* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden.
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
code:HP (VP) Naam Pt (+P)
====================================
1 ( 1) zander 39 (+2)
2 ( 2) mass 34 (+2)
3 ( 4) litpho 30 (+4)
( 3) ranja 30 (+3)
5 ( 5) japis 22 (+1)
6 ( 6) ullie 20
7 ( 7) search64 19 (+2)
8 (10) grobbel 18 (+5)
9 ( 8) berkery 17 (+1)
10 ( 9) z 14
11 (12) dolle_hond 13 (+1)
(10) tony_montana67 13
13 (13) tokus 12 (+1)
14 (18) belsen 11 (+3)
15 (14) pinkmoon 10
(15) vork 10 (+1)
17 (15) seborik 9
(15) webfreak 9
19 (19) dr_diablos 7
20 (20) khalein 6
(20) madscientist 6
(20) tong80 6
23 (33) fogerty 5 (+3)
(23) gorro 5
(28) menjo 5 (+2)
(23) riert 5
(23) rvand 5
28 (26) frollo 4
(26) mahavishnu 4
(28) poguemahone 4 (+1)
31 (28) jane 3
(28) kirke 3
(28) mulnix 3
(33) kwark 2
(33) morpheus2002 2
(33) naar 2
(33) ulx 2
38 (38) bioslock 1
(38) bosbeetle 1
(38) dinosaur_sr 1
(38) dwerg 1
(--) forrestx 1 (+1)
(38) kaaltie 1
(38) lily 1
(38) liquidsoul 1
(38) man_made_god 1
(38) mitt 1
(38) muaddib 1
(38) olmo 1
(38) placebeau 1
(38) reefer 1
(--) swami_twelvinchalami 1 (+1)
==================================HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = duh :P
Pt = punten totaal
+P = punten uit vorige topicEr zijn inmiddels 400 (!!) vragen aan bod geweest, oftewel 10 posts per vraag.
==================================
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-04-2003 23:08]
quote:helemaal goed
Grobbel schreef het volgende:overeenkomst tussen:
Big bank hank - Sugarhill Gang
Björk - Sugarcubes
Bob Mould Sugar
Keisha Buchanan - Zal wel eentje van de Sugababes zijn...
Suiker.
Basement Jaxx
Heather Nova
Boyz II Men
Lisa Lisa & The Cult Jam
En ik geef er maar als hint bij dat het iets met songtitels te maken heeft.
quote:Basement Jaxx - Where's your head at
Op maandag 28 april 2003 22:49 schreef Grobbel het volgende:
Okay, de volgende artiesten hebben iets gemeen... Zo gauw je datgene vindt tussen desbetreffende artiesten waar ik op doel, dan zouden de vier onderdelen die de link vormen (in de vertaling, uiteraard) de eerste regel moeten vormen van een lullig Oerhollandsch kinderwijsje. Wat is die eerste regel?
Hoofd, schouders, knie en teen...poeh, poeh...
quote:Nee? Vroeger nooit gehersenspoeld met het volgende?
Op maandag 28 april 2003 23:15 schreef ranja het volgende:
Liedje ken ik niet
Ongetwijfeld tegenwoordig nog een echte kaskraker in de skihut...
quote:Hij was ook wel hoofdbrekend...maar goed...
Op maandag 28 april 2003 23:16 schreef Grobbel het volgende:
Helemaal correct, belsen! Ik was al bang dat ie te moeilijk was...
Dhani Harrisson nam een plaat op met pa, George Harrisson en James McCartney werkte mee aan 'Flaming pie'. Voor Julian en Sean Lennon viel het niet meer om met pa samen te werken, dus die gingen solo. De zoon van Ringo is ook drummer en niet onverdienstelijk.
Met welke band trad hij op en als wiens vervanger?
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 28-04-2003 23:22]
quote:Nee... ik geloof niet dat ik iets gemist heb
Op maandag 28 april 2003 23:19 schreef Grobbel het volgende:[..]
Nee? Vroeger nooit gehersenspoeld met het volgende?
Hoofd, schouders, knie en teen knie en teen
Hoofd, schouders, knie en teen knie en teen
Oren, ogen puntje van je neus
Hoofd, schouders, knie en teen knie en teenOngetwijfeld tegenwoordig nog een echte kaskraker in de skihut...
quote:The Who als vervanger van Keith Moon.
Op maandag 28 april 2003 23:20 schreef belsen het volgende:
Hij was ook wel hoofdbrekend...maar goed...Dhani Harrisson nam een plaat op met pa, George Harrisson en James McCartney werkte mee aan 'Flaming pie'. Voor Julian en Sean Lennon viel het niet meer om met pa samen te werken, dus die gingen solo. De zoon van Ringo is ook drummer en niet onverdienstelijk.
Met welke band trad hij op en als wiens vervanger?
quote:Zie je wel, toch weer te makkelijk...
Op maandag 28 april 2003 23:25 schreef Litpho het volgende:[..]
The Who als vervanger van Keith Moon.
quote:Mwah, ik zal het je ook weer makkelijk maken.
Op maandag 28 april 2003 23:29 schreef belsen het volgende:
Zie je wel, toch weer te makkelijk...
quote:Basiskennis
Op maandag 28 april 2003 23:34 schreef ranja het volgende:
Police - Ghost in the machine
quote:beetje te wild
Op maandag 28 april 2003 23:49 schreef Wietse het volgende:
Misschien hebben ze allemaal het nummer 'Jolene' gecovered? (is hele wilde gok)
quote:nee. ook niet in song- of albumtitels.
Op dinsdag 29 april 2003 00:10 schreef Fogerty het volgende:
Hintje?
Moeten we in de hoek van producers/gastmuzikanten zoeken?
The romantics en Aretha Franklin mogen er ook nog bij
quote:juist. ze komen allemaal uit 'the motor city'...
Op dinsdag 29 april 2003 00:16 schreef search64 het volgende:
Detroit........
quote:Hintje mischien?
Op maandag 28 april 2003 23:42 schreef ranja het volgende:
De overeenkomst tussen de volgende bands/artiesten?Aaliyah
Madonna
Stevie Wonder
White stripes
Als search64 het niet erg vind gooi ik ff een nieuwe vraag in de groep.
Een puzzel:
Depeche Mode
Paul Anka
Janis Ian
Skid Row
Joe Jackson
De opdracht: Zoek het verband en vervolgens de gemiddelde leeftijd. (ietwat cryptisch)
quote:hm ik weet er op eerste gezicht 3. Nu die andere 2 nog...
Op dinsdag 29 april 2003 09:17 schreef Berkery het volgende:
GoedemorgenAls search64 het niet erg vind gooi ik ff een nieuwe vraag in de groep.
Een puzzel:
Depeche Mode
Paul Anka
Janis Ian
Skid Row
Joe JacksonDe opdracht: Zoek het verband en vervolgens de gemiddelde leeftijd. (ietwat cryptisch)
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:49 schreef ranja het volgende:
gokje dan: 18?
Depeche Mode - Little 15
Paul Anka - Happy birthday sweet sixteen
Janis Ian - At seventeen
Skid Row - 18 & Life
Joe Jackson - 19 forever
Dus: 15 + 16 + 17 + 18 + 19 = 85
85/5 = 17
Ik had de nummers opeenvolgend en op volgorde gezet, dus als je er nu 3 had geweten, bijv: 15 + 16 + ? + ? + 19, dan was je er ook wel uitgekomen dacht ik
waar kun je volgens The Residents Lily, Harry, Wanda, Benny & Mickey tegenkomen?
[edit]Lillie is het. En Herman en jack zijn er ook te vinden
[Dit bericht is gewijzigd door Riert op 29-04-2003 12:26]
quote:Cor-rect.
Op dinsdag 29 april 2003 12:31 schreef belsen het volgende:
In de Freak Show!
Ik wil van jullie weten:
- de originele mixer van het album
- de eerste remixer
- de tweede remixer
quote:Ik wist alleen 16, 17 en 18. Ik zei eerst 18 omdat ik dacht dat er vast wel een oudere, 21 ofzo, bij zou zitten. Maar goed
Op dinsdag 29 april 2003 10:03 schreef Berkery het volgende:
17 is wel goedDepeche Mode - Little 15
Paul Anka - Happy birthday sweet sixteen
Janis Ian - At seventeen
Skid Row - 18 & Life
Joe Jackson - 19 foreverDus: 15 + 16 + 17 + 18 + 19 = 85
85/5 = 17
Ik had de nummers opeenvolgend en op volgorde gezet, dus als je er nu 3 had geweten, bijv: 15 + 16 + ? + ? + 19, dan was je er ook wel uitgekomen dacht ik
quote:Hij is uitgebracht onder de naam Iggy & the Stooges, integenstelling tot de twee eerste albums dus met de naam van Iggy apart.
Op dinsdag 29 april 2003 12:59 schreef Riert het volgende:
Mijn god wat een vraag. Ben ik volledig kansloos.
Volgens mij is het wel The Stooges en niet Iggy. Detail
En overigens zijn het drie over bekende personen.
quote:Ik ben hier ook kansloos, en vraag me af wie hem kan beantwoorden... Maar je het blijft Muziek Trivia, alles kan!
Op dinsdag 29 april 2003 12:59 schreef Riert het volgende:
Mijn god wat een vraag. Ben ik volledig kansloos.
Volgens mij is het wel The Stooges en niet Iggy. Detail
quote:Serious? Thuis eens nakijken, staat me anders bij hoe het op mn Cd staat.
Op dinsdag 29 april 2003 13:02 schreef belsen het volgende:[..]
Hij is uitgebracht onder de naam Iggy & the Stooges, integenstelling tot de twee eerste albums dus met de naam van Iggy apart.
(neem aan dat je gelijk hebt hoor...just tjekking )
Dus Iggy
David Bowie
Henry Rolllins
[Dit bericht is gewijzigd door Mass op 29-04-2003 13:30]
edit: bij nader inzien lijkt het me logischer als Iggy zelf het origineel deed, Bowie de remix en Iggy later de nieuwe remix
quote:Rollins klopt niet, hij wilde het wel graag doen, maar er is toen gekozen voor een Britse muzikant / zanger, maar natuurlijk niet weer Bowie, maar iemand uit de hardere muziekstroming vandaan.
Op dinsdag 29 april 2003 13:09 schreef ullie het volgende:
De derde was Henry Rollins?Dus Iggy
David Bowie
Henry Rolllins
Iggy deed inderdaad zelf de eerste mix, toen Bowie de tweede mix, maar wie o wie de jaren 90 mix?
quote:Steve Jones dan?
Op dinsdag 29 april 2003 13:46 schreef belsen het volgende:[..]
Rollins klopt niet, hij wilde het wel graag doen, maar er is toen gekozen voor een Britse muzikant / zanger, maar natuurlijk niet weer Bowie, maar iemand uit de hardere muziekstroming vandaan.
Iggy deed inderdaad zelf de eerste mix, toen Bowie de tweede mix, maar wie o wie de jaren 90 mix?
quote:Ook niet Steve Jones. Denk meer buiten de punkpaden.
Op dinsdag 29 april 2003 13:48 schreef ullie het volgende:[..]
Steve Jones dan?
quote:Rollins klopt niet, hij wilde het wel graag doen, maar er is toen gekozen voor een Britse muzikant / zanger, maar natuurlijk niet weer Bowie, maar iemand uit de hardere muziekstroming vandaan.
Op dinsdag 29 april 2003 13:56 schreef Riert het volgende:
Malcolm McLaren?
MacLaren was discopop...
quote:Lijkt me een wat te dunne benaming.
Op dinsdag 29 april 2003 14:01 schreef belsen het volgende:[..]
MacLaren was discopop...
Maar goed, John Cale?
quote:Behalve dan dat Axl Rose geen Brit is, zit je er verreweg het dichtste bij!
Op dinsdag 29 april 2003 14:03 schreef lily het volgende:
Axl Rose?
quote:Die deed wel het eerste album van The Stooges, maar nee dus.
Maar goed, John Cale?
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 29-04-2003 14:11]
quote:Dat is inderdaad de laatste. Om de een of andere reden hebben ze Bruce Dickinson van Iron Maiden gekozen om het voor de derde keer af te mixen. Iggy zelf was er achter gekomen, dat hij niet de juiste persoon was en Rollins werd ter zijde geschoven, dus werd het Dickinson en de remix is inderdaad vele, vele malen schoner en harder dan de Bowie-mix.
Op dinsdag 29 april 2003 14:14 schreef lily het volgende:
ok laatste gokDavid Bowie
Iggy Pop
Bruce Dickinson
quote:ben heel benieuwd welke ik heb dan. Volkomen nieuw voor me dit verhaal.
Op dinsdag 29 april 2003 14:18 schreef belsen het volgende:[..]
Dat is inderdaad de laatste. Om de een of andere reden hebben ze Bruce Dickinson van Iron Maiden gekozen om het voor de derde keer af te mixen. Iggy zelf was er achter gekomen, dat hij niet de juiste persoon was en Rollins werd ter zijde geschoven, dus werd het Dickinson en de remix is inderdaad vele, vele malen schoner en harder dan de Bowie-mix.
quote:Dit is uit het CD boekje:
Op dinsdag 29 april 2003 14:21 schreef Riert het volgende:[..]
ben heel benieuwd welke ik heb dan. Volkomen nieuw voor me dit verhaal.
Maar '90 dus. Volgens mij heb ik hem wel iets langer.
quote:Produced by Iggy Pop
People kept asking me - musicians, kids I would see, 'Have you ever thought about remixing it?' I'd get complaints. And it got much worse when it went to CD, really bad, it sounded awful compared to the record. There'd always been a question in my mind, when I heard it, there's no bottom, there's no power - I noticed what wasn't there too. I always thought it was a better record than anybody had ever made or was gonna make for awhile, or one of the finest, a damn good record.
But I never wanted to fuck with it. I really don't like the idea of going backwards and exhuming my own work and changing it. I've always been leery of that kind of thing because it's done! It exists! It's the same reason I don't have plastic surgery. My nose isn't straight but I like my nose. I like my face. 'If I kick out my devils, my angels might leave!' That's about as good as I could put it.
Then some fellows from the Henry Rollins Band found tape copies that had surfaced before the original Sony masters were found. I kind of heard that Henry wanted to do it, but I just sort of forgot about it, I didn't feel like doing it. Then, I heard, 'Sony's gonna do it with you or without you!' (laughter) That was the impetus right there. They invited me to do it, and I liked that idea. They said, 'Well, you can come in and you can do it and get it to sound the way want.' I thougth that was pretty irresistible.
Everything's still in the red, it's a very violent mix. The bottom line is that this is a wonderful album but it's always sounded fragile and rickety, and that band was not fragile and not rickety. That band could kill any band at the time and frankly can just kill any of the bands that built on this work since, just eat any of those poodles. The proff's in the pudding.
Remixed and remastered in 1996 at Sony Music Studios, NYC
All songs remied by Iggy Pop, Danny Kadar and Bruce Dickinson
Als je de Bowie mix al gaaf vind, moet je echt deze kopen, want het voegt echt vreselijk veel toe aan de plaat.
The Beatles gingen naar Rishikesh naar het 'hof' van de Maharishi. In hun kielzog een hele scala aan bekendheden. In India schreven zij en hun gezelschap vele, vele nummers. Op een nacht probeerde de Maharishi een van de dames uit het gezelschap te verleiden en vertrokken the Beatles en hun gevolg hals over kop om nooit meer terug te gaan naar hun Goeroe. Thuis namen ze het nummer Sexy Sadie op over de Maharishi, waarmee ze het boek definitief sloten. In het gezelschap van The Beatles was ook een Schotse muzikant, ook hij nam na afloop een liedje op over de Maharishi, een liedje waar George Harrisson ook nog een (weggelaten) couplet voor had geschreven.
Wie was deze muzikant en hoe heet het nummer dat hij schreef over de Maharishi?
quote:Eigenlijk Donovan, maar het is wel goed. Hebben the Butthole Surfers die gecoverd?
Op dinsdag 29 april 2003 14:59 schreef Riert het volgende:
Hurdy Gurdy Man - The Butthole surfu....uhhhh...Donavan
quote:Jaaaaaaa, daar ken ik hem eigenlijk van. Staat op Piough. Meteen kopen
Op dinsdag 29 april 2003 15:01 schreef belsen het volgende:[..]
Hebben the Butthole Surfers die gecoverd?
Enne...Donovan idd. Tikfoutje. Even een vraag bedenken
Van welk album (met band graag) komt deze quote:
"Act like my balls are full of oxygene and you're drowning, bitch"
Nummer (Stripper) nog vertaald thuis liggen, omdat we eens begonnen zijn met de Lijkentellers. Allemaal Bodycount nummers vertalen, leuke bezigheid
[Dit bericht is gewijzigd door Riert op 29-04-2003 15:21]
quote:Ja, en die subtitel staat ook pontificaal op de cover van het album, vandaar
Op dinsdag 29 april 2003 15:20 schreef Riert het volgende:
Bodycount dus. Vanwaar dat the last days? Is dat een subtitel?
quote:huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
Op dinsdag 29 april 2003 15:02 schreef Riert het volgende:[..]
Jaaaaaaa, daar ken ik hem eigenlijk van. Staat op Piough. Meteen kopen
Tekst lijkt achterstevoren opgenomen en de clip is een soort van lachspiegel video. Echt super!
Enne...Donovan idd. Tikfoutje. Even een vraag bedenken
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:22 schreef Mass het volgende:[..]
Ja, en die subtitel staat ook pontificaal op de cover van het album, vandaar
quote:ijzersterk
Op dinsdag 29 april 2003 15:22 schreef dolle_hond het volgende:[..]
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
een vriend van ons heeft die cd voor ons op een cassette opgenomen en op de achterkant 45 minuten lang het begin van dat nummer.
geweldig 3 kwartier lang huhuhuhuhuhuhuhuhu
Lijkt me redelijk om search het punt te geven...en hem te dwingen om snel een nieuwe vraag te doneren
maar een nieuwe vraag zou wel leuk zijn inderdaad
Geboren: 22 juli 1964 Bronx, New York
Drummer
Berklee school of music
Meest bekende band waar hij mee speelt geformeerd in 1984
In 1988 kregen ze een contract bij Epic.
Wie en welke band?
Welke band en song wordt er bedoeld.
indien nodig volgen er meer regels uit deze bio hoor
quote:da's helemaal goed
Op dinsdag 29 april 2003 16:11 schreef search64 het volgende:
Oleander - Why I'm here.
******* is een Amerikaanse componist en Saxofonist. Hij heeft zijn eigen platenmaatschappij. Hij is geboren op 2 september 1953 in New York.
Wie is ********?
quote:John Zorn?
Op dinsdag 29 april 2003 16:18 schreef search64 het volgende:
Mooi.******* is een Amerikaanse componist en Saxofonist. Hij heeft zijn eigen platenmaatschappij. Hij is geboren op 2 september 1953 in New York.
Wie is ********?
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:19 schreef Litpho het volgende:[..]
John Zorn?
quote:Die moest er ook een keertje tussenzitten.
Op dinsdag 29 april 2003 16:20 schreef search64 het volgende:
quote:De band is opgericht in 1982 in Californië, dit album komt uit 1990 en wordt algemeen beschouwd als hun meesterwerk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:50 schreef Fjordenpaard het volgende:
Hint?
Niet Sepultura die trouwens als Brazilianen wel een hint in het Portugees hadden achtergelaten .
Suicidal Tendencies?
(volgens mij washet nog iets anders)
quote:Nee hoor, de bandnaam is correct (met de verlichte ST in VISTA als hint). De vraag was echter naar de bijbehorende albumtitel.
Op dinsdag 29 april 2003 16:55 schreef PogueMahone het volgende:
die ken ik, de band heeft volgens mij een punknaam...Suicidal Tendencies?
(volgens mij washet nog iets anders)
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 17:01 schreef search64 het volgende:
Ik heb de plaat niet maar het beste van ST is Lights... Camera.... Revolution! Is ie dat?
quote:oeps, in mijn enthousiasme iets te snel gereageerd...
Op dinsdag 29 april 2003 16:59 schreef Litpho het volgende:[..]
Nee hoor, de bandnaam is correct (met de verlichte ST in VISTA als hint). De vraag was echter naar de bijbehorende albumtitel.
quote:Hun debuut wordt idd op bepaalde plaatsen hoger aangeschreven, maar bevat toch meer filler, slechtere productie en een slechtere band (rond Lights was alleen zanger Mike Muir nog over van de originele line-up) dan Lights, Camera, Revolution.
Op dinsdag 29 april 2003 17:06 schreef Riert het volgende:
Is dat hun meesterwerk? Dacht dat hun debuut dat was.
Deze heb ik ook niet
Punt gaat wat mij betreft naar search64 omdat hij de vraag correct beantwoordde. Dat hij een hint van PogueMahone kreeg (in de vorm van de correcte bandnaam) maakt volgens de regels (volgens mij) niet uit.
Naggin hard to tame and Ive been blamed
For what I want Sex might be for runds
Aint with honey drip bonds
Wie en wat? (band en nummer)
quote:Zal ook vooral veel met de teksten te maken hebben. I Saw Your Mommy, Institutionalized, I Shot Reagan
Op dinsdag 29 april 2003 17:10 schreef Litpho het volgende:[..]
Hun debuut wordt idd op bepaalde plaatsen hoger aangeschreven, maar bevat toch meer filler, slechtere productie en een slechtere band (rond Lights was alleen zanger Mike Muir nog over van de originele line-up) dan Lights, Camera, Revolution.
quote:Hehe, geen idee dus opgezocht. Ik koop net een uurtje terug een CD van deze band uit de aanbiedingen bak bij de free record, bij wijze van kadootje voor een feestje straks. Grappig
Op dinsdag 29 april 2003 17:14 schreef search64 het volgende:
Ok nieuwe vraag dan maar weer:Naggin hard to tame and Ive been blamed
Aint with honey drip bondsWie en wat? (band en nummer)
quote:Dat is van de Urban Dance Squad...
Op dinsdag 29 april 2003 17:14 schreef search64 het volgende:
Ok nieuwe vraag dan maar weer:Naggin hard to tame and Ive been blamed
Aint with honey drip bondsWie en wat? (band en nummer)
titel weet ik even niet meer...graaf graaf...
is het Hang out
quote:Ik heb hem dus opgezocht en da's goed. hulde
Op dinsdag 29 april 2003 17:34 schreef Mass het volgende:[..]
Dat is van de Urban Dance Squad...
titel weet ik even niet meer...graaf graaf...
is het Hang out
Noem minimaal 1 van beide titels.
en
You Can't Put Your Arms Around A Memory
quote:correct!
Op dinsdag 29 april 2003 17:45 schreef search64 het volgende:
New Roseen
You Can't Put Your Arms Around A Memory
quote:die ook ja...het waren er inderdaad 3...
Op dinsdag 29 april 2003 17:46 schreef PogueMahone het volgende:
attitude?
Overeenkomst tussen:
Aretha Franklin
Cher
Tracey Ullman
White stripes
Hebben the Whites Stripes die dan ook gedaan?
quote:nee, die hebben de white stripes niet gedaan. Tracey ook niet. Cher wel, dus dat kan het niet zijn
Op dinsdag 29 april 2003 19:37 schreef belsen het volgende:
The Shoop-Shoop song?Hebben the Whites Stripes die dan ook gedaan?
Of gaat het alleen om de naam van Burt Bacharach?
quote:dichter bij, maar nog niet goed.
Op dinsdag 29 april 2003 19:51 schreef belsen het volgende:
Dan zal het wel 'I just don't know what to do with myself' zijn. Die hebben the White Stripes wel gecoverd.Of gaat het alleen om de naam van Burt Bacharach?
Marieke mag er ook bij
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 29-04-2003 21:41]
quote:alweer dichter bij
Op dinsdag 29 april 2003 22:52 schreef dolle_hond het volgende:
son of a preacherman???
quote:je bedoelt toch marieke van idols
Op dinsdag 29 april 2003 22:53 schreef ranja het volgende:[..]
alweer dichter bij
quote:Natuurlijk
Op dinsdag 29 april 2003 22:56 schreef dolle_hond het volgende:[..]
je bedoelt toch marieke van idols
quote:Aan het lurken natuurlijk
Op dinsdag 29 april 2003 23:10 schreef ranja het volgende:
Waar is Litpho als je'm nodig hebt?
Aangezien ik Idols heb geboycot (en dus geen flauw idee heb wie of wat Marieke zou moeten zijn) denk ik niet dat ik deze vraag kan beantwoorden. Sterkte toegewenst, ranja.
quote:jij zou Marieke niet eens nodig moeten hebben. Er zijn verdorie al titels genoemd en nog ziet niemand iets?
Op dinsdag 29 april 2003 23:17 schreef Litpho het volgende:[..]
Aan het lurken natuurlijk
.
Aangezien ik Idols heb geboycot (en dus geen flauw idee heb wie of wat Marieke zou moeten zijn) denk ik niet dat ik deze vraag kan beantwoorden. Sterkte toegewenst, ranja.
quote:Ok, dan. Gokje, ze hebben allemaal van Dusty Springfield gecovered?
Op dinsdag 29 april 2003 23:24 schreef ranja het volgende:
jij zou Marieke niet eens nodig moeten hebben. Er zijn verdorie al titels genoemd en nog ziet niemand iets?
quote:Zie je wel...
Op dinsdag 29 april 2003 23:25 schreef Litpho het volgende: [..] Ok, dan. Gokje, ze hebben allemaal van Dusty Springfield gecovered?
Aretha Franklin - Son of a preacherman
Cher - You don't have to say you love me
Tracey Ullman - I close my eyes and count to ten
White stripes - I don't know what to do with myself
Marieke - Son of a preacherman
quote:Had dan Samantha Fox genoemd, dan had ik het zeker geweten
Op dinsdag 29 april 2003 23:30 schreef ranja het volgende:
Zie je wel...Aretha Franklin - Son of a preacherman
Cher - You don't have to say you love me
Tracey Ullman - I close my eyes and count to ten
White stripes - I don't know what to do with myself
Marieke - Son of a preacherman
quote:Niet aan gedacht
Op dinsdag 29 april 2003 23:32 schreef Litpho het volgende:[..]
Had dan Samantha Fox genoemd, dan had ik het zeker geweten
.
quote:De eerste keer was op 7 februari 1979, dat is wat aan de vroege kant voor The Beats.
Op dinsdag 29 april 2003 23:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
The beats...
quote:Rock moet je niet zo zwaar aan tillen. Het stond op allmusic en is dus vnl. bedoeld om de klassieke en jazzartiesten eruit te filteren.
Op dinsdag 29 april 2003 23:51 schreef ranja het volgende:
David Bowie?
Hoewel, rock...
-edit- En nu ik toch een reply post, David Bowie is het niet -edit-
quote:Deze persoon maakte deel uit van één van de meest succesvolle bands van de late jaren 60, 70 en vroege jaren 80.
Op dinsdag 29 april 2003 23:58 schreef ranja het volgende:
Brian Ferry dan misschien?
-edit- Niet Brian Ferry -edit-
quote:
Op woensdag 30 april 2003 00:13 schreef ranja het volgende:
Ray Davies?
quote:Nee, de gezochte artiest is geboren in Dallas, Texas.
Op woensdag 30 april 2003 00:40 schreef Wietse het volgende:
Pink Floyd dan? (dus Roger Waters, laten we maar even van uitgaan?)
quote:Nee, deze persoon was zowel een derde als een vierde deel van zijn meest bekende band.
Op woensdag 30 april 2003 11:50 schreef PogueMahone het volgende:
don henley?
quote:Phil Collins is bij mijn weten geen Texaan.
Op woensdag 30 april 2003 13:33 schreef dolle_hond het volgende:
Phil Collins
ik dacht ook aan Jackson Browne maar die heeft geen bekende band...
en verder denk ik bij Texas aan ZZ Top maar die waren in de jaren zestig niet bekend...
quote:danwel Crosby, Stills, Nash & Young idd.
Op woensdag 30 april 2003 13:41 schreef PogueMahone het volgende:
Eentje van Crosby, Stills & Nash?
Aangezien het hierna alleen nog maar een oninteressant raadspelletje wordt voor David Crosby, Stephen Stills en Graham Nash wordt, reken ik dit antwoord goed.
Op 7 februari 1979 maakte Stephen Stills als eerste "rock"artiest opnames op digitale apparatuur, in de Record Plant Studio te Los Angeles. Aangezien deze sessies nooit zijn uitgebracht, is Ry Cooder officiëel de eerste artiest die digitaal opgenomen materiaal uitbracht.
quote:The Hurricane?
Op woensdag 30 april 2003 14:12 schreef PogueMahone het volgende:
nieuwe vraag:Wat was Bob Dylan's grootste hit in Nederland (kwa notering)?
quote:Blowing in the wind? (gok)
Op woensdag 30 april 2003 14:12 schreef PogueMahone het volgende:
nieuwe vraag:Wat was Bob Dylan's grootste hit in Nederland (kwa notering)?
En als "We are the world" ook meetelt, dan die natuurlijk
Hurricane en Blowin' In The Wind wisten in Nederland niet eens de top 40 te bereiken, Like A Rolling Stone was de één na grootste...
quote:Yeah Wigwam natuurlijk (wie kent hem niet), kwam to nummer 3 in 1970...
Op woensdag 30 april 2003 14:16 schreef Mass het volgende:
WigwamEn als "We are the world" ook meetelt, dan die natuurlijk
(eerlijk gezegd heb ik geen idee welke nummers precies singles zijn geweest )
[edit] was al geraden ... verkeerd gelezen
[Dit bericht is gewijzigd door Wietse op 30-04-2003 14:21]
Naam van de song en zanger graag
quote:Shadowman - Gert Bettens
Op woensdag 30 april 2003 14:19 schreef Mass het volgende:
Op het album Almost Happy van K's Choice staat een nummer dat niet gezongen wordt door Sarah maar door iemand anders.Naam van de song en zanger graag
quote:mja als je het weet is het makkelijk
Op woensdag 30 april 2003 14:20 schreef sweek het volgende:[..]
Shadowman - Gert Bettens
helemaal goed
quote:Even een geluidsvraagje in elkaar zetten... komt er zo aan.
Op woensdag 30 april 2003 14:21 schreef Mass het volgende:[..]
mja als je het weet is het makkelijk
![]()
helemaal goed
Nouja, ik herken wel iets, maar -wat-? Geen idee
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:31 schreef PogueMahone het volgende:
lijkt wel incubus
quote:inderdaad, daar heeft het wel iets van weg ja!!
Op woensdag 30 april 2003 14:31 schreef PogueMahone het volgende:
lijkt wel incubus
Misschien Wish you were here?
quote:Nee.
Op woensdag 30 april 2003 14:34 schreef Mass het volgende:[..]
inderdaad, daar heeft het wel iets van weg ja!!
Misschien Wish you were here?
quote:Ook niet....
Op woensdag 30 april 2003 14:38 schreef Mass het volgende:
Are you in?
laatste gok, anders wordt het gewoon alle nummers opnoemen, dat zou een beetje flauw zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 30-04-2003 14:45]
quote:Yep.
Op woensdag 30 april 2003 14:46 schreef PogueMahone het volgende:
Drive
natuurlijk!!!
quote:hmm nee maar heeft wel met liedjes te maken...
Op woensdag 30 april 2003 15:00 schreef Wietse het volgende:
Liedje over 'America' ?
wilde gok
Weet alleen niet of de anderen die gedaan hebben. En dan zouden Saskia en Serge er trouwens ook bijgestaan moeten hebben met hun 'Zomer in Zeeland'.
quote:Saskia en Serge zijn niet vergeten, want het antwoord is niet goed...
Op woensdag 30 april 2003 15:27 schreef Jane het volgende:
Ik ken maar 2 liedjes van Nana Mouskouri en één is 'Try to remember', dus dat is mijn gok.Weet alleen niet of de anderen die gedaan hebben. En dan zouden Saskia en Serge er trouwens ook bijgestaan moeten hebben met hun 'Zomer in Zeeland'.
Anders had ik ze er echt wel bijgezet...
Het nummer wat ik zoek is de laatste tijd weer in de belangstelling gekomen...ik zoek nog wel wat meer artiesten die het hebben opgenomen..
quote:
Op woensdag 30 april 2003 15:32 schreef placebeau het volgende:
love me tender?
Dus: Hebben ze allemaal een versie van 'Send in the clowns' gezongen danwel gebruikt?
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 30-04-2003 15:50]
de uitvoerder van de bekendste versie van het nummer heeft Grieks-Zweedse ouders en is tegenwoordig op de een of andere manier in de heere...
voila als het nou niet geraden wordt (het nummer dus)
quote:nee dus...
Op woensdag 30 april 2003 15:47 schreef Jane het volgende:
Send in the clowns?Dus: Hebben ze allemaal een versie van 'Send in the clowns' gezongen danwel gebruikt?
Ik moet ook weg...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 30-04-2003 15:52]
-- hmm, Jane was eerder. Gelukkig, dan hoef ik geen nieuwe vraag te verzinnen
quote:Maar ik heb ook een afspraak waar ik al 45 minuten te laat voor ben.
Op woensdag 30 april 2003 15:51 schreef Zander het volgende:
-- hmm, Jane was eerder. Gelukkig, dan hoef ik geen nieuwe vraag te verzinnen
quote:
Op woensdag 30 april 2003 15:51 schreef Jane het volgende:
Morning has broken dan?Ik moet ook weg...
nou mooi, kan ik eindelijk van mijn platenspeler genieten
Maar toch stellen dan?
Celine Dion
Olivia Newton-John
Lulu
Udo Jürgens
?
en nu ga ik echt weg
quote:Nee, da's iig niet goed.
Op woensdag 30 april 2003 16:00 schreef PogueMahone het volgende:
getrouwd met manager?
(ik kom maar niet weg )
quote:Lulu heeft laatst nog gezongen met Ronan Keating en is getrouwd geweest met Maurice Gibb.
Op woensdag 30 april 2003 16:00 schreef PogueMahone het volgende:Ken Lulu en Udo helemaal niet
En Udo! Oostenrijk's trots! Schaam je!
quote:ONJ ook
Op woensdag 30 april 2003 16:42 schreef ranja het volgende:
allemaal aan het songefestival meegedaan?
quote:tja ze is australisch he... misschien voor engeland?
Op woensdag 30 april 2003 16:51 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ONJ ook
de rest iig wel
edit:
quote:Ja dus
Olivia sings for the UK entry to the Eurovision Song Contest in June with the song Long Live Love which charts at 11 in the UK. Competition is unusually strong in 1974, and Abba make their international debut with the song "Waterloo" which wins.
quote:*ook vindt*
Op woensdag 30 april 2003 23:42 schreef Fogerty het volgende:
Het wordt wel een tijd dat de boel weer gaat lopen ja. Hint, nieuwe vraag, whatever!
Ik heb geen flauw idee..
Aan de drums te horen, go ik iets uit de jaren '80.
ja ja ik kom ook weer mee doen maar ik heb veel punten in te halen zie ik, ik had even een pauze nodig om inspiratie voor vragen op te doen, maar dat heb ik nog steeds niet eigenlijk
[Dit bericht is gewijzigd door PinkMoon op 01-05-2003 02:01]
quote:Het gegeven antwoord van Pink Moon was inderdaad goed. Ik heb het even nagezocht en laat ik om er weer even vaart in te brengen maar meteen even een andere vraag stellen.
Op donderdag 1 mei 2003 01:47 schreef PinkMoon het volgende:
Belinda Carlisle ....Darling leave a light on for me??ja ja ik kom ook weer mee doen
maar ik heb veel punten in te halen zie ik, ik had even een pauze nodig om inspiratie voor vragen op te doen, maar dat heb ik nog steeds niet eigenlijk
![]()
Toen Rudy Trouve, de eerste echt vaste gitarist van dEUS de band verliet, werd hij vervangen door, inmiddels ook alweer vertrokken, Craig Ward, een Schot. De voornaamste reden om hem aan te nemen lag volgens Tom Barman, zoals hij zei in een interview, niet in zijn gitaarspel, maar in iets anders.
Waarom werd Craig Ward aangenomen bij dEUS?
Het heeft wel te maken met de muziek van dEUS!
quote:Nee, het had iets met de muziek van dEUS te maken en met één nummer in het bijzonder!
Op donderdag 1 mei 2003 11:33 schreef search64 het volgende:
Doordat hij al in Kiss my Jazz speelde?
quote:Die is goed
Op donderdag 1 mei 2003 01:47 schreef PinkMoon het volgende:
Belinda Carlisle ....Darling leave a light on for me??ja ja ik kom ook weer mee doen
maar ik heb veel punten in te halen zie ik, ik had even een pauze nodig om inspiratie voor vragen op te doen, maar dat heb ik nog steeds niet eigenlijk
![]()
quote:de vraag van Deus is al nieuw
Op donderdag 1 mei 2003 12:01 schreef webfreak het volgende:
Next!
quote:Beter laat dan nooit nog ff melden dat het natuurlijk het goede antwoord was.
Op woensdag 30 april 2003 16:52 schreef ranja het volgende:[..]
tja ze is australisch he... misschien voor engeland?
even zoekenedit:
[..]Ja dus
Over welk talent beschikte Craig Ward dat hij aangenomen in dEUS, volgens Tom Barman?
Het gaat om een specifiek nummer van dEUS!
De lijnen zijn geopend.
Suds 'n' soda
quote:had er al op meegeschreeuwdgezongen
Op donderdag 1 mei 2003 12:21 schreef belsen het volgende:
Het gaat om het nummer:Suds 'n' soda
quote:So close, but yet so far.
Op donderdag 1 mei 2003 12:26 schreef dolle_hond het volgende:[..]
had er al op meegeschreeuwdgezongen
Nee, hij had er nog niet op meegezongen...of gespeeld...
quote:Bijna, het moet nog iets concreter...
Op donderdag 1 mei 2003 12:32 schreef search64 het volgende:
Live neemt hij hele stukken zang over......
Welk stukje dus...
quote:Yep dat is het. Barman zei: 'De voornaamste reden om hem aan te nemen is, omdat hij zo mooi "Friday" kan zingen.'
Op donderdag 1 mei 2003 12:36 schreef search64 het volgende:
"Friday"
Punt voor Search!
...en een nieuwe vraag natuurlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |