* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden.
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
code:HP (VP) Naam Pt (+P)
====================================
1 ( 1) zander 39
2 ( 2) mass 37
( 3) ranja 37 (+4)
4 ( 3) litpho 34 (+1)
5 ( 5) search64 25
6 ( 6) japis 24 (+2)
7 ( 7) ullie 20
8 (10) belsen 19 (+5)
9 ( 9) berkery 18 (+1)
( 8) grobbel 18
11 (12) dolle_hond 15 (+2)
12 (10) z 14
13 (12) tony_montana67 13
14 (14) tokus 12
15 (15) pinkmoon 11
16 (16) vork 10
17 (17) seborik 9
(17) webfreak 9
19 (19) dr_diablos 7
(20) tong80 7 (+1)
21 (28) jane 6 (+2)
(20) khalein 6
(20) madscientist 6
(25) menjo 6 (+1)
(20) poguemahone 6
(20) riert 6
27 (25) fogerty 5
(25) gorro 5
(25) rvand 5
30 (28) frollo 4
(28) mahavishnu 4
32 (31) kirke 3
(31) mulnix 3
34 (--) fjordenpaard 2 (+2)
(33) kwark 2
(33) lily 2
(33) morpheus2002 2
(33) naar 2
(33) ulx 2
40 (39) bioslock 1
(39) bosbeetle 1
(39) dinosaur_sr 1
(39) dwerg 1
(--) fonzy 1 (+1)
(39) forrestx 1
(39) kaaltie 1
(--) kanis 1 (+1)
(39) liquidsoul 1
(--) luka 1 (+1)
(39) man_made_god 1
(39) mitt 1
(39) muaddib 1
(39) olmo 1
(39) placebeau 1
(39) reefer 1
(39) swami_twelvinchalami 1
(39) sweek 1
==================================HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = duh :P
Pt = punten totaal
+P = punten uit vorige topicEr zijn inmiddels 449 vragen aan bod geweest, oftewel 10 posts per vraag.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 03-05-2003 02:22]
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:20 schreef fonzy het volgende:
Ok. hier mijn eerste vraag:
Jon Landau is de manager van Bruce Springsteen, de co- manager van Springsteen is de vrouw van een zeer bekende muziekjournalist. Hij heeft ooit een befaamd en beroemde biografie geschreven over een rockband: hoe heet dit boek.
Is het toevallig de biografie van Jim Morrison? Waar ook die film van is gemaakt?
quote:Ik denk dat-ie die bedoelt... die Marsh heeft tientallen boeken geschreven over alles en iedereen
Op vrijdag 2 mei 2003 17:41 schreef belsen het volgende:
Van The Who?
Voorlopig mag je een nieuwe vraag maken.
quote:We doen wel 0 punten, maar wel een nieuwe vraag...wel zo eerlijk, niet waar...
Op vrijdag 2 mei 2003 17:50 schreef ranja het volgende:[..]
Ik denk dat-ie die bedoelt... die Marsh heeft tientallen boeken geschreven over alles en iedereen
(ik heb even op amazon e.d. gekeken)
Maar waarschijnlijk bedoelt hij 'Before I get old - The story of the Who'. Zo niet dan horen we dat maandag welVoorlopig mag je een nieuwe vraag maken.
Hoe heet het nummer dat de Heideroosjes hebben opgenomen tegen de oorlog in Irak?
quote:United scum?
Op vrijdag 2 mei 2003 17:55 schreef belsen het volgende:[..]
We doen wel 0 punten, maar wel een nieuwe vraag...wel zo eerlijk, niet waar...
Hoe heet het nummer dat de Heideroosjes hebben opgenomen tegen de oorlog in Irak?
quote:Nou, je hebt het punt, maar weet je ook nog de volledige titel?
Op vrijdag 2 mei 2003 18:06 schreef PogueMahone het volgende:
meneer de president
ik ben even eten, over 20 min. terug
[Dit bericht is gewijzigd door PogueMahone op 02-05-2003 18:32]
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 19:22 schreef belsen het volgende:
Roy Harper toch?
volgende vraag...
Later ging ze in Engeland aan de slag als keyboardspeelster.
Bij welke band en hoe kwam ze daarin terecht?
Toch weer tweeledig, hè!
Tip: het gaat over een Engelse glamrock band!
quote:Inderdaad, ze reed zelfs de auto bij het ongeluk waarbij Bolan omkwam. Nou nog net op tijd. Punt en vraag voor Gambolputty!
Op vrijdag 2 mei 2003 19:57 schreef Gambolputty het volgende:
...en de reden: omdat ze iets had met Marc Bolan?
(en ik moet ook ff weg trouwens)
quote:Da's toch Latijn voor 'de bruine rat'?
Op vrijdag 2 mei 2003 20:50 schreef Gambolputty het volgende:
Oke dan: wie weet waar de titel van het Stranglers-album "Rattus Norvegius" op slaat?
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 02-05-2003 21:07]
quote:Ik vin um goed genoeg..en de titel slaat op de standaard laboratoriumrat.
Op vrijdag 2 mei 2003 21:12 schreef Berkery het volgende:
Uhm....was ie niet bioloog?
Puntje voor Berkery, volgende vraag!
Wie hoort er in het rijtje niet thuis:
quote:The Cars zijn de enige amerikaanse groep (Chrissie Hynde van de Pretenders maar even van haar nationaliteit ontdoend
Op vrijdag 2 mei 2003 21:20 schreef Berkery het volgende:
OK, hier is de nieuwe:Wie hoort er in het rijtje niet thuis:
Spandau Ballet Nik Kershaw Elvis Costello The Cars Tears For Fears U2 Simple Minds The Pretenders
Wie hoort er in het rijtje niet thuis:
the cars
zijn amerikaans de rest brits (u2 iers maar vooruit)
REO speedwagon en Bryan Adams kunnen ook in 't rijtje
't is een typische jaren 80-vraag
quote:Neuh, de simple minds zijn ook al bezig vanaf 1977 ofzo
Op vrijdag 2 mei 2003 21:30 schreef ullie het volgende:
Elvis Costello is de enige die in de jaren 70 begon met platen maken?
Hintje: 13 juli 13 juli 1985
[Dit bericht is gewijzigd door Berkery op 02-05-2003 22:08]
Laat ik de vraag anders stellen:
Wie speelde er niet op Live Aid ?
quote:Elvis Costello?!
Op vrijdag 2 mei 2003 22:26 schreef Berkery het volgende:
*kick*Laat ik de vraag anders stellen:
Wie speelde er niet op Live Aid ?Spandau Ballet Nik Kershaw Elvis Costello The Cars Tears For Fears U2 Simple Minds The Pretenders
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:40 schreef Gambolputty het volgende:
Tears for Fears
Ze hebben later wel 'Everybody wants to run the world' voor opgenomen voor 'charity'.
Komt ie: Het nummer "Peg" van Steely Dan is later deels gebruikt voor een ander nummer. Welk nummer en welke artiest?
quote:Wel De La Soul, NIET Me, Myself and I...
Op vrijdag 2 mei 2003 23:47 schreef Berkery het volgende:
De la soul denk ik, uhm, me myself and I ?
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:49 schreef Jane het volgende:
Say no go?
quote:Ja, dat wist ik ook eigenlijk ook wel, maar het was de eerste titel die in me op kwam.
Op vrijdag 2 mei 2003 23:53 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Dat was er eentje van Hall & Oates geloof ik..
Heb ook even naar het Steely Dan nummer geluisterd en ik ken het riedeltje zeker, maar kan ff niet op de titel van de plaat komen.... Misschien zo nog.
quote:<offtopic>
Op vrijdag 2 mei 2003 23:53 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Dat was er eentje van Hall & Oates geloof ik..
Ik heb geen idee, maar kan je ff je ypager.exe aanzetten?
</offtopic>
quote:*snif* Ik wil graag Jane bedanken, en mijn ouders en de regisseur enne... ow, verkeerde wedstrijd
Op zaterdag 3 mei 2003 00:29 schreef Gambolputty het volgende:Yep!
Welke wereldberoemde artiest trad op 6 januari 1957 voor het laatst op bij de Ed Sullivan Show?
quote:The one and only King of Rock and Roll.
Op zaterdag 3 mei 2003 00:34 schreef Jane het volgende:
Elvis?
quote:Zou maar zo kunnen
Op zaterdag 3 mei 2003 00:34 schreef Seborik het volgende:
Elvis?
Inleiding:
Door de heren zijn in hun soloperiode ook Beatlessongs opgevoerd. Meestal waren dat nummers die ze zelf geschreven hadden, ook in het geval van McCartney (zie ook het interview met Frits Spits) en Lennon. Maar McCartney speelde vorige week natuurlijk ook 'Something' van Harrison en heeft ook als tribute wel eens o.a. 'Strawberry Fields Forever' van Lennon uitgevoerd.
De vraag:
John Lennon heeft in zijn soloperiode echter ook 1x een echte McCartney compositie gespeeld. Hij kondigde het aan als 'a number of an old and strange fiancé of mine, called Paul'. Welk nummer was dat? (en als je weet bij welke gelegenheid is het helemaal leuk )
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 03-05-2003 01:53]
quote:Het is een echt Beatlesnummer.
Op zaterdag 3 mei 2003 01:06 schreef ranja het volgende:
Volgens mij heeft Lennon ooit gezegd dat Paul na de Beatles nog maar 1 goede song heeft geschreven, namelijk Band on the run. Is het die?
Of is het wel een Beatle-nummer?
-edit- Het is dus wel een Lennon & McCartney compositie, maar het is van de hand van McCartney.
quote:Oei, dan zou ik m'n Beatles-albums langs moeten lopen om te kijken wat echt McCartney nummers zijn. En dan hopen dat ik de goeie kies... hm.
Op zaterdag 3 mei 2003 01:07 schreef Jane het volgende:[..]
Het is een echt Beatlesnummer.
-edit- Het is dus wel een Lennon & McCartney compositie, maar het is van de hand van McCartney.
edit: oh dat zal niet eens helpen dus
quote:Begin alvast met 1 tip dan. Het is uit de periode die jij het beste vindt van de Beatles.
Op zaterdag 3 mei 2003 01:09 schreef ranja het volgende:[..]
Oei, dan zou ik m'n Beatles-albums langs moeten lopen om te kijken wat echt McCartney nummers zijn. En dan hopen dat ik de goeie kies... hm.
Voor de rest: da's de eerste helft van hun carriere
En laat ik er ook maar bijzeggen dat die gelegenheid wel een echt optreden was, want zoals de vraag nu gesteld is zou je kunnen denken dat het iets obscuurs was. Niet dus. Het is op plaat uitgebracht.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 03-05-2003 01:51]
De (bijna) volledige aankondiging van het nummer:
"We tried to think of a number to finish of with so I could get out of here and be sick. And we thought we'd do a number of an old and strange fiancé of mine, called Paul. This is one I never sang. It's an old Beatle number and we just about know it."
Dat vond Lennon een mooi nummer, dus wie weet...
quote:Dat was mijn volgende tip idd. Ben jij helderziend of zo?
Op zaterdag 3 mei 2003 11:57 schreef Seborik het volgende:
Heeft'ie het tijdens het concert gespeeld?
Ja dus. (en dan hebben we het over Macca vorige week)
De eerdere antwoorden zijn overigens niet juist.
quote:Nee, die was van Lennon zelf.
Op zaterdag 3 mei 2003 12:08 schreef Gorro het volgende:
A Hard Day's Night
quote:Ik ben niet zo thuis in wie wat geschreven heeft
Op zaterdag 3 mei 2003 12:09 schreef Jane het volgende:[..]
Nee, die was van Lennon zelf.
quote:dito
Op zaterdag 3 mei 2003 12:10 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik ben niet zo thuis in wie wat geschreven heeft
quote:Maakt niet uit joh.
Op zaterdag 3 mei 2003 12:10 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik ben niet zo thuis in wie wat geschreven heeft
Paul schreef dit nummer al in 1961 en ik vond net nog dit trivia-feitje op een site. Weet niet of het helpt, maar misschien leuk om te weten.
quote:
Paul wrote the song for Iris Caldwell, who was the sister of Rory Storm of Rory Storm and the Hurricanes (the band Ringo came from). He knew that in order to be successful his songs would have to be geared toward teenage girls and have a personal sound to them.
quote:Nee, is wel van Paul idd
Op zaterdag 3 mei 2003 12:16 schreef Gambolputty het volgende:
We gokken vrolijk verder: Fool on the Hill?
quote:Punt voor Sebbo!
Op zaterdag 3 mei 2003 12:16 schreef Seborik het volgende:
I Saw Her Standing There ?
John zong dit nummer tijdens zijn surprise gastoptreden bij een concert van Elton John op 28 november 1974 in Madison Square Gardens in New York. Naast dit nummer speelden ze ook 'Lucy in the sky with diamonds' en 'Whatever gets you through the night'. Dit was overigens Lennon's laatste live optreden ooit en ISHST was dus het laatste nummer dat hij ooit live in concert heeft gezongen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 03-05-2003 12:29]
quote:ahum kuch zal ook weer eens tijd worden kuch stond een punt achter op vork enzo kuch
Op zaterdag 3 mei 2003 12:17 schreef Jane het volgende:[..]
Punt voor Sebbo!
quote:Artiest en nummer.
Also in 1986, *** was accused of encouraging suicide among listeners via use of subliminal messages in his <naam van album> song "***" a song that he claimed was written in relation to the effects of alcohol abuse. Although the case was eventually dismissed, *** once again earned a feared reputation.
quote:Dat klopt.
Op zaterdag 3 mei 2003 12:30 schreef search64 het volgende:
John Bonham van Led Zeppelin.
Ik heb zelf geen idee overigens.
Ze hebben allebei een fretloze bas?
Ze hebben allebei een drummer?
Ze gebruiken allebei veel maatwisselingen en rare maatsoorten?
Ik probeer maar een voorzetje te geven voor anderen hoor, want zelf ga ik dit echt niet weten.
Denk op songtitelniveau.
wat een kutvraag weer he
quote:Ik betwijfel het
Op zaterdag 3 mei 2003 13:37 schreef search64 het volgende:
Als ik nu nog meer zeg verklap ik het.....
Ik ken eigenlijk maar 1 nummer van Zappa een beetje, Bobby Brown heet die.
Stinkfist, Eulogy, H, Useful Idiot, Forty Six & 2, Message To Harry Manback, Hooker With A Penis, Intermission, Jimmy, Die Eier Von Satan, Pushit, Cesaro Summability, Aenima, Ions, Third Eye
The Grudge, Eon Blue Apocalypse, The Patient, Mantra, Schism, Parabol, Ticks & Leeches, Lateralus, Disposition, Reflection, Triad, Faaip De Oiad
Ladies and gentlemen pick your choice!
Ik zelf ga voor The hooker with a penis.
-EDIT- ik ben weg, dus iemand anders een vraag in het onwaarschijnlijke geval dat ik het goed heb -EDIT-
quote:Prison Sex anders?
Op zaterdag 3 mei 2003 13:54 schreef belsen het volgende:
Intolerance, Prison Sex, Sober, Bottom, Crawl Away, Swamp Song, Undertow, 4 Degrees, Flood, DisgustipatedStinkfist, Eulogy, H, Useful Idiot, Forty Six & 2, Message To Harry Manback, Hooker With A Penis, Intermission, Jimmy, Die Eier Von Satan, Pushit, Cesaro Summability, Aenima, Ions, Third Eye
The Grudge, Eon Blue Apocalypse, The Patient, Mantra, Schism, Parabol, Ticks & Leeches, Lateralus, Disposition, Reflection, Triad, Faaip De Oiad
Ladies and gentlemen pick your choice!
Ik zelf ga voor The hooker with a penis.
Nummer staat oa op Zappa in New York.
The Illinois ****** bandit..........
quote:Eigenlijk had je het dus wel een beetje goed, als ik goed begrijp.
Op zaterdag 3 mei 2003 14:26 schreef belsen het volgende:
The Illinois Bottom Bandit!
quote:En welk Tool nummer gaat daar dan ook over?
Op zaterdag 3 mei 2003 14:27 schreef Zander het volgende:
Het nummer gaat over Michael Kenyon, the Illinois Enema Bandit. Een Amerikaanse crimineel die berucht was omdat hij een klysma aanbracht bij zijn vrouwelijke slachtoffers. Omdat dat volgens de Amerikaanse wet niet strafbaar was, werd hij uiteindelijk veroordeeld voor gewapende overvallen. Tenminste, volgens het gelijknamige Frank Zappa-nummer.
eigenlijk had ik geen inspiratie
maar goed.
Oké, next question...
quote:
Some call him a genius, others claim he's certifiably insane, a madman. Truth is, he's both, but more importantly, [...] is a towering figure in reggae -- a producer, mixologist, and songwriter that, along with King Tubby, helped shape the sound of dub, and made reggae music such a powerful part of the pop music world. Along with producing some of the most influential acts (Bob Marley and the Wailers and the Congos to name but two) in reggae history, [...]'s approach to production and dub mixing was breathtakingly innovative and audacious -- no one else sounds like him -- and while many claim that King Tubby invented dub, there are just as many who would argue that no one experimented with it or took it further than did [...]
alhoewel... als ik het goed heb moet ik een vraag stellen en ik wil ook naar YS kijken...
alhoewel het verhaaltje in de tegenwoordige tijd staat, natuurlijk...
Weet sowieso wel bijna zeker dat dat niet goed is.
Hier is nog een hint, de beste man is ook te horen op het laatste album van de Beastie Boys.
quote:U gaat door voor de koelkast (en de volgende vraag).
Op zaterdag 3 mei 2003 14:49 schreef belsen het volgende:
Dat moet dan toch Lee Perry zijn?
quote:Hoera! Maar waar komt Yellow Submarine op?
Op zaterdag 3 mei 2003 14:50 schreef Zander het volgende:[..]
U gaat door voor de koelkast (en de volgende vraag).
quote:BBC 2. Hard Days Night/yellow Sub Marine op televisie
Op zaterdag 3 mei 2003 14:52 schreef belsen het volgende:[..]
Hoera! Maar waar komt Yellow Submarine op?
Heb ik nu een punt?
Oh, en the Clash: Rock the casbah? (wilde gok - eerste nummer dat in me opkwam)
quote:Nee, Rock the casbah was de laatste single (voor de rerelease van Should I stay or should I go voor de Levi's dan). Veel eerder in 1978.
Op zaterdag 3 mei 2003 14:55 schreef Jane het volgende:[..]
BBC 2. Hard Days Night/yellow Sub Marine op televisie
Heb ik nu een punt?
Oh, en the Clash: Rock the casbah? (wilde gok - eerste nummer dat in me opkwam)
quote:I fought the law?
Op zaterdag 3 mei 2003 14:55 schreef belsen het volgende:
The Clash hebben samengewerkt met Lee Perry voor hun derde single (de opvolger van Remote control, hint, hint)...welk nummer?
Ik weet eigenlijk niet wat allemaal singels zijn geweest Was White riot niet de eerste?
quote:Nee, I fought the law was ook nog weer een stuk later.
Op zaterdag 3 mei 2003 15:08 schreef ranja het volgende:[..]
I fought the law?
Ik weet eigenlijk niet wat allemaal singels zijn geweest
Was White riot niet de eerste?
In deze single zit een stuk tekst: 'They said release Remote control, but we didn't want it on the label, they said fly to Amsterdam, the people laughed, but the press went mad'...
En White Riot was inderdaad de eerste!
London's burning, is dat geen single geweest?
quote:nee, die is van veel later...
Op zaterdag 3 mei 2003 15:25 schreef Gambolputty het volgende:
London calling bedoel je?
Overigens is 'Carreer oportunities' en titel die veel beter bij dat stukje tekst past, dus laat ik daar eens op gokken.
quote:Nee, het is de single die tussen het eerste en het tweede album in zat. Hij staat dan ook op The Clash on Broadway, The singles en op de nieuwe Essential Clash en niet op een regulier album.
Op zaterdag 3 mei 2003 15:29 schreef ranja het volgende:[..]
nee, die is van veel later...
Overigens is 'Carreer oportunities' en titel die veel beter bij dat stukje tekst past, dus laat ik daar eens op gokken.
quote:Ok, even die singles-cd erbij geapkt, dan zel het wel Complete control zijn...
Op zaterdag 3 mei 2003 15:38 schreef belsen het volgende:[..]
Nee, het is de single die tussen het eerste en het tweede album in zat. Hij staat dan ook op The Clash on Broadway, The singles en op de nieuwe Essential Clash en niet op een regulier album.
Oohoo-ow someone's really smart
Oohoo-ow complete control, that's a laugh!
Ik moet met een kwartier weg, hopelijk is deze dan al geraden
De link tussen:
Elvis Presley
Marilyn
Cassius Clay
Billy the Kid
Jackie O
J.F.K.
Little Richard
Lady Day
Valentino
Fonteyne
Al Capone
John Wayne
Harley D
Lenny Bruce
Harry Dean
Betty Blue
Sister Sue
Judy Teen
Marty Wilde
Morrisey
Johnny Rotten
Charlie Chaplin
Madonna Ciccone
Little Satnin
quote:Ze zijn allemaal dood
Op zaterdag 3 mei 2003 16:02 schreef ranja het volgende:
Mooi.Ik moet met een kwartier weg, hopelijk is deze dan al geraden
De link tussen:Elvis Presley
Marilyn
Cassius Clay
Billy the Kid
Jackie O
J.F.K.
Little Richard
Lady Day
Valentino
Fonteyne
Al Capone
John Wayne
Harley D
Lenny Bruce
Harry Dean
Betty Blue
Sister Sue
Judy Teen
Marty Wilde
Morrisey
Johnny Rotten
Charlie Chaplin
Madonna Ciccone
Little Satnin
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:05 schreef Luka het volgende:[..]
Ze zijn allemaal dood
Nee dus
quote:nee, we zitten hier in Muziek, en lang niet alle namen zijn muziek-namen... de link heeft dus wel met muziek te maken
Op zaterdag 3 mei 2003 16:11 schreef ModernTalking het volgende:
Er zijn films over iedereen?!
quote:Er zijn liedjes over allemaal gemaakt?
Op zaterdag 3 mei 2003 16:14 schreef ranja het volgende:[..]
nee, we zitten hier in Muziek, en lang niet alle namen zijn muziek-namen... de link heeft dus wel met muziek te maken
quote:komt in de buurt, maar nee... er past geen enkele ander naam meer bij het rijtje dat ik noemde
Op zaterdag 3 mei 2003 16:17 schreef ModernTalking het volgende:[..]
Er zijn liedjes over allemaal gemaakt?
![]()
quote:Nog geen idee.... maar ik peins verder...
Op zaterdag 3 mei 2003 16:28 schreef ranja het volgende:
Dwerg of Jane bijvoorbeeld...
quote:Dat snap ik dan weer niet...wat heeft Rotten met Monthy Python?
Op zaterdag 3 mei 2003 18:00 schreef PogueMahone het volgende:
vanwege johnny rotten ga ik voor Monthy Python als link
quote:Vroeg ik me ook al af, maar ja, ik kan het grootste gedeelte van het rijtje niet bij Monty Python plaatsen.
Op zaterdag 3 mei 2003 18:15 schreef belsen het volgende:[..]
Dat snap ik dan weer niet...wat heeft Rotten met Monthy Python?
quote:zal ook wel niet, want morrissey is volgens mij nog niet zo oud...
Op zaterdag 3 mei 2003 18:21 schreef Jane het volgende:[..]
Vroeg ik me ook al af, maar ja, ik kan het grootste gedeelte van het rijtje niet bij Monty Python plaatsen.
Bovendien zie ik de muzieklink dan niet zo, tenzij MP een lied hebben gemaakt over deze mensen, maar dat kan ik me van sommigen ook weer niet voorstellen.
quote:potverdrie, altijd de tekst verkeerd verstaan
Op zaterdag 3 mei 2003 18:15 schreef belsen het volgende:[..]
Dat snap ik dan weer niet...wat heeft Rotten met Monthy Python?
Maar goed, kan dus wel zeggen of iemand het goed heeft.
Is het iets met bijnamen/echte namen?
ranja is op zoek naar een nummer.
quote:Nee!
Op zaterdag 3 mei 2003 22:57 schreef tong80 het volgende:
My Way.
Let ook op de woorden van ranja toen hij zei dat er in dit rijtje niemand meer bij kan. En bedenk ook dat bijvoorbeeld JFK naar mijn beste weten bedroevend weinig platen heeft gemaakt.
quote:Yep, klopt! Tenminste, dat is wel wat ik opgezocht heb. Mocht ranja andere ideeen hebben horen we het wel.
Op zaterdag 3 mei 2003 23:44 schreef Angelic1 het volgende:
Die weet ik! Ze komen allemaal voor in het nummer Born to be Sold.. ehm.. Transvision Vamp toch? Good old Wendy James..
Volgende vraag is aan jou.
Wat hebben de volgende dames met elkaar te maken?
Shirley, Debbie, Jane, Jennifer, Alison, Philipa, Sue, Deborah, Annabel, Cathy.
Ik kom er zo wel op...
-edit- overeenkomst is dus dat ze allemaal in een nummer genoemd worden. (waar ik nog niet op kan komen)
quote:YES! Zie je wel.. hij was te makkelijk!
Op zondag 4 mei 2003 00:06 schreef Jane het volgende:
Song for whoever!
quote:Nou voor mij zijn er niet veel té makkelijk hoor. Tenzij ze over de Beatles gaan, en dan nog!
Op zondag 4 mei 2003 00:08 schreef Angelic1 het volgende:[..]
YES! Zie je wel.. hij was te makkelijk!
Ok, vraag:
Eén van de ABBA's komt oorspronkelijk niet uit Zweden. Wie en uit welk land dan wel?
quote:Die weet ik, maar zeg ik niet.. moet ik weer een vraag verzinnen!
Op zondag 4 mei 2003 00:11 schreef Jane het volgende:[..]
Nou voor mij zijn er niet veel té makkelijk hoor. Tenzij ze over de Beatles gaan, en dan nog!
Ok, vraag:
Eén van de ABBA's komt oorspronkelijk niet uit Zweden. Wie en uit welk land dan wel?
quote:Doe nou, want ik wil zo naar bed.
Op zondag 4 mei 2003 00:14 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Die weet ik, maar zeg ik niet.. moet ik weer een vraag verzinnen!
Het land is Noorwegen..
quote:Vooruit dan maar Anne-Frid oftewel Frida.
Op zondag 4 mei 2003 00:15 schreef Jane het volgende:[..]
Doe nou, want ik wil zo naar bed.
quote:
Op zondag 4 mei 2003 00:22 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Vooruit dan maar Anne-Frid oftewel Frida.
En welterusten.
quote:
Op zondag 4 mei 2003 00:58 schreef Gambolputty het volgende:
Op dezelfde dag jarig¿
quote:Min of meer wel
Op zondag 4 mei 2003 01:06 schreef Gambolputty het volgende:
Heeft de link iets te maken met Dave Stewart¿
Even een makkelijke, voortbordurend op de Eurithmics vraag:
Wat is de connectie tussen Dave Steward en Prince?
quote:Inderdaad, Dave Steward had een hit met 'Lily was here', waarop Candy speelde en Prince heeft met haar samengewerkt op 'Grafitti bridge', 'Batman' (if I want sax, I call Candy) en tijdens zijn laatste paar tours.
Op zondag 4 mei 2003 13:04 schreef PogueMahone het volgende:
candy dulfer!
Vraag voor PogueMahone!
quote:hiep hiep hoera
Op zondag 4 mei 2003 13:14 schreef belsen het volgende:
Paul Hewson en Dave Evans!
volgende vraag!
quote:Kijk dat schiet tenminste op.
Op zondag 4 mei 2003 13:18 schreef PogueMahone het volgende:[..]
hiep hiep hoera
volgende vraag!
Tijdens haar Frozen-tour speelde Madonna op bepaalde nummers gitaar. Toch is ze niet begonnen in de muziek als gitariste. Ze speelde een ander instrument, welk?
quote:Khalein heeft gelijk! Madonna is haar muzikale loopbaan begonnen als drumster bij Patrick 'Born to be alive' Hernadez!
Op zondag 4 mei 2003 13:24 schreef Khalein het volgende:
Drums...
Vraag van Khalein!
Welk 3-hit wonder speelde ooit de trompet in het Camden School Orchestra en zat voor zijn solo-carriere in de band The Equals?
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 04-05-2003 13:42]
quote:Geen Kershaw (ehm... The Riddle, Wouldn't It Be Good en Won't Let The Sun Go Down On Me... 3 ja...
Op zondag 4 mei 2003 13:35 schreef PogueMahone het volgende:
Nick Kershaw (of was dat 3 hit wonder?)
quote:Met een Y, maar uiteraard het goede antwoord
Op zondag 4 mei 2003 13:49 schreef Jane het volgende:
Eddie Grant, dacht ik...?
quote:Dit was natuurlijk wat ik bedoelde
Op zaterdag 3 mei 2003 23:47 schreef Jane het volgende:[Op zaterdag 3 mei 2003 23:44 schreef Angelic1 het volgende:
Die weet ik! Ze komen allemaal voor in het nummer Born to be Sold.. ehm.. Transvision Vamp toch? Good old Wendy James..]Yep, klopt! Tenminste, dat is wel wat ik opgezocht heb. Mocht ranja andere ideeen hebben horen we het wel.
quote:Wow, Gimme hope Joanaa! Hoezo jeugdsentiment!
Op zondag 4 mei 2003 13:53 schreef Khalein het volgende:[..]
Met een Y, maar uiteraard het goede antwoord
De man van de hits Electric Avenue, Gimme Hope Joanna en I Don't Wanna Dance
quote:Ah, tuurlijk, dat was de derde!
Op zondag 4 mei 2003 13:53 schreef Khalein het volgende:Electric Avenue
En sorry van de spelling.
Al wordt Wings vaak beschreven als niet meer dan de begeleidingsband van Paul McCartney solo, toch konden andere leden af en toe ook wel een eigen nummer zingen op de plaat of tijdens een concert. En tijdens de 'Wings Over The World' tournee van 1975/1976 en de Britse tournee van 1979 speelde de band ook een Britse nummer 1 hit die één van de leden met zijn eerdere band had gehad.
Welke nummer 1 hit van welke band was dat?
-edit- kleine aanvulling: de plaat kwam in Nederland niet hoger dan de 8ste plaats in de hitparade, maar toch een behoorlijke hit dus.
gokken mag, dus:
Spencer Davis - Keep On Running
quote:Nee, die is het niet.
Op zondag 4 mei 2003 14:15 schreef PogueMahone het volgende:
eind jaren zestig/begin jaren zeventig dus?gokken mag, dus:
Spencer Davis - Keep On Running
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:16 schreef belsen het volgende:
Staat het nummer ook op Wings over America of niet?
quote:Ietsje eerder, btw.
Op zondag 4 mei 2003 14:15 schreef PogueMahone het volgende:
eind jaren zestig/begin jaren zeventig dus?
Alhoewel Jimmy McCulloch ook een nummer een hit had met Thunderclap Newton.
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:25 schreef belsen het volgende:
Dan moet het Go now van Moody Blues zijn, Denny Layne.
quote:Maar niet door Wings uitgevoerd, toch?
Alhoewel Jimmy McCulloch ook een nummer een hit had met Thunderclap Newton.
quote:Dat wist ik ook niet, maar misschien live? Maar dat staat inderdaad niet op Wings over America.
Op zondag 4 mei 2003 14:27 schreef Jane het volgende:[..]
Inderdaad.
[..]Maar niet door Wings uitgevoerd, toch?
Vraag volgt!
quote:'Something in the air' hebben we het over, toch? Naar mijn beste weten heeft Wings dat nooit gespeeld, en mocht het wel zo zijn dan bied ik bij deze mijn excuses aan.
Op zondag 4 mei 2003 14:30 schreef belsen het volgende:[..]
Dat wist ik ook niet, maar misschien live?
-edit- Sowieso speelde Jimmy McCulloch in 1979 al niet meer in Wings (en was al overleden?)
spel dan wel z'n naam goed, trut!
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-05-2003 14:49]
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 04-05-2003 14:37]
quote:Nee, dat was Jaap Eggermond.
Op zondag 4 mei 2003 14:37 schreef PogueMahone het volgende:
stars on 45?
Zoeken we een andere band, btw? Of iets anders?
quote:Iets totaal anders. Heel veel mensen hebben er wel een boek, cd of videoband van thuis.
Op zondag 4 mei 2003 14:41 schreef Jane het volgende:
Heb het idee dat ik dit wel moet weten, maar toch...Zoeken we een andere band, btw? Of iets anders?
quote:Yep, hij schrijft de muziek voor the theatershows van Youp van 't Hek!
Op zondag 4 mei 2003 14:44 schreef Litpho het volgende:
Youp van 't Hek's theatershows
Punt en vraag voor Litpho!
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:09 schreef belsen het volgende:
YES!
quote:Was ook wel heel erg herkenbaar.
Op zondag 4 mei 2003 15:12 schreef Litpho het volgende:[..]
quote:Ja, voor fossielen als ons wel, ja.
Op zondag 4 mei 2003 15:12 schreef belsen het volgende:[..]
Was ook wel heel erg herkenbaar.
quote:Nee, niemand een latere CD van the Kinks (vanaf de RCA tijd?). Al dat materiaal is in de eigen studio opgenomen.
Op zondag 4 mei 2003 15:21 schreef Berkery het volgende:
Waterloo Sunset?
Of denk grote aap op zijn Kinks.
Apeman dan?
quote:Nee, een veel grotere aap!
Op zondag 4 mei 2003 15:34 schreef Berkery het volgende:
Ik heb alleen een best of CD van een tientje (gulden)Apeman dan?
quote:Giant Ape
Op zondag 4 mei 2003 15:39 schreef belsen het volgende:[..]
Nee, een veel grotere aap!
quote:Nou en dan het tweede deel op zijn Kinks.
Op zondag 4 mei 2003 15:41 schreef Berkery het volgende:
King Kong
quote:Nee, gewoon, de Kink-studio heet Konk.
Op zondag 4 mei 2003 15:59 schreef Berkery het volgende:
King Konk?Weetikut
http://kinks.it.rit.edu/books/book-rdavies.html
Enfin uitgelingod, op naar een echte vraag dan maar weer.
Hoe is deze samenwerking tot stand gekomen?
quote:Niet helemaal koud. Tool stond destijds in het voorprogramma van Henry Rollins, maar het heeft te maken met een voorval tijdens die tournee.
Op zondag 4 mei 2003 16:24 schreef ranja het volgende:
Hebben ze elkaar op een festival ontmoet misschien?
quote:Tja, dan kan ik alleen gokken. Heeft Rollins een keer meegezongen met Tool omdat die zanger niet kon of te laat was ofzo?
Op zondag 4 mei 2003 16:30 schreef Berkery het volgende:[..]
Niet helemaal koud. Tool stond destijds in het voorprogramma van Henry Rollins, maar het heeft te maken met een voorval tijdens die tournee.
quote:Of niet in staat was op zijn benen te staan
Op zondag 4 mei 2003 16:37 schreef ranja het volgende:
Tja, dan kan ik alleen gokken. Heeft Rollins een keer meegezongen met Tool omdat die zanger niet kon of te laat was ofzo?
quote:Nog steeds niet het goede antwoord gezien... zal ik het anders maar verklappen?
Op zondag 4 mei 2003 00:31 schreef Angelic1 het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Annie Lennox en Madonna?
Maar ik zal het wat concreter maken: het heeft te maken met een spelletje
quote:heeft dat met Who's that girl te maken, single van Madonna en single van Eurythmics?
Op zondag 4 mei 2003 16:40 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Nog steeds niet het goede antwoord gezien... zal ik het anders maar verklappen?
quote:Rollins heeft een weddenschap verloren en moest daarom meezingen op een Tool-plaat?
Op zondag 4 mei 2003 16:45 schreef Berkery het volgende:
Het is ook een beetje een gok-vraagMaar ik zal het wat concreter maken: het heeft te maken met een spelletje
quote:Dat is heel warm, maar het was geen weddenschap
Op zondag 4 mei 2003 16:50 schreef ranja het volgende:Rollins heeft een weddenschap verloren en moest daarom meezingen op een Tool-plaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |