dit is serieus, voor school. Dus geen onzin AUB!
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 15-05-2003 12:25]
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 15-05-2003 12:28]
veder vind ik de rest wel okay.
Verder zou ik zelf niet willen wonen in het noorden van 't land, te ver weg van de rest van Nederland en België, Noord en Zuid Holland zou ik ook niet graag zitten. Nu als student vind ik 't in Utrecht prima, maar om daar later met je gezinnetje te gaan zitten?
[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 15-05-2003 12:32]
Ik zou btw niet in de randstad willen wonen... Puur om de mentaliteit..
quote:Zo heeft elke provincie wel zijn eigen dialect
Op donderdag 15 mei 2003 12:31 schreef texelonia het volgende:
Alle provincies waar ze niet normaal Nederlands (kunnen) praten
quote:Dan is Utrecht de provincie waar je nog enigszins kunt wonen (dat 'Nederlands' van de Amsterdammers is ook niet alles
Laat mij maar lekker in Groningen Stad wonen!
quote:En je woont in Amsterdam?
allemaal mensen die geil worden van het woord amsterdam alleen al....
quote:Ondertussen wel.
Op donderdag 15 mei 2003 12:32 schreef Oosthoek het volgende:
Noord Brabant is nog niet een keer genoemd
Ik zou denk ik niet in Friesland willen wonen, en Groningen, behalve dan ook de stad Groningen... voor de rest lijken alle andere provincies, zelfs Flevoland, me eigenlijk niet echt slecht.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 15-05-2003 12:45]
quote:Flevoland, omdat het zo ontzettend saai is. Zeeland, omdat het zo'n uithoek is.
Op donderdag 15 mei 2003 12:38 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom willen jullie daar niet wonen? Te boers ofzo?
Al zal elke provincie wel z'n voor- en nadelen hebben.
quote:Verhuis dan zou ik zeggen.
Op donderdag 15 mei 2003 12:47 schreef ChrisJX het volgende:
Ik woon in Limburg, maar het is echt een kutprovincie. Iedereen praat er dat achterlijke dialect en het ligt veel te ver van de rest van Nederland.
Verder eigenlijk overal wel, maar vooral Noord-Holland
quote:Het is een leuke provincie
Op donderdag 15 mei 2003 12:51 schreef Phat Lip het volgende:
hmm ..iedereen zou dus wel in Gelderland willen wonen.
quote:Ik praat zelf niet plat Amsterdams, en kom het ook niet echt veel tegen moet ik zeggen. Niet héél Amsterdam praat plat Amsterdams
Op donderdag 15 mei 2003 12:36 schreef Trancemaster het volgende:En je woont in Amsterdam?
Enne, jah elke provincie heeft z'n eigen dialect misschien, maar bij sommigen valt het niet heel erg op en kun je ze tenminste nog verstaan. En bijv. Friesland en Limburg is gewoon té erg.
Een provincie waar niks te beleven valt. Friesland is alleen leuk om eens te gaan zeilen, maar dan heb je het wel gehad.
In volggorde van nee naar ja!
Heb er genoeg van mogen proeven (ex komt uit a'dam) en ik vind het maar niks.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:55 schreef texelonia het volgende:
Enne, jah elke provincie heeft z'n eigen dialect misschien, maar bij sommigen valt het niet heel erg op en kun je ze tenminste nog verstaan. En bijv. Friesland en Limburg is gewoon té erg.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:57 schreef Rolex het volgende:
Ik word boos als ik Noord-brabant zie staan.
Zou geen reden kunnen bedenken dat mensen hier niet zouden willen wonen..
Zeg tegen een achterhoeker of tukker dat-ie een halve Duitser is en hij lacht er om. Zeg tegen een brabander dat-ie een halve Belg is en hij wordt kwaad
Ik heb nog geen rijbewijs en bovendien reis ik uberhaupt heel graag met de trein. Dus dat is iets waar ik bij mijn toekomstige woonplaats zeker op let.
Verder maakt het me niet zo veel uit. Ik heb wel Den Bosch op het oog als mijn woonplaats voor als ik op mezelf ga. Goede verbindingen naar de randstad, maar ook naar vrienden en familie (en een leuke stad met een redelijke grootte, bovendien).
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 15-05-2003 13:08]
Waar ik best WEL zou willen wonen, dat zijn Zeeland en Limburg.
2 Schitterende (hoewel totaal verschillende) provincies.
quote:Dank u!
Op donderdag 15 mei 2003 12:58 schreef MrTorture het volgende:[..]
Mensen uit Groningen en de Achterhoek praten (als ze hun best (willen) doen) het beste Nederlands kwa uitspraak.
On-topic:
Er is maar één plek in heel Nederland waar ik nog niet eens begraven wil worden: Oost-Groningen Hoe oostelijker / dichter bij de Duitse grens je komt, hoe triester alles eruit gaat zien. Het is net alsof je langzaam van kleur naar zwart-wit gaat...
quote:Mee eens.
Op donderdag 15 mei 2003 12:55 schreef Mike het volgende:
Friesland.Een provincie waar niks te beleven valt. Friesland is alleen leuk om eens te gaan zeilen, maar dan heb je het wel gehad.
quote:Woon zelf ook vlakbij de stad Groningen en inderdaad... als je richting Nieuweschans en dergelijke rijdt, zie je alle kleur verdwijnen. Zelfde geldt trouwens ook voor het deel van Duitsland vlak over de grens.
Op donderdag 15 mei 2003 13:03 schreef Pascalle27 het volgende:
Er is maar één plek in heel Nederland waar ik nog niet eens begraven wil worden: Oost-GroningenHoe oostelijker / dichter bij de Duitse grens je komt, hoe triester alles eruit gaat zien. Het is net alsof je langzaam van kleur naar zwart-wit gaat...
quote:Dan moet je zeker niet in Flevoland gaan wonen. Waarschijnlijk ben je er nog nooit geweest, maar als ergens het OV beroerd is geregeld, dan is het daar wel. In Almere valt het nog enigszins mee, maar in andere 'steden' ben je domweg op de auto aangewezen of je moet het niet erg vinden om uren in de bus te zitten. Wat dat betreft hebben we het hier in het noorden heel wat beter geregeld (zo'n afgelegen gebied is het ook weer niet).
Op donderdag 15 mei 2003 13:01 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs en bovendien reis ik uberhaupt heel graag met de trein. Dus dat is iets waar ik bij mijn toekomstige woonplaats zeker op let.
quote:Zeker net zoiets als bepaalde buitenwijken van Antwerpen als je daar met de trein heen gaat. Je kunt het vanaf station Antwerpen-Berchem al een beetje zien.
Op donderdag 15 mei 2003 13:03 schreef Pascalle27 het volgende:
Er is maar één plek in heel Nederland waar ik nog niet eens begraven wil worden: Oost-GroningenHoe oostelijker / dichter bij de Duitse grens je komt, hoe triester alles eruit gaat zien. Het is net alsof je langzaam van kleur naar zwart-wit gaat...
Ik waan me daar net in Polen.
(Gelukkig is de binnenstad een stuk mooier.)
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 15-05-2003 13:18]
Serieus:
Zeeland lijkt me niets. De rest... ach, ze halen het niet bij Fryslân, maar zo erg zijn ze niet.
quote:Tja, een aantal keren naar Six Flags vanuit Harderwijk, en 1 x een middagje naar het winkelcentrum van Almere. Met de trein. En dat is het dan wel, ja.
Op donderdag 15 mei 2003 13:15 schreef MSXUser het volgende:[..]
Dan moet je zeker niet in Flevoland gaan wonen. Waarschijnlijk ben je er nog nooit geweest, maar als ergens het OV beroerd is geregeld, dan is het daar wel. In Almere valt het nog enigszins mee, maar in andere 'steden' ben je domweg op de auto aangewezen of je moet het niet erg vinden om uren in de bus te zitten.
quote:Zoiets ja, net het voormalig oostblok. En wat Drs. P. in zijn nummer 'Oost Groningen' beschrijft, klopt ten dele ook nog wel. In die hoek vind je nogal wat papierfabrieken. Als je daar woont, moet je de stank ook maar voor lief nemen.
Op donderdag 15 mei 2003 13:16 schreef postinggirl het volgende:
Zeker net zoiets als bepaalde buitenwijken van Antwerpen als je daar met de trein heen gaat. Je kunt het vanaf station Antwerpen-Berchem al een beetje zien.![]()
Ik waan me daar net in Polen.
quote:Mwah, de uni bevalt me wel
Op donderdag 15 mei 2003 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Verhuis dan zou ik zeggen.
Zeeland... te conservatief en bekrompen (dénk ik)...
Utrecht... te druk...
quote:Valt toch in de vakantie dus dan kun je mooi op reis..
Op donderdag 15 mei 2003 13:50 schreef ToMm het volgende:
N. Brabant en Limburg, ik heb een hekel aan carnaval...
quote:Kwou net zeggen
Op donderdag 15 mei 2003 14:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Valt toch in de vakantie dus dan kun je mooi op reis..
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:59 schreef MrTorture het volgende:[..]
De brabantse trots
Zeg tegen een achterhoeker of tukker dat-ie een halve Duitser is en hij lacht er om. Zeg tegen een brabander dat-ie een halve Belg is en hij wordt kwaad
quote:Hoe kom je erbij
Op donderdag 15 mei 2003 12:23 schreef Doopy-X- het volgende:
friesland, stugge boeren die zichzelf geen onderdeel van nederland vinden
ben trouwens blij dat ik in Leeuwarden woon, dat is de enige normale plaats in Friesland geef ik toe.
1 N.Brabant
2 Friesland
3 Groningen
4 Flevoland
5 Drenthe
Allemaal boerenprovincies
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:16 schreef TheGHunter het volgende:
Mijn top 5 provincies waar ik nooit zou willen wonen:1 N.Brabant
2 Friesland
3 Groningen
4 Flevoland
5 DrentheAllemaal boerenprovincies
quote:Noord Holland, Zuid Holland, Utrecht, Overijssel, Gelderland, Zeeland staan ook heel veel boerderijen hoor
Op donderdag 15 mei 2003 14:16 schreef TheGHunter het volgende:
Mijn top 5 provincies waar ik nooit zou willen wonen:1 N.Brabant
2 Friesland
3 Groningen
4 Flevoland
5 DrentheAllemaal boerenprovincies
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:25 schreef FREAKY_ME het volgende:
Groningen/Friesland
Voor de rest is Nederland toch gelijk, rechthoekige weilanden, boerderijtjes, veel dorpen en hier en daar een plaats.
Friesland
Groningen
Overijssel
Drente
Gelderland
Limburg
Brabant
Zeeland
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
quote:Dus in Zuid-Holland wel?
Op donderdag 15 mei 2003 15:25 schreef berkenwoude het volgende:
waar ik niet wil wonen is.Friesland
Groningen
Overijssel
Drente
Gelderland
Limburg
Brabant
Zeeland
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
quote:Maar je zit wel lekker dicht bij Duitsland
Op donderdag 15 mei 2003 15:28 schreef ilona-scuderia het volgende:
Limburg, door het verschrikkelijke dialect en de afzondering van de rest van Nederland...
quote:Dat je dat als voordeel kan aanduiden
Op donderdag 15 mei 2003 15:41 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Maar je zit wel lekker dicht bij Duitsland
quote:Deutschland rullt ja
Op donderdag 15 mei 2003 15:44 schreef HeatWave het volgende:
Dat je dat als voordeel kan aanduiden
Ach, ik ben nou eenmaal een Duitser... Behalve dan dat ik in Nederland geboren ben en mijn ouders zo Nederlands zijn als ik weet niet wat
quote:Wie gaat er dan ook in Heerlen wonen
Op donderdag 15 mei 2003 15:48 schreef Tr3Mm0r het volgende:
Limburg...want daar woon ik nu
quote:juist, ik moet toch wel on-topic blijven
Op donderdag 15 mei 2003 15:26 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Dus in Zuid-Holland wel?
quote:mijn ouders?
Op donderdag 15 mei 2003 15:51 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Wie gaat er dan ook in Heerlen wonen
quote:Zo daar ben ik vorig jaar op vakantie geweest echt erg, nog erger dan Rotterdam. maar ja nu zal je ook wel zeggen wie gaat er nu naar heerlen op vakantie, ik dus.
Op donderdag 15 mei 2003 15:51 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Wie gaat er dan ook in Heerlen wonen
quote:Kijk, in Heerlen wonen: okee.
Op donderdag 15 mei 2003 15:54 schreef berkenwoude het volgende:Zo daar ben ik vorig jaar op vakantie geweest echt erg, nog erger dan Rotterdam. maar ja nu zal je ook wel zeggen wie gaat er nu naar heerlen op vakantie, ik dus.
quote:staat toch in zijn ondertitel, "ik ben ook maar een mens"
Op donderdag 15 mei 2003 15:57 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Kijk, in Heerlen wonen: okee.
In Heerlen gaan stadten: prima.
Maar in Heerlen op vakantie gaan???
Doe dan Maastricht!
heerlen is best okay, als je om de junks heen kan kijken
quote:Als je aan de voorkant van het station er uit gaat kom je er geen tegen hoor.
Op donderdag 15 mei 2003 16:00 schreef Tr3Mm0r het volgende:
heerlen is best okay, als je om de junks heen kan kijken
quote:
Ik spreek geen Brabants, (en heb ook geen Brabants accent), ik vier geen Carnaval (daar ben ik te nuchter voor), maar toch: Noord Brabant
Ohja: ik ben een stadsmens, dus platteland: , stad
quote:
Ik heb wel Den Bosch op het oog als mijn woonplaats voor als ik op mezelf ga. Goede verbindingen naar de randstad, maar ook naar vrienden en familie (en een leuke stad met een redelijke grootte, bovendien).
quote:Kijk,dat zijn nou mensen met smaak.
Verder maakt het me niet zo veel uit. Ik heb wel Den Bosch op het oog als mijn woonplaats voor als ik op mezelf ga. Goede verbindingen naar de randstad, maar ook naar vrienden en familie (en een leuke stad met een redelijke grootte, bovendien).
Zou eigenlijk niet uit Brabant weg willen maar als het dan toch moet zeker niet naar Limburg,Z-Holland,Flevoland en de Noordelijke provincies
[Dit bericht is gewijzigd door __Saviour__ op 15-05-2003 21:23]
quote:Amsterdammers boeren
Op donderdag 15 mei 2003 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ja en Noord-HollandKutboeren
quote:*mee eens is*
Op donderdag 15 mei 2003 18:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Zeeland, Friesland en Groningen. En de Waddeneilanden.
Te afgelegen.
Uhm... dat wast wel eigenlijk. Maar ik zie mezelf niet zo snel uit de Randstad vertrekken.
quote:Dicht op elkaar? Hier (NH) heb je ook genoeg weilanden, bossen etc. en daarbij heb je ook nog het strand en de zee
Op donderdag 15 mei 2003 19:38 schreef chronos het volgende:
Ik zou dus echt niet in noord-holland, zuid-holland willen wonen he. Allemaal zo dicht op elkaar en zo vreselijk individualistisch.
Voorlopig blijf ik lekker hier in Groningen wonen Bevalt me prima!
Ik zou niet willen wonen in Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe, Limburg ehm
O waar ik echt niet zou willen wonen is in Flevoland, vreselijk!!
Ik ben er nog nooit geweest, maar vinexwoningen zijn niet echt mijn ding... Flevoland is zo...niets
Vergeet dat bovenste maar en noteer mij maar voor Flevoland.
quote:Amsterdam is niet representatief voor Noord-Holland. Amsterdam is nl. wel weer ok
Op donderdag 15 mei 2003 19:40 schreef AlsoStarring het volgende:[..]
Amsterdammers boeren
quote:- Er wonen Brabanders
Ik woon in scheveningen en daar wil ik blijven wonen
Maar aan de andere kant ben ik gauw tevreden hoor. Als ik een eigen kamer en een internetverbinding heb, vind ik het al gauw goed. Een aansluiting op het nachtnet is wel een pre, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad met mn eisen
quote:Hee Tijn
Op donderdag 15 mei 2003 21:51 schreef Tijn het volgende:
Limburg, Zeeland, Friesland, Drente en Flevoland lijken me helemaal niks.Maar aan de andere kant ben ik gauw tevreden hoor. Als ik een eigen kamer en een internetverbinding heb, vind ik het al gauw goed. Een aansluiting op het nachtnet is wel een pre, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad met mn eisen
Ikzelf zou niet willen wonen in Friesland, Drenthe en Flevoland. Groningen lijkt me best wel grappig en leuk om te wonen. Limburg heeft een mooi landschap en Zeeland vind ik ook mooi. Ik woon wel liever in een stad of vlakbij een grote stad, dus dan vind ik Noord-Brabant en de Randstad wel weer leuk.
Voorlopig woon ik NIET in Nederland....
quote:en ze zijn er allemaal nog zo hatelijk trots op dat ze d'r wonen ook
Op donderdag 15 mei 2003 21:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
- Er wonen Brabanders
- Het ligt ver van de geciviliseerde wereld
- Eindhoven
- Er wonen Brabanders
En idd niet zeuren over Brabant graag nee.
quote:* SurfDude sluit aan. (2x
Op donderdag 15 mei 2003 12:23 schreef QyRoZ het volgende:
Overijssel.Oh, daar woon ik.
Wèl in Utrecht, Gelderland of Friesland (maar dan alleen vanwege het landschap...).
quote:kulargument. Geldt ook voor Limburg.
Op donderdag 15 mei 2003 21:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
- Het ligt ver van de geciviliseerde wereld
Brabant en Limburg ligt juist veel centraler in Europa dan de Randstad. Brussel, Antwerpen, het Ruhrgebied liggen allen 'om de hoek' terwijl de Randstad eerder een periferie is van West-Europa.
quote:Dat is dus idd het beeld wat veel mensen van Friesland en de andere noorderlijke provincies hebben.. En dat het hier allemaal stugge boeren zijn.. En ik zal je zeggen.. die zijn er zeker hier.. Maar dat wil niet zeggen dat de hele bevolking hier uit stugge mensen bestaat..
Op vrijdag 16 mei 2003 00:39 schreef Dr_SnUgGles het volgende:
absoluut niet in Groningen, Friesland en Flevoland. Wat ik ervan weet is weiland met af en toe een sloot en een koe.
Ik heb een poos een vriend gehad in Zaandam.. En ik was daar dus ook regelmatig.. Die mentaliteit daar! Ze kennen daar hun eigen buren niet eens! Dat was echt het eerste wat me opviel daar..dat individualistische.. Dat zie je hier in het noorden veel minder.. Ik zou hier dus echt niet weg willen.. Iedereen is hier gewoon hardstikke vriendelijk.. En het is hier tenminste nog rustig..
Dat is dus de reden dat ik nooit in de randstad zou willen wonen..
Opzouten met die boerezooi .
quote:Nou, bergschenhoek is een feest.
Op vrijdag 16 mei 2003 00:37 schreef Dr_SnUgGles het volgende:[..]
en ze zijn er allemaal nog zo hatelijk trots op dat ze d'r wonen ook
quote:Je bedoelt dat je het niet zou redden tegen mensen met 'zo'n mentaliteit'?
Op donderdag 15 mei 2003 12:32 schreef Trancemaster het volgende:
Ik zou btw niet in de randstad willen wonen... Puur om de mentaliteit..
quote:In Holland en Utrecht heb je ook veel 'boerezooi'.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:55 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Alles behalve Holland en Utrecht.Opzouten met die boerezooi
.
quote:Ja, maar daar liggen tenminste nog een paar steden in elkaars buurt, ipv alleen maar gehuchten
Op vrijdag 16 mei 2003 16:58 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
In Holland en Utrecht heb je ook veel 'boerezooi'.
In Den Haag alleen wonen al meer mensen dan in heel Drenthe, om maar wat te noemen.
Was vorige week in Vledder, of all places, jezus wat is dat Drenthe/Overijssel/Friesland triest zeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 16-05-2003 17:02]
quote:geil worden is toch nix mis mee?
Op donderdag 15 mei 2003 12:38 schreef Mobster273 het volgende:
noord-holland.....allemaal mensen die geil worden van het woord amsterdam alleen al....
quote:So? In Brabant ook.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ja, maar daar liggen tenminste nog een paar steden in elkaars buurt, ipv alleen maar gehuchten
quote:Het ligt er maar net aan waar die geilheid door getriggerd wordt.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:01 schreef Laurabeest het volgende:[..]
geil worden is toch nix mis mee?
quote:Ik vind de steden in de randstad al niet echt groot, en die in Brabant al helemaal niet
Op vrijdag 16 mei 2003 17:11 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
So? In Brabant ook.
Na Randstad zitten de belangrijkste steden in Brabant
quote:Boeie, het ging er jouw toch om dat er geen boeren+koeien rondlopen. Nou, die lopen niet rond in de stad.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:50 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Ik vind de steden in de randstad al niet echt groot, en die in Brabant al helemaal niet
Maar ach, misschien moet je maar emigereren.
Oh wacht, ik zie dat je al in Mekka woont. Nou, waarom maak je je nog druk om in welke provincie je niet wilt wonen? .
quote:hehehe terug naar de steentijd bij ide gare hunnebedden
Op vrijdag 16 mei 2003 19:19 schreef Qarinx het volgende:
Drenthe... bij die naam alleen al heb ik het gevoel dat ik terug in de tijd ga....
eigenlijk wil ik helemaal niet in Nederland wonen
quote:Ja, best aardig hoor. Alleen jammer dat er zoveel Friezen wonen.
Op vrijdag 16 mei 2003 23:17 schreef fokjoe het volgende:
Friesland is echt populair, wel es geweest?
ff serieus, het is volgens mij wel het meest eigenwijze volkje (wb Nederlanders) dat ik ken.
quote:Ik vind harde G's dus ook echt afschuwlijk he, niet om aan te horen!
Op vrijdag 16 mei 2003 23:37 schreef Cora het volgende:
Alle provincies c.q. inwoners met een harde G.
Vreselijk.
En dat moet ik dagelijks op tv al aanhoren.
En wat betreft, Limburg ben er zelf geboren.. mooi landschap en uiteraard mooie blonde chicks weer! Alleen iets te afgelegen van de rest van Nederland, met Noord-Brabant valt dat gelukkig nog mee
Ik zou niet willen wonen in Noord-Holland en Zuid-Holland, te druk, teveel schooiers (no offence) al dat tuig en teveel criminele activiteiten voor mij, mij nietgezien daar
quote:Deutschland uber alles
Op donderdag 15 mei 2003 15:46 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Deutschland rullt ja
Ach, ik ben nou eenmaal een Duitser... Behalve dan dat ik in Nederland geboren ben en mijn ouders zo Nederlands zijn als ik weet niet wat
quote:Aber nicht ueber Brabant!
Op zaterdag 17 mei 2003 13:00 schreef Fotograaf het volgende:[..]
Deutschland uber alles
quote:Nou dat in ieder geval wel.
Op zaterdag 17 mei 2003 13:09 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Aber nicht ueber Brabant!
en Gelderland 0 keer zijn jullie Gelderland vergeten ofzo ?? de grootste provincie van Nederland!!!!!!!!!!! (toch) ??
- dichtbij alles
- prachtige natuur
- oudste steden van Nederland
- als de dijken doorbreken blijft Gelderland land
- er wordt ABN gesproken
- je kan er carnaval vieren, maar het hoeft niet
quote:hou jij je maar bezig met tellen, dat lijkt me voor jouw al moeilijk genoeg. Gelderland is wel genoemd
Op zaterdag 17 mei 2003 21:47 schreef Jay-Pee het volgende:
Friesland 43
Flevoland 30
Drenthe 19
Overijssel 10
Zuid-Holland 15
Noord-Holland 16
Zeeland 24
Limburg 20
Noord-Brabant 6
Groningen 26
Utrecht 6en Gelderland 0 keer
zijn jullie Gelderland vergeten ofzo ?? de grootste provincie van Nederland!!!!!!!!!!! (toch) ??
verder Friesland, maar dat heeft meer met de bevolking te maken
quote:waar ??
Op maandag 19 mei 2003 11:15 schreef berkenwoude het volgende:[..]
hou jij je maar bezig met tellen, dat lijkt me voor jouw al moeilijk genoeg. Gelderland is wel genoemd
lijkt me duidelijk
* Kuiken kijkt naar boven (woont in Brabant... goed zat)
quote:Nee, bah, dan krijg je die überdomme Almere reclame's zoals die een paar jaar geleden op TV te bezichtigen waren.
Op woensdag 21 mei 2003 20:59 schreef Jay-Pee het volgende:
Hoe denk je dat de provincies het imago dat ze hebben kunnen verbeteren?Reclame maken op tv ofzo?
quote:reclame langs de weg dan ?
Op woensdag 21 mei 2003 21:41 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Nee, bah, dan krijg je die überdomme Almere reclame's zoals die een paar jaar geleden op TV te bezichtigen waren.
.
of in de krant/tijdschrift/blaadje/enz enz/ bla /:P
quote:jaaaaaahoor
Woon in friesland maar wil er weg verschrikkelijk SAAI
quote:Hun inwoners verbergen
Op woensdag 21 mei 2003 20:59 schreef Jay-Pee het volgende:
Hoe denk je dat de provincies het imago dat ze hebben kunnen verbeteren?Reclame maken op tv ofzo?
in het geval van Brabant dan he
quote:zegggeeeeeeeh.... niets mis met de gemoedelijke brabanders aaight!
Op woensdag 21 mei 2003 21:51 schreef Vibromass het volgende:[..]
Hun inwoners verbergen
in het geval van Brabant dan he
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:50 schreef Jay-Pee het volgende:
die eilanden boven in nederland lijken me ook behoorlijk shit
quote:Dat is ook zo
Op donderdag 15 mei 2003 12:24 schreef Halinalle het volgende:
Drenthe. Dat lijkt me de saaiste provincie die er is
quote:- 20= generaliserend.
Ik zou niet in Zuid-Holland, Noord-Holland, Limburg, Brabant, Zeeland.
Limburg is gewoon te gek, zou het niet willen ruilen voor die nep-provincies die ze uit de zee hebben moeten halen paar eeuwen terug.
Nee laat mij maar mooi in Brabant wonen
Zeer mooie dames , heerlijk bier
, EINDHOVEN!!! en natuurlijk veel feesten!
En andere hebben alleen maar commentaar op limburg en waar gaan ze op vakantie als ze in eigen land blijven??In limburggggg!Waarom?Omdat daar mooie heuvels zijn, we hier echt bier hebben (geen piswater waar je niet zat van word) leuke atracties, monumenten, lekkere bourgondisch eten en cultuurje, gezellige mensen enzzzz.
Nee als ze hier zijn willen ze leuk doen over onze zachte G!Nee jullie dan met jullie RRRRRRRR en coverplaten omdat ze zelf niks kunnen verzinnen. En na 2 pils ZATTTTTTT en lastig doen!
[Dit bericht is gewijzigd door Casah op 28-09-2003 19:33]
En later, als ik misschien een baan heb die vereist dat ik overal een beetje snel moet komen, valt Zuid-Limburg, stad Groningen en waar ik nu woon (Noordwest-Drenthe) ook af, puur vanwege de afstand. Misschien dat Overijssel en oost-Gelderland dan ook afvallen. Afgezien van de afstand tot een paar grote steden woon ik hier prima. Net zo modern als de randstad, Groningen is een ontzettend leuke stad en wonen is hier nog een stuk goedkoper.. het enige wat tegenvalt is de afstand van A'dam e.d.
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:27 schreef Casah het volgende:
we hier echt bier hebben (geen piswater waar je niet zat van word)
Inderdaad, in Utrecht voor een bruiloft.
Die mensen daar stonden gewoon versteld van de hoeveelheid bier dat wij limburgers naar binnen werkten.
Zijn ze niet gewend in het noorden.
Zo heeft (bijna) elke provincie wel z'n plaatsen en gebieden waar het prima vertoeven is. Ik noem Zeeland in mijn vorige post.. maar moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit geweest ben! Misschien vind ik het wel hardstikke gaaf.
quote:leuke kick
Op zondag 28 september 2003 17:50 schreef Jay-Pee het volgende:
die eilanden boven in nederland lijken me ook behoorlijk shit
quote:Heej, we hebben hier een echte Greuninger boern
Op maandag 29 september 2003 08:54 schreef ZX9R het volgende:
Limburg![]()
![]()
Noord-Brabant
Zeeland
Gelderland
Zuid-Holland![]()
![]()
![]()
Noord-Holland![]()
![]()
![]()
![]()
Utrecht![]()
Flevoland![]()
![]()
![]()
Overijssel
Drenthe
Friesland![]()
quote:Geen boer maar wel Groninger!
Op maandag 29 september 2003 10:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heej, we hebben hier een echte Greuninger boern
quote:que?
Op zondag 28 september 2003 19:47 schreef mat_herben het volgende:
Utrecht
Wat is er mis met Utrecht?
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:20 schreef QyRoZ het volgende:
Drenthe. Wat een duffe provincie is dat zeg. Zelfs overijssel is nog beter.
quote:Nee hoor. Je hoeft dan geen twee uur in de trein te zitten.
Op maandag 29 september 2003 10:38 schreef KixAss456 het volgende:
Groningen... echt zo afgelegen van het rest van het land enzo, nu kan ik overal lekker heen enzo met de trein, als ik in Groningen zou wonen (net als zuid-limburg trouwens) moet je eerst 2 uur in de trein zitten enzo...
Er gaat niets boven Groningen
quote:ja, maar alleen tov elkaar. Hollender kunnen beter wegblijven!
Op maandag 29 september 2003 10:19 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Limburg,
die mensen zijn volgens mij veel te gezellig.
quote:Limburg was ooit een boerenprovincie. Tegenwoordig moet je de boeren zoeken en is Limburg meer economischer geworden in de zin van dat er meer Kantoren gebouwd worden, meer bedrijven schieten als paddestoelen uit de grond etc.
Op donderdag 15 mei 2003 14:25 schreef freako het volgende:[..]
. zegt een Limburger....
ha ha
quote:Schiermonikoog ligt boven Groningen...
Op maandag 29 september 2003 10:40 schreef ZX9R het volgende:[..]
Nee hoor. Je hoeft dan geen twee uur in de trein te zitten.
Er gaat niets boven Groningen
De rest zijn allemaal boeren nl.
quote:Volgens mij is Schier Groningen maar ik kan me vergissen!
Op maandag 29 september 2003 11:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Schiermonikoog ligt boven Groningen...
quote:Bbbuuuurrrrrpppppp, wat zei je ?
Op maandag 29 september 2003 11:40 schreef Mr.J het volgende:
Denk dat ik niet ergens anders zou willen wonen dan regio A'Dam.De rest zijn allemaal boeren nl.
quote:nee, hoort nog steeds bij fryslân
Op maandag 29 september 2003 11:53 schreef ZX9R het volgende:[..]
Volgens mij is Schier Groningen maar ik kan me vergissen!
Het stikt er van de buitenlanders.
quote:Niets bijzonders, beetje sarcasm kan geen kwaad toch?
Op maandag 29 september 2003 11:56 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Bbbuuuurrrrrpppppp, wat zei je ?
Ach, de randstad heeft z'n voordelen (ik hou wel van drukte), maar ook zat nadelen (denk aan de in mijn ogen ontspoorde multiculturele samenleving waar je in een dorpje in Drente geen last van zal hebben).
Anyway, tot nu toe zit ik hier (Uithoorn, net onder Amstelveen) wel goed.
quote:ja, precies.. maar wat heeft het er mee te maken vraag ik me af... er gaat wel degelijk iets boven Groningen en dat is Schiermonikoog. Letterlijk dan, want Friesland is natuurlijk ook niet echt woonbaar omdat er simpelweg Friezen wonen.
Op maandag 29 september 2003 11:57 schreef The_Viper het volgende:[..]
nee, hoort nog steeds bij fryslân
quote:hmmmmm, laten we het niet over brabanders hebben
Op maandag 29 september 2003 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
ja, precies.. maar wat heeft het er mee te maken vraag ik me af... er gaat wel degelijk iets boven Groningen en dat is Schiermonikoog. Letterlijk dan, want Friesland is natuurlijk ook niet echt woonbaar omdat er simpelweg Friezen wonen.
quote:Ja, inderdaad.
Op maandag 29 september 2003 12:15 schreef The_Viper het volgende:[..]
hmmmmm, laten we het niet over brabanders hebben
![]()
quote:Voor de rest zou ik alleen in de "rustige" provincies willen wonen als ik een kast van een huis had met genoeg grond.
Op maandag 29 september 2003 11:58 schreef pro_jeex het volgende:
Noord-Holland en Zuid-Holland.Het stikt er van de buitenlanders.
quote:je woont anders in het rustigste deel van nederland
Op woensdag 15 oktober 2003 21:09 schreef pisnicht het volgende:[..]
Voor de rest zou ik alleen in de "rustige" provincies willen wonen als ik een kast van een huis had met genoeg grond.
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Noord Holland
Zuid Holland
Flevoland
Utrecht
Gelderland
Zeeland
Noord Brabant
Limburg
En ook niet op de Antillen trouwens
in Friesland wonen helemaal niet alleen maar boeren, en we over het algemeen zijn we vrij modern
ik zie het echt het schaap syndroom ook hier weer om de hoek kijken, Friesland vind ik niet leuk, jij ook niet etc. Hoewel 95% van de mensen die dat zeggen, nog nooit in Friesland zijn geweest en alleen maar voorstellen hoe het in Friesland zou zijn. We hebben onze eigen taal, ons eigen volkslied, een stukje cultuur waar Nederland best trots op mag zijn.
eh om ff ontopic te zijn:
ik zou niet in Groningen willen wonen
ik ook nietquote:Op zondag 31 oktober 2004 22:22 schreef 2Mini het volgende:
Ik zou niet in Friesland willen wonen...
ik woon in zuid holland... zou niet weten waarom mensen hier niet willen wonen. Is het crimicijfer hier te hoog ofzo? Beter hier dan tussen de boerenquote:Op zondag 31 oktober 2004 22:20 schreef Jay-Pee het volgende:
yeah nog steeds staat zuid-holland als hoogste genoteerd op mijn lijstje![]()
euhm als favo provinciequote:Op zondag 31 oktober 2004 22:20 schreef Jay-Pee het volgende:
yeah nog steeds staat zuid-holland als hoogste genoteerd op mijn lijstje![]()
ssukkel... duh... wie wilt er nu tussen de boeren wonen?quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:26 schreef Jay-Pee het volgende:
[..]
euhm als favo provincie![]()
edit knop foutje
Ik heb oe lief, mien eig'n Laandtien,quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:12 schreef Djeez het volgende:
Ik ben een echte Drent, en het bevalt me er best! Ik zou nooit kunnen wonen in Limburg, ze kennen geen Nederlands, net als in Brabant.
Het gaat erom dat iemand zei dat Limburgers en Brabanders vreemd praten terwijl dit niet de mensen zijn die klanken voortbrengen waardoor normale stembanden accuut zouden gaan staken.quote:Op maandag 1 november 2004 14:03 schreef INViCTuS het volgende:
Dat zijn gewoon accenten die je in elk land wel hebt toch?! Engels heeft ook net zoveel varianten
Idd, ik als Gelderlander kan het in de regel goed vinden met Brabanders en Limburgersquote:Op maandag 1 november 2004 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
Dat zijn de 3 meest aansprekende provincies van Nederland. 8-|
Dat is goed te verklaren! Want hoeveel veldslagen zijn er wel niet geweest tusen de Brabanders en de Gelderlanders tot verzoening een feit was. En Nijmeen behoorde ooit tot het grote Limburg. Zuid-Gelderlanders hebben ook veel gemeen met Noord-Limburgers en Oost-Brabanders. Niet voor niks het meest gezellige en relaxte deel van Nederland.quote:Op maandag 1 november 2004 15:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Idd, ik als Gelderlander kan het in de regel goed vinden met Brabanders en Limburgers
Het gaat er mij om dat er vaak gezegd wordt dat bijv. Limburgers vreemd praten. Dan hadden die verdomde Hollanders Limburg maar beter de taal moeten bijbrengen!quote:Op maandag 1 november 2004 15:20 schreef INViCTuS het volgende:
Iedereen praat vreemd voor wat je niet kent of normaal vindt?!
helemaal rechts, wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 1 november 2004 15:42 schreef Renesite het volgende:
Helemaal rechts Overijssel, neeee!
Achterhoekquote:Op maandag 1 november 2004 16:16 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
helemaal rechts, wat bedoel je daarmee?
Goedzoquote:Op maandag 1 november 2004 17:01 schreef Ayaxola het volgende:
Friesland, al die kutboeren daar.
Theater De Kolk, is ook een bioscoopquote:Op maandag 1 november 2004 17:36 schreef Djeez het volgende:
Assen roeleert he Natalie! Met de TT-nacht, leuke kroegen ( Heatcliff's! ) mooie winkels ( nu Jamin! ), de TT zelf en nog veel meer. Assen bruist! Alleen hebben we geen bioscoop in Assen...
Nee, dat is een schouwburg met monogeluid en heel ouwe stoelen. Komt die nieuwe er nu wel of niet ?quote:Op maandag 1 november 2004 17:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Theater De Kolk, is ook een bioscoop
waar ligt assen?quote:Op maandag 1 november 2004 17:36 schreef Djeez het volgende:
Assen roeleert he Natalie! Met de TT-nacht, leuke kroegen ( Heatcliff's! ) mooie winkels ( nu Jamin! ), de TT zelf en nog veel meer. Assen bruist! Alleen hebben we geen bioscoop in Assen...
Grin, dat je 't geen bioscoop vindt, betekent niet dat het er geen een isquote:Op maandag 1 november 2004 17:57 schreef Djeez het volgende:
Nee, dat is een schouwburg met monogeluid en heel ouwe stoelen. Komt die nieuwe er nu wel of niet ?
Hoofdstad van Drenthe. Ongeveer 24 km ten zuiden van Groningen-city.quote:Op maandag 1 november 2004 18:11 schreef Twisted.Nerve het volgende:
waar ligt assen?
Nee, Pathé is een bioscoop van niks, en je betaalt je scheel aan parkeergeld daar. Ik ga liever naar Luxor in Hoogeveen, daar heb je tenminste een pauze tussen de film...quote:Op maandag 1 november 2004 18:19 schreef Natalie het volgende:
[..]
Geen idee of er een nieuwe komt, maar je kan altijd uitwijken naar Groningen.
Je bent niet snel tevreden, hè?quote:Op maandag 1 november 2004 18:29 schreef Djeez het volgende:
Nee, Pathé is een bioscoop van niks, en je betaalt je scheel aan parkeergeld daar. Ik ga liever naar Luxor in Hoogeveen, daar heb je tenminste een pauze tussen de film...
quote:Op maandag 1 november 2004 18:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, Pathé is een bioscoop van niks, en je betaalt je scheel aan parkeergeld daar. Ik ga liever naar Luxor in Hoogeveen, daar heb je tenminste een pauze tussen de film...
Wist je dat er in friesland een tijdmachine komt 1X per dag. Een geel langwerpig ding met NS op de zijkant geschreven. Als je daar in stapt zit je binnen een uur in de toekomstquote:Op maandag 1 november 2004 17:38 schreef finch_meister het volgende:
[..]
GoedzoDat noem ik nog es krachtig een mening onderbouwen
![]()
![]()
Kneus![]()
Je hebt gelijk, dan kan ik ook nog es een pilsje pakken tijdens en na de film...quote:Op maandag 1 november 2004 18:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je bent niet snel tevreden, hè?
Anders pak je toch de trein, scheelt ook weer parkeergeld. Bovendien wandel je dan ook nog eens een stukkie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |