abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10483677
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:10 schreef sjun het volgende:

[..]

Ook hier zie je dan de politieke genialiteit van Balkenende.

Maar goed, dat is jouw werkelijkheidsbeleving...
  vrijdag 16 mei 2003 @ 23:14:43 #102
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10484722
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:22 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Maar goed, dat is jouw werkelijkheidsbeleving...

Inderdaad. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar hoe het in de praktijk gaat uitpakken met Balkenende II
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 23:21:06 #103
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10484848
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Precies. En die laatste kans is het nu zeker. Ze hadden meer kans gehad als ze hun poot stijf hadden gehouden. Horen we Dittrich nog op 22 januari? "We zullen nooit als derde partner een regering completeren". En dan beschuldigt men Bos van draaikonterij? Lamenielache! D66 is over, uit en finito bij de volgende verkiezingen. Een groot deel van de kiezers zal de partij laten vallen als een baksteen

Je klinkt als een SP-er zonder politiek bewustzijn, er zijn er ook met politiek bewustzijn, omdat je wel heel erg gemakkelijk over de contekst van het laatste gedeelte van die uitspraak fietst. D´66 was zeker over geweest als er geen kans was geweest op regeringsdeelname. Nu krijgt men de kans middels kwaliteitsbeleid te laten zien dat idealen wel degelijk realiteitsgehalte bevatten.

Completeren betekent in die context meedoen voor spek en bonen. D´66 heeft echter gewoon wat puntenbinnengehaald van het eigen verkiezingsprogramma. Buiten dat heeft men ondanks het geringe zetelaantal een bovenproportionele vertegenwoordiging in de bestuurdersploeg gekregen.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:27:37 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_10489406
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:06 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, elk besluit van dit kabinet kan op steun rekenen van de LPF en de christelijke partijen. Rechtse meerderheid dus. De linkse stuurlui staan de komende 4 jaar (gelukkig) aan wal.

Niet dus... de LPF is het op vitale punten van het regeerakkoord niet eens... geen rechtse meerderheid en een dijk van een oppositie. Dat wordt nog leuk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  FOK!fotograaf zaterdag 17 mei 2003 @ 11:33:58 #105
13368 NiGeLaToR
pi_10489473
Njah.. trieste vertoning. Ze hebben het zelf niet eens door. Ik zie het allemaal niet zo rooskleurig in, wordt alleen maar een grotere puinhoop. Ik verwacht over niet al te lange tijd stakingen en hevige onrust in de samenleving. Het broeit nu al, maar tis nog niet uit de hand gelopen. Dat gebeurt vanzelf.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 12:00:09 #106
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10489707
Zalm en de Graaf terug in het kabinet.
Wil men dan ook ophouden met dat hypocriete gelul van 'paarse ministers' ?

De man (Zalm) die niet genoeg heeft gedaan met 'ons' geld in tijden van voorspoed komt weer terug op financiën.

pi_10489727
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah.. trieste vertoning. Ze hebben het zelf niet eens door. Ik zie het allemaal niet zo rooskleurig in, wordt alleen maar een grotere puinhoop. Ik verwacht over niet al te lange tijd stakingen en hevige onrust in de samenleving. Het broeit nu al, maar tis nog niet uit de hand gelopen. Dat gebeurt vanzelf.
Integendeel het werd hoog tijd dat men eens een eind maakt aan de "pretmaatschappij". Het leven is niet altijd makkelijk, het komt je allemaal niet aanwaaien. Mensen die geen ruggegraat hebben moeten niet zo gaan huilen.

Wat er ook broeit is dat werkenden niet meer voor de grote hoeveelheid uitvreters wil opdraaien. Juist door de komende maatregelen kan die ontwikkeling worden tegengegaan.

Laat die de Waal van de FNV eerst zijn eigen tent op orde krijgen en wat meer naar de lange termijn kijken.

zaterdag 17 mei 2003 @ 12:16:50 #108
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10489903
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:02 schreef drexciya het volgende:

[..]

Integendeel het werd hoog tijd dat men eens een eind maakt aan de "pretmaatschappij". Het leven is niet altijd makkelijk, het komt je allemaal niet aanwaaien. Mensen die geen ruggegraat hebben moeten niet zo gaan huilen.

Is dit nu indirect een pleidooi van begrip voor Asielzoekers hebben?
quote:
Wat er ook broeit is dat werkenden niet meer voor de grote hoeveelheid uitvreters wil opdraaien. Juist door de komende maatregelen kan die ontwikkeling worden tegengegaan.

Laat die de Waal van de FNV eerst zijn eigen tent op orde krijgen en wat meer naar de lange termijn kijken.

Je terminologie deugt natuurlijk van geen kanten. Mensen die bv ziek zijn, uitvreters noemen zegt genoeg over je eigen setje normen en waarden.
Wat betreft de FNV; ik heb je nooit gehoord bij alle loonsverhogingen die zij uitonderhandelen voor ons.
Misschien ben jij een werkgever, maar dat vermoed ik niet; dus komen de vakcentrales nog steeds voor 75% van Nederland op.
pi_10490121
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:16 schreef Nyrem het volgende:

Wat betreft de FNV; ik heb je nooit gehoord bij alle loonsverhogingen die zij uitonderhandelen voor ons.
Misschien ben jij een werkgever, maar dat vermoed ik niet; dus komen de vakcentrales nog steeds voor 75% van Nederland op.

En hogere lonen zijn altijd in 't landsbelang .

De FNV heeft de éigen financiën niet eens voor elkaar...

zaterdag 17 mei 2003 @ 13:10:05 #110
36038 Shaman
retro-progressief
pi_10490570
quote:
En hogere lonen zijn altijd in 't landsbelang
Vanzelfsprekend, als de producenten de prijzen niet zouden verhogen en de arbeiders vervolgens geen loonsverhoging zouden eisen, krijg je deflatie. Bij deflatie dalen de prijzen en stellen mensen inkopen uit tot het prijsniveau het laagste peil bereikt heeft. Kortom, een volledige stagnatie van de economie...
pi_10490718
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 13:10 schreef Shaman het volgende:

Vanzelfsprekend, als de producenten de prijzen niet zouden verhogen en de arbeiders vervolgens geen loonsverhoging zouden eisen, krijg je deflatie. Bij deflatie dalen de prijzen en stellen mensen inkopen uit tot het prijsniveau het laagste peil bereikt heeft. Kortom, een volledige stagnatie van de economie...

Wat een hypothetisch gewauwel .
Het gaat hier om loonmatiging. En dat het niet automatisch een goede zaak is wanneer de FNV 'namens 75% van de Nederlanders' zoveel mogelijk loonsverhoging gaat eisen.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:35:24 #112
36038 Shaman
retro-progressief
pi_10490879
quote:
Wat een hypothetisch gewauwel .
Ja goed hè, zo uit het economie boek !
quote:
Het gaat hier om loonmatiging. En dat het niet automatisch een goede zaak is wanneer de FNV 'namens 75% van de Nederlanders' zoveel mogelijk loonsverhoging gaat eisen.
Loonmatiging betekent dat je de loonstijgingen in de hand houdt, niet dat je de lonen verlaagt.
De vakbonden eisen al sinds '82 niet 'zoveel mogelijk' loonsverhoging. Hierover werden met de overheid duidelijke afspraken gemaakt (december overleg, sociale partners, wel een van gehoord ?) dit noemen we het poldermodel, wat juist de sleutel was tot het Nederlandse succes in de 80-er en 90-er jaren. Nu Zalm het decemberoverleg heeft gefrustreerd is het enige middel een loonmatiging te bewerkstelligen fiscale maatregelen. Niet erg liberaal en het veroorzaakt een hoop sociale onrust...
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:38:27 #113
45237 Vuur
We are not alone
pi_10490948
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 13:10 schreef Shaman het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend, als de producenten de prijzen niet zouden verhogen en de arbeiders vervolgens geen loonsverhoging zouden eisen, krijg je deflatie.

hmmmm, dat ging wat snel voor mij
Als mensen meer loon willen, stijgt de kostprijs van een produkt en zal dus de prijs omhoog gaan (correct me if I am wrong)
quote:
Bij deflatie dalen de prijzen en stellen mensen inkopen uit tot het prijsniveau het laagste peil bereikt heeft. Kortom, een volledige stagnatie van de economie...
De economie gaat in mijn ogen alleen maar weer draaien, als de bedrijven weer meer winsten gaan maken. Niet alleen als de mensen meer geld hebben. De bedrijven gaan dan investeren, dan gaan andere bedrijven weer geld verdienen. Vervolgens krijgen meer mensen een baan en hebben dus meer mensen geld uit te geven. En dan pas gaan we de goede kant op.
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:40:47 #114
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10490988
JA!

Er is geen geld meer en dus moet er bezuinigt worden, willen we ons over 10 jaar niet blauw betalen aan premies.

Er is al veel teveel geld uitgegeven dat we niet hebben. Met deze maatregelen en dit kabinet kan ik prima leven.

pi_10491163
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 13:35 schreef Shaman het volgende:

Netjes overgetypt dan, alleen volslagen irrelevant. Deflatie is hier niet aan de orde.
quote:
Loonmatiging betekent dat je de loonstijgingen in de hand houdt, niet dat je de lonen verlaagt.
Joh! 'k Heb het ook nooit over verlaging van lonen gehad...
quote:
De vakbonden eisen al sinds '82 niet 'zoveel mogelijk' loonsverhoging. Hierover werden met de overheid duidelijke afspraken gemaakt (december overleg, sociale partners, wel een van gehoord ?) dit noemen we het poldermodel, wat juist de sleutel was tot het Nederlandse succes in de 80-er en 90-er jaren.
Vertel eens iets nieuws.
quote:
Nu Zalm het decemberoverleg heeft gefrustreerd is het enige middel een loonmatiging te bewerkstelligen fiscale maatregelen. Niet erg liberaal en het veroorzaakt een hoop sociale onrust...
Onzin. Ieder dient zijn verantwoordelijkheid hierin te nemen.

Het punt wás: het FNV verdient niet automatisch onze steun omdat het voor '75% van Nederland' loonstijging zou hebben bedongen, zoals Nyrem lijkt te bepleiten. Dit omdat 1. loonstijging niet per definitie goed is, 2. 't FNV zélf de financiën niet goed voor elkaar heeft.

zaterdag 17 mei 2003 @ 14:37:09 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_10491937
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:16 schreef Nyrem het volgende:
Hmmmz, de FNV....is dat niet die club die met vakbondsgeld naar de beurs is gegaan en de hele pot heeft verkwanseld?? Zodat er honderden mensen de straat op geschopt werden??? Prima vakbond zou ik zo zeggen.........
pi_10492144
Waar ik me tot nu toe nog steeds het meeste over verbaas is de gedeeltijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, al dit akkoord bereikt was door een coalitie met de pvda dan was het hek nu van de dam.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:47:31 #118
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_10492940
Het is overigens D66, niet D'66.
Afrika Paprika
pi_10504601
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 13:35 schreef Shaman het volgende:
Pak dat economieboek er nog eens bij. En lees dan zorgvuldig. Dan zie je namelijk dat de directe gevolgen van teveel loonstijging zijn: ten eerste oplopende inflatie, (momenteel is dit echter niet zo gevaarlijk), ten tweede oplopende werkloosheid (lijkt me nogal een probleem) en ten derde hogere kosten voor bedrijven (die de concurrentiepositie niet ten goede komen).

Veel plezier verder met het bestuderen van je economieboek

zondag 18 mei 2003 @ 01:56:19 #120
52636 M2theC
You designed yourself
pi_10504635
jawel....maar m,n hoop is al een tijdje geleden verloren gegaan.
Zoal Pim zei: Je moet niet uit de politiek komen maar van de straat om te weten wat de aandachtspunten moeten zijn. Zit je een langere tijd in de kamer dan zal je automatisch een insider worden. Insiders weten niet meer wat er gaande is zeg maar. En ze vertegenwoordigen immers het volk.
Ik zeg niet dat ze gewoon maar een of andere debiel in de kamer moeten plaatsten maar slimme mensen die er hard voor werken en leven, geld, hart, ziel en alles erin stoppen zouden toch wel eens verandering kunnen brengen. Maarja miscchien zullen we het nooit weten....
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_10533621
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:44 schreef erikh het volgende:

[..]

Euhmm, dankzij welke partij zijn ze ook alweer mede gedwongen deze stappen te moeten nemen, damn ligt op het puntje van tong shit, euh wat was het nou,oh.............PVDA!!!!!

Als het vorige kabinet onder leiding van de PvdA nou eens wat zuiniger met geld om was gegaan hadden we nu neit zo'n enorme tegenvaller gehad.

Ja, ik ben tevreden met het feit dat ik VVD gestemd heb, het is gewoon nodig en er wordt wat aan gedaan, CDA-VVD-D66 durven harde maatregelen te nemen en dat is misschien neit leuk maar dwingt wel respect af. Het is gewoon nodig, denk je dat zij het graag zo zien ofzo? Tuurlijk niet en kap nou eens met dit soort topics want er zijn er al genoeg over geweest

* erikh heeft gesproken

Tja, en wie zat er in het vorige kabinet samen met de PvdA? Wie is dus even verantwoordelijk?

Bovendien, uit wiens koker kwam het onzalige plan om miljarden guldens/euro's aan meevallers uit te keren aan de burger. Geld dat voor alles beter had kunnen worden gebruikt dan voor lastenverlichting (staatsschuldreductie, veiligheid etc). Het was meneer Zalm en diens VVD die dit erdoor gejast hebben. Een reden waarom nu zo hard bezuinigd wordt. Zulke bezuinigingen in juist deze tijd zijn helemaal niet zo verstandig.

De VVD heeft de reputatie om zuinig met geld om te gaan, maar dat valt in de praktijk reuze tegen. Het kabinet Van Agt-Wiegel was medeverantwoordelijk voor de grote problemen in de jaren 80 door een enorme verspilling. Zalm en de VVD waren mede verantwoordelijk voor de enorme verspilling eind jaren 90/begin 2000, dat was hun inbreng in paars II.

Dat je VVD stemt is je goed recht, maar ik begrijp dat hameren op harde maatregelen vanwege de harde maatregelen gewoon niet. En al helemaal niet omdat het zoveel respect zou afdwingen. Het lijkt wel masochisme. Het enorme bezuinigen is gewoon zeer ongunstig voor de economie.

Overigens vind ik dat alle politieke partijen boter op het hoofd hebben. Geen enkele politieke partij wil bezuinigen (of is te schijterig) in tijden van hoogconjunctuur, terwijl de economie juist dan dergelijk beleid kan verdragen.

dinsdag 20 mei 2003 @ 14:09:14 #122
17928 averty
Retroactief ziener
pi_10560605
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:52 schreef erikh het volgende:

[..]

En zie jij er nog wat van terug nu? Nee, we moeten allemaal de broekriem aantrekken terwijl de economie geweldig ging. Het was gewoon niet nodig geweest.

Het had dus erger kunnen zijn dan wat het nu is.... Ik heb de VVD nooit horen zeggen dat er zuiniger had moeten worden omgesprongen met die meevallers. Sterker, zij waren een van de grote uitdelers....
quote:
Staatsschuld hadden ze best wat meer van kunnen aflossen, feit is gewoon dat we het heel goed hebben gehad maar zelfs te goed waardoor we nu de consequenties mogen aanvaarden
Wie was die man met dat koffertje op de derde dinsdag van september? Ja die verantwoordelijk was voor financien binnen Paars, eh het ligt op het puntje van mijn tong, eh.... Oja Zalm!
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:10:35 #123
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10560648
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:09 schreef averty het volgende:

Wie was die man met dat koffertje op de derde dinsdag van september? Ja die verantwoordelijk was voor financien binnen Paars, eh het ligt op het puntje van mijn tong, eh.... Oja Zalm!

Maar dat vergeet men liever.

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:15:50 #124
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10562465
Dat gewauwel over de deelname van D66 aan dit kabinet... já ze hebben gezegd dat ze geenszins in de regering zouden stappen en já daar zijn ze van teruggekomen en já dat is draaikonterij. Maar als je de keuze hebt tussen je punten ten dele binnen te halen of helemaal met lege handen aan de zijlijn te staan, dan zou ik het ook wel weten. Bovendien was het alternatief met CU+SGP helemaal een gruwel voor D66 geweest.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:17:23 #125
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10562508
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:15 schreef Ernst het volgende:
Dat gewauwel over de deelname van D66 aan dit kabinet... já ze hebben gezegd dat ze geenszins in de regering zouden stappen en já daar zijn ze van teruggekomen en já dat is draaikonterij. Maar als je de keuze hebt tussen je punten ten dele binnen te halen of helemaal met lege handen aan de zijlijn te staan, dan zou ik het ook wel weten. Bovendien was het alternatief met CU+SGP helemaal een gruwel voor D66 geweest.
Maar dan hadden ze wel een overlevingskans gehad. Door in dit kabinet te stappen en op deze manier, hebben ze hun eigen graf gegraven. De kiezer gaat dit niet vergeten.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')