Nieuw deze week:
4 - Jelle-Slimme Schemer feat. Tido (Klinkt héérlijk kneuterig, ontzettend grappige tekst.)
13 - Stuck in a moment...-U2 (Redelijk, beetje saai, heb ze weleens beter gehoord.)
29 - Here with me-Dido (Heerlijk relaxed, als je het niet te vaak hoort. Het gaat dan vervelen.)
44 - Amore-Grad damon (Ken ik niet)
62 - Pop ya coller-Usher (Gewoon leuk, verder niets bijzonders)
68 - Bird dance-Dj Birdy (Ken ik niet, ik heb bij de naam & titel zo'n vermoeden dat dit een melig nummer is. Wie kent dit?)
69 - This is Reality-Anita Doth (Op zich een erg leuk liedje, alleen jammer van die nare stem.)
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens (Ken ik niet, zal wel een carnavals-kraker zijn)
84 - Camels-Santos (Ontzettend gaaf nummer, wat mij betreft de leukste nieuwe van deze week. Mooie geluiden, lekkere beat.)
87 - Hate to say I told you so-The Hives (Ken ik niet)
91 - Stronger than you-Joe Jackson (saai)
92 - Sure thing-St. Germain (Lekker relaxed nummer, volgens mij nog leuker als je een beetje high bent (al heb ik die ervaring nog nooit gehad)).
95 - All hooked up-All Saints (Echt heel erg lekker nummer, alleen het gekreun hadden ze eruit moeten knippen.)
96 - Chase the sun-Planet Funk (Leuk nummer, goed geproduceerd. Lekkere beat.)
97 - Lekker in mijn vel-Wolter Kroes (Ken ik niet, ik vermoed dat dit een smartlap/carnavalskraker is.)
98 - Haantje op de toren-One two trio (Ken ik niet, zal ook wel een carnavalsplaat zijn.)
100 - I love you too-Sarina (saai)
Nou, leef jullie uit op deze platen, zou ik zeggen! Volgende week volgt er meer.
4 - Jelle-Slimme Schemer feat. Tido
Grappig om een aantal keer te horen, daarna wordt het irritant.
13 - Stuck in a moment...-U2
Saai. Vorige single was beter
29 - Here with me-Dido
beetje eentonig liedje. Steeds dezelfde text, steeds zo langdradige "I" en "my" e.d. (and iiiiiiiiiiiiiiiii can't breathe, iiiiiiii can't sleep....), begon me snel op m'n zenuwen te werken.
87 - Hate to say I told you so-The Hives
wel leuk nummer, maar dan voor een paar keer. beetje gerag op z'n tijd is wel lekker in de hitlijsten.
91 - Stronger than you-Joe Jackson
klinkt wel lekker.
92 - Sure thing-St. Germain
niks aan.
Erg leuk! Al vind ik track 02: Eendagsvlieg een stuk leuker!
Een van de betere nummers op hun laatste album. Al vind ik deze U2 niet zo sterk als hun 80'er jaren
29 - Here with me-Dido
Schitterend nummer. Wat een mooie stem! Lekkere beat... kortom DE plaat van DEZE week!
62 - Pop ya coller-Usher
Zoals alle nummers van Usher: RUK
69 - This is Reality-Anita Doth
Kunnen we dit meisje niet heel snel in een winkel stoppen waar ze als verkoopster aan de slag kan, want dit is dus driemaal niks!
Jammer dat Dido ook binnen kwam deze week. Maar Joe is een goede tweede deze week. JOE JACKSON RULES!
95 - All hooked up-All Saints
Na 2 prachtsingles is dit gewoon KUT!
97 - Lekker in mijn vel-Wolter Kroes
Foutere Nederlandse up-tempo bestaat gewoon niet!
quote:Volgens mij is die Grad Damen het heteroseksuele resultaat van de homo Frans Bauer en de Lesbo Marianne Weber. Muziek om van te janken (oftewel 'Smartlappen')
Op 06 februari 2001 06:44 schreef postinggirl het volgende:
Dit ga ik voortaan elke maandag of dinsdag in Fok! zetten: Een lijstje met de nieuwe binnenkomers in de mega top 100 (want met zo'n lange lijst krijg je er, in tegenstelling tot de top 40, ook het vagere spul bij.). Vervolgens mogen de Fokkers al deze platen gaan recenseren. De aanleiding: Er staan nu veel rare platen in de lijst, zoals Def Rhymes e.d..
Ik ben niet flauw: Ik doe zelf ook mee met het geven van meningen.Nieuw deze week:
44 - Amore-Grad damon (Ken ik niet)79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens (Ken ik niet, zal wel een carnavals-kraker zijn)
Die Johan Vlemmix is die gozer die een vrij natte broek krijgt van elke meid die door onze kroonprins gepaald wordt (eerst Emily nu Maxima)
Ik heb het vermoeden dat die Vlemmix het liefste zelf door Willem Lex aan de koninklijke spies geregen wil worden!
13 - Stuck in a moment...-U2 Ik volg U2 niet meer sinds die Zoo-dinges. Ik vind het allemaal erg zoet geworden..
29 - Here with me-Dido Ken ik niet
44 - Amore-Grad damon idem
62 - Pop ya coller-Usher idem
68 - Bird dance-Dj Birdy idem
69 - This is Reality-Anita Doth pfff, 3x niks!!
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens ken ik (gelukkig) niet
84 - Camels-Santos ken ik niet
87 - Hate to say I told you so-The Hives Ken ik niet
91 - Stronger than you-Joe Jackson ken ik niet...
92 - Sure thing-St. Germain is altijd wel loike muziek,,
95 - All hooked up-All Saints Jammer dat All Saints niks meer is op die nieuwe cd, het was een leuk bandje..
96 - Chase the sun-Planet Funk ken ik niet...
97 - Lekker in mijn vel-Wolter Kroes Ken ik niet
98 - Haantje op de toren-One two trio Ken ik niet
100 - I love you too-Sarina ken ik niet...
zou best kunnen dat ik een aantal nummers gwoon niet bij naam herken...
Dat nummer van Shaggy vind ik trouwes wel loik!!
13 - Stuck in a moment...- U2
29 - Here with me-Dido
44 - Amore-Grad damon
62 - Pop ya coller-Usher
68 - Bird dance-Dj Birdy
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens
84 - Camels-Santos
(De Saints & Sinners Remix en de original full 12" versies zijn veel en veel beter)
96 - Chase the sun-Planet Funk
moah. net niet
98 - Haantje op de toren-One two trio zijn.)
100 - I love you too-Sarina
Zo, tot zo ver mijn review
Gaaaap... Zeer saaie plaat van toch zekersteweten zeer goede band
29 - Here with me-Dido
Mooie plaat. Simpele opbouw, prachtige heldere stem.
44 - Amore-Grad damon
62 - Pop ya coller-Usher
Dertien...Nee, veertien-in-dozijn plaat
68 - Bird dance-Dj Birdy
wederom
en hup..de derde
Nog niet gehoord, maar het zal wel een liedje zijn dat alleen in beschonken toestand leuk lijkt te klinken...
84 - Camels-Santos
Fraaie plaat.
Haren los, en ouderwetse riffs uit die Fender Strats rammen.... Lekker
Hopsa!!
Erg relaxed...alhoewel ik ook niet anders verwachtte van St. Germain. Briljant album, dat 'Tourist'.
Gelikt
96 - Chase the sun-Planet Funk -nummer 5
"Ik zing een vrolijk nederlandstalig nummer dat nergens op slaat, sjalalalaa" ,
en nog eens
Mijn waardering voor de andere platen die ik uit de lijst heb gehoord kan ik eenvoudig samenvatten:
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 06-02-2001 17:39]
St. Germain & John Lee Hooker is erg goed. De hele cd van St. Germain is een must buy.
U2 met Stuck in a moment vind ik ronduit saai. En da's jammer, want Beautiful Day was wel goed.
Die cd van St.Germain viel me zwaar tegen.(sorry, maar ik vind 't ouwelullenmuziek).Planet Funk ken ik niet, maar ga ik checken.
De rest kan me niet boeien.
Wel een leuk idee btw. Ben benieuwd naar je volgende lijst
St. Germain maakt over t algemeen Veelal dezelfde muziek... Zze zoeken een stijl en verzin dr maar wat op los. zolang het realexed klinkt. Het hele album zou gewoon volledig geimproviseerd kunnen zijn, maar tis zeer relaxte muziek. Niet een van de betere van hun album maar wat mij betreft de leukste van dit rijtje..
Dido heeft opzich wel een aardig plaatje gemaakt, tis niet mijn stijl, maar als ik dat er buiten laat klintk t best aardig.
Slimme Schemer en Tido kennen we inmiddels wel. .daar heb ik inmiddels alwelweer genoeg van...
en de rest suckt en in het bijzonder de carnavalskrakers
quote:* cosmicgirl heeft 'm inmiddels gecheckt
Op 06 februari 2001 20:40 schreef cosmicgirl het volgende:Planet Funk ken ik niet, maar ga ik checken.
Wat een rare plaat is dit! Instrumentaal. Klinkt als new wave met een dansbeat eronder. Naja, hup in de prullenbak!
[Dit bericht is gewijzigd door cosmicgirl op 06-02-2001 21:03]
quote:
Op 06 februari 2001 06:44 schreef postinggirl het volgende:Nieuw deze week:
4 - Jelle-Slimme Schemer feat. Tido (Humor! Echt gewoon grappig, meer is het ook niet. Hoewel je het na een paar keer luisteren wel zat bent)13 - Stuck in a moment...-U2 (Prachtig nummer. Gevoelig, geraffineerd, en op een of andere manier troostend. Blijk dat U2 op meerdere terreinen gewoon thuis is. En beter dan Beautiful Day)
29 - Here with me-Dido (Stemmetje van Dido wordt zo af en toe een beetje hysterisch. Wel lekker wegdroomnummer)
44 - Amore-Grad damon (Ken ik niet)
62 - Pop ya coller-Usher (Ken het niet, maar Usher is bij mij sowieso afgekeurd)
68 - Bird dance-Dj Birdy (Ken ik niet)
69 - This is Reality-Anita Doth (Ken ik niet.)
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens (Ken ik niet)
84 - Camels-Santos (Ken ik niet.. damn, ik ken er wel veel niet)
87 - Hate to say I told you so-The Hives (Ken ik niet)
91 - Stronger than you-Joe Jackson (Kan ik me ff niet voor de geest halen)
92 - Sure thing-St. Germain (Lekker relaxed nummer, maar je moet er niet voor gaan zitten. Dan is er geen flikker aan. Gewoon luisteren als je ergens mee bezig bent, of gewoon als achtergrondmuziekje)
95 - All hooked up-All Saints (Vet nummer. All Saints is m.i. niet een of andere meidengroep. Dit nummer is echt hun stijl.)
96 - Chase the sun-Planet Funk (Kan ik niet)
97 - Lekker in mijn vel-Wolter Kroes (Ken ik niet, de titel is in ieder geval kut)
98 - Haantje op de toren-One two trio (Ken ik niet)
100 - I love you too-Sarina (ken ik niet)
(ow, slimme schemer ken ik wel, nou vooruit, da's ook wel een grappig nummer)
Gaaaaaaaaap
29 - Here with me-Dido
Gaaaaaaaaaap
44 - Amore-Grad damon
Nooit van gehoord
62 - Pop ya coller-Usher
Het zoveelste r&b-cliché dat we over ons uitgestort krijgen
68 - Bird dance-Dj Birdy
Ken ik niet. Toch geen houseversie van de Vogeltjesdans?
Terug naar de Bijlmer met haar. Dit nummer is leuker dan dat Iwannalivelifelikelifeshouldbelived maar nog steeds bagger.
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens Die Vlemmix zat vorig jaar week in week uit zichzelf te pluggen in dat camera-programma van Veronica. Wannabe van het ergste soort.
84 - Camels-Santos
Ken ik niet
Ken ik niet
Wat moet hij ineens weer in de top 100? Ik had hem al jaren geleden afgeschreven
Dit is heel relaxed, al kun je geen café of winkel meer binnenlopen of St. Germain staat op.
Alweer hetzelfde dreutelliedje
Jaaaa! Leuk plaatje.
Weg met hem!!!
98 - Haantje op de toren-One two trio
Wil ik niet kennen.
Ken ik niet.
mooie plaat wel, volgens mij moet je em echt af en toe horen en goed luisteren om em te kunnen waarderen, geen lang blijvertje voor de hitlijsten though denk ik
29 - Here with me-Dido
hele coole nieuwkomer, zeker een dame met potentieel
44 - Amore-Grad damon
no idea
62 - Pop ya coller-Usher
niet mijn stijl, niks speciaals
68 - Bird dance-Dj Birdy
nog nooit gehoord, verw8 een tranceversie van de vogeltjesdans ofzo ?
ze hadden er van mijn part mogen afschieten na 2unlimited, baggerplaat
79 - Wilhelmus-Johan Vlemmix & Zware Jongens no idea
84 - Camels-Santos
vet relaxt nummer, erg lekker
no idea(wederom)
vond em erg lekker toen ik em laatst op de radio hoorde, kon ook komen omdak onder de douche stond, maar vond em wel relaxt
leuk de eerste paar keer, inmiddels alweer te vaak gehoord
kenk niet
zie 95
zie 95
zie 95
wel lekker nummer, maar net niet speciaal genoeg imho
[Dit bericht is gewijzigd door KELDER op 07-02-2001 13:31]
quote:Lekker nummer inderdaad. Qua tekst ook vooral: "I know that you want a piece of my ass"
Op 06 februari 2001 06:44 schreef postinggirl het volgende:
95 - All hooked up-All Saints (Echt heel erg lekker nummer, alleen het gekreun hadden ze eruit moeten knippen.)
Ik vind All Saints echt geweldig goed. Prachtige stemmen en harmonie. De beste meidenband van de laatste jaren en één van de beste ooit.
quote:Zelfde mening hier, met nog een paar extra
Op 06 februari 2001 17:38 schreef Zanderrr het volgende:
St. Germain en U2 zijn okee.Mijn waardering voor de andere platen die ik uit de lijst heb gehoord kan ik eenvoudig samenvatten:
quote:
Op 08 februari 2001 18:22 schreef DIGGER het volgende:
nog een paar extravoor All Saints
quote:Nee, ik snap er nix van. Leg 'es uit.
Op 09 februari 2001 01:14 schreef DIGGER het volgende:
Nog watextra voor All Saint dan. Nu wel duidelijk Arcee?
quote:Vaag.
Op 09 februari 2001 01:31 schreef DIGGER het volgende:
Ik vind All Saints crap, bagger, zooi, slecht, waardeloos, niet aanhoorbaar, trommelvliesvervuilend, gehoorbeschadigend, troep, smurrie, pet, klote en nog een heleboel meer van dit soort termen.
quote:Misschien is dat wel omdat die platen gewoon niet meer waard zijn dan een
Op 08 februari 2001 19:23 schreef zodiakk het volgende:
Mensen dit zijn toch geen recensies!!! Ik zie alleen maar een :R en "Ken ik niet" bij alle platen of "gaap".
quote:Ik krijg direct jeuk als ik die wijven hoor zingen
Op 09 februari 2001 12:39 schreef postinggirl het volgende:
Op zich wel een lekker duidelijke mening, maar als je dan ook nog wilt uitleggen wat je er zo gehoorbeschadiged enzovoort aan vindt?
quote:*Zodiakk krijgt hier echt koude rillingen van
Op 09 februari 2001 14:48 schreef postinggirl het volgende:
De meeste 'carnavalskrakers' zullen er inmiddels wel in staan.
Nieuw deze week:
Was toen heel erg leuk. En de Kast heeft het hiermee helemaal verpest bij mij. Maar overhyped, te veel gedraaid. Nu hoor je er weer helemaal niets van. Maar ik denk dat ik toch nog ***1/2
Nooit leuk gevonden. Te saai. **
29 - Here with me-Dido
Heerlijk. Dido is gewoon een superzangeres. Eerste solosingle. Lekker wegdromen. Rustig liedje. Helemaal niets mis mee! ****1/2
44 - Amore-Grad damon
Grad Damen. Brrrrr. *
62 - Pop ya coller-Usher (
Wel een leuk liedje, maar niet dat je zegt van wow. You Remind Me is echt stukken beter. Maar ook niet bagger ofzo. **1/2
68 - Bird dance-Dj Birdy
Nog nooit van gehoord
Arme Anita. Na 2Unlimited nooit meer gelukt. Opzich ook niet raar als je zo'n nummer uitbrengt. **
Ken ik niet
84 - Camels-Santos
Jaaaah, die is gaaf! Coole clip ook. Maar goed het is dus echt een heel erg lekker nummer. Moet ik maar weer eens downloaden *****
Lekker ruige rock. Als je het mij vraagt ook heel erg lekker. Ook maar weer eens downloaden ****1/2
Ken ik niet
St. Germain is toch ook wel heel erg goed. Al vond ik er op het begin niets aan. Van de Tourist-singles de minste (Rose Rouge en So Flute zijn veel lekkerder) maar deze is ook goed te pruimen. Hempepepepem en dan zo de hele tijd. ***3/4
Misschien wel een van de beste All Saints Singles ooit. Maar ook al geflopt (net zoals de rest van de goeie nummers in deze lijst). Swingt goed, zingt goed, is goed! ****1/2 (en je raadt t al, maar weer eens downloaden)
Zomer! Vrolijk! Gekkenhuisclip! Ook dit is weer een lekker vrolijk zomers deuntje. Ook maar weer eens downloaden ****
Ken ik niet
Ken ik niet
Ken ik niet
Nieuw deze week:
Nooit wat gevonden, toen niet, nu niet, ook het orgineel niet. *
Niet zo goed als 'Beautiful day' maar het is beter dan de meeste nummers in de top 40 (ja ook toen). ***
29 - Here with me-Dido
Het heeft even geduurd voor ik wilde toegeven dat ik dfit een heerlijk nummer vind. Een week of 3 geleden eindelijk haar cd gekocht (weliswaar voor 8 euro, maar toch). Ik zie Dido als grootste kanshebber van de huidige top40 artiesten om over 10 jaar nog hits te maken. *****
44 - Amore-Grad damon
Wie? Wat?
62 - Pop ya coller-Usher
Ken de man wel, de plaat niet. Maar ik vind het toch niks, weet ik wel
68 - Bird dance-Dj Birdy
Nooit van gehoord.
Ah, miss 2 unlimited. Heeft die een solo single gemaakt? Wist ik niet
Blij dat ik dit nooit heb leren kennen.
84 - Camels-Santos
Wie? Wat?
Gaaaaaaaaaaaf!!! Heerlijk rechttoe recht aan nummer, so hoort rock'n'roll te klinken. Inmiddels zijn er meer bands die zulke muziek maken maar tot nu toe nog geen top 40 hits voor Strokes en Ikara colt (en voorruit, White stripes).
Ken ik niet, het nummer dan.
Zie 91
Ehm, geen idee of ik dit nummer ken... misschien als ik het hoor...
Wie? Wat?
Wie? Wat?
Wie? Wat?
Wie? Wat?
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 20:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
*creatief is*
Het leek me wel leuk om iedere week een oud Postinggirlrecenseertopic omhoog te halen en dan de oude mega top 100's (opnieuw) te recenseren.
Ik ziet het nut niet maar van mij mag het (Je hebt mijn toestemming dus, Tom_Tom). Eigenlijk best een leuk idee. Ik ben alleen bang voor overkill, en dat er in mijn nieuwe topics op zondag geen mens meer gaat reageren.
Met een nieuw 'oud top 40-lijstjes-topic' ga ik nog een hele tijd wachten (deel 3 was veel minder succesvol dan deel 1 en 2), wil je toch een deel 4, dan heb je van mij toestemming om er zelf een te openen.
zondag: nieuwe binnenkomers huidige top 100
dinsdag: oud top 40 lijstje
vrijdag: nog een oud top 40 lijstje
Ik vind 2 pagina's voor zo'n topic veel genoeg. En aangezien jij inmiddels een reputatie hebt opgebouwd reageren mensen sneller op topics van jou.
quote:coole smiley
Op zaterdag 25 mei 2002 07:33 schreef postinggirl het volgende:
Maar het was gewoon toeval ik kwam dit topic tegen en dacht: he leuk zal ik eens op reageren. Het zijn nog niet eens zo'n oude nummers, ruim een jaar oud. Maar aangezien de weinig recensies (2 in totaal) zal ik het niet meer doen
En ik blijf zondags wel reageren hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |