precies dezelfde datum en jaartal als de dag van de dood van mijn vader.quote:Op woensdag 23 april 2003 11:53 schreef dutchie het volgende:
*hand opsteekt*
30 april 1992 is mijn vader overleden, hij was 46 jaar. Auto-ongeluk.
30 april blijft een vreemde dag, ook na 11 jaar.
Herkenbaar CoolGuy, mijn vader heeft ook kanker waaraan hij zal overlijden zonder dat daar een termijn aan vastzit. Mijn vader is op leeftijd, 86 jaar. Zelf ben ik er 32. Als ik dan deze draad doorlees, besef ik me dat ik blij mag zijn dat hij zou oud is mogen worden (wat hij zelf ook zegt!), maar die relativering maakt niet alles makkelijker voor me.quote:Op maandag 8 mei 2006 13:03 schreef CoolGuy het volgende:
Ik geniet nu van elk moment, want het kan ook elk moment afgelopen zijn.
Ik zou willen dat mijn vader 86 was. Dan heeft hij een mooi leven gehad, en weet ik veel wat. Mijn pa is net 60 geworden. Hij is nog niet eens met pensioen. Heeft hij zijn hele leven gewerkt om daarna nog een paar mooie jaren te hebben met mijn moeder, en dat gaat nu niet door. Dat is keihard, en dat doet heel veel pijn.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:12 schreef Gorian het volgende:
[..]
Herkenbaar CoolGuy, mijn vader heeft ook kanker waaraan hij zal overlijden zonder dat daar een termijn aan vastzit. Mijn vader is op leeftijd, 86 jaar. Zelf ben ik er 32. Als ik dan deze draad doorlees, besef ik me dat ik blij mag zijn dat hij zou oud is mogen worden (wat hij zelf ook zegt!), maar die relativering maakt niet alles makkelijker voor me.
Zelf heb ik ook enkele vrienden die hun ouders (of een ervan) kwijt zijn geraakt, en precies wat je zegt, daar kan je idd veel steun aan hebben.
Sterkte!
Triest, alsnog gecondoleerd (de rest ook).quote:Op woensdag 23 april 2003 10:19 schreef Butt_Plugg het volgende:
Tjezus, dat is echt verschrikkelijk....quote:Op maandag 8 mei 2006 16:29 schreef TheThirdMark het volgende:
maar helaas wel 2 dagen nadat hij opgenomen was in het ziekenhuis ivm hoofdpijn.
ik kan heel goed opschieten met mijn ouders en zij met mij.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:32 schreef GoeRoel het volgende:
Als ik iemand spreek die loopt te vitten en klagen over zijn ouders. Of zelfs niet door 1 deur kunnen vertel ik ze altijd dat ze toch maar alles op alles moeten spelen om het goed te maken zolang het nog kan. Geen moeten want soms valt het niet goed te maken, maar het kan zo maar zijn dat je de kans niet meer krijgt.
Familie is iets belangrijks. Het zijn bloedverwanten waarop je, meen ik, altijd onvoorwaardelijk kan rekenen. Tantes en ooms hebben een band met jou en jij met hen doordat ze bijvoorbeeld je moeder of vader gekend hebben (ze zijn uiteraard broer of zus van 1 van je ouders).
Als je dan bijvoorbeeld 1 van je ouders of beide niet meer hebt ga je toch een aantal dingen realiseren. Zeker als je kijkt naar personen die beide ouders nog wel hebben.
Maar goed, verlies en verdriet hoort er nu eenmaal bij in het leven.
Inderdaad. Als ik mn pa zie staan, zie lopen, dat nog nergens last van heeft, en dan wetend dat er in zijn lichaam een tijdbom zit, een sluipmoordenaar, waarvan we niet weten wanneer hij afgaat. Dat is echt verschrikkelijk. Ik ga op 11 juni op vakantie voor 12 dagen. Als ik terug kom moet mijn moeder werken, daar kan ze niet onderuit. Dat is prima, maar mijn pa komt mij dus (als het goed is...zie je, daar is het al) halen. Mijn oom komt mee, omdat pap anders alleen moet rijden naar Schiphol. Zie je, aan alles wordt nu gedacht. Hij kan prima autorijden zonder enig pijntje of wat dan ook, maar we zijn nu bij alles aan het denken en een soort van safety-net aan het inbouwen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
godver wat voel ik me opeens kut, wat een gore kutwereld is dit toch ook![]()
Hee Goede_Gek,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik kan heel goed opschieten met mijn ouders en zij met mij.
mijn ouders steunen mij altijd en zijn er altijd, ondanks ik heel wat kutdingen heb uitgevreten.
het erge bij mij is, wat ik onlangs heb ontdekt, is dat ik van dierbaren afstand neem, een soort muur om me heen bouw. als mensen te dicht tot mij komen dan vlucht ik.
hetzelfde merk ik bij mijn ouders. ik hou van ze maar ik ben bang voor ze, omdat ze al op leeftijd zijn en ik nog maar 24 ben. ik zou me niet eens een leven zonder mijn ouders kunnen voorstellen.
godver wat voel ik me opeens kut, wat een gore kutwereld is dit toch ook![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:58 schreef Boterbloemetje het volgende:
Ondertussen 'gezellig' een voor een kadootje snuffelen voor de vrouw van me vader.
Het is tenslotte ook weer bijna 'moeder'dag.
Nou, ze mag eerder trots op zichzelf zijn, of haar vader trots op haar (of beide tuuk...).quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:05 schreef Neverending het volgende:
[..]
![]()
Zo Boterbloemetje, heel veel respect dat je dat kan...! Je mag trots op je vader zijn, dat je, ondanks je eigen verdriet, hem toch ook zijn geluk gunt en hem respecteert!
Sterkte!!!![]()
Mijn lieve negertjeeee, ik zal je ieder moment steunen als je daarom vraagt.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mijn vader 28 september 1995, hij was toen ergens in de 40 en ik 6.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:05 schreef Neverending het volgende:
[..]
![]()
Zo Boterbloemetje, heel veel respect dat je dat kan...! Je mag trots op je vader zijn, dat je, ondanks je eigen verdriet, hem toch ook zijn geluk gunt en hem respecteert!
Sterkte!!!![]()
quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:46 schreef Urnie het volgende:
[..]
Nou, ze mag eerder trots op zichzelf zijn, of haar vader trots op haar (of beide tuuk...).
Ik vind het iig ook knap van haar dat ze dat kan.![]()
quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:54 schreef Henk_Telefoon het volgende:
ik vind het ook erg goed. Mijn moeder is nu iets meer dan 3 jaar dood (zoals ik hiervoor schreef) en ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vader al iemand anders zou hebben op het moment. Ik gun het hem echt hij is nu pas 50. Maar je gevoel spreekt je verstand toch tegen. Je wilt zelf ook niet alleen zijn op die leeftijdlater bedenk ik mezelf, maar toch is het een vreemde acceptatie, een vrouw voor je vader die niet je moeder is (ze zijn namelijk niet gescheiden of met ruzie uit elkaar gegaan).
ben trots op jezelf boterbloempje echt waar !! Je mag het mij leren![]()
Ja, depressies hebben een (sterke) erfelijke component. Sterker nog, er zijn hele families die zich uit hebben gesuicideerd.quote:Op woensdag 21 mei 2003 23:25 schreef bloempjuh het volgende:
Hmm.. Lekker idee. Aan vaders kant zit het wel, maar moeders kant geen idee. Ze (mijn mama) heeft laatst wel van een arts te horen gekregen dat ze misschien manisch depressief was. Dat wil ik echt niet horen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:20 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ja, depressies hebben een (sterke) erfelijke component. Sterker nog, er zijn hele families die zich uit hebben gesuicideerd.
De mate waarin de erfelijkheid geldt, hangt af van of je ooms en tantes van vaders kant hier ook last van hadden (en natuurlijk je moederskant).
Sterkte...quote:Op zondag 7 mei 2006 19:59 schreef bloempjuh het volgende:
Enorme topic-kick. Wilde alleen even kwijt dat ik vandaag, voor het eerst na ruim 7,5 jaar, naar de sterfplek van mijn vader ben gegaan. Ik heb ontzettend hard gehuild en voelde me zwaar verrot. Maar heb een briefje geschreven (waarin ik heb gezegd dat hij vrij is en mag gaan) en met nog meer tranen in de rivier (waarin hij verdronken is) gegooid. En ik voel me echt veel beter nu. Tijd voor een nieuwe tijd!
Ik snap het niet, maar ik voel me sinds deze actie (het afscheid nemen op de sterfplek) echt veel beter. Natuurlijk zit er nog wel een gat, maar het is veel minder diep. Alsof er nu een korstje op de wond zit.. of zelfs al een nieuw velletje.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:53 schreef flapdrolletje het volgende:
[..]
Sterkte...![]()
Ik zou niet weten wat ik moet doen als een van beide ouders al zo vroeg kwam te overlijden..
Vind jij 't ook zo verrot als mensen zeggen "het komt wel goed" of "ik begrijp hoe je je voelt" terwijl ze er echt geen fuck van begrijpen? Mijn papa was 40 en ik 14, maar hij was al wel 10 jaar zwaar depressief, dus bij ons in 't gezin zagen we 't wel aankomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:28 schreef Dizzee het volgende:
4 jaar geleden heeft mn vader zelfmoord gepleegd.![]()
Ik was toen 18, hij 43. Vrij jonge leeftijd en (voor mij) ook vrij plotseling.
Ja en nee. Ik begrijp de reacties van mensen wel, omdat ik denk dat ze je op een bepaalde manier willen helpen. Zo ben ik blij dat mijn broertje en zusje toendertijd heel erg goed zijn opgevangen door hun vrienden en omgeving. Ikzelf had daar veel minder behoefte aan. Sommigen zeiden dat ik langs een psychiater enzo kon gaan maar daar heb ik voor bedankt. Zolang het met broertje, zusje en mn moeder goed gaat, vind ik het allemaal wel best.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:11 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Vind jij 't ook zo verrot als mensen zeggen "het komt wel goed" of "ik begrijp hoe je je voelt" terwijl ze er echt geen fuck van begrijpen? Mijn papa was 40 en ik 14, maar hij was al wel 10 jaar zwaar depressief, dus bij ons in 't gezin zagen we 't wel aankomen.
Wat mooi! Zit op mn werk, maar wel met een traantje uit mn oog en een brok in mn keel...quote:Op woensdag 23 april 2003 20:31 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |