zo'n beetje overalquote:Op zondag 12 maart 2006 16:12 schreef WarPuppy het volgende:
Stella Artois!
(weet toevallig iemand waar je die in nederland kan krijgen?)
probeer de zure bieren zoals de echte gueuze en de Vlaams Bruin en Rood (Liefmans, Rodebach etc.) eens!quote:Op donderdag 9 november 2006 14:24 schreef navigator het volgende:
Leffe, Westmalle, Duvel, De Koninck, Palm, Gouden Carolus, Grimbergen, La Chouffe, Pauwel Kwak, Urthel, Rochefort
noem maar op, ik lust ze allemaal![]()
Belgische Bieren![]()
![]()
![]()
Correctie:quote:Op donderdag 29 mei 2003 12:16 schreef Frederic het volgende:
jij werkt daar? gezien je avatarquote:Op donderdag 9 november 2006 14:51 schreef -Nielz- het volgende:
[..]
Correctie:
Interbrew is nu Inbev.
Helaas niet, ben gewoon liefhebberquote:Op donderdag 9 november 2006 14:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
jij werkt daar? gezien je avatar
quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:51 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben vandaag in Antwerpen geweest en heb daar een ontzettend lekker biertje gedronken: Duchesse de Bourgogne. Zoet, weinig bitter met een wijn-achtige smaak. Nu heb ik op deze zoekterm gegoogled, maar kom er niet echt achter waar ik dit bier in Nederland (omgeving Den Bosch bij voorkeur) kan kopen.
Kun je dit soort speciale bieren bij bijv. Gall en Gall bestellen?
Help..
Bij Gall en Gall weet ik niet, maar bij sommige 'kleine' slijters is het wel leverbaar. In Nijmegen hebben ze het bijvoorbeeld bij 'De Bierbuik'quote:
Duchesse de Bourgogne is inderdaad erg lekker, en redelijk goed verkrijgbaar in Nederland. Hangt een beetje van de slijter af, gewoon even rondkijken in de buurt. Kans dat je zo ook nog eens een slijter tegenkomt met een goed bierassortimentquote:
Lindemans Kriek al eens gehad?quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:52 schreef UncleFunk het volgende:
Ik vind Liefmans Kriek erg lekker, heb nog twee flessen staan. Maar ook een Palmpje gaat er goed in
Hmm.. ik ben echt (nog) niet zo thuis in de speciale bier-wereld.. Ik weet zelfs pas twee biertjes (waaronder Duchesse) die ik echt lekker vind, waarvan ik bij een bier de naam niet eens meer weet.quote:Op zondag 12 november 2006 10:37 schreef Againzender het volgende:
[..]
Duchesse de Bourgogne is inderdaad erg lekker, en redelijk goed verkrijgbaar in Nederland. Hangt een beetje van de slijter af, gewoon even rondkijken in de buurt. Kans dat je zo ook nog eens een slijter tegenkomt met een goed bierassortiment
Lindemans is kriek op lambik basis, Liefmans is de Vlaams bruin variant. Verschillende stijlen dus, goed om te vergelijkenquote:
Hier mooet ik toch echt even om lachen... Belgisch bier een type noemen... (en dan vervolgens ook nog zeggen dat je gevolmachtigt bent om het met pilsner te vergelijken)quote:Op maandag 26 mei 2003 01:11 schreef teknomist het volgende:
Check. Met 'Belgisch' bedoel ik dus niet de geografische locatie van de brouwerij, maar het type bier. Overigens ben ik volledig gevolmachtig om Belgisch bier met pilsener te vergelijken
Absolute topper inderdaad de Rochefort 10quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Frisk het volgende:
Rochefort 10...
Die eerste slok... zaaaalig, elke keer opnieuw!
Wel niet goedkoop, zelfs niet hier in België.
Mijn goedkoopste vindplaats tot nu toe vraagt 3,5 euro.
Op de meeste plaatsen vragen ze zelfs tot 6 euro!
Sinds Westvleteren 12 praktisch niet meer te vinden is, is nu Rochefort 10 zwaar in voorraad aan het slinken.
Enjoy it while you still have the chance :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |