Het geval is dat mijn schoenen het aan het begeven zijn. Nu zit ik te denken aan legerkisten vanwege de onverslijtbaarheid, waterdichtheid etc. Alleen nog enkele vragen:
-Zijn kisten niet slecht voor je enkels (heb ik gehoord omdat het veel steun van je enkelbanden overneemt).
-Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
-Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
-Kun je ze het hele jaar door aan?
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
quote:waar denk je dat ze voor zijn, naast het leger.
Op maandag 12 mei 2003 15:35 schreef SlaadjeBla het volgende:
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?Alvast bedankt voor de antwoorden.
Hoe ze zich houden hangt best wel af van hoe je ze gebruikt maar over het algemeen kan je er best lang mee doen en lopen ze eenmaal ingelopen heerlijk!
quote:LOL! ik zie het al voor me
Op maandag 12 mei 2003 15:39 schreef Lortnoc het volgende:
-Ja, je kunt ze ook in de zomer aan maar dat wordt wel lachen voor andere mensen als jij ze onder je korte broek aanhebt.
quote:dan zakken ze maar in de stront zou ik zeggen
Op maandag 12 mei 2003 15:39 schreef Ashram het volgende:
Zolang je er maar niet mee naar school gaat...kunnen ze wel eens moeilijk over doen dacht ik...
En ook niet bij lange/kleine/dikke etc. personen
quote:Nooit last van gehad (maar je moet er dan ook geen witte veters in doen
Zolang je er maar niet mee naar school gaat...kunnen ze wel eens moeilijk over doen dacht ik...
Maar na een jaar ben ik weer overgestapt op de gympies/sneakers
quote:Als je je broek erover hebt zien ze er toch niet zo veel anders uit dan stevige normale schoenen / bergschoenen?
Op maandag 12 mei 2003 15:43 schreef -En4Cer- het volgende:
Ik vind kisten zo gigantisch lomp staan he..
Dus op je vraag of het bij tengere mensen staat : Nee!En ook niet bij lange/kleine/dikke etc. personen
quote:of rooie
Op maandag 12 mei 2003 15:44 schreef du_ke het volgende:[..]
Nooit last van gehad (maar je moet er dan ook geen witte veters in doen
)
Maar na een jaar ben ik weer overgestapt op de gympies/sneakers
quote:Ja, inderdaad en niet alleen op scholen.. als je over straat loopt in je houthakkersvest, spijkerbroek en je kisten, dan word je al uitgemaakt voor nazi (in mijn geval door een marokkaan)
Zegt een meisje met smalle voeten die haar tiendehands kistjes in maat 37 ofzo net zo lang heeft gedragen tot ze van haar voeten vielen.
quote:Ik heb er bij de dump 90 EUR voor betaald.
Op maandag 12 mei 2003 15:45 schreef Lortnoc het volgende:
Wat kosten die dingen eigenlijk?
Maatje 290 M
[Dit bericht is gewijzigd door LangeJan op 12-05-2003 15:48]
Gaat best hoor, als je ze voor het eerst draagt heb je kans dat je voeten even moeten wennen en het inlopen een tijdje duurt(2 maanden ofzo), maar als je ze eenmaal hebt ingelopen zitten ze perfect
Wat wel wil helpen is om ze bijvoorbeeld een nachtje schuin tegen een muur aan te zetten gevuld met een klein laagje water, daar wordt het leer zacht van en lopen ze wat beter in..
Bij mijn eerste paar waren me hielen wel naar de klote, maar de volhouder wint
Ik loop op die ik nu heb al zo'n 3 jaar zonder problemen.. en ik heb ze ALTIJD aan behalve 's Zomers zijn ze te warm om te dragen (als het zo'n 25+C) is, dan is het tijd voor "normale" schoentjes
[Dit bericht is gewijzigd door dmnd op 12-05-2003 15:51]
Zitten Prima, heb nog een paar die zijn iets steviger als deze, maar deze zijn dacht ik hetzelfde als het Nederlandse leger, dit is maatje 42.5!
[Dit bericht is gewijzigd door jungverzet op 12-05-2003 15:48]
Zijn juist super bij het stappen, je hebt niet eens door als er iemand op je voeten staat en voor glas hoef je ook niet bang te zijn.
Zijn goed te dragen in de zomer (zijn helemaal leer van binnen) maar staat wel raar onder een korte broek.
De eerste 2 weken lopen ze trouwens wel kut omdat ze heel erg stijf zijn.
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:51 schreef Disher het volgende:
Ga je dan ook je broek omslaan, en witte veters kopen ??
quote:Witte veters heb ik al!
quote:en lid worden van een vaag clubje met mensen met kale hoofden
Btw ik heb daarmee altijd al gelopen id&t bomber met vlag, nikes, cavelo, australian dus. Zit wel lekker
quote:Zulke lui ken ik wel in het leger
Op maandag 12 mei 2003 15:51 schreef Markster het volgende:
lol, geschikt voor intensief gebruik, denk je dat het leger de hele dag met een pilsje op de bank naar CNN zit te kijken ofzo ?
Maar uit de reacties te lezen zijn er dus ook wel kleine/tengere mensen die kisten dragen?
quote:...
Op maandag 12 mei 2003 15:53 schreef Darkinforcer het volgende:
ik als indo draag bomberjack, lonsdale, witte veters met legerkisten en een nederlandse vlag op mn bomberjack met achterop id&t wat maakt mij dat danBtw ik heb daarmee altijd al gelopen id&t bomber met vlag, nikes, cavelo, australian dus. Zit wel lekker
Een soort van bounty zou ik dan denken.
quote:Zolang ze op de uitgifte nog alles uitgeven en het niet op de bon is: ¤ 70
Op maandag 12 mei 2003 15:46 schreef LangeJan het volgende:[..]
Ik heb er bij de dump 90 EUR voor betaald.
Maatje 290 M
quote:Lelijk!
Op maandag 12 mei 2003 15:52 schreef nightfall het volgende:
[afbeelding]
quote:zoals alle schoenen verdienen ook kisten na een dag dragen een dag rust, zeker om op te drogen. Je moet dus minimaal 2 paar aanschaffen (en een paar schoenspanners uiteraard)
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
quote:Small is nergens meer te krijgen geloof ik
Op maandag 12 mei 2003 15:46 schreef LangeJan het volgende:[..]
Maatje 290 M
quote:Leuk voor in de FF-scene!
Op maandag 12 mei 2003 15:52 schreef nightfall het volgende:
[afbeelding]
quote:de wat?
Op maandag 12 mei 2003 15:58 schreef Solitarias het volgende:[..]
Leuk voor in de FF-scene!
quote:Dat zegt meer over die mensen dan over de drager
Op maandag 12 mei 2003 15:39 schreef Lortnoc het volgende:
-Nee, ze staan niet bij tengere mensen.
-Ja, je kunt ze ook in de zomer aan maar dat wordt wel lachen voor andere mensen als jij ze onder je korte broek aanhebt.
quote:Vindt je?
Op maandag 12 mei 2003 16:00 schreef Slarioux het volgende:[..]
Dat zegt meer over die mensen dan over de drager
quote:FF? Final Fantasy? FlyingFox?
Op maandag 12 mei 2003 15:58 schreef Solitarias het volgende:[..]
Leuk voor in de FF-scene!
quote:Friendly Fire ?
Op maandag 12 mei 2003 16:03 schreef Markster het volgende:[..]
FF? Final Fantasy? FlyingFox?
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:56 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Zulke lui ken ik wel in het leger
Maar uit de reacties te lezen zijn er dus ook wel kleine/tengere mensen die kisten dragen?
quote:De kleding,legershop; Yankees!
Op maandag 12 mei 2003 16:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik heb nieuwe kisten nodig eigenlijk, weet iemand een winkel die een beetje algemeen is.Dus een beetje in zowat alle grote plaatsen is, of anders online iets..;)
Je vind er van alles, zakmessen,buksen,lonsdale kleren!,fred perry,bivakmutssen,legerkleding, een van de zaken waar ik wel elke maand een kijkje neem
Zijn in heel Nederland...
quote:een dumptoko, of anders de dump2000 in het alexandrium ?
Op maandag 12 mei 2003 16:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik heb nieuwe kisten nodig eigenlijk, weet iemand een winkel die een beetje algemeen is.Dus een beetje in zowat alle grote plaatsen is, of anders online iets..;)
quote:idd, heb ze al sinds m'n 16e... en ik wil niet anders.
Kisten zijn lomp...
En nu sandalen van eelt eh makkelijk in de zomer...
quote:En snap je ook nog de betekenis van het woord 'lomp', of mis ik iets?
Op maandag 12 mei 2003 16:15 schreef BertV het volgende:[..]
idd, heb ze al sinds m'n 16e... [..]
quote:blijkbaar...
Op maandag 12 mei 2003 16:19 schreef Skimmer het volgende:[..]
En snap je ook nog de betekenis van het woord 'lomp', of mis ik iets?
Daarom ben ik er ook wer vanaf gestapt, ze waren me toch iets te lomp.
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:39 schreef Solitarias het volgende:[..]
De fist-fuck scene
"zeg , Waldemar, mag ik jou een vraag stellen......"
- die scene dus
Geen idee, ik heb al zolang ik mij kan herinneren vrij hoge schoenen en de laatste 2 jaar kisten. Het is op mijn sportschoenen na ook het enige paar dat ik heb dus ik heb ze altijd aan. En ik merk er weinig van hoor.
Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
Ja, juist heel goed, de maat van kisten staat er in milimeters onder geloof ik. (Ik heb 230 ofzo, dat is dus 23 cm) en dan wordt de breedte nog aangegeven met S, M of L volgens mij (ik heb S)
Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
Ze staan iedereen
Kun je ze het hele jaar door aan?
Ik wel
Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
Goed, alleen is het leer aan de binnenkant bij mijn hak aan beide kanten er bij mij een keer helemaal uitgesleten. Daar heb ik toen opnieuw leer in laten zetten en nu is het weer perfect.
Succes met je keuze
[Dit bericht is gewijzigd door Yodium op 12-05-2003 17:47]
Ik heb best kleine voetjes. Maat 37 (soms 36) voor een meid van 1.71 lang. Maar ze hadden zelfs kisten in mijn maat. Ik vind ze mezelf prima staan, al moet je ze wel onderhouden, dus af en toe poetsen enzo. Ze lopen ook lekker, maar ik zou ze niet altijd dragen want ze zijn best warm en staan idd niet onder een rok of korte broek, hehe. O ja, in het begin moet je ze even inlopen en zitten ze zeer kut, maar na die periode zitten ze heel lang erg lekker.
Op het waterlooplein verkopen ze nieuwe kisten voor 85 E geloof ik.
Zijn kisten niet slecht voor je enkels (heb ik gehoord omdat het veel steun van je enkelbanden overneemt).
Ze zijn idd slecht voor je enkels als je ze te strak aantrekt.
Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
Ja. Je kunt ze in alle maten krijgen.
Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
Ik vind van wel.
Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?
Ligt eraan of je ze schoonmaakt na het stappen. Ik verzorg mijn kisten best goed. Elke keer na een flink feest ofzo ff goed boenen. Dan blijven ze mooi.
Overigens het mooie van Nederlandse legerkisten is dat je ze kunt (laten) inruilen bij het leger. Dit moet dus wel gebeuren door iemand in dienst.
Alle anderen uiteraard ook bedankt. Ik ga binnenkort eens ff bij Veenstra in Varsseveld op zoek naar een mooi paar. Ik post wel foto's als ik ze heb
quote:Goeie tip.. En dan kan je met bijbetaling nieuwe meekrijgen? Of hoe werkt dat?
Op maandag 12 mei 2003 18:26 schreef GoodspeeD het volgende:
Zorg wel dat je Nederlandse legerkisten van de Bata koopt, anders kun je ze niet gratis in laten ruilen.
quote:Neuh. Als je iemand kent die in het leger zit, dan kan die persoon gratis nieuwe krijgen.
Op maandag 12 mei 2003 18:41 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Goeie tip.. En dan kan je met bijbetaling nieuwe meekrijgen? Of hoe werkt dat?
quote:
In de search vond ik alleen een bijna een jaar oud topic, die niet echt ging over datgene wat ik graag wil weten.Het geval is dat mijn schoenen het aan het begeven zijn. Nu zit ik te denken aan legerkisten vanwege de onverslijtbaarheid, waterdichtheid etc. Alleen nog enkele vragen:
-Zijn kisten niet slecht voor je enkels (heb ik gehoord omdat het veel steun van je enkelbanden overneemt).
Juist goed, zeker als je zwakke enkels hebt
-Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?Ik heb 44
-Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.Staat iedereen goed
-Kun je ze het hele jaar door aan?Daarom zijn ze zo relaxed
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?HEEL GOED!!! Daarom koop je juist kisten en niet de eerste de beste laarsjes die je ziet...
Alvast bedankt voor de antwoorden.
quote:Het zijn geen kisten...
Op maandag 12 mei 2003 20:55 schreef OphiOn het volgende:
Die kisten die Large.nl verkoopt zijn die een beetje goed?
Maar IMHO zijn het geen fijne schoenen.
quote:Dat zou ik geen kisten willen noemen....ik ken wel mensen die ze hebben... de bovenste zwarte laag slijt er ontzettend snel af.
Op maandag 12 mei 2003 20:55 schreef OphiOn het volgende:
Die kisten die Large.nl verkoopt zijn die een beetje goed?
quote:Is Bata een type kistje of een winkel?
Op maandag 12 mei 2003 18:26 schreef GoodspeeD het volgende:
Zorg wel dat je Nederlandse legerkisten van de Bata koopt, anders kun je ze niet gratis in laten ruilen.
quote:Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
Op dinsdag 13 mei 2003 09:57 schreef Yodium het volgende:[..]
Is Bata een type kistje of een winkel?
Ik heb ze bij de dump vandaan (heel vaak langs geweest voor ze ze zo klein hadden dat ze mij pasten) maar ik ben wel benieuwd of ik ooit ook recht heb op nieuwe...
Wanneer heb je daar eigenlijk recht op? Als ze een bepaald aantal jaren oud zijn of als ze versleten zijn? En moet je dan ook een bonnetje laten zien?
quote:Whahaha.....
Op dinsdag 13 mei 2003 11:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
quote:Alle mensjes bij defensie hebben minimaal twee paar kistjes... dit om het paar dat je gisteren aan had de rustdag te geven...
Op dinsdag 13 mei 2003 11:40 schreef Yodium het volgende:[..]
Whahaha.....
en dan moet die persoon zeker op dat moment ook geen kisten dragen...
quote:Daar heb je inderdaad gelijk in.
Op dinsdag 13 mei 2003 11:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou je hebt geen recht om ze in te ruilen hoor! Het kan wel als je iemand kent die in het leger zit en het voor je wil doen (maar dan moet je niet maat 38 hebben die persoon maat 45 want dan valt het wat te veel op).
quote:Bata is de maker van de Nederlandse legerkisten. Het merk dus zeg maar.
Op dinsdag 13 mei 2003 09:57 schreef Yodium het volgende:[..]
Is Bata een type kistje of een winkel?
Ik heb ze bij de dump vandaan (heel vaak langs geweest voor ze ze zo klein hadden dat ze mij pasten) maar ik ben wel benieuwd of ik ooit ook recht heb op nieuwe...
Wanneer heb je daar eigenlijk recht op? Als ze een bepaald aantal jaren oud zijn of als ze versleten zijn? En moet je dan ook een bonnetje laten zien?
Je hebt recht op de ruiling zodra jij denkt dat je er recht op hebt. Heel simpel eigenlijk.
Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
quote:Nou volgens GoodspeeD hoef je die dus ook niet te kopen
Op dinsdag 13 mei 2003 18:09 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn kistjes gekocht vlak voordat ik besloot vegetariër te worden. Ik heb ze dus al 4 á 5 jaar en ze zijn nog heel. Ik draag ze op mijn werk en wanneer ik 'ruige' dingen ga doen. Je kan met kisten klimmen, festivals bezoeken en hete platen broodjes op je voeten laten vallen heb ik ontdekt door de jaren heen..Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
wanneer kom je nu naar Utrecht??
Ik vind ze wel redelijk staan, mijn vriendin vindt ze wat te lomp, maar daar moet ze dan maar aan wennen
Maarja, voor alleen werk en stappen ga ik geen nieuwe kopen
quote:De mijne gingen (alle twee paar) nar 1.5 jaar stuk. De naden lieten los en zool versleten. Bagger
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dr. Martens zijn idd ook een goeie tip. Die van mij heb ik nu minstens 5 jaar, dagelijks gedragen en ze zien er nog perfect uit. Goed bijhouden met poetsen en alles en ze zijn hun geld meer dan waard.
quote:Inderdaad, ik heb ook niet zulke positieve ervaringen met Dr. Maartens
Op zaterdag 17 mei 2003 12:29 schreef Stoei-poes het volgende:[..]
De mijne gingen (alle twee paar) nar 1.5 jaar stuk. De naden lieten los en zool versleten. Bagger
Maar het zijn wel geweldige schoenen
quote:kisten zijn geen schoenen, NEE!
Op dinsdag 13 mei 2003 18:09 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn kistjes gekocht vlak voordat ik besloot vegetariër te worden. Ik heb ze dus al 4 á 5 jaar en ze zijn nog heel. Ik draag ze op mijn werk en wanneer ik 'ruige' dingen ga doen. Je kan met kisten klimmen, festivals bezoeken en hete platen broodjes op je voeten laten vallen heb ik ontdekt door de jaren heen..Overigens weet ik nog niet of ik ooit nieuwe koop als dit paar versleten is..
quote:Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef jungverzet het volgende:
[afbeelding]
Zitten Prima, heb nog een paar die zijn iets steviger als deze, maar deze zijn dacht ik hetzelfde als het Nederlandse leger, dit is maatje 42.5!
Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
quote:Waar dit topic wel niet goed voor is
Op zaterdag 17 mei 2003 19:04 schreef Sentenced het volgende:[..]
Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Naar aanleiding van dit topic!
Ik wilde ze al langer maar had echt geen flauw idee waar ze die krengen verkopen. Iemand hier zei dus dumpstore. En die hebben wij ook, dus ik naar de dumpstore. Bingo!
Ik vind ze trouwens absoluut niet slecht lopen. Erg fijn zelfs. Kan dus alleen maar beter worden.Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
quote:De trap af is wel even wennen ja, en autorijden doe ik niet maar fietsen gaat prima.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:13 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Waar dit topic wel niet goed voor is
De mijne lopen ook erg goed, trap af is nog wel lastig en autorijden ook, maar dat wordt wel beter. Ik heb er trouwens 90 euro voor betaald (en 3 euro voor een potje leervet).
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de meeste mensen hun kisten dragen; met de broek er in of er overheen.
Broek er in(geen spijkerbroek ) vind ik wel gaaf staan, maar ik krijg er aan de andere kant meteen zo'n nazi achtig beeld van. Maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Niet om vervelend te doen... maar de officiele kistjes die de soldaten mensjes van het nederlandse leger gebruikt, hebben die groef niet. Ik heb daar in januari nog met een van die jongens over zitten praten. Hij had ook geen idee waarom die groef er in zit...
Op zaterdag 17 mei 2003 10:43 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb gisteren bij Veenstra in Varsseveld mijn kisten gekocht. Het zijn officiele nederlandse legerkisten inclusief een groef in de hiel voor langlauflatten geloof ik. Ze zitten erg stug, maar ik moet ze natuurlijk nog flink inlopen. Autorijden valt op dit moment dus ook erg tegenIk vind ze wel redelijk staan, mijn vriendin vindt ze wat te lomp, maar daar moet ze dan maar aan wennen
quote:Broek er overheen!! Ik ben er nou ook weer niet zó trots op
Op zaterdag 17 mei 2003 19:50 schreef Sentenced het volgende:[..]
De trap af is wel even wennen ja, en autorijden doe ik niet maar fietsen gaat prima.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de meeste mensen hun kisten dragen; met de broek er in of er overheen.
Broek er in(geen spijkerbroek) vind ik wel gaaf staan, maar ik krijg er aan de andere kant meteen zo'n nazi achtig beeld van. Maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Tegenwoordig zitten ze er zeer zeker wel in, o.a. voor langlauf latten. Vergeet niet, in het leger hebben ze verschillende kisten, niet 1 standaard/kleur, etc. Ligt er maar net aan bij welk onderdeel je zit en wat je functie is. Parachutist heeft namelijk kalfslederen kisten van 3 a 4 kilo in plaats van de zware "standaard" kisten. CT-eenheid, heeft o.a. kisten van Adidas (geen geintje), zijn net halve sportschoenen, maar je loopt er heel stil op en zitten ge-wel-dig, al zeg ik het zelf (Al gaan ze wel snel stuk
Op zaterdag 17 mei 2003 19:55 schreef Skimmer het volgende:[..]
Niet om vervelend te doen... maar de officiele kistjes die de soldaten mensjes van het nederlandse leger gebruikt, hebben die groef niet. Ik heb daar in januari nog met een van die jongens over zitten praten. Hij had ook geen idee waarom die groef er in zit...
Uitgaan kan best met kisten maar alleen als ze nieuw zijn. Je moet er wel rekening mee houden dat iedereen dat gleufje ziet en denkt vanne...huh hij heeft kisten aan.
quote:je moet ze natuurlijk wel open dragen he
Op zaterdag 17 mei 2003 19:04 schreef Sentenced het volgende:[..]
Deze heb ik vandaag ook gekocht.
Naar aanleiding van dit topic!
Ik wilde ze al langer maar had echt geen flauw idee waar ze die krengen verkopen. Iemand hier zei dus dumpstore. En die hebben wij ook, dus ik naar de dumpstore. Bingo!
Ik vind ze trouwens absoluut niet slecht lopen. Erg fijn zelfs. Kan dus alleen maar beter worden.Ze kosten hier trouwens 95 euro in Almere.
Die gleufjes zijn voor zo ver ik weet inderdaad voor langlaufen en zitten ook in de kisten die mensen in het leger dragen. Ik kom wel eens militairen tegen in de trein en die hebben altijd dezelfde schoenen aan als ik heb. Maar dan wat mooier gepoetst
quote:Open? Is dat een geintje? Lijkt me toch echt niet lekker lopen... En het staat ook niet echt vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 08:24 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
je moet ze natuurlijk wel open dragen he
quote:Is dat zo erg? Kisten zijn wat mij betreft niet direct verbonden aan een bepaalde 'lifestyle'.
Op zondag 18 mei 2003 02:23 schreef M2theC het volgende:
Kisten heb je in verschillende breedtes, ze zijn sterk maar slijten sneller dan Timberlands. Verder zijn ze bij aankoop het mooist. Als je ze later gaat poetsen en een tijdje draagt veranderd de vorm en is de neus wat platter. Door het poetsen vind ik ze persoonlijk lelijker.
Schoenen met een hak zijn over het algemeen beter, je krijgt minder snel last van hielspoor omdat de druk beter verdeeld word.
Uitgaan kan best met kisten maar alleen als ze nieuw zijn. Je moet er wel rekening mee houden dat iedereen dat gleufje ziet en denkt vanne...huh hij heeft kisten aan.
quote:Inderdaad, en als je ze regelmatig poetst zijn het ook gewoon nette schoen vind ik.
Op zondag 18 mei 2003 13:42 schreef Sentenced het volgende:[..]
Is dat zo erg? Kisten zijn wat mij betreft niet direct verbonden aan een bepaalde 'lifestyle'.
Hoewel ik af en toe wel eens van die skinheads zie lopen.
Kistjes open of met broek er in, bomberjack aan. De meeste nog net geen witte veters omdat het dan teveel opvalt.![]()
Maar als je gewoon een lange broek er over heen draagt en geen nazi achtige dingen uitstraalt is er toch niets aan de hand?
Ze lopen gewoon lekker en daarom draag ik ze. Niets meer niets minder.
quote:Hmm, nette schoenen vind ik het niet echt. Het straalt niet echt "stijl" zoals een echte nette schoen dat doet.
Op zondag 18 mei 2003 14:26 schreef Yodium het volgende:[..]
Inderdaad, en als je ze regelmatig poetst zijn het ook gewoon nette schoen vind ik.
quote:Dat mag jij vinden, hoor.
Op zondag 18 mei 2003 15:25 schreef th4_d0n het volgende:
ik vind het lompe schoenen
quote:Er zitten halverwege van die klemmetjes (bij de meeste kisten dan) die de veters strak houden, zodat je ze onder vast kan hebben, en boven los. Dan kan je ook je broek erin doen enzow.. en je slipt er ook niet in, omdat ze onder gewoon vast zitten..
Op zondag 18 mei 2003 13:38 schreef Sentenced het volgende:[..]
Open? Is dat een geintje? Lijkt me toch echt niet lekker lopen... En het staat ook niet echt vind ik.
Zag er toevallig iemand mee lopen toen ik uit de dumpstore kwam hier.
Foto heb ik helaas niet, maar ik vind het wel stoer
quote:Ik snap de bedoeling. Er zitten wel een soort klemmetjes, hoewel die niet geweldig werken.
Op zondag 18 mei 2003 17:47 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
Er zitten halverwege van die klemmetjes (bij de meeste kisten dan) die de veters strak houden, zodat je ze onder vast kan hebben, en boven los. Dan kan je ook je broek erin doen enzow.. en je slipt er ook niet in, omdat ze onder gewoon vast zitten..
Foto heb ik helaas niet, maar ik vind het wel stoer
quote:Die klemmetjes werken heel simpel, bovenaan klemmen ze, beneden zitten ze los... als je je veter naar de bovenkant van het klemmetje doet, zit ie vast
Op zondag 18 mei 2003 18:07 schreef Sentenced het volgende:[..]
Ik snap de bedoeling. Er zitten wel een soort klemmetjes, hoewel die niet geweldig werken.
Maar ik houd m'n broek er voorlopig lekker overheen.
ik mis m'n digicam
quote:strak dicht en met witte veters erin wel jah
Op zondag 18 mei 2003 22:01 schreef Trance4Ever het volgende:
Et zijn een beetje neo nazi achtige schoenen
quote:Nee , dat is een lekkere opmerking.. zucht
Ik had mijn 9-jarige paar onlangs uit het ook oog verloren , helaas tijdens een diefstal van een bepaald object op wielen.
En die kissies lagen helaas er nog in , er groeide zelfs mos op!
Maar hoe langer ik ze had hoe lekkerder ze liepen en gingen zitten..
Dus heb 2 dagen na mijn heftige verlies snel weer een nieuw paar gehaald...^O^
Maar of je er nou mee gaat stappen , op je kop staan of wat dan ook .. het zit naar mijn mening goed!
Het enige is gewoon dat ze flink ingelopen moeten worden....
quote:dat had ik je ook wel kunnen vertellen
Op zondag 18 mei 2003 22:43 schreef Sentenced het volgende:
Ik krijg net van m'n zus te horen dat die broek in m'n schoenen geen gezicht is!
maargoed ik had dit topic nog niet gelezen dus eigelijk kon het stiekem niet
gewoon eroverheen staat beter
quote:Ja vind ik tot nu toe ook. Hoewel het bij bepaalde broeken wel weer stoer staat om ze er in te stoppen.
Op zondag 18 mei 2003 22:57 schreef veldmuis het volgende:[..]
dat had ik je ook wel kunnen vertellen
maargoed ik had dit topic nog niet gelezen dus eigelijk kon het stiekem niet
gewoon eroverheen staat beter
quote:Ik hoor hier overal dat witte veters taboe zijn. Lekker fel geel lijkt me ook best grappig, maar ik ben eigenlijk niet zo'n opvallend persoon en doe eigenlijk ook nooit een poging dat wel te worden.
Ik krijg net van m'n zus te horen dat die broek in m'n schoenen geen gezicht is!
Heerlijk om dat te horen van zo'n 15 jarige huppelkut.
Nu nog een paar rode en gele veters halen. Kijken wat ze daar op aan te merken heeft.
quote:zo'n witte camoeflage (spelling??
Op zondag 18 mei 2003 23:03 schreef Sentenced het volgende:[..]
Ja vind ik tot nu toe ook. Hoewel het bij bepaalde broeken wel weer stoer staat om ze er in te stoppen.
Maar da's natuurlijk ook een kwestie van smaak.
anway, waren rode veters in kisten ook niet "fout"?
Nouja docs zitten dus ook wel errug fijn maar zijn mij niet lomp genoeg.. duss heb ik vanaf zeer binnenkort (zodra mn geld gestort wordt) weer een paar kisten erbij. Hou ik mn 3 jaar oude docs er gewoon lekker bij, voor als ik eens weer in een iets kortere rok loop..
quote:Zoiets had ik dus ook gehoord, heb zelf ook al een paar jaar rode veters in me kisten. Weet nu alleen niet of het waar is of niet
Op zondag 18 mei 2003 23:25 schreef BlackOrchid het volgende:
Oh ik heb een tijd rondgelopen met knalrode veters in mn docs, iedereen zeiken dat het iets betekende.. tja.. dat ik rood wel een leuke kleur voor mn veters vond!
quote:Daar staat het e.e.a. in, ook over docs enzo.
http://www.tw-magazine.com/nieuws/nieuws_full.php?id=342
quote:Dr.Martens slijten ff sneller dan kistjes. Kistjes lopen prima, ik sleet vroeger jaarlijks een paar. Nu trek ik ze enkel aan bij straatsporten en bij werk buiten waarbij ik veel moet lopen. Voor mijn werk met systemen en mensen loop ik tegenwoordig op van Bommels en als ik ga stappen komen de puntschoenen uit de kast.
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dr. Martens zijn idd ook een goeie tip. Die van mij heb ik nu minstens 5 jaar, dagelijks gedragen en ze zien er nog perfect uit. Goed bijhouden met poetsen en alles en ze zijn hun geld meer dan waard.
Magere mensen kunnen net als dikke en atletische mensen prima met kisten lopen. Commentaar van een ander is goed voor je weerbaarheidsvermogen. Wie zichzelf kan vermaken luistert naar wat een ander laat weten en laat daarvan hangen wat hij nuttig of noodzakelijk vindt om een eigen keuze te kunnen maken over eventuele suggesties tot gedrags- of presentatieverandering.
Wat een ander vindt van de kleur veter die je in je schoenen stopt kun je helemaal irrelevant vinden. Zelf ben ik op een school ooit eens tot racist en facist gebombardeerd door mensen die mij niet kenden maar meenden te moeten beoordelen op de veters in mijn schoenen. Ik heb juist daarom de hele periode op die school witte veters in mijn kisten laten zitten. Ik vond het niet nodig een ander te laten bepalen wie ik was of hoe ik me presenteerde op grond van selectieve toeschrijving. (Zo deden ze dat uiteindelijk alsnog maar dan tegenovergesteld aan hoe zij dat destijds verwachtten). Na verloop van tijd hebben de toeschrijvers het niet meer gehad over de witte veters... Daar hielp vast aan mee dat ik hen bij voorkeur in groot gezelschap van gepast weerwoord bediende.
Gezien de betreffende mensen momenteel de balie platlopen bij de sociale dienst durf ik te stellen dat mensen die het nodig vinden anderen te becommentariëren op hun presentatie, zonder dat ze met reële argumenten komen, niet de mensen met de meeste intellectuele bagage zijn. Misschien helpt je dat in jouw weging van 'argumenten' die eventueel zullen worden gebruikt omdat je er een individuele smaak op na houdt.
quote:een beetje
wat zeg je hier eigenlijk. Alle glimmende zwarte hoge schoenen zijn in jouw werkelijkheidsbeeld nazischoenen of wat?
quote:Altijd veilig om projecties van anderen na te praten. Sinds wanneer bepalen neutrale attributen met wat voor een individu je te maken hebt?
Op zondag 18 mei 2003 22:06 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
strak dicht en met witte veters erin wel jah
Dan zijn mensen met zware wenkbrouwen zeker ook allemaal crimineel
Wie oog heeft voor mensen kijkt door de verpakking heen als hij of zij iemand tegen wil komen. Wie slechts graag de eigen vooroordelen en hokjesgeest bevestigd ziet kan gewoon op de gekozen oppervlakkige weg van uiterlijke beoordeling en bevoogdende toeschrijving verder leven.
Ook dat kan gelukkig in ons democratische land.
quote:Ze leeft in ieder geval met je mee.
Heerlijk om dat te horen van zo'n 15 jarige huppelkut.
Nu nog een paar rode en gele veters halen. Kijken wat ze daar op aan te merken heeft.
quote:Trek dan ook kisten aan of trek tijdig je voeten in.
Op maandag 19 mei 2003 12:04 schreef The-What het volgende:
Altijd leuk, vrienden met kisten die op je voet gaan staan op feesten
quote:Ja, dat zie je ook echt aankomen
Op maandag 19 mei 2003 12:06 schreef sjun het volgende:...of trek tijdig je voeten in.
quote:Haal dan zo nu en dan eens uit, dan letten ze voortaan wel op jouw voeten
Op maandag 19 mei 2003 12:07 schreef The-What het volgende:[..]
Ja, dat zie je ook echt aankomen
quote:Ik haal ook wel es uit ja
Op maandag 19 mei 2003 12:10 schreef sjun het volgende:Haal dan zo nu en dan eens uit, dan letten ze voortaan wel op jouw voeten
En voor degenen die het doen "omdat ze dat in het leger ook doen", in het leger slaan ze de broek d.m.v een elastiekje net boven de kisten om, en zit de broek dus niet in de schoen.....
zow draagt mijn vriendje zijn kisten en die broek past er makkelijk in hoor
gewoon je kisten open dragen
=edit=
vriendje is KippKoRN1 hier op fok
[Dit bericht is gewijzigd door NemesisDivina op 20-05-2003 13:59]
quote:Dat ziet er wel tof uit!
Op maandag 19 mei 2003 18:22 schreef NemesisDivina het volgende:
[afbeelding]zow draagt mijn vriendje zijn kisten
en die broek past er makkelijk in hoor
quote:Hee, daar hebben mijn kisten ook last van. Kan de "gewone" schoenmaker dat doen? En hoeveel kost dat ongeveer?
Op maandag 12 mei 2003 17:46 schreef Yodium het volgende:
[Goed, alleen is het leer aan de binnenkant bij mijn hak aan beide kanten er bij mij een keer helemaal uitgesleten. Daar heb ik toen opnieuw leer in laten zetten en nu is het weer perfect.
Dan kan dit paar vast nog wel een jaartje langer mee
quote:Subtiel schopje...
Op maandag 19 mei 2003 23:50 schreef WaVe het volgende:[..]
Hee, daar hebben mijn kisten ook last van. Kan de "gewone" schoenmaker dat doen? En hoeveel kost dat ongeveer?
Dan kan dit paar vast nog wel een jaartje langer mee
Ow trouwens... ik zag vannochtend ineens dat ik bij mijn rechter voet op het punt waar de tenen zeg maar met de voet verbonden zijn (en dus je schoen wel een scharniert) een rare snee in het leer zit. Ik zou er een foto van maken, maar denk dat er niet veel van te zien is... is een klein scheurtje, en nog niet helemaal door. Wat kan ik hier tegen doen?
quote:Hey, wat doe jij onder mijn buro ?, daar mag je alleen als lieftallige jongedame komen ... en dat ben jij niet
Op maandag 19 mei 2003 18:51 schreef LangeJan het volgende:
Mijn mooie kisten!!Zijn ze niet lief?
quote:Gewone kisten toch mooier
Op dinsdag 20 mei 2003 13:34 schreef dfr0st het volgende:
Of de nieuwe boot van het amerikaanse leger die gebruikt wordt door de special forces
[afbeelding]
quote:Dat losse leer wat ik in mijn hak had heb ik bij de gewone schoenmaker een nieuw stuk leer over laten zetten. Koste ongeveer 10 euro, ik weet niet meer of dat per schoen of per paar was.
Op dinsdag 20 mei 2003 13:12 schreef Skimmer het volgende:[..]
Subtiel schopje...
*ook last heeft van los leer... (is er al uit)Ow trouwens... ik zag vannochtend ineens dat ik bij mijn rechter voet op het punt waar de tenen zeg maar met de voet verbonden zijn (en dus je schoen wel een scharniert) een rare snee in het leer zit. Ik zou er een foto van maken, maar denk dat er niet veel van te zien is... is een klein scheurtje, en nog niet helemaal door. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik voelde laatst ook een scheur op die plaats die jij bedoeld, maar dan aan de binnenkant. Ik weet eigenlijk niet of je hier ook iets aan kan doen. Wanneer het erger wordt loop ik wel weer eens langs de schoenmaker.
quote:Lelijk!
Of de nieuwe boot van het amerikaanse leger die gebruikt wordt door de special forces
[afbeelding]
quote:- kisten zijn niet slecht voor je enkels, maar ik wissel gewoon af met skateschoenen zodat ik niet de hele tijd ondersteuing heb.
In de search vond ik alleen een bijna een jaar oud topic, die niet echt ging over datgene wat ik graag wil weten.Het geval is dat mijn schoenen het aan het begeven zijn. Nu zit ik te denken aan legerkisten vanwege de onverslijtbaarheid, waterdichtheid etc. Alleen nog enkele vragen:
-Kan ik met mijn maatje 41-42 en best brede voeten fatsoenlijk kisten kopen?
-Staan kisten bij iemand die best tenger is en niet erg lang? Of ziet het er alleen maar sullig uit.
-Hoe houden ze zich als je er ook mee gaat stappen en erg intensief gebruikt?Alvast bedankt voor de antwoorden.
-ik heb zelf ook brede voeten en kisten maat 47, dus maat 41-42 zal wel geen probleem zijn
- ik ben tenger, maar wel 1m92 en bij mij staan ze best ok vind ik zelf, zelf sonder een korte broek
-ik heb ze het hele jaar door aan, maar zoals ik al zei, ik wissel vooral s'zomers af met skaters, ook omdat in de zomer kisten soms heel warm kunnen zijn
- ik gebruik mn kisten heel intensief en vooral bij het stappen, ik ga zo'n 4 keer per week uit, naar cafes of naar de societeit, en vooral bij de laatste zijn ze heel handig omdat er nogal vaak bier gemorst wordt, veel ''ongelukken'' met glas gebeuren waar je dan in gaat staan en er komt ook allerlei ranzigheid op, zonder dat je er last van hebt. Ook bij festivals (zowel boeren- als rockfestivals) zijn ze superhandig door de grote hoeveelheden troep en glas en bagger die eraan komt zonder dat ze iets lijden!
extra punt: voor een paar kisten betaal je ook minder dan voor panama jacks of timberlands ofzo, terwijl de "'strength"' van de kisten veel hoger is!
quote:niet mooi
[afbeelding]
ik ga binnenkort ook kisten kopen, moet alleen nog ff me kleedgeld opsparen
quote:Ik vindt ze wel stoer... 'stevig doch sporty'
[afbeelding]
Maar dat type schoen is er duidelijk niet voor gemaakt om dagelijks gebruikt te worden. Het is een actie schoen, veel grip, stil, en waarschijnlijk een hoog comfort, en al even hoge aanschaf prijs. Maar weinig duurzaam, en in die dus waarschijnlijk niet echt geschikt voor consumenten...
quote:Ja volgens mij staat wit voor nazi en rood voor dat je een socialist bent.
Op woensdag 21 mei 2003 19:04 schreef Xortes het volgende:
Kweet ook nie precies meer hoe het zit, maar rode, witte en gele veters hebben een bepaalde achtergrond in kisten. Heeft met de skinheadcultuur te maken, iets met politieke stroming...
quote:Dat ding is veel duurzamer als de normale kist. Hij is speciaal ontworpen nadat gewone kisten in de eerste golf onder de voeten van de soldaaten begonnen te smelten terwijl ze over de woestijn liepen.
Maar dat type schoen is er duidelijk niet voor gemaakt om dagelijks gebruikt te worden. Het is een actie schoen, veel grip, stil, en waarschijnlijk een hoog comfort, en al even hoge aanschaf prijs. Maar weinig duurzaam, en in die dus waarschijnlijk niet echt geschikt voor consumenten...
Hij ziet er zo uit alsof hij zo dubbel te vouwen is. Maar dat ding is als het goed is superhard.
quote:Kan nie meer vinden over dat de boots smelten op het sand maae dat over burn-proof heeft daar volgens mij wel mee te maken.
Last year, the Pentagon asked Oakley to help with a pesky problem. Elite units were unhappy with their combat boots and wanted a model adaptable to the myriad climates and conditions they faced.The new boots had to be abrasion-resistant, had to shed water and have superior traction on rock, sand, ship decks and helicopter skids. They also had to be burn-proof and quiet.
Oakley's Mad Science Lab — so named because the corporate culture encourages radical research and development — developed a prototype and tested it on a variety of machines, including a unique "walking" device that measures traction. The Pentagon shipped pieces of deck and helicopter sheet metal, slabs of granite and other surfaces so the shoes could be further tested. bron
quote:Wow... klinkt super... en zijn die dingen al te krijgen of zijn ze echt alleen nog maar voor het amerikaanse leger?? lijkt me wel vet om die schoen van wat dichter bij te bekijken...
Op woensdag 21 mei 2003 23:08 schreef dfr0st het volgende:[..]
quote:Dat was volgens mij ook de belangrijkste reden dat het materiaal van de zolen veranderd is van rubber naar nylon. Meer hitte bestendig.
Op donderdag 22 mei 2003 09:13 schreef Yodium het volgende:
Ik vin het wel raar dat kisten in de woestijn smelten... ik heb die van mij vaak genoeg op de BBQ gehad... niets aan het handje.... nou ja, het wordt wel heet
quote:Hmz en hoe zie ik dan of ik nylon of rubber heb?
Op donderdag 22 mei 2003 09:45 schreef Skimmer het volgende:[..]
Dat was volgens mij ook de belangrijkste reden dat het materiaal van de zolen veranderd is van rubber naar nylon. Meer hitte bestendig.
quote:Dat is een goeie... ik weet het omdat die dude die mij die schoenen verkocht het vertelde. Maar het kan ook zijn dat hij uit z'n nek lulde natuurlijk...
Op donderdag 22 mei 2003 15:55 schreef Yodium het volgende:[..]
Hmz en hoe zie ik dan of ik nylon of rubber heb?
Ik zal eens een zoek poging doen... kijken of ik wat kan vinden...
quote:en en en?
Op vrijdag 23 mei 2003 12:48 schreef Skimmer het volgende:[..]
Dat is een goeie... ik weet het omdat die dude die mij die schoenen verkocht het vertelde. Maar het kan ook zijn dat hij uit z'n nek lulde natuurlijk...
Ik zal eens een zoek poging doen... kijken of ik wat kan vinden...
Nee, koop dan liever een paar Doc Martens. De 1940 of de 1490Z bijvoorbeeld. Die zitten lekker en hebben tenminste nog een beetje stijl.
goedkoop zijn ze niet (239,-)
quote:dan komen je stalen neuzen van pas
Op maandag 12 mei 2003 15:45 schreef LangeJan het volgende:[..]
Ja, inderdaad en niet alleen op scholen.. als je over straat loopt in je houthakkersvest, spijkerbroek en je kisten, dan word je al uitgemaakt voor nazi (in mijn geval door een marokkaan)
quote:Ik kan er op internet niets over vinden... wel een winkel die ze verkoopt voor 73 euro...
Op zaterdag 24 mei 2003 01:56 schreef Yodium het volgende:[..]
en en en?
quote:Heb je ze al gekocht??
Op maandag 12 mei 2003 15:35 schreef SlaadjeBla het volgende:Het geval is dat mijn schoenen het aan het begeven zijn. Nu zit ik te denken aan legerkisten vanwege de onverslijtbaarheid, waterdichtheid etc. Alleen nog enkele vragen:
Ik zag gister dat die van mij al weer kapot waren :S
Bij ja hak zit zo'n versteviging zeg maar en die was een half jaar geleden door het leer heen gestoken. Dus dat had ik laten restaureren, ze hadden er een enorme lap leer overheen gezet en dat beviel prima, maar nu is het dus alweer kapot
dus ik hoop dak ze over 2 weken heb
Ik zit er over te denken om ook een stel kistjes te kopen, nu heb ik bij Veenstra in Varsselveld geinformeerd, kosten ¤81
Nu wil ik ze eigenlijk alleen kopen voor gebruik tijdens festivals enz. (lowlands volgende week ), en niet voor gebruik tijdens het jaar door.
Zouden jullie schoenen voor ¤81 kopen die je eigenlijk maar twee of drie keer per jaar aanhebt?
quote:Kisten moet je wel goed inlopen, nieuwe kisten zijn erg stijf en stug. Dus ik zou er wel minimaal een aantal weken regelmatig op lopen, anders krijg je vette blaren.
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:42 schreef greatgonzo het volgende:
ff een schopje onder de kont;Ik zit er over te denken om ook een stel kistjes te kopen, nu heb ik bij Veenstra in Varsselveld geinformeerd, kosten ¤81
Nu wil ik ze eigenlijk alleen kopen voor gebruik tijdens festivals enz. (lowlands volgende week
), en niet voor gebruik tijdens het jaar door.
Zouden jullie schoenen voor ¤81 kopen die je eigenlijk maar twee of drie keer per jaar aanhebt?
vraag blijft of het zinvol is om voor tweemaal dragen in het jaar kisten te kopen?
De zool was ingescheurd tot ver in het midden, er zitten gaten in het leer, scheuren, de neuzen zijn helemaal versleten.. Dus nu moe'k nieuwe kistjes gaan inlopen.. Dat loopt zo kloterig!
quote:Hmz die vind ik ook wel mooi geloof ik! (moet het nog ff in het echt aanschouwen)
Op zaterdag 23 augustus 2003 02:36 schreef Z.v.C het volgende:
[afbeelding]
Ik ga binnenkort deze Original SWAT kisten bestellen. Ik vind ze er zeer gaaf uitzien en ze komen goed van pas tijdens mijn werk. Ze kosten ¤ 114,95.
Kisten voor rond de 80 euro zoals hierboven is genoemd vind ik trouwens absoluut niet duur. Normaal zijn ze duurder volgens mij.
Schoenen van rond de 80 euro voor 3 keer per jaar vind ik wel weer duur trouwens
De reden dat ik kisten niet meer zal gaan dragen, is simpelweg het feit dat ik ze niet mooi vind, maar waarschijnlijk wel zo handig
quote:bedankt voor de tip!
Op maandag 26 mei 2003 09:00 schreef Skimmer het volgende:[..]
Ik kan er op internet niets over vinden... wel een winkel die ze verkoopt voor 73 euro...
heb ze maandag besteld, en vandaag (woensdag) ontvangen.
(incl. verz. kost. 87,25)
* Vortexx heeft een slechte dag vandaag (maar dat heeft niets met mijn kistenafkeer temaken)
http://www.gerba.nl/framesgen.asp?ond=prodover&subond=product&class=0&product=50&treeclass=0
quote:Ik vind ze ook wel geyl, maar het kostenplaatje van 225 vind ik dan weer iets minder
Op donderdag 22 mei 2003 08:39 schreef Skimmer het volgende:[..]
Wow... klinkt super... en zijn die dingen al te krijgen of zijn ze echt alleen nog maar voor het amerikaanse leger?? lijkt me wel vet om die schoen van wat dichter bij te bekijken...
quote:Ik heb 95 euro betaald voor me kisten
Op woensdag 27 augustus 2003 14:27 schreef PHOBoS het volgende:[..]
bedankt voor de tip!
quote:Sorry, ik verkoop ze niet..
Op woensdag 27 augustus 2003 19:14 schreef OphiOn het volgende:
Ik prefereer kisten van Gerba.http://www.gerba.nl/framesgen.asp?ond=prodover&subond=product&class=0&product=50&treeclass=0
quote:Wat gaaf dit!! eindelijk iemand met ook groene veters!! yes..
Op woensdag 27 augustus 2003 19:18 schreef SirValentine het volgende:
met groene veters zijn ze cool!
Ik vrees de dag dat mijn kisten kapot zijn. Gelukkig kunnen ze heel erg veel verduren gaan voordat ze ondraagbaar worden
Het enige nadeel is dat ze slecht staan onder een korte broek (trek ik me weinig van aan) en dat ik er best lang over doe om ze goed te strikken.
Nog een vraagje: hoe voorkomen jullie kleine beschadigingen aan het leer zoals krassen, sneeën etc.?
quote:GSG9 Boots bedoel je zeker?, Zijn ontwikkeld voor de duitse GSG9 (counter terrism unit). De nederlandse arrestatie teams, bbe enz. gebruiken ze ook.
CT-eenheid, heeft o.a. kisten van Adidas (geen geintje), zijn net halve sportschoenen
quote:Volgens mij ging dat smelten over de Amerikaanse Kisten, dat zijn andere dan de nederlandse.
Ik vin het wel raar dat kisten in de woestijn smelten... ik heb die van mij vaak genoeg op de BBQ gehad... niets aan het handje....
quote:Ja, tenzij je voeten nog in de groei zijn. Anders kan je er als je ze 2 a 3 keer per jaar draagt heeeel lang gebruiken.
quote:Mischien had je ze beter in een echte winkel kunnen kopen, dan had je ze namelijk eerst ff kunnen passen.
quote:Er niet op lopen....
Nog een vraagje: hoe voorkomen jullie kleine beschadigingen aan het leer zoals krassen, sneeën etc.?
Ik ben ook van plan kisten te kopen, maar heb nog een paar vragen:
-Zijn ze warm in de winter? (lees: kan ik er de hele nacht mee buiten zitten zonder koude voeten te krijgen?)
-Hoe lang moet je ze inlopen en krijg je dan veel blaren?
quote:Heeeeeeel lang en t is 9 van de 10 keer een HEL!
Op dinsdag 2 september 2003 17:24 schreef Vaatdoek het volgende:
quote:Rode veters: doet het zeer goed in de fistfuck scene!
Op maandag 19 mei 2003 18:22 schreef NemesisDivina het volgende:
[afbeelding]zow draagt mijn vriendje zijn kisten
en die broek past er makkelijk in hoor
=edit=
vriendje is KippKoRN1 hier op fok
quote:Je krijgt er geen koude voeten in. Maar het best kun je ze een beetje ruim kopen zodat je er eventueel een xtra paar sokken bij aan kan. En een inleg zooltje van de schoenmaker er in leggen voor xtra ondersteuning voor je voeten, loopt veel lekkerder
*schop*Ik ben ook van plan kisten te kopen, maar heb nog een paar vragen:
-Zijn ze warm in de winter? (lees: kan ik er de hele nacht mee buiten zitten zonder koude voeten te krijgen?)
quote:Ik heb er nog niet mee in de winter gelopen, maar ik verwacht dat ze lekker warm zijn. In de zomer "ademenden" ze meer dan mijn sportschoenen, dus ook voor de zomer zijn het uitstekende schoenen.
Inlopen duurde 2 weken ongeveer, waarbij ik er iedere dag op liep. Geen blaren, wel lastig traplopen door de hoogte.
quote:In de winter heb ik er wat dikkere sokken in. En ook nog van die inlegzooltjes heb ik er in, dat scheelt ook wel. Nog nooit koude voeten in gehad, en dit paar heb ik nu (even denken...) dik 6 jaar. En ik draag ze bijna elke dag, naar het werk, naar de kroeg, maakt niet uit. Zorg dat je het leer goed onderhoudt en ze blijven jaren goed die dingen.
Inlopen was ik met een dikke week wel mee klaar, geen blaren aan overgehouden.
quote:
[/b]Met dikke sokken zijn ze warm zit. Ik heb speciale kistensokken, die zijn ongeveer dezelfde dikte als skisokken, en dat gaat perfect.
inlopen duurt even, maar als je het geleidelijk doet krijg je geen blaren. je moet dus niet meteen volle dagen op die dingen gaan lopen.[b]
Ze zijn:
- Warm in de winter
- Zweterig in de zomer (voornamelijk doordat je er dikke sokken in doet)
- Geweldig om op te lopen (na een paar weken inlopen)
- Waterdicht tot 20 cm hoog
- Handig bij drukke gelegenheden (harde neus)
- Erg slijtvast (officiele afschrijvingstijd voor kisten (bij dagelijks gebruik) is 2 jaar. Als je ze een beetje onderhoudt dan haal je dat zeker.
- Goedkoop in verhouding tot meeste sportschoenen.
- In vele maten, en aparte 'extra breed' en 'extra smal' versie te krijgen.
Verder staan ze idd wat raar omder (te) korte boek, bij een 3kwarts is het nog te doen. Ik draag alleen liever lange broek ipv geen kisten. Ow, en ik heb last met autorijden, in sommige auto's krijg ik de pedalen niet helemaal ingedrukt omdat me hak en tenen klem zitten tegen onder- en bovenkant van voetenruimte.
Verder ken ik maar 1 iemand die kisten heeft gekocht en het niets vond, en die had ze van de zwarte markt, ze gingen stuk na 2 keer lopen.
GO BOOTS
quote:Ik herken mezelf volledig in deze reactie. Ik draag liever een lange broek dan sportschoenen. Ik vind kisten echter niet zweten, mijn sportschoenen zweten meer. Ik heb meestal zwarte sportsokken in mijn kisten (en natuurlijk mijn voeten
Op donderdag 4 september 2003 22:26 schreef dunc het volgende:Verder staan ze idd wat raar omder (te) korte boek, bij een 3kwarts is het nog te doen. Ik draag alleen liever lange broek ipv geen kisten. Ow, en ik heb last met autorijden, in sommige auto's krijg ik de pedalen niet helemaal ingedrukt omdat me hak en tenen klem zitten tegen onder- en bovenkant van voetenruimte.
Verder ken ik maar 1 iemand die kisten heeft gekocht en het niets vond, en die had ze van de zwarte markt, ze gingen stuk na 2 keer lopen.
GO BOOTS
Met autorijden had ik alleen de eerste 2 weken problemen, omdat ze nog niet lekker ingelopen waren. Daarnaast was traplopen een ramp, want het leer van de kuit gaf niet mee. Nu heb ik nergens last meer van en wil ik absoluut nooit meer andere schoenen. Ze zijn relatief goedkoop (duurt een aantal jaar voordat ze echt versleten zijn), zitten heerlijk, zijn warm en toch lekker in de zomer en staan goed onder iedere broek die niet te kort is.
Ik ken ook 1 persoon die niet van kisten houdt. Die zegt slappe enkel/kuit spieren van kisten te hebben gekregen, wat problemen gaf. Zelf heb ik hier nog geen last van gehad. Hangt misschien van je bouw af.
[Dit bericht is gewijzigd door sj0erd666 op 05-09-2003 09:10]
aanrader!
quote:'t is m'n derde paar dus gewoon zelfde maat als altijd (280M)
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:36 schreef quapatetorbis het volgende:[..]
Mischien had je ze beter in een echte winkel kunnen kopen, dan had je ze namelijk eerst ff kunnen passen.
[..]
quote:Weet iemand misschien waar ik deze boots kan passen/bezichtigen?
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:36 schreef quapatetorbis het volgende:[..]
GSG9 Boots bedoel je zeker?, Zijn ontwikkeld voor de duitse GSG9 (counter terrism unit). De nederlandse arrestatie teams, bbe enz. gebruiken ze ook.
[..]
quote:Ik denk niet dat de gemiddelde dumpshop die heeft liggen. Veenstra in Varsseveld heeft veel legerspullen, maar deze heb ik daar niet zien staan.
Op vrijdag 12 september 2003 19:14 schreef Coppertop het volgende:[..]
Weet iemand misschien waar ik deze boots kan passen/bezichtigen?
Ik vind deze wel geil, mede door het merk uiteraard. Als de laarzen van dezelfde kwaliteit zijn als hun wapens, zit het wel goed.
Voor de duidelijkheid, Heckler & Koch is een duitse wapenfabrikant die onder andere wapens levert aan anti-terroisme teams over de hele wereld.
quote:ERG strakke boots, waar te krijgen?
Op vrijdag 12 september 2003 19:24 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde dumpshop die heeft liggen. Veenstra in Varsseveld heeft veel legerspullen, maar deze heb ik daar niet zien staan.
Ik vind deze wel geil, mede door het merk uiteraard. Als de laarzen van dezelfde kwaliteit zijn als hun wapens, zit het wel goed.
Voor de duidelijkheid, Heckler & Koch is een duitse wapenfabrikant die onder andere wapens levert aan anti-terroisme teams over de hele wereld.
quote:Bij H&K zelf via de website. 99 dollar, niet veel duurder dan normale kisten dus.
Op vrijdag 12 september 2003 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
ERG strakke boots, waar te krijgen?
quote:En ook een stuk goedkoper dan de GSG9.
Op vrijdag 12 september 2003 20:07 schreef SlaadjeBla het volgende:[..]
Bij H&K zelf via de website. 99 dollar, niet veel duurder dan normale kisten dus.
Also, ik zag wel 'magnum security boots' bij de dump2000 in a'dam, die leken hier veel op. Maar die tent is mega duur (wel coole spullen), je was er 180euro voor kwijt ofzo.
Ik heb mijn kisten nu een paar weken en ze raken al aardig ingelopen, maar nu worden ze bij de punten waar ze "scharnieren" wit!
Zegmaar die plooien worden een beetje wit.
Is dat normaal?
quote:Hoe verzorg je het leer? Heb het ook wel eens gehad, was na het invetten weer weg.
Op donderdag 16 oktober 2003 12:43 schreef Vaatdoek het volgende:
*nog maar een schop*Ik heb mijn kisten nu een paar weken en ze raken al aardig ingelopen, maar nu worden ze bij de punten waar ze "scharnieren" wit!
Zegmaar die plooien worden een beetje wit.
Is dat normaal?
quote:Eerst ff modder ofzo eraf halen, mocht dat erop zitten. Daarna, als er geen vuil meer op zit mooi invetten met Rapide vet.
Op donderdag 16 oktober 2003 12:53 schreef Againzender het volgende:[..]
Hoe verzorg je het leer? Heb het ook wel eens gehad, was na het invetten weer weg.
Kan je dat witte er af borstelen, of lijkt het in het leer te zitten?
quote:Dat witte bij mij leek een beetje korrelig en op het leer te zitten/uit het leer te komen. Lijkt niet echt op wat jij nu beschrijft.
Op donderdag 16 oktober 2003 13:08 schreef Vaatdoek het volgende:
Als ik ze ingevet heb zijn ze weg, maar als ik er dan even op loop zijn ze er weer. Zit in het leer.
quote:Ruilen?
Op maandag 12 mei 2003 17:49 schreef Xortes het volgende:
Kisten zijn goed!Ik heb best kleine voetjes. Maat 37 (soms 36) voor een meid van 1.71 lang. Maar ze hadden zelfs kisten in mijn maat. Ik vind ze mezelf prima staan, al moet je ze wel onderhouden, dus af en toe poetsen enzo. Ze lopen ook lekker, maar ik zou ze niet altijd dragen want ze zijn best warm en staan idd niet onder een rok of korte broek, hehe.
Ik draag ze zelfs onder een kort zwart jurkje/rokje
quote:Behoorlijk stug.
Op donderdag 23 oktober 2003 13:51 schreef MaRySe het volgende:
Hebben kisten een flexibele of een harde/stugge zool?
quote:Hm.. Ik moet namelijk schoenen hebben waar ik volgende week non-stop op kan lopen, ik ga namelijk survivalen in de ardennen.. En ik heb zegmaar al 5 verschillende modellen bergwandel-schoenen geprobeerd, maar daar kreeg ik dus echt ZO een pijn van in me voeten, dat ik er over na denk om kisten te halen. Ik weet alleen niet waarom het zo pijn deed dat lopen op die bergschoenen, ik dacht misschien door de harde zool. Hoe anders lopen kisten dan bergschoenen?
Op donderdag 23 oktober 2003 13:57 schreef du_ke het volgende:[..]
Behoorlijk stug.
quote:pff da's lastig. Maar denk eraan dat je kisten (en ook bergschoenen) eerst moet inlopen! Als je nu nieuwe kisten haalt en je gaat er volgende op survivalen dan is dat vragen om problemen! (denk aan blaren en erg pijnlijke voeten) Kisten lopen inmaal goed ingelopen erg lekker, maar dat doen bergschoenen ook. Misschien kan je bij een dump tweedehands kisten kopen die zijn vaak al behoorlijk ingelopen en daarom ook minder stug.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:01 schreef MaRySe het volgende:[..]
Hm.. Ik moet namelijk schoenen hebben waar ik volgende week non-stop op kan lopen, ik ga namelijk survivalen in de ardennen.. En ik heb zegmaar al 5 verschillende modellen bergwandel-schoenen geprobeerd, maar daar kreeg ik dus echt ZO een pijn van in me voeten, dat ik er over na denk om kisten te halen. Ik weet alleen niet waarom het zo pijn deed dat lopen op die bergschoenen, ik dacht misschien door de harde zool. Hoe anders lopen kisten dan bergschoenen?
quote:Ja het waren allemaal ingelopen schoenen, waarvan zelfs 1 paar me eigen schoenen waren van 3 jaar geleden.. Echt raar dat ik echt zo'n pijn in me voetbed kreeg
Op donderdag 23 oktober 2003 14:06 schreef du_ke het volgende:[..]
pff da's lastig. Maar denk eraan dat je kisten (en ook bergschoenen) eerst moet inlopen! Als je nu nieuwe kisten haalt en je gaat er volgende op survivalen dan is dat vragen om problemen! (denk aan blaren en erg pijnlijke voeten) Kisten lopen inmaal goed ingelopen erg lekker, maar dat doen bergschoenen ook. Misschien kan je bij een dump tweedehands kisten kopen die zijn vaak al behoorlijk ingelopen en daarom ook minder stug.
quote:Kan die pijn in je voetbed niet gewoon iets van spierspijn zijn wat je er na een dagje wel uitloopt? Dan hoeft het niet zo'n probleem te zijn. Mocht het in je gewrichten/botten zitten dan kan dat wat vervelender zijn. En twee dagen inlopen lijkt me haast wat krap.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:10 schreef MaRySe het volgende:[..]
Ja het waren allemaal ingelopen schoenen, waarvan zelfs 1 paar me eigen schoenen waren van 3 jaar geleden.. Echt raar dat ik echt zo'n pijn in me voetbed kreeg
Maar als ik ze zeg maar morgen koop.. Heb ik 2 dagen om ze in te lopen.. Hm.. Maar aan de andere kant ik moet toch echt schoenen hebben om op te lopen en kan niet aan komen zetten op me zippers..
quote:Okeej dank je..
Op donderdag 23 oktober 2003 14:15 schreef du_ke het volgende:[..]
Kan die pijn in je voetbed niet gewoon iets van spierspijn zijn wat je er na een dagje wel uitloopt? Dan hoeft het niet zo'n probleem te zijn. Mocht het in je gewrichten/botten zitten dan kan dat wat vervelender zijn. En twee dagen inlopen lijkt me haast wat krap.
Nou in ieder geval veel succes ermee. (misschien kan een buitensportzaak je adviseren?
quote:Kisten zijn idd wel erg fijn zeker als ze eenmaal ingelopen zijn
Op donderdag 23 oktober 2003 14:22 schreef MaRySe het volgende:[..]
Okeej dank je..
Hm.. spierpijn.. HOE vreemd dat ik daar niet aan gedacht heb.. Ik voelde echt in eens allemaal spieren in me voet waarvan ik niet eens wist dat ik ze had! Maar opzich vind ik kisten ook wel gaaf hoewel ze helemaal niet bij me passen.
quote:Vage kisten
Op donderdag 16 oktober 2003 13:48 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
WOW deze zijn vet mooi!
Adidas GSG-9
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]maarja, ze kosten dan ook niet voor niets $ 252.00
quote:Okeej..
Op donderdag 23 oktober 2003 14:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Kisten zijn idd wel erg fijn zeker als ze eenmaal ingelopen zijn
. Maar ik moet zeggen ik draag ze momenteel ook niet zo vaak meer maar vorige week heb ik er wel weer veel op gelopen en dat voelde ik toch wel in de spieren op m'n schenen.
Dat is het sowieso het zijn vaak een stuk zwaardere schoenen dan je gewend bent en daar moet je een tijdje aan wennen.
quote:Och als je er een broek over hebt dan valt het best wel mee. Ze zijn gewoon wat groter dan normale schoenen en dat zie je. Maar als je ze een beetje netjes houdt dan valt het helemaal niet zo heel erg op.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:30 schreef MaRySe het volgende:[..]
Okeej..
Maar.. Als je kisten aan hebt, hoe ziet dat er dan uit, groter dan je normale schoenen? Of zien ze er niet uit als roeiboten?
quote:Nou.. Ik heb maat 39 meestal.. Maar me voeten zijn een beetje breed dus als ik van die smalle puntschoenen of zo koop moet ik wel een maatje groter nemen omdat ze dan wat breder zijn.. Mja.. zal wel meevallen dan?
Op donderdag 23 oktober 2003 14:35 schreef du_ke het volgende:[..]
Och als je er een broek over hebt dan valt het best wel mee. Ze zijn gewoon wat groter dan normale schoenen en dat zie je. Maar als je ze een beetje netjes houdt dan valt het helemaal niet zo heel erg op.
Hierbij maakt het natuurlijk nogal wat uit of je maat 37 of 45 hebt.
quote:Da's ook weer een voordeel van kisten, die zijn te koop in zeer veel verschillende maten (ook breedte maten). Met maat 39 zal het wel meevallen in het roeibootgehalte van die dingen.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:43 schreef MaRySe het volgende:[..]
Nou.. Ik heb maat 39 meestal.. Maar me voeten zijn een beetje breed dus als ik van die smalle puntschoenen of zo koop moet ik wel een maatje groter nemen omdat ze dan wat breder zijn.. Mja.. zal wel meevallen dan?
Ik ga er weer vandoor, Succes ermee!
quote:Okeej dank je
Op donderdag 23 oktober 2003 14:44 schreef du_ke het volgende:[..]
Da's ook weer een voordeel van kisten, die zijn te koop in zeer veel verschillende maten (ook breedte maten). Met maat 39 zal het wel meevallen in het roeibootgehalte van die dingen.
Ik ga er weer vandoor, Succes ermee!
quote:Graag gedaan
Op vrijdag 24 oktober 2003 09:12 schreef MaRySe het volgende:[..]
Okeej dank je
Wil er iemand ook op dit topic reageren..
Veel plezier volgende week . (en ik vrees voro je dat je toch best smerig gaat worden
).
quote:Als je een normale broek aan hebt zie je niet eens dat het kisten zijn.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:30 schreef MaRySe het volgende:[..]
Okeej..
Maar.. Als je kisten aan hebt, hoe ziet dat er dan uit, groter dan je normale schoenen? Of zien ze er niet uit als roeiboten?
Ik heb mijn eerste paar kisten nu 10 jaar, deze zijn na 4 jaar 1 keer in het leger (via-via) opgeknapt.
Het inlopen van dit paar heeft me een maand met ondragelijke pijn gekost, maar daarna voortreffelijke schoenen.
Mijn tweede paar (gekocht omdat ik op de motor toch betere schoenen wilde dan die oude kisten (zit 1 scheurtje in)) heb ik anders ingelopen.
Ik had een tip gekregen, laat de kisten een nacht met water staan. Leeg deze in de ochtend en doe ze daarna een dag aan.
PERFECT, wel natte sokken, maar na 5 minuten merk je daar niets meer van, de schoen staan direct naar je voet. Geen last met inlopen en geen krakende schoenen.
Zien er keurig uit!
quote:Dank je..
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Graag gedaan
.
Veel plezier volgende week
. (en ik vrees voro je dat je toch best smerig gaat worden
).
quote:Oh gaaf, ik denk dat ik ze sowieso wel ga kopen.. Alleen om mee te survialen is dat nu een beetje te laat
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:48 schreef generalist het volgende:[..]
Als je een normale broek aan hebt zie je niet eens dat het kisten zijn.
Ik heb mijn eerste paar kisten nu 10 jaar, deze zijn na 4 jaar 1 keer in het leger (via-via) opgeknapt.
Het inlopen van dit paar heeft me een maand met ondragelijke pijn gekost, maar daarna voortreffelijke schoenen.
Mijn tweede paar (gekocht omdat ik op de motor toch betere schoenen wilde dan die oude kisten (zit 1 scheurtje in)) heb ik anders ingelopen.Ik had een tip gekregen, laat de kisten een nacht met water staan. Leeg deze in de ochtend en doe ze daarna een dag aan.
PERFECT, wel natte sokken, maar na 5 minuten merk je daar niets meer van, de schoen staan direct naar je voet. Geen last met inlopen en geen krakende schoenen.Zien er keurig uit!
Wel de hiel, die wordt soepeler.
quote:Ja gewoon bij de dump, daar verkopen ze over het algemeen ook gewoon nieuwe kisten.
Op zondag 26 oktober 2003 23:06 schreef MaRySe het volgende:[..]
Oh gaaf, ik denk dat ik ze sowieso wel ga kopen.. Alleen om mee te survialen is dat nu een beetje te laat
Waar kan ik ze het beste halen, in een dump-winkel? Ik wil wel nieuwe
quote:Nee da's waar, zo'n bonestaak op van die grote boten is geen groot succes
Op zondag 26 oktober 2003 23:29 schreef schatje het volgende:
Kan mooi zijn, bij een jongen die meer lat dan vlees is natuurlijk niet.
quote:Het gaat om verhoudingen erg grote lompe schoenen staan matig bij iemand die zelf vrij fragiel gebouwd is. Je hoeft ook niet dik te zijn maar een normaal tot iets steviger postuur lijkt beter bij kisten.
Op zondag 26 oktober 2003 23:36 schreef clowntje het volgende:
Uhm, waarom staan die dingen niet bij dunne mensen en wel bij dikke??
Wat ook erg leuk is is kisten onder een korte broek .
quote:So true, so very true. Precies het zelfde hier.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:49 schreef pro_jeex het volgende:
Ik draag ook legerkisten
en een legerbroek, hemd. Alles tip top netjes
Voor dat inlopen, inderdaad, dat met water wel eerder gehoord (vriend bij marine vertelde het) maar zelf niet getest. EN over het wit worden, dat is het beschadigen van leer. Regelmatig poetsen helpt, en je kan de witte plekken weer wegpoetsen. Vraag eens bij een goede winkel naar ZWART ledervet, dat bestaat ook. Ben je eingelijk van het dillema af of je vet gebruikt (goed voor t leer) of poets (goed voor de looks).. dit doet allebei :p
Vet man! Die wil ik dus ook!quote:Op donderdag 16 oktober 2003 13:48 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
WOW deze zijn vet mooi!
Adidas GSG-9
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
maarja, ze kosten dan ook niet voor niets $ 252.00
Standaardtype. Mocht je op het idee komen ze bij een schoenenzaak ipv dump te kopen: niet doen, want die slijten heel snel door. Alleen originele en dr Marten veters houden langer.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:16 schreef The-general het volgende:
Mn veters zijn kapot welke maat veter moet ik kopen???...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |