abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:13:58 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10417450
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:06 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

Ja vraag ik me ook af. Dit is voor mij trouwens de 1e keer dat ik hoor dat een kamerlid zwanger is, echt waar maar het zal inderdaad wel veel vaker zijn voorgekomen.

Tsja, de gemiddelde leeftijd is toch wel hoog.
quote:
Alleen inderdaad: als er een iemand wegvalt bij een partij met bijvoorbeeld 44 zetels, valt dat veel meer op als bij iemand van een partij met 8 zetels.
Nee, net andersom.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10417997
Nou maar hopen voor GroenLinks dat het kabinet niet al te snel weer valt anders wordt het wel erg lastig me campangevoeren

ps. Dit cafe is al vroeg gevuld vandaag

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10418054
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tsja, de gemiddelde leeftijd is toch wel hoog.
[..]

Nee, net andersom.

ja je hebt gelijk

* starbrotheryvette blond is

woensdag 14 mei 2003 @ 10:40:11 #79
6536 dwerg
chagrijn
pi_10418058
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef du_ke het volgende:
Dag vrij genomen.
En ik drink alleen maar koffie hoor.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:40:45 #80
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10418073
quote:
Nou maar hopen voor GroenLinks dat het kabinet niet al te snel weer valt anders wordt het wel erg lastig me campangevoeren
Juist niet. Niets vertedert meer dan een zwangere vrouw of een klein baby'tje
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10418085
quote:

hahahaha inderdaad

ps: ik moet me toch ergens moet indrinken voor mijn theorie examen?

pi_10418111
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

daar zit inderdaad wat in

en ze was al zo erg met haar ,, denk aan die kindjes van 12 jaar die met hun id- bewijs buiten moeten spelen " volgens mij wordt dat nog erger

pi_10418254
quote:

[..]

Dat wel maar een ruim 8 maanden zwangere vrouw laat je geen hoog oplopende debatten voeren En als ze net is bevallen kan ik me voorstellen dat ze weinig zin heeft om de hele dag rond te sjouwen.

(En ze moet stoppen met roken ).

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:52:26 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10418322
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:40 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk

* starbrotheryvette blond is

Iedereen maakt fouten. Zelfs ik. Dus je bent in goed gezelschap.
quote:

[..]

Een dikke vrouw horen krijsen met het stemgeluid van Halsema.

*hoopt op stabiel kabinet*

quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:41 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

hahahaha inderdaad

ps: ik moet me toch ergens moet indrinken voor mijn theorie examen?

Voor je praktijk examen werkt het misschien ook wel.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:48 schreef du_ke het volgende:

(En ze moet stoppen met roken ).

Idd. Er moet een actie komen om Halsema van het roken af te houden.
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:12:57 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10420218
Ik merk dat ik meestal de laatste post van een topic heb. Ligt dat aan mij, of aan anderen?
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:22:59 #86
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10420400
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik merk dat ik meestal de laatste post van een topic heb. Ligt dat aan mij, of aan anderen?
Moet de regering snel nog een paar plannen er door heen drukken tijdens haar zwangerschaps periode tis tenminste weer een stem tegen minder. Als ik een SP`ers was dan zou ik voor zo`n voor en tegen knopjes systeem gaan. Hoef je alleen maar een papiertje in het tegenknopje te proppen waardoor hij steeds ingedrukt staat. Net als je met zo`n gokautomaat doet.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_10420408
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:46 schreef Nyrem het volgende:

Wouter Bos leest voor uit Dikkie Dik

bron: Telegraaf

woensdag 14 mei 2003 @ 12:24:10 #88
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10420429
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[afbeelding]

brrrrrrrr
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:03:57 #89
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10421325
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:22 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Moet de regering snel nog een paar plannen er door heen drukken tijdens haar zwangerschaps periode tis tenminste weer een stem tegen minder. Als ik een SP`ers was dan zou ik voor zo`n voor en tegen knopjes systeem gaan. Hoef je alleen maar een papiertje in het tegenknopje te proppen waardoor hij steeds ingedrukt staat. Net als je met zo`n gokautomaat doet.

Ik neem aan dat Halsema niet een half jaar lang haar ontslag indient als Kamerlid, ze gaat met verlof. Bij stemmingen wordt over het algemeen gestemd per fractie, omdat hoofdelijk stemmen nogal lang duurt. De stem van Halsema wordt dan gewoon meegenomen in de GroenLinks-stem
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:04:39 #90
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10421350
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Een onvoordeliger foto konden ze niet vinden denk ik. Hij gaat wel op in het verhaal. .
pi_10421362
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:03 schreef freako het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Halsema niet een half jaar lang haar ontslag indient als Kamerlid, ze gaat met verlof. Bij stemmingen wordt over het algemeen gestemd per fractie, omdat hoofdelijk stemmen nogal lang duurt. De stem van Halsema wordt dan gewoon meegenomen in de GroenLinks-stem

Nee, dat is niet waar. Het aantal aanwezigen geldt.
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:06:30 #92
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10421408
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:05 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Het aantal aanwezigen geldt.

Oh, ik meende dat gewoon naar aantal fractieleden geteld werd en dat alleen bij hoofdelijke stemmingen het aantal aanwezige fractieleden van belang werd.
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:07:57 #93
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10421452
Parlement.com is er ook niet duidelijk over:
quote:
In een stemming bij hand opsteken wordt gekeken welke fracties vóór of tegen zijn, en aan de hand daarvan bepaalt de Voorzitter de uitslag. Is de uitkomst daarvan onduidelijk dan kan alsnog tot een hoofdelijke stemming worden overgegaan.
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:16:40 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10421719
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:06 schreef freako het volgende:

[..]

Oh, ik meende dat gewoon naar aantal fractieleden geteld werd en dat alleen bij hoofdelijke stemmingen het aantal aanwezige fractieleden van belang werd.

Dat is het volgens mij ook.
pi_10423236
quote:
Femke Halsema verwacht kind

Ze had GroenLinks al gewaarschuwd dat het zou gebeuren, toen haar werd gevraagd de partij aan te voeren: Femke Halsema (37) is zwanger.

Het kind dat ze verwacht van haar vriend, documentairemaker Robert Oey, komt in november ter wereld. Dan gaan ze samenwonen, want trouwen, daar peinst Halsema niet over. Halsema en Oey hebben al zes jaar een relatie en willen dolgraag een kind.

Half november vorig jaar nam Halsema één dag bedenktijd toen haar werd gevraagd partijleider Paul Rosenmöller op te volgen. Ze vertelde dat ze ook kinderen wilde. Als de partij desondanks met haar in zee zou gaan en het zou er van komen, dan zou haar zwangerschap een 'collectief probleem' zijn. Voor dat gezamenlijke probleem draait Marijke Vos (46) op. Zij zal Halsema gedurende haar zwangerschapsverlof vervangen als fractievoorzitter.

Van echt verlof is overigens geen sprake. ,,Als ik lig te baren, moet ik nog stemmen'', schilderde Halsema de 'waardeloze' arbeidsomstandigheden aan het Binnenhof al eens.

Het onderwerp kwam eind jaren 80 op de agenda toen één van de 'moeders' van GroenLinks, de enige PSP'er in de Tweede Kamer Andrée van Es, in verwachting raakte. Van Es wilde haar zetel tijdelijk laten bezetten door een partijgenote. Het plan ging niet door, omdat de vervangster niet wilde beloven dat zij de zetel aan Van Es zou teruggeven.

In 1996 blokkeerde de VVD in de Eerste Kamer een wetsvoorstel waarin het recht op vervanging was vastgelegd. De nieuwste poging om de vervanging van zwangere Kamerleden te regelen, lijkt wel te zullen slagen. Onder Paars II is opnieuw een plan ingediend, waarmee de Eerste Kamer twee maanden geleden akkoord is gegaan. Maar omdat het om een Grondwetswijziging gaat, moet het parlement er een tweede keer groen licht aan geven. Dat kan de komende kabinetsperiode gebeuren.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1052803511027.html

woensdag 14 mei 2003 @ 14:51:12 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10424725
BREAKING NEWS!!

Prins Pils heeft kritiek op de overheid!

Een zware aanvaring volgens ooggetuigen. Over het aantal gewonden is nog niets bekend. Het leger is ingezet. Nadere informatie op uw regionale radiozender.

woensdag 14 mei 2003 @ 15:02:04 #97
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10425110
quote:
Prins: tv-spot over water maar deels waar
UTRECHT (ANP) - Prins Willem-Alexander heeft woensdag gewaarschuwd dat het geven van ruimte aan water niet alle problemen met de waterhuishouding oplost. Hij uitte hiermee kritiek op een overheidscampagne over water.

,,In de campagne Nederland leeft met water - u kent inmiddels de tv-spots met Peter Timofeeff - wordt de indruk gewekt dat we met ruimte voor water de waterhuishouding op orde zullen krijgen. Dat is voor een deel waar'', aldus de Prins van Oranje in een toespraak op het symposium Bouwen en Water in Utrecht.

,,Leven met water heeft ook te maken met de waterkwaliteit. Waterhuishouding is immers bescherming tegen overstroming én zorg voor voldoende water van goede kwaliteit. De campagne 'Nederland leeft met water' gaat daarom uiteindelijk niet alleen over de hoeveelheid water, maar ook over de kwaliteit ervan.''

Helaas is weer geconstateerd dat de waterkwaliteit achterblijft bij de gestelde doelen en de normen, zei de prins. Diverse partijen zouden hun steentje kunnen bijdragen. Zo zullen architecten volgens de prins rekening moeten houden met te gebruiken materialen, zoals koperen dakbedekkingen. ,,Wegbeheerders zullen zich in samenspraak met de waterbeheerders moeten afvragen of verzinkt wegmeubilair nog wel kan en de landbouw zal zich moeten beraden op een ander of minder gebruik van bestrijdingsmiddelen'', betoogde Willem-Alexander tijdens het symposium in Utrecht.

woensdag 14 mei 2003 @ 15:08:26 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10425310
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:02 schreef freako het volgende:

[..]

Hij heeft zijn woorden al wat genuanceert. Of is dit de gecensureerde versie?
pi_10425463
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:08 schreef Kozzmic het volgende:

Van Es wilde haar zetel tijdelijk laten bezetten door een partijgenote. Het plan ging niet door, omdat de vervangster niet wilde beloven dat zij de zetel aan Van Es zou teruggeven.

haha wat grappig.
quote:
In 1996 blokkeerde de VVD in de Eerste Kamer een wetsvoorstel waarin het recht op vervanging was vastgelegd. De nieuwste poging om de vervanging van zwangere Kamerleden te regelen, lijkt wel te zullen slagen. Onder Paars II is opnieuw een plan ingediend, waarmee de Eerste Kamer twee maanden geleden akkoord is gegaan. Maar omdat het om een Grondwetswijziging gaat, moet het parlement er een tweede keer groen licht aan geven. Dat kan de komende kabinetsperiode gebeuren.
wat een gedoe voor zoiets
  woensdag 14 mei 2003 @ 15:15:13 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10425563
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:12 schreef Wup het volgende:

[..]

wat een gedoe voor zoiets

Gedoe om burgers veel tijd te geven om inspraak te geven.
Je weet dat je iig de mogelijkheid om een grondwetswijziging te stoppen dmv verkiezingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')