klopt bij ons is het een klein ander verhaaltje zoquote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Bij jullie komen er dus 2 lijntjes met mogelijke erfelijkheden bij elkaar... Dan snap ik het wel ja...
ik weet dat veel vrouwen en wrs mannen het kennen maar irl spreek je er toch minder makkelijk over merk ik. Het is niet alleen willen spuien hoor, schreef vanmiddag gewoon ff wat van me af, ervaringen zijn altijd fijn (niet voor die persoon natuurlijk) om te lezen.quote:Ja, dat knagen wat je beschrijft... dat kennen heel veel vrouwen (en mss mannen ook wel). Geen idee eigenlijk hoe je daarmee om zou kunnen gaan.
Maar goed, daar vroeg je ook niet om.Je wilde even spuien...
Dikkedan iig voor jou!
nadenken heb ik genoeg gedaanquote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:17 schreef petitlapin het volgende:
darkelf meisje, denk hier eens goed over na ... kan je een kind echt niet gelukkig maken, zijn er zulke grote risico's ...
en vooral, kan je het echt aan om een kinderloos leven aan te gaan ...
Ik (her)ken ik je gevoelens wel, en die kunnen soms gruwelijk sterk zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:19 schreef DarkElf het volgende:
ik weet dat veel vrouwen en wrs mannen het kennen maar irl spreek je er toch minder makkelijk over merk ik. Het is niet alleen willen spuien hoor, schreef vanmiddag gewoon ff wat van me af, ervaringen zijn altijd fijn (niet voor die persoon natuurlijk) om te lezen.
schreef ik in april 2003, en zo voelt het nog steeds.quote:Adoptie is natuurlijk een mogelijkheid omdat de erfelijke factoren dan wegvallen.
Blijft er dan wel nog steeds een moeder over die manisch depressief is en (hoe rot ik het ook vind klinken om over mezelf te zeggen) toch wel redelijk labiel is.
Ik denk niet dat dit een geschikte omgeving is voor een kindje om in op te groeien (als ik de druk die op mij komt door de opvoeding en een ongeregelder leven even buiten beschouwing laat).
Dus nee, dat kan ook niet.
dat zal wel een verschil zijn maar toch heb je die gevoelens nu wel, niet altijd even makkelijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik (her)ken ik je gevoelens wel, en die kunnen soms gruwelijk sterk zijn.![]()
Om mij heen dus ook behoorlijk wat kleine kindjes. Vriendinnen die al een 2e hebben etc.
Het enige is dat ik wél kan dagdromen over 'later als ik groot ben'.
En bij terugscrollen zie ik dat ik je deze vraag in Jan '04 ook al had gesteld.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:25 schreef DarkElf het volgende:
schreef ik in april 2003, en zo voelt het nog steeds.
Zondag had ik dat even heel erg. Verjaardag bij stel met kind van bijna drie en eentje van 4 maanden. Op visite waren 1 hoogzwangere en een andere vriend van ons wiens vrouw ook op knappen staat. En dan gaat het dus alleen maar over zwangerschappen, bevallingen en hoe het allemaal zal zijn en gaan enzo.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:51 schreef DarkElf het volgende:
dat zal wel een verschil zijn maar toch heb je die gevoelens nu wel, niet altijd even makkelijk
als mensen zwanger zijn in je omgeving of een babietje hebben
vriendinnetje wat graag wilt houdt daar vaak ook rekening mee (uit zichzelf trouwens) maar kan me voorstellen dat in the heat of the "ik ga bijna trouwen" moment iemand gewoon erg enthousiast is, ik zou het heel vervelend vinden om dan een domper erop te zetten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:23 schreef poemojn het volgende:
Kun je dan niet vriendelijk aangeven dat jij (nog) niet over dat onderwerp kunt meepraten en ook wel een ander gespreksonderwerp wilt af en toe, als afwisseling?
Exactly!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja precies. En je wil er ook niet steeds de nadruk op leggen.
Hardop uitspreken maakt het vaak nog even net iets reeeler...
darkelf, zoals ik je hier op het forum ken en bezig zie, denk ik echt wel dat je best wel in staat bent om een kind op te voeden ... voor ieder mens is een klein kind opvoeden lastig, misschien voor jou wat zwaarder, maar is het zo erg dat je echt je kinderdroom ervoor wil opgeven ?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:21 schreef DarkElf het volgende:
nadenken heb ik genoeg gedaanik kan een kind heus wel gelukkig maken maar de prijs voor mij is te hoog (ivm met mijn eigen gesteldheid) en ik ga geen risico lopen op het doorgeven van iets waar iemand zijn leven lang last van heeft.
geen idee of ik dat aankan, ik zal wel moeten. klinkt simpel maar zo zie ik het ook, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet moeilijk vind
ik snap je wel hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:35 schreef poemojn het volgende:
Maar wat zou je dan doen als vriendin A en B steeds kletsen over meisje C, terwijl jij C niet kent? Zou je dan een ander onderwerp aansnijden, of niet? Want als je dat dan wel zou doen, is er eigenlijk toch geen reden om dat bij onderwerp baby's niet te doen (behalve dat dat voor jou gevoeliger ligt dan onbekend meisje C)?
Niet om voor DE te spreken, maar ik denk dat het wel een heel verschil is om te weten dat iemand een psycische aandoening heeft en ermee te leven. Ik moet eerlijk zeggen dat DE op het forum idd heel stabiel over komt, maar ik kan me voorstellen dat zij zegt 'ik weet hoe ik ben en kan zijn'.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:46 schreef petitlapin het volgende:
darkelf, zoals ik je hier op het forum ken en bezig zie, denk ik echt wel dat je best wel in staat bent om een kind op te voeden ... voor ieder mens is een klein kind opvoeden lastig, misschien voor jou wat zwaarder, maar is het zo erg dat je echt je kinderdroom ervoor wil opgeven ?
Ik vind het knap dat mensen het wel aandurven en hoop dat je je nu beter voelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:49 schreef Neva het volgende:
Darkelf.. ik heb zelf ook mds en sporen borderline ptst .. psychische klachten zitten er ook vanuit de familie banden wel in..
In het begin van de zwangerschap ben ik wel heel depressief geweest.. maar had ook veel te aken dat ik lichamelijk niet helemaal op orde was.. misschien is het een optie om met "lotgenoten" er eens over te praten.. waarom zij juist wel of juist niet kozen voor toch een kind al dan niet adoptie of van jullie zelf..
Moet zwaar voor jullie zijn.. maar denk er goed over na e dat je geen spijt krijgt van je beslissing..![]()
sterkte met je vriendin![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |