abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10885152
quote:
MADRID Minister van Buitenlandse Zaken
Jaap de Hoop Scheffer staat op een
'shortlist' met kandidaten voor de
opvolging van NAVO-secretaris-generaal
Robertson.Dat is vernomen in de marge
van een NAVO-ministertop in Madrid.

Naast de CDA-bewindsman worden ook de
Noorse minister van Defensie Devold
en de Portugese Europese commissaris
voor juridische zaken Vitorino genoemd.

Robertson treedt eind dit jaar terug.
Naar verwachting kiest de NAVO deze
zomer een opvolger voor de Schot.Er
hebben zich nog geen gegadigden voor de
baan gemeld.De Hoop Scheffer staat in
NAVO-kringen hoog aangeschreven.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_10885212
misschien wordt hij het dan als goedmakertje voor het echec Lubbers.

Hij heeft natuurlijk al goede kontakten met Colin Powell sinds het begin van de 2e golfoorlog

fokschaap
pi_10885260
quote:

Naar verwachting kiest de NAVO deze
zomer een opvolger voor de Schot.
Wie is de schot dan??
pi_10885303
Dan heeft voor hem in ieder geval het naar de pijpen van amerika dansen nog enige waarde gehad
pi_10885318
Dat zou een derde internationale topfunctie voor Nederland betekenen, naast Lbbers en Duisenberg. Niet misselijk, maar ik denk dat dat een reden kan zijn voor andere landen om voor een andere nationaliteit te kiezen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_10885335
Ik vind het jammer dat hij dan weggaat uit het kabinet. Maar dit is VEEL BETER!!! wij als klein landje zo'n post
  Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 18:31:25 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10885408
l33t!!!

nu nog een nederlandse secretaris generaal bij de navo & global domination = right around the corner

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:32:25 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_10885427
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:28 schreef KoningsCobra het volgende:
Ik vind het jammer dat hij dan weggaat uit het kabinet. Maar dit is VEEL BETER!!! wij als klein landje zo'n post
Beetje jammer alleen dat de rol van de NAVO is uitgespeeld, einde koude oorlog, zie de verdeeldheid bij de oorlog in Irak...
Door verschillende mensen is het einde van de NAVO aangekondigd, er is gewoon nog maar 1 supermacht in de wereld tegenwoordig.
Maar leuk voor Japie hoor
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 18:38:58 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10885581
de Navo zal nooit verdwijnen

de lidstaten zullen altijd iets achter de hand willen houden voor het geval de VN het niet red (hoeveel mensen hebben dat dit jaar wel niet voorspelt hmmm?) bovendien is de Navo gewoon nog steeds nodig naast de VN

kijk maar naar de Balkan crisis, alles wat ook maar rook naar vijandigheden werd van alle kanten geveto'ed in de veiligheidsraad daarom zijn de gevechtshandelingen door de Navo verricht

woensdag 4 juni 2003 @ 18:42:26 #10
36533 Shyte
Stone free..
pi_10885669
De Hoop-Scheffer..

Elke keer als ik die man zie, vraag ik me af hoelang het nog gaat duren voordat zijn collega's (en andere mensen, bv. de media ofzo) erachter komen dat hij echt namaak is..

Die man praat enkel, en dan blijkbaar op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij weet waar-ie het over heeft..

Ik snap het niet.

Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 18:47:51 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10885776
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:42 schreef Shyte het volgende:
De Hoop-Scheffer..
[...]

Die man praat enkel, en dan blijkbaar op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij weet waar-ie het over heeft..

da's een hele verbetering tov balkenende die praat op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij de enige ter wereld is die weet waar-ie het over heeft
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:50:30 #12
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_10885822
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:31 schreef sp3c het volgende:
l33t!!!

nu nog een nederlandse secretaris generaal bij de navo & global domination = right around the corner

ja voor de VS...
Ik heb nog mijn twijfels over Japie. Hij loopt als je het mij vraagt net iets te hard achter Bush aan.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_10886400
De Hoop Praatjes naar de NAVO - wat zal die man een stijve krijgen van dit gerucht

Ik kan me wel voorstellen dat hij genoemd wordt. Het is een functie voor een plichtsgetrouwe vazal met weinig eigen initiatief maar wel enige uitstraling. De Hoop Scheffer heeft er geen moeite vierduizend keer het zelfde non-praatje te houden, dus hij past er prima.

Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 19:18:09 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10886559
nou en?

nu kan hij er iig voor zorgen dat naast de amerikaanse ook de Nederlandse belangen wat beter worden behartigd en het speelt Nederland (als hij het goed doet en hij is toch best vakbekwaam) ook erg positief in de kijker.

of het goed is voor zijn carriere is (ja knikken, meer nog dan nu) valt nog te bezien maar voor Nederland is het zeker weten een goede zaak

pi_10886611
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:18 schreef sp3c het volgende:
nou en?

nu kan hij er iig voor zorgen dat naast de amerikaanse ook de Nederlandse belangen wat beter worden behartigd en het speelt Nederland (als hij het goed doet en hij is toch best vakbekwaam) ook erg positief in de kijker.

of het goed is voor zijn carriere is (ja knikken, meer nog dan nu) valt nog te bezien maar voor Nederland is het zeker weten een goede zaak

Het is een totaal oninteressante functie. Wat is de NAVO nou helemaal? Hij gaat maar, het zal ons land niks opleveren behalve dat we misschien een minister op BZ krijgen die iets meer kloten heeft.
  Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 19:22:18 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10886683
wie denk je dat Milosevic op de knietjes heeft gekregen?
  woensdag 4 juni 2003 @ 19:23:09 #17
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10886710
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een totaal oninteressante functie. Wat is de NAVO nou helemaal? Hij gaat maar, het zal ons land niks opleveren behalve dat we misschien een minister op BZ krijgen die iets meer kloten heeft.

De klote op jouw richting zeker.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_10886841
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:22 schreef sp3c het volgende:
wie denk je dat Milosevic op de knietjes heeft gekregen?
  Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 19:34:37 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10886972
de Navo dus
pi_10887003
Dat zou betekenen dat ie weg gaat uit de Nederlandse politiek, ik ben voor!
De NATO is toch alleen maar show, dus dat past goed bij hem
  woensdag 4 juni 2003 @ 19:36:50 #21
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10887022
Denk niet dat de Fransen en hun kolonie Belgie hiermee akkoord zullen gaan
Maar hij komt wel over als een capabele man.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 4 juni 2003 @ 19:39:11 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10887085
De Fransen hebben weinig te willen en voor de Belgen is een Nederlandse secretaris generaal nog altijd gunstiger dan een Britse dus die zullen ook niet al te hard klagen
  woensdag 4 juni 2003 @ 19:41:36 #23
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10887147
Schopje van OOG naar POL
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10887558
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:34 schreef sp3c het volgende:
de Navo dus

Tja, en wat ging er aan vooraf?
  woensdag 4 juni 2003 @ 20:06:36 #25
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_10887765
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:36 schreef BAZZA het volgende:
whahaha
had je veel moeite om je lach in te houden toen je dat poste ?

ik denk dat de juiste engels term voor Jaap "bender" is..

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  woensdag 4 juni 2003 @ 21:10:26 #26
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10889572
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:36 schreef BAZZA het volgende:
Denk niet dat de Fransen en hun kolonie Belgie hiermee akkoord zullen gaan
Japie is Bilderberger, dus hij is al binnen....
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  Trouwste user 2022 woensdag 4 juni 2003 @ 21:17:14 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_10889802
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 20:06 schreef MokroKees het volgende:

De Engelsen verstaan : Jaap de Hoepel Scheffer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 juni 2003 @ 21:21:37 #28
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10889959
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 20:06 schreef MokroKees het volgende:
whahaha
had je veel moeite om je lach in te houden toen je dat poste ?

Nee ik meende het, hij spreekt tenminste goed Engels en zijn koers bevalt mij aardig en heeft ruime ervaring op het gebied van buitenlandse zaken.
Zijn koers bevalt je dus niet, dat is heel wat anders dan iemand niet capabel vinden..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10896590
Voor Jaap de Hoop-Scheffer zou het leuk zijn. De man spreekt zijn talen, ook een mondje Frans, de man weet wel degelijk waar hij het over heeft en de man zit stukken beter in zijn vel dan hij zat toen hij lijsttrekker van het CDA in de oppositie was. De man staat niet bekend als eigengereide relnicht dus moet hij wel wat diplomatische gaven hebben die je nodig hebt om in de NAVO iets voor elkaar te krijgen.

Voor Nederland zou het ook niet slecht zijn als er een Nederlander op een hoge post bij de Navo zou komen.

Mocht het verhaal doorgaan dan ben ik zeer benieuwd wie Balkenende op Buitenlandse Zaken wil gaan parkeren.

salva cum reverentia
  Moderator donderdag 5 juni 2003 @ 11:11:55 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10900017
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, en wat ging er aan vooraf?

genocide in Kosovo?
  Moderator donderdag 5 juni 2003 @ 11:12:34 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10900032
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 21:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

De Engelsen verstaan : Jaap de Hoepel Scheffer.

volgens mij klinkt hoop voor de engelsen gewoon als hope hoor
pi_12498230
De Hoop Scheffer naar NAVO werd door een valse hond op slot gegooid, maar ziehier nog een topic over die rukker dus start ik 'em hier maar 'ens door, gewoon omdat ik ff op de politiek wil kotsen

quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:11 schreef HiZ het volgende:
Zou wel mooi zijn, want dan zijn wij van 'm af.

quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Bron?
Discussiewaarde?
Geef me die twee en je hebt een topic

zal een beste huisvader zijn hoor, die vent.. maar vorig jaar september al -voor er überhaupt sprake was van enig mandaat- liep deze minister al met een bruine arm door het witte huis
[BRON I]
dan konden allerlei gewichtige mensen wel brieven sturen [BRON II], en het volk mag op zich best protesteren, maar niet voor de deur bij de mensen die hem later dit jaar mede moesten aanbevelen bij de sollicitatiecommisie! [BRON III]G*vrrdeg*vrr ..als Jan niet zo'n vroom christen was geweest had hij gevloekt.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat na de OCSE en de blamage met van Rij een jaar geleden (waardoor jonge hond Balkenende zijn plaatsje in kon nemen..) JdHS in navolging van Ruud Lubbers toen al zijn pijlen gericht heeft op een NAVO-plekkie
Hier valt immers niks meer te halen dan 'meelevende' blikken van collegae ("goh, sneu.. hij had premier kunnen zijn" ), en gniffelende oppositieleden [BRON IV]..

En dus ben ik het met Hiz wel eens: opzouten met die gast! Deze man kan werkelijk geen directe zin uit z'n mond krijgen, let op: "Volgens De Hoop Scheffer is er niet alleen sprake van een conflict tussen hem en Van Rij, maar zijn ook meer in het algemeen de verhoudingen tussen kamerfractie en Kuyperhuis vertroebeld. Er is hier een grote dosis wrijvingswarmte ontstaan." "Wrijvingswarmte"?!

Is de politiek feitelijk niet veel meer als een veredeld uitzendbureau, net als voetbalclubs sinds het Bosman-arrest? Zijn sommige politici (of misschien wel de meeste) meer bezig met hun eigen carriere als met kabinetslid zijn? I think so.

zondag 17 augustus 2003 @ 15:09:54 #33
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12500141
Hij is aardig pro-VS en pro-Israel, dus van mij mag hij die post wel hebben.
  zondag 7 september 2003 @ 01:07:48 #34
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_12993228
Van mij mag die kwezel opzouten. Weggestuurd als partijleider omdat het CDA onder zijn leiding geen zetel haalde en nu hielelikkend aan alles wat VN of EU en vooral VS heet om een topbaantje dadelijk te bemachtigen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 8 september 2003 @ 17:07:39 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13026042
De aanwijzingen worden steeds duidelijker ( maw: hij wordt het)
quote:
'De Hoop Scheffer zou een goede opvolger zijn'

DEN HAAG - NAVO-chef Robertson meent dat minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken een goede kandidaat zou zijn om hem in december op te volgen als secretaris-generaal. Robertson zei dat maandag in Den Haag na een gesprek met De Hoop Scheffer.

Het Nederlands kabinet heeft tot nog toe ontkend dat De Hoop Scheffer kandidaat is voor de opvolging van Robertson. Robertson was maandag in Den Haag voor een afscheidsbezoek.

Na een audiëntie bij koningin Beatrix en een lunch met premier Balkenende en De Hoop Scheffer zei hij: ,,Er is geen officiële Nederlandse kandidaat. Als De Hoop Scheffer kandidaat zou worden, zou hij een goede secretaris-generaal zijn.''

Robertson kreeg van koningin Beatrix maandag de onderscheiding van het Ridder Grootkruis in de Orde van Oranje Nassau. De versierselen werden hem door premier Balkenende uitgereikt.

De naam van minister De Hoop Scheffer circuleert sinds enige tijd als mogelijke opvolger van Robertson. Belangrijkste andere naam die genoemd wordt, is die van de Canadese vice-premier en minister van Financiën, John Manley. Maar traditioneel is het politieke leiderschap van de NAVO voorbehouden aan een Europeaan, omdat het militaire commando altijd in handen is van een Amerikaan.

ANP

Bron: LC

En wie is Robertson ook al weer:

Van mij mag ie opbokken, vooral na zijn laatste idee.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 8 september 2003 @ 17:11:12 #36
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13026132
Nou, hij heeft in ieder geval wel weer stemmen bij invloedrijke grote Europese NAVO-landen gehaald, . Kontkruiper.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13026229
Een overbodige man als leider van een overbodig instituut.

Perfecte combi dus

pi_13026469
Jaap wordt het denk ik wel, de VS bepaald die positie. Jaap Is Een Hoop Kleffer met the Bush Administration dan die Portugees en Noor.

Maar Robertson was ook een speelpop van de VS, heeft daarmee nog niet kunnen bewerkstelligen dat de NAVO ook maar enige betekenis had in het Irak conflict of andere recente zaken. De NAVO is allang een overbodige organisatie, want deelname in grote conflicten wordt per land beslist.

Als D'land of Frankrijk mee wil helpen onder VN of SFOR flag in Afghanistan of Irak beslissen ze dat in hun eigen regering, niet in de NAVO. Jaap denkt dat ie met zijn slappe koffieleuter Europa op 1 lijn krijgt via de kanalen, maar D'land, Belgie, Frankrijk en allerlei andere minder gewichtige europese landen laten zich niet buitenlands VS-beleid door hun strot douwen. Maar het wordt wel smullen hoe Jaap stotterend tekeer gaat als ie de NAVO-spotlight ingaat en zich met zijn hollands-engels accent tegen de muur van hoon en europese weerstand aanloopt. En we zijn hem eindelijk kwijt op onze nationale positie van buitenlandse zaken, ervanuitgaande dat het niet veel slechter kan en zijn opvolger beter is...

[Dit bericht is gewijzigd door LordOfThePings op 08-09-2003 17:28]

pi_13026493
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:24 schreef LordOfThePings het volgende:
Jaap Is Een Hoop Kleffer

pi_13026530
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:25 schreef SCH het volgende:

Jaap De Bush Beffer.
pi_13027739
Het is nog maar de vraag of hij het wordt. Ik weet niet wie het bepaalt maar ik neem aan dat de andere Navo landen buiten de VS ook wat te zeggen hebben over wie het wordt. En ik kan me niet voorstellen dat de Fransen en de Duitsers staan te springen om De Hoop Scheffer gezien zijn slaafse houding ten opzichte van de VS.
  maandag 8 september 2003 @ 19:43:29 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13030080
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:16 schreef dazzle123 het volgende:
Het is nog maar de vraag of hij het wordt. Ik weet niet wie het bepaalt maar ik neem aan dat de andere Navo landen buiten de VS ook wat te zeggen hebben over wie het wordt. En ik kan me niet voorstellen dat de Fransen en de Duitsers staan te springen om De Hoop Scheffer gezien zijn slaafse houding ten opzichte van de VS.
Daarom ook zijn laatste voorstel "Laat Frankrijk en Duitsland ons buitenlandse visie maar bepalen".
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:27 schreef LordOfThePings het volgende:

Jaap De Bush Beffer.

Jaap de Hoop Praatjes.
Jaap de Stront Schepper.

pi_13036781
Vandààr dat Nederland zo als een schoothondje achter de VS loopt. Ik heb het door: jullie willen een postje...
  woensdag 10 september 2003 @ 00:45:20 #44
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13063231
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:16 schreef dazzle123 het volgende:
Gezien zijn staat van dienst en zijn uitstekende zelfbeheersing zonder zichzlef te hoeven profileren zal Jaap de Hoop Scheffer een aanvaardbaar compromis zijn voor de verschillende partijen. Hij mag Jan Peter Balkenende wel dankbaar zijn voor zijn uitstekende wijze van lange termijn politiek bedrijven.

JP beseft dat hij niet alles in eigen hand heeft. Hij buigt mee waar nodig zonder zijn troeven te verspelen. Hji gooit zijn kont niet tegen de krib maar plooit op een Jiu Jitsu manier mee om maximale eigen invloed te bewerkstelligen op zaken die om een politiek besluit verlegen zitten.

De man laat een indruk ontstaan dat er van hem weinig te duchten is door zich als schooljongen te presenteren. Geniaal hoe de man de nederlandse belangen weet te behartigen in plaats van ze in de uitverkoop te zetten wegens een te groot ego in een te grote broek.

Het is deze politiek die Jaap de Hoop Scheffer voor diverse partijen tot een aanvaardbare kandidaat maakten.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 10 september 2003 @ 00:47:32 #45
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13063262
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:15 schreef SCH het volgende:
Een overbodige man als leider van een overbodig instituut.

Perfecte combi dus

En nog goed voor de Nederlandse werkgelegenheid ook.
  woensdag 10 september 2003 @ 00:52:03 #46
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13063316
quote:
Op maandag 8 september 2003 19:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daarom ook zijn laatste voorstel "Laat Frankrijk en Duitsland ons buitenlandse visie maar bepalen".
[..]

Jaap de Hoop Praatjes.
Jaap de Stront Schepper.

Ben je aan het solliciteren bij de SP?

Die mensen zijn ook zo 'creatiever' met woordspelingen dan met argumenten als hun evangelie even serieus genomen wordt als hun politieke ideaalbeeld tot werkelijkheid verheven wordt.

woensdag 10 september 2003 @ 00:53:55 #47
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13063339
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:18 schreef Frederic het volgende:
Vandààr dat Nederland zo als een schoothondje achter de VS loopt. Ik heb het door: jullie willen een postje...
Met honing vang je meer vliegen dat met azijn. De combi van Hollandse koopmans- en domineesgeest wordt met Jaap de Hoop Scheffer uitstekend vertegenwoordigd in de buitenlandse politiek.
  woensdag 10 september 2003 @ 18:01:23 #48
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13075484
quote:
110 Teletekst wo 10 sep
AP:De Hoop Scheffer favoriet NAVO
BRUSSEL CDA-minister De Hoop Scheffer
(Buitenlandse Zaken) maakt de grootste
kans om de Brit Robertson op te volgen
als secretaris-generaal van de NAVO.Dat
hebben diplomaten in Brussel aan het
Amerikaanse persbureau AP laten weten.

Volgens hen is hij het meest geschikt
om de VS en de zeventien Europese leden
op een lijn te houden.De Hoop Scheffer
kreeg vandaag zelfs openlijke steun van
de Belgische regering.

Zijn belangrijkste concurrent is de
Canadese minister van Financiën,Manley.
Zijn kans wordt kleiner ingeschat omdat
de Europese lidstaten vasthouden aan
een Europese NAVO-voorman.
volgende nieuws financieel sport
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 10 september 2003 @ 18:43:49 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13076410
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:52 schreef sjun het volgende:

[..]

Ben je aan het solliciteren bij de SP?

Die mensen zijn ook zo 'creatiever' met woordspelingen dan met argumenten als hun evangelie even serieus genomen wordt als hun politieke ideaalbeeld tot werkelijkheid verheven wordt.

Je hoeft niet in elk topic te gaan SP-bashen, hoor.
pi_13084818
En dit wordt het optrekje van De Hoop-Scheffer als NAVO-topman: het gloednieuwe NATO-headquarters in Brussels:

(wordt gebouwd in 2004-2006)

(meer: http://www.nato.int/structur/tenders/newhq3/index.htm )

[Dit bericht is gewijzigd door Frederic op 10-09-2003 23:53]

pi_13085237
Hij wordt nu genoemd als favoriet dus kan je er (helaas) al zeker van zijn dat hij het niet wordt.

Want dat blijft toch het probleem he zodra je genoemd wordt kan je het wel op je buik schrijven. .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 11 september 2003 @ 00:32:26 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13085986
quote:
Op woensdag 10 september 2003 23:57 schreef du_ke het volgende:
Hij wordt nu genoemd als favoriet dus kan je er (helaas) al zeker van zijn dat hij het niet wordt.

Want dat blijft toch het probleem he zodra je genoemd wordt kan je het wel op je buik schrijven. .

Is Jan Marijnissen al eens genoemd als minister president van Nederland?
pi_13086031
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Is Jan Marijnissen al eens genoemd als minister president van Nederland?

Bij deze: Jan Marijnissen wordt de volgende MP van Nederland.
  donderdag 11 september 2003 @ 00:43:06 #54
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13086146
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij deze: Jan Marijnissen wordt de volgende MP van Nederland.

Ah, hij is genoemd... We kunnen rustig slapen.
pi_13087241
quote:
Op woensdag 10 september 2003 23:42 schreef Frederic het volgende:
En dit wordt het optrekje van De Hoop-Scheffer als NAVO-topman: het gloednieuwe NATO-headquarters in Brussels:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(wordt gebouwd in 2004-2006)

(meer: http://www.nato.int/structur/tenders/newhq3/index.htm )

Belachelijke geldverspilling, voor een organisatie die binnen 10 jaar waarschijnlijk niet meer bestaat en nu al totaal overbodig is.

Tenzij ze er een soort van 'Europees Leger organisatie' van de NAVO gaan maken.

Kollosale Anus Klontering.
pi_13090109
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Ah, hij is genoemd... We kunnen rustig slapen.

Tenzij de Hoop Scheffer straks echt bij de NAVO komt .
  donderdag 11 september 2003 @ 11:50:22 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13091156
quote:
Dat zou jammer zijn, want hij lijkt me wel capabel.
pi_13091182
quote:

Die redenatie snap ik niet.

donderdag 11 september 2003 @ 11:56:02 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13091299
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat het vaak een onbekende of onverwachte kandidaat wordt (denk maar aan het gedoe rond Lubbers en Dehaene die EC-voorzitter wilden worden).

Uit een artikel over de opvolging van Solana door Robertson:

quote:
Open race
Scharping´s decision left the race wide open. Several names were mentioned, including those of former Belgian Prime Minister Jean-Luc Dehaene, Danish Defense Minister Hans Haekkerup, Polish Foreign Minister Bronislav Geremek, Spanish Prime Minister Jose Maria Aznar and no less than three British candidates: liberal leader Paddy Ashdown and former defense secretaries Michael Portillo and Malcolm Rifkind.
But British Prime Minister Tony Blair chose none of the above. Instead, he asked his internationally well respected Defense Secretary George Robertson to become Britain's third NATO-chief, after Lord Ismay in the fifties and Lord Carrington in the eighties.

Sarajevo
The summit meeting in Sarajevo, where dozens of world leaders gathered at the end of June to commit themselves to reconstructing the Balkan, gave Blair a perfect opportunity to lobby for the British candidate. After securing the support of the US, France, Germany and Italy, Blair felt strong enough to announce Robertson's candidacy. Up to that moment, no other country had put someone forward. It is considered risky to be the first, because that gives other hopefuls a chance to criticize your man, and field a compromise candidate at a later stage. It is, after all, not always easy to reach consensus with 18 other countries.

pi_13095389
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals Freako het zegt. Degene die het meest genoemd wordt maakt ook grote kans om het toch net niet te worden.
  donderdag 11 september 2003 @ 15:41:02 #61
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13096352
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tenzij de Hoop Scheffer straks echt bij de NAVO komt .

Dat Jaap de Hoop Scheffer mogelijk de juiste man op de juiste plaats wordt impliceert nog niet dat Jan Marijnissen de juiste premier zou zijn. Voor mij zit hij al lang op de juiste plaats. In de oppositie om de regering scherp te houden op sociale misstanden.

Verder bindt Jan M. in de oppositie ook nog eens een deel van het electoraat dat anders wellicht hun stem en inspanning gegeven zou hebben aan extreem linkse actievoerders die niet vies zijn van gebruik van geweld.

donderdag 11 september 2003 @ 15:43:44 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13096431
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:41 schreef sjun het volgende:

[..]

Verder bindt Jan M. in de oppositie ook nog eens een deel van het electoraat dat anders wellicht hun stem en inspanning gegeven zou hebben aan extreem linkse actievoerders die niet vies zijn van gebruik van geweld.

Sterker nog: hij maakt ze Kamerlid (Van Velzen).
  donderdag 11 september 2003 @ 16:21:46 #63
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13097440
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:43 schreef freako het volgende:

[..]

Sterker nog: hij maakt ze Kamerlid (Van Velzen).

Mensen worden ingekapseld als ze wat te verliezen krijgen.
  donderdag 11 september 2003 @ 17:26:58 #64
67414 Goos300
Twiet, twiet...
pi_13099265
De Hoop Scheffer.....een Hoop geSchetter !!

Wat moet dat daar?!
  vrijdag 12 september 2003 @ 08:20:34 #65
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13111421
Interessant.
quote:
De Hoop Scheffer vooralsnog enige kandidaat NAVO-post

DEN HAAG - Minister van Buitenlandse Zaken De Hoop Scheffer is op dit moment de enige kandidaat om Lord Robertson op te volgen als secretaris-generaal van de NAVO. De kandidaten uit Canada, Noorwegen en Portugal hebben zich teruggetrokken, bevestigen diplomatieke bronnen in Den Haag en Brussel.

Diplomaten houden er rekening mee dat een definitief besluit al deze maand valt, maar de weg voor De Hoop Scheffer is nog niet vrij. Een aantal landen plaatst vraagtekens bij een politicus uit een land dat zulke hoge bezuinigingen op defensie doorvoert.

De terugtrekking van de Canadees Manley en de Noorse Krohn Devold volgt op de 'harde Franse eis' dat de volgende NAVO-chef niet alleen een Europeaan moet zijn, maar ook afkomstig moet zijn uit een lidstaat van de EU. Ondanks de terugtrekking van de andere kandidaten houdt men het Ministerie van Buitenlandse Zaken rekening met een nieuwe, nu nog onbekende kandidaat.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1063257385387.html

Den Haag beweert al 2 weken, dat DHS helemaal geen kandidaat is. En dan zoiets.

Overigens ziet het er naar uit, dat Defensie dus onder de bezuinigingen uit gaat komen. Waarschijnlijk zal er miraculeus ergens geld gevonden worden, waardoor de bezuinigingen bij Defensie ineens veel minder kunnen.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 12 september 2003 @ 11:35:19 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13114578
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 08:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Interessant.
[..]

Overigens ziet het er naar uit, dat Defensie dus onder de bezuinigingen uit gaat komen. Waarschijnlijk zal er miraculeus ergens geld gevonden worden, waardoor de bezuinigingen bij Defensie ineens veel minder kunnen.

Mooi. Kan Twenthe los blijven.
  vrijdag 12 september 2003 @ 11:38:31 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13114645
quote:
Interessant.
[..]

Erg interessant idd.

Ik ben benieuwd hoe dit zaakje verder gaat. Het begint nu al te stinken naar mijn mening.

pi_13262598
Wat loopt de NRC dan enorm achter. De Canadees John Manley zou nog in de race zijn... .

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1063775484300.html

quote:
Kandidatuur Canadese concurrent is nog een 'probleem'

De Hoop Scheffer op kop bij NAVO

BRUSSEL, 17 SEPT. Minister van Buitenlandse Zaken Jaap de Hoop Scheffer maakt van de twee overgebleven gegadigden op dit moment de grootste kans om secretaris-generaal van de NAVO te worden. Volgens hoge diplomaten tekent zich onder de negentien NAVO-lidstaten informeel vergaande consensus af over een benoeming van de Nederlander tot NAVO-chef. ,,De Hoop Scheffer heeft de leiding, maar hij is nog niet over de finish'', zegt een hoge NAVO-diplomaat.

,,Een van de problemen'' die volgens diplomaten nog moeten worden opgelost is de kandidatuur van zijn enige concurrent, de Canadese vice-premier en minister van Financiën John Manley. Zolang de Canadese regering diens kandidatuur niet intrekt en instemt met de benoeming van De Hoop Scheffer, blijft consensus uit. Volgens diplomaten moet de komende dagen blijken of ,,Canada wil doorgaan met de kandidatuur van Manley'' of ,,zich bij de meerderheid aansluit''.

Volgens ingewijden is het aannemelijk dat hiervoor druk uit andere hoofdsteden op de regering in Ottawa wordt uitgeoefend. Volledige consensus is vereist voor de benoeming van een NAVO-secretaris-generaal, een procedure die bij de NAVO met zeer veel geheimhouding wordt omkleed.

Met de Canadese positie hangt volgens diplomaten vermoedelijk samen dat Frankrijk nog geen volstrekte duidelijkheid heeft gegeven of het al dan niet De Hoop Scheffer zal steunen of diens concurrent van de deels francofone bondgenoot Canada. Via diplomatieke kanalen heeft Frankrijk aan de Nederlandse regering zijn sympathie uitgesproken voor een eventuele kandidatuur van De Hoop Scheffer. Maar de volledige Franse steun, inclusief die van president Chirac, ontbreekt nog.

,,Frankrijk wil mogelijk niet Manley voor het hoofd stoten'', taxeert een nauw betrokken diplomaat. ,,Het zou me zeer verbazen als Frankrijk zich tegen de Europese consensus zou verzetten'', zegt een NAVO-diplomaat.

De Nederlandse regering blijft bij het standpunt dat Nederland geen kandidaat heeft. Dit zal volgens ingewijden veranderen als er binnen de NAVO geen obstakels meer zijn en consensus ontstaat over De Hoop Scheffer.

De benoeming van een Canadees tot NAVO-chef ligt niet voor de hand en zou een ,,precedent'' zijn, zeggen NAVO-diplomaten. In dat geval zou de NAVO geheel door Noord-Amerikanen worden geleid: met naast de Amerikaanse militaire opperbevelhebber ook een Canadees als secretaris-generaal. Daarvoor bestaat in Europa en ook in Washington geen animo, zeker met het oog op de nog steeds broze transatlantische verhoudingen als gevolg van 'Irak', zeggen ingewijden.

Wanneer de beslissing over de opvolging van de huidige secretaris-generaal van de NAVO, de Brit Lord Robertson, valt, is volgens diplomaten niet te zeggen. Robertson treedt in december af. Vorige week trok de Noorse minister van Defensie, Krohn Devold, zich publiekelijk terug als kandidaat. Zij zei toen dat de volgende NAVO-chef ,,uit Nederland moet komen''.

pi_13263120
Wie wordt er dan minister van Buitenlandse Zaken.

Ik begrijp dat dat nog een probleem op gaat leveren.

Balkenende wil graag een vertrouweling omdat BZ niet echt zijn terrein is, maar dan komt eigenlijk alleen Verhagen in aanmerking. Die kan je onmogelijk nu uit de fractie halen, dan hou je nog maar 7 mensen over die er langer dan een jaar zitten.

Oud-ambassadeur van Europa Bot wordt genoemd.

Jullie nog namen, geruchten, suggesties?

Is het niet belangrijk dat dit eerst wordt opgelost voordat Jaap vertrekt?

Moderator donderdag 18 september 2003 @ 14:40:20 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13263179
quote:
Interessant.
[..]

kijk dat soort dingen hoor ik graag

jozias van aartzen (?) had het gister in de kamer ook al over een voorlopig behoud van de Orions ... kunnen ze gelijk weer terug naar het Midden Oosten en daar het een en ander in de gaten houden.

pi_13263674
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:38 schreef SCH het volgende:
Wie wordt er dan minister van Buitenlandse Zaken.

Ik begrijp dat dat nog een probleem op gaat leveren.

Balkenende wil graag een vertrouweling omdat BZ niet echt zijn terrein is, maar dan komt eigenlijk alleen Verhagen in aanmerking. Die kan je onmogelijk nu uit de fractie halen, dan hou je nog maar 7 mensen over die er langer dan een jaar zitten.

Oud-ambassadeur van Europa Bot wordt genoemd.

Jullie nog namen, geruchten, suggesties?

Is het niet belangrijk dat dit eerst wordt opgelost voordat Jaap vertrekt?

Andere namen:
P. Bukman, Dr. B.R. Bot (die jij al aangaf) , Drs.Th.B.F.M. Brinkel, Mr. H. van den Broek, Ir. C.M.P.S. Eurlings, Mr. J.J.A.M. van Gennip, Drs. G. Goedhart, Drs. P.C.J. van Grinsven, Mr. J.S.L. Gualtherie van Weezel, Drs. A.M. Oostlander, Drs. J.J.M. Penders, Prof. Dr. A. Wessels, Drs. M. Winkelman.

Het zou natuurlijk mooi zijn als Hans van den Broek geactiveerd kon worden voor deze rol als het om ervaring gaat. Mogelijk kan Camiel Eurlings ertoe worden bewogen om af te zien van het fractielijsttrekkersschap t.b.v. het Europese Parlement.

We zullen zien wie Balkenende uit de hoge hoed tovert mocht het daadwerkelijk zover komen dat Jaap de Hoop Scheffer NAVO-chef wordt.

Verhagen zou overigens prima kunnen als Brinkman weer te bewegen is tot een rol van lijsttrekker. Dè uitgelezen kans om Elco Brinkman weer actief bij de Nederlandse politiek te kunnen betrekken

salva cum reverentia
pi_13263847
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:57 schreef hoppe het volgende:
P. Bukman - zou die dat nog willen?
Dr. B.R. Bot (die jij al aangaf) - lijkt kandidaat nummer 1
Drs.Th.B.F.M. Brinkel - te links denk ik, bovendien nog maar net in de kamer
Mr. H. van den Broek - te links denk ik, te veel kritiek gehad op het CDA
Ir. C.M.P.S. Eurlings - te onervaren, te jong, te weinig buitenlandkennis, gaat stage lopen in Europa
Mr. J.J.A.M. van Gennip - zou kunnen, maar heeft die buitenland ervaring?
Drs. G. Goedhart, Drs. P.C.J. van Grinsven - zeggen me beiden niet zoveel
Mr. J.S.L. Gualtherie van Weezel - waar hangt die uit?
Drs. A.M. Oostlander - ga al gapen bij het idee
Drs. J.J.M. Penders - zou kunnen
Prof. Dr. A. Wessels - je bedoelt Anton, de theoloog? Verrasend, lijkt me niet geschikkt.
Drs. M. Winkelman- zegt me niks.

Verhagen zou overigens prima kunnen als Brinkman weer te bewegen is tot een rol van lijsttrekker. - - 2 x een nachtmerrie scenario, bedoel je

donderdag 18 september 2003 @ 15:10:26 #73
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13264040
quote:
Verhagen zou overigens prima kunnen als Brinkman weer te bewegen is tot een rol van lijsttrekker.

2 x een nachtmerrie scenario, bedoel je

Wat is er mis met het betrekken van politiek en door het dagelijkse leven gelouterd goud als Brinkman bij de Nederlandse politiek?

natuurlijk is het dan wel zaak dat Verhagen een cursus boeiend spreken krijgt

pi_13264157
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:10 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat is er mis met het betrekken van politiek en door het dagelijkse leven gelouterd goud als Brinkman bij de Nederlandse politiek?

natuurlijk is het dan wel zaak dat Verhagen een cursus boeiend spreken krijgt

Kunnen we niet Brinkman als premier doen en JanPeter naar Buitenland?
pi_13264250
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen slecht alternatief
Gezien de beschouwingen tot nu toe doet Jan Peter het ook niet slecht.
salva cum reverentia
pi_13264282
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:16 schreef hoppe het volgende:

[..]

Geen slecht alternatief
Gezien de beschouwingen tot nu toe doet Jan Peter het ook niet slecht.

Hij moet van ver terugkomen, voordat dat gelukt is, zijn we vier jaar verder.
  donderdag 18 september 2003 @ 15:19:20 #77
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13264324
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Jan Peter Balkenende is net ingewerkt en Elco Brinkman moet er natuurlijk eerst weer even inkomen. Ik verwacht niet dat het CDA zal meegaan in het door jou voorgestelde alternatief. Niettemin een alternatief dat m.i. overweging verdient
pi_13264458
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij moet van ver terugkomen, voordat dat gelukt is, zijn we vier jaar verder.

Brinkman is een zeer snelle leerling. Buiten dat heeft hij natuurlijk niet jarenlang niets gedaan.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat jouw humoristische suggestie op korte termijn daadwerkelijk de handen verder op elkaar krijgt dan achter mijn PC.

Kom op Jaap (de Hoop Scheffer) voortmaken met de voorbereidingen voor vertrek naar de NAVO

salva cum reverentia
pi_13267893
Wel fijn overigens dat we dan geen minister van buitenlandse zaken meer hebben die denkt dat zijn functiebeschrijving betekent dat hij de belangen van het buitenland in Nederland behartigt.
  donderdag 18 september 2003 @ 17:34:41 #80
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13268516
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:09 schreef HiZ het volgende:
Wel fijn overigens dat we dan geen minister van buitenlandse zaken meer hebben die denkt dat zijn functiebeschrijving betekent dat hij de belangen van het buitenland in Nederland behartigt.

Prima grap.
  zondag 28 september 2003 @ 19:44:59 #81
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_13504687
Jaap trekt wel een heeeeele lange neus naar Marnix van Rij nu, de man die Jaap een dolk in de rug stak nog geen 2 jaar terug... Jaaps politieke carriere leek ten einde, maar Jaap wordt nu één van de machtigste figuren op aarde, terwijl Marnix achter de geraniums zit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_13507706
Volksrant zaterdag:
De Hoop-Scheffer wil sancties tegen nieuwe kernwapens

"Kunnen we toestaan dat een paar landen de regels verwerpen die 187 landen met elkaar zijn overeengekomen, vroeg de minister retorisch"

"Nee, dat kunnen we niet. Als de regels van vandaag niet kunnen verhinderen dat er staten zijn die de mensheid op het spel zetten, dan moeten we de regels verscherpen. En dan moeten we collectief bereid zijn om ze af te dwingen"

Sterk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')