Ik heb een fel rode bank 3 en 2 sits
Verdere meubels zijn van blank eiken en de vloer worden witte laminaat tegels.
doei
quote:Hadden wij ook. Krijg je vroeg of laat spijt van.
Op donderdag 29 mei 2003 21:43 schreef moeke het volgende:
Ik ga verhuizen (eindelijk),
en ik denk er aan om een muur paars te verven.
Mijn vraag is dat mooi,is er iemand die ook een gewaagde kleur in huis heeft en staat dat ook?Ik heb een fel rode bank 3 en 2 sits
Verdere meubels zijn van blank eiken en de vloer worden witte laminaat tegels.doei
Ik vraag me alleen af of het wel mooi lijkt met blank eiken? Hmm..
ik wou ook graag paars in de huiskamer maar dat ging niet samen met de bank.
de trap in de hal is wel lila
quote:ja en? als je spijt krijgt verf je hem toch opnieuw in een andere kleur?
Op donderdag 29 mei 2003 21:51 schreef wenneke1 het volgende:Ik heb nml een keer de fout gemaakt een muur te verven en daar had ik na een half jaar spijt van.
quote:klopt ja, maar paars is zon lekker kleurtje waar je wat meer moeite voor moet doen als je hem weg wil krijgen.
Op donderdag 29 mei 2003 21:52 schreef nikky het volgende:[..]
ja en? als je spijt krijgt verf je hem toch opnieuw in een andere kleur?
kzie het probleem niet zo.
quote:met de meeste kleuren....
Op donderdag 29 mei 2003 21:54 schreef wenneke1 het volgende:[..]
klopt ja, maar paars is zon lekker kleurtje waar je wat meer moeite voor moet doen als je hem weg wil krijgen.
maar je moet soms eens wat expirimenteren. en als je het bij 1 muur houd en elk jaar een andere kleur geeft is het net of je een nieuwe woonkamer hebt
Ik heb in de woonkamer één lila muur... en de slaapkamer is aubergine, beige met zilver..
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 29-05-2003 23:14]
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 21:56 schreef nikky het volgende:[..]
met de meeste kleuren....
maar je moet soms eens wat expirimenteren. en als je het bij 1 muur houd en elk jaar een andere kleur geeft is het net of je een nieuwe woonkamer hebt
das waar, maar of je daar zin in hebt is een tweede. ( ikke niet, ik moet eerst nog verbouwen)
quote:Ik ben bang dat dat niet in 1 x pakt..
Op donderdag 29 mei 2003 22:14 schreef moeke het volgende:
Als ik een muur paars verf (licht paars) en het is lelijk,
kan ik er dan weer gewoon witte verf over heen doen of komt die paarse
kleur er doorheen?
quote:Jawel hoor.. moet je gewoon latex muurverf nemen.. dat trekt helemaal dicht.
Op donderdag 29 mei 2003 22:14 schreef moeke het volgende:
Als ik een muur paars verf (licht paars) en het is lelijk,
kan ik er dan weer gewoon witte verf over heen doen of komt die paarse
kleur er doorheen?
Probeer wel een paarstint die warm is, dus niet een te harde kleur paars, dan steekt het zo uit.
Ik ga deze zomer ook mijn huis opnieuw doen, en wil in elke kamer een andere kleur op 1 muur.
Wat je ook kan doen, een groot paneel ( plaat triplex/multi) verven in een opvallende kleur en die tegen de wand plaatsen, ben je er flauw van, dan draai je m om en verf je de andere kant bv
Was geen probleem, dekte in 1 keer. Wit eroverheen (moest op het plafond namelijk bijwerken) dekte in 2x.
Succes!
prrrrr
Paar tips:
- Laat het een ander doen. Een kleur als wit op de muur pakt meestal in 1 keertje, en dan ben je klaar. Maar als je een donkere kleur pakt, moet je er meerdere keren overheen. En als je niet precies over ieder stukje evenveel verf doet, zie je strepen en kleurverschil. Heel irri. (Of je moet het natuurlijk vaker hebben gedaan, in tegenstelling tot mij..hehe)
- Een knalkleur op de muur is leuk, zolang het maar bij 1 a 2 muren blijft, en de rest van je interieur niet te 'Carnaval Festival' is (als je begrijpt wat ik bedoel ) Wij hebben ons bed en de kast zwart en wit gehouden, rustig dus. Als je een knalmuur én knalmeubels hebt wordt het maybe iets te veel van het goede...Bedenk wel: Je huis is meestal de plek waar je rust vindt om uit het dagelijks leven van werken etc te ontsnappen.
Onze slaapkamer (misschien niet de meest duidelijk foto, maar de digicam is uitgeleend ):
quote:Dat ziet er erg cool en sfeervol uit!
Op vrijdag 30 mei 2003 18:45 schreef Offy het volgende:
Onze slaapkamer (misschien niet de meest duidelijk foto, maar de digicam is uitgeleend
[afbeelding]
Een gekleurde wand in een kamer vind ik meestal wel mooi. Het meubilair en de aankleding in stijl neerzetten, kan er echt top uitzien. Ik houd meer beetje van het strakke dan het rommelige/knusse, dus zou zelf nooit alle wanden een opvallende kleur geven. Dan wordt de kamer ook snel te donker en het wordt mij dus te druk. Pak dan op zijn minst een lichte/warme kleur voor de overige wanden.
quote:Hehe, dat lijkt behoorlijk veel op onze slaapkamer. Lustopwekkend ook, dat rood
Op vrijdag 30 mei 2003 18:45 schreef Offy het volgende:
Wij hebben 1 muur in onze slaapkamer knalrood geverfd. (Noujah, laten doen) Vrij gewaagd, omdat onze woonkamer lekker rustig is. Maar we hebben er nog geen spijt van, en we zijn er nog niet op uitgekeken!
Maar, paars dus. Ik heb een lange muur in een behoorlijk grote eet/werkkamer knalpaars geverfd en het is prachtig. Wel een strakke witte doorkijkkast er tegen aan, wat het geheel wat breekt,maar als je een lichte kamer hebt is het een behoorlijke aanrader.
ga op je eigen smaak af! weeg alles goed af, nu mooi maar later ook nog? enzovoort!
dan maak je voor je zelf de beste beslissing en niet omdat iemand hier het wel/niet mooi vind!
(ach tis maar een idee)
edit=typo
Kan ik je laten zien hoe mooi het kan zijn.
Karin
Je moet natuurlijk wel goed combineren,
Ik heb dus zwarte en zilverkleurige meubels en dat staat goed, m'n vloer is belegd met plavuizen die wit met een lichte grijze streep zijn zodat m'n kot niet te donker is
ps ik heb wel wat dingen zoals kussens in felle kleuren om wat actie in het geheel te brengen.
Heb wat foto's van slechte kwaliteit, de kleur is minder blauwig dan het hier lijkt. En ik ruim wel eens op
Leuk nein!!! Heb je ook een foto toevallig?? Ik zou het wel graag willen zienquote:Op vrijdag 17 december 2004 15:54 schreef nein het volgende:
*klaar!* het ziet er COOL uit!
MEGA paars, maar ik heb dus ook een hele grote slaapkamer, en ook geen last van dat "verkleineffect" + het kleine raampje maakt een boel goed.
En wat que-pasa zei: ik snap best dat t tegenvalt als je niet van grijsachtig houdt..maar dat ligt m ook wel aan je verlichting in huis natuurlijk!
Ik kan zelf nu moeilijk felwitte lampen aandoen, want dat ziet er dan enorm koel uit. Maar met wat warm, gericht licht, kom je een heel eind wbt gezelligheid
hey! ja...euh..zodra mn andere muren ook gesausd zijn! (die worden gewoon witachtig)quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Leuk nein!!! Heb je ook een foto toevallig?? Ik zou het wel graag willen zien
Wow, da's echt een prachtige kleur.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:44 schreef Sanne het volgende:
Ik vind de mijne heel mooi![]()
[afbeelding]
Heb je daar ook foto's van moussy?? Ik ben wel benieuwt!quote:Op zondag 19 december 2004 09:54 schreef moussy het volgende:
wat is er mis met paars en rood?
Wij hebben 1 paarse muur en de rest is lila en voor de lila muur staat een rode hoekbank. Daarbij hebben we een witte vloer, groene gordijnenrode eetkamerstoelen en wat grenen spul.
Zo'n kleur paars heb ik ook uitgezocht!! Maandag ga ik beginnen met schilderenquote:Op zondag 19 december 2004 10:13 schreef Winkelmander het volgende:
ik heb er ook eentje, en ik ben er nog elke dag blij mee hoor!
Gewoon doen!
[afbeelding]
de onderkant hebben we geschilderd met jan de bouvrie verf en de bovenkant, dus het bonte, is praxis behangquote:Op zondag 19 december 2004 12:45 schreef nein het volgende:
moussy Heb je dat paars met bont zelf geschilderd of is dat behang??
Ik ook.quote:
Najaa, ik ook.quote:en een rode met gouden slaapkamer.
Die combinatie lijkt me gewoon raar. Ik heb het alleen nog nooit gezien in het echt, misschien is het wel heel mooi. Dit is namelijk alleen wat ik denk.quote:Op zondag 19 december 2004 09:54 schreef moussy het volgende:
wat is er mis met paars en rood?
Ontzettend tof behang! Alleen vind ik het dan weer jammer dat de rest zo wit is.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:00 schreef Elin het volgende:
En mijn paarse muur![]()
Niet geverft maar behangen, ben er erg blij mee
Cute!quote:Op woensdag 22 december 2004 10:00 schreef Elin het volgende:
En mijn paarse muur![]()
Niet geverft maar behangen, ben er erg blij mee
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |