aanbevelinge:
PerfectBody.nl Amino2300
Twin Anabolic Fuel is een produkt dat je niet iedere dag, maar alleen een uur na de training moet innemen (4 capsules). Twinlab Amino Fuel zijn echter tabletten die iedere dag ingenomen moeten worden...
Website Twinlab: www.twinlab.com
Wat zou nu het effectiefste zijn?
Het is een artikel geschreven door Stuart McRobert, genomen uit zijn boek BRAWN. Helaas is het in 't Engels, maar ik denk niet dat dat voor veel mensen hier een probleem zal zijn...
quote:
To build muscle mass, you must increase strength. It's that simple. You will never get huge arms, a monstrous back, a thick chest, or massive legs without lifting heavy weights. I know that probably doesn't come as a revelation to anyone. But despite how obvious it seems, far too many people (and not just beginners) neglect power training and rarely make increasing the weights lifted in each successive workout a priority. You must get strong in the basic mass building exercises to bring about a significant increase in muscle size. One of the biggest mistakes typical bodybuilders make is when they implement specialization routines before they have the right to use them.
It constantly amazes me just how many neophytes (beginners), near neophytes, and other insufficiently developed bodybuilders plunge into single-body part specialization programs in the desperate attempt to build big arms. I don't fault them for wanting big arms, but their approach to getting them is flawed. For the typical bodybuilder who is miles away from squatting 1,5 times their bodyweight for 20 reps (if you weigh 180 lbs., that means 20 reps with 270 lbs.), an arm specialization program is utterly inappropriate and useless.
The strength and development needed to squat well over 1 ½ times bodyweight for 20 reps will build bigger arms faster then focusing on biceps and triceps training with isolation exercises. Even though squats are primarily a leg exercise, they stress and stimulate the entire body. But more importantly, if you are able to handle heavy weights in the squat, it logically follows that the rest of your body will undoubtedly be proportionally developed. It's a rare case that you would be able to squat 1,5 times your bodyweight and not have a substantial amount of upper body muscle mass.
This is not to say that you don't need to train arms, and squats alone will cause massive upper body growth. You will still work every body part, but you must focus on squats, deadlifts, and rows - the exercises that develop the legs, hips, and back. Once you master the power movements and are able to handle impressive poundages on those lifts, the strength and muscle you gain will translate into greater weights used in arm, shoulder and chest exercises.
In every gym I've ever visited or trained in, there were countless teenage boys blasting away on routines, dominated by arm exercises, in the attempt to build arms like their idols. In the '70s, they wanted arms like Arnold Schwarzenegger, in the '80s Robby Robinson was a favorite and currently Mr. Olympia, Ronnie Coleman, has set the standard everyone wants to achieve. Unfortunately the 3 aforementioned men as well as most other top bodybuilders have arm development far beyond the reach of the average (or even above average) weight trainer. But arm size can be increased. However, not in the way young trainers, with physiques that don't even have the faintest resemblance to those of bodybuilders are attempting to make progress. Thin arms, connected to narrow shoulders, fixed to shallow chest, joined to frail backs and skinny legs, don't need body part specialization programs. Let's not have skewed priorities. Let's not try to put icing on the cake before the cake has been baked.
Priorities
Trying to stimulate a substantial increase in size in a single body part, without first having the main structures of the body in pretty impressive condition, is to have turned bodybuilding upside-down, inside-out and back to front.
The typical bodybuilder simply isn't going to get much meat on his arms, calves, shoulders, pectorals and neck unless he first builds a considerable amount of muscle around the thighs, hips and back. It simply isn't possible - for the typical drug-free bodybuilder, that is - to add much if any size to the small areas unless the big areas are already becoming substantial.
There's a knock-on (additive) effect from the efforts to add substantial size to the thigh, hip and back structure (closely followed by upper body pushing structure-pecs and delts). The smaller muscle groups, like the biceps, and triceps will progress in size (so long as you don't totally neglect them) pretty much in proportion to the increase in size of the big areas. It's not a case of getting big and strong thighs, hips, back and upper-body pushing structure with everything else staying put. Far from it. As the thigh, hip, back and upper-body pushing structure grows, so does everything else. Work hard on squats and deadlifts, in addition to bench presses, overhead presses and some type of row or pulldown. Then you can add a little isolation work - curls, calf raises and neck work (but not all of this at every workout).
The "Driver"
The key point is that the "engine" that drives the gains in the small areas is the progress being made in the big areas. If you take it easy on the thigh and back you will, generally speaking, have trouble making gains in the other exercises, no matter how hard you work the latter.
All this isn't to say just do squats, deadlifts and upper back work, quite closely followed by some upper-body pressing work. While such a limited program will deliver good gains on these few exercises, with some knock-on effect throughout the body, it's not a year after year program. Very abbreviated routines are great for getting gains moving, and for building a foundation for moderately expanded routines. They are fine to keep returning to on a regular basis. The other training isn't necessary all in the same workout but spread over the week. This will maintain balance throughout the body and capitalize upon the progress made in the thigh, hip and back structure.
Just remember that the thigh, hip and back structure comes first and is the "driver" (closely followed by the upper-body pushing structure) for the other exercises. These other exercises, though important in their own right, are passengers relative to the driving team.
Big Arms
To get big arms, get yourself on a basic program that focuses on the leg, hip and back structure without neglecting the arms themselves. As you improve your squatting ability, for reps and by say 100 pounds, your curling poundage should readily come up by 30 pounds or so if you work hard enough on your curls. This will add size to your biceps. While adding 100 pounds to your squat, you should be able to add 50-70 pounds to your bench press, for reps. This assumes you've put together a sound program and have worked hard on the bench. That will add size to your triceps.
If you're desperate to add a couple of inches to your upper arms you'll need to add 30 pounds or more over your body, unless your arms are way behind the rest of you. Don't start thinking about 17" arms, or even 16" arms so long as your bodyweight is 130, 140, 150, 160, or even 170 pounds. Few people can get big arms without having a big body. You're unlikely to be one of the exceptions.
15 sets of arm flexor exercises, and 15 sets of isolation tricep exercises - with a few squats, deadlifts and bench presses thrown in as an afterthought - will give you a great pump and attack the arms from "all angles". However, it won't make your arms grow much, if at all, unless you're already squatting and benching big poundages, or are drug-assisted or genetically gifted.
As your main structures come along in size and strength (thigh, hip and back structure, and the pressing structure), the directly involved smaller body parts are brought along in size too. How can you bench press or dip impressive poundages without adding a lot of size to your triceps? How can you deadlift the house and row big weights without having the arm flexors - not to mention the shoulders and upper back - to go with those lifts? How can you squat close to 2 times bodyweight, for plenty of reps, without having a lot of muscle all over your body?
The greater the development and strength of the main muscular structures of the body, the greater the size and strength potential of the small areas of the body. Think it through. Suppose you can only squat and deadlift with 200 pounds, and your arms measure about 13". You're unlikely to add any more than half an inch or so on them, no matter how much arm specialization you put in.
However, put some real effort into the squat and deadlift, together with the bench press and a few other major basic movements. Build up the poundages by 50% or more, to the point where you can squat 300 pounds for over 10 reps, and pack on 30 pounds of muscle. Then, unless you have an unusual arm structure, you should be able to get your arms to around 16". If you want 17" arms, plan on having to squat more than a few reps with around 2 times bodyweight, and on adding many more pounds of muscle throughout your body (unless you have a better-than-average growth potential in your upper arms).
All of this arm development would have been achieved without a single concentration curl, without a single pushdown and without a single preacher curl. This lesson in priorities proves that the shortest distance between you and big arms is not a straight line to a curl bar.
quote:onzin; neem een whey shake:
Op zondag 27 april 2003 18:00 schreef TongPo het volgende:
Mijn doel is spieropbouw en sneller herstel na een zware training.Twin Anabolic Fuel is een produkt dat je niet iedere dag, maar alleen een uur na de training moet innemen (4 capsules). Twinlab Amino Fuel zijn echter tabletten die iedere dag ingenomen moeten worden...
Website Twinlab: www.twinlab.com
Wat zou nu het effectiefste zijn?
Anabolic Fuel:
L-Leucine 2000 mg
L-Valine 500 mg
L-Isoleucine 500 mg
Perfectbody Whey Protein:
xtra informatie:
Aminozuursamenstelling per 30 gram Perfect Whey Protein
L-Glutaminezuur 4910 mg
L-Proline 2390 mg
L-Leucine * ** 2150 mg
L-Lysine 1780 mg
L-Asparagine 1570 mg
L-Valine * ** 1470 mg
L-Serine 1210 mg
L-Tyrosine 1200 mg
L-Fenylalanine * 1140 mg
L-Isoleucine * ** 1040 mg
L-Threonine * 980 mg
L-Arginine 790 mg
L-Alanine 710 mg
L-Histidine * 690 mg
L-Cysteine 680 mg
L-Methionine * 640 mg
Glycine 410 mg
L-Tryptophaan * 320 mg
* Essentiële aminozuren
** Branched Chain Amino Acids
quote:stiffed legged dl is een beenoefening en de gewone deadlift is meer een rugoefening. Ik doe ze beiden. En ik gebruik alleen een riem als ik heeeeel zwaar ga.
Op maandag 28 april 2003 01:00 schreef Killa_Bee het volgende:
Wat is nu eigenlijk het beste voor je rug, een deadlift met rechte benen, of gewoon? en een 'cable row' met rechte rug of gewoon? Ik zou namelijk m'n rug en benen willen trainen, maar zou ook niet graag blessures oplopen...op http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStiffLegDeadlift.html zijn ze niet echt duidelijk vind ik...en dragen julie zo'n riem of is dat niet zo goed ?wat zijn jullie meningen daarover?
Een normale daarintegen wel, deze oefening vind ikzelf een 'must do' oefening evenals squaten.
Hij is goed voor je hele lichaam (primair voor rugdikte natuurlijk, dat wel).
En volgens mij hou je er in zo'n rek niet mooi de spanning vast.
Voor quadriceps doe ik:
squat (5 setjes)
extension (4 setjes)
legg press (3 setjes)
(Squat en legg press wissel ik elke week om, ook het aantal setjes, waar ik dus mee begin --> 5).
Voor hamstrings:
Curl liggend (3 setjes)
Uitstappen (3 setjes)
2 Abductors (2 supersetjes)
Curl staand (3 setjes)
Die curls draai ik ook elke week om.
Benen is heerlijk om te trainen. Die pijn, dat gevoel van leegte na een zware squat!
Aangezien ik geen bodybuilder ben, maar wel wat gespierder wil worden voor mijn vechtsport, heeft het dan effect als ik bijvoorbeeld alleen op de trainingsdagen ná de training aminozuren of eiwitten inneem voor de aanvulling van m'n eiwitvoorraad? Dit in verband met de hoge kosten bij dagelijks gebruik.
Als iemand mij informatie zou kunnen verschaffen; zeer graag. BVD!
Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren, dus een proteine shake levert de BCAA's al.
quote:Alles went. Ook je pantalons die als stretchbroeken gaan zitten.
Op maandag 28 april 2003 17:09 schreef -Ma3stro- het volgende:
wow respect... na zo een been training zou ik denk dood neervallen.
Ik doe meestal 5 setjes squats en 4/5 setjes stiffed legged.
En vechtsport + krachtsport = nog meer eten.... Dus idd extra amino's, veel koolhydraten voor je trainingen, etc. etc.
PS: Dude, fix je icon eens, ik zit al maanden tegen een kruisje aan te kijken.
quote:Ja, je schakelt idd je benen bijna volledig uit, maar dat is geen probleem aangezien ik deadliften voor mn rug doe.
Op maandag 28 april 2003 16:37 schreef Mr.J het volgende:
Dan schakel je wel weer een belangrijke gedeelte van de beweging uit ooal wordt deze voor het grootste gedeelte door de benen uitgevoerd.En volgens mij hou je er in zo'n rek niet mooi de spanning vast.
quote:moeten natuurlijk 2 of 3 oefeningen zijn en niet setjes
Op maandag 28 april 2003 16:47 schreef -Ma3stro- het volgende:
ik vin zelf de stiff legged dl een van de lekkerste oefeningen voor de benen. Doe vaak maar 2 of 3 setjes voor de benen, maar dan wel de zware compound oefeningen. En daar groei ik echt geweldig op.
quote:idd, werkt mij ook op de zenuwen
Op maandag 28 april 2003 21:12 schreef Mr.J het volgende:[..]
PS: Dude, fix je icon eens, ik zit al maanden tegen een kruisje aan te kijken.
quote:ik zie hem nu ook
Op dinsdag 29 april 2003 23:53 schreef -Ma3stro- het volgende:
ow wack.. ik zie al maanden wel gewoon me icon
<edit> nu moet ie et voor iedereen doen
Jammer dat de sportscholen dicht zijn vandaag
quote:Die van mij was van 8:30 tot 14:00 open...
Op woensdag 30 april 2003 05:39 schreef Scighera het volgende:[..]
ik zie hem nu ook
(nice icon btw.)Jammer dat de sportscholen dicht zijn vandaag
quote:wat heb je gedaan dan man?
Op woensdag 30 april 2003 20:37 schreef Doctor_Bara het volgende:
Mag deze week niet, heb een hersenschudding verdorie. Grrr
quote:Gleed uit mn bed(hoe? geen idee) en knalde met mn kop op de kachel. Gelukkig vonden mn ouders me door die klap want ik moest bijgebracht worden. Heb een brak hoofd nu, snee in mn kop, bloeduitstorting in mn oog, blaar op mn tong. Niet best iig.
Op woensdag 30 april 2003 20:40 schreef erikh het volgende:[..]
wat heb je gedaan dan man?
quote:auw!!!
Op woensdag 30 april 2003 20:43 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
Gleed uit mn bed(hoe? geen idee) en knalde met mn kop op de kachel. Gelukkig vonden mn ouders me door die klap want ik moest bijgebracht worden. Heb een brak hoofd nu, snee in mn kop, bloeduitstorting in mn oog, blaar op mn tong. Niet best iig.
beterschap dan maar
quote:thnx!
Op woensdag 30 april 2003 21:10 schreef erikh het volgende:[..]
auw!!!
beterschap dan maar
quote:de kwaliteit is goed. enige opmerking die ik heb is dat de whey slecht oplost, maar dit kan je weer oplossen door te schudden ipv te roeren
Op woensdag 30 april 2003 20:33 schreef TongPo het volgende:
Weet iemand iets van het merk Perfectbody? Is het goed en betrouwbaar? Ik doel dan voornamelijk op de creatine ervan...
quote:shaken...not stirred
Op donderdag 1 mei 2003 05:46 schreef Scighera het volgende:[..]
de kwaliteit is goed. enige opmerking die ik heb is dat de whey slecht oplost, maar dit kan je weer oplossen door te schudden ipv te roeren
quote:Ik ben 18 jaar, 85 kilo en train anderhalf jaar minimaal 3x per week..
*checked leeftijd, checked foto..
Mag ik vragen wat je 'specs' (lengte, gewicht en %BF) zijn?Wel netjes, na een paar jaartjes 2x per week fitness 6x 115kg drukken.
quote:Maar 115 druk ik alleen 6x met beste omstandigheden hoor.
Op maandag 5 mei 2003 15:24 schreef Mr.J het volgende:
Ah, Ok.
quote:pfiew ik weeg 95 maar red de 90 kg nog geeneens 6 keer gvd
Op maandag 5 mei 2003 14:58 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Ik ben 18 jaar, 85 kilo en train anderhalf jaar minimaal 3x per week..
quote:Voor een wasbordje moet je niet alleen buik trainen, maar erger, je moet gaan cardioen om het vet op je buik weg te krijgen!
Op maandag 5 mei 2003 22:44 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Maar 115 druk ik alleen 6x met beste omstandigheden hoor.
Zeg maar : Aan het begin van een avondje fitness en als ik helemaal fit ben.
Jij traint je buik wel aardig zie ik, moet ik ook wat meer gaan doen maar dan moet ik minder bier drinken en wat gezonder eten ben ik bang.
Niet dat ik eens bierpens ofzo heb, maar ook geen wasbordje.. en buik trainen vind ik altijd zo fuckin saai
Dus na je training minimaal 20 minuutjes fietsen dus.
btw. Mr.J heb je die 1-tu nog uit de US kunnen halen?
quote:Hehe, als ecto heb ik daar minder last van, sterkte ermee!
Op dinsdag 6 mei 2003 11:03 schreef -Ma3stro- het volgende:
cardioenmaar als endo moet ik helaas wel. Kan misschien via me werk goedkoop een hele goede hometrainer voor weinig op de kop tikken, dan is et al minder erg.
btw. Mr.J heb je die 1-tu nog uit de US kunnen halen?
Maar goed, massa aanzetten is dan wel weer een probleem hiero.
Nee nog niet. Ik heb het eerst aan een ervaren iemand bij ons op de gym voorgelegd. Ik krijg denk ik vanavond te horen krijg wat hij er van vind.
Als het hem wat lijkt zal ik de bestelling in de VS plaatsen en hopen dat die door de douane komt. Want het is dus 2x zo goedkoop als in Nederland/Belgie.
http://www.bodylab.nl/shopnew/customer/home.php?cat=255&PHPSESSID=d0a90686ec64202c6dccaa09dd6fec97
Het is niet een kwestie van 3x per dag een pilletje slikken en dan met een zak chips op de bank gaan zitten DVD'tjes kijken ofzo.
quote:Ik ben op dat gebied niet zo geïnformeerd, maar zijn prohormonen eigenlijk überhaupt wel te koop in Nederland?
Op dinsdag 6 mei 2003 11:11 schreef Mr.J het volgende:[..]
Als het hem wat lijkt zal ik de bestelling in de VS plaatsen en hopen dat die door de douane komt. Want het is dus 2x zo goedkoop als in Nederland/Belgie.
quote:Dat begrijp ik...lol!
Op dinsdag 6 mei 2003 11:20 schreef Mr.J het volgende:
Fat burners zullen wel effect hebben, mits je je aan een goed voedingsschema houd en er fanatiek bij traint.Het is niet een kwestie van 3x per dag een pilletje slikken en dan met een zak chips op de bank gaan zitten DVD'tjes kijken ofzo.
Ik zwem 2 keer per week en werk met gewichten. Het probleem is dat ik niet echt meer tijd heb voor cardio en ik nog zo'n 5 kilo vet kwijt moet...
Ik eet normaal, niet te veel vet, en niet in grote mate...
quote:Half om half.
Op dinsdag 6 mei 2003 11:22 schreef Svensson het volgende:[..]
Ik ben op dat gebied niet zo geïnformeerd, maar zijn prohormonen eigenlijk überhaupt wel te koop in Nederland?
Een gedeelte is verboden, de nieuwere nog niet, omdat die simpelweg nog niet op de zwarte lijst gezet zijn (bureaucratie).
quote:Dan is het goed.
Op dinsdag 6 mei 2003 11:24 schreef Emizea het volgende:[..]
Dat begrijp ik...lol!
Ik zwem 2 keer per week en werk met gewichten. Het probleem is dat ik niet echt meer tijd heb voor cardio en ik nog zo'n 5 kilo vet kwijt moet...
Ik eet normaal, niet te veel vet, en niet in grote mate...
gewoon lekker trainen, give it time.
PS: snoepen is slechter dan vet eten!
quote:Dat scheelt, doe ik ook niet meer!
Op dinsdag 6 mei 2003 11:54 schreef Mr.J het volgende:[..]
Dan is het goed.
gewoon lekker trainen, give it time.
PS: snoepen is slechter dan vet eten!
Ben benieuwd hoe lang ik met een pot van 750g doe.
Ik eet nu 2 x 0,5 l magere kwark per dag. Dat zou dus ook ruim 100g eiwit moeten zijn.. Is het wel zinvol om daarnaast shakes te gaan nemen?
quote:shakes:
Op maandag 12 mei 2003 01:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Effe over die whey shakes. Hoeveel poeder moet er in 1 shake (30g?) en hoeveel shakes gebruiken jullie? Moet je dat poeder in melk flikkeren?Ben benieuwd hoe lang ik met een pot van 750g doe.
Ik eet nu 2 x 0,5 l magere kwark per dag. Dat zou dus ook ruim 100g eiwit moeten zijn.. Is het wel zinvol om daarnaast shakes te gaan nemen?
-30g per shake
-met water of met melk mengen/mixen/shaken
-direct na het opstaan 1 whey shake+kaneel
-direct na het trainen 1whey shake met dextrose
-het is zinvol om shakes te nemen: whey is het hoogwaardigste eiwit dat er is, het wordt het snelt door het lichaam opgenomen
-1L kwark is wel erg veel (ben niet echt zuivel voorstander). Maar je mag wel op 200g eiwit/dag komen te zitten
-vervang eens wat kwark door bijv. Tonijnmoot
2 shakes per dag is dus 60g per dag. In 12 dagen is dus een pot van 750 mg leeg. Da's bijna 3 potten per maand = 3 * 24,- = 72,- per maand. Brrr da's wel prijzig.
1 euro per shake en dan tel ik de melk nog niet eens mee..
Waarom ben je geen voorstander van zuivel trouwens? Op DBB zeggen ze dat melk bijv ontzettend goed is en dat je 't zoveel mogelijk zou moeten drinken.
quote:Thanx.. ik vraag me alleen af of het allemaal wel zo zinvol is. Als ik al tegen de 200g eiwitten per dag zit, heeft 't dan nog wel nut om bakken whey erbij te eten?
Op maandag 12 mei 2003 09:06 schreef Svensson het volgende:
American_Nightmare, kijk eens op www.labrada.nl
Als je je daar hebt aangemeld, betaal je voor 2,27kg whey maar iets van ¤45,50. Heb dit weekend net m'n 2e pot leeggemaakt en moet maar weer eens 'n nieuwe gaan bestellen...
quote:Als je wilt bezuinigen, haal de whey 's ochtends dan weg maar neem wel whey na de training, das maar een paar shakes per week, scheelt een hoop ¤¤¤. Neem de kaneel (half theelepeltje) met je shake na de training. 50gr glucose of dextrose(druivensuiker van supermarkt) is genoeg voor een insulinepiek (of 1gram/kg vvm). geen fructose.
Op maandag 12 mei 2003 09:35 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Thanx.. ik vraag me alleen af of het allemaal wel zo zinvol is. Als ik al tegen de 200g eiwitten per dag zit, heeft 't dan nog wel nut om bakken whey erbij te eten?
En met nut bedoel ik "heel veel nut" want dat verwacht ik wel van iets dat tussen de 40,- en 50,- per maand kost.
quote:Bakken whey eten is sowieso geldverspilling, je moet het overgrote deel van je eiwitten uit normale voeding halen. Vlak na je training is het echter nuttig om een whey supplement te gebruiken, omdat je lichaam dan extra open staat voor voedingsstoffen en whey snel aan deze behoefte kan voldoen (natuurlijk in combinatie met de simpele koolhydraten).
Op maandag 12 mei 2003 09:35 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Thanx.. ik vraag me alleen af of het allemaal wel zo zinvol is. Als ik al tegen de 200g eiwitten per dag zit, heeft 't dan nog wel nut om bakken whey erbij te eten?
En met nut bedoel ik "heel veel nut" want dat verwacht ik wel van iets dat tussen de 40,- en 50,- per maand kost.
De eiwitten die het snelst opgenomen worden zijn whey-eiwitten. Ik eet zelf zown 400 gram eiwitten per dag, in het off-season 600 gram eiwitten per dag. Om "droog" te worden is het ook belangrijk om goed aan je koolhydraten en je vetten te letten, ik probeer altijd zown 100-150gram koolhydraten en 50 gram vet per dag binnen te krijgen. Vitamines zijn ook erg belangrijk.
quote:Wat zijn jou stats als ik vragen mag? ( lengte,gewicht,vet%)
Op donderdag 15 mei 2003 10:02 schreef Lightning2k3 het volgende:
je "moet" 1gr eiwit per lb lichaamsgewicht eten wanneer je traint. Dat wil zeggen voor een persoon van 100kilo 220gram eiwit per dag.De eiwitten die het snelst opgenomen worden zijn whey-eiwitten. Ik eet zelf zown 400 gram eiwitten per dag, in het off-season 600 gram eiwitten per dag. Om "droog" te worden is het ook belangrijk om goed aan je koolhydraten en je vetten te letten, ik probeer altijd zown 100-150gram koolhydraten en 50 gram vet per dag binnen te krijgen. Vitamines zijn ook erg belangrijk.
quote:niet puur natuur neem ik aan?
Op donderdag 15 mei 2003 12:25 schreef Lightning2k3 het volgende:
1,89m, 106kg, 8,5% bf
quote:dus je draait nu ook bodybuilding wedstrijden?
Op donderdag 15 mei 2003 13:37 schreef Lightning2k3 het volgende:
jawel, train nu 6 jaar, waarvan de laatste 5 jaar 4x in de week bodybuilding en in wedstrijdseizoen met elke dag een cardio sessie van 45 minuten. heb wel zown beetje alle natuurlijke supplementen geprobeerd maar gebruik nu alleen nog vitamines en eiwitten (2 shakes van 75gram (150gram) whey)
quote:ik zie het al muay thai
Op donderdag 15 mei 2003 15:12 schreef masterblaster het volgende:[..]
dus je draait nu ook bodybuilding wedstrijden?
106 kg en 8,5 % vet en dan muay thai wedstrijden draaien?
Hoe flik je het...
Ik denk dat het onzin is, want bbing en muay thai is niet goed te combineren
quote:Muay Thai 3x per week nu en natuurlijk goede cardio/conditie trainingen
Op donderdag 15 mei 2003 15:09 schreef Mr.J het volgende:
4x p/w BB dus. Hoeveel x p/w MuayThai dan?
quote:ja maar ja zo enorm groot...
Op donderdag 15 mei 2003 15:38 schreef Lightning2k3 het volgende:
is inderdaad heeeeeel slecht te combineren, ik houd muay thai en mixed-fight er na de zomer alleen nog bij voor conditie , ga volgend jaar echt voor body building, en in oktober doe ik nog mee met powerlift/benchpress(bankdruk) wedstrijd. Ik zal wel even een paar fototjes online pleuren, en anders moet je gewoon komen kijken 28 juni hasselt (NL) ok?
en dat nog met muay thai..
Sowieso hoe heb je dat al die jaren kunnen doen man?
osu
quote:tsja ik ben ook fanatiek wat bbing betreft..
Op donderdag 15 mei 2003 15:55 schreef Lightning2k3 het volgende:
ik ben verslaafd aan de sport, als ik een paar dagen niet train voel ik me niet lekker als ik wat verkeerds eet voel ik me schuldig, als ik 1 van mijn 6 maaltijden per dag mis voel ik me klote, ik heb de motivatie om wereldkampioen te worden, weet niet hoe ver ik kom maar 1 ding is zeker als ik met muay thai zo door ga word ik geen kampioen in muay thai en ook geen kampioen in bb'ing dus ik ga in deze zomer een keuze maken waar ik helemaal voor gaosu
ben nu 16 jr met 95 kg en 16- 17 % vet...
maar ja ik snap niet dat je zoiets met muay thai kunt combineren man :S
dianabol is trouwens niet vrij te koop.
quote:Dat supps niet werken kan ook aan je voeding liggen. Maar AAS zijn idd goedkoper dan supps.
Op zaterdag 24 mei 2003 19:07 schreef JoshyJos het volgende:
Supplementen werken helemaal niet bij mij heb er veel geld aan verspilt! voor de zelfde prijs had ik voor 8 weken dianabol tablettjes gekocht, daar kwam ik 7 kilo pure dorge spiermassa mee aan in 8 weken.dianabol is trouwens niet vrij te koop.
Hoe lang train je en hoe oud ben je eigenlijk?
Trouwens wel een goede nakuur gedaan met nolva/chlomid voor je hormoonspiegel en iets voor je lever? Dianabol is een zware AA17, dus een levercleaner zoals mariadistel lijkt me geen overbodige luxe.
Ik hoop trouwens ook dat je verstandig genoeg geweest bent om je bloed voor en na je kuur te laten prikken (hormoonspiegels, nier- en leverfunctie).
quote:Ik wil graag een losse pot kopen om het uit te proberen, in welke winkel kan ik die halen
waar kun je zo'n pot whey kopen? ik bedoel dus niet via internet bestellen maar in wat voor winkel?
quote:Bij reformzaken of bij Perry Sport, alleen is 't daar wel duurder dan via internet...
Op dinsdag 27 mei 2003 19:09 schreef viperrr het volgende:
bump
[..]Ik wil graag een losse pot kopen om het uit te proberen, in welke winkel kan ik die halen
quote:Sportsworld
Op dinsdag 27 mei 2003 19:09 schreef viperrr het volgende:
bump
[..]Ik wil graag een losse pot kopen om het uit te proberen, in welke winkel kan ik die halen
-edit- of natuurlijk bij elke willekeurige sportschool...
quote:Eiwitsuppletie is vaak nutteloos, tenzij je zware krachttraining verricht. Ikzelf doe setjes van 15 reps. Voornamelijk verbrand je koolhydraten en eventueel vetten. Eiwit wordt pas in een uiterste geval verbruikt. Zorg dat je DIRECT na je training bananen eet, bruin brood, pasta etc. Koolhydraten zijn in eerste instantie het belangrijkst. Een uur later eiwitten (melk, yoghurt, kaas, ei)
Op maandag 28 april 2003 17:29 schreef SKiLZ het volgende:
Is het verstandig wanneer je aan Fitness én Vechtsport doet om extra eiwitten of aminozuren in te nemen?Aangezien ik geen bodybuilder ben, maar wel wat gespierder wil worden voor mijn vechtsport, heeft het dan effect als ik bijvoorbeeld alleen op de trainingsdagen ná de training aminozuren of eiwitten inneem voor de aanvulling van m'n eiwitvoorraad? Dit in verband met de hoge kosten bij dagelijks gebruik.
Sinds ik het gebruik moet ik als een m*******therf****cker zweten!!! Echt niet meer normaal. Komt dit door de creatine, of door het warme weer van de afgelopen dagen.
Hoeveel water moet ik trouwens drinken als ik creatine gebruik? Ik zit nu op 2 liter per dag ongeveer.
quote:Volgens mij kan je wel naar 3a4 liter toe.
Op zaterdag 31 mei 2003 12:56 schreef belikewater het volgende:
Ik ben deze week begonnen met creatine te gebruiken. 3x 5 gram per dag, en volgende week 5 tot 10 gram per dag.Sinds ik het gebruik moet ik als een m*******therf****cker zweten!!! Echt niet meer normaal. Komt dit door de creatine, of door het warme weer van de afgelopen dagen.
Hoeveel water moet ik trouwens drinken als ik creatine gebruik? Ik zit nu op 2 liter per dag ongeveer.
quote:Mr. J,
Op dinsdag 6 mei 2003 11:53 schreef Mr.J het volgende:[..]
Half om half.
Een gedeelte is verboden, de nieuwere nog niet, omdat die simpelweg nog niet op de zwarte lijst gezet zijn (bureaucratie).
Thnx
Het gaat dus niet precies om het product, maar meer op de chemische samenstelling daarvan (de basis althans).
In de VS zijn pro hormonen wel gewoon verkrijgbaar. Eventueel kan je ze daar bestellen en ze 'vitamines' op de verpakking laten zetten. Maar dan nog is de kans dat het niet door de douane komt aanwezig.
Maar dan nog, eraan komen is moeilijk.
Wat wil je dan precies? 'Iets' gebruiken om snel te groeien maar wel te kunnen claimen dat je natural bent?
Ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je stats zijn, hoelang je al traint, hoe goed je voedingsschema is en wat voor supps je al gebruikt hebt.
Misschien dat je die kan posten samen met wat je met die 'nog-niet-geklassificeerde-prohormonen' wilt bereiken?
M'n vraag is hoeveel gewicht er zo gemiddeld gebruikt wordt op het buikspierapparaat (zo'n bankje dat iets naar beneden kan worden geheld en waar je je benen vast kunt zetten). Zelf doe ik het aantal kilo's waarbij ik zo'n 12 keer heen-en-weer kan. Op het moment is dat 20kg.
Gewicht dus daarop afstemmen, en je niet blind staren op de hoeveel kg. Dan moet je fitness/bb opgeven en powerlifter worden.
quote:Maar ik heb juist altijd begrepen dat je voor een groei van spieren tussen de 8 en 12 reps moet zitten. Waarom dan nu opeens tussen de 15 en 30?
Op zaterdag 14 juni 2003 17:18 schreef Mr.J het volgende:
Buik doe ik tussen de 15 en 30 reps, afhankelijk van de oefening.Gewicht dus daarop afstemmen, en je niet blind staren op de hoeveel kg. Dan moet je fitness/bb opgeven en powerlifter worden.
Kuiten en onderarm hebben ook meer reps nodig. (12 ofzo ipv 8)
Nu zat ik te denken om creatine te gaan nemen om de groei wat te stimuleren. Nu is mijn vraag. Zijn er veel verschillen in de verschillende merken want ik zie overal creatine te koop maar steeds een andere producent. Wat is volgens jullie de beste in het geval dat er verschil mocht zijn en is het verstandig om er nog iets van weight gainer naast te nemen aangezien ik vrij dun ben.
quote:www.dutchbodybuilding.com
Op donderdag 19 juni 2003 22:50 schreef erikh het volgende:
Effe een vraagje, ik doe nu zo'n 7 maanden aan krachttraining en ben o zich best aardig vooruit gegaan maar sta de laatste tijd redelijk stil.Nu zat ik te denken om creatine te gaan nemen om de groei wat te stimuleren. Nu is mijn vraag. Zijn er veel verschillen in de verschillende merken want ik zie overal creatine te koop maar steeds een andere producent. Wat is volgens jullie de beste in het geval dat er verschil mocht zijn en is het verstandig om er nog iets van weight gainer naast te nemen aangezien ik vrij dun ben.
Maar ff wat meer behulpzamere info mag wel hoor! Anders kan je net goed deze topics redirecten naar dbb.com.
quote:Tja, na verloop van tijd komen we allemaal op een plateau te zitten. Dit niet voor altijd, maar je zit er wel ff op. Hier haken veel mensen af of gaan ze gekke dingen doen (AAS). Ga gewoon dat dus niet doen en ga dus wel lekker door met trainen!
Op donderdag 19 juni 2003 22:50 schreef erikh het volgende:
Effe een vraagje, ik doe nu zo'n 7 maanden aan krachttraining en ben o zich best aardig vooruit gegaan maar sta de laatste tijd redelijk stil.Nu zat ik te denken om creatine te gaan nemen om de groei wat te stimuleren. Nu is mijn vraag. Zijn er veel verschillen in de verschillende merken want ik zie overal creatine te koop maar steeds een andere producent. Wat is volgens jullie de beste in het geval dat er verschil mocht zijn en is het verstandig om er nog iets van weight gainer naast te nemen aangezien ik vrij dun ben.
Creatine kan je denk ik wel gebruiken. Evfenals een WeightGainer.
Voor exacte vergelijkingen kan dus wel kijken op bovenstaande link.
quote:Ok thanks, het is sowieso niet mijn bedoeling om anabolen te nemen ofzo maar aangezien ik een hoop mensen ken die creatines gebruiken en dus best aardig groeien leek het me wel wat. Ikwil in ieder geval geen extreme middelen hoeven nemen of wat dan ok. Mijn gezondheid is me meer waard.
Op vrijdag 20 juni 2003 11:23 schreef Mr.J het volgende:
Spam?
Maar ff wat meer behulpzamere info mag wel hoor! Anders kan je net goed deze topics redirecten naar dbb.com.
[..]Tja, na verloop van tijd komen we allemaal op een plateau te zitten. Dit niet voor altijd, maar je zit er wel ff op. Hier haken veel mensen af of gaan ze gekke dingen doen (AAS). Ga gewoon dat dus niet doen en ga dus wel lekker door met trainen!
Creatine kan je denk ik wel gebruiken. Evfenals een WeightGainer.
Voor exacte vergelijkingen kan dus wel kijken op bovenstaande link.
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 20-06-2003 12:02]
Echter heb ik na het sporten (dezelfde dag vaak nog) allemaal rode vlekjes/puntjes op een deel van mijn arm, ik krijg deze vlekjes vooral na het trainen van de bi(y)ceps.
=> Wat zijn dit nu precies voor rode vlekjes? Het lijken mij gescheurde weefsels o.i.d.
=> En hoe gevaarlijk is dit? Op het moment dat de rode vlekjes weer verdwenen zijn
(na 2 dagen ongeveer) ga ik pas weer sporten, dus er zit wel een rust periode in.
=> Is dit het gevolg van te zwaar trainen? of hoeft dit niet perse te maken te hebben met te zwaar trainen?
In het grote rondje zitten vaak rode vlekjes (hele kleine rode puntjes om precies te zijn) het zijn er niet extreem veel maar ze zitten er wel.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reply's / hulp / advies etc. (alvast bedankt!)
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 25-06-2003 00:43]
quote:
Borium is vooral te vinden in groenten, noten en zuivel.
Hier volgt een overzicht van de hoeveelheid borium die in een aantal afzonderlijke produkten aanwezig is:code:
Bron B (mg/g) Borium/produkt*
Volle melk 1,1 1,1 mg/l
Rode kool 0,0025 0,25 mg/100 g
Walnoten 0,0076 0,76 mg/100 g
Boriumcitraat 17 bv. 1 mg/tablet
quote:Hah, ik zelf heb er enorm last van ja..
Op woensdag 25 juni 2003 10:07 schreef Doctor_Bara het volgende:
Klinkt als gescheurd weefsel ja, je spieren groeien sneller dan je huid kan bijbenen. Maar meestal zie je dat in de vorm van strepen. Ik zelf heb ze ook in lichte mate, hele kleine streepjes/kruisjes op sommige plekken. Anderen hebben het soms heel erg, dan zie je echt hele grote strepen. Meer zink tot je nemen schijnt te helpen en er zijn nog wat andere methoden.
niks aan te doen schijt erop
quote:ja, als je een wat donkere huid hebt zie je minder dus je kan ook gaan zonnebanken
Op zaterdag 28 juni 2003 12:44 schreef masterblaster het volgende:[..]
Hah, ik zelf heb er enorm last van ja..
niks aan te doen schijt erop
quote:jep wat was jou nick op dbb?
Op zaterdag 28 juni 2003 12:45 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
ja, als je een wat donkere huid hebt zie je minder dus je kan ook gaan zonnebanken
quote:check sig
Op zaterdag 28 juni 2003 18:39 schreef masterblaster het volgende:[..]
jep wat was jou nick op dbb?
quote:i see, ik ben nilsjei1234
Op zaterdag 28 juni 2003 19:41 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
check sig
quote:hehehe
Op zaterdag 28 juni 2003 19:44 schreef masterblaster het volgende:[..]
i see, ik ben nilsjei1234
ik zag dat die wildbill cody(bodyman? oli?) ook hier zat onder een andere naam
quote:haha ja ik had hem de link gegeven gna gna
Op zaterdag 28 juni 2003 19:48 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
hehehe
ik zag dat die wildbill cody(bodyman? oli?) ook hier zat onder een andere naam
quote:heheh
Op zaterdag 28 juni 2003 19:52 schreef masterblaster het volgende:[..]
haha ja ik had hem de link gegeven gna gna
quote:moet je voor de gein es kijken naar mijn oude posts op dit forum
Op zaterdag 28 juni 2003 19:52 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
heheh
kun je lachen ;D
Groet, Maikel.
Als ik mijn lichaam vergelijk met hardlopers of wielrenners dan zie ik toch wel redelijk wat overeenkomsten qua lichaamsbouw.
Ik ben ongeveer 1:74 lang en ik weeg circa ~ 59 KG (@ 21 jaar)
Mijn moeder heeft ook een vrij iele lichaamsbouw, dus daar zou ik het van kunnen hebben.
Nu is mijn vraag of er een manier bestaat (in de vorm van eten, drankjes etc) om een wat dikkere huid te krijgen, want als ik in mijn blote body voor de spiegel sta dan zie ik t.h.v. de borstkas ook aders lopen. En dit is voor mij een teken dat mijn huid te dun is.
Of het met eten te maken heeft? Mja, ik weet het niet. Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht, zelfs na jaren van niet sporten.
Ik heb twee maand geprobeerd om zwaarder te worden d.m.v. het eten van veel vetten zoals Patat, Mayo, Pizza's en een paar extra boterhammen maar zwaarder werd ik er niet van.
Anyway hoe kan ik de huid van mijn bovenlichaam dikker krijgen? of valt er niet veel aan te doen vanwege mijn lichaamsbouw?
edit:
Vrij mager/iel: iets aan doen!
Een echt goede oplossing is er niet, er wordt wel gesproken over hulpmiddelen alleen welke
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 18-07-2003 17:14]
quote:wel
Op vrijdag 18 juli 2003 14:48 schreef -Hans- het volgende:
Ik heb na het lezen van de vorige Bodybuilding-topics toch een vraag, het probleem is dat mijn lichaamsbouw vrij iel te noemen is.
Vooral mijn bovenlichaam is w.m.b. te iel, er zit totaal geen vet op mijn bovenlichaam
(althans daar lijkt het op)Als ik mijn lichaam vergelijk met hardlopers of wielrenners dan zie ik toch wel redelijk wat overeenkomsten qua lichaamsbouw.
Mijn moeder heeft ook een vrij iele lichaamsbouw, dus daar zou ik het van kunnen hebben.
Nu is mijn vraag of er een manier bestaat (in de vorm van eten, drankjes etc) om een wat dikkere huid te krijgen, want als ik in mijn blote body voor de spiegel sta dan zie ik t.h.v. de borstkas ook aders lopen. En dit is voor mij een teken dat mijn huid te dun is.Of het met eten te maken heeft? Mja, ik weet het niet. Ik zit al jaren op hetzelfde gewicht, zelfs na jaren van niet sporten.
Ik heb twee maand geprobeerd om zwaarder te worden d.m.v. het eten van veel vetten zoals Patat, Mayo, Pizza's en een paar extra boterhammen maar zwaarder werd ik er niet van.Anyway hoe kan ik de huid van mijn bovenlichaam dikker krijgen? of valt er niet veel aan te doen vanwege mijn lichaamsbouw?
edit:
Vrij mager/iel: iets aan doen!
Een echt goede oplossing is er niet, er wordt wel gesproken over hulpmiddelen alleen welke
ga eten als een paard
geen ongezonde voeding maar vooral veel brood,havermout,rijst pastas,salades... voor koolhydraten
voor eiwitten vlees,kwark,kip,tonijn,zalm,eiwitpoeder etc...
En dan gezonde vetten uit vis en lijnzaad olie
Goed gaan trainen....
en veel slapen
dan word je wel zwaarder serieus
quote:Tnx voor je reactie
Op vrijdag 18 juli 2003 17:28 schreef masterblaster het volgende:[..]
wel
ga eten als een paard
geen ongezonde voeding maar vooral veel brood,havermout,rijst pastas,salades... voor koolhydraten
voor eiwitten vlees,kwark,kip,tonijn,zalm,eiwitpoeder etc...
En dan gezonde vetten uit vis en lijnzaad olie
Goed gaan trainen....
en veel slapen
dan word je wel zwaarder serieus
Dus ik moet mij voornamelijk gaan richten op de koolhydraten en eiwitten, kan het eigenlijk erg veel kwaad als ik voedings preparaten in de vorm van pillen/drankjes (als die bestaan) ga gebruiken?
Of kan ik het beter bij de voedingsproducten houden die jij noemt? want ik mij wel voorstellen dat je qua gewicht niet veel zwaarder zal worden als je alleen voedings preparaten in de vorm van pillen neemt.
quote:Dat zit volgens mij wel goed.
Goed gaan trainen....
quote:Dat kan iig wel beter.
en veel slapen
quote:Het zijn supplementen, die voegen dus iets toe. Ze kunnen een welkome aanvulling zijn op je voeding, maar je gewone voeding moet de basis zijn. Ik denk dat je het beste eerst eens kunt proberen om met je gewone voeding vooruitgang te boeken. Mijns inziens moet dit makkelijk kunnen, aangezien je hier nog niet echt op let. Op bodybuildingforums is hier zeer veel informatie over te vinden, dus ga je er eens in verdiepen zou ik zeggen. Willen aankomen dmv het eten van junkfood is niet de juiste weg.
Op vrijdag 18 juli 2003 17:54 schreef -Hans- het volgende:[..]
Tnx voor je reactie
Dus ik moet mij voornamelijk gaan richten op de koolhydraten en eiwitten, kan het eigenlijk erg veel kwaad als ik voedings preparaten in de vorm van pillen/drankjes (als die bestaan) ga gebruiken?
Of kan ik het beter bij de voedingsproducten houden die jij noemt? want ik mij wel voorstellen dat je qua gewicht niet veel zwaarder zal worden als je alleen voedings preparaten in de vorm van pillen neemt.
Heb je eenmaal je voeding in orde (schoon en veel en in de juiste verhoudingen), en je blijkt dan nog niks aan te komen zou je bijvoorbeeld eens een weightgainer toe kunnen voegen om nog hoger te kunnen gaan in je calorie-inname.
Om spiergroei te bevorden kun je een eiwit-supplement gebruiken.
Deze supplementen zijn meestal in poedervorm, wat je kunt mengen met bijv. melk of water.
quote:Klopt helemaal, ik drink wel een hoop water en ook drink ik meer melk maar daar houd het dan ook wel mee op.
Op vrijdag 18 juli 2003 21:08 schreef raregek het volgende:[..]
Mijns inziens moet dit makkelijk kunnen, aangezien je hier nog niet echt op let
quote:Dat ga ik zeker doen.
. Op bodybuildingforums is hier zeer veel informatie over te vinden, dus ga je er eens in verdiepen zou ik zeggen.
quote:Echt super bedankt voor je reply! hier kan ik zeker wat mee. Ik zal dit weekend even een voedingsschema maken en dan hoop ik dat er vooruitgang komt, waar ik overigens wel op vertrouw.
Op vrijdag 18 juli 2003 21:08 schreef raregek het volgende:< Verder een hoop nuttige informatie >
Over een paar week zal ik wel even een update plaatsen.
I.i.g. is dit 'probleem' al opgelost.
quote:Hans,
Op zaterdag 19 juli 2003 00:07 schreef -Hans- het volgende:[..]
Klopt helemaal, ik drink wel een hoop water en ook drink ik meer melk maar daar houd het dan ook wel mee op.
[..]Dat ga ik zeker doen.
![]()
[..]Echt super bedankt voor je reply! hier kan ik zeker wat mee. Ik zal dit weekend even een voedingsschema maken en dan hoop ik dat er vooruitgang komt, waar ik overigens wel op vertrouw.
Over een paar week zal ik wel even een update plaatsen.
I.i.g. is dit 'probleem' al opgelost.
Ik ben ook vrij "iel" (2.00 m, 21 jaar, al jaren 63 kg), en heb mijn voedingsschema, trainingschema, enz. klaar om aan de slag te gaan. Wat mij ontzettend helpt zijn de boeken/sheets van Anthony Ellis, die een fitness methode speciaal voor ectomorphen gemaakt heeft. Naast zijn boek en trainingsmethode in het algemeen heb ik toegang tot zijn forum, waar zo'n 5000 actieve leden informatie uitwisselen over hun voortgang, voeding, enz. Wat ik waardeer aan de methode van AE is openheid. Hij geeft bijvoorbeeld info over supplementen, geeft aan dat ze absoluut niet noodzakelijk zijn, en laat mij (als gebruiker van de methode) de keuze of ik de supplementen wil gebruiken of niet. Hij geeft zelfs uitgebreide overzichten met alternatieven voor supplementen.
Wat ik -als beginnende fitness beoefenaar- ook erg handig vind is het boek met worksheets wat hij gemaakt heeft.
Voor meer info kun je me een mailtje sturen op bgooren at hotmail.com, dan geef ik je de link en/of meer info.
quote:anthony ellis... schijnt wel nuttige info te hebben..
Op zaterdag 19 juli 2003 17:09 schreef B-Man het volgende:[..]
Hans,
Ik ben ook vrij "iel" (2.00 m, 21 jaar, al jaren 63 kg), en heb mijn voedingsschema, trainingschema, enz. klaar om aan de slag te gaan. Wat mij ontzettend helpt zijn de boeken/sheets van Anthony Ellis, die een fitness methode speciaal voor ectomorphen gemaakt heeft. Naast zijn boek en trainingsmethode in het algemeen heb ik toegang tot zijn forum, waar zo'n 5000 actieve leden informatie uitwisselen over hun voortgang, voeding, enz. Wat ik waardeer aan de methode van AE is openheid. Hij geeft bijvoorbeeld info over supplementen, geeft aan dat ze absoluut niet noodzakelijk zijn, en laat mij (als gebruiker van de methode) de keuze of ik de supplementen wil gebruiken of niet. Hij geeft zelfs uitgebreide overzichten met alternatieven voor supplementen.
Wat ik -als beginnende fitness beoefenaar- ook erg handig vind is het boek met worksheets wat hij gemaakt heeft.
Voor meer info kun je me een mailtje sturen op bgooren at hotmail.com, dan geef ik je de link en/of meer info.
maar houd er rekning mee dat zo snel als hij getransformeert schijnt te zijn, niet klopt...
quote:Hoi B-Man,
Op zaterdag 19 juli 2003 17:09 schreef B-Man het volgende:Voor meer info kun je me een mailtje sturen op bgooren at hotmail.com, dan geef ik je de link en/of meer info.
Je hebt e-mail
Als ik het voedingsschema klaar heb en er is vooruitgang geboekt dan plaats ik in dit topic wel even een update.
Dit topic is echt
quote:Mag ik vragen waarom dit niet klopt?
maar houd er rekning mee dat zo snel als hij getransformeert schijnt te zijn, niet klopt...
quote:Hmm, mag ik vragen waar je dit gehoord/gelezen hebt? Wat namelijk interessant is, is het feit dat op zijn fotos een krant te zien is met een datum erop. Daarnaast is het zo dat hij:
Op zaterdag 19 juli 2003 17:36 schreef masterblaster het volgende:[..]
anthony ellis... schijnt wel nuttige info te hebben..
Graag even wat onderbouwing, om dat ik tot nu toe nog niets negatiefs over deze man/methode heb gelezen/gehoord.
Ik stel de apparaten zo in dat ik een setje 15 á 25 keer kan doen, vervolgens rust ik een minuut
en dan doe ik het setje nog 10 á 15 keer. (ik zit net niet op mijn max)
Het zal afhangen van de oefening maar bepaalde apparaten zou ik 7, 14 of zelfs 21 kilo zwaarder kunnen doen.
Volgens mij kan ik beter een zwaarder gewicht nemen en dan het setje iets minder vaak doen, bijvoorbeeld 8x gevolgd door een minuut rust en daarna weer een setje van 8x.
Maar hoe vaak doen jullie een setje Volgens mij is 16x wel voldoende (op max gewicht)
Ondertussen heb ik mijn voedingsschema al bijna klaar (tnx B-Man!) en dit zal wel even wennen worden. Want nu eet ik eigenlijk alleen s'ochtends en s'avonds, ik probeer het nu meer te spreiden. Op GoT zag ik trouwens ook een mooi voedingsschema van MrJ.
quote:in 16 weken en veel groter een stuk droger...
Op zondag 20 juli 2003 00:09 schreef B-Man het volgende:[..]
Hmm, mag ik vragen waar je dit gehoord/gelezen hebt? Wat namelijk interessant is, is het feit dat op zijn fotos een krant te zien is met een datum erop. Daarnaast is het zo dat hij:
a) wekelijks te spreken is via zijn website, en ik niet het gevoel heb dat hij de kluit belazerd
b) er veel anderen zijn die de methode beoefenen met hetzelfde (of in ieder geval een indrukwekkend) resultaat.
c) hij op verschillende manieren in de pers is geweest, zo ook gerenommeerde amerikaanse bladen, en ik ervanuitga dat deze zaken controleren alvorens te publiceren
?Graag even wat onderbouwing, om dat ik tot nu toe nog niets negatiefs over deze man/methode heb gelezen/gehoord.
Onzin hoor...
quote:reps tussen 6-10
Op dinsdag 22 juli 2003 19:48 schreef -Hans- het volgende:
Hoe vaak herhalen jullie eigenlijk de verschillende oefeningen? Want ik doe toch iets niet helemaal goed.Ik stel de apparaten zo in dat ik een setje 15 á 25 keer kan doen, vervolgens rust ik een minuut
en dan doe ik het setje nog 10 á 15 keer. (ik zit net niet op mijn max)Het zal afhangen van de oefening maar bepaalde apparaten zou ik 7, 14 of zelfs 21 kilo zwaarder kunnen doen.
Volgens mij kan ik beter een zwaarder gewicht nemen en dan het setje iets minder vaak doen, bijvoorbeeld 8x gevolgd door een minuut rust en daarna weer een setje van 8x.
Maar hoe vaak doen jullie een setje
Volgens mij is 16x wel voldoende (op max gewicht)
Ondertussen heb ik mijn voedingsschema al bijna klaar (tnx B-Man!) en dit zal wel even wennen worden. Want nu eet ik eigenlijk alleen s'ochtends en s'avonds, ik probeer het nu meer te spreiden. Op GoT zag ik trouwens ook een mooi voedingsschema van MrJ.
Alleen bij kuiten traps buik en onderarmen rond de 20 houden...
Benen zou ook iets meer mogen als je dat lekker vind...
quote:Benen zou ik nog iets zwaarder kunnen trainen, maar de nadruk van mijn training ligt vooral op mijn bovenlichaam.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:27 schreef masterblaster het volgende:[..]
reps tussen 6-10
Alleen bij kuiten traps buik en onderarmen rond de 20 houden...
Benen zou ook iets meer mogen als je dat lekker vind...
Mag ik trouwens als ectomorph wel vol uit gaan qua gewichten, of moet ik toch meer de nadruk leggen op wat langere sessies met een wat lichter gewicht.
Het liefst zou ik voluit gaan, maar ik weet niet of dit wel verstandig is
quote:Als je al een tijdje traint kun je beter lage reps met hoge massa doen, en voldoende rusten. Sessies proberen niet langer dan 60-90 minuten te laten duren.
Op dinsdag 22 juli 2003 23:49 schreef -Hans- het volgende:[..]
Benen zou ik nog iets zwaarder kunnen trainen, maar de nadruk van mijn training ligt vooral op mijn bovenlichaam.
Mag ik trouwens als ectomorph wel vol uit gaan qua gewichten, of moet ik toch meer de nadruk leggen op wat langere sessies met een wat lichter gewicht.
Zorg er tevens voor dat je niet teveel focust op een enkel deel van je lichaam, het is belangrijk dat alle spieren in proportie groeien. Mede om deze reden is het zinvol om met losse gewichten te trainen, aangezien deze niet enkel een hoofdspier trainen, maar ook twee of meer ondersteunende spieren.
En, zoals vermoedelijk al eerder gemeld:
- max 1 uur voor je sessie eten
- _direct_ na je sessie eten
quote:Gewoon vol uit gaan joh..
Op dinsdag 22 juli 2003 23:49 schreef -Hans- het volgende:[..]
Benen zou ik nog iets zwaarder kunnen trainen, maar de nadruk van mijn training ligt vooral op mijn bovenlichaam.
Als ectomorf misschien in totaal wat minder setjes doen...
maar de setjes die je doet wel voluit gaan !
quote:Ik werk nu voornamelijk met apparaten i.p.v. losse gewichten. Ik heb mijn oefeningen wel zo afgesteld dat bijna alle spiergroepen van mijn bovenlichaam worden 'aangesproken'.
Op woensdag 23 juli 2003 11:17 schreef B-Man het volgende:Zorg er tevens voor dat je niet teveel focust op een enkel deel van je lichaam, het is belangrijk dat alle spieren in proportie groeien. Mede om deze reden is het zinvol om met losse gewichten te trainen, aangezien deze niet enkel een hoofdspier trainen, maar ook twee of meer ondersteunende spieren.
Wat ik nog wel zou moeten doen is meer gaan werken met losse gewichten i.p.v. apparaten.
quote:Eerste deed ik al wel, maar het tweede niet echt. Het is nu zo dat ik eerst naar huis fiets (30 min) en pas dan ga ik eten. Ik zal eens even kijken of ik iets van een drankje mee kan nemen waar lekker veel Koolhydraten / Eiwitten inzitten, want om eerlijk te zijn zie ik mij niet complete lunchmaaltijden mee nemen naar het sporten.
En, zoals vermoedelijk al eerder gemeld:
- max 1 uur voor je sessie eten
- _direct_ na je sessie eten
quote:Vrijdag of Zaterdag ga ik los, ik ben benieuwd!
Gewoon vol uit gaan joh..
Als ectomorf misschien in totaal wat minder setjes doen...
maar de setjes die je doet wel voluit gaan
quote:Ik zal er rekening mee houden.
Als je al een tijdje traint kun je beter lage reps met hoge massa doen, en voldoende rusten. Sessies proberen niet langer dan 60-90 minuten te laten duren.
quote:Ja, gewoon lekker gaan trainen, maar daarbij wel lenigheids oefeningen blijven doen. En veel rekken dus.
Op woensdag 23 juli 2003 23:38 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Zelf wil ik ook graag aan krachttraining doen. Ik ben echter bang dat ik dan een groot deel van mijn lenigheid verlies, dit in verband met mijn sport. Mijn bovenlichaam wil ik graag zo lenig mogelijk houden.
Weten jullie misschien wat de beste manier is om zó te trainen dat je je flexibiliteit zo veel mogelijk houdt?
quote:Als je je huid dikker wilt krijgen moet je veel melk drinken. lactose zorgt ervoor dat je meer vet vasthoudt vlak onder je huid.
...
quote:Tnx! ik heb het genoteerd, Lactose schijnt ook in boter te zitten.
Op donderdag 24 juli 2003 10:19 schreef DjMark het volgende:Als je je huid dikker wilt krijgen moet je veel melk drinken. lactose zorgt ervoor dat je meer vet vasthoudt vlak onder je huid.
Mijn ochtend maaltijd is al behoorlijk veranderd, maar hier kom ik later nog wel even op terug.
quote:Hoe spreek je dat uit, wiejsjeek?
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:45 schreef -Ma3stro- het volgende:
de gemiddelde sportschool heeft ze wel, anders zijn er in de meeste dorpen wel winkels die ze verkopen. Anders moet je even online kijken, zijn meer dan genoeg shops die ze verkopen. www.perfectbody.nl bijvoorbeeld.
Whey-shake: wheej-sjeek
Kijk ook eens op www.nutriplaza.nl, heb er zelf goede ervaringen mee. Heb overigens ook net mijn 20 kg aan supplementen van netrition.com binnen. Ben wat MRP's aan het proberen. Snap nu waarom veel mensen EAS Myoplex ook wel "myoGAG" noemen hehe, net zo dik als mousse... Ga binnenkort ook Isopure proberen, net zoveel voedingsstoffen, maar dan zo dun als water, en slechts een glas vol (ipv drie voor een Myoplex).
Als post-workout drink heb ik nu GlycoLoad van optimum nutrition, en dat spul smaakt echt super vergeleken met MRP's, smaakt net zoals de vruchtendrank bij de La Place (hmmmm).
Ben nu trouwens zelf ook zo'n 1,5 week bezig, heeeerlijk. Ben direct begonnen met een personal trainer om ervoor te zorgen dat ik een snelle en vooral goede start maak, en de apparaten goed leer gebruiken. Hij kende de methode van Anthony Ellis trouwens van naam, en nu in detail, en is er zelf ook erg enthousiast over.
* Voor details over de producten die ik beschrijf kun je trouwens op netrition.com kijken, ook ideaal als productoverzicht: ze hebben namelijk bijna alle merken, inclusief alle details van de produkten.
quote:Yep. Veel snelle reps doen met (relatief) weinig gewicht. Het gaat je immers om kracht, en niet zozeer om massa.
Op woensdag 23 juli 2003 23:38 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Zelf wil ik ook graag aan krachttraining doen. Ik ben echter bang dat ik dan een groot deel van mijn lenigheid verlies, dit in verband met mijn sport. Mijn bovenlichaam wil ik graag zo lenig mogelijk houden.
Weten jullie misschien wat de beste manier is om zó te trainen dat je je flexibiliteit zo veel mogelijk houdt?
Verlies van lenigheid komt overigens vooral door de verkeerde oeffeningen voor de schouders. http://www.ergogenics.org/schouders.html
quote:Gelul. Zie de link in m'n vorige post.
Op woensdag 23 juli 2003 23:40 schreef Doctor_Bara het volgende:
Ja niet trainen, je verliest zoiezo een aardig deel van je lenigheid. Ik kon vroeger bijv met gemak mn rug wassen, nu niet meer bijna. De gegroeide spieren blokkeren bepaalde bewegingen.
Wat zijn anabolen.. wat voor stoffen zitten erin, wat voor werking heeft het op je spieren, wat is de dosering.
Iemand met info daarover?
Wat ik wel kreeg was echt gigantisch veel puisten en dan niet van die kleintjes. Vooral die eiwit shakes waren killers. En ik maar elke week naar de huidarts :-)
Het koste mij ook nog eens handenvol geld. Maar goed die fabrikanten en je sportschool moeten ook verdienen.
Het enige wat ik echt heb zien werken was hormonen. Iedereen ontkent maar als je de jongens wat beter kent, komt de waarheid boven tafel.
Ik herken ze ook steeds beter.
Maar eerlijk is eerlijk het werkte geweldig. Gewichten die ik niet eens met twee handen van de grond kreeg. 20 kilo spieren erbij en helemaal droog.
Een nadeel zodra ze stopten, zag je het binnen een paar maanden weer verdwijnen en waren het weer de "smalle" jongetjes of beter gezegd terug bij af en pakten ze ook niet meer zoveel.
Vandaar dat velen niet meer kunnen stoppen als ze eenmaal beginnen. Want wil jij je familie en vrienden gaan uitleggen waarom je steeds zo fluctueert in grootte en gewicht?
Wil je weer al dat gewicht en al die verschrikkelijk toegenomen kracht weer kwijt? no no
Oh ja en tijdens het gebruik viel me op dat sommigen erg vervelend en agresief werden voor hun omgeving. Of het nou door de extra hormonen kwam of door hun toegenomen zelfvertrouwen heb ik echter nooit kunnen ontdekken.
[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 05-08-2003 22:21]
quote:Inderdaad, shakes zijn niet de oplossing. Althans, ik zie ze als hulpmiddel, en daarnaast: ook zonder zijn resultaten mogelijk. Het is wel zo dat het s'ochtens en na een workout goed kan zijn om vloeibaar voedsel te nemen (een shake), omdat je lichaam de voedingsstoffen veel sneller op kan nemen.
Voor de beginnende wei en eiwit shaker een waarschuwing.
Vroeger wilde ik graag 10 kilo zwaarder worden. Ik trainde hard en zwaar en at als een paard. Shakje hier, shakje daar aan het eind van de rit was ik geen gram zwaarder. Omdat ik nou eenmaal een snelle verbranding had, tengere bouw. Maar iedereen en elk blad stimuleert je om maar zoveel mogelijk dure shakjes te gebruiken, ook hier.
quote:Duur zijn ze zeker ja, helemaal als je je bedenkt dat ze slechts voor het "gemak" dienen, soms niet het verwachte resultaat hebben, en inderdaad invloed op je huid kunnen hebben. Al is het wel zo dat MRP's per maaltijd redelijk goedkoop zijn (ik betaal zo'n EUR 1,35 voor een EAS Myoplex, niet duur dus).
Wat ik wel kreeg was echt gigantisch veel puisten en dan niet van die kleintjes. Vooral die eiwit shakes waren killers. En ik maar elke week naar de huidarts :-)
Het koste mij ook nog eens handenvol geld. Maar goed die fabrikanten en je sportschool moeten ook verdienen.
quote:Je doelt op anabolen? Daar blijf ik in ieder geval vanaf. Als ik niet op een natuurlijke manier aan kan komen, dan maar niet.
Het enige wat ik echt heb zien werken was hormonen. Iedereen ontkent maar als je de jongens wat beter kent, komt de waarheid boven tafel.
Ik herken ze ook steeds beter.Maar eerlijk is eerlijk het werkte geweldig. Gewichten die ik niet eens met twee handen van de grond kreeg. 20 kilo spieren erbij en helemaal droog.
Een nadeel zodra ze stopten, zag je het binnen een paar maanden weer verdwijnen en waren het weer de "smalle" jongetjes of beter gezegd terug bij af en pakten ze ook niet meer zoveel.Vandaar dat velen niet meer kunnen stoppen als ze eenmaal beginnen. Want wil jij je familie en vrienden gaan uitleggen waarom je steeds zo fluctueert in grootte en gewicht?
Wil je weer al dat gewicht en al die verschrikkelijk toegenomen kracht weer kwijt? no no
quote:Ik slik op het moment ZMA, wat voor een verhoogde hoeveelheid testosteron zorgt, en er zijn gevallen bekend waar mensen er aggressiever van werden. Ik heb dan ook aardig wat studies bekeken voordat ik mijn supplementen bestelde. Eerst weten wat het is, en niet zomaar aan de pillen.
Oh ja en tijdens het gebruik viel me op dat sommigen erg vervelend en agresief werden voor hun omgeving. Of het nou door de extra hormonen kwam of door hun toegenomen zelfvertrouwen heb ik echter nooit kunnen ontdekken.
quote:Als je hard trainde en niet zwaarder werd at je niet genoeg, sim-pel.
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:15 schreef Erikro het volgende:
Voor de beginnende wei en eiwit shaker een waarschuwing.
Vroeger wilde ik graag 10 kilo zwaarder worden. Ik trainde hard en zwaar en at als een paard. Shakje hier, shakje daar aan het eind van de rit was ik geen gram zwaarder. Omdat ik nou eenmaal een snelle verbranding had, tengere bouw. Maar iedereen en elk blad stimuleert je om maar zoveel mogelijk dure shakjes te gebruiken, ook hier.Wat ik wel kreeg was echt gigantisch veel puisten en dan niet van die kleintjes. Vooral die eiwit shakes waren killers. En ik maar elke week naar de huidarts :-)
Het koste mij ook nog eens handenvol geld. Maar goed die fabrikanten en je sportschool moeten ook verdienen.Het enige wat ik echt heb zien werken was hormonen. Iedereen ontkent maar als je de jongens wat beter kent, komt de waarheid boven tafel.
Ik herken ze ook steeds beter.Maar eerlijk is eerlijk het werkte geweldig. Gewichten die ik niet eens met twee handen van de grond kreeg. 20 kilo spieren erbij en helemaal droog.
Een nadeel zodra ze stopten, zag je het binnen een paar maanden weer verdwijnen en waren het weer de "smalle" jongetjes of beter gezegd terug bij af en pakten ze ook niet meer zoveel.Vandaar dat velen niet meer kunnen stoppen als ze eenmaal beginnen. Want wil jij je familie en vrienden gaan uitleggen waarom je steeds zo fluctueert in grootte en gewicht?
Wil je weer al dat gewicht en al die verschrikkelijk toegenomen kracht weer kwijt? no noOh ja en tijdens het gebruik viel me op dat sommigen erg vervelend en agresief werden voor hun omgeving. Of het nou door de extra hormonen kwam of door hun toegenomen zelfvertrouwen heb ik echter nooit kunnen ontdekken.
quote:Lijkt mij ook ja, ik ben vorig jaar begonnen met trainen en dus ook beter gaan eten en 14 kilo aangekomen terwijl ik vroeger ook nooit wat aankwam.
Op woensdag 6 augustus 2003 21:28 schreef woutf het volgende:[..]
Als je hard trainde en niet zwaarder werd at je niet genoeg, sim-pel.
<edit> die vraag had ik al een keer gesteld</edit>
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 06-08-2003 21:51]
wat is het verschil tussen een oefeningen met laten we zeggen de biceps, en je doet die oefening als volgt.
10 kilo doe je 10 keer. dus 1 setje van 10.
15 kilo doe je 10 keer. 1 setje van 10
en 20 kilo doe je keer, dus nog steeds een setje van 10 keer arm strekken en buigen.
of
10 kilo en dan eerst 12 keer strekken en buigen, dan 10 x, en dan 8 keer
15 kilo eerst 12 keer, dan 10 keer, en dan 8 keer enz enz.
dus wat ik probeer te zeggen, een gewicht oppakken voor 1 setje en dan naar een volgend (hoger) gewicht waarmee je ook 1 setje doet, of met dat ene gewicht meerdere setjes maken, en dan pas naar het volgende gewicht waarmee je ook weer meerdere setjes doet.
er zal vast wel verschil tussen zitten, heb alleen geen flauw idee wat het is
quote:Dat is zo'n verschrikkelijke dooddoener en ook zo verschrikkelijk goed onderbouwd
Op woensdag 6 augustus 2003 21:28 schreef woutf het volgende:[..]
Als je hard trainde en niet zwaarder werd at je niet genoeg, sim-pel.
Tuurlijk ik werd wel sterker dat is op zich ook wel wat waard. Ben toen gestopt en een jaar of 7 later begonnen met fitness en dat een jaar of 6 gedaan. En uiteindelijk tot 95 kilo bankdrukken gekomen (los gewicht, geen machine). Op zich wel een gespierd lichaam, wat kilotjes zwaarder niet schokkend en geen vet.
Had graag de bouw van swartzernegger gekregen of iets in de buurt Maar ik ken ondertussen mijn beperkingen.
[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 07-08-2003 21:52]
quote:Daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens. Ik ben met je eens dat iedereen (en dus ieder lichaam) anders is, maar dat je met een bepaald lichaamstype niet aan kan komen is natuurlijk net zo goed onzin. Het is mogelijk lastiger dan voor anderen, maar zeer zeker niet onmogelijk. Tenger, ectomorph, snelle stofwisseling betekent simpelweg veel eten en hard (en doelgericht) trainen, niet gewoon "veel calorieen" eten. Wel eens een 30-40-30 dieet bekeken? Specifieke verhoudingen tussen hoeveelheid cals, eiwitten, koolhydraten en vetten. Een ectomorph lichaam heeft andere voedingsstoffen nodig dan bijv. een endomorph.
Op donderdag 7 augustus 2003 21:36 schreef Erikro het volgende:[..]
Dat is zo'n verschrikkelijke dooddoener en ook zo verschrikkelijk goed onderbouwd
. Het is gewoon niet waar.
Ja de een heeft aanleg en zie je na drie maanden beginnen groeien. Maar als je van nature erg tenger gebouwd bent, dan kun je het wel vergeten.
Ik nam behalve mijn "gewone" dagelijkse maaltijden, 's morgens twee shakes en s' middags één en 's avonds één.
's Avonds patat + milkshake en 2 bigmacs s' voor de extra calorieen. 2 liter vanilievla 's middags en natuurlijk flink erbij snoepen. Allemaal omdat ik naar mensen zoals jij luisterde en dacht dat extra calorien en flink trainen, goed slapen de truuk was.Tuurlijk ik werd wel sterker dat is op zich ook wel wat waard. Ben toen gestopt en een jaar of 7 later begonnen met fitness en dat een jaar of 6 gedaan. En uiteindelijk tot 95 kilo bankdrukken gekomen (los gewicht, geen machine). Op zich wel een gespierd lichaam, wat kilotjes zwaarder niet schokkend en geen vet.
Had graag de bouw van swartzernegger gekregen of iets in de buurt
Maar ik ken ondertussen mijn beperkingen.
--edit
En m.b.t. je doelen: een physique zoals schwarzenegger lijkt me inderdaad niet mogelijk, maar er zijn gevallen bekend van pro bodybuilders die begonnen zijn als ectomorph. Het is mogelijk, en waar een wil is, is een weg.
quote:http://www.bodypage.nl/steroidpage.htm --> http://www.bodypage.nl/dr.info.htm
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:24 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben al een tijdje benieuwd he.Wat zijn anabolen.. wat voor stoffen zitten erin, wat voor werking heeft het op je spieren, wat is de dosering.
Iemand met info daarover?
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=5939
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=1617
http://www.bodybuilding.com/fun/catsteroids.htm
Lees ze.
/edit:
Geboortedatum: 6 Januari 1984
Nog 2 jaar wachten dus he! (Dit vooropgesteld dat je uberhaupt een solide basis van 4+ jaar hebt opgebouwd.)
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 14-08-2003 13:24]
quote:Om precies te zijn was ik toen 58, 5, ik weeg nu (exact) 61 KG.
Het is een kleine stijging maar het begin is er iig, mijn eetpatroon is nu best wel veranderd. Ik eet nu meer, en de maaltijden zijn beter over de dag verspreid.
' vroeger ' at ik 3 boterhamen met alleen maar jam (niet eens boter!) en dan rond 12:00 nam ik twee bruine bolletjes en thats it. Rond 18:00 at ik vervolgens het avond eten en dat was het wel.
Nu eet ik s'ochtends 4 boterhammen met pindakaas (met boter) en ik neem soms wat yoghurt, rond een uur of 12:00 eet ik nu drie bolletjes of 3 bruine boterhammen met vleeswaren OF pindakaas.
Daarnaast drink ik wat meer melk, vruchtensap en ik eet meer fruit.
Ook het water gebruik is flink toegenomen, ik heb hier een drinkfles staan die ik toch wel 4 a 6 x bij vul.
Het trainen gaat ook best wel goed moet ik eerlijk zeggen, ik werk nu wat meer met losse gewichten en het resultaat begint zichtbaar te worden.
Helaas is de vakantie afgelopen dus ik vrees dat ik nu weer ' gewoon ' 1x in de week moet gaan trainen, ik mag officieel (vanwege het abonnement) ook maar 1x in de week trainen.
Anyway als ik tijd heb (en ik ga mijn best doen om tijd vrij te maken) dan ga ik gewoon twee keer in de week. Mocht dit bevallen (combi school/sporten) dan neem ik een ander abonnement (onbeperkt) en dan wil ik eigenlijk 3x in de week trainen.
Kortom: het gaat de goede kant op, en het is nog niet zo dat ik echt super strak let op mijn eetpatroon maar zoals het nu gaat vind ik het al prima.
Al ben ik best bereid om dingen nog wat aan te scherpen, want ik heb wel het idee dat mijn gewichtstoename iets stabiliseert.
Tips/opmerkingen zijn van harte welkom, via deze weg wil ik jullie ook bedanken voor de gegeven tips/opmerkingen. Top!
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 23-08-2003 17:55]
Je lichaam verwerkt ongeveer 30 gram eiwit per uur. Overtollige hoeveelheden worden voornamelijk in warmte omgezet en in uitzonderlijke doses in vet. 30 gram eiwit per 3 uur is goed te doen, zonder dure shakes te kopen.
2-3 glazen melk
2-3 kommetjes yoghurt
1/2 blikje tonijn
1/3 blikje witte bonen
200 gram vlees/vis
1 ei (zonder ei-geel)
Dit eet en drink ik dus voor mijn eiwitten behoeften op een dag. Ik geloof dat 1,7 gram eiwit per kg een goede hoeveelheid is voor spier herstel en opbouw.
Verder vergeten de meesten ook nog wel eens dat koolhydraten net zo belangrijk zijn en zeker niet op de 2e plaats komen. Hoe sterker de koolhydraat reserves aangevuld worden, hoe minder eiwitten het lichaam zal verbruiken.
Te veel beginnende BB'ers doen hun "homework" niet. Er zijn genoeg eenvoudige boeken op de markt die een duidelijk beeld geven over brandstoffen voor het lichaam en hoe hiermee omgegaan moet worden.
13 jaar
15 jaar
16 jaar
check die rug!
nu (18/19 jaar):
quote:Stupid, waarschijnlijk opgenaaid door ouders/opvoeders.
Op maandag 25 augustus 2003 01:01 schreef FBtje het volgende:
Ik wist niet waar ik dit kwijt moest, maar als dit de verkeerde plek is, hoor ik het wel, vond het ook zo wat om een nieuw topic te openen, maarruuh.. is dit nou goed, dom, bewonderingswaardig of wat?13 jaar
[afbeelding]15 jaar
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]16 jaar
[afbeelding][afbeelding]
check die rug!nu (18/19 jaar):
[afbeelding]
[afbeelding]
Die gozer heeft zo te zien aardig wat gesnoept al, en of het nu PH of AAS zijn (beide denk ik), dit zal hem later keihard opbreken. Z'n lengte groei is abrupt gestopt door dat gebruik (en zal nooit meer herstellen), bovendien is op die leeftijd (pubertijd +) je endocriene systeem zeer fragiel en raakt het echt goed van slag door het toedienen van exogene hormonen (of precursors) daarvan.
Kortom, nu is het nog leuk voor hem, over 10 jaar gaat 'ie kapot van de problemen die hij 100% zeker zal krijgen door de al aangebrachte (en onomkeerbare) schade aan z'n lichaam.
quote:Heb jij nog tips wat boeken betreft?
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:06 schreef belikewater het volgende:
Ik hoor en lees dat er veel mensen zijn die eiwit-shakes drinken. Zelf doe ik dat niet en wel om de volgende reden;Je lichaam verwerkt ongeveer 30 gram eiwit per uur. Overtollige hoeveelheden worden voornamelijk in warmte omgezet en in uitzonderlijke doses in vet. 30 gram eiwit per 3 uur is goed te doen, zonder dure shakes te kopen.
2-3 glazen melk
2-3 kommetjes yoghurt
1/2 blikje tonijn
1/3 blikje witte bonen
200 gram vlees/vis
1 ei (zonder ei-geel)Dit eet en drink ik dus voor mijn eiwitten behoeften op een dag. Ik geloof dat 1,7 gram eiwit per kg een goede hoeveelheid is voor spier herstel en opbouw.
Verder vergeten de meesten ook nog wel eens dat koolhydraten net zo belangrijk zijn en zeker niet op de 2e plaats komen. Hoe sterker de koolhydraat reserves aangevuld worden, hoe minder eiwitten het lichaam zal verbruiken.
Te veel beginnende BB'ers doen hun "homework" niet. Er zijn genoeg eenvoudige boeken op de markt die een duidelijk beeld geven over brandstoffen voor het lichaam en hoe hiermee omgegaan moet worden.
quote:OMFG
Op maandag 25 augustus 2003 01:01 schreef FBtje het volgende:
Ik wist niet waar ik dit kwijt moest, maar als dit de verkeerde plek is, hoor ik het wel, vond het ook zo wat om een nieuw topic te openen, maarruuh.. is dit nou goed, dom, bewonderingswaardig of wat?13 jaar
[afbeelding]15 jaar
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]16 jaar
[afbeelding][afbeelding]
check die rug!nu (18/19 jaar):
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zo'n jonge leeftijd er al zo uitzien?
De laatste foto van zijn rug ziet er wel okay uit, maar de foto van de voorkant ziet er een beetje vaag uit. Zo'n redelijk klein gezichtje met een smalle nek en dan zo'n breed lichaam, mja dat vind ik een beetje vaag.
Zo te zien heeft die jongen ook al wat prijzen gewonnen? althans ik zie een paar dingen aan de muur hangen die op een prijs lijken.
quote:Naar mijn mening zijn eiwit shakes een prima schone bron van kwalitatief zeer goede eiwitten. Duur? Als ik zeer prijsbewust ga shoppen dan kom ik bij jou op ongeveer 2,1 ct per gram eiwit. Bij een shake zit je op ongeveer 2,7 ct per gram eiwit. Dus ja het is goedkoper, maar zoveel scheelt het niet. Komt dus nog bij dat je bij bovenstaande een hoop extraatjes erbij krijgt. Vooral die hoeveelheid zuivel op een dag zou ik dus niet doen. Dan liever wat meer fruit en een shake om een betere verdeling van eiwitten en koolhydraten te krijgen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:06 schreef belikewater het volgende:
Ik hoor en lees dat er veel mensen zijn die eiwit-shakes drinken. Zelf doe ik dat niet en wel om de volgende reden;Je lichaam verwerkt ongeveer 30 gram eiwit per uur. Overtollige hoeveelheden worden voornamelijk in warmte omgezet en in uitzonderlijke doses in vet. 30 gram eiwit per 3 uur is goed te doen, zonder dure shakes te kopen.
2-3 glazen melk
2-3 kommetjes yoghurt
1/2 blikje tonijn
1/3 blikje witte bonen
200 gram vlees/vis
1 ei (zonder ei-geel)Dit eet en drink ik dus voor mijn eiwitten behoeften op een dag. Ik geloof dat 1,7 gram eiwit per kg een goede hoeveelheid is voor spier herstel en opbouw.
Kijk ieder zijn keuze, maar een hetze tegen shakes lijkt me geheel overbodig. Het is een goed hulpmiddel.
quote:Een hoop extraatjes die je normaliter uit de voeding behoort te krijgen die ik heb beschreven. Een shake kan geen complete maaltijden met alle bijbehorende vitaminen mineralen en voedingsvezels vervangen.
Op maandag 25 augustus 2003 20:12 schreef Najra het volgende:[..]
Naar mijn mening zijn eiwit shakes een prima schone bron van kwalitatief zeer goede eiwitten. Duur? Als ik zeer prijsbewust ga shoppen dan kom ik bij jou op ongeveer 2,1 ct per gram eiwit. Bij een shake zit je op ongeveer 2,7 ct per gram eiwit. Dus ja het is goedkoper, maar zoveel scheelt het niet. Komt dus nog bij dat je bij bovenstaande een hoop extraatjes erbij krijgt. Vooral die hoeveelheid zuivel op een dag zou ik dus niet doen. Dan liever wat meer fruit en een shake om een betere verdeling van eiwitten en koolhydraten te krijgen.
Kijk ieder zijn keuze, maar een hetze tegen shakes lijkt me geheel overbodig. Het is een goed hulpmiddel.
2-3gr. eiwitten per kg lichaamsgewicht haal je echt niet zo makkelijk uit je voeding.
quote:Er wordt nergens beweerd dat een shake een maaltijd moet vervangen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:43 schreef belikewater het volgende:[..]
Een hoop extraatjes die je normaliter uit de voeding behoort te krijgen die ik heb beschreven. Een shake kan geen complete maaltijden met alle bijbehorende vitaminen mineralen en voedingsvezels vervangen.
Ik ben het er best wel mee eens dat je het op normale voeding moet kunnen doen maar het is gewoon een stuk lastiger. De volumes aan voedsel die je moet innemen kan een probleem worden. De kwaliteitsverhouding van eiwitten, koolhydraten en vetten kan scheef geraken (veel zuivel = veel lactose). De tijd die je aan de voeding moet besteden is veel groter etc. etc. Dus waarom niet voornamelijk op gewone voeding en daarnaast 1 of 2 shakes op een dag. Ik zie het probleem er niet mee.
quote:nope..en elke dag blikjes tonijn...
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:02 schreef Mr.J het volgende:
Eiwitten horen bij de meesten gewoon bij de voeding.2-3gr. eiwitten per kg lichaamsgewicht haal je echt niet zo makkelijk uit je voeding.
quote:Hoeveel neem je? Heb je andere merken wel eens geprobeerd? Ben je niet allergisch?
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:21 schreef damian25 het volgende:
Ik heb laatst hier iets gelezen over eiwit-shakes en pukkels. Sinds ik die shakes neem krijg ik steeds meer pukkels, vooral op mijn rug. En geen kleintjes maar bijna zo groot als mijn rug. Waar ligt dit aan en zijn er ook merken waar dit niet zo bij is? Ik heb meestal doubleyou.
Ik heb ook mdoubleyou. Nergens last van.
quote:he zit jij op DBB?
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:17 schreef Najra het volgende:[..]
Hoeveel neem je? Heb je andere merken wel eens geprobeerd? Ben je niet allergisch?
Ik heb ook mdoubleyou. Nergens last van.
quote:Moet je eens liquid whey amino proberen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:14 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
nope..en elke dag blikjes tonijn...
![]()
![]()
Nooit meer. Dat kunnen ze mensen bij Fear Factor laten drinken en dan haalt niemand de finale.
quote:Neen, ik lurk wel eens.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:19 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
he zit jij op DBB?
quote:Hhaha , vroeger heb ik wel vaak geexperimenteerd met shakes, zo had ik ooit eens een zwitserse strooikaas/whey shake gemaakt. Man, ik weet niet hoe ik t opgedronken heb, maar t was verschrikkelijk.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:20 schreef Najra het volgende:[..]
Moet je eens liquid whey amino proberen.
Nooit meer. Dat kunnen ze mensen bij Fear Factor laten drinken en dan haalt niemand de finale.
quote:Dude dat klinkt echt uber ranzig!
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:22 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
Hhaha , vroeger heb ik wel vaak geexperimenteerd met shakes, zo had ik ooit eens een zwitserse strooikaas/whey shake gemaakt. Man, ik weet niet hoe ik t opgedronken heb, maar t was verschrikkelijk.
quote:Die week kon ik ook niet zo goed meer trainen en ik had vreemde krampen in mn buik en veel gas.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:24 schreef Mr.J het volgende:[..]
Dude dat klinkt echt uber ranzig!
quote:Is leuk als je nog een beetje aan het zoeken met de verhoudingen in je dieet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:25 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
Die week kon ik ook niet zo goed meer trainen en ik had vreemde krampen in mn buik en veel gas.
nooit meer
Damn
Meer zal je lichaam niet verwerken en zal je wat er teveel is simpelweg uitscheiden en loop je kans op puistjes ervan.
quote:Dat komt dus neer op ongeveer 200 gram per dag. Maar ik vraag me dus af of dat extra eiwit wel zoveel extra resultaat met zich meebrengt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:25 schreef Mr.J het volgende:
2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht is de vuistregel.Meer zal je lichaam niet verwerken en zal je wat er teveel is simpelweg uitscheiden en loop je kans op puistjes ervan.
Dan is je lichaam helemaal verzadigd met 'bouwstenen'. Beter voldoende daarvan dan te weinig.
quote:De snelheid waarmee spieren worden opbouwd en hoeveel eiwitten men effectief per dag kan verwerken verschilt per persoon. De 2 a 3 gr per kg is gewoon een bewezen vuistregel. Wil je spieren opbouwen of een bepaald spierniveau behouden dan heb je echter op zeker ook het daarbij behorende niveau van (extra) eiwit inname bij nodig. Het opbouwen van spieren gebeurt nl op basis van stikstof die alleen uit eiwitten worden gehaald.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:33 schreef DeSigaar het volgende:[..]
Dat komt dus neer op ongeveer 200 gram per dag. Maar ik vraag me dus af of dat extra eiwit wel zoveel extra resultaat met zich meebrengt.
Het zijn niet zaken waar ik ooit van gehoord of zo, maar aangezien mijn doel o.a. is om 200 kg te deadliften vraag ik me dus af of dat wel kan en veilig is met een gewone barbell. Niet dat ik daar een ultieme krachtsinspanning zit te doen en die staaf begeeft het ineens of zo.
Overigens duurt het nog wel ff voordat ik op 200 kg ben.
Die moet wel 400kg+ aankunnen hoor!
quote:Huh 20 kg?
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:34 schreef Mr.J het volgende:
Zo'n normale barbell van 20kg bedoel je?Die moet wel 400kg+ aankunnen hoor!
*wegen gaat*
Nee 20 kg is dus olympisch. Maar olympisch kan wel meer dan 400kg lijkt me. Die ik bedoel weegt iets onder de 10 kg.
Ik probeer ff een beter plaatje te vinden.
Het wil niet echt. In ieder geval een gewone verchroomde halter, niet-olympisch met schroefdraad sluiting.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 29-08-2003 23:48]
Wat raar dat niemand dat zich afvraagt?!? Gewoon nergens op internet een vraag in die richting.
Probeer zo'n olympische in huis te nemen anders.
quote:Het probleem met een olympische halter is dat die een diameter van 50mm heeft. Ik heb nu allemaal schijven van 30mm, ik zou niet eens weten waar ik olympische schijven los moet kopen. Als ik nou een halter kon vinden met een diameter van 30mm die tot 400 kg was het simpel. Maar om nu mijn hele set te vervangen door een olympische set kost een hoop geld.
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:42 schreef Mr.J het volgende:
Mwah, als het dus een 10kg halter is zou ik niet de gok nemen hier met 200kg te gaan deadliften.Probeer zo'n olympische in huis te nemen anders.
---
Hm, ok als iemand een (online) winkel weet waar ik olympische barbell en de schijven los kan kopen dan hoor ik het graag.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 30-08-2003 17:01]
200kg aan losse dumbells kost wel een kapitaal hoor
quote:Kan je net biceps mee trainen dus.
Op maandag 1 september 2003 11:56 schreef Najra het volgende:
Net een antwoord ontvangen.
Een gewone barbell mag maar met 120-140kg belast worden.
quote:Wel met 1 hand dan he.
Op maandag 1 september 2003 12:12 schreef Mr.J het volgende:[..]
Kan je net biceps mee trainen dus.
quote:Jij snapt hem
Op maandag 1 september 2003 13:55 schreef Mr.J het volgende:
Of course, ff opwarmen he!
quote:Wil je me dan eens uitleggen hoe ik alleen puistjes van whey kan krijgen?
2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht is de vuistregel.Meer zal je lichaam niet verwerken en zal je wat er teveel is simpelweg uitscheiden en loop je kans op puistjes ervan.
Als ik ongeveer 2 a 3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht uit me voeding haal, nergens last van. Zodra ik ook maar een beetje whey pak (aanbevolen hoeveelheid is 30 gram, maar ik pak 15 gram) dan heb ik de dag erna of 2 dagen erna een vettige huid + puistjes en normaal heb ik nooit last van puistjes.
Stop ik met de whey, weg puistjes.
Ligt dus puur aan de whey en niet van de eiwitten uit de rest van me voeding.
Ligt dit aan het merk of is mijn lichaam gewoon overgevoelig voor de whey ?
quote:heb je geen biergist tabletten?
Op maandag 1 september 2003 17:42 schreef bierglas het volgende:[..]
Wil je me dan eens uitleggen hoe ik alleen puistjes van whey kan krijgen?
Als ik ongeveer 2 a 3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht uit me voeding haal, nergens last van. Zodra ik ook maar een beetje whey pak (aanbevolen hoeveelheid is 30 gram, maar ik pak 15 gram) dan heb ik de dag erna of 2 dagen erna een vettige huid + puistjes en normaal heb ik nooit last van puistjes.
Ligt dus puur aan de whey en niet van de eiwitten uit de rest van me voeding.Ligt dit aan het merk of is mijn lichaam gewoon overgevoelig voor de whey ?
quote:nee
Op maandag 1 september 2003 17:43 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
heb je geen biergist tabletten?
quote:Heb je dat ook niet bij zuivelproducten?
Ligt dit aan het merk of is mijn lichaam gewoon overgevoelig voor de whey ?
quote:probeer t eens zou ik zeggen
Op maandag 1 september 2003 18:02 schreef bierglas het volgende:[..]
nee
quote:Whey neemt veel sneller op dan normale eiwitten, ik denk dat dat het is.
Wil je me dan eens uitleggen hoe ik alleen puistjes van whey kan krijgen?
Ligt dus puur aan de whey en niet van de eiwitten uit de rest van me voeding.Ligt dit aan het merk of is mijn lichaam gewoon overgevoelig voor de whey ?
quote:ja idd
Op maandag 1 september 2003 21:30 schreef Mr.J het volgende:[..]
Whey neemt veel sneller op dan normale eiwitten, ik denk dat dat het is.
quote:Dat wist ik
Op maandag 1 september 2003 21:30 schreef Mr.J het volgende:[..]
Whey neemt veel sneller op dan normale eiwitten, ik denk dat dat het is.
Wil dus eigenlijk zeggen dat ik het niet nodig heb?
quote:Nope. Ik eet 500g kwark op een dag, 500ml melk (door de brinta enzo) maar nooit last van puistjes.
Op maandag 1 september 2003 19:41 schreef Najra het volgende:[..]
Heb je dat ook niet bij zuivelproducten?
quote:O, kan je dat echt eten en helpt dat?
Op maandag 1 september 2003 21:11 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
probeer t eens zou ik zeggen
Dacht dat je dat voor de grap meende, aangezien mijn nick bierglas is.. en dan biergist.. naja lama
quote:ik gebruik het nu ook..
Op maandag 1 september 2003 23:03 schreef bierglas het volgende:[..]
O, kan je dat echt eten en helpt dat?
Dacht dat je dat voor de grap meende, aangezien mijn nick bierglas is.. en dan biergist.. naja lama
ben trouwens nilsjei1234 op dbb en b en f..
maar ja biergist kan helpen ja..
ben nu paar dagen bezig
kan ook aan de vulstoffen etc in de whey liggen..
quote:Dan neem ik aan dat het niet aan de whey zelf ligt aangezien whey gemaakt wordt uit restproducten van zuivel. Maar goed, 100% zeker kan ik dat natuurlijk niet zeggen.
Nope. Ik eet 500g kwark op een dag, 500ml melk (door de brinta enzo) maar nooit last van puistjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 02-09-2003 02:01]
quote:ipv dat het geleidelijk over pak em beet 2 uur wordt opgenomen, wordt de hele handel binnen een half uurtje verwerkt. En alle eiwitten die je niet nodig hebt plas je weer uit of krijg je puistjes van.
Op maandag 1 september 2003 23:02 schreef bierglas het volgende:[..]
Dat wist ik
Maar waarom zou ik daar dan net puistjes van krijgen? kan mijn lichaam het niet aan ofzo die razendsnelle opname van de eiwitten?
Wil dus eigenlijk zeggen dat ik het niet nodig heb?
quote:Dan zie ik eerlijk gezegd het voordeel van Whey tov gewone eiwitten niet zo. Wat maakt het nou eigenlijk hoe snel je ze opneemt dan, als je ze maar opneemt toch.
Op dinsdag 2 september 2003 09:27 schreef Mr.J het volgende:[..]
ipv dat het geleidelijk over pak em beet 2 uur wordt opgenomen, wordt de hele handel binnen een half uurtje verwerkt. En alle eiwitten die je niet nodig hebt plas je weer uit of krijg je puistjes van.
Of is het niet zo simpel?
quote:
O, kan je dat echt eten en helpt dat?
quote:man mountain toch?
Op dinsdag 2 september 2003 10:36 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
ik was serieus voor een keer
quaker
quote:haha, idd
Op dinsdag 2 september 2003 10:59 schreef masterblaster het volgende:[..]
man mountain toch?
quaker
quaker's havermout vertegenwoordiger nr. 1.
PS wat zit je nou ruzie te maken met E.
quote:Ik heb juist altijd gehoord dat je eiwitten het best een uur na je training opneemt. Op het moment dat je getraind hebt nemen je spieren andere stoffen (welke weet ik niet uit mijn hoofd) op dus kun je het best ongeveer een uur na je training eiwitshakes nemen.
Op dinsdag 2 september 2003 10:02 schreef Mr.J het volgende:
Na trainen heb je juist direct eiwitten nodig, dan neem je dus whey.
quote:Hm volgens mij klopt dat niet helemaal. Zoals jij het beschrijft zouden whey-eiwitten uit een simpele chemische verbinding bestaan (vandaar dat die dan snel kan worden afgebroken). Dat is zeker niet zo. Het voordeel van whey is naar mijn idee dat een groot deel van de chemische verbinding gebruikt kan worden en dat het daardoor dus een hoogwaardig eiwit is en zo effectief.
ipv dat het geleidelijk over pak em beet 2 uur wordt opgenomen, wordt de hele handel binnen een half uurtje verwerkt. En alle eiwitten die je niet nodig hebt plas je weer uit of krijg je puistjes van.
quote:Maybe, moeten we ff uitzoeken dus.
Op dinsdag 2 september 2003 12:18 schreef Najra het volgende:[..]
Hm volgens mij klopt dat niet helemaal. Zoals jij het beschrijft zouden whey-eiwitten uit een simpele chemische verbinding bestaan (vandaar dat die dan snel kan worden afgebroken). Dat is zeker niet zo. Het voordeel van whey is naar mijn idee dat een groot deel van de chemische verbinding gebruikt kan worden en dat het daardoor dus een hoogwaardig eiwit is en zo effectief.
Mij is altijd verteld dat whey veel sneller opneemt dan normale eitwitten.
/edit:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3662
quote:
4. Wat is wei of whey eiwit?Dit is het best mogelijke eiwit. Door de zuiverheid en de aminosamenstelling ligt de opname tussen de 70 en 85 %. Dit is relatief hoog als men in beschouwing neemt dat veel eiwit kapot gemaakt wordt in de maag en darmen. Een wei-eiwit is weer iets duurder. Let bij het kopen op de zuiverheidsgraad van de wei. Wei eiwit (of zoals de Amerikanen het noemen Whey) kan ook verrijkt Calcium caseinaat zijn. Al meerdere malen ben ik produkten tegen gekomen waarbij men met de term Whey ge woon gehydroliseert en voorverteert (is door enzymen bewerkt) calcium caseinaat bedoelde. Echter is dit produkt niet gelijkwaardig aan echte wei en zal ook nooit zo goed worden opgenomen.
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 11:12 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
haha, idd
quaker's havermout vertegenwoordiger nr. 1.
PS wat zit je nou ruzie te maken met E.
ja euh dat was haar eigen schuld kerelikhad op msn gedaan of ik iemand was met dezelfde interesses als haar
en ze begon van alles te vertellen joh
quote:haha op zon fiets
Op dinsdag 2 september 2003 12:48 schreef masterblaster het volgende:[..]
Ik weet het ff niet meer hoe het zat.
quote:cardio t beste na je gewichten als je t samen doet
Op dinsdag 2 september 2003 13:15 schreef Alpine.Shocker het volgende:
Wat is trouwens beter: Na je warming up doorgaan met conditie training en daarna met zware gewichten of eerst zware gewichten en dan conditie?Ik weet het ff niet meer hoe het zat.
quote:Direct na het trainen, heb je de mogelijkheid om razendsnel je glucogeen voorraden aan te vullen; koolhydraatjes eten dus. Banaan is een goeie multi-koolhydraat complex. Zelf eet ik hier twee van en drink ik wat vruchtensap.
Op dinsdag 2 september 2003 11:43 schreef erikh het volgende:[..]
Ik heb juist altijd gehoord dat je eiwitten het best een uur na je training opneemt. Op het moment dat je getraind hebt nemen je spieren andere stoffen (welke weet ik niet uit mijn hoofd) op dus kun je het best ongeveer een uur na je training eiwitshakes nemen.
Pas na een uur moet je een eiwitrijke maaltijd tot je nemen. Als je direct na het trainen eiwit eet, krijg je een tegengesteld effect van wat ik hiervoor beschreven heb; je spieren klappen als het ware dicht en je vult de voorraden moeilijker aan. Das niet echt bevoorderlijk als je de volgende dag weer wilt trainen.
quote:Hoe kom je aan de theorie. Ik dacht dat er juist behoorlijk onderzoek was gedaan naar wanneer je het beste een proteine shake kon nemen en dat de uitkomst over het algemeen was binnen het uur, optimaal binnen een half uur. Ik meen zelfs dat je beter pas tien tot twintig minuten later na de proteineshake een behoorlijke koolhydraten bron kon nemen om zo de insuline piek van beide voedselbronnen overeen te laten komen. Een koolhydratenpiek komt sneller dan een proteinepiek dus zou je de koolhydraten later moeten nemen.
Op dinsdag 2 september 2003 15:36 schreef belikewater het volgende:[..]
Direct na het trainen, heb je de mogelijkheid om razendsnel je glucogeen voorraden aan te vullen; koolhydraatjes eten dus. Banaan is een goeie multi-koolhydraat complex. Zelf eet ik hier twee van en drink ik wat vruchtensap.
Pas na een uur moet je een eiwitrijke maaltijd tot je nemen. Als je direct na het trainen eiwit eet, krijg je een tegengesteld effect van wat ik hiervoor beschreven heb; je spieren klappen als het ware dicht en je vult de voorraden moeilijker aan. Das niet echt bevoorderlijk als je de volgende dag weer wilt trainen.
Persoonlijk vind ik dat eigenlijk allemaal maar een beetje geouwehoer. Ik neem meestal binnen een half uur na de training op mijn gemak een proteine shake met daarin een banaantje. Werkt prima.
quote:hmm ok.. komt er dus bij mij op neer dat mijn lichaam die eiwitten niet nodig heeft.. dus heb ik ook geen whey shakes nodig?
quote:Zou het wel doen, beter te veel en wat puistjes, dan te weinig en minder groei.
Op dinsdag 2 september 2003 18:57 schreef bierglas het volgende:[..]
hmm ok.. komt er dus bij mij op neer dat mijn lichaam die eiwitten niet nodig heeft.. dus heb ik ook geen whey shakes nodig?
quote:Teveel.. ok.
Op dinsdag 2 september 2003 20:57 schreef Mr.J het volgende:[..]
Zou het wel doen, beter te veel en wat puistjes, dan te weinig en minder groei.
Is er geen andere manier? Ander merk misschien eens proberen?
quote:In bananen zit fructose wat een langzame afgifte heeft en fructose gaat niet naar je spieren, niet optimaal voor een het trainen dus. Na het trainen zijn je glycoceendepot's leeg en heeft je lichaam behoefte aan snelle energie en daarom kun je het beste na het trainen dextrose nemen, omdat je lichaam op energie zit wachten sla je dat dus niet op als vet. Dextrose opent als het ware de deuren naar je spieren om de eiwitten op te nemen en dan moet je dus snelle eiwitten nemen, whey dus. De dextrose zorgt er dus voor dat de energie die je lichaam nodig heeft waardoor de eiwitten naar de spieren kunnen worden geloodst, neem je genoeg dextrose is er genoeg whey dat naar je spieren gaat
Op dinsdag 2 september 2003 15:36 schreef belikewater het volgende:[..]
Direct na het trainen, heb je de mogelijkheid om razendsnel je glucogeen voorraden aan te vullen; koolhydraatjes eten dus. Banaan is een goeie multi-koolhydraat complex. Zelf eet ik hier twee van en drink ik wat vruchtensap.
Wees dus niet bang voor vetopslag, je lichaam heeft de energie hard nodig voor de spieren en je weet dat spieren nou eenmaal veel energie vergen, zelfs als je slaapt, hoe meer spieren hoe meer energie er wordt gevraagd, drink dus gewoon die whey + dextrose shake na afloop.
Na een uur na het trainen pas eiwitten nemen is dus een slecht idee
Zijn er nog andere dingen waar veel dextrose in zit?
Is dextro energy bijvoorbeeld iets om dit snel aan te vullen of is dat echt troep?
quote:Dextrose kun je gewoon in een pak van een pond kopen bij de supermarkt, kost rond de 2 euro. De regel is dat je na het trainen 0,8-1 gram dextrose per kilo vet vrije lichaammassa neemt, gewoon tegelijk met whey in 1 shake, bijv 50 gram dex en 30 gram whey. Na 45 minuten ofzo na die shake gewoon eten zoals je gewend bent.
Op zaterdag 6 september 2003 09:56 schreef erikh het volgende:
Dextrose shake heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, waar kun je dat halen dan? De enige shakes die mijn sportschool heeft zijn eiwitshakes.Zijn er nog andere dingen waar veel dextrose in zit?
Is dextro energy bijvoorbeeld iets om dit snel aan te vullen of is dat echt troep?
quote:Dus gewoon ff samen in de blender gooien en klaar?
Op zaterdag 6 september 2003 11:42 schreef kotsmongool het volgende:[..]
Dextrose kun je gewoon in een pak van een pond kopen bij de supermarkt, kost rond de 2 euro. De regel is dat je na het trainen 0,8-1 gram dextrose per kilo vet vrije lichaammassa neemt, gewoon tegelijk met whey in 1 shake, bijv 50 gram dex en 30 gram whey. Na 45 minuten ofzo na die shake gewoon eten zoals je gewend bent.
quote:OK, ik ben nu ff niet meer mee...mijn dermatoloog heeft mij verteld dat er geen verband is tss je voeding en puistjes, op internet lees je daar ook artikelen over di dat bevestigen, maar toch lees ik dat hier weer??
quote:Yep, ik doe meestal 0,5 l water en gooi dan de whey en dextrose erbij, roeren en klaar, zal met een blender helemaal makkelijk gaan
Op zaterdag 6 september 2003 11:43 schreef erikh het volgende:Dus gewoon ff samen in de blender gooien en klaar?
quote:Beste Kotsmongool,
Op woensdag 3 september 2003 09:28 schreef kotsmongool het volgende:[..]
In bananen zit fructose wat een langzame afgifte heeft en fructose gaat niet naar je spieren, niet optimaal voor een het trainen dus. Na het trainen zijn je glycoceendepot's leeg en heeft je lichaam behoefte aan snelle energie en daarom kun je het beste na het trainen dextrose nemen, omdat je lichaam op energie zit wachten sla je dat dus niet op als vet. Dextrose opent als het ware de deuren naar je spieren om de eiwitten op te nemen en dan moet je dus snelle eiwitten nemen, whey dus. De dextrose zorgt er dus voor dat de energie die je lichaam nodig heeft waardoor de eiwitten naar de spieren kunnen worden geloodst, neem je genoeg dextrose is er genoeg whey dat naar je spieren gaat
Wees dus niet bang voor vetopslag, je lichaam heeft de energie hard nodig voor de spieren en je weet dat spieren nou eenmaal veel energie vergen, zelfs als je slaapt, hoe meer spieren hoe meer energie er wordt gevraagd, drink dus gewoon die whey + dextrose shake na afloop.
Na een uur na het trainen pas eiwitten nemen is dus een slecht idee
Op de site Ergogenics.org staan een aantal (niet allen) wetenschappelijk onderbouwde artikelen over koolhydraten en eiwitten etc. Ik zal een paar dingetjes quoten, de gehele teksten moet je zelf maar lezen.
"Waarschijnlijk is het eerste uur, en misschien wel de eerste twee uur, na de training vooral het aanvullen van het glycogeen van belang. Pas daarna vragen spieren om eiwitten." - Uit het artikel "Getrainde spieren vragen pas na uren om eiwitten"
"Je spiercellen kunnen geen suikers opnemen als er ook veel eiwitten in de buurt zijn." - Uit het artikel "Eiwitten pal na de training maken dik"
"Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.(1)"
"Als je maar geen vetten of eiwitten bij je koolhydraten neemt. Eiwitten en vetten hebben meer tijd nodig hebben om te verteren, waardoor de suikers pas in je bloed komen als je spiercellen niet meer open staan."
- Uit het artikel "Koolhydraten na de training: Het beste supplement kost bijna niks"
Maargoed, de eens zegt dit, de ander dat as always. Weet jij dan wel een andere goeie glucosebron? Ik wil niet meteen dextrose ofzo gaan gebruiken want daar heb ik eigenlijk nog nooit iets over gelezen en dus weet ik niet hoe het daarmee precies zit. Is het wel natuurlijk? En wordt dit meteen omgezet in glucose/glucogeen?
Dextrose gebruikt ook iedereen daar, vult direct je glycoceen aan, is op het dutchbodybuilding forum veel informatie over te vinden, net als over whey en eiwitten
quote:Al je informatie komt dus van een enkele bron. Volgens elke bodybuilding en fitness-site die ik ken, is het belangrijk om direct (iig binnen 45 minuten) na de training zowel simpele suikers als proteine op te nemen.
Op zondag 7 september 2003 03:50 schreef belikewater het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat dit de waarheid moet zijn, ik geef alleen aan dat het hier om een duidelijk wetenschappelijke onderbouwde mening gaat. Wat ik normaal op forums lees klinkt ook wel aannemelijk, maar vaak is het ook maar gezwam van iedereen die het beter denkt te weten. De afgelopen jaren wordt krachttraining steeds meer onderzocht door de wetenschap. Conclusies en meningen die daarop gebaseerd zijn, zeggen mij vaak meer.
quote:Okok... ik ga de proef op de som nemen; experimenteren met Whey.
Op maandag 25 augustus 2003 20:12 schreef Najra het volgende:[..]
Naar mijn mening zijn eiwit shakes een prima schone bron van kwalitatief zeer goede eiwitten. Duur? Als ik zeer prijsbewust ga shoppen dan kom ik bij jou op ongeveer 2,1 ct per gram eiwit. Bij een shake zit je op ongeveer 2,7 ct per gram eiwit. Dus ja het is goedkoper, maar zoveel scheelt het niet. Komt dus nog bij dat je bij bovenstaande een hoop extraatjes erbij krijgt. Vooral die hoeveelheid zuivel op een dag zou ik dus niet doen. Dan liever wat meer fruit en een shake om een betere verdeling van eiwitten en koolhydraten te krijgen.
Aangezien ik aan krachttraining doe als ondersteuning van mijn vechtsporten, gebruik ik niet 2 tot 3 gram per kg, maar 1,5-1,7 gr/kg. Althans, dat probeer ik. Is het dan wel zinvol om bv. 's ochtends 20 gram whey te nemen, en na het trainen weer 20 gram? Hoeveel blijft hiervan effectief?
Er zal vast wel wat goede info op staan, maar er staat helaas ook heel wat foute info op. En mbt AAS is de informatie echt zwaar bagger. Zat wetenschappelijke stukjes zijn al keihard onderuit gehaald door 'experts' van ander sites.
Wat kun je behalve druivensuiker nog meer nemen waar dextrose in zit?
quote:Een gram eiwit levert iets van 3 a 4 kcal, dus al neem je 50 gram dat is dan 200kcal, lijkt me sterk dat je daarmee veel vet aanzet, die logica gaat niet op. Ik zou eerst wat meer lezen over voeding etc voor dat je je eiwitshake na het trainen laat staan, die heb je namelijk toch echt nodig.
Op maandag 8 september 2003 12:51 schreef erikh het volgende:
Volgens mij heb ik de reden gevonden dat ik idd een stukkie dikker ben geworden, ik nam altijd meteen na de training een flinke eiwitshake (vraag me niet hoeveel erin gaat, het is op de sportschool).Wat kun je behalve druivensuiker nog meer nemen waar dextrose in zit?
quote:Ik laat hem ook niet staan maar ik wacht ff wat langer voordat ik hem neem.
Op maandag 8 september 2003 15:23 schreef kotsmongool het volgende:[..]
Een gram eiwit levert iets van 3 a 4 kcal, dus al neem je 50 gram dat is dan 200kcal, lijkt me sterk dat je daarmee veel vet aanzet, die logica gaat niet op. Ik zou eerst wat meer lezen over voeding etc voor dat je je eiwitshake na het trainen laat staan, die heb je namelijk toch echt nodig.
Asl je de ene dag biceps traint, lijkt het me niet handig de dag erop rug te trainen enzo.
dag 1 borst en triceps
dag 2 rug en biceps
dag 3 schouders
Je mist natuurlijk de benen. Maar ik voetbal ook nog 3 keer per week dus daar pak ik mijn benen mee. Maar is het slecht als ik dus 3 dagen achter elkaar train met dit schema?
quote:Persoonlijk zal ik het niet doen, maar als je niet anders kan is dit toch wel het best opgezet ja.
Op woensdag 10 september 2003 16:32 schreef damian25 het volgende:
Ik train als volgt:dag 1 borst en triceps
dag 2 rug en biceps
dag 3 schoudersJe mist natuurlijk de benen. Maar ik voetbal ook nog 3 keer per week dus daar pak ik mijn benen mee. Maar is het slecht als ik dus 3 dagen achter elkaar train met dit schema?
Ik zit er samen met een vriend al een tijdje over te denken om op fitness te gaan.. ik zelf voetbal op maandag, woensdag, donderdag en zaterdag, dus die dagen vallen voor mij al af. Ik wil daarom op dinsdag en vrijdag nog ff fitnessen. Ik train thuis ook al met halters, buikspieroefeningen, opdrukken, etc.. Ik heb namelijk een kippenborst en wil dat een beetje wegwerken met fitness (borstspieren etc).. Nou wil ik graag wat adviezen of het verstandig is (ben lang zat), en hoe ik die kippenborst het best kan wegwerken..
En verder: het gaat ons vooral om spieren kweken, conditie hebben we beide genoeg..
tenzij je je benen zo hard traind dat ze zo groot zijn dat ze in de weg zitten (not likely to happen
)
quote:Hm, laatst zag ik een filmpje met kevin levrone die tegen een pro sprinter ging sprinten en hij kon m echt goed bijhouden, scheelde heel weinig. Dus onzin imho
Op donderdag 18 september 2003 11:09 schreef damian25 het volgende:
Ik heb een keer vaag iets opgevangen dat als je je benen veel traint je snelheid inlevert. Nou voetbal ik en heb ik daarbij eigenlijk wel wat snelheid nodig, dus sla ik vaak mijn benen over. Mijn vraag is of dit waar is en waar ik hierover wat informatie kan vinden.
ik doe nu 1 keer boksen en 1 keer Tae-Bo in de week maar zo'n beetje iedereen zegt dat ik daar mee moet op houden omdat ik veel te veel verbrand er bij
quote:ben hardcore ectomorph
Op woensdag 24 september 2003 12:28 schreef Mr.J het volgende:
Hangt van je type lichaamsbouw en dieet af.
en eet erg veel
denk ik
quote:Dat jij er pukkels van krijgt wil nie zeggen dat het rotzooi is, geeft alleen maar aan dat jij niet tegen zoveel eiwit kan, van veel eiwit kan je namelijk pukkels krijgen, hoeft niet, verschilt per persoon maar whey is zeker geen troep. Zoveel verschillen de soorten whey niet van elkaar dus zal wel het zelfde resultaat hebben.
Op woensdag 24 september 2003 13:12 schreef El-Rico het volgende:
Ik word doodziek van die Whey, krijg pukkels van die rotzooi, weet iemand Whey die minder of liefst geen pukkels veroorzaakt.
quote:I know, daarom vroeg ik me dus af of er iemand met hetzelfde probleem is, die weet welke whey het beste is voor je huid.
Op woensdag 24 september 2003 14:49 schreef kotsmongool het volgende:[..]
Dat jij er pukkels van krijgt wil nie zeggen dat het rotzooi is, geeft alleen maar aan dat jij niet tegen zoveel eiwit kan, van veel eiwit kan je namelijk pukkels krijgen, hoeft niet, verschilt per persoon maar whey is zeker geen troep. Zoveel verschillen de soorten whey niet van elkaar dus zal wel het zelfde resultaat hebben.
quote:Dan zou ik niet al teveel cardioen.
Op woensdag 24 september 2003 13:44 schreef Wolfwood het volgende:[..]
ben hardcore ectomorph
.
en eet erg veel
denk ik
Wat is erg veel? Je zou zeker op 3500 a 4000kcal/d moeten gaan zitten hoor.
quote:irritant he! Maar ik moet slapen op mn zij, anders maf ik niet
Op woensdag 24 september 2003 22:33 schreef El-Rico het volgende:
Weet je wat ik trouwens irritant vind, dat ik nooit meer op m'n zij kan pitten. Wanneer ik dat wel doe word ik s'nachts wakker met een slapende arm, erg irritant.
quote:Heb hetzelfde probleem, ook dikke pukkels van die Shakes. Is er niet een manier dat ik deze Shakes kan vervangen (heb al verschillende merken geprobeerd)? Of hoe kan ik uitvinden wanneer ik genoeg eiwit binnen heb?
Op woensdag 24 september 2003 14:49 schreef kotsmongool het volgende:[..]
Dat jij er pukkels van krijgt wil nie zeggen dat het rotzooi is, geeft alleen maar aan dat jij niet tegen zoveel eiwit kan, van veel eiwit kan je namelijk pukkels krijgen, hoeft niet, verschilt per persoon maar whey is zeker geen troep. Zoveel verschillen de soorten whey niet van elkaar dus zal wel het zelfde resultaat hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |