abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:26:43 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20790699
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:23 schreef DarkElf het volgende:
Ja he? huis wordt echt schitterend!!
weet effe niet waar anders, maar ik zie nu pas het linkje in je profiel, wat ontzettend gaaf!
pi_20790730
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

weet effe niet waar anders, maar ik zie nu pas het linkje in je profiel, wat ontzettend gaaf!
ja echt iets om naar toe te leven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20790829
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 16:10 schreef DarkElf het volgende:

tis niet zozeer dat ik erover wíl praten (want dat irriteert me )
maar wel dat ik er steeds mee geconfronteerd wordt en dat een hoop doet waarmee ik verder niets kan voor mijn gevoel;
geeft een hoop onrust en verwarring en verder weer niets...
dus dat stapelt weer op... niet praten werkt idd goed voor
me hoor,
Je hebt dan het gevoel dat je er iets mee moet doen en dát geeft dat onrustige gevoel.

Als je (onverwacht) die confrontatie aan moet gaan en je daardoor aan het denken gezet wordt, ben je ook aan het verwerken hoor! Je hoeft niet te praten om iets te verwerken.

Door dat denken stapelen dingen zich juist niet op, want steeds weer ben je er in je hoofd mee bezig. Op een gegeven moment kweek je een laagje eelt en dan zal je er beter mee om kunnen gaan. Denk ik.

Het zal wsl. nooit helemaal slijten, maar je leert er mee omgaan en het krijgt een plek. Je moet alleen niet te streng zijn voor jezelf en niet te snel en te veel van jezelf wilen. . .
quote:
je hebt gelijk MUUSKE alleen confrontaties zijn erg vervelend
I know. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_20791232
je hebt helemaal gelijk . denken doet ook een hoop goed,
alleen is zo'n onrustig hoofd soms gewoon ff teveel.

wil ik ff rust en juist dan komen de confrontaties na elkaar
steeds.

and i know you know
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20791445
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:47 schreef DarkElf het volgende:
te veel ermee bezig zijn is niet goed, dan vertroebelt je blik volgens mij te veel,
te weinig is ook niet goed dan krijg je struisvogel politiek (een van mijn favorieten)
Ik denk niet dat je struisvogelt, anders had dit topic niet bestaan en al zo lang gelopen. Denk dat MUUS gelijk heeft dat het gewoon moet slijten. Teveel ergens mee bezig zijn is nooit goed. Ik zal mijn droom van een gelukkig gezinnetje hoogstwaarschijnlijk ook nooit kunnen verwezenlijken, en ja, dat steekt op de momenten dat je ermee wordt geconfronteerd, het zij zo. Maar ik maak het mezelf alleen maar moeilijker als ik dat verdriet mijn leven laat beinvloeden ook op de momenten dat ik er niet rechtstreeks mee word geconfronteerd. Die momenten zijn er nl. al vaak genoeg.
Het is net als met verdriet om dingen uit het verleden denk ik, dat blijft ook opkomen in bepaalde situaties, door associaties of whatever. In plaats van daar dan je de hele middag klote over te voelen blijkt "even slikken en weer doorgaan" toch de beste manier om ermee om te gaan. Het tempo van slijten wordt volgens mij niet beinvloed door hoeveel of hoe weinig je ermee bezig bent.
pi_20791681
zo zwart wit denken is dan ook het resultaat van al aardig wat keren de afgelopen weken keer op keer er weer mee te maken krijgen .

verder denk ik niet dat dit mijn leven beinvloed, sterker nog ik zie juist voordelen, die wij ook verwerkt hebben in ons nieuwe huis jaja tuurlijk zie ik ook een andere kant. en dat is ook de reden waarom ik voor een langdurige oplossing heb gekozen wat betreft anti conceptie

en ik weet dat zoiets af en toe opkomt, en dat je je daar niet de hele tijd klote over moet voelen en believe me, dat doe ik ook niet alleen is af en toe gewoon nu al een paar dagen meer toe dan af. De afgelopen maanden was het weer helemaal anders, was ik meer met andere dingen bezig en kon ik vooral bezig zijn met de leuke kanten ervan, en ook voor vriendinnetjes en zusjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:16:27 #82
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20792843
ontzettend veel bewondering en awe. En inderdaad 'alleen maar' omdat je het aandurft een moeilijke pijnlijke, ook wel vervelende, keuze te maken waar je zelf het positieve als fundering goed onder gezet hebt. Mijn oprechte sterkte en bewondering gewenst.

(Overigens, even terzijde: going with the flow, maar het wel in de gaten houden lijkt me een prima manier om dingen te verwerken. En dat je daarmee al 'bereikt' hebt is dat het een geweldige 'prestatie' (van je psyche) is dat de blije gevoelens die je kan hebben als anderen zwanger zijn niet nep zijn maar oprecht. Dat zal wellicht ook een opluchting voor jou geweest zijn, of iig fijn. naja.)
(overigens voel ik me niet beledigd als je dit alles maar onzin vind, en als je er niets aan hebt dan mag je het vanzelfsprekend negeren )

En wat een geweldig huis... die ruimte!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 18:35:07 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_20793100
hoi DE ik heb dit topic net ontdekt en ik heb in jouw situatie veel herkend. ik kan en wil er niet open op fok op reageren (te persoonlijk) maar wel via MSN of mail als je dat wil.
pi_20793203
Bedankt voor je reacties allemaal

mail adres staat in mijn profiel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2004 @ 19:32:52 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_20797614
ontvangen en gelezen, mail je binnenkort terug
even laten bezinken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 22 juli 2004 @ 23:16:13 #87
1087 Merisse
broddeltante
pi_20798310
Lieve DarkElf,
Wat een vreselijk moeilijke beslissing die jullie hebben genomen. Het is logisch dat je daar lange tijd verdriet om zal hebben. Ik geloof nooit dat het helemaal over zal gaan maar het zal wel minder worden.
Wat me zo moeilijk lijkt in jullie situatie is dat je deze beslissing al op zo'n jonge leeftijd genomen hebt
waardoor je omgeving nog allemaal aan de kinderen gaat zodat je er steeds weer aan herinnerd wordt. Plus zolang je in je vruchtbare jaren zit kan je theoretisch nog altijd op je beslissing terug komen. Daardoor wordt je gedwongen je beslissing a.h.w. steeds opnieuw te evolueren. Met het bijbehorende verdriet. Niet niks hoor. Ik denk zeker niet in combinatie met je aandoening.

Weet je dat ze bij Freya een afdeling Samen Verder hebben voor ongewild kinderlozen? Er is o.a. ook een lotgenotenmailinglijst. http://www.freya.nl

Groetjes,
Merisse (3 miskramen, bijna 40 dus wellicht ook ongewenst kinderloos blijvend)
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  Moderator vrijdag 23 juli 2004 @ 09:25:53 #88
5428 crew  miss_sly
pi_20803607
Aan het verhaal van Merisse heb ik niet veel toe te voegen, zo ervaar ik het ook wel, vooral ook dat theoretisch in je vruchtbare jaren zitten. Als die om zijn, is de keuze onomkeerbaar en denk ik zelf ook dat het verdriet toch anders wordt. Nu moet je eigenlijk telkens opnieuw weer die zware beslissing nemen, omdat "het nog zou kunnen".

Verwerken is meer dan alleen maar praten. Soms doet praten gewoon niets voor je, maar wil je gewoon je verdriet ervaren en weer een plekje geven. Alleen even verwoorden wat je voelt, zonder dat iemand troostwoorden spreekt of met goedbedoelde adviezen komt. Gewoon, verdrietig zijn, daarover in jezelf pruttelen (zo noem ik dat voor mezelf altijd, pruttelen), terugleggen op het eigen plekje en daarna weer verder gaan met je leven, wetende dat deze cyclus toch weer terugkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_20803759
helemaal waar
en mede door hier te posten, als DE en niet als ikke
lukt me dat steeds

Thanks voor die link, erg interessant.

Ja denk dat jullie gelijk hebben wat betreft "de vruchtbare jaren"... en die zijn er
nog wel even..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20889103
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:12 schreef DarkElf het volgende:
[...]
Ik neem aan dat dit geen reactie was op mijn post, want dan heb ik hem niet goed geformuleerd of jij hem niet goed begrepen. Of ik heb de reactie niet begrepen, dat kan natuurlijk ook.
pi_20889243
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:46 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit geen reactie was op mijn post, want dan heb ik hem niet goed geformuleerd of jij hem niet goed begrepen. Of ik heb de reactie niet begrepen, dat kan natuurlijk ook.
ik weet het niet precies meer maar ik zie het nu als een meer globale reactie op alle posts ik heb ook niets gequote.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 juli 2004 @ 03:51:50 #92
77956 Jaweh
Just take it easy....I'm
pi_20903380
Hi DE, zal me ff voorstellen: ben een man 39 en heb 1 kind.
Heb heel het topic gelezen en kan je vertellen dat ook manne met dit probleem te maken hebben.
Mijn ervaring: was 18 wordt verliefd op een vrouw van 28, thuis had ik problemen en vluchtte als het ware. Zij wordt ook gek op mij, het klikt en we gaan verder. Zij heeft al 3 kids, maar ze gaat er niet zo mee om als wat ik dus mee kreeg thuis, lol, liefde,kroelen etc. (spaghetti tegen het plafond gooien enz) voor mij was dit ook lol, maar ook een liefde die ik wel voelde maar eigenlijk in de "gewone"maatschappij niet kon beantwoorden ( zal wel een homo zijn, zeiden anderen).
Affijn, na een paar jaar en diverse artsen en psychiaters later, blijkt zij dus manisch en borderliner te zijn. Ik was er voor haar en de kinderen, ik deed dus het huishouden, zoals anders een vrouw het doet (waarheid voor de vrouw) voor een periode van ca 6 jr. In de tussentijd, zij was 30, vroeg ze mij : als je een kind wil dan moet het wel snel, nu wil ik nog.
Tsja ik, 20 jaar, kinderen altijd leuk gevonden ( ben de oudste van neefjes en nichtjes) vond het toch wel geweldig om een kind te krijgen (twijfel was er ja, was ook nog wel jong) maar houdend van kids etc. ben ik info in gaan winnen.
Heb een zusje gehad,maar zij is na 2 weken gestorven, heb een broer, had de zelfde problemen, leeft gelukkig nog, oom van me krijgt een kind met de zelfde problemen als mijn moeder (kindje overleed).
Ik was hier dus heel bang voor, maar toch koos ik heel bewust om een kind te maken (rot uitdrukking).
Hij is nu bijna 18 een gezonde leuke gozer. Ja hij heeft geleden onder zijn moeders depressies en heeft het niet makkelijk gehad, maar hij lijkt veel op mij: een vent met gevoel, zonder macho gedrag maar wel met verantwoordelijkheid.
Ik weet nu, dat mijn ex eigenlijk geen kinderen wilde, ze toch kreeg, er haar leven aanvasthield (ook suicidaal) en door ging, RIAGG Dijkzigt etc ik heb alles gezien, alles meegemaakt, de kids ook soms en ja ze houden van hun moeder. Leuk was anders, het deed mij ook pijn en verdriet, maar nu (gelukkig) door de liefde en de pijn zijn het 4 prachtige mensen die in de wereld staan, waarvan de oudste dezelfde problemen heeft als haar moeder (maar zelf ook een kind heeft en voor de 3de x getrouwd, evenals haar moeder).
Ik ben nu gelukkig met mijn zoon, door alles heen heeft hij de liefde maar ook de "nietvanzelfsprekendheid" meegemaakt en dat maakt hem sterker dan de meeste kinderen van zijn leeftijd.
O ja DE je bent echt niet alleen, ook al vind je dat wel (voel). Terug kijkend op het stukje waarin je schreef over je beroep>
Groeten uit Brabant.
Als er 1 schaap over de dam is, .....staat dat hek weer open....
--Do Not Follow Where The Path May Lead--
--Go Instead Where There Is No Path--
--And Leave A Trail--
  zondag 16 januari 2005 @ 23:32:30 #93
48233 Auticia
warriorette
pi_24604632
*topic omhoogschopt

Hoewel wij in de nabije toekomst nog geen plannen hebben om zwanger te worden, praten wij er wel veel over omdat er bij ons ook erfelijkheid in het spel is. En dan geen psychiatrische aandoeningen, waar in dit topic al veel over te lezen is, maar het Ehlers-Danlos Syndroom. Linkje.
quote:
Het Ehlers-Danlos syndroom is een erfelijke aandoening waarbij het bindweefsel niet goed is aangelegd. Bind- of steunweefsel zit overal in ons lichaam waar steun gegeven moet worden. Dit betekent dat het een belangrijk bestanddeel is van bijvoorbeeld botten en van de banden die gewrichten op hun plaats houden. Maar het zorgt er ook voor dat de huid vast zit aan de onderliggende laag en dat de tanden in hun kassen blijven zitten. De samenstelling van het bindweefsel hangt af van de functie die het in ons lichaam vervult. Een stoornis in het bindweefsel van de gewrichtsbanden die moeten zorgen dat gewrichten stevig in elkaar zitten, geeft andere klachten dan een stoornis in het bindweefsel dat de huid stevigheid geeft. Dit is dan ook de reden dat er verschillende types van het Ehlers-Danlos syndroom worden onderscheiden. Hoeveel mensen aan dit syndroom lijden is niet bekend.

Mijn vriend heeft het klassieke type, zijn vader en zijn halfbroer hebben het ook (terwijl zijn andere halfbroer het niet heeft). De kans van overerving bij dat type van EDS is 50%. Nu is het klassieke type wel iets waar mee te leven valt. (Wat klinkt dat slecht zeg). Zeker wanneer je dit al van jongs af aan weet, zoals dat bij mijn vriend het geval is. Door een aantal voorzorgsmaatregelen te treffen kan je voorkomen dat je er veel last van krijgt.
Echter, in het geval van overerving is dus niet gezegd dat, mochten wij een kind krijgen met EDS, het kind ook daadwerkelijk het klassieke type krijgt. Er is zelfs binnen die 50% nog 5% kans op de ergste, levensbedreigende vorm van EDS. Overzicht en korte uitleg van de verschillende types EDS.
Nu is die vorm in zijn familie nog nooit voorgekomen, maar dat geeft dus geen enkele garantie.

Zijn er hier mensen die voor zo'n zelfde dillemma staan of hebben gestaan (misschien ook wel met EDS) en wat zou je doen / heb je gedaan in dat geval?
I bet you are flying inside.
pi_24611037
Heb je ook al een consult gehad bij Klinische Genetica (aanwezig in veel academische ziekenhuizen)? Zij kunnen je misschien helpen. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Maar de info over EDS vind ik wel interessant, ik heb een familielid die met fibromyalgie gediagnostiseerd is en voor wie veel kenmerken van EDS lijken op te gaan als ik die site zo lees... hypermobiliteit, niet-elastische huid, snel blauwe plekken, enz.
pi_28194671
Tis wel de tijd van de confrontatie geworden voor me.

Zusje heeft een Mola zwangerschap gehad net paar weekjes terug,
een vriendinnetje laat net helemaal enthousiast weten dat ze zwanger is en
een ander vriendinnetje wil zsm zwanger worden. (en praat daar natuurlijk
heel veel over, lijkt me logisch )

Begrijp me niet verkeerd; mijn zus doe ik alles voor en praat ik veel mee,
ik steun haar graag waar het kan. (alleen roept het wel dingen op)
Mijn zwangere vriendinnetje ben ik onzettend blij voor, werkelijk geweldig
voor ze. Blij zijn komt heel natuurlijk want ik bén ook blij voor ze.
(alleen roept het wel dingen op) Ander vriendinnetje was liever gisteren
zwanger dan vandaag en ik gun het haar en haar man van harte.
Lijkt me geweldig voor ze want het zijn hele lieve mensen en dierbare vrienden.
(alleen roept het wel dingen op)

Tijd geleden kon ik nog puur rationeel denken en achter onze beslissing staan.
wat ik nog steeds doe trouwens, alleen nu begint alles veel meer te leven in
mijn omgeving en dat is toch erg moeilijk merk ik. Was natuurlijk te verwachten
DE, maar ja ik dacht weer dat ik alles wel rationeel kon bekijken en beleven

Eniewee wat wil ik met deze topickick? Geen idee eigenlijk, gewoon ff schrijven.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28201773
tis geen dagboek natuurlijk .

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:12:36 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28201826
Maar... ehm... als het over erfelijkheid gaat... Waarom is het jou dan sterk afgeraden en je zusje niet? Of is zij minder bang voor de erfelijkheid en gaat ze er alsnog voor?
Opent dat geen perspectieven voor jou?
pi_28201842
omdat mijn zusje geen een teken vertoont van wat ik heb. en itt rtificial zijn familie mijn zwagers familie helemaal geen psychiatrische aandoeningen heeft
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28201955
darkelf meisje, denk hier eens goed over na ... kan je een kind echt niet gelukkig maken, zijn er zulke grote risico's ...

en vooral, kan je het echt aan om een kinderloos leven aan te gaan ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:17:17 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28201957
Ah ok. Bij jullie komen er dus 2 lijntjes met mogelijke erfelijkheden bij elkaar... Dan snap ik het wel ja...
Ja, dat knagen wat je beschrijft... dat kennen heel veel vrouwen (en mss mannen ook wel). Geen idee eigenlijk hoe je daarmee om zou kunnen gaan.

Maar goed, daar vroeg je ook niet om. Je wilde even spuien...
Dikke dan iig voor jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')