1. Mooie natuur, heuvelachtig gebied.
2. Belang economie (Nedcar, DSM, Oce, toerisme)
3. Den Schonen mensen
4. Kunnen goed met Duitsers en Belgen opschieten.
5. Ligt Centraler in Europa dan de Randstad.
6. Mooiste stad van het land -> Maastricht.
7. De mensen behoren steevast tot de meest intelligente Nederlanders (na Utrecht en Brabant. Bron: IQ-test. (
)
8. Limburgse vlaaien.
9. Bennie Nijman
10. het mooiste volkslied:
Waar in 't bronsgroen eikenhout,
't Nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld,
't lied des leeuwriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt,
Langs de beekjes boord;
(Keerzang)
Daar is mijn Vaderland;
Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn Vaderland;
Limburgs dierbaar oord !
Waar de brede stroom der Maas,
Statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas,
Kostlijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos,
Overheerlijk gloort
Waar der vaadren schone taal,
Klinkt met heldre kracht;
Waar men kloek en fier van aard,
Vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon,
't Hart des volks bekoort
Waar aan 't Oud Oranjehuis,
't Volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland,
Een in vreugd en trouw;
Trouw aan plicht en trouw aan God,
Heerst van Zuid tot Noord.
Kan nog wel uren door gaan!
ik denk dat de belangrijkste punten wel genoemd hebt
Ik werk hier in Braband en die gasten hier zitten ook steeds me lastig te vallen omdat ik een Limbolander ben.
Kom op zeg! dit wil je je landgenoten toch niet aandoen!!!
quote:Overtuig hen ervan dat we samen een sterk front vormen tegen Den Hollanders.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:49 schreef Blacklander het volgende:
haha, das een mooie.Ik werk hier in Braband en die gasten hier zitten ook steeds me lastig te vallen omdat ik een Limbolander ben.
quote:Limburgs is geen officiele taal. Het is gewoon dialect.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:50 schreef Dezz het volgende:
Er is een heeeeeeel belangrijk minpunt aan Limland, namelijk de taal!!Kom op zeg! dit wil je je landgenoten toch niet aandoen!!!
quote:Die gifbelt die ze DSM noemen mogen ze wat mij betreft best opdoeken. Het zorgt voor werkgelegenheid maar daar is ook alles mee gezegd.
En ja ik kom uit Limburg
[Dit bericht is gewijzigd door Bloemkool op 20-05-2003 14:55]
quote:ze zijn gewoon jaloers
Op dinsdag 20 mei 2003 14:49 schreef Blacklander het volgende:
haha, das een mooie.Ik werk hier in Braband en die gasten hier zitten ook steeds me lastig te vallen omdat ik een Limbolander ben.
quote:*eens
Op dinsdag 20 mei 2003 14:52 schreef Bloemkool het volgende:[..]
Limburgs is geen officiele taal. Het is gewoon dialect.
En als je over dat dialect klaagt vertel dan even over welke streek het gaat.
Dialect uit Vaals klinkt anders dan dat uit Maastricht of iets uit het noorden van Limburg.
quote:sterker nog, limurgs bestaat officieel volgens mij niet eens...
Dialect uit Vaals klinkt anders dan dat uit Maastricht of iets uit het noorden van Limburg.
quote:Alsof plat Amsterdams, Rotterdams, Utrechts of Fries dan zo'n lekker taaltje is wil je zeggen?
Geplaatst door Dezz op dinsdag 20 mei 2003 14:50Er is een heeeeeeel belangrijk minpunt aan Limland, namelijk de taal!!
Kom op zeg! dit wil je je landgenoten toch niet aandoen!!!
quote:Maar goed, als hollander kan ik wel stellen dat het Limburgs beter te verdragen is dan het Brabants
Er is een heeeeeeel belangrijk minpunt aan Limland, namelijk de taal!!Kom op zeg! dit wil je je landgenoten toch niet aandoen!!!
quote:En toch heeft elke stad hun eigen woordenlijst en naam. Het Heerlens is een mengsel van gewoon dialect en Hollands geworden. Daarom is er ook een soort van rivaliteit tussen Kerkrade en Heerlen. Kerkrade is nog wel typisch Limburgs
Op dinsdag 20 mei 2003 14:54 schreef Fliepke het volgende:[..]
sterker nog, limurgs bestaat officieel volgens mij niet eens...
dat is iets wat den hollanders hebben uitgevonden
Dat maakt de provincie ook erg bijzonder.
quote:En wat slagbomen in de buurt van de afslag Budel zodat al die Ollanders een kaartje moeten kopen voordat ze in ons mooie "landje" mogen
Op dinsdag 20 mei 2003 14:56 schreef beerten het volgende:
Stichting POL!!! Prikkeldraad om Limburg!!!
quote:Heerlen is ook al veel ouder dan de meeste Hollandse steden. Men was hier gewoon veel verder (met dank aan de Romeinen).
Op dinsdag 20 mei 2003 14:56 schreef ArmaniMania het volgende:
Ach feit blijft wel dat Maastricht de oudste stad van Nederland is, en dus wel degelijk bij Nederland hoort...
quote:nr 4, 5, 6, 9 en 10 zijn voor mij juist minpunten van Limburg. En nr 1, 2, 3, en 7 zijn nogal van die dingen waar je limburg niet voor nodig hebt
Op dinsdag 20 mei 2003 14:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overtuig in dit topic den verrekte Hollenders waarom Limburg zo top is:1. Mooie natuur, heuvelachtig gebied.
3. Den Schonen mensen
7. De mensen behoren steevast tot de meest intelligente Nederlanders (na Utrecht en Brabant. Bron: IQ-test. (![]()
![]()
)
8. Limburgse vlaaien.
9. Bennie Nijman
11. Pinkpop
Verder is een redelijk deel van Nederland afhankelijk van de infrastructuur van Limburg, mochten ze naar het Zuiden willen.
quote:Om de aardige mensen:
Limburg, waarom moeten we er blij mee zijn?
quote:Ooit eens door een Limburger verkracht of zo?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Al die zachte G-sprekers zitten daar, dus kan je ze mooi ontwijken.
**je bent rowwen hèze vergeten... of isda niet limburgs?
btw, benny nijman is geen argument
quote:Rowwen Heze komt uit America.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:06 schreef jdmorpheus het volgende:
Limburrug (met zagte gee) unite!!**je bent rowwen hèze vergeten... of isda niet limburgs?
quote:Klopt ja.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ooit eens door een Limburger verkracht of zo?
Er kan echt helemaal niks positiefs van af of zo...
quote:Haha, nee Bennie Nijman is inderdaad een nonargument..
Op dinsdag 20 mei 2003 15:06 schreef jdmorpheus het volgende:
Limburrug (met zagte gee) unite!!**je bent rowwen hèze vergeten... of isda niet limburgs?
en Rowen Heze komt uit Noord-Limburg.. maar dat is ook Limburg...
quote:Dat een Belg vaag praat, oke het is een buitenlander.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:41 schreef Kreator het volgende:
De mentaliteit vd gem. limburger is om te huilen. Het van nature achterbakse minne gedrag. Daarbij is het accent (ja, het is allemaal even erg) ook om te huilen, net als het tempo waarin woorden worden uitgesproken. Tevens zijn de woorden die dan wel worden gebruikt bedroevend. Verder ligt limburg meer in zowel belgie als duitsland, dus wat mij betreft is het op zeeland na de kloterigste provincie van nederland. Friesland is een goede 3e trouwens.
quote:Maar wij hebben autoindustrie
De mentaliteit vd gem. limburger is om te huilen. Het van nature achterbakse minne gedrag. Daarbij is het accent (ja, het is allemaal even erg) ook om te huilen, net als het tempo waarin woorden worden uitgesproken. Tevens zijn de woorden die dan wel worden gebruikt bedroevend. Verder ligt limburg meer in zowel belgie als duitsland, dus wat mij betreft is het op zeeland na de kloterigste provincie van nederland. Friesland is een goede 3e trouwens.
quote:Maar wij lopen niet 10 jaar achter en praten normaal
Op dinsdag 20 mei 2003 15:45 schreef Pushit het volgende:[..]
Maar wij hebben autoindustrie
quote:Limburgs is wel een officiele taal, het heeft een erkenning als minderheidstaal. Dialecten daarvan zijn dan weer Venloos of Maastrichts.
quote:Ook zoiets doms.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:10. het mooiste volkslied:
Waar in 't bronsgroen eikenhout,
't Nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld,
Langs de beekjes boord;
Een volkslied, is van een land.
Niet elke domme provincie die denkt bijzonder te zijn
quote:Normaal???
Op dinsdag 20 mei 2003 15:46 schreef The-What het volgende:[..]
Maar wij lopen niet 10 jaar achter en praten normaal
En achterlopen? Veer sund jeweun veul jemüdlicher
quote:Ik zeg toch dat je het heel handig is dat ze allemaal daar zitten en je het dus goed kan ontwijken? Das positief
Op dinsdag 20 mei 2003 15:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ooit eens door een Limburger verkracht of zo?
Er kan echt helemaal niks positiefs van af of zo...
quote:Ja gezellig elke avond met je moeder op de bank thee drinken
Op dinsdag 20 mei 2003 15:47 schreef Pushit het volgende:En achterlopen? Veer sund jeweun veul jemüdlicher
quote:Wij hebben tenminste geen volkslied waarin we zowat de hele wereld de kont kussen
Op dinsdag 20 mei 2003 15:47 schreef The-What het volgende:[..]
Ook zoiets doms.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:47 schreef Pushit het volgende:Veer sund jeweun veul jemüdlicher
Ja, wat je zegt
quote:Nah me moeder is alcoholist en ik ben een junk, Heerlen hè
Op dinsdag 20 mei 2003 15:48 schreef The-What het volgende:[..]
Ja gezellig elke avond met je moeder op de bank thee drinken
quote:In A'dam, R'dam, Den Haag, Utrecht, alles in de Randstad lacht je recht in je bek uit, hahahaa
Op dinsdag 20 mei 2003 15:48 schreef Pushit het volgende:[..]
Wij hebben tenminste geen volkslied waarin we zowat de hele wereld de kont kussen
Volkslied...
Heb je ook een trui met *LIMBURG* aan?
quote:Misschien omdat het grotendeels tussen België en Duitsland ligt?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:44 schreef The-What het volgende:[..]
Dat een Belg vaag praat, oke het is een buitenlander.
Waarom mensen in Brabant/Limburg zo praten is me altijd nog een raadsel
Het taalgebied is ontzettend bijzonder want buiten de Vlaamse en Duitse invloeden zijn er ook nog de Franse invloeden die je vooral in de regio Maastricht nog goed kunt afleiden.
Het grote voordeel is dat Limburgers sneller de Duitse taal leren. En als een Limburger Duits (en ook wel Engels) spreekt dan is dat veel minder irritant dan dat knullige verhollandse Engels/Duits. De Limburgse taal (of het Limburgse dialect eigenlijk) wordt ook met veel meer overtuiging uitgesproken. Net zoals de Duitse en de Engelse taal worden woorden op een overdreven manier gebracht. In tegenstelling tot het Nederlands, dat echt binnemonds gemompel is.
quote:volks·lied (het ~)
Op dinsdag 20 mei 2003 15:47 schreef The-What het volgende:[..]
Ook zoiets doms.
quote:Wel een Limburgse vlag met het wapen van Hoensbroek erop in de cabine van me vrachtwagen, jullie lachen maar
Op dinsdag 20 mei 2003 15:50 schreef The-What het volgende:[..]
In A'dam, R'dam, Den Haag, Utrecht, alles in de Randstad lacht je recht in je bek uit, hahahaa
Volkslied...
Heb je ook een trui met *LIMBURG* aan?
* Pushit is proud
quote:Typisch boers, alles wat in het boekje staat, naleven.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:52 schreef Lortnoc het volgende:volks·lied (het ~)
1 lied dat symbolisch een volk vertegenwoordigt
quote:Je maakt jezelf echt belachelijk met je uitspraken, maargoed jou keus
Op dinsdag 20 mei 2003 15:54 schreef The-What het volgende:[..]
Typisch boers, alles wat ik het boekje staat, naleven.
quote:is dat zooo... hmmz kan hoor.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:46 schreef freako het volgende:[..]
Limburgs is wel een officiele taal, het heeft een erkenning als minderheidstaal. Dialecten daarvan zijn dan weer Venloos of Maastrichts.
quote:Tevens is het accent ook best handig. Dat voorkomt een vertroebeling van het Nederlandse ras, omdat herkenning en aversie reeds bij het eerste woord beginnen te borrelen.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik zeg toch dat je het heel handig is dat ze allemaal daar zitten en je het dus goed kan ontwijken? Das positief
quote:dat heet cultuur, met jullie tulpen en kazen die jullie uit andere culturen gejat hebben.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:54 schreef The-What het volgende:[..]
Typisch boers, alles wat in het boekje staat, naleven.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Misschien omdat het grotendeels tussen België en Duitsland ligt?
![]()
Het taalgebied is ontzettend bijzonder want buiten de Vlaamse en Duitse invloeden zijn er ook nog de Franse invloeden die je vooral in de regio Maastricht nog goed kunt afleiden.
Het grote voordeel is dat Limburgers sneller de Duitse taal leren. En als een Limburger Duits (en ook wel Engels) spreekt dan is dat veel minder irritant dan dat knullige verhollandse Engels/Duits. De Limburgse taal (of het Limburgse dialect eigenlijk) wordt ook met veel meer overtuiging uitgesproken. Net zoals de Duitse en de Engelse taal worden woorden op een overdreven manier gebracht. In tegenstelling tot het Nederlands, dat echt binnemonds gemompel is.
quote:Jij moet echt een zwaar leven hebben, he?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:55 schreef Kreator het volgende:[..]
Tevens is het accent ook best handig. Dat voorkomt een vertroebeling van het Nederlandse ras, omdat herkenning en aversie reeds bij het eerste woord beginnen te borrelen.
quote:Spreek jij die 'echt' nu uit als 'asjt'?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Jij moet echt een zwaar leven hebben, he?
quote:Wij creëren een eigen cultuur, zonder iets wat ergens geschreven staat.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dat heet cultuur, met jullie tulpen en kazen die jullie uit andere culturen gejat hebben.
Niet afreageren omdat je daar 10 jaar achterloopt.
quote:De wrok komt toch echt van jullie kant hoor, dus gooi het eruit.... jaloers ofzo?
Op dinsdag 20 mei 2003 15:58 schreef The-What het volgende:[..]
Wij creëren stelen een eigen cultuur, zonder iets wat ergens geschreven staat.
Niet afreageren omdat je daar 10 jaar achterloopt.
quote:Ja waarom denk je dat ie niet van de andere kant komt?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:01 schreef Pushit het volgende:De wrok komt toch echt van jullie kant hoor
quote:Het blijkt zelfs nog iets anders te liggen:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:55 schreef Fliepke het volgende:[..]
is dat zooo... hmmz kan hoor.
maar lijkt me nogal lastig omdat als taal te definieren...
quote:Bron
Naar het Limburgse taalgebied zijn door de jaren heen vaak diepgaande dialectonderzoeken gehouden. Dit heeft te maken met de ingewikkelde samenstelling ervan. Niet alleen strekt het zich uit over drie landen, het markeert ook nog eens een overgangsgebied tussen het zogenaamde Nederfrankisch (waaronder het Nederlands) en het Centraalfrankisch (waaronder enkele Duitse dialecten vallen).Het Limburgs kenmerkt zich dus door een grote mate van afstand tot het Nederlands, maar heeft daar ook duidelijke overeenkomsten mee, vooral met de zuidelijke dialecten. Ook zijn in het Limburgs uitdrukkingen en grammaticale constructies behouden gebleven die in het Nederlands al eeuwen niet meer voorkomen, zoals bijvoorbeeld de naamvallen. Voor meer over de eigenaardigheden, maatschappelijke en culturele status van deze taal, zie de situatieschets.
De Limburgse taal is een zelfstandige en volwaardige, aan het Duits en Nederlands verwante taal. Het heeft een andere oorsprong dan het Nederlands en bestrijkt een vrij groot gebied. In Limburg spreken ongeveer een miljoen mensen Limburgs en het taalgebied strekt zich over drie landen uit: België, Duitsland (gemeente Zelfkant) en Nederland.
De Limburgse taal wordt door velen aangeduid als "de Limburgse dialecten". Dit is onjuist, want een dialect is een afgeleide van een zelfstandige en volwaardige taal. Het Limburgs, echter, is een onder het Europees Handvest voor streektalen of talen van minderheden erkende taal. Het doel van dit Handvest is het beschermen en het versterken van de niet-dominerende talen in Europa. Belangrijk evenwel, voor de afbakening van het begrip dialect, zijn de criteria die het "European Bureau for Lesser Used Languages" (onderdeel van de Europese Unie en verbonden aan de Raad van Europa, met een eigen positie binnen de UNESCO) hiervoor hanteert: "dialecten richten zich wat betreft de woordenschat, de zinsbouw en de spelling naar de standaardtaal." Geen van deze drie criteria is op de Limburgse taal van toepassing. Bovendien heeft het Limburgs, zoals hierboven vermeld, een formele status als taal. Hieruit kan men concluderen, dat het Limburgs geen dialect is, laat staan een dialect van het Nederlands, zoals sommige landgenoten plegen te denken, maar één taal.
Wat hier abusievelijk met "Limburgse dialecten" wordt aangeduid, zijn in werkelijkheid varianten en tongvallen van de Limburgse taal (elke taal kent deze verschijnselen):Een variant is een deel van een bepaalde taal, dat zich door een bijzonder kenmerk, anders dan op grond van klanksynoniemen, van een ander deel van die taal onderscheidt. Dit begrip heeft betrekking op de woordvorm (bepaald door de consonanten). Ten oosten van de Panninger Linie wordt bijvoorbeeld de s~ in zekere gevallen als een sj~ uitgesproken (sjtraot, sjmiete), en ten zuiden als een scherpe s~ (straot, smiete).
Een tongval is een lokale uitspraak van hetzelfde woord binnen een bepaalde taal op grond van klanksynoniemen. Dit begrip heeft betrekking op de woordklank (bepaald door de vocalen). Het Limburgse woord voor groot kent bijvoorbeeld karakteristieke streekgebonden klanken: groet, groeët, grwat, enzovoort.
quote:nee, zoals ik ergens anders al zei: ik heb me aangepast aan mijn huidige omgeving (ik ga nu om met mensen uit heel Nederland) en daardoor heb ik mijn Limburgse accent een beetje weggewerkt. Soms zeggen Limburgers dan dat het te merken is dat ik nu met 'Hollender' om ga. Ik vind het niet meer dan logisch dat je je aanpast aan je omgeving. Maar je roots moet je natuurlijk nooit verloochenen. Ik spreek thuis nog altijd Landgraafsplat (ergens tussen Heerlens en Kerkraads in).
Op dinsdag 20 mei 2003 15:57 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Spreek jij die 'echt' nu uit als 'asjt'?
Overigens is mijn Landgraafsplat uniek. Het zit vol met Nederlandse woorden omdat ik op een basisschool zat waar vrijwel alleen Nederlands sprekende kinderen zaten en onderling dus niet een dialect gebruikte.
Het is interessant te zien waar het allemaal vandaan komt. Maar ik geloof graag dat het nu in de grote steden ook gebeurt met allochtonen mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 20-05-2003 16:06]
quote:Thanks!
Op dinsdag 20 mei 2003 16:03 schreef freako het volgende:[..]
Het blijkt zelfs nog iets anders te liggen:
[..]
quote:Ja, wij hebben dit topic geopend he?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:01 schreef Pushit het volgende:[..]
De wrok komt toch echt van jullie kant hoor
quote:Neej van Fries word je vrolijk?
quote:Klompen
Op dinsdag 20 mei 2003 16:03 schreef The-What het volgende:[..]
Ja waarom denk je dat ie niet van de andere kant komt?
Jullie zijn blij nog iets anders dan klompen en klei te zien
quote:Inderdaad!
Op dinsdag 20 mei 2003 16:06 schreef Fliepke het volgende:[..]
Thanks!
Hier heb ik nog eens wat aan![]()
quote:En de klompen zijn niet eens typisch Nederlands!
Op dinsdag 20 mei 2003 16:07 schreef Pushit het volgende:[..]
Klompen
die achterlijke dingen komen toch echt wel van jullie hoor
quote:Wie loopt er nu nog in?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:07 schreef Pushit het volgende:[..]
Klompen
die achterlijke dingen komen toch echt wel van jullie hoor
quote:Helemaal mee eens!
Op dinsdag 20 mei 2003 16:10 schreef Blacklander het volgende:
wat een prutsers. Als jullie achterbakse hollanders ons een tweehonderd jaar geleden niet links hadden laten liggen waren we geen 10 jaar achter geweest (wat trouwens ook een hoop b*llsh*t is). Wij hebben dus de afgelopen tweehonderd jaar harder gewerkt aan verbetering dan de hollenders
Lang leve de Limbo's!!!
quote:Ben je überhaupt wel eens in Limburg geweest?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:09 schreef The-What het volgende:[..]
Wie loopt er nu nog in?
Alles beter dan "faka swa, alles goet jonguh | nono boom tranga"
Tenminste dat hoor ik overal als ik weer eens in R'dam kom. (Ja 5 jaar gewoond en als me dochter er niet woonde zou ik nooit meer naar dat ******hol terug willen )
Anyway:
Koempels & Aspergekwekers unite!
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 20-05-2003 16:18]
quote:Glück auf
Op dinsdag 20 mei 2003 16:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Koempels & Aspergekwekers unite!
quote:Het mooiste uit Den Haag: de trein naar Heerlen
Op dinsdag 20 mei 2003 16:19 schreef Pushit het volgende:
Jullie weten toch wat het mooiste is van Holland hè......De weg terug naar Limburg
quote:Eh, je hebt toch geen hekel aan allochtonen he? Dan wordt Toffe_Ellende boos.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:16 schreef Pushit het volgende:
Alles beter dan "faka swa, alles goet jonguh | nono boom tranga"Tenminste dat hoor ik overal als ik weer eens in R'dam kom. (Ja 5 jaar gewoond en als me dochter er niet woonde zou ik nooit meer naar dat ******hol terug willen
)
quote:Niet als ie er rond voor uitkomt!
Op dinsdag 20 mei 2003 16:25 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Eh, je hebt toch geen hekel aan allochtonen he? Dan wordt Toffe_Ellende boos.
quote:Hekel aan allochtonen niet, wel aan nederlanders die hun taal verloochenen omdat ze zich er voor schamen ofzo. Verder niks mis met negertaal, als het door negers gesproken word
Op dinsdag 20 mei 2003 16:25 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Eh, je hebt toch geen hekel aan allochtonen he? Dan wordt Toffe_Ellende boos.
Op de terrasjes waren zelfs alleen maar chagrijnige serveersters
nee, geef mij maar Apeldoorn
quote:Hoe fouter, hoe ruiger
Op dinsdag 20 mei 2003 16:41 schreef DiviNe- het volgende:
toen ik op de terugreis van de ardennen langs maastricht ging met de groep liepen we ff door een straatje waarin alle grote merken een eigen winkel hebben, zoals timberland, armani enz.
Zitten me daar voor zo'n bakkerij (op het uithangbord stond zelfs bekkerij <- WHA!) 2 vieze yuppen met hun coole pakjes, lomp grote zonnebril (in de schaduw), die totaal niet staan. Van dit soort mensen heb ik er echt teveel gezien daar, lui die zichzelf extreem cool vinden en er dan gewoon ernstig lomp uitzien in kleding niet bij ze past.Op de terrasjes waren zelfs alleen maar chagrijnige serveersters
quote:Dan ken jij Janse Bagge en Fietsefreem niet
Op dinsdag 20 mei 2003 17:25 schreef freako het volgende:
Alleen alRowwen Heze
is meer dan genoeg om blij te zijn met Limburg (zegt een Tukker).
quote:Nee, is dat vergelijkbaar?
Op dinsdag 20 mei 2003 17:27 schreef Pushit het volgende:[..]
Dan ken jij Janse Bagge en Fietsefreem niet
quote:Raadsel opgelost:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:44 schreef The-What het volgende:[..]
Dat een Belg vaag praat, oke het is een buitenlander.
Waarom mensen in Brabant/Limburg zo praten is me altijd nog een raadsel
http://www.ned.univie.ac.at/publicaties/taalgeschiedenis/nl/1543.htm
quote:Ken je het nummer "solliciteren" niet??
Op dinsdag 20 mei 2003 17:37 schreef freako het volgende:[..]
Nee, is dat vergelijkbaar?
Maar idd vergelijkbaar, vele Limburgers zullen zeggen beter zelfs
quote:Hmm zie dat half Limburg niet bij Nederland hoorde toentertijd...
Op dinsdag 20 mei 2003 18:12 schreef Cimarron het volgende:[..]
Raadsel opgelost:
http://www.ned.univie.ac.at/publicaties/taalgeschiedenis/nl/1543.htm
quote:Nou Kerkrade heeft mijn inziens niks meer te maken met Nederland,zelfs ik als limburger vind dat toch wel een heel erg vreselijke taal
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
En toch heeft elke stad hun eigen woordenlijst en naam. Het Heerlens is een mengsel van gewoon dialect en Hollands geworden. Daarom is er ook een soort van rivaliteit tussen Kerkrade en Heerlen. Kerkrade is nog wel typisch Limburgs
(bijna Duits hehe)...
Dat maakt de provincie ook erg bijzonder.
quote:ik praat 'dat' ook
Op dinsdag 20 mei 2003 16:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik spreek thuis nog altijd Landgraafsplat (ergens tussen Heerlens en Kerkraads in).
Ik vind het ook niet meer dan terecht dat elke Limburger die zonodig uit zijn provincie meent te moeten komen aangesproken (lees: gepest) wordt op met zijn Limburger-zijn: de vervelende gaan dan terug omdat ze het Schlagerfestival niet kunnen missen, de normale passen zich aan en kunnen zich met veel hulp nog tot voorbeeldige en gelijkwaardig burgers ontwikkelen.
quote:Ja ja Budel is eigenlijk een pioniers plaats. Waar ik woon is zo'n beetje het einde van de beschaving
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef Bloemkool het volgende:[..]
En wat slagbomen in de buurt van de afslag Budel zodat al die Ollanders een kaartje moeten kopen voordat ze in ons mooie "landje" mogen
Nu voeren we nog wel regelmatig verkenningsvluchten boven Weert uit om de Limburgers en hun gedrag te bestuderen. We zijn natuurlijk opgestegen vanaf ons prachtige Budel International Airport maar dat terzijde.
Het komt ook natuurlijk regelmatig voor dat er weer een hongersnood is in Weert nadat de oogst is mislukt. Dan voelen wij ons natuurlijk als trotse Brabanders weer genoodzaakt ons vliegtuig te pakken, dit helemaal vol te stoppen met voedselpakketen en woordenboeken Nederlands om zo onze Limburgse medemens te helpen
Gelukkig hebben we een goede busverbinding naar Weert toe. Deze bus, lijn 173 Eindhoven - Weert en v.v, wordt vooral gebruikt door de dagjestoeristen uit Eindhoven om eens ff lekker Limburgers te gaan kijken. Het is er net een soort dierentuin voor hen als hoogontwikkelde personen.
Natuurlijk zijn er ook wel wat positieve dingen te melden over Limburg, ze zijn meesters in het bakken van vlaai, het brouwen van bier en het spreken van een voor ons buitenaardse taal. Klasse noem ik dat
"live is hard on the frontier"
Was getekend: Dirk Schennink, fanatiek lid van POL
quote:Hot de moel of gank noa heem!
Op dinsdag 20 mei 2003 22:58 schreef NoSigar het volgende:
Het meest chauvinistische volk van NL woont in Limburg. En dan liefst in het zuiden, waar ze iedereen van boven Roermond (en iedereen die Heintje niet als een half-God vereerd) minachtend als 'Hollander' afschrijven.
In Drenthe, Overijssel, Noord-Brabant of andere niet-randstad provincies kennen dat zeurende chauvinsme helemaal niet, of althans onvergelijkbaar minder. Het is natuurlijk gewoon gecultiveerd provincialisme van een achtergebleven, iets te streng katholiek gebied.
Je zou eens moeten weten hoeveel commentaar je in Limburg krijgt als je daar als niet Limburger per ongeluk komt te wonen: 'dich kömst zeker oet Holland' klinkt het dan zeurderig, meestal gevolgd door een voorspelbare opsomming van allerhande dingen die in Limburg beter zijn. (zoals het sterven aan stoflongen)Ik vind het ook niet meer dan terecht dat elke Limburger die zonodig uit zijn provincie meent te moeten komen aangesproken (lees: gepest) wordt op met zijn Limburger-zijn: de vervelende gaan dan terug omdat ze het Schlagerfestival niet kunnen missen, de normale passen zich aan en kunnen zich met veel hulp nog tot voorbeeldige en gelijkwaardig burgers ontwikkelen.
Overigens zat ik gisterenmorgen naar rtl4 te kijken waar ze voor de Nederlandstalige programmering de Luxenburgse tv vertonen. Het grappige is dat het Luxemburgs best veel overeenkomsten vertoont met de Limburgse taal.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:41 schreef Lortnoc het volgende:
Limburg is de enige provincie in Nederland waar ze normaal vastelaovend kunnen vieren.
Dit is trouwens het Venloos volkslied!
quote:Volgens mij praten ze in Luxemburg OF Frans OF Duits, maar geen Luxemburgs
Op woensdag 21 mei 2003 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Hot de moel of gank noa heem!
Overigens zat ik gisterenmorgen naar rtl4 te kijken waar ze voor de Nederlandstalige programmering de Luxenburgse tv vertonen. Het grappige is dat het Luxemburgs best veel overeenkomsten vertoont met de Limburgse taal.
quote:Volgens het CIA World Factbook:
Op woensdag 21 mei 2003 15:40 schreef Dezz het volgende:[..]
Volgens mij praten ze in Luxemburg OF Frans OF Duits, maar geen Luxemburgs
quote:Als je rond 6.00 's morgens naar RTL4 kijkt kun je het taaltje aanschouwen..
Luxembourgish (national language), German (administrative language), French (administrative language)
quote:Hoe noem je deze taal dan
Op woensdag 21 mei 2003 15:40 schreef Dezz het volgende:[..]
Volgens mij praten ze in Luxemburg OF Frans OF Duits, maar geen Luxemburgs
Overigens valt dit best te lezen, verstaan is echter onmogelijk.
quote:Letzebüürgesch noemen ze het daar volgens mij
Op woensdag 21 mei 2003 18:11 schreef freako het volgende:[..]
Hoe noem je deze taal dan
:
http://rtl.lu/home.rtl
owja, we hebben ook jos verstappen voortgebracht, misschien niet de beste f1-coureur van de wereld ( ) maar zeker al jaren de beste van nederland
quote:* Koen is het volledig met Toffe_Ellende eens!
Overtuig in dit topic den verrekte Hollenders waarom Limburg zo top is:1. Mooie natuur, heuvelachtig gebied.
3. Den Schonen mensen
7. De mensen behoren steevast tot de meest intelligente Nederlanders (na Utrecht en Brabant. Bron: IQ-test. (![]()
![]()
)
8. Limburgse vlaaien.
9. Bennie Nijman
10. het mooiste volkslied:Waar in 't bronsgroen eikenhout,
't Nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld,
Langs de beekjes boord;(Keerzang)
Daar is mijn Vaderland;
Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn Vaderland;
Limburgs dierbaar oord !Waar de brede stroom der Maas,
Statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas,
Kostlijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos,
Overheerlijk gloortWaar der vaadren schone taal,
Klinkt met heldre kracht;
Waar men kloek en fier van aard,
Vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon,
't Hart des volks bekoortWaar aan 't Oud Oranjehuis,
't Volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland,
Een in vreugd en trouw;
Trouw aan plicht en trouw aan God,
Heerst van Zuid tot Noord.Kan nog wel uren door gaan!
Limburgers Unite!!!!!!!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Koen.Sadza op 24-05-2003 15:35]
quote:
toen ik op de terugreis van de ardennen langs maastricht ging met de groep liepen we ff door een straatje waarin alle grote merken een eigen winkel hebben, zoals timberland, armani enz.
Zitten me daar voor zo'n bakkerij (op het uithangbord stond zelfs bekkerij <- WHA!) 2 vieze yuppen met hun coole pakjes, lomp grote zonnebril (in de schaduw), die totaal niet staan. Van dit soort mensen heb ik er echt teveel gezien daar, lui die zichzelf extreem cool vinden en er dan gewoon ernstig lomp uitzien in kleding niet bij ze past.Op de terrasjes waren zelfs alleen maar chagrijnige serveersters
quote:punt 5 ja daarom is heerlen drugs stad nummer 1
Op dinsdag 20 mei 2003 14:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:.
punt 6 ja maar ook het lelijkste namelijk heerlen
O wat zijn we weer blij met limburg
quote:Dit klinkt meer als: oh wat zijn we blij met heerlen!
Op dinsdag 27 mei 2003 09:34 schreef berkenwoude het volgende:[..]
punt 5 ja daarom is heerlen drugs stad nummer 1
punt 6 ja maar ook het lelijkste namelijk heerlen
O wat zijn we weer blij met limburg
quote:Daar in die streek ben ik op vakantie geweest, als je je daar thuis voelt dan zal je in de rest van heerlen ook wel thuis voelen.
Op woensdag 28 mei 2003 11:26 schreef CaptainM het volgende:
Heerlen mag dan wel lelijk/vies/vol-met-junks zitten maar het is en blijft de plek waar ik me het meest thuis voel. Vooral Heerlen-Noord/Hoensbroek/Brunssum is TOP!
Bij jullie gaat de avond klok om 20:00 in dan worden er gewoon straten afgesloten
quote:helemaal waar. maar aan de andere kant; jij bent lelijk.
zover mijn verkoopspraatje
quote:Mondo Verde
Op zondag 20 juli 2003 18:53 schreef _The_General_ het volgende:
Limburg is het mooiste stukje van nederland. De mensen zijn het vriendelijkst en het meest beleefd. Het eten is er het best en uit bieren is er heel veel keus.Ook de natuur is erg bijzonder. Ik zag deze week nog ijsvogeltjes in het bos hier. Als je wilt winkelen ben je net zo snel in eindhoven of in maastricht als in luik of keulen. Ook heeft limburg altijd het beste weer van Nederland en je kunt hier zowel rotsklimmen als zeilen.zover mijn verkoopspraatje
quote:ik kan een fries ook niet verstaan, of een zeeuw, of zo'n gooi's matras
Op zondag 20 juli 2003 22:18 schreef korenwolf het volgende:
Waarom moeten Limburgers altijd ondertiteld worden als ze met iets mogen zeggen op TV?
quote:Omdat ze simpel weg NIET te verstaan zijn op tv, kijk wij Brabanders kunnen veel beter ABN praten (als we het echt willen, maar dat is natuurlijk niet vaak
Waarom moeten Limburgers altijd ondertiteld worden als ze met iets mogen zeggen op TV?
quote:Kicks!
Op maandag 21 juli 2003 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
brabanders hebben toch geen dialect? ze roepen gewoon om de 5 woordne kei gaaf. en ze spreken de laatste letter van iederwoord niet uit. das alles!
quote:Heerlen-noord
Op woensdag 28 mei 2003 11:26 schreef CaptainM het volgende:
Heerlen mag dan wel lelijk/vies/vol-met-junks zitten maar het is en blijft de plek waar ik me het meest thuis voel. Vooral Heerlen-Noord/Hoensbroek/Brunssum is TOP!
Is dat gebeurt krijg je welke stad er eigenlijk niet in thuis hoort omdat daar zwervers rondlopen, en zo is er altijd wel wat.
Maar 1 dingen kunnen ze niet van me afnemen en dat is dat ik een tevreden mens ben, ook al zit ik in spanje of Oostenrijk alleen praten ze dan anders.
quote:true
Op zondag 27 juli 2003 05:57 schreef NiteSpeed het volgende:
We moeten blij met Limburg zijn omdat ze a hell of a pie maken!
Die taart is zalig:)
quote:Die vlaaien, het liefst abrikoos.
Op zondag 27 juli 2003 06:05 schreef Enya het volgende:[..]
true
quote:perzik
Op zondag 27 juli 2003 06:07 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Die vlaaien, het liefst abrikoos.
quote:Barbaar!
Op zondag 27 juli 2003 06:07 schreef Enya het volgende:[..]
perzik
quote:moet jij zeggen!
Op zondag 27 juli 2003 06:08 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Barbaar!
quote:
Op zondag 27 juli 2003 06:08 schreef Enya het volgende:[..]
moet jij zeggen!
quote:Dommelsch!
Op zondag 27 juli 2003 06:11 schreef Enya het volgende:[..]
grolsch enzo
![]()
quote:Brand bier!
Op zondag 27 juli 2003 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ontopic:Alfa, Gulpener, Leeuw
Bier is vies.
quote:net of dat alleen in maastrischt zo is...lui die zichzelf cool vinfen. die heb je overal, dat is geen kenmerk van limburg hoor.
quote:HERTOG JAN
Op zondag 27 juli 2003 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ontopic:Alfa, Gulpener, Leeuw
quote:omdat iedereen doet alsof het zo moeilijk te verstaan is...wat niet zo is
quote:hertog jan uit Arcen
Op zaterdag 2 augustus 2003 23:48 schreef Jerommeke het volgende:[..]
HERTOG JAN
![]()
![]()
quote:Die stond gisteren nog in het ziekenhuis van Venlo in de lift bij mijn broer.
Op maandag 4 augustus 2003 01:31 schreef Lo3k het volgende:
Chantal Janzen
quote:Jij moet dr kennen uit je jonge jaren (
Op maandag 4 augustus 2003 12:39 schreef Jerommeke het volgende:[..]
Die stond gisteren nog in het ziekenhuis van Venlo in de lift bij mijn broer.
Zo knap is ze niet hoor.
quote:wij zeggen dan ook geen klootzak maar kut-Hollender. En als we niet schelden dan dreigen we. Want daar kun je niet om heen. Limburgers kunnen dreigen als de beste!
Op woensdag 6 augustus 2003 14:01 schreef nielspan het volgende:
Omdat je limburgers zo mooi kan uitlachen als ze je proberen uit te schelden! Klootzak op zijn limburgs klinkt echt niet:D:D:D
quote:Limburg onaafhankelik
Op dinsdag 20 mei 2003 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Overtuig hen ervan dat we samen een sterk front vormen tegen Den Hollanders.
quote:Sorry, Nijmegen is toch echt de oudste stad van Nederland.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:56 schreef ArmaniMania het volgende:
Ach feit blijft wel dat Maastricht de oudste stad van Nederland is, en dus wel degelijk bij Nederland hoort...
Maar verder:
Neet oet Lottum
Big Willy
de BBBBB
Huub Stapel
volumnia
quote:Hoe oud is Nijmegen eigenlijk?
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:15 schreef Da hopman het volgende:[..]
Sorry, Nijmegen is toch echt de oudste stad van Nederland.
quote:maastricht is toch echt ouder
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:15 schreef Da hopman het volgende:[..]
Sorry, Nijmegen is toch echt de oudste stad van Nederland.
quote:www.nijmegen2000.nl
Op woensdag 13 augustus 2003 11:36 schreef _The_General_ het volgende:[..]
maastricht is toch echt ouder
quote:LINZEN
Op zondag 27 juli 2003 06:07 schreef Enya het volgende:[..]
perzik
quote:En natuurlijk niet te vergeten Sjeng Schalken
Op maandag 4 augustus 2003 01:31 schreef Lo3k het volgende:
Jos Verstappen
Boudewijn Zenden
Mark Lots
Chantal Janzen
quote:Heerlen ligt zuidelijker dan Nijmegen, lijkt mij eigenlijk vrij logisch dat ze hier eerder waren. Voor Maast:richt geldt uiteraard hetzelfde.
Op woensdag 13 augustus 2003 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heerlen is ook erg oud.
quote:Amsterdam is ook eeuwen niet echt van betekenis geweest.
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:55 schreef Grayburn het volgende:[..]
Heerlen ligt zuidelijker dan Nijmegen, lijkt mij eigenlijk vrij logisch dat ze hier eerder waren. Voor Maast:richt geldt uiteraard hetzelfde.
Jaartallen aub.
quote:Nijmegen ook. Zo veel maakt het niet uit qua leeftijd, en ik zou eerlijk gezegd ook liever in de mooiste stad (Maastricht) van Nederland wonen...
Op dinsdag 2 september 2003 23:28 schreef zakjapannertje het volgende:
maar Maastricht is waarschijnelijk altijd bewoond gebleven
quote:Nadeel is het volk wat er woont
Op woensdag 3 september 2003 13:00 schreef Meister het volgende:[..]
Nijmegen ook. Zo veel maakt het niet uit qua leeftijd, en ik zou eerlijk gezegd ook liever in de mooiste stad (Maastricht) van Nederland wonen...
quote:Ik dacht dat dat archeologisch onder andere nog niet bewezen was, na de val van het Romeinse Rijk bedoelde ik, denkt men daar nu anders over
Op woensdag 3 september 2003 13:00 schreef Meister het volgende:[..]
Nijmegen ook. Zo veel maakt het niet uit qua leeftijd, en ik zou eerlijk gezegd ook liever in de mooiste stad (Maastricht) van Nederland wonen...
quote:Er is intussen in Nijmegen al zoveel gevonden uit de periode 3e eeuw - 8e eeuw dat continuïteit van bewoning onomstotelijk vast staat.
Op woensdag 3 september 2003 13:03 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Ik dacht dat dat archeologisch onder andere nog niet bewezen was, na de val van het Romeinse Rijk bedoelde ik, denkt men daar nu anders over
Nijmegen is overigens met afstand de oudste stad van het land; kreeg rond 100 n. Chr. stadsrechten van keizer Trajanus (Maastricht moest op dergelijke rechten nog meer dan 1000 jaar wachten...). Ook in de eerste eeuw al, toen het hedendaagse Nederland nog geen enkele officiële stad had, was Nijmegen een vele, vele malen belangrijker nederzetting dan Maastricht. Let wel: de Maastrichtse stadsarcheoloog heeft dat onlangs nog eens aangetoond in een studie!
quote:Eigenlijk is het latere Nijmegen geen voortzetting van het Romeinse, ook in de Romeinse periode zelf verplaatste de bevolkingscentra zich, maar dit is eigenlijk mierenneukerij
Op woensdag 3 september 2003 13:26 schreef pyl het volgende:[..]
Er is intussen in Nijmegen al zoveel gevonden uit de periode 3e eeuw - 8e eeuw dat continuïteit van bewoning onomstotelijk vast staat.
Nijmegen is overigens met afstand de oudste stad van het land; kreeg rond 100 n. Chr. stadsrechten van keizer Trajanus (Maastricht moest op dergelijke rechten nog meer dan 1000 jaar wachten...). Ook in de eerste eeuw al, toen het hedendaagse Nederland nog geen enkele officiële stad had, was Nijmegen een vele, vele malen belangrijker nederzetting dan Maastricht. Let wel: de Maastrichtse stadsarcheoloog heeft dat onlangs nog eens aangetoond in een studie!
quote:Ik zal ze eens lezen en mijn blijkbaar op sommige punten sterk verouderde archeologische boeken van zo'n 20 jaar geleden al denk ik eens wegleggen
Op woensdag 3 september 2003 13:59 schreef pyl het volgende:
Je hebt een groter vertrouwen in websites dan ik, Zakjappanertje; ik lees liever (en baseer me op) studies van terzakekundige archeologen.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 20:54 schreef Da hopman het volgende:
Goh, iemand vandaag nog het journaal gezien (en dan heb ik het niet over L1) over de luchtwegen van kleine limburgertjes. Da's slecht nieuws. (En ja dat meen ik)
quote:Bennie wie?
Overtuig in dit topic den verrekte Hollenders waarom Limburg zo top is:
9. Bennie Nijman
Maar het is veel belangrijker dat in Zuid Limboland de eerste ooit geindentificeerde dinosaurus werd gevonden (die eigenlijk geen dinosaurus is, de maashagadis, in het latijn de mosasaurus--die Fransen hebben ontvreemd) en nu Bèr hebben
quote:Poeh hee, dat is toch even boel boeiend...
Maar het is veel belangrijker dat in Zuid Limboland de eerste ooit geindentificeerde dinosaurus werd gevonden (die eigenlijk geen dinosaurus is, de maashagadis, in het latijn de mosasaurus--die Fransen hebben ontvreemd) en nu Bèr hebben![]()
* MrWizzel vraagt zich af met hoe veel Limburgers dax in zijn leven gesproken heeft....quote:Op woensdag 3 september 2003 12:48 schreef dax het volgende:
Limburgers zijn vaak scheinheilig en arrogant en dulden niemand die niet in Limburg is geboren.
Niet zo héél gek als je bedenkt dat er vrijwel Duits gesproken wordt met een Vlaams accentquote:Op dinsdag 20 mei 2003 14:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overtuig in dit topic den verrekte Hollenders waarom Limburg zo top is:
1. Mooie natuur, heuvelachtig gebied.
3. Den Schonen mensen
En dat is meteen het grootste nadeel. Geen open zee dus geen haven dus totaal oninteressant.quote:5. Ligt Centraler in Europa dan de Randstad.
Mooi bron hoorquote:6. Mooiste stad van het land -> Maastricht.
7. De mensen behoren steevast tot de meest intelligente Nederlanders (na Utrecht en Brabant. Bron: IQ-test. ( )
Ook een aantal mooie redenen om niet trots te zijn op Lambârghquote:8. Limburgse vlaaien.
9. Bennie Nijman
-snip- suf volkslied
En heerlen is ook echt iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2003 14:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik krijg echt braakneigingen weet je dat?quote:
Alsof er iets mooi is aan de uitstraling van die DDR-look gebouwen daar in Limburg. Zelfs vergeleken met de Bijlmer is het lelijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2003 16:15 schreef Lexie het volgende:
Van mij hoeven de hollanders echt niet trots op Limburg te zijn. Stel je voor, ze zouden allemaal hier komen wonen . Dan was de hele provincie vertieft .
Omdat anders alleen Duitsers het kunnen verstaan.quote:Op zondag 20 juli 2003 22:18 schreef korenwolf het volgende:
ow is dat zo????quote:Op woensdag 3 september 2003 13:26 schreef pyl het volgende:
[..]
Nijmegen is overigens met afstand de oudste stad van het land; kreeg rond 100 n. Chr. stadsrechten van keizer Trajanus (Maastricht moest op dergelijke rechten nog meer dan 1000 jaar wachten...).
[..]
Ik weet niet hoe hard je de grond geraakt hebt tijdens je geboorte, maar vraag me af wat je probleem is. DDR gebouwen kom ik nergens tegen. Tip: Ga voor de gein eens naar Luik (Liege) in België. Dan kom je vast en zeker terug op je argument.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:11 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Alsof er iets mooi is aan de uitstraling van die DDR-look gebouwen daar in Limburg. Zelfs vergeleken met de Bijlmer is het lelijk.
[..]
Omdat anders alleen Duitsers het kunnen verstaan.![]()
Lekker belangrijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 01:00 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik krijg echt braakneigingen weet je dat?
Dat slecht Duits-pratende Belgen volk, met absoluut de meest zeikerige uitspraak van de Duits/nederlandse taal die er maar is.
Truequote:Op donderdag 28 juli 2005 00:53 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
En heerlen is ook echt iets om trots op te zijn.![]()
![]()
Ik kots van jou strottenhoofd-vernielende harde GGgggGGG.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:00 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik krijg echt braakneigingen weet je dat?
Dat slecht Duits-pratende Belgen volk, met absoluut de meest zeikerige uitspraak van de Duits/nederlandse taal die er maar is.
Het ziet er daar bij Heerlen en al die andere pauperdorpen allemaal hetzelfde uit, lelijke oude grijze gebouwen. Idd net alsof je door Luik of Duitsland rijdt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:41 schreef oO_Dennis_Oo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hard je de grond geraakt hebt tijdens je geboorte, maar vraag me af wat je probleem is. DDR gebouwen kom ik nergens tegen. Tip: Ga voor de gein eens naar Luik (Liege) in België. Dan kom je vast en zeker terug op je argument.![]()
Wordt moeilijk kotsen dan want ik kom uit Brabant.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:41 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik kots van jou strottenhoofd-vernielende harde GGgggGGG.
Mag dat ook?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |