quote:Vijf minuten geleden kwam hier een politiehelicopter vrij laag over... Dacht al wat gebeurt er. Maar 700 man is dat niet een beetje overdreven. By the way, mensen uit Maastricht, waar ligt Vinkenslag precies?
MAASTRICHT De politie van Maastricht is
vanmorgen met 700 agenten woonwagenkamp
Vinkenslag binnengevallen.In het kamp
zouden grote hennepplantages aangelegd
zijn.Alle toegangswegen naar het kamp
zijn afgesloten.
quote:Meestal zo he, als je een woonwagenkamp binnenvalt.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:26 schreef Slarioux het volgende:
700 man!Daar gaat weer een heleboel illegale zooi in beslag genomen worden
.
quote:Inval in woonwagenkamp Maastricht
Op dinsdag 20 mei 2003 08:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hoe groot is dat kamp dan wel niet? En waar halen ze 700 man vandaan? Moet er niet geflitst worden dan? Zou het geen typefoutje zijn en 70 man moeten zijn?
Hier staat ook 700
quote:Bron: nu.nl
Grote inval politie in woonwagenkamp MaastrichtUitgegeven: 20 mei 2003 08:02
Laatst gewijzigd: 20 mei 2003 08:11MAASTRICHT - Een politiemacht van ongeveer zevenhonderd agenten heeft dinsdagmorgen een inval gedaan in woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht. De actie moet een eind maken aan de productie van wiet op het kamp. Dat meldde de politie Limburg Zuid dinsdag.
Acht pelotons Mobiele Eenheid hebben op het woonwagencentrum strategische posities ingenomen en gezorgd voor afzettingen van delen van het kamp. Alle toegangswegen naar het kamp zijn afgesloten.
Noodverordening
Burgemeester G. Leers van Maastricht heeft voor de omgeving van het kamp een noodverordening afgekondigd. De bewoners zijn over de noodverordening geīnformeerd. Zij hebben een brief ontvangen waarin het doel van de actie staat vermeld.
Verschillende loodsen worden momenteel door de politie doorzocht op de aanwezigheid van hennepkwekerijen. Een rijstrook van de snelweg A2 is in de richting van Luik voor alle verkeer afgesloten, terwijl ook de afrit naar het woonwagencentrum dicht is.
dat z]egt al genoeg wat voor tuig het is
quote:Of ze willen gewoon dat die (vergeef me) stink-kampers hun illegale praktijken opgeven en een keer fatsoenlijk geld gaan verdienen in plaats van voor tonnen aan stroom af te tappen en wiet te kweken en te verhandelen.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:30 schreef lampie_666 het volgende:
tja de nederlandse politie is een beetje bang uitgevallen
quote:ME, die halen ze overal vandaan
Op dinsdag 20 mei 2003 08:33 schreef sop het volgende:
Hoeveel agenten zijn er eigenlijk in totaal in Limburg.
Ik dacht dat bijvoorbeeld Zeeland niet eens aan de 200 kwam.
quote:Rest van Nederland is agentloos
Op dinsdag 20 mei 2003 08:33 schreef sop het volgende:
Hoeveel agenten zijn er eigenlijk in totaal in Limburg.
Ik dacht dat bijvoorbeeld Zeeland niet eens aan de 200 kwam.
Anarchie!
.
Oppakken, opsluiten en dat kamp opdoeken, geen gesodemieter!
quote:"Wij richten ons vandaag op gevaarlijke zaken en niet op woonwagens die er illegaal staan"
Inval Vinkenslag: ruim twee maanden voorbereiding
De grote inval vanochtend in het Maastrichtse woonwagenkamp Vinkenslag, is al ruim twee maanden in voorbereiding. Ook is er vooraf overleg geweest met minister Donner van Justitie.Dat heeft burgemeester Gerd Leers gezegd op een persconferentie vanochtend. "Wij richten ons vandaag op gevaarlijke zaken en niet op woonwagens die er illegaal staan", aldus de burgemeester. Essent is ook betrokken bij de actie, omdat op Vinkenslag massaal illegaal stroom wordt 'afgetapt'. Rond het gebied is de noodverordening van kracht. Alle wegen rond Vinkenslag zijn afgesloten.
20-5-2003 08:15
Meer dan 700 man politie bij inval in woonwagenkamp Maastricht
Bij de grote inval vanochtend in het Maastrichtse woonwagenkamp Vinkenslag, zijn in totaal meer dan
700 politiemensen betrokken, voor het grootste deel ME'ers.De actie is gericht op het oprollen van hennepkwekerijen. Vanuit de lucht wordt het kamp met een helikopter in de gaten gehouden. Ook het energiebedrijf Essent is bij de inval betrokken, in verband met het illegaal aftappen van stroom. De inval begon rond 6 uur. Tijdens de actie werden de wegen naar en rond het Maastrichtse woonwagenkamp afgezet. De omgeving van Vinkenslag is hermetisch afgesloten.
Pak ze dan ook meteen goed aan. Hoeveel mensen wonen er eigenlijk op Vinkenslag?
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 20-05-2003 08:40]
quote:Dat was inderdaad een familie, Vinkenslag is een kamp (waar vast ook familieleden wonen). De familie waar jij het over hebt heten Krijnen meen ik.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:30 schreef dupkuh het volgende:
dit betreft het meest criminele familie van maastricht, dit zijn geen lieverdjes. de gemeente heeft ze zelfs ooit een betaald om te gaan verhuizen waar ze nu zitte, en ik geloof dat was een bedrag van 6 nullen.dat z]egt al genoeg wat voor tuig het is
Vinkenslag ligt langs de A2 nabij gronsveld dus net onder Maastricht.
[Dit bericht is gewijzigd door TheSperminator op 20-05-2003 08:42]
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 20-05-2003 08:52]
Als je met minder aankomt zetten of ze niet tot de tanden bewapend zijn op het moment dat ze de inval doen, dan schieten de kampers oha terug, of wordt het weer een massale vechtpartij
de politie is gewoon door schade en schande wijs geworden
quote:Maar het had nooit zover mogen komen. Waarom sluit Essent niet meteen de voorzieningen af, als er geknoeid wordt. Waarom krijgen woonwagenbewoners / zigeuners tonnen om ergens anders heen te gaan. Pak die mensen op, stop ze in een gevangenis en breng kinderen onder in een pleeggezin. (zei de over het algemeen linkse Libris..)
Op dinsdag 20 mei 2003 08:51 schreef speedcore het volgende:
en logisch ookAls je met minder aankomt zetten of ze niet tot de tanden bewapend zijn op het moment dat ze de inval doen, dan schieten de kampers oha terug, of wordt het weer een massale vechtpartij
de politie is gewoon door schade en schande wijs geworden
Wat een stel asos zijn die gasten ook.
Altijd gezeik met die kampen, waarom wordt dat uberhaupt nog toegelaten?
quote:Van de opbrenst van die loodsen vol met wiet een paar jaar.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:50 schreef Strolie75 het volgende:
Van het geld dat deze 700 agenten kosten had MVV toch weer een paar maanden kunnen voetballen.
Zou de SP nu weer met WOII-vergelijkingen gaan strooien?
quote:Geen idee of de lokale SP-afdeling even scherp als als de Haagse afdeling
Op dinsdag 20 mei 2003 09:18 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Goh... Verbijstering over uitlatingen Haags SP-raadslidZou de SP nu weer met WOII-vergelijkingen gaan strooien?
http://maastricht.sp.nl/main.stm
zo te zien nog niet..., misschien zijn ze nog niet aan de koffie met vlaai geweest?
quote:Zou de NVU koffie gaan uitdelen en voor de ME-ers gaan zingen
Goh... Verbijstering over uitlatingen Haags SP-raadslidZou de SP nu weer met WOII-vergelijkingen gaan strooien?
quote:Dat hangt er van af...
quote:Ik zie het NVU verband niet?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:28 schreef robh het volgende:[..]
Zou de NVU koffie gaan uitdelen en voor de ME-ers gaan zingen
Het SP verband is erg simpel: bij een vergelijkbare actie in Den Haag werd dat optreden als Gestapo-gedrag betiteld door de Haagse SP. Vandaar dat ik me dat nu weer afvraag .
Leg me de NVU-link eens uit dan?
quote:Die zijn tegen alle vormen van drugs.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Leg me de NVU-link eens uit dan?
quote:Dat was ook wel een terechte vergelijking vond ik al slaan mensen daar weer snel door op tilt.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Het SP verband is erg simpel: bij een vergelijkbare actie in Den Haag werd dat optreden als Gestapo-gedrag betiteld door de Haagse SP. Vandaar dat ik me dat nu weer afvraag
.
quote:geweldige humor
Op dinsdag 20 mei 2003 09:29 schreef SCH het volgende:
Is de familie van Rafael van der Vaart in veiligheid gebracht?
quote:Want?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:31 schreef SCH het volgende:[..]
Dat was ook wel een terechte vergelijking vond ik
quote:Nee RobH, ze gaan hun familieleden ontzetten.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:28 schreef robh het volgende:[..]
Zou de NVU koffie gaan uitdelen en voor de ME-ers gaan zingen
quote:Zoals ik al eerder zei, ze hebben het totaal uit de hand laten lopen met woonwagenkampen. Die mensen moeten ook gewoon behandeld worden via de wet.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:31 schreef SCH het volgende:[..]
Dat was ook wel een terechte vergelijking vond ik al slaan mensen daar weer snel door op tilt.
Op zich is dat de oorzaak van het normen en waarden probleem, gedogen, gedogen, gedogen (mensen denken dat het mag, bijv. softdrugs) en dan opeens ingrijpen. Of sta iets toe of verbiedt het. Niet zeggen dat iets niet mag en erbij zeggen dat het wel wordt toegestaan. Duidelijke regels zorgen voor een duidelijke grens.
quote:Ja.
V.
quote:Die mevrouw vond dat ze daar redenen voor had en waarom zou ik daar aan twijfelen? Gezien de historie in dit soort kwesties zal ze er niet ver naast zitten.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:34 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Want?
quote:Wat niveau betreft lijkt het inderdaad wel op jouw posts.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:31 schreef SCH het volgende:
Dat was ook wel een terechte vergelijking vond ik al slaan mensen daar weer snel door op tilt.
quote:Nahja, vergelijkbare actie
Op dinsdag 20 mei 2003 09:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Het SP verband is erg simpel: bij een vergelijkbare actie in Den Haag werd dat optreden als Gestapo-gedrag betiteld door de Haagse SP. Vandaar dat ik me dat nu weer afvraag
.
Het enige vergelijkbare is dat het om een woonwagenkamp gaat. In Den Haag ging het om een gedwongen verhuizing. In Maastricht gaat het om opsporing van criminele activiteiten.
quote:Klein houden van de kampen voorkomt ook dat er familievestingen ontstaan waarin het moeilijk wordt om de Nederlandse wet te handhaven.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:36 schreef Libris het volgende:[..]
Zoals ik al eerder zei, ze hebben het totaal uit de hand laten lopen met woonwagenkampen. Die mensen moeten ook gewoon behandeld worden via de wet.
Als ze eerst jaren gedoogd worden en daarna met 8 peletons ME binnengevallen worden, kan ik me nog iets voorstellen bij het standpunt van de SP. Gewoon niet gedogen en vanaf het begin aanpakken.Op zich is dat de oorzaak van het normen en waarden probleem, gedogen, gedogen, gedogen (mensen denken dat het mag, bijv. softdrugs) en dan opeens ingrijpen. Of sta iets toe of verbiedt het. Niet zeggen dat iets niet mag en erbij zeggen dat het wel wordt toegestaan. Duidelijke regels zorgen voor een duidelijke grens.
quote:Die verhuizing kwam na tig invallen.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:37 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nahja, vergelijkbare actie
Het enige vergelijkbare is dat het om een woonwagenkamp gaat. In Den Haag ging het om een gedwongen verhuizing. In Maastricht gaat het om opsporing van criminele activiteiten.
quote:Met andere woorden: je weet het niet en blaat maar wat na zonder enige kennis van zaken? Duidelijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:37 schreef SCH het volgende:[..]
Die mevrouw vond dat ze daar redenen voor had en waarom zou ik daar aan twijfelen? Gezien de historie in dit soort kwesties zal ze er niet ver naast zitten.
De dame in kwestie heeft trouwens haar excuus aangeboden vanwege die opmerking, dus zo gelijk zal ze zelf ook niet gevonden hebben dat ze had.
quote:Er deugde daar van alles niet aan het optreden van de politie. Bij zo'n verhuizing moet de politie dezelfde regels in acht nemen als bij andere burgers. Dat een politicus dat aan de kaak stelt, lijkt me niet meer dan logisch.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Die verhuizing kwam na tig invallen.
Op dat kamp werden ook tig kilos wiet, verboden vuurwerk etc aangetroffen, telkens weer opnieuw.
quote:Dus waarom dan dit offtopic-geblaat er bij de haren bijsleuren?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:De dame in kwestie heeft trouwens haar excuus aangeboden vanwege die opmerking, dus zo gelijk zal ze zelf ook niet gevonden hebben dat ze had.
V.
quote:En dan nog ging het in Den Haag niet over de invallen maar over de verhuizing. Twee verschillende zaken dus, het heeft niets met deze discussie te maken.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Die verhuizing kwam na tig invallen.
Op dat kamp werden ook tig kilos wiet, verboden vuurwerk etc aangetroffen, telkens weer opnieuw.
quote:Ze heeft haar excuses aangeboden over de term Gestapo, niet over haar kritiek, die blijft overeind. Maar het is niet zo slim om die term te gebruiken omdat mensen daar nogal snel van over de rooie gaan en het aangrijpen om het niet over de inhoud te hebben. Ze had wel gelijk met haar kritiek natuurlijjk. Of je dat soort termen moet gebruiken is een heel andere discussie.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Met andere woorden: je weet het niet en blaat maar wat na zonder enige kennis van zaken? Duidelijk.
De dame in kwestie heeft trouwens haar excuus aangeboden vanwege die opmerking, dus zo gelijk zal ze zelf ook niet gevonden hebben dat ze had.
quote:Maar natuurlijk...
Op dinsdag 20 mei 2003 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
Gaat het alweer over Links-Rechts?
Eindelijk doet de politie eens wat, dus kunnen we daar niet over zeiken.... ach weet je wat? De SP uit Den Haag kunnen we wel bij deze Maastrichtse kwestie slepen.
Logisch...
V.
quote:Ach...
Op dinsdag 20 mei 2003 09:44 schreef NorthernStar het volgende:
Gaat het alweer over Links-Rechts?We krijgen er al wat handigheid in, gaat steeds sneller.
Ontopic, een politiemacht van 700 personen lijkt me ook wel wat veel. Maar het zal zijn redenen wel hebben. Ik ben er uiteraard voor dat illegale zaken worden aangepakt. Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
quote:Het zijn beide woonwagenkampen. Dus slecht. Ofzo.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Maar natuurlijk...
Eindelijk doet de politie eens wat, dus kunnen we daar niet over zeiken.... ach weet je wat? De SP uit Den Haag kunnen we wel bij deze Maastrichtse kwestie slepen.
Logisch...
V.
quote:Over het algemeen is de politie nogal angstig als het om woonwagenkampen gaat. En niet geheel ten onrechte. Ik denk dat ze bang zijn dat het uit de hand loopt en dat ze op de hoogte zijn van de manier van 'zelfverdediging' van de kampers. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij wat meer politie, al is 700 man wel erg veel.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:48 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ach...
Ontopic, een politiemacht van 700 personen lijkt me ook wel wat veel. Maar het zal zijn redenen wel hebben. Ik ben er uiteraard voor dat illegale zaken worden aangepakt. Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
Met je opmerkingen over legale handel ga ik helemaal mee
quote:Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Maar als het hier puur om de teelt van hennep gaat vraag ik me af of je dit soort dingen niet structureel kan oplossen door de hele softdrugs handel legaal te maken.
Dat is natuurlijk geen oplossing
Mijn god, wat een mietjes hier ook in nederland!
1 bulldozer, 1 ME-team, wat waterkannonnen, rubberen kogels & honden. Dan red je het met 50 man iig ook wel!
Maar uhm, kan er niet ff iemand heen gaan met digicam?
Ik wil foto's zien! Vind het wel humor, 700 man.
quote:En anders kijk je vandaag effe naar het nieuws, of je koopt morgen een krant
Op dinsdag 20 mei 2003 09:54 schreef JoostW het volgende:
Maar uhm, kan er niet ff iemand heen gaan met digicam?Ik wil foto's zien! Vind het wel humor, 700 man.
V.
quote:Maar hoeveel mensen wonen er eigenlijk op Vinkenslag? Hoorde ook net dat er niemand meer was toen de politie vanmorgen arriveerde..
Ach...
quote:Wat vind je dan van "minder regels" in het motto van het nieuwe kabinet?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Ik zelf vind het wel een goed plan om softdrugs volledig te legaliseren. Vind jij trouwens dat we alcohol en tabak ook moeten verbieden?
quote:Wie gaat er dan de stroomrekeningen betalen?
Ach...
quote:Nou, V., in de krant staat altijd 1 lullig fotowtje, en ik zit @ work, dus nieuws is probleem, en vanavond ben ik er niet..
Op dinsdag 20 mei 2003 09:55 schreef Verbal het volgende:[..]
En anders kijk je vandaag effe naar het nieuws, of je koopt morgen een krant
V.
quote:Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:59 schreef sjun het volgende:[..]
Wie gaat er dan de stroomrekeningen betalen?
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 20-05-2003 10:05]
quote:Het bestrijden van iets wat je toch niet tegenhoudt is wel "structureel"?
Op dinsdag 20 mei 2003 09:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is toch geen structurele oplossing, maar zeggen: we kunnen het niet aan dus we maken het legaal, dan is er geen probleem meer.
Doe maar legaliseren, kun je voor een fractie van de kosten voor de bestrijding goede voorlichting geven. En je elimineert direct een van de grootste inkomstenbronnen voor de zgn. georganiseerde misdaad.
Legaliseren wil niet zeggen dat je gebruik van softdrugs goedkeurt btw. Kunnen sommigen niet uit elkaar houden.
quote:Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:05 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Het bestrijden van iets wat je toch niet tegenhoudt is wel "structureel"?
Doe maar legaliseren, kun je voor een fractie van de kosten voor de bestrijding goede voorlichting geven. En je elimineert direct een van de grootste inkomstenbronnen voor de zgn. georganiseerde misdaad.
Legaliseren wil niet zeggen dat je gebruik van softdrugs goedkeurt btw. Kunnen sommigen niet uit elkaar houden.
quote:Was het maar zo simpel, illegaal aftappen betekent dat ze dus een lijntje aftappen van mensen die wel betalen (de woonwijk erachter bijv of de verlichting van de snelweg). En die wou jij afsluiten? Goed bezig!
Op dinsdag 20 mei 2003 10:02 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
quote:Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:54 schreef JoostW het volgende:
700 man.. wat een overkill zeg!
quote:Stroom wordt illegaal afgetapt, monteurs van Essent durven zich daar niet te vertonen.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:02 schreef Kozzmic het volgende:
Als je je stroomrekening niet kunt betalen dan loop je de kans dat een elektricteitsbedrijf je afsluit. Of je nu als particulier, als legaal bedrijf of als illegale hennepteelt die stroom afneemt. Lijkt me simpel.
quote:Wapens, honden etc? Tegen de ME? Hmz, fijn dat tuig.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
quote:Misschien iets voor Groen Links om dat aan te kaarten?
Vergis je niet, Vinkeslag is echt een vrijstaat, je hebt bijna een VN-resolutie nodig om daar binnen te vallen.
quote:Nee klopt, het is een afweging tussen twee kwaaien. Moord hou je ook niet tegen, gebeurd elke dag, ook maar uit het strafrecht schrappen?
Op dinsdag 20 mei 2003 10:07 schreef SilverMane het volgende:[..]
Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
En als we het met zn allen wel zo schadelijk achten dat het verboden moet blijven, ook best, gedoog het dan niet.
quote:zoals ik al eerder postte
Ach...
schade en schande
de heren politie hebben er doodgewoon geen zin meer in om voor de zoveelste keer het ziekenhuis ingeslagen te worden. Want dat gebuert steevast als de kampers doorkrijgen dat er niet een heel leger aan m.e. in reserve staat.
Hier in de buurt werd er voor de zekerheid ook nog wel eens geschoten op de politie, en een roedel vechthonden achter je kont aan is ook niet gezond.
schade en schande dus. Ik weet zeker dat die Spčr die zo verontwaardigd was nog nooit vooraan heeft gestaan bij zo`n ontruiming. want dan houd ie door de negatieve praktijkervaring wel z`n mond dicht en blijft ie thuis.
ach ja..beste stuurlui staan meestal aan de wal te schreeuwen hoe het moet...
quote:Alcohol ook maar verbieden? Was het allemaal maar zo simpel.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:07 schreef SilverMane het volgende:[..]
Zie reactie boven. Helpt niets. Wapens en hard drugs? ook maar legaal? Het is allemaal niet zo simpel.
quote:
Stroom wordt illegaal afgetapt, monteurs van Essent durven zich daar niet te vertonen.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 09:48 schreef Kozzmic het volgende:Ik ben er uiteraard voor dat illegale zaken worden aangepakt.
quote:Naja, ze hebben loodsen met wiet daar, dat zal wel ongeveer de maat aangeven, ik ken geen 1 kamp waar ze complete loodsen neerzetten
Op dinsdag 20 mei 2003 10:09 schreef JoostW het volgende:[..]
Wapens, honden etc? Tegen de ME? Hmz, fijn dat tuig.
700 man... phoe, is er geen luchtfoto van de grootte daar? Ben wel benieuwd .
150 tot 250 man en je dan als politie nog weg laten jagen!!!
Ben benieuwd of de Guardia Civil zich ook zo makkelijk weg had laten jagen (om mar wat te noemen), denk het niet.
De politie zocht toch een nieuwe slogan? "Wie niet horen wil moet maar voelen" lijkt mij een hele goede. Dit kamp heeft hun kans gehad en ze hebben niet geluisterd. Kei en keihard aanpakken, de politie moet niet over zich laten lopen en zichzelf niet tot lachertje laten maken. Zet desnoods de mariniers of commando's in als de politie het niet aankan/durft.
Echt belachelijk dit, ik kan me daar zou pissig over maken!
quote:Snap je het nu echt niet. Ik zie ze liever softdrugs verpatsen dan hardrugs. sim-pel.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Alcohol ook maar verbieden? Was het allemaal maar zo simpel.
quote:Het is een ontzettend grote puinhoop, een klein dorp in principe .... het zegt denk ik wel genoeg dat ze eigen voetbalvelden hebben en een clubje genaamd FC Vinkenslag, compleet met jeugdteams in elke leeftijdscategorie en seniorenteams.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:16 schreef blieblie het volgende:[..]
Naja, ze hebben loodsen met wiet daar, dat zal wel ongeveer de maat aangeven, ik ken geen 1 kamp waar ze complete loodsen neerzetten
...
Dus een groot kamp zal het wel zijn, en de figuren die er wonen zijn in de meeste gevallen niet de lievertjes waar je met je blauwe pakkie in je ford mondeo ff op huisbezoek gaat.
700 man... phoe, is er geen luchtfoto van de grootte daar? Ben wel benieuwd
.
Doen die ook eens een keer wat nuttigs..
quote:Inderdaad echt belachelijk, het zijn tegenwoordig meer sociaalwerkers.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:19 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ik hoorde van een collega dat toen ze daar een vorige keer waren ingevallen met 150 tot 250 man, dat ze er toen vanaf werden gejaagd (de politie) en dat ze daarom nu met 700 man zijn.150 tot 250 man en je dan als politie nog weg laten jagen!!!
Ben benieuwd of de Guardia Civil zich ook zo makkelijk weg had laten jagen (om mar wat te noemen), denk het niet.De politie zocht toch een nieuwe slogan? "Wie niet horen wil moet maar voelen" lijkt mij een hele goede. Dit kamp heeft hun kans gehad en ze hebben niet geluisterd. Kei en keihard aanpakken, de politie moet niet over zich laten lopen en zichzelf niet tot lachertje laten maken. Zet desnoods de mariniers of commando's in als de politie het niet aankan/durft.
quote:Oei, daar kan je maar beter niet van winnen lijkt me zo.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:24 schreef _o_ het volgende:
het zegt denk ik wel genoeg dat ze eigen voetbalvelden hebben en een clubje genaamd FC Vinkenslag, compleet met jeugdteams in elke leeftijdscategorie en seniorenteams.
quote:Christ
Op dinsdag 20 mei 2003 10:24 schreef _o_ het volgende:[..]
Het is een ontzettend grote puinhoop, een klein dorp in principe .... het zegt denk ik wel genoeg dat ze eigen voetbalvelden hebben en een clubje genaamd FC Vinkenslag, compleet met jeugdteams in elke leeftijdscategorie en seniorenteams.
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 20-05-2003 10:32]
quote:Maar zijn het zigeuners die daar wonen?
Op dinsdag 20 mei 2003 10:30 schreef SilverMane het volgende:
Ik snap ook nooit dat er uberhaubt mensen zijn die nog met een zigeuner zaken wilt/durft te doen.
En is de oogst van dit gebeuren al naar buiten gebracht?
quote:Zeggen dat je van de Politie van <nearby gehucht> bent, en vragen of je het veld mag gebruiken voor een sportdag..
Postal Address:
Sportpark FC Vinkenslag Maastricht
Goudvinkstraat 80
NL-6229 VD MAASTRICHT
Netherlands
quote:Ach daar wordt niks tegengedaan.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:32 schreef the-O het volgende:[..]
Maar zijn het zigeuners die daar wonen?
En is de oogst van dit gebeuren al naar buiten gebracht?
quote:Ik vraag me dan af wat er te verhoren valt. Méér dan de standaardvraag "wat zijn wij aan het doen?" en een simpel antwoord lijken me niet nodig. Wat een overdreven gedoe. Of kunnen ze geen bewoners van het woonwagenkamp vinden en gaan ze dan maar zoeken naar andere personen om deze te arresteren?
De L1-medewerker hoort niet bij de verslaggevers die onder toezicht van de politie het terrein op zijn gegaan, maar hij wilde iets afgeven aan een collega. Een politie-woordvoerder had vooraf hiervoor toestemming gegeven. Toen de verslaggever stopte, werd hij opgepakt. Langs de autosnelweg geldt een noodverordening - niemand mag daar komen, aldus de politie. De verslaggever zit nog vast - hij mag na verhoor naar huis.
quote:Ik snap je antwoord niet.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:34 schreef SilverMane het volgende:[..]
Ach daar wordt niks tegengedaan.
Buiten de stad dus.
quote:Ik zit echt te wachten op foto's, en echt nieuws. Wie gaat er heen?
Grote politieactie op Vinkenslag
Sinds vanochtend vindt er een grootschalige politieactie plaats op het woonwagenkamp Vinkenslag te Maastricht. De actie is gericht op het oprollen van hennepplantages en valt onder verantwoordelijkheid van de Driehoek (justitie, politie, burgemeester). De hennepplantages zijn niet alleen strafbaar, maar vormen ook een gevaar voor de bewoners van Vinkenslag, onder meer door overbelasting van het electriciteitsnet. Het doel van de actie is dus niet het afbreken of verplaatsen van woonwagens.
Voor meer informatie belt u met Voorlichting van de Politie Regio Limburg Zuid: 043-400 66 16.Voor informatie over het normalisatieproces dat de gemeente Maastricht samen met de bewoners van Vinkenslag is ingezet, leest u meer op onze website, onder projecten. U kunt ook bellen met Voorlichting van de gemeente Maastricht: 043-350 42 00
quote:Jij. En zoniet dan heb je pech.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:44 schreef JoostW het volgende:Ik zit echt te wachten op foto's, en echt nieuws. Wie gaat er heen?
quote:
Gastenboek van T-Side
... Zondag op naar FC Vinkenslag (woonwagenkamp), voor de mensen die nog een audi
TT nodig hebben kunnen daar terecht en voor wietliefhebbers er is daar ...
quote:Hij is alweer vrijgelaten
Op dinsdag 20 mei 2003 10:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op de site van L1 lees ik een verslaggever van L1 Radio is gearresteerd bij de grote politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht - omdat hij stopte waar dat niet mocht:
[..]Ik vraag me dan af wat er te verhoren valt. Méér dan de standaardvraag "wat zijn wij aan het doen?" en een simpel antwoord lijken me niet nodig. Wat een overdreven gedoe. Of kunnen ze geen bewoners van het woonwagenkamp vinden en gaan ze dan maar zoeken naar andere personen om deze te arresteren?
quote:gezien de noodverordening en de arrestatie van die L1-verslaggever (hij stopte op de vluchtstrook
Op dinsdag 20 mei 2003 10:44 schreef JoostW het volgende:[..]
Ik zit echt te wachten op foto's, en echt nieuws. Wie gaat er heen?
Eindelijk wordt dat tuig aangepakt, ik ben benieuwd naar het nieuws .
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:45 schreef robh het volgende:[..]
Jij. En zoniet dan heb je pech.
Voorzitter Sjeng Scheffer van het bewonerscomité Vinkenslag in Maastricht legt per direct zijn functie neer.
Hij vindt het beleid van de gemeente discriminerend. Door de beeldvorming lijkt het alsof alle kampbewoners zich schuldig maken aan wietteelt, zegt hij. Ook hekelt hij de negatieve berichtgeving van burgemeester Gerd Leers van Maastricht over Vinkenslag. Scheffer is vooral kwaad over het grote machtsvertoon van de politie bij de inval vandaag. Die is met 700 man bezig het kamp uit te kammen op zoek naar hennep. Loodsen waar hennep in staat of heeft gestaan, worden onmiddellijk met de grond gelijk gemaakt.
---
kijk hier hoe de slachtofferrol vorm krijgt.
Een schreeuw inzake discrimatie.
Vervolgens volgt overdrijving door de zin: Door de beeldvorming lijkt het alsof alle kampbewoners zich schuldig maken aan wietteelt.
Kinderen zullen zich heus niet schuldig maken aan weedteelt. Buiten dat zullen de werkzaamheden net als in iedere samenleving wel onder verschillende mensen zijn verdeeld...
Vervolgens wordt de beladen term machtsvertoon gebruikt terwijl dit helaas nodig was om de Nederlandse wet die ook op Vinkenslag geldt, te kunnen handhaven.
Feit dat de vogels gevlogen waren geeft voor mij wel degelijk iets aan over de noodzaak van de wetshandhavende ingreep. Opzouten met de slachtoffercultuur die vooral te onpas optreedt om vervolgens vlot te veranderen in een aanklaagcultuur. Een heldere belichting van zo'n proces voorkomt misschien dat mensen emotioneel gechanteerd gaan worden in soortgelijke gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 20-05-2003 11:02]
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:48 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Noem een woonwagenkamp..waar zich geen wietplantage bevindt
Ik heb schijt aan woonwagenkampen, en spelfouten
quote:Voor nieuws moet je naar de Frontpage. Lees de FAQ van OOG maar eens door.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:49 schreef JoostW het volgende:
Nuttige reactie, mod! Fok! is toch een NIEUWS site? Of een NIEUWS-JAT site?!
quote:idd
Op dinsdag 20 mei 2003 10:48 schreef Lexie het volgende:
Leers is de man. Wat anders dan die Houben, die het jaren lang heeft laten verslonzen.
quote:om 13.00 volgt een eerste persconferentie
Eindelijk wordt dat tuig aangepakt, ik ben benieuwd naar het nieuws.
quote:ach gut ..
Op dinsdag 20 mei 2003 10:49 schreef sjun het volgende:
Voorzitter bewonerscomité legt functie per direct neerVoorzitter Sjeng Scheffer van het bewonerscomité Vinkenslag in Maastricht legt per direct zijn functie neer.
Hij vindt het beleid van de gemeente discriminerend. Door de beeldvorming lijkt het alsof alle kampbewoners zich schuldig maken aan wietteelt, zegt hij. Ook hekelt hij de negatieve berichtgeving van burgemeester Gerd Leers van Maastricht over Vinkenslag. Scheffer is vooral kwaad over het grote machtsvertoon van de politie bij de inval vandaag. Die is met 700 man bezig het kamp uit te kammen op zoek naar hennep. Loodsen waar hennep in staat of heeft gestaan, worden onmiddellijk met de grond gelijk gemaakt.
quote:Nou nou...
Op dinsdag 20 mei 2003 10:49 schreef JoostW het volgende:[..]
Nuttige reactie, mod! Fok! is toch een NIEUWS site? Of een NIEUWS-JAT site?!
quote:Inderdaad. Als je daar wint wordt je door 200 man van 't veld geslagen. Als je daar een gelijk spel haalt zonder in elkaar geslagen te worden mag je van geluk spreken.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:26 schreef Frollo het volgende:Oei, daar kan je maar beter niet van winnen lijkt me zo.
(Ik meen dat 't 1e van Vinkenslag zelfs in de Hoofdklasse Zuid speelt, iig een van de hoogste amateur klasses).
quote:*Surft naar FP*
Op dinsdag 20 mei 2003 10:50 schreef robh het volgende:[..]
Voor nieuws moet je naar de Frontpage. Lees de FAQ van OOG maar eens door.
Weinig nieuws. Ik wil INTERN nieuws. Echt nieuws.
quote:De man is dik omgekocht.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:49 schreef sjun het volgende:
Voorzitter bewonerscomité legt functie per direct neerVoorzitter Sjeng Scheffer van het bewonerscomité Vinkenslag in Maastricht legt per direct zijn functie neer.
---kijk hier hoe de slachtofferrol vorm krijgt.
Een schreeuw inzake discrimatie.
Vervolgens volgt overdrijving door de zin: Door de beeldvorming lijkt het alsof alle kampbewoners zich schuldig maken aan wietteelt.
Kinderen zullen zich heus niet schuldig maken aan weedteelt. Buiten dat zullen de wrkzaamheden net als in iedere samenleving wel onder verschillende mensen zijn verdeeld...Vervolgens wordt de beladen term machtsvertoon gebruikt terwijl dit helaas nodig was om de Nederlandse wet die ook op Vinkenslag geldt, te kunnen handhaven.
Feit dat de vogels gevlogen waren geeft voor mij wel degelijk iets aan over de noodzaak van de wetshandhavende ingreep. Opzouten met de slachtoffercultuur die vooral te onpas optreedt om vervolgens vlot te veranderen in een aanklaagcultuur. Een heldere belichting van zo'n proces voorkomt misschien dat mensen emotioneel gechanteerd gaan worden in soortgelijke gevallen.
quote:Gebruik je [TK]Suzuki Salto '86.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:00 schreef JoostW het volgende:[..]
*Surft naar FP*
quote:Ja ze spelen inderdaad vrij hoog. Maar de rest van je post is complete onzin
Op dinsdag 20 mei 2003 10:59 schreef Vision het volgende:[..]
Inderdaad. Als je daar wint wordt je door 200 man van 't veld geslagen. Als je daar een gelijk spel haalt zonder in elkaar geslagen te worden mag je van geluk spreken.
(Ik meen dat 't 1e van Vinkenslag zelfs in de Hoofdklasse Zuid speelt, iig een van de hoogste amateur klasses).
Ik heb er vroeger ook wel eens tegen gespeeld, en natuurlijk voelt het wat beladen aan, omdat het gewoon aan de rans van een woonwagenkamp ligt, en dat volk naar je wedstrijd staat te kijken. Ik zal ook niet zeggen dat je daar niet met een gevoel komt van: ach laat ik me maar rustig houden als er een overtreding wordt begaan. Maar uiteindelijk valt het reuze mee, en kan je er best gewoon winnen hoor. Ik denk ook dat degenen die lid zijn van die vereniging niet diegenen zijn die zich met al die rotzooi bezighouden.
[Dit bericht is gewijzigd door _o_ op 20-05-2003 11:03]
quote:ipv van hier lopen te zeiken rij je dan toch ff naar maastricht. Maak ff wat foto's en post ze hier. lambal
Op dinsdag 20 mei 2003 11:00 schreef JoostW het volgende:*Surft naar FP*
quote:Als ik er zou wonen, zou ik het doen. 700 man is nogal wat..
Op dinsdag 20 mei 2003 11:02 schreef Vision het volgende:[..]
ipv van hier lopen te zeiken rij je dan toch ff naar maastricht. Maak ff wat foto's en post ze hier. lambal
quote:maat van me heeft er een aantal keren tegen gespeeld en toen vielen er toch echt wel klappen. (je kunt wel raden wie er toen voorstond). Dat ze niet bij 't minste of geringste gaan matten begrijp ik ook, maar die lui zijn echt geen lievertjes.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:02 schreef _o_ het volgende:
Ja ze spelen inderdaad vrij hoog. Maar de rest van je post is complete onzinIk heb er vroeger ook wel eens tegen gespeeld, en natuurlijk voelt het wat beladen aan, omdat het gewoon aan de rans van een woonwagenkamp ligt, en dat volk naar je wedstrijd staat te kijken. Ik zal ook niet zeggen dat je daar niet met een gevoel komt van: ach laat ik me maar rustig houden als er een overtreding wordt begaan. Maar uiteindelijk valt het reuze mee, en kan je er best gewoon winnen hoor. Ik denk ook dat degenen die lid zijn van die vereniging niet diegenen zijn die zich met al die rotzooi bezighouden.
Werd eens tijd dat ze flink 'binnenvielen'.
quote:je bent dus te lui, maar verwacht van anderen wel dlat ze er even naar toe gaan?
Op dinsdag 20 mei 2003 11:04 schreef JoostW het volgende:Als ik er zou wonen, zou ik het doen. 700 man is nogal wat..
als je 't echt zo graag wil zien als je hier wil doen geloven zat je nu al halverwege
Zo gauw iemand een bekeuring krijgt zitten die hier te zeiken over de politie: hebben die niks beters te doen? Boeven vangen of zo?
Nou gaan ze boeven vangen en zeuren ze: Hoeven er geen bekeuringen uitgeschreven te worden vandaag?
Nooit goed!
Btw. goeie aktie. Leren die kampers meteen dat ze niet boven de wet staan, ook niet met een grote mond.
quote:Lol.. ik, momenteel in Zwolle.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:06 schreef Vision het volgende:[..]
je bent dus te lui, maar verwacht van anderen wel dlat ze er even naar toe gaan?
als je 't echt zo graag wil zien als je hier wil doen geloven zat je nu al halverwege
quote:
Van Zwolle NL
Naar Maastricht NL
Afstand 256,2 km.
Reisduur 02:33
Bovendien zit ik @ stage. 2 goede redenen, of niet soms? Als het hier in Zwolle was geweest was ik in mn pauze er ff heengegaan.
quote:ik zal er maar niet verder op ingaan. offtopic enzo
Op dinsdag 20 mei 2003 11:10 schreef JoostW het volgende:
Bovendien zit ik @ stage. 2 goede redenen, of niet soms? Als het hier in Zwolle was geweest was ik in mn pauze er ff heengegaan.
quote:Volgens mij was dat sarcastisch?
Op dinsdag 20 mei 2003 11:10 schreef Gia het volgende:
Ik snap dat niet.Zo gauw iemand een bekeuring krijgt zitten die hier te zeiken over de politie: hebben die niks beters te doen? Boeven vangen of zo?
Nou gaan ze boeven vangen en zeuren ze: Hoeven er geen bekeuringen uitgeschreven te worden vandaag?
Nooit goed!
Wat mij betreft vallen ze dat kamp meerdere keren per jaar binnen (desnoods met zo'n politiemacht). Ik denk dat ze dat illegale gedoe snel genoeg af gaan leren.
quote:ik dacht dat er geen bewoners te bekennen waren ... daar is toch nog een aantal te zien, denk ik zo
Op dinsdag 20 mei 2003 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Voor alle zeikers:
quote:Gezellig!
Voor alle zeikers:
quote:sterker nog de bewoners zijn flink over de zeik
Op dinsdag 20 mei 2003 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
ik dacht dat er geen bewoners te bekennen waren ... daar is toch nog een aantal te zien, denk ik zo
quote:
Toen de politie om 10.00 uur begon met de sloop van loodsen, liepen de emoties bij de bewoners hoog op. Journalisten zijn uit veiligheidsoverwegingen uit het kamp verwijderd.In april 2002 deden ongeveer veertig agenten ook een inval in Vinkenslag, op zoek naar wiet. Ze moesten zich toen wegens zwaar verzet van de bewoners terugtrekken. De politie trof wel in drie loodsen hennep aan.
De gemeente had nu opnieuw aanwijzingen voor illegale hennepteelt en besloot een grote actie op te zetten. Doel is om Vinkenslag uiterlijk in 2006 als een normale woonwijk te laten functioneren.
bron
quote:Hihi dat haar van die blonde del...
Voor alle zeikers:
De massale politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag is een signaal aan de bewoners dat dit een omslagpunt is.
Dat zei burgemeester Gerd Leers van Maastricht vanmorgen in een toelichting op de actie, die ruim 2 maanden vooraf was voorbereid. Zo'n 700 agenten zijn op het grote kamp op zoek naar hennepplantages. Bij de actie zijn ook monteurs van energiebedrijf Essent aanwezig, omdat de stroom voor de wietteelt overwegend illegaal wordt afgetapt. Voor de politie-inval is Vinkenslag volledig afgesloten van de omgeving. Alle toegangswegen zijn afgezet en het kamp wordt vanuit de lucht in het oog gehouden met een helikopter
quote:.. in combi met die legging:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:23 schreef Poepoog het volgende:[..]
Hihi dat haar van die blonde del...
quote:tsja, de inval is er niet voor niks ...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:21 schreef Vision het volgende:[..]
sterker nog de bewoners zijn flink over de zeik
quote:vond ik ook opvallend
Op dinsdag 20 mei 2003 11:27 schreef sjun het volgende:
De politie trof in de vroege ochtend in loodsen veertien hennepplantages aan en arresteerde één bewoner. De ME heeft het kamp in tweeën gedeeld, waarbij de bewoners bij de loodsen binnen moeten blijven. In het kamp staan 125 woonwagens met ongeveer 350 bewoners.
wat ik ook opvallend vind is dat er slechts één bewoner is gearresteerd.
Ze hebben toch al 14 plantages gevonden? Of is dat geen reden om mensen te arresteren? Met een voorbereiding van tien weken moeten toch wel genoeg bewijzen te vinden zijn ...
quote:Als de overheid nou slim is hadden ze die wiet aan coffeeshops verkocht, vangen ze iig nog wat poen in deze barre tijden
Op dinsdag 20 mei 2003 11:27 schreef sjun het volgende:
De politie trof in de vroege ochtend in loodsen veertien hennepplantages aan en arresteerde één bewoner. De ME heeft het kamp in tweeën gedeeld, waarbij de bewoners bij de loodsen binnen moeten blijven. In het kamp staan 125 woonwagens met ongeveer 350 bewoners.
quote:Leggings zijn UberGanzSupaGeil.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:23 schreef JoostW het volgende:[..]
.. in combi met die legging:
..
UGSGL!!!
quote:Maar met 40 man (1 agent per 8 bewoners, en als je schat dat er 100 kinderen (ongeveer 1/3) wonen zelfs 1 agent per 6 bewoners) worden ze gewoon 't kamp uit gejaagd.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:36 schreef blieblie het volgende:
das 2 man per bewoner...
dude!
Je zou denken dan 100-200 man ook wel zou volstaan
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:42 schreef Vision het volgende:[..]
Maar met 40 man (1 agent per 8 bewoners, en als je schat dat er 100 kinderen (ongeveer 1/3) wonen zelfs 1 agent per 6 bewoners) worden ze gewoon 't kamp uit gejaagd.
quote:200 was dus niet genoeg
Op dinsdag 20 mei 2003 10:19 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ik hoorde van een collega dat toen ze daar een vorige keer waren ingevallen met 150 tot 250 man, dat ze er toen vanaf werden gejaagd (de politie) en dat ze daarom nu met 700 man zijn.150 tot 250 man en je dan als politie nog weg laten jagen!!!
Ben benieuwd of de Guardia Civil zich ook zo makkelijk weg had laten jagen (om mar wat te noemen), denk het niet.De politie zocht toch een nieuwe slogan? "Wie niet horen wil moet maar voelen" lijkt mij een hele goede. Dit kamp heeft hun kans gehad en ze hebben niet geluisterd. Kei en keihard aanpakken, de politie moet niet over zich laten lopen en zichzelf niet tot lachertje laten maken. Zet desnoods de mariniers of commando's in als de politie het niet aankan/durft.
quote:heb je daar ook een bron van? Het enige wat ik kon vinden is dat ze met 40 man waren gegaan.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:44 schreef speedcore het volgende:200 was dus niet genoeg
quote:Dat dacht ik ook.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:48 schreef Vision het volgende:[..]
heb je daar ook een bron van? Het enige wat ik kon vinden is dat ze met 40 man waren gegaan.
quote:vorig jaar is gebleken dat dat niet voldoende was.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:42 schreef Vision het volgende:[..]
quote:bron svp. De bron die ik vond (en gequote) heb sprak over slechts 40 agenten.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:49 schreef Roel_Jewel het volgende:vorig jaar is gebleken dat dat niet voldoende was.
Het blijken nu 40 man te zijn geweest, dus ik heb onbetrouwbare collega's
40 of 200, het zal er wel ergens tussenin liggen. De media goochelt wel vaker met cijfers (laatst nog wat voorbeelden op Kopspijkers).
quote:op 3FM nieuws vanochtend spraken ze ook over 150-200 man ...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:51 schreef Vision het volgende:[..]
bron svp. De bron die ik vond (en gequote) heb sprak over slechts 40 agenten.
quote:
Loodsen tegen de vlakte op Vinkenslag
Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht is de politie bezig met het slopen van loodsen waar hennep in geteeld werd.De politie viel het kamp vanmorgen binnen met 700 agenten en ME'ers Toen de politie rond 10 uur begon met het neerhalen van loodsen, raakten bewoners van het kamp geīrriteerd. Maar dat heeft volgens een woordvoerder van de politie niet geleid tot acties van de ME, die met 8 pelotons ter plaatse is. Tot nu toe zijn meer dan 20 loodsen gecontroleerd. In een nog onbekend aantal werd hennep aangetroffen; in andere alleen apparatuur voor wietteelt. De eerste resultaten van de grote schoonveeg-actie van woonwagenkamp Vinkenslag maakt de politie vanmiddag bekend.
quote:Het is toch tuig ook. zijn er cijfers van hoeveel kampers er in Nederland zijn?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
plaatje van NU.nl:
MOAB d'r op...
quote:Vernietiging?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:15 schreef Libris het volgende:[..]
Opheffen van die kamplen zou een idee zijn, maar aan de andere kant, nu heeft waarschijnlijk niemand last van ze.
quote:Tja, dan krijg je weer mensen die gaan roepen dat het systematische uitmoording is en dan holocaust enzo... Denk niet dat het werkt. Gewoon goed controleren en leegplukken. "Ah, meneer, u heeft nog een electriciteitsrekening van ¤ 300.000 staan, deze maand maar een paar honderd euro minder bijstand/aow/whatever..
Op dinsdag 20 mei 2003 12:21 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Vernietiging?
quote:Ja, pas geleden ook nog.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:29 schreef Libris het volgende:[..]
Tja, dan krijg je weer mensen die gaan roepen dat het systematische uitmoording is en dan holocaust enzo... Denk niet dat het werkt. Gewoon goed controleren en leegplukken. "Ah, meneer, u heeft nog een electriciteitsrekening van ¤ 300.000 staan, deze maand maar een paar honderd euro minder bijstand/aow/whatever..
quote:Laat me raden: auto-olie vd sloperij?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:38 schreef Quintony het volgende:
Hier in Sittard hebben ze het gros van het kamp al opgeruimd een paar jaar geleden, maar die grond is waardeloos (teveel verontreinigd)
Net zoals het met de illegale stroomkosten moet gebeuren: verhalen op die gasten. Zielig voor de kinderen? Jammer dan, hadden ze van tevoren maar moeten nadenken.
Geen medelijden mee hebben.
quote:In Sittard was het probleem dat de meeste niks hadden (op papier dan).
Op dinsdag 20 mei 2003 12:47 schreef Nijmegenaar het volgende:
Gewoon de reinigingskosten verhalen op de vorige bewoners, desnoods korten op hun inkomsten, wat die ook mogen zijn.Net zoals het met de illegale stroomkosten moet gebeuren: verhalen op die gasten. Zielig voor de kinderen? Jammer dan, hadden ze van tevoren maar moeten nadenken.
Geen medelijden mee hebben.
quote:en batterijen en chemicalien etc.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Laat me raden: auto-olie vd sloperij?
quote:Op papier misschien niks nee, maar die gasten zijn ook niet achterlijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:54 schreef Quintony het volgende:[..]
In Sittard was het probleem dat de meeste niks hadden (op papier dan).
Bij ons in Nijmegen zit ook een kamp(je). Ik rij er dagelijks langs op weg naar mijn werk. Alle sloperijen en truckhandelaren bij ons op het industrieterrein (en dat zijn er veel) zijn van kampers. Stuk voor stuk rijden zij (30 tot 35 jaar) in de allerduurste en nieuwste Mercedessen.
Vorig jaar botste zo'n kamper met zijn nieuwe S600 Brabus tegen een busje. Hij bellen en binnen 5 minuten stonden er zeker 15 (en dat is niet overdreven) peperdure Mercedessen. De goedkoopste was een E55 AMG. Er stond toen voor ruim een miljoen euro (groffe schatting) aan Mercedessen bij ons voor de deur. En allemaal van die kampers van een jaar of 30-35 erin.
Voor mensen die op papier zogenaamd niks hebben doen ze het toch niet slecht. Dit is een publiek geheim en je maakt mij niet wijs dat de lokale politie/douane/belastingdienst/enzovoort hier ook niet van op de hoogt zijn.
Bah!
Dinsdag 20 mei 2003 - MAASTRICHT - Over de A2 Maastricht-Eijsden waait een zoete wietlucht, afkomstig van het nabijgelegen woonwagenkamp Vinkenslag tussen Maastricht en de veiling in Gronsveld. Op het kamp zelf beneemt de zware lucht van marihuana veel ruimende agenten bijna de adem.
Een politiemacht van ongeveer 700 agenten heeft vanmorgen een inval gedaan in woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht.
(Foto ANP/Marcel van Hoorn)
Meer dan zevenhonderd politieagenten maken de wietloodsen met de grond gelijk. Pantservoertuigen van de Koninklijke Marechaussee houden een oogje in het zeil, assisteren de ME'ers die moeiteloos de orde in het kamp bewaren. Een gepantserde waterwerper staat paraat. De politie heeft een slopersbedrijf uit Eindhoven ingehuurd om de gesloopte troep op te stapelen naast de autowrakken. Op de plek waar een shovel een loods tegen de grond duwt, stijgt een penetrante anijsgeur op. ,,Een XTC-lab'', vermoedt een van de ME'ers. Want bij de productie van XTC komt die anijslucht vrij. Medewerkers van de technische recherche gaan op zoek naar het lab, in de talloze bouwvallig ogende optrekjes die her en der tussen de bergen gesloopte auto's en oud ijzer een treurig maar winstgevend bestaan leiden. Tussen al die troosteloze stapels blik liggen roestige gastanks, staan plastic vaten met onbekende vloeistoffen opgestapeld. De politie vindt er zelfs spiksplinternieuwe auto's zonder kenteken. ,,Gestolen'', mompelt een agent. Wat verderop slepen agenten in gele vesten vuilniszakken vol wiet uit een vervallen houten schuur. Vlak daarnaast slopen collega's elektronische apparatuur en lampen uit een plantage. De bewoners zitten in hun woonwagens, aan de andere kant van het kamp. Tussen de autosloperij annex drugsfabriek aan de noordzijde en het woongedeelte aan de zuidzijde staan tientallen ME'ers, die het kamp in tweeën splitsen. De bewoners is gesommeerd binnen te blijven in hun veelal majestueuze chalets, grote dure gebouwen die kapitaalkrachtige eigenaren doen vermoeden. Er staan er tientallen van op Vinkenslag. Om geen onroerendzaakbelasting te hoeven betalen zijn deze grote chalets op wielen gebouwd: dan zijn ze immers roerend, en geen onroerend goed. Wie echter een villapark verwacht, komt bedrogen uit, want de chalets worden omgeven door gammele loodsen en in elkaar geflanste schuurtjes, waartussen allerlei troep ligt. Veel bewoners verlaten toch het kamp. De ME'ers laten hun door, maar ze mogen niet meer terug. Ze bekijken het gebeuren vanaf de spoorbrug, vlakbij het privé-stadion van het kamp, de thuisbasis van FC Vinkenslag. Een voetbalclub uit de hoogste amateurklasse, waartegen andere ploegen niet graag uitkomen. De bewoners lijken niet onder de indruk van wat zij als een razzia beschouwen. Ze staan in groepjes bij elkaar, babbelen wat of gooien het journaille, dat onder politiebegeleiding een kijkje mag nemen, wat lelijke woorden naar het hoofd. Aanvankelijk zou de politieactie, die om zes uur 's ochtends begon, tot een uur dinsdagmiddag duren. Maar de hardwerkende agenten vinden zoveel verdachts op hun weg, dat die termijn zeker wordt overschreden. Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust.
quote:Met andere woorden: daar zit ruim 10.000 jaar gevangenisstraf bijeen..
Op dinsdag 20 mei 2003 14:06 schreef speedcore het volgende:
-knip-
quote:Dat wist iedereen al.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Met andere woorden: daar zit ruim 10.000 jaar gevangenisstraf bijeen..
Die hebben ook een voetbal team...maar echt gespeeld wordt er nooit...of ze beginnen te matten of ze hebben de lijnen weer opgesnoven
quote:tis daar ook aan te raden te verliezen...
Op dinsdag 20 mei 2003 14:12 schreef _asterix_ het volgende:
Iedereen die naar Frankrijk rijdt via Maastricht komt er langs. Na het laatste stoplicht in Maastricht en dan nog ongeveer een kilometer na het ziekenhuis aan je rechter kant...vlak voor de afslag grondsveld....dat is Vinkenslag.Die hebben ook een voetbal team...maar echt gespeeld wordt er nooit...of ze beginnen te matten of ze hebben de lijnen weer opgesnoven
quote:
Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht zijn 37 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld, of die waren ingericht voor wietteelt. In totaal zijn 12-duizend hennepplanten in beslag genomen en vernietigd.Dat heeft de politie vanmiddag bekend gemaakt in een toelichting op de grote inval in het kamp vanmorgen. Zo'n zevenhonderd agenten en ME'ers werden ingezet om Vinkenslag wiet-vrij te maken. Monteurs van Essent controleerden of de stroom voor de hennepteelt illegaal werd afgetapt. De politie heeft met shovels een nog onbekend aantal loodsen gesloopt. Toen de politie rond 10 uur begon met het neerhalen van loodsen, raakten bewoners van het kamp geīrriteerd. Maar dat heeft volgens een woordvoerder van de politie niet geleid tot acties van de ME, die met 8 pelotons ter plaatse is.
quote:Maar nu is het officieel
Op dinsdag 20 mei 2003 14:10 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat wist iedereen al.
Genoeg ME.
quote:top toch
Op dinsdag 20 mei 2003 14:27 schreef zjroentje het volgende:
[afbeelding]Genoeg ME.
quote:Maar nu moet ze ook echt alles afpakken niet alleen de wiet. Wat heb je er anders aangehad? Ze telen die troep ergens anders wel weer. Wat hebben wij toch enorme domme instanties hier in Nederland.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:34 schreef Quintony het volgende:[..]
top toch
quote:Weet jij wat hun opdracht is?
Op dinsdag 20 mei 2003 14:37 schreef SilverMane het volgende:[..]
Maar nu moet ze ook echt alles afpakken niet alleen de wiet. Wat heb je er anders aangehad? Ze telen die troep ergens anders wel weer. Wat hebben wij toch enorme domme instanties hier in Nederland.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:37 schreef zjroentje het volgende:[..]
Weet jij wat hun opdracht is?
quote:
Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust.
Het gaat hun alleen om de drugs.
Als ze slim zijn gaan ze door met hun actie totdat ze ook alle gestolen waar en wapens hebben gevonden, voordat het kamp vrij wordt gegeven.
Anders hebben de bewoners alle tijd om alle andere illegale waar te verplaatsen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Ze zijn er tenslotte met ruim 700 man aanwezig. Ga dan door tot je alles hebt gevonden en niet alleen de drugs.
quote:Lijkt me sterk dat ze het kunnen verplaatsen, met 700 man politie op het kamp.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:45 schreef Nijmegenaar het volgende:
Quote: " Aanvankelijk zou de politieactie, die om zes uur 's ochtends begon, tot een uur dinsdagmiddag duren. Maar de hardwerkende agenten vinden zoveel verdachts op hun weg, dat die termijn zeker wordt overschreden. Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust."
Als ze slim zijn gaan ze door met hun actie totdat ze ook alle gestolen waar en wapens hebben gevonden, voordat het kamp vrij wordt gegeven.
Anders hebben de bewoners alle tijd om alle andere illegale waar te verplaatsen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.Ze zijn er tenslotte met ruim 700 man aanwezig. Ga dan door tot je alles hebt gevonden en niet alleen de drugs.
Ik bedoel maar, als al de drugs afgevoerd is en ze zeggen 'het is wel welletjes voor vandaag' en alle agenten gaan weg en de bewoners gaan weer terug, dan hebben ze de kans om alsnog wat zaken te gaan verplaatsten.
Snap je?
quote:Tuurlik snapte ik je.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:53 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ja nee, dat snap ik. Maar blijft de politie dan wel op het kamp aanwezig (in meer of mindere mate) totdat echt alles is afgevoerd (wapens, gestolen waar).Ik bedoel maar, als al de drugs afgevoerd is en ze zeggen 'het is wel welletjes voor vandaag' en alle agenten gaan weg en de bewoners gaan weer terug, dan hebben ze de kans om alsnog wat zaken te gaan verplaatsten.
Snap je?
Maar weet alleen niet of ze daar op uit zijn. Lijtt me ook niet meer als normaal dat ze direct het hele kamp 'schoonvegen', zijn ze direct van alle problemen op het kamp af. Maar dit zal nog wel een lange nasleep hebben.
quote:Dat wist ik wel
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef zjroentje het volgende:[..]
Tuurlik snapte ik je.
...........
Best flink trouwens, 12.000 planten.
quote:tis lijkt mij idd vanzelfsprekend om nu maar alles in een keer schoon te vegen ...
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef zjroentje het volgende:[..]
Tuurlik snapte ik je.
Maar weet alleen niet of ze daar op uit zijn. Lijtt me ook niet meer als normaal dat ze direct het hele kamp 'schoonvegen', zijn ze direct van alle problemen op het kamp af. Maar dit zal nog wel een lange nasleep hebben.
quote:Ja die lui hebben wel een goede smaak.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:07 schreef Nijmegenaar het volgende:zo'n kamper met zijn nieuwe S600 Brabus tegen een busje. Hij bellen en binnen 5 minuten stonden er zeker 15 (en dat is niet overdreven) peperdure Mercedessen. De goedkoopste was een E55 AMG.
quote:Kijk, kijk een unikum! ik hoop wel dat ze daar beelden van hebben!!
Op dinsdag 20 mei 2003 14:06 schreef speedcore het volgende:
de hardwerkende agenten
Ik zag net een stuk of 10 ME bussen vanaf een paar loodsen, het kamp verlaten.
Is wel grappig om te zien dat er continu grote Mercedessen komen aangereden (allemaal met Duits kenteken, dus kampers of vriendjes van vlak over de grens), maar ook die moeten allemaal weer omdraaien.
Het zag er eerder op de dag wel behoorlijk indrukwekkend uit, leek wel een veldslag ofzo, al die colonnes ME, ambulance, politie, marechaussee.
Maar goed dat die gasten eindelijk eens worden aangepakt, want echt alles wat maar verboden is, kon daar altijd ongestraft gebeuren.
Edit: laat maar, ging niet helemaal goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Nijmegenaar op 20-05-2003 16:32]
quote:dir zegt meer over jouw smaak dan die van hun
Op dinsdag 20 mei 2003 16:13 schreef George_Bush het volgende:[..]
Ja die lui hebben wel een goede smaak.
(verder proef ik in je betoog toch een afgunstige ondertoon)
De actie van vandaag op Vinkenslag in Maastricht heeft enkele honderdduizenden euro's gekost.
Dat zei korpsshef Wim Velings van de Politie Limburg-Zuid vanmiddag in een toelichting op de politie-inval in het grote woonwagenkamp. Daar werden vandaag 37 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld, of die waren ingericht voor wietteelt. In totaal werden 12.000 hennepplanten in beslag genomen en vernietigd. Volgens deskundigen is alle apparatuur samen goed voor een produktie van wiet, ter waarde van ongeveer 10 miljoen euro. De politie heeft met shovels drie loodsen gesloopt. Drie mensen die de noodverordening in en rond het kamp hadden overtreden, werden aangehouden. Bij de grote actie op Vinkenslag werden 700 agenten en ME'ers ingezet.
bron: L1.nl
----------------------------------------------------------------------------------------
Van de kosten van deze actie had MVV nooit gered kunnen worden. Buiten dat staat de club er volgend seizoen dan weer te bedelen zoals de afgelopen paar jaren steevast gebeurde.
Van de opbrengst van dergelijke oogsten kunnen inderdaad wel wat Mercedessen worden betaald, zeker als men jaren ongemoeid gelaten is.
De huidig pluk-ze wetgeving geldt bij Hash-handel. Ik mag verwachten dat deze ook bij weedhandel kan worden toegepast. De vele Mercedessen kunnen dus gevoegelijk verbeurd verklaard worden om de boete te kunnen betalen waarvan uiteraard de kosten voor de operatie weer kunnen worden geconfisqueerd.
Een uitstekende actie geëntameerd door Gert Leers, burgemeester van Maastricht.
quote:Helaas heb ik er geen, anders had ik best wel wat aardige foto's kunnen maken
Op dinsdag 20 mei 2003 17:09 schreef JoostW het volgende:
Iemand digicam?
Redenen waarom het MOEST:
Bouwen zonder vergunning
Vervuilen de grond
Stroom aftappen (voor ongeveer een half miljoen euro)
Wapenbezit
Illegale handel (ook wapenhandel)
Grote hennepplantages
Ze doen gewoon wat ze willen, houden zich niet aan de regels.
De gemeente Maastricht is het zelf schuld, en ze geven dit ook toe, ze lieten het kamp maar doen wat ze willen. (lees: ze waren bang). Ze hadden het niet zo ver moeten laten komen.
Die Houben, van de gemeente dacht gewoon: ik stop toch over een paar jaar, laat opvolger Leers het maar oplossen. Nu krijgt Leers alle kritiek, ook omdat hij meespeelde in het MVV-verhaal.
Ze willen het kamp in verschillende kampen verdelen, en rond Maastricht verspreiden. Meerdere kleine kampen, zijn makkelijker onder controle te houden, als 1 groot kamp.
Van Vinkenslag willen ze een gewone wijk maken.
Die leider de bewonerscommisie van Vinkenslag is waarschijnlijk gestopt, omdat hij een groot bedrag van de gemeente heeft gekregen.
Er zijn trouwens 1400 groeilampen voor hennepplanten ingenomen door de politie.
Volgens mij is veel hennep stiekem verkocht door de politie, buiten dienst dan.
Als softdrugs zou worden gelegaliseerd zou een groot deel van het probleem zijn opgelost. Zelf gebruik ik geen drugs btw. Maar er moeten gewoon grenzen gelegd worden. En als ze het steeds veranderen, weten ze ook niet wat welen niet mag, en is de kans nog kleiner dat de regels nageleefd worden.
Misschien als softdrugs legaal is, is er minder geld aan te verdienen, omdat het makkelijker te krijgen is, en dan kunnen ze meer overgaan op harddrugs of wapens (wat ook nu steeds meer gebeurt), en dat moeten we niet hebben.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 08:44 schreef sjun het volgende:
Als die jongens toch lekker aanhet werk zijn, kunnen ze meteen even de parkjes langs de Maas schoonvegen van dealers en junks opdat oma weer door het park naar de binnenstad kan zonder angst voor beroving?
quote:Daar hadden ze teminste nog wat aan gehad, dit probleem blijft toch terugkomen.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:50 schreef Strolie75 het volgende:
Van het geld dat deze 700 agenten kosten had MVV toch weer een paar maanden kunnen voetballen.
Of laat MVV de wiet verkopen.
Of verkoop het aan een coffeeshop, en geef het geld aan MVV.
quote:Klopt, maar nu gaat het ook goed. Als ze het niet gedaan hadden, zou het uiteindelijk meer hebben gekost.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Landgraaf en Heerlen hebben ze in de jaren tachtig met veel succes kampbewoners over de regio verdeeld. Maar dat heeft wel wat gekost denk ik.
En dan nog zeiken als er bij het voetbal extra agenten nodig zijn
Maargoed, zo'n kamp ontruimen heeft natuurlijk totaal geen zin. Over een paar weken struikel je weer over de vuurwapens en wietkwekerijen. Je moet die gasten gewoon in een normaal huis stoppen en zo dus de groep uit elkaar trekken. Dan heb je meer sociale controle en kunnen ze niet meer op de groep terug vallen. Ze wonen nu al praktisch in ingemetselde bungalows dus dat gezeik over dat het hun cultuur is kan ook door de plee.
ik ben nu volgens mij het script van de eerste flodder film aan het citeren
[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 20-05-2003 18:55]
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:14 schreef 001 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk 700 agenten nodig. Zijn ze zo bang voor die gasten of zo?
quote:Ga es voor de gein in een politie-uniform in een politie-auto naar een willekeurig kamp
Waarom zijn er eigenlijk 700 agenten nodig. Zijn ze zo bang voor die gasten of zo?
Moet je de Guardian Civil @ Spanje er eens naast zetten! Lange wapenstok, die ze goed weten te gebruiken!
quote:Vinkenslag ligt dicht bij de grens van Luik (B)
Op dinsdag 20 mei 2003 08:25 schreef Libris het volgende:
Teletekst
[..]Vijf minuten geleden kwam hier een politiehelicopter vrij laag over... Dacht al wat gebeurt er. Maar 700 man is dat niet een beetje overdreven. By the way, mensen uit Maastricht, waar ligt Vinkenslag precies?
quote:Precies...dat mochten ze hier ook wel doen.........dagelijks
Op dinsdag 20 mei 2003 20:26 schreef JoostW het volgende:
De Nederlandse Politie zijn een stelletje mietjes!Moet je de Guardian Civil @ Spanje er eens naast zetten! Lange wapenstok, die ze goed weten te gebruiken!
quote:Dit valt nog mee, in de jaren 80 zijn ze eens met 1100 man in Capelle bij de Molukse gemeenschap binnengevallen op zoek naar wapens etc. 1100 !
quote:En anders de Carabinieri......zijn ook niet de makkelijksten......
De Nederlandse Politie zijn een stelletje mietjes!
Moet je de Guardian Civil @ Spanje er eens naast zetten! Lange wapenstok, die ze goed weten te gebruiken!
quote:Tja, die lui van het woonwagenkamp hebben ook nog nooit een trein of lagereschool gekaapt is het wel?
Op dinsdag 20 mei 2003 20:58 schreef err het volgende:[..]
Dit valt nog mee, in de jaren 80 zijn ze eens met 1100 man in Capelle bij de Molukse gemeenschap binnengevallen op zoek naar wapens etc. 1100 !
In dit klote stadje hebben ze zo'n operatie al lang geleden gedaan.
Niet dat het iets heeft geholpen.
quote:Deze man vertolkte de rol van de Al Sahhaf van de Vinkeslag
Op dinsdag 20 mei 2003 21:22 schreef schatje het volgende:
"Ik weet niet wat hennep is" zei een bewoner van dat kamp in het NOS journaal.
quote:Idd, dat schreef ik dus ook een aantal pagina's terug.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:26 schreef JoostW het volgende:
De Nederlandse Politie zijn een stelletje mietjes!Moet je de Guardian Civil @ Spanje er eens naast zetten! Lange wapenstok, die ze goed weten te gebruiken!
Eerst slaan, dan vragen. Dan denk je wel 2 keer na voordat je iets van plan bent. Zij hebben tenminste gezag.
De NL politie mag wel wat meer op hen gaan lijken.
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.
Heb je wat geflikt, dan ben je de lul. Simpel.
Zoals bij de vorige inval daar. De berichten variëren van 40 tot 250 agenten (zal wel ergens in het midden liggen, het daadwerkelijke aantal) die van het kamp zijn afgeslagen/verjaagd.
Als je daar toen zeg maar 150 man Guardia Civil had ingezet, was het misschien een heel ander verhaal geweest.
Heb zelf in 1996 in Lorret op een niet zachtzinnige manier kennis gemaakt met de Guardia Civil, en dat was geen pretje. Flink afgerost. Je houd je daarna wel rustig.
quote:LOL.
Op dinsdag 20 mei 2003 21:33 schreef amnesiac het volgende:[..]
Deze man vertolkte de rol van de Al Sahhaf van de Vinkeslag
(sorry voor het misschien belabberde Engels, maar school is al weer wat jaartjes geleden).
quote:Ja, staat ook ergens in dit topic.
Op dinsdag 20 mei 2003 21:44 schreef tong80 het volgende:
Weet iemand toevallig of de voetbalhoofdklasser Vinkenslag uit dat kamp komt ?
Zaterdag: Fc Vinkenslag - Harkemase Boys
quote:Dit is een oefening voor de ME als ze straks die moskeeen binnenste buiten gaan keren.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:04 schreef gelly het volgende:
Misschien moet je bij de bron beginnen.. Dus of softdrugs legaliseren, of blowers keihard aanpakken. Want het is natuurlijk gewoon een wet van vraag en aanbod, maar ik neem aan dat iedereen die die kampers graag levenlang in de gevangenis ziet zitten zelf niet blowt...
quote:Ja
Op dinsdag 20 mei 2003 21:44 schreef tong80 het volgende:
Weet iemand toevallig of de voetbalhoofdklasser Vinkenslag uit dat kamp komt ?
Zijn er verder nog nieuwtjes?
Hebben ze bijvoorbeeld alleen de drugs in beslag genomen of zijn ze ook verder gegaan met wapens en gestolen goederen?
Is het kamp al vrijgegeven voor de bewoners?
quote:ja meneer
Op dinsdag 20 mei 2003 21:57 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Ja
quote:Van God Los deel II
Op dinsdag 20 mei 2003 22:22 schreef ArmaniMania het volgende:
Misschien wordt deze aktie nog wel verfilmd krijg je zoiets als Amsterdamned maar dan MaastrichterShocked
Achteraan staan namelijk van die gare loodsen omringd door autowrakken en een hoog hek met een leipe waakhond erachter.
En niet één!Daar zal het ongetwijfeld wel te doen zijn geweest. Enja 37 plekken kan goed daar, dat kamp is echt enorm groot.
Ik heb me altijd al afgevragen wat daar te doen was, en van wie zoiets nou eigenlijk is. Of wie zo'n hond te eten geeft, zo vervallen ziet het eruit!
En dan die milieuvervuiling daar. Serieus, zo'n grote schroothoop heb je nog nooit gezien. Volgens mij leeft daar geen één plantje meer door al die olie, ijzer en andere troep in de grond. Niet te zuinig.
Maarja, over 1 jaar zal 't wel weer hetzelfde liedje zijn daar.
quote:Denk je dat het op Vinkeslag de eerste keer was?
Op dinsdag 20 mei 2003 21:33 schreef tong80 het volgende:
In Limburg gebeurt alles tien jaar later dan in de rest van Nederland.In dit klote stadje hebben ze zo'n operatie al lang geleden gedaan.
Niet dat het iets heeft geholpen.
Overigens is er hier vlakbij Vinkeslag nog een heel klein kampje (3 wagens ofzo ), waar ze een tijd geleden illegaal (geen vergunning) een enorme wagen bijgebouwd hebben.
Daar is ook de ME toen op afgestuurd, om dat ding af te breken (na de nodige vriendelijke verzoeken uiteraard).
Helaas kwamen er toen binnen een half uur uit alle richtingen grote Mercedessen aangesneld, en werd de overmacht tegenover de ME zo groot, dat die gedwongen was zich terug te trekken.
Die illegale woonwagen staat er nu (al enkele jaren later) nog steeds, tot volle tevredenheid van de kampers
quote:Nee, maar de berichten uit Limburg bereiken ons tien jaar nadien.
Op dinsdag 20 mei 2003 23:09 schreef StrayDog het volgende:Denk je dat het op Vinkeslag de eerste keer was?
Weet je zeker dat het vandaag gebeurd is ?
hoef je er alleen nog maar een hek met prikkeldraad en wachttorens omheen te gooien
quote:Maar de politie heeft dan ook niet veel aanzien meer in Nederland ( daar zijn ze zelf ook voor een groot deel schuldig aan... ).
Op dinsdag 20 mei 2003 21:35 schreef Nijmegenaar het volgende:[..]
Idd, dat schreef ik dus ook een aantal pagina's terug.
Eerst slaan, dan vragen. Dan denk je wel 2 keer na voordat je iets van plan bent. Zij hebben tenminste gezag.
De NL politie mag wel wat meer op hen gaan lijken.
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.
Heb je wat geflikt, dan ben je de lul. Simpel.Zoals bij de vorige inval daar. De berichten variëren van 40 tot 250 agenten (zal wel ergens in het midden liggen, het daadwerkelijke aantal) die van het kamp zijn afgeslagen/verjaagd.
Als je daar toen zeg maar 150 man Guardia Civil had ingezet, was het misschien een heel ander verhaal geweest.
Heb zelf in 1996 in Lorret op een niet zachtzinnige manier kennis gemaakt met de Guardia Civil, en dat was geen pretje. Flink afgerost. Je houd je daarna wel rustig.
Maar aan de andere kant, dat kamp is nou ook niet weer echt een toonbeeld van burgerlijke gehoorzaamheid .
quote:
De politie heeft in totaal 45 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld of waar installaties voor wietteelt waren. 15 duizend planten zijn vernietigd. Tijdens de actie zijn vier personen gearresteerd. Eén man hield zich niet aan de aanwijzingen van de politie, twee mensen worden verdacht van hennepteelt. Ook de eigenaar van een loods werd gearresteerd. In zijn loods werden vlak voor het einde van de actie om half vier nog enkele duizenden hennepplanten gevonden. Justitie sluit niet uit dat er nog meer mensen worden aangehouden. Bij de inval van vandaag waren ruim 700 agenten en ME'ers betrokken.
Goed bezig, Herman.
quote:
Kampers breken overleg met gemeente Maastricht afMAASTRICHT - De bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht, waar dinsdag een groot aantal wietplantages is geruimd, breken alle overleg met de gemeente af. Zij overleggen woensdag over juridische stappen tegen de gemeente, aldus hun woordvoerder J. Scheffer.
Scheffer was voorzitter van het bewonerscomité dat met de gemeente overlegde over de 'normalisatie' van Vinkenslag. Hij is dinsdag na de inval door de politie opgestapt als voorzitter. Scheffer ontkent dat veel bewoners op wraakacties zouden zinnen. Volgens hem heeft de gemeente de bewoners van hun broodwinning beroofd. ,,Ze hebben hier alles vernield. Alle bewoners kunnen nu naar de sociale dienst.''
Scheffer weerspreekt de bewering van politie, justitie en gemeente dat er 45 loodsen, schuren en andere locaties met wiet of wietinstallaties zijn gevonden. ,,Er waren maar drie loodsen met wiet, en die hebben ze met de grond gelijk gemaakt. Ik heb er niks op tegen als ze de plantages aanpakken. Maar hier hebben ze de zaak kapotgemaakt.''
Hij stelt de gemeente voor om met 2000 ME'ers terug te komen. ,,Dan kunnen ze de hele zaak hier afbreken. Die Leers heeft zaagsel in zijn kop. Die maakt ons uit voor grote criminelen. Pure waanzin, die catastrofe die Leers hier heeft aangericht. Wij gaan nu maatregelen nemen die ons goed uitkomen.'' Waaruit die maatregelen bestaan wil Scheffer niet zeggen.
Scheffer is ook heel boos op de regionale media, die volgens hem meewerken aan de 'kolder' van Leers om de woonwagenbewoners in een kwaad daglicht te stellen. Ook wat de media betreft laten de bewoners het volgens Scheffer ,,er niet bij zitten''.
http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1373715-1373-496142-,00.html
quote:En de bedreigingen gaan gewoon verder. Nu de ME weg is hebben ze meteen weer een grote bek en iedere ambtenaar zal het kamp afjaagd (lees: geslagen) worden.
Voorman Vinkenslag: die Leers heeft zaagsel in zijn hoofd
MAASTRICHT - Sjeng Scheffer kijkt toe hoe een loods met auto-onderdelen én een ouderwetse tandem aan het plafond tegen de vlakte gaat. Het is de eerste loods in het kamp die 'smorgens even voor tienen geplet wordt. De bekendste inwoner van Vinkenslag staat machteloos als de kraan van het slopersbedrijf zijn werk doet. Hij ziet het niet meer zitten. ?Ik stap op als voorzitter van de stichting Woonwagenwerk. Dit heeft geen enkele zin meer. De gemeente hoort ons toch niet aan. We worden gewoon gediscrimineerd.''
,,Leers heeft zaagsel in zijn hoofd", zegt de voorman van de inwoners van Vinkenslag. Hij heeft drie keer met de burgemeester van Maastricht rond de tafel gezeten. Het heeft geen zin, verzucht hij. Maar dit, hij wijst op de kraan die met de loods bezig is, krijgt nog een staartje. ,,We gaan een advocaat in de hand nemen. Dat ze hennepplantages opdoeken, oké. Ik heb er geen bezwaar tegen als de rotte appels weggehaald worden. Maar dat ze loodsen vernietigen, dat kan niet.''Een bewoonster klampt Scheffer aan. ,,Dit vraagt om een tegenactie. Misschien moeten we het stadhuis vanmiddag plat leggen. Als ze in een woning hennep aantreffen, gaat de woning toch ook niet tegen de vlakte.''
,,Ik ben het er absoluut niet mee eens dat ze de loods kapotmaken. De manier waarop de gemeente Maastricht en de politie hier te werk gaan, kan echt niet. Leers kan zelf het kamp komen afbouwen. Hij luistert toch niet. Hij kan kapot vallen. Het is je reinste discriminatie.'' Hij zwijgt even. ,,Ik ben enorm teleurgesteld dat het hierop uitgelopen is.''
Even verderop kijkt Willem Remmers toe. Misschien wel de nieuwe voorman van Vinkenslag. Hij voelt zich als inwoner van Vinkenslag al een tijdlang gediscrimineerd. Om precies te zijn: sinds deze krant meldde dat inwoners van het kamp niet betalen voor elektriciteit. ,,Ik doe niet aan stroomfraude. Als ik in de stad loop, zie je de mensen denken: 'Daar loopt er weer een'.'' Remmers heeft nog een boodschap voor Leers., die 'halve Duitser uit Kerkrade'. ,,Samenwerking kan-ie vergeten. Elke ambtenaar die nu nog het kamp op komt, wordt eraf gekegeld.''
Ik vindt het ook niet meer dan normaal dat de politie loodsen vernietigd waar meedere malen hennepplantages zijn aangetroffen. Dan blijkt toch overduidelijk dat die loodsen puur voor dat doel neergezet zijn.
quote:Bovendien waren die loodsen illegaal, en de gemeente mag illegale bouwwerken afbreken (bestuursdwang).
Op woensdag 21 mei 2003 16:35 schreef Vision het volgende:
Ik kan niet wachten tot de volgende actie.
[..]En de bedreigingen gaan gewoon verder. Nu de ME weg is hebben ze meteen weer een grote bek en iedere ambtenaar zal het kamp afjaagd (lees: geslagen) worden.
Ik vindt het ook niet meer dan normaal dat de politie loodsen vernietigd waar meedere malen hennepplantages zijn aangetroffen. Dan blijkt toch overduidelijk dat die loodsen puur voor dat doel neergezet zijn.
quote:Feiten:
Op woensdag 21 mei 2003 13:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een bericht uit de Leeuwarder Courant
Men is gewoon in overtreding en als men niet wil overleggen dan wordt het gewoon tijd dan deze mensen zeer nauwlettend worden gecontroleerd op wetsovertreding en dat bij elke geconstateerde overtreding een lik op stuk aanpak volgt.
Een zooitje Kampers stelt niet de wet in Nederland. Zij worden net als ieder ander bij overtreding van de wet beboet, bij herhaling zwarder bestraft en bij bedreiging stevig aangepakt. Indien de Kampers menen te moeten overgaan tot geweld dan kunnen ze gewoon worden ingesloten.
Het lijkt me goed dat alvast begonnen wordt de handel en wandel van deze mensen van de laatste vijf jaar door te lichten om te bezien of ze mischien recht van spreken hebben bij al het misbaar dat ze maken.
quote:Je moet ergens beginnen.
Op woensdag 21 mei 2003 11:50 schreef Sidekick het volgende:
700 man politie.
4 man gearresteerd
15 duizend plantjes vernield.Goed bezig, Herman.
Zo kunen de Mercedessen in de verkoop om de openstaande stroomrekening te kunnen betalen. Verder kunen er ongetwijfeld alvast luxe goederen als installaties, satellietontvangers en TV's worden verkocht. Openstaande rekeningen dienen immers door iedere Nederlander gewoon te worden betaald.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 21-05-2003 22:10]
Wat een man!
quote:Vlak Balkenende niet uit
Op woensdag 21 mei 2003 22:06 schreef Els_saai het volgende:
Ik weet niet of het al geopperd is maar kan die Gerd Leers niet onze nieuwe Minister-President worden?Wat een man!
quote:Die brandt een kaarsje en zegt een weesgegroetje voor deze schavuiten.
Op woensdag 21 mei 2003 22:12 schreef sjun het volgende:
Vlak Balkenende niet uit
quote:Dat laat hij dan vast door zijn Katholieke broeders doen. Zelf is de man voor zover mij bekend Protestant.
Op woensdag 21 mei 2003 23:33 schreef Ernst het volgende:[..]
Die brandt een kaarsje en zegt een weesgegroetje voor deze schavuiten.
quote:Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
Op woensdag 21 mei 2003 22:04 schreef sjun het volgende:[..]
Je moet ergens beginnen.
Zo kunen de Mercedessen in de verkoop om de openstaande stroomrekening te kunnen betalen. Verder kunen er ongetwijfeld alvast luxe goederen als installaties, satellietontvangers en TV's worden verkocht. Openstaande rekeningen dienen immers door iedere Nederlander gewoon te worden betaald.
quote:daar durft geen deurwaarder naar toe. Dan mogen ze weer een paar honderd man ME optrommelen.
Op donderdag 22 mei 2003 10:26 schreef Darth-Vader het volgende:Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
quote:Er is al eens een flinke rekening door de Essent kwijtgescholden voor illegaal aftappen van stroom.
Op donderdag 22 mei 2003 10:26 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Is het al zeker dat dit gaat gebeuren, of maken ze voor deze figuren een uitzondering?
Stond een tijd geleden in een paginagroot artikel in Dagblad de Limburger.
quote:dat bewijst maar weer dat agressief en crimineel gedrag vaak nog loont
Op donderdag 22 mei 2003 13:44 schreef zjroentje het volgende:
Er is al eens een flinke rekening door de Essent kwijtgescholden voor illegaal aftappen van stroom.Stond een tijd geleden in een paginagroot artikel in Dagblad de Limburger.
quote:Nou, dan weet je hoe je je moet gedragen als er weer zo'n vent van de nuts-bedrijven aan de deur komt!
Op donderdag 22 mei 2003 13:57 schreef Vision het volgende:dat bewijst maar weer dat agressief en crimineel gedrag vaak nog loont
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:36 schreef Disorder het volgende:
Amerika ging toch een mini kernbom ontwikkelen, toch? Ik denk, ik hint de Amerikanen even voor een leuke testplek..
quote:Nou is 200 meter best veel, maar merk je niets van vervuiling daar ergens ?
Op vrijdag 23 mei 2003 20:00 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dat kamp ligt zo'n 200 meter hier vandaan... heb geen zin om na zo'n test een 3de arm erbij te groeien.
Ha fijn, weer een Limburger erbij ( woon er zelf ook ).
quote:Die vervuiling van hun is zeer gelokaliseerd... olie en benzine enzo die de grond in sijpelt.
Op vrijdag 23 mei 2003 20:03 schreef Strijder het volgende:[..]
Nou is 200 meter best veel, maar merk je niets van vervuiling daar ergens ?
Ha fijn, weer een Limburger erbij ( woon er zelf ook ).
Vervuiling geen last van gelukkig.
Alleen in de zomer wel vaker geluidsoverlast, volgens mij houden ze dan feesten in de open lucht, en die gaan vaak tot vroeg in de ochtend door.
quote:dan zal ik toch eerst een woonwagen in mijn voortuin moeten zetten
Op vrijdag 23 mei 2003 19:09 schreef GEsTOoRD het volgende:Nou, dan weet je hoe je je moet gedragen als er weer zo'n vent van de nuts-bedrijven aan de deur komt!
Iemand meer info???
quote:Zou best kunnen. Van de week wilde de politie het kamp op, maar werd weer tegengehouden. Leers heeft gezegd dat ze dan maar weer met 'wat' meer mensen zouden komen..
Op donderdag 3 juli 2003 09:40 schreef SmilingPeter het volgende:
Ik zit te werken in een gebouw langs de snelweg A2 en wat komt daar langs gereden??? Wederom een hele collone met ME-busjes en ME-'tanks' richting Vinkenslag...Iemand meer info???
De politie is rond half tien weer begonnen aan een massale inval op woonwagenkamp De Vinkenslag in Maastricht.
Met deze actie wil de gemeente bewoners dwingen om mee te werken aan veiligheids-inspecties. Maandag waren die ambtelijke inspecties onmogelijk, waarna burgemeester Gerd Leers meteen een nieuwe grote actie aankondigde. Er zijn honderden ME'ers ingezet. Ook enkele pantserwagens van de marechaussee zijn de wijk ingereden. De media worden tot nu toe geweerd en kunnen geen verslag doen vanaf het woonwagenkamp. Enkele weken geleden werden 700 ME'ers en agenten ingezet op De Vinkenslag. Toen ging het om een actie tegen de hennep-teelt op het woonwagenkamp.
quote van www.l1.nl
quote:Ik wou 'm net pasten...
Op donderdag 3 juli 2003 10:12 schreef JochemKnoops het volgende:
Weer grote inval op woonwagenkamp De VinkenslagDe politie is rond half tien weer begonnen aan een massale inval op woonwagenkamp De Vinkenslag in Maastricht.
Met deze actie wil de gemeente bewoners dwingen om mee te werken aan veiligheids-inspecties. Maandag waren die ambtelijke inspecties onmogelijk, waarna burgemeester Gerd Leers meteen een nieuwe grote actie aankondigde. Er zijn honderden ME'ers ingezet. Ook enkele pantserwagens van de marechaussee zijn de wijk ingereden. De media worden tot nu toe geweerd en kunnen geen verslag doen vanaf het woonwagenkamp. Enkele weken geleden werden 700 ME'ers en agenten ingezet op De Vinkenslag. Toen ging het om een actie tegen de hennep-teelt op het woonwagenkamp.
quote van www.l1.nl
quote:En daar verder, dit topic is toch nagenoeg vol
Op donderdag 3 juli 2003 10:14 schreef JochemKnoops het volgende:
ik had net een nieuw topic geopend toen ik deze zagWeer grote inval op woonwagenkamp De Vinkenslag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |