Denkie | zaterdag 19 april 2003 @ 13:02 |
De mijne Fairchild Dornier 328JET... vanwege de mooie vorm en rustige en moderne uitstraling... | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:03 |
Boeing 747-400 Ze zijn veilig, zelfs als de motor in de fik vlieg (bij mij een keer) | |
amnesiac | zaterdag 19 april 2003 @ 13:03 |
De BUFF Big Ugly Fat Fellow fantastisch | |
handige_harry | zaterdag 19 april 2003 @ 13:06 |
de stucka naast visuele kwaliteiten ook nog een geluidstechnisch spektakel [Dit bericht is gewijzigd door handige_harry op 19-04-2003 13:17] | |
superheist | zaterdag 19 april 2003 @ 13:07 |
boeing 777, vliegt gewoon lekker ![]() | |
_BR_ | zaterdag 19 april 2003 @ 13:07 |
De WGA4. (Wit Gevouwen A4tje) | |
Solomon | zaterdag 19 april 2003 @ 13:07 |
quote:Tell us ![]() | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:08 |
quote: ![]() | |
jako71 | zaterdag 19 april 2003 @ 13:10 |
quote:Yea .. tell us dude | |
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2003 @ 13:10 |
Qua passagiersvliegtuigen vind ik de Fokker Friendship altijd wel een leuke nostalgische kist. Met straaljagers is natuurlijk de F-22 m'n favo. | |
TheSeeker_NL | zaterdag 19 april 2003 @ 13:11 |
die vliegtuigen die niet neerstorten ![]() | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:11 |
quote:Ik ging dus naar Indonesie met pappie mammie en Kimmie ![]() Wij zitten dus in het vliegtuig, we vertrokken niet | |
Maud_Dib | zaterdag 19 april 2003 @ 13:11 |
quote: | |
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2003 @ 13:18 |
-edit- blaat. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:44] | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:20 |
-edit- offtopic. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:44] | |
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2003 @ 13:20 |
-offtopic- [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:45] | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:21 |
-offtopic- [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:45] | |
BeeMan | zaterdag 19 april 2003 @ 13:24 |
mijn favoriet is nogsteeds de F14 Tomcat !! ubergeile stroomlijnen enzo... kheb een TopGun overdose gehad vroeger | |
geos | zaterdag 19 april 2003 @ 13:24 |
FA18C VA195 US Navy F18 Hornet Fabrikant MDD/Boeing (US) Motor(en) TweeGE F404-GE400 Turbofans Max. Snelheid 1920 km/u Spanwijdte 11,43m Lengte 17,10m Hoogte 4,65m Gewicht 9900 21800 kg. maximaal geladen Eerste vlucht 1974(YF17)1978(F18) Variant:FA18B/C/D Aanvalsjager Een directe ontwikkeling van de Northrop YF17 'Cobra'. De F18 werd door McDD verder ontwikkeld als opvolger van de A7 Corsairs en A6 Intruders. Momenteel wordt hard gewerkt aan de F/A18E 'Super Hornet' In Dienst bij:USA,Zwitserland,Finland,Australie,Canada,Spanje | |
Nimitz | zaterdag 19 april 2003 @ 13:26 |
quote:Heel goed! Oftewel de Big Ugly Fat Fucker!!!!! (onofficiele benaming) Ongelooflijke brute bakbeesten waar er ooit bijna 700 van waren. Langleve Curtis LeMay en SAC. Zeer bekend geworden door DR Strangelove: Or how I stopped worrying and love the bomb Nu nog bijna 100 over en daarmee vormen ze de ruggegraat van de Amerikaanse luchtmacht. [Dit bericht is gewijzigd door Nimitz op 19-04-2003 13:27] | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 19 april 2003 @ 13:27 |
![]() | |
GotenSSJ | zaterdag 19 april 2003 @ 13:29 |
toch wel de B-2 Stealth | |
Vision | zaterdag 19 april 2003 @ 13:30 |
![]() ![]() | |
EdSchouten | zaterdag 19 april 2003 @ 13:33 |
quote:Wat een dikzak ![]() | |
Eightball | zaterdag 19 april 2003 @ 13:46 |
De C5 Galaxy en de C17 Globemaster zijn echt prachtig ![]()
(De C5 is trouwens in deze tijd regelmatig op Schiphol te zien) | |
LordAnger | zaterdag 19 april 2003 @ 13:48 |
Militair:
Antonov AN-225 Mriya | |
vosss | zaterdag 19 april 2003 @ 13:49 |
Ik vind deze wel mooi: | |
ArmaniMania | zaterdag 19 april 2003 @ 13:59 |
![]() ![]() ![]() | |
wunderbaum | zaterdag 19 april 2003 @ 14:18 |
Lockheed L1011 | |
Magneet | zaterdag 19 april 2003 @ 15:16 |
de tomcat natuurlijk | |
jozef444 | zaterdag 19 april 2003 @ 15:28 |
![]() de beluga is erg geinig (kheb de superguppy ook al langs zien komen maar dis europese trots | |
Vision | zaterdag 19 april 2003 @ 15:31 |
quote:deze is idd ook grooooooooot ![]() | |
Aardwetenschapper | zaterdag 19 april 2003 @ 15:33 |
Voor mij is het toch, het papiere vliegtuig. Goedkoop in aanschaf en onderhoud. En kan meerdere keren per dag opstijgen en landen. Noodlandingen heeft hij ook niks van. | |
jozef444 | zaterdag 19 april 2003 @ 15:35 |
quote:is gebaseerd op de grootste airbus -> dakje deraf we zetten der een leuke bubbel op et voila vrachtvliegtuig ![]() ![]() | |
Airpower | zaterdag 19 april 2003 @ 15:35 |
General Dynamics F-16 Fighting Falcon! ![]()
| |
jozef444 | zaterdag 19 april 2003 @ 15:37 |
quote:neh doe dan toch maar de thunderbirds ![]() ![]() | |
Vision | zaterdag 19 april 2003 @ 15:40 |
quote:nou ja, doe mij die SGT maar ![]() | |
leak | zaterdag 19 april 2003 @ 16:03 |
De McDonnel Douglas F-4 Phantom Groot, log, en véél motorvermogen | |
Airpower | zaterdag 19 april 2003 @ 18:28 |
quote: ![]() Euh ik vind de solo demo wel wreed om te zien met show flares, alles erop en eraan. En ja wij kunnen natuurlijk nooit op tegen een demo team als de thunderbirds. Maar de Blue Angels zijn nog mooier! | |
gijsje79 | zaterdag 19 april 2003 @ 23:08 |
![]() ![]() ![]() F15 F22 | |
ToXiCitY | zaterdag 19 april 2003 @ 23:21 |
Lockheed P3-C Orion / Aurora heb in maart een Canadese Aurora van heel erg dichtbij mogen aanschouwen, tijdens een gezamenlijke onderzeebootjacht kwam hij voor de show zo laag, hard, en dicht mogelijk langs het schip
| |
Airpower | zaterdag 19 april 2003 @ 23:52 |
Hier een Nederlandse PC-3 Orion in de nieuwe kleuren | |
Tha_Mav | zondag 20 april 2003 @ 00:01 |
BOP mav out | |
Dr_Crouton | zondag 20 april 2003 @ 00:14 |
Good ol' VF-1 "Valkyrie": | |
VanDread | zondag 20 april 2003 @ 09:33 |
concorde ![]() ![]() ![]() ![]() Blackbird is ook wel bruut ohja en de pitts natuurlijk (ex-pepsi pitts van wings over holland natuurlijk | |
Black_Jack | zondag 20 april 2003 @ 21:47 |
Tu-160 BlackJack: | |
VanDread | zondag 20 april 2003 @ 21:58 |
quote:doet me beetje hieraan denken: ![]() ook heel mooi gelijnd vliegtuigje ![]() | |
xyz | zondag 20 april 2003 @ 23:28 |
Mijn favorite vliegtuig is de nieuwe Airbus A340-600, dit is monemteel het langste vliegtuig terwijl en heeft 4 enorme moteren en mooie grote wingspan: Maar het vliegtuig met de kleuren blijft toch de jet van Oakley: | |
DJ_Jazzy_Jeff | maandag 21 april 2003 @ 00:09 |
F-14 Tomcat | |
Piro | maandag 21 april 2003 @ 14:33 |
quote:Robotech/Macross? | |
masuyo | maandag 21 april 2003 @ 15:41 |
![]() de wright flyer natuurlijk ![]() | |
dazzle123 | maandag 21 april 2003 @ 17:22 |
quote:Die russische vliegtuigen vind ik nog steeds het mooist. Ze zien er zo lekker fout uit. | |
dazzle123 | maandag 21 april 2003 @ 17:25 |
![]() | |
dazzle123 | maandag 21 april 2003 @ 17:38 |
![]() Su35 Airbus A380 | |
muncher | maandag 21 april 2003 @ 17:43 |
de stuka (trumpets of jericho_ de a-10 warthog (de minigun met vleugels) de b52 (big ugly fat fellow) | |
Joostve | maandag 21 april 2003 @ 21:59 |
ik hou het toch bij de SR-71 blackbird ![]() ![]() | |
maartena | maandag 21 april 2003 @ 22:06 |
Boeing 777 voor internationale vluchten. | |
Black_Jack | dinsdag 22 april 2003 @ 13:35 |
Was de fighters vergeten: MiG-29 Fulcrum: En nog een mooie van de MiG-29 Su-27 Flanker (chinese versie: J-11): | |
H3NK | dinsdag 22 april 2003 @ 14:23 |
Ik denk dat dit toch echt m'n favoriet is, de SU-37![]() En als we het over verkeersvliegtuigen hebben: | |
stunned | dinsdag 22 april 2003 @ 14:42 |
als we het over ciciele luchtvaart hebben prefereer ik als korte afstands vliegtuig: 1. Airbus A320 - 200 Als lange afstandsvliegtuig: 1. Airbus A340-300 | |
xyz | dinsdag 22 april 2003 @ 19:04 |
quote:Kwam vorige week de 757-300 van Transavia tegen. Nou die verdient een prijs voor "lelijkst nederlands vliegtuig". Verder zijn de 757-300's wel stoer. | |
Lone_Gunman | maandag 28 april 2003 @ 23:18 |
Van de VS vind ik de B1-B Lancer, Ook wel Catfish genoemd, de mooiste: Daarnaast de C-17 Globemaster Verder vind ik de Jaguar wel grappig: De MiG-29 Fulcrum roelt natuurlijk ook, 1 is goed, 4 is beter: | |
GizartFRL | dinsdag 29 april 2003 @ 00:35 |
![]() Deze | |
vipergts | dinsdag 29 april 2003 @ 18:06 |
AC 130H spectre gunship. Je neemt een c 130 stopt er 2 20mm vulcankanonnen (elk 2500 schoten per minuut) een bofor 40 mm (100 schoten per minuut)kanon.En voor als het echt kapot moet een 105 millimeter howitzer. Het is meer de grote gemene broer van de A10 | |
jogie | dinsdag 29 april 2003 @ 18:56 |
quote:Kleur???? Grijs met een rode band in het midden...als ie crashed breekt ie daar dan?? Ik wordt er niet warm of koud van, maar als het jou een plezier doet...good for you! | |
ChillyWilly | dinsdag 29 april 2003 @ 19:07 |
passagiers vliegtuigen: Airbus A340-600 Airbus A380 Beide vliegtuigen die de 747 ruimschoots overtreffen.. Airbus | |
JeroenH | dinsdag 29 april 2003 @ 19:28 |
Misschien niet het mooiste vliegtuig, maar wel één van de meest praktische: De V-22 Osprey. Vliegen met de snelheid en efficiency van een turboprop, en starten en landen op de ruimte die een heli nodig heeft. Als er iemand boos op je is en die iemand zit in een AC-130 Spectre, maak dan maar dat je wegkomt: De zwaarste versie heeft een 105mm houwitser aan bakboord (het toestel vliegt dan ook het liefst linkerbochten | |
Lone_Gunman | dinsdag 29 april 2003 @ 21:00 |
Die Spectre's moeten dan over een ingenieus stabilisatie systeem beschikken om de terugslagen op te vangen. Of compenseert de piloot met speciale maneuvres? | |
JeroenH | dinsdag 29 april 2003 @ 21:48 |
quote:Die 105mm is verend opgehangen, de terugslag zal behoorlijk zijn maar de AC-130 is een behoorlijk zwaar vliegtuig dus de kracht wordt verdeeld. Dat neemt niet weg dat de bemanning behoorlijk door elkaar gerammeld zal worden als de 105 op dreef is ![]() Als de AC-130 beschoten wordt zal piloot altijd een linkerbocht maken als uitwijkmanouvre, door al dat ijzerwerk wat uit het raam hangt aan de linkerkant wil het vliegtuig het snelst die kant op. Check out dit filmpje!!!! : STOERRRR (hoewel wel een beetje zwak - Een AC-130 tegen rennende mannetjes En dit is de 'cone of death': Een AC-130 die boven een doel cirkelt en het bestookt met 20mm snelvuurkanonnen. Waarom heeft de NL luchtmacht nou niet zoiets? Hoezo geen luchtsteun voor Srebrenica...... [Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 29-04-2003 21:57] | |
vipergts | woensdag 30 april 2003 @ 11:32 |
De Nederlandse luchtmacht heeft toch een C130. 105 mm howitzers heeft de landmacht en die 2 20 mm kanonnen en dat 40 mm kanon zal ook geen probleem zijn. Je hangt het hele zooitje in die C130. Ideaal om rellende hooligans onder de duim te houden. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door vipergts op 30-04-2003 11:45] | |
FluxC5 | woensdag 30 april 2003 @ 11:50 |
De Sukhoi Su 27 Want hij kan de Cobra manouvre!! | |
VanDread | woensdag 30 april 2003 @ 12:08 |
quote:volges mij kunne tegewoordig aardig wat toestellen dat geintje? ![]() | |
dirkie001 | woensdag 30 april 2003 @ 18:44 |
![]() deze staat op texel | |
FluxC5 | woensdag 30 april 2003 @ 19:04 |
quote:Ow, ik dacht van niet.. Op discovery waren ze er ook helemaal wild van.. Volgens mij niet hoor.. | |
Herfst | woensdag 30 april 2003 @ 19:07 |
quote:Haha heftige stunt ![]() M'n favo is de Junkers' Stuka | |
Res-q | donderdag 1 mei 2003 @ 01:58 |
Mijn favorieten: Boeing 747-400 in Northwest Airlines kleurstelling Boeing 777:
| |
Steijn | donderdag 1 mei 2003 @ 02:01 |
Ik vind de Concorde wel mooi ![]() | |
Blommetje | donderdag 1 mei 2003 @ 10:31 |
jullie vergeten de mooiste! | |
demonseeker14 | donderdag 1 mei 2003 @ 11:13 |
quote:die Antanov was gister wat over op discovery, je kon een ritje maken voor 5000 $ en dan werd je tijdens de rit gewichtsloos gemaakt door middel van een daling. Als het vliegtuig weer omhoog ging ging het ook aardig steil. Daardoor kon je weer niet staan. Ik zat echt met vebijstering te kijken ![]() | |
Steijn | donderdag 1 mei 2003 @ 22:24 |
quote:Is dat niet de Gripen uit Zweden? | |
JeroenH | vrijdag 2 mei 2003 @ 00:05 |
quote:Dat is hem zeker: de JAS 39 Gripen. (Gripen betekent iets van Griffioen geloof ik). Het is de opvolger van de Saab 37 Viggen: En daarvoor was er nog de Saab 35 Draken: En dáárvoor was er nog de Saab 29 Tunnan: Jaja, de zweden kunnen prima vliegtuigen bouwen. Als die Gripen niet zo duur was geweest had de NL luchtmacht die ook overwogen. | |
Rancor | vrijdag 2 mei 2003 @ 17:06 |
quote:dit is indeed een super toestel!!! | |
Lelijke_Aap | maandag 5 mei 2003 @ 15:25 |
Ik ga toch echt voor de Avro RJ85 / BAE146 Echt een top toestel. lekker ruim, lekker stil, lekker snel. | |
Steve-O | maandag 5 mei 2003 @ 15:41 |
Sr-71 Blackbird | |
questionmark | maandag 5 mei 2003 @ 15:52 |
dis ook n mooooie ; | |
questionmark | maandag 5 mei 2003 @ 15:56 |
dees is ook mooooi: en dit is de "Red Baron" zelf; | |
xyz | maandag 5 mei 2003 @ 16:25 |
quote:Lekker snel ? De Avro RJXX is nou niet bepaalt het snelste vliegtuig. Ik haal ze regelmatig in. De STOL is wel stoer maar ook irritant. Die dingen vliegen zo idioot langzaam op final approach dat als wij erachter zitten in de problemen komen doordat wij niet genoeg kunnen afremmen en dan weer een go-around moeten uitvoeren. Is trouwens meestal wel de schuld van de luchtverkeersleider. | |
KGBBeria | maandag 5 mei 2003 @ 16:58 |
Passagierstoestellen waar ik in heb gezeten: 1. Boeing 767-300ER vanwege zijn ontzettend hoge vermogen/gewicht ratio -> meer g-krachten op de startbaan Overige toestellen: 1. Antonov An-225 Mriya ( mooi en groooot): 2. Tupolev Tu-154 (mooi, maar ontzettend geluidsproducerend 3. Vickers VC-10 (ontzettend mooi) [Dit bericht is gewijzigd door KGBBeria op 05-05-2003 17:51] | |
Lelijke_Aap | dinsdag 6 mei 2003 @ 12:52 |
quote:Scheelt toch niet zo gek veel wat betreft normal cruise speed? De RJ gaat zo'n 426kts, the 757 ongeveer 460kts. Correct me if I'm wrong. Ok, 737 next generation is sneller, dat is waar. Maar goed, ik vind die RJ gewoon comfortabel. Komt ook omdat de RJ waar ik vaak mee reis voorzien is van slechts 75 stoelen, ipv 100 (oid). | |
xyz | dinsdag 6 mei 2003 @ 14:23 |
quote:Bijna goed alleen vliegen de Avro's meestal langzamer dan 426kts. Meestal ergens rond de 400 kts. Dit is toch een verschil van 60kts met onze 757 wat overeen komt met ongeveer 110 km/u. En als je 110 km/u harder gaat kun je makkelijk de Avro inhalen. Welke maatschappij is dat dan met die weinig stoelen? | |
Lelijke_Aap | dinsdag 6 mei 2003 @ 14:40 |
quote:Dat is Air Botnia in Finland (volwaardig dochter van SAS). Ik vlieg er regelmatig mee van Helsinki naar Brussel. (Als passagier dan he, dat moge duidelijk zijn) | |
ShaoliN | dinsdag 6 mei 2003 @ 14:49 |
Ik vind de Airbus A340 erg mooi. | |
KGBBeria | dinsdag 6 mei 2003 @ 16:54 |
quote:A340-600 ![]() | |
xyz | dinsdag 6 mei 2003 @ 17:04 |
quote:Dat is echt een gaaf vliegtuig, nog een jaartje vlieguren maken en dan maar eens gaan soliciteren bij Virgin Atlantic want die hebben de A340-600, maar nog beter is dat ze de A380 besteld hebben. En dat lijkt me echt gaaf daar om in te vliegen. Heb al een keer in de A380 simulator gezeten en dat ding vliegt echt lekker. | |
ChillyWilly | dinsdag 6 mei 2003 @ 17:12 |
quote:zoals ik al eerder zei: Airbus ![]() | |
TremorChrist | zaterdag 19 november 2005 @ 18:22 |
quote:Hahaha, jij ook al een Top Gun overdosis ja ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 19 november 2005 @ 18:26 |
![]() Mig-29 Fulcrum ![]() ![]() ![]() BF-109 Messerschmitt ![]() ![]() Saab 35 Draken ![]() [ Bericht 71% gewijzigd door Fulcrum_X op 19-11-2005 18:33:24 ] | |
Mauro | zaterdag 19 november 2005 @ 18:28 |
ENOLA GAY B-29 Manufacturer: Boeing Aircraft Company Assembler: Glenn L. Martin Company, Omaha, Nebraska AAF Serial Number: 44-86292 Engine: Four Wright R-3350-57 Cyclone Horsepower: 2,200 hp/engine Wingspan: 141 ft. 3 in. Height: 29 ft. 7 in. Weight: #70,140 empty Propellers: Curtiss Electric four-blade 16 ft. 7 in. Maximum Speed: 360 mph (576 km/h) at 25,000 ft. Stalling Speed: 125 mph Range: 3,250 miles Loaded Crew: 12 (usually 10) Armament: 20,000 bomb (other B29s were equipped with 10 machine guns and a 1x20 mm cannon) ![]() Het vliegtuig wat de Jappen op de knieën heeft gekregen. | |
j0rrit | zaterdag 19 november 2005 @ 18:33 |
Saab Jas 39 Grippen ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 19 november 2005 @ 18:34 |
quote:Oeh ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 19 november 2005 @ 18:39 |
Mig ![]() Messerschmitt ![]() Saab ![]() Good ol' days ![]() | |
Kluupkluup | zaterdag 19 november 2005 @ 22:13 |
De Red Baron | |
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2005 @ 22:22 |
quote:Die ja. Maar ook deze: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2005 @ 22:30 |
Ook mooi trouwens:![]() | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 00:25 |
WW2 fighter: P-51D, de kracht dat ding uitstraalt! ![]() Civiel: MD-11, 3 motorconfiguratie icm winglets ![]() Militair, blijft lastig maar denk toch de F-15. ![]() | |
Googolplexian | zondag 20 november 2005 @ 00:33 |
![]() Panavia Tornado | |
Steijn | zondag 20 november 2005 @ 00:43 |
Ik ga voor de SR-71, niet alleen vanwege het uiterlijk maar ook vanwege de prestaties. De B2 mag er overigens ook zijn hoewel die niet zo extreem is als de SR-71. Voor de rest ben ik niet zo'n fan van vliegtuigen. ![]() ![]() | |
Geqxon | zondag 20 november 2005 @ 03:11 |
![]() Duh | |
MoChe | zondag 20 november 2005 @ 03:35 |
MiG-29 ![]() SU-27 (maar niet in deze kleurcombinatie) ![]() Tu-144 ![]() | |
j0rrit | zondag 20 november 2005 @ 11:36 |
quote:Dat vind ik dus weer niks. Die kist kan niet eens door de geluids barrière. Daarmee is hij dus een sitting duck voor MiG's en dergelijke. Los daarvan is hij ook slecht bewapend omdat alles intern weggebouwd moest worden voor de 'stealth' eigenschappen. Voor extra wapens was geen ruimte vanwege het grote aantal computers die hem in de lucht moeten houden. Het 'stealth' zijn is zijn enige pre. Op het moment dat hij visueel gespot wordt door een tegenstander, is hij gewoon de sjaak. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 20 november 2005 @ 11:47 |
Fokker100 ![]() http://www.airliners.net/open.file/954717/L | |
Pietverdriet | zondag 20 november 2005 @ 12:17 |
Niet erg veilig maar wel vreselijk mooi: De Starfighter![]() | |
Googolplexian | zondag 20 november 2005 @ 13:08 |
tsja .. en de F22 Raptor vind ik wel HEEL erg mooi (van de moderne vliegtuigen)![]() ![]() ![]() | |
M5 | zondag 20 november 2005 @ 14:08 |
Één van mijn favorieten: de F/A-18F Super Hornet![]() ![]() ![]() | |
TremorChrist | zondag 20 november 2005 @ 14:19 |
Dit is ook een mooie kist, de Lockheed Constellation ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 20 november 2005 @ 14:24 |
quote:The last tri-jet! ![]() | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 14:28 |
quote:Tristar is in die orde ook wel vet, maar toch die winglets! ![]() | |
Rietvaerder | zondag 20 november 2005 @ 14:29 |
![]() De MD-11 wordt de last tri-jet genoemd ![]() | |
M5 | zondag 20 november 2005 @ 14:30 |
quote:hoogwerker ![]() zo'n ding is vrijwel op elk vliegveld te vinden. en anders ff huren. niet zo'n heel groot probleem hoor. | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 14:31 |
quote:Dat snap ik, maar ik bedoelde in "die orde", dus van civiel/drie-motorig. | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 14:34 |
quote: ![]() Dit klust vrij lastig aangezien, de motor met uitlaat in Z vorm loopt als het ware. ![]() ietsjes makkelijker! | |
Rietvaerder | zondag 20 november 2005 @ 14:37 |
Klopt | |
M5 | zondag 20 november 2005 @ 14:42 |
quote:wel nee. de inlaat heeft een z-vorm, de motor ligt er gewoon recht in, nog makkelijker te bereiken dan bij de DC-10/MD11. ![]() ![]() hier een oude cut away. check nr 2 engine. | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 14:44 |
quote:Mja als jij het zegt, zal ik eens tegen de docent gaan zeggen dat ie uit z'n nek lult. ![]() | |
M5 | zondag 20 november 2005 @ 14:48 |
quote:kijk, het is natuurlijk lastiger als een motor die gewoon onder de vleugel hangt, maar bij de L-1011 is het makkelijker dan bij de MD-11. Bij de L-1011 kun je de motor gewoon recht naar onderen laten zakken, bij een MD11 gaat dat niet, die moet je eerst een eind naar achteren halen. Maar dit is wat offtopic. ![]() | |
Steve-O | zondag 20 november 2005 @ 15:12 |
SR-71 ![]() Alleen al om hoe dat ding er uit ziet ![]() | |
DaMook | zondag 20 november 2005 @ 15:29 |
De Gulfstream G550![]() ![]() | |
TremorChrist | zondag 20 november 2005 @ 19:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | zondag 20 november 2005 @ 19:22 |
quote:Hehe, ik vroeg me al af of nou echt niemand de Blackbird hier gepost had | |
Steijn | zondag 20 november 2005 @ 19:26 |
quote:Ik heb hem ook gepost ![]() ![]() | |
PsychoDude_666 | zondag 20 november 2005 @ 20:22 |
quote:Ik kan het nogwel begrijpen, het is natuurlijk een prachte ranke kist met technolgiën die je in geen ander vliegtuig ziet. Maar hij is maar voor 1 doel gebouwd: snelheid! Als je dezelfde vraag als TS stelt over auto's zullen er ook maar weinig mensen "de Thrust SSC" zeggen. Eerder de Ferrari's en Porsches en die zijn dan weer vergelijkbaar met de F-'en, en de Migs. | |
Dracar | maandag 21 november 2005 @ 09:59 |
quote:De Fokker G1!! Neerlands trots waar wij veel te weinig van hadden ![]() Wat hadden die Duitsers het moeilijk gehad als we alleen maar van die krengen hadden ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 21 november 2005 @ 10:03 |
Spitfire! ![]() | |
PNG | maandag 21 november 2005 @ 16:46 |
quote:tHad nog meer geholpen als we die 23 gevechtsklare machines niet op een rijtje hadden gezet die morgen van de 10e mei. | |
TremorChrist | maandag 21 november 2005 @ 16:46 |
Dat is zeker ook een mooie kist ![]() ![]() | |
Brahimov | maandag 21 november 2005 @ 20:52 |
SR 71 Blackbird. Dan een hele tijd niets, dan: Spitfire Hunter | |
Drifter__ | maandag 21 november 2005 @ 20:59 |
B773 A345 A346 A380 ![]() | |
TremorChrist | maandag 21 november 2005 @ 21:12 |
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aande blackbird, begrijp me niet verkeerd, het is een heel mooi dingetje maar een B2 is toch zeker mooier. En bovendien lekt een blackbird als een gek als ie op de grond staat ![]() | |
Brahimov | maandag 21 november 2005 @ 22:44 |
quote:Zolang die Blackbird niet bij mij in de tuin staat, mag 'ie wat mij betreft lekken: Ik vind hem mooi! (denk ook niet dat hij bij mij in de tuin zou passen) | |
allsystemshalt | dinsdag 22 november 2005 @ 11:20 |
quote:OMG hoeveel G krijg je dan wel niet op je nekje ![]() ![]() | |
M5 | dinsdag 22 november 2005 @ 19:38 |
en natuurlijk een Boeing 767 van US Airways ![]() ![]() met afterburner. ![]() ![]() | |
TremorChrist | dinsdag 22 november 2005 @ 20:35 |
quote:Ik denk dat dat best nog wel meevalt, aangezien ik er van uit ga dat die move niet bij al te hoge snelheden te maken is omdat die kist dat anders ook echt niet aan kan. Maar het is nog steeds wel een behoorlijke belasting, zou een leuke zijn voor in een achtbaan ![]() | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:38 |
quote:De stuka bedoel je ? | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:42 |
quote:Je bedoelt de 777-300 met B773 ? De boeing 773 als zodanig bestaat namelijk niet. Je bedoelt de A340-500 met A345? ... " " " A340-600 met A346? ... Geen spotterafkortingen gebruiken hè ![]() | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:44 |
Mijn favoriet : [afbeelding] | |
M5 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:45 |
quote:dat zijn niet eens spotter afkortingen. ga eens bij de pieren op schiphol kijken waar de marks staan voor de vliegtuigen zodat de gate mooi op het vliegtuig kan gezet worden. ![]() | |
M5 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:45 |
quote:XB-70.. gruwelijke titanium verspilling ![]() ![]() ![]() | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:49 |
Het zijn geen aanduidingen van de fabrikant in ieder geval of heb ik iets gemist ? | |
M5 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:51 |
quote:het zijn gewoon gebruikelijke afkortingen in luchtvaart wereld. ook bij spotters. staat vaak ook zo aangegeven op je vliegticket bijv. | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:52 |
quote:Het moet niet gekker worden zeg, schaam je je niet ![]() ![]() | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 20:53 |
Oké ze hadden de nozzle's wel een wit likje mogen geven... | |
bramiozo2002 | dinsdag 22 november 2005 @ 21:00 |
quote:Ik heb hetnog nooit bij type-aanduidingen gezien en noch boeing, noch airbus lijken het te hanteren (na controle). Maargoed,ik weet nu tenminste wat ermee wordt bedoeld, boeit verder niet ![]() | |
Drifter__ | dinsdag 22 november 2005 @ 22:23 |
quote:Je snapt het toch ? Mooi Niet zeiken ![]() | |
MoChe | woensdag 23 november 2005 @ 00:26 |
quote:de cobra manouvre is wel cool maar lang niet zo cool als de 'kulbit' | |
Intrepidity | woensdag 23 november 2005 @ 23:32 |
Ik vind deze wel wat hebben ![]() http://www.airliners.net/open.file/886895/L/ 727-41 in varig log livery. De 727 heeft een wat aparte stand van de vleugels. Op de hoek van deze foto lijkt het wel een beetje een space-shuttle achtig vliegtuig ![]() | |
tong_poh | donderdag 24 november 2005 @ 15:43 |
Ik vind zoveel vliegtuigen geweldig, maar er is toch ene die een zwakke plek heeft. De L-1011 Tristar van Lockheed. Ik heb met deze vliegtuig zovaak naar mijn vakantie bestemming gevlogen, dus ik heb er hele goede herrineringen aan. Ook het geluid bij opstijgen was altijd bijzonder. Geen enkel vliegtuig waar ik in gevlogen heb kan daarmee vergeleken worden. ![]() Edit: net even opgezocht. In het vliegtuig van de foto heb ik dus meerdere keren in gevlogen. | |
intoxicated | donderdag 24 november 2005 @ 18:20 |
Cessna Citation X, gewoon om het hele image en de prachtige styling. De Bombardier Global Long-Range gooit ook hoge ogen trouwens. 'k Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Airbus A350 echt waarmaakt wat ze beloven ![]() | |
tong_poh | donderdag 24 november 2005 @ 19:26 |
quote:Ik neem aan, dat je de A380 bedoelt. | |
Drifter__ | donderdag 24 november 2005 @ 19:34 |
Denk niet, A350 komt ook dacht ik ![]() | |
PsychoDude_666 | donderdag 24 november 2005 @ 19:40 |
quote:A350 is tegenhanger van 787 ![]() | |
Drifter__ | donderdag 24 november 2005 @ 19:42 |
Owjah ![]() | |
intoxicated | donderdag 24 november 2005 @ 19:44 |
Indeed, de nieuwe A350-800 wordt zelfs 7 meter langer dan de A380 ![]() | |
tong_poh | donderdag 24 november 2005 @ 21:28 |
Oh, ik had nog helemaal niks van de A350 gehoord. Zo eventjes opzoeken. ![]() | |
Furious | donderdag 24 november 2005 @ 21:29 |
Diamond Star DA40TDI![]() ![]() |