abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:03:40 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10285585
Alles over de beste popgroep aller tijden en het vervolg op één van de langstlopende Fok!-topics:
Het Grote Beatles Topic

1958

1969

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:

"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "

Lees de rest op Allmusic.com

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-05-2003 00:46]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:07:42 #2
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10285708
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:59 schreef Jane het volgende:
Doe maar Pepper, Seb. Als je tenminste beloofd dat je ze allemaal gaat kopen.

Pepper is misschien toch net iets psychedelischer... Al worden de Beatles eigenlijk nergens echt 'zwaar' psychedelisch.

ja, ze komen er op den duur allemaal wel. Sgt. Pepper en Magical Mystery Tour staan de meeste van m'n favoriete nummers, dus in ieder geval één wordt de eerste.
  Redactie Frontpage woensdag 7 mei 2003 @ 23:08:54 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10285742
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:03 schreef Jane het volgende:
Alles over de beste popgroep allertijden en het vervolg op één van de langstlopende Fok!-topics:
Cool dat jij 'm opent!
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:09:44 #4
2889 Zander
He's gone
pi_10285773
Ik vind Magical Mystery Tour, met nummers als 'I am the Walrus', 'Strawberry Fields Forever' en 'Blue Jay Way' eigenlijk nog net iets psychedelischer (wat een raar woord, eigenlijk) dan Sgt. Pepper. Maar goed, je kunt je aan beide albums geen buil vallen, natuurlijk. Als ik echt moet kiezen, dan toch Sgt. Pepper.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-05-2003 23:10]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:10:07 #5
1986 Jane
pi_10285782
Shit voor niks alles gekoppiepeest.
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:59 schreef Jane het volgende:
Doe maar Pepper, Seb. Als je tenminste beloofd dat je ze allemaal gaat kopen.

Pepper is misschien toch net iets psychedelischer... Al worden de Beatles eigenlijk nergens echt 'zwaar' psychedelisch.

Wat zal het worden....?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 07-05-2003 23:11]

Redactie Frontpage woensdag 7 mei 2003 @ 23:10:49 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10285802
Beatles-clonen bij Barend en Van Dorp nu
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:11:17 #7
2889 Zander
He's gone
pi_10285805
Uiteindelijk wil je ze toch gewoon alletwee hebben, dus 't maakt niet zoveel uit welke je als eerste koopt.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:12:15 #8
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10285828
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:11 schreef Zander het volgende:
Uiteindelijk wil je ze toch gewoon alletwee hebben, dus 't maakt niet zoveel uit welke je als eerste koopt.
Ja, als ze fatsoenlijk geprijsd zijn, worden ze het ook allebei.
pi_10285883
Ringo

En I Am The Walrus .

Walrusweetje: het intro is ooit nog eens verkracht door het Haagse rapgroepje Haagse Bluf in hun nummer 3 Wijzen. .

It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:22:27 #10
1986 Jane
pi_10286103
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:12 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ja, als ze fatsoenlijk geprijsd zijn, worden ze het ook allebei.

Ik hoop het voor je... Als ik ze in de platenwinkel zie, is het meestal toch voor 20 Euro of zo.

Bij cdwow zijn ze iig te krijgen voor een Euro of 12.

Maar het allermooiste zijn natuurlijk toch nog de gewone Beatles-Lp's op vinyl, compleet met hoezen. Alléén al voor de hoezen!

pi_10286270
Is er iemand naar dat Paul McCartney concert geweest? En zo ja, was het wat. Voor mij blijft het altijd dubben, aan de ene kant de Beatles aan de andere, tja Paul McCartney... Zal later wel spijt krijgen, nooit live beatles gehoord door een van de leden. Of mag Ringo ook Beatles nummers doen...
gratis en voor niet
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:33:24 #12
1986 Jane
pi_10286332
Was het wat???!!!!! Wat een vraag! Nou en of het wat was!

Hier kun je de belevenissen van de Fok!kers die geweest zijn nog lezen:
Paul McCartney - 25 April - Gelredome
Paul McCartney - 25 April - Gelredome * deel II

En het interview:
Frits Spits - Het McCartney Interview

En dat je maar veel spijt mag krijgen!

woensdag 7 mei 2003 @ 23:41:45 #13
1986 Jane
pi_10286494
Zit nu trouwens naar Magical Mystery Tour te luisteren (Blue Jay Way) en die is idd toch wel echt lekker 'psychedelisch'...
Alhoewel George dat nummer natuurlijk ook weer gewoon geschreven heeft toen hij op Derek Taylor zat te wachten in LA.
Please don't be long..., please don't you be very long... or I may be asleep.

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen, Seb.

woensdag 7 mei 2003 @ 23:52:28 #14
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10286714
Ja, ik heb nog tot zaterdag om te kiezen, waarschijnlijk wordt het op het laatste moment weer een muntje opgooien.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:53:12 #15
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10286727
Had iemand nu de door mij geposte Baby You're a Rich Man gehoord in RealAudio. Acapella welteverstaan. Waarschijnlijk vond niemand het mooi. Of is er meer interesse in Sgt. Peppers acapella.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:54:36 #16
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10286760
Heb het niet gezien.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:59:58 #17
41286 Price
pi_10286880
pi_10287983
Oke hier een tip van Billy , Magical Mysterie Tour....en wel hierom:
Persoonlijk vind ik sgt pepper een beetje overschat. Het blijft een superalbum! En het is zeker een van mijn favorieten.Maar Magical is een stuk maffer en ja menschen...dat is nou net wat ik leuk vind.

Verder staat daar I am the walrus op wat gewoon een mijlpaal is in het hele beatle gebeuren. Ik denk dat Magical de meest onderschatte beatle plaat allertijden is!!!!!

Keep it greasy ,
Tim. (Overigens...heeft iemand het album We're only in it for the mony van Zappa in huis? Erg leuke parodie op de pepper hoes)

donderdag 8 mei 2003 @ 01:20:43 #19
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10288128
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:59 schreef Price het volgende:
Hij staat hier:
Post hier hét nummer van The Beatles
Hmm ok, jammer van de realplayerkwaliteit.
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:30:46 #20
41286 Price
pi_10288219
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:20 schreef Seborik het volgende:
Hmm ok, jammer van de realplayerkwaliteit.
Ivm de file-grootte heb ik 'm sterk gecomprimeerd. De volgende keer beter.
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:51:20 #21
2889 Zander
He's gone
pi_10288371
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:41 schreef Jane het volgende:
Please don't be long..., please don't you be very long... or I may be asleep.
Op deze site staan foto's van Blue Jay Way (de straat) en zelfs van het huis waar George logeerde en het Hammond-orgel waar hij het nummer op componeerde.

Toen ik klein was vond ik het trouwens een beetje een eng nummer. . I am the Walrus ook...

pi_10288449
Als ik 1 boek over de beatles móet hebben, welke is dat dan? The Beatles Antology??
  donderdag 8 mei 2003 @ 13:02:07 #23
1986 Jane
pi_10294634
Is bijna net zo'n moeilijke vraag als welke Beatles-cd je móet hebben, Kid_Risk.

Het Anthology boek is wel een goede optie, denk ik. Het is het complete verhaal van de groep en het boek in z'n geheel is ook gewoon een juweeltje qua uitvoering. Als je dus op zoek bent naar het verhaal van de groep dan is dat natuurlijk een aanrader, al kan het feit dat het in hun eigen beheer is uitgebracht ook betekenen dat sommige dingen wellicht niet aan de orde komen.

In Deel 1 heb ik al eens een lijstje met favoriete Beatlesboeken proberen te maken en die zal ik hier nog even quoten:

quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:21 schreef Jane het volgende:

Ach, laat ik nog eens een lijstje maken . Deze keer met favoriete boeken (even uit het hoofd):

1. The Complete Beatles Recording Sessions - Mark Lewisohn
Ja, zoals ik hierboven al zei, het is een soort Beatles-'bijbel'. Misschien niet zo leuk voor de beginner die meer over the Beatles zelf wil weten, maar voor de muziekliefhebber die wil weten hoe die nummers allemaal tot stand kwamen bijna een must. En geweldig geschreven. Het zou ook een droge opsomming kunnen zijn geworden, maar het leest als een spannend boek.

De rest is niet in speciale volgorde.

Beatle (the Pete Best story)- Pete Best & Patrick Doncaster
Over (vooral) de Hamburg-tijd en hun 'misdragingen' daar.
The Beatles live - Mark Lewisohn
Net zoiets als het boek over de recording sessions, maar dan over de live optredens. Vooral leuke anecdotes uit de beginjaren.
The Beatles, autorized biografy - Hunter Davies
De 'officiele' biografie (nou ja, voordat het Anthology boek er was, denk ik).
Shout! - Philip Norman
De 'onofficiele' biografie, dus iets kritischer.
Het Beatles Dagboek - Har van Fulpen
Moet erbij omdat het het eerste Beatlesboek was dat ik had. Een van-dag-tot-dag beschrijving van hun carriere (en iets meer).
Thank U very Much (Mike McCartney's family album) - Mike McCartney
Geschreven door de broer van Paul McCartney, die ook veel van de vroege foto's uit de begintijd in Liverpool gemaakt heeft. Het is niet zozeer een aaneengesloten verhaal, als wel een verzameling anecdotes. Over hun jeugd en veel over de begintijd van de Beatles, voor de grote roem. Geweldige verhalen over Liverpool.
The Beatles (A Rolling Stone Press Book)
Meer de Amerikaanse kant van het verhaal. Veel redelijk onbekend fotomateriaal.

Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik het Anthology boek nog steeds niet helemaal gelezen heb. * Jane neemt zich voor dat binnenkort eens te gaan doen

The Complete Beatles Recording Sessions en The Beatles Live van Mark Lewisohn zijn trouwens niet meer afzonderlijk (nieuw) te verkrijgen, maar wel samengebracht in The Complete Beatles Chronicle.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-05-2003 13:08]

pi_10330038

Thanks voor de uitleg! Ik denk dat ik toch maar met Anthology begin, maar waarschijnlijk wordt daar binnenkort ook wel dat boek van Mark Lewisohn aan toegevoegd!

zaterdag 10 mei 2003 @ 03:25:10 #25
1986 Jane
pi_10334228
Seborik heeft nog een paar uur om te kiezen... Wat zal het worden...?
pi_10334234
ik lees hier bijna alleen maar goede nrs

oeps... aan het verkeerde draadje gehangen...
(is al laat... )

zaterdag 10 mei 2003 @ 03:31:19 #27
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_10334251
Ik denk dat het haast een toevalstreffer gaat worden.
quote:
1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Lennon/McCartney) - 2:02
2. With a Little Help from My Friends (Lennon/McCartney) - 2:44
3. Lucy in the Sky With Diamonds (Lennon/McCartney) - 3:28
4. Getting Better (Lennon/McCartney) - 2:47
5. Fixing a Hole (Lennon/McCartney) - 2:36
6. She's Leaving Home (Lennon/McCartney) - 3:35
7. Being for the Benefit of Mr. Kite (Lennon/McCartney) - 2:37
8. Within You, Without You (Harrison) - 5:05
9. When I'm Sixty-Four (Lennon/McCartney) - 2:37
10. Lovely Rita (Lennon/McCartney) - 2:42
11. Good Morning, Good Morning (Lennon/McCartney) - 2:41
12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band... (Lennon/McCartney) - 1:18
13. A Day in the Life (Lennon/McCartney) - 5:33
Ik heb getting Better Philips trauma's.
quote:
1. Magical Mystery Tour (Lennon/McCartney) - 2:51
2. The Fool on the Hill (Lennon/McCartney) - 3:00
3. Flying (Harrison/Lennon/McCartney/Starr) - 2:16
4. Blue Jay Way (Harrison) - 3:56
5. Your Mother Should Know (Lennon/McCartney) - 2:29
6. I Am the Walrus (Lennon/McCartney) - 4:37
7. Hello, Goodbye (Lennon/McCartney) - 3:31
8. Strawberry Fields Forever (Lennon/McCartney) - 4:10
9. Penny Lane (Lennon/McCartney) - 3:03
10. Baby You're a Rich Man (Lennon/McCartney) - 3:03
11. All You Need Is Love (Lennon/McCartney) - 3:48
Als ik zo de tracklist bekijk, dan staan er op Magical Mystery Tour meer van m'n favoriete nummers zoals The Fool on THe Hill, Hello, Goodbye, Strawberry Fields Forever, Penny Lane en natuurlijk I Am The Walrus. (Hoewel ik All you need is love eigenlijk vreselijk vind.)

zaterdag 10 mei 2003 @ 03:37:40 #28
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_10334283
Is die clip van Strawberry Fields nu ook in kleur opgenomen, of alleen maar zwart-wit?
pi_10337232
Ik heb nog nooit een zwart wit versie gezien van strawberry fields eerlijk gezegd.

Weet iemand hoe het zit met de beatle DVD'S. Volgens mij is zijn het over het algemeen veel bootlegs.Ik zag laatst zelf de kerstshow van the beatles op DVD.........

Over kerst gesproken. Laatst ontving ik alle kerstsingels van de beatles.Dat zijn een soort flexi discs (ik heb ze op tape , orgineel niet meer aan te komen) waar ze een kersttoespraak houden aan de leden van de toenmalige beatle fanclub. Erg geestig! Typische britse humor en erg uniek.

Groeten van Tim

pi_10337246
aiaia.....eerste regels lopen niet helemaal...kater....was iets te gezellig gisteren.......
  zaterdag 10 mei 2003 @ 13:31:12 #31
2889 Zander
He's gone
pi_10337440
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 03:37 schreef Wodan het volgende:
Is die clip van Strawberry Fields nu ook in kleur opgenomen, of alleen maar zwart-wit?
Volgens mij komt die uit de Magical Mystery Tour-film, zou in kleur moeten zijn dus.
pi_10338263
Nope ,....zit niet in den film.Is gewoon een clip. Een van de weinige die je nog ziet van hun.Penny Lane ook zo nu en dan.....maar Paperback writer weer niet.Zonde!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 16:10:10 #33
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10339708
ik ben van plan als de financiën weer in orde zijn Rubber Soul maar eens te kopen...
De Narcis van Gabon
  zondag 11 mei 2003 @ 00:31:13 #34
41509 Mes
Go Cat!
pi_10347309
Ik heb net The Anthology afgekeken!
Eén ding bleef bleef in mijn kop malen.
Lennon zei zoiets als: "So what? It's only a Rock and Roll band".
Maar wel één die over 300 jaar nog genoemd wordt!
Ik zou hem zo weer van voor af aan willen zien.

Wat vonden jullie trouwens van de film "Back beat"?

zondag 11 mei 2003 @ 10:51:42 #35
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10350686
Het is Magical Mystery Tour geworden, ze hadden ook wel Sgt. Pepper met een mooi hoesje erom, maar die komt dan de volgende keer wel. Er lagen ook nog allemaal andere hele mooie dingen, zoals een special 25th (of 30th) anniversary edition van Band on The Run van McCartney en nog andere leuke boxjes...

Redactie Frontpage zondag 11 mei 2003 @ 10:54:29 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10350706
quote:
Op zondag 11 mei 2003 00:31 schreef Mes het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van de film "Back beat"?
Goeie film, die destijds zelfs voor mij als Beatles-n00b goed te volgen was

Hoe zat dat nu met die nacht dat de drie leden Paul McCartney dwongen te tekenen voor een Amerikaanse impressario ofzoiets (klop, klepel).

Ik begreep dat McC. met zijn toenmalige schoonvader in zee wilde gaan. Wat is er gebeurd en wie heeft er gelijk gekregen?

zondag 11 mei 2003 @ 11:22:25 #37
1986 Jane
pi_10350924
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 03:37 schreef Wodan het volgende:
In kleur hoor, maar inderdaad heb ik op Kazaa laatst ook alleen maar een zwart-wit versie gevonden. Niet uit MMT. De soundtrack van die film was in eerste instantie alleen een EP'tje (of 2 singles... ik weet niet hoe ik het moet noemen), dus toen men hem kort daarna als LP uitbracht had men nog wat extra nummers nodig. Dat werden o.a. de nummers van de single Penny Lane/Strawberry Fields Forever. Die clip staat trouwens wel op de Anthology dvd's, dus da's weer een reden om hem een keer te kopen, ehhh... Wodan.
De clip is dus gemaakt als een echte videoclip, al bestond dat woord toen nog niet. En ik heb het geloof ik al eens ergens geschreven, maar de reden dat je ze niet ziet zingen, is omdat er van de Britse muzikantenbond niet geplaybackt mocht worden op tv.

Penny Lane/Strawberry Fields... toch wel de sterkste dubbele A-kant single ooit, he jongens? En nooit op nr. 1 in Engeland... Stomme Engelbert Humperdinck!

quote:
Op zondag 11 mei 2003 10:54 schreef SunChaser het volgende:

Hoe zat dat nu met die nacht dat de drie leden Paul McCartney dwongen te tekenen voor een Amerikaanse impressario ofzoiets (klop, klepel).

Ik begreep dat McC. met zijn toenmalige schoonvader in zee wilde gaan. Wat is er gebeurd en wie heeft er gelijk gekregen?

Nou, ik weet niet of er zo'n nacht is geweest... misschien wel... Het is inderdaad zo dat ze besloten, nadat ze zichzelf een tijdje gemanagd hadden na de dood van Brian Epstein, dat ze toch weer iemand anders nodig hadden. Voornamelijk omdat het geld met bakken Apple uitstroomde. John, George en Ringo wilden Alan Klein en Paul stelde zijn schoonvader Lee Eastman voor, met fikse ruzie tot gevolg.
Ze zijn er nooit uitgekomen, maar wie er uiteindelijk gelijk had? Ik geloof dat Klein later wel in opspraak is gekomen, dus wat dat betreft zou Paul het misschien goed gezien kunnen hebben, maar je kunt je ook voorstellen dat die anderen geen zin hadden in een schoonvader. Tja...

Oh, enne Backbeat is idd wel een geslaagde film.

Redactie Frontpage zondag 11 mei 2003 @ 11:24:43 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10350949
Dat gesprek over Klein komt toch voor op de DVD? Las ik

Anyway, PM is miljardair in ponden, dus zo verkeerd zal ie het wel niet hebben gedaan

zondag 11 mei 2003 @ 11:27:08 #39
1986 Jane
pi_10350976
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 13:12 schreef billythemountain het volgende:

Over kerst gesproken. Laatst ontving ik alle kerstsingels van de beatles.Dat zijn een soort flexi discs (ik heb ze op tape , orgineel niet meer aan te komen) waar ze een kersttoespraak houden aan de leden van de toenmalige beatle fanclub. Erg geestig! Typische britse humor en erg uniek.

Die zijn inderdaad erg grappig. Heb er een tijdje geleden nog dit over geschreven in één van de 'Wat draai je nu?'-topics:
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 23:24 schreef Jane het volgende:
The Beatles - The Christmas Collection

Hier luister ik elk jaar met Kerst wel een keer naar.
Van 1963 tot en met 1969 namen The Beatles elk jaar een kerstboodschap op die de leden van de Britse fanclub dan op flexi-single kregen toegestuurd. En dat zijn geen saaie plichtmatige toespraakjes, maar absurdistische, chaotische sketches, liedjes en gesprekjes, en boordevol Beatleshumor.
Monty Python avant la lettre, indeed! Gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Voor zover ik weet zijn deze opnamen nooit officieel uitgebracht voor het grote publiek. In 1970 is er nog wel een LP uitgekomen met de verzamelde kerstsingles, maar ook die was alleen voor fanclubleden en 'NOT FOR SALE'!
Maar natuurlijk zijn ze wel volop gebootlegd en tegenwoordig ook gewoon te downloaden.

Maar mocht je op zolder nog toevallig een oud flexi-singletje tegenkomen, waar ineens Beatles kerstboodschappen op blijken te staan, dan ben je er wellicht in geïnteresseerd te weten dat een beetje goed exemplaar je al gauw 135 pond kan opleveren. En mocht je die LP uit 1970 hebben, dan kun je daar makkelijk 190 pond voor vragen. 'T is maar dat je het weet.

zondag 11 mei 2003 @ 11:29:39 #40
1986 Jane
pi_10351003
quote:
Op zondag 11 mei 2003 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Dat gesprek over Klein komt toch voor op de DVD? Las ik
Oh, er wordt op de dvd wel over gesproken, maar over een nacht...? Nou ja, misschien zat ik even niet op te letten dan.
quote:
Anyway, PM is miljardair in ponden, dus zo verkeerd zal ie het wel niet hebben gedaan
1,14 miljard in Euro's las ik laatst, dus net niet in ponden dan. Maar ach, ik denk niet dat hij daar 's nachts van wakker ligt.
  Redactie Frontpage zondag 11 mei 2003 @ 11:30:46 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10351013
quote:
Op zondag 11 mei 2003 11:29 schreef Jane het volgende:
Oh, er wordt op de dvd wel over gesproken, maar over een nacht...?
Ik denk dan dat ik in de war ben met Wiegel
  zondag 11 mei 2003 @ 11:34:34 #42
1986 Jane
pi_10351052
Trouwens nog wel even Seb feliciteren met zijn eerste Beatlesplaat.

Gefeliciteerd! En dat je er maar van mag genieten!

zondag 11 mei 2003 @ 22:41:33 #43
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10362579
quote:
Op zondag 11 mei 2003 11:22 schreef Jane het volgende:

[..]

In kleur hoor, maar inderdaad heb ik op Kazaa laatst ook alleen maar een zwart-wit versie gevonden. Niet uit MMT. De soundtrack van die film was in eerste instantie alleen een EP'tje (of 2 singles... ik weet niet hoe ik het moet noemen), dus toen men hem kort daarna als LP uitbracht had men nog wat extra nummers nodig. Dat werden o.a. de nummers van de single Penny Lane/Strawberry Fields Forever. Die clip staat trouwens wel op de Anthology dvd's, dus da's weer een reden om hem een keer te kopen, ehhh... Wodan.
De clip is dus gemaakt als een echte videoclip, al bestond dat woord toen nog niet. En ik heb het geloof ik al eens ergens geschreven, maar de reden dat je ze niet ziet zingen, is omdat er van de Britse muzikantenbond niet geplaybackt mocht worden op tv.

Aha ok, vandaar.

Ik kende hem ook alleen maar in kleur van de televisie, maar had dus van Kazaa ook een zwart-wit versie gedownload.

dinsdag 13 mei 2003 @ 17:12:35 #44
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_10403803
Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kon niets vinden met de search.

Waarom eindigt I Want You (She's So Heavy) zo vreemd (abrupt) op Abbey Road (kant A)?

pi_10406343
Omdat George Martin toen in slaap viel en op het verkeerde knopje drukte.

Nee hoor , Lennon vond het wel geinig om het zo te laten eindigen.Hij zat daar in de studio met Martin en riep : oke nu knippen svp

dinsdag 13 mei 2003 @ 20:43:01 #46
1986 Jane
pi_10408567
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:12 schreef mandark2000 het volgende:
Waarom eindigt I Want You (She's So Heavy) zo vreemd (abrupt) op Abbey Road (kant A)?
Heb in Het Grote Beatles topic deel 1 toevallig al eens een stukje over de opnames van I Want You uit het boek van Mark Lewinsohn overgetypt i.v.m. een andere vraag.
quote:

Wednesday 29 January 1969 - Apple Studios
Another song first aired in the Get Back sessions and distined for later re-recording (in this instance, not too much later) was 'I Want You', released on Abbey Road as 'I Want You (She's So Heavy)'.
[...]
Nothing from this day was released on disc, although the performance of 'Besame Mucho' was included in the Let It Be film.

Saturday 22 February 1969 - Trident Studios
There was, at best, a fine dividing line between the end of Get Back and the beginning of sessions for what was to become Abbey Road. Although work on the latter did not begin in earnest until July, a number of that album's songs were well under way by that time.

One was 'I Want You', a fine John Lennon song begun now with 35 takes of the basic track and John's guide vocal (one experimental take was sung by Paul McCartney), almost completed in April and finally finished in August. (The 29 January recording at Savile Row was merely a rehearsal run-through.) But why Trident, and why the three-week delay between the final Savile Row session and this day? Trident because with filming now complete Apple Studios was undergoing a re-build and technological re-think, the Alexis Mardas plans as well as his mixing desk scrapped and the borrowed consoles returned to Abbey Road. Presumably, the Beatles were keen to see out the project in an independent studio. Alternatively, Abbey Road may have been fully booked by other artistes.

The delay was caused by the temporary absence of Glyn Johns and Billy Preston, both in the USA in early February but both back in London to contribute to this session, and by the London hospitalisation of George Harrison between 7 and 15 February for the removal of tonsils.

Friday 18 April 1969 - Abbey Road
[...]
George Harrison, John Lennon, Chris Thomas, Jeff Jarratt and John Kurlander then went into studio two to work on 'I Want You': overdubbing multi-tracked Lennon/Harrison guitars for the song's momentous finale onto the 23 February Tident master; then creating a reduction mixdown (called take one) of that master and then overdubbing yet more guitar parts onto that take one; finishing off with a rough stereo remix of the song's latest incarnation. "John and George went into the far left-hand corner of number two to overdub those guitars," recalls Jeff Jarratt.
"They wanted a massive sound so they kept tracking and tracking, over and over."

Sunday 20 April 1969 - Abbey Road
[...]
Also taped this day were overdubs for the 18 April reduction of 'I Want You'; Hammond organ and a set of conga drums brought in expecially for the session by Mal Evans.

Friday 8 August 1969 - Abbey Road Dezelfde dag dat de hoesfoto voor Abbey Road werd gemaakt, btw. Jane
[...]
Paul went alone into studio three to overdub lead guitar and tambourine onto 'Oh! Darling' while, in studio two, John added Moog synthesizer sounds and effects, and Ringo added drums, to the original 23 February Trident master recording of 'I Want You', not, note, the 18 April reduction mixdown of same. (The released version was an edit of the two.)

Monday 11 August 1969 - Abbey Road
'I Want You' only became titled 'I Want You (She's So Heavy)' during and after this session, which saw the re-recording of tremendous harmony vocals by John, Paul and George, constantly repeating the one line "she's so heavy" onto tracks four and seven of the 18 April take one reduction mixdown. With this, the song was complete, although John Lennon was clearly undecided about which version to release the original Trident master, with overdubs, or the 18 April reduction of same, with different overdubs. At this point he had the new "she's so heavy" inserts cut into both versions to delay the final decision, not made until 20 August. [...]

Wednesday 20 August 1969 - Abbey Road
John Lennon's 'I Want You (She's So heavy)', the first Abbey Road recording, begun in February, was not finished and mixed until today. In the intervening six months it had slowly become one of the most complex of all Beatles recordings.

The story so far: the Beatles, with Billy Preston, and with Glyn Johns as producer, recorded 35 takes at Trident in February, the 'best' being an edit of nine, 20 and 32. On 18 April, at Abbey Road, without Preston, and with Chris Thomas, John and George overdubbed guitars onto that Trident 'best', autorised a reduction mixdown of same (called take one) and then added overdubs onto that. More followed on 20 April, but on 8 August with George Martin John and Ringo added an overdub back onto the original Trident tape and on 11 August a copy of that day's take one overdub was also edited into the Trident tape. So by 20 August there were two tapes, largely but not totally identical, from which to make a final master.

How they did this was to remix both and then edit the two mixes together. The finished article had 'take one' for the first 4'37'' and the original Trident tape for the remaning 3'07'', the break occurring after the vocal line "she's so...". The song, in total, was 7'44'' in duration but the end was a sudden, full volume slash in the tape: it did not fade out or reach a natural conclusion, the inference being that it could have gone on forever. Actually, the tape would have run out at 8'04'' but the suddenness of the ending was powerful.
"We were putting the final touches to that side of the L.P.," recalls Allan Parsons, "and we were listening to the mix. John said "There! Cut the tape there". Geoff [Emerick] cut the tape and that was it. End of side one!"

John Lennon was especially keen to incorporate both the original Trident tape and its own reduction mixdown because the former had a vital and unique overdub: the synthesizer taped on 8 August. John had used the Moog in conjuction with a white noise generator to produce a swirling, gale-force wind effect for the last three minutes of the song (on the record the white noise comes in at around 5'10''). Extraneous tape noise is the bane of a recording producer or enigineer's life, to be kept at a low level, or out, at all times. And here was John Lennon deliberately introducing white noise onto a Beatles recording. It was to cause EMI engineers great concern in 1987 when they were digitally re-mastering Abbey Road for release on compact disc. On record the noise was tolerable but with the increased dynamic range of CD it posed a real problem.

There remains to this day a myth about 'I Want You (She's So Heavy)'; that one can hear a muffled shout of disapproval from the control room after John Lennon, all but tearing his larynx to pieces, shouts "Yeeaahhh!" during the recording (on the finished master this occurs at 4'32''), the inference being that someone was instructing John to keep his voice down. Never, never would anyone have issued such an instruction about a vocal in such a fashion! Close scrutiny of the original Trident tapes reveals the indecipherable shout to belong to a fellow Beatle, off-micophne, taped on 22 February, and that it was certainly not one of disapproval. There was one occasion during the recording of 'I Want You (She's So Heavy)', on 18 April, that Jeff Jarratt asked George Harrison to turn his guitar volume down a little, "I was getting a bit of pick-up so I asked George to turn it down a little. He looked at me and said, drily, 'You don't talk to a Beatle like that'."
[...]
All four Beatles attended this decisive Abbey Road mix and running-order session. It was the last time that they were together inside the recording studio from where they had changed the face of popular music.

...
Uit: The Complete Beatles Recording Sessions - Mark Lewisohn

pi_10408631
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Heb in Het Grote Beatles topic deel 1 toevallig al eens een stukje over de opnames van I Want You uit het boek van Mark Lewinsohn overgetypt i.v.m. een andere vraag.
[..]

Pfff, jij houdt wel van typen geloof ik hé
Zeker als 't om beatle-materie gaat
  dinsdag 13 mei 2003 @ 20:50:22 #48
1986 Jane
pi_10408743
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:45 schreef webfreak het volgende:
Pfff, jij houdt wel van typen geloof ik hé
Nee, niet zo eigenlijk.
quote:
Zeker als 't om beatle-materie gaat
Dát zal het wel zijn, ja!

Maar eigenlijk zou iedereen die een beetje geïnteresseerd is in Beatlesmuziek dat boek van Lewinsohn moeten lezen. Echt geweldig om te lezen hoe (vooral de latere) nummers tot stand kwamen.

dinsdag 13 mei 2003 @ 21:02:15 #49
22975 mandark2000
pi_10409081
Weet ik dat ook weer. Bedankt billythemountain en Jane!
pi_10420461

Ihkv maak een Matrixicon. .

pi_10422409
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:50 schreef Jane het volgende:
Maar eigenlijk zou iedereen die een beetje geïnteresseerd is in Beatlesmuziek dat boek van Lewinsohn moeten lezen. Echt geweldig om te lezen hoe (vooral de latere) nummers tot stand kwamen.
Tot stand koming van nummers ben ik idd zeer in geïnteresseerd..
Toch zodadelijk maar eens even langs de bibliotheek
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:51:56 #52
1986 Jane
pi_10422706
Zie trouwens dat ik weer eens een onvergeeflijke type/spelfout heb gemaakt.

Het is Mark Lewisohn!

Redactie Frontpage donderdag 15 mei 2003 @ 08:16:31 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10441739
pi_10445189
Heb net de nieuwe George Harrison single "Any Road" binnen gekregen. Er staan geen nieuwe nummers op (jammer!) maar wel de clip van "Any Road" met allemaal fragmenten van George Harrison uit verscheidene stadia van zijn leven. Veel prive fragmenten en ook leuke stukjes van Monthy Python en the Simpsons.
I like pie.
pi_10445310
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:41 schreef SushiMastaHonda het volgende:
Heb net de nieuwe George Harrison single "Any Road" binnen gekregen.
Die zag ik van de week op de BBC. Fijne foto's in de clip, de man kwam altijd zo sympathiek over.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_10627710
Zat er in de oorpronkelijke Anthology ook dat stukje van Jimi Hendrix die Sgt. Pepper speelt?
Prachtig, de plaat was nog geen week daarvoor uitgebracht
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 17:47:44 #57
54960 Drakkon
the long and winding road.....
pi_10633783
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 13:25 schreef the-O het volgende:
Zat er in de oorpronkelijke Anthology ook dat stukje van Jimi Hendrix die Sgt. Pepper speelt?
Prachtig, de plaat was nog geen week daarvoor uitgebracht
Niet helemaal. 's Middags kwam die plaat uit en 's avonds speelde Hendrix de intro van de plaat. In London, dacht ik
In the town where I was born lived a man who sailed to sea...............
  vrijdag 23 mei 2003 @ 23:45:08 #58
1986 Jane
pi_10641698
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 17:47 schreef Drakkon het volgende:

[..]

Niet helemaal. 's Middags kwam die plaat uit en 's avonds speelde Hendrix de intro van de plaat. In London, dacht ik

Ja, en McCartney was er bij. Hij vertelt er over op de Anthology dvd's. Hij vond het een enorme eer.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 02:34:11 #59
41286 Price
pi_10643873
Is mij ook opgevallen. Vrijdag kwam de plaat uit en zondagavond speelde Hendrix Sgt. Peppers op zijn eigen manier. Prachtig.
pi_10644876
Ja in een kutversie...dat dan weer wel....
pi_10644974
Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen hier van het album Beatles for sale vinden.
Ik lees vaak dat zogenaamde muziekprofessoren het de minste beatleplaat vinden. Das toch echt heel raar in mijn optiek daar het een van mijn FAVORIETE is...jeugdcement?

Wat heet jeugd..ben pas 20..dus waar ligt het aan?
Maar goed , wie vind deze plaat ook zwaar oke?

pi_10645233
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 23:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, en McCartney was er bij. Hij vertelt er over op de Anthology dvd's. Hij vond het een enorme eer.

Niet alleen McCartney was er bij, alle Beatles zelfs. Eric Clapton, Pete Townsend van the Who en een paar Rolling Stones waren er ook. Clapton en Townsend hebben later namelijk ook over die avond verteld.
I like pie.
  zondag 25 mei 2003 @ 00:19:14 #63
54960 Drakkon
pi_10659594
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:10 schreef billythemountain het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen hier van het album Beatles for sale vinden.
Ik lees vaak dat zogenaamde muziekprofessoren het de minste beatleplaat vinden. Das toch echt heel raar in mijn optiek daar het een van mijn FAVORIETE is...jeugdcement?

Ik

Let it be vind ik (denk ik) de minste, maar ja.... soms zet ik hem op en dan istie toch wel weer lekker. Vooral "across the universe"... Prachtig liedje, toch?

zondag 25 mei 2003 @ 11:24:51 #64
41509 Mes
Go Cat!
pi_10663407
Gisteren heb ik opgetreden met m'n een band en Macca na gedaan.
Het bassen ging o.k. maar nu ben ik lichtelijk schoor.
We speelden All my loving en Can't buy me love.
En die laatstse wordt vrij hoog gezongen. uche, uche...
Oja en Get Back, die ging goed!
Nog meer muzikanten hier die Beatles muziek spelen?
  maandag 26 mei 2003 @ 16:03:45 #65
54960 Drakkon
pi_10688963
quote:
Op zondag 25 mei 2003 11:24 schreef Mes het volgende:
Gisteren heb ik opgetreden met m'n een band en Macca na gedaan.
Het bassen ging o.k. maar nu ben ik lichtelijk schoor.
We speelden All my loving en Can't buy me love.
En die laatstse wordt vrij hoog gezongen. uche, uche...
Oja en Get Back, die ging goed!
Nog meer muzikanten hier die Beatles muziek spelen?
Beetje voor mezelf klote.... "I've just seen a face" is een leuk nummer om te spelen. Maar Beatles goed naspelen is wel erg moeilijk, frustrerend soms
  maandag 26 mei 2003 @ 16:31:15 #66
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_10689686
quote:
Op zondag 25 mei 2003 00:19 schreef Drakkon het volgende:
[..]
Let it be vind ik (denk ik) de minste, maar ja.... soms zet ik hem op en dan istie toch wel weer lekker. Vooral "across the universe"... Prachtig liedje, toch?
Across the Universe is tig keer beter op Past Masters II, Phil Spector dient hiervoor (en voor The long and winding road) opgeknoopt te worden (en als hij voor moord veroordeeld wordt krijg ik nog misschien mijn zin ook).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:04:27 #67
54960 Drakkon
pi_10731346
quote:
Op maandag 26 mei 2003 16:31 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

Across the Universe is tig keer beter op Past Masters II, Phil Spector dient hiervoor (en voor The long and winding road) opgeknoopt te worden (en als hij voor moord veroordeeld wordt krijg ik nog misschien mijn zin ook).

Phil Spector heeft toch ook wel goede dingen geproduceerd. Misschien was Let it be een miskleun maar ja, hij kwam ook niet in de meest gelukkige periode langs op Abbey Road studio's.
River deep, mountain high is van hem. En ik dacht zelfs Instant Karma van Lennon. Toch?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:26:19 #68
1986 Jane
pi_10731899
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:04 schreef Drakkon het volgende:
En ik dacht zelfs Instant Karma van Lennon. Toch?
Sterker nog: hij heeft vele Lennon solo-albums geproduceerd en ook All Things Must Pass van George Harrison.

Spector heeft zeker veel goeie dingen gedaan, maar Let It Be hoort daar idd niet bij. Ook wel de schuld van de Beatles zelf natuurlijk. Of iig Lennon/Harrison/Starr, want McCartney was er geloof ik sowieso niet voor (of werd niet eens gevraagd?) om Spector erbij te betrekken. Ze waren het hele Let It Be project, met al die uren veelal onbruikbare opnamen, zo zat dat ze de hele handel aan Phil Spector hebben gegeven met de vraag er iets van te maken. Tja, en die heeft gedaan wat hij toen juist achtte, met extra orkesten enz., maar op één of andere manier pastte dat toch niet bij de Beatles.
Ze hadden het natuurlijk zelf moeten doen, met behulp van George Martin, maar ja...

woensdag 28 mei 2003 @ 14:22:02 #69
54960 Drakkon
pi_10733210
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Sterker nog: hij heeft vele Lennon solo-albums geproduceerd en ook All Things Must Pass van George Harrison

"All things must pass..."
pi_10733337
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:10 schreef billythemountain het volgende:

*Steekt hand in de lucht*
Ik vind For Sale ook een erg goeie plaat..
Behoort niet tot mijn favorieten, maar ik zet 'm zo nu en dan wel eens op.. Geweldige nummers
pi_10760225
Vanmiddag lekker in de tuin naar Oranges & Lemons van XTC zitten luisteren. Dit bandje heeft er nooit een geheim van gemaakt zwaar door de Beatles te zijn beïnvloed, en dat is, zeker op deze cd, goed te horen.

Daarnaast heb ik ook nog cd's van andere Beatles epigonen als Jellyfish en Cotton Mather (Kon Tiki).
Zo goed als de Beatles zijn ze natuurlijk niet, maar ze doen in ieder geval hun best om dergelijke liedjes te schrijven en te spelen.

Zijn er hier misschien nog mensen met tips van andere zwaar door de Beatles beïnvloedde bandjes?

donderdag 29 mei 2003 @ 23:51:45 #72
54960 Drakkon
pi_10764508
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 19:40 schreef rvand het volgende:
Zijn er hier misschien nog mensen met tips van andere zwaar door de Beatles beïnvloedde bandjes?
Elliott Smith. Doet alles zelf. Wel leuk, very Beatlelesque
  vrijdag 30 mei 2003 @ 00:59:41 #73
30934 nielspan
TravellingtheOneAfter909
pi_10765784
Fools Garden is redelijk door ze beinvloed, en Oasis best wel veel. En een aantal nrs van Acda & de Munnik zijn duidelijk op de beatles geinspireerd, bij 'laat me slapen' ligt het er bijvoorbeeld errug dik bovenop
What is live without a little problem?
pi_10776704
Electric Light Orchestra
pi_10777707
ff mijn top 5 van 10 nummers

1. You've got to hide your love away
2. Fool on the Hill
3. Blackbird
4. Sgt peppers lonely hearts club band
5. Hey bulldog
6. Rain
7. I'm a Loser
8. Birthday
9. Twist &Shout
10. Let it Be

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_10777769
Het heeft soms z'n voordelen dat je vrouw in een warenhuis werkt.

Buurvrouwtje staat op de afdeling geluidsdragers bij V&D en valt wel eens in op de boekenafdeling.

Daar was ze vandaag een beetje aan 't opruimen en vond ze het Anthology-boek met een licht beschadiging aan de kaft, mocht ze van haar chef dus meenemen voor drie euro vijftig !!!!

Ik had het boek nog niet dus ben nu hardstikke blij, dankjewel Ankie !!!

B Red Ten
  vrijdag 30 mei 2003 @ 21:53:38 #77
41286 Price
pi_10780226
quote:
Daar was ze vandaag een beetje aan 't opruimen en vond ze het Anthology-boek met een licht beschadiging aan de kaft, mocht ze van haar chef dus meenemen voor drie euro vijftig !!!!
Schandalig!!
  vrijdag 30 mei 2003 @ 23:06:26 #78
41509 Mes
Go Cat!
pi_10781617
Ik kreeg het voor mij verjaardag.
Dus de 3 daar op volgende verjaardagen kreeg ik niets!!
  vrijdag 30 mei 2003 @ 23:20:55 #79
54960 Drakkon
pi_10781896
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 19:33 schreef Buurmannetje het volgende:

Buurvrouwtje staat op de afdeling geluidsdragers bij V&D en valt wel eens in op de boekenafdeling.

Ik had het boek nog niet dus ben nu hardstikke blij, dankjewel Ankie !!!

Dat MOET een gefrustreerde Stones-fan zijn geweest
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:32:00 #80
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_10903512
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 30 mei 2003 19:33 schreef Buurmannetje het volgende:

-----------------------------------------------------------------------------------

Wouw dat is pas mazzel hebben

pi_11139898
Ik zoek een lijstje met alle cd's en DVD's van concerten van The Beatles die zijn uitgebracht.
Liefst met jaartal erbij en wat info erbij? Ik wil namelijk Beatles DVD en of CD kopen van een concert (liefst dvd natuurlijk). Die 5 DVD box krijg ik al, maar daar staat geen concert op toch?

als iemand me kan helpen..graag

pi_11140489
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:49 schreef Echoes het volgende:
Ik zoek een lijstje met alle cd's en DVD's van concerten van The Beatles die zijn uitgebracht.
Liefst met jaartal erbij en wat info erbij? Ik wil namelijk Beatles DVD en of CD kopen van een concert (liefst dvd natuurlijk). Die 5 DVD box krijg ik al, maar daar staat geen concert op toch?

als iemand me kan helpen..graag

Wil je officieel uitgebrachte cd's en dvd's hebben waar concerten van the Beatles op staan? Als dat het geval is, dan moet ik je teleur stellen want er is geen enkele officiele live cd van the Beatles.

Op plaat was er in de jaren 70 wel een live album uitgebracht (Live at the hollywood bowl) maar die is officieel niet op cd te krijgen. Beatles live at the bbc zijn wel allemaal live nummers, maar niet op de manier zoals jij die bedoelt. Het zijn allemaal nummers die the beatles hebben opgenomen voor de BBC.

Uuh.. Ik geloof dat mijn vader ergens wel een dvd heeft gevonden van een of ander vaag merk waar een optreden op staat, maar ik heb het nog niet kunnen kijken of het inderdaad een optreden is of gewoon onzin.

In iedergeval is niks te vinden uit de handen van Apple.

I like pie.
pi_11140748
ah ok...is dat niet vreemd dat dat niet bestaat? (buiten de bootlegs om uiteraard).
  maandag 16 juni 2003 @ 13:32:57 #84
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11140983
Ze zijn toch al vrij snel gestopt met live-optredens?

Misschien is er gewoon een tekort aan kwalitatief goed materiaal.

pi_11141168
ik heb niet zoveel verstand van The Beatles..maar er zal toch wel veel opgenomen zijn lijkt me?
  maandag 16 juni 2003 @ 13:43:46 #86
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11141310
Weet ik niet, maar het is eventjes mode om van elke artiest dvd's en boxsets uit te brengen, dus misschien komt er nog wat.
  maandag 16 juni 2003 @ 13:50:22 #87
1986 Jane
pi_11141485
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:32 schreef Seborik het volgende:

Dat is inderdaad de reden, Sebbo, en dat werd veroorzaakt door de combinatie van een aantal factoren.
Ten eerste was techniek om live-concerten te registreren was nog niet erg ontwikkeld. Hierdoor kon men ook de muur van geluid van de gillende meisjes er niet uit filteren, of naar de achtergrond brengen. Daardoor hoor je op opnames vooral dat gegil en met een beetje muziek in de verte.
Ten tweede konden The Beatles zichzelf, ook door dat gegil, nauwelijks horen. Hierdoor speelden ze ook niet zo goed als ze zelf wilden, of soms zelfs ronduit slecht.
Kortom, voor de Beatles zelf is het niet interessant om dit materiaal officieel uit te brengen, omdat het niet aan hun eigen kwaliteitseisen voldoet.

Ik wist alleen niet dat het Hollywood Bowl concert niet op cd was verschenen. Zelf heb ik hem eerlijk gezegd ook alleen maar op een (gekocht) cassettebandje. Het geluid is idd dusdanig dat ik nooit de behoefte heb gehad om de LP te kopen.
Maar ik vroeg me wel af of de film/registratie van het Shea Stadium concert misschien niet op dvd is uitgegeven of zal worden uitgegeven. En dan in z'n geheel en niet alleen stukken zoals op de anthology. Dat is denk ik nog wel geschikt voor een officiele release.

pi_11141591
van wanneer tot wanneer speelden de Beatles live dan? Deden ze ook tours?
pi_11141789
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:54 schreef Echoes het volgende:
van wanneer tot wanneer speelden de Beatles live dan? Deden ze ook tours?
Jazeker, en ook niet zomaar wat tours... Die jongens hadden 'n druk schema, niet normaal...
Je zou eigenlijk de anthology 5-dvd-set es moeten zien...
Daar kom je alles te weten over de beatle-mania, en zie je de beste live-fragmenten langskomen..
pi_11141880
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:49 schreef Echoes het volgende:
Jawel dus.. Geen complete optredens, maar wel erg veel stukjes uit optredens.. Zitten geweldige dingen tussen...
Zelf ben ik ook op zoek naar meer beeldmateriaal (complete concerten e.d.)..
Helaas vind je op internet meestal alleen maar amerikanen die dat soort dingen verkopen, en dan wordt 't al snel een stukje duurder...

't schijnt wel dat er op de jaarlijkse Beatledag een behoorlijke beurs aanwezig is met veel beatle-materie, dus daar ga ik volgend jaar zeker even langs.

pi_11142008
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Jazeker, en ook niet zomaar wat tours... Die jongens hadden 'n druk schema, niet normaal...
Je zou eigenlijk de anthology 5-dvd-set es moeten zien...
Daar kom je alles te weten over de beatle-mania, en zie je de beste live-fragmenten langskomen..

Als je goed had gelezen dan had je ook gelezen dat ik die Anthology DVD binnekort krijg Ik ken iemand die kan er namelijk (heel erg) goedkoop aankomen. En dus vroeg ik me af of er ook live concerten zijn op cd of DVD officieeel, dan kan ze die ook (goedkoop) kopen.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:29:03 #92
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11142444
Voor een aantal Beatles-liedjes live is die dvd Back in The US wel een leuke vervanger, het zijn niet echt de Beatles, behalve Macca dan, maar dichterbij kun je haast niet komen als er geen andere live-opnames uitgebracht worden en die kost ook maar 2 tientjes.

Sowieso is het een leuke dvd.

pi_11142643
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:29 schreef Seborik het volgende:
Voor een aantal Beatles-liedjes live is die dvd Back in The US wel een leuke vervanger, het zijn niet echt de Beatles, behalve Macca dan, maar dichterbij kun je haast niet komen als er geen andere live-opnames uitgebracht worden en die kost ook maar 2 tientjes.

Sowieso is het een leuke dvd.

Die van Macca is idd goed, maar 't is toch totaal wat anders dan de originele beatle-beelden.
En die liggen mischien niet in de platenwinkel om de hoek, maar ze zijn zeker wel te krijgen.. Zijn ook zeker de moeite waard.
pi_11147822
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:32 schreef Seborik het volgende:
Ze zijn toch al vrij snel gestopt met live-optredens?

Er is genoeg materiaal hoor. Ik had een tijdje terug het hele Shea Stadium concert gedownload en de kwaliteit was gewoon goed. Als je verder kijkt naar de Anthology zie je ook verschillende beelden van optredens. Het geluid kunnen ze tegenwoordig zo aanpassen dat het ook allemaal goed beluisterbaar is. Een goed voorbeeld is de live opnames van de Anthology cd's.

De reden dat ze het officieel niet uitbrengen is dezelfde reden dat ze de clips niet op dvd uitbrengen of Let it Be nog steeds niet uit is. Een van de redenen is dat George Harrison bijvoorbeeld het niet wilde hebben. Nu George Harrison dood is, heb je kans dat er wat meer wordt uitgebracht.

I like pie.
pi_11177524
Momenteel wordt de laaste hand gelegd aan Concert for George die binnenkort op dvd en cd uitkomt .
  woensdag 18 juni 2003 @ 13:40:28 #96
1986 Jane
pi_11191757
"They say it's your birthday...."

61 kaarsjes.

woensdag 18 juni 2003 @ 14:21:48 #97
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11192892
Is er nog nieuws over Paul McCartney na zijn tour ofzo? Hoeveel mensen er in totaal geweest zijn? Of er nog meer opnames vrijkomen van bijvoorbeeld een show in Europa met wat andere liedjes dan in de VS?
pi_11213274
Nieuws over deze tour niet....maar....

May 29, 2003 souce - CNN

(CNN) -- Paul McCartney has been busy this week, and he's not ready to give up the fast pace.
The former Beatle visited Russia for the first time, performing a mix of Beatles classics and his own songs Saturday in Moscow's Red Square for an audience that included former Soviet President Mikhail Gorbachev.

Prior to the concert, McCartney and wife Heather Mills McCartney joined President Vladimir Putin for a private tour of the Kremlin, where McCartney treated the president to an impromptu version of "Let it Be."

Another momentous announcement followed on the heels of the Moscow concert: The McCartneys are expecting their first child.

"All I'm saying about the baby is that we're very happy, and I'm not going any further than that," McCartney told TMR's reporter Amanda Palmer in an exclusive interview in Sheffield, England, Thursday.

McCartney did shed some light on his professional plans, and it looks like there will be another chance to see Sir Paul live in concert.

TMR: Is this the last tour? Or will we see you out on the road again?

MCCARTNEY: A lot of people have asked that. I think it's because, you know, when you get to my venerable age people think "Ooooh, this is probably like the last time," and also 'cause we're doing a lot of Beatles songs it's like "Ooooh, he's summing up his career."

I didn't think I was doing that at all -- I suppose I am in some ways -- but it's not intended certainly to be my last tour. You know, as far as I'm concerned, I'm planning the next one now. A lot of songs we left out of this one that we've been rehearsing trying to get in, but it's hard to know on this show what to take out because we've got it pretty suss now, we kind of know how it goes now. So I think we'll just save them for the next one.

So I certainly, this is just the beginning for me. I'm mad, you know, I don't think of retiring at all. And the thing is, it's been such a huge success, and the band is so cool, that's it's like, "Well, why would you fold Led Zeppelin?" You know it's a really good band. It's a great band to play with. They're great musicians. I enjoy just listening to them.

And it did hit me after the first American three months -- which was all we were supposed to be doing -- I just thought "Well, I can't just go home and say goodbye to this band. We'll go and have three months off, have a summer, get married and have some real quality time, but then we've got to get back." You know, because there's no sense, you can't fold this band. So, yeah, this isn't the last tour. I can pretty much guarantee you that.

Groeten van Billy

donderdag 19 juni 2003 @ 10:41:10 #99
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_11213659
Nu is 'good morning good morning' (in de eerste uitvoering ('version'), te vinden op Anthology 2) zeker 1 van mijn favoriete Beatles-tracks.

Wat ik me afvraag, is of Ringo dubbele bassdrums gebruikte? Ik meen het namelijk te horen aan het begin en aan het eind van het nummer.

pi_11214409
Ringo - Metal ?

Neuuuu...denk eerder dat je paul op de bas hoort...denk ik

donderdag 19 juni 2003 @ 11:20:48 #101
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_11214479
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 11:17 schreef billythemountain het volgende:
Ringo - Metal ?

Neuuuu...denk eerder dat je paul op de bas hoort...denk ik

Mja, het lijkt heel sterk op de bassdrum. Zal wel even een stukje online zetten wat ik bedoel (net of niemand dat nummer heeft, maar goed ).
pi_11239072
Ik heb zonet ook het laatste deel van de Anthology bekeken! Echt geweldig mooi hoor! Geweldig geluid ook! Wat is het toch eigenlijk een zootje creatieve mensen.
  Redactie Frontpage maandag 7 juli 2003 @ 12:24:49 #103
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11615762
Jane wil graag Ringo feliciteren met zijn 63e verjaardag
pi_11618521
Album top 5 Beatles:

1. The White Album
2. Revolver
3. Rubber Soul
4. Abbey Road
5. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 12 juli 2003 @ 20:53:23 #105
1986 Jane
pi_11732667
Vanavond om 23.50 op Nederland 1:

Backbeat

Over de Beatles in Hamburg voor het grote succes, maar vooral over Stu Sutcliff en zijn vriendschap met John Lennon. Kijken (of opnemen) als je hem niet kent, want het is een goeie film.

Redactie Frontpage zaterdag 12 juli 2003 @ 23:25:18 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11735373
Oe, leuke film. Zelfs ik als Beatle-n00b vermaakte me goed.
  maandag 14 juli 2003 @ 15:40:14 #107
2889 Zander
He's gone
pi_11764439
Nog meer 'schokkend' Beatles-nieuws:
quote:
McCartney's Yesterday had a nudge from Nat

MUSIC experts say Sir Paul McCartney subconsciously borrowed the melody of his classic ballad Yesterday from a Nat King Cole record. The origins of Yesterday, which has been recorded by more than 2,000 artists and played on the radio more than 6m times, has always been a mystery, not least to McCartney himself.

He woke up in his flat in London in May 1965 with the song in his head. He realised that he might have borrowed the arrangement from another song and asked friends if they could suggest any similar tunes. They convinced him it was his and that it had come to him in a dream.

Now musicologists have identified echoes of Answer Me, the 1953 UK hit for both Frankie Laine and David Whitfield, which was later covered by Cole.

They say the melodies, the rhythmic phrasing, the musical cadences and even the words strongly resemble each other.

The experts believe that McCartney, aged 11, heard Cole';s version and retained it in his subconscious until he came to write the music for Yesterday 11 years later.

The lyrics were written later on a drive from Lisbon to the Algarve with his then girlfriend, Jane Asher, the actress.

They include: 'Yesterday, all my troubles seemed so far away, now it looks as though they're here to stay'

Answer Me has the lines: 'Yesterday I believed that love was here to stay, won't you tell me where I've gone astray.

The similarity was spotted by Spencer Leigh, a pop historian who has interviewed McCartney on a programme that he presents on Radio Merseyside.

Leigh explored the links between the songs for a book about the Beatles called The Walrus was Ringo.

He said: 'McCartney was working with this medley in his head which he realised was a cracking tune. He was playing it to people saying, 'Don't you recognise this?' I wonder what might have happened if somebody had said 'Isn't it like Answer Me?' He might have forgotten Yesterday and we would have lost one of the world's great songs.

Leigh's co-author, Alan Clayson, who has written separate biographies of the Beatles, said:'It is not plagiarism. He was worried that he had subconsciously lifted it.'

Dominic Pedler, who deconstructs songs to show how musicians came to write them, supports the Answer Me theory in his forthcoming book, The Songwriting Secrets of the Beatles. 'There are some uncanny similarities: the overlap of lyrics, the multiple rhyming emphasis on words ending with 'ay', the similar scan of the songs' he said.

'McCartney didn't hijack the song, but he must have been inspired by it'

None of the other Beatles played during the song and would leave McCartney to perform it alone on stage. Released as a single in America it immediately went to No 1.

Hunter Davies, the Beatles' official biographer, said: 'Paul will remember Answer Me. It was a popular ballad before rock n' roll came along. I have never thought it was similar to Yesterday, but I can vaguely see it now.'

However, Geoff Baker, McCartney's spokesman, said: 'To me the two songs are about as similar as Get Back and God Save the Queen'

pi_11785807
Zo, eerste reactie hier. Ik ben een grote Beatlesfan, volgens mijn vrouw een ziekte, en vind dit een top-topic!
Jane, volgens mij ben jij een nog grotere goeroe dan ik! Ik moet snel die boeken van Lewinsohn kopen!

Dan ff mijn top 5je;
- Abbey Road
- White Album
- Revolver/Sgt. Pepper
- Beatles for Sale
- Anthology 2 (vooral de 2e CD)

Tot lezens!
Cas

There's nothing you can do that can't be done
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:32:19 #109
1986 Jane
pi_11786308
Welkom Cas
  dinsdag 15 juli 2003 @ 16:48:40 #110
57719 Zapje
Who are you
pi_11789481
The Beatles is een tijdloze topband, en erg belangrijk geweest voor de rest van de muziekgeschiedenis, net als The Who en The Stones

*zapje - all time Who fan -

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:01:11 #111
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11793212
Vandaag Sgt. Pepper ook gekocht.

In een mooi hoesje.

dinsdag 15 juli 2003 @ 20:06:19 #112
2889 Zander
He's gone
pi_11793329
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:01 schreef Seborik het volgende:
Vandaag Sgt. Pepper ook gekocht.

In een mooi hoesje.

Ja, da's zo'n beetje de enige Beatles-cd die in een fatsoenlijke verpakking zit. Hoewel, ik geloof dat er ook nog zo'n '30th anniversary edition' van de White Album is. De packaging van alle andere reguliere Beatles-cds is volgens mij door het Kruitvat gedaan, of zo..

[/stokpaardje]

dinsdag 15 juli 2003 @ 21:12:08 #113
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11794761
Hehe.

Er zit zelfs een mooi boekje bij met alle songteksten in tegenstelling tot het boekje bij Magical Mystery Tour.

dinsdag 15 juli 2003 @ 23:58:09 #114
1986 Jane
pi_11798802
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:06 schreef Zander het volgende:
De packaging van alle andere reguliere Beatles-cds is volgens mij door het Kruitvat gedaan, of zo..
Kom kom, het kan altijd erger....

* Denkt aan de McCartney collection op cd....

pi_11802457
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:58 schreef Jane het volgende:
Kom kom, het kan altijd erger....

* Denkt aan de McCartney collection op cd....

Daar kon je toch "gewoon" het eerste velletje vanaf scheuren?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_11803063
En dan ziet het er weer perfect uit idd! Overigens, die Lennon ceedees zijn ook mooi verpakt!

Mind games.....zucht.....wat is ie mooi he?

pi_11810708
Ik hoop dat ze de CD's nog eens opnieuw uitbrengen met een mooie remaster! Ik weet, niet origineel meer dan maar ik ben echt zeeeer enthousiast over de DVD mix. Revolution is zo gaaf en ook de andere nummers zijn zeer mooi gemixed in 5.1.
Helaas is mijn DVD kaduuk.....
  vrijdag 18 juli 2003 @ 22:54:58 #118
57719 Zapje
Who are you
pi_11869673
Ik vond net in m'n software-verzameling een cd met daarop 24 cd's van The Beatles ( jawel, 26 stuks op 1 cd ) inclusief alle songteksten en alle covers van de cd's.....ongeveer 5 jaar geleden van een kennis gekregen...........
  zondag 20 juli 2003 @ 04:14:20 #119
44596 agnestor
sok mij kok
pi_11887293
wat zou ik een moord doen als john lennon hier naast me kwam zitten en op de piano voor mij `cry baby cry` zou spelen en zingen...
.....::[b]Cry baby cry, Make your mother sigh, She's old enough to know better, So cry baby cry![/b]::.... [i]Written by: John Lennon and Paul McCartney - © 1968[/i]
pi_11887713
quote:
Op zondag 20 juli 2003 04:14 schreef agnestor het volgende:
wat zou ik een moord doen als john lennon hier naast me kwam zitten en op de piano voor mij `cry baby cry` zou spelen en zingen...
Je gaat toch niet proberen om Lennon weer te vermoorden? Da's helaas al gebeurd.

Ik vond trouwens nog een erg leuke column van Douglas Adams (schrijver) over de beatles. Ik heb alleen niet zoveel puf om het over te typen. Maar als je nog eens in de boekwinkel staat, zoek dan even naar 'The Salmon of Doubt'. Leuke tekst van een groot Beatle fan . MIsschien probeer ik hem nog wel eens te scannen of zo.

zondag 20 juli 2003 @ 19:19:52 #121
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11895924
Na een paar keer Sgt. Pepper gehoord te hebben, moet ik toch veel mensen gelijk geven bij het kiezen van A Day in The Life tot hun favoriete Beatles-nummer. Het weet ook met enige regelmaat een glimlach op mijn gezicht te toveren, misschien net zoals het stukje uit de krant waar John Lennon om moet lachen (zie het nummer voor een specificatie van deze uitspraak).

Enige minpuntje vind ik "Getting Better", niet echt een superslecht nummer, maar meer de constante associatie met koffiezetapparaten, scheerappareten en gloeilampen die het bij mij oproept. Jammerlijk verpest door een niet nader te noemen merk. Ook het nummer met Indiase invloeden vind ik iets minder, maar toch nog wel aardig, het zorgt wel voor een leuke afwisseling op het album.

De Sgt. Pepper intro en reprise voegen ook wel iets leuks toe, alleen kan ik het niet echt omschrijven.

Is er echt geen verband tussen dit album en het debuut van Pink Floyd gelet op Bike met de ganzen op het einde en het einde van A Day in The Life? Niet dat dat afbreuk zou doen aan een van de albums natuurlijk.

pi_11907429
Sgt. Pepper's is een redelijk overschatte plaat.

Sgt. Pepper's is cool, With a little help is okee, maar trekt me niet. Lucy in the sky is zwakjes, Getting Better, Fixing a Hole zijn niemendalletjes, She's leaving home is redelijk, Mr. Kite is top, Within you without you is één van George's zwakste composities ooit, When I'm 64 is een skip-nummer, Lovely Rita is bovengemiddeld, Good Morning is niet bijzonder, Sgt. Pepper's reprise is okee, A day in the life is top en tilt die plaat als geheel naar een hoger plan.

Revolver en met name The White Album zijn m.i. stukken beter.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 21 juli 2003 @ 12:52:53 #123
45914 DJ-Sebbo
Metalmod at 180 Bpm.
pi_11908900
Dat kan. Ik vind When I'm 64 juist erg leuk. En Lucy in The Sky with Diamonds ook, eigenlijk.
Official http://forum.fok.nl/listtopics.php/30 Seborik-fan DJ
pi_11910996
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:48 schreef methodmich het volgende:
Sgt. Pepper's is een redelijk overschatte plaat.

Sgt. Pepper's is cool, With a little help is okee, maar trekt me niet. Lucy in the sky is zwakjes, Getting Better, Fixing a Hole zijn niemendalletjes, She's leaving home is redelijk, Mr. Kite is top, Within you without you is één van George's zwakste composities ooit, When I'm 64 is een skip-nummer, Lovely Rita is bovengemiddeld, Good Morning is niet bijzonder, Sgt. Pepper's reprise is okee, A day in the life is top en tilt die plaat als geheel naar een hoger plan.

Sgt. Peppers is niet mijn favo plaat, maar 't bevat zeker geweldige nummers..
"With a little help" is gewoon een megasong, "Lucy in the Sky" en "She's leaving home" zijn ook alles behalve zwakjes!
't enige nummer waar ik niet zo weg van ben is "Within without you", maar verder een top-plaat.
pi_11914201
Ik vind Within You Without You een heerlijk nummer, je kan er heerlijk op wegdromen!
  maandag 21 juli 2003 @ 18:49:15 #126
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_11917584
Als de Beatles nog een jaartje langer bij elkaar hadden gebleven, en nog een album hadden gemaakt, hoe zou die album er uit zien en de songs daarop, zou het album net zo geniaal of rigoureus anders zijn als de vorige?
Wat voor stijl of karakter zou die plaat hebben?

Ben benieuwd naar de reacties....

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_11925268
Ik denk juist dat The Beatles op het goede moment gestopt zijn.Daardoor zorgden ze er uiteindelijk voor dat ze geen kut platen gingen maken.Hun muziek is tijdloos en zelfs nu nog nieuw en soms zelfs extravagant.

De nalatenschap is onuitputtelijk en je kunt eindeloos van ze genieten.Het lijkt me dan ook zinloos om te bedenken hoe het zou zijn als ze weer bij elkaar waren.

pi_11969515
Op 22 en 23 november (jaarbeurs Utrecht) is weer de bekende mega platen en cd beurs. Naast de verkoopstands zal er ook een Beatle tentoonstelling zijn.
website: http://www.mmmarc.com

onder persbericht

[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 24-07-2003 08:52]

pi_12169039
quote:
In het kader van de legende (van de dood van Paul) moet je eens een spiegeltje op de trommel op de voorkant van de elpee/CD zetten. Precies midden in met de spiegelzijde naar boven. Lees en huiver.....
Waar moet ik mn spiegel plaatsen ?
Mijn blonde honing
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:34:22 #130
1986 Jane
pi_12169534
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:06 schreef Keys het volgende:

[..]

Waar moet ik mn spiegel plaatsen ?

Ongeveer zo:

En dan dus bovenin de spiegel kijken. Je moet als het ware half naar de hoes en half in de spiegel kijken.
E.e.a. ook met een glimmend mes, btw, mocht je geen spiegeltje met een rechte kant hebben.

-edit-

Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)

spoiler:

Als je het goed doet staat er dus:
I ONE I X HE ^ DIE

*die ^ is dan een ruitvormig pijltje dat 'wijst' naar degene daarboven.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 01-08-2003 19:54]

vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:59:59 #131
1986 Jane
pi_12170065
Ook maar even het linkje naar de omgedraaide uitloopgroef van Sgt. Pepper uit het gesloten topic hier plaatsen.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:21 schreef dennislaan het volgende:
nou ik kan het er niet uithalen, maar goed ik zal um evengoed even uplaoden, het klinkt bijna hetzelfde als goedom gewoon koekilmeinisoekimeini ongeveer john is dead klinkt toch wel anders denk

http://home.quicknet.nl/qn/prive/dlaan/Beatles%20-%20A%20Day%20In%20The%20Life%20reverse.mp3

Zie: Beatles

Ik hoor nog steeds 'Fuck you like a superman'.

pi_12172085
quote:
Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)
Die bedoel ik inderdaad. Het pijltje wijst dus naar Paul en er staat "He Die". Er zo zijn er nog een aantal. Bijv op Abbey Road (allemaal even de hoes erbij pakken). We zien de Fab Four over een zebrapad lopen. Paul wijkt in vele opzichten af van de rest: geen baard, sigaret in zijn hand. En nog een paar dingen. Maar de grote clue zit hem in de auto die er op de achtergrond staat. Op het nummerbord staat (onderste regel "28 1F". Op afstand wordt dit makkelijk gelezen als "28 if". En Paul was 27 toen hij zogenaamd dood ging. Paul is bovendien overleden door een auto-ongeluk. En wat werd er ook alweer gezongen in "A Day In The Life"? "He blew his mind in a car...."

Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_12172212
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:37 schreef Tigertje het volgende:
Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.
Een practical joke van The Beatles zelf?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12172229
Dit is al net zo'n mysterie als het wel danwel niet leven van 2pac.
pi_12172330
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Mogelijk, ze waren er gek genoeg voor.

Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!

Voer de vrede...
Boxxy ain't trollin'
pi_12172747
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:47 schreef Tigertje het volgende:
Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!

Een King Crimson - Beatles link: het KC nummer "Happy Family" gaat over de split van The Beatles. Voor de liefhebber de tekst:

Happy family, one hand clap, four went by and
None come back.
Brother judas, ash and sack, swallowed aphrodisiac.
Rufus, silas, jonah too sang, "we'll blow our own
Canoes,"
Poked a finger in the zoo, punctured all the ballyhoo

Whipped the world and beat the clock, wound up
With their share of stock.
Silver rolls from golden rock, shaken by a knock,
Knock, knock.
Happy family, wave that grin, what goes round
Must surely spin;
Cheesecake, mousetrap, grip-pipe-thynne cried out,
"we're not rin tin tin."

Uncle rufus grew his nose, threw away his circus
Clothes
Cousin silas grew a beard, drew another flask of
Weird
Nasty jonah grew a wife, judas drew his pruning
Knife.
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back

Happy family, pale applause, each to his revolving
Doors.
Silas searching, rufus neat, jonah caustic, jude
So sweet.
Let their sergeant mirror spin if we lose the barbers
Win;
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:06:45 #137
1986 Jane
pi_12172824
Ik ken het hele 'Paul is dead' verhaal natuurlijk goed. Sterker nog: Ik heb er een heel boek over. En al geloof ik er geen zak van dat het zo is, ik vind het wel grappig en het is natuurlijk altijd goed voor de legendevorming.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:

Nou ja, dat geloof ik eigenlijk ook niet. Natuurlijk zitten er erg veel (subtiele) grapjes en hints naar zaken in hun muziek, maar dat ze nou zo'n heel verhaal in scene hebben gezet, dat denk ik niet.

Alhoewel... van de week luisterde ik toevallig weer eens naar 'Glass Onion' en daar zit natuurlijk wel die beroemde zin in 'Here's another clue for you all, the walrus was Paul'. Een beroemde PID-clue. En toen dacht ik toch weer 'wat zou dat dan betekenen als het geen PID-clue is?', aangezien het verhaal dat Macca dood zou zijn pas ontstond met de release van Abbey Road.

Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.

pi_12172991
quote:
Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.
Tsja, dat zei hij (Lennon dus) wel altijd.
The Alan Parsons Project kwam jaren later trouwens met een instrumentaal nummer dat heette: "Where's the Walrus". En Alan Parsons heeft jaren met de Beatles en met Macca samengewerkt....
en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan...
Voer de vrede...
Boxxy ain't trollin'
pi_12193865
vanmorgen radio2 geluisterd naar het steenen tijdperk. Het ging over de Paul is dead clues. Hij is nog te beluisteren op :

http://www.steenentijdperk.nl/beatles/

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:05:11 #140
1986 Jane
pi_12300576
Hier ook maar ff een linkje naar het Truth topic (om het wat makkelijker terug te vinden :

Paul McCartney dood?

Zou het de hitte zijn waardoor iedereen weer geïnteresseerd is in dit 'mysterie'?

vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:19:50 #141
1986 Jane
pi_12304966
Ok, ik ben vrij en het is heet buiten, dus ik heb me maar aan een nutteloos karweitje gezet, namelijk alle 'Paul Is Dead'-clues die ik (uit mijn hoofd) weet op een rijtje zetten. Natuurlijk zijn daar al websites vol over geschreven, maar veel daarvan zijn niet volledig, of er worden bijvoorbeeld aanwijzingen genoemd die op 'Revolver' zouden staan. Maar aangezien Paul volgens de meeste theorieën wordt verondersteld te zijn overleden op 11 september of de vroege ochtend van 12 september 1966 en Revolver al werd uitgebracht op 5 augustus, kunnen daar geen aanwijzingen op staan.

In het kort, voor degenen voor wie dit verhaal nieuw is (kan me bijna niet voorstellen, maar goed):
Op een zondagmiddag in 1969 (na de release van Abbey Road) belde een student genaamd Tom naar een radiostation in Detroit met het verhaal dat Paul McCartney dood zou zijn, dat het nieuws in de doofpot zou zijn gestopt, maar dat er op LP-hoezen en in nummers aanwijzingen zouden zijn te vinden. Het verhaal zoals het ontstond is dat McCartney in september 1966 een auto-ongeluk zou hebben gehad met zijn Austin Martin waarbij hij onthoofd werd. Volgens Amerikanen zou het ongeluk trouwens op 9 november hebben plaatsgevonden, vanwege hun afwijkende datumnotitie (eerst maand, dan dag), maar omdat de Beatles Brits zijn houd ik het maar op 11 september. Bovendien zou dat kloppen met de referenties aan een dinsdag-op-woensdagnacht waarin het ongeluk zou hebben plaatsgevonden. McCartney's plaats zou na het ongeluk ingenomen zijn door de winnaar van een lookalike wedstrijd, genaamd William Campbell.

• De hoes van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band stelt een begrafenis-scene voor, waarbij de aanwezigen zich hebben opgesteld rond een graf. Op het graf staan gele bloemen in de vorm van een basgitaar, óf zelfs de vorm van de letter P. Paul is de enige die recht op de foto staat en recht de camera in kijkt.
  • Op de hoes heeft Paul een hand boven zijn hoofd, hetgeen in sommige culturen een symbool van de dood is. Achter die hand gaat de foto van Stephen Crane schuil, een schrijver die in 1900 overleed op 28-jarige leeftijd. Ook heel jong dus en bovendien komt dit mooi overeen met die '28 if' later op Abbey Road, al is dat dan wel weer heel erg toevallig.
  • De pop aan de rechterkant van de hoes heeft een autootje met een rood interieur in haar hand, welke de witte Austin Martin van McCartney moet voorstellen, die na het ongeluk onder het bloed zat. Ook zit de pop op schoot bij een figuur met met bloed besmeurde bestuurdershandschoenen aan.
  • Als je een spiegeltje dwars over de basedrum zet, kun je I ONE I X HE ^ DIE lezen, waarbij het pijltje naar Paul wijst. Bovendien kun je hier de datum 11 september in lezen (de 9 in Romeinse cijfers). Amerikanen lezen hier echter 9 november.
  • Op de binnenhoes zit Paul ook als enige recht voor de camera en bovendien in lotushouding, wat ook iets met de dood te maken zou hebben. Op zijn mouw heeft hij een badge met de letters 'OPD', wat zou staan voor 'Officially Pronounced Dead'. Cynici zeggen echter dat dit staat voor 'Ontario Police Department', hetgeen volgens anderen weer niet schijnt te bestaan. Wie zal het zeggen?
  • Op de achterhoes staat Paul met zijn rug naar de camera. Het teken dat hij er niet meer bij is.
  • George wijst met zijn duim naar een regel uit de tevens op de achterhoes afgedrukte songteksten. De regel waar hij naar wijst is 'Wednesday morning at nine o'clock' uit She's Leaving Home, wat het moment zou zijn geweest dat Paul officieel dood verklaard zou zijn (of van het ongeluk zelf, de verklaringen lopen uiteen).
  • De 'Billy Shears' uit With A Little Help From My Friends zou een referentie zijn aan William (Billy) Campbell. Bovendien zou het hele nummer erover gaan dat het William wel zou lukken om voor Paul door te gaan, met de hulp van de andere 3.
  • In Good Morning Good Morning zit de zin 'Nothing to do to save his life', een referentie aan de dood van Paul.
  • In A Day In The Life wordt ook gerefereerd aan het ongeluk: 'He blew his mind out in a car. He didn't notice that the lights had changed. A crowd of people stood and stared. They'd seen his face before, nobody was really sure if he was from the House of Lords'. M.a.w.: mensen hadden het ongeluk wel gezien, maar hadden niet door dat het de beroemde Beatle was.
  • In 'Lovely Rita': 'Took her home, I nearly made it'. Hij was bijna thuis toen hij het ongeluk kreeg. Bovendien zou 'Rita' bij hem in de auto gezeten hebben.
  • In de uitloopgroef van de LP zou ook wat te horen zijn, vooruit dan wel achteruit gedraaid. Ik hoor echter alleen maar 'Fuck you like a superstar'.
  • Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce' had, wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
  • Op de hoes van de EP/LP Magical Mystery Tour staat het woord 'Beatles' geschreven in sterren. Hieruit zou een telefoonnummer te lezen zijn, maar de experts zijn het er niet over eens of je de hoes dan in spiegelbeeld zou moeten lezen, op zijn kop houden of alle grote sterren met lijntjes aan elkaar moet verbinden. Anyway, als je dat nummer belde, zou je een aanwijzing krijgen omtrent Paul's dood.
  • In het bij de EP behorende boekje staat een foto van Paul als officier achter een bureau, met daarop een bordje 'I WAS'.
  • Op de foto uit het boekje (en ook in het boekje van de cd!) van de scene waarin ze 'I am the walrus' zingen, staat Paul op blote voeten (symbool van de dood) en zie je zijn schoenen bij het drumstel staan. Die schoenen lijken besmeurd te zijn met een rode substantie. Bloed?
  • In de scene uit de film waar ze 'Your mother should know' zingen, en ook op de foto's, heeft Paul als enige Beatle een zwarte bloem op zijn jasje. Bij de anderen is die bloem rood.
  • Op de tekening uit het boekje bij de EP behorende bij 'Fool on the hill' is de laatste L doorgetrokken, zodat het Paul's hoofd als het ware splijt.
  • Ook in het boekje staat een foto van John bij het vertrekpunt van de bus, met een bord waarop staat "The best way to go is by M&D Co." M&D Co. zou een uitvaartcentrum zijn, maar dat is nooit bewezen. Ook staat er op het bord wel een vertrektijd geschreven, maar geen aankomsttijd. Het bewijs dat McCartney nooit op zijn plaats van bestemming was aangekomen.
  • 'Stupid bloody tuesday', 'I'm crying' en 'Waiting for the van to come' in de tekst van 'I am the walrus zouden allemaal verwijzingen zijn naar Paul's dood. 'The eggman' zou verwijzen naar Humpty Dumpty en daarmee naar Paul's hoofdwonden. Bovendien hoor je in het gemompel aan het eind van het nummer dingen als 'Oh, untimely death' en 'Is he dead?'.
  • In het stukje in de film van 'I am the walrus' zie je politieagenten en artsen. Een verwijzing naar de personen die Paul's leven nog probeerden te redden.
  • De walrus op de hoes is de enige zwarte (= dode) figuur. Bovendien zou een zwarte walrus een symbool van de dood zijn. En Lennon zingt dan wel 'I am the walrus', maar later zou hij in 'Glass onion' op The White Album toegeven dat het eigenlijk Paul was ('Here's another clue for you all, the walrus was Paul').
  • In 'Glass onion' wordt ook gezongen over een 'dove tail joint', wat volgens sommigen een term is uit het timmervak waarmee de verbinding tussen de zijkanten van een doodskist wordt bedoeld.
  • Als je het gemompel aan het einde van 'I'm so tired' op The White Album achterstevoren draait hoor je 'Paul's a dead man, miss him, miss him, miss him'.
  • De 'broken wings' en 'sunken eyes' uit 'Blackbird' zouden verwijzingen zijn naar Paul's verwondingen en dood.
  • In 'Don't pass me by' zingt Ringo dat hij op iemand zit te wachten, die maar niet komt. Paul? Bovendien zingt hij 'You were in a car crash, and you lost your hair'. Een duidelijke verwijzing naar Paul's hoofdletsel.
  • Op de bij The White Album behorende poster staan een aantal vreemde foto's van Paul. Eén waar hij als het ware achterna gezeten lijkt te worden door de armen van een skelet, één waar hij ongeschoren in een bad ligt (als een lijk waarvan de baardgroei na de dood nog doorgaat) en één met een bril en een snor, wat in werkelijkheid een foto van William Campbell zou zijn voordat hij Paul's plaats innam.
  • Vlak voordat 'Revolution #9' begint hoor je Paul zingen 'Can you take me back where I came from, can you take me back?'. Als het ware een dode Paul die terug wil komen.
  • Aan het begin van 'Revolution #9' hoor je herhaaldelijk 'Number 9, number 9'. Als je dit achterstevoren draait hoor je 'Turn me on, dead man'.
  • De collage van geluiden in 'Revolution #9' zit (voor- en achteruit afgespeeld ) vol met geluiden van het vermeende ongeluk, o.a. de passage "he hit a pole. We better get him to see a surgeon. So anyhow he went to a dentist instead. The gave him a pair of teeth that weren't any good at all. So my wings are broken and so is my hair."
  • De hoesfoto van Abbey Road zou een begrafenis optocht zijn: John is de priester, Ringo de begrafenisondernemer, Paul het lijk (wederom op blote voeten) en George degene (in 'werkkleding') die het graf weer komt dichtgooien.
  • Paul heeft een sigaret in zijn rechterhand, terwijl de hele wereld weet dat hij linkshandig is.
  • Paul loopt uit de pas bij de andere Beatles.
  • Op het nummerbord van de witte volkswagen aan de linkerkant van de straat staat '28 IF', duidend op de leeftijd die McCartney op dat moment zo hebben als hij niet gestorven was. Tenminste... in oosterse landen, waar de 9 maanden tijdens de zwangerschap worden meegeteld bij de leeftijd. Ook zouden de letters 'LMW' staan voor 'Linda McCartney Weeps', wat wel gek zou zijn, aangezien Linda de 'echte' Paul niet gekend zou hebben en op dat moment getrouwd zou zijn met William.
  • Het zwarte busje aan de rechterkant van de weg zou een verwijzing zijn naar de politieauto's die destijds op het ongeluk afkwamen.
  • Op de achterkant van de hoes zie je 'Beatles' in tegels op een muur met een scheur door de S. De Beatles zijn niet meer 'gaaf'. Ook staan er een aantal puntjes voor de tegels, die als je ze verbindt het cijfer 3 vormen. 3 Beatles. Bovendien zie je aan de rechterkant van de tegels een schaduw die op een doodshoofd lijkt. En last but nog least zou je in de elleboog van de voorbijlopende vrouw het profiel van McCartney kunnen zien.
  • In 'Come Together' zingt John 'One and one and one is three' een aanwijzing dat er nog maar 3 Beatles zijn.
  • Op de hoes van 'Let It Be' heeft de foto van Paul als enige een rode achtergrond.
  • 'The long and winding road' zou wederom een verwijzing zijn naar Paul's laatste autorit.
  • Het feit dat de verloving tussen Paul en Jane Asher niet lang na het bewuste ongeluk verbroken werd zou een aanwijzing zijn. Jane zat in het complot om de zaak in de doofpot te stoppen en heeft daarom nog een tijdje gedaan alsof.
  • Iemand heeft ooit een stemanalyse uitgevoerd op 'Yesterday' en 'Hey Jude'. Een stem schijnt nooit te veranderen, maar toch lieten de grafieken van 'Yesterday' (de echte Paul) en 'Hey Jude' (William) grote verschillen zien.
  • Ok, genoeg! Zoals gezegd is dit uit mijn hoofd dus niet compleet. Toen ik net echter iets wilde nazoeken vond ik wel een mooie site over het fenomeen, Turn Me On Dead Man, waar ook foto's en geluidsfragmenten op staan.

* Disclaimer :
    Voor de goede orde: Ik geloof dus zelf niet dat 'ie dood is, he. Vind het alleen maar een grappige toevoeging aan de hele Beatlesgeschiedenis.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-08-2003 17:13]

pi_12305140
    quote:
    Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce', wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
    Op de outtakes die op Anthology II staan hoor je Lennon overduidelijk ook 'Cranberry sauce' zeggen, maar goed, ik wil het mysterie natuurlijk niet verpesten..

Er was ook nog iets met dat Shakespeare-stuk dat aan het einde van 'I am the walrus' te horen is (ik geloof dat het uit King Lear komt), maar de details daarvan weet ik niet uit mijn hoofd.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:55:16 #143
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12311909
    Check deze site voor het bewijs dat Paul 'vervangen' is door iemand anders.

http://uberkinder.5u.com/paul/index.html

Toch wel vrij overtuigend dacht ik.

From 1901 to 2200
    pi_12312001
    Wat een werk Jane.

Haha, die site.

Onder de disclaimer:

quote:
    paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:01:08 #145
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312048
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 21:59 schreef Seborik het volgende:
    Wat een werk Jane.

Haha, die site.

Onder de disclaimer:
    [..]

En wat is je menig over die fotoos?
    From 1901 to 2200
    pi_12312059
    Ik geloof er geen fluit van.
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:05:06 #147
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312148
    Lees die site eens dan!

Of is lezen echt te moeilijk?

Alleen plaatjes kijken kan ook hoor.

From 1901 to 2200
    pi_12312175
    Doe maar lekker stoer.
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:07:24 #149
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312210
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 22:06 schreef Seborik het volgende:
    Doe maar lekker stoer.
    From 1901 to 2200
    pi_12312221
    Dat je niet hebt te flamen, of trollen.
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:11:01 #151
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312303
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 22:07 schreef Seborik het volgende:
    Dat je niet hebt te flamen, of trollen.
    Yeah right

Ik vind die site redelijk overtuigend en zolang jij die site niet leest vind ik het vrij dom dat je er een mening over hebt.

maar goed, jij bent mod dus jij bent de baas.

From 1901 to 2200
    pi_12312370
    Mijn mening staat los van mijn mod zijn.

Die foto's zeggen niets. Wanneer je die sgt. pepper foto's van de andere leden vergelijkt met andere foto's zul je ook verschillen ontdekken bij de andere Beatles.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:15:27 #153
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312424
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 22:13 schreef Seborik het volgende:
    Mijn mening staat los van mijn mod zijn.

Die foto's zeggen niets. Wanneer je die sgt. pepper foto's van de andere leden vergelijkt met andere foto's zul je ook verschillen ontdekken bij de andere Beatles.

Ik wil niet trollen en niet flamen.

Maar lees dan in ieder geval de uitleg die bij de fotoos staat.

From 1901 to 2200
    pi_12312447
    Ik heb het gelezen.
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:17:35 #155
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312479
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 22:16 schreef Seborik het volgende:
    Ik heb het gelezen.
    From 1901 to 2200
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:47:17 #156
    63439 Goodie2shoes
    G2S voor vrinden
    pi_12313101
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 19:19 schreef Seborik het volgende:
    Na een paar keer Sgt. Pepper gehoord te hebben, moet ik toch veel mensen gelijk geven bij het kiezen van A Day in The Life tot hun favoriete Beatles-nummer. Het weet ook met enige regelmaat een glimlach op mijn gezicht te toveren, misschien net zoals het stukje uit de krant waar John Lennon om moet lachen (zie het nummer voor een specificatie van deze uitspraak).

Enige minpuntje vind ik "Getting Better", niet echt een superslecht nummer, maar meer de constante associatie met koffiezetapparaten, scheerappareten en gloeilampen die het bij mij oproept. Jammerlijk verpest door een niet nader te noemen merk. Ook het nummer met Indiase invloeden vind ik iets minder, maar toch nog wel aardig, het zorgt wel voor een leuke afwisseling op het album.

De Sgt. Pepper intro en reprise voegen ook wel iets leuks toe, alleen kan ik het niet echt omschrijven.

Is er echt geen verband tussen dit album en het debuut van Pink Floyd gelet op Bike met de ganzen op het einde en het einde van A Day in The Life? Niet dat dat afbreuk zou doen aan een van de albums natuurlijk.

Het verband is "volgens mij" dat Syd barret en zijn jongens mensen met smaak zijn - ergo - beinvloed door de Beatles!

--

"In dreams begin responsibilties"
      zaterdag 9 augustus 2003 @ 10:58:56 #157
    1986 Jane
    pi_12318401
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 21:55 schreef Mardoek het volgende:
    Check deze site voor het bewijs dat Paul 'vervangen' is door iemand anders.

http://uberkinder.5u.com/paul/index.html

Toch wel vrij overtuigend dacht ik.

Mag ik je hartelijk bedanken voor de link? Ik heb zelden zo hard zitten lachen achter mijn pc op zaterdagochtend.
    Vol met hilarische quotes en ik heb nog niet eens alles gelezen!

After we have conclusively proven this first point, we will then raise the question "Have any other celebrities been replaced in this manner?"

You could put his head on her shoulders and it wouldn't really look all that odd.

And below we see some more unaltered photos from right after Faul joined the group.

He practically looks like Vincent Price!

Just look at how far that lip hangs down! No wonder they had to fix it, he looks like an ape.

Really, stop and think about it; find some solo pictures of him on the internet and see just how many of them you find where his lip's are slightly parted; maybe that's because, when he shuts them, this happens:

Is this not one of the weirdest looking faces you've ever seen? He looks like an alien! Oh, LOL!

Maareh... Mardoek, ik begrijp dus dat jij net als de mensen van die site dit verhaal echt gelooft? Mag ik dan serieus eens iets vragen over 1 klein, maar toch niet onbelangrijk aspect? Hoe hebben de samenzweerders het in godsnaam voor elkaar gekregen om iedereen die ervan weet nu al 37 jaar zijn/haar mond te laten houden? Vooral zijn familie! Met name zijn vader (overleden in de jaren 70) en zijn broer Mike, maar ook al die tantes, ooms, neven en nichten. Allemaal afgekocht? Lijkt me toch niet dat ze daarvoor allemaal zwichten. Wat hebben zij eraan om de leugen in stand te houden 'ten koste van' hun geliefde familielid? En waarom zou Mike dan een heel boek met anecdotes volschrijven dat voor zowat de helft gaat over iemand die zich uitgeeft voor zijn broer?
    Bovendien, als iedereen die ervan weet (en dat moeten dan nogal wat mensen zijn) geld krijgt om z'n mond te houden dan zou dat per jaar een hele hoop geld gaan kosten! Hoe is het mogelijk dat Macca dan nu nog zo'n fortuin bezit?

Ga maar na wie er sowieso van moeten weten of moeten hebben geweten (degenen die iig nog leven zijn vetgedrukt):
    Jim McCartney, Mike McCartney, ooms/tantes/neven/nichten, John Lennon, George Harrison, Ringo Starr, Brian Epstein, George Martin, Jane Asher, Peter Asher (producer bij Apple en broer van Jane), Mal Evans, Neil Aspinall, Patty Boyd (Harrison), Maureen Cox (Starkey), Cynthia Powell (Lennon), het politie-/ambulancepersoneel dat bij het ongeluk aanwezig was, vrienden/collega's (de Stones?), enz. enz...
    Wat zou dan in vredesnaam de reden zijn dat bijvoorbeeld Jane Asher na al die tijd haar mond nog houdt? Wat heeft zij nog met de hele Beatlesclan te schaften??

Nou ja, ik ga veel te diep in op iets dat ik niet geloof en alleen zie als een grappige mythe die de legendevorming van the Beatles alleen maar versterkt, maar zelfs al ga je twijfelen na alle 'bewijzen' die er zijn, dan moet het feit dat zoveel mensen ervan hebben moeten geweten je er toch wel van overtuigen dat het niet waar kán zijn? Een aantal van die mensen heeft na '66 nog wel een appeltje met Macca te schillen gehad. Wat zou dan makkelijker zijn geweest dan hem te ontmaskeren als nep-Paul?

Maar ik begrijp wel waarom dit zo'n hardnekkig verhaal is hoor en nogmaals, ik vind het dus ook wel leuk om erover te lezen. Het is gewoon zo dat veel van de clues alleen op McCartney kunnen slaan en bijvoorbeeld niet op de andere Beatles en het is ook zo dat Macca inderdaad vaak in een soort uitzonderingspositie werd afgebeeld en dergelijke. Met z'n rug naar de camera, een zwarte bloem op z'n pak, de enige met een rode achtergrond enz.

Tenslotte wil ik graag eindigen met een uitspraak van Tijn na het concert in het Gelredome:

quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 11:58 schreef Tijn het volgende:
    Uiteraard was dit niet Paul (die is in '66 al overleden immers) maar William Cambell. Niet dat dat erg was, want inmiddels heeft William al een langere muziekcarrière achter de rug dan Paul gehad heeft. Ook voor William tel ik graag 70 euro neer
    Deze laatste uitspraak die ik van die site afplukte slaat dan ook helemaal nergens op:

And this is "Faul", a mediocre imposter who's head is taller and who's eyes are closer together:

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 11:57]

pi_12318866
    Je vergeet nog dat William Campbell dan ook al voor de Beatles een leven gehad heeft en familie e.d. Dus er komen nog veel meer mensen en andere zaken bij.
      zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:45:33 #159
    1986 Jane
    pi_12318986
    Natuurlijk ben ik nog even verder gaan lezen op de site.

Ik ben nu bij de vocale vergelijkingen aanbeland en ik moet zeggen dat ik het toch jammer vind dat er een aantal duidelijke bullshit-dingen op staan, waar een Beatleskenner gelijk doorheen prikt. Zoals deze:

"Now, let's compare this to what is probably the very last recorded performance of Paul McCartney; "She's Leaving Home" on "Sgt. Peppers etc." The liner notes say it was recorded in '67, but after listening you will know it was actually 1966:"
    http://uberkinder.5u.com/paul/voc/vc3.html

Tja, omdat deze opname kennelijk niet past in hun complot-theorie, moet ik dus maar geloven dat She's Leaving Home een jaar eerder is opgenomen dan 17 maart 1967, de datum die Mark Lewisohn noemt in The Complete Beatles Recording Sessions? Beetje zwak. Of zit Lewisohn ook in het complot?!

quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2003 11:36 schreef Seborik het volgende:
    Je vergeet nog dat William Campbell dan ook al voor de Beatles een leven gehad heeft en familie e.d. Dus er komen nog veel meer mensen en andere zaken bij.
    Inderdaad Sebbo, dat heb ik dan nog helemaal buiten beschouwing gelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 14:11]

zaterdag 9 augustus 2003 @ 12:07:57 #160
    1986 Jane
    pi_12319256
    Wat me trouwens een beetje ergert (groot woord, maar goed) is dat ze één van McCartney's ontegenzeggelijke kwaliteiten, namelijk zijn diversiteit als zanger, hier aanwenden als 'bewijs' dat er een dubbelganger aan het werk is. Ze leggen op die site bijvoorbeeld niet ff 'I'm Down' en 'Yesterday' (allebei gezongen door de 'echte' Paul) naast elkaar. Toch ook een wereld van verschil in vocalen.
    pi_12319298
    Nou ja, dat is toch vaak zo. Dingen die niet kloppen worden maar weggemoffeld. Wanneer je er genoeg pompeuze en semi-wetenschappelijke bewijzen en stellingen tegenaan gooit, of een theorie die niet klopt, maar wel valide klinkt, kom je al een heel eind met zo'n site.
      zaterdag 9 augustus 2003 @ 12:19:09 #162
    1986 Jane
    pi_12319420
    OH LOL! Er zitten zelfs aanwijzingen in Free As A Bird en Real Love, lees ik nu!

-edit-

En dom, dom, dom, ze halen How Do You Sleep erbij:

quote:
    "How Do You Sleep?" - John Lennon comes clean:

"Those freaks was right when they said you was dead"

Ja, een belediging richting McCartney natuurlijk, maar nog een grotere belediging richting degenen die het verhaal geloven. Dat zijn volgens Lennon namelijk 'freaks', maar daar lezen ze voor het gemak maar overheen!

- nog een edit -

Je moet voor de gein dit ook eens lezen. Geweldig gewoon!
    http://digilander.libero.it/p_truth/index.html

- "We hadn't had news about who it was that had killed Paul and John was sure that his murder had been commissioned by the Rolling Stones as they were well-known as delinquents. "

Zie je, toch weer de schuld van die stomme Stones!

- "After the Beatles' broke up, John went to America to find Paul's killers.
    During the second half of 1967 he had discovered they were members of the KKK.
    After years of personal investigation John was getting close, very close to the truth."

Woorden schieten tekort!

- "Yoko Ono is a spy of the foreign office. She was part of John Lennon's assassination. "

Nou, hier zit wat in natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 12:46]

pi_12320745
    Hahaha.. ik heb ook smakelijk gelachen om die site. Eigenlijk is het geweldig dat er mensen zijn die die hele 'Paul is dead'-hoax na 30 jaar nog steeds serieus nemen.

Reality check: hoe groot schat je de kans in dat Paul daadwerkelijk vervangen is door iemand die

a) bijna hetzelfde uiterlijk heeft
    b) bijna dezelfde stem heeft en goed kon zingen
    c) ook linkshandig is en bas, gitaar en piano kon spelen
    d) ook geweldige nummers kon schrijven.

0,0 % dus. Ik vind het 'bewijsmateriaal' dan ook totaal niet overtuigend en inderdaad zijn sommige "feiten" totaal onjuist. Vermakelijk is het wel, maar als je dit echt serieus neemt..

pi_12322036
    In de zaterdag-bijlage van het Leidsch Dagblad staat vandaag een paginagroot artikel over Het Ultieme Naslagwerk over de Beatles. Deel 1 wordt op 22 en 23 november tijdens de Beatles-tentoonstelling in de Jaarbeurs worden gepresenteerd.

Het artikel staat niet online en ik ben te lui om het in te scannen.

Site van één van de makers van het naslagwerk:
    http://users.pandora.be/samuel.coomans/

I intend to live forever, or die trying.
      zaterdag 9 augustus 2003 @ 16:18:07 #165
    1986 Jane
    pi_12322567
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2003 15:45 schreef dwerg het volgende:
    In de zaterdag-bijlage van het Leidsch Dagblad staat vandaag een paginagroot artikel over Het Ultieme Naslagwerk over de Beatles.
    Ik zie de naam Azing Moltmaker staan en word ik persoonlijk al niet zo blij. Is in het verleden betrokken geweest bij een paar bedenkelijke zaken op Beatlegebied.

Daarbij is het ultieme Beatles naslagwerk natuurlijk al geschreven, in de vorm van de boeken van Mark Lewisohn.

Maar goed, dit gaat over alle single-releases + hoesjes, al ik het goed begrijp. Vind ik zelf niet zo interessant, maar misschien anderen wel.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:59:02 #166
    63439 Goodie2shoes
    G2S voor vrinden
    pi_12325793
    Hele aardige site... Wat een werk voor zo'n overduidelijke onzin theorie!

Maar heb je ook dat deuntje gedownload ( uberkinder -Badwrongfalsepaul ) . Heb ik erg van genoten... Overduidelijk een zolderkamer-artiest met talent... Aanrader!

--

"In dreams begin responsibilties"
      woensdag 20 augustus 2003 @ 20:41:50 #167
    1986 Jane
    pi_12585981
    Trouwens, gisteren stond het al in de Spits, maar hier ook maar ff:
    quote:
    Beatles photo 'draws thousands'

The photo is among 400 unpublished shots of the group
    A rare photograph of The Beatles on sale in an internet auction has attracted huge interest from bidders, auctioneers have said.
    The 1965 picture, which lay undiscovered for more than 30 years, has reached £6,900 in bids and the auction website attracted more than 30,000 visitors during its first few hours online, organisers said.

It is part of a collection taken by Hungarian photojournalist Michael Peto, who gained intimate access to the band on the set of their feature film Help!

The auction is being overseen by staff at the University of Dundee - where the photo lay undiscovered until the end of last year.

It was among a collection of more than 400 unpublished Beatles pictures, part of an archive of 130,000 stills bequeathed to the university by Peto's stepson, a former student.

The photograph was apparently taken on 12 June 1965 - the day it was announced The Beatles would be honoured with MBEs.

The auction will not close until 26 September. Proceeds will go to the Institute for Cardiovascular Research (TICR) appeal at the university's medical school.
    [sub]Bron

En op deze site is het volgende te lezen:
    quote:
    The highest bidder will get a framed photograph of the four Beatles together as they completed filming - from an orginal negative from the Peto Collection.

Valued at £5,000, the photograph has so far attracted a bid of £3,100. The auction closes at 12pm, 26 September 2003."

Nu ben ik natuurlijk een enorme Beatlesliefhebber en het is natuurlijk voor een goed doel, maar is dat wat heel veel voor een afdrukje van een foto? Zo bijzonder is 'ie nu ook weer niet, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-08-2003 20:48]

pi_12808027
    Tot mijn grote spijt kom ik nu pas dit forum tegen (SCHANDE!) maar ik wil als Beatlefan ook graag het een an ander kwijt.
    Ik ben zojuist teruggekeerd uit Liverpool, alwaar de jaarlijkse Beatleweek werd gehouden. Iedere Beatlefan moet minstens een keer in zijn/haar leven naar Liverpool. Penny Lane, Strawberry Fields, Manlove avenue, The Cavern om maar wat te noemen. Ook ontmoet je er prominenten zoals George Martin, Klaus Voorman, Pete Best, Alan Williams (de 1e manager) Cynthia Lennon-Powell. Duizenden fans vanuit de hele wereld, en honderden coverbands. Voor de echte liefhebber is het smullen geblazen. Voor mij aanleiding om volgend jaar (voor de vijfde keer) weer te gaan. Liverpool is een toffe stad, met mensen die trots zijn op hun helden van weleer. Samen met de plaatselijke voetbalclub zijn de Beatles the all time heroes. Iedereen, van jong tot oud, is nog steeds trots op 'the four lads'.
    Maar wat de Beatles betreft, ze zijn al die jaren trendsetter geweest. Vergelijk het maar eens met materiaal van bands uit dezelfde periode. De Beatles waren altijd een paar stappen voor. Toen Brian Wilson voor het eerst sgt Pepper hoorde, is hij meteen de komende jaren in bed gebleven.....
    En ook nu blijven de meeste liedjes hun kracht behouden. Ook na hun breuk hebben ze op sologebied nog heel veel moois gemaakt.
    En natuurlijk, ze hebben ook wel eens wat mindere platen uitgebracht, ik wil ze ook niet meteen heilig verklaren, maar het meeste blijft toch gewoon top.
    Kortom, voor mij zijn de beatles nog steeds 'a way of life'
    FabFaux@hotmail.com
    pi_12879619
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 20:18 schreef zoom het volgende:
    Momenteel wordt de laaste hand gelegd aan Concert for George die binnenkort op dvd en cd uitkomt .
    Inmiddels is bekend dat de cd en dvd in november uitkomt. De website is nu ook online. Vol met fotos ,wallpapers en een trailer.

http://www.concertforgeorge.com/

pi_12899247
    quote:
    Dat verband is voor zover ik weet nooit gelegd. Wel is er een verband tussen "Pet Sounds" van de Beach Boys en Sgt. Pepper. Beach Boys fans vinden Sgt. Pepper zelfs een copie van "Pet Sounds". Dat vind ik te ver gaan maar P. McCartney heeft wel aangegeven dat hij erg onder indruk was van dit album van de Beach Boys.
    Voer de vrede...
    Boxxy ain't trollin'
    pi_13203387
    De gitaar waarmee George Harrison op het dak van Apple Records in London speelde is verkocht voor 378.000 euro.

Damn.

dinsdag 16 september 2003 @ 16:15:07 #172
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_13211238
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 11:32 schreef Seborik het volgende:
    De gitaar waarmee George Harrison op het dak van Apple Records in London speelde is verkocht voor 378.000 euro.

Damn.

en terecht. George is cool
    De Narcis van Gabon
    pi_13216561
    Ik heb afgelopen dagen/weken die Beatles Anthology DVD set gezien. Erg gaaf zeg! Ik wist eigenlijk weinig over hun. Leuk dat er van vroeger nog zoveel beeldmateriaal is. Als je dat vergelijjkt met Pink Floyd bijv.

Raar vond ik dat het na paar jaar zomaar over was. Inene komen ze negatief in het nieuws, en krijg je van die gasten die Beatles-stuff gaan verbranden. En dan zie je daar LP's verbranden die nu 'goud' waard zijn. Maar vandaar dus ook zo weinig bootlegs. Ze gaven gewoon geen concerten meer

Ik wist ook niet dat ze gewoon gestopt zijn. Ik dacht dat ze door de dood van Lennon gestopt waren Leuke gasten in ieder geval die gewoon zichzelf bleven. Ringo is errug grappig mannetje. Paul en John ook wel trouwens. In ieder geval toppie zo'n DVD set!

Yesterday vind ik echt steengoed en erg gevoelig nummer

[Dit bericht is gewijzigd door Echoes op 16-09-2003 19:36]

pi_13216618
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 19:32 schreef Echoes het volgende:
    Maar vandaar dus ook zo weinig bootlegs.
    Weinig bootlegs? Volgens mij behoren de Beatles tot de artiesten waar juist de allermeeste bootlegs van te koop zijn, al zijn het vaker studio-outtakes dan live-concerten.
    pi_13216666
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2003 19:08 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Dat verband is voor zover ik weet nooit gelegd. Wel is er een verband tussen "Pet Sounds" van de Beach Boys en Sgt. Pepper. Beach Boys fans vinden Sgt. Pepper zelfs een copie van "Pet Sounds". Dat vind ik te ver gaan maar P. McCartney heeft wel aangegeven dat hij erg onder indruk was van dit album van de Beach Boys.

Ik weet niet of het al genoemd is.Maar Pink Floyd en Beatles zaten ten tijden van Piper at gates of dawn (1967) in dezelfde studio. Volgens mij hebben de Beatles zelfs nog gezegd dat ze veel verwachten van Pink Floyd toen ze het daar hoorden (zoiets)
    pi_13216706
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 19:34 schreef Zander het volgende:

[..]

Weinig bootlegs? Volgens mij behoren de Beatles tot de artiesten waar juist de allermeeste bootlegs van te koop zijn, al zijn het vaker studio-outtakes dan live-concerten.

live concerten bedoel ik ja
    pi_13219765
    quote:

[..]

nogal ja... ik begin sinds een week of 2 steeds meer "into" de Beatles te raken en ik heb gewoon al 15 verschillende takes van Strawberry Fields Forever ofzo Waaronder een heel erg goede take, waarin het tempo een stuk hoger is

jammer dat die cd's nog steeds zo belachelijk duur zijn.... wil ze wel graag origineel hebben, maar 20 euro voor een cd met muziek van 40 jaar oud

Nee.
      dinsdag 16 september 2003 @ 23:24:27 #178
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13225240
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 20:56 schreef PimD het volgende:

[..]

maar 20 euro voor een cd met muziek van 40 jaar oud

mwah oud, kijk muziek kent in principe geen leeftijdsgrens, en The Beatles is toch tijdloze muziek..........
    pi_13230842
    trouwens over dat paul is dead gedoe,
    is er niks tezien in clips van de beatles, zoals de clip van walrus enzo
    it's better to burn out than to fade away.
      woensdag 17 september 2003 @ 16:46:54 #180
    63772 RonB
    Yabadabado?
    pi_13239366
    wie-o-wie vind het net zoals ik ook zo'n zonde dat Strawberry Fields Forever uit twee delen bestaat wat je ook duidelijk hoort?? breng dan twee versies uit (op een album en als b-kant) of helemaal niks
    de snelle versie is in ieder geval vele malen beter. lekker tempo en goede muziek
    mooi!
    ... and the modern stone age family
    pi_13242354
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 23:24 schreef Zapje het volgende:

[..]

mwah oud, kijk muziek kent in principe geen leeftijdsgrens, en The Beatles is toch tijdloze muziek..........

ja ok, maar bijvoorbeeld Queen ofzo is toch ook behoorlijk tijdloos naar mijn mening - en daar van kun je wel cd's krijgen vanaf een euro of 10... Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

* PimD heeft zojuist zijn eerste 2 Beatles cd's mogen ontvangen (Abbey Road & Let It Be) - bedankt Ron nu de overige 17 nog :x

Nee.
    pi_13242439
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 16:46 schreef RonB het volgende:
    wie-o-wie vind het net zoals ik ook zo'n zonde dat Strawberry Fields Forever uit twee delen bestaat wat je ook duidelijk hoort??
    * PimD meldt zich
    Nee.
      woensdag 17 september 2003 @ 18:59:15 #183
    22975 mandark2000
    pi_13242837
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 18:40 schreef PimD het volgende:

[..]

ja ok, maar bijvoorbeeld Queen ofzo is toch ook behoorlijk tijdloos naar mijn mening - en daar van kun je wel cd's krijgen vanaf een euro of 10... Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

* PimD heeft zojuist zijn eerste 2 Beatles cd's mogen ontvangen (Abbey Road & Let It Be) - bedankt Ron nu de overige 17 nog :x

Idd idioot duur, maar de meeste Queen cd's waren ook jarenlang full price.
      woensdag 17 september 2003 @ 19:00:31 #184
    52590 MallePall
    De zuivelste verwenner...
    pi_13242875
    Ik draai nu een van de beste cd's van hun... St Peper Lonley Heart Club Band
    pi_13242884
    is er ooit na/naast de Beatles iets geweest wat zo groots is geweest in alles? Volgens mij niet heh..
      woensdag 17 september 2003 @ 19:53:41 #186
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13244341
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 19:00 schreef Echoes het volgende:
    is er ooit na/naast de Beatles iets geweest wat zo groots is geweest in alles? Volgens mij niet heh..
    In Nederland niet, maar als je bv. naar Amerika, Canada of Australie kijkt...........The Stones, The Who...............
    pi_13244687
    . Vanavond was Ringo in The Simpsons. .
      woensdag 17 september 2003 @ 22:56:59 #188
    1986 Jane
    pi_13250406
    quote:

[..]

Effe gecheckt: in BU Magazine zijn inmiddels 1034 Beatles bootlegs besproken. Toch wel aardig wat. Maar idd, niet veel live-concerten. De herrie gecombineerd met de pre-historische opnamentechniek maken het meeste live-materiaal ook minder interessant, imho.
    quote:
    Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

Ja, cd's zijn sowieso belachelijk duur, maar als je voor muziek dan toch de volle mep betaalt, dan maar voor de Beatles, denk ik dan. Je krijgt er tenslotte geen shit voor.
    Tip: Bij cdwow zijn ze iets minder duur.

Trouwens.... 17? Welke bedoel je dan/ben je van plan te gaan kopen? Er zijn 13 'gewone' albums (14 als je The White Album voor 2 rekent), 2 Past Masters cd's (met alle singles + b-kantjes) en 3 Anthology dubbel cd's. Die zou ik zo'n beetje tot het standaard materiaal rekenen. Oh, en die cd met de BBC-sessies natuurlijk!

pi_13257567
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 19:53 schreef Zapje het volgende:

[..]
    In Nederland niet, maar als je bv. naar Amerika, Canada of Australie kijkt...........The Stones, The Who...............

The Stones komen misschien in de buurt. Maar The Who toch echt niet hoor. Misschien komt Queen ook een klein beetje in de buurt.
      donderdag 18 september 2003 @ 11:01:30 #190
    63772 RonB
    Yabadabado?
    pi_13257760
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 19:00 schreef Echoes het volgende:
    ik denk dat Take That ook aardig in de buurt komt. kijk maar eens hoe fanatiek de fans telkens weer reageerden en daarnaast hadden ze ook aardig wat hits
    ik zou Queen best willen opnoemen (als Queen fan), maar ze halen het nooit bij de Beatles mbt de hysteria en grootheid. vind ik dan
    de Rolling Stones kunnen wel weer goed meedoen met de Beatles
    pi_13258253
    quote:

[..]

Ik heb een aantal jaren geleden een cd gekregen, waar alle cd's van The Beatles op staan, met hoesjes, songteksten en al............
    pi_13259013
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 10:54 schreef Echoes het volgende:

[..]

The Stones komen misschien in de buurt. Maar The Who toch echt niet hoor. Misschien komt Queen ook een klein beetje in de buurt.

The Who is de meest baanbrekende en vooraanstaande rock-band uit de jaren 60 en begin-jaren 70. Waar The Beatles de popmuziek veranderden, veranderde The Who de Rockmuziek. Tevens is The Who een van de weinige bands die platen maken en live optreden als twee totaal verschillende disciplines beschouwen en benaderen.
    The Who als live-band speelde (en speelt anno 2002 nog steeds) vooral in op het "onderbuik-gevoel". De muziek wordt gebracht met veel kracht en agressie, de wortels van de rock muziek. Het klinkt altijd overtuigend en vol emotie en zit vol improvisaties die ingegeven worden door het moment. Hoe voelt de band zich en hoe reageert het publiek.
    Het podium was de plek waar de band zich het beste thuisvoelde. De titel begin jaren 70 van "beste live rock ´n roll band ter wereld" was dan ook verdiend, en hebben ze altijd behouden. Zelfs tijdens de optredens in 2000 en 2002 speelde de band jongere artiesten met gemak van het podium.

uit geschiedenis van de muziek

pi_13267129
    Take That vergelijkend met het niveau van The Beatles?! Ik bedoel het ook op alle fronten heh! Ik denk dat die vergelijking niet opgaat. Zowieso speelde Take That zelf geen instrumenten toch?
    Ik denk toch niet dat The Who zoveel impact heeft gehad. Als ik aan een willekeurige voorbij ganger vraag welke nummers hij van The Who kent. En welke van The Beatles. Denk ik dat de meeste mensen er een hoop van The Beatles op kunnen noemen. En The Who een paar. (gemiddeld dan heh)
    Op het gebied van rock muziek zal The Who wel vernieuwend enzo zijn geweest. Maar zo groots en bekend als The Beatles kan ik toch niet voorstellen? Nogmaals, op alle fronten.
    pi_13267369
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 11:21 schreef Zapje het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaren geleden een cd gekregen, waar alle cd's van The Beatles op staan, met hoesjes, songteksten en al............

Als ik muziek echt goed vind heb ik er geen probleem mee om d'r voor te betalen. Ik heb helemaal geen cd-r's in mijn verzameling (op 150+ mijn Queen concerten na dan ) en dat wil ik graag zo houden.

[Dit bericht is gewijzigd door PimD op 18-09-2003 18:38]

Nee.
      donderdag 18 september 2003 @ 17:35:21 #195
    63772 RonB
    Yabadabado?
    pi_13268534
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 16:44 schreef Echoes het volgende:
    Take That vergelijkend met het niveau van The Beatles?! Ik bedoel het ook op alle fronten heh! Ik denk dat die vergelijking niet opgaat. Zowieso speelde Take That zelf geen instrumenten toch?
    ja dat klopt. Take That was niet echt muzikaal in tegenstelling tot de Beatles. Ik vergeleek ze dan ook meer op het gebied van de reacties van het publiek en de histeria er omheen. Ik geloof dat de Take That hype toen kon worden vergeleken met die van de Beatles (alhoewel het er bij TT concerten wat geordender aan toe ging dan bij Beatles concerten)
    pi_13269849
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 17:35 schreef RonB het volgende:

[..]

ja dat klopt. Take That was niet echt muzikaal in tegenstelling tot de Beatles. Ik vergeleek ze dan ook meer op het gebied van de reacties van het publiek en de histeria er omheen. Ik geloof dat de Take That hype toen kon worden vergeleken met die van de Beatles (alhoewel het er bij TT concerten wat geordender aan toe ging dan bij Beatles concerten)

Volgens mij hebben we hier te maken met een echte Take That fan
    nog een jeugdzonde van je Ron ?
    Nee.
    pi_13271011
    Vandaag gehoort op de radio :er komt een nieuwe Let it Be op cd. De versie zonder Phil Spector er aan gerommeld heeft.
    pi_13276995
    Ja hallo Jane!!
    Heb je de Linda McCartney story nog gezien afgelopen week?
    Hoe vond je hem?
    pi_13277127
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 19:25 schreef zoom het volgende:
    Vandaag gehoort op de radio :er komt een nieuwe Let it Be op cd. De versie zonder Phil Spector er aan gerommeld heeft.
    Die's een hele tijd terug toch ook al aangekondigd of niet?
    Nee.
      vrijdag 19 september 2003 @ 01:39:35 #200
    1986 Jane
    pi_13280133
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 23:02 schreef Mes het volgende:
    Ja hallo Jane!!
    Heb je de Linda McCartney story nog gezien afgelopen week?
    Hoe vond je hem?
    Hallo!

Ik heb alleen de 2e helft maar gezien (wel helemaal opgenomen), vandaar dat ik eigenlijk nog niet gereageerd had. Maar goed dan, wat viel me in dat stukje dat ik gezien heb op?
    - dat ik 'Linda' eerst helemaal niet zo vond lijken, maar dat dat veranderde naar mate ik langer keek. Grappig, en ook wel een compliment.
    - dat 'Paul' een veel te sterk Liverpools accent had. Als hij normaal spreekt en het niet expres aanzet, hoor je bij de echte maar een vleugje Scouse.
    - dat het fragment van het huwelijk wel heel erg goed nagespeeld was van de echte beelden. Van de meisjes die huilend het paar bestormen terwijl ze naar de auto lopen. Leuk! Het was net of ik die oude zwart-wit beelden die ik zo vaak gezien heb ineens in kleur zag.
    - dat er wel een mooie sixties-sfeer werd neergezet in de fragmenten die over die tijd gingen.
    - dat de naam Allan Klein niet genoemd werd als de manager die John, George en Ringo voorstelden, maar een andere naam. I.v.m. eventuele aanklachten, vraag ik me af?
    - Dat John en vooral Yoko wel als freaks werden afgebeeld, maar wel grappig.

Sja, ik vond hem als tv-film zeker niet onaardig, maar ik kan eigenlijk pas echt oordelen als ik hem helemaal gezien heb. Voor mij is het natuurlijk sowieso wel leuk om naar zo'n verhaaltje te kijken.

Trouwens ff over de 'nieuwe' Let It Be, van Teletekst pagina 372:

Op 17 november verschijnt een complete 'naakte' versie van het album 'Let It Be' van de Beatles. Op de plaat staan dezelfde nummers als op het origineel uit 1969, maar dan zonder de royaal aanwezige geluiden van orkest, koor en andere effecten.

Ja, het was al een tijdje geleden aangekondigd. Het bleef natuurlijk altijd een frustratie van Paul, wiens beslissing het nooit was geweest om Phil Spector in te huren en die altijd al walgde van wat die (vooral) met The Long And Winding Road had uitgespookt. Het was geloof ik op één van de Anthology dvd's dat Ringo iets zegt van "Ja, er moest iets met al die uren opnamen gebeuren en Phil Spector was de beste optie, maar Paul haatte wat hij ermee gedaan had. En achteraf had hij gelijk. Heel frustrerend dat Paul achteraf altijd gelijk heeft." Of iets dergelijks. Ik citeer het uit mijn geheugen van een paar maanden geleden, dus het kan zijn dat ik het me niet goed herinner.

Aan de ene kant denk ik "slim om elke keer toch weer iets te bedenken dat de Beatles in het muzieknieuws houdt, zelfs ruim 33 jaar nadat ze gestopt zijn", maar aan de andere kant vind ik het zeker geen overbodige release. Ik bedoel, niet als een zoveelste verzamelcd of zo. Natuurlijk hebben de die-hard bootlegverzamelaars het materiaal al lang, maar dat op zich is geen reden om het niet officieel uit te brengen. Ik denk toch dat er genoeg anderen zijn die die bootlegs niet bezitten en die het ook interessant vinden. Zelf heb ik al heel lang een bootleg die claimt de 'originele' Let It Be LP te zijn, maar als ik zo naar de beschrijving kijk staat er op deze cd toch ander materiaal. Op mijn LP staan namelijk niet precies dezelfde nummers als op het officiele album. En ik moet zeggen dat ik het ook mooier vind in de rauwe vorm, zonder Spector's bemoeienis. Ik ga hem dus ook zeker kopen.
    Ik hoop alleen niet dat het de bedoeling is dat deze versie het origineel gaan vervangen. Ik vind wel dat beide versies dan naast elkaar moeten blijven bestaan.

En dan ook nog even mijn reactie op de vraag of er ooit iets of iemand is geweest zoals de Beatles.
    Nee, dat is er niet. Het probleem is alleen een beetje dat dat antwoord uit mijn mond wellicht sceptisch wordt bekeken vanwege mijn liefde voor de muziek. Ik denk echter dat ik me in de loop der jaren wel zo ver in de materie verdiept heb dat ik dat antwoord ook uit objectief oogpunt wel kan geven.
    Je moet het zoals gezegd in z'n totaal bekijken. Er zijn inderdaad artiesten/bands geweest die een vergelijkbare hysterie veroorzaakten (denk aan Take That of zelfs Doe Maar). Alleen werden die dan in muzikaal opzicht in algemene zin en door mede-muzikanten weer niet zo hoog aangeslagen en in veel gevallen bleek de muziek geen 'eeuwigheidswaarde' (voor zover je daarvan ooit kunt spreken) te bezitten.
    Ook zijn er artiesten geweest waarvan je kunt zeggen dat ze een vergelijkbare invloed op de (jeugd-)cultuur hebben gehad. Denk aan Elvis. Alleen had die weer niet dat 'God given' songwriting talent en heeft die in zijn carriere eigenlijk maar een magere muzikale ontwikkeling doorgemaakt.
    Daarnaast zijn er natuurlijk ook songwriters die gedurende een periode een enorme stroom hits hebben geschreven. Maar dan voerden ze het zelf weer niet uit. Denk bijvoorbeeld aan Carole King, die weliswaar ook zelf (mooie) platen heeft gemaakt, maar wiens grootste hits (en inmiddels evergreens) toch werden uitgevoerd door anderen. Of de 'commerciële' hitmachines, die veel hits hebben geproduceerd, maar van wie de composities niet echt als hoogstaand worden beschouwd.
    En natuurlijk zijn er ook artiesten geweest die (nog veel meer) geexperimenteerd hebben met allerlei nieuwe dingen in hun muziek, maar die werden dan meestal weer alleen maar gewaardeerd door een kleine groep liefhebbers.

Het gaat dus inderdaad om de combinatie. Om allmusic.com nog maar eens te citeren:

"... they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did."

'Best' is natuurlijk een vrij subjectieve klassificatie, maar je kunt zeggen dat er tot nu toe geen andere artiest/band is geweest die de Beatles kan evenaren in de combinatie van populariteit bij de jeugd, waardering door medemuzikanten (toen en tot de dag van vandaag), invloed op de ontwikkeling van de popmuziek, invloed op de jeugdcultuur, 'eeuwigheidswaarde' van de muziek, enz. enz...
    Natuurlijk hadden ze wat dat betreft hun tijd mee. Ik denk dat het in het tegenwoordige muzikale klimaat veel moeilijker zou zijn zoiets teweeg te brengen, al zou iemand over hetzelfde talent beschikken. Maar ik denk ook dat de magische combinatie Lennon-McCartney in een band er één is die niet zo vaak zal voorkomen. Deskundigen zijn het er wel over eens dat ze weliswaar beiden zeer talentvol waren, maar dat het toch vooral de combinatie was die ze tot zulke hoogten stuwden. En dan was er ook nog een Harrison, die de pech had net bij die twee in de band te zitten, maar zelf toch ook tot aardig wat in staat was.
    Oh, en Ringo natuurlijk, Audrey.

vrijdag 19 september 2003 @ 14:28:30 #201
    63772 RonB
    Yabadabado?
    pi_13288626
    quote:
    Op donderdag 18 september 2003 18:40 schreef PimD het volgende:
    Volgens mij hebben we hier te maken met een echte Take That fan
    nog een jeugdzonde van je Ron ?
    neuh niet echt. ik baseer dat op wat ik toen heb gezien en gehoord. we hebben hier in huis slechts 1 cd van ze, de Greatest Hits compilatie. vind ik ook meer dan genoeg (alhoewel er enkele nummers bij zitten die wel ok zijn)

mijn enigste jeugdzonde zijn de Spice Girls

vrijdag 19 september 2003 @ 15:50:14 #202
    41286 Price
    pi_13290907
    Press release van EMI:

At Last As Nature Intended September 18, 2003

At last revealed - The Beatles album that has taken more than 30 years to finish, Let It BeNaked, just the bare sound of the band inside The Beatles.

Let It BeNaked is the no frills, back-to-basics album that The Beatles first set out to make back in 1969 - but which was never released as they intended, the band back to the bone.

Now, through the smart digital technology of Abbey Road studios, the never-heard bands take of the original sessions will be finally released worldwide by EMI Records in November.

Naked is Let It Be brought right up to now for the 1 Generation, de-mixed and re-mixed, un-dubbed of orchestration, choirs and effects and stripped-back to the raw to reveal The Beatles simply as what they were very best at being just a great band.

If wed have had todays technology back then, it would sound like this because this is the noise we made in the studio, said Paul McCartney Its all exactly as it was in the room. Youre right there now.

When I first heard it, it was really uplifting. It took you back again to the times when we were this band, the Beatle band, said Ringo Starr.

When The Beatles first set out to make the album in 1969, they intended to record an album that would be a return to live performance of just the bare necessities of the band, no studio effects or overdubbing of voices or instruments would be allowed. However, caught in the turmoil of the break-up of the band, the album was re-produced by Phil Spector and never released as The Beatles had originally meant it to sound. Until now.

Let It BeNakeds track listing differs from the 1970 release; background dialogue, Dig It and Maggie Mae have been taken off the album and Dont Let Me Down has been added to the running order, which now is as follows: Get Back, Dig A Pony, For You Blue, The Long And Winding Road, Two Of Us, Ive Got A Feeling, One After 909, Dont Let Me Down, I Me Mine, Across The Universe, Let It Be.

Let It BeNaked will be issued together with a bonus fly-on-the-wall disc that features extracts from tapes of The Beatles at the time of first making the Let It Be album and movie in the Sixties.

The 20-minute bonus disc is a unique insight into of The Beatles at work in rehearsal and in the studios in January 1969.

Let It BeNaked will also come with a booklet that features historic photography of the recording sessions and extracts of band dialogue from the original booklet that first accompanied early copies of the 1970 album.

Released worldwide from November 17th, Let It BeNaked is the sound of The Beatles as nature intended; raw and rocking.

pi_13291022
    Ha, 17 November. Precies een dag voor mijn verjaardag, dus ik zal mijn kennissenkring even 'tippen'.

Die extra bonus-cd klinkt ook erg interessant. Ik vraag me wel af of er nou echt zoveel verschil is tussen de uitgebrachte 'Let It Be' en deze nieuwe versie. Er zijn eigenlijk toch maar een paar nummers op die cd die echt de Spector-bewerking hebben gekregen, met overdubs en strijkers en zo.. ?

vrijdag 19 september 2003 @ 16:45:19 #204
    63772 RonB
    Yabadabado?
    pi_13292544
    denk ik dat ik er in 1x vanaf ben door alle Beatles cd's in 1 box te kopen, komt er weer wat nieuws
    maar ja, kopen doe ik het toch
    pi_13295723
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 01:39 schreef Jane het volgende:

Ik denk dat het in het tegenwoordige muzikale klimaat veel moeilijker zou zijn zoiets teweeg te brengen, al zou iemand over hetzelfde talent beschikken.

Tegenwoordig hoef je de tv maar aan te doen, of op internet kijken en je hebt alle info over je idool voor handen.
    Vroeger had je dat niet en moest je soms een jaar wachten op wat nieuws. Wat het geheel ook dan weer dubbel zo spannend maakte.
    Zelf ben ik fan van Brian Setzer/Stray Cats en wachtte, toen ze net waren door gebroken dan weer een hele week tot ze weer op de tv kwamen.

Vandaag de dag wordt je overspoelt met alles wat je maar wilt weten.
    Daardoor raken we denk ik sneller uitgekeken op echt talent.

zaterdag 20 september 2003 @ 15:15:04 #206
    1986 Jane
    pi_13313653
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 15:54 schreef Zander het volgende:
    Ik vraag me wel af of er nou echt zoveel verschil is tussen de uitgebrachte 'Let It Be' en deze nieuwe versie. Er zijn eigenlijk toch maar een paar nummers op die cd die echt de Spector-bewerking hebben gekregen, met overdubs en strijkers en zo.. ?
    Voor de geinteresseerden heb ik het even opgezocht in The Complete Beatles Recording Sessions. Was een beetje veel om over te typen, dus heb ik e.e.a maar ingescand.

Phil Spector & Let It Be 1
    Phil Spector & Let It Be 2
    Phil Spector & Let It Be 3
    Phil Spector & Let It Be 4
    Phil Spector & Let It Be 5
    Phil Spector & Let It Be 6a
    Phil Spector & Let It Be 6b
    Phil Spector & Let It Be 7
    Phil Spector & Let It Be 8

Interessant om te lezen.

Mocht dit policy-overschrijdend zijn, haal het dan maar weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-09-2003 10:25]

pi_13316376
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 15:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Interessant om te lezen.

[/sub]

enig idee wat dit boek kost & of het nog verkrijgbaar is ?

Nee.
      zondag 21 september 2003 @ 00:48:40 #208
    1986 Jane
    pi_13326028
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 17:23 schreef PimD het volgende:

enig idee wat dit boek kost & of het nog verkrijgbaar is ?

The Complete Beatles Recording Sessions is apart niet meer (nieuw) te krijgen. Het is echter later samengevoegd met The Beatles Live (over alle optredens), ook van de hand van Mark Lewisohn, tot The Complete Beatles Chronicle, en die moet volgens mij nog wel te vinden zijn. Iig via internet. Ik heb even gegoogled en bij Amazon kun je hem bijvoorbeeld vanaf 8,69 dollar bestellen (used & new).

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0600600335/104-2060388-7446367?v=glance

Ik heb het al eerder gezegd, maar die boeken van Lewisohn zijn echt geweldig en vooral zijn werk over de recording sessions is eigenlijk verplicht materiaal voor een Beatlesfan. Fantastisch om te lezen en ook handig om nog eens wat in op te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-09-2003 01:04]

zondag 21 september 2003 @ 03:08:40 #209
    41286 Price
    pi_13327508
    Ik heb natuurlijk de "Beatlesbijbel" vanaf het eerste uur. Het leest als een roman en heeft op bijna alle vragen een antwoord gegeven.
    Ik zat bijv. heel lang met de vraag, wat men op de achtergrond van Paperback Writer zingt. Frère Jacques dus!
    Destijds in de voorbestelling zo'n 50 gulden.
      zondag 21 september 2003 @ 10:46:34 #210
    1986 Jane
    pi_13329040
    Vanavond om 23.00 uur op RTL4 trouwens een roddeldocumentaire over Heather Mills, oftewel mevrouw McCartney de 2e.
    pi_13344725
    Mmmm...ik neem hem maar op.
    Kan ik eindelijk een keer vroeg naar bed.
    pi_13456126
    Interessant, die stukjes over Spector. De man wordt door Beatles-fans toch altijd een beetje verguisd vanwege zijn werk op "Let it be". Ben nu wel benieuwd naar de nieuwe versie, al heb ik die bootleg met de Glyn Johns-versie van het album ook al eens gehoord.

En het kan niet op, want binnenkort verschijnt er ook een nieuwe Lennon-DVD:

quote:
    A new JOHN LENNON DVD is set for release, compiled by the late legends wife YOKO ONO.

Lennon Legend, a companion to the Lennon compilation of the same name, is set for release on October 27 and features a raft of exclusive features.

The DVD is made up of highlights of Lennons solo career, including an all-new video for Working Class Hero featuring footage of the stars childhood, material from John and Yokos legendary Bed In and a live version of Imagine from Lennons last ever live performance. The DVD also features a set of new animations based on Lennons line-drawings,

Yoko Ono said of the project, which she executive produced: "This is as definitive a collection as it is possible to be. John's life was an amazing one and one that I feel privileged to have been part of. Compiling this DVD has been a very emotional experience: unearthing rare footage, watching it increase in clarity before my eyes, reliving hundreds of memories that were part of our lives and which are now being passed on to a new generation. It is a film made with love and hope my love for my husband and our hope that peace will prevail in the world. Give peace a chance!"

Vreemd eigenlijk dat de DVD van "Let it be" (de film) niet tegelijk wordt uitgebracht met het nieuwe album.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 26-09-2003 12:56]

vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:15:55 #213
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_13625413
    Ik heb bij de bieb de Beatles-biografie van Philip Norman geleend. Is dat een beetje goede/betrouwbare?
    De Narcis van Gabon
      vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:21:42 #214
    2889 Zander
    He's gone
    pi_13625582
    Die heb ik ook een keer uit de bieb gehaald, maar dat is inmiddels ook alweer jaren geleden. Als ik het me goed herinner, dan wordt het in de regel wel als een degelijk en betrouwbaar boek gezien.

Als je voor de lol eens de allerslechtste pulp van het laagste niveau wilt lezen, dan kan ik je de Lennon-biografie van Albert Goldman van harte aanbevelen.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:28:12 #215
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_13625750
    ik zal eens zoeken, maar zoveel hebben ze hier niet...
    De Narcis van Gabon
      vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:31:09 #216
    2889 Zander
    He's gone
    pi_13625823
    Beetje off-topic hier, maar je kunt bij elke Centrale Bibliotheek ook boeken (en meestal ook cd's!) uit andere steden laten overkomen.
      vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:34:03 #217
    49901 PogueMahone
    Yapo N'Guema - Honé
    pi_13625898
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2003 16:31 schreef Zander het volgende:
    Beetje off-topic hier, maar je kunt bij elke Centrale Bibliotheek ook boeken (en meestal ook cd's!) uit andere steden laten overkomen.
    ohja misschien leuk voor de herfstvakantie
    De Narcis van Gabon
      vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:41:13 #218
    1986 Jane
    pi_13626077
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2003 16:15 schreef PogueMahone het volgende:
    Ik heb bij de bieb de Beatles-biografie van Philip Norman geleend. Is dat een beetje goede/betrouwbare?
    Die staat bekend als één van de betere, ja.
    Ik moet trouwens bekennen dat ik dat boek van Goldman nooit gelezen heb. Tot mijn schande misschien. De reputatie ken ik natuurlijk wel.

Het is trouwens dat ik niet graag boeken uitleen, anders kon ik hier wel mijn eigen Beatles-bibliotheekje beginnen. Ben toch wel in het bezit van een aardige collectie. Ik zou alleen nog een paar klassiekers moeten aanschaffen. Zo heb ik bijvoorbeeld "A cellarful of noise" van Brian Epstein en "The man who gave the Beatles away" van Allan Williams niet. Niet dat daar nu van die openbaringen in staan, maar het zijn wel klassieke Beatle-boeken.

pi_13643637
    Ik moer hier dan ook maar even kwijt, dat ik eindelijk de gelukkige bezitter ben van de Beatles Anthology DVD. Echt heel goed. Geweldig geluid ook, veel live beelden van vroeger. De Beatles
      zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:30:13 #220
    12221 Tijn