Discografie:
Shake Your Money Maker - 1990
The Southern Harmony and Musical Companion -1992
Amorica - 1994
Three Snakes and One Charm -1996
By Your Side - 1999
Greatest Hits -2000
Lions - 2001
Live - 2002
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 07-05-2003 14:12]
De eerste 2 platen waren ok. Daarna ben ik afgehaakt.
quote:Precies
Op woensdag 7 mei 2003 14:14 schreef tong80 het volgende:
De eerste 2 platen waren ok. Daarna ben ik afgehaakt.
quote:Yup...
Op woensdag 7 mei 2003 14:14 schreef tong80 het volgende:
Toevallig ook KINK-FM aan het luisteren ?
Geinig bandje, ik kies Shake Your Money Maker als beste plaat.
quote:In een paar dagen tijd geschreven en opgenomen
Op woensdag 7 mei 2003 14:27 schreef kroegtijger het volgende:
Zeker erg goed. Absoluut hoogtepunt van ze: The Southern Harmony and Musical Companion
Ik heb ze een paar jaar geleden op bospop gezien, geweldig optreden.
01. Jealous Again
02. Twice as Hard
03. Hard to Handle
04. She Talks to Angels
05. Remedy
06. Sting Me
07. Thorn in My Pride
08. Bad Luck Blue Eyes Goodbye
09. A Conspiracy
10. Wiser Time
11. Good Friday
12. Blackberry
13. Kickin' My Heart Around
14. Go Faster
15. Only a Fool
16. By Your Side
Mis ik dan verder nog wat aan die andere CD's denken jullie?
Shake Your Money Maker - rock/ blues (a la steve ray vaugh, blues met klote)
The southern harmony and musical companion - Stones rond Exile On MAin Str/ Faces
Amorica - Grateufl Dead / Byrds/ Big Star
Three snakes and one charm - Bob Dylan, Byrds, Crosby Nash And Young
By your side - Stones/ Faces/ glimmer rock
Lions - Souk invloeden, Gospel.
Eigenlijk is elke plaat van ze een soort map van de amerikaanse muziek.
Ik heb ze nu veel live gezien en vooral de laatste optreden in Paradiso in 2001 heeft veel indruk op mij gemaakt.
Hier te beluisteren: http://www.personal.psu.edu/users/j/w/jws260/02%20-%20remedy.mp3
Redelijk groot aantal concerten van ze gezien sinds 1990.
EDIT: nu komt juist een cover van Bob Dylan, Rainy Day Women #12 & 35. (they'll stone you...)
quote:The Black Crowes gaan weer optreden. Vanaf 22 maart geven de rock & rollers een serie concerten in de Hammerstein Ballroom in New York, onder de toepasselijke naam ‘All Join Hands’.
Het gaat om vijf shows, waarvan de voorprogramma’s - John Butler Trio, The Bees, The Soundtrack Of Our Lives, North Mississippi Allstars en Ben Kweller - zijn gekozen door de broers Chris en Rich Robinson. Manager Pete Angelus geeft aan dat het vooralsnog bij deze vijf shows blijft: ‘Hoewel er hevig wordt gespeculeerd gaan we eerst kijken hoe deze shows zich ontvouwen voordat we andere optredens plannen.'
The Black Crowes braken in 1990 door met debuutalbum Shake Your Moneymaker en hebben zes studioalbums op hun naam staan. In 2002 gingen de broers Chris en Rich hun eigen weg met verschillende soloprojecten.
mensen...3 concerten binnen no time uitverkocht...en toch nog een dood topic op Fok!...hmmm...iemand msschien dan wel suggesties waar ik het kan proberen??quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:44 schreef ForrestX het volgende:
OK ok..probleem...uitdaging whatever...
Ik heb twee kaarten voor donderdag 23 maart 2006 in Paradiso maar wil deze graag ruilen tegen twee kaarten voor het concert op 22 maart 2006.....Is er iemand die twee kaarten heeft voor de woensdag maar ook best op donderdag kan/wil??
Als het niet geregeld kan worden wil ik ze wel van je overkopenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:44 schreef ForrestX het volgende:
OK ok..probleem...uitdaging whatever...
Ik heb twee kaarten voor donderdag 23 maart 2006 in Paradiso maar wil deze graag ruilen tegen twee kaarten voor het concert op 22 maart 2006.....Is er iemand die twee kaarten heeft voor de woensdag maar ook best op donderdag kan/wil??
yep woe, do en vrij!quote:
Eerst was er maar 1 aangekondigd. Pas later zag ook ik dat er nog 2 concerten aan vastgeplakt zijn. Balen, want vrijdag had mij veel beter uitgekomen...quote:
en jij hebt niet toevallig twee kaarten voor woensdag die je wilt ruilen voor donderdag?quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eerst was er maar 1 aangekondigd. Pas later zag ook ik dat er nog 2 concerten aan vastgeplakt zijn. Balen, want vrijdag had mij veel beter uitgekomen...
Nee want we gaan met z'n 3-en en dus levert ons dat geen voordeel op... solly...quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:35 schreef ForrestX het volgende:
[..]
en jij hebt niet toevallig twee kaarten voor woensdag die je wilt ruilen voor donderdag?![]()
...en stel nou dat ik op de een of andere manier er 3 kan ruilen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee want we gaan met z'n 3-en en dus levert ons dat geen voordeel op... solly...
uiteraard..I'll keep it in mind..thnxquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:46 schreef peaceman het volgende:
dan misschien, maar dan moet ik dat eerst zeker weten en dan nog hangt het van mijn vrienden af...
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef ForrestX het volgende:
Ik blijf posten :p
Wegens omstandigheden kan ik niet naar het concert op 23 maart 2006 wat de Black Crowes dan in Paradiso geven. Daarom wil ik mijn twee kaarten voor deze datum ruilen voor twee kaarten voor woensdag de 22e!
Mocht jij nou twee kaarten hebben liggen voor woensdag en het maakt je niet uit welke dag je de Crowes ziet/hoort, maak dan een mede-fan gelukkig en ruil jouw kaarten voor die van mij!
mail me op: forrestx (apestaart) hotmail (punt) com
Thnx,
Jaap
Dat zou me dan niets verbazenquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:47 schreef MadMaster het volgende:
Overigens bepaald niet Paradiso, maar de sound-engineer van de band het zaalvolume. Het zal dus een weloverwogen keuze geweest zijn, maar misschien is hij zelf al half doof door al die concerten...
Ik ook...quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:42 schreef brother52 het volgende:
Ze komen ook weer in Amsterdam, ik hoop op de HMH.
Van 1991 tot en met 1998 denk ik een stuk of 7 of 8 keer, maar daarna niet meer ...quote:
Ik ookquote:Op zondag 2 december 2007 19:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Van 1991 tot en met 1998 denk ik een stuk of 7 of 8 keer, maar daarna niet meer ...
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:53 schreef MadMaster het volgende:
Dankzij een tip van Schaap001:
11 April zullen de Crowes in de HMH optreden...![]()
Zie website HMH...
Tickets zijn nog verkrijgbaar...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:27 schreef Doc het volgende:
Fuckeroni - ik had eerder hier moet kijken ...
Echt? Dat zou goed nieuws zijn! Ik probeerde het net via de mojosite of zit ik dan verkeerd?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tickets zijn nog verkrijgbaar...
Gewoon as usual http://www.ticketmaster.nl zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:39 schreef Doc het volgende:
Echt? Dat zou goed nieuws zijn! Ik probeerde het net via de mojosite of zit ik dan verkeerd?
Wel " duurdere" tickets gezien en daar was ik van plan even een nachtje over te slapen
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon as usual http://www.ticketmaster.nl zou ik zeggen...
Bij Ticketmaster checken kan nooit kwaad, soms komen er onverwachts tickets vrij en kan je mazzel hebben.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:42 schreef Doc het volgende:
Bedankt nog voor tip dat er gewoon nog kaarten waren
De alternatieve markt ga ik ook liever niet op - een paar keer wel buiten ticketmaster voor Paradiso op straat kaarten gehaald (o.a. ook ooit Black Crowes), maar dat was meer dan 10 jaar geleden in het pre-internet-is-overal-tijdperk, en voor prijzen die toen een soort van extreem waren, maar nu de reguliere prijzen zijn - de poster van Black Crowes in Paradiso met kaarten voor 12 gulden 50 is altijd een aardige herinnering aan die tijd ...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij Ticketmaster checken kan nooit kwaad, soms komen er onverwachts tickets vrij en kan je mazzel hebben.
De alternatieve markt is een boevenbende...
* MadMaster heeft de CD ook aangeschaft...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:48 schreef Doc het volgende:
Warpaint heb iknu op " high rotation" - draai 'm een paar keer per dag en denk dat ik het de beste vind na de eerste twee. Ongeveer het niveau van Amorica (op het ogenblik vind ik Warpaint dus zelfs iets beter).
Heeft niemand anders CD nog?
quote:The Black Crowes are a taper friendly band that encourage their fans to audio record their performances for personal, non-commercial, home enjoyment. The band's management does a good job of informing the venues of this policy. All portable equipment is welcome, as long as it is self contained and powered.
* Forrrestx was er gisteren bij en heeft genoten.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:39 schreef MadMaster het volgende:
En weer terug van een oorverdovend Black Crowes concert (moest mijn opnamelevels tijdens het eerste nummer 12dB terugschroeven t.o.v. met het level waarmee ik normaal opneem in de HMH...)...
Een zuivere en geïnspireerde Chris, een perfect jammende band en een fantastische lichtshow.
De mix tussen oud (o.a. Remedy, Hard To Handle en Soul Singing) en nieuw (Warpaint album).
Beetje kort dit keer, maar ouderwets goed.
Voor de aanwezigen die er niet genoeg van kunnen krijgen en degene die niet weten wat ze gemist hebben, de remedie...![]()
Voor eventuele moderators die hier op stuiten:
[..]
Ik vond het extreem hard, heb nu nog de piep in mijn oren en mijn eega is aan één oor bijna doof nu...quote:Op zaterdag 12 april 2008 12:26 schreef ForrestX het volgende:
[..]
* Forrrestx was er gisteren bij en heeft genoten.
Geluid was naar mijn menig uitzoderlijk goed...
Ik zal eens kijken wat ik kan doen, maar mijn opname of beter gezegd mijn microfoons hebben ook geleden onder muur van geluid (terwijl de levels goed stonden na het 1e nummer), dat kan je ook wel een wat horen...quote:MM, ik houd me aanbevolen voor je registratie....
Zie http://www.blackcrowes.com/tbc_taping_policy.html.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:35 schreef nipeng het volgende:
Spot the mp3.
/python off
Waar staat dat van de Crowes?
Anyway goed om te horen dat ze weer in vorm zijn.
Ja, die is ook super! De "Warpaint Live" DVD vind ik dan weer niet zo denderend. Ik vind het "Warpaint" album sowieso niet zo geweldig en de band lijkt er niet echt zin in te hebben. Rich staat de hele tijd wat ongeïnteresseerd te spelen. Pas bij de toegiften komt de band een beetje tot leven. Die nieuwe gitarist vind ik wat té prominent aanwezig qua solo's. Dat stoort me wel, vooral als je er op gaat letten. In elk hoekje en gaatje van nummers perst hij zo'n slide-solo. Lijkt wel of Rich daarom zo ongeïnteresseerd speelt, aangezien hij bijna geen ruimte krijgt om zelf te soleren, of op z'n minst iets ánders te spelen dan wat akkoorden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:56 schreef Gala6183 het volgende:
Cabin Fever heb ik niet gezien. Ik zweer nog altijd bij Freak 'n Roll into the Fog.
Ik hou ook niet zo van die country-kant.quote:Until the Freeze werkt een beetje op m'n zenuwen als ik er te lang naar luister. Als ik country wil horen dan draai ik liever wat anders. Maar Before the Frost is wel weer erg okee.
Een plaat die begint met "Go Faster" en "Kickin' My Heart Around" kan wat mij betreft al niet meer stukquote:Moet eerlijk zeggen dat ik By Your Side ook steeds beter ga vinden. Destijds wel gekocht maar niet zo vaak geluisterd maar nu de laatste tijd wat meer gehoord en het is best wel een rockende plaat.
Verassend zijn de Crowes natuurlijk nooit echt...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Beetje mwah plaat. Ik bedoel, een nummer als "She Talks To Angels" is al grotendeels akoestisch. Vind het niet echt verrassend allemaal.
Dat was ik inderdaad ook van plan, in eerste instantie.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:17 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dan kun je maar beter een van de reguliere albums pakken. Als ik nummers als "Remedy" of "Jealous Again" akoestisch hoor, dan mis ik gewoon die lekkere rock & roll crunch.
quote:Uw ticket(s)
THE BLACK CROWES
Paradiso Grote Zaal
Amsterdam
17-07-2011 20:30
bekijk de details
Tickets 4
Whoosh...quote:Uw ticket(s)
THE BLACK CROWES
Paradiso Grote Zaal
Amsterdam
18-07-2011 20:30
bekijk de details
Tickets 4
Alle hippies zijn denk ik inmiddels pappa of mama en op vakantie naar Frankrijk op 18 juli...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Wat een stilte hier, terwijl vandaag de kaartverkoop voor de concerten in Paradiso van start zijn gegaan. Geen hippies meer in de zaal?
[..]
[..]
Whoosh...
.... ben nog steeds doof van de laatste keer in de HMH. Nee, dat volume is me toen niet zo goed bevallen. Stond vooraan en Twice A Hard (hoe toepasselijk) tartte de pijngrens, waardoor ik maar naar de bar ben gevlucht (ook niks mis mee trouwens).quote:
Ook dat nog, jaquote:Op zondag 30 januari 2011 21:03 schreef ForrestX het volgende:
Alle hippies zijn denk ik inmiddels pappa of mama
Grappig.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:05 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... ben nog steeds doof van de laatste keer in de HMH. Nee, dat volume is me toen niet zo goed bevallen. Stond vooraan en Twice A Hard (hoe toepasselijk) tartte de pijngrens, waardoor ik maar naar de bar ben gevlucht (ook niks mis mee trouwens).
Ja, die heb ik inderdaad ook (jaren geleden aangeschaft ter ere van Motorhead, uiteraard zou ik bijna zeggenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Grappig.
Heb toen opnames gemaakt en heb tijdens het 1e nummer toen mijn opnamelevels flink naar boven bij moeten stellen, omdat er nauwelijks geluid opgepikt werd dor de mic's...
Maarre... behorend tot mijn standaard uitrusting tegenwoordig:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |