quote:Vervolg van
Op vrijdag 23 mei 2003 09:20 schreef YPPY het volgende:[..]
In admin heb ik hierover contact gehad met Lois en Karin, na een soort van stemming is besloten *spanning* *tromgeroffel* dat we wel gaan splitsen. Omdat ik hier vooral post, mag ik het doorgaan voeren. Door al het denken val ik dan weer extra af.
Nu niet allemaal meteen boos of teleurgesteld (blij mag wel
)reageren ajb. Er is gekozen voor een splitsing omdat er duidelijk twee verschillende groepen zijn. Dit komt steeds weer terug. Zelfs in de posts van Lurky, die toch inlevend is en veel tips en aanvullingen heeft. Er zit gewoon verschil tussen.
De grens van de 'club' en de 'zomer' komt op een gezond of ongezond bmi. Uiteindelijk komt iedereen dus in het zomertopic terecht en heffen we de club op. (We kunnen het!)
Deze scheiding is gemaakt omdat er ergens een lijn moet komen. Iemand met veel spieren heeft een hoger bmi, maar kan toch gezond zijn. Maar ergens moet er en grens komen en dit is hem dan. Die grens betekent niet dat je alleen in je 'eigen' topic mag posten. Lurky beschreef al dat ze gewoon het andere topic in komt om aan te moedigen. Dat is heel okay.Iedereen wil nog steeds hetzelfde: kilo's kwijt.
Als je dus iemand aan wil moedigen, een goede tip hebt, of ervaring met hetzelfde als iemand in het andere topic kun je gewoon posten. Het gaat vooral om de dagelijkse posts die gescheiden zullen zijn.De verdere procedure heb ik ook vast bedacht (dag kilo's!). Dit topic vullen we verder met z'n allen. Dat hoeft niet extra snel. Het kost namelijk best nog veel tijd om bijv. de openingspost te splitsen. Van iedereen moet ik dus het bmi uit gaan rekenen. Ook wil ik duidelijk het verschil in de openingspost zetten. Als het enigszins kan, wil ik dus zelf de nieuwe topics openen van zowel de club als de zomer. Ik hoop dat ik dat haal. Dan kunnen we meteen goed beginnen. Het kan dus zijn de de topics er zijn voordat dit topic vol is. Dan moeten we ons maar even inhouden en eerst dit volposten.
De openingspost blijf ik gewoon bij houden.
Tot in het zomer topic allemaal!
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
afraidtech (1m87) (26,3) was 95 kg, is nu 92 kg en wil graag 80 kg wegen -3
Brighteyes (1m72) (27,7) was 83,4 kg, is nu 81,8 kg en wil eerst graag 78 kg wegen en later 72-1,6
chrisie(1.72) (29,9) woog 111 kilo nu 88,5, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -22,5
Dandelion (1m74) (35) was 107 kg, is nu 106 kg en wil graag 90 wegen-1
DanielleOvergraag (1m70) (38,8) was 114 kg, is nu 112 kg en wil graag 90 en liefst 72 wegen-2
Debbeltje27(1m65) (28,2) was 92,2 kg, is nu 76,7 kg en wil graag onder de 70 wegen -15,5
Deepfreeze(1m70) (29,1) was 84 kg, is nu 84 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62)
Diddls(1m71) (27,4) was 110 kg, is nu 109,5 kg en wil graag 70 wegen-0,5
Dutchasia (1m63) (23,3) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 57 wegen -1
Esk (1m72) (28,8) was 90 kg, is nu 85,3 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -4,7
Essebes(1m76) (30,5) was 95,6 kg, is nu 94,5 en wil graag 85 wegen-0,9
XXEMMYXX (1m65) (25) was 68, is nu 68 kg en wil graag 55 wegen
fairy_01 (1m61,5) (28,6) was 85 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 wegen -10,5
fat_cow (1m76) (28,4) was 100, is nu 88 en wil graag 78 wegen -12
Fannetje(1m75) (29,1) was 95, is nu 89 en wil graag 75 wegen -6
Flying_Vee(1m73) (22,7) woog 82.5 kilo, is nu 68 kg en wil graag 65,5 kg wegen -14,5
Gaoxing was 94,5 kg, is nu 81,5 kg en wil graag onder de 72 wegen -13
Glossy (1m68) (34,9) was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
heaven7 (1m72) (22) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag tussen de 58 en 60 wegen -5
Hoofdmuts was 119,5 kg, is nu 88,7 kg en wil graag 77 kg wegen -30,8
Isabeau (1m67) (32,5) was 93,6 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,4
Jojogirl (1m72) (25) was 92 kg, is nu 74,1 kg en wil graag 70 kg wegen -17,9
Juan Zueco (1m90) (24,7) was 89 kg is nu 89 kg en wil graag 77 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen-3
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
LadyMagica (1m75) (26,9) was 92 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 75 wegen -9,5
LadyS (1m74) (33,9) was 114,2 kg, is nu 102,7 kg 11,5
LEiPiE(1m85) (26,6) was 95 kg, is 91 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen -4 kg
lilianveldhuizen was 87,5 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 wegen -0,5
Lilithu (1m65) (31,9) was 110,4 kg, is nu 86,8 en wil graag minder dan 70 kg wegen -23,6 kg
Lurky (1m65) (24,4) was 80 kg, nu 66,3 kg, wil graag 62 kg wegen 13,7
Magic666 (1m85) (26,6) was 103, is nu 91 en wil graag tussen de 85-90 wegen -12kg
ManTra (1m81) (34,8) was 114, is nu 114 en wil graag 90 wegen
miss_cee (1m68) (23,7) was 67,2, is nu 67 en wil graag 56,5 wegen -0,2
Miss_sly was 86 en is nu 75 -11
MiSS_TiquE (1m73) (25,4) was 82 kg, is nu 76 kg en wil graag 60 wegen -6
Mordreth(1m85) (22,9)was 93 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 73 wegen -14,5
Nyame (1m62) (29) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
poep (1m69) (21,5) was ooit 86, is nu 61,5 kg en wil graag 60 kg wegen -24,5
popje (1m70) (21,5) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 59 wegen-1
Pridemeid (1m72) (35,6) was 109,7 kg, is nu 105,2 kg en wil graag 65 wegen -4,5
raphidae (1m85) (22,6) was 115 kg, is nu 77,3 kg en wil graag 73 wegen -37,7
Riann(1m72) (30,4) was 102 kg, is nu 90 kg en wil graag 65 wegen -12 kg en 50 cm
schwa78(1m97) (26,7) is nu 112 kg, is nu 103,8 kg en wil graag 95 wegen -8,2
She-Wolf (1m75) (25,8) was 79 kg, is nu 79 kg en wil graag 65-68 wegen
Shantee (1m73) (21,7) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag onder de 60 wegen-5
Stout (1m75) (27,8) was 96 kg, is nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen
stuifzand (1m75) (26,6) was 83 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 65 kg wegen -1,5
Swatkat (1m76) (27,8) was 92 kg, is 86 en wil graag 70 kg wegen -6
Tackleberry (1m83) (24,8) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
Tiene (1m75) (23,8) was 77 kg, is nu 73 kg en wil graag 68 wegen-4
TMoose (1m76) (33,6) was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
YPPY(1m72) (27,7) was 95 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 wegen -13
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 25-05-2003 19:50]
Na een paar weken "er weer helemaal genoeg van hebben" ben ik nog steeds aant kwakkelen.
Ben er inmiddels achter dat stoppen met roken en afvallen tegelijk voor mij in ieder geval geen goed idee is:
Met het zelfde eetpatroon verder gaan na het stoppen met roken, en dan terwijl je eerst afviel gewoon aankomen GRMBL!
Duss, maar goed ben nog steeds braaf gestopt met roken en ook weer / nog steeds op mijn voeding aan het letten. En dan hoop ik maar dat ik vanzelf weer wat ga afvallen, want ik zie het voorlopig niet zo zitten om minder te gaan eten en of meer te bewegen. Vooral dat bewegen is gewoon echt ff onmogelijk.
Maar ik heb wel een vraagje.
Ik las dat je eigenlijk per 40 kg die je weet, één liter water moet drinken. Dat zou voor mij beteken dat ik 2,75 liter moet dinken. Maar als ik zo veel drink blijf ik plassen. (wat dan overigens wel weer goed is voor je beweging, stukje lopen). Hebben jullie dat niet?
Waarom niet blijven discusseren in dezelfde discussie?
quote:Ja inderdaad, dit is normaal
Op dinsdag 20 mei 2003 13:54 schreef Dandelion het volgende:
Zo. * Dandelion is ook weer in da house.
Maar ik heb wel een vraagje.
Ik las dat je eigenlijk per 40 kg die je weet, één liter water moet drinken. Dat zou voor mij beteken dat ik 2,75 liter moet dinken. Maar als ik zo veel drink blijf ik plassen. (wat dan overigens wel weer goed is voor je beweging, stukje lopen). Hebben jullie dat niet?
quote:Daarvoor moet je niet in dit topic zijn.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:54 schreef Lightning2k3 het volgende:
(1,90m) 105kg wil graag 125kg wegen +20
quote:Meisje toch, je moet LEZEN!
Op dinsdag 20 mei 2003 13:43 schreef heaven7 het volgende:[..]
Jullie doen net of dat mijn enige posts zijn
Nee, het is goed, ik word duidelijk niet serieus genomen.
En ga maar naar R&P? BULLSHIT! Ik zit niet lekker in mijn vel omdat ik te zwaar ben naar mijn mening, als ik mijn streefgewicht heb behaald ben ik een stuk gelukkiger. En ja, dat weet ik zeker want ik voelde me ooit mooi! Toen ik zoveel woog als dat ik nu ookweer wil wegen.
Je wordt best serieus genomen, maar leef je eens in, als je (zoals ik) 110 weegt en je leest van iemand die zo weinig weegt dat ze zich er walgelijk uit vind zien (ja ik weet dat jij dat niet was!) dan voel je je behoorlijk naar hoor...
Maar blijf vooral tips geven, ervaringen delen en vragen stellen, daar is dit topic ten slotte voor....
quote:Na een bepaald aantal berichten zit het topic vol. (ik geloof 255).
Op dinsdag 20 mei 2003 13:55 schreef Neilza het volgende:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom deel *****Waarom niet blijven discusseren in dezelfde discussie?
quote:Dus een topic heeft een maximaal aantal berichten ofzo? Een topic kan écht vol zijn?
Op dinsdag 20 mei 2003 13:56 schreef heaven7 het volgende:
Waar heb jij het overAls het topic vol is, wordt er een nieuw deel geopend
Oh.. las het hierboven al dus... ok, ik begrijp nu
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:00 schreef Neilza het volgende:[..]
Dus een topic heeft een maximaal aantal berichten ofzo? Een topic kan écht vol zijn?
Oh.. las het hierboven al dus... ok, ik begrijp nu
Echt newbie ben je toch niet meer
quote:dat denk ik ook wel
Op dinsdag 20 mei 2003 14:30 schreef Dandelion het volgende:[..]
Tja ik neem aan dat YPPY de eerste post gewoon overneemt?
quote:Heb je nog steeds moeite met het drinken of begint het al wat te wennen. Anders kan ik je misschien nog wel wat nuttige tips geven.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:55 schreef diddls het volgende:
Ik heb heel erg veel moeite om iets te drinken ik drink in princiepe over een hele dag 1 glas drinken, en eten doe ik eignelijk ook niet echt veel.
quote:Rund of ik geloof dat tartaar zelfs nog beter is. Hoe meer wit hoe slechter.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:22 schreef Cola_Light het volgende:
Even een vraagje waarvan ik denk dat jullie afvallers dat wel weten. Welk gehakt moet ik nou nemen als ik mager gehakt wil. Thnx
Maar ik wil toch wel even zeggen dat ik het ook moeilijk vind om te beslissen wie wel/niet in de openingspost kunnen. Het uitsluiten van mensen op basis van maar 'een cijfertje' vind ik niet netjes, behalve natuurlijk als het ondergewicht wordt. Verder vind ik de grens heel moeilijk te trekken.
Ik weet niet hoe iemand gebouwd is en of iemand slank of vol is. Dat kan per persoon met hetzelfde gewicht wisselen. Ik vind het wel heel erg als mensen met veel overgewicht niet meer hier willen posten, omdat er door andere over grammen gesproken wordt. Maar andersom vind ik het ook niet leuk. We kunnen allemaal van elkaar leren en elkaar aanmoedigen.
Misschien dat ik in de openingspost een onderverdeling kan maken tussen dieeters om medische redenen en dieeters om schoonheidsredenen. Uiteindelijk komt iedereen dan in die tweede groep terecht als het goed is.
Ik had een post staan die me voor de gezellige voortgang beter leek niet te posten maar die ik hierbij nu toch plaats om daarin juist mijn tegens over de veder-gewicht-groep en de voors voor de overgewichtgroep nog duidelijker tot uitdrukking te brengen.
* Juf Lurky klimt nog een keer achter de lessenaar.
Voor de ene is het een dieettopic voor serieuze overgewichtproblemen en de ander bevindt zich in een afslank-vrijetijdsvereniging om zich beter bij te voelen ongeacht hoe een ander zich daaronder voelt.
Nog even terug naar het niet lekker in je vel zitten en R&P. Veel dieeters die echt overgewicht hebben dus, stoppen als ze zich niet goed voelen een tijdje met dieeten. De oorzaak van het niet goed in je vel zitten is nl vaak iets anders dan overgewicht. Wat niet uit sluit dan zware mensen geen psych problemen krijgen maar dat is ook vanwege geen kleren passen en niet goed kunnen bewegen enzo: de werkelijke bijkomende problemen van overgewicht.
Vroeger hadden de meeste mensen geen weegschalen en geen spiegels. Alleen de rijken hadden spiegels. Het gewone volk, en dat zijn wij fokkers over het algemeen, spiegelden zich in ruiten en in waterplassen en dat hete ijdelheid.
Vrouwen waren zowat altijd zwanger en regen hun jurken in en uit: niet voor niets had kleding toen veel met strik-sluitingen. Het leven en werken was dermate hard, wie niet werkte had niks te eten, dat overgewicht meer iets was voor types als regenten en de Dikke Burgemeester. Natuurlijk waren er ook mensen die door medische omstandigheden dik waren en dat vond men welvarend staan. Nog zijn in armere landen juist de dikke mensen een schoonheidsideaal.
Dat dit hier nu anders is door de komst van mode, de fotografie, de beeldbuis en de invoering van het te adverteren fabrieks-product in zn geheel, kortom de reclame, maakt dat tienerslank, het beeld van de eeuwige jeugd, ideaal lijkt. EN de toenemende overvloed haast in tegenstelling hiermee maakt dat we makkelijk extra dik kunnen worden want we mogen allemaal zomaar eten pakken.
Sommige mensen hebben erge moeite met deze twee dingen. Of met een van deze twee. Ze verheerlijken de slankte van de jeugd. Of ze pakken amper maathoudend wat er aan lekkers is.
Dit topic is er om mensen met een maatje te veel, meer dan gezond is, te helpen maat te houden. Nergens wordt hier de voorbije maat van de tienertijd toegejuichd. Gezondheid staat voorop. Lichamelijke gezondheid.
Wie zich niet lekker voelt en niet ongezond dik is heeft dus een ander probleem. Om dan over 2 koekjes, over walgelijke dikte, over een strakke bikini, een zondig dropje, een vermoeiend wandelingetje en zoiets te jammeren waar anderen letterlijk een zware last torsen die ze lichamelijk uit evenwicht brengt bij elke stap, die zich echt moeten ontzien: om als -70 kg met als ideaal 50-nogiets het verschil in de maat van de problemen niet te willen zien, dat is dus meer iets voor R&P zeg ik.
Wie zich dat aantrekt en kinderachtig gaat jammeren, nogmaals ik houd me voor mijn doen enorm in, realisere zich eens dat er dus vroeger geen weegschalen en spiegels waren. Men was of te dik en had er zelf last van of het deed er niet toe. Verder niet zeuren.
Ik ken een vrouw die zo dik was dat ze zich niet eens op overgewichtfora wil melden. Ze at elke dag zakken chips, dozen gebak, grote rijk-belegde broodjes, warme maaltijden, veel snoep en verstopte de verpakkingen en deed zo een paar keer per dag op verschillende plekken boodschappen opdat het niet opviel. De winkeliers moesten denken dat ze altijd veel visite had. Ze had een maagband en afslankpillen en toch kon ze niet ophouden met eten...
Voor haar en haar lotgenoten zijn topics als dit. Opdat ze zich niet ziek eten maar gezond worden.
Mensen die al een gezond gewicht hebben moeten zich hier een beetje gedeist houden zei ik in het vorige topic. Opdat de mensen met echt overgewicht zich hier op hun gemak voelen. En mensen als de hier geschetste smulpaap zich durven aanmelden. Mensen met 2 x het gewicht van iemand die een gezond gewicht heeft. Mensen die het gewicht hebben van 2 Lurky's samen bij elkaar opgeteld!
Ik en ik weet echt iedereen hier, ook de zes mensen die in de 60 kilo wegen groot respect hebben voor de mensen die echt zwaar zijn. Maar laat dat respect zich in dit en de komende topics uiten door niet meer over dat ene zondige koekje te jammeren, en ik zeg niet dat we dat alle 6 aldoor jammeren, maar dus helemaal niet te gaan zeiken over je halve biskwietje of wat dan ook als je makkelijk een hele rol op kan zonder boullimia te hebben.
Als je een heupbroek aan kan niet te huilen als je buikje erover gulpt als je zit. Of als een naveltruitje niet echt meer staat. Wees blij dat je minder dan een tent van joggingstof aankan. Trek dan iets aan wat beter zit ipv anderen ongelukkig te maken met je modegril.
Want nooit meer van je levensdagen elke dag een koekje erbij EN een toetje EN eten met gewoon vet en niet in een gewone winkel kleren kunnen kopen omdat je maat er nooit bij zit, en je met alle zwabberende kilo's in het zweet moeten trainen om calorien te verbranden en ondertussen nog steeds met co-morbiditeit kampen volgens www.overgewicht.nl dat is de ervaring die mensen hier delen.
Ik kan me zwaar vergissen maar als ik naar het beginlijstje kijk zijn de 6 verdergewichten toch wel te erg in de minderheid om een stempel met onze onsjesprobleempjes te drukken op dit topic. Omdat dit een erg lief topic is houdt de meerderheid, en waarschijnlijk voor de sfeer ook wijselijk, zijn en haar mond. Ik kon het echter niet laten het nog eens te benadrukken dat dit een topic is van en voor mensen met overgewicht.
quote:Gweh heette dat boek van Gordon niet "Morgen begin ik"?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:04 schreef Radiohoofdje het volgende:
Wat gaat het allemaal goed bij jullie. Ik probeer telkens te beginnen maar het lukt me nietIk zeg telkens dat ik morgen begin.(en dat dan elke dag
)
Ik heb dat ook weer, was ff afgevallen en dan komt er ineens zonder reden weer gewicht bij..... dus ik zit ook weer van morgen weer fanatiek!
ach ja... morgen weer
Donderdag voor het eerst in 3 weken weer op de schaal...
Die waterverdeelsleutel lijkt me logisch: hoe meer lichaam deste meer vocht te verversen. Lijkt me sterk dat een klein kind van 40 kilo tegen heug en meug 2 liter moet maar de sumo-worselaars slaan dat vast in één teug achterover na de wedstrijd. Toch wordt medisch aangeraden om ook bij 60 kg 2 liter te drinken per dag. Water kan nooit kwaad: wat je te veel krijgt plas je gewoon uit. Alleen uitkijken niet, zoals de martelmethode met echt te veel water, dat je je maag oprekt door meer achtereen te drinken dan je aan kan. Want hoe groter je maag deste meer eten er in past en deste meer gerommel als ie leeg is.
Diddls, lukt het waterdrinken al wat beter?
Hey ik weeg nou 75 kilo Minimaal 2x per week ga ik gewichtheffen en groei al vrij snel. Dus heb mijn eindgewicht wat omhoog geschroeft.
Voor de mannen:
Hoe raak ik die lovehandles kwijt?
En tartaar is nog minder vet, maar dat bevat weer zo weinig vet dat je haast weer olie erbij moet doen, wil je geen aanbakproblemen krijgen.
En wat dat water betreft, streef er gewoon naar om zoveel mogelijk water te drinken. Alle beetjes helpen en die precieze hoeveelheid maakt niet zo heel veel uit. Een overmaat plas je weer uit, dus teveel drinken kan niet. Dat plassen wordt trouwes ook vanzelf minder als je lichaam went aan dat vele water drinken.
quote:Ik heb net maar rundertartaar gekocht bij AH, was ook nog in de reclame
Op dinsdag 20 mei 2003 15:24 schreef Fio het volgende:[..]
Rund of ik geloof dat tartaar zelfs nog beter is. Hoe meer wit hoe slechter.
quote:Aha die kauwgom had ik al ontdekt... heb inmiddels 2 keer zo brede kaken
Op dinsdag 20 mei 2003 16:07 schreef Lurky het volgende:
zijn ook andere stop-truuks: meer sporten, geen gekke nieuwe snoepverslaving kweken maar fruit, groenten, zoethout en kauwgom knabbelen prima gewoonten aan te leren voor het afvallen.
quote:Van mij hoeft het eigenlijk niet. Ik denk dat het een het ander niet uitsluit.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:20 schreef YPPY het volgende:
Het blijft moeilijk, net weer die post van Lurky gelezen. Net heb ik even kort wat in het topic (in admin) van Lois en Karin gepost. Nu ook maar even hier.Is het een idee om het te splitsen in twee topics? Eén echt dieet (zoals dit) en één slank de zomer in? Er zijn hier twee groepen die ontzettend verschillend zijn en als de ene groep veel post, wil de andere weer niet posten.
Dandelion de tandarts stond versteld van mn schone tanden. Een ander dingetje is tandestokeren, ook dat ipv roken/eten. Echt je gebit vaart er wel bij
YPPY, op zich is [slank de zomer in] een goed plan want er zijn vast ook zat mensen die zich net iets te dik voelen maar dat niet hier willen komen melden. Zolang er geen griezelige crashdieeten worden aanbevolen... We kunnen toch ook over en weer posten als we tips voor andere groep hebben. Want eerlijkheid gebiedt: misschien wil ik best wel jammeren met mn gewichtgenootjes over dat ene koekje en die bikini maar niet hier
Bovendien als men in zo'n topic echte overgewichttips heeft, of dringend ervaringsdeskundiger advies zoekt kan er toch over en weer gepost worden? Het ene sluit het ander niet uit lijkt me.
Drie soortentopics:
- dieetclub
- slank de zomer in
- aankomen maar hoe?
+ de diverse produktgebonden topics kunnen toch naast elkaar bestaan?
Ik begreep destijds dat Heaven behoefte had elke dag te melden wat ze at in een soort logboekje, dat zal de 1250 KCal per dag ploeg vast meer met mekaar hebben. En dan kunnen we elkaar ook in de gaten houden niet te gek af te slanken of te weinig te eten. Want dat is wat de afslankploeg doet: op elk koekje letten. Hoe minder gewicht deste minder dagelijkse behoefte aan caloriën en dan krijg je dat gepost over halve biskwietjes. Wat voor de echte eters en dieeters inderdaad topic-vertroebeling is en absurd over komt. Het heeft immers niks met een medisch-noodzakelijk-dieet te maken. Het moet natuurlijk geen anorexiaclubje worden en daarover zullen de moderator en de posters zelf moeten waken. Misschien dat men zelfs eerder iets aanneemt van iemand met een zelfde postuur/gewicht dan van een persoon die 30 kilo zwaarder roept: "stel je niet aan en eet op die hap!"
En een apart topic voor "slank zijn voor de zomer" vind ik geen goed idee, over het algemeen was deze "club" toch best hecht? Adviezen geven aan elkaar en een bemoedigend woordje geven als dat nodig is.
Ik vind het zwaar lullig om de mensen, die niet lekker in hun vel zitten door wat extra gewicht, buiten te gaan sluiten. Dan worden die niet serieus genomen.
Iedereen die hier post wil afvallen en of je nou overgewicht hebt of niet, iedereen moet hier kunnen posten! En als een opmerking tactloos is kan dat gezegd worden en dan weet diegene dat, basta.
quote:Heaven probeer niet al teveel waarde te hechten aan die rotopmerkingen die je hier naar je toe krijgt. Je weet dat er mensen zijn die met je meeleven en die je steunen, probeer die steun aan te pakken en je niet zo bezig te houden met de mensen die kwaadwillen. Over het algemeen komen hier hele serieuze mensen maar omdat het een openbaar forum is zal er ook zo af en toe een lomperik en een ongenuanceerd persoon langskomen maar probeer daar toch doorheen te krijgen.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:12 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind die opmerkingen over bv die bisquitjes overigens ook erg kwetsend en tactloosJe maakt mij en mijn afvalpoging compleet belachelijk.
Het gaat dus ook de andere kant op.
Het gaat erom dat er twee heel verschillende groepen hier zitten. Kort door de bocht gezegd heb je 1. mensen die op doktersadvies moeten afvallen en 2. mensen die een gezond gewicht hebben, maar wel een paar kilo's kwijt willen. Soms gaat dat heel goed samen, maar soms ook niet. Het kan dan een oplossing zijn om het te blijven lijmen (dit is niet de eerste keer dat je de tegenstelling goed ziet) of je kunt ieder een eigen plekje geven. Je kunt natuurlijk altijd aanmoedigen en posten in het andere topic. Maar voor de dagelijkse dingen heb je dan een ander plekje. Nu heb je twee groepen die hier niet posten. De eerste groep zijn mensen met veel overgewicht die niet willen posten omdat zij 4 keer zoveel eten als bijvoorbeeld Lurky op een dag. De tweede groep zijn mensen die een paar kilo kwijt willen, maar daarvoor met meteen bij een 'club-met-veel-te-dikke-mensen' willen horen. Hier proberen we nu een oplossing voor te vinden.
Zodat iedereen op een fijne manier door kan posten.
quote:Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Het is inderdaad wel zo dat mensen hier soms dingen posten waarvan ik denk: Mens, wat stel je je aan! Nou betrek ik dat verder niet op mezelf (als in: dat ik dan wel helemaal moddervet moet zijn), maar het ergert me wel. Als je het splitst in twee groepen, krijg je een wat 'homogenere' verdeling van posters. En dan maar hopen dat ik heel snel naar het 'slank de zomer in'-topic mag
Op dinsdag 20 mei 2003 16:20 schreef YPPY het volgende:
Het blijft moeilijk, net weer die post van Lurky gelezen. Net heb ik even kort wat in het topic (in admin) van Lois en Karin gepost. Nu ook maar even hier.Is het een idee om het te splitsen in twee topics? Eén echt dieet (zoals dit) en één slank de zomer in? Er zijn hier twee groepen die ontzettend verschillend zijn en als de ene groep veel post, wil de andere weer niet posten.
Ik heb trouwens het idee dat er ook heel veel mensen in de lijst staan die nooit reageren. Of lijkt dat maar zo?
quote:Dat hangt misschien van je browser af. Als ik Opera gebruik, heb ik het ook, terwijl ik met Internet Explorer nergens last van heb.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:00 schreef Cola_Light het volgende:
Ik krijg een kruisje bij www.overgewicht.nl bij dat vlak waar je producten komen te staan als je ze aangeklikt hebt. Hebben jullie dat ook?
quote:Heel erg veel succes!!! Laat je regelmatig weten hoe het gaat?
Op dinsdag 20 mei 2003 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
mag ik ook in het eerste bericht staan?
Ik wil graag afvallen van 84 naar 67 Kg(misschien zelfs 62), bij 1.70 m
ik ben gister echt begonnen...
Ik ben hier dus geen voorstander van omdat,
* Er mensen zijn die beginnen met zwaar overgewicht en die in een latere fase terecht komen bij een pondje teveel.
* Meer mensen weten nu eenmaal meer dus ervarings deskundigen kunnen beter niet gesplitst worden.
* De mens in het algemeen zich toch wel kan inleven in het probleem van een ander, Onderschat uw medemens niet.
* Negatieve opmerkingen zullen toch wel in beide topics blijven voorkomen, Dus maakt dit ook weining uit.
* Verder is het natuurlijk leuk om complimenten of steun van meerder mensen te ontvangen.
ps Ik heb net lekker getained (Pump_It) en een sauna toe genomen
Succes allemaal,
Flying_Vee
Yess Yess Yess
Deze week 1.8 kilo eraf!!!!!!!!
Eindelijk na een lange tijd zo'n beetje op hetzelfde gewicht gehangen te hebben, nu weer flink afgevallen.
Ik ben nu in totaal 30.8 kilo kwijt.
Wat staat dat er leuk he.
Ik zit helemaal te genieten achter m'n computer
Ik weeg nu 88.7 en ik wil er dus nog 11.7 kilo af hebben, ik heb dus nog even te gaan. Maar nu zie ik het weer helemaal zitten.
Mijn B.M.I. is gezakt van 38 naar 28 dus ik heb "alleen" nog maar overgewicht het is niet echt schadelijk meer.
Ik wens iedereen weer veel succes de komende week.
Groetjes.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:46 schreef hoofdmuts het volgende:
even tussen de discussie door:
Yess Yess Yess
Deze week 1.8 kilo eraf!!!!!!!!
Eindelijk na een lange tijd zo'n beetje op hetzelfde gewicht gehangen te hebben, nu weer flink afgevallen.
Ik ben nu in totaal 30.8 kilo kwijt.
quote:Tuurlijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 21:05 schreef LadyMagica het volgende:[..]
Heel erg veel succes!!! Laat je regelmatig weten hoe het gaat?
quote:Mij is altijd geleerd 1 maal per week maximaal, op een vast tijdstip. (voor mij bv. elke donderdagochtend).
Op dinsdag 20 mei 2003 21:52 schreef Deepfreeze het volgende:[..]
Tuurlijk.
Hoevaak wegen jullie je trouwens? Ik denk dat ik me voorlopig 2 keer per week ga wegen. Op maandag en op Vrijdag. Dan kan ik zien hoe ik het weekend uitkom. Of is zo vaak niet goed?
quote:why niet, ik volg ook een zwaar dieet hoor.....
Op dinsdag 20 mei 2003 13:57 schreef heaven7 het volgende:[..]
Daarvoor moet je niet in dit topic zijn.
quote:Ik quote ff de begin post voor je
Op woensdag 21 mei 2003 08:28 schreef Lightning2k3 het volgende:[..]
why niet, ik volg ook een zwaar dieet hoor.....
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:52 schreef Dandelion het volgende:
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
quote:Ik zou idd zeggen, lees die beginpost maar eens voordat je hier gaat posten
Op woensdag 21 mei 2003 08:28 schreef Lightning2k3 het volgende:[..]
why niet, ik volg ook een zwaar dieet hoor.....
En echt waar, ik snap zeker dat het bij mensen raar overkomt als ik zeg dat ik van me zelf walg als ik voor de spiegel sta, maar bij mij is het probleem ik weeg bijna 70 (wat voor sommige een streef gewicht is) maar ik ben er zo ontzettend klein bij, + de botontkalking die maakt je botten ook nog een heel licht. dus kort gezegd heb ik overgewicht, en dat kun je echt wel duidelijk zien aan mijn hangbuik echt waar!!!
En voor gezondsheidredenen is het voor mij ook goed aangezien ik astma heb, en elke kilo aan overgewicht slecht is!!! En ik heb aanleg voor het aankomen hoor ik zeg het je!!!!!!!!
NOu groetjes
Jaja de broer van Mijn vriend gaat morgen trouwen FEEST, maar wel met de drank en eten opletten wat me nog zwaar zou gaan valllen en anders denk ik gewoon: "ach het is maar voor 1x" of niet dan!!!!
Btw het is een homohuwelijk GAAF!!!!
Je weet wel van guido wildenbeest van In Holland Staat Een Huis!!! Yee duuuhhhh
tot snel!! oh btw ik ben 0.9 kilo kwijt al in 6 dagen is toch redelijk groetjes
Als een topic 255 reacties bevat gaat hij automatisch op slot.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:21 schreef westcoastleader het volgende:
pff gaat het hier nog steeds over...
Ik heb vandaag veldsla met wat kip van de plaatselijke poelier, komkommer, heel klein beetje strooikaas en wat dressing genomen. Maar ik zou ook wel eens wat anders willen dan zoiets. Iemand spontane lichte lunchideeën?
voorheen at ik 's ochtends brinta of vruchtenyoghurt en als lunch 2 boterhammen. Dus meer eten dan ik de laatste 3 dagen doe moet ook niet volgens mij, want ik at al redelijk weinig.
Alleen met tussendoortjes overslaan schiet het volgens mij ook niet op.
Ik vraag me nu alleen af of het kwaad kan. Op internet hebben ze het wel over meerdere maaltijden per dag, maar is een stuk komkommer/appel/watermeloen ook een goede vervanger voor zo'n maaltijd??
quote:Ik heb gelezen dat je het beter om kan draaien. 's ochtend fruit, omdat je lichaam dan toch nog bezig is met het afbreken van het eten van de vorige dag. Rond 12 uur wil je lichaam opnieuw de vooraad aanvullen en zal je dus honger krijgen. En dan kan je brood eten.
Op woensdag 21 mei 2003 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vraag me af of het kwaad kan om 's ochtends te ontbijten met 2 stukken brood en dan tot het warm eten om half 6 alleen nog maar fuit te gaan eten?
Gewoon om de 2 uur een stukje fruit/groente.
Ik heb dat nu 3 dagen gedaan en dat gaat bij mij prima eigenlijk.voorheen at ik 's ochtends brinta of vruchtenyoghurt en als lunch 2 boterhammen. Dus meer eten dan ik de laatste 3 dagen doe moet ook niet volgens mij, want ik at al redelijk weinig.
Alleen met tussendoortjes overslaan schiet het volgens mij ook niet op.Ik vraag me nu alleen af of het kwaad kan. Op internet hebben ze het wel over meerdere maaltijden per dag, maar is een stuk komkommer/appel/watermeloen ook een goede vervanger voor zo'n maaltijd??
quote:Volgens mij krijg je dan te weinig voedingsstoffen binnen. Vergeet niet dat in brood (en brinta) ook vanalles zit dat je gewoon nodig hebt. Volwassenen moeten eigenlijk 4-6 sneetje brood per dag eten (kijk maar eens op de site van het Voedingscentrum). En een hele maaltijd vervangen door een banaan (zoals Fio hierboven schrijft), lijkt me al helemaal een slecht plan. Dat zijn maar 80 kcal! Dat is echt veel te weinig. Het is niet: hoe minder je eet, hoe meer je afvalt. Dan gaat je lichaam namelijk gewoon op de spaarstand en kom je uiteindelijk aan als je weer normaal gaat eten. En het is toch ook wel belangrijk dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Op woensdag 21 mei 2003 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vraag me af of het kwaad kan om 's ochtends te ontbijten met 2 stukken brood en dan tot het warm eten om half 6 alleen nog maar fuit te gaan eten?
Gewoon om de 2 uur een stukje fruit/groente.
Ik heb dat nu 3 dagen gedaan en dat gaat bij mij prima eigenlijk.voorheen at ik 's ochtends brinta of vruchtenyoghurt en als lunch 2 boterhammen. Dus meer eten dan ik de laatste 3 dagen doe moet ook niet volgens mij, want ik at al redelijk weinig.
Alleen met tussendoortjes overslaan schiet het volgens mij ook niet op.Ik vraag me nu alleen af of het kwaad kan. Op internet hebben ze het wel over meerdere maaltijden per dag, maar is een stuk komkommer/appel/watermeloen ook een goede vervanger voor zo'n maaltijd??
quote:Ik wilde ook eigenlijk alleen maar aangeven dat een banaan als tussendoortje niet zo heel goed is. En aangezien ze al fruit al lunch gebruikte dat dan een banaan wel goed is.
Op woensdag 21 mei 2003 16:50 schreef LadyMagica het volgende:[..]
Volgens mij krijg je dan te weinig voedingsstoffen binnen. Vergeet niet dat in brood (en brinta) ook vanalles zit dat je gewoon nodig hebt. Volwassenen moeten eigenlijk 4-6 sneetje brood per dag eten (kijk maar eens op de site van het Voedingscentrum). En een hele maaltijd vervangen door een banaan (zoals Fio hierboven schrijft), lijkt me al helemaal een slecht plan. Dat zijn maar 80 kcal! Dat is echt veel te weinig. Het is niet: hoe minder je eet, hoe meer je afvalt. Dan gaat je lichaam namelijk gewoon op de spaarstand en kom je uiteindelijk aan als je weer normaal gaat eten. En het is toch ook wel belangrijk dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt.
quote:En werkt het? Wat houdt het eigenlijk in? Ik ben nu 8 maanden bij de Weight Watchers. Daar val je af zonder poeders en pillen. Ik had nogal moeite met een leefritme van 3 keer per dag eten. Gaat nu bijzonder goed want ik ben nu 15.5 kilo afgevallen
Op woensdag 21 mei 2003 16:49 schreef Fio het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manieren waarop de mensen hier proberen af te vallen. Ik zelf probeer het op het moment met een leven lang fit.
Oh ja, even voor het overzicht: Ik woog 92.2 kilo en vorige week 76.7 ben 1.65 lang en wil dolgraag onder de 70 kilo duiken
wat ik nu eet:
2 sneetjes brood 20+smeerkaas of leverpastei
fruit(appeltje, perzik, watermeloen, komkommer) 3 stuks per dag
Met een banaantje erbij eet ik 2 stuks
en dan 's avond rijst of aardappelen met veel groente en minder vlees(100gr)
Dus zoveel minder eet ik niet. Alleen die koekjes en de dropjes zijn weg. En daar eet ik nu fruit.
Tot nu toe heb ik ook nog niet echt honger, of behoefte aan zoetigheid, dus dat gaat wel goed. Ik zal eens 's ochtends fruit gaan eten. Want ik heb inderdaad pas tegen een uur of half 12 echt honger als ik 's ochtends niet ontbijt.
Ik hoop dat het nu duidelijk is waarom ik niet zoveel eet.
misschien heeft iemand van jullie nog tips van dingen die je mag eten en waar je vol van raakt, maar wat niet echt vet is?
quote:Maak daar meer mager vlees van en minder rijst of aardappelen.
Op woensdag 21 mei 2003 17:51 schreef Deepfreeze het volgende: leverpastei
...
een banaantje erbij
...
en dan 's avond rijst of aardappelen met veel groente en minder vlees(100gr)
Wat de KCal-waarde is kan je berekenen op www.overgewicht.nl als je jezelf daar hebt aangemeld kan je ook wat spelen met fictieve menukeuzes en je zal zien dat je meer, veel meer groenten kan nemen.
Doe ook eens plakjes gesneden tomaat op je 20+ kaas brood en blaadjes sla, peper & zout, beetje ketchup misschien zelfs enzo dan is het niet zo karig van gezicht en beet. Ik maak zo met 1 plakje Leerdammer Light tussen twee sneetjes volkoren een complete dubbeldekker die eruitziet en proeft als een luxe broodje gezond.
Als eventuele weekeinde-tv-snack: bloemkoolroosjes, selderijstengels of komkommerstukjes in zelfgemaakte magereyoghurtdipsaus. Leng op feestelijke gelegenheden je wijn aan met de helft water dan kan je een 2e glaasje nemen voor het zelfde aantal calorien.
Het is, net als met de caloriebom-banaan niet alleen het vet maar vooral ook niet meer calorien eten/drinken dan je lichaam nodig heeft. Op die overgewicht.nl site kan je dat voortaan prima berekenen.
dat doet je echt goed
psssst willen jullie aub op ja drukken http://www.drugsdealer.nl/index.php?dealer=75432 alvast bedankt
quote:geweldig he
Op woensdag 21 mei 2003 19:19 schreef YPPY het volgende:
En weer bijgewerkt. Wat zijn jullie veel afgevallen!
quote:Alcohol drink ik niet, dus dat is geen probleem, Meestal drink ik dat light frisdrank, en ik denk dat ik nu overstap op water.
Op woensdag 21 mei 2003 19:07 schreef Lurky het volgende:
Ik heb ook bij de flair een tijdje geleden zo'n weight watchers boekje gekregen, dus daar vergelijk ik ook een klein beetje mee, maar daar mag je redelijk veel fruit eten. Dus dat is voor mij niet echt een goede manier.
dat broodje zal ik eens proberen als ik zaterdag weer groente heb gehaald op de markt...
quote:YPPY, er is iets mis met het sommetje achter mijn naam
Op woensdag 21 mei 2003 19:19 schreef YPPY het volgende:
En weer bijgewerkt. Wat zijn jullie veel afgevallen!
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:34 schreef LadyMagica het volgende:[..]
YPPY, er is iets mis met het sommetje achter mijn naam
!
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:42 schreef YPPY het volgende:[..]
Nu klopt het weer geloof ik.
quote:ja zeg een beetje fout berekeningen plaatsen in een post waar mijn naam bij staat he!!!!
Op woensdag 21 mei 2003 21:42 schreef YPPY het volgende:[..]
Nu klopt het weer geloof ik.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 22:07 schreef Dandelion het volgende:[..]
ja zeg een beetje fout berekeningen plaatsen in een post waar mijn naam bij staat he!!!!
potvoldriedubbeltjes, ga jij maar eens gauw in de hoek staan!
Mag ik hier nu nog wel komen?
Ook nog maar iets ontopic. Alle feestje zijn weer voorbij, wordt het eten dus weer normaal.
Een collega zag dat ik was afgevallen en vond dat knap en ze zag het goed.
Vanochtend was het weer schalentijd.
Af gelopen vier weken heb ik niet serieus op de weegschaal gestaan, omdat ik wist dat het helemaal mis was, zag af en toe 108 en zelfs 110 kg voorbij schieten...
Maar goed nu gaat het blijkbaar weer de goeie kant op, nog steeds / weer 106. Ik hoop dat dit betekend dat het stop-met-roken-gewichtsprobleem nu voorbij is en de kilo-tjes er weer afgaan.
Zooo lekker en best verantwoord
Ben sinds deze week ook begonnen met dieëten. Heb thuis de Weight Watchers CD-rom liggen en ben dus elke dag druk aan het punten-tellen Het bevalt goed tot nu toe. Af en toe lekkere trek maar er is tot nu toe niks mis gegaan!!!
Na het een tijdje ingevuld te hebben, wist ik wel wat wel en niet kan. Verder probeer ik ook lekker veel te sporten.
Maar af en toe is het wel moeilijk, denk ook niet dat deze week een goed week is: ik heb weer iets teveel gesnoept en te weinig gesport.
[cheerleadmodus]
**GO DIEETCLUBBERS**GO DIEETCLUBBERS**
[/cheerleadmodus]
* Jojogirl vindt het echt geweldig dat hier zoveel wordt gepost en dat iedereen zo goed bezig is.
quote:Volgende week beter
Op donderdag 22 mei 2003 19:50 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl is begonnen met alles invullen op www.overgewicht.nl, maar doet het inmiddels op ervaring en gezond verstand.Na het een tijdje ingevuld te hebben, wist ik wel wat wel en niet kan. Verder probeer ik ook lekker veel te sporten.
Maar af en toe is het wel moeilijk, denk ook niet dat deze week een goed week is: ik heb weer iets teveel gesnoept en te weinig gesport.[cheerleadmodus]
**GO DIEETCLUBBERS**GO DIEETCLUBBERS**
[/cheerleadmodus]* Jojogirl vindt het echt geweldig dat hier zoveel wordt gepost en dat iedereen zo goed bezig is.
De hele dag nettjes gegeten en wat dan ? jawel een enorme vreetbui
Ik heb dus een blik knackworst opgevreten met chilysaus en mayonaise
En toen kreeg ik pas echt honger en heb toen een grote zak taco's leggevreten met dipsaus
En ik zit al aan me 3de vodka met een bakje nootjes ernaast
en nog steeds heb ik trek in van alles aaaargh
Kut zooi
Misschien is het wat hatelijk om dat juist zo lijnrecht tegenover jouw verhaal te vertellen, maar ik heb toch weer zo heerlijk gesport vandaag
Wil ff laten weten dat ik aan iedereen denk, iedereen die het nodig heeft sterkte wens
prrrrrr
Nog een paar kilootjes en dan ben ik weer slank en klaar voor Salou.
Had ik nou vanavond 4 kleine zakjes chips op ? Oh, naja dat fiets ik er morgenochtend weer vanaf Maar dat moet ik niet elke dag doen hoor
Had vanavond ook een klein beetje een vreetkick.
Nou, euh, suc6 allemaal. Ze zeggen dat de eerste kilo's het hardste gaan, daarna wordt het een harde strijd. Eens zien hoe lang het duurt voor ik weer op m'n perfecte gewicht ben... afgelopen jaar iets te veel lekkere dingen gegeten en iets te weinig bewogen.
Hmm, laat ik bij deze maar afspreken dat ik om de dag (ipv elke dag) wat lekkers bij het gewone brood neem op het werk, wie weet gaat het dan nog wat sneller
quote:20+ kaas? Bedoel je niet leren schoenzool ? Dat spul is niet te vreten man
Op donderdag 22 mei 2003 13:28 schreef heaven7 het volgende:
Als lunche, 2 tosties, bestaande uit een plakje achterham en een plakje 20+kaas met een beetje ketchupZooo lekker en best verantwoord
Flying VeeIk was vanuit dat topic echt ook wel hier gekomen om je te troosten. Je had gewoon een bui. Vandaag pak je de draad weer op. Zoals gisteren is niet meer je vaste patroon. In plaats van boos te worden kan je er toch beter van genieten? Als je geniet dan smul je ipv vreten. Je had blijkbaar spontaan een geheim feestje met jezelf. Vooral niet boos zijn op jezelf maar er je voordeel mee doen: zo was het en het zal niet al te vaak meer zo gebeuren. Toch?
Pridemeid, Goed zo!, Miss-Cee Top!
Ik heb gisteren zomaar 6 choko-biskwietjes ipv 1 genomen op een vergadering, ik moest wel ver en hard fietsen heen en terug dus echt erg zal het niet aankomen. En ik voelde mij daardoor aan het einde van de middag ook beter dan waneer ik de hele dag op 2 boterhammen loop. Vaak heb ik in de middag zin om nog 2 boterhammen te nemen en in de loop van de avond ook. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dan : "zo werd je dik" Dus dan hou ik mij maar in. Wel was ik niet boos over de 6 koekjes en het gaf me net genoeg om ook nog aan het einde van de middag een belangrijke beslissing te nemen zonder te denken: "ik voel me nu niet handelsbekwaam meer".
Die extra boterhammen kan je mij aanraden maar echt dan gaat mijn cijfer in de beginlijst weer omhoog de 70 in. Ik werd namelijk dik van 'amper iets bijzonders', gewoon een tweede portie avondeten en een extra boterham. Normale kaas ipv slank-producten. Ik vraag mij nog steeds bij buien af af hoe lang het duurt voor mijn lichaam en geest helemaal gewend zijn aan matigen.
Binnenkort begin ik met de pil, Lovette, maar zoiets als die biskwietjes gisteren mag geen gewoonte worden. Ze moeten voor mijn neus op tafel staan en ik zal er van af blijven. Ik leek wel een puber! 6 koekjes bij 1 kopje koffie. En de rest van het gezelschap nam er 1 of geen.
Blijf het toch jammer vinden dat de slankploeg geen biskwietjes-topic heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 23-05-2003 08:58]
inmiddels al een kilotje of 10 afgevallen (van 101 naar 91)
maar ik heb eigenlijk een vraag.
Gaat dat lijnen in 3 fases of wat zijn jullie ervaringen ermee? ik bedoel het volgende:
fase 1: begint met lijnen, valt binnen een week 4 kilo af en de week daaropvolgend ook nog 2.
fase 2: overbodige reserves zijn op. vanaf nu gaan de kilootjes er pratisch niet af (met heel hard werken 1 kilotje per 10 dagen.) deze fase duurt 1 maand.
fase 3: Lichaam geeft strijd op dat hij energie krijgt door te zeuren om eten (hongergevoel) en begint de kilotjes aan te spreken de eraf moeten .
( nu 2 kilo per week)
is maar een theorietje.
een ex lijner die hier bevestiging van kan geven of het in de prullenbak gooit?
quote:In admin heb ik hierover contact gehad met Lois en Karin, na een soort van stemming is besloten *spanning* *tromgeroffel* dat we wel gaan splitsen. Omdat ik hier vooral post, mag ik het doorgaan voeren. Door al het denken val ik dan weer extra af.
Op vrijdag 23 mei 2003 08:52 schreef Lurky het volgende:
Jammer dat het topic [Slank de zomer in] nog niet is geopend.
Nu niet allemaal meteen boos of teleurgesteld (blij mag wel )reageren ajb. Er is gekozen voor een splitsing omdat er duidelijk twee verschillende groepen zijn. Dit komt steeds weer terug. Zelfs in de posts van Lurky, die toch inlevend is en veel tips en aanvullingen heeft. Er zit gewoon verschil tussen.
De grens van de 'club' en de 'zomer' komt op een gezond of ongezond bmi. Uiteindelijk komt iedereen dus in het zomertopic terecht en heffen we de club op. (We kunnen het!)
Deze scheiding is gemaakt omdat er ergens een lijn moet komen. Iemand met veel spieren heeft een hoger bmi, maar kan toch gezond zijn. Maar ergens moet er en grens komen en dit is hem dan. Die grens betekent niet dat je alleen in je 'eigen' topic mag posten. Lurky beschreef al dat ze gewoon het andere topic in komt om aan te moedigen. Dat is heel okay. Iedereen wil nog steeds hetzelfde: kilo's kwijt.
Als je dus iemand aan wil moedigen, een goede tip hebt, of ervaring met hetzelfde als iemand in het andere topic kun je gewoon posten. Het gaat vooral om de dagelijkse posts die gescheiden zullen zijn.
De verdere procedure heb ik ook vast bedacht (dag kilo's!). Dit topic vullen we verder met z'n allen. Dat hoeft niet extra snel. Het kost namelijk best nog veel tijd om bijv. de openingspost te splitsen. Van iedereen moet ik dus het bmi uit gaan rekenen. Ook wil ik duidelijk het verschil in de openingspost zetten. Als het enigszins kan, wil ik dus zelf de nieuwe topics openen van zowel de club als de zomer. Ik hoop dat ik dat haal. Dan kunnen we meteen goed beginnen. Het kan dus zijn de de topics er zijn voordat dit topic vol is. Dan moeten we ons maar even inhouden en eerst dit volposten. De openingspost blijf ik gewoon bij houden.
Tot in het zomer topic allemaal!
quote:O dit is hoopgevend!!! Ik zit namelijk al erg lang in fase 2 te schommelen. Het is gewoon bijna beschamend dat YPPY elke week mijn onsjes erbij en eraf mag bijwerken. Jouw theorietje geeft moed.
Op vrijdag 23 mei 2003 09:10 schreef Vitamientje het volgende:
mag ik de club ook joinen?
fase 2: overbodige reserves zijn op. vanaf nu gaan de kilootjes er pratisch niet af(met heel hard werken 1 kilotje per 10 dagen.) deze fase duurt 1 maand.
fase 3: Lichaam geeft strijd op dat hij energie krijgt door te zeuren om eten (hongergevoel) en begint de kilotjes aan te spreken de eraf moeten
.
( nu 2 kilo per week)
Alvast dank en jij zelf ook heel veel succes.
quote:Dit klinkt wel bekend, maar ik denk dat er meer dan drie fases zijn. Het wel afvallen/niet afvallen blijft zich herhalen. Een tijdje gaat het niet snel en daarna gaat het weer wat vlugger.
Op vrijdag 23 mei 2003 09:10 schreef Vitamientje het volgende:
Wil je ook in de openingspost? Dan heb ik je gegevens nodig.
lengte:1,80
woog: 101
streefgewicht: <85
momenteel afgevallen: 10 kilo
weegt momenteel dus: 91
mot je nog meer weten?
owja: man,
is misschien ook wel makkelijk
quote:als je ff de tijd hebt kun je dit oplossen door er percentages achter te zetten. probleem opgelost, maar het is aan jou.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:46 schreef YPPY het volgende:
Ik heb weer een hoop discussie gemist zie ik. En omdat ik aan het werk ben, heb ik geen tijd het nu allemaal bij te lezen.Maar ik wil toch wel even zeggen dat ik het ook moeilijk vind om te beslissen wie wel/niet in de openingspost kunnen. Het uitsluiten van mensen op basis van maar 'een cijfertje' vind ik niet netjes, behalve natuurlijk als het ondergewicht wordt. Verder vind ik de grens heel moeilijk te trekken.
Ik weet niet hoe iemand gebouwd is en of iemand slank of vol is. Dat kan per persoon met hetzelfde gewicht wisselen.
Verder, sja, net 2 dagen non-stop feest gehad, dus taart, roti, salades, knabbeltjes... Maar de feestweek is weer voorbij dus ik kan ook weer normaal gaan doen (want het gaat zo snel met knagerijen, zelfs al probeer je op te letten )
Maar ik neem het mezelf niet kwalijk, ik wist het al vantevoren dat het eraan zat te komen, en ik heb er ten zeerste van genoten. Nu weer gewoon doen zal wellicht best even makkelijk zijn, makkelijk genoeg om een klein beetje resultaat te zien en wat ruggegraat op te bouwen voor als het weer moeilijk wordt.
Goed dat je er toch van genoten hebt. Nu is het voorbij en kun je frisse moed weer opnieuw beginnen. En dat gaat lukken!!
Ik neem aan dat je op dit moment een waslijst bmi's aan het uitrekenen bent! Succes ermee, en je hebt mail!
Ik kan haast niet wachten en hoop iedereen die hier komt uiteindelijk daar te mogen begroeten Volhouden mensen: we kunnen het!
Ik woog dus vanmorgen 82,9 waar ik zelf heel trots op ben, want vorige week vrijdag was dat 84 en een heel klein beetje.
Ik moet voor mijn werk nogal veel reizen deze maand. Erg leuk, maar minder voor de lijn. Het komt zeg maar neer op elke dag een 3-gangen lunch en een 3-gangen diner. En vaak kan je niet eens zelf kiezen, maar wordt er gewoon geserveerd. Vreselijk dus. En wat voor mij het allerergste is: dat verse brood met roomboter wat er altijd naast staat.
In ieder geval was ik dus flink aangekomen na een weekje Canada en daarna een 4 dagen Oslo. Afgelopen week ben ik thuis geweest en heb ik niet een zo heel erg streng geleefd maar er was dus toch zo'n 1 1/2 kilo eraf. Volgende week zit ik de hele week in Rome. Pff, daar gaan we met alle pasta's en anti-pasta's. Nou ja, veel tomatensalades eten maar.
Hier gaat het goed, ben maandag begonnen en ben vanochtend even op de weegschaal gekropen. En jippie -2 kg. Dus ik zit nu op de 82. Ik was van plan om me maar een keer in de week te wegen, maar ik kon het eventjes niet laten.
Door de scheiding mag ik hier dus nog 10 kilootjes blijven hangen. Dat lijkt me ook wel ok. Dan heb je de mensen die nog een beetje moeten afvallen en echt op de kleine dingetjes letten hier niet meer, dat is wel fijn voor de anderen.
Ik ga in ieder geval dapper door, ik heb een bloemkool gehaald, dat vind ik heerlijk in plaats van wat blokjes kaas 's avonds. En ik heb wat andere broodbeleg gehaald. Bij het avond eten eet ik nu een salade, dat werkt ook goed voor de eetlust.
Ik heb een goede dag denk ik zo. Dat maakt het ook makkelijker volhouden...
ik post na het weekend wel hoe het dan gaat. Dat blijft gevaarlijk ben ik bang..
Ben ik trouwens de enige die met dit grijze koude weer veel meer snackneigingen heeft? Heb echt al drie dagen constant ontzettende trek in lekkere dingetjes. Erg moeilijk om er dan nog vanaf te blijven.
quote:Dat mag ze wel, ik heb alleen het idee dat ze nog steeds doelt op mijn post over bisquitjes (door die laatste zin).
Op vrijdag 23 mei 2003 11:38 schreef Jojogirl het volgende:
Waarom mag zij het niet vertellen als ze voor de verleding van biskwietjes bezweken is?Ben ik trouwens de enige die met dit grijze koude weer veel meer snackneigingen heeft? Heb echt al drie dagen constant ontzettende trek in lekkere dingetjes. Erg moeilijk om er dan nog vanaf te blijven.
Maar of botterhammen hagelslag beter/slechter is dan yoghurt met cornflakes kan je toch zo even uitrekenen op www.overgewicht.nl? En als het niet uitmaakt zou ik gaan voor dat wat het beste vult.
quote:Nee je bent niet de enige...
Op vrijdag 23 mei 2003 11:38 schreef Jojogirl het volgende:
Ben ik trouwens de enige die met dit grijze koude weer veel meer snackneigingen heeft? Heb echt al drie dagen constant ontzettende trek in lekkere dingetjes. Erg moeilijk om er dan nog vanaf te blijven.
quote:Ja, en alweer 20 keer aangehaald, op een gegeven moment is het niet leuk meer hoor.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:20 schreef Dandelion het volgende:[..]
Dat is nou een grapje...
Ookal is het als grapje bedoeld.
quote:Ik houd wel van running gags
Op vrijdag 23 mei 2003 12:26 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, en alweer 20 keer aangehaald, op een gegeven moment is het niet leuk meer hoor.
En anders venzin je een mooi 'koekje' van eigen deeg voor Lurky
quote:Trek het je niet zo persoonlijk aan. Gewoon overheen lezen.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:26 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, en alweer 20 keer aangehaald, op een gegeven moment is het niet leuk meer hoor.
Lurky eet ook gewoon biscuitjes. Net als jij. Niet alles gaat over jou. Het ging net een tijdje goed.
quote:Daar hou ik niet van.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:42 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ik houd wel van running gags
En anders venzin je een mooi 'koekje' van eigen deeg voor Lurky
quote:Ho even ! Wel goed lezen he, ik eet niet lekker veel, ik zei dat ik gewoon nog elke week een vette hap eet. Eet ik wel lekker veel ongezond, dan wordt ik tonnetje rond (en dat rijmt!
Op vrijdag 23 mei 2003 08:52 schreef Lurky het volgende:
Dat is heel fijn voor je JK dat je bijna al weer perfect bent voor Salou en toch lekker veel eet. Jammer dat het topic [Slank de zomer in] nog niet is geopend.
Ik hoor wel wanneer slank de zomer in geopend wordt.
Komt er dan ook een topic slank de zomer uit? Denk niet dat je in je vakantielandje zo snel vetvrije of vetarme produkten kan kopen.
Ik zal maar niet zeggen wat de Britten 's ochtends vroeg eten... ik ging bijna een paar keer van het ruiken/zien er van
Dat slechte weer is trouwens niet goed voor m'n lijn. Omdat het elke keer keihard regent, zijn deze week m'n softballtraining en wedstrijd al niet doorgegaan En verder krijg ik dus honger van koud weer
quote:Da's niet leuk. Als het koud is, krijg ik altijd zin in warme chocolade melk en dus chocolade.
Op vrijdag 23 mei 2003 18:12 schreef Jojogirl het volgende:
Engels ontbijt is juist geweldig. Allen moet je wel een beetje een sterke maag hebben.Dat slechte weer is trouwens niet goed voor m'n lijn. Omdat het elke keer keihard regent, zijn deze week m'n softballtraining en wedstrijd al niet doorgegaan
En verder krijg ik dus honger van koud weer
Wat voor titel willen jullie voor het 'zomer' topic? Ik vind slank de zomer in wel toepasselijk, omdat de zomer voor mensen de enige reden is om wat overtollige kilo's kwijt te raken. Daar kun je al in de herfst mee beginnen. Nu kan de titel nog veranderd worden.
quote:Ja maar ja, straks is het oktober, en dan gaan je wel heul vroeg beginnen met lijnen voor de zomer.
Op vrijdag 23 mei 2003 19:34 schreef YPPY het volgende:[..]
Wat voor titel willen jullie voor het 'zomer' topic? Ik vind slank de zomer in wel toepasselijk, omdat de zomer voor mensen de enige reden is om wat overtollige kilo's kwijt te raken.
"Strak in je Badpak" is dan ook een melodieuze titel....
en voor de winter:
"Geen (olie)bolle buik!"
of euh
"Voel je puik, zonder buik"
"Het Dieetclub afvalligen topic"
zoiets misschien?
sins ik aan het lijnen ben heb ik het erg vaak erg koud zou het aan het lijnen kunnen liggen of is het gewoon toeval dat het zo is.
quote:Van kou hebben veel lijnende mensen last.
Op vrijdag 23 mei 2003 21:01 schreef Riann het volgende:
ik had btw nog een vraagjesins ik aan het lijnen ben heb ik het erg vaak erg koud zou het aan het lijnen kunnen liggen of is het gewoon toeval dat het zo is.
Warme chocomel is namelijk weer niet zo'n goed plan
prrrrrrr
quote:Valt enorm mee als je het zelf maakt met magere melk, cacaopoeder en een calorieloze zoetstof (heb ik begrepen van Lurky
Op zaterdag 24 mei 2003 03:52 schreef Pridemeid het volgende:
Warme chocomel is namelijk weer niet zo'n goed plan
Gewicht verliezen gaat hier op het moment (nou ja, dit 'moment' duurt al meer dan een maand ) erg langzaam, maar de centimeters vliegen er vanaf. De broeken die ik een week geleden heb gekocht, beginnen alweer ruim te worden. Op mijn armen en benen beginnen zich voorzichtig schaduwen af te tekenen van *jawel* spieren.
Nog wat leuks: mijn wateraerobicsinstructrice (3 x woordwaarde!) vroeg me net of ik de instructeurscursus die ze in augustus geven niet wil volgen zodat ik daarna les kan geven. En een paar dagen terug reageerde mijn wandelmaatje met "Wat? Een gezondheidsfreak als jij?" toen ik vertelde dat ik nu bijna 2 jaar niet meer rook. Mensen blijken me heel anders te zien, zo langzamerhand. Nu ik nog
quote:Dat valt nog mee, ik dacht dat je minimaal op de 180 zat!
Op vrijdag 23 mei 2003 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
NOu, nu we dan over scheidingen en BMI's aan het praten zijn, zal ik mijn gewicht ook maar weer eens doorgeven. Ik dacht stilletjes mijn mond te houden tot ik weer op het gewicht was in de openingspostIk woog dus vanmorgen 82,9 waar ik zelf heel trots op ben, want vorige week vrijdag was dat 84 en een heel klein beetje.
Leuke ideeën Dandelion! Iemand nog meer ideeën of een al genoemd idee voor de topictitel? Nu kan ik het nog makkelijk veranderen.
Wat leuk Gaoxing! Ga je die cursus volgen?
Balen Jojo. Je zat al bijna in het andere topic! Jij bent echt veel naar beneden gegaan.
Gaoxing en Hoofdmuts en lilianveldhuizen en Miss_sly : ik weet jullie lengte en dus jullie bmi niet, willen jullie dat nog even posten?
quote:-SlankInHetNieuweSeizoen-Club
Op zaterdag 24 mei 2003 15:29 schreef YPPY het volgende:
Leuke ideeën Dandelion! Iemand nog meer ideeën of een al genoemd idee voor de topictitel? Nu kan ik het nog makkelijk veranderen.
Oh ja Yppy mijn lengte is 1.76
en mijn BMI is op dit moment 28.
Ik heb de nieuwe gewichten bijgewerkt, maar in mijn wordbestandjes. Dus niet in de openingspost, anders blijf ik aanpassen.
Dank je hoofdmuts!
Oh, we houden hier toch wel een lijstje van gepromoveerde clubbers die na een te hoog BMI zich nu in het andere topic moeten melden? Een soort 'walk of fame' met Lurky als eretegel?
Of ik de cursus ga doen weet ik nog niet zeker, maar het is eigenlijk wel aanlokkelijk. Ook omdat het iets is wat ik heel erg parttime in allerlei landen kan doen. Joost mag immers weten waar we over twee jaar weer wonen. Aan de andere kant is het ook wel eng
Zo'n list of fame vind ik wel een leuk idee, nog meer meningen daarover? Die kunnen we dan in dit topic zetten. En nog meer naamideeën/voorstellen? Of een al genoemd voorstel dat supergoed is?
Jullie mogen vandaag niet het topic volposten, ik ben er pas vanavond weer.
Nou ja iedereen hier suc-6 verder en hoe zit t nou met dat Slank-de-zomer-in-topic???
Ik geloof dat mijn BMI nu ongeveer 27,5 is ofzo?
En waarom wil ik afvallen... Al is het alleen maar om makkelijker broeken te kunnen kopen, want dat is dus echt een ramp!!!!
Maar ik heb nu een broek aan van voor het lijnen
jeminee wat zit die los. hij blijft nog net op mijn heupen hangen maar ik kan er niet te vaak krom mee staan.
Ik moet eens een leuke riem of zo gaan kopen
85,9kg Dat is een totaal gewichtverlies van 24, 5 kg sinds 21 september 2002, en een daling van mijn bmi van 40,6 naar 31,2. *best wel trots is*
Veel succes iedereen! Als ik het kan kunnen jullie het zeker.
Waar ik me dan wel weer aan heb geërgerd is de manier waarop de slankeren onder ons komen verkondigen hoe afschuwelijk lelijk hun vette lompe lichaam is, terwijl ze heel goed weten dat anderen nog een stuk verder van huis zijn.. Als we in twee delen verdergaan, zal ik zeker nog het slankere deel volgen ook, maar ik heb het gevoel dat ik me dan meer tussen "lotgenoten" zou voelen, wat ik de laatste tijd een beetje kwijt was. En ik blijf hier nog wel een tijdje hangen, met mijn 8 als begincijfer. Maar aangezien het ooit een 11 was kom ik jullie misschien wel ooit opzoeken in de andere groep. Ik verwacht dan ook een welkomsfeest.
quote:Da's niet leuk! Weet je hoe het komt dat je bent aangekomen? Sommigen worden zwaarder als ze ongesteld moeten worden. Jij misschien ook wel.
Op zondag 25 mei 2003 10:43 schreef Shantee het volgende:snik... ik ben weer ongeveer 1,5 kilo aangekomen
![]()
Ik weeg nu dus weer 66,5
Ik wil zooooo graag onder de 60 maar het lukt gewoon niet.
En daar kan ik zoooo kwaad om worden..!Nou ja iedereen hier suc-6 verder en hoe zit t nou met dat Slank-de-zomer-in-topic???
Het Slank de zomer in (of een andere titel) wordt geopend als dit topic bijna vol is. Dan maken we dit topic samen vol.
quote:Bedankt! Ik ga je lengte aanpassen.
Op zondag 25 mei 2003 10:45 schreef miss_sly het volgende:
ik ben 1.65 en weeg nog steeds 75 kilo, want heb sinds de vakantie niet echt de motivatie gehad om verder te lijnen. Gelukkig ben ik ook niets aangekomenIk geloof dat mijn BMI nu ongeveer 27,5 is ofzo?
quote:Leuk! Kunnen we ook doorposten in travel.
Op zondag 25 mei 2003 12:29 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ga een weegschaal kopen!En dan ga ik ook meedoen!
Broeken kopen is echt veeeel makkelijker als je slanker bent. Ik merk het steeds weer.
quote:Wat goed! Jij gaat ook hard! Laat je wel extra gaatjes maken in je riem? Anders is hij al snel te groot.
Op zondag 25 mei 2003 12:31 schreef Riann het volgende:
Ik moet eens een leuke riem of zo gaan kopen
quote:Tuurlijk! Ik vind ook dat ze voor ieder van ons die verhuist een feestje moeten maken.
Op zondag 25 mei 2003 17:48 schreef lilithu het volgende:
En ik blijf hier nog wel een tijdje hangen, met mijn 8 als begincijfer.Maar aangezien het ooit een 11 was kom ik jullie misschien wel ooit opzoeken in de andere groep. Ik verwacht dan ook een welkomsfeest.
quote:smam zei ook al eigenlijk moet je alles iets aan te kleine kant kopen
Op zondag 25 mei 2003 19:47 schreef YPPY het volgende:[..]
Leuk! Kunnen we ook doorposten in travel.
Broeken kopen is echt veeeel makkelijker als je slanker bent. Ik merk het steeds weer.
[..]Wat goed! Jij gaat ook hard! Laat je wel extra gaatjes maken in je riem? Anders is hij al snel te groot.
quote:Oh, een medeplichtige!
Op zaterdag 24 mei 2003 18:28 schreef YPPY het volgende:
......maar wel samen met m'n vriendje.
Oh, en aangezien je vast toch niet genoeg te doen hebt : is het misschien ook een idee om het lijstje weer eens op te schonen? Scheelt weer denk-calorieën
quote:Mijn verjaardag is weer voorbij. De weegschaal stond nu op 81, een kilo eraf dus. Maar dat is niet van één week. Ik ben vast vergeten me vorige week te melden.
Op maandag 26 mei 2003 00:10 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Oh, een medeplichtige!
Hoe gaat het met jouw lijnperikelen Yppy? Ben je na je verjaardag weer op gang gekomen?
Oh, en aangezien je vast toch niet genoeg te doen hebt
: is het misschien ook een idee om het lijstje weer eens op te schonen? Scheelt weer denk-calorieën
Ik twijfel nog wel wanneer ik mijn te grote kleren weg ga gooien. Het ligt nu ook maar in de kast te liggen en ruimte in te nemen. Natuurlijk wordt ik nooit meer zo zwaar, maar als herrinnering is het ook wel grappig. Hoe doen jullie dat als je al heel wat kilo's kwijt bent?
In het volgende topic post ik dat degenen die niet in topic XIX of XX gereageerd hebben, van de lijst verdwijnen. Dat ben ik nu aan het bijhouden. Over twee topics is de lijst dus weer korter.
quote:Ik had dus een hele kast vol kleren in maat 50. Dat was in het begin nog wel grappig, maar aangezien ik nu maat 44 heb komen er steeds maar kleren in een kleinere maat bij, en heb ik op een mooie dag gewoon alles in zakken geduwd en in een container voor oude kledij gepropt. Weg met die dingen.
Op maandag 26 mei 2003 07:17 schreef YPPY het volgende:[..]
Ik twijfel nog wel wanneer ik mijn te grote kleren weg ga gooien. Het ligt nu ook maar in de kast te liggen en ruimte in te nemen. Natuurlijk wordt ik nooit meer zo zwaar, maar als herrinnering is het ook wel grappig. Hoe doen jullie dat als je al heel wat kilo's kwijt bent?
Mijn "voorfoto's" zijn weg Ik had foto's gemaakt van voor ik begon met lijnen en wilde dus gaan vergelijken maar mijn pc is een poos geleden opnieuw geinstalleerd en ik wilde de map waar die dingen instonden kopieren naar mijn vaders pc (om het later weer terug te kunnen kopieren) maar vriendjelief zei dat dat zoveel tijd kostte, dat hoefde niet want hij had ze allemaal in een zipfile staan.
Niet dus En de foto's van mijn pas overleden konijntje zijn dus ook weg, en ik kan ze niet eens opnieuw maken
* heaven7 luistert nooit meer naar anderen
quote:Net als met de te kleine kleding toen het eraan kwam: de tijdelijke modeartikelen naar de inzameling. De kwaliteitsstukken in vuilniszakken in mijn reiskoffers weggeborgen. Je kan ze ook bij je ouders opslaan als die eventueel groter behuisd zijn kwa berging.
Op maandag 26 mei 2003 07:17 schreef YPPY het volgende:Ik twijfel nog wel wanneer ik mijn te grote kleren weg ga gooien. Hoe doen jullie dat als je al heel wat kilo's kwijt bent?
Hoewel ik nooit meer wil aankomen zou ik door onvoorziene omstandigheden van gewicht kunnen veranderen en dan ineens voor extra kosten en tijdsverspilling aan winkelen te komen staan...
Zo heb ik nu mijn maat 44 XXL weer ingepakt en shop bij mezelf. Op een broek en een paar bh's na die ik een maandje terug kocht heb ik alle correcte kleding, zomeroutfits en ondergoed nog tot maat 38. Omdat ik in 4 jaar ben aangekomen was het niet zo lang bewaren en is ook de stijl van de snit niet drastisch veranderd. Op dit moment pas ik weer in maat 40 en L.
En raadt eens wat... Ik pas weer in mijn regenpak maar dat leg ik om heel andere reden weg.
Een hele fijne dieetweek allemaal en veel zonnepret op wandel-en-fietstochtjes door bos, duin en veld!
Mijn foto's, voor en na komen van de zomer. Een voor-foto staat op internet, op schijf, op afdruk en op negatief. En zodra ik op de tuin ben zal ik in exact de zelfde pose onder de zelfde belichting op de zelfde plek poseren. Alleen nu met kruidenthee ipv een breezer.
quote:Wat goed!
Op maandag 26 mei 2003 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Ok ik ben een weekje bezig en heb me net gewogen.
Ik weeg nu 82 kilootjes.
quote:Wat balen.
Op maandag 26 mei 2003 09:34 schreef heaven7 het volgende:
Niet dusEn de foto's van mijn pas overleden konijntje zijn dus ook weg, en ik kan ze niet eens opnieuw maken
* heaven7 luistert nooit meer naar anderen
quote:M'n moeder ziet me aankomen.
Op maandag 26 mei 2003 09:44 schreef Lurky het volgende:
Net als met de te kleine kleding toen het eraan kwam: de tijdelijke modeartikelen naar de inzameling. De kwaliteitsstukken in vuilniszakken in mijn reiskoffers weggeborgen. Je kan ze ook bij je ouders opslaan als die eventueel groter behuisd zijn kwa berging.
Lurky! Jij met een breezer!
Ik heb een vraagje... weet iemand hier hoeveel kcal je als vrouw zijnde nodig hebt?
Ik heb me eigen scheel gezocht op inet maar ik kan er geen wijs uit worden.
Een vriendin van mij zweert nl dat je het makkelijk kan redden met 800 kcal per dag maar dat lijkt mij veels te weinig...
Ik d8 dat je iets van 1200 kcal binnen moest krijgen per dag voor een gezonde voeding maar dat weet ik niet zeker? Iemand die dit weet? En misschien iemand die hier een url over heeft?
quote:J@. w@@R d3nK j3 d@T !K d!K v@N w3Rd ?
Op maandag 26 mei 2003 10:17 schreef YPPY het volgende:[..]Lurky! Jij met een breezer!
Deze week 1,1 kilo eraf. Totaalscore: 3.6 kilo in 3,5 week.
Ik hoop dit echt vol te kunnen houden
quote:Dank je.
Op maandag 26 mei 2003 10:29 schreef Angel22 het volgende:
Ik moet fff zeggen dat ik zwaar respect heb voor iedereem die nog steeds het dieeeten volhoud hier!!!Ga zo door!!!
Ik heb een vraagje... weet iemand hier hoeveel kcal je als vrouw zijnde nodig hebt?
www.overgewicht.nl gaat niet lager als 1200 kcal. Ook dus als je af wilt vallen. Daaronder is het ongezond. Ik heb vanalles geprobeerd, maar onder de 1200 blijft ie volhouden dat het ongezond is. Als je sport, moet je zelfs nog meer kcal binnenkrijgen.
quote:
Op maandag 26 mei 2003 10:33 schreef Lurky het volgende:[..]
J@. w@@R d3nK j3 d@T !K d!K v@N w3Rd ?
quote:Wat goed! Voel je je al gezonder?
Op maandag 26 mei 2003 10:40 schreef Maerycke het volgende:
*meld*Deze week 1,1 kilo eraf. Totaalscore: 3.6 kilo in 3,5 week.
Ik hoop dit echt vol te kunnen houden
Erg jammer.. ook van die voor foto's.
Maarja, idd lurky, zonder computer geen dieetclub
Iedereen weer heel veel succes deze week en ik ga nu lekker skaten met dit mooie weer
Gezonder ? Jazeker.. ik voel me veel minder opgeblazen op de 1 of andere manier. Het lijkt tegelijkertijd wel of ik minder vocht vast hou. (Maar m'n begingewicht durf ik nog steeds niet te zeggen hoor.. LOL.. dus ik kom nog niet in het lijstje )
quote:In feite ben je toch anoniem? Bovendien zitten hier heel wat mensen met een hoog gewicht dus ik snap niet zo goed waarom je niet durft.. iedereen zal alleen maar bewondering en respect voor je hebben omdat je wilt afvallen..
Op maandag 26 mei 2003 10:57 schreef Maerycke het volgende:
Thanks YppyGezonder ? Jazeker.. ik voel me veel minder opgeblazen op de 1 of andere manier. Het lijkt tegelijkertijd wel of ik minder vocht vast hou. (Maar m'n begingewicht durf ik nog steeds niet te zeggen hoor.. LOL.. dus ik kom nog niet in het lijstje
)
Dit is overigens NIET vernederend of what so ever bedoeld.
quote:Blijf je in deze groep of ga je naar het zomer topic? Eigenlijk hoef ik dat niet te vragen, maar dan weet ik het zeker.
Op maandag 26 mei 2003 10:57 schreef Maerycke het volgende:
Gezonder ? Jazeker.. ik voel me veel minder opgeblazen op de 1 of andere manier. Het lijkt tegelijkertijd wel of ik minder vocht vast hou. (Maar m'n begingewicht durf ik nog steeds niet te zeggen hoor.. LOL.. dus ik kom nog niet in het lijstje)
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:08 schreef YPPY het volgende:[..]
Blijf je in deze groep of ga je naar het zomer topic? Eigenlijk hoef ik dat niet te vragen, maar dan weet ik het zeker.
Ik hoor nog lang niet bij het zomerdun-clubje, Yppy.. LOL
Beetje jammer alleen dat ik nu ziek ben en me daarom helemaal niet heel mooi en slank voel .
quote:Wat goed!!! Nu lopen we toch weer bijna gelijk.
Op maandag 26 mei 2003 11:16 schreef LadyMagica het volgende:
*Update: Eindelijk tien kilo! Vanochtend precies 82.0. Volgende 'tussendoel': onder de 80!
Beetje jammer alleen dat ik nu ziek ben en me daarom helemaal niet heel mooi en slank voel
.
quote:Hallo?
Op maandag 26 mei 2003 11:10 schreef Maerycke het volgende:[..]
Ik hoor nog lang niet bij het zomerdun-clubje, Yppy.. LOL
quote:Hoi.
Op maandag 26 mei 2003 13:24 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hallo?
Maaltijd+ ken ik niet, nooit gebruikt ook. Kan je dus niets zinnigs vertellen.
quote:Ik vroeg haar iets.. maar kreeg helemaal geen reactie
Op maandag 26 mei 2003 13:25 schreef YPPY het volgende:[..]
Hoi.
Is er iets?
Maaltijd+ ken ik niet, nooit gebruikt ook. Kan je dus niets zinnigs vertellen.
quote:600 kcal is toch veel te weinig voor 1 dag??
Op maandag 26 mei 2003 13:05 schreef Radiohoofdje het volgende:
Heeft er hier iemand ooit Maaltijd+ gebruikt en beviel het? (niet nodig om nieuw topic van te maken)
Ben namelijk van plan om dat te gaan doen. Krijg je dan genoeg vitamine binnen en is het vol te houden?
600 kcal krijg je per dag binnen als je het 3x per dag gebruikt en als je minder maaltijden vervangt natuurlijk meer.
quote:http://www.digischool.nl/vz/Lesmaterialen/voeding/voedingswijzer/wijzer.htm
Op maandag 26 mei 2003 10:29 schreef Angel22 het volgende:
Ik moet fff zeggen dat ik zwaar respect heb voor iedereem die nog steeds het dieeeten volhoud hier!!!Ga zo door!!!
Ik heb me eigen scheel gezocht op inet maar ik kan er geen wijs uit worden.
Een vriendin van mij zweert nl dat je het makkelijk kan redden met 800 kcal per dag maar dat lijkt mij veels te weinig...
Ik d8 dat je iets van 1200 kcal binnen moest krijgen per dag voor een gezonde voeding maar dat weet ik niet zeker? Iemand die dit weet? En misschien iemand die hier een url over heeft?
quote:Maar dat zegt niks over wat het minimum is als je wil afvallen toch?
Op maandag 26 mei 2003 14:14 schreef Tania18 het volgende:[..]
http://www.digischool.nl/vz/Lesmaterialen/voeding/voedingswijzer/wijzer.htm
Volgens deze site hebben (volwassen) vrouwen tussen 1850-2200 kcal nodig op een dag
quote:Dat natuurlijk wel, maar die 1850-2200 is gewoon wat een gemiddelde vrouw dagelijks verbruikt. Wil je afvallen dan zal je daar dus onder moeten gaan zitten. En onder de afvalzone heb je dus weer een caloriëngrens die het absolute minimum is wat je lichaam basaal per dag nodig heeft om er niet kapot aan te gaan. En naar die laatste was Angel22 volgensmij op zoek en niet naar het gemiddelde verbruik per dag.
Op maandag 26 mei 2003 14:58 schreef Dandelion het volgende:[..]
Tja maar krijg je dan niet het spaarstandverhaal als je veel te weinig binnen krijgt?
Ben sinds vorige week begonnen met lijnen Het gaat tot nu toe prima. Verleidingen zoals chocola en koekjes weet ik goed te weerstaan, en bij een hongergevoel veel drinken, een opkikker of fruit.
Mijn gegevens: 1.83m, 90 kg (vorige week), stand nu: 87. Gewichten zijn maar 'ongeveer', ik heb namelijk niet zo'n precieze weegschaal...
quote:He, ook welkom.
Op maandag 26 mei 2003 17:25 schreef Kroeltroel het volgende:Hoi! Mag ik ook in de beginpost?
Ben sinds vorige week begonnen met lijnen
Het gaat tot nu toe prima. Verleidingen zoals chocola en koekjes weet ik goed te weerstaan, en bij een hongergevoel veel drinken, een opkikker of fruit.
Mijn gegevens: 1.83m, 90 kg (vorige week), stand nu: 87. Gewichten zijn maar 'ongeveer', ik heb namelijk niet zo'n precieze weegschaal...
Mijn stand van vanmorgen was 94.2kg. Dat is slechts 3 ons minder dan vorige week, maar ik heb mijzelf in het weekend 2 'normale' dagen gegund, en aangezien in elke maandagmorgen weeg, komt dat hier dus een beetje in terug.
Vol goede moed de komende week in.
quote:Waarschijnlijk wel als je 100 keer van alles invoert, maar ws. wilde Angel gewoon een algemene richtlijn. En eik ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Op maandag 26 mei 2003 16:58 schreef heaven7 het volgende:
Dat kun je toch prima vinden op overgewicht.nl?
Ben nu in 1,5 week 1,1 kilo kwijt!!!!!
Ben er best trots op!!!!
beetje lastig typen nu, heb vandaag gelnagels laten zetten!!!
Heb nog geen snoepje aangeraakt zeer goed voor je zelfvertrouwen nu weet ik dat ik het kan, en dus ook kan volhouden WAAR EEN WIL IS IS EEN WET! en das echt!!!
Ik weeg nu weer 68 kilo, Nadat ik dus wegens stress doorgeschoten was naar de 69,5
Maar goed door het vele sporten is het er dus weer af
ps ik baal dat ik eigenlijk geen goeie foto's heb genomen voordat ik met sporten/dieeten begonnen ben.
Nu kan ik dus geen goede voor na foto's posten
En dat terwijl ik best trots ben op de 14 kilo die eraf getrained/vallen zijn
succes allemaal, het is al zomer weer aan het worden dus even de tanden op elkaar
Flying_Vee
quote:Heb je ook geen foto's van verjaardagen en feestjes?
Op dinsdag 27 mei 2003 09:11 schreef Flying_Vee het volgende:
ps ik baal dat ik eigenlijk geen goeie foto's heb genomen voordat ik met sporten/dieeten begonnen ben.
Nu kan ik dus geen goede voor na foto's posten
Ik ga binnenkort nieuwe maken en op de oude met fotoshop de mensen naast mij weg-retoucheren Het zal wel enige tijd duren voor het resultaat te zien is: ik doe ongeveer een hele zomervakantie met 1 fotorolletje. Vroegah is bij mij op sommige gebieden nog vandaag.
Ik heb op de foto's van Kreta laatst al gezien dat het verschil met afgelopen zomer te zien is, alleen mn kleren zijn niet helemaal het zelfde. Maar mijn 'makkelijke' zomerjurk slobbert inderdaad waar hij vorig jaar gespannen om mijn buik zat.
Wat ook fijn is: zuiniger zonnebrandmelk-gebruik omdat er minder oppervlak is om in te smeren. Vandaag merk ik weer echt dat ik veel lichter en slanker ben dan vorig jaar om deze tijd.
Ik kwam iemand tegen die zei: "Je ziet er jaren jonger uit. Hoe komt dat?"
Ik zei dat ik naar Kreta was geweest. Geen zin de mensen te herinneren aan mijn oude gewicht. Laten ze maar snel vergeten dat ik moeke-achtige vormen had aangenomen. Ik ben 'gewoon terug' en dat is alles.
Voelt goed zo'n come back. Dat gun ik iedereen dus:
DOORZETTEN ALLEMAAL!!!
En vooral ook blijven posten anders komt dat seizoenslanktopic er nooooooit.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten met het kopen van een weegschaal??
quote:Dat laatste is natuurlijk geen optie: waarom gaat ze anders een weegschaal kopen
Op woensdag 28 mei 2003 11:30 schreef Lurky het volgende:
Dat een weegschaal tot op het ons naukeurig weegt is handig. En een electronische is betrouwbaarder dan een mechanische. Je kan een weegschaal ijken met een pak suiker of een van te voren gewogen tas boodschappen.
quote:En ik heb twee keer verteld dat de updates niet in de openingspost staan, maar in mijn wordbestandjes. Anders blijf ik aanpassen.
Op woensdag 28 mei 2003 15:12 schreef heaven7 het volgende:
YPPY, ik heb een aantal eeuwen medegedeeld dat ik 64 weeg, zou je me ff willen updaten?
Mijn moeder heeft mijn korte zomerspijkerbroekje weer gemaakt en hij past weer!!! Hij is zelfs iets te groot
Ik kan nu echt goed zien dat ik veel kwijtben aan mijn benen!! Dat vetrandje boven de knieen is weg en het is weer 1 geheel als jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik voel me best lekker, ben alleen snotverkouden om de een of andere vage reden Voordeel daarvan is wel weer dat ik absoluut geen eetlust heb en vandaag maar 1 boterham, 2 beschuitjes en 2 lange vingers heb gegeten.
De topjes weer uit de kast en ik pas al een paar broeken weer!!!
Vandaag wel wat gesnoept (had een verjaardag) maar dat is er alweer afbewogen. Heb voor 5 pts beweging gehad al. Dalijk lekker zomersalade eten dus da's ook niet zoveel...
Weet iemand misschien een lekker -makkelijk- alternatief voor die slankie, kipfilet en rookvlees die ik elke dag op mn brood eet (naast de rauwkost dan). Het begint een beetje te vervelen...
quote:caserib
Op woensdag 28 mei 2003 17:32 schreef Kroeltroel het volgende:
Het gaat hier nog goedDe topjes weer uit de kast en ik pas al een paar broeken weer!!!
Vandaag wel wat gesnoept (had een verjaardag) maar dat is er alweer afbewogen. Heb voor 5 pts beweging gehad al. Dalijk lekker zomersalade eten dus da's ook niet zoveel...Weet iemand misschien een lekker -makkelijk- alternatief voor die slankie, kipfilet en rookvlees die ik elke dag op mn brood eet (naast de rauwkost dan). Het begint een beetje te vervelen...
Weeg nu 90! Das -13!!! Nog maar 2 kilo en dan zit ik op mijn oude/streefgewicht!
De appelazijnpillen slik ik niet meer.
quote:Casseler rib
Op woensdag 28 mei 2003 17:51 schreef Riann het volgende:[..]
caserib
en op vlees kun je ook mosterd op doen
heeeeeeeeeeeerlijk echt waar gewoon proberen.
quote:Was 1 tomaat en een blad sla, snijdt de tomaat in plakjes en de sla ook aan mootjes: besprenkel ze met peper en zout. Neem 2 boterhammen en besmeer ze eventueel eerst met Linera. Lleg op de ene de tomaat en de sla, sprenkel er een beetje ketchup over (ongeveer een eetleper), leg er een plakje Leerdammer Light op en de 2e boterham: klaar is je Big Lurky Diet Burger. Snijdt deze enorme dubbele boterham eventueel door midden om hem makkelijker te kunnen eten.
Op woensdag 28 mei 2003 17:32 schreef Kroeltroel het volgende:
Weet iemand misschien een lekker -makkelijk- alternatief voor die slankie, kipfilet en rookvlees die ik elke dag op mn brood eet (naast de rauwkost dan). Het begint een beetje te vervelen...
Dagelijks een kleine portie tomaat in welke vorm dan ook, ketchup, tomatenpasta/saus/sap of vers bestrijdt de vrije radicalen en is zo goed voor je celweefsel.
Je kan ook slechts eens die Leerdammer Light proberen.
Of neem eens plakjes appel op brood: met de kaasschaaf gemaakt. Eventueel zelfs besprenkeld met kaneel.Kopje thee erbij: luxe!
Posten jullie nog even door vanavond? Dan komen morgenochtend de nieuwe topics. We zien elkaar allemaal weer in het zomertopic natuurlijk.
ik heb niks te zeuren eigenlijk en ik hoef ook helemaal niks af te vallen, maar ik pas sinds een paar weken mijn broeken niet meer, en die wil ik toch wel weer aan...
de manier waarop ik dieet werkt volgens mij heel erg goed....
smorgens drink ik een halve liter vetloze drinkyoguht van optimel
als tussendoortje neem ik de hele dag snack a jacks met maar 3 % vet en minder dan 1/6 deel calorieën van een mars
smiddags neem ik soms 2 crackers of 2 boterhammen
en savonds eet ik gewoon goed warm, en ik drink meer dan 4 liter water per dag, en eet 2 appels per dag...verder eet ik nog weleens een balisto (100 cal)
als je dit doet zul je niet al te veel af vallen, maar mijn moeder kwam laast met pillen, ja weer pillen :S
deze pillen zijn niet bedoeld voor afvallen, en ze zijn ook zeker niet de gezondste, daarom gebruik ik ze niet langer dan 3 weken
de pillen zijn bedoeld voor mensen die moeite hebben met poepen en het zorgt ervoor dat het vet in je eten geen tijd heeft om in je lichaam te blijven zitten en dat komt er dus meteen weer met de rest uit, en zo blijft het vet niet in je lichaam zitten, en echt waar het werkt!!!! je merkt gewoon verschil, je moet meer naar de wc etc.
de pillen heten wapiti en zijn gewoon te koop bij de drogist....
hopelijk heeft iemand er nog wat aan, veel succes en sterkte allemaal met het afvallen!!
quote:Veel plezier bij de film! Welke ga je heen?
Op woensdag 28 mei 2003 19:24 schreef YPPY het volgende:
Vanavond naar de bioscoop, ik neem heerlijk cola light mee (kost hier 2,50 euro voor een flesje) en kauwgom. Lekker gezond.
Vanmiddag flink gelopen overal en nergens naartoe, vrijdag naar de Efteling, ook weer veel lichaamsbeweging.Posten jullie nog even door vanavond? Dan komen morgenochtend de nieuwe topics.
We zien elkaar allemaal weer in het zomertopic natuurlijk.
Dat wordt flink doorposten, als ie vanavond helemaal vol moet. Goed, ik doe m'n best...
Had me 2 dagen geleden gewogen, was denk ik op een goed moment ofzo want nu sta ik op 88 en toen op 87... Nou, misschien is het vandaag ook wel een slecht moment? In ieder geval is er al 2 kilo af na net een week Ben tevreden dus!
Oh ja, caseller rib is inderdaad lekker Alleen houd ik niet zo van kaas (behalve dan met pindakaas erbij, maar ja dat is dan weer niet zo goed natuurlijk...), dus leerdammer light is niet echt een optie...
In magere leverpastei zitten eigenlijk ook nog best veel calorieen... Iemand nog ideetjes?
Ik heb honger
We hebben om 6 uur gegeten, andijviestampot zonder vlees, mijn mams had rundervinken en dat was me toch net iets te vet, heb een extra lepeltje kaantjes genomen
Maar goed, heb daarna weer een uur gehometrained en ik heb nu best honger eigenlijk
Iemand suggesties? Heb niet zo'n zin in "groenvoer" eigenlijk
En water heb ik ook genoeg gehad vandaag
quote:Eet ook weleens ontbijtkoek als tussendoortje, als ik geen zin heb in nog eens een keer fruit of groenten.
Op woensdag 28 mei 2003 22:04 schreef heaven7 het volgende:
Ontbijtkoek is erg lekker ja.. is dat niet erg vet/suikerrijk?
Voor op de boterham kan ook nog marmite worden genomen.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:09 schreef heaven7 het volgende:
vandaag maar 1 boterham, 2 beschuitjes en 2 lange vingers heb gegeten.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 21:36 schreef heaven7 het volgende:
andijviestampot zonder vlees, een extra lepeltje kaantjes genomen
quote:Vindt je het raar? Je hebt vandaag 3 boterhammen op, 2 plakken achterham, andijviestamppot met 1 lepeltje kaantjes, 2 beschuitjes, 2 lange vingers en 2 ligakoeken.
Op woensdag 28 mei 2003 22:51 schreef heaven7 het volgende:
Heb me overigens vergrepen aan 2 boterhammen met achterham en 2 liga's![]()
Tenzij je natuurlijk roomboter op je brood had en op die van vanochtend vanochtend beleg als 40+ kaas ofzo. Dan kom je nog totaal op 1010 kcal en 34 gram vet maar waaarschijnlijk zit je daar zelfs nog onder.
Neem een beker melk en wat fruit joh, je kan makkelijk nog wat hebben.
Het is zowieso verstandig meer groenten en fruit te eten en minder geraffineerde granen als brood, liga, koek, beschuit, aardappels... Dat zijn echt zetmeelrijke dingen en ook nog vol suikers die enorm aanzetten.
Je had zelfs beter die rundervink kunnen nemen dan die 2 boterhammen en die liga's net. Als je op overgewicht.nl kijkt zie je dat vlees vaak beduidend minder vet en callorierijk is dan andere ogenschijnlijk onschuldigere voedingswaren.
Verder heb ik bar weinig bewogen, alleen dat uurtje hometrainen dan en dat ging zeer moeizaam dankzij die stomme verkoudheid
Ik zeg je nogmaals dat ik geen grote eter ben, ik kan hier prima op teren.
Ik vind rundervink ook helemaal niet lekker dus laat ik het liever liggen..
Maar goed, het gevoel is gelukkig een beetje weg nu, denk dat ik maar ga slapen.
Toch bedankt voor je advies
Oh, het was 1 plak achterham
Ondanks dat je prima kan teren op zo weinig callorien per dag gaat misschien dat spaarstandverhaal bij jou op door deze manier van eten en dan mis je je doel. Dat zou jammer van je enorme inzet zijn.
Dat zijn de zorgen voor morgen. Voor nu: welterusten!
Mijn moeder noemt het een obsessie
Slaap lekker!
quote:Dank je.
Op woensdag 28 mei 2003 19:59 schreef Kroeltroel het volgende:[..]
Veel plezier bij de film! Welke ga je heen?
Hij was soms erg eng en best leuk.
quote:Kaas met pindakaas?
Op woensdag 28 mei 2003 19:59 schreef Kroeltroel het volgende:[..]
Alleen houd ik niet zo van kaas (behalve dan met pindakaas erbij, maar ja dat is dan weer niet zo goed natuurlijk...)
quote:Wel volhouden, hoor!
Op donderdag 29 mei 2003 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Verdorie, het schiet niet meer op. Zit nu in de tweede week, maar vorige week vrijdag was ik 82 kg, maandag nog steeds 82 kg, en vandaag ook nog. En het weekend komt eraan, vandaag een feest waar alleen maar pizza en hamburgerbroodjes te koop zijn. En vast geen light frisdrank. Vrijdag niks gelukkig, maar zaterdag en zondag nog een verjaardag. dus dat zijn zeker 2 gebakjes, anders gaat de familie echt gek kijken. Dus dan maar geen dingetjes van de schaaltjes met vlees en kaas en waarschijnlijk na het eten een flink stuk fietsen. misschien dat dan de schade beperkt blijft. Zucht.
Ik denk dat bij mij het probleem bij mijn avondeten zit. daar ben ik wel iets minder vet gaan gebruiken en wat minder gaan eten, maar het zijn nog niet echt vele lichtere maaltijden. Vaak rijst met kip en een pitttig sausje, of aardappels met groente en een kipfilet. Of heel af en toe macaroni met kip en tomatenpuree.
Ik denk dat ik misschien beter meer brood kan geen eten en minder avondeten? zou dat beter zijn?
ipv 2 sneetjes brood 4 sneetjes. en dan 's middags om 3 uur die 2 extra sneetjes, zodat ik minder honger heb bij het avond eten?
ach ja even doorzetten en dan breng ik jullie maandag wel op de hoogte van de gevolgen van het weekend...
quote:En moeders hebben altijd gelijk he?
Op donderdag 29 mei 2003 00:21 schreef heaven7 het volgende:
Mijn moeder noemt het een obsessie
O en wat heb ik zelf al op vanochtend: 2 volkoren boterhammen, 2 porties linera, 1 plakje Leerdammer Light, een lepeltje ketchup, 2 grote bladen sla, 1 tomaat, 3 koffie met magere melk en zoetstof en een halve liter water. Nu ga ik kouwgomkauwend met mn waterfles fietsen en dan de hele middag tuinieren. Vanavond eet ik 2 tartaartjes, tomaten/uisalade met olijfolie en pasta met pesto en eventueel daarover wat 20+ geraspte kaas. Veel? Nee dat is pas 961 KCall en 31 gram vet, ik mag een tweede bord pasta en een appel. Of die appel en een paar glaasjes wijn. Kan je nagaan wat er allemaal kan met minder dan 1250 KCall!
Volgens mij mag jij omdat je 8 centimeter langer bent dan ik zelfs nog wat meer. En bovendien ben jij nog in de groei. Ik ben na mn achttiende nog 3 cm gegroeid! Nu kan ik alleen nog dichtslibben en krimpen
Maar wat je ook doet: kijk uit voor die spaarstand en de let op evenwichtige voeding. Dan heb je een goede obsessie.
Neem jij trouwens vitaminepillen? Ik slik elke dag zomer en winter ook nog 1 Davitamon Totaal. Is iedereen aan te bevelen.
Allemaal een fijne dag!
quote:Tip: neem je eigen brood en drinken mee als dat mag.
Op donderdag 29 mei 2003 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
vandaag een feest waar alleen maar pizza en hamburgerbroodjes te koop zijn. En vast geen light frisdrank.
quote:Nah, zolang dat gek kijken niet erfelijk is
zeker 2 gebakjes, anders gaat de familie echt gek kijken.
quote:Van die pittige sausjes uit een potje? Neem ik ook altijd. Valt erg mee hoor.
Vaak rijst met kip en een pitttig sausje, of aardappels met groente en een kipfilet. Of heel af en toe macaroni met kip en tomatenpuree.
quote:Als je op www.overgewicht.nl gaat kijken zie je dat je daar een vergissing maakt. Bovendien, zoals ik Heaven al zei, en menigeen hier regelmatig benadrukt: warm eten, groenten en vlees zijn erg belangrijk.
Ik denk dat ik misschien beter meer brood kan geen eten en minder avondeten? zou dat beter zijn?
Fijn weekeinde en feest ze!!!
Ik denk dat ik idd maar meer groenten en fruit ga eten ipv beschuit e.d maar een liga kan zoveel lekkerder zijn
Tot nu heb ik 3 boterhammen gegeten, met vruchtenhagel en ik ben niet van plan om nog meer brood te gaan eten vandaag
Vanmiddag wordt het fruit! En vanavond gewoon avondeten.
Ik weet dat ik best wel wat mag maar ik geloof dat het niet zo goed is 's avonds nog te eten, als ik om 10 uur nog wat eet en om half 11 ga slapen dan kan het niet bepaald verbranden en wordt het dus opgeslagen, mijn redenatie
Anyway, heerlijk weer vandaag! We gaan iig met mop (is de hond) naar het bos en misschien zwemmen Heb mn nieuwe bikini al binnen
Fijne dag iedereen
quote:Iets zonder vlees? Gewoon veel groente en rijst kan niet heel veel kwaad, lijkt mij.
Op donderdag 29 mei 2003 12:38 schreef PiperMaru het volgende:
Eej ik ga er niet een apart topic over openen, dus vraag ik het maar hier, aangezien hier volgens mij wat mensen zitten met verstand van voeding:
Ik ben sinds een week aan het lijnen, maar ik zit nu op m'n werk en moet hier vanavond eten bestellen van de chinees. Welk chinese gerecht is het beste voor de lijn? Mijn favoriet is tjap tjoy, maar ik heb altijd het idee dat dat 'sausje' eroverheen best wel vet is... Suggesties?
De sausje bij het eten komen meestal uit zo'n geel pakje. Die vallen volgens mij wel mee. Van die pittige saus hoef ik toch ook niet zoveel, dus dat kan geen kwaad.
Mijn vriendje houd ook niet van taart, misschien dat ik dit weekend wel twee stukjes met hem kan delen. dan heb ik maar 1 stukje op en krijg ik niet de hele familie over me heen. Volgens mij gaat iedereen dan zeuren. Mijn familie kennende.
Nu eerst maar even verder bijkomen van de hitte...
quote:Neem een loempia, zit vol met groente en het enige vette wat er aan zit is de olie waarin het gebakken is.Bij de WW hoef ik voor een loempia ook maar 5 punten te rekenen.
Op donderdag 29 mei 2003 12:38 schreef PiperMaru het volgende:
Eej ik ga er niet een apart topic over openen, dus vraag ik het maar hier, aangezien hier volgens mij wat mensen zitten met verstand van voeding:
Ik ben sinds een week aan het lijnen, maar ik zit nu op m'n werk en moet hier vanavond eten bestellen van de chinees. Welk chinese gerecht is het beste voor de lijn? Mijn favoriet is tjap tjoy, maar ik heb altijd het idee dat dat 'sausje' eroverheen best wel vet is... Suggesties?
Deze week toch weer 2 ons eraf en dat ondanks de M&M's met pinda
Dus nu in totaal 31 kilo eraf!
en ik wil plz niet van die reacties op mn foto's
foto's zijn maar foto's
kom maar me ff checken nu int echt
ik heb vet rollen nu waar ik errug on tevreden over ben dussuh dat moet eraf!!
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 16:31 schreef Marjoow het volgende:
ik heb nog 7 kilo te gaan![]()
foto's zijn maar foto's
Je wil er zeven kilo af? Hoe lang ben je, en wat weeg je nu?
Eerste keer in 2.5 maand tijd of zo
quote:Je weet hoe ik er over denk
Op donderdag 29 mei 2003 16:31 schreef Marjoow het volgende:
ik heb nog 7 kilo te gaan![]()
foto's zijn maar foto's
geef je lengte en gewicht door
Ik was dus bij een verjaardag en ik heb een stukje nogataart op. Verder alleen water gedronken. Vanavond eten we een broodje met hamburger, tomaat, komkommer, lightkaas enzo, dus dat is ook niet slecht.
quote:Dat is idd ook niet slecht
Op donderdag 29 mei 2003 17:21 schreef YPPY het volgende:
Je mag best een keer wat slechts Riann.Je doet het erg goed als ik je posts lees.
Ik was dus bij een verjaardag en ik heb een stukje nogataart op.
Verder alleen water gedronken. Vanavond eten we een broodje met hamburger, tomaat, komkommer, lightkaas enzo, dus dat is ook niet slecht.
ik ga dadelijk bami koken
Maar het geeft me nu helemaal geen slecht gevoel dat ik dat een keer gedaan heb. Terwijl als ik lees dat heaven meteen zo'n slecht gevoel krijgt als ze een keer iets slechts eet. Dat heb ik nu helemaal niet.
quote:Het is niet altijd dat iemand zichzelf dik vindt, soms mogen er gewoon een paar kilo's vanaf.
Op donderdag 29 mei 2003 17:23 schreef boebiedoe het volgende:
sommige vrouwen vinden zichzelf wel ergug snel dik...en met dik is trouwens niks mis..
Het starten is het ergste, als je maar eenmaal bezig bent gaat het wel weer.
Iemand trouwens ervaringen met chroom?
-edit: als ondersteuning dan, niet als wanhopig redmiddel ofzo -
prrrrrr
quote:chroom
Op donderdag 29 mei 2003 17:27 schreef Pridemeid het volgende:
Deze week geen tijd om te sporten en eigenlijk let ik al heel lang niet meer echt op wat ik eetHet starten is het ergste, als je maar eenmaal bezig bent gaat het wel weer.
Iemand trouwens ervaringen met chroom?
-edit: als ondersteuning dan, niet als wanhopig redmiddel ofzo-
prrrrrr
echt nog nooit van gehoord.... zijn het pilletjes of zo
quote:mja ik schaam me
Op donderdag 29 mei 2003 17:20 schreef Riann het volgende:[..]
Je weet hoe ik er over denk
maaruh doe dan mee in de begin postgeef je lengte en gewicht door
quote:Waarom? Om de originele manier waarop je vroeg je fotoboekpagina eens te bekijken ?
Op donderdag 29 mei 2003 18:58 schreef Marjoow het volgende:[..]
mja ik schaam me
We zijn wezen midgetgolfen en heb een ijsje gehad, en vanavond frietjes
Ik heb sowieso een rotdag Pijn in mn keel en voel me lamlendig en moe
En ik moet de kranten nog rondbrengen ook
* heaven7 beschouwd deze dag maar als een niet-lijndag
Moet toch ookwel eens kunnen?
quote:nee hoor,ik bedoelde gewoon áls je dan me foto's gaat bekijken of hebt gezien en zegt 'je bent gek' 'je bent niet dik' nou dan zeg ik, kom maar eens langs...
Op donderdag 29 mei 2003 19:35 schreef Lurky het volgende:[..]
Waarom? Om de originele manier waarop je vroeg je fotoboekpagina eens te bekijken ?
We gaan straks naar twee nieuwe dieettopics. Een zomerslank voor de mensen met een schoonheidsdieet, en een nieuw deel van dit topic voor mensen met gezondheidsdieet. Dat klinkt vaag maar het komt er op neer dat mensen die op www.overgewicht.nl een BMI ofwel Body Mass hebbenvan onder de 25 en naar de schoonheidsgroep gaan
Zie ik je straks daar ok? En dan kijken of je je nog schaamt.
ik haal die foto's anders wel weg
quote:Ik ken dat hoor
Op donderdag 29 mei 2003 20:30 schreef Marjoow het volgende:[..]
nee hoor,ik bedoelde gewoon áls je dan me foto's gaat bekijken of hebt gezien en zegt 'je bent gek' 'je bent niet dik' nou dan zeg ik, kom maar eens langs...
tis nu heel andersik haal die foto's anders wel weg
Als jij je niet lekker voelt dan moet je gewoon lijnen, en zolang het verantwoord is mag je hier ook posten.
Subtiele manier om ons idd naar je lijntje te laten kijken
quote:ik ben veel dikker dan op die fotos hoor
Op donderdag 29 mei 2003 20:40 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik ken dat hoor
Ik ben ook niet dik volgens iedereen (en dat vind ik zelf ook) maar er zit vet wat eraf kan en daar ben ik dus nu aan het werken..
Als jij je niet lekker voelt dan moet je gewoon lijnen, en zolang het verantwoord is mag je hier ook posten.
Subtiele manier om ons idd naar je lijntje te laten kijken
![]()
quote:eeeh eeeh die foto's waren net zo mooi
Op donderdag 29 mei 2003 20:45 schreef Marjoow het volgende:[..]
ik ben veel dikker dan op die fotos hoor
maar die zijn al weg
ennuh als je niet naar een anorexia gewicht gaat en geen obsessie gaat worden is het toch goed
quote:ow uh...dankje.. i guess
Op donderdag 29 mei 2003 20:50 schreef Riann het volgende:[..]
eeeh eeeh die foto's waren net zo mooi
ennuh als je niet naar een anorexia gewicht gaat en geen obsessie gaat worden is het toch goed
maar ik ben heeeel wat zwaarder als jij denkt hoor!
quote:ja dat boeid ook niet echt je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en kilo's zegt niet alles. kilo's zijn ook niet zo belangerijk.
Op donderdag 29 mei 2003 20:53 schreef Marjoow het volgende:[..]
ow uh...dankje.. i guess
maar ik ben heeeel wat zwaarder als jij denkt hoor!
* Maerycke heeft de exercise tapes van Weight Watchers gekocht
(te bestellen via bol.com trouwens, mocht iemand geinteresseerd zijn)
En een uur geleden de eerste daan.. Ik ben nu nog moe zeg.. phew...
Het is een serie van drie (low impact aerobics, steps en tone en stretch). Zwoegen hoor in die hitte, maar ik had geen zin om naar de sportschool te gaan vandaag, dus dit helpt dan ook
quote:neuh maar om dan reacties te krijgen van je bent niet dik
Op donderdag 29 mei 2003 21:02 schreef Riann het volgende:[..]
ja dat boeid ook niet echt je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en kilo's zegt niet alles. kilo's zijn ook niet zo belangerijk.
quote:ja omdat ik weet dat je het niet leuk vind zeg ik het niet van je bent niet dik en zo en ik snap best dat je het niet leuk vind net zo goed van dat ze zeggen van ja herbalife is slecht en blah blah blah dat vind ik ook niet leuk en dan heb ik ook zoiets van laat mij toch als ik er toch gelukkig bij ben. Maar ik wens je alvast weel succes met lijnen.
Op donderdag 29 mei 2003 21:44 schreef Marjoow het volgende:[..]
neuh maar om dan reacties te krijgen van je bent niet dik
tsja,ik vind van wel dus dan ga ik lijnen
quote:Waarom zou iemand hier komentaar op andermans foto's hebben? Dat is hier nog nooit voor gekomen. Weten wij veel of degene op de foto in fotoboek wel echt bij die persoon hoort? Weten wij veel hoe oud die foto's zijn. Misschien fotoshoppen mensen zich wel tonnenrond of spijkerdun. Wat boeit het mij nou wat jij of wie dan ook mij in zijn of haar fotoboek voorspiegelt. Als het maar iets fraais is. Dat te gaan weghalen is gek. Je hebt iets leuks gemaakt en dus heeft dan zn eigen waarde. dat heeft geen barst met dit dieettopic te maken.
nee hoor,ik bedoelde gewoon áls je dan me foto's gaat bekijken of hebt gezien en zegt 'je bent gek' 'je bent niet dik' nou dan zeg ik, kom maar eens langs...
Misschien is het een vroegtijdige zonnesteek dat er hier ineens zo overtrokken gereageerd werd. Hou je nou allemaal maar kalm. Straks zijn we lekker in het zomerslanktopic en dan kunen we daar opscheppen met onze mooie slanke foto's van vroegah!
Nou ik was 2 kg aangekomen waarschijnlijk omdat ik veel vocht vast heb gehouden door medicijnen. Ik weeg nu weer 62,5 kg, dus 0,5 kg aangekomen.
Afgelopen dagen ben 1,5 kg afgevallen en ben ongeveer een week gestopt met mijn medicijnen. Ik heb geen vet verloren alleen vocht. Toch moet ik oppassen dat ik niet te snel afval. Vandaag en morgen zal ik de richtlijnen van WW niet opvolgen.
groetjes Dutchasia
quote:daarover hadden we toch al "gepraat" op msn? of hoe je t ook wil noemen. Was mijn mening en ach jij moet doen wat je zelf t beste lijkt
Op donderdag 29 mei 2003 21:51 schreef Riann het volgende:[..]
ja omdat ik weet dat je het niet leuk vind zeg ik het niet van je bent niet dik en zo en ik snap best dat je het niet leuk vind net zo goed van dat ze zeggen van ja herbalife is slecht en blah blah blah dat vind ik ook niet leuk en dan heb ik ook zoiets van laat mij toch als ik er toch gelukkig bij ben. Maar ik wens je alvast weel succes met lijnen.
en t zelfde
quote:dat "meisje" was ik
Op vrijdag 30 mei 2003 10:34 schreef Lurky het volgende:[..]
Waarom zou iemand hier komentaar op andermans foto's hebben? Dat is hier nog nooit voor gekomen. Weten wij veel of degene op de foto in fotoboek wel echt bij die persoon hoort? Weten wij veel hoe oud die foto's zijn. Misschien fotoshoppen mensen zich wel tonnenrond of spijkerdun. Wat boeit het mij nou wat jij of wie dan ook mij in zijn of haar fotoboek voorspiegelt. Als het maar iets fraais is. Dat te gaan weghalen is gek. Je hebt iets leuks gemaakt en dus heeft dan zn eigen waarde. dat heeft geen barst met dit dieettopic te maken.
Dat meisje op die foto's zag er aardig uit.Misschien is het een vroegtijdige zonnesteek dat er hier ineens zo overtrokken gereageerd werd. Hou je nou allemaal maar kalm. Straks zijn we lekker in het zomerslanktopic en dan kunen we daar opscheppen met onze mooie slanke foto's van vroegah!
ik ging alleen hardlopen, maar hield ik alleen niet vol
dus mn vriend gaat met me mee
quote:
quote:Zijn dat oefeningen die je samen met de tv moet doen? Heb je het idee dat ze werken?
Op donderdag 29 mei 2003 21:23 schreef Maerycke het volgende:
Hallo* Maerycke heeft de exercise tapes van Weight Watchers gekocht
(te bestellen via bol.com trouwens, mocht iemand geinteresseerd zijn)
Mensen, ik ben er vandoor. Als jullie mij zoeken zit ik de laatste pondjes eraf te zwoegen in het vedergewicht-dieet-topic:
Slank de zomer in!
Hoi hoi hoi!!!
Allemaal wil ik jullie daar op den duur van harte verwelkomen, al is het volgende zomer...
Dus hou vol dappere dieeters .
Veel succes in de volgende deeltjes van de Dieetclub en tot ziens bij de afslankploeg.
geen idee voor wat, maar bedankt worden is altijd leuk
quote:Tot ziens iedereen daar en nuttige tips natuurlijk in beide topics posten!
Op zaterdag 31 mei 2003 10:08 schreef Lurky het volgende:
Allemaal wil ik jullie daar op den duur van harte verwelkomen, al is het volgende zomer...
Dus hou vol dappere dieeters.
Veel succes in de volgende deeltjes van de Dieetclub en tot ziens bij de afslankploeg.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |