abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10678226
Ik ben helemaal gek van Belgisch bier! Veel beter dan al die Nederlandse troep (Bavaria, Heineken, Amstel etc.)

Mijn top 5:
1. Westmalle Dubbel
2. Duvel Moortgat
3. Westmalle Trippel
4. Hoegaarden
5. Jupiler

Zijn hier nog meer liefhebbers van Belgisch bier en zo ja, wat is jullie favoriet?

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_10678243
Niet bepaald een vergelijking die opgaat, Pilsener vergelijken met speciale bieren. .\

(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer ).

pi_10678269
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:09 schreef Pjederdy het volgende:
Niet bepaald een vergelijking die opgaat, Pilsener vergelijken met speciale bieren. .\

(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer ).

Check. Met 'Belgisch' bedoel ik dus niet de geografische locatie van de brouwerij, maar het type bier. Overigens ben ik volledig gevolmachtig om Belgisch bier met pilsener te vergelijken
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 26 mei 2003 @ 01:13:53 #4
32278 wicked.one
ex-fiscaal economisch vluchtel
pi_10678297
Delerium Tremens
pi_10678310
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:13 schreef wicked.one het volgende:
Delerium Tremens
Dominator
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_10678361
Rodenbach.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10678365
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:20 schreef seriewoordenaar het volgende:
Rodenbach.
Nee!

Sorry

pi_10678387

maandag 26 mei 2003 @ 01:22:29 #9
45425 TdaClown
Clown terror!!
pi_10678393
Kasteelbier

(en dan wel de donkere variant!!)

Being insane is not a disease, it's a way of life
pi_10678422
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:20 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee!

Sorry

Grand Cru al geprobeerd?
pi_10678440
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:25 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Grand Cru al geprobeerd?

Van Hoegaarden ja
pi_10678492
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:26 schreef teknomist het volgende:

[..]

Van Hoegaarden ja

Ik bedoelde van Rodenbach. Je hebt namelijk meerdere soorten ervan. Er is de gewone en de Grand Cru. Bij gelegenheid (om de X aantal jaar) brengen ze ook de Rodenbach Alexander op de markt.
pi_10678508
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik bedoelde van Rodenbach. Je hebt namelijk meerdere soorten ervan. Er is de gewone en de Grand Cru. Bij gelegenheid (om de X aantal jaar) brengen ze ook de Rodenbach Alexander op de markt.

Bij Rodenbach denk ik gelijk aan kriek... maar goed, ik zal het eens proberen

Iemand ervaring met bokbier? Daar ben ik nog niet zo bekend mee...

pi_10678560
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Bij Rodenbach denk ik gelijk aan kriek... maar goed, ik zal het eens proberen

Iemand ervaring met bokbier? Daar ben ik nog niet zo bekend mee...

Kriek en Rodenbach met elkaar vergelijken is ongeveer hetzelfde als Bruce Springsteen vergelijken met de dikke lullenband. Je mag zelf invullen wie wie is
Bokbier heb ik wel es gedronken op cafe. Best wel lekker, maar niet zo lekker dat het me specifiek is bijgebleven.
Petrus is ook wel een lekker biertje en zoals eerder gezegd door iemand anders: donker kasteelbier.
pi_10678570
gezien het lijstje dat je hier post, ben je sowieso niet zo heel bekend met belgisch bier

veel verder dan de albert heijn in jouw woonplaats kom je geloof ik niet, of wel?

pi_10678572
PALM !!!!
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  maandag 26 mei 2003 @ 01:40:26 #17
20862 Spandexus
Merkbaar rekbaar
pi_10678611
Rochefort 10
Bijna zwart van kleur. Tip: hou het bij 2 flesjes
It's a jeepthing....you wouldn't understand
pi_10678618
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:37 schreef _o_ het volgende:
gezien het lijstje dat je hier post, ben je sowieso niet zo heel bekend met belgisch bier

veel verder dan de albert heijn in jouw woonplaats kom je geloof ik niet, of wel?

Klopt. Ik kom alleen bij de AH en de slijter verkoopt ook niet veel meer Wel ga ik regelmatig naar Gent, Brugge of Antwerpen om daar een hele dag te snoepen Je onthoudt helaas alleen de namen van de bieren die je gewoon heel vaak drinkt

(Overigens verkoopt AH geen Jupiler)

Wel heb je in mijn woonplaats twee bierlokalen - Cambrinus en Locus Publicus - waar het dan vaak goed toeven is...

pi_10678673
Aah, als je wel es in Gent komt, dan MOET je het streekbierencafe 'de dulle griet' op de vrijdagsmarkt bezoeken!! Daar hebben ze (als ik me niet vergis) het grootste aantal streekbieren van Belgie (en een beetje uit de omstreken ook).
pi_10678729
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:45 schreef seriewoordenaar het volgende:
Aah, als je wel es in Gent komt, dan MOET je het streekbierencafe 'de dulle griet' op de vrijdagsmarkt bezoeken!! Daar hebben ze (als ik me niet vergis) het grootste aantal streekbieren van Belgie (en een beetje uit de omstreken ook).
Is dat niet vlakbij het martelkasteel?
pi_10678797
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

Is dat niet vlakbij het martelkasteel?

Dat zegt me niets.Bedoel je het gravensteen?

Als ik uit de dulle griet kom dan onthoud ik meestal niet zoveel.

maandag 26 mei 2003 @ 01:57:57 #22
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10678821
Le/La Chouffe
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10678868
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:56 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat zegt me niets.Bedoel je het gravensteen?

Als ik uit de dulle griet kom dan onthoud ik meestal niet zoveel.

pi_10678884
Ik ga morgenavond een fles Duvel samen met een vriend soldaat maken. Drie kwart liter puur genot
pi_10678953
1. Alles van Westvleteren.
2. Rochefort 10
3. Westmalle triple
4. Christoffel blond
5 .La Chouffe
pi_10678956
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Ik ga morgenavond een fles Duvel samen met een vriend soldaat maken. Drie kwart liter puur genot
Lekker
pi_10678959
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:02 schreef teknomist het volgende:

[..]

't Is er niet zo ver vanaf.
  maandag 26 mei 2003 @ 02:12:39 #28
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10678968
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:04 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Alleen maar dat?

Ik begin meestal een avond met zo'n 4 westmallekes voor mezelf, dan 2 a 3 chimay blue's en eindigend met 3 rocheforts 10's alvorens de stad in te duiken. Meestal echter niet zoveel tijd om mijn bierspeciaalzaak te plunderen. Dus het worden meestal veel Duvels en westmalles (beide bij appie heijn te krijgen )

Lekkersten:
1. Rochefort 10
2. Westmalle tripel
3. Barbar
4. La Chouffe
5. Orval

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_10678977
Dan bedoelen we waarschijnlijk dezelfde... met de tram die er langs komt en op een metro lijkt

Er is niks beter dan een menukaart vol met Belgische bieren

pi_10678992
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:14 schreef teknomist het volgende:
Dan bedoelen we waarschijnlijk dezelfde... met de tram die er langs komt en op een metro lijkt

Er is niks beter dan een menukaart vol met Belgische bieren

En een hotelletje op kruipafstand.
pi_10678997
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Alleen maar dat?

Ik begin meestal een avond met zo'n 4 westmallekes voor mezelf, dan 2 a 3 chimay blue's en eindigend met 3 rocheforts 10's alvorens de stad in te duiken. Meestal echter niet zoveel tijd om mijn bierspeciaalzaak te plunderen. Dus het worden meestal veel Duvels en westmalles (beide bij appie heijn te krijgen )

Lekkersten:
1. Rochefort 10
2. Westmalle tripel
3. Barbar
4. La Chouffe
5. Orval

Jezus! Belgisch bier drink ik altijd mate, anders kan ik er niet meer van genieten. Chimay is trouwens ook lekker en heb van de week een vriend van me helemaal loos zien gaan op een 1,5 liter fles La Chouffe
pi_10679003
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:16 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

En een hotelletje op kruipafstand.

Daar weet ik niks meer van
pi_10679022
Tja Barbar...Daar noem je er wel weer 1 op.....
  maandag 26 mei 2003 @ 02:23:32 #34
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10679049
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jezus! Belgisch bier drink ik altijd mate, anders kan ik er niet meer van genieten. Chimay is trouwens ook lekker en heb van de week een vriend van me helemaal loos zien gaan op een 1,5 liter fles La Chouffe

Jaaaa!!!! Die had ik laatst ook! Daarbij had ikzelf nog een sixpack leffe triples meegebracht Het is gewenning, tegenwoordig notuleer ik gewonen pils niet meer als alcohol en moet het minstens 6 of 7% zijn, en dan drink ik het vaak als melk
Sommig bier heeft echter een aroma en sjeu dat het minder hard wegdrinkt (goed bier!!) zoals dus rochefort of orval..
pi_10679078
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jaaaa!!!! Die had ik laatst ook! Daarbij had ikzelf nog een sixpack leffe triples meegebracht Het is gewenning, tegenwoordig notuleer ik gewonen pils niet meer als alcohol en moet het minstens 6 of 7% zijn, en dan drink ik het vaak als melk
Sommig bier heeft echter een aroma en sjeu dat het minder hard wegdrinkt (goed bier!!) zoals dus rochefort of orval..

Idd, als je gewend bent Belgisch bier te drinken dat is gewone pilsener als water Overigens krijg ik van Belgisch bier geen kater en hoofdpijn ofzo... kwaliteitsbier.
pi_10679113
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Idd, als je gewend bent Belgisch bier te drinken dat is gewone pilsener als water Overigens krijg ik van Belgisch bier geen kater en hoofdpijn ofzo... kwaliteitsbier.

hehe nou nou... Ik heb 21 jaar niets anders gedronken dan Belgisch bier (woonde er) en ik heb toch wel enkele keren serieus veel koppijn van gekregen...
pi_10679133
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:31 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

hehe nou nou... Ik heb 21 jaar niets anders gedronken dan Belgisch bier (woonde er) en ik heb toch wel enkele keren serieus veel koppijn van gekregen...

oh ja... van Oranjeboom krijg ik op de avond zelf al - na 2 a 3 flesjes - al koppijn Dus er is wel verschil
  maandag 26 mei 2003 @ 08:11:05 #38
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10679782
quote:
Op maandag 26 mei 2003 02:34 schreef teknomist het volgende:

[..]

oh ja... van Oranjeboom krijg ik op de avond zelf al - na 2 a 3 flesjes - al koppijn Dus er is wel verschil

Ik krijg ook enorme koppijn van gewoon pils idd! Van de gewone NL pils is alleen grolsch nog redelijk te noemen.

Van belgisch (ECHT) bier wordt je ook veel lekkerder zat, je hebt een warme prettige roes ipv. klotsend na 18 liter evenementenpils ergens in elkaar storten

maandag 26 mei 2003 @ 11:37:28 #39
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_10682596
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Hehehe...ik heb jaren in Roeselare gewoond en ben dan ook meerdere malen in de brouwerij geweest
Flessen Alexander die ik heb gedronken....
De Grand Cru is ook lekker, maar Alexander is echt

Rodenbach daarentegen weer wat...mwah..minder.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_10683140
quote:
Op maandag 26 mei 2003 08:11 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik krijg ook enorme koppijn van gewoon pils idd! Van de gewone NL pils is alleen grolsch nog redelijk te noemen.

Van belgisch (ECHT) bier wordt je ook veel lekkerder zat, je hebt een warme prettige roes ipv. klotsend na 18 liter evenementenpils ergens in elkaar storten

Je hebt helemaal gelijk. Ik krijg enorme dorst; als is het nu nog wat vroeg. Vanavond duik ik het speciaal bier-café in om weer wat biertjes te proberen...
pi_10683217
absoluut mee eens! Belgisch bier is superlekkur:

1. Hoegaarden ( mmmmmmmmmmmmmm helaas in NL xtreem duur )
2. Jupiler
3. Le/La Chouffe
4. Duvel Moortgat

maandag 26 mei 2003 @ 15:35:08 #42
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_10688203
Heb nog geen De Koninck gezien, daar wordt ik altijd wel lekker loom van.

Overigens was er 2 weken geleden ofzo nog een aanbieding van de Dekamarkt van 2 sixpacks Hoegaarden Wit of Das voor de prijs van 1.
Oftewel 4,99 per 12, ik had toen toch nog meer moeten halen

DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_10690697
quote:
Op maandag 26 mei 2003 15:35 schreef ralphk het volgende:
Heb nog geen De Koninck gezien, daar wordt ik altijd wel lekker loom van.

Overigens was er 2 weken geleden ofzo nog een aanbieding van de Dekamarkt van 2 sixpacks Hoegaarden Wit of Das voor de prijs van 1.
Oftewel 4,99 per 12, ik had toen toch nog meer moeten halen

Tijdje terug was er een AH-bonusaanbieding... 6-pack Hoegaarden voor de halve prijs.... dat was smullen die week
pi_10693965
1 zin voor jullie

makkers, maten, MAES !!!

pi_10694095
PALM !!!!!
pi_10694114
quote:
Op maandag 26 mei 2003 20:05 schreef ASSpirine het volgende:
1 zin voor jullie

makkers, maten, MAES !!!

Dat gore festivalbier dat ze schenken op Dance Valley???
pi_10694205
quote:
Op maandag 26 mei 2003 20:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat gore festivalbier dat ze schenken op Dance Valley???

volgens mij verwar je maes met Primus, hoop toch dat je niet goed hebt gelezen
Want dat is pa NIET te drinken

Maes is het beste Belgische bier (volgens mezelf dan )

pi_10694456
La chouffe
Corsendonck Pater (met kurk)

Als je naar Gent gaat kun je ook langs Het Waterhuis aan de bierkant. Dat zit aan de groentenmarkt vlakbij Het Druppelkot.

http://www.waterhuisaandebierkant.be/

In het verleden gedane uitspraken bieden geen garantie voor de toekomst
pi_10694817
allemaal lekker
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_10695038
quote:
Op maandag 26 mei 2003 20:30 schreef Achiel het volgende:
La chouffe
Corsendonck Pater (met kurk)

Als je naar Gent gaat kun je ook langs Het Waterhuis aan de bierkant. Dat zit aan de groentenmarkt vlakbij Het Druppelkot.

http://www.waterhuisaandebierkant.be/

Daar ben ik geweest! Erg lekkuhr daar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')