 13-06-2003 11:58]
quote:0.o isset satanistisch als je je goed voelt door anderen te helpen :S Das nieuw... dan zijn alle hulpverleners satanisten? Goh. En heel het christelijke geloof ook dan? Heb uw naasten lief en help ze? Inderdaad erg satanistisch...
Op vrijdag 13 juni 2003 11:34 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
Jij maakt jezelf gelukkig door je bezig te houden met wicca?
Hoe satanisch van je...
Maar goed... I stand corrected.
Zover ik weet worden er 2 groepen "satanisten" geschapen, vanuit 2 visies.
1. "Christen" Satanisten, vanuit de bijbel bekeken, dus duivelsaanbidders. Deze mensen zijn de mensen die het hele "imago" aan gort helpen. Maar dat komt ook vanuit Christenen (verklaarbaar, Satan is het kwade dus moet je weerstand bieden). En dan is er nog een grote groep mensen die niet weten waar ze het over hebben en daarom maar de christenen na blaten, terwijl één van de kern "regels" binnen het "algemene" satanisme is, "Onwetendheid is doodzonde." wat slaat op dat je je mond dicht moet houden als je niet weet waar het over gaat.
2. "algemene" Satanisten, die zich baseren op het feit dat als jou kwaad wordt aangedaan, jij dat niet hoeft te pikken. Nergens wordt in deze groep offers van je verlangt. Noch wordt er van je verwacht dat je niets doet dat je niet leuk vind. Als je nl iets voor iemand doet, komt dat vanzelf weer terug (Wet van behoud van energie ). Doe je echter alleen kwaad, komt dat ook terug.
ok, jullie beurt voor spemmen
Ik vind dat je de 'Christelijke' satanisten een beetje makkelijk belachelijk maakt, JaRoel maar verder klopt het geloof ik wel wat je zegt. Dus bij welk van deze stromingen hoort de satanists bible dan?
quote:Grappig dat je dat juist in doit topic stelt...
Op zondag 15 juni 2003 20:06 schreef Boef het volgende:
Ik ben atheïst, ik geloof in mezelf
quote:Ik zou wel willen, maar ik mocht niet van m'n moeder
Wie van jullie hier is satanist?
quote:ENLIL is helemaal niet Lilith
Op maandag 16 juni 2003 13:28 schreef merlin693 het volgende:
ok..eentje danENLIL=Lilith
Lilith was bij de Sumeriërs een hele andere entiteit en ook in de bijbel (eerste vrouw van Adam)
Enlil
quote:Enlil is mannelijk, lilith niet
Enlil was the air-god and leader of the pantheon from at least 2500 BC, when his temple Ekur in Nippur was the spiritual center of Sumer (Kramer 1961 p. 47). In the early days he separated and carried off the earth (Ki) while An carried off heaven. (Kramer 1961 p. 37-41) He assumed most of An's powers. He is glorified as "'the father of the gods, 'the king of heaven and earth,' ' the king of all the lands'". Kramer portrays him as a patriarchal figure, who is both creator and disciplinarian. Enlil causes the dawn, the growth of plants, and bounty (Kramer 1961 p. 42). He also invents agricultural tools such as the plow or pickaxe (Kramer 1961 pp 47-49). Without his blessings, a city would not rise (Kramer 1961 pp. 63, 80) Most often he is considered Ninlil's husband, with Ninhursag as his sister, but some traditions have Ninhursag as his spouse. (Jacobsen p.105) "Enlil and Ninlil"
quote:church of satan is helemaal geen satanisme. Ik steun geen show satanisten met hun 100 dollar show je plastic pas satanisten ha ha
Op maandag 16 juni 2003 17:32 schreef nerea het volgende:
he
laat je vooral niet tot andere ged88 brengen door deze mensen
de mensen hier hebben blijkbaar totaal geen idee waar het satanisme werkelijk om gaat
het satanisme is een goed geloof
het beste kun je denk ik kijken op www.satanisme.nl of www.dekerkvansatan.nl (is btw dezelfde site)
quote:Je post is iedergeval wel een chaos
Op maandag 16 juni 2003 17:36 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
church of satan is helemaal geen satanisme. Ik steun geen show satanisten met hun 100 dollar show je plastic pas satanisten ha ha
Ik ga steun de chaos satanisten
Volgens mij posten de tegenstanders van het satanisme maar wat zonder ook maar de moeite te nemen de stukjes hier door te lezen.
Het satanisme heeft niets te maken met de duivel van de christenen. Helemaal niets. Het enigste waar het om draait is jezelf, je gelooft in jezelf.
Zoals eerder gezegd, satan betekent tegenstander. Je bent een tegenstander voor iedereen die jouw geloof dwars zit.
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 16-06-2003 18:05]
quote:Nee, nu draai je de boel om.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:11 schreef AxaliaN het volgende:[..]
0.o isset satanistisch als je je goed voelt door anderen te helpen :S Das nieuw... dan zijn alle hulpverleners satanisten? Goh. En heel het christelijke geloof ook dan? Heb uw naasten lief en help ze? Inderdaad erg satanistisch...
quote:Ik beweer niet zomaar iets.
Op donderdag 12 juni 2003 23:00 schreef MUUS het volgende:[..]
Oh, en jij weet wat de topictitel eigenlijk betekent, omdat.....?
Ben je ineens helderziend ofzo?.
Ga nou niet zomaar dingen beweren.
[..]
quote:het gaat hier toch om de truth?
Anders scheer je ff alles en iedereen over 1 kam..
[..]
[quote]
Illuminati....alsjeblieft niet hier.
[..]
quote:An & Eefje; de gevonden slachtoffers van Marc Dutroux.
An & Eefje? Prinses Diana? Waar HEB je het over?
[..]
quote:idd alleen voor gevorderden, dus.
Shape-shifting. Nee, nee, nee en nog eens nee. Niet hier.
[..]*zucht*
.
quote:Ik generaliseer helemaal niet.
Alsjeblieft, M.ALTA, doe me een lol :
A) Hou je Illuminati en shape-shifting verhalen in de topics die daarvoor bedoeld zijn en ga het niet weer het hele forum door slepen.
B) Generaliseer niet zo.
quote:Wat ik zoek in de wereld en hoe, maak ik zelf wel uit.
C) Ga niet achter alles wat in de wereld gebeurt wat zoeken. Sommige dingen gebeuren "gewoon" en hebben niets met complotten/shape-shifting or whatever te maken. Realiseer je dat nou eens..
Sommige dingen gebeuren helemaal niet "gewoon".
Alles heeft een oorzaak, een bedoeling.
quote:Daar ben ik mee eens, en ik doe daar al behoorlijk mijn best voor.
En sleep het vooral niet het hele forum over.
.... als iets als Satanisme op deze wijze wordt toegelaten, tja........
Het probleem naar mijn mening met jou als mod is dat als je iets niet begrijpt of niet uitkomt je denkt de waarheid in pacht te hebben.
Voordat je echter tot zoiets besluit, denk ik dat je op de hoogte dient te stellen van enige basisbegrippen. Anders moet je ook geen mod worden, en al helemaal niet in een rubriek als Truth.
Toegegeven; het is op zich heel lovenswaardig dat er mensen zijn als jij die als moderator hun werk al dan niet vrijwllig doen, maar je moet denk ik oppassen met het voorbarig inperken van informatie, en vooral oppassen met begrippen die aanzetten tot misdaad .
[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 19-06-2003 16:31]
lijkt me beter om het daarbij te houden.....
ookal is da ook niet geweldig, (eigen ervaring met zelfmoordneigingen)
quote:mja ik ook.. maar aangezien het leven mij toch niks boeit en het niet ga verneuken door roken & drinken, dan maar dingen uitzoeken
Op zaterdag 21 juni 2003 07:51 schreef Milkwoman het volgende:
mmlijkt me beter om het daarbij te houden.....
ookal is da ook niet geweldig, (eigen ervaring met zelfmoordneigingen)
Dit is mijn nederlands betoog dat ik nog moet houden.:
quote:En dan nu nog eens, altijd als ik het woord satanisme gebruik refereer ik aan het satanisme van Lavey. Deze post gaat dus niet over een andere stroming van het satanisme als de bovenstaande.
Satanisme.Mijn betoog gaat over het satanisme van Anton Szander Lavey. Op satanisme ligt zon groot taboe dat als je alleen het woord al uitspreekt je vreemd en minachtend aangekeken wordt. Dit heeft meerdere redenen. Het komt bijvoorbeeld mede erdoor dat satanisme vrijwel meteen in verband wordt gebracht met kinderslachtende en geitenofferende individuen of groepen. Een andere reden voor het taboe, volgens mij ook de grootste reden is dat in de Middeleeuwen de kerk haar eigen soort van zwarte magie verzonnen heeft. Deze zogenoemde zwarte magie bestond vrijwel alleen uit omkeringen van christelijke rituelen. Christenen bidden op hun knieeen dus doen de zogenoemde duivelsaanbidders het op hun handen staand. In de middeleeuwen was de kerk machtiger dan ooit. Maar als middel om nog meer macht te verkrijgen werd de heilige inquisitie opgericht. Deze had als doel het uitroeien van ketters en ongelovigen. Een groep van die ketters waren heksen. Meestal waren dit gewoon vrouwen die voor zichzelf opkwamen of er openlijk voor uitkwamen dat ze andere ideeën hadden als de kerk. Of iemand moest een bepaalde vrouw niet en beweerde dat ze een heks was. Dit was meestal al genoeg om haar op de brandstapel te sturen. Maar niet alleen heksen werden vervolgt alle heidenen werden vervolgt. Hier kwam het verband tot stand tussen een andere dan de christelijke religie en zwarte magie.
Iets anders dat ik duidelijk moet maken is dat ik het over het satanisme van Dokter Anton Szander LaVey heb, die op 30 april 1966 The Curch Of Satan gronde. Dit omdat er verschillende soorten satanisme zijn. Ik richt me dus alleen op deze specifieke soort.Dan nu mijn stelling: onder invloed van de kerk is in de samenleving een negatief beeld van satanisme ontwikkelt, wat niet de werkelijkheid weerspiegelt.
Om dit te beargumenteren ga ik nu uitleggen wat satanisme dan wel is.
In het satanisme bestaat er geen hemel, hel of god. Dus ook geen personificatie van Satan zoals in het christendom er een personificatie van god aangebeden word. Er bestaan dus geen goden in het satanisme hiermee wordt de veronderstelling dat satanisten duivelsaanbidders zijn compleet verworpen. Verder heeft satanisme helemaal niks te maken met het christelijke duivel aanbidden. Dat is zoals ik al gezegd heb een verzinsel het de rooms-katholieke kerk.
Satanisme stelt zich wel op als oppositie tegen andere religies.
In het satanisme is niks heilig. Ook bidden satanisten niet. Meditatie is wel gebruikelijk als manier om zich zelf beter te leren kennen.
Wel zijn er zonden in het satanisme. LaVey heeft negen zonden gedicteerd, met als hoofdzonde stomheid.
Stomheid. Dit is de hoofdzonde van het satanisme. Dit omdat onze maatschappij leeft van stomheid van mensen. Ze hangt er van of dat mensen gewoon doen wat hun gezegd wordt. Een satanist moet leren door alle schijn heen te zien. Hij kan zich niet veroorloven stom te zijn.Sommige mensen vergelijken satanisme met humanisme. Beiden hebben wel overeenkomsten meer verschillen toch fundamenteel.
Humanisme is de wereldbeschouwing die de menselijke waardigheid, de vrijheid en de waarde van de persoonlijkheid centraal stelt. Het humanisme heeft opvattingen die overeen komen met die van het satanisme ten opzichte van de leegheid van religies. Maar in satanisme is er religieus symbolisme, zijn er ceremonies, rituelen en dogmatische aspecten. En het humanisme heeft geen van deze dingen.
Uiteindelijk komt het dus erop neer dat humanisme geen religie is en satanisme wel. Alhoewel satanisten waarschijnlijk niet gelovig zijn in de meest betekenissen van het woord. Het is dus wel een religie alhoewel de verschillen in de metafysica heel groot zijn met wat klassiek gedefinieerd wordt als religie.Nu wil ik het onderwerp satan behandelen.
Het beeld dat de meeste mensen hebben van satan is een rood menselijk figuur op bokkenpoten met staart en hoorns. Dit komt voornamelijk doordat het christendom de duivel zo heeft afgebeeld in de meeste van haar verhalen. Ze is hiertoe gekomen door allerlei goden van niet christelijke religies te nemen en samen te gooien. Veel heidense religies hadden namelijk goden met horens en andere dierlijke lichaamsdelen. Maar als gezegd heeft dit helemaal niks met satanisme te maken.
Satanisten zien satan als niet een levend wezen met bewustzijn of een fysisch iets waarmee interactie mogelijk is. Het is een symbool, iets etherisch, iets dat eigenlijk niet bestaat behalve al een gevoelsmatige verbondenheid of als een persoonlijke droom. Net zoals boeddhisten boeddha niet vereren zien satanisten satan als een ultieme hoofdzaak, het perfecte rolmodel zeg maar. En dus niet een object van letterlijke verering.
Satan is het beste woord om het boegbeeld van satanisme te beschrijven. Met boegbeeld bedoel ik de symbolische leider. Ook is satan het beste woord om de oppositie tegen god te tonen.
Het woord satan vindt zijn oorsprong in een vertaling van een hebreeuws woord dat betekend: de tegenstander of de aanklager. Het woord satan kreeg oppositie tot de kerk als betekenis niet door de acties van satanisten, maar door de acties van die die de mens wilde overheersen in de naam van een fictieve god.
Satan bestond dus al lang voor dat de kerk een aartsvijand verzon en hem de naam satan gaf. Dit is misschien te vergelijken met het swastikakruis. Iedereen kent dit symbool nu als een vertegenwoordiging van haat en fascisme. Maar voor dat het door de naties gebruikt werd. Was het een wereldwijd symbool van vrede en geluk.
Coca cola gebruikte het in de vorm van een sleutelhanger als promotiemiddel. Amerikanen gebruikten het op hun vliegtuigen in de eerste wereldoorlog. Een dorp in Amerika is zelf swastika genoemd omdat men er in 1911 goud vond.
Dan is er de vraag: als satanisten niet satan aanbidden waarom heten ze dan satanisten?
Taoïsten aanbidden ook niet de god Tao, maar honoreren de filosofie en symbolisme van Tao.
Atheïsten aanbidden ook niet een god genaamd Athe, maar kiezen ervoor atheïstisch te leven. Met andere woorden zonder god of goden.
Op die zelfde manier gebruiken mensen die zichzelf satanist noemen het woord satanist om te laten zien dat ze een bepaalde levenfilosofie volgen. Een levenfilosofie die gebaseerd is op het mythische, wijze karakter genaamd Satan. En daarin honoreren ze zijn kwaliteiten en rebellie.
Het bekrompen gebruik van de term satanisme om alleen het aanbidden van een duivels wezen weer te geven mist de robuuste en complexe genuanceerde ontwikkeling van het woord in de laatste 30 jaar.
Satanisme is dus niet satanisme omdat satanisten een godheid aanbidden maar omdat ze voor een bepaalde levensfilosofie staan. Ze zien zich zelf als hun eigen goden. Ze zien hun eigen ervaring van het leven als heilig en hun eigen ervaringen als enige waarheid die ze ooit zullen kennen.Dan nu mijn conclusie.
Satanisme staat in werkelijkheid dus rechtstreeks tegenover het beeld dat de meesten hebben van satanisme. Het heeft niks met het aanbidden van duivels te maken. Het is een levensfilosofie net zoals er anderen bestaan. Maar dan met het verschil dat het niet gaat om het geloof in iets maar om het ongeloof. Niet alleen ongeloof met betrekking tot religies maar ook tot vastgeroeste opvattingen in onze samenleving die de meeste mensen zonder enige twijfel zien als moreel, ethisch en esthetisch correct.
Zelf zou ik het dus niet doen. Ik ga niet spelen met kwade krachten. Die sluit ik liever buiten.
Die jongen heeft nu dus een tatoeage op zijn arm met een pitbull...om zichzelf symbolisch te beschermen van krachten van buitenaf. Ook bouwt hij een muur om zich heen altijd, zei hij tegen mij.
Wat ik begrepen heb dat is dat hij bezig was met diagrammen en dat hij zichzelf in zijn arm sneed om zijn bloed te laten stromen. Dit met kaarsen en nog meer bull-shit.
Als je zo bezig bent dan moet je niet gek opkijken als er gekke dingen gebeuren.
Eigen schuld dus.
Waarom zou ik me uberhaupt bezig gaan houden met evil zaken
Ik zie het nut niet daarvan in.
Je wordt er alleen maar slechter en zieker van.
En daarbij komt ook kijken dat het goede het altijd wint van het kwade
wel een goed betoog By the way
quote:ik heb t ook niet gedaan, anders typte ik dit tog niet...!
Op zaterdag 21 juni 2003 11:23 schreef spookie het volgende:
Dat mensen dat doen zelfmoord
quote:Ik heb een paar hele goede contacten met het ontastbare. En daar ben ik best blij en trots op. Omdat ik weet dat ik continu gesteund word door die "personen".
Op zaterdag 21 juni 2003 20:33 schreef Milkwoman het volgende:
idd goed gesproken,,,,,,,wel een goed betoog By the way
Ik weet dat ze puur zijn. En dat doet me juist goed. Ik hoef maar te vragen of ik krijg steun. Zelfs in de ergste tijden.
En dan weet ik ook 100 procent zeker dat ik niet tegen mezelf praat. Het is iets anders op dat moment.
In zware tijden heb ik nachten lang liggen praten met ze Als ik tegen mezelf zou praten in een zwaar klote bui dan zou ik geen antwoord krijgen. Maar toen kreeg ik wel antwoord.
Klinkt het vaag wanneer ik zeg dat ik vaker contact met mijn overleden opa heb
Mijn gevoel zegt dat het zo is.
quote:Je gevoel heeft gelijk, het ís vaag
Op zaterdag 21 juni 2003 20:48 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
Klinkt het vaag wanneer ik zeg dat ik vaker contact met mijn overleden opa heb
Mijn gevoel zegt dat het zo is.
God en de kerk zijn uitvindingen om de mens te kunnen onderdrukken. Hier in Europa heeft het nauwelijks effect meer maar elders in de wereld zijn er nog genoeg voorbeelden van opressie in naam van een god.
Als mensen dood gaan zijn ze dood. Niemand gaat vervolgens met een grote witte trap naar boven om vervolgens nabestaanden verder lastig te vallen. Laat staan dat ze 'wederkeren', misschien wel in het konijntje wat je binnenkort aan gaat schaffen.
Je prent je gewoon in dat de dingen die je wílt horen écht van hogere wezens komen die naar je geklaag luisteren 's nachts. Misschien als je er maar genoeg in gelooft dan komt het ook allemaal zo uit zoals 'ze zeggen'. Je moet toch echt je lot zelf bepalen en als dit de hulpmiddelen zijn die je nodig hebt... tja... Ga gerust je gang. Ik hou me liever bezig met levende mensen en 's nachts slaap ik liever.
Best fijn, ook omdat het thuis niet zo vaak voorkomt nu.
eerder andersom.
Zodra het lichaam kapot is dan neemt de geest afscheid van zijn host. Wat daarna gebeurt ermee weet ik niet.
Bij mij is het zo dat ik weet dat mijn geest los staat van mijn lichaam. Ook denk ik wanneer ik dood ga dat mijn geest dan ergens naar toe gaat. Misschien krijgt mijn geest een nieuw lichaam ter beschikking. Misschien word ik opnieuw geboren. Of misschien krijg ik niet eens een nieuwe kans en word ik geworpen in de eeuwigheid en het ontastbare.
I don't know
Dit is wel erg offtopic.
Samen gevat: " Mijn geest kan niet sterven".
Ik ben nog niet veel wijzer geworden van je betoog, wat er in staat is eigenlijk wat ik al wist. Ik ben wel benieuwd naar de rituelen en dogmatische aspecten. Kun je daar niet wat meer over vertellen?
het lijkt me goed als je de satanic bible las
en zoals op de site satanisme.nl staat:
Very few Satanists agree with everything that is stated by Dr. LaVey in his book, and that is also the way it is intended to be.
The Satanic bible is not an instruction manual for how to lead a Satanic life. A Satanist would not let anyone or anything decide for him in such matters.
The book presents Satanic thoughts from a Satanic point of view, or more specifically, from Dr LaVeys point of view.
It is meant to challenge and stimulate the readers mind to think Satanically. (A healthy exercise for anyone, no matter the religion.)
The Satanic Bible is often recognized as a good introduction for people who have raised an interest in Satanism and for that, it serves its purpose well.
Very few Satanists agree with everything that is stated by Dr. LaVey in his book, and that is also the way it is intended to be.
The Satanic bible is not an instruction manual for how to lead a Satanic life. A Satanist would not let anyone or anything decide for him in such matters.
The book presents Satanic thoughts from a Satanic point of view, or more specifically, from Dr LaVeys point of view.
It is meant to challenge and stimulate the readers mind to think Satanically. (A healthy exercise for anyone, no matter the religion.)
The Satanic Bible is often recognized as a good introduction for people who have raised an interest in Satanism and for that, it serves its purpose well.
An advise for the beginner is:
Read the Satanic Bible and then decide for yourself what parts you want to incorporate into your Satanic paradigm!
Jesaja 47
12 Roep de horden boze geesten maar op, die u al die jaren hebt aanbeden. Doe een beroep op hen om u te helpen opnieuw angst in veler harten te zaaien.
13 U hebt raadgevers genoeg; uw astrologen en sterrenkundigen, die u proberen te vertellen wat in de toekomst gebeuren gaat.
14 Maar zij zijn net zo nutteloos als gedroogd gras dat verbrand wordt. Zij kunnen zichzelf niet eens verlossen! Van hen zult u echt geen hulp krijgen. Zij zijn een kolenvuur, waaraan u zich niet kunt warmen en dat geen licht geeft om bij te zitten.
Jesaja 8
19 Dus waarom probeert u de toekomst te leren kennen door spiritisme en waarzeggerij? Luister niet naar dat geklets en gemompel. Kunnen de levenden van de doden iets over de toekomst leren? Waarom vraagt u het uw God niet?
Geef jezelf aan God..want Hij heeft het goede met je voor niet het kwade...als je jezelf weggeeft aan Satan..zal hij je vernietigen..je geeft aan hem toe..dat is wat hij wil!! Hij lacht zich waarschijnlijk nu slap..laat je niet vangen..maar laat jezelf redden door God...
Waar je mee bezig bent..is echt heel gevaarlijk...Ik hoop dat je jezelf teruggeeft aan Jezus...daar in de duisternis zul je niks vinden dat jou goed doet!!
quote:Iemand die er iets van t modern satanisme af weet.
Op vrijdag 6 juni 2003 16:57 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
De kerk is des Duivels...
Dat is min of meer wat Lavey probeert duidelijk te maken en als je heel strikt kijkt naar wat er in de bijbel staat,
tegenover,
hoe de kerkzich presenteerd, vindt ik dat die man een punt heeft.
Omdat de kerk zichzelf al als "godlievend" presenteerd noemt Lavey zich Satanist, omdat het beestje leuke woordspeling nou eenmaal een naam moet hebben.
Verder kun je ook stellen dat deze vorm van Satanisme niet ver van het oude geloof Wicca af ligt (mits je de strekking van die stroming kent).
Ah en nog meer mensen zie ik
[Dit bericht is gewijzigd door _Draven_ op 07-08-2003 23:08]
quote:welke duisternis ?
Op maandag 28 juli 2003 16:16 schreef Marlyke het volgende:
Geef jezelf aan God..want Hij heeft het goede met je voor niet het kwade...als je jezelf weggeeft aan Satan..zal hij je vernietigen..je geeft aan hem toe..dat is wat hij wil!! Hij lacht zich waarschijnlijk nu slap..laat je niet vangen..maar laat jezelf redden door God...
Waar je mee bezig bent..is echt heel gevaarlijk...Ik hoop dat je jezelf teruggeeft aan Jezus...daar in de duisternis zul je niks vinden dat jou goed doet!!
Ik geloof dat jij in het duister tast wat betreft de leer van het satanisme...
quote:Met alle respect hoor :
Wat een ongelofelijke bullshit
quote:Ooit was ik katholiek.
Door verhalen na te pluizen over kerken etc ben ik steeds meer hypocriete dingen te weten gekomen over de kerk en het vaticaan. Meer en meer keerde ik mij van de kerk af (lees: kreeg een hekel aan).
Ik heb altijd grote twijfels gehad over een 'god'.
Door t lezen van de Satanic Bible (en andere boeken) ben ik erachter gekomen dat mijn denkwijze en ideen een naam had.... juist modern satanisme.
Ik geloof niet in god... ook niet in satan...
Er zijn idd ook satanisten die wel in demonen geloven en rare dingen doen... maar daar heb ik nix mee te maken.
quote:trouwens.... als je eerst dat boek had gelezen had je geweten dat modern satanisten niemand en nix offeren.
De satanic bible van Anton Szandor Lavey heb ik al gedownload. En ik heb de amerikaanse ' Church of Satan' website bezocht.Erg interessant. Ik ben zelf opgevoed als christen maar wil eens wat anders proberen.
Vragen die ik heb:
quote:Een schizofreen is nooit alleen.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:48 schreef Levensgenieter het volgende:
En dan weet ik ook 100 procent zeker dat ik niet tegen mezelf praat. Het is iets anders op dat moment.In zware tijden heb ik nachten lang liggen praten met ze
Als ik tegen mezelf zou praten in een zwaar klote bui dan zou ik geen antwoord krijgen. Maar toen kreeg ik wel antwoord.
quote:...En jij weet?
Op donderdag 26 juni 2003 14:59 schreef Speher het volgende:
steletje onwetende lui, als jullie eens wisten, dan zou je niet meer rond schreeuwen, dan zou je bang in een hoekje zitten.
quote:Maar ik heb het besloten: ik ben overtuigd atheïst
Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen gevoerd zijn.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetishen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Er is een religie voor mensen als U en ik.
quote:Niemand verplicht je tot die rituelen, ik doe ze ook niet.
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:18 schreef yootje het volgende:
Persoonlijk vind ik alle geloven erg niet goed, maar n.a.v een boek over tienberhackers begon ik interesse te krijgen in het Satanisme, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat ook niet wil, heeft ook weer bullshit als rituelen e.d. Maar toch, als ik zou moeten kiezen uit de Islam, Satanisme en het Christendom zou ik toch misschien voor het Satanisme kiezen. Van www.satanisme.nl:
[..]Maar ik heb het besloten: ik ben overtuigd atheïst
Net zoals vele christenen, ze zijn t wel... maar bidden zeeeeeelden en gaan niet naar de kerk.
quote:Ik heb mijn eigen rituelen: vier keer per week sporten, bijvoorbeeld.
Op woensdag 13 augustus 2003 07:44 schreef _Draven_ het volgende:
Niemand verplicht je tot die rituelen, ik doe ze ook niet.Net zoals vele christenen, ze zijn t wel... maar bidden zeeeeeelden en gaan niet naar de kerk.
quote:Dit zijn ook meer de duivelsaanbidders, wat weer iets compleet anders is dan satanisten.
Op vrijdag 8 augustus 2003 07:41 schreef _Draven_ het volgende:
Er zijn idd ook satanisten die wel in demonen geloven en rare dingen doen... maar daar heb ik nix mee te maken.
quote:Traditionele Satanisten dus
Op woensdag 13 augustus 2003 10:46 schreef ToBe het volgende:[..]
Dit zijn ook meer de duivelsaanbidders, wat weer iets compleet anders is dan satanisten.
Ohwel... laat ze maar kwaad spreken over ons... alsof de kerk zo lekker is
quote:Zieke shit.
De satanic bible van Anton Szandor Lavey heb ik al gedownload. En ik heb de amerikaanse ' Church of Satan' website bezocht.Erg interessant. Ik ben zelf opgevoed als christen maar wil eens wat anders proberen.
Vragen die ik heb:
Open je armen en god zal je verwelkomen
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 13:54 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Zieke shit.
quote:Dachtut niet
Op woensdag 20 augustus 2003 13:54 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Zieke shit.
quote:Maakt niet uit, als je het niet doet en hij bestaat, dan doet ie het toch wel. Helemaal gratis.
Op donderdag 21 augustus 2003 09:48 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Dachtut niet
quote:Daarom
Op donderdag 21 augustus 2003 09:55 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Maakt niet uit, als je het niet doet en hij bestaat, dan doet ie het toch wel. Helemaal gratis.
quote:oeeeeeeeeeee, jij gaat branden in de hel.
Op donderdag 21 augustus 2003 09:48 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Dachtut niet
quote:amen to that
Op donderdag 7 augustus 2003 23:51 schreef EggsTC het volgende:[..]
Met alle respect hoor :
Wat een ongelofelijke bullshit
quote:Open je armen?
Op woensdag 20 augustus 2003 13:54 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:Open je armen en god zal je verwelkomen
quote:?
Op donderdag 21 augustus 2003 11:41 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
amen to that
quote:Voor de Topic starter: Satanisme
Vragen die ik heb:
quote:lekker rustig
Op donderdag 21 augustus 2003 11:27 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
oeeeeeeeeeee, jij gaat branden in de hel.
........ alhoewel je er best g*** uitziet op je profiel. rrrrrr.
![]()
maarrre God vergeeft toch iedereen... dus waarom zou ik me zorgen maken
quote:Maar als dat zo is is dat wel oneerlijk, hebben al die gelovigen voor niets hun best gedaan
Op donderdag 21 augustus 2003 14:23 schreef _Draven_ het volgende:[..]
(hoezo offtopic)
quote:Tis zo simpel,
Op donderdag 21 augustus 2003 14:36 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Maar als dat zo is is dat wel oneerlijk, hebben al die gelovigen voor niets hun best gedaan
(hoezo offtopic)
Waarom zou je nu satanist worden, mis je wat actie in je zielige leven? Zin in een erotisch avontuur?(ga naar een bordeel), zin om dieren te slachten(ga werken in een slachterij), zin om mensen te vermoorden(ga dan nu alvast in de gevangenis zitten psycho!!!!).
wicca rules,
Lovsan
quote:Ik bedoelde deze topic he, dat satanisten bullshit zijn
Op donderdag 21 augustus 2003 14:02 schreef Mr.Zed het volgende:[..]
?
Eerst stuur je ons naar God en vervolgens vind je het BULL-SHIT???
quote:Ik kots op mensen die altijd snel oordelen over anderen zonder te weten waar het nou precies over gaat.
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:53 schreef lovsan het volgende:
ik moet echt kotsen van satanisten. De enige satanisten zijn volgens mij pubers die zich willen afzetten en geestesgestoorden(kunnen er zelf niet aan doen, hebben een verschrikkelijk jeugd gehad.Waarom zou je nu satanist worden, mis je wat actie in je zielige leven? Zin in een erotisch avontuur?(ga naar een bordeel), zin om dieren te slachten(ga werken in een slachterij), zin om mensen te vermoorden(ga dan nu alvast in de gevangenis zitten psycho!!!!).
wicca rules,
Lovsan
quote:Ja, nee, inderdaad, nu overtuig je ons. Misschien zou je er iets serieuzer mee om moeten gaan dan als een kindje maar wat dingen te roepen.
wicca rules,
quote:Ja
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:27 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Ik bedoelde deze topic he, dat satanisten bullshit zijn
quote:Met zo een denkwijze ben je misschien wel Wicca onwaardig . Waar is het respect voor anders denkenden ? Waarom worden "satanisten"direct in verband gebracht met het afslachten van dieren / vermoorden van mensen en erotische avonturen ??
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:53 schreef lovsan het volgende:wicca rules,
Lovsan
quote:She saw it in the movies
Op maandag 25 augustus 2003 15:33 schreef Lord_Dreamer het volgende:[..]
Met zo een denkwijze ben je misschien wel Wicca onwaardig . Waar is het respect voor anders denkenden ? Waarom worden "satanisten"direct in verband gebracht met het afslachten van dieren / vermoorden van mensen en erotische avonturen ??
quote:Ach alle kinderen roepen tegenwoordig toch dat ze wiccan zijn.
Op maandag 25 augustus 2003 15:33 schreef Lord_Dreamer het volgende:[..]
Met zo een denkwijze ben je misschien wel Wicca onwaardig .
quote:Deed wiccan ook mee aan idols dan?
Op maandag 25 augustus 2003 15:49 schreef ThE_ED het volgende:
Ach alle kinderen roepen tegenwoordig toch dat ze wiccan zijn.
quote:Ik geloof het niet, nooit zo gevolgd...
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef freud het volgende:[..]
Deed wiccan ook mee aan idols dan?
quote:Anders reageer je ff kort door de bocht ofzo.
ik moet echt kotsen van satanisten. De enige satanisten zijn volgens mij pubers die zich willen afzetten en geestesgestoorden(kunnen er zelf niet aan doen, hebben een verschrikkelijk jeugd gehad.Waarom zou je nu satanist worden, mis je wat actie in je zielige leven? Zin in een erotisch avontuur?(ga naar een bordeel), zin om dieren te slachten(ga werken in een slachterij), zin om mensen te vermoorden(ga dan nu alvast in de gevangenis zitten psycho!!!!).
wicca rules,
Lovsan
Kotsen is wel heel erg overdreven hè? "Geschifte, zwevende wanna-be Eucalypta's die wiccans". Da's ook niet leuk om te horen hè? Zijn ook blijkbaar mensen die van wicca dan geen zak afweten hè?
Catch my drift?
Fijn.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 19:33 schreef MUUS het volgende:[..]
Anders reageer je ff kort door de bocht ofzo.
.
Kotsen is wel heel erg overdreven hè? "Geschifte, zwevende wanna-be Eucalypta's die wiccans". Da's ook niet leuk om te horen hè? Zijn ook blijkbaar mensen die van wicca dan geen zak afweten hè?
Catch my drift?
Fijn.
quote:rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Op donderdag 21 augustus 2003 14:23 schreef _Draven_ het volgende:[..]
lekker rustig
quote:Jij mag niet geilen op een 'satans-achtig wezen' , nu zal je echt gaan branden in de hel!
Op zondag 31 augustus 2003 02:24 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Hoe bedoel je jezelf voor de gek houden
Omdat ik uit vrije wil verkoos geen Satanist te worden heb ik me wel wat in de materie verdiept.
Voor de liefhebbers, nieuwsgierigen, bashers en de mensen die zich anderszins niet beter weten te vermaken dan op FOK! heb ik nog geen klein half uur geleden in dit topic: Satanic Bible
een en ander losgelaten en zo gangbaar mogelijk Nederlands.
Ik ben te lui om het hier wederom te gaan herhalen
Klik dus maar mooi op de link
Hail and Kill
euh.... lamazittuh...
quote:ehhh juist, dit geld misschien voor die oh zo grote organisties.
Volgens mij is Satanisme een aardig tijdverdrijf voor lullo's en andere mensen met tijd en geld teveel. Er kan goed met het imago mee verdiend worden. Doch deze conclusie komt geheel voor mijn eigen rekening daar het slechts mijn mening weergeeft en niet door wetenschappelijk onderzoek is gestaafd.
quote:ALs je dan toch per se iets af wil kraken, zorg dan van tevoren dat je weet waar je het over hebt, anders (zoals nu) kom je alleen maar dom over....
Op vrijdag 6 juni 2003 12:16 schreef Fearlezz het volgende:
ik vraag me serieus af waarom mensen iets zien in satan.satan is het kwaad.
vergelijk nou eens:
-christendom: lief zijn tegenover elkaar, offer jezelf op voor een ander wanneer dat nodig is zoals Jezus ook deed voor ons. volg Jezus, dan kom je in de hemel
-islam: lief zijn tegenover andere moslims, dan kom je in de hemel
-buddhisme: lief zijn tegenover je medemens, geef desnoods je eigen kleren weg, je hebt die toch niet nodig, dan maak je jezelf vrij van alle ellende
-hindoeisme: lief zijn tegenover alles, menselijk of dierlijk, en kniel voor een koe. dan kom je in je volgende leven weer goed terug
-satanisme: haat alles, haat elkaar, doe waar je zelf zin in hebt en beland uiteindelijk in de hel.
Het satanisme houdt NIET in dat je alles moet haten. Satanisme houdt simpelweg in dat je je vijanden haat en degenen liefhebt die jouw liefde verdienen. Andere, meer dogmatische religies, vragen het onmogelijke van een mens door te zeggen dat hij van iedereen MOET houden.
Om de satanic bible te citeren: 'Satanism represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!
You cannot love everyone; it is ridiculous to think you can. If you love everyone and everything, you lose your natural powers of selection and wind up being a pretty poor judge of character and quality. If anything is used too freely it loses its true meaning. Therefore, the satanist believes you should love strongly and completely those who deserve your love, but never turn the other cheek to your enemy!
Love is one of the most intense emotions felt by man; another is hate. Forcing yourself to feel undiscriminate love is very unnatural. If you try to love everyone you only lessen your feelings for those who deserve your love.
Satanism has been thought of as being synonymous with cruelty and brutality. This is only so because people are afraid to face the truth - and the truth is that human beings are not all nenign or all loving. Just because the satanist admits he is capable of both love and hate, he is considered hateful. On the contrary, because he is able to give vent to his hatred through ritualized expression, he is far more capable of love - the deepest kind of love. By honestly recognizing and admitting to both the hate and the love he feels, there is no confusing one emotion with the other. Without being able to experience one of these emotions you cannot fully experience the other.'
Amen to that. Een groot filosoof was LaVey misschien niet, maar hij had wél verstand van psychologie
Verder geloven Satanisten niet in de Hel. Het beeld dat jij van Satan hebt, komt voor uit het beeld dat je geïndoctrineerd kreeg door de christelijke theologie. Hier geloven de satanisten niet in. De satanisten zien de duivel niet als een of andere gepersonificeerde lul, maar simpelweg als een force of nature, de donkere kant in zichzelf.
Alle grote wereldreligies hebben als fout dat ze stellen dat je het slechte in je uit moet schakelen en altijd goed moet zijn. Wat onmenselijk is! De mens heeft niet voor niets zowel een goede als een slechte kant....
Simpelweg omdat een satanist toegeeft aan zowel het goed als het slechte in zichzelf, wordt ie door de rest van de wereld als slecht gezien. Verschrikkelijk bekrompen natuurlijk, aangezien zelfs de Bijbelse duivel niet meer is dan de donkere kant van God. Maar dat zien die christenhonden weer niet.
quote:Ik weet niet of iemand hier al een antwoord op heeft gegeven, dus doe ik het nog even.
Vragen die ik heb:
1. Zwarte magie is bijna HET onderdeel van satanisme. Ja dus.
2. Ja, er worden dieren geofferd. Iets wat je niet in de Satanic Bible zal vinden (althans niet in de uitgegeven versie, wat slechts een fractie van de hele bible is...). Dieren worden zowel levend als dood geofferd, maar zelden geslacht voor een ritueel. Menselijke offers zijn vrijwel altijd levend tijdens het ritueel (hoewel er in de complete satansbijbel wel een hoofdstuk is dat How To Ritually Kill A Human Being heet...).
3. Ja, die is er, in Amsterdam. Hoewel de oorpronkelijke kerk failliet is gegaan, is er nog wel een satanisch genootschap met deze naam. Via http://www.satanisme.nl kun je met ze in contact komen.
quote:ontopic, tja satanisme, wat moet je ermee
-buddhisme: lief zijn tegenover je medemens en dieren, insecten, alles wat leeft
quote:Dat hele commerciele gedoe van satanisme.nl vindt ik dus ook 3x nix.
Op dinsdag 2 september 2003 09:02 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
3. Ja, die is er, in Amsterdam. Hoewel de oorpronkelijke kerk failliet is gegaan, is er nog wel een satanisch genootschap met deze naam. Via http://www.satanisme.nl kun je met ze in contact komen.
quote:Dat satanisme.nl is grote bagger, tis gvd net een sekte(ben er lid van geweest, maar gezien hun de werkelijke ideeen achter het satanisme opzij zetten voor het succesvol kunnen zijn als vereniging is belachelijk).
Op dinsdag 2 september 2003 09:02 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Ik weet niet of iemand hier al een antwoord op heeft gegeven, dus doe ik het nog even.
1. Zwarte magie is bijna HET onderdeel van satanisme. Ja dus.
2. Ja, er worden dieren geofferd. Iets wat je niet in de Satanic Bible zal vinden (althans niet in de uitgegeven versie, wat slechts een fractie van de hele bible is...). Dieren worden zowel levend als dood geofferd, maar zelden geslacht voor een ritueel. Menselijke offers zijn vrijwel altijd levend tijdens het ritueel (hoewel er in de complete satansbijbel wel een hoofdstuk is dat How To Ritually Kill A Human Being heet...).
Dat van die satansbijbel moet je even uitleggen want dat is voor zover ik weet niet degene geschreven door LaVey, heb je een bron voor die info?
Zoals ook aangegeven werd op satanisme.nl(althans vroeger) zijn er globaal gezien 3 soorten satanisten, zij die geloven in het bestaan van een duivel en dei ook aanbidden en daar dus ook offers aan brengen, oftewel de traditionele satanisten genoemd.
De gnostische satanisten, zij geloven wel in bovennatuurlijke machten alleen worden deze niet als overheersers gezien maar als broeder/helper.
En vervolgens de modern satanisten, ook wel lavey satanisten genoemd. Die niet geloven in een hogere macht maar het bestaan ervan niet uitsluiten, vooralsnog zien die zichzelf als de hoogst mogelijke en achten iedereen gelijke of nog vaker ondergeschikt aan zichzelf. Dit is voornamelijk het idee ook achter de Satanic Bible van LaVey.
Modern Satanisten brengen geen offers, integendeel ze doden dieren uitsluitend voor voedsel of in gevaar, een mens doden zal uitsluitend gebeuren als de bedreiging voor het eigen leven erg groot is.
Offers neen, waaraan? zichzelf? dat lijkt mij niet waarschijnlijk, traditioneel Satanisten geloven wel in een duivel en zullen ook wel bereid zijn daar offers aan te brengen.
Voor zover ik weet had LaVey daar niet veel mee van doen, maar goed ik heb hem ook niet persoonlijk gekend dus wie weet...
quote:Het is wel uit de satansbijbel van LaVey, alleen niet in de verkochte versie. De oorspronkelijke versie is een stuk dikker... Ditzelfde ritueel staat trouwens ook in Book of Lucifer. Iedereen kent de mythe, het boek zou oorspronkelijk in bloed geschreven zijn en als je het offer brengt het in je eigen bloed geheel over te schrijven bevrijdt je de krachten van satan. Allemaal heel erg bullshit natuurlijk, maar een leuk boek om te lezen.
Op dinsdag 2 september 2003 19:32 schreef Satan.NB het volgende:[..]
Dat satanisme.nl is grote bagger, tis gvd net een sekte(ben er lid van geweest, maar gezien hun de werkelijke ideeen achter het satanisme opzij zetten voor het succesvol kunnen zijn als vereniging is belachelijk).
Dat van die satansbijbel moet je even uitleggen want dat is voor zover ik weet niet degene geschreven door LaVey, heb je een bron voor die info?
Zoals ook aangegeven werd op satanisme.nl(althans vroeger) zijn er globaal gezien 3 soorten satanisten, zij die geloven in het bestaan van een duivel en dei ook aanbidden en daar dus ook offers aan brengen, oftewel de traditionele satanisten genoemd.
De gnostische satanisten, zij geloven wel in bovennatuurlijke machten alleen worden deze niet als overheersers gezien maar als broeder/helper.
En vervolgens de modern satanisten, ook wel lavey satanisten genoemd. Die niet geloven in een hogere macht maar het bestaan ervan niet uitsluiten, vooralsnog zien die zichzelf als de hoogst mogelijke en achten iedereen gelijke of nog vaker ondergeschikt aan zichzelf. Dit is voornamelijk het idee ook achter de Satanic Bible van LaVey.Modern Satanisten brengen geen offers, integendeel ze doden dieren uitsluitend voor voedsel of in gevaar, een mens doden zal uitsluitend gebeuren als de bedreiging voor het eigen leven erg groot is.
Offers neen, waaraan? zichzelf? dat lijkt mij niet waarschijnlijk, traditioneel Satanisten geloven wel in een duivel en zullen ook wel bereid zijn daar offers aan te brengen.
Voor zover ik weet had LaVey daar niet veel mee van doen, maar goed ik heb hem ook niet persoonlijk gekend dus wie weet...
LaVey was een en al bullshit. Hij geloofde zelf waarschijnlijk niet eens in wat hij verkondigde
quote:Mag ik vragen hoe je aan die info komt?
Op woensdag 3 september 2003 09:43 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Het is wel uit de satansbijbel van LaVey, alleen niet in de verkochte versie. De oorspronkelijke versie is een stuk dikker... Ditzelfde ritueel staat trouwens ook in Book of Lucifer. Iedereen kent de mythe, het boek zou oorspronkelijk in bloed geschreven zijn en als je het offer brengt het in je eigen bloed geheel over te schrijven bevrijdt je de krachten van satan. Allemaal heel erg bullshit natuurlijk, maar een leuk boek om te lezen.
LaVey was een en al bullshit. Hij geloofde zelf waarschijnlijk niet eens in wat hij verkondigde
quote:Tuurlijk mag je dat
Op woensdag 3 september 2003 13:23 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Mag ik vragen hoe je aan die info komt?
http://www.xs4all.nl/~jmt1970/music/crowley.wav
komt ergens uit 1920 geloof ik , nog met zon maf opname apparaat gemaakt ! (was op een rol ?)
quote:Nou.... vertel
Op woensdag 3 september 2003 15:45 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Tuurlijk mag je dat
quote:Verschillende bronnen eigenlijk. Op internet kan je een pagina vinden waar een paar van LaVey's uitspraken over zichzelf onjuist bewezen worden (zoals zijn achternaam, leeftijd, herkomst en de namen van z'n ouders), verder is een collega van mij een heks en heeft hij een hele studie rondom het persoontje LaVey gevolgd...
Op woensdag 3 september 2003 18:11 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Nou.... vertel
quote:Een heks die een studie omtrent LaVey volgde??? knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
Op woensdag 3 september 2003 20:44 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Verschillende bronnen eigenlijk. Op internet kan je een pagina vinden waar een paar van LaVey's uitspraken over zichzelf onjuist bewezen worden (zoals zijn achternaam, leeftijd, herkomst en de namen van z'n ouders), verder is een collega van mij een heks en heeft hij een hele studie rondom het persoontje LaVey gevolgd...
quote:Klopt, daarom is ie ook tot de conclusie gekomen dat LaVey en het satanisme niets voor hem waren. Hij is gewoon begonnen met alles wat occult was en daar hoort LaVey ook bij.
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef Satan.NB het volgende:[..]
Een heks die een studie omtrent LaVey volgde??? knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
Maar zoals je het hier brengt, ben je nog niet zo lang geleden op die "site" geweest, k zou graag de link eens willen zien hier zodat ik het zelf kan lezen.
Ik kan die site eerlijk gezegd niet meer zo snel vinden Maar op deze staan ook een paar foutieve uitspraken van LaVey (met verbetering):
http://www.churchofsatan.org/aslv.html
Volgens mij was het deze trouwens, weet niet zeker meer:
quote:da's nogal kortzichtig, sorry. Dus iemand mag zich maar beperken tot 1 stroming? Wat jij leuk vindt, je pakt de elementen (ideeën) van een stroming die jou aanspreken.
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef Satan.NB het volgende:
Een heks die een studie omtrent LaVey volgde??? knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
quote:Ik heb niet gezegd dat het niet mag, waar staat dat?
Op woensdag 3 september 2003 23:49 schreef The_Shining het volgende:[..]
da's nogal kortzichtig, sorry. Dus iemand mag zich maar beperken tot 1 stroming? Wat jij leuk vindt, je pakt de elementen (ideeën) van een stroming die jou aanspreken.
quote:K zal ze vanmiddag ff doorlezen
Op woensdag 3 september 2003 23:25 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Klopt, daarom is ie ook tot de conclusie gekomen dat LaVey en het satanisme niets voor hem waren. Hij is gewoon begonnen met alles wat occult was en daar hoort LaVey ook bij.
Ik kan die site eerlijk gezegd niet meer zo snel vinden
Maar op deze staan ook een paar foutieve uitspraken van LaVey (met verbetering):
http://www.churchofsatan.org/aslv.html
Volgens mij was het deze trouwens, weet niet zeker meer:
http://re-jo.home.vest.net/library/anton.htm
quote:ik zei ook niet dat jij dat zei. Ik concludeerde alleen uit je post:
Op donderdag 4 september 2003 09:17 schreef Satan.NB het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, waar staat dat?
quote:dat jij stelt dat het niet mogelijk is omdat deze opvattingen haaks tegenover elkaar staan. Lijkt alsof je wil zeggen dat die onverenigbaar zijn.
knap vaag gezien de opvattingen van de meeste heksen en modern satanisten nagenoeg haaks op elkaar staan.
quote:Tussen de regels door lees ik dat jij beoordeeld of iemand zich wel of niet "een echte" heks mag noemen? En dat die zogenaamde heksen jou niet mogen, lijkt dat niet een beetje op een aanname vanuit intolerantie? Ik dacht dat satanisme juist zo'n tolerante stroming was, die zich niets aantrekt van wat anderen denken. Maar ik zou het niet weten, ben er ook geen.
Ik zeg dit alleen maar omdat de meeste die zichzelf heks noemen er juist zo over denken, en hierover spreek ik uit ervaring.
Er zijn zat van die zoganaamde heksen die mij absoluut niet mogen louter om het feit dat ik een satanist ben.
Dit zou anders staan:
quote:
Ik zeg dit alleen maar omdat de meeste die zichzelf heksen noemen er juist zo over denken, en hierover spreek ik uit ervaring.
Er zijn zat van die zoganaamde heksen die mij absoluut niet mogen louter om het feit dat ik een satanist ben.
quote:het lijkt erop alsof je suggereert dat dat (een heks die satanisme bestudeerd) niet kan, of zij is geen heks of ze heeft het niet bestudeert, zo komt het over op mij althans wat je zegt. Je stelt het (het idee dat een heks ideeën bestudeerd over LaVey) zelf ter discussie gezien je vraagtekens, vervolgens zeg je dat je het "vaag" vind.
Maar dan zal ik het wel weer verkeerd begrepen hebben
nofi, ik wil het alleen begrijpen hoor.
quote:dat is volgens mij de bedoeling een beetje van een forum, je leert elkaars ideeen kennen en begrijpen zodat je meer respect voor elkaar kan opbrengen, dus waarom huil je dan?
Op donderdag 4 september 2003 14:07 schreef wicked_witch het volgende:
Is toch apart over satanisme heeft iedereen z'n mening klaar maar niemand respecteerd elkaars mening lijkt het wel zelfs degene die zeggen dat ze ieders keuze respecteren proberen andere te verbeteren lijkt het wel. ben zelf een heks, maar waarom iemand die informatie over satanisme wil veroordelen?? het is ieder z'n eigen keuze waar men in wil geloven of wat men wil doen. ieder persoon is respect waard ongeacht zijn of haar denkwijze
Iedereen heeft hier de kans om op vooroordelen te reageren hoor.
quote:Ik ben er even wezen kijken...
Op dinsdag 2 september 2003 16:58 schreef _Draven_ het volgende:[..]
Dat hele commerciele gedoe van satanisme.nl vindt ik dus ook 3x nix.
Blabla, behalve dan dat je wel een mooi anagram op je tafel moet hebben
Wie hebben hier een Zwarte kamer?
ANARCHISME is toch leuker
Satanisme gaat uit van jezelf. Waarom de naam satanism dan... ik heb geen flauw idee, maar het is voor mij het meest realistische geloof, omdat het niet uit gaat van een hoger wezen. Volgens het satanisme is iedereen gelijk.
hoe komt het dat het SATANisme heet : ik denk dat je het een beetje moet zien als :raar voorbeeld maar toch : een bank , je hebt een bank om op te zitten en je hebt een bank om geld te pinnen en rekeningen te brengen , 1 woord 2 betekenissen
quote:Op zich vind ik het niet verwonderlijk dat (als) hij zo veel mogelijk zijn echte identiteit geheim hield(, bijvoorbeeld om zijn ouders niet in verlegenheid te brengen?).
Op woensdag 3 september 2003 20:44 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Verschillende bronnen eigenlijk. Op internet kan je een pagina vinden waar een paar van LaVey's uitspraken over zichzelf onjuist bewezen worden (zoals zijn achternaam, leeftijd, herkomst en de namen van z'n ouders), verder is een collega van mij een heks en heeft hij een hele studie rondom het persoontje LaVey gevolgd...
Maar hoe zit het met die "originele" satanic bible?
Zou je zo goed willen zijn dat even(tueel) aan die vriend van je te vragen?
quote:Ja sorry hoor maar ik d8 dat satanisme dus wel met de duivel en dergelijke te maken had, maar ik heb geen geloof en geloof meer in de mens zelf, dus maakt mij dat ook satanist.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:52 schreef metalhead-v het volgende:
satanisme is geen duivel aanbidding , je bent geen aanhanger van satan , het is dat je gelooft in jezelf , niks met magie kwaad of wat dan ook
de bijbelse satan staat symbool voor al het slechte, vooral in de mens...
ik geloof niet in een onzichtbare god of satan, of ergens onder de grond in het vagevuur
denk dat er eerst meer naar de oorsprong gekeken moet worden
dus niet alleen de bijbel
quote:Het halve topic is een herhaling van steeds weer dezelfde dingen, mensen die denken te weten wat satanisme is en ander mensen die wat anders denken maar even zeker van hun zaak zijn. (Herkenbaar zijn steeds het 'mensenoffer' kamp en het 'humanisme' kamp.) Dus ja, na een tijdje wordt het dan meer een chips-eet topic.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:17 schreef iteejer het volgende:
topic enigszins opgeschoond; geen tussenuur-posts meer svp
Ontopic kun je volgens mij zeggen dan 'satanisme' niet echt bestaat, het is in ieder geval veel te breed aangezien verschillende groepen er ook zeer verschillende invulling aan geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |