quote:je moet wel mannetjes putters neerzetten met een smetteloos verleden natuurlijk.... nadeel is wel dat er meer schietincidenten zullen zijn, waar natuurlijk ook onschuldigen bij kunnen sneuvelen..
Op dinsdag 27 mei 2003 13:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik me dan een stuk onveiliger ga voelen
quote:Ik denk dat ie te dicht bij een machinegeweer heeft gestaan.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:59 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Gaatje in je hoofd of zo?
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 13:57 schreef Mariel het volgende:
*Kijkt naar titel*
*Kijkt naar topicstarter**Lacht even en gaat weer verder
*
Om een of andere manier lijkt het me niet bevordelijk voor de publieke veiligheid als er zoveel zware wapens op straat zijn... ook niet voor het gevoel van vrijheid trouwens...
quote:Nee he dat zorgt nou niet bepaald voor een prettig leefklimaat op elke hoek een politie post joepie
Op dinsdag 27 mei 2003 14:05 schreef Skimmer het volgende:
Op zich een goeie stelling... de politie staat is immers een van de meest geslaagde expirimenten van de moslim wereld...Om een of andere manier lijkt het me niet bevordelijk voor de publieke veiligheid als er zoveel zware wapens op straat zijn... ook niet voor het gevoel van vrijheid trouwens...
quote:ja daar heb je gelijk in, het was ook een uiterste dat ik schetste, waar ik naartoe wil is het feit dat stadswachten en particuliere beveiligers geen drol te vertellen hebben en dat criminelen dat ook weten en misbruik van kan maken.. Met een betere regelgeving daaromtrent en bijvoorbeeld pepperspray en handboeien komen we al een heel eind.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:05 schreef Skimmer het volgende:
Op zich een goeie stelling... de politie staat is immers een van de meest geslaagde expirimenten van de moslim wereld...Om een of andere manier lijkt het me niet bevordelijk voor de publieke veiligheid als er zoveel zware wapens op straat zijn... ook niet voor het gevoel van vrijheid trouwens...
quote:Was ook mijn reactie.
*Kijkt naar titel*
*
quote:Maar daar zijn het ook particuliere beveiligers voor die hebben geen opleiding gehad en weten dan ook niet, zoals een agent als het goed is wel, hoe ze met wapens om moeten gaan. Ik moet er niet aan denken dat de gemiddelde stadswacht of beveiligingsbeambte me in de boeien kan slaan en half blindspuitne met pepperspray omdat ik door een voetgangers gebied fiets
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja daar heb je gelijk in, het was ook een uiterste dat ik schetste, waar ik naartoe wil is het feit dat stadswachten en particuliere beveiligers geen drol te vertellen hebben en dat criminelen dat ook weten en misbruik van kan maken.. Met een betere regelgeving daaromtrent en bijvoorbeeld pepperspray en handboeien komen we al een heel eind.
quote:Kijk dat ben ik dan wel met je eens. De commerciele beveiligers zouden meer bevoegdheden, en meer plichten moeten krijgen. Handboeien dragen, wapenstok gebruiken...
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja daar heb je gelijk in, het was ook een uiterste dat ik schetste, waar ik naartoe wil is het feit dat stadswachten en particuliere beveiligers geen drol te vertellen hebben en dat criminelen dat ook weten en misbruik van kan maken.. Met een betere regelgeving daaromtrent en bijvoorbeeld pepperspray en handboeien komen we al een heel eind.
quote:Zijn die dingen zo zwaar? Jammer, anders zou ik me wel willen verlagen tot stadswacht. Lekker stoer tussen massa's winkelend publiek... Af en toe mensen afschrikken door op ze te richten.... Gewoon om te laten zien dat ik bad-ass-motherfucking stadswacht ben natuurlijk.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:00 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Ik denk niet dat die mensen er zin in hebben om de hele dag 30 kilo mee te zeulen.
quote:En door labiele personen als jij ben ik heel blij dat het systeem in ons mooie landje niet zo werkt...
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Zijn die dingen zo zwaar? Jammer, anders zou ik me wel willen verlagen tot stadswacht. Lekker stoer tussen massa's winkelend publiek... Af en toe mensen afschrikken door op ze te richten.... Gewoon om te laten zien dat ik bad-ass-motherfucking stadswacht ben natuurlijk.
Respect, daar draait het in feite om. Als je naar een nederlandse agent kijkt, die nog het drukkertje van z'n holster af moet halen bij calamiteiten, dan snap ik dat men respectloos is. Gewoon dikke geweren geven, of in ieder geval met getrokken wapen een verdachte benaderen. Dan wordt het allemaal een stukje duidelijker wie hier nu van het gezag is. Ik ben voor, ik heb tenslotte geen reden om met ze in aanraking te komen.
quote:Respect is idd. ver te zoeken bij de gemiddelde nederlandse politieagent. Toch denk ik dat voor respect niet meteen met een geweer rond hoef te lopen maar bijv. minder softe uitstraling te hebben zou voldoende zijn. (bijv. agenten die vaker met wapenstok tuig neerslaan zouden al meteen meer respect van mij krijgen)
Op dinsdag 27 mei 2003 14:20 schreef Coelho het volgende:
Hehe, eindelijk iemand die ziet hoe het moet. Ben laatst nog in Egypte geweest. We hadden een tussenlanding, wij moesten blijven zitten omdat we nog door moesten. Omdat het zo warm was, mochten we wel even op de trap staan. Sta je daar op een leeg stuk asfalt met je vliegtuig en 5 militairen met mitrailleurs staan daar een beetje respect te scheppen. Denk je nou echt dat er iemand die trap af durfde?Respect, daar draait het in feite om. Als je naar een nederlandse agent kijkt, die nog het drukkertje van z'n holster af moet halen bij calamiteiten, dan snap ik dat men respectloos is. Gewoon dikke geweren geven, of in ieder geval met getrokken wapen een verdachte benaderen. Dan wordt het allemaal een stukje duidelijker wie hier nu van het gezag is. Ik ben voor, ik heb tenslotte geen reden om met ze in aanraking te komen.
quote:We zullen je allemaal komen
Op dinsdag 27 mei 2003 14:20 schreef Coelho het volgende:
Hehe, eindelijk iemand die ziet hoe het moet. Ben laatst nog in Egypte geweest. We hadden een tussenlanding, wij moesten blijven zitten omdat we nog door moesten. Omdat het zo warm was, mochten we wel even op de trap staan. Sta je daar op een leeg stuk asfalt met je vliegtuig en 5 militairen met mitrailleurs staan daar een beetje respect te scheppen. Denk je nou echt dat er iemand die trap af durfde?Respect, daar draait het in feite om. Als je naar een nederlandse agent kijkt, die nog het drukkertje van z'n holster af moet halen bij calamiteiten, dan snap ik dat men respectloos is. Gewoon dikke geweren geven, of in ieder geval met getrokken wapen een verdachte benaderen. Dan wordt het allemaal een stukje duidelijker wie hier nu van het gezag is. Ik ben voor, ik heb tenslotte geen reden om met ze in aanraking te komen.
quote:In Sicilie lopen ze ook als badass mofo's rond, misschien iets voor jou?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:16 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Zijn die dingen zo zwaar? Jammer, anders zou ik me wel willen verlagen tot stadswacht. Lekker stoer tussen massa's winkelend publiek... Af en toe mensen afschrikken door op ze te richten.... Gewoon om te laten zien dat ik bad-ass-motherfucking stadswacht ben natuurlijk.
quote:Ja! Maar das ook weer zo ver weg
Op dinsdag 27 mei 2003 14:28 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
In Sicilie lopen ze ook als badass mofo's rond, misschien iets voor jou?
.
quote:Ach kom, je mag zichtbaar met kevlar lopen, dan maak je echt wel de blits.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:30 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Ja! Maar das ook weer zo ver weg
quote:Waar denk je dat een aanzienlijk deel van de drugs vandaan komt cq. als doorvoerland heeft (naast Nederland)?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:31 schreef Sjonnjoop het volgende:
BHFH's idee is zo slecht nog niet, net zoals Coelho zegt, het dwingt respect af. Ooit in Turkije lang de douane gekomen? Ook daar staan ze met hun Uzi klaar om probleemgevallen aan te pakken, als je dus enigszins hersens hebt laat je het wel uit je hoofd om drugs oid mee te smokkelen. Hier in Nederland weet elke crimineel dat hij alles kan doen en de politie 9 van de 10 keer de andere kant opkijkt.
quote:Antillen?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:34 schreef Halinalle het volgende:[..]
Waar denk je dat een aanzienlijk deel van de drugs vandaan komt cq. als doorvoerland heeft (naast Nederland)?
quote:Prima idee.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waarom kunnen militairen niet ook patrouilleren in de stad? Dat lijkt me ook een goed idee.
Te beginnen met de Schilderswijk en Transvaal .
ok je moet geen automatische wapens aan stadswachten e.d. gaan verschaffen maar een .50 machinegeweer achterop een mercedes benz parkeren ofzo
en de marechaussee fel uitbreiden naar een man of 20.000 (kunnen ze ook meedoen aan vredesmissies eventueel) en die met hun pantserwagens (de marechaussee heeft ypr 756 gevechtsvoertuigen) door probleemwijken laten patrouilleren enzo.
het moet natuurlijk niet op New York op 12 september 2001 gaan lijken maar een beetje meer vuist laten zien mag wel in sommige probleemwijken.
Scheelt weer een boel gedoe.
Ook een goed initiatief is dat alle politie helicopters vervangen gaan worden door apache gevechtshefschroefvliegtuigen.
Bij elke drugsinval dient natuurlijk gebruik gemaakt te worden van f/16's met napalm.
Lang Leve Nederland.
quote:Maar wordt dat niet beetje te duur voor de belastingbetaler? Dit gaat dan wel wat meer kosten denk ik.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:16 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik vind ook dat de politie beschikking dient te krijgen over nucleaire kogels, alszre dan bv iemand neerschieten dat er een kleine kernsplitsing plaats vindt.Scheelt weer een boel gedoe.
Ook een goed initiatief is dat alle politie helicopters vervangen gaan worden door apache gevechtshefschroefvliegtuigen.
Bij elke drugsinval dient natuurlijk gebruik gemaakt te worden van f/16's met napalm.
Lang Leve Nederland.
quote:We gaan dit invoeren onder de mom van, de overtreder betaald.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:18 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Maar wordt dat niet beetje te duur voor de belastingbetaler? Dit gaat dan wel wat meer kosten denk ik.
quote:Nice, dus de overtreder betaald de kogels in z'n kop.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:19 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
We gaan dit invoeren onder de mom van, de overtreder betaald.
quote:Jij begrijpt het!
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Nice, dus de overtreder betaald de kogels in z'n kop.
Een 'terorist' wordt door de regering ge-executeerd, en de familie van het slachtoffer krijgt vervolgens een rekening voor de kogel... Ik geloof dat ene S. Hoesein van dit concept dankbaar gebruik maakte...
quote:Yeah, zoals in China: de familie krijgt dezelfde dag nog de rekening voor de kogels waarmee de veroordeelde geexecuteerd is.
Op dinsdag 27 mei 2003 15:24 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Nice, dus de overtreder betaald de kogels in z'n kop.
quote:Lieve
Op dinsdag 27 mei 2003 16:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Yeah, zoals in China: de familie krijgt dezelfde dag nog de rekening voor de kogels waarmee de veroordeelde geexecuteerd is.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Lieve
dictatoriale macht
quote:tja dat heb je nu ook wel met de politie dat wil toch ook niet zeggen dat je ze dan maar allemaal de wapens moet ontnemen zodat men ze iig aardig vinden
Op dinsdag 27 mei 2003 16:17 schreef THE_ANGRY_BRIGADE het volgende:
Overigens krijg je dat mensen het leger als vijand zien, als onderdrukker, je krijg schietincidenten waarbij het leger ook schuld heeft aan onschuldige doden, verharding van de maatschappij enz enz.
gewoon die tanks wit met blauw/rood schilderen en de schilderswijk in sturen ... zullen we zien of er nog 'helden' zijn die op de ramen proberen te roggelen
quote:
Waar denk je dat je woont? Colombia? Botswana? Machinegeweren? Gaatje in je hoofd of zo?
Anarchie....gevolg, mensen gaan uiteindelijk naar Amerikaans-model zichzelf bewapenen... hiephoi let's make things better worse.
maja ik leg toch meer vertrouwen in de marechaussee in dit soort gevallen die weten tenminste hoe ze met hun shit om moeten gaan
quote:pffft, mietje. Typisch links om weer met zo'n slap gasje aan te komen.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
pepperspray
Gewoon uitrusten met mosterdgas, sarin of VX. Moet je opletten hoe de criminaliteit daalt als dat met enkele granaten tegelijk op een groepje hangjongeren in een winkelcentrum afgeschoten wordt.
Maar nee hoor, BHFH moet weer met vergaste peperkorrels aan komen zetten.
quote:Wanneer kan ik op je stemmen?
Op dinsdag 27 mei 2003 13:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het voordeel is dat, wanneer je dat doet, deze mensen veel meer gezag uitstralen, zet maar eens bij winkelcentra een paar zwaarbewapende gorilla's neer en laat die maar eens patrouilleren, de politie ook in panservoertuigen door de stad en gewoon kleine criminelen direct hard aanpakken... Ik denk dat het dan een stuk veiliger wordt op straat en het respect zal snel terug zijn bij het gezag!
Een automatisch geweer (assault rifle) is een lichter wapen voor meer gericht schieten (single shot, al kunnen veel modellen meestal ook 3 shot burst en full auto). Met een assault rifle schiet je veel zuiverder. De bekensten zijn de M16 serie en de AK serie (AK-47, AK-74).
Een machinepistool (assault rifle) is een licht wapen voor automatisch vuur op korte afstand. Vooral handig in gebieden met weinig beweegruimte (zoals gebouwen). De bekendste is de MP5.
Een machinegeweer moeten we maar niet doen maar een submachinegun (machinepistool) of assault rifle (automatisch geweer) moet toch wel kunnen.
Bijvoorbeeld een MP5 of M16A2/M4.
Arrestatieteams van de politie hebben al MP5, dus waarom de rest van de politie niet?
Nu zijn de goodguys in het nadeel tegen een crimineel met AK-47 terwijl de politie juist in het voordeel zouden moeten zijn.
Ik zou het niet graag opnemen met een klein pistooltje tegen een overvaller met AK-47, AK-74 of AKSU.
De MP5K-PDW is licht, klein en dus makkelijk mee te nemen. Hiermee zou een politieagent toch wat beter uitgerust zijn om het tegen een zwaarbewapende crimineel op te nemen. Maar ook de wat zwaardere MP5 versies zijn goed voor politieagenten.
De MP5 is vooral heel goed op korte afstand, veel effectiever dan een proppenschieter.
Standaard M16A2's of M4s in politieauto's, of meenemen op de rug bij straatagenten. Schieten zeer zuiver, ook op afstand (effectief bereik 550m). De M4 is voor straatagenten wat beter, die is wat kleiner (karabijnversie).
Kan je op afstand een overvaller of zo uitschakelen voordat hij een gijzelaar of zo neer kan schieten.
Met zowel een MP5 of M16/M4 kan je sneller achter elkaar schieten en je hebt meer kogels per magazijn (minder herladen).
Voor de agenten wordt het zo veel makkelijker om boeven te vangen, ze lopen veel minder gevaar.
-Ze zijn niet meer slechter bewapend dan de criminelen
-Ze kunnen sneller achter elkaar schieten en dus de bedreiging voor hen en omstanders zo snel mogelijk wegnemen
-Ze hoeven minder te herladen
Ook een idee:
De politieauto's vervangen door gepantserde jeeps en/of pantservoertuigen.
Zo lopen de agenten veel minder gevaar in hun politievoertuigen.
Uiteraard vuurpoorten om naar buiten te schieten en een cupola met machinegeweer (van onder pantser te bedienen).
Bij pantservoertuigen moet je niet gelijk denken aan tanks (ja OK zou wel cool zijn, dat wel ) maar meer aan pantservoertuigen zoals de M113 of AIFV (YPR-765).
Het voordeel van pantserrupsvoertuigen is dat rupsbanden beter zijn dan rubber banden. Rubbere banden kunnen namelijk lek raken.
Nadeel is dat rupsvoertuigen over het algemeen minder snel zijn.
Dus een combinatie hiervan zal het moeten worden. Gepantserde jeeps voor achtervolgingen en zo (met een machinegeweer en schietluiken voor sluipschuttergeweren en automatische geweren).
De pantservoertuigen zijn dan meer voor gevechten met keiharde criminelen en ondersteuning voor arrestatieteams.
En natuurlijk patrouilles in stedelijk gebied.
Politiehelicopters moeten snipers aan boord krijgen en automatische geweren. Zo kunnne politiehelicopters ook bijdragen aan het vangen van boeven.
Hier kunnen bijvoorbeeld Hueys of Black Hawks voor gebruikt worden.
Zo krijgt men weer respect voor de politie, die materieel maakt ook veel meer indruk.
Het zal een stuk veiliger worden op straat.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 21:34 schreef National-Sniper het volgende:
<heel verhaal>
Toch zou ik agenten ondersteunen met paar ED-209's.
quote:Misschien zoals dat van de Duitse politie (beetje militair achtig), maakt toch wat meer indruk.
Het uniform hier straalt geen gezag uit, dat moet dus veranderen.
SWAT teams (in NL arrestatieteams) hebben ook coole outfits.
Wat ook kan is een soort urban camoflage, een camoflagepatroon met grijs/wit/zwart tinten of blauwige camo tinten.
quote:Zou op zich best een goed idee zijn. Ik heb een paar maanden op een kazerne gewerkt als uitzendkracht, en je voelt je er verdomd veilig kan ik je vertellen.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waarom kunnen militairen niet ook patrouilleren in de stad? Dat lijkt me ook een goed idee.
quote:Dat bedoel ik dus ja. Zo zouden alle agenten er bij moeten lopen.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:44 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Dat lijkt me ook een strak plan.
Op dinsdag 27 mei 2003 22:44 schreef National-Sniper het volgende:[..]
Zo zouden alle agenten er bij moeten lopen.
quote:2010 Nederland tuigvrije staat.. idd puik plan.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:17 schreef Nyrem het volgende:
2010 Nederland politiestaat?(ook een goed idee?)
quote:Dat niet natuurlijk.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:17 schreef Nyrem het volgende:
2010 Nederland politiestaat?(ook een goed idee?)
quote:zon vaart zou t niet lopen. in 10 jaar verandert een criminelen knuffelparadijs niet ineens in een politiestaat
Op dinsdag 27 mei 2003 23:21 schreef schatje het volgende:[..]
Dat niet natuurlijk.
quote:Precies!
*Kijkt naar titel*
*
..om te helpen de orde te handhaven op straat.
quote:en na het doorzeven van een crimineel zijn knieschijven
Op dinsdag 27 mei 2003 23:35 schreef Disorder het volgende:
Niks mis mee, goed plan:
quote:U have 20 seconds to comply
Op dinsdag 27 mei 2003 23:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
toch liever:..om te helpen de orde te handhaven op straat.
Ik ben voor
Asjeblieft niet dat autoritaire, kille macho-gedoe!
quote:dat is echt onzin,..
Op woensdag 28 mei 2003 10:17 schreef detulp050 het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom militairen niet gewoon politiewerk kunnen doen. Nu zitten ze de hele dag maar niets te doen en hebben militairen geen enkel nut voor de maatschappij. Inzetten bij patrouilles, inzetten bij voetbalwedstrijden, inzetten op vliegvelden, inzetten overal ! Meer groen op straat wil Groen-Links toch ? Nou dat kunnen ze krijgenIk ben voor
quote:Euh... nee, eigenlijk vindt ik dat een van de minst onzinige posts uit het hele topic....
Op woensdag 28 mei 2003 11:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dat is echt onzin,..
Wat is er immers op tegen om militairen in te zetten bij bestrijding van voetbal geweld? Waarom zou er bij extreem rechtse demonstraties niet gewoon een battoljon landmacht ventjes aanwezig kunnen zijn?
Afgezien van de kosten dan, want een me'er moet ook betaald worden.
Liever geen zwaar bewapende mensen op straat.
Respect verdiend een agent door kordaat op te treden, niet zozeer door het hebben van een BFG.
En militairen laten patrouileren, is helemaal een zot idee.
Voor dat soort werk heb je politie, die beheeren de openbare ruimte, en ik ben het wel met de mensen eens dat de kwaliteit wel ens te wensen overlaat, maar dan moet dat opgelost worden, ipv. dat je het leger in wilt zetten voor politietaken.
Het leger heeft ook geen gezag in de openbare ruimte, tenzij het staat van beleg is ofzo.
Vreemde mentaliteit, patrouilerende soldaten schept een beeld, ik denk niet dat ik graag in een land woon waar dat normaal is.
Doet idd een beetje zuid amerikaans aan.
quote:
*Kijkt naar titel*
*
quote:Juist... dat zeg ik dus...
Op woensdag 28 mei 2003 12:54 schreef blieblie het volgende:
Militairen inzetten op straat lijkt me geen goed plan, gezien de agressiviteit die ze uitstralen, maar bij dingen als voetbalwedstrijden lijkt het me eigenlijk helemaal geen probleem. Die lui daar zijn van zichzelf al agressief. Misschien kunnen we gewoon beter de grens ME/militairen een beetje vervagen?
quote:dit idee word het dan:
Op woensdag 28 mei 2003 12:52 schreef blieblie het volgende:
Mij lijkt de pantserwagens wel een goed plan, die dingen ogen alleen erg agressief. Kunnen ze niet elke grote stad 2 pantserwagens beschikbaar stellen voor de probleem wijken. En laten schilderen door plaatselijke kunstenaars?
quote:Je kan zeggen wat je wilt... maar het ziet er wel mega cool uit...
Op woensdag 28 mei 2003 13:52 schreef sp3c het volgende:[..]
dit idee word het dan:
Wel in een gebouw, maar eigen uniformen. Dan is het voor de burger duidelijker wie wat doet en wordt een ordehandhaver niet lastig gevallen met een bon voor fout parkeren in een achterafstraatje.
Verder kan de ordehandhaving ook wel wat leuk wapentuig krijgen zoals van die pistolen met draadjes en dan paar duizend volt erdoorheen.
Er is geloof ik al wel een soort onderverdeling bij de politie, maar als burger zie je daar weinig van.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 18:42 schreef Heron_Ymus het volgende:
Het probleem met de NL politie is dat het een soort Politie is, ze moeten het gewoon opsplitsen in een aantal korpsen:
1) Surveillance (voor de kneusjes, minimaal VBO)
2) Verkeershandhaving (voor de afgekeurde lichttechnici, minimaal VBO)
3) Burgercontact (mensen die in de buurt een post hebben en daar ook rond kijken, maar veel kleine criminaliteit aanpakken, zij mogen je vriend zijn, minimaal MAVO)
4) Ordehandhaving (krijgen een stoer uniform, wat meer bevoegdheden en mogen niet al te vriendelijk zijn, wel behulpzaam, minimaal HAVO)
5) Opsporing (intelligentie, slim, dingen oplossen, minimaal VWO)Wel in een gebouw, maar eigen uniformen. Dan is het voor de burger duidelijker wie wat doet en wordt een ordehandhaver niet lastig gevallen met een bon voor fout parkeren in een achterafstraatje.
Verder kan de ordehandhaving ook wel wat leuk wapentuig krijgen zoals van die pistolen met draadjes en dan paar duizend volt erdoorheen.
Er is geloof ik al wel een soort onderverdeling bij de politie, maar als burger zie je daar weinig van.
dus bv 'die met dat lichte uniform kunnen we best fokken want hij heeft weinig rechten en hij is even slim als een deurklink' die onderscheidingen waar je het over hebt zijn er allang alleen maakt je vooropleiding niet zoveel uit omdat je zelfs op het VWO niets te leren krijgt waar je als agent wat aan hebt.
agenten worden teidens hun opleiding (3 jaar) opgeleid tot agent (hoofdagent, surveillant en nog wat geloof ik) en daarna (als ze aan de standaard voldoen) kunnen ze doorleren voor de recherche en het arrestatieteam en weet ik het wat nog meer.
quote:Ik bedoelde het meer als ingangseis voor hun echte politieopleiding, daar dan verder specialiseren.
Op woensdag 28 mei 2003 18:51 schreef sp3c het volgende:
dus bv 'die met dat lichte uniform kunnen we best fokken want hij heeft weinig rechten en hij is even slim als een deurklink' die onderscheidingen waar je het over hebt zijn er allang alleen maakt je vooropleiding niet zoveel uit omdat je zelfs op het VWO niets te leren krijgt waar je als agent wat aan hebt.
Bovendien heb je nu de standaard-opmerking MAVO-pet en denk veel mensen (en ik vaak ook) van heel veel agenten dat ze zo slim als een deurklink zijn.
Nou heb ik overigens groot respect voor de conditie van de gemiddelde politieagent, als je ze soms achter fietsters aan ziet stuiven... (i.t.t de stadswachten, die blijf je in de ontspanningsversnelling voor)
quote:Dat vind ik ook echt jammer.
Op woensdag 28 mei 2003 15:36 schreef sp3c het volgende:
en toch straalt het niet het harde militaire gevoel van het leger uit
quote:Dat vind ik dus ook. In Zuid Amerika in de seventies, of Irak onlangs nog (je kunt veel zeggen over Saddam, maar je had wel respect voor de politie aldaar) bleek dat een stevige politiemacht het plunderen van nationale musea flink tegengaat.
Op woensdag 28 mei 2003 10:17 schreef detulp050 het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom militairen niet gewoon politiewerk kunnen doen. Nu zitten ze de hele dag maar niets te doen en hebben militairen geen enkel nut voor de maatschappij. Inzetten bij patrouilles, inzetten bij voetbalwedstrijden, inzetten op vliegvelden, inzetten overal ! Meer groen op straat wil Groen-Links toch ? Nou dat kunnen ze krijgenIk ben voor
quote:En daar hebben ze keurig respect voor de politie...
Op donderdag 29 mei 2003 17:54 schreef JAM het volgende:
In sommige delen van Parijs is dit al de normale gang van zaken trouwens..
De kon. marauchausee op schiphol loopt ook al met niet al te kleine wapens rond, en ook in landen als polen en frankrijk wordt in toeristische centra gepatroileerd met redelijk half automatische geweren
quote:Daarom is grover geschut dus belangrijk. Het maakt niet meer uit hoe precies een agent schiet als hij een hagel van 12.7 mm kogels op een verdachte afvuurt.
Op donderdag 29 mei 2003 19:14 schreef ghettoman het volgende:
Hoeveel % van de agenten haalde de schietproef niet?
quote:wacht maar tot je diezelfde marokkaan een FN Minime tegen zijn hoofd zet ... kijken wie er onder de indruk is
Op donderdag 29 mei 2003 18:21 schreef Furby het volgende:
Het nederlandse leger bestaat uit wannabe stadswachtenDie neem je toch niet serieus
Elke marokaan maakt al meer indruk vanwege de reputatie.
quote:ik denk dat het de omstanders het eventueel wel wat uit maakt als hun benen er af worden geknald omdat er in een straal van 15 meter een slechterik staat/stond
Geplaatst door Ulx op vrijdag 30 mei 2003 07:02
Daarom is grover geschut dus belangrijk. Het maakt niet meer uit hoe precies een agent schiet als hij een hagel van 12.7 mm kogels op een verdachte afvuurt.
quote:Dat plaatje is ook geen leger, dat is de marechaussee.
Op woensdag 28 mei 2003 19:51 schreef schatje het volgende:[..]
Dat vind ik ook echt jammer.
quote:in dit soort situatie's zeer zeker
Op vrijdag 30 mei 2003 13:25 schreef paladin het volgende:[..]
Dat plaatje is ook geen leger, dat is de marechaussee.
Die ik eigenlijk hoger in achting heb dat het leger of de politie los.
maar ik moet er niet aan denken dat je de marechaussee door winkelcentra laat patrouilleren ... komen er veel jongeren met blauwe plekken thuis denk ik
quote:Op schiphol en in Frankrijk zie je het wel eens. Maar goed een echt prettig idee vind ik het niet.
Waar denk je dat je woont? Colombia? Botswana? Machinegeweren? Gaatje in je hoofd of zo?
[offtopic]
quote:Ben niet zo voor oorlog feitelijk. Maar mogen we jou dan aanklagen voor een steun aan een regime dat mensenrechten schendt?
De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Bush en Blair in de beklaagdenbank in Den Haag
(je moet alleen niet iemand aanrijden of zo...)
quote:Ik betwijfel het hoor, jij bedoelt de ME.
Op vrijdag 30 mei 2003 13:28 schreef sp3c het volgende:[..]
in dit soort situatie's zeer zeker
maar ik moet er niet aan denken dat je de marechaussee door winkelcentra laat patrouilleren ... komen er veel jongeren met blauwe plekken thuis denk ik
quote:sorry hoor maar het groene gedeelte van de KMAR beperkt zich tot schuttersputjes graven. Die gasten hebben niks militairs in zich behalve dat ze ze kunnen bekeuren.
Op vrijdag 30 mei 2003 18:12 schreef paladin het volgende:[..]
Ik betwijfel het hoor, jij bedoelt de ME.
De marechaussee is practisch zowel politie als militair.
Dus ze zijn in ieder geval breder en vaak ook wat capabeler dan de gemiddelde politieagent of militair.
quote:He, dat is de Bijzondere Bijstands Eenheid toch met die bommelding in Rotterdam??
Op woensdag 28 mei 2003 13:52 schreef sp3c het volgende:[..]
dit idee word het dan:
quote:Nog wel, maar als het aan mij ligt staan die binnenkort midden in de nacht op lege tweebaanswegen of verlaten industrieterreinen de snelheid te controleren. Eat lead, tuftufclub!
Op vrijdag 30 mei 2003 18:17 schreef HAL9000S het volgende:
He, dat is de Bijzondere Bijstands Eenheid toch met die bommelding in Rotterdam??
quote:De Marechaussee heeft wel degelijk een militaire status, en mag in bepaalde gevallen dus meer dan de gewone politie.
Op vrijdag 30 mei 2003 18:17 schreef HAL9000S het volgende:[..]
sorry hoor maar het groene gedeelte van de KMAR beperkt zich tot schuttersputjes graven. Die gasten hebben niks militairs in zich behalve dat ze ze kunnen bekeuren.
[..]
quote:Nop, da's het KMAR PawPel (Pantserwagen Peloton).
Op vrijdag 30 mei 2003 18:17 schreef HAL9000S het volgende:
He, dat is de Bijzondere Bijstands Eenheid toch met die bommelding in Rotterdam??
quote:de BSB zeker....
Op vrijdag 30 mei 2003 21:34 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
De Marechaussee heeft wel degelijk een militaire status, en mag in bepaalde gevallen dus meer dan de gewone politie.
[..]Nop, da's het KMAR PawPel (Pantserwagen Peloton).
quote:Nee, de BSB (Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten) is weer een andere eenheid binnen de KMAR die belast is met o.a. observatie en bescherming van belangrijke personen en arrestatie van zware criminelen/terroristen (net zoiets als de ArrestatieTeams van de Politie, alleen dan nog ff wat heftiger).
Op zaterdag 31 mei 2003 06:02 schreef HAL9000S het volgende:[..]
de BSB zeker....
quote:mjah de ME zullen de randjongeren denk ik ook niet goed mee op kunnen schieten denk ik idd
Op vrijdag 30 mei 2003 18:12 schreef paladin het volgende:[..]
Ik betwijfel het hoor, jij bedoelt de ME.
De marechaussee is practisch zowel politie als militair.
Dus ze zijn in ieder geval breder en vaak ook wat capabeler dan de gemiddelde politieagent of militair.
zoals je het zelf al zegt zijn die gasten een stuk beter getraind (en gebouwd) dan de gemiddelde agent en zelfs de gemiddelde militair ook wel denk ik, de dicipline enzo liggen erg hoog en ik denk niet dat ze de andere kant op zullen kijken als er iemand over hun pantserwagens begint te roggelen waar agenten dit wel doen, de marechuassee is de ultieme crowd controller imo maar je moet wel oppassen wanneer je ze inzet want vriendelijk zijn ze niet bepaald (althans, het zijn aardige jongens hoor, mijn oom is dr ook 1 maar je moet niet met ze fucken )
quote:hoe kom je daarbij
Op zaterdag 31 mei 2003 12:33 schreef sp3c het volgende:[..]
zoals je het zelf al zegt zijn die gasten een stuk beter getraind (en gebouwd) dan de gemiddelde agent en zelfs de gemiddelde militair ook wel denk ik, de dicipline enzo liggen erg hoog
quote:dat word mij altijd verteld
Op zaterdag 31 mei 2003 14:19 schreef HAL9000S het volgende:[..]
hoe kom je daarbij
maar als jij aan kunt tonen dat de marechaussee minder dicipline en opleiding geniet dan het korps landelijke politiediensten dan hoor ik het graag
quote:Ligt er natuurlijk ook aan over wat voor nivo we hier praten he. Maar de "contacten" (klinkt stoer he) die ik met marechaussee heb, loopt van wachtmeester tot luitenant, wordt er ook ontzettend veel aan de drugs gezeten etc, alleen er is geen tot weinig controle op die mannen. Het militaire aspect van de KMAR beperkt zich tot de AMO en geloof me, dat stelt geen ene reet voor. Verder is het een stuk makkelijker om bij de KMAR te komen dan bij de politie, en de KMAR wordt binnen de krijgsmacht vaak geziek als de "net niet politie". De opleiding voor WMR duurt geloof ik maar een jaartje, en dan heb je leidinggevende functie.
Op zaterdag 31 mei 2003 15:11 schreef sp3c het volgende:[..]
dat word mij altijd verteld
maar als jij aan kunt tonen dat de marechaussee minder dicipline en opleiding geniet dan het korps landelijke politiediensten dan hoor ik het graag
quote:hmz dat valt me dan weer een beetje tegen maja de kmar heeft ook in principe alleen werk als er oorlog is (deserteurs executeren
Op zaterdag 31 mei 2003 15:17 schreef HAL9000S het volgende:[..]
Ligt er natuurlijk ook aan over wat voor nivo we hier praten he. Maar de "contacten" (klinkt stoer he) die ik met marechaussee heb, loopt van wachtmeester tot luitenant, wordt er ook ontzettend veel aan de drugs gezeten etc, alleen er is geen tot weinig controle op die mannen. Het militaire aspect van de KMAR beperkt zich tot de AMO en geloof me, dat stelt geen ene reet voor. Verder is het een stuk makkelijker om bij de KMAR te komen dan bij de politie, en de KMAR wordt binnen de krijgsmacht vaak geziek als de "net niet politie". De opleiding voor WMR duurt geloof ik maar een jaartje, en dan heb je leidinggevende functie.
anyways ff iets anders, wat vinden we ervan als we gewoon de eindoefening voor vredesmissies in de grote steden houden?
Dus gewoon witgeschilderde tanks met blauwhelmen en guns erop door de schilderswijk laten patrouilleren onder hetzelfde mandaat als waarmee ze dan in Bosnia te werk zouden moeten gaan (niet schieten tenzij je beschoten word, burgerij ontwapenen, vriendelijk ja knikken en het volk een beetje helpen). Het gebeurt nu ook al maar dan in brabant maja dat zijn van die gehuchten waar ze uberhaupt geen politie nodig hebben. Zou ook best wel nuttig zijn voor die gasten als ze op echte probleemgevallen zouden kunnen 'oefenen' voordat ze die kant op gaan.
maja of je je eigen burgers nu wel als proefkonijn wil gebruiken ...
quote:Dan ben je lek als je niet van je fiets afstapt in het centrum.
Op zaterdag 31 mei 2003 15:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Holy shit, stadswachten met een machinegeweer..!
is iedereen hier gek geworden ofzo?
misschien iets duidelijker. Het feit dat iemand niet het vliegtuig uitdurft omdat er 4 opgefokte agenten met machinegeweren staan, heeft niets met respect te maken, maar met ANGST. En waarvoor was dit ook alweer bedoeld? oh ja, om het gevoel van onveiligheid weg te nemen .
Nee, ik ga echt nog met plezier naar de supermarkt, als daar het jongetje wat vroeger gepest is met z'n kalasnikov staat. Geef mij dan maar hangjongeren en kutmarokkanen.
De politie is er om misdrijven op te lossen. Het is aan de maatschappij om het te voorkomen. (en ja, er zijn uitzonderingen natuurlijk).
en oftie nou een .50 kaliber geweer heeft of een pistool maakt ook niet uit, als je hem vroeger hebt lopen pesten schiet hij je toch wel dood
quote:klinkt leuk, maar daar hebben we een oefendorp voor in marnewaert in groningen
Op zaterdag 31 mei 2003 16:37 schreef sp3c het volgende:[..]
anyways ff iets anders, wat vinden we ervan als we gewoon de eindoefening voor vredesmissies in de grote steden houden?
Dus gewoon witgeschilderde tanks met blauwhelmen en guns erop door de schilderswijk laten patrouilleren onder hetzelfde mandaat als waarmee ze dan in Bosnia te werk zouden moeten gaan (niet schieten tenzij je beschoten word, burgerij ontwapenen, vriendelijk ja knikken en het volk een beetje helpen). Het gebeurt nu ook al maar dan in brabant maja dat zijn van die gehuchten waar ze uberhaupt geen politie nodig hebben. Zou ook best wel nuttig zijn voor die gasten als ze op echte probleemgevallen zouden kunnen 'oefenen' voordat ze die kant op gaan.
quote:dat weet ik maar daar woont niemand, daarom word er nu regelmatig in Brabant (Rhino Preperation) geoefend als mechbat geroteerd moet worden
Op zaterdag 31 mei 2003 17:46 schreef HAL9000S het volgende:[..]
klinkt leuk, maar daar hebben we een oefendorp voor in marnewaert in groningen
edit: en het is het oefendorp marnerhuizen in de marnerwaert oid
quote:zolang ik maar niet het lijdend voorwerp ben
Op zaterdag 31 mei 2003 17:11 schreef sp3c het volgende:
dat zou op zich misschien wel leuke reality tv maken
quote:Je hoeft niet zo ver weg. In Portugal staan zo ook met het machinegeweer in de aanslag op het vliegveld.
quote:Toen ik redelijk kort na 9-11 in parijs zat zag je in ieder geval groepjes soldaten met hun H&K's rondlopen.
Op dinsdag 3 juni 2003 11:40 schreef sp3c het volgende:
en in parijs in de metro (is dat nog steeds zo eigenlijk?)
maja ik snap wat je bedoelt dus ik houd erover op
quote:Het is in meer landen gebruikelijk.
Op maandag 2 juni 2003 17:05 schreef sjun het volgende:[..]
Je hoeft niet zo ver weg. In Portugal staan zo ook met het machinegeweer in de aanslag op het vliegveld.
Toen ik laatst in Tunesië was, stonden ze op het vliegveld ook met machinegeweren. In Libië nog een tikkeltje erger. Dat straalt wel gezag uit, in tegenstelling tot de Nederlandse agent die vooral fungeert als wegwijzer en foto-object voor toeristen hier.
quote:Mwoah, in zwitserland kom ik om de haverklap soldaten tegen, met geweer en al.
Op dinsdag 3 juni 2003 18:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Het is in meer landen gebruikelijk.
Toen ik laatst in Tunesië was, stonden ze op het vliegveld ook met machinegeweren. In Libië nog een tikkeltje erger. Dat straalt wel gezag uit, in tegenstelling tot de Nederlandse agent die vooral fungeert als wegwijzer en foto-object voor toeristen hier.
Kan niet zeggen dat ik respect voor ze heb.
Maar goed. Ikke buitenlander. Ik schijt heb aan ze.
De agenten zijn trouwens voor 99% ontzettende sjacherijnen.
quote:Bron: Politievakorganisatie ACP
Onvoldoende training vuurwapengebruik
Leusden, maandag 6 december 1999.Het vandaag verschenen rapport van de Algemene Rekenkamer over de dienstpistolen van de politie, onderschrijft de mening van de Politievakorganisatie ACP dat veel politiemensen onvoldoende training volgen in het gebruik van vuurwapens.
De afgelopen jaren hebben wij reeds verschillende keren aangegeven dat goede training van politiemensen bijdraagt aan een vergroting van hun veiligheid en die van de burgers. De korpsen hebben daarbij steeds op het standpunt gestaan dat zij de zaken op orde zouden brengen. Uit het rapport van de rekenkamer blijkt echter onomstotelijk dat dit onvoldoende gebeurt.
Politiemensen die worden ingeroosterd voor IBT-trainingen, krijgen te maken met korpsprioriteiten, roosterdruk, ziekteverzuim etc. De trainingen kunnen dan vaak geen doorgang vinden. Ook voor het onderhoud van de vuurwapens kennen verschillende regio's geen adequate regeling. Het rapport geeft geen duidelijkheid over welke regio's dit zijn.
Minister Peper moet daarom maar eens een regeling aan alle korpsen gaan opleggen en ze daaraan houden.
Dit geldt zowel met betrekking tot het onderhoud als de inspectie van de vuurwapens, als de training daarmee
Het rapport van de rekenkamer toont aan dat zolang er nog geen verplichting toe bestaat verschillende regio's deze vrijheid niet aankunnen. Ook hier is het rapport helaas niet duidelijk over welke regio's het gaat.
Dit alles kan consequenties voor collega's hebben die tijdens het werk geweld moeten aanwenden.
Als zij persoonlijk daarop worden aangesproken, zal de ACP niet aarzelen om de betrokken korpsleiding op haar verantwoordelijkheid te wijzen en hun daarvoor aansprakelijk te stellen.
Zolang ze kennelijk niet eens in staat zijn op de juiste wijze met hun gebruikelijke dienstwapen om te gaan, denk ik niet dat ik me heel erg veilig ga voelen indien ze patrouileren met machinegeweren...
quote:mjah dat is op zich niet het probleem van de agenten
Op woensdag 4 juni 2003 12:19 schreef Shaman het volgende:[..]
Bron: Politievakorganisatie ACP
Zolang ze kennelijk niet eens in staat zijn op de juiste wijze met hun gebruikelijke dienstwapen om te gaan, denk ik niet dat ik me heel erg veilig ga voelen indien ze patrouileren met machinegeweren...
de overheid heeft gewoon verrot weinig geld over voor de politie.
Agenten moeten schietoefeningen enzo in hun vrije tijd in roosteren omdat er anders te weinig blauw op straat is ofzo ... tja dan kun je verwachten dat mensen het niet zo serieus meer nemen.
dit moet zowieso veranderen of er nu wel of niet zware machinegeweren in het arsenaal terecht komen
quote:Pepperspray is geen gas.
Op dinsdag 27 mei 2003 19:56 schreef Ulx het volgende:[..]
pffft, mietje. Typisch links om weer met zo'n slap gasje aan te komen.
Gewoon uitrusten met mosterdgas, sarin of VX. Moet je opletten hoe de criminaliteit daalt als dat met enkele granaten tegelijk op een groepje hangjongeren in een winkelcentrum afgeschoten wordt.
Maar nee hoor, BHFH moet weer met vergaste peperkorrels aan komen zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |