* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
code:HP (VP) Naam Pt (+P)
====================================
1 ( 1) ranja 58 (+1)
2 ( 2) litpho 52 (+4)
3 ( 3) zander 40
4 ( 4) berkery 38 (+1)
( 6) search64 38 (+4)
6 ( 4) mass 37
7 ( 7) ullie 29 (+1)
8 ( 7) belsen 28
( 9) grobbel 28 (+1)
10 (10) japis 26
11 (11) dolle_hond 22 (+2)
12 (12) z 20 (+1)
13 (13) gambolputty 16
(13) poguemahone 16
15 (15) tokus 15
16 (16) tong80 14
17 (17) jane 13
(17) tony_montana67 13
19 (20) pinkmoon 12 (+1)
(19) seborik 12
21 (20) webfreak 12 (+1)
22 (29) luka 11 (+5)
(20) riert 11
(20) vork 11
25 (24) angelic1 10
26 (25) dr_diablos 8
(26) menjo 8 (+1)
28 (26) joris007 7
(26) khalein 7
30 (29) madscientist 6
31 (31) fogerty 5
(31) gorro 5
(31) rvand 5
34 (34) dwerg 4
(34) fjordenpaard 4
(34) frollo 4
(34) mahavishnu 4
38 (38) kirke 3
(38) mulnix 3
40 (40) brother52 2
(40) kanis 2
(40) kwark 2
(40) lily 2
(40) morpheus2002 2
(40) naar 2
(40) ulx 2
47 (47) audreyhepburn 1
(47) bioslock 1
(47) bosbeetle 1
(47) dinosaur_sr 1
(47) fonzy 1
(47) forrestx 1
(47) kaaltie 1
(47) liquidsoul 1
(47) man_made_god 1
(47) mitt 1
(47) moderntalking 1
(47) muaddib 1
(47) olmo 1
(47) placebeau 1
(--) ppl 1 (+1)
(47) reefer 1
(47) swami_twelvinchalami 1
(47) sweek 1
(--) toko666 1 (+1)
(47) wicked.one 1
==================================HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = duh :P
Pt = punten totaal
+P = punten uit vorige topicEr zijn inmiddels 640 vragen aan bod geweest, oftewel 10 posts per vraag.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 13-05-2003 21:37]
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:57 schreef Z het volgende:
OK! Ik heb een beetje een dubieuze vraag, ik kan het maar op één site terug vinden maar weet zeker dat ik het ooit ergens gelezen heb, dus mocht het niet kloppen (maar het klopt dus wel) niet boos worden. De vraag is:Wat was ooit de bandnaam van de Stone Temple Pilots
Luka was dus eerst is het vorige deel. Maar was al fout gerekend.. (Eerst lezen voortaan )
[Dit bericht is gewijzigd door spineshank op 13-05-2003 16:43]
quote:Ja, is volgens mij nog recentelijk aan de orde geweest ook...
Op dinsdag 13 mei 2003 16:40 schreef spineshank het volgende:
Maar voor Shirley Temple's Pussy was het Mighty Joe Young! En dat was met dezelfde groep!
quote:Idd dat had ik dus ook al geantwoord. Dacht al dat ik
Op dinsdag 13 mei 2003 16:41 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Ja, is volgens mij nog recentelijk aan de orde geweest ook...
quote:Naja dan ben jij dus de eerste. Maar aangezien de persoon die de vraag stelde het goed moet rekenen. Moeten we nog ff wachten.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:33 schreef Gambolputty het volgende:
Shirley Temple's Pussy?
(hhmm ik ben traag....)
Ik wist trouwens Shirley Temple's Pussy niet dus Gambolputty you go.....
Ik gok op 20 seconden.
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 13-05-2003 16:58]
quote:Toch niet in mij?
Op dinsdag 13 mei 2003 16:53 schreef Luka het volgende:
* Luka is teleurgesteld en gaat maar eens koken.Ik wist trouwens Shirley Temple's Pussy niet dus Gambolputty you go.....
quote:Limahl uit Kajagoogoo?
Op dinsdag 13 mei 2003 16:54 schreef Gambolputty het volgende:
Giorgio Moroder had ooit een hit samen met de zanger van een Britpop-band. Wie en uit welke band kwam hij?Ik gok op 20 seconden.
quote:Phil Oakey van Human League
Op dinsdag 13 mei 2003 16:54 schreef Gambolputty het volgende:
Giorgio Moroder had ooit een hit samen met de zanger van een Britpop-band. Wie en uit welke band kwam hij?Ik gok op 20 seconden.
quote:Nee hoor
Op dinsdag 13 mei 2003 16:58 schreef Z het volgende:[..]
Toch niet in mij?
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 16:59 schreef ranja het volgende:[..]
Phil Oakey van Human League
quote:Nou ja, Z gaf in de vraag al duidelijk aan dat het iets met de letters STP zou moeten zijn... dus al hebben ze meer namen gehad dan ging het nog om degene die dezelfde initialen had... lijkt mij
Op dinsdag 13 mei 2003 17:00 schreef Luka het volgende:[..]
Nee hoor
Ik dacht eindelijk eens een voordeel te hebben omdat ie al gesteld was maar
quote:Ik had de vraag niet gesteld hoor.
Op dinsdag 13 mei 2003 17:02 schreef ranja het volgende:[..]
Nou ja, PPL gaf in de vraag al duidelijk aan dat het iets met de letters STP zou moeten zijn... dus al hebben ze meer namen gehad dan ging het nog om degene die dezelfde initialen had... lijkt mij
"<persoon 1> all hail the disco king, gaze in wonderment at his skanking ability but don't stare too long, his disco feet can hypnotise. hear him say travolta ain't got nothing on me."
"<persoon 2> seeker of the truth, hair clips and screams used as deadly weapons, childlike appearance used as decoy. a warning to all sabateurs be fooled and be dead."
"<persoon 3> a secret vampire by night, ears and eyes always on the look out for conspiracies against the *** nation. lives by the ethic keep your friends close but your enemies closer."
quote:Daar heb je gelijk in, maakt ook niets uit. Ik dacht dat ik hem wist omdat hij al eens geweest was, anders had ik het sowieso niet geweten.
Op dinsdag 13 mei 2003 17:02 schreef ranja het volgende:[..]
Nou ja, Z gaf in de vraag al duidelijk aan dat het iets met de letters STP zou moeten zijn... dus al hebben ze meer namen gehad dan ging het nog om degene die dezelfde initialen had... lijkt mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |