Hi DE, zal me ff voorstellen: ben een man 39 en heb 1 kind.
Heb heel het topic gelezen en kan je vertellen dat ook manne met dit probleem te maken hebben.
Mijn ervaring: was 18 wordt verliefd op een vrouw van 28, thuis had ik problemen en vluchtte als het ware. Zij wordt ook gek op mij, het klikt en we gaan verder. Zij heeft al 3 kids, maar ze gaat er niet zo mee om als wat ik dus mee kreeg thuis, lol, liefde,kroelen etc. (spaghetti tegen het plafond gooien enz) voor mij was dit ook lol, maar ook een liefde die ik wel voelde maar eigenlijk in de "gewone"maatschappij niet kon beantwoorden ( zal wel een homo zijn, zeiden anderen).
Affijn, na een paar jaar en diverse artsen en psychiaters later, blijkt zij dus manisch en borderliner te zijn. Ik was er voor haar en de kinderen, ik deed dus het huishouden, zoals anders een vrouw het doet (waarheid voor de vrouw) voor een periode van ca 6 jr. In de tussentijd, zij was 30, vroeg ze mij : als je een kind wil dan moet het wel snel, nu wil ik nog.
Tsja ik, 20 jaar, kinderen altijd leuk gevonden ( ben de oudste van neefjes en nichtjes) vond het toch wel geweldig om een kind te krijgen (twijfel was er ja, was ook nog wel jong) maar houdend van kids etc. ben ik info in gaan winnen.
Heb een zusje gehad,maar zij is na 2 weken gestorven, heb een broer, had de zelfde problemen, leeft gelukkig nog, oom van me krijgt een kind met de zelfde problemen als mijn moeder (kindje overleed).
Ik was hier dus heel bang voor, maar toch koos ik heel bewust om een kind te maken (rot uitdrukking).
Hij is nu bijna 18 een gezonde leuke gozer. Ja hij heeft geleden onder zijn moeders depressies en heeft het niet makkelijk gehad, maar hij lijkt veel op mij: een vent met gevoel, zonder macho gedrag maar wel met verantwoordelijkheid.
Ik weet nu, dat mijn ex eigenlijk geen kinderen wilde, ze toch kreeg, er haar leven aanvasthield (ook suicidaal) en door ging, RIAGG Dijkzigt etc ik heb alles gezien, alles meegemaakt, de kids ook soms en ja ze houden van hun moeder. Leuk was anders, het deed mij ook pijn en verdriet, maar nu (gelukkig) door de liefde en de pijn zijn het 4 prachtige mensen die in de wereld staan, waarvan de oudste dezelfde problemen heeft als haar moeder (maar zelf ook een kind heeft en voor de 3de x getrouwd, evenals haar moeder).
Ik ben nu gelukkig met mijn zoon, door alles heen heeft hij de liefde maar ook de "nietvanzelfsprekendheid" meegemaakt en dat maakt hem sterker dan de meeste kinderen van zijn leeftijd.
O ja DE je bent echt niet alleen, ook al vind je dat wel (voel). Terug kijkend op het stukje waarin je schreef over je beroep>
Groeten uit Brabant.
Als er 1 schaap over de dam is, .....staat dat hek weer open....
--Do Not Follow Where The Path May Lead--
--Go Instead Where There Is No Path--
--And Leave A Trail--