abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40505506
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 09:52 schreef bonke het volgende:
een banaan is toch een peulvrucht ??
een dikke pinda
Een banaan is dus echt geen Peulvrucht. Een banaan is officieel een bes, maar dan zonder zaden.

Peulvruchten behoren tot de vlinderbloemigen (zoals bonen en erwten). de banaan behoord tot de bananen familie (Musaceae).
A banana a day keeps the doctor away!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:01:22 #102
64781 bonke
pipo koeie
pi_40506013
en toch weet ik * bijna* zeker dat ik eens ergens gelezen heb dat het wel een peulvrucht is
pies on joe toe
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:10:19 #103
64781 bonke
pipo koeie
pi_40506202
ben ff weze zoeken en je hebt gelijk
het is een besvrucht
http://www.tuinkrant.com/tuinfun/quiz/quiz4.htm
zie daar
pies on joe toe
pi_40514259
Ik vindt bananen heerlijk, maar net als de eerste poster heb ik liever een banaan die mooi geel is met een beetje groen, en dus niet bruin en overrijp. yuck.

Ben zo gek op banaan dat als ik andere artikelen zie met bananen smaak dan moet ik het atlijd even uit proberen.

Oh en ik ben op dieet van een dietiste en ik mag gewoon banaan eten als ik dat wil, ze heeft me geen limiet gegeven zolang ik maar minimaal 3 stuks fruit per dag eet. Probeer natuurlijk wel af te wisselen, maar ik eet elke dag toch wel 1 banaan.
pi_40535163
Ik vind ze niet zo lekker.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:10:25 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_40535326
Gele bananen
Bruine en nog groene

Gebakken banaan:

Beslag:
100 gram zelfrijzend bakmeel
1 dl. melk
1 ei
mespuntje zout
mespuntje djahe

bananen in lengte en breedte doormidden snijden. Dompel ze in het beslag.
Bakken in de olie.

En dan met goela djawa of bruine basterdsuiker
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_40535391
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:30 schreef Basjoo het volgende:

[..]

Een banaan is dus echt geen peulvrucht. Een banaan is officieel een bes, maar dan zonder zaden.

Peulvruchten behoren tot de vlinderbloemigen (zoals bonen en erwten). de banaan behoord tot de bananen familie (Musaceae).
Zo leer ik nog eens iets. Ik zou het niet geweten hebben, ik zou niet eens op peulvrucht gekomen zijn, laat staan besvrucht.
Maar een banaan heeft echt wel zaden in de kern (net als bij andere soorten fruit zijn die er wel uitgekweekt, denk maar aan ananas, sinaasappels, druiven...)
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:21:11 #108
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_40538528
Whehe, wat grappig eigenlijk. Een banaan is een bes, wist ik niet.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_40550585
Voor wie nog veel meer wil weten over de banaan raad ik jullie de website van INIBAP aan: www.inibap.org
pi_40550912

Om toch iets nuttigs toe te voegen, het schijnt dat je zo'n overrijpe bruine/zwarte banaan in de diepvries moet gooien, dat schijnt lekker te zijn.. maar nog nooit geprobeerd.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_40676675
het gaat om de koolhydraten, niet de suikers . Die zijn natuurlijk, dus niet zo erg als gewone suiker.
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:54 schreef UFOtje het volgende:
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40676733
ja, die draadjes
Haal ik er altijd vanaf als ik een banaan eet. Simpel misschien, maar ik ze niet lekker, ze zijn bitter en blijven tussen je tanden hangen.
quote:
Op maandag 21 april 2003 07:03 schreef Stranger het volgende:
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40677699
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:30 schreef Basjoo het volgende:

[..]

Een banaan is dus echt geen Peulvrucht. Een banaan is officieel een bes, maar dan zonder zaden.

Weer wat geleerd
pi_40689620
sja, en nu las ik van de week in de metro of de spits dat een banaan weer een soort van kruid is ?
pies on joe toe
pi_40694296
Men heeft het altijd over een bananenboom terwijl het officieel een kruidachtige plants is. Dat komt doordat hij geen hout weefsel aanmaakt. Dat wil niet zeggen dat hij niet hoog kan worden. De hoogste soort (Musa itinerans) kan tot 12 m hoog worden. De gewone eetbanaan wordt een meter of drie.
pi_40694412
Nog meer weetjes over hoe gezond de banaan wel niet is: A banana a day keeps the docter away

Die hangt ook bij ons op het labo.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:42:18 #117
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40712384
Banaan is yummie!

Ik lust alleen geen bananenshakes, snoepjes of andere bananendingen....

Of wel, gebakken banaan is zooooooooo lekker!
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40862165
Bananen roeleren, behalve de draadjes dan...
Banenchips zijn ook toppie, alleen zijn die dingen zo verdomde vet. Ooit dacht ik dat dat relatief gezond snoepgoed was.

Bakbanen moet ik zelf nog altijd een keer proberen. Es meenemen bij mijn volgende bezoek aan tokoland.

I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_40879332
Ik eet regelmatig van die kleine banaantjes van de lidl. Die zijn echt lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')