quote:
MADRID Minister van Buitenlandse Zaken
Jaap de Hoop Scheffer staat op een
'shortlist' met kandidaten voor de
opvolging van NAVO-secretaris-generaal
Robertson.Dat is vernomen in de marge
van een NAVO-ministertop in Madrid.
Naast de CDA-bewindsman worden ook de
Noorse minister van Defensie Devold
en de Portugese Europese commissaris
voor juridische zaken Vitorino genoemd.
Robertson treedt eind dit jaar terug.
Naar verwachting kiest de NAVO deze
zomer een opvolger voor de Schot.Er
hebben zich nog geen gegadigden voor de
baan gemeld.De Hoop Scheffer staat in
NAVO-kringen hoog aangeschreven.
Hij heeft natuurlijk al goede kontakten met Colin Powell sinds het begin van de 2e golfoorlog
nu nog een nederlandse secretaris generaal bij de navo & global domination = right around the corner
quote:Beetje jammer alleen dat de rol van de NAVO is uitgespeeld, einde koude oorlog, zie de verdeeldheid bij de oorlog in Irak...
Op woensdag 4 juni 2003 18:28 schreef KoningsCobra het volgende:
Ik vind het jammer dat hij dan weggaat uit het kabinet. Maar dit is VEEL BETER!!! wij als klein landje zo'n post
de lidstaten zullen altijd iets achter de hand willen houden voor het geval de VN het niet red (hoeveel mensen hebben dat dit jaar wel niet voorspelt hmmm?) bovendien is de Navo gewoon nog steeds nodig naast de VN
kijk maar naar de Balkan crisis, alles wat ook maar rook naar vijandigheden werd van alle kanten geveto'ed in de veiligheidsraad daarom zijn de gevechtshandelingen door de Navo verricht
Elke keer als ik die man zie, vraag ik me af hoelang het nog gaat duren voordat zijn collega's (en andere mensen, bv. de media ofzo) erachter komen dat hij echt namaak is..
Die man praat enkel, en dan blijkbaar op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij weet waar-ie het over heeft..
Ik snap het niet.
quote:da's een hele verbetering tov balkenende die praat op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij de enige ter wereld is die weet waar-ie het over heeft
Op woensdag 4 juni 2003 18:42 schreef Shyte het volgende:
De Hoop-Scheffer..
[...]Die man praat enkel, en dan blijkbaar op zo'n manier dat het net lijkt alsof hij weet waar-ie het over heeft..
quote:ja voor de VS...
Op woensdag 4 juni 2003 18:31 schreef sp3c het volgende:
l33t!!!nu nog een nederlandse secretaris generaal bij de navo & global domination = right around the corner
Ik kan me wel voorstellen dat hij genoemd wordt. Het is een functie voor een plichtsgetrouwe vazal met weinig eigen initiatief maar wel enige uitstraling. De Hoop Scheffer heeft er geen moeite vierduizend keer het zelfde non-praatje te houden, dus hij past er prima.
nu kan hij er iig voor zorgen dat naast de amerikaanse ook de Nederlandse belangen wat beter worden behartigd en het speelt Nederland (als hij het goed doet en hij is toch best vakbekwaam) ook erg positief in de kijker.
of het goed is voor zijn carriere is (ja knikken, meer nog dan nu) valt nog te bezien maar voor Nederland is het zeker weten een goede zaak
quote:Het is een totaal oninteressante functie. Wat is de NAVO nou helemaal? Hij gaat maar, het zal ons land niks opleveren behalve dat we misschien een minister op BZ krijgen die iets meer kloten heeft.
Op woensdag 4 juni 2003 19:18 schreef sp3c het volgende:
nou en?nu kan hij er iig voor zorgen dat naast de amerikaanse ook de Nederlandse belangen wat beter worden behartigd en het speelt Nederland (als hij het goed doet en hij is toch best vakbekwaam) ook erg positief in de kijker.
of het goed is voor zijn carriere is (ja knikken, meer nog dan nu) valt nog te bezien maar voor Nederland is het zeker weten een goede zaak
quote:De klote op jouw richting zeker.
Op woensdag 4 juni 2003 19:19 schreef SCH het volgende:[..]
Het is een totaal oninteressante functie. Wat is de NAVO nou helemaal? Hij gaat maar, het zal ons land niks opleveren behalve dat we misschien een minister op BZ krijgen die iets meer kloten heeft.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:22 schreef sp3c het volgende:
wie denk je dat Milosevic op de knietjes heeft gekregen?
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 19:34 schreef sp3c het volgende:
de Navo dus
quote:whahaha
Op woensdag 4 juni 2003 19:36 schreef BAZZA het volgende:
Maar hij komt wel over als een capabele man.
ik denk dat de juiste engels term voor Jaap "bender" is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |