quote:
Here comes Half-Life 2
The pioneering action game redefined a genre. The sequel could help revive an industry.
April 24, 2003: 1:13 PM EDT
NEW YORK (CNN/Money) - When it was released in November 1998, "Half-Life" redefined the action gaming genre by combining fast-paced action and an intelligent, intense story. Players quickly began clamoring for a sequel, but developer Valve Software responded with silence. Five years later, the call for that sequel is as loud as ever.Later this year, it will finally be answered.
Eli and Alyx Vance are two of your key allies.
"Half-Life 2" is scheduled to hit store shelves Sept. 30. Developed once again by Valve and published again by Vivendi's (V: Research, Estimates) Sierra games division, the game will put players back in the familiar shoes of crowbar wielding hero Gordon Freeman, battling aliens from the planet Xen.For those of you scratching your head and wondering what the big deal is over a video game sequel, here are a few numbers to take into consideration. Since its 1998 launch, "Half-Life" and its various add-on packs (including mods such as "Counter-Strike" see below for more on those) have sold more than 8 million copies worldwide, according to Valve. With zero fanfare, "Half Life 2" has tied (and possibly surpassed) "Doom III" as the most anticipated PC action game of the year and could help spark a revival of the PC gaming industry.
Gordon Freeman takes up the crowbar again this September.
The game will make its public debut next month at the Electronic Entertainment Expo (E3), the trade show of the gaming industry, at the booth of graphic chip developer ATI. A non-interactive theater will show gameplay (much like id Software and Activision (ATVI: Research, Estimates) debuted "Doom III" last year)."You are once again Gordon Freeman," described Gabe Newell, managing director and co-founder of Valve. "You are awakened in the future. Several of the characters from [the original game] are back, including Barney the security guard, the G-Man, about whom you learn more and in whose employ you now are, and several of the scientists. There are new characters as well, most prominently Alyx, whose mother was killed during the events of the original game. The story is once again conveyed entirely within the course of playing the game."
The game will also have multiplayer features, but Valve is holding those details back until it gets closer to shipping the game.
PC games have seen sales decline over the last few years, as consoles stole the spotlight. 2003 might rectify that with "Half-Life 2," "Doom III" and other, unannounced titles that will be unveiled at E3 next month.
"Holiday of 03 is going to be a really big year for the PC," said P. J. McNealy, research director at GartnerG2.
It's not just high-profile games that are behind that surge. The industry is nearing the apex of the console cycle and will soon start to see declines there. Typically, that's when PC titles pick up steam. PC hardware is now considerably faster than consoles and the graphics capabilities of computers are noticeably superior.
While Alyx's father survived the first game, her mother wasn't so lucky.
As a result, said McNealy, "they need more intensive games bigger, badder, faster. ... So far, there have been very few games that have challenged the latest PC builds. Graphically, there have been no challenges. We expect that to change this year."The appeal of "Half-Life" goes beyond the game itself, though. Like many other action titles, "Half-Life" offered its basic programming code to whoever wanted it. Avid gamers use this code to make modifications or "mods" to the game, usually resulting in freely downloaded new levels or characters.
"Half-Life" fans, though, used the code to make entirely new games called Total Conversions which are freely distributed over the Internet. "Counter-Strike", the most popular of these, currently boasts over 1.7 million players per month, dedicating more than 2.4 billion minutes per month to the game, according to an October 2002 Business 2.0 story. Other total conversions, such as "Team Fortress Classic" and "Day of Defeat" are also exceedingly popular.
In order to play these conversions, though, gamers have to own the original "Half-Life", which keeps the money flowing in to Valve and Sierra. And Valve has bought the rights to the three conversions mentioned above. You can still download them for free, but Valve also sells shrink-wrapped copies at retail (or is working on retail versions), which have boasted remarkable sales figures. In fact, until last year, games in the "Half-Life" family had seen sales increase each year. Most game titles fade into obscurity within six months of their release.
With "Half-Life 2", Valve will once again offer the source code to modders.
PLAY AGAIN?
Click here for previous columns.
"We've learned a lot from our experiences with the mod community and with Counter-Strike and Day of Defeat," said Newell. "Half-Life 2 will be a much better platform for mod authors than Half-Life 1."One of Half-Life's most popular mods was "Team Fortress Classic". Valve was so impressed with the game, it bought the rights and began working on "Team Fortress 2". But there haven't been any updates on the game since 1999.
There still aren't. But Newell did say "After we finish the announcement process for Half-Life 2, we will provide an update on Team Fortress 2."
The expectations among gamers for "Half-Life 2" are incredibly high which might explain why Valve has kept its corporate mouth shut even though it has been working on the game since it shipped the first "Half-Life" in 1998. If there's one lesson other developers have learned the hard way, it's that too much hype can crush a game before it even launches.
--------------------------------------------------------------------------------Morris is Director of Content Development for CNN/Money. Click here to send him an email
quote:die was volgens mij vol.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:35 schreef Disorder het volgende:
Kon dit niet in het andere topic?
quote:Die was vol (of ik kijk er gruwelijk overheen
Op dinsdag 20 mei 2003 16:35 schreef Disorder het volgende:
Kon dit niet in het andere topic?
quote:Staat die niet toevallig in het andere deel?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:51 schreef Atreidez het volgende:
Iemand een goeie mirror waar ik de 490 mb zware E3 film kan vinden van Halflife 2. Ik wil m zien maar kan m nergens krijgen
Net die clip van 500 Mb van Gamespy zitten te bekijken.....
HOEI!!!!
quote:ik ook dus
Op dinsdag 20 mei 2003 17:42 schreef Smots het volgende:
OH.
MY.
GOD.Net die clip van 500 Mb van Gamespy zitten te bekijken.....
HOEI!!!!
je hebt echt een zwaar snelle compu nodig om die kwaliteit te halen. Of ze hebben leuke truukjes uitgehaald om het uiterste uit je compu te halen!!
quote:2 GHz en een dikke GF3+/Radeon9500+ is genoeg... Al draait het spel ook vanaf 700 Mhz en een GF2, maar dan hebben je natuurlijk niet hetzelfde spel te zien...
Op dinsdag 20 mei 2003 17:50 schreef kepler het volgende:[..]
ik ook dus
![]()
![]()
je hebt echt een zwaar snelle compu nodig om die kwaliteit te halen. Of ze hebben leuke truukjes uitgehaald om het uiterste uit je compu te halen!!
quote:ooooooh
Op dinsdag 20 mei 2003 18:02 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
2 GHz en een dikke GF3+/Radeon9500+ is genoeg... Al draait het spel ook vanaf 700 Mhz en een GF2, maar dan hebben je natuurlijk niet hetzelfde spel te zien...
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 18:24 schreef Smots het volgende:
Jullie gaan hier wel zo ontiegelijk blij mee zijn....
quote:Ja, heel mooi die physics enzo, maar je kan van de graphics nog steeds weinig maken in dat filmpje. Die screeners blijven wazige, grauwe bendes.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:42 schreef Smots het volgende:
OH.
MY.
GOD.Net die clip van 500 Mb van Gamespy zitten te bekijken.....
HOEI!!!!
quote:
Fucking 5 MB/s !
Ik ga die vanavond ff op mijn gemakje kijken!
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:34 schreef Inspiration het volgende:
Dank voor die link Smotsniet zo patsen roy
kindjespraat
quote:* aan het downloaden is
quote:Ik kreeg hem corrupted binnen... Ik denk: ik zeg het maar even...
Op dinsdag 20 mei 2003 20:07 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
* aan het downloaden is
quote:mja net alsof ik hem weer ga afbreken
Op dinsdag 20 mei 2003 20:21 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ik kreeg hem corrupted binnen... Ik denk: ik zeg het maar even...
quote:muahahaha, dat was mij dus ook gebeurd
quote:Heb hem alweer afgebroken, gelukkig was er niet al te veel binnen (100mb)
quote:je bent gek!!! dat filmpje is wel zo ontzettend roeleerend!!
Op dinsdag 20 mei 2003 22:56 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Heb hem alweer afgebroken, gelukkig was er niet al te veel binnen (100mb)
quote:mietje
Op dinsdag 20 mei 2003 22:56 schreef Draaitafeltje het volgende:[..]
Heb hem alweer afgebroken, gelukkig was er niet al te veel binnen (100mb)
Jezus wat zit hier een power in... Vond de techdemo eigenlijk interessanter dan spel zelf Let wel: interessanter, maakt het spel dus niet minder
Gelukkig upgrade ik int najaar mijn systeem, alleen videokaart wacht ik nog even mee denk ik zo
quote:Ik vond het spel zelf juist interressanter, vooral omdat bijna alles wat je zag in de techdemo ook wel in het spel terugkwam en je de AI er ook nog eens bij zag (dat stukje waarbij hij de deur blokkeert en ze dan via het raam aanvallen vond ik wel erg indrukwekkend qua ai)
Op dinsdag 20 mei 2003 23:58 schreef Skull-splitter het volgende:
2e keer ging ie idd PRIMA, en... Wat zeg je? Kaak op de grond? Waar? Ow, goed dat je het zegt...Jezus wat zit hier een power in... Vond de techdemo eigenlijk interessanter dan spel zelf
Let wel: interessanter, maakt het spel dus niet minder
Gelukkig upgrade ik int najaar mijn systeem, alleen videokaart wacht ik nog even mee denk ik zo
quote:Ja, met 150 kb/s nog wel
Op woensdag 21 mei 2003 09:38 schreef Smots het volgende:
goed, ik mag er dus van uitgaan dat 'ie gewoon goed te downloaden is?
Het zal al wel 30x gezegd/gevraagd zijn: maar wanneer komt ie uit?
quote:Ehm..
Op woensdag 21 mei 2003 09:52 schreef FluxC5 het volgende:[..]
Ja, met 150 kb/s nog wel
Het zal al wel 30x gezegd/gevraagd zijn: maar wanneer komt ie uit?
Mooi filmpje, ik hoop dat je in het spel ook zoveel opties hebt om de mappen door te komen.. zoals dat ventilator gebeuren die die zombies hakt
hier een zooi e3 filmpjes, stuk voor stuk juweeltjes. Zal ongetwijfeld al gepost zijn maar toch
Ademhalen...
quote:*gasp* en dat heen en weer gesmijt met lijken
Op woensdag 21 mei 2003 20:21 schreef Suijk het volgende:
En alles oppakbaar en weggooibaar en vernielbaar en..en...en...Ademhalen...
quote:Als die tech-demo nu op m'n PC geinstalleerd zou staan zou ik em er meteen vanaf gooien zonder ook maar te spelen.
Op woensdag 21 mei 2003 21:54 schreef err het volgende:
die gelekte tech-demo, is daar al iets over bekend? Volgens mij hoax.
Het spelen van de tech-demo zal je mening over HL2 waarschijnlijk zeer negatief beinvloeden.
Dit is bij genoeg mensen gebeurd met de Doom3 gelekte demo.
quote:Zolang het alleen de techdemo is zal dat wel meevallen, je test daarmee immers alleen de technologie, net als in dat level met die physics, shaders en displacement mapping..
Op woensdag 21 mei 2003 22:12 schreef Refragmental het volgende:[..]
Als die tech-demo nu op m'n PC geinstalleerd zou staan zou ik em er meteen vanaf gooien zonder ook maar te spelen.
Het spelen van de tech-demo zal je mening over HL2 waarschijnlijk zeer negatief beinvloeden.
quote:valt mee.. als je je realiseerd dat het een alpha versie is ofzo en er nog verdomd veel moet gebeuren
Op woensdag 21 mei 2003 22:12 schreef Refragmental het volgende:[..]
Als die tech-demo nu op m'n PC geinstalleerd zou staan zou ik em er meteen vanaf gooien zonder ook maar te spelen.
Grafisch ziet het er wel oke uit, heb liever dat ze het er goed uit laten zien en dat het nog te draaien is op veel pc's, dan dat het er perfect uit ziet en alleen draait op echte high-end pc's!
Maar goed ik kan niet wachten eigenlijk...
quote:kan allebei toch wel? Perfect draaien op high-end pc's en iets minder op de rest van de pc's
Op woensdag 21 mei 2003 23:23 schreef ToMm het volgende:
Ik verbaas me vooral over die interactiviteit, soort van Red Faction, maar dan veel leuker!Grafisch ziet het er wel oke uit, heb liever dat ze het er goed uit laten zien en dat het nog te draaien is op veel pc's, dan dat het er perfect uit ziet en alleen draait op echte high-end pc's!
Maar goed ik kan niet wachten eigenlijk...
Kan nu al niet meer wachten
quote:Bedoel je hier het mei of juni nummer mee? Als het het juni nummer is dan ga ik hem denk ik zo ook ophalen.
Op donderdag 22 mei 2003 16:23 schreef vosss het volgende:
Deze maand een 16 blz tellende special over in DVDzone, maar OMFG wat gaat dat en vet spel worden zeg!!!![]()
Kan nu al niet meer wachten
http://download.bonusweb.cz/e651bc4866f3981e57600c337961aad3/trailery/halflife2-hie3teaser.zip
Let wel, de ZIP is 244.29M!
quote:Holy fuckin shit...
Op dinsdag 27 mei 2003 13:36 schreef TripleM het volgende:
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat, tijdens de E3 is er een soort techdemo gegeven. Ik weet niet of dat 'de' techdemo is waar over gepraat wordt, maar het filmpje is hier iig te downloaden:http://download.bonusweb.cz/e651bc4866f3981e57600c337961aad3/trailery/halflife2-hie3teaser.zip
Let wel, de ZIP is 244.29M!
quote:Is dat een nieuwe film of zijn het die filmpjes die we al gezien hebben?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:47 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Holy fuckin shit...
quote:Ik weet niet wat je al gezien hebt. Deze demo werd gegeven door een ontwikkelaar van Half-Life 2, je krijgt in-game video te zien en tech-demo's..
Op dinsdag 27 mei 2003 14:57 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Is dat een nieuwe film of zijn het die filmpjes die we al gezien hebben?
Bijvoorbeeld hoe hout echt als hout reageert, is iets gestut met hout en jij schiet het kapot dan valt het levensecht in elkaar, het versplintert als je erop schiet enz. enz.
Het filmpje duurt 22-23 minuten en ik kan je zeggen, het is de moeite van de download meer dan waard.. Het is dat ik niet voldoende webspace heb anders had ik em wat verkleind zodat een wat beschaafder bestand overblijft..
quote:Dit is dus hetzelfde filmpje, alleen zo'n 500 meg groot. Het zal wel een wat hogere resolutie hebben.
quote:Een lagere resolutie zelfs, veel minder scherp. De kleuren zijn nu wel goed, itt die rare kleur vervormingen van de andere filmpjes (komt door de autofocus van de handycam waarmee ze zijn opgenomen)
Op dinsdag 27 mei 2003 17:20 schreef kipknots het volgende:[..]
Dit is dus hetzelfde filmpje, alleen zo'n 500 meg groot. Het zal wel een wat hogere resolutie hebben.
Je ziet misschien in totaal 1 minuut extra footage op dat filmpje van 500 mb maar die quicktime's zijn veel mooier.
quote:Ik hoop dat die speelbare demo pas NA de release uitkomt.
Op zaterdag 7 juni 2003 18:42 schreef S4ndro het volgende:
Is dat filmpje waar Smots de link van geeft hetzelfde als de 6 filmpjes in het rar-bestand van totaal 206 mb? Die je alleen met quiktime kunt bekijken?
En een speelbare demo duurt nog wel even zeker?
Ben benieuw hoe vaak ik me kapot schrik wanneer ik die tegen kom in het spel
Maaar mooooooooooooooooooiii
quote:Moet je voor de grap die van 600mb eens gaan bekijken...
Op vrijdag 4 juli 2003 19:22 schreef thiamat het volgende:
Heb een filmpje van de zomerspecial van PC Gameplay !! 220mb.. ga 'm niet uploaden, niet te doen!Maaar mooooooooooooooooooiii
quote:Ik heb liever dat het er mega goed uitziet en ik het gewoon kan spelen op m'n x-box, dan dat het er gewoon goed uitziet zodat er ook meer pc gamers kunnen meegenieten.
Op woensdag 21 mei 2003 23:23 schreef ToMm het volgende:
Grafisch ziet het er wel oke uit, heb liever dat ze het er goed uit laten zien en dat het nog te draaien is op veel pc's, dan dat het er perfect uit ziet en alleen draait op echte high-end pc's!Maar goed ik kan niet wachten eigenlijk...
quote:x-box is een low-end PC
Op vrijdag 4 juli 2003 23:14 schreef piet_pelle het volgende:[..]
Ik heb liever dat het er mega goed uitziet en ik het gewoon kan spelen op m'n x-box, dan dat het er gewoon goed uitziet zodat er ook meer pc gamers kunnen meegenieten.
H&K PDW/P7
quote:Maar speelt wel spellen af zonder problemen met de mooiste graphics zonder dat ik een upgrade van 500 euro moet kopen.
Op vrijdag 4 juli 2003 23:21 schreef ChOas het volgende:[..]
x-box is een low-end PC
quote:In het kort ziet het er dan bij jou goed uit, en bij mij op 1600x1200 megagoed
Op zaterdag 5 juli 2003 14:48 schreef piet_pelle het volgende:[..]
Maar speelt wel spellen af zonder problemen met de mooiste graphics zonder dat ik een upgrade van 500 euro moet kopen.
Blij dat we het eens konden worden
quote:Ik kan het ook niet helpen, maar je moet toegeven dat wanneer dit spel uitkomt de preferred PC specs van dit spel de specs van de x-box zwaar overtreffen... en de resolutie kan gewoon een x aantal tandjes hoger op de PC...
Op zaterdag 5 juli 2003 15:50 schreef piet_pelle het volgende:
Aldus 'the last of the pc fanboys.'
Maar hou me te goed... Ik heb ook een console, en dat gamed heerlijk.. maar het zal er nooit uitzien als een high-end pc
Momenteel worden de rechten van het spel bij filmproductiemaatschappijen te koop aangeboden. Verwacht wordt dat het dan ook niet lang zal duren voordat Gordon Freeman, de ster van Half-Life, op het witte doek is te zien.
Verfilmingen van videogames blijken zeer populair in Hollywood. Zo zal binnenkort het tweede deel van Tomb Raider verschijnen en ook games als Resident Evil, Mortal Kombat en Final Fantasy hebben de bioscopen bereikt.
_---------------------------------------------------------------------------------------
quote:hijs goed!
Op zaterdag 5 juli 2003 10:32 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
Het filmpje van de Gman, maar dan niet via steam
http://downloaddirectp.ign.com/gobs/492/492830/hl2-g-man.exe
[Dit bericht is gewijzigd door MuErTo_ChAvEz op 15-07-2003 22:50]
Nu lijkt het me dus een GEWELDIG spel
Dat lachje .
Hier kun je ook het filmpje van G-man downloaden.
ftp://www.clanbase.com/pub/HL2-G-Man.exe
quote:Hij klopt niet helemaal. Doom 3's schaduwen zijn wel degelijk geavanceerder dan die van Halflife 2. Ook vond ik wat ik tot nu toe van Doom 3 gezien heb toch echt vele malen enger dan Halflife 2. HL2 lijkt een heel andere atmosfeer te kiezen. In het kort: op sommige punten is Doom 3's engine geavanceerder en vice versa. Daar, iedereen blij.
Op zaterdag 5 juli 2003 10:32 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
quote:Die gezichtsuitdrukkingen zijn echt prachtig!
ftp://www.clanbase.com/pub/HL2-G-Man.exe
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 16-07-2003 18:34]
quote:Doom3 is idd doodeng..
Op woensdag 16 juli 2003 18:10 schreef Disorder het volgende:[..]
Hij klopt niet helemaal. Doom 3's schaduwen zijn wel degelijk geavanceerder dan die van Halflife 2. Ook vond ik wat ik tot nu toe van Doom 3 gezien heb toch echt vele malen enger dan Halflife 2. HL2 lijkt een heel andere atmosfeer te kiezen. In het kort: op sommige punten is Doom 3's engine geavanceerder en vice versa. Daar, iedereen blij.
[..]Die gezichtsuitdrukkingen zijn echt prachtig!
quote:Nee, zowel HL2 als Doom3 niet nee.
Op donderdag 17 juli 2003 16:50 schreef SolidArt het volgende:
is dat kreng nog steeds niet uit?
Per jpg'tje zo'n 1.8Mb, kan deze helaas dus niet online zetten met m'n beperkte @home webspace
In het kort staat in dat 8 pagina's tellende artikel wat de systemspecs zullen zijn, althans kwa videokaarten.
Minimum is DirectX6, dus met zelfs een TNT2 kun je al HL2 spelen, alleen mis je dan een heleboel features.
De meeste features krijg je op een DirectX 9 kaart. De allernieuwste kaarten dus van Nvidea en Ati.
De kaart die ik heb.
Gforce 4 TI 4600 ofzo is een DirectX 8 kaart, kan dus niet alle features krijgen
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 01:05 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb ingescande artikelen uit 1 of ander gamesblad op m'n PC staan. Geplukt van een website die nu helaas niet meer berijkbaar is.Per jpg'tje zo'n 1.8Mb, kan deze helaas dus niet online zetten met m'n beperkte @home webspace
In het kort staat in dat 8 pagina's tellende artikel wat de systemspecs zullen zijn, althans kwa videokaarten.
Minimum is DirectX6, dus met zelfs een TNT2 kun je al HL2 spelen, alleen mis je dan een heleboel features.
De meeste features krijg je op een DirectX 9 kaart. De allernieuwste kaarten dus van Nvidea en Ati.De kaart die ik heb.
Gforce 4 TI 4600 ofzo is een DirectX 8 kaart, kan dus niet alle features krijgen
quote:Nope.
Op zondag 20 juli 2003 01:25 schreef Djeez het volgende:[..]
Heet dit blad soms PC Gameplay ? Heb ik ook nog wel liggen, ik zal es kijken of ik het kleiner kan inscannen...
Blad heet "Maximum PC", het artikel staat in de augustus 2003 editie.
Uitgesteld van 30 September naar einde van dit jaar
quote:Jammer maar helaas.
When Valve announced Half-Life 2 in early May, some were surprised by Valve's firm insistence that the game would be ready to ship on September 30. Today we received word from the game's publisher, Vivendi Universal, that Half-Life 2's release has been delayed until later this year. Without commenting on the delay, a Vivendi Universal representative reaffirmed that the game would ship this year, sometime during the holiday season.
quote:Welke datum zou het eerst worden dan?
Op woensdag 30 juli 2003 01:50 schreef Frasier het volgende:
Slecht nieuws:Uitgesteld van 30 September naar einde van dit jaar
[..]Jammer maar helaas.
Op www.megagames.com zijn trouwens nieuwe filmpjes te downloaden.
einde van halflife 1 oftewel heel Xen was tegemnvallend tot de rest van het spel so dont worry, je hebt niks gemist.
bij halflife 2 geen Xen dus hebben wij weer geluk.
quote:jammer maar HOAX, nog steeds 30 september.....
Op woensdag 30 juli 2003 01:50 schreef Frasier het volgende:
Slecht nieuws:Uitgesteld van 30 September naar einde van dit jaar
[..]Jammer maar helaas.
quote:Hoeft geen hoax te zijn: verkeerde communicatie tussen ontwikkelaar en uitgever geeft wel vaker dit soor verwarring, of het is een kwestie van prioriteiten: een uitgever heeft baat bij het uitgeven rond kerst, een ontwikkelaar zal het een worst wezen: als mensen het maar spelen.
Op woensdag 30 juli 2003 08:49 schreef CkY2k3 het volgende:[..]
jammer maar HOAX, nog steeds 30 september.....
nog een maandje!!
Ik vertrouw dan ook eerder op Valve dan op Vivendi Universal...
Ook een leuk voorbeeld: UT2003 werd menigmaal uitgestelt door developer en uitgever heeft dus een on-af product gepusht, gevolg: UT2004 komt eraan
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 11:34 schreef CkY2k3 het volgende:
vertrouw op valve ( Gabe ) en die zeggen dat het nog gewoon 30 sept. is
LEES nou eens voor je post...
http://www.shacknews.com/ja.zz?comments=27654
oftewel reken maar op 30 sept....
Half-Life 2 Not Delayed - July 29th 2003, 20:41
128 Comments - Steve Gibson
A number of gaming sites out there are carrying word of an alleged Half-Life 2 delay according to some folks at Vivendi Universal who are publishing the title retail for Valve Software. However word doesnt seem to have traveled down to Valve according to an email pulled from the Steam forums. (We havent been able to directly confirm or deny with anyone at Valve yet) who might know a thing or two about that. timm of Shacknews comments fame already pointed out this Gabe Newell response:
First time I've heard about this.
So there you go, dont panic just yet as Valve Software decides when they ship, not Vivendi. Valve says there is no delay (that they are aware of, and well.. if anyone is aware of a delay it would be Valve), then there is no delay. Things are still on target for Sept 30th until/unless Valve says otherwise. This is of course assuming the email is legit. The bit about something like this coming down from Vivendi is a bit far fetched too given Valve's situation so what the hell. We'll have word here for you guys as soon as we hear from Valve.
quote:doe ik dat dan niet?
Op woensdag 30 juli 2003 14:50 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
....
LEES nou eens voor je post...
quote:Lycos misschien een ideetjuh?
Op zondag 20 juli 2003 01:25 schreef Djeez het volgende:[..]
Heet dit blad soms PC Gameplay ? Heb ik ook nog wel liggen, ik zal es kijken of ik het kleiner kan inscannen...
quote:The Manipulator
Op woensdag 21 mei 2003 20:21 schreef Suijk het volgende:
En alles oppakbaar en weggooibaar en vernielbaar en..en...en...Ademhalen...
Dat wapen wat dingen (een stoel e.d.) kan aantrekken en dan afvuren. Briljant gewoon
quote:Zijn nog genoeg van die brinkfilmpjes die er echt gewoon kut uitzien anders... Dit zijn de eerste die ik fatsoenlijk vind overkomen
Op donderdag 31 juli 2003 14:30 schreef Disorder het volgende:
Jammer alleen dat ze telkens beelden laten zien uit het oude E3 filmpje. Maar goed, wel fijn dat het met zo'n Brink file wordt gedaan. Ik ben daar voorstander van. Zo zie je meteen hoe het er echt uit komt te zien, i.p.v. al die wazige filmpjes de laatste tijd.
Overigens hoop ik ook dat het beginstukje uit de E3 video te spelen zal zijn met die tonnen-zooi en camera...
quote:Heeft iemand misschien een een ander linkje naar dat filmpje. Ik weiger me aan te melden voor die Gamespy shit.
Op donderdag 31 juli 2003 01:34 schreef boredgeestje het volgende:
Nieuw Half-Life 2 Filmpje "Tunnels"
-edit- Laat maar ik heb 'm hier al vandaan -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Frasier op 31-07-2003 16:36]
quote:Hmm als deze filmpjes al niet op normale snelheid op mijn PC draaien zal het spel ook wel niets worden he?
Op donderdag 31 juli 2003 15:28 schreef Frasier het volgende:[..]
Heeft iemand misschien een een ander linkje naar dat filmpje. Ik weiger me aan te melden voor die Gamespy shit.
-edit- Laat maar ik heb 'm hier al vandaan -edit-
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 10:56 schreef MrSubtle het volgende:[..]
Hmm als deze filmpjes al niet op normale snelheid op mijn PC draaien zal het spel ook wel niets worden he?
quote:Alcatraz is de plaats waar 30 september het spel aan het publiek wordt onthuld. Ik was blij verrast te lezen dat 30 september de wereldwijde release gaat worden. Of ze dit klaar gaan spelen is iets anders, maar als het zo is...
Vossey.com has an interview with Doug Lombardi, but it's in French. Still, here's an attempt at a translation (please note that this isn't exact) of the better bits of information:Vossey: Can you assure us of a September 30th release of Half-Life 2?
Lombardi: Yes. No change in the release date is planned. The September 30th date is worldwide. In France as well as England.
Vossey: The mods like CS, DoD, TFC are more than are supported by Valve. How will that occur for CS 2 and DoD 2 (which will use the HL2 engine) for example?
Lombardi: Valve wants to intensify its support for the mods. For CS, DoD and TFC, members of the team work now on our premises. Moreover, we continue the MOD Expo to support the others mods. We wish to help people who want to make a MOD in their providing tools and services that they could not have. No date is estimated for CS 2, DoD 2 etc...
Vossey: At the time of the presentation with Alcatraz, will we be able to finally see a playable version of Half-Life 2?
Lombardi: It will be necessary to be there to know...
(Bron: PHL)
quote:[offtopic]
Vossey.com has an interview with Doug Lombardi, but it's in French. Still, here's an attempt at a translation (please note that this isn't exact) of the better bits of information:
Doet die ban hem toch goed, snelcursus frans gevolgd zeker!?
[ontopic]
Ik hoop maar zo dat het gewoon 30 sept in de winkel ligt!
quote:en de andere goede games die komen (far cry, stalker soldner enz..)
Op woensdag 3 september 2003 12:51 schreef Atreidez het volgende:
Van mij mag ie wel in December komenKan ik tenminste op me gemakje genieten van Call of Duty
quote:Andersom lijkt me nog beter!
Op woensdag 3 september 2003 12:51 schreef Atreidez het volgende:
Van mij mag ie wel in December komenKan ik tenminste op me gemakje genieten van Call of Duty
Call of Duty in mei volgend jaar ofzo, en HL2 nu, tijd genoeg om van HL2 te genieten.
quote:Call of Duty komt in november al hoor....
Op woensdag 3 september 2003 20:56 schreef Refragmental het volgende:[..]
Andersom lijkt me nog beter!
Call of Duty in mei volgend jaar ofzo, en HL2 nu, tijd genoeg om van HL2 te genieten.
quote:En HL2 eind deze maand.
Op donderdag 4 september 2003 22:38 schreef TheGeneral het volgende:[..]
Call of Duty komt in november al hoor....
quote:* Skull-splitter pakt een crowbar op...
Op zondag 7 september 2003 04:46 schreef eMAeRCe het volgende:
Wanneer komtie?
quote:* Skull-splitter pakt een MP5 op en loopt na het in elkaar slaan van voorgaande user rustig door naar Vibromass...
Op zondag 7 september 2003 21:01 schreef Vibromass het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk zo opgewonden over dit spel? Lijkt me nou echt geen klap aan. Tenminste, afgaande of halflife 1 dan.
Enige waar ik sinds XP nogal last van heb is dat ik in het eerste level al vastloop...
quote:misschien alle nieuwe innovatieve zaken in dit spel? lees anders een keer een review voor je van die onzin post
Op zondag 7 september 2003 21:01 schreef Vibromass het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk zo opgewonden over dit spel? Lijkt me nou echt geen klap aan. Tenminste, afgaande of halflife 1 dan.
quote:Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit een zeer goed spel gaat worden. Maar wat is er dan echt zo verschrikkelijk innovatief aan dit spel?
Op zondag 7 september 2003 21:45 schreef Vision het volgende:[..]
misschien alle nieuwe innovatieve zaken in dit spel? lees anders een keer een review voor je van die onzin post
quote:Review? 't is nog niet uit. De previews zijn echter slechts met moeite te ontwijken. En de filmpjes ook. Ik raak er niet echt opgewonden van. De zoveelste first person shooter met marginaal verbeterde graphics.
Op zondag 7 september 2003 21:45 schreef Vision het volgende:[..]
misschien alle nieuwe innovatieve zaken in dit spel? lees anders een keer een review voor je van die onzin post
quote:Dit is een spel dat ik gewoon ga kopen in de winkel (ja, je leest het goed, kopen ipv downloaden!).
Op zondag 7 september 2003 22:38 schreef Vibromass het volgende:[..]
Review? 't is nog niet uit. De previews zijn echter slechts met moeite te ontwijken. En de filmpjes ook. Ik raak er niet echt opgewonden van. De zoveelste first person shooter met marginaal verbeterde graphics.
En Far cry en stalker zitten er ook aan te komen, ook 2 spellen die ik zeker moet hebben!
quote:Vous etes un idiot!!!
Op zondag 7 september 2003 22:38 schreef Vibromass het volgende:[..]
Review? 't is nog niet uit. De previews zijn echter slechts met moeite te ontwijken. En de filmpjes ook. Ik raak er niet echt opgewonden van. De zoveelste first person shooter met marginaal verbeterde graphics.
quote:Great minds think alike...
Op zondag 7 september 2003 23:39 schreef Najra het volgende:[..]
Vous etes un idiot!!!
quote:review, preview whatever.
Op zondag 7 september 2003 22:38 schreef Vibromass het volgende:Review? 't is nog niet uit. De previews zijn echter slechts met moeite te ontwijken. En de filmpjes ook. Ik raak er niet echt opgewonden van. De zoveelste first person shooter met marginaal verbeterde graphics.
Als je der een gelezen had wist je dat de engin zo enorm veel nieuwe mogelijkheden heeft dat de lat weer een heel stuk hoger wordt gelegd (voor fps iig).
M.a.w. een flinke stap voorwaarts voor games. Maar goed, jij beoordeelt blijkbaar een game alleen op gfx.
quote:Wat mij het meeste opviel is de ongelofelijke interactiviteit met de wereld waarin je rondloopt, de A.I. van de tegenstanders en de reacties/gelaatsuitdrukkingen van de NPC's.
Op zondag 7 september 2003 22:13 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit een zeer goed spel gaat worden. Maar wat is er dan echt zo verschrikkelijk innovatief aan dit spel?
Maar je moet anders gewoon even de filmpjes gaan bekijken!
quote:En daar speel jij MOHAA en Wolfenstein op?!
Op maandag 8 september 2003 13:04 schreef nikanoru het volgende:
Ik hou helemaal niet van spellen spelen op de PC (muv Wolfenschtein en mohaa) maar kolere toen ik die filmpjes zag hing mn bek toch echt wel op de grond en moet ik em zeker wel een keer spelen.
Alleen eerst even sparen voor en nieuwe computer want ik denk dat mijn PIII 500 met ati rage 128 niet veel uit zal halen.
quote:Yep. Vraag niet hoe maar ik speel het ze erop.
Op maandag 8 september 2003 13:13 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
En daar speel jij MOHAA en Wolfenstein op?!
quote:Alles vanaf 1600 Mhz denk ik zo... Hoger is leuk maar niet per definitie nodig...
Op maandag 8 september 2003 18:14 schreef nikanoru het volgende:
Misschien kan dit beter in DIG maar weet er iemand wat voor processor er op zijn minst bij een Radeon 9800 Pro moet om iig niet de bottle-neck te zijn?
quote:Ghe ghe... Mjah, gewoon kopen Jur
Op maandag 8 september 2003 17:10 schreef lavapredator het volgende:
Ik had ergens gehoord ( vraag me niet waar ) dat hij op 2 oktober uitkomt, lijkt me ook wel logisch als ze 30 september de releaseparty hebben en het verzenden naar andere landen enzo, 2 oktober is niet zo'n punt, is 2 dagen extra, maar toch wel liever 30 september.
quote:Trespasser had diezelfde interactiviteit. En de physics zijn ook niet echt nieuw.
Op maandag 8 september 2003 03:56 schreef franske19 het volgende:[..]
Wat mij het meeste opviel is de ongelofelijke interactiviteit met de wereld waarin je rondloopt, de A.I. van de tegenstanders en de reacties/gelaatsuitdrukkingen van de NPC's.
Maar je moet anders gewoon even de filmpjes gaan bekijken!
Edit:
[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 08-09-2003 23:16]
quote:Ok dank je wel.
Op maandag 8 september 2003 20:31 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Alles vanaf 1600 Mhz denk ik zo... Hoger is leuk maar niet per definitie nodig...
quote:Heb je het plaatje hierboven niet gezien?
Op dinsdag 9 september 2003 09:01 schreef Disorder het volgende:
Maar het schijnt dat war of the machines niet bepaald mooi is, grafisch gezien. Maar als er een demo uitkomt wil ik 'm best even proberen. Anyway, ikzelf vind Half-life 2 niet echt revolutionair te noemen (behalve op het gebied van facial animations), maar ik heb er wel enorm veel zin in.
quote:Een screenshot zegt niet veel. Bovendien vind ik het wapen niet mooi gemaakt. De andere screens vallen me tegen trouwens.
Op dinsdag 9 september 2003 09:19 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Heb je het plaatje hierboven niet gezien?
quote:Dit noem ik toch wel een klote grap van valve
Op dinsdag 9 september 2003 14:41 schreef Kid het volgende:
Ow, lees dit...http://www.geek.com/news/geeknews/2003Sep/gee20030905021616.htm
Een basic version zonder multiplayer wat bij retail versies van hardwarde e.d. verkocht kan worden of in niet in games gespecialiseerde winkels.
Een standaard versie met multiplayer.
Een een collectors editie met goodies zoals een mousemat of t-shirt of een mooie doos of zo.
DAARNAAST
is er de mogelijkheid om abonnee te worden van een service waarmee alle content die door Valve wordt uitgebracht direct te ontvangen. Wordt een spel daarna uitgebracht, officiele mods etc, downloaden maar. Doe je het niet dan moet je het gewoon kopen zoals je nu toch al doet.
Alleen maar mooi toch
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 09-09-2003 16:14]
quote:Nee, counterstrike zat toch ook niet bij half-life!
Op dinsdag 9 september 2003 18:08 schreef Chen het volgende:
Ik ga em zeker kopen! maar de CS 2 zit die er ook bij?
Al denk ik wel dat Counterstrike 2 sneller zal verschijnen dan ttt counterstrike 1, aangezien de makers van counterstrike al een SDK hebben!
quote:Condition Zero ja!
Op dinsdag 9 september 2003 18:20 schreef Chen het volgende:
Counter strike komt deze maand nog uit
Wie gaat dat nu kopen:?
Toch ruik ik een beetje onraad, zovan dat subscribers weken, dan wel niet maanden eerder bijv CS2 kunnen spelen.. (shipping delays to Europe etc,etc)
Als truc om ongeduldige mensen toch te laten subscriben..
Maar ach, moet niet zeuren.. wordt een vet spel (en heb geduld)
Officieel heb ik niet gehoord dat de game weer is uitgesteld.
quote:Kheb hem bij dynabyte georderd voor 45, dus laat ze ook maar voor die prijs leveren...
Op woensdag 10 september 2003 15:43 schreef Amos het volgende:
Op www.dynabyte.nl gaat half-life 2 gewoon even 55 euro kosten he. Daarnaast staat er ook: Release verwacht: 21-11-2003Officieel heb ik niet gehoord dat de game weer is uitgesteld.
quote:Is het de bedoeling dat ik steaminstall.exe download als ik op de link druk
Op vrijdag 12 september 2003 20:18 schreef XxPl0SiVe het volgende:
Net best een wijs filmpje van HL2 gezien. De DirectX9 effecten komen hierin duidelijk naar voren.
Filmpje is hier te downloaden
quote:Ja .... ik vond het eerst ook een beetjuh "raar" ... maar het is toch echt een filmpje .... sommige *.exe zijn nog gewoon echte executables ipv virussen of andere shit.
Op vrijdag 12 september 2003 20:36 schreef franske19 het volgende:[..]
Is het de bedoeling dat ik steaminstall.exe download als ik op de link druk
quote:Damn 114mb
Op vrijdag 12 september 2003 20:41 schreef Pardonlul het volgende:
Hier kun je ook dat filmpje downloaden.wel druk op dit moment
Weet iemand de specs van de machine waarop dit draaide? Zal wel met een ATI 9800 Pro zijn denk ik?
quote:9700 doet er niet voor onder denk ik zo...
Op zaterdag 13 september 2003 02:53 schreef TripleM het volgende:
Tering zeg, ik heb echt nog nooit zoiets gezien. Al een hoop fabrikanten beloofden dit soort effecten maar nooit zag het er zo levensecht uit als hier!Weet iemand de specs van de machine waarop dit draaide? Zal wel met een ATI 9800 Pro zijn denk ik?
Iemand nog meer opgevallen dat de FSAA ineens goed werkt?
quote:Nee niet eens op gelet, wat me wel weer opviel is de ongelofelijke sfeer die gecreeerd wordt zonder al teveel gezien te hebben. In SC had je al vrij goede (realistische ) lichteffecten maar dit slaat echt alles en die gurende wind OMG I can't wait, hebbe hebbe hebbe!
Op zaterdag 13 september 2003 08:25 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
9700 doet er niet voor onder denk ik zo...
Iemand nog meer opgevallen dat de FSAA ineens goed werkt?
quote:OMG!
Op vrijdag 12 september 2003 20:41 schreef Pardonlul het volgende:
Hier kun je ook dat filmpje downloaden.wel druk op dit moment
quote:Mjah, die schaduwen kunnen beter, maar licht filtering was perfect idd, maar ik ben benieuwd hoe deze engine gaat opboxen tegen de Doom3 engine in de toekomst (grootste voordeel van die engine is dat alles met hetzelfde lichtsysteem berekend wordt, naast de waanzinnige bumpmaps)
Op zaterdag 13 september 2003 08:54 schreef franske19 het volgende:[..]
Nee niet eens op gelet, wat me wel weer opviel is de ongelofelijke sfeer die gecreeerd wordt zonder al teveel gezien te hebben. In SC had je al vrij goede (realistische ) lichteffecten maar dit slaat echt alles en die gurende wind OMG I can't wait, hebbe hebbe hebbe!
quote:Nadeel is dan weer dat deze engine eigenlijk alleen geschikt is voor claustrofobische indoor lokaties. Terwijl de HL2 engine grote outdoor landschappen kan weergeven.
Op zaterdag 13 september 2003 13:33 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Mjah, die schaduwen kunnen beter, maar licht filtering was perfect idd, maar ik ben benieuwd hoe deze engine gaat opboxen tegen de Doom3 engine in de toekomst (grootste voordeel van die engine is dat alles met hetzelfde lichtsysteem berekend wordt, naast de waanzinnige bumpmaps)
quote:Dat moet nog bewezen worden. Het schijnt dat er een aantal grote Hell outdoor levels en en paar outdoor Mars levels in de planning zitten. We zullen zien.
Op zaterdag 13 september 2003 14:26 schreef franske19 het volgende:[..]
Nadeel is dan weer dat deze engine eigenlijk alleen geschikt is voor claustrofobische indoor lokaties. Terwijl de HL2 engine grote outdoor landschappen kan weergeven.
nieuwe HL2 filmpje ziet er echt uit, kan niet wachten om dit zelf te spelen, die sfeer!
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:44 schreef wc-eend het volgende:
?????? welk spel??
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:48 schreef Xrenity het volgende:
Deus Ex 2 bedoelt ie
Welke patch en verise moet ik hebben?
quote:Mjah, moet EN nog bewezen worden, EN nog lekker draaien...
Op zaterdag 13 september 2003 14:26 schreef franske19 het volgende:[..]
Nadeel is dan weer dat deze engine eigenlijk alleen geschikt is voor claustrofobische indoor lokaties. Terwijl de HL2 engine grote outdoor landschappen kan weergeven.
Far Cry zoekt tenminste een mooie tussenoplossing voor dit soort dingen: verschillende technieken voor verschillende situaties gebruiken...
quote:Het is altijd al stil geweest rondom Half-Life 2. Terwijl Doom3 met veel boembarie wordt aangekondigd zijn de jongens bij Valve lekker hard aan het doorwerken. Ik denk dat het voor 15 oktover in de winkels ligt.
Op maandag 22 september 2003 23:46 schreef vosss het volgende:
en komt ie nou nog steeds gewoon de 30ste uit of hoe heb ik dat?!
ik vind het namelijk akelig stil worden rondom HL2
quote:Die heb je van GOT
Op dinsdag 23 september 2003 01:45 schreef neggix het volgende:
Zo, Hopelijk is dat spel er binnen een week.
quote:Klopt. Staan altijd wel handige dingen
Op dinsdag 23 september 2003 02:17 schreef Refragmental het volgende:[..]
Die heb je van GOT
Ik post daar ook... onder Legion, een oude nick van me
quote:2 Oktober ga ik van uit.
Op dinsdag 23 september 2003 02:28 schreef S4ndro het volgende:
Ben benieuwd wanneer het spel in de winkel ligt
HALF-LIFE 2 OFFICIALLY DELAYED
By: Storm
I'm actually VERY excited to post this. Doug Lombardi, big wig from Valve has replied to my question concerning the release date. I guarantee you this responce is authentic and from Doug Lombardi himself. He CONFIRMS Half-Life 2 is being delayed beyond September 30th (told you so...again) to an unknown date.
The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date.
So I give about, oh, 4 hours after I post this for the world to end in a bitter storm of hatred. Oh well. It appears all the recent speculation, the going Gold rumors, the IRC chat, forum flames, can now come to an end regarding September 30th, and begin anew on some random date Joe Shmoe comes up with. WHY VALVE WHY!! Oh by the way, don't shoot the messanger. I'm just the bringer of bad news, not the source itself. Take your anger out on them, and don't find my address.
quote:En watvoor holiday moet dat zijn dan? de kerstholiday
Op woensdag 24 september 2003 07:58 schreef Darklight het volgende:
En hij is uitgesteldHALF-LIFE 2 OFFICIALLY DELAYED
By: StormI'm actually VERY excited to post this. Doug Lombardi, big wig from Valve has replied to my question concerning the release date. I guarantee you this responce is authentic and from Doug Lombardi himself. He CONFIRMS Half-Life 2 is being delayed beyond September 30th (told you so...again) to an unknown date.
The previously announced September 30th release date for Half-Life 2 is being pushed back. We are currently targeting a holiday release, but do not have a specific "in-store" date to share at this time. We will release that information as soon as we have confirmed a new date.
So I give about, oh, 4 hours after I post this for the world to end in a bitter storm of hatred. Oh well. It appears all the recent speculation, the going Gold rumors, the IRC chat, forum flames, can now come to an end regarding September 30th, and begin anew on some random date Joe Shmoe comes up with. WHY VALVE WHY!! Oh by the way, don't shoot the messanger. I'm just the bringer of bad news, not the source itself. Take your anger out on them, and don't find my address.
En vervolgens rond december 3 topgames ineens aanschaffen...
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:58 schreef Amos het volgende:
Nu maar hopen dat Valve meer samen gaat werken met nvidia, zodat hun kaarten beter presteren. Grote kans dat dat de grootste reden is dat de game is uitgesteld, Nvidia heeft dat vast herhaald gevraagd.
Nvidia had maar goede kaarten moeten bakken zodat Valve niet zoveel moest doen om het speelbaar te houden...
quote:Ik doe het nvidia niet na en ik neem aan dat die piepels daar evengoed gewoon hun best doen
Op woensdag 24 september 2003 10:02 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Nvidia had maar goede kaarten moeten bakken zodat Valve niet zoveel moest doen om het speelbaar te houden...
quote:Ati deed het alleen beter vanuit een mindere positie...
Op woensdag 24 september 2003 11:17 schreef vosss het volgende:[..]
Ik doe het nvidia niet na en ik neem aan dat die piepels daar evengoed gewoon hun best doen
Dan rest de vraag natuurlijk hoe betrouwbaar dit screenshot is
http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=2bee9a44092761d8d4dcff0978c30586&threadid=43226&perpage=25&pagenumber=73
-edit- Ook dit is weer een hoax. Ga er voorlopig maar vanuit dat HL2 flink uitgesteld is.
Zijn tot nu toe dus alleen nog maar rumors.
Ik kan ook makkelijk een geheel verhaal typen en erboven plakken "OFFICIAL!!"
Ik wacht wel tot Valve zelf wel wat zegt.
quote:Zo rond de kerst
Op woensdag 24 september 2003 14:41 schreef Refragmental het volgende:
Maar nog geen officieel bericht van Valve zelf?Zijn tot nu toe dus alleen nog maar rumors.
Ik kan ook makkelijk een geheel verhaal typen en erboven plakken "OFFICIAL!!"
Ik wacht wel tot Valve zelf wel wat zegt.
serieus: ik "denk" dat het idd is uitgesteld, maar ik "hoop"natuurlijk van niet, dit spel is een must-have en ik must hem zo snel mogelijk have-en
quote:Tot nu toe heeft blijkbaar maar 1!! nieuwssite het "delay"-bericht ontvangen, lijkt me zeer sterk dat Valve de delay zo zou aankondigen.
Op woensdag 24 september 2003 14:48 schreef vosss het volgende:[..]
Zo rond de kerst
serieus: ik "denk" dat het idd is uitgesteld, maar ik "hoop"natuurlijk van niet, dit spel is een must-have en ik must hem zo snel mogelijk have-en
quote:hmmz, ik dacht dat het meerdere sites waren die dat bericht al hadden gekregen
Op woensdag 24 september 2003 14:52 schreef Refragmental het volgende:[..]
Tot nu toe heeft blijkbaar maar 1!! nieuwssite het "delay"-bericht ontvangen, lijkt me zeer sterk dat Valve de delay zo zou aankondigen.
Misschien ligt Half-life 2 van het weekend al in de voorverkoop in het beursgebouw in eindhoven
quote:Welke gast en op welke site?
Op woensdag 24 september 2003 15:14 schreef FritsFlits het volgende:
Die gast van Valve had het bericht goedgekeurd, dus...
quote:http://www.halflife2.net
Op woensdag 24 september 2003 15:17 schreef Refragmental het volgende:[..]
Welke gast en op welke site?
Wat daar staat lijkt me toch wel genoeg
Helaas
quote:Hij schijnt al te draaien (vraag me niet hoe) op een 700mhz en een gforce2tje ofzo
Op donderdag 25 september 2003 10:14 schreef blieblie het volgende:
Jammer dattie pas goed draait op een P2Ghz.
Ach jaah, heb ik weer het 1 en het ander te upgraden.
quote:Ik heb Gf2 met 1,2Ghz Athlon.
Op donderdag 25 september 2003 10:16 schreef L3IPO het volgende:[..]
Hij schijnt al te draaien (vraag me niet hoe) op een 700mhz en een gforce2tje ofzo
Maar wat kost een upgreadje nu nog? 400 euro ofzo
quote:Valt wel mee
Op donderdag 25 september 2003 10:24 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik heb Gf2 met 1,2Ghz Athlon.
Maar ik heb op de planning staan: 9700Pro met een Pentium4 3,0Ghz. En dat zit ietsjes boven de 400 euro.
quote:ietsjes??
Op donderdag 25 september 2003 10:24 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik heb Gf2 met 1,2Ghz Athlon.
Maar ik heb op de planning staan: 9700Pro met een Pentium4 3,0Ghz. En dat zit ietsjes boven de 400 euro.
quote:Dat ietsjes van jou vind ik nogal een ruim begrip!
ATi Radeon 9700 Pro 128MB DDR ¤320,-
Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, Boxed) ¤425,-bron: www.tweakers.net/pricewatch
quote:je vergeet moederbord en ddr-ram
Op donderdag 25 september 2003 11:38 schreef vosss het volgende:[..]
ietsjes??
[..]Dat ietsjes van jou vind ik nogal een ruim begrip!
quote:omdatttttt, euh... ik vermoed dat de Pentium 3,0Ghz sneller is
Op donderdag 25 september 2003 10:40 schreef L3IPO het volgende:[..]
Valt wel mee
Waarom geen amd voor minder geld
En ik veel relatief zware applicaties tegelijk draai en dat HyperThreading me wel enigszins okee in de oren klinkt en daarnaast die 800Mhz bus snelheid(?) wel prima is, daar kan AMD niet aan tippen met hun top van 400Mhz.
Maar dan kan ik iig Half Life in de modus draaien
.
De planning is dat ik het hele systeem omstreeks Januari compleet heb (omstreeks HCC de videokaart, omstreeks Januari, Ram, CPU en Moederbord.)
quote:Dat kan ik ook wel met mijn AMD 2800+ en Radeon9800pro
Op donderdag 25 september 2003 12:48 schreef blieblie het volgende:[..]
Maar dan kan ik iig Half Life in demodus draaien
.
quote:Juist, MIJ hoor je nie klagen dat de boel uitgesteld is
Op donderdag 25 september 2003 13:29 schreef neggix het volgende:
L33t Tw34k3rs HierNovember HCC
december Hl2
Mooie timing opzich
quote:MIJ wel.. net een nieuwe PC voor half-life2, gaan ze hem uitstellen
Op donderdag 25 september 2003 13:30 schreef blieblie het volgende:[..]
Juist, MIJ hoor je nie klagen dat de boel uitgesteld is
quote:Hmmm dat is nog 200 mhz te veel.
Op donderdag 25 september 2003 10:16 schreef L3IPO het volgende:[..]
Hij schijnt al te draaien (vraag me niet hoe) op een 700mhz en een gforce2tje ofzo
Maar wat kost een upgreadje nu nog? 400 euro ofzo
Tis een op 3,8GHz lopende Intel. Ultiem lijkt me zo
voor meer info: http://www.go-l.com/desktops/machl38/features/index.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 25-09-2003 16:22]
quote:Dan ben je gewoon GEEN PC gamer... De afgelopen 2 jaar werd die snelheids-range gewoon onspeelbaar
Op donderdag 25 september 2003 16:15 schreef nikanoru het volgende:[..]
Hmmm dat is nog 200 mhz te veel.
quote:Ik merk het vanzelf als de Dynabyte me belt... Scheelt een hoop gezeik, plus dat het spel toch pas af is als het af is (najah, grotendeels dan
Op donderdag 25 september 2003 16:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Uitgesteld, niet uitgesteld...
Ik weet het niet mer
quote:dat is de toekomst
Op donderdag 25 september 2003 16:21 schreef Dezz het volgende:
Ik zou gewoon deze pc kopen als ik jullie wasTis een op 3,8GHz lopende Intel. Ultiem lijkt me zo
voor meer info: http://www.go-l.com/desktops/machl38/features/index.htm
quote:Koop dan voor hetzelfde geld een Athlon 64 3200+
Op donderdag 25 september 2003 12:48 schreef blieblie het volgende:[..]
omdatttttt, euh... ik vermoed dat de Pentium 3,0Ghz sneller is
.
En ik veel relatief zware applicaties tegelijk draai en dat HyperThreading me wel enigszins okee in de oren klinkt en daarnaast die 800Mhz bus snelheid(?) wel prima is, daar kan AMD niet aan tippen met hun top van 400Mhz.
Maar dan kan ik iig Half Life in de
modus draaien
.
De planning is dat ik het hele systeem omstreeks Januari compleet heb (omstreeks HCC de videokaart, omstreeks Januari, Ram, CPU en Moederbord.)
Tegen januarie zijn die dingen al een stuk goedkoper en zullen moederborden ook al redelijk verkrijgbaar zijn.
Pleur er wat snel DDR geheugen bij, een leuke videokaart, een geluidskaart (Audigy 2) en een SATA schijf en je hebt een topsysteem.
In iedergeval heb je totaal geen CPU bottleneck meer met een Athlon64 3200+
Hier meer info over de Athlon64 3200+ die een paar dagen geleden released werd door AMD.
http://www.tweakers.net/nieuws/28882
quote:Hmmmmmmm, moeilijk.....
Op donderdag 25 september 2003 16:33 schreef Refragmental het volgende:[..]
Koop dan voor hetzelfde geld een Athlon 64 3200+
Die trekt zelfs een P4 3.2ghz EE met gemak eruit, dus die P4 3.0 Ghz stelt niks voor tegenover dit beest, en hij kost "maar" 499 euro.Tegen januarie zijn die dingen al een stuk goedkoper en zullen moederborden ook al redelijk verkrijgbaar zijn.
Pleur er wat snel DDR geheugen bij, een leuke videokaart, een geluidskaart (Audigy 2) en een SATA schijf en je hebt een topsysteem.In iedergeval heb je totaal geen CPU bottleneck meer met een Athlon64 3200+
Hier meer info over de Athlon64 3200+ die een paar dagen geleden released werd door AMD.
http://www.tweakers.net/nieuws/28882
Had ik net gekozen wat het werd .
Oh, en het enige wat er vervangen gaat worden is mobo, proc, ram en videokaart. Voor de rest ben ik nog aardig tevreden met de huidige setup.
quote:of koop dan gewoon een dual XP 2800(4,5Ghz)=€ 380
Op donderdag 25 september 2003 22:15 schreef blieblie het volgende:[..]
Hmmmmmmm, moeilijk.....
Damn, nog een dilemma.
Had ik net gekozen wat het werd
.
Oh, en het enige wat er vervangen gaat worden is mobo, proc, ram en videokaart. Voor de rest ben ik nog aardig tevreden met de huidige setup.
quote:Dual is onzin.
Op donderdag 25 september 2003 22:30 schreef Christian het volgende:[..]
of koop dan gewoon een dual XP 2800(4,5Ghz)=€ 380
dan weet je zeker dat die lekker draaid
De Athlon64 3200+ is gewoon DE top nu op gaming gebied.
Athlon64 51FX is beter, maar die heeft registered ram nodig, en ik denk niet dat deze jongen daar genoeg geld voor heeft
quote:Mijn pa wel
Op donderdag 25 september 2003 23:20 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dual is onzin.
Wordt niet altijd ondersteund en kost ook meer onderhoud.De Athlon64 3200+ is gewoon DE top nu op gaming gebied.
Athlon64 51FX is beter, maar die heeft registered ram nodig, en ik denk niet dat deze jongen daar genoeg geld voor heeft
Maar zonder dollen, wat voor ram heeft die Athlon 64 eigenlijk nodig? En het is zoals ik begrijp een 64 bits proc (2^64e macht) maar welke programma's ondersteunen dat, want alles is toch nog 32 bit? (op een 64 bit windows versie na dan)
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Naai het ventje nou niet zo op jongens... een XP 2200+ voldoet PRIMA met een 9700 non pro...512MB DDR erin en he's set...
quote:Half-life 2 komt ook een 64 bits versie van uit
Op donderdag 25 september 2003 23:25 schreef blieblie het volgende:[..]
Mijn pa wel
Maar zonder dollen, wat voor ram heeft die Athlon 64 eigenlijk nodig? En het is zoals ik begrijp een 64 bits proc (2^64e macht) maar welke programma's ondersteunen dat, want alles is toch nog 32 bit? (op een 64 bit windows versie na dan)
quote:En wat zal het verschil zijn met een 32bit versie dan?
Op vrijdag 26 september 2003 08:36 schreef vosss het volgende:[..]
Half-life 2 komt ook een 64 bits versie van uit
quote:Het zal alleen snelheid zijn. Bij de eerste tests was de proc in 64 bits zo'n 10 tot 260!!!! procent sneller als in 32 bits. Alleen jammer is dus dat er de eerst komende tijd weinig 64 bits games zullen uitkomen. (Van farcry is trouwens wel een 64 bits versie aangekondigt).
Op vrijdag 26 september 2003 09:49 schreef nikanoru het volgende:[..]
En wat zal het verschil zijn met een 32bit versie dan?
Puur en alleen snelheid? Of ook nog grafisch iets?
quote:Lees eens wat reviews van de Athlon64 3200+ en de Athlon64 51FX, zit heel veel interresante info tussen.
Op donderdag 25 september 2003 23:25 schreef blieblie het volgende:[..]
Mijn pa wel
De Athlon64 3200+ kan gewone normale DDR ram gebruiken.
De Athlon64 51FX daarentegen kan alleen speciale registered ddr ram gebruiken, en dit is ook ontzettend duur.
quote:Ik zal es kijken
Op vrijdag 26 september 2003 14:40 schreef Refragmental het volgende:[..]
Lees eens wat reviews van de Athlon64 3200+ en de Athlon64 51FX, zit heel veel interresante info tussen.
De Athlon64 3200+ kan gewone normale DDR ram gebruiken.
De Athlon64 51FX daarentegen kan alleen speciale registered ddr ram gebruiken, en dit is ook ontzettend duur.
quote:Dat kan wel gigantisch oplopen dan!
Op vrijdag 26 september 2003 11:23 schreef kipknots het volgende:[..]
Het zal alleen snelheid zijn. Bij de eerste tests was de proc in 64 bits zo'n 10 tot 260!!!! procent sneller als in 32 bits. Alleen jammer is dus dat er de eerst komende tijd weinig 64 bits games zullen uitkomen. (Van farcry is trouwens wel een 64 bits versie aangekondigt).
quote:Dat klopt... maar je kunt beter nu een 64 bits CPU kopen dan een al redelijk verouderde 32bits CPU.
Op vrijdag 26 september 2003 18:28 schreef nikanoru het volgende:[..]
Dat kan wel gigantisch oplopen dan!
![]()
Maar is het niet zo dat als je nu een 64bit proc. koopt er op het moment dat er genoeg aplicaties daarvoor zijn, er alweer betere en goedkopere 64bits procs. zijn?
Een Pentium4 is vaak duurder dan een splinternieuwe Athlon64 3200+.
quote:64 bits is wel duurder en 32 bits kan ook nog best vind ik
Op vrijdag 26 september 2003 19:09 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dat klopt... maar je kunt beter nu een 64 bits CPU kopen dan een al redelijk verouderde 32bits CPU.
Een Pentium4 is vaak duurder dan een splinternieuwe Athlon64 3200+.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |