quote:De Koninck is heerlijk! Heb 2 jaar vlak bij de brouwerij in Antwerpen gewoond!
Op maandag 26 mei 2003 15:35 schreef ralphk het volgende:
Heb nog geen De Koninck gezien, daar wordt ik altijd wel lekker loom van.
quote:Bij ons wel
Op maandag 26 mei 2003 01:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Overigens verkoopt AH geen Jupiler)
Waarom? Daarom!
ne gelukkigen dinsdag!
quote:Vroeger vond ik Palm erg lekker. Ik ben er nu eigenlijk een beetje op uitgekeken. Ik drink het alleen als mijn ouders het in huis hebben gehaald.
Op dinsdag 27 mei 2003 10:05 schreef realist_ik het volgende:
verbijsterend om te zien dat PALM slechts 2x genoemd wordt ...
dus bij deze nog een keer:
[afbeelding]Waarom? Daarom!
ne gelukkigen dinsdag!
Van de speciale bieren staat de Hoegaarden Grand Cru op 1
dan Leffe Blond
leffe bruin
..
en in rectie op die "palm" stemmen.. duik eens wat dieper de bierkaart in en drink niet alleen wat je kent....
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 11:36 schreef ds_polleke het volgende:en in rectie op die "palm" stemmen.. duik eens wat dieper de bierkaart in en drink niet alleen wat je kent....
quote:Da's nou precies wat de meeste bierdrinkers wel doen, waarom denk je dat zoiets smerigs als heineken ooit zo ver heeft kunnen komen? Of amstel
Op dinsdag 27 mei 2003 11:36 schreef ds_polleke het volgende:
Waar blijft het lekkerste belgische pilsje Stella Artois? (jupiler is voor dombo's) het komt wel uit dezelfde ketel. ik heb in de brouwerij gewerkt.. in Leuven. daar hebbenze zelfs even Grolsch gebrouwen.. terwijl dat een "concurent" is..Van de speciale bieren staat de Hoegaarden Grand Cru op 1
dan Leffe Blond
leffe bruin
..en in rectie op die "palm" stemmen.. duik eens wat dieper de bierkaart in en drink niet alleen wat je kent....
Maar ik vind die hoegaardens of leffes die je opnoemt nou ook niet echt bijzonder hoor (hoegaarden en leffe kun je ook op bijna elke bierkaart vinden)
Erg lekker is ook McChouffe (de bruine equivalent), Chouffe is met name zo lekker omdat ze koriander hebben toegevoegd.
Daarnaast vind ik Brigand best lekker, Lucifer, Beelzebub, Delerium Tremens.. en ook "onze" amsterdamse bieren, Columbus Natte en Zatte zijn goed te drinken.
Waar ik benieuwd naar ben is Westvleteren, is altijd erg duur of helemaal niet te krijgen..
quote:EXCUSEER???
Op maandag 26 mei 2003 01:09 schreef Pjederdy het volgende:
Niet bepaald een vergelijking die opgaat, Pilsener vergelijken met speciale bieren..\
(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer
).
Correctie: Deze bieren zijn géén eigendom van de Nederlandse brouwer Oranjeboom!
Oranjeboom is zčlf eigendom van de Belgische biergigant INTERBREW.
Net zoals Oranjeboom, zijn ook Dommelsch, Hertog Jan, Bass, Beck's, Labatt,... allemaal eigedom van Interbrew.
Alle info: www.interbrew.com
Hmz... straks maar een emmertje bestellen op het terras...
Overigens wil ik Grimbergen nog aan mijn lijstje toevoegen
Het bier:
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
www.stella-artois.be
www.stella-artois.com
www.stellaartois.co.uk
www.beer.com/brands/ca/stellaartois
Een overzicht:
Australia
Epoque
427-429 Millers Street
Cammeray-Sydney
Blue Stone
557, St. Kilda Road
Melbourne
Oostende
27-29 Ebenezer Place, East End Adelaide
South Australia
Belgium
Spork
Gildenstraat 1
Zolder
De Bourgondiër
Dorp 12
Lommel
Belgian Beer Café®
Zaventem Airport
Brussels
Croatia
Bulldog Pub
Bogoviceva 6
Zagreb
Czech Rep.
Les Moules
Parízska 19 Praha 1 Staré mesto, 110 00 TSJECHIE
France
Le Coq en Pâte
10 Allée Dusquesne
Nantes
Estaminet La Bécasse
Place Olivier de Serres Boulevard Sully
La Roche sur Yon
Au dessus "des Arts"
13, Place du Concert
Lille
Le Café du Port
18, Qu. Jules Sandeau
Le Pouliguen
Estaminet
Estaminet La Bécasse 5, Rue de Nantes
Pont-Château
La Brasserie
CAP CINEMA Zac des Onze Arpents
Blois
L' Estaminet
8, rue Sainte-Claire
Annecy
Le Coq Hardi
12, Place du Châtelet
Orléans
Le Grillon
31, rue Prairie St. Gilles
Caen
Hungary
Café du Boucher
Görgey Artr u.42
Miskolc
Mosselen Belgian Beer Café
Pann-nia u. 14
Budapest
Egurzegh Belgian Beer Café
Kossuth u. 5
Zalaegerszeg
Kapuári Ház
Veszprém
Giselle
Szabadsŕg tér 1
Veszprém
Bohém
4025 Debrecen Piac utca 29
East HUNGARY
Luxembourg
La Gëlle Fra
17a, blvd Roosevelt
Luxembourg
Netherlands
t Geweten
Lavendelstraat 4-6
Amersfoort
De Vlaamsche Reus
Poelestraat 11
Groningen
Café Bruxelles
Havermarkt 5-7
Breda
New Zealand
The Occidental
Vulcan Lane 8
Auckland
Leuven
135, 137 Featherston Street
Wellington
Auckland
De Fontein
77-79 Tamaki Drive, Mission Bay
Auckland
Romania
La Belle Époque
Avenue Radu Beller 6 sect. 1
Bucharest
Slovakia
De Zwaan
Záhradncka 51
Bratislava
Spain
Cafeeke
Cuchilleros 3
Madrid
Amberes
D. Alfonso Primero 27
Zaragoza
UK
Carousel
The Beer Café Ship
Carousel Sun Cruises
Ukraine
Belle Vue
Saksaganskogo Str. 7
Kiev
U.S.A
Markt
401 W14th Street
New York, NY
In Londen heb je dan ook nog de Belgische restaurants "Belgo Noord" en "Belgo Centraal".
www.belgo-restaurants.com
...Zo kom je nergens ter wereld zonder Belgisch bier te zitten!
quote:Bavaria : 8.6 en Koningshoeven (echte trappist overigens) Heineken heeft ook wat speciaal bieren en dan hebben we nog Christoffel, Alfa en Grolsch (het kanon bv).
Op maandag 26 mei 2003 01:06 schreef teknomist het volgende:die Nederlandse troep (Bavaria, Heineken, Amstel etc.)
Maar Belgisch: Brouwerij Huygens (o.a. Delerium Tremens), Aerts 1900 Orval en Kwak allemaal goed te drinken.
quote:en dronken worden kan je er niet: ut spul kost kapitalen in den verre
Op donderdag 29 mei 2003 16:00 schreef Frederic het volgende:
(..)
...Zo kom je nergens ter wereld zonder Belgisch bier te zitten!
quote:Geef mij dan maar gewoon België! In het andere buitenland drink ik wel iets anders....
Op donderdag 29 mei 2003 16:10 schreef qwerty_x het volgende:[..]
en dronken worden kan je er niet: ut spul kost kapitalen in den verre
(flesje Duvel een eurootje of 8)
Ben je helemaal gek? Onze bieren in handen van een Nederlandse brouwer? Niet dus!quote:Op maandag 26 mei 2003 01:09 schreef Pjederdy het volgende:
(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer ).
Je moet speciaalbieren niet gaan vergelijken met een standaard Pilsener. Ook in Nederland zijn er vele kleine brouwerijtjes die een prima speciaal biertje brouwen die vaak beter zijn dan de 'grote' Belgische (speciaal) Bieren die in iedere supermarkt staan.quote:Op maandag 26 mei 2003 01:09 schreef Pjederdy het volgende:
Echte Kriek is niet zoet hoorquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:23 schreef rupicola het volgende:
[afbeelding]
Niks zo lekker als lambic bieren (en dan niet die mierzoete kriek-toestanden, maar het lekkere zurige spul). Helaas bijzonder moeilijk te krijgen in Nederland - was ik maar in Brussel blijven wonen![]()
Heb gelukkig nog een supergrote fles Cantillon liggen (die nog wel ettelijke jaren op fles moet gisten, want voorlopig smaakt het nergens naar).
zo'n beetje overalquote:Op zondag 12 maart 2006 16:12 schreef WarPuppy het volgende:
Stella Artois!
(weet toevallig iemand waar je die in nederland kan krijgen?)
probeer de zure bieren zoals de echte gueuze en de Vlaams Bruin en Rood (Liefmans, Rodebach etc.) eens!quote:Op donderdag 9 november 2006 14:24 schreef navigator het volgende:
Leffe, Westmalle, Duvel, De Koninck, Palm, Gouden Carolus, Grimbergen, La Chouffe, Pauwel Kwak, Urthel, Rochefort
noem maar op, ik lust ze allemaal![]()
Belgische Bieren![]()
![]()
![]()
Correctie:quote:Op donderdag 29 mei 2003 12:16 schreef Frederic het volgende:
jij werkt daar? gezien je avatarquote:Op donderdag 9 november 2006 14:51 schreef -Nielz- het volgende:
[..]
Correctie:
Interbrew is nu Inbev.
Helaas niet, ben gewoon liefhebberquote:Op donderdag 9 november 2006 14:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
jij werkt daar? gezien je avatar
quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:51 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben vandaag in Antwerpen geweest en heb daar een ontzettend lekker biertje gedronken: Duchesse de Bourgogne. Zoet, weinig bitter met een wijn-achtige smaak. Nu heb ik op deze zoekterm gegoogled, maar kom er niet echt achter waar ik dit bier in Nederland (omgeving Den Bosch bij voorkeur) kan kopen.
Kun je dit soort speciale bieren bij bijv. Gall en Gall bestellen?
Help..
Bij Gall en Gall weet ik niet, maar bij sommige 'kleine' slijters is het wel leverbaar. In Nijmegen hebben ze het bijvoorbeeld bij 'De Bierbuik'quote:
Duchesse de Bourgogne is inderdaad erg lekker, en redelijk goed verkrijgbaar in Nederland. Hangt een beetje van de slijter af, gewoon even rondkijken in de buurt. Kans dat je zo ook nog eens een slijter tegenkomt met een goed bierassortimentquote:
Lindemans Kriek al eens gehad?quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:52 schreef UncleFunk het volgende:
Ik vind Liefmans Kriek erg lekker, heb nog twee flessen staan. Maar ook een Palmpje gaat er goed in
Hmm.. ik ben echt (nog) niet zo thuis in de speciale bier-wereld.. Ik weet zelfs pas twee biertjes (waaronder Duchesse) die ik echt lekker vind, waarvan ik bij een bier de naam niet eens meer weet.quote:Op zondag 12 november 2006 10:37 schreef Againzender het volgende:
[..]
Duchesse de Bourgogne is inderdaad erg lekker, en redelijk goed verkrijgbaar in Nederland. Hangt een beetje van de slijter af, gewoon even rondkijken in de buurt. Kans dat je zo ook nog eens een slijter tegenkomt met een goed bierassortiment
Lindemans is kriek op lambik basis, Liefmans is de Vlaams bruin variant. Verschillende stijlen dus, goed om te vergelijkenquote:
Hier mooet ik toch echt even om lachen... Belgisch bier een type noemen... (en dan vervolgens ook nog zeggen dat je gevolmachtigt bent om het met pilsner te vergelijken)quote:Op maandag 26 mei 2003 01:11 schreef teknomist het volgende:
Check. Met 'Belgisch' bedoel ik dus niet de geografische locatie van de brouwerij, maar het type bier. Overigens ben ik volledig gevolmachtig om Belgisch bier met pilsener te vergelijken
Absolute topper inderdaad de Rochefort 10quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef Frisk het volgende:
Rochefort 10...
Die eerste slok... zaaaalig, elke keer opnieuw!
Wel niet goedkoop, zelfs niet hier in België.
Mijn goedkoopste vindplaats tot nu toe vraagt 3,5 euro.
Op de meeste plaatsen vragen ze zelfs tot 6 euro!
Sinds Westvleteren 12 praktisch niet meer te vinden is, is nu Rochefort 10 zwaar in voorraad aan het slinken.
Enjoy it while you still have the chance :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |