Iemand deze film al gezien?
Ik vind dit trouwens de eerste film van Yun-Fat Chow die ik zie waarbij ik niet gigantisch geïrriteerd ben geraakt (Volgens mij is dit zijn eerste niet nep-stoer rol ooit).
Er zitten trouwens erg grappige stukken in. O.a. het gevecht in een Chinees café.
Verder ook scenes die gewoon meesterlijk gemaakt zijn (ik zal niet teveel verklappen)
En wat deze film echt goed maakt is het eind.... die is echt goed. Geen Hollywood happy ending maar erg filosofisch!
Gewoon kijken dus...Het mandarijn Chinees klinkt ook wel grappig vind ik hehe!!
Dit is wat je noemt "Cute". (of je nu op chinese meisjes valt of niet)
[Dit bericht is gewijzigd door WimP op 08-02-2001 21:12]
Erg charmante dame trouwens.
Call me crazy, maar ze heeft een beetje van die Birgit Schuurman trekjes, of ligt dat aan mij? Leuk dametje overigens.
Lijkt me niks, maar ik ben gewoon geen martial arts film fan.
het bezit enorm veel overeenkomsten met de Star Wars-saga.
Dit artikel vond ik op theforce.net en laat alle gelijkenissen zien..
SPOILER ALERT, SPOILER ALERT, SPOILER ALERT...
LEES NIET VERDER ALS JE NIKS OVER DE VERHAALLIJN VAN CROUCHING TIGER, HIDDEN DRAGON WIL WETEN
~~~
A tremendous component of CT,HD is the Giang Hu: an order of swordsmen and fighters who roam the countryside in the service of good, much like Jedi do throughout the SW movies.
Li Mu Bai (played by Chow Yun Fat) had a master who was murdered by Jade Fox (Cheng Pei Pei). Obi-Wan Kenobi likewise lost his master, Qui-Gon Jinn, to the Sith.
After being a warrior for years, Li decides to leave the warrior’s life at the beginning of CT,HD. Obi-Wan has abandoned his service as a Jedi Knight at the beginning of ANH.
Jen (played by Zhang Ziyi) is envious of the adventerous lifestyle of the Giang Hu that Yu Shu Lien (portrayed by Michelle Yeoh) has. Similarly in SW, Anakin Skywalker is envious of the freedom and adventure that the Jedi have.
Shu Lien tells Jen that the Giang Hu life is hard. In TPM, Qui-Gon tells Anakin that if he becomes a Jedi, “it’s a hard life”.
Jade Fox masquerades as Jen’s governess in the palace, in CT,HD. Darth Sidious masquerades as Palpatine in the Republic Senate, apparently throughout the SW prequels.
Jen is secretly the apprentice of Jade Fox in CT,HD, while in TPM Darth Maul is secretly the apprentice of Darth Sidious.
Jen is also rather impatient, and wanting of quick and easy power… much as Anakin was, according to Yoda in TESB.
Lo (Chang Chen)’s love for Jen defies their traditions, much as Anakin’s love for Padme might possibly run afoul of the Jedi’s stance on marriage (speculative, since at the time of the prequels there are no married Jedi evident).
In ANH, Obi-Wan slices an assailant’s arm off in the cantina. In CT,HD, Jen slices off the sleeve of a challenger’s shirt in the restaurant.
Jen and Shu Lien’s close friendship comes to an end as the two warriors meet in a deadly clash in CT,HD. The friendship between Obi-Wan and Anakin will eventually end as the two warriors engage in a terrible lightsaber battle sometime in Episode 3.
Presumably, Darth Sidious will rescue his pupil, Anakin Skywalker, from a fiery death after falling into a lava pit at the end of his duel with Obi-Wan in Episode 3. In CT,HD, Jade Fox rescues Jen from drowning in the rapids after her fight with Shu Lien.
In CT,HD Jen, as the apprentice to Jade Fox, becomes even stronger than her master. Darth Vader had become the only one strong enough to destroy his master, the Emperor, in ROTJ.
In ROTJ, Darth Vader destroys the Emperor, but at the cost of his own life. Likewise in CT,HD, Li kills Jade Fox, but Li dies from her poison soon after.
The center of the Jedi life is the Jedi Temple, a tall building on Coruscant. In CT,HD, the Giang Hu have their training grounds on Wudan Mountain, another high edifice, where the most skilled warriors prepare.
~~~
[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 11-02-2001 16:37]
quote:niet zo gek, want de scenes zijn door dezelfde personen gemaakt als ik het goed heb.
Op 11 februari 2001 21:24 schreef SunChaser het volgende:
Het grappige is dat ie wordt vergeleken met Matrix (qua vechten) maar Matrix is juist afgekeken van dergelijke martial art fllms
1. Verwacht geen standaard vechtfilm.
2. Ga naar een 'rustige' bioscoop of filmhuis om 'em te zien. In elk geval niet naar een plek waar je veel vechtfilm-publiek kunt verwachten.
Het is, net als 'Dancer in the Dark', een echte filmhuis-film. Leuk als grote bioscopen zo'n film ook draaien, maar 'Crouching Tiger' trekt dus ook vechtfilm-publiek. Niet allemaal mensen met veel geduld, fatsoen en denkvermogen, die stil en leidzaam toe blijven kijken als de film waarvoor zij 17 gulden nogwat hebben betaald niet aan hun (hoge) simpele verwachtingen voldoet. Ik hoop dat ik niemand hier beledig..
Ik heb deze film gistermiddag in Pathe Scheveningen gezien, een normale grote bioscoop, en believe me, it was not a pretty sight. Hardop praten, boeren, joelen, scheten laten, de telefoon opnemen en te woord staan , veel mensen die naar het toilet gaan tijdens de film.
De dingen waar mijn mede-publiek zich vooral aan stoorden:
- De film begint traag en is in het Chinees, zodat je dus konstant de ondertitels moet lezen.
- Achtervolgingsscenes ogen nogal fake en amateuristisch: acteurs zweven als aan een touw (goh) van gebouw tot gebouw, door de lucht, tegen muren op en over water.
N.B.: Ik vond het zelf, ondanks een lichte hoofdpijn, een bijzondere en mooie film, de moeite waard als je weer eens wat anders wilt zien dan de gangbare kost.
quote:Inderdaad een leuk moment in de film.
Op 08 februari 2001 20:49 schreef WimP het volgende:
Er zitten trouwens erg grappige stukken in. O.a. het gevecht in een Chinees café.
quote:Het einde vond ik juist een zwak moment,
En wat deze film echt goed maakt is het eind.... die is echt goed. Geen Hollywood happy ending maar erg filosofisch!
<SPOILER>
...
Door al dat rond-gezweef over die daken etc. tijdens de film oogt die 'zelfmoord'-sprong aan het einde totaal niet spectaculair. Ik had het idee dat ze gewoon weer op de grond zou kunnen landen, of tegen de rotswand aan.
Verder was de link tussen 'die verre berg' waarover die woestijnrover had verteld, en de rotswand waar ze op het laatst staan, niet echt voor de hand liggend.
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 12-02-2001 14:35]
quote:Ja, als je het zo bekijkt is het inderdaad niet helemaal perfect uigevoerd, ben ik met je eens...Het gaat meer om het idee dat erachter zit...Op het moment dat je het ziet samen met de dramatsiche muziek, hou je je (ik in iedergeval) meer bezig met het "waarom" dan over de uitvoering ervan.
Op 12 februari 2001 14:32 schreef Ettepet het volgende:
Het einde vond ik juist een zwak moment,
<SPOILER>...
Door al dat rond-gezweef over die daken etc. tijdens de film oogt die 'zelfmoord'-sprong aan het einde totaal niet spectaculair. Ik had het idee dat ze gewoon weer op de grond zou kunnen landen, of tegen de rotswand aan.
Verder was de link tussen 'die verre berg' waarover die woestijnrover had verteld, en de rotswand waar ze op het laatst staan, niet echt voor de hand liggend.
Het lijkt me idd niks om hem in een bios te zien waar iedereen steeds der door heen gilt.
De vechtscenes vond ik heel erg goed. Echt een aanrader dus!
quote:Eeeeeehhh...Ja...Maar dit zegt meer:
Op 13 februari 2001 11:43 schreef blipje het volgende:
dat zegt dus wel iets, of niet?
www.oscars.com/nominees/nominees_home.html
Ff tellen...ja hoor....10 oscar nominaties in da pocket, en dat voor een buitenlandse film met een budget van 15 miljoen dollar.
Gewoon dus even naartoe gaan...
ZWAAR GAAF!!!!
Filmtechnisch helemaal top, elk beeld kon je wel inlijsten. Het decor is super mooi, wordt goed geacteerd. Het is inderdaad even wennen als je ze ziet zweven, maar dat komt wel meer voor in aziatische (vecht)films.
Ook ik raad aan om het op een rustige dag te bekijken. Het trekt inderdaad "filmliefhebbers" aan die normaal Arnold Swarchnegger het einde vinden kwa acteer prestaties, en dan is deze film wel een kluif voor hun. Dat probleem ondervond ik dus ook in Amsterdam Pathé. Er werd gelachen om dingen die niet echt om te lachen waren, komentaar gegeven, etc. etc. Ik zat me redelijk te ergeren...
Ik zal waarschijnlijk binnen kort nog een keer gaan... En ik koop hem zeker weten op DVD!!!
Verwacht geen Chackie Chan film, maar een goed script met veel (vliegende) vechtscenes, en waanzinnig mooie beelden, kwa natuur en decor.
Ik heb genoten!!!
quote:Dat speelde ook al door mijn hoofd. In elk geval komt deze film ook op mijn lijstje van aan te schaffen DVD's, naast o.a. 'Sleepy Hollow' en 'Schindler's List'.
Op 14 februari 2001 04:20 schreef AIKANE het volgende:
Ik zal waarschijnlijk binnen kort nog een keer gaan...En ik koop hem zeker weten op DVD!!!
Was gewoon benieuwd
quote:En die staan ook op mijn lijstje...
Op 14 februari 2001 13:46 schreef Ettepet het volgende:
Dat speelde ook al door mijn hoofd. In elk geval komt deze film ook op mijn lijstje van aan te schaffen DVD's, naast o.a. 'Sleepy Hollow' en 'Schindler's List'.
quote:Ik weet niet wat tjing tjing betekend maar:
Op 14 februari 2001 20:45 schreef Robino het volgende:
Weet iemand trouwens wat Tjing Tjing betekent? Dit hoor je om de haverklap in die film, en ik vroeg me af wat het betekent, volgens mij 'leerling' of zo...Was gewoon benieuwd
Shù is Ja
Hau is goed (as in okay)
En ik heb nog een stel andere woorden herkend...maar die weet ik niet phonetisch op te schrijven (volgens een chinese vriendin kun je chinees eigenlijk ook niet in ons alfabet opschrijven)
Viel me inderdaad wel op dat er veel sh, tj en ù klanken in voor kwamen.
Ik heb de film trouwens gezien in een hele rustige bioscoop met alleen liefhebbers...heb ik ff mazzel.
(Ik heb een HEEEELE goede DVD rip..dus DVD'tje kan ff wachten...hehehe)
quote:Leuk om iemand te horen die in dezelfde bioscoop heeft gekeken.
Op 15 februari 2001 15:27 schreef FaWaka het volgende:
Er werd veel gelachen wegens die vechtscenes in de lucht, ook door mij overigensMaar ik denk dat als je een beetje van humor houdt, je er positief van geniet.
Ik had je graag bij mij in de zaal gehad zondagmiddag, om 'positief te blijven genieten'. Kijken of het je was gelukt...
quote:dank je, maar liever niet hehehe .. hoofdpijn is niet aan mij besteedt
Op 15 februari 2001 16:25 schreef Ettepet het volgende:Ik had je graag bij mij in de zaal gehad zondagmiddag, om 'positief te blijven genieten'. Kijken of het je was gelukt...
Vanavond met een paar collega's geweest in de Pathé Arena. Ik had niet al te hoge verwachtingen, maar het is een gave film om het in alle stilte (zonder het halfgare publiek) te zien. Het is geen standaard vechtfilm, maar meer een mix daarvan met drama en mythe. Ik vond die vechtscenes in het begin wel een beetje lachwekkend, er werd zo vaak gevlogen het leek wel alsof dat ze gesponsord werden door Red Bull Het hand- en voetwerk is mooi in beeld gebracht en dat is knap voor iemand die nooit een martial arts film heeft geregiseerd. Hetzelfde geld voor de prestaties van de hele cast, prima gespeeld. Nu begrijp ik waarom het genomineerd is voor een x aantal Oscars.
Uiteindelijk is het toch een hele goede film zónder een Hollywood-einde! En je kan daar misschien teleurgesteld over zijn, maar het past hier perfect bij.
En die actrice Zhang Ziyi heeft naast een knap hoofdje de perfecte uitstraling van die personage.
(maw, ze ziet er lekker uit)
Het rumoer van de zaal viel wel mee, af en toe een blonde snol die voor me zat te giebelen tegen haar vriendje en enkele harde lachers achterin en af en toe het napraten in het Mandarijns door sommige amateurs. Nope, geen 'vervelende donkere' mensen.
Ikzelf verstond er weinig van, want: Cantonees. Het is net Fries voor een Hollander, ook niet altijd te verstaan.
PUNT
Is er een officiele website??
quote:Inmiddels gestegen naar de 7e plek..
Op 07 februari 2001 20:20 schreef Arcee het volgende:
Ik begin toch wel steeds benieuwder te worden naar deze film. Getipt als Oscar kandidaat en 10e (Wo hu zang long) op de IMDb Top 250.
Inderdaad, je moet even wennen aan dat ze zweven. vooral de 1e keer vond ik het zoo nep, maar iets later komt er een uitleg voor dus dan gaat het weer wel.
Vond 't een mooie film. Mijn vriend is dyslectisch dus die moest OF kijken OF lezen. Hij koos maar voor kijken, en ik denk dat je het meeste van het verhaal wel kon volgen eigenlijk.
Enniewee, ik vond 'm gewoon mooi.
Wat betreft de opmerking over vliegende karateka's en dat het in het echt helemaal niet kan : in een hollywoodfilm waar het vol is van de special-effects ergert zich niemand aan de onrealiteitsgehalte, maar goed.
quote:klopt.
Op 01 maart 2001 01:09 schreef Prime het volgende:
Ik heb 'm ook gezien en ik vond het een film om van te genieten! Een hele mooie film dus.Wat betreft de opmerking over vliegende karateka's en dat het in het echt helemaal niet kan : in een hollywoodfilm waar het vol is van de special-effects ergert zich niemand aan de onrealiteitsgehalte, maar goed.
en er wordt ook nergens een jaartal ofzo genoemd dacht ik, en ze hebben het er zelf over, over dat sommigen de kunst van het vliegen beheersen. fantasy-film dus.
wat ik alleen niet snapte is waarom die meid op het eind niet die trap op vliegt, ipv helemaal naar boven te lopen
quote:Zodadelijk dus.
Op woensdag 29 oktober 2003 15:53 schreef Dagonet het volgende:
Vanavond, 21:00 Ketnet/Canvas
Erg mooie film
quote:Ondertussen 63ste, dat is toch wel erg veranderd zeg...
Op dinsdag 20 februari 2001 11:50 schreef Ettepet het volgende:
Inmiddels gestegen naar de 7e plek..
Maargoed, ik heb vandaag niet echt tijd voor een hele film, dus ik neem hem op en bekijk hem heel binnekort...
quote:helemaal mee eens. Vind het ook een kutfilm met waardeloos verhaal en kut special-effects. En er klopt ook geen ene ruk van 't tijdsbeeld wat geschetst wordt mbt tot dynastieen enzo....
Op woensdag 29 oktober 2003 21:14 schreef SunChaser het volgende:
Ik wil bepaalde scenes wel weer eens zien maar tis wel een overschatte zeikfilm hoor.
Ik vond het verhaal niet veel boeiender dan bij een gemiddelde film en bij een aantal scenes (denk bv aan de gevechten in de boomtoppen) kon ik m'n lach amper inhouden.
Al met al heb ik me zeker wel vermaakt, maar waar de film z'n klassieker-status aan ontleent, ontgaat me een beetje...
Niet teveel achter zoeken luitjes, zeker jij niet SC
quote:Maar begreep je ook waar ie over ging?
Op woensdag 29 oktober 2003 23:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
die mij toen 'ie afgelopen was het gevoel gaf iets moois te hebben gezien,
quote:Ik neem toch aan dat Canvas de film heeft ondertiteld..
Op woensdag 29 oktober 2003 23:32 schreef SunChaser het volgende:
Maar begreep je ook waar ie over ging?
quote:Ja natuurlijk, wat valt er niet te begrijpen aan zo'n intrigerend romantisch krijgersepos?
Op woensdag 29 oktober 2003 23:32 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar begreep je ook waar ie over ging?
quote:Oke het zit dus zo:
Op donderdag 30 oktober 2003 01:09 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Ja natuurlijk, wat valt er niet te begrijpen aan zo'n intrigerend romantisch krijgersepos?
Er is een zwaart. De mooie zus heeft die gestolen en die lelijke zus zeurt en wil hem terug. De mooie zus wordt verliefd en de semi-kale krijger ook en door de vlinders in de buik kunnen ze vliegen en vechten tegelijk.
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 30-10-2003 10:29]
quote:en dat had ik ook...
Op woensdag 29 oktober 2003 23:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Zojuist gezien op Canvas, en het is gewoon een prachtige film, die mij toen 'ie afgelopen was het gevoel gaf iets moois te hebben gezien, en dat heb ik de afgelopen tijd bij geen weinig andere films gehad.
fantastische film
quote:Dan hoop ik dat Sunchaser toch snapt dat ze NIET echt zusjes zijn...
Op donderdag 30 oktober 2003 08:15 schreef SunChaser het volgende:
Oke het zit dus zo:Er is een zwaart. De mooie zus heeft die gestolen en die lelijke zus zeurt en wil hem terug. De mooie zus wordt verliefd en de semi-kale krijger ook en door de vlinders in de buik kunnen ze vliegen en vechten tegelijk.
spoiler:
Maar op het eind gaat de krijger toch dood.
Dat er geen vlinders zijn die zorgen dat ze vliegen
Ze vliegen niet! ze springen gewoon goed en zweven daarbij... dat wordt zo'n beetje in elke chinese film gebruikt waar een beetje fantasie in zit (chinese zijn fanta-boys)
en zwaard is met een D
vanaf gister draait (in Metropolis) weer een chinese blockbuster "Hero"
schijnt in de stijl van Crouching Tiger te zijn... dus ik moet er binnenkort maar een keertje naartoe
Ik heb het een 3 kwartier ofzo volgehouden en toen maar wat anders gaan doen. Op de achtergrond de film nog aan laten staan om af en toe wat mensen te zien vliegen of over water lopen maar het verhaal niet meer gevolgd.
quote:daar moet je chinees voor zijn
Op donderdag 30 oktober 2003 10:31 schreef ranja het volgende:
Gister ook begonnen te kijken... eerste kwartier ofzo zat ik meteen van 'waar ben ik nou in terecht gekomen' en bij de eerste vechtscene zat ik meteen te lachen...
Ik had al gehoord van de opnametechniek waarbij de acteurs aan kabels hangen die later worden weggemaakt... dat laatste hadden ze niet moeten doen, dan was het mooier geweest denk ik. Nu zag je alleen aan de bewegingen dat ze aan een touwtje zaten.Ik heb het een 3 kwartier ofzo volgehouden en toen maar wat anders gaan doen. Op de achtergrond de film nog aan laten staan om af en toe wat mensen te zien vliegen of over water lopen
maar het verhaal niet meer gevolgd.
zoals ik zeg, in chinese films is het al vele jaren gebruikelijk om met touwen te werken... dit kan daar in zo'n beetje alle films...
waarom? waarschijnlijk omdat ze op deze manier hun fantasieën een beetje werkelijkheid kunnen laten worden he (want daar zijn films nu eenmaal voor)
quote:Dan vind ik het alsnog jammer dat het zo overduidelijk te zien is, na alle moeite die ze gedaan hebben om de touwen zelf weg te poetsen. Je ziet gewoon aan de houding en de vormen van de kleding dat dat dat touw er zit. Zoveel kan ik echt niet meegaan in een film dat ik dat niet (meer) zie.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:50 schreef Chillz het volgende:zoals ik zeg, in chinese films is het al vele jaren gebruikelijk om met touwen te werken... dit kan daar in zo'n beetje alle films...
Het verhaal is veel uitgebreider dan dat zwaard. Het gaat over Samsara en de geestelijke verlichting. Heel veel verwijzingen naar boeddhistische en taostische dingetjes.
En daarnaast gewoon prachtige kung-fu gevechten
dat ze vlogen stoorde mij echt niet het is misschien wel beetje over de top maar het de echte kung-fu monikken kunnen ook soortgelijke dingen (zoals tegen zo'n muur oplopen).
Heb in ieder geval ontzettend genoten en heb het lipje al van de videoband getrokken. Deze mag nooit meer weg
quote:Onzin. The Killer, The Eye, Ringu, Hardboiled en nog tig films vink harstikke leuk.
Op donderdag 30 oktober 2003 12:24 schreef merino het volgende:
Het is gewoon een typische chineze film. Als mensen als Sunchaser daar niet van houden moeten ze gewoon indenken dat het voor huh het zelfde is als dat een chinees naar een oerwesterse film zou kijken.
quote:sorry let me rephrase it; het is een typische chineze kungfu film
Op donderdag 30 oktober 2003 12:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Onzin. The Killer, The Eye, Ringu, Hardboiled en nog tig films vink harstikke leuk.
Bij kungfu films is het logisch dat er heel veel spirituele zaken langskomen. Ik als boeddhist heb in ieder geval ervan genoten (die scene als die gast dood gaat en de discussie over waar hij zijn laatste adem aan moet besteden is gewoon geweldig )
quote:toch best grappig dat het over een chinese film gaat...
Op donderdag 30 oktober 2003 12:26 schreef SunChaser het volgende:
Onzin. The Killer, The Eye, Ringu, Hardboiled en nog tig films vink harstikke leuk.
(ik neem tenminste aan dat je Ichi The Killer bedoelt... die is toch echt Japans, net als Ringu... The Eye ken ik niet)
er is een wereld van verschil tussen China en Japan
en zeker ook in hun films
quote:Yeah dude... * Chillz agrees
Op donderdag 30 oktober 2003 12:38 schreef merino het volgende:
Bij kungfu films is het logisch dat er heel veel spirituele zaken langskomen. Ik als boeddhist heb in ieder geval ervan genoten (die scene als die gast dood gaat en de discussie over waar hij zijn laatste adem aan moet besteden is gewoon geweldig)
ik weet nog dat ik daar in die bioscoopzaal zat met zo'n beetje 2/3e van de zaal
die het niet zag "Jawor, ze kunnen vliegen, da's dom"
het niet wilde snappen "Waarom noemen ze elkaar zus, en waarom nemen ze niet gewoon iets samen als ze allebei eigenlijk toch willen?"
of (om op jouw vb terug te komen) dachten dat t humor was "Zolang de tijd nemen om over de besteding van de laatste adem na te moeten denken, haha"
Als je daar voorbij kijkt en het een beetje combineerd met de achtergrond (cultuur/ religie)... dan zie je het misschien in...
Maar ik ga het niemand aanpraten, want je moet er natuurlijk ook voor open WILLEN staan
quote:Ik denk eerder dat 'ie het over The Killer heeft, (net als Hard Boiled) van John Woo en dus uit Hong Kong.
Op donderdag 30 oktober 2003 13:47 schreef Chillz het volgende:[..]
(ik neem tenminste aan dat je Ichi The Killer bedoelt... die is toch echt Japans, net als Ringu... The Eye ken ik niet)
En Michelle Yeoh zit niet in Kill Bill volgens mij .
quote:Iig Lucy Lui.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:15 schreef California het volgende:En Michelle Yeoh zit niet in Kill Bill volgens mij
.
quote:Hero heb ik al gezien. Is wel een redelijke film, een paar aardige scenes, maar gaat soms erg langzaam.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:28 schreef Chillz het volgende:
vanaf gister draait (in Metropolis) weer een chinese blockbuster "Hero"
schijnt in de stijl van Crouching Tiger te zijn... dus ik moet er binnenkort maar een keertje naartoe
Ziyi Zhang is best wel
quote:Ik heb eerlijk gezegd geen verschil gehoord.
Op donderdag 30 oktober 2003 17:02 schreef Kang-He het volgende:
Heerlijk accent had zij op het begin van de film.
quote:Jij verstaat Mandarijn?
Op donderdag 30 oktober 2003 17:02 schreef Kang-He het volgende:
Heerlijk accent had zij op het begin van de film.
quote:De foto in zijn fotoboek doet een licht vermoeden in die richting ontstaan.....
Op donderdag 30 oktober 2003 20:15 schreef SunChaser het volgende:[..]
Jij verstaat Mandarijn?
Ze spraken het totaal niet natuurlijk uit, daarom is de film kwa acteer ook niet zo goed ontvangen in China, want de acteur spraken gewoon kut Mandarijns
quote:Tja, daar kan ik als Hollander geen oordeel over geven.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:31 schreef Wuder het volgende:
Maarja... ik als Mandarijn sprekende vind dat de acteurs (behalve Zhang ZiYi) allemaal veel te geforceerd Mandarijns spraken...Ze spraken het totaal niet natuurlijk uit, daarom is de film kwa acteer ook niet zo goed ontvangen in China, want de acteur spraken gewoon kut Mandarijns
Maarre.... hoe zit het nou met haar naam dan? Ik zie dat jij het precies ondersom zegt.
quote:Duh, hij leest van rechts naar links natuurlijk.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:36 schreef Fully het volgende:
Maarre.... hoe zit het nou met haar naam dan? Ik zie dat jij het precies ondersom zegt.
quote:.nepyt sknil raan sthcer nav lew niz eleh ed jih uoz nad raam ,aJ
Op donderdag 30 oktober 2003 20:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Duh, hij leest van rechts naar links natuurlijk.
quote:dat doe ik ook...
Op donderdag 30 oktober 2003 20:36 schreef Fully het volgende:
quote:Chinezen (en meer aziaten) zeggen eerst de familie-naam (bij ons achternaam) en daarna pas de persoonsnaam (voornaam)
Op donderdag 30 oktober 2003 10:28 schreef Chillz het volgende:
de "mooie zus" (ik neem aan dat je Zhang Zi-Yi bedoelt?
quote:wat is er dan visueel niet mooi aan?
Op zaterdag 1 november 2003 18:04 schreef sweek het volgende:
Ik vind het een redelijk goede film, met een redelijk mooi verhaal... alleen visueel vind ik het echt een goede film. Ik ben niet al te enthousiast over het algemeen dus over deze film. Een 7 krijgt 'ie van mij.
quote:
Ik vind het een redelijk goede film, met een redelijk mooi verhaal... alleen visueel vind ik het echt een goede film. Ik ben niet al te enthousiast over het algemeen dus over deze film. Een 7 krijgt 'ie van mij.
Visueel is het een van de mooiste films. Alles vechtscenes tot in de puntjes uitgewerkt. Bijna tot kunst verheven.
En de locaties zijn al helemaal om je vingers bij af te likken.
Nee, andersom zou ik het nog wel kunnen snappen. Het verhaal wat minder en visueel prachtig. Maar deze volgorde
quote:Vandaar dat het er zo lachwekkend beroerd uitziet zeker?
Op zondag 2 november 2003 00:42 schreef Hare het volgende:
Alle vechtscenes tot in de puntjes uitgewerkt.
quote:Als je liever Jean Kloot van Damme ziet mag je dat best zeggen hoor!
Op zondag 2 november 2003 00:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Vandaar dat het er zo lachwekkend beroerd uitziet zeker?
quote:Dat staat er toch ook?
Op zondag 2 november 2003 00:42 schreef Hare het volgende:
Nee, andersom zou ik het nog wel kunnen snappen. Het verhaal wat minder en visueel prachtig. Maar deze volgorde
quote:
Ik vind het een redelijk goede film, met een redelijk mooi verhaal... alleen visueel vind ik het echt een goede film.
quote:Daarom heb ik de film dus via de pc bekeken.
Op maandag 12 februari 2001 14:11 schreef Ettepet het volgende:
Twee belangrijke tips om van deze film te (kunnen) genieten:1. Verwacht geen standaard vechtfilm.
2. Ga naar een 'rustige' bioscoop of filmhuis om 'em te zien. In elk geval niet naar een plek waar je veel vechtfilm-publiek kunt verwachten.
Het is, net als 'Dancer in the Dark', een echte filmhuis-film. Leuk als grote bioscopen zo'n film ook draaien, maar 'Crouching Tiger' trekt dus ook vechtfilm-publiek. Niet allemaal mensen met veel geduld, fatsoen en denkvermogen, die stil en leidzaam toe blijven kijken als de film waarvoor zij 17 gulden nogwat hebben betaald niet aan hun (hoge) simpele verwachtingen voldoet. Ik hoop dat ik niemand hier beledig..
Ik heb deze film gistermiddag in Pathe Scheveningen gezien, een normale grote bioscoop, en believe me, it was not a pretty sight. Hardop praten, boeren, joelen, scheten laten, de telefoon opnemen en te woord staan
, veel mensen die naar het toilet gaan tijdens de film.
De dingen waar mijn mede-publiek zich vooral aan stoorden:
- De film begint traag en is in het Chinees, zodat je dus konstant de ondertitels moet lezen.
- Achtervolgingsscenes ogen nogal fake en amateuristisch: acteurs zweven als aan een touw (goh) van gebouw tot gebouw, door de lucht, tegen muren op en over water.
N.B.: Ik vond het zelf, ondanks een lichte hoofdpijn, een bijzondere en mooie film, de moeite waard als je weer eens wat anders wilt zien dan de gangbare kost.
* Mr.Noodle ook beetje mandarijns verstaat
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:36 schreef merino het volgende:[..]
wat is er dan visueel niet mooi aan?
Vind dat ze echt mooie plekjes hebben gefilmd en de gevechten zijn echt super cool in beeld gebracht...
quote:Het staat er ook andersom.
Op zondag 2 november 2003 00:42 schreef Hare het volgende:[..]
Visueel is het een van de mooiste films. Alles vechtscenes tot in de puntjes uitgewerkt. Bijna tot kunst verheven.
En de locaties zijn al helemaal om je vingers bij af te likken.![]()
quote:
Op zondag 2 november 2003 04:42 schreef California het volgende:Dat staat er toch ook?
quote:Oeps!
Op zondag 2 november 2003 08:20 schreef swiek het volgende:Het staat er ook andersom.
. Goed lezen.
.
Heb idd niet goed gelezen, ben helemaal in de war gebracht door
quote:Nouja, alles is weer duidelijk!
Op zaterdag 1 november 2003 19:36 schreef merino het volgende:wat is er dan visueel niet mooi aan?
Vind dat ze echt mooie plekjes hebben gefilmd en de gevechten zijn echt super cool in beeld gebracht...
Blij dat ik deze nooit "blind" gekocht heb.
quote:dat is kunst
Op maandag 10 november 2003 21:50 schreef Kebab het volgende:
Ik vind die tortelduifjes wel een beetje maf hoor. Ze zaten in zo'n grot. Steekt dat wijf met een of ander pijl die krijger in zijn borst en 3 seconden later heeft hij zijn hand tussen haar benen. Zo van jij steekt een pijl in mij en ik steek een vinger in jou.
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:43 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat is kunst
Vooruit dan maar.quote:Ang Lee will start making a prequel to "Crouching Tiger, Hidden Dragon" this summer in Yunnan Province of southwestern China reports news outlet China View.
"Crouching Tiger, Hidden Dragon", which was based on part four of Crane-Iron Pentalogy, is China's first blockbuster to win 4 Oscars in 2001, including Best Cinematography, Best Foreign Film, Best Art Direction and Best Song.
The prequel is about the story of young Li Mubai and young Yu Xiulian, played by Chow Yun-Fat and Michelle Yeoh in Crouching "Tiger, Hidden Dragon".
Laten we dat nog maar even afwachtenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |