Vandaag komt dan eindelijk mijn GBA SP! Hiep hiep hoera!
-offtopic:
En waarom zou iemand mijn initialen als nickname willen gebruiken? lol
B M H
-edit:
Op verzoek van Strolie die natuurlijk ook zelf de openingspost weer kan doen...
Alle nieuwtjes en screenshots van aankomende spellen zijn net in het vorige deel gepost, dus rest mij enkel nog de vorige delen te vermelden...
Vorige delen:
Gameboy Advance
Gameboy Advance topic deel II
Gameboy Advance Topic deel III
Gameboy Advance (SP) Topic (deel 4)
Stem voor, Stem GBA SP! (deel 5)
Het grote GBA (SP) Topic (deel 6)
Het grote GBA (SP) Topic (deel 7)
Het grote GBA (SP) Topic deel 8
Het grote GBA (SP) Topic deel 9
[Dit bericht is gewijzigd door BAUKstEr op 03-06-2003 10:01]
jurrassic park III parkbuilder
sheep
rayman
crazy racers
turok 3
streefighter alpha
bomberman
Doom (nostalgie)
quote:Hier heb ik wel zin in als ik met de onderweg ben naar Zuid-Frankrijk en naar Zwitserland en naar Noord-Italië (en thuis natuurlijk ook weer
Op dinsdag 27 mei 2003 19:45 schreef noutie het volgende:
Hier is nog een filmpje van simcity advance
http://142.173.78.220/AGB/E3%20Footage/AGB%20Video/AGB26.mov
*EXTASE*
De bode kwam net mijn nieuwe GBA SP bezorgen!!!
*/EXTASE*
Mogen ze met Super Metroid ook doen, graag zelfs.
quote:Zegt EarthBound je ook nix? Das mother 2
Op dinsdag 3 juni 2003 11:43 schreef Strolie75 het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij Mother 1 & 2?
quote:Heb je die ergens voor weinig gekocht? Ik wil dat spel namelijk ook alleen niet voor 50 euro.
Op dinsdag 3 juni 2003 10:24 schreef timmy2003 het volgende:
ik heb een gameboy sp
met de volgende spelletjes
jurrassic park III parkbuilder
Zoiets als R-Type (van vroegah) ofzo... lekker hersenloos knallen door de A-knop vast te tapen en ondertussen powerups vergaren, de ene nog extremer dan de ander.
En, over dit soort spellen gesproken en het heruitbrengen van SNES-games... UN-Squadron mogen ze ook best porten naar de GBA. Was destijds maar een jaar of 13 dus misschien weet ik het allemaal niet zo goed meer maar dat zag er toen wel heel indrukwekkend uit.
quote:Gradius advance, was/is bij de blokker errug goedkoop maar wel errug verslavend!
Op dinsdag 3 juni 2003 14:43 schreef MrTinux het volgende:
Zijn d'r eigenlijk leuke side-scroll shooters te krijgen voor de GBA?Zoiets als R-Type (van vroegah) ofzo... lekker hersenloos knallen door de A-knop vast te tapen en ondertussen powerups vergaren, de ene nog extremer dan de ander.
En, over dit soort spellen gesproken en het heruitbrengen van SNES-games... UN-Squadron mogen ze ook best porten naar de GBA. Was destijds maar een jaar of 13 dus misschien weet ik het allemaal niet zo goed meer maar dat zag er toen wel heel indrukwekkend uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Emizea op 03-06-2003 16:23]
Wing Commander Prophecy is wel OK, maar het haalt het natuurlijk niet bij het PC origineel. Ze hebben het spel een beetje teruggebracht tot alleen het dogfighten, terwijl ik juist altijd dat 'vrije' gevoel van door de ruimte vliegen en patrouilleren etc. zo leuk vond.
De besturing is ook een beetje kut, maar op zich is het knap hoe ze zoveel functies hebben weten terug te brengen tot de 4 knopjes op de GBA.
quote:Kost bij de Bart Smit geloof ik nog steeds maar 12,50 euro!
Op dinsdag 3 juni 2003 15:00 schreef Emizea het volgende:[..]
Gradius advance, was/is bij de blokker errug goedkoop maar wel errug verslavend!
quote:Geef je bevindingen even als je er even tijd voor hebt, ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het wat is. Ben wel in voor een leuke puzzelgame.
Op dinsdag 3 juni 2003 17:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net opgehaald: Chu Chu Rocket
quote:Nee.
Op dinsdag 3 juni 2003 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zegt EarthBound je ook nix? Das mother 2
*games-leek is*
En voor 10 euro is het altijd wel ok vind ik Vooral alstie bij IGN een 10 krijgt voor lasting appeal
quote:Tja, het is een RPG met schoolkinderen in de hoofdrol... Ik heb hem maar heel kort gespeeld.
Op dinsdag 3 juni 2003 17:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee.
*games-leek is*
quote:Iridion 2 zou 1 deze dagen in de winkels moeten liggen
Op dinsdag 3 juni 2003 14:43 schreef MrTinux het volgende:
Zijn d'r eigenlijk leuke side-scroll shooters te krijgen voor de GBA?Zoiets als R-Type (van vroegah) ofzo... lekker hersenloos knallen door de A-knop vast te tapen en ondertussen powerups vergaren, de ene nog extremer dan de ander.
En, over dit soort spellen gesproken en het heruitbrengen van SNES-games... UN-Squadron mogen ze ook best porten naar de GBA. Was destijds maar een jaar of 13 dus misschien weet ik het allemaal niet zo goed meer maar dat zag er toen wel heel indrukwekkend uit.
quote:Chu Chu Rocket is een puzzelspelletje dat het vooral moet hebben van een simpel idee, uitgewerkt in een heeeeeleboel velden. Hetzelfde soort puzzelwerk als kistjeschuif, (of hoe heet dat) veld na veld na veld, maar dan met heel andere regels. Er zitten een hoop extra opties op, en niet te vergeten: de actie mode die heel erg chaotisch is.
Op dinsdag 3 juni 2003 17:29 schreef Zooi het volgende:[..]
Geef je bevindingen even als je er even tijd voor hebt, ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het wat is. Ben wel in voor een leuke puzzelgame.
quote:Thanks voor de tip! Het zegt me echt helemaal niks maar het videootje ziet er indrukwekkend uit! Dat dat allemaal uit zo'n klein Gee Bee AAtje kan komen
Op dinsdag 3 juni 2003 18:11 schreef sp3c het volgende:[..]
Iridion 2 zou 1 deze dagen in de winkels moeten liggen
http://www.shinen.com/files/shinen_iridion2_video2.mpg
Even afwachten dus. Voordeel van Gradius (Emizea, bedankt dus) is dat-ie natuurlijk lekker goedkoop is... ach what the heck - koop ik ze toch allebei
quote:Ja ik heb hem ook, en het is idd erg verslavend, en een leuke game!
Gradius advance, was/is bij de blokker errug goedkoop maar wel errug verslavend!
quote:Beide krijgen goede reviews
Op dinsdag 3 juni 2003 21:49 schreef Perfect het volgende:
Monkey Ball Jr, is dit een aanrader?
En StreetFighter Alpha 3?
Streetfighter vind ik zelf de beste fighting game op de gba, speelt er goed, alleen is ontzettend moeilijk (alle alpha games trouwens).
quote:Monkey Ball Jr. is zeker een aanrader, ik heb hem ook en hij is soms best pittig en ook erg verslavend!
Op dinsdag 3 juni 2003 21:49 schreef Perfect het volgende:
Monkey Ball Jr, is dit een aanrader?
En StreetFighter Alpha 3?
De replay is ook wel ok, ik heb hem eiks nog niet uitgespeeld, de levels op hard heb ik nog niet allemaal en een paar levels op extreme ook niet. Maar je kunt hem uiteraard gewoon nog een keer spelen zonder te vervelen. Hat nadeel is dat er geen highscore kwa tijden in zit, maar das persoonlijk.
Streetfighter Alpha 3 heb ik nog niet gespeeld, maar de reviews zijn idd goed, en elke streetfighter game is bijna cool dus wrom niet?
quote:meld het ff hier als je het hebt (gezien in de winkels) ik wil de game ook hebben en je kunt online highscores bijhouden op de website, misschien wel leuk om er een beetje een competetie aspect aan te geven
Op dinsdag 3 juni 2003 20:42 schreef MrTinux het volgende:[..]
Thanks voor de tip! Het zegt me echt helemaal niks maar het videootje ziet er indrukwekkend uit! Dat dat allemaal uit zo'n klein Gee Bee AAtje kan komen
Muziek is ook erg goed trouwens (niet zo zeer qua kwaliteit maar het deuntje is precies de soort muziek die je bij zo'n shooter verwacht).
Even afwachten dus. Voordeel van Gradius (Emizea, bedankt dus) is dat-ie natuurlijk lekker goedkoop is... ach what the heck - koop ik ze toch allebei
Je hoeft niet omslachtig te doen met foto's en screenshots als bewijs want aan het einde van elk level oid krijg je (als het goed is) een vrij lange code die je moet overschrijven en als je die dan op de website invoert dan rekent die het om naar je score
quote:Ziet er wel bruut uit, maar dit zijn neem ik aan geen gba screenies!
Op woensdag 4 juni 2003 11:04 schreef BAUKstEr het volgende:
Misschien heb ik ergens een post gemist, maar dit racespel ziet er op de screenshots van de andere consoles vet uit... Benieuwd wat de GBA-variant zal bieden.
http://www.gamespot.com/gba/driving/corvette/screenindex.html
op de site van tdk(.com) staan ze ergens maar hij laat hier niet goed bij mij
-hoe ontwijk ik raketten ?
- waar zie ik mijn health ?
- waar is mijn shield?
- wat is decoy?
- wat is het getal links onderin?
ik doe niet veel meer dan simpelweg wat raketten afknallen, maar volgens mij is dit spel veel meer dan dat.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 04-06-2003 22:22]
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 04-06-2003 22:22]
- Gradius
- Phalanx
- Iridion (ofzo)
- deel 2 van Iridion nogwat
- wachten op R-Type III: The Third Lighting
quote:gradius is zeker een goede shooter, en iridion II is grafisch top.
Op woensdag 4 juni 2003 23:56 schreef Retarded het volgende:
Gradius is dus wel een aanrader?? Niet te kort ofzo? Ik zocht ook iets als R-type... paar mogelijkheden- Gradius
- Phalanx
- Iridion (ofzo)
- deel 2 van Iridion nogwat
- wachten op R-Type III: The Third Lighting
quote:komtie:
Op woensdag 4 juni 2003 21:43 schreef err het volgende:
Kan iemand mij een beetje opweg helpen met wing commander? Snap er niks van.
quote:decoy afwerpen als je gelocked word (staat in beeld)
- hoe ontwijk ik raketten ?
quote:in je cockpit zelf heb je 2 monitoren met scheepjes erop.
- waar zie ik mijn health ?
quote:dat zijn die blauwe randjes om het groene scheepje heen, ze kunnen alleen niet zo bizar veel hebben maar dat is leuk
- waar is mijn shield?
quote:kun je afwerpen om raketten te ontwijken
- wat is decoy?
quote:raketvoorraad?
- wat is het getal links onderin?
quote:als je in de bereik komt van een vijandelijk toestel dat je gelocked hebt verschijnt er een groen ruitje vlak voor het toestel, dat geeft aan waar je met schieten met je kanonnen om hem te kunnen raken
ik doe niet veel meer dan simpelweg wat raketten afknallen, maar volgens mij is dit spel veel meer dan dat.
in principe is het gemakkelijker om met je kanonnen een vijand te doden dan met raketten, die kun je beter bewaren voor lange afstandsgevechten en grote schepen
InsideGamer:
quote:
En er was zon
05-06-2003 | Jakob Dieckmann
Vandaag weer een kersverse video voor je. Wat een middagje Boktai niet allemaal los kan maken bij je
Eens in de zoveel tijd verschijnt er weer een leuk filmpje over een van onze favoriete games. Games waar we allemaal naar uit kijken en games die we allemaal op de voet volgen. Boktai hoort zeker ook in dat lijstje thuis. Tot nu toe liep misschien alleen je rekenmachientje op zonne-energie, met Boktai hebben ze die techniek verwerkt in een heuse game.Het principe van het spel Boktai mag velen van jullie al duidelijk zijn, voor de nieuwkomers zullen we het nog eens vluchtig uitleggen. In Boktai ben jij een vampierenjager (Buffy eat your heart out) die het op moet nemen tegen het tuig van het universum. Je enige wapen is een lightgun, want zoals iedereen weet hebben vampieren een hekel aan licht. De Boktai cartridge beschikt over een lichtgevoelige chip die alle zonne-erergie in zich opneemt. Met deze energie kun je je wapen opladen en de vijanden te lijf gaan. Wanneer je lightgun echter op is zul je moeten vertrouwen op je stealth kwaliteiten en geloof me, deze zul je vaak nodig hebben. De zon zal een grotere rol in je leven spelen dan ooit! Voortaan zul je al wakker zijn voordat de zon op gaat, pas gaan slapen als de zon weer onder is, iedere eclips met veel plezier volgen... of zoiets.
Vandaag werd er een nieuw filmpje op het internet gereleased die je hier kunt downloaden. Waar wij in Nederland ons liever druk maken over drugsvoorlichting, hebben de Japanners het liever over games. En terecht natuurlijk. Geniet van een 5 minuten lang durend filmpje die alle aspecten van de game zal belichten.
[Edit]
Picture
[/Edit]
[Dit bericht is gewijzigd door thaduck op 05-06-2003 18:59]
quote:Maar waarom????
Op donderdag 5 juni 2003 17:26 schreef thaduck het volgende:
Ik heb nu 2 blauwe SP's
[afbeelding][Edit]
Picture
[/Edit]
quote:Ik heb alle consoles dubbel (zie sig link)!
Op donderdag 5 juni 2003 19:09 schreef tsuihark het volgende:[..]
Maar waarom????
Maar nee geintje, deze 2e heb ik vandaag gekocht voor Webby, nogal moeilijk aan te komen aan die dingen.
Kwam toevallig bij de Expert om er 1 te reserveren hier in Vianen, zegtie: "Heb je een hekel aan blauw" en laat Webby nou precies dezelfde kleur willen hebben
Deze week waren er wel 2 binnengekomen bij de Expert.. Triest he?
quote:Dat wisten we in GBA topic 3 al ongeveer
Op donderdag 5 juni 2003 17:12 schreef BAUKstEr het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
C&C op de GBA (bijna dan he)[boel plaatjes]
quote:In dat geval kunnen ze in de stront zakken met dat kutspel
Op donderdag 5 juni 2003 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat wisten we in GBA topic 3 al ongeveer
Golden Sun
Mario Kart
Super Mario World
Yoshi's Island
Metroid Fusion
quote:Dit mag je in V&A proberen. We praten in GAM over de spellen, en waar je ze koopt eventueel. Als je ze echt zoekt is V&A de plek
Op vrijdag 6 juni 2003 20:15 schreef sharkysharky het volgende:
ik zoek nog een paar GBA titels; iemand hier die ze weg wilt doen voor een zacht prijsje?Golden Sun
Mario Kart
Super Mario World
Yoshi's Island
Metroid Fusion
maar is goed, ik zal het niet meer doen
Maar volgens mij is het wel een leuk spelletje .
quote:Al is het spel niets, 15 euro voor een spel + linkkabel is nie duur hoor
Op zaterdag 7 juni 2003 18:15 schreef jimjim1983 het volgende:
Is Davis Cup een leuk spel? Kost maar 15 euro met linkkabel op bartsmit.nl
quote:9,95 op frs.nl
Op zaterdag 7 juni 2003 18:15 schreef jimjim1983 het volgende:
Is Davis Cup een leuk spel? Kost maar 15 euro met linkkabel op bartsmit.nl
Een linkkabel los kost volgens mij meer.
quote:Het gaat me niet echt om die linkkabel, meer om het spel en als het spel heel slecht is dan is zelfs 15 euro teveel( of 10 bij frs)
Op zondag 8 juni 2003 11:37 schreef thaduck het volgende:[..]
Al is het spel niets, 15 euro voor een spel + linkkabel is nie duur hoor
quote:kheb em gekocht en het is echt een topspel!... ik ben nu bij stage 5 van loop 1... en tis nu al verdomd lastig... eindbaas van level 4 was echt iets te snel (ik ging dood... dus geen powerups
Op donderdag 5 juni 2003 20:21 schreef Perfect het volgende:
Gradius is een aanrader.
Ik heb de eerste loop uitgespeeld, en ben zeig met de tweede loop, ik weet niet of er nog een derde of vierde loop is, maar je bent er wel een maandje of 2/3 zoet mee.
/edit: in de handleiding staat op de laatste pagina dat er 8 stages zijn... maar niet hoeveel loops
quote:
Keep in mind that the Game Boy Advance game doesn't look bad...at all. But when you see the game running next to the original title on the Super NES, it's hard not to wonder just what the heck happened in the conversion from the console to the handheld. And to its credit, the GBA developers liven things up just a tad in specific places. Larger boss sprites, for example...and an extra scrolling background. But it's not enough to make it look as appealing as the game did (and does) on the Super NES.Winner: Super NES
quote:Het is idd wel lastig op sommige momenten ik zit nou vast in loop 2, 1e stage, zit ik ook al een weekje vast.
kheb em gekocht en het is echt een topspel!... ik ben nu bij stage 5 van loop 1... en tis nu al verdomd lastig... eindbaas van level 4 was echt iets te snel (ik ging dood... dus geen powerups ) maargoed... als er idd nog wat extra loops zijn... ben je hier idd een hele tijd mee bezig ! thnx voor de tip!
quote:Vind de GBA versie dus ronduit lelijk. Ze kunnen veel beter met dat ding. Jammer.
Op maandag 9 juni 2003 09:51 schreef Strolie75 het volgende:
Verschillen tussen Donkey Kong Country op de SNES en op de GBA.
...
quote:ik heb het ff gespeeld.. en ik vond het zeker de moeite waard... vliegtuigje is iets groter dan bji Gradius... volgens mij is Phalanx ook iets realistischer... soort van Raptor maar dan van de zijkant zeg maar.. ik kan het mishebben hoor... Phalanx ligt bijna overal voor 25 euro... vind ik nog iets teveel als je ziet dat je voor 12,50 tot 15 euro al een topgame kan hebben!
Op maandag 9 juni 2003 10:53 schreef Perfect het volgende:
Draait het spel Phalanx om hetzelfde als Gradius?
En is het spel een beetje de moeite waard?
quote:
De SP krijgt een nieuw kleurtje
09-06-2003 | Jakob Dieckmann
Net zoals ieder mens kleurt ook de GameBoy Advance SP wat bij in de zon. Met de GameBoy Advance SP Flame als resultaat
In Amerika kunnen ze, na het horen van dit nieuws, hun geluk niet meer op. Ze krijgen er twee nieuwe kleuren bij! De Flame (Rood) en de Onyx (Zwart) zullen zich, vanaf 8 september, bij de Platinum (Zilver) en de Cobalt (Blauw) voegen. In Europa hebben wij de zwart gekleurde GameBoy Advance SP al sinds de launch, maar Amerika moest voor de afwisseling eens wat langer wachten.Volgens Nintendo brengen ze de nieuwe kleuren uit omdat de GameBoy Advance SP het buitengewoon goed heeft gedaan in de Verenigde Staten. Sinds de launch zijn in de Verenigde Staten al meer dan één miljoen eenheden verkocht.
Peter MacDougall van Nintendo of Amerika had hierover het volgende te vertellen.
"In our industry, any product selling more than one million units is a certified mega-hit. For Game Boy Advance SP to outsell each of the home console systems is testament to the expanding popularity of gaming on the go."
Of de Flame ook naar Europa zal komen is nog maar de vraag natuurlijk. Het zou niet de eerste keer zijn dat wij Europeanen achter het net vissen. Daarnaast blijft er ook nog een andere vraag onbeantwoord. Op de E3 stond een bol met allemaal GameBoy Advance SP's erin, het bijzondere was dat er ongeveer vijftig verschillende kleuren te bezichtigen waren. Houdt Nintendo nog wat achter de hand of is er een bedrijf dat professioneel GameBoy Advance SP's een ander kleurtje geeft?Hopelijk zal de toekomst ons en bovenal jullie uitsluitsel brengen. Natuurlijk houden we je op de hoogte.
Wat een gave kleur !
quote:
Japanese Release for Tales of Fantasia
Find out when to expect this Game Boy Advance RPG
June 09, 2003 - Namco revealed today a Japanese release date for the next Game Boy Advance entry in the Tales series of RPGs. Tales of Fantasia, a GBA port of an SNES title, will hit Japanese retail on 8/1, nearly a month prior to the 8/29 release of Tales of Symphonia for GameCube.
Reports from those who've seen it suggest that Tales of Fantasia looks and sounds better on the Game Boy Advance than it did on the SNES. Although, it probably doesn't matter that much seeing as how the hundreds of thousands of diehard fans of the series would've probably picked the game up anyway.Check back soon for more.
En ik hoop dat we ze in NL ook krijgen... Anders neem ik hem wel mee vanuit de US
quote:Een hoop knoppen induwen bij het aanzetten?
Op maandag 9 juni 2003 22:28 schreef MizZiCiNi het volgende:
hoe reset je het meestal?
quote:Ik had hem voor de Super NES. Grafisch een bijzonder mooi spelletje, maar wel heel moeilijk en niet de beste shooter (weinig speciaals). Wel leuk, en voor die prijs op zich best goed te doen.
Op maandag 9 juni 2003 10:53 schreef Perfect het volgende:
Draait het spel Phalanx om hetzelfde als Gradius?
En is het spel een beetje de moeite waard?
quote:
Wing Commander ProphecyThe Game Boy Advance's limitations are the only thing holding back this near-direct PC port.
June 09, 2003 - Back in the early days of the Game Boy Advance, Italian developer Raylight Studios cranked out a space battle demo to show off the team's capabilities on the new portable hardware. Though this demo game was called Star Giants, it was clear that the team based its design upon the classic Wing Commander PC game; and several months later, the project evolved into what's been officially released by DSI Games as Wing Commander: Prophecy, a Game Boy Advance conversion of the sequel/spinoff released on the PC back in 1997. The team did everything it could to squash the entire PC presentation into a far less roomy GBA cartridge, which is impressive in its own right. But due to the handheld's system's graphic, sound, and control limitations, the game doesn't come off quite as smoothly on the Game Boy Advance.
Features
48 missions Cartridge save (four slots) Link cable support for four players (multiple cartridge) Only for Game Boy Advance Wing Commander Prophecy marks the first time Raylight Studios' BlueRoses 3D engine has been used in a retail Game Boy Advance game, and Prophecy's game design makes for a perfect first time out for the technology. The game engine only has to render a few ships or objects at a time, and doesn't have to worry about modeling any terrain since the game's set in the void of outer space. Since the graphics are cut to a minimum, the combat stays at a relatively quick pace, which keeps the energy level of the gameplay high. There are nearly fifty missions in Wing Commander Prophecy, which should keep space combat folks occupied for a good amount of time.
But it's the lack of buttons on the Game Boy Advance, as well as the limited cartridge media, that makes this port far less complete than the original PC design. As fluid and as solid as the space combat in Wing Commander Prophecy is, the player's controls are restricted due to fewer buttons on the system, and even though the developers "share" buttons for multiple function, the developers still had to restrict abilities during combat; they cannot look around them to catch an enemy on their tail, for example, and if there are multiple targets in sight players cannot switch between them manually. And though we can certainly see why there were omissions in control, some decisions in control could have been altered to give the player more functions; if the Afterburner function was moved off the L + R function and instead placed on an R button double-tap, the L + R function could have been used for a "look around" when used with the D-pad. Instead, players pretty much have to wait for the enemy to take a shot on the rear of the ship to know when a bogey's on the six.
And since the game's controls and space combat are a little on the complex side, it's a real shame that the developers didn't include any sort of training mission so that players can simply fly around freely without worry of getting killed. Even the original Wing Commander featured a training machine in the rec room that could be played for high scores. Something like that needed to be added to Wing Commander Prophecy, since there's a good chance that players will die in the first mission...and since they can't save their game until after the first mission's over, these players will have to go through the introduction again. That bit's a minor complaint; but the trainer? Major.
The game's 32-megabit cartridge means that there's not a whole lot of room for the cutscenes and storyline. The original PC game featured scripted and filmed video sequences placed on several CD-ROMs. Those video sequences have been reduced on the GBA to simple still-screens of the actors, and text boxes for the dialogue. The dialogue is incredibly wordy and in many places it's just stupid small-talk between the different characters on the ship; and since the "actions" of the characters aren't scripted like the dialogue, (like sitting down, standing up, pacing about, entering a room), it seems even more out of place when everything's just "spoken" with talking heads. Some conversations just go on far too long; luckily hitting the start button will skip it right to the next point in the game. Unfortunately, that means the story's missed...and it's a pretty involved plot. It's a messy Catch 22. But for those who just want to get in and kick some tail, the game features a really decent four player link-up option, but like the lack of a trainer mission, this mode would have been great as a single player option.
Closing Comments
The wordy dialogue is a bit of a drag for those expecting to just jump right in and kick some Kilrathi tail, and the "missing" training missions hurt the overall presentation. The space combat features an impressive and fast 3D engine on the GBA, but it lacks a bit in control; it's a lot of fun once you work through the limitations, though. Overall, the port of the GBA game is a commendable job, especially with what the developer had to work with to get the game to move from PC to handheld.Presentation
Incredibly dull, wordy cutscenes that explain the storyline, and no training feature for new pilots. 5.0Graphics
Really good use of a fully 3D engine for the action. Cutscenes are still grabs from the PC CD version. 8.0Sound
The music is the absolute pits, but the sound effects and digitized speech almost make up for it. 6.0Gameplay
The GBA system, with its lack of control buttons, just can't offer the same experience that the PC version had. But it's close. And it's challenging. 7.0Lasting Appeal
Nearly fifty missions to complete, plus the game's got four player dogfighting to combat against your buds. 7.0OVERALL SCORE (not an average) 7.0
Ik ben het wel eens met het minpunt van het ontbreken van een training. Ik heb echt via fourms van doorgewinterde WC spelers moeten uitvinden wat alles betekent.
GFX hadden imo een 9 mogen krijgen, of zelfs een 10.
beter was idd een tutorial oid geweest maar als je er eenmaal inzit dan schiet je er zo doorheen
quote:Tales of Phantasia
Op maandag 9 juni 2003 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
IGN:
[..]
Heb ik natuurlijk wel weer een reden om de gameboy versie te kopen .
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:36 schreef Lexie het volgende:[..]
Tales of Phantasia
. Ik heb de SNES-versie bijna helemaal uitgespeeld met een emulator. Echt een prachtig spel, ik heb hem alleen nooit uitgespeeld. Ben vlak voor het einde, zonder reden gestopt
Heb ik natuurlijk wel weer een reden om de gameboy versie te kopen
.
InsideGamer:
quote:
Tales of Phantasia screens
10-06-2003 | Jelle van Es
De Japanners hebben al een aantal 'Tales of' spellen en krijgen er weer één.
Want ga er maar vanuit dat dit spel nooit in Europa uit zal komen. Sinds de launch van de GBA zijn er al een aantal 'Tales of' spellen uitgekomen in Japan en geen enkele heeft Europa bereikt. Ach, we blijven maar hopen op een klein wonder.Tales of Phantasia wordt een poort van het gelijknamige spel dat al in 1995 op de SNES uitkwam. In het spel moet je het opnemen tegen een één of andere duivel. Gelukkig sta je er niet alleen voor, je kan namelijk een team van vier man samenstellen. Als je in het spel bent gevordert krijg je de mogelijkheid om de rug van een vogel te vliegen, zodat je geheime locaties kan ontdekken. Ook is het mogelijk om een speciaal boek bij te houden van alle vijanden die je hebt verslagen. Het spel komt in elk geval op 1 augustus uit in Japan.
quote:mij nog minder... teveel gelul..
Op dinsdag 10 juni 2003 15:20 schreef sp3c het volgende:
ik zal wel weer vette heiligschennis aan het plegen zijn nu maar daar lijkt me geen fuck aan.
waar ik op wacht:
- Iridion 2
- nieuwe Mario game (totaal nieuw dan)
- R-Type
- CT Special Forces 2 (deel 1 nergens te vinden )
Wario Ware: Mega Mircogame$
en zo ja:
wat zijn je indrukken vann het spel, is het het geld waard enz.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog meer Lexie:
InsideGamer:
[..][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar volgens mij zijn er best veel verschillen met de SNES-versie. Hij is in ieder geval niet identiek.
quote:niemand?
Op dinsdag 10 juni 2003 17:11 schreef Knucklezz het volgende:
heeft iemand al deze:Wario Ware: Mega Mircogame$
en zo ja:
wat zijn je indrukken vann het spel, is het het geld waard enz.
quote:Probeer eens wat reviews op te zoeken, pocket.ign.com, insidegamer.nl, etc
Op dinsdag 10 juni 2003 22:05 schreef Knucklezz het volgende:[..]
niemand?
quote:jah die heb ik allemaal al gelezen was ook wel positief, maar wil et graag van een gamer horen als je snapt wat ik bedoel
Op dinsdag 10 juni 2003 22:07 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Probeer eens wat reviews op te zoeken, pocket.ign.com, insidegamer.nl, etc
quote:Kijk even door dit topic heen.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:11 schreef Knucklezz het volgende:[..]
jah die heb ik allemaal al gelezen was ook wel positief, maar wil et graag van een gamer horen als je snapt wat ik bedoel
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nog meer Lexie:
InsideGamer:
[..][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Lijkt mij ook niks...RPG
Op dinsdag 10 juni 2003 16:41 schreef Retarded het volgende:[..]
mij nog minder... teveel gelul..waar ik op wacht:
- Iridion 2
- nieuwe Mario game (totaal nieuw dan)
- R-Type
- CT Special Forces 2 (deel 1 nergens te vinden)
voegt toe:
- Stuntman
- Monster Truck Madness
- Top Gear Rally
- Road Rash
- NFS Porsche Unleashed
heeft iemand Iridion II al gespeeld? Spel heeft echt SUPERmooie gfx, is alleen wel erg makkelijk (op rookie mode dan )
Maar echt, grafisch is het een wondertje
Sonic Pinball is trouwens ook erg leuk, voor wie van flipperen houdt.
Hier zit ook nog een leuke story mode in waarin je steeds binnen de tijd een bepaald doel moet bereiken
quote:Zodat hij helemaal horizontaal ligt? Maakt niet uit, die schuine stand is de meest ergonomische, maar als jij hem graag helemaal plat legt, dan kan dat
Op woensdag 11 juni 2003 21:09 schreef Perfect het volgende:
Hey ik heb nou een week de gbasp, maar giseren tijdens het gamen, ging het scherm nog een tik achteruit.
Dus dat het uiteinde van het scherm helemaal naar achtere staat en echt niet verder kan.
IS dit goed?
quote:is er al
Op donderdag 12 juni 2003 07:41 schreef BMH het volgende:
over 15 dagen komt Dragon Ball Z Legacy Of Goku II.
quote:ik zit erop te wachten maar ik heb hem nog niet in de winkels gezien helaas
Op woensdag 11 juni 2003 06:56 schreef err het volgende:[..]
heeft iemand Iridion II al gespeeld? Spel heeft echt SUPERmooie gfx, is alleen wel erg makkelijk (op rookie mode dan)
Maar echt, grafisch is het een wondertje
De dingen die Nintendo afgelopen E3 aan de pers tentoon stelde waren niet echt om over naar huis te schrijven. Er waren wel een aantal aardige titels op te merken maar een revolutionaire, baanbrekende titel ontbrak. Nintendo heeft dan ook nog wat goed te maken aan haar gamers in 2003, alleen heeft men zoals het er nu naar uit ziet niet veel mogelijkheden meer om dit te gaan doen. Spaceworld is namelijk voor de tweede achtereenvolgende keer afgelast en ook zal Nintendo niet aanwezig zijn op de Tokio Game Show. De enige mogelijkheid die nog over blijft lijkt dus de ECTS show in London.
Nintendo zou serieuze plannen hebben om vlak voor de ECTS een eigen show te draaien, net als concurrent Sony dat doet. Maar wat heeft Nintendo dan voor ons in petto? Insiders beweren dat men van plan is de GBA FX chipset te onthullen welke de GBA in staat stelt prachtige 3D graphics op het scherm te toveren en waardoor de handheld zodoende op het niveau komt van de technisch superieure N-Gage van Nokia. Ook gingen er stemmen op dat Mario 128 getoond zal worden, maar dit werd door iemand van Nintendo of Europe de kop in gedrukt.
zou wel vet zijn.. ik denk dat de PSP van sony et dan nog wel moeilijk kan gaan krijgen want zo maakt nintendo een strategisch goede stap in mijn ogen
quote:Het zal net zo'n chip zijn als de super FXchip in het SNES-tijdperk. Spellen als Star Fox, Vortex en Stunt race FX hadden een speciale chip in de cartridge, waardoor die spellen "extra mooie" (polygonen) graphics hadden.
Op donderdag 12 juni 2003 15:05 schreef Knucklezz het volgende:
ik had dat met de gewone GBA, en toen kwam SP uitdie had ik eigenlijk liever.. maar volgens mij ist een chip die je erin kunt laten zetten ofzo? zou helemaal vet zijn natuurlijk..
Starfox:
Vortex:
Stunt Race FX:
Maar ik word er niet echt warm van, eerlijk gezegd...
quote:dus meer richting PS1 denk ik dan
Op donderdag 12 juni 2003 15:41 schreef Knucklezz het volgende:
ik denk dat et bij de GBA wel vet word eerlijk gezegd.. aangezien hij 32 bit is en SNES 16 bit...
Ook met FX Chip zal dat het geval blijven.
quote:jah.. maar tog.. volgens mij wordt et egt wel wat want anders brengen ze et niet uit.. ze moeten het wel winnen van PSP want anders is nintendo nergens meer #1 in ... dus ik denk dat ze er goed over nagedacht hebben....
Op donderdag 12 juni 2003 15:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, de PS1 is veel krachtiger dan de GBA hoor![]()
Ook met FX Chip zal dat het geval blijven.
Verder verwacht ik niet echt superveel van die FX chip hoor
Alstie uberhaupt komt. We wachten af
quote:indd de PSP heeft ook nie egt Franchises zoals mario en zelda.. dus lets w8 and see
Op donderdag 12 juni 2003 15:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die PSP duurt nog wel ff, en die moet wel HEEL fucking speciaal zijn wil die zomaar ff belangrijk worden en meetellenVerder verwacht ik niet echt superveel van die FX chip hoor
Alstie uberhaupt komt. We wachten af
quote:mij lijkt et ook phat
Op vrijdag 13 juni 2003 00:52 schreef Retarded het volgende:
Doe mij maar zo'n chipje!! wil ik wel gelijk een gave nieuwe versie van Starwing/fox.... zelfde grahics... zelfde feel... nieuw spel... verslavend 4-ever!
quote:ja dat is ook wel zo
Op vrijdag 13 juni 2003 09:07 schreef Zooi het volgende:
Als er al zo'n chip uitkomt dan had hij er gewoon standaard al in moeten zitten. Ik ga toch ook geen video kopen om het daarna nog een keer te upgraden naar een videorecorder?
De SP had deze extra ondersteuning al lang moeten hebben.
quote:Wat jullie zoeken is er al een tijdje hoor! (en ZONDER een extra chip)
Op vrijdag 13 juni 2003 08:55 schreef Knucklezz het volgende:mij lijkt et ook phat
Verder is er iemand gespot met Advance Wars 2! Laten we hopen dat het ook snel overwaait naar Europa
quote:er is wel beter 3d werk uitgekomen dan dit, wing commander bijvoorbeeld. Met de 3d chip zou het dus nog beter moeten kunnen
Op vrijdag 13 juni 2003 09:23 schreef BAUKstEr het volgende:[..]
Wat jullie zoeken is er al een tijdje hoor! (en ZONDER een extra chip)
quote:ok
Verder is er iemand gespot met Advance Wars 2! Laten we hopen dat het ook snel overwaait naar Europa
quote:Wing Commander is wel mooi, maar niet vergelijkbaar met Starfox qua gameplay, Star X wel. En daar vroegen ze tenslotte om...
Op vrijdag 13 juni 2003 09:28 schreef err het volgende:
er is wel beter 3d werk uitgekomen dan dit, wing commander bijvoorbeeld. Met de 3d chip zou het dus nog beter moeten kunnenok
die wordt dus vandaag of morgen gedumpt
Dumpen? Wasda? j/k
quote:Je hoeft dan dus toch je GBA niet om te bouwen of te upgraden? Als ik het goed begrijp zit de chip in de spellen zelf...
Op donderdag 12 juni 2003 15:15 schreef Lexie het volgende:
Het zal net zo'n chip zijn als de super FXchip in het SNES-tijdperk. Spellen als Star Fox, Vortex en Stunt race FX hadden een speciale chip in de cartridge, waardoor die spellen "extra mooie" (polygonen) graphics hadden.
De chip zit dus in de cartridge zelf, dus je gameboy hoeft niet gemod/weggegooid te worden.
En nog iets >> ik heb vandaag mn SP opgehaald (samen met Zelda) echt kewl
Kheb vroeger nooit veel nintendo gespeeld dus ut is de eerste keer zelda voor mij... bevalt prima!!
Volgende op mn lijstje: metroid en golden sun... maar nu ff geen geld.. zijn dr dus nog aanraders voor goedkope classics??
quote:LET THE CARNAGE BEGIN
June 12, 2003 - Take the classic RC Pro Am racing design, thrust it in a futuristic setting, and add a classic rock soundtrack and you've got Rock 'n Roll Racing, a truly classic game released on the Super NES more than a decade ago. The game was among the early designs from Blizzard (then known as Silicon & Synapse), featuring well-designed racing and car combat game mechanics, as well as employing a soundtrack that recreated several familiar, licensed tunes in the limiting cartridge format. Like the company's previous game The Lost Vikings, Blizzard has brought back the design for the Game Boy Advance market. The portable rendition is a spot-on conversion with gameplay that still holds up today, and other than a couple of little elements that pop up in the port, it's a great, recommended combat racer on the handheld.
FeaturesFive locations, 10 tracks each
Three difficulty levels
Five vehicles
Link cable support for two players
Only for Game Boy Advance
Rock 'n Roll Racing puts players in a futuristic combat environment where the only requirement is to not come in last place. The challenge is to work your way through four-vehicle races and come in first, second, or third through any means necessary...clean driving or vicious attacks. Each victory (and opponent destruction) nets players points and money. The cash can be used to upgrade the vehicles with more powerful weapons, armor, and speed boosts...or purchase better vehicles altogether. The earned points are used to "buy" your way into the higher, more challenging classes, and ultimately to the different tracks on other planets. All of this racing action is accompanied by a licensed, classic rock soundtrack from Black Sabbath, George Thorogood, Steppenwolf, Deep Purple, and, of course, Henry Mancini's Peter Gunn theme...with commentary by the guy who popularized repetitive announcing at car shows: Larry "Super Mouth" Huffman.
Rock 'n Roll Racing isn't an original racer by any means, but it's such a well put together design with an incredible amount of energy, both in its action and its soundtrack that it's hard not to enjoy the game. Though the game's difficulty starts out like a cakewalk, trying to beat the computer drones in the later levels becomes amazingly intense and challenging since they're absolutely ruthless in blasting out their weaponry.The port, pulled off by Mass Media (the same team that worked on The Lost Vikings and currently in development on Blizzard's third GBA port: Blackthorne), is extremely close to the Super NES version. The Game Boy Advance version uses the same vehicle sprites and track tile sets as the console game, brightening them up and increasing the screen contrast slightly to compensate for the darker LCD screen. The soundtrack is also translated accurately, featuring the same kick-ass instrumental versions of the tunes, missing only the SNES' ability to offer a little more reverb to the audio. Nothing has changed about the game design; the GBA version even features two-player racing through the link cable...which works better than on the SNES since the console version had to split up the screen to pull off the multiplayer. The view of the track is a little more limiting on the GBA than it was on the console version due to the lesser resolution on the handheld, but the programmers of the port put in a smart "camera" that keeps the car in the prime spot on screen.
The controls had to be reduced to the GBA's more limiting four-button layout, and in one case the control change can make for a hazardous accident: the R button shares both the "sharp turn" function as well as the "power charge" function. If you're in the middle of turning, holding down the R button will make the vehicle take sharp turns more quickly...but if the D-pad is being used, it will activate either the boost or jump depending on what's been equipped to the vehicle. So, if you hit the R button before the turn in anticipation of a power-slide, it could activate an accidental leap...right off the edge of the track. Oops.
Though the game is based upon the same exact design of the Super NES game, the GBA game kicks the original's password save out with cartridge EEPROM and records the progress after each race. For some reason, though, this feature was thrown in half-assedly; players have six different slots to save their Rock 'n Roll Racing career, chosen at the start of the game. But the slot can't be named...instead, a used slot is simply recorded as "DATA," so you'll just have to remember which DATA slot your save game is in. And it's unfortunate that, since the GBA game records to cartridge, Mass Media didn't find it important to record track times. This is a standard feature in racing games today, and even though the original SNES game didn't have a race clock, the GBA version should have gone one step further and included it.
Closing Comments
Even though this console racer is nearly a decade old, its design is still a classic. Mass Media kept in everything about the Super NES and recreated it on the GBA, sans password save. The game looks, sounds and plays almost exactly like the racer did on the SNES, and in most cases that's what we like. The game is incredibly fun and challenging, but if only the GBA team went one step further and recorded the best times on each track...
-- Craig Harris
Presentation
Nothing was added to the SNES version other than a cartridge save...but the game design is still a solid one. 7.0
Graphics
Nothing special's going on in the game, and the SNES graphics are just slightly more washed out on the GBA since the contrast has been bumped up. 6.0
Sound
The GBA handles the excellent SNES soundtrack and the Super Mouth commentary pretty darn nicely. But five songs don't take the variety too far. 8.0
Gameplay
The game is pulled off extremely well in this design, with a really good balance of racing and weapon combat. 8.0
Lasting Appeal
If you've got a friend with the game, the two-player mode is where it's at. The challenging AI definitely extend this racer's lasting play, too. 8.0
OVERALL SCORE (not an average) 8.5
Click Here for Ratings Guide
en de muziek ook, dit is nu echt de enige port waar ik echt naar uit kijkgekeken heb tot nu toe (en er is veel geport).
Zelfs bij Doom2 had ik dat niet zo
ik heb deze game op de meeste gamesites gecheckt en ze geven allemaal positieve dingetje , maar nu is mijn vraag.. wat is jullie reactie na het spelen van de game.. is het de prrijs waard?
quote:Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Op maandag 16 juni 2003 16:49 schreef Knucklezz het volgende:
heeft iemand al wario ware?ik heb deze game op de meeste gamesites gecheckt en ze geven allemaal positieve dingetje , maar nu is mijn vraag.. wat is jullie reactie na het spelen van de game.. is het de prrijs waard?
quote:Kijk eens op de sites van die ketens. Tevens heeft frs.nl ook wel aardige aanbiedingen over het algemeen (Ik had Chu CHu Rocket voor maar 9,99 euro)
Op woensdag 18 juni 2003 11:49 schreef Retarded het volgende:
weet iemand nog een leuke goedkope game?? Ik heb net Rayman 1 aangeschaft voor 10 euro.. en Gradius een tijd geleden voor 12,50.. dit vind ik leuke prijsjes voor GBA spellen.. ik wil liever geen 40 euro uitgeven aan zo'n game... weet iemand nog een leuke aanbieding bij Bart Smit of Intertoys ofzo...???
Verder kan je kijken in het Centrale "Meld hier je koopjes" topic
quote:Chu Chu heb ik al.. Kuru Kuru heb ik ook voor 12 euro
Op woensdag 18 juni 2003 11:53 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Kijk eens op de sites van die ketens. Tevens heeft frs.nl ook wel aardige aanbiedingen over het algemeen (Ik had Chu CHu Rocket voor maar 9,99 euro)
Verder kan je kijken in het Centrale "Meld hier je koopjes" topic
krijgt een vrij goede review op IGN:
http://pocket.ign.com/articles/372/372153p1.html
iemand ervaring met deze game??
maar voor die prijs kun je haast niet misschieten lijkt me
quote:ik begrijp het ja... het idee is heel gaaf.. met F16's enzo... maar miscshien is het toch niet zo'n heel leuk spel
Op woensdag 18 juni 2003 16:26 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet zo goed wat ik met deze game aanmoet, het lijkt me op zich wel kicken maar op zich lijkt het me niet zo kicken als je begrijpt wat ik bedoel
/edit: waarom maken ze nou geen port van Raptor... zou ik totaal niet erg vinden... spel al 80000x uitgspeeld.. maar het blijft gaaf...
kent iemand deze dosgame nog?
Skyroads
springen van baan naar baan... wil ik eigenlijk ook wel op de GBA..
[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 18-06-2003 17:33]
quote:Waar heb je die Rayman gevonden? Tweedehands? voor 10 euro wil ik dat spel namelijk ook wel.
Op woensdag 18 juni 2003 11:49 schreef Retarded het volgende:
weet iemand nog een leuke goedkope game?? Ik heb net Rayman 1 aangeschaft voor 10 euro.. en Gradius een tijd geleden voor 12,50.. dit vind ik leuke prijsjes voor GBA spellen.. ik wil liever geen 40 euro uitgeven aan zo'n game... weet iemand nog een leuke aanbieding bij Bart Smit of Intertoys ofzo...???
quote:http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=75416
Op woensdag 18 juni 2003 17:41 schreef koei het volgende:[..]
Waar heb je die Rayman gevonden? Tweedehands? voor 10 euro wil ik dat spel namelijk ook wel.
hij is wel niet meer leverbaar... maar aangezien ik er werk kan ik nog wel eens wat regelen....
quote:OMG
Op woensdag 18 juni 2003 17:26 schreef Retarded het volgende:[..]
ik begrijp het ja... het idee is heel gaaf.. met F16's enzo... maar miscshien is het toch niet zo'n heel leuk spel
/edit: waarom maken ze nou geen port van Raptor... zou ik totaal niet erg vinden... spel al 80000x uitgspeeld.. maar het blijft gaaf...
kent iemand deze dosgame nog?
Skyroads
springen van baan naar baan... wil ik eigenlijk ook wel op de GBA..
quote:da's dan jammer voor mij
Op woensdag 18 juni 2003 17:49 schreef Retarded het volgende:[..]
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=75416
hij is wel niet meer leverbaar... maar aangezien ik er werk kan ik nog wel eens wat regelen....
quote:ja sorry... 2e hands moet je ook wel kunnen krijg voor die prijs hoor...
Op woensdag 18 juni 2003 18:10 schreef koei het volgende:[..]
da's dan jammer voor mij
quote:het is zeker wel leuk en apart, maar toch ging ie mij vrij gauw vervelen. Je speelt hem zo uit, en daarna haal je overal meer punten om alles te unlocken. Ook dat had ik vrij snel voorelkaar.
Op maandag 16 juni 2003 16:49 schreef Knucklezz het volgende:
heeft iemand al wario ware?ik heb deze game op de meeste gamesites gecheckt en ze geven allemaal positieve dingetje , maar nu is mijn vraag.. wat is jullie reactie na het spelen van de game.. is het de prrijs waard?
quote:Over Pokemon, het zal zeker goed verkopen
Markettingstunt Pokémon
19-06-2003 | Jakob Dieckmann
Nintendo zal er alles aan doen om naast Japan en Amerika ook Europa weer in de ban van Pokémon te krijgen
Van alle markettingcampagnes die Nintendo tot nu toe in Europa gehouden heeft zal Pokémon de omvangrijkste worden. In totaal zal er twee miljoen euro beschikbaar worden gesteld om de gamer weer te interesseren voor Pokémon. Nintendo heeft daarvoor verschillende middelen aangewend en tot deze middelen behoren onder andere reclameposters, televisiespots, billboards en een roadshow langs achtien Europeese steden.Nintendo heeft voor beide versies 150.000 exemplaren ter beschikking gesteld, wat dus neerkomt op een totaal 300.000 exemplaren. Naar Europeese begrippen misschien erg hoog, maar wanneer je naar bijvoorbeeld Japan en Amerika kijkt kun je niet anders concluderen dan dat dit eigenlijk best wel meevalt. In Japan en Amerika teisterden beide versies wekenlang de top van bestverkochte games. In Japan waren er voor de release bijvoorbeeld al twee miljoen exemplaren beschikbaar gesteld. Als je het ons vraagt is Nintendo-Europe niet helemaal zeker van haar zaak, want anders zouden ze niet zo terughoudend zijn. Is Europa dan echt zo moeilijk te veroveren of worden we nog steeds niet serieus genomen?
Over het laatste stukje... Europa is ook gewoon kleiner dan de US en Japan... Maar we moeten games wel eerder krijgen imho
Het spel valt me tegen en dat is met name te wijten aan de zeer slechte colision detection. Soms rijd je dwars door een auto heen, de andere keer stuiter je 20 meter terug als je zachtjes tegen de achterkant aanrijdt. De schaduw zit vast aan de auto. De sprites bewegen ook erg choppy.
Verder heeft de 3D omgeving veel last van vervorming (wat je in mindere mate bij WC Prophecy ziet) De gameplay is opzich wel leuk: voer minimaal 50% van de stunts in je parcours uit en dat ook nog binnen de tijd. Zo kun je geld verdienen om andere auto's en missies te unlocken.
Wat wel erg indrukwekkend is zijn de grote objecten zoals uit de lucht vallende dubbeldekkers, helicopters of treinen waar je achteraan moet racen. Wat ik ook nog nooit eerder had gezien is het gedetaileerde "pratende 3d hoofd" wat je inleidt in je volgende missie. Erg mooi gemaakt. Verder kun je ook nog een fraaie replay bekijken van je race.
Al met al knap werk voor een 32mbit spel, maar het is nog steeds wachten op de eerste echte 3d racer, want die sprites...
quote:
FF Tactics Advance: Hands On
19-06-2003 | Jelle van Es
Het spel waar ik al meer dan een jaar naar uitkijk, heb ik nu dan eindelijk mogen spelen.
Een geschiedenisles
We noteren het jaar 1997. De schrijver van dit stuk had toen de mooie leeftijd van 14 jaar bereikt. Naast de eerste aanrakingen met vrouwen en alcohol, bracht dit jaar meer moois. In dit jaar kwam namelijk het geweldige Final Fantasy Tactics op de Psone uit. Ik was enorm verslaafd aan Final Fantasy 7 en twijfelde ook geen moment om dit spel te importeren. Niet wetende dat dit spel compleet anders was als FF 7. Final Fantasy Tactics was, zoals de naam al zegt, een Tactical RPG. Veel vrijheid -zoals in FF 7- had je niet. Het enige wat je moest doen, was met een aantal mannetjes in een veld een aantal andere mannetjes verslaan. Het is in principe een simpel concept, maar de ervaring was voor mij ongekend. Je kon zoveel doen, terwijl je toch een beperkte bewegingsvrijheid had.
Het spel zelf
Je kon natuurlijk een geweldige hoeveelheid aan items, wapens en kleding kopen in de verschillende steden. Maar er was meer. Final Fantasy Tactics had namelijk een Jobsysteem. Elke keer als jij met een karakter een actie maakt, krijg je de welbekende Experience points en daarnaast ook Job points. Met deze Job points kan je veel doen. Je kunt, als je genoeg punten hebt, speciale vaardigheden kopen voor de Job die jouw karakter op dat moment bekleed. Daarnaast kan je ook nog van Job veranderen. In het begin van het spel begin je als schildknaap. Na een paar gevechten heb je genoeg punten verzameld om een paar levels als schildknaap te stijgen en daarmee unlock je nieuwe jobs. In het begin zal de keuze gering zijn, maar hoe meer jobs je hebt gedaan, des ter meer keuze je krijgt. Zo heb je de keuze uit ridders, ninjas, boogschutters, summoners, priesters en nog veel meer. En gelukkig keert dit ook terug in de Advance editie.
In het spel speel je de rol van de jonge knaap Marche Radieux. Deze jongen komt uit een moeilijke familie. Al snel moest hij het huis uit en gaan wonen in een stad die de naam St. Ivalice draagt. Marche had wat problemen om zich aan te passen aan de levenswijze van het dorpje. Maar zonder eigenlijk enig benul te hebben, hingen twee personen steeds meer met hem rond. Allereerst een verlegen jongen genaam Mute Randel. Deze jongen wordt gepest vanwege zijn lage zelfvertrouwen. Verder hangt er ook nog iemand anders met Marche rond, een meisje genaamd Ritz Marule. Zij is een zelfverzekerde jongedame die een competitie altijd heel serieus neemt. Deze drie personen worden uiteindelijk vrienden, tot op een zeker niveau. Op een dag vinden zij samen een oud boek genaamd Grand Grimoire. Dankzij een mysterieuze kracht van het oude boek, wordt St. Ivalice omgetoverd in een een wereld van Sword and Magic. Deze wereld houdt in: verlaten dorpen, mysterieuze stammen en een ridder genaamd Judge. Deze wereld leek enorm op een spel dat de drie vrienden al eerder gespeeld hadden. Final Fantasy was de naam van het spel en dus is de reis om de wereld te laten terugkeren in zijn eigen staat begonnen.Final Fantasy Tactics Advance zal drie systemen hanteren. Deze systemen zijn de Judgement System, de Clan system en de Region Create System.
In het Judgement systeem zal de uitkomst van een battle worden bepaald door een Judge (simpelweg vertaald in het Nederlands: een rechter). Wanneer je verder komt in het spel, kan het waarschijnlijk een aantal keren gebeuren dat je niet rechtvaardig behandeld wordt, maar dat kan alleen maar ten goede komen van het spel, zodat je de volgende keer wel weer gelijk wilt hebben.
Dan hebben we het Clan systeem. Met dit systeem kun je een eigen clan maken of een clan joinen. Je kunt dan leden werven en wanneer je een aardig grote clan hebt, kun je zelfs heel beroemd gaan worden.Als laatste hebben we nog het Region Create Systeem. Dit houdt in dat je een eigen wereldmap mag maken. Je bent dus niet verbonden aan het idee dat je steeds van punt A naar B moet om zo verder te komen in het spel.
De impressies
Sinds het eerste moment dat Final Fantasy Tactics op de GBA werd aangekondigd, was ik al niet meer te houden. Dit spel staat sindsdien op nummer één van mijn verlanglijstje. Als tussendoortje was daar ook nog Tactics Ogre. Dit spel is zeker een mooie ervaring, maar legt het af tegen de kwaliteit van Final Fantasy Tactics. Toen ik dan ook in het mooie Scheveningen aan kwam, rende ik ook meteen naar de FFTA pod toe (ik ben getuige .kris).Het spel begint in de moderne wereld. Na een kort verhaaltje wordt het duidelijk dat jij met een paar vrienden gaat meedoen aan een sneeuwbalgevecht. Geen zwaarden of kruisbogen dus tot nu toe. Na een paar sneeuwballen te hebben gegooid, is het gevecht afgelopen en krijg je een dialoog. Ik heb eerlijk gezegd niet echt op het verhaal gelet (te weinig tijd en te veel andere spellen), maar wel wat elementjes opgepikt. Zo is het in FFTA mogelijk om eerst een actie te maken om daarna alsnog naar een andere plaats te lopen. Dit was bijvoorbeeld niet het geval bij Tactics Ogre, waarmee je beurt automatisch ophield na een actie.
Qua graphics ziet het spel er prachtig uit. In mijn ogen zelfs iets beter dan de PSone versie, die in zijn tijd ook mooi was. Helaas heb ik geen summons of andere magische effecten kunnen gebruiken, dus ik weet niet hoe dat er allemaal uit gaat zien.Ik heb er dan wel niet lang mee gespeeld, hooguit een half uur, maar wat ik heb gezien, zag er geweldig uit. Final Fantasy Tactics Advance wordt zonder twijfel de beste Tactical RPG op de GBA. Het enige wat mis zou kunnen gaan is de verhaallijn, maar Square kennende zal dat vast niet het geval zijn. De release staat gepland op oktober van dit jaar.
Bron: Insidegamer
quote:ze moeten echt meer van die oude dosgames naar de gba porten ipv al die snes crap.
Op woensdag 18 juni 2003 17:26 schreef Retarded het volgende:[..]
ik begrijp het ja... het idee is heel gaaf.. met F16's enzo... maar miscshien is het toch niet zo'n heel leuk spel
/edit: waarom maken ze nou geen port van Raptor... zou ik totaal niet erg vinden... spel al 80000x uitgspeeld.. maar het blijft gaaf...
kent iemand deze dosgame nog?
Skyroads
springen van baan naar baan... wil ik eigenlijk ook wel op de GBA..
games als Deathtrack, Sealteam en Quarantine zouden vet coole shit zijn op de GBA.
De GBAPlayer is sinds gisteren verkrijgbaar (ik heb hem al gekocht)
quote:Waarom geef je dan commentaar als je het sowieso niks lijkt? Laat dat dan over aan de mensen die wel van RPG's houden. Ik kan ook bij ieder racespel gaan zeggen: dat lijkt me niks, maar wat is daar het nut van?
Op donderdag 19 juni 2003 10:10 schreef err het volgende:
lijkt me weer helemaal niks, ik hou niet van RPG
quote:Bij mij in het dorp anders niet.
Op donderdag 19 juni 2003 11:35 schreef mvt het volgende:
*Crosspost*De GBAPlayer is sinds gisteren verkrijgbaar (ik heb hem al gekocht)
quote:nice
PlanetGameboy: Since when are you working on Gameboy Advance-projects and why did you decide to develop for the Gameboy Advance?Stefan: Gameboy is very close to us. It reminds us of the old times when we were developing for Amiga. We see Gameboy as a small hand-held Amiga.
PlanetGameboy: Could you tell us more about the gameplay and features of Command & Destroy?
Stefan: Command & Destroy Advance is a pure real-time strategy such as seen on PC. Do you like Dune 2, Red Alert, KKND or Starcraft? If your answer is yes then you are going to like this title as well. It is pretty complicated to cram that much graphics and data into the GBA console. That may be why there are so few strategies on GBA. But we have made it and it was worth the effort.
PlanetGameboy: Is a multiplayer-feature planed? If yes, How many players will be allowed in a muliplayer game?
Stefan:Currently, we have plans for two players. That is certain. Four players would be ideal but that is still under development.
PlanetGameboy: If you would compare your real-time strategy game with others, which elements will be old-shool and what new elements will be added?
Stefan: Basic scheme of all strategy games is to build a base - collect resources - eliminate your enemy and that is so in our game. It is well proofed and favored with players of all ages. Beside that we also have various sub missions such as protecting of a convoy, defending a base from heavy enemy assault with a small number of units or liberating of an important person held captive by enemy.
Moreover tree diverse armies guarantee three play strategies so player have to develop tree strategies to complete each of the campaigns.
Innovative element includes Worms - genetically mutated insect. This army has no structures thus it will be difficult to defeat it as they have no firm base to destroy.
PlanetGameboy: If you could be any one units in the entire game... which one would you be?
Stefan: I would go for Alien Psionic. This is very dangerous alien unit. It can influence enemy mind and convert him to their lines.
PlanetGameboy: How long will it take players to complete the full game?
Stefan: You can choose from 3 campaigns: humans, aliens or worms. Each campaign includes 12-14 missions and there are a total of about 40 missions in single player mode which makes at least 40 hours of game play not considering multiplayer mode.
PlanetGameboy: Will the game come out to the european market? If it does, about when will we be able to play it?
Stefan: I think so, but this is no definitive answer as we are still in negotiation with potential publishers.
PlanetGameboy: Do you have any running future projekts?
Stefan: Beside Command & Destroy Advance we are working on PC RPG called GODS: Lands of Infinity. As for future GBA project we are considering space strategy but I have said enough already.
PlanetGameboy: What are your favorite Gameboy Advance games?Stefan: Advance Wars is very good one. Technically, its well done conversion of Doom II but I frequently play Final Fight. I know this game back from coin-ups and it bring back memories of the old times
PlanetGameboy: Is there anything you would like to tell our readers?
Stefan: Yes, make provisions of food and GBA batteries. Once you get your hands on Command & Destroy Advance you will have no time for anything else. Prepare for something new. Prepare for game that you have never experience before!
quote:mag ik geen mening geven?
Op donderdag 19 juni 2003 12:24 schreef Lexie het volgende:[..]
Waarom geef je dan commentaar als je het sowieso niks lijkt? Laat dat dan over aan de mensen die wel van RPG's houden. Ik kan ook bij ieder racespel gaan zeggen: dat lijkt me niks, maar wat is daar het nut van?
rpg is gewoon saaie meuk
* sp3c runs like hell and hides from the flames
quote:Het is dat mijn Stamina net op is, maar anders....
Op donderdag 19 juni 2003 20:21 schreef sp3c het volgende:
nah als ik screenshots van een nieuwe fps post krijg ik ook 500x 'ik vind fps op de gba nix' te horenrpg is gewoon saaie meuk
* sp3c runs like hell and hides from the flames
quote:Wee. Ik hoop dat deze wat sneller is als Mech platoon. MPlatoon heeft nogal een trage gameplay
Op donderdag 19 juni 2003 15:26 schreef sp3c het volgende:[..]
nice
tijd voor een previewtje
Als je plaatjes ziet zeg dan niet "Ik hou niet van dat soort games" zeg dan nix.
Als je het wel zegt, zeg dan tenminste ook WAAROM
quote:hier wil ik graag Deathrace (Duke!), Blackthorne en een heuse Keen-collection aan toevoegen
Op donderdag 19 juni 2003 10:17 schreef sp3c het volgende:[..]
ze moeten echt meer van die oude dosgames naar de gba porten ipv al die snes crap.
games als Deathtrack, Sealteam en Quarantine zouden vet coole shit zijn op de GBA.
quote:Ik zag laatst in een gameshop een commander Keen voor de oudste gameboy liggen. Hij was alleen nog wel 29.95 ofzo en dat vond ik toch wel wat veel voor zo'n oud spel. Het was trouwens volgens mij niet een van de delen die er voor de pc was.
Op donderdag 19 juni 2003 21:43 schreef Retarded het volgende:[..]
hier wil ik graag Deathrace (Duke!), Blackthorne en een heuse Keen-collection aan toevoegen
quote:Ik hou niet van RPG games omdat:
Op donderdag 19 juni 2003 20:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
zeg dan tenminste ook WAAROM
ik geen zin heb om lange teksten te lezen
ik niet hou van elfjes, kabouters, draken en magische krachten
de gfx niet mooi vind (kleine schuifende sprites)
quote:LOL, bijna alle GBA titels hebben kleine schijfende sprites
Op donderdag 19 juni 2003 22:18 schreef err het volgende:[..]
Ik hou niet van RPG games omdat:
ik geen zin heb om lange teksten te lezen
ik niet hou van elfjes, kabouters, draken en magische krachten
de gfx niet mooi vind (kleine schuifende sprites)
quote:Heb je uberhaupt wel eens een (goede) RPG gespeeld? (Golden Sun bv.)
Op donderdag 19 juni 2003 22:18 schreef err het volgende:[..]
Ik hou niet van RPG games omdat:
ik geen zin heb om lange teksten te lezen
ik niet hou van elfjes, kabouters, draken en magische krachten
de gfx niet mooi vind (kleine schuifende sprites)
quote:ik hou er ook totaal niet van, omdat ik het geduld er niet voor heb. Duurt mij allemaal maar te lang voordat ik uberhaupt kan beginnen... doe mij maar Doom
Op vrijdag 20 juni 2003 00:11 schreef Zooi het volgende:[..]
Heb je uberhaupt wel eens een (goede) RPG gespeeld? (Golden Sun bv.)
Je hoeft er inderdaad niet van te houden, maar wat je nu uitspreekt is wel erg gebaseerd op vooroordelen.
quote:
Lik-Sang Successfully Sued by NintendoWhile other attempts at Nintendo product piracy may be succeeding, Nintendo is crowing about their latest achievement against potential GameBoy and GameBoy Advance game pirates. In this article at Gamasutra (free registration required), a Hong Kong judge has ordered Lik Sang International to pay $641,000 in damages in a recent anti-piracy judgement, with more fees expected in the near future.
The item at the center of the court battle was the Flash Linker - hardware that could be plugged into a PC's printer port to send/receive GB and GBA ROM data between cartridges.
quote:commander keen heb je al op de gbc (zoeken, is best geinig
Op donderdag 19 juni 2003 21:43 schreef Retarded het volgende:[..]
hier wil ik graag Deathrace (Duke!), Blackthorne en een heuse Keen-collection aan toevoegen
quote:golden sun is een slechte rpg
Op vrijdag 20 juni 2003 00:11 schreef Zooi het volgende:[..]
Heb je uberhaupt wel eens een (goede) RPG gespeeld? (Golden Sun bv.)
Je hoeft er inderdaad niet van te houden, maar wat je nu uitspreekt is wel erg gebaseerd op vooroordelen.
te simpel, te kinderachtig, te langdradig
quote:Wow, dat is best wel een aardige boete. Maar wel terrecht.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Waar is hij slecht dan? Kan je me een RPG geven op de GBA die uberhaubt in de buurt kan komen? Onderbouw het eens wat meer? Wat is er dan simpel aan in jou ogen?
Op vrijdag 20 juni 2003 09:52 schreef sp3c het volgende:[..]
golden sun is een slechte rpg
te simpel, te kinderachtig, te langdradig
quote:Wat een idioterie. Ik blijf erbij dat met dit soort (enigzins beperkte) piraterij de verkopen van games alleen maar stijgen.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:BIJNA ja, ik speel de games die dat dus niet hebben, bij voorkeur 3D games, en daarnaast zijn er ook genoeg 2d spellen die er koel uit zien en goed spelen.
Op donderdag 19 juni 2003 22:57 schreef BMH het volgende:[..]
LOL, bijna alle GBA titels hebben kleine schijfende sprites
quote:yep, omdat iedereen zo lyrisch is over GS heb ik het dik 2 uur zitten spelen maar heb het toen terzijde geschoven...het kan me niet boeien, dit genre spreekt me gewoon echt niet aan.
Op vrijdag 20 juni 2003 00:11 schreef Zooi het volgende:[..]
Heb je uberhaupt wel eens een (goede) RPG gespeeld? (Golden Sun bv.)
Je hoeft er inderdaad niet van te houden, maar wat je nu uitspreekt is wel erg gebaseerd op vooroordelen.
quote:toch verkoopt success-hk.com nog steeds en gbashop.nl idem...Alleen Lik Sang is de lul
Op vrijdag 20 juni 2003 09:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Nou met de flash linker stijgt de verkoop van spellen zeker niet hoor, het is geen goedkoop kopietje wat je kan spelen maar gewoon het volledig functionerende spel, en je kan nog eens wat rommelen met de savegames.
Op vrijdag 20 juni 2003 10:05 schreef Khadgar het volgende:[..]
Wat een idioterie. Ik blijf erbij dat met dit soort (enigzins beperkte) piraterij de verkopen van games alleen maar stijgen.
quote:ok komtie
Op vrijdag 20 juni 2003 09:57 schreef Zooi het volgende:[..]
Waar is hij slecht dan? Kan je me een RPG geven op de GBA die uberhaubt in de buurt kan komen? Onderbouw het eens wat meer? Wat is er dan simpel aan in jou ogen?
Om te beginnen de verhaallijn, het is wel lang enzo maar het heeft niet bepaald veel invloed op de game. Je kunt wel ja of nee zeggen af en toe maar er zal nix veranderen (als je ja kiest zegt je manneke 'ok kom we gaan' en als je nee kiest zegt een ander manneke 'jawel da's beter kom we gaan'.
Er is te weinig variatie in de gameplay, de game kent geen minigames, het is altijd een beetje schuiven met dingen en wachten totdat je (random popup) een vijand tegenkomt die je met 10x a klikken tegen de vlakte werkt waarna je weer kan schuiven met dingen.
de game is een commercieel en oppervlakkig, als je een goede RPG zoekt scoor dan Breath of Fire of magical vacation (al weet ik nie of die buiten japan verkrijgbaar zijn).
Tony hawk is
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:30 schreef HomerJ het volgende:
ik heb net een GBA gekocht(SP was te duur)
had je niet beter 1 spelletje minder erbij kunnen nemen en dan de SP kopen?
quote:De gewone GBA speelt ook prima in de zon hoor. 2 volle zomervakanties mee zitten Kuru Kuru Kururinnen...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:05 schreef err het volgende:[..]
had je niet beter 1 spelletje minder erbij kunnen nemen en dan de SP kopen?
quote:Ik heb er zo'n schermpje met licht erbij.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:05 schreef err het volgende:[..]
had je niet beter 1 spelletje minder erbij kunnen nemen en dan de SP kopen?
quote:Via de normale import geen enkel probleem. (wel jap teksten overigens). Overigens vind ik deze net zo commercieel (dat zijn ze n.l. allemaal) en oppervlakkig in jou vergelijking. Wat heeft breath of fire meer, behalve wat spels zodat je in iets anders kan veranderen?
Op vrijdag 20 juni 2003 11:15 schreef sp3c het volgende:[..]
...
de game is een commercieel en oppervlakkig, als je een goede RPG zoekt scoor dan Breath of Fire of magical vacation (al weet ik nie of die buiten japan verkrijgbaar zijn).
quote:gameplay
Op vrijdag 20 juni 2003 12:50 schreef Zooi het volgende:[..]
Via de normale import geen enkel probleem. (wel jap teksten overigens). Overigens vind ik deze net zo commercieel (dat zijn ze n.l. allemaal) en oppervlakkig in jou vergelijking. Wat heeft breath of fire meer, behalve wat spels zodat je in iets anders kan veranderen?
vraag me niet om het uit te leggen want ik ben zoals gezegd geen rpg fanaat maar breath of fire speelt op zeker een stuk lekkerder dan golden sun ondanks de graphics van de laatste.
quote:De cijfers toen wel onder aan mijn verwachtingen, maar de game zelf niet. In 1 woord geweldig. Hij is nu 10 keer toegankelijker voor n00bs.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:38 schreef Strolie75 het volgende:
Advance Wars 2 krijt goede cijfers. Gamespot en Gamespy hebben reviews.http://www.gamespy.com/reviews/june03/advancewars2gba/
Heb nog even met Wario Ware in m'n handen gestaan, dat wordt denk ik wel de volgende GBA aankoop!
quote:Doen! Als je wat verder komt in WW kun je multiplayer doen op 1 GBA, dat is zuper hilarisch
Op zaterdag 21 juni 2003 18:18 schreef Jarno het volgende:
Heb nog even met Wario Ware in m'n handen gestaan, dat wordt denk ik wel de volgende GBA aankoop!
quote:Ik vond het eigenlijk net AW 1, alleen een wat ander lettertype en andere missies.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:38 schreef Strolie75 het volgende:
Advance Wars 2 krijt goede cijfers. Gamespot en Gamespy hebben reviews.http://www.gamespy.com/reviews/june03/advancewars2gba/
quote:Chu Chu Rocket heb ik al succesvol gemultiplayerd met 1 cartridge. ERG hectisch en lachen!
Op zondag 22 juni 2003 13:05 schreef noutie het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke games je met 1 cardridge op meerdere gameboys kan spelen?
quote:Kuru Kuru Kururin, Mario Advance 1, Eggo Mania en Advance Wars iig.
Op zondag 22 juni 2003 13:05 schreef noutie het volgende:
Kan iemand mij vertellen welke games je met 1 cardridge op meerdere gameboys kan spelen?
quote:vet! k heb deel 1, die was ook al zo goed
Op zaterdag 21 juni 2003 15:38 schreef Strolie75 het volgende:
Advance Wars 2 krijt goede cijfers. Gamespot en Gamespy hebben reviews.http://www.gamespy.com/reviews/june03/advancewars2gba/
quote:Bomberman Advance
Op zondag 22 juni 2003 13:18 schreef Khadgar het volgende:[..]
Kuru Kuru Kururin, Mario Advance 1, Eggo Mania en Advance Wars iig.
Zelf zit ik nog te dubben over een leuk GBA spel:
* Wario Ware
* Sonic Advance 2
of wachten op Advance Wars 2. .
quote:Importeren? Is vaak nog goedkoper ook.
Op maandag 23 juni 2003 13:28 schreef Jarno het volgende:
Oh, never mind, AW2 komt pas in oktober zie ik net..
.
quote:Ik liep net in Utrecht langs de Intertoys, daar hing een A4-tje voor de deur: Gameboy SP's uit voorraad leverbaar.
Op maandag 23 juni 2003 13:26 schreef Jarno het volgende:
Lexie, ik was net even bij de e-plaza en daar stond dat de SP's die binnenkwamen amper genoeg waren om de reserveringen weg te werken. Kennelijk dus nog beroerd leverbaar.
Dus GBA-SP-zoekenden: doe er uw voordeel mee!
* MrTinux heeft zichzelf maar even op Gradius Advance getrakteerd. Het is toch bijna vakantie
quote:uh-oh nu heb je het gedaan!
Op maandag 23 juni 2003 15:55 schreef Jarno het volgende:
Ik heb niks met Zelda, en RPGs zijn stom.
.
* sp3c zoekt dekking uit de buurt van Jarno
quote:Gameshop in Den Haag heeft gewoon Amerikaanse geimporteerd en er Nederlandse voedingen bij gedaan. En nou hebben ze dus GVD wel die paarse die ik wilde hebben.
Op maandag 23 juni 2003 15:56 schreef MrTinux het volgende:[..]
Ik liep net in Utrecht langs de Intertoys, daar hing een A4-tje voor de deur: Gameboy SP's uit voorraad leverbaar.
Dus GBA-SP-zoekenden: doe er uw voordeel mee!
* MrTinux heeft zichzelf maar even op Gradius Advance getrakteerd. Het is toch bijna vakantie
quote:Ja, dat zeg ik, waar?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:26 schreef SmashBro het volgende:Misschien dat ik die nog ga importeren dan.
quote:Ik heb net even op Amazon.com gekeken, maar die shippen alleen naar de US v.w.b. GBA games. Is dat onder dreiging van Nintendo ofzo?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:34 schreef SmashBro het volgende:
Ja ik denk ik spring even op je vraag in, en wacht gezellig met je mee op het antwoord.
quote:www.dvdboxoffice.com is vrij goedkoop.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:23 schreef Jarno het volgende:
Waar kun je online, goedkoop en snel US GBA titels bestellen?
Maar ik koop ze meestal via www.ebay.co.uk. Daar zijn veel particulieren en Chinese winkels die games tegen spotprijzen verkopen, je krijgt er meestal geen doosje bij maar met die prijzen boeit dat niet zo.
Zo heb ik Yoshi's Island, Advance Wars en Zelda voor rond de $ 14 per stuk kunnen kopen.
32 euro voor AW2 is een prima prijs!
quote:50 Canadese dollars is 32 euro.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:45 schreef SmashBro het volgende:
Hopeveel euro is een Canadese dollar?En is het free shipping enzo?
Ik kan zo snel niet ontdekken wat nu precies de shippingkosten zijn, heb net even gedaan alsof ik AW2 wilde bestellen en ik kreeg wel de optie om shipping te upgraden, maar ik kon niet zien wat de standaard kosten waren en hoe er dan geshipped wordt. Ik ben maar niet verder gegaan met bestellen. .
quote:Idd, als ik toch verder ga zie ik dat er niks berekend wordt voor de shipping. Da's wel erg interessant. Weet jij hoe er dan precies geshipped wordt Strolie? Da's dan toch wel per air-mail mag ik hopen? Ervaring mee?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:50 schreef Strolie75 het volgende:
Verzending is volgens mij gratis bij www.dvdboxoffice.com
Werkt een Amerikaanse Pokemon GB-game eigenlijk met een Europese Pokemon GC-game (bijv. Stadium)? Zal wel niet he.
quote:Goede gok! Alhoewel ik em nu niet meer speel (single player ben ik bij het laatste level.. Multiplayer doe ik wel met vrienden).
Op dinsdag 24 juni 2003 10:10 schreef Jarno het volgende:
Gok genomen en AW2 besteld, voor dat -ie hier in de winkels ligt zal -ie toch wel binnen zijn he..
Begrijp me niet verkeerd, de single player is erg erg lang (32 missies met veel variatie), en je kunt natuurlijk kiezen uit 100+(?) andere missies (Plus je eigen gemaakte single & multiplayer missies). Enige wat ik slecht vind aan AW2 is de vernieuwing.... Die is er namelijk bijna niet. Je heb nu de beschikking over een haven, missle silo (erg cool), pijpleidingen en 1 nieuwe tank, de Neotank (Zeker "The One").
[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 24-06-2003 10:17]
quote:Jawel, ik heb Golden Sun bij ze gekocht, maar ik kan je niet zeggen hoe lang het verzenden duurt aangezien ze hem toendertijd niet op voorraad hadden.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:51 schreef Jarno het volgende:
Idd, als ik toch verder ga zie ik dat er niks berekend wordt voor de shipping. Da's wel erg interessant. Weet jij hoe er dan precies geshipped wordt Strolie? Da's dan toch wel per air-mail mag ik hopen? Ervaring mee?
quote:Reken op een weekje. Komt gewoon keurig verpakt aan.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:51 schreef Jarno het volgende:[..]
Idd, als ik toch verder ga zie ik dat er niks berekend wordt voor de shipping. Da's wel erg interessant. Weet jij hoe er dan precies geshipped wordt Strolie? Da's dan toch wel per air-mail mag ik hopen? Ervaring mee?
--edit: ik heb AW1 en Yoshi's Island nog in de aanbieding staan in V&A trouwens!
[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 24-06-2003 10:27]
quote:ik heb met regelmaat besteld daar (dvd's welliswaar). Ze verschepen vanuit zwitserland indien de bestelling voor de EU is en zodoende hoeven er geen import rechten te worden betaald. Ofzoiets. Tis in elk geval een handige constructie en altijd gratis, maakt niet uit hoeveel je betaald.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:51 schreef Jarno het volgende:[..]
Idd, als ik toch verder ga zie ik dat er niks berekend wordt voor de shipping. Da's wel erg interessant. Weet jij hoe er dan precies geshipped wordt Strolie? Da's dan toch wel per air-mail mag ik hopen? Ervaring mee?
het is goedkoper en je hebt het nog een stuk eerder dan de europese release ook.
check trouwens
quote:w000t een star wars space combat game met de millennium falcon
News: Star Wars: Flight of the Falcon Announced
THQ has announced Star Wars: Flight of the Falcon for the Game Boy Advance today. It is scheduled for release during this summer. The license has been obtained by Lucasarts. "Star Wars: Flight of the Falcon will once again offer Game Boy Advance players an opportunity to experience all the drama and exhilaration of the Star Wars universe," said Liz Allen, director of marketing for LucasArts. "LucasArts is happy to work with THQ to bring this compelling new title to Star Wars game fans everywhere." In the game players can pilot the Millennium Falcon in 14 combat missions that interweave the movie storylines with new plot twists. Environments include the skies of Yavin and Endor.
hoor ik daar xwing alliance advance
nu maar hopen dat het echt een soort xwing kloon wordt en niet een soort Rtype achtige 2d shootemup want die xwing style is vet cool en wing commander prophecy bewijst dat het goed mogenlijk is op de gba
quote:
De GBA verkooptcijfers
25-06-2003 | Jelle van Es
De GBA is inmiddels al meer dan twee jaar te koop in Europa. Hoe staat het er voor met de verkoopcijfers?
22 juni vierde de GBA zijn tweejarig bestaan in Europa. En in die twee jaar is deze handheld al vele malen over de toonbank gegaan. Inmiddels zijn er 6,5 miljoen GBA (SP)'s verkocht in heel Europa. Tegelijkertijd wist Nintendo te melden dat 20 miljoen GBA spellen zijn verkocht. Dat betekent dat de gemiddelde Europese GBA-er zo'n drie spellen bezit.De hoge heren van Nintendo hadden ook nog wat over dit heugelijke feit te vertellen:
"The success of Game Boy Advance in the past two years has been nothing short of phenomenal. The console has revolutionised hand held gaming and it's fantastic to see Game Boy Advance still going strong alongside the recently launched Game Boy Advance SP."Wij heffen een glas champagne en toosten op een mooie toekomst voor de GBA. En met spellen als Pokemon Ruby & Sapphire, Hamtaro, Super Mario Advance 4, Advance Wars 2, Final Fantasy Tactics, Golden Sun 2 en nog veel meer, weten we dat het goed zit!
quote:volgens mij staat Lik-Sang redelijk sterk als ik dit zo lees.
June 23, 2003 - In response to Nintendo's recent decision against Lik-Sang International Limited regarding the sale and distribution of devices that promote the copying of Game Boy software, Lik Sang International's Alex Kampl publicly commented on the lawsuit and its decision. Here are his comments in their entirety."I hope with the following Information I am able to give you a little insight into the recent happenings and about the misleading press release of Nintendo.
"Before the Nintendo Press release has been distributed, I have delivered a Notice of Appeal to Nintendo, as well as to the High Court of Hong Kong. I am not exactly sure why Nintendo's press department didn't mention a word about it."The Judgment was not a real trial yet, it was a Summary Judgment with a single Judge. Usually such Summary Judgments are in case of bounced bank checks where no trial is needed and everything is straight forward.
"With all due respect to the High Court of Hong Kong, but no Intellectual Property (IP) specialist was assigned to this case. Already at the first hearing the Judge mentioned that it's a pity Hong Kong has no IP specialist anymore and that he finds the Copyright Law of Hong Kong very confusing. After some research, it looks like the Judge is a specialist for maritime laws. He made several comments during the hearings which seemed to observers like this was his first IP case ever.
"The Summary Judgment itself was based on the Section 273 of the Hong Kong Copyright Ordinance about "circumventing a copy-protection". No copy-protection exists in the Gameboy or Gameboy Advance game cartridges. The Judge didn't hear a specialist or at least an independent 3rd party expert opinion - he took it for granted from the explanations by Nintendo that there is a copy-protection.
"Furthermore, the Judge found that "by analogy with drugs, it[the setcion 273] is not aimed at the drug addict but at the drug trafficker". I fail to understand his logic, as this would mean that the drug store selling the injection needles to drug addicts or maybe even the manufacturer of the container where the drug addict keeps the drug could be held liable?
"After legal actions in the USA against Bung Enterprises in the late nineties (for selling and manufacturing videogame development and backup equipment) this was the second Court Judgment ever regarding products of this nature. Regarding information made available to me in the Court Room, the case against Bung and its US distributor Carl Industries Inc was brought to an end in their disfavor by Bung not complying with Court Orders and not paying ordered penalties. The actual judgment was written by Nintendo representatives, without the Judge properly going through the arguments. The legality or illegality of the products in question has therefore never been argued in a real trial anywhere in the world. A serious trial, with competent Judges, is now definitely needed to settle the question once and for all. This is why I have decided to appeal.
"I am not happy about the direction where this is heading, neither are supporters and legitimate users of the tools. Again, I have to stress once more, that the very same hardware under attack is used by thousands of hobbyist users and even professional developers for legitimate purpose. Very embarrassing for Nintendo: even the large publisher, who made the original game used in Court for demonstrating purpose, bought hundreds and hundreds of Flash Cartridges from my company for beta testing. And so did numerous other top 10 publishers listed in the stock market.
"The products I have sold are not circumventing any copy protections, same as a Floppy Disk Drive and a 3.5" Disk doesn't - in fact there is no copy-protection existing, as commonly known by the gaming industry.
"I completely understand Nintendo's fight against piracy, but I believe they are aiming at the wrong targets. With Digital Media and the Internet nowadays, publishers will have to change their strategy. They just can't win the fight against the Progress without removing our primary rights: presumption of innocence and the right for backup. Nintendo doesn't need to prove you are a pirate anymore, it is assumed you all are if you have the technical means to copy."
Wat het met Lego te maken heeft snap ik niet, bovendien trek je zo een peuterpubliek aan en dat is zonde, want dit is echt een goede racer!
Zeer fraaie 3d laps. Welliswaar zonder veel textures, maar dat komt de fps ten goede, die is razendsnel. De gameplay is ook errug goed. (dragraces om credits te verdienen, laprecords worden bewaard etc)
quote:
Sound/Music : 7.8
Graphics : 8.4
Gameplay : 7.7
Multiplayer : 7.5
Overall : 8.0http://www.gamershell.com/reviews_LegoDromeRacersReview.shtml
Je moet het spel in aktie zien, screens zeggen niet veel
[Dit bericht is gewijzigd door err op 26-06-2003 07:38]
quote:whehe ja we zijn de enigen ... ik zal je een advies geven, ga in winterslaap tot het einde van dit jaar (tot de winter dus eigenlijk
Op donderdag 26 juni 2003 07:27 schreef err het volgende:
spec en andere gba 3d fans (volgens mij zijn het er maar 2 maar goed)
dikke aanrader: Lego Drome Racer!
zelfs alstie helemaal flopt kun je met de helix versies van Tony 4 en Spyhunter je 3d lol op
quote:nice
Wat het met Lego te maken heeft snap ik niet, bovendien trek je zo een peuterpubliek aan en dat is zonde, want dit is echt een goede racer!
Zeer fraaie 3d laps. Welliswaar zonder veel textures, maar dat komt de fps ten goede, die is razendsnel. De gameplay is ook errug goed. (dragraces om credits te verdienen, laprecords worden bewaard etc)
[..]Je moet het spel in aktie zien, screens zeggen niet veel
ik heb hem geloof ik al zien liggen maar 'lego' erop stond me niet aan.
Ik zal is kijken of ik hem nog kan vinden, dan probeer ik hem ff
lijkt een beetje op virtua racer
quote:Beste Multiplayer Game voor de Advance Chuchu Rocket vind ik!
Op dinsdag 3 juni 2003 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tis echt een cool spelletje. Zit nu (binnen 5 minuten) wel in level 8 (weet niet precies hoeveel levels er zijn op dit moment) maar vanaf level 5 moet je wel een beetje gaan nadenkenEn voor 10 euro is het altijd wel ok vind ik
Vooral alstie bij IGN een 10 krijgt voor lasting appeal
quote:Nee, in de SP zit een accu, geen losse batterijen dus. Overigens zijn deze accupacks wel los aan te schaffen in de winkel.
Op donderdag 26 juni 2003 15:02 schreef nlboy het volgende:
Kan in de Gameboy Advance SP ook gewone penlites (batterijen) die niet oplaadbaar zijn erin?
Want er zit al standaard oplaadbare batterijen erbij dacht ik.
Wie kan mij helpen?
[afbeelding]
quote:lekker stom, als je op vakantie geen stroom bij de hand hebt!
Op donderdag 26 juni 2003 15:19 schreef Zooi het volgende:[..]
Nee, in de SP zit een accu, geen losse batterijen dus. Overigens zijn deze accupacks wel los aan te schaffen in de winkel.
quote:dan moet je is niet op low budget vakantie gaan maar net zoals elk normaal mens een hotel pakken
Op donderdag 26 juni 2003 15:45 schreef nlboy het volgende:[..]
lekker stom, als je op vakantie geen stroom bij de hand hebt!
geklojo zonder stroom ... we leven toch niet meer in de middeleeuwen
en anders scoor je zoiets
quote:Heb ook geen lowbudget, maar zit op een zeilkamp en ik zeil op een valk! en die boot geeft geen stroom
Op donderdag 26 juni 2003 16:14 schreef sp3c het volgende:[..]
dan moet je is niet op low budget vakantie gaan maar net zoals elk normaal mens een hotel pakken
geklojo zonder stroom ... we leven toch niet meer in de middeleeuwen
en anders scoor je zoiets
http://www.gbaparty.nl/nieuws/item/5401/
[afbeelding]
quote:Dan moet je maar zoiets kopen.
Op donderdag 26 juni 2003 22:35 schreef nlboy het volgende:
Heb ook geen lowbudget, maar zit op een zeilkamp en ik zeil op een valk! en die boot geeft geen stroom
quote:of dit
Op donderdag 26 juni 2003 22:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dan moet je maar zoiets kopen.
En als ze in de US echt zo goedkooop zijn dan neem ik er nog wel een aantal mee
quote:Ja en drm zijn Nederlanders de Asosaalste Mensen van Europa.
Op donderdag 26 juni 2003 23:13 schreef Khadgar het volgende:
Klopt. In de USA zijn ze er al vanaf 10 dollar tot 30 ofzo. Metroid Fusion en Zelda Advance waren daar 30 dollar. Advance Wars 20 geloof ik, en Zoocube 10.
quote:Heb je voor de GBA verschillende Regio's?
Op donderdag 26 juni 2003 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ben ik het ook mee eens![]()
En als ze in de US echt zo goedkooop zijn dan neem ik er nog wel een aantal mee
quote:ik w8 denk ik maar tot de PSP...ik heb iets tegen multifunctionele handhelds :/
Op donderdag 26 juni 2003 12:25 schreef sp3c het volgende:[..]
whehe ja we zijn de enigen ... ik zal je een advies geven, ga in winterslaap tot het einde van dit jaar (tot de winter dus eigenlijk
) en scoor de tapwave Helix voor 200 dollar
zelfs alstie helemaal flopt kun je met de helix versies van Tony 4 en Spyhunter je 3d lol op
quote:Doen, laat je niet misleiden door Lego, heeft er werkelijk niks mee te maken. Het lijkt een beetje op f-zero, maar dan in 3d.
ik heb hem geloof ik al zien liggen maar 'lego' erop stond me niet aan.
Ik zal is kijken of ik hem nog kan vinden, dan probeer ik hem ff
quote:Elke GBA kan elk GBA Spel draaien.Ongeacht waar die vandaan komt. MAAR met linken naar een andere GBA of met de Cube kan het weleens problemen opleveren. Zo kan ik niet 4 swords spelen met een Europese Zelda Advance
Op donderdag 26 juni 2003 23:18 schreef nlboy het volgende:[..]
Heb je voor de GBA verschillende Regio's?
quote:Kan ik een bestellinkje bij je plaatsen?
Op donderdag 26 juni 2003 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ben ik het ook mee eens![]()
En als ze in de US echt zo goedkooop zijn dan neem ik er nog wel een aantal mee
quote:de psp is multifunctioneler dan de Helix hoor, die is voor 100% ontwikkeld voor games, alle hardware (behalve de camera bij de duurdere versie) in dat ding is bestemt voor gamen.
Op donderdag 26 juni 2003 23:21 schreef err het volgende:[..]
ik w8 denk ik maar tot de PSP...ik heb iets tegen multifunctionele handhelds :/
terwijl de psp een soort multifunctionele discman word met een schermpje drop ... bovendien moet je dan nog anderhalf jaar wachten (als je hem uit japan importeert, anders nog langer).
quote:ja ik zoek van harte maar ik heb hetnog nie gevonden speelt het een beetje lekker?
[..]Doen, laat je niet misleiden door Lego, heeft er werkelijk niks mee te maken. Het lijkt een beetje op f-zero, maar dan in 3d.
quote:yep ik vind van wel, beter dan andere racers, je kan lekker insturen op bochten die gaan komen
Op vrijdag 27 juni 2003 09:48 schreef sp3c het volgende:ja ik zoek van harte maar ik heb hetnog nie gevonden speelt het een beetje lekker?
quote:Ben benieuwd.
Op vrijdag 27 juni 2003 22:26 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]
Hopelijk wordt het iets.
quote:ziet er niet echt officieel uit...imho..
Op vrijdag 27 juni 2003 22:26 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]
Hopelijk wordt het iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |