Ik hoop dat iedereen het verteld aan zijn kinderen en zo zorgt dat het zo nooit vergeten wordt
quote:Waarom? Ik zie niet in waarom we hem zouden moeten herdenken.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:28 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
Ik vind dat wel em wel moeten herdenken
quote:en mn kinderen het later vertellen doe ik ook niet.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:28 schreef ranja het volgende:
mag iedereen zelf weten van mij...
'we' hoeft in elk geval niet, is geen nationale feest/rouwdag ofzo...
quote:Welcom back
Op vrijdag 2 mei 2003 16:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom? Ik zie niet in waarom we hem zouden moeten herdenken.
Gelukkig op tijd voor 6 mei, om wat links tegengas te geven voor al de Pim-topics.
quote:om te laten zien hoe verkut onze maatschappij is
Op vrijdag 2 mei 2003 16:31 schreef keijz het volgende:
beetje overdreven... net als die stille tochen voor dode mensen... wat heeft dat nou voor zin????
quote:daar heb je toch geen stille tochten of een rouwdag voor nodig?! een tv is genoeg
Op vrijdag 2 mei 2003 16:32 schreef big fan het volgende:[..]
om te laten zien hoe verkut onze maatschappij is
quote:wat denk je dat die mensen proberen te doen, juist... mensen zich anders op laten stellen
Op vrijdag 2 mei 2003 16:33 schreef Dandelion het volgende:[..]
Tja je kan je als persoon anders opstellen, nof lekker sim-pel een stille toch lopen...
Al met al was het gewoon een Elsevier-columnist.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:35 schreef MadMarine het volgende:[..]
daar heb je toch geen stille tochten of een rouwdag voor nodig?! een tv is genoeg
quote:ach dan kan je iedereen gaan herdenken die vermoord is.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:32 schreef big fan het volgende:[..]
om te laten zien hoe verkut onze maatschappij is
quote:dat zal.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:35 schreef big fan het volgende:[..]
wat denk je dat die mensen proberen te doen, juist... mensen zich anders op laten stellen
quote:of de politiek/media heeft een poppe kast van pf gemaakt..
Op vrijdag 2 mei 2003 16:36 schreef SirPsycho het volgende:[..]
ach dan kan je iedereen gaan herdenken die vermoord is.
meneer fortuijn heeft niks bereikt.hij heeft alleen een poppe kast van de politiek gemaakt
quote:bron? link?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:38 schreef Twiggy het volgende:
Ik word misselijk van al die mensen die het slachtoffer uithangen omdat hun Pim is vermoord.
quote:Lullig dat die man dood is, een aanslag op de maatschappij!
Op vrijdag 2 mei 2003 16:27 schreef cateyes het volgende:
Moeten we fortuijn herdenken door een speciale dag of vind je dat onzin.
persoonlijk vindt ik het niet nodig.Ik hoop dat iedereen het verteld aan zijn kinderen en zo zorgt dat het zo nooit vergeten wordt
quote:kom eens met een alternatief... wat volgens jou wel invloed heeft op de mensen
Op vrijdag 2 mei 2003 16:38 schreef keijz het volgende:
er komen alleen maar meer stille tochten, dan blijkt het toch niet te helpen???
quote:Tuurlijk, altijd de media.. word ik zooooo moe van.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:37 schreef big fan het volgende:
of de politiek/media heeft een poppe kast van pf gemaakt..
quote:je leest niet goed
Op vrijdag 2 mei 2003 16:37 schreef big fan het volgende:[..]
of de politiek/media heeft een poppe kast van pf gemaakt..
ik zeg dat fortuijn een poppekast heeft gemaakt van de politiek. door te zegge dat elke boeren lul met politiek moet gaan beginnen. als resultaat dat er mensen in het kabinet kwamen die alleen maar over bentleys kunne lulle
quote:en een harde verkrachting van de democratie heeft geen invloed op de geschiedenis?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:39 schreef the_predator het volgende:[..]
Lullig dat die man dood is, een aanslag op de maatschappij!
Maar ik vindt het van de zotte om hier elk jaar bij stil te gaan staan!
dgn 4 en 5 mei hebben veel meer nut!
Daar wordt iets herdacht wat de geschiedenis daadwerkelijk verandert heeft! en iets wat iedereen aanging-(gaat)!
Een jaar na dato is een overdenking goed, maar daar moet het dan ook bij blijven!
Ik ga mijn kinderen er in ieder geval niet mee lastig vallen!
Tuurlijk, het was een schokkende gebeurtenis maar niet zo schokkend om dit landelijk te gaan herdenken.
quote:Wie zijn de mensen?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:39 schreef big fan het volgende:[..]
kom eens met een alternatief... wat volgens jou wel invloed heeft op de mensen
quote:Volgens mij moet er niks. Wie dat wil gaat zijn of haar gang. Wie iets anders te doen heeft vermaakt zich daar mee. Voor mij hoeft er geen speciale dag te komen. Levenslessen draag je elke dag met je mee als bagage om je leefwereld te kunnen opbouwen. Een extra ritueel voegt daar voor mij niets aan toe.
persoonlijk vindt ik het niet nodig.Ik hoop dat iedereen het verteld aan zijn kinderen en zo zorgt dat het zo nooit vergeten wordt
Ieder leert er waarschijnlijk iets anders uit.
Zelf stak ik er van op dat je zeer goed uit moet kijken voordat je een ander personificeert met het kwade. Een labiele geest maakt er een eigen werkelijkheidsbeleving bij en jouw object van aversie kan hierdoor maar zo van het leven beroofd worden. Tegelijkertijd stak ik er van op dat de felle reactie op Fortuyn een reactie over zich afriep toen e man om hals gebracht was. Actiekracht=Reactiekracht. Wie Fortuyn neerzet als bruinhemd krijgt als reactie dat de kogel van links kwam. Beide doen geen recht aan hetgeen plaatsvond maar de toon was gezet en een afrekencultuur werd in gang gezet.
Ik vond het uitstekend dat Fortuyn mensen wakker schudde doch vond het wat erg gemakkelijk dat er vervolgens geen werkbaar alternatief voor een verfoeide richting werd aangegeven.
Hopelijk heeft de dood van Pim Fortuyn van mensen vervreemde politici ervan doordrongen dat plannen slechts beklijven indien ze worden gedragen. Voor mij heeft Wim Kok door middel van zijn bevoogdende politiek een ópvolger'in de vorm van Pim Fortuyn gegenereerd.
quote:jij leest niet goed sufkut, lees opnieuw
Op vrijdag 2 mei 2003 16:40 schreef SirPsycho het volgende:[..]
je leest niet goed
ik zeg dat fortuijn een poppekast heeft gemaakt van de politiek. door te zegge dat elke boeren lul met politiek moet gaan beginnen. als resultaat dat er mensen in het kabinet kwamen die alleen maar over bentleys kunne lulle
overings is het inderdaad tijd om meer geld in het onderwijs te stoppen, alleen al na aanleiding van jou post
[Dit bericht is gewijzigd door big fan op 02-05-2003 16:42]
Wat mij betreft is het devies: Gedenken hoeft niet, vergeten mág niet.
quote:ijl maar dom verder...
Op vrijdag 2 mei 2003 16:42 schreef Dandelion het volgende:[..]
welke
?
quote:Had ie niet een sexuele relatie met ene Volkert?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:43 schreef Dandelion het volgende:[..]
Is dat niet de broer van die Marten die steeds op tv is?
dit topic is gedoemd om te mislukken, dus ik help gewoon een handje, heeft iemand daar problemen mee?
quote:6 mei is speciaal voor mij een serieuze dag.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:45 schreef SunChaser het volgende:
Voor wie is 6 mei serieus een speciale dag?
quote:Goh..
Op vrijdag 2 mei 2003 16:43 schreef big fan het volgende:[..]
ijl maar dom verder...
Verkrachting van de democratie. Hoezo?
Je kon nog steeds op departij die het 'gedachtengoed" ( ) van "Pim" propageerde stemmen.
Wat maakt de dood van Fortuyn nou een verkrachting van de democratie dan?
quote:fijn dat je wel een mening heb maar ik mis je argumentatie een beetje.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:43 schreef big fan het volgende:[..]
ijl maar dom verder...
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:47 schreef LteZ het volgende:
Even offtopic: reageren jullie mensen in het echte leven ook zo? Vrij onbeleefd. Nooit gehoord van een discussie. Dat gedoe met 'sufkutten' en 'ijl jij maar verder'
Grow up of ga naar school.
Het is nou eenmaal zo dat de eerste vermoorde Nederlandse politicus sinds W v. Oranje een gebeurtenis is die je niet zomaar aan je voorbij kunt laten geen, of je het nu ziet als een aanslag op de democratie of als een individueel voorbeeld van de harde maatschappij waarin wij heden ten dage leven.
De TV-cultuur smult er in ieder geval van, getuige het feit dat niet alleen de commerciële zenders, waarvan de Fortuyn-aanhangers een groot deel van de doelgroep vormen, maar ook de publieke omroepen hele avonden wijden aan de vermoorde politicus, met programma's met illustere namen als "de nacht van fortuyn" en "de messias".
=edit: lap txt even wat leesbaarder gemaakt=
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 02-05-2003 16:52]
quote:Ja, maar nu kunnen we te weten komen of Tatum ook goed kan neuken.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:48 schreef SunChaser het volgende:
Het is onzin. Doden herdenken we al op 4 mei.
quote:En de bevrijding herdenken we al op 5 mei. Het zou niet echt prettig zijn als we nà de bevrijdingsdag nog eens een columnist bij de Elsevier zouden moeten herdenken.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:48 schreef SunChaser het volgende:
Het is onzin. Doden herdenken we al op 4 mei.
quote:Daarom is de vraag in dit topic ook "moeten we Fortuyn herdeken?"
Op vrijdag 2 mei 2003 16:50 schreef amnesiac het volgende:
We leven in Nederland in een vreemd land en iedereen mag iedereen herdenken zolang het maar niet aan anderen opgedrongen wordt.
quote:Gemeenteraadslid in Rotterdam.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:50 schreef Farzin het volgende:[..]
En de bevrijding herdenken we al op 5 mei. Het zou niet echt prettig zijn als we nà de bevrijdingsdag nog eens een columnist bij de Elsevier zouden moeten herdenken.
quote:Op 4 mei herdenken we Pim's dood en op 5 mei herdenken we dat we zijn bevrijd van zijn fascitische gedachtengoed!
Op vrijdag 2 mei 2003 16:50 schreef Farzin het volgende:[..]
En de bevrijding herdenken we al op 5 mei.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:52 schreef SunChaser het volgende:[..]
Op 4 mei herdenken we Pim's dood en op 5 mei herdenken we dat we zijn bevrijd van zijn fascitische gedachtengoed!
Een nationale dag...? Puhrleeeeeeese
V.
quote:Nee, 11 januari 2004 gaan we dat vieren (van 26 naar 8 zetels).
Op 4 mei herdenken we Pim's dood en op 5 mei herdenken we dat we zijn bevrijd van zijn fascitische gedachtengoed!
Zijn gedachtegoed is na 6 mei sky-high gegaan.
quote:Een gratis vrije dag zou wel leuk zijn.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:53 schreef Verbal het volgende:
Een nationale dag...? Puhrleeeeeeese
Mogen, als je het wil wel. Als ik m'n oma wil herdenken mag ik dat ook, dus waarom deze persoon niet?
quote:Er zijn ook mensen die de sterfdag van Hitler herdenken.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:53 schreef Dandelion het volgende:[..]
Het duurt ff 2 pagina's maar daar is het dan
De directe link met Hitler is ook weer gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 02-05-2003 16:55]
quote:Mwoah... Een beetje naar, naar mijn mening.
quote:Wij moeten niets
Op vrijdag 2 mei 2003 16:51 schreef Farzin het volgende:[..]
Daarom is de vraag in dit topic ook "moeten we Fortuyn herdeken?"
quote:Een "allochtonen-knuffel-dag" is dan een goeie tegenhanger.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:55 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ik werk liever dan dat ik met Fortuyn geassocieerd word hoor...
quote:ja maar maken we daar een nationale gedenk dag van wanneer je oma overlede is?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Moeten NeeMogen, als je het wil wel. Als ik m'n oma wil herdenken mag ik dat ook, dus waarom deze persoon niet?
quote:Maar mijnheer, dat was Pim ook. Pas na zijn dood is hij heilig verklaard door de massa.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:55 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Mwoah... Een beetje naar, naar mijn mening.
quote:Discriminatie! Maak er dan een algemene knuffeldag van.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:56 schreef Sidekick het volgende:
Een "allochtonen-knuffel-dag" is dan een goeie tegenhanger.
quote:Dat wil Varela niet, dan gaan zijn maatpakken kreukelen.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:57 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ach gossie...
En dan excuus allochtoon Varela het eerst!
En ik wil het ook eigenlijk niet; zometeen ben je je beurs kwijt, want het blijft een allochtoon hè.
quote:precies
Op vrijdag 2 mei 2003 16:57 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar mijnheer, dat was Pim ook. Pas na zijn dood is hij heilig verklaard door de massa.
(ff tussedoor ik ben er ook niet mee dat hij dood is maar om hem daar nou voor te herdenke?)
quote:Ach, het is toch vrijdag, maakt het uit
Op vrijdag 2 mei 2003 16:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kut-Topic...
quote:Dit voorspelt weinig goeds voor 6 mei, maar wees gerust, dan ga ik niet stoken.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Kut-Topic...
quote:Dan kom ik je thuis wel halen.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:59 schreef Dandelion het volgende:
iiiieeew dan meld ik me ziek op mijn werk!
quote:En jij ook.
prettig weekend overigens allen
quote:Wat een onzin. Blijkbaar weet je niet eens wat fascisme inhoudt (ik neem aan dat je "fascistische" wilde typen)
De link die sommige personen menen te zien tussen Fortuyn, extreem rechts en fascisme heeft niks te maken met de oorspronkelijke strekking van dit topic!
quote:jij weet helemaal nix van die jongen dus mag je ook je onbeholpen mening over hem voor je laten
Op vrijdag 2 mei 2003 16:57 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ach gossie...
En dan excuus allochtoon Varela het eerst!
De democratie is echt niet vermoord op 6 mei, jongelui.
quote:neej misschien is er wel een dictatuur vermoord maaaaaaaaar niemand weet wat pim echt van plan was.(iemand een link legge want ik doe het niet)
Op vrijdag 2 mei 2003 17:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat hij dood is is niet goed te praten. Maar onder zijn leiding was Nederland een heel erg eng land geworden als ik afga op zijn gedachtengoed. Waarom moet je dat allemaal herdenken?De democratie is echt niet vermoord op 6 mei, jongelui.
quote:Oke
Op vrijdag 2 mei 2003 17:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch blijft het een Kut-Topic...
quote:De Puinhopen van 8 jaar paars was notabe zijn partijprogramma.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:02 schreef SirPsycho het volgende:maaaaaaaaar niemand weet wat pim echt van plan was.
quote:Maar zijn dood werd wel (waarschijnlijk) veroorzaakt door vergelijkingen zoals jij die zojuist legde. Een geintje kan wat mij betreft maar dat gaat mij net iets te ver, die directe link met fascisme. Toegegeven, er is een verschil of jij dat doet of de media en politici maar toch.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:57 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar mijnheer, dat was Pim ook. Pas na zijn dood is hij heilig verklaard door de massa.
Daarbij is het nu eenmaal een bekend feit dat je moet sterven alvorens je zaligverklaring te ontvangen, vermoord worden is nóg beter daarvoor, vooral bij politici.
quote:Absoluut, hij mag nooit vergeten worden.
quote:Ah, en daarom mogen we niet meer zeggen waar het op staat? Fortuyn heeft inderdaad extreemrechtse uitspraken gedaan. Ook heeft hij GroenLinks "een stelletje communisten" en "extreemlinks" genoemd.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar zijn dood werd wel (waarschijnlijk) veroorzaakt door vergelijkingen zoals jij die zojuist legde.
quote:Waarom niet?
Op vrijdag 2 mei 2003 17:04 schreef limp_brain het volgende:
Absoluut, hij mag nooit vergeten worden.
quote:Nee precies. We willen niet nog zo'n clown.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:04 schreef limp_brain het volgende:[..]
Absoluut, hij mag nooit vergeten worden.
quote:Pim zelf vond ik op zich niet zo heel eng, maar die massa mensen die als zombies achter hem aan liepen die waren pas eng!
Op vrijdag 2 mei 2003 17:02 schreef SirPsycho het volgende:[..]
neej misschien is er wel een dictatuur vermoord maaaaaaaaar niemand weet wat pim echt van plan was.(iemand een link legge want ik doe het niet)
quote:Ik ben met je eens dat die democratie niet zomaar vermoord wordt. Kun je het vetgedrukte eens wat nader verklaren?
Op vrijdag 2 mei 2003 17:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat hij dood is is niet goed te praten. Maar onder zijn leiding was Nederland een heel erg eng land geworden als ik afga op zijn gedachtengoed. Waarom moet je dat allemaal herdenken?De democratie is echt niet vermoord op 6 mei, jongelui.
quote:Omdat hij van het volk hield en het land terug wilde geven aan het volk.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom niet?
quote:Er waren erbij die hem als de nieuwe messias zagen. Dat was best eng ja.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:06 schreef Twiggy het volgende:[..]
Pim zelf vond ik op zich niet zo heel eng, maar die massa mensen die als zombies achter hem aan liepen die waren pas eng!
quote:
Waarom niet?
quote:Nederland was al een democratie, hoor.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:07 schreef limp_brain het volgende:
Omdat hij van het volk hield en het land terug wilde geven aan het volk.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:08 schreef Karboenkeltje het volgende:1: Omdat politieke moorden schadelijk zijn voor een land en het daarom nuttig is om daar een symbool voor te hebben.
Je hoeft er geen symbool voor te hebben, hoor.
quote:2: Omdat een heleboel mensen schijnen te denken dat hij een groots man was. Vermoorde grootheden zijn memorabel.
Veel mensen denken daar anders over.
waarom zijn er zoveel mensen die doen alsof hij Jezus was? Hij was een columnist die net een paar weken in de politiek zat.
quote:Het volk = de arbeidersklasse?
Op vrijdag 2 mei 2003 17:07 schreef limp_brain het volgende:[..]
Dat is toch wel precies het tegenovergelstelde van wat hij volgens de mensen die "dictatuur & fascisme" schreeuwen voor ogen had.
quote:We hadden al Melkert, we hadden al Pronk, we hadden al Thom de Graaf, onze eigen nationale Pierot toen hij voorlas uit het Achterhuis om Pim Fortuyn te beschimpen.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Nachtschade het volgende:[..]
Nee precies. We willen niet nog zo'n clown.
Clowns genoeg over en we zullen er wel nimmer van verlost raken.
quote:Yeah right...Fortuyn was een narcist eerste klas die maar een ding wilde, zo veel mogelijk aandacht voor hemzelf.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:07 schreef limp_brain het volgende:Omdat hij van het volk hield en het land terug wilde geven aan het volk.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:07 schreef limp_brain het volgende:[..]
quote:Ook heel dom trouwens. Pim pleitte voor een minder sociaal beleid en z'n grootste aanhang was afkomstig uit de lagere sociale klassen, de mensen die juist afhankelijk zijn van die sociale voorzieningen.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:08 schreef limp_brain het volgende:[..]
Er waren erbij die hem als de nieuwe messias zagen. Dat was best eng ja.
quote:Oh ja, LOL, vandaar dat zijn hele partij bestond uit zakenlui, ambtenaren en middenstanders.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:10 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Het volk = de arbeidersklasse?
Dat is toch wel precies het tegenovergelstelde van wat hij volgens de mensen die "dictatuur & fascisme" schreeuwen voor ogen had.
quote:Ik zeg niet dat Fortyn een heilige was die niets heeft gedaan om zich al die uitspraken op de hals te halen. Ik zeg dat dergelijke uitspraken vuil, onnodig kwetsend en naar zijn.
Ah, en daarom mogen we niet meer zeggen waar het op staat? Fortuyn heeft inderdaad extreemrechtse uitspraken gedaan. Ook heeft hij GroenLinks "een stelletje communisten" en "extreemlinks" genoemd.
Die vuilbekkerij die hij zelf in de politiek heeft geïntroduceerd vind ik niets, ik mot het niet. Maar moord op basis van (heel erg nare ) ideeën is fout. Ik kan me best wel een juiste (politieke) moord op de juiste man op het juiste moment om de juiste redenen voorstellen, dit was er niet een van en dat is heel erg.
Daarentegen word ik zelf vaak narrig van dat geïdoliseer van de Fortuynisten maar ach... Dat zal wel uitsterven.
quote:Waarschijnlijk omdat zijn politieke carriere in de knop gebroken was. Dergelijke tragiek doet het altijd goed bij heldenverering. Zo lopen sommige mensen nog steeds weg met de druggebruiker Jim Morisson die werkelijk niets bijdroeg aan de samenleving. Zo lopen diverse mensen weg met de zelfmoordenaar Kurt Cobain die daarmee vrouw en kind alleen op de wereld achterliet,... Zo liepen diverse mensen weg met de junk Herman Brood die absoluut niet de gemakkelijkste was om me om te gaan en die nagenoeg geen verantwoordelijkheid voor zjin daden nam.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:10 schreef HeyFreak het volgende:
ik vind het eigenlijk wel eng, die pim-verafgooding...waarom zijn er zoveel mensen die doen alsof hij Jezus was? Hij was een columnist die net een paar weken in de politiek zat.
Kennelijk trekt tragiek en verbindt men al dan niet gewild slachtofferschap aan heldendom. Mogelijk is heldendom weinig anders dan geromanticeerd slachtofferschap?
quote:Waaronder ik. Maar een beetje respect voor "onderbuikgevoelens" mag wel.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:09 schreef Farzin het volgende:Veel mensen denken daar anders over.
quote:Ik heb niemand een directe link horen leggen met het fascisme. Thom de Graaf las voor uit het dagboek van Anne Frank. Dat vind ik niet meer dan terecht, aangezien zij waarschuwde voor dergelijke politieke partijen.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik zeg niet dat Fortyn een heilige was die niets heeft gedaan om zich al die uitspraken op de hals te halen. Ik zeg dat dergelijke uitspraken vuil, onnodig kwetsend en naar zijn.
quote:Mee eens. Alhoewel hij natuurlijk wel een wolf in schaapskleren had kunnen zijn.
Die vuilbekkerij die hij zelf in de politiek heeft geïntroduceerd vind ik niets, ik mot het niet. Maar moord op basis van (heel erg nare ) ideeën is fout. Ik kan me best wel een juiste (politieke) moord op de juiste man op het juiste moment om de juiste redenen voorstellen, dit was er niet een van en dat is heel erg.
quote:Laten we dan eens kijken naar de partijen van Kok en Rozewater... Weinig arbeiders, dan is eigenlijk enkel Jan Marijnissen met zijn Lijst SP de ware erfgenaam van het Socialisme.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:13 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Oh ja, LOL, vandaar dat zijn hele partij bestond uit zakenlui, ambtenaren en middenstanders.
Ja, nou, Pim stond echt voor de arbeiders *rolt over de grond van het lachen*
quote:Tegenwoordig wel ja, echte helden bestaan schijnbaar niet meer, nu moeten het allemaal tragische losers zijn om de een of andere reden.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:15 schreef sjun het volgende:Kennelijk trekt tragiek en verbindt men al dan niet gewild slachtofferschap aan heldendom. Mogelijk is heldendom weinig anders dan geromanticeerd slachtofferschap?
quote:je moet artiesten niet gaan vergelijken met politiek.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:15 schreef sjun het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat zijn politieke carriere in de knop gebroken was. Dergelijke tragiek doet het altijd goed bij heldenverering. Zo lopen sommige mensen nog steeds weg met de druggebruiker Jim Morisson die werkelijk niets bijdroeg aan de samenleving. Zo lopen diverse mensen weg met de zelfmoordenaar Kurt Cobain die daarmee vrouw en kind alleen op de wereld achterliet,... Zo liepen diverse mensen weg met de junk Herman Brood die absoluut niet de gemakkelijkste was om me om te gaan en die nagenoeg geen verantwoordelijkheid voor zjin daden nam.
Kennelijk trekt tragiek en verbindt men al dan niet gewild slachtofferschap aan heldendom. Mogelijk is heldendom weinig anders dan geromanticeerd slachtofferschap?
hoewel ze acteren steeds meer
quote:Daarom is Willem Ruis nog altijd de beste quizemaster aller tijden, als hij nog had geleefd was hij nu van het niveau Ron brandsteder geweest.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:15 schreef sjun het volgende:
Dergelijke tragiek doet het altijd goed bij heldenverering.
quote:whahahahahaaha, stel je niet aan!
Op vrijdag 2 mei 2003 16:40 schreef big fan het volgende:[..]
en een harde verkrachting van de democratie heeft geen invloed op de geschiedenis?
quote:Zijn zogenaamde gedachtengoed was imho aleen maar opruiend materiaal waarmee je geen land bestuurt.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:07 schreef sjun het volgende:Kun je het vetgedrukte eens wat nader verklaren?
Hij had iedereen teleurgesteld en zou nu ongeveer zijn uitgekotst door ' het volk' en de media.
quote:Thom de Graaf had als goed onderwijzer kunnen weten op welke wijze zijn woorden zouden worden uigelegd. Voor mij was het het toppunt van hypocrisie wat er daar gebeurde. Pim Fortuyn stelt m.i. nog steeds terecht vraagtekens bij misbruik van de grondwet. Een sentimenteel verhaal houden om zeer vlot de benoemde problemen onder het tapijt te kunnen schoffelen lost absoluut die probelmen van misbruik niet op.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:17 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik heb niemand een directe link horen leggen met het fascisme. Thom de Graaf las voor uit het dagboek van Anne Frank. Dat vind ik niet meer dan terecht, aangezien zij waarschuwde voor dergelijke politieke partijen.
[..]
Wat open was verdwijnt naar de onderbeuk en borrelt opp een zeer ongelegen moment weer op. Juist darom is het m.i. goed om tijdig problemen te signaleren, te benoemen en voortvarend op te lossen in plaats van ze dood te zwijgen of ze te bedekken met het excuus van goede bedoelingen.
Als zwart niet langer tot zwart benoemd mag worden krijgen de politieke heelmeesters een verkeerde klacht, wordt door hen op basis daarvan een verkeerde diagnose gesteld en woekert de samenlevingskwaal voort
quote:Je hebt voor mij gelijk dat hij een wolf in schaapskleren had kunnen zijn. Had kunnen zijn betekent echter nog niet dat hij het was al bleek de man door de socialistische zuil al lang en breed te zijn veroordeeld. Betweters als Marcel van Dam liepen hierbij voorop de man tot Untermensch te verklaren. De linkse Telegraaf (de Volkskrant) was er als de kippen bij om een verhaal van Fortuyn verkeerd te belichten door wat accenten te verschuiven. Nog altijd heb ik niet begrepen waarvoor de commotie anders nodig was dan politiek gewin toen Fortuyn misbruik van artikel één te berde bracht.
[
Mee eens. Alhoewel hij natuurlijk wel een wolf in schaapskleren had kunnen zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 02-05-2003 17:28]
quote:Ja en dan had hij de schuld aan iedereen behalve hemzelf gegegeven en dezelfde figuren die hem nu ophemelen had het in dat geval ook nog steeds gedaan.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:23 schreef Twiggy het volgende:
Als ie niet was vermoord, was het kabinet ook na 4 maanden gevallen, had de LPF daarna ook nog enkele zetels gekregen en was Pim gestopt omdat ie het niet leuk meer vond. Want als oppositie in de 2e kamer zitten is was hem te min...Hij had iedereen teleurgesteld en zou nu ongeveer zijn uitgekotst door ' het volk' en de media.
quote:De schuld geven van demoniseren was idd al begonnen voor 6 mei.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:27 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ja en dan had hij de schuld aan iedereen behalve hemzelf gegegeven
quote:Mogelijk had je gelijk gekregen. We zullen het echter niet weten en dat maakt een uitspraak als deze van evenveel waarde als een uitspraak als: Het waait vandaag...
Op vrijdag 2 mei 2003 17:23 schreef Twiggy het volgende:
Als ie niet was vermoord, was het kabinet ook na 4 maanden gevallen, had de LPF daarna ook nog enkele zetels gekregen en was Pim gestopt omdat ie het niet leuk meer vond. Want als oppositie in de 2e kamer zitten was hem te min...Hij had iedereen teleurgesteld en zou nu ongeveer zijn uitgekotst door ' het volk' en de media.
De heldenvereerders kunnen zich 6 mei uitleven en met hun vlaggetje zwaaien, de rest van Nederland is al lang weer op de orde van de dag over gegaan.
quote:Um...dat wil de 'Rechtse Kerk' ons opleggen, of zo?
Op vrijdag 2 mei 2003 18:00 schreef Znz het volgende:
We moeten niks. We mogen wel fortuyn herdenken als men dat wilt... iedereen is vrij daarover dus waarom moeten?
quote:Wij zijn 'ons'? De linkse tegenhangers van de rechse irrealist die zonodig een Fortuyn-epos wenst te genereren? Laat Harry Mens fijn een componist de opdracht geven tot het componeren van een muziekstuk in de stijl van Der Ring des Nibelungen om een muzikaal monument voor Fortuyn te scheppen. Zo gunt hij broeders als Marcel van Dam ook nog wat koren op de molen
Op vrijdag 2 mei 2003 18:10 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Um...dat wil de 'Rechtse Kerk' ons opleggen, of zo?
Terecht merkte jij als Tia Tijger al op dat het tijd was om over te gaan tot de orde van de dag. Gezien ieder fijn zijn eigen dag mag inkleuren zou ik dat inkleuren van de werkelijkheid verder aan ieder zelf willen overlaten.
Je mag het eens zijn met Fortuyn en zijn aanhangers of niet, als er de behoefte blijkt te bestaan bij de Fortuynisten om PF te herdenken, dan kun je dat respecteren. Als het je niet bevalt, blijf dan weg uit die topics.
Andersom geldt hetzelfde. De Fortuyn herdenkingstopics hoeven niet gebruikt te worden om Volkert weer ter dood te verwensen of een discussie te starten over de strafmaat in Nederland. Daar zijn topics over. Gebruik het Fortuyn herdenkingstopic om op respectvolle wijze je rolmodel of hoe je PF ook ziet te gedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |