abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80844088
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ken voldoende Ieren en op een uitzondering na hebben ze allemaal een dik accent en als ze onder elkaar zijn is het nog erger

Ier zegt wat
Amerikaan zegt: I don't fucking understand it
Andere Ier zegt: I'll explain what he said
Ja halo, Amerikaan
Die snappen sowieso geen klote ....
Ik ken genoeg van dat soort verhalen...ze blijven buiten de conversatie (in engels) omdat ze geen Gaelic verstaan .

Kijk als je het over dom volk zonder cultuur en historisch besef hebt.

oooit nog eens zo'n amerikaanse muts gehoord dat het geweldig was hoe men hier die kastelen zo lekker dicht langs de weg bouwde

Die Amerikanen moet je alles 3 keer uitleggen, en dan nog
Afganistan = Al Qaida , Iraq has a Q as wel
...het was heel verwarrend voor ze ....
en dat ging in geschreven engels
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_80844348
Leuk he generaliseren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80844476
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuk he generaliseren
Voor iemand met jou "onderschrift" of hoe dat ook heet is dat echt een hilarische opmerking.

(Ik neem aan dat dat tegen mij gericht was over Int school? Of over Amerikanen?)
pi_80844516
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:11 schreef Mieks het volgende:

[..]

True. Maar ik geloof echt dat als je op een jonge leeftijd veel talen meekrijgt, je ook als volwassene makkelijkeer talen op blijft pikken. Het bevordert het als het ware, meer dan als je je hele jeugd alleen maar Hollands hoort.

Ik zat op school in Den Bosch. Maar Nederlandse kinderen zijn in vergelijking tot international kinderen echt onbeschofter en minder tolerant. Maar dat is echt cultuur, kijk op mijn Nederlandse school zaten ook Turken Marrokanen Irakezen en alles.

Maar op internationale scholen zit je echt met de halve wereld op school en leer je elkaars culturen PLUS iedereen zit vaak maar een paar jaar op school. Dat maakt het heel anders. Het is minder vrij en meer gedisciplineerder dan Nederlandse scholen.

En het heeft ook wel met niveau te maken. Internationale scholen zijn meer elitair vind ik. (mijn mening hoor)
Mijn neefjes en nichtjes zitten op een steenworp van Den Bosch op school en zelf heb ik daar ook op school gezeten maar daar is het al weer heel anders

Als je ouders bang waren voor dat hadden ze je maar op school moeten doen in Gestel, Vught, Nistelrooij of zo. Balkom en Rosmalen zijn waarschijnlijk ook al weer anders

Van de middelbare school kom je natuurlijk wel 'in de grote stad' terecht maar meestal zijn autochtonen kinderen gewoon wat slimmer en zitten er op de HAVO/VWO of Gimnasium al veel minder 'aso's' en allochtonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80844542
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:25 schreef Mieks het volgende:

[..]

Voor iemand met jou "onderschrift" of hoe dat ook heet is dat echt een hilarische opmerking.

(Ik neem aan dat dat tegen mij gericht was over Int school? Of over Amerikanen?)
Nee over die erboven.

Onschrift is een quote
  donderdag 29 april 2010 @ 15:37:34 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80844941
Ik zat net op de bank met mijn dochter en zoon. Ik was mijn zoon de borst aan het geven dus wat beperkt in mijn handelen.
Met mijn dochter was ik Spaans aan het praten.
Op gegeven moment wil ze over me heen stappen en dat ging dus niet. EN mijn 1e reacitie was dus gelijk in het Nederlands.
'nee, dat gaat niet' Helemaal onbewust dus. Hoewel Spaans mijn moeder taal is, merk ik dat ik NEderlands denk,en dus ook heel primair, Nederlands reageer. ZOals in de situatie van zonet.
pi_80845046
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:37 schreef amaranta het volgende:
Ik zat net op de bank met mijn dochter en zoon. Ik was mijn zoon de borst aan het geven dus wat beperkt in mijn handelen.
Met mijn dochter was ik Spaans aan het praten.
Op gegeven moment wil ze over me heen stappen en dat ging dus niet. EN mijn 1e reacitie was dus gelijk in het Nederlands.
'nee, dat gaat niet' Helemaal onbewust dus. Hoewel Spaans mijn moeder taal is, merk ik dat ik NEderlands denk,en dus ook heel primair, Nederlands reageer. ZOals in de situatie van zonet.
Waar komen je ouders dan vandaan en waar heb je in je leven gewoond?
  donderdag 29 april 2010 @ 15:51:56 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80845491
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar komen je ouders dan vandaan en waar heb je in je leven gewoond?
Mijn ouders komen uit Spanje. Ik heb heel mijn leven hier gewoond maar heb thuis altijd Spaans gesproken. Had ook wat Spaanse vriendinnen. Maar ook Nederlandse.
Ik beheers beide talen even goed, hoewel Nederlands beter denk ik.
Ik was overigens pas 4 toen ik Nederlands leerde.
pi_80845639
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn ouders komen uit Spanje. Ik heb heel mijn leven hier gewoond maar heb thuis altijd Spaans gesproken. Had ook wat Spaanse vriendinnen. Maar ook Nederlandse.
Ik beheers beide talen even goed, hoewel Nederlands beter denk ik.
Ik was overigens pas 4 toen ik Nederlands leerde.
Lijkt me dat Nederlands dan je moedertaal is, ondanks dat je moeder niet uit Nederland komt. Maar dat blijkt nu ook

Je woont nu in Nederland en praat met je kinderen Spaans? En je man/partner/vader van je kinderen in het Nederlands?
  donderdag 29 april 2010 @ 15:58:33 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80845729
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me dat Nederlands dan je moedertaal is, ondanks dat je moeder niet uit Nederland komt. Maar dat blijkt nu ook

Je woont nu in Nederland en praat met je kinderen Spaans? En je man/partner/vader van je kinderen in het Nederlands?
Neem nou maar van me aan dat Spaans mijn moedertaal is.
En ja, ik praat Spaans tegen ze (nog niet echt met ze) en mijn man in praat met ze in het NEderlands.
Onderling, mijn man en ik dus, Nederlands.

Maar ik ben in de loop der jaren vernederlandst, voor zover dat een woord is.
pi_80845786
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Mijn neefjes en nichtjes zitten op een steenworp van Den Bosch op school en zelf heb ik daar ook op school gezeten maar daar is het al weer heel anders

Als je ouders bang waren voor dat hadden ze je maar op school moeten doen in Gestel, Vught, Nistelrooij of zo. Balkom en Rosmalen zijn waarschijnlijk ook al weer anders

Van de middelbare school kom je natuurlijk wel 'in de grote stad' terecht maar meestal zijn autochtonen kinderen gewoon wat slimmer en zitten er op de HAVO/VWO of Gimnasium al veel minder 'aso's' en allochtonen
Ik heb dus op internationale scholen gezeten tot en met de brugklas. En daarna Atheneum op het Pierson College Den Bosch.
Bang waren voor wat trouwens?
Nederlandse scholen zijn niet streng vergeleken met internationale scholen.

Neem bijvoorbeeld lesuitval ivm ziekte van docenten. Op de internationale school bestaat dat niet, daar had je gewoon elke dag les van kwart voor 9 tot kwart over 3, of je nou 8 of 18 was. En er is meer respect voor docenten. Ik heb mijn Nederlandse klasgenoten dingen horen zeggen tegen docenten dat ik dacht .
Dat hoefde wij op int school niet te proberen.
pi_80845876
Blijkbaar praat je in het Nederlands als je niet denkt

Zover ik weet wordt de taal die ze het beste beheersen altijd die van het land waar ze wonen en niet die van hun ouder(s)

Zo is het in elk geval in mijn omgeving en daar heb ik geen onderbouwing voor

Zal vast weer anders zijn als je na een x-aantal jaar verhuisd maar daar heb ik zo 1,2,3 geen voorbeeld van in mijn eigen omgeving
  donderdag 29 april 2010 @ 16:16:40 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80846333
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Zover ik weet wordt de taal die ze het beste beheersen altijd die van het land waar ze wonen en niet die van hun ouder(s)

Zal vast weer anders zijn als je na een x-aantal jaar verhuisd maar daar heb ik zo 1,2,3 geen voorbeeld van in mijn eigen omgeving
Ik geloof je ook wel. En ik zeg toch ook dat mijn Nederlands beter is dan mijn Spaans. Maar tóch, is dat mijn moedertaal. De taal waarin ik door mijn ouders ben opgevoed. Nederlands heb ik op school geleerd en is gaandeweg mijn nieuwe taal geworden.
pi_80846691
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:00 schreef Mieks het volgende:

De overgang na een Nederlandse school was echt extreem, ook qua omgang met anderen, de leerlingen waren zoveel onbeschofter en alles.

Daarvoor

Ik weet niet of je er voor aangenomen zou worden maar op Beekvliet zou het weer anders zijn. Is denk ik meer een probleem van een grote school in een grote stad dan van Nederland of van het onderwijs
pi_80846992
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

klopt ik pas me aan aan het geldend Niveau

Zou kunnen kloppen alhoewel ik net in het parrekie een Vlaams stel tegenkwam dat hier al 3.5 jaar woont, met een tweeling van 4 jaar oud, en die koters spreken dus nog geen Engels.
Nou dat zou natuurlijk kunnen veranderen als die kids naar school gaan en dus per dag meer uren contact hebben met de "vreemde" taal.
pi_80847174
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:00 schreef Mieks het volgende:

[..]

Ik heb dus op internationale scholen gezeten tot en met de brugklas. En daarna Atheneum op het Pierson College Den Bosch.
Nederlandse scholen zijn niet streng vergeleken met internationale scholen.

Neem bijvoorbeeld lesuitval ivm ziekte van docenten. Op de internationale school bestaat dat niet, daar had je gewoon elke dag les van kwart voor 9 tot kwart over 3, of je nou 8 of 18 was. En er is meer respect voor docenten. Ik heb mijn Nederlandse klasgenoten dingen horen zeggen tegen docenten dat ik dacht .
Dat hoefde wij op int school niet te proberen.
Ah mooi .... ik hoorde van dat stelleke in mijn voorgaande post dat daar ook een nederlands sprekende school aan de zuidzijde zoude zijn zulle

Daar gaat ons menneke dus mooi nie naar toe. Ik ben zeer goed bekend met het nederlandse lessysteem, En dat is het spreekwoordelijk niet waard om over naar huis te schrijven .

Gewoon fijn schooluniformpje, de leraar is meneer mevrouw of juffrouw. U kennen ze helaas niet in het Engels.

Manieren bijbrengen
pi_80847395
Manieren krijg je van je ouders
pi_80848010
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Manieren krijg je van je ouders
je krijgt ze niet...ze worden je geleerd
En slechts ten dele, werkt volgens mij net zo als taal: Waar je mee omgaat wordt je mee besmet:

En je kunt als ouder proberen dat te sturen. Maar als een stel uit Bloemendaal in in de Diamantbuurt zou gaan wonen......
pi_80848538
TVP voor later, ik ga mijn kinderen later ook tweetalig proberen op te voeden, Nederlands en Noors (ik ben NLse die in NO woont), en ik wil ze proberen ook wat Engels bij te brengen.
Ik vind vreemde talen zo´n enorme rijkdom dat ik ze misschien ook wel op tweetalig onderwijs wil doen later, maar dat zien we tzt wel. Ik spreek zelf NO, NL en EN vloeiend en kan me aardig verstaanbaar maken in FR, DU en IT. En dat heeft me in de loop der jaren het leven stukken makkelijker gemaakt, en dat zou ik ook graag voor mijn kinders zo zien. Plus dat het leuk is als ze met mijn NL familie fatsoenlijk kunnen babbelen
pi_80849162
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:09 schreef Pyttpytt het volgende:
TVP voor later, ik ga mijn kinderen later ook tweetalig proberen op te voeden, Nederlands en Noors (ik ben NLse die in NO woont), en ik wil ze proberen ook wat Engels bij te brengen.
Ik vind vreemde talen zo´n enorme rijkdom dat ik ze misschien ook wel op tweetalig onderwijs wil doen later, maar dat zien we tzt wel. Ik spreek zelf NO, NL en EN vloeiend en kan me aardig verstaanbaar maken in FR, DU en IT. En dat heeft me in de loop der jaren het leven stukken makkelijker gemaakt, en dat zou ik ook graag voor mijn kinders zo zien. Plus dat het leuk is als ze met mijn NL familie fatsoenlijk kunnen babbelen
voor vrouwen is Frans Russisch en Grieks zowieso een pluspunt
  donderdag 29 april 2010 @ 18:10:58 #271
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80850263
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, hoor....

Al is er met mijn allochtone dochter helemaal niets mis...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80852964
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:10 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, hoor....

Al is er met mijn allochtone dochter helemaal niets mis...
Uhm, vergeleken met kinderen op internationale scholen zijn "gewone" autochtonen net zo goed tokkies.

Dat was wel erg kort door de bocht :p

Maar op internationale scholen gelden echt hogere normen en waarden en sterkere discipline dat op Nederlandse scholen. En dan maakt het niet uit of je op vmbo/havo/vwo zit. Ik zat op VWO en was desondanks geschokt over de manieren van Nederlandse "kinderen". En Den Bosch heeft echt geen schrikbarend "grote stad imago" ofzo als je dat vergelijkt met echt steden.

Heeft ook sterk met het systeem te maken. Nederlandse scholen geloven mijn inziens te veel op leerlingen hun vrijheid geven en een te vrij systeem. Zoals ik al eerder zei, het was voor mij al verbazingwekkend dat gewoon een klas vrij is als een docent ziek is. Op de int school was dat nooit. En ook dat ze geen meneer/mevrouw zeggen enzo. Dat is gewoon Nederland en het onderwijssysteem. ]

Misschien is het extreem liberale gedachtegoed In Nederland an sich al gewoon meer dan ik gewend was.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mieks op 29-04-2010 19:48:12 ]
  donderdag 29 april 2010 @ 20:06:36 #273
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_80853789
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:42 schreef Mieks het volgende:

[..]

Uhm, vergeleken met kinderen op internationale scholen zijn "gewone" autochtonen net zo goed tokkies.

Dat was wel erg kort door de bocht :p

Maar op internationale scholen gelden echt hogere normen en waarden en sterkere discipline dat op Nederlandse scholen. En dan maakt het niet uit of je op vmbo/havo/vwo zit. Ik zat op VWO en was desondanks geschokt over de manieren van Nederlandse "kinderen". En Den Bosch heeft echt geen schrikbarend "grote stad imago" ofzo als je dat vergelijkt met echt steden.

Heeft ook sterk met het systeem te maken. Nederlandse scholen geloven mijn inziens te veel op leerlingen hun vrijheid geven en een te vrij systeem. Zoals ik al eerder zei, het was voor mij al verbazingwekkend dat gewoon een klas vrij is als een docent ziek is. Op de int school was dat nooit. En ook dat ze geen meneer/mevrouw zeggen enzo. Dat is gewoon Nederland en het onderwijssysteem. ]

Misschien is het extreem liberale gedachtegoed In Nederland an sich al gewoon meer dan ik gewend was.
ik bedoelde het een beetje sarcastisch

Geen ervaring met internationale scholen, verder, maar heb idd vaker gehoord dat het nogal een switch is..
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_80868250
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuk he generaliseren
Zeg jij begon daar toch mee met een Iers accent.

Er zijn er verschillende ... Een Limburgs en een Groning danwel Noord Hollands accent zijn toch ook niet alledrie representatief als een Nederlands accent?

En laten we eerlijk wezen Amerikanen staan nu niet te boek als het intelligenste volk ter wereld.
Heeft ook een beetje te maken met die achterlijke sportscholarships natuurlijk: Het is waanzin om iemand voor wiskunde of een taal te laten slagen omdat ie goed kan basketballen.

Maar het zijn de manieren op een school die inherent zijn aan de cultuur waarschijnlijk.
Ik kom zelf nog uit de tijd dat het op de Lagere School Meester zus en Jufrouw zo was
En op de Middelbare school "Meneer"

Er gaat voor mijn gevoel een disrespekt naar rang en stand uit als een 6 jarige de meester gewoon Jan kan noemen. (Meester Jan is ok dara dat niet mmeester Kees is.

maar meester jan is wel de authoriteit (jaja dat met die Pabo van tegenwoordig)
Je moet niet versteld staan als de kleine de tafel van 3 (van opa geleerd) beter kan opdreunen dan "meester" Jan met zijn Pabo

En om je nu weer terug bij te vallen op Normen en waarden worden je thuis geleerd.
Het probleem hier op zgn "educate together" scholen is dat er vanuit de school teveel respect uitgaat naar de (t)huiscultuur van de leerlingen.

Het gewone RC en CoI onderwijs danwel de nondenominatiele Iers gesproken scholen (lees gecombineerd RC CoI en nu ook niet religieus) hebben wel degenlijk strakkere huisregels welke de school en de kinderen ten goede komen.

Naar wat mieke zechreef is een internationale school dus ook strakker georganiseerd.

Structuur werkt voor kinderen gewoon het beste
Maar goed terug naar de topic (volgens dikke van dale) danwel het onderwerp.

Meertalig opvoeden van je kinderen:
Tips Trics Hints and Advice , HWat to do and what not
pi_80868362
Nu is praten over het Iers Accent ook al generaliseren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')