FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wat is jullie favoriete vliegtuigtype?
Denkiezaterdag 19 april 2003 @ 13:02
De mijne Fairchild Dornier 328JET... vanwege de mooie vorm en rustige en moderne uitstraling...
EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:03
Boeing 747-400

Ze zijn veilig, zelfs als de motor in de fik vlieg (bij mij een keer)

amnesiaczaterdag 19 april 2003 @ 13:03
De BUFF

Big Ugly Fat Fellow

fantastisch

handige_harryzaterdag 19 april 2003 @ 13:06
de stucka

naast visuele kwaliteiten ook nog een geluidstechnisch spektakel

[Dit bericht is gewijzigd door handige_harry op 19-04-2003 13:17]

superheistzaterdag 19 april 2003 @ 13:07
boeing 777, vliegt gewoon lekker
_BR_zaterdag 19 april 2003 @ 13:07
De WGA4. (Wit Gevouwen A4tje)
Solomonzaterdag 19 april 2003 @ 13:07
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:03 schreef EdSchouten het volgende:
Boeing 747-400

Ze zijn veilig, zelfs als de motor in de fik vlieg (bij mij een keer)


Tell us
EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:08
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:07 schreef _BR_ het volgende:
De WGA4. (Wit Gevouwen A4tje)
jako71zaterdag 19 april 2003 @ 13:10
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:07 schreef Solomon het volgende:

[..]

Tell us


Yea .. tell us dude
#ANONIEMzaterdag 19 april 2003 @ 13:10
Qua passagiersvliegtuigen vind ik de Fokker Friendship altijd wel een leuke nostalgische kist.

Met straaljagers is natuurlijk de F-22 m'n favo.

TheSeeker_NLzaterdag 19 april 2003 @ 13:11
die vliegtuigen die niet neerstorten
EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:11
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:07 schreef Solomon het volgende:
Tell us
Ik ging dus naar Indonesie met pappie mammie en Kimmie

Wij zitten dus in het vliegtuig, we vertrokken niet Er was iets mis met de radio. Na 2 uur stil te hebben gezeten op een stoel in het vliegtuig was de radio gemaakt We waren net 20 minuutjes weg uit amsterdam met het vliegtuig, vloog een van de rechter motoren in de fik Dikke loempia geur in het vliegtuig Blussystemen aan, benzine lozen boven utrecht, paar stormrondjes gedraaid enzo, landden we na 2 uur weer in Amsterdam. Zetten die flippo's in de cockpit op het TV scherm de camera van het landingsgestelte aan Zien we op de baan allemaal brandweerwagens staan Alle passagiers denken dat heel het vliegtuig een brandende kroket was Toen mochten we slapen in het Sheraton hotel en die dag daarop poging 2.

Maud_Dibzaterdag 19 april 2003 @ 13:11
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:06 schreef handige_harry het volgende:
de stucka
#ANONIEMzaterdag 19 april 2003 @ 13:18
-edit- blaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:44]

EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:20
-edit- offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:44]

#ANONIEMzaterdag 19 april 2003 @ 13:20
-offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:45]

EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:21
-offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 21-04-2003 15:45]

BeeManzaterdag 19 april 2003 @ 13:24
mijn favoriet is nogsteeds de F14 Tomcat !!

ubergeile stroomlijnen enzo...

kheb een TopGun overdose gehad vroeger

geoszaterdag 19 april 2003 @ 13:24
FA18C VA195 US Navy
F18 Hornet

Fabrikant MDD/Boeing (US)
Motor(en) TweeGE F404-GE400 Turbofans
Max. Snelheid 1920 km/u
Spanwijdte 11,43m
Lengte 17,10m
Hoogte 4,65m
Gewicht 9900
21800 kg. maximaal geladen
Eerste vlucht 1974(YF17)1978(F18)

Variant:FA18B/C/D
Aanvalsjager
Een directe ontwikkeling van de Northrop YF17 'Cobra'. De F18 werd door McDD verder ontwikkeld als opvolger van de A7 Corsairs en A6 Intruders.
Momenteel wordt hard gewerkt aan de F/A18E 'Super Hornet'
In Dienst bij:USA,Zwitserland,Finland,Australie,Canada,Spanje
Nimitzzaterdag 19 april 2003 @ 13:26
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:03 schreef amnesiac het volgende:
De BUFF

Big Ugly Fat Fellow

fantastisch


Heel goed! Oftewel de Big Ugly Fat Fucker!!!!! (onofficiele benaming)

Ongelooflijke brute bakbeesten waar er ooit bijna 700 van waren. Langleve Curtis LeMay en SAC.

Zeer bekend geworden door DR Strangelove: Or how I stopped worrying and love the bomb

Nu nog bijna 100 over en daarmee vormen ze de ruggegraat van de Amerikaanse luchtmacht.

Info

[Dit bericht is gewijzigd door Nimitz op 19-04-2003 13:27]

BloodhoundFromHellzaterdag 19 april 2003 @ 13:27
GotenSSJzaterdag 19 april 2003 @ 13:29
toch wel de B-2 Stealth
Visionzaterdag 19 april 2003 @ 13:30

EdSchoutenzaterdag 19 april 2003 @ 13:33
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:30 schreef Vision het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een dikzak
Eightballzaterdag 19 april 2003 @ 13:46
De C5 Galaxy en de C17 Globemaster zijn echt prachtig


C5

C5

C17

C17

(De C5 is trouwens in deze tijd regelmatig op Schiphol te zien)

LordAngerzaterdag 19 april 2003 @ 13:48
Militair:



Fairchild A10 Thunderbolt II
Civiel:


Antonov AN-225 Mriya

vossszaterdag 19 april 2003 @ 13:49
Ik vind deze wel mooi:

ArmaniManiazaterdag 19 april 2003 @ 13:59



wunderbaumzaterdag 19 april 2003 @ 14:18
Lockheed L1011

Magneetzaterdag 19 april 2003 @ 15:16
de tomcat natuurlijk
jozef444zaterdag 19 april 2003 @ 15:28

de beluga is erg geinig (kheb de superguppy ook al langs zien komen maar dis europese trots )

Visionzaterdag 19 april 2003 @ 15:31
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 15:28 schreef jozef444 het volgende:
[afbeelding]

de beluga is erg geinig (kheb de superguppy ook al langs zien komen maar dis europese trots )


deze is idd ook grooooooooot
Aardwetenschapperzaterdag 19 april 2003 @ 15:33
Voor mij is het toch, het papiere vliegtuig.
Goedkoop in aanschaf en onderhoud.
En kan meerdere keren per dag opstijgen en landen.
Noodlandingen heeft hij ook niks van.
jozef444zaterdag 19 april 2003 @ 15:35
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 15:31 schreef Vision het volgende:

[..]

deze is idd ook grooooooooot


is gebaseerd op de grootste airbus -> dakje deraf we zetten der een leuke bubbel op et voila vrachtvliegtuig (en t allerbelangrijkste dat boeing zoiets niet heeft )
Airpowerzaterdag 19 april 2003 @ 15:35
General Dynamics F-16 Fighting Falcon!


De J-016!

jozef444zaterdag 19 april 2003 @ 15:37
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 15:35 schreef Airpower het volgende:
General Dynamics F-16 Fighting Falcon!

[afbeelding]
De J-016!


neh doe dan toch maar de thunderbirds die nederlanders zijn toch niet van die showmannen
Visionzaterdag 19 april 2003 @ 15:40
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 15:35 schreef jozef444 het volgende:

[..]

is gebaseerd op de grootste airbus -> dakje deraf we zetten der een leuke bubbel op et voila vrachtvliegtuig (en t allerbelangrijkste dat boeing zoiets niet heeft )


nou ja, doe mij die SGT maar
leakzaterdag 19 april 2003 @ 16:03
De McDonnel Douglas F-4 Phantom

Groot, log, en véél motorvermogen

Airpowerzaterdag 19 april 2003 @ 18:28
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 15:37 schreef jozef444 het volgende:

[..]

neh doe dan toch maar de thunderbirds die nederlanders zijn toch niet van die showmannen


Euh ik vind de solo demo wel wreed om te zien met show flares, alles erop en eraan. En ja wij kunnen natuurlijk nooit op tegen een demo team als de thunderbirds. Maar de Blue Angels zijn nog mooier!

gijsje79zaterdag 19 april 2003 @ 23:08


F15

F22

ToXiCitYzaterdag 19 april 2003 @ 23:21
Lockheed P3-C Orion / Aurora

heb in maart een Canadese Aurora van heel erg dichtbij mogen aanschouwen, tijdens een gezamenlijke onderzeebootjacht kwam hij voor de show zo laag, hard, en dicht mogelijk langs het schip

dat geluid

Airpowerzaterdag 19 april 2003 @ 23:52
Hier een Nederlandse PC-3 Orion in de nieuwe kleuren

Tha_Mavzondag 20 april 2003 @ 00:01
BOP

mav out

Dr_Croutonzondag 20 april 2003 @ 00:14
Good ol' VF-1 "Valkyrie":

VanDreadzondag 20 april 2003 @ 09:33
concorde (even voor de duidelijkheid ga niet zeike over neerstorte enzo )

Blackbird is ook wel bruut

ohja en de pitts natuurlijk (ex-pepsi pitts van wings over holland natuurlijk kon ik alleen ff geen mooi plaatje van vinden dus dan maar deze

Black_Jackzondag 20 april 2003 @ 21:47
Tu-160 BlackJack:


VanDreadzondag 20 april 2003 @ 21:58
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:47 schreef Black_Jack het volgende:
Tu-160 BlackJack:

[afbeelding]
[afbeelding]


doet me beetje hieraan denken:

ook heel mooi gelijnd vliegtuigje
xyzzondag 20 april 2003 @ 23:28
Mijn favorite vliegtuig is de nieuwe Airbus A340-600, dit is monemteel het langste vliegtuig terwijl en heeft 4 enorme moteren en mooie grote wingspan:




Maar het vliegtuig met de kleuren blijft toch de jet van Oakley:

DJ_Jazzy_Jeffmaandag 21 april 2003 @ 00:09
F-14 Tomcat

Piromaandag 21 april 2003 @ 14:33
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
Good ol' VF-1 "Valkyrie":

[afbeelding]


Robotech/Macross?
masuyomaandag 21 april 2003 @ 15:41

de wright flyer natuurlijk
dazzle123maandag 21 april 2003 @ 17:22
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:47 schreef Black_Jack het volgende:
Tu-160 BlackJack:

[afbeelding]
[afbeelding]


Die russische vliegtuigen vind ik nog steeds het mooist. Ze zien er zo lekker fout uit.
dazzle123maandag 21 april 2003 @ 17:25
dazzle123maandag 21 april 2003 @ 17:38

Su35

Airbus A380

munchermaandag 21 april 2003 @ 17:43
de stuka (trumpets of jericho_

de a-10 warthog (de minigun met vleugels)

de b52 (big ugly fat fellow)

Joostvemaandag 21 april 2003 @ 21:59
ik hou het toch bij de SR-71 blackbird
maartenamaandag 21 april 2003 @ 22:06
Boeing 777 voor internationale vluchten.
Black_Jackdinsdag 22 april 2003 @ 13:35
Was de fighters vergeten:

MiG-29 Fulcrum:

En nog een mooie van de MiG-29

Su-27 Flanker (chinese versie: J-11):

H3NKdinsdag 22 april 2003 @ 14:23
Ik denk dat dit toch echt m'n favoriet is, de SU-37

En als we het over verkeersvliegtuigen hebben:
Boeing 767-300

stunneddinsdag 22 april 2003 @ 14:42
als we het over ciciele luchtvaart hebben prefereer ik als korte afstands vliegtuig:

1. Airbus A320 - 200
2. Boeing 737- 800
3. Boeing 757- 300

Als lange afstandsvliegtuig:

1. Airbus A340-300
2. Boeing 777- 300
3. Boeing 767- 300ER

xyzdinsdag 22 april 2003 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:42 schreef stunned het volgende:
als we het over ciciele luchtvaart hebben prefereer ik als korte afstands vliegtuig:


3. Boeing 757- 300


Kwam vorige week de 757-300 van Transavia tegen. Nou die verdient een prijs voor "lelijkst nederlands vliegtuig". Verder zijn de 757-300's wel stoer.
Lone_Gunmanmaandag 28 april 2003 @ 23:18
Van de VS vind ik de B1-B Lancer, Ook wel Catfish genoemd, de mooiste:

Daarnaast de C-17 Globemaster

Verder vind ik de Jaguar wel grappig:

De MiG-29 Fulcrum roelt natuurlijk ook, 1 is goed, 4 is beter:

GizartFRLdinsdag 29 april 2003 @ 00:35

Deze Spitfire

vipergtsdinsdag 29 april 2003 @ 18:06
AC 130H spectre gunship. Je neemt een c 130 stopt er 2 20mm vulcankanonnen (elk 2500 schoten per minuut) een bofor 40 mm (100 schoten per minuut)kanon.En voor als het echt kapot moet een 105 millimeter howitzer. Het is meer de grote gemene broer van de A10
jogiedinsdag 29 april 2003 @ 18:56
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 23:52 schreef Airpower het volgende:
Hier een Nederlandse PC-3 Orion in de nieuwe kleuren
Kleur???? Grijs met een rode band in het midden...als ie crashed breekt ie daar dan?? Ik wordt er niet warm of koud van, maar als het jou een plezier doet...good for you!
ChillyWillydinsdag 29 april 2003 @ 19:07
passagiers vliegtuigen:
Airbus A340-600
Airbus A380

Beide vliegtuigen die de 747 ruimschoots overtreffen..

Airbus

JeroenHdinsdag 29 april 2003 @ 19:28
Misschien niet het mooiste vliegtuig, maar wel één van de meest praktische: De V-22 Osprey.

Vliegen met de snelheid en efficiency van een turboprop, en starten en landen op de ruimte die een heli nodig heeft.

Als er iemand boos op je is en die iemand zit in een AC-130 Spectre, maak dan maar dat je wegkomt:

De zwaarste versie heeft een 105mm houwitser aan bakboord (het toestel vliegt dan ook het liefst linkerbochten ). Ruim voldoende om mensen bang mee te maken. Het toestel is alleen erg kwetsbaar voor grondvuur omdat het laag, langzaam en in rondjes vliegt. Hoewel het natuurlijk zelf ook flinke rake klappen kan uitdelen aan een AAA-batterij of SAM-lanceerinstallatie.

Lone_Gunmandinsdag 29 april 2003 @ 21:00
Die Spectre's moeten dan over een ingenieus stabilisatie systeem beschikken om de terugslagen op te vangen. Of compenseert de piloot met speciale maneuvres?
JeroenHdinsdag 29 april 2003 @ 21:48
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:00 schreef Lone_Gunman het volgende:
Die Spectre's moeten dan over een ingenieus stabilisatie systeem beschikken om de terugslagen op te vangen. Of compenseert de piloot met speciale maneuvres?
Die 105mm is verend opgehangen, de terugslag zal behoorlijk zijn maar de AC-130 is een behoorlijk zwaar vliegtuig dus de kracht wordt verdeeld. Dat neemt niet weg dat de bemanning behoorlijk door elkaar gerammeld zal worden als de 105 op dreef is

Als de AC-130 beschoten wordt zal piloot altijd een linkerbocht maken als uitwijkmanouvre, door al dat ijzerwerk wat uit het raam hangt aan de linkerkant wil het vliegtuig het snelst die kant op.

Check out dit filmpje!!!! : STOERRRR (hoewel wel een beetje zwak - Een AC-130 tegen rennende mannetjes )

En dit is de 'cone of death': Een AC-130 die boven een doel cirkelt en het bestookt met 20mm snelvuurkanonnen.

Waarom heeft de NL luchtmacht nou niet zoiets? Hoezo geen luchtsteun voor Srebrenica......

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 29-04-2003 21:57]

vipergtswoensdag 30 april 2003 @ 11:32
De Nederlandse luchtmacht heeft toch een C130. 105 mm howitzers heeft de landmacht en die 2 20 mm kanonnen en dat 40 mm kanon zal ook geen probleem zijn. Je hangt het hele zooitje in die C130. Ideaal om rellende hooligans onder de duim te houden.

[Dit bericht is gewijzigd door vipergts op 30-04-2003 11:45]

FluxC5woensdag 30 april 2003 @ 11:50
De Sukhoi Su 27

Want hij kan de Cobra manouvre!!

VanDreadwoensdag 30 april 2003 @ 12:08
quote:
Op woensdag 30 april 2003 11:50 schreef FluxC5 het volgende:
De Sukhoi Su 27

Want hij kan de Cobra manouvre!!

[afbeelding]


volges mij kunne tegewoordig aardig wat toestellen dat geintje?
dirkie001woensdag 30 april 2003 @ 18:44

deze staat op texel
FluxC5woensdag 30 april 2003 @ 19:04
quote:
Op woensdag 30 april 2003 12:08 schreef VanDread het volgende:

[..]

volges mij kunne tegewoordig aardig wat toestellen dat geintje?


Ow, ik dacht van niet..
Op discovery waren ze er ook helemaal wild van..
Volgens mij niet hoor..
Herfstwoensdag 30 april 2003 @ 19:07
quote:
Op woensdag 30 april 2003 11:50 schreef FluxC5 het volgende:
De Sukhoi Su 27

Want hij kan de Cobra manouvre!!

[afbeelding]


Haha heftige stunt

M'n favo is de Junkers' Stuka

Res-qdonderdag 1 mei 2003 @ 01:58
Mijn favorieten:

Boeing 747-400 in Northwest Airlines kleurstelling

Boeing 777:
Cockpit (hier van de buisiness-jet):


Buitenkant:

Steijndonderdag 1 mei 2003 @ 02:01
Ik vind de Concorde wel mooi en van de militaire vliegtuigen vind ik de JSF (alles is mooi weggewerkt ivm stealth) en de SR-71 wel mooi.
Blommetjedonderdag 1 mei 2003 @ 10:31
jullie vergeten de mooiste!


demonseeker14donderdag 1 mei 2003 @ 11:13
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:38 schreef dazzle123 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Airbus A380

[afbeelding]


die Antanov was gister wat over op discovery, je kon een ritje maken voor 5000 $ en dan werd je tijdens de rit gewichtsloos gemaakt door middel van een daling. Als het vliegtuig weer omhoog ging ging het ook aardig steil. Daardoor kon je weer niet staan. Ik zat echt met vebijstering te kijken
Steijndonderdag 1 mei 2003 @ 22:24
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:31 schreef Blommetje het volgende:
jullie vergeten de mooiste!

[afbeelding]
[afbeelding]


Is dat niet de Gripen uit Zweden?
JeroenHvrijdag 2 mei 2003 @ 00:05
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:24 schreef Steijn het volgende:
Is dat niet de Gripen uit Zweden?
Dat is hem zeker: de JAS 39 Gripen. (Gripen betekent iets van Griffioen geloof ik).

Het is de opvolger van de Saab 37 Viggen:

En daarvoor was er nog de Saab 35 Draken:

En dáárvoor was er nog de Saab 29 Tunnan:

Jaja, de zweden kunnen prima vliegtuigen bouwen. Als die Gripen niet zo duur was geweest had de NL luchtmacht die ook overwogen.

Rancorvrijdag 2 mei 2003 @ 17:06
quote:
Op maandag 21 april 2003 21:59 schreef Joostve het volgende:
ik hou het toch bij de SR-71 blackbird
[afbeelding]
dit is indeed een super toestel!!!
Lelijke_Aapmaandag 5 mei 2003 @ 15:25
Ik ga toch echt voor de Avro RJ85 / BAE146
Echt een top toestel. lekker ruim, lekker stil, lekker snel.
Steve-Omaandag 5 mei 2003 @ 15:41
Sr-71 Blackbird

questionmarkmaandag 5 mei 2003 @ 15:52
dis ook n mooooie ;

questionmarkmaandag 5 mei 2003 @ 15:56
dees is ook mooooi:

en dit is de "Red Baron" zelf;

xyzmaandag 5 mei 2003 @ 16:25
quote:
Op maandag 5 mei 2003 15:25 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Ik ga toch echt voor de Avro RJ85 / BAE146
Echt een top toestel. lekker ruim, lekker stil, lekker snel.
Lekker snel ?

De Avro RJXX is nou niet bepaalt het snelste vliegtuig. Ik haal ze regelmatig in. De STOL is wel stoer maar ook irritant. Die dingen vliegen zo idioot langzaam op final approach dat als wij erachter zitten in de problemen komen doordat wij niet genoeg kunnen afremmen en dan weer een go-around moeten uitvoeren. Is trouwens meestal wel de schuld van de luchtverkeersleider.

KGBBeriamaandag 5 mei 2003 @ 16:58
Passagierstoestellen waar ik in heb gezeten:

1. Boeing 767-300ER vanwege zijn ontzettend hoge vermogen/gewicht ratio -> meer g-krachten op de startbaan
2. Airbus A321 vanwege zijn comfort en uiterlijk
3. Boeing 737-800 . Klein maar fijn

Overige toestellen:

1. Antonov An-225 Mriya ( mooi en groooot):

2. Tupolev Tu-154 (mooi, maar ontzettend geluidsproducerend

3. Vickers VC-10 (ontzettend mooi)

[Dit bericht is gewijzigd door KGBBeria op 05-05-2003 17:51]

Lelijke_Aapdinsdag 6 mei 2003 @ 12:52
quote:
Op maandag 5 mei 2003 16:25 schreef xyz het volgende:
Lekker snel ?

De Avro RJXX is nou niet bepaalt het snelste vliegtuig. Ik haal ze regelmatig in. De STOL is wel stoer maar ook irritant. Die dingen vliegen zo idioot langzaam op final approach dat als wij erachter zitten in de problemen komen doordat wij niet genoeg kunnen afremmen en dan weer een go-around moeten uitvoeren. Is trouwens meestal wel de schuld van de luchtverkeersleider.


Scheelt toch niet zo gek veel wat betreft normal cruise speed? De RJ gaat zo'n 426kts, the 757 ongeveer 460kts. Correct me if I'm wrong.
Ok, 737 next generation is sneller, dat is waar. Maar goed, ik vind die RJ gewoon comfortabel. Komt ook omdat de RJ waar ik vaak mee reis voorzien is van slechts 75 stoelen, ipv 100 (oid).
xyzdinsdag 6 mei 2003 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 12:52 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]

Scheelt toch niet zo gek veel wat betreft normal cruise speed? De RJ gaat zo'n 426kts, the 757 ongeveer 460kts. Correct me if I'm wrong.
Ok, 737 next generation is sneller, dat is waar.


Bijna goed alleen vliegen de Avro's meestal langzamer dan 426kts. Meestal ergens rond de 400 kts. Dit is toch een verschil van 60kts met onze 757 wat overeen komt met ongeveer 110 km/u. En als je 110 km/u harder gaat kun je makkelijk de Avro inhalen.

Welke maatschappij is dat dan met die weinig stoelen?

Lelijke_Aapdinsdag 6 mei 2003 @ 14:40
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:23 schreef xyz het volgende:
Bijna goed alleen vliegen de Avro's meestal langzamer dan 426kts. Meestal ergens rond de 400 kts. Dit is toch een verschil van 60kts met onze 757 wat overeen komt met ongeveer 110 km/u. En als je 110 km/u harder gaat kun je makkelijk de Avro inhalen.

Welke maatschappij is dat dan met die weinig stoelen?


Dat is Air Botnia in Finland (volwaardig dochter van SAS). Ik vlieg er regelmatig mee van Helsinki naar Brussel. (Als passagier dan he, dat moge duidelijk zijn)
ShaoliNdinsdag 6 mei 2003 @ 14:49
Ik vind de Airbus A340 erg mooi.

KGBBeriadinsdag 6 mei 2003 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:49 schreef ShaoliN het volgende:
Ik vind de Airbus A340 erg mooi.
[afbeelding]
A340-600 Wat een lang ding zeg...
xyzdinsdag 6 mei 2003 @ 17:04
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:54 schreef KGBBeria het volgende:

[..]

A340-600 Wat een lang ding zeg...


Dat is echt een gaaf vliegtuig, nog een jaartje vlieguren maken en dan maar eens gaan soliciteren bij Virgin Atlantic want die hebben de A340-600, maar nog beter is dat ze de A380 besteld hebben. En dat lijkt me echt gaaf daar om in te vliegen. Heb al een keer in de A380 simulator gezeten en dat ding vliegt echt lekker.
ChillyWillydinsdag 6 mei 2003 @ 17:12
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:49 schreef ShaoliN het volgende:
Ik vind de Airbus A340 erg mooi.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


zoals ik al eerder zei: Airbus
TremorChristzaterdag 19 november 2005 @ 18:22
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:24 schreef BeeMan het volgende:
Hahaha, jij ook al een Top Gun overdosis ja . Ik dus ook en ben het wel met je eens, wat een machtige kist is dat:)
Fulcrum_Xzaterdag 19 november 2005 @ 18:26


Mig-29 Fulcrum




BF-109 Messerschmitt




Saab 35 Draken

[ Bericht 71% gewijzigd door Fulcrum_X op 19-11-2005 18:33:24 ]
Maurozaterdag 19 november 2005 @ 18:28
ENOLA GAY
B-29

Manufacturer: Boeing Aircraft Company
Assembler: Glenn L. Martin Company,
Omaha, Nebraska
AAF Serial Number: 44-86292
Engine: Four Wright R-3350-57 Cyclone
Horsepower: 2,200 hp/engine
Wingspan: 141 ft. 3 in.
Height: 29 ft. 7 in.
Weight: #70,140 empty
Propellers: Curtiss Electric four-blade 16 ft. 7 in.
Maximum Speed: 360 mph (576 km/h) at 25,000 ft.
Stalling Speed: 125 mph
Range: 3,250 miles Loaded
Crew: 12 (usually 10)
Armament: 20,000 bomb (other B29s were equipped with 10 machine guns and a 1x20 mm cannon)




Het vliegtuig wat de Jappen op de knieën heeft gekregen.
j0rritzaterdag 19 november 2005 @ 18:33
Saab Jas 39 Grippen

Fulcrum_Xzaterdag 19 november 2005 @ 18:34
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:33 schreef j0rrit het volgende:
Saab Jas 39 Grippen

[afbeelding]
Oeh
Fulcrum_Xzaterdag 19 november 2005 @ 18:39
Mig
Messerschmitt
Saab

Good ol' days
Kluupkluupzaterdag 19 november 2005 @ 22:13
De Red Baron

#ANONIEMzaterdag 19 november 2005 @ 22:22
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 00:35 schreef GizartFRL het volgende:
Die ja.

Maar ook deze:


#ANONIEMzaterdag 19 november 2005 @ 22:30
Ook mooi trouwens:


PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 00:25
WW2 fighter:

P-51D, de kracht dat ding uitstraalt!



Civiel:

MD-11, 3 motorconfiguratie icm winglets



Militair, blijft lastig maar denk toch de F-15.

Googolplexianzondag 20 november 2005 @ 00:33


Panavia Tornado
Steijnzondag 20 november 2005 @ 00:43
Ik ga voor de SR-71, niet alleen vanwege het uiterlijk maar ook vanwege de prestaties. De B2 mag er overigens ook zijn hoewel die niet zo extreem is als de SR-71. Voor de rest ben ik niet zo'n fan van vliegtuigen.

Geqxonzondag 20 november 2005 @ 03:11


Duh
MoChezondag 20 november 2005 @ 03:35
MiG-29


SU-27 (maar niet in deze kleurcombinatie)


Tu-144
j0rritzondag 20 november 2005 @ 11:36
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:11 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]

Duh
Dat vind ik dus weer niks. Die kist kan niet eens door de geluids barrière. Daarmee is hij dus een sitting duck voor MiG's en dergelijke. Los daarvan is hij ook slecht bewapend omdat alles intern weggebouwd moest worden voor de 'stealth' eigenschappen. Voor extra wapens was geen ruimte vanwege het grote aantal computers die hem in de lucht moeten houden. Het 'stealth' zijn is zijn enige pre. Op het moment dat hij visueel gespot wordt door een tegenstander, is hij gewoon de sjaak.
Rietvaerderzondag 20 november 2005 @ 11:47
Fokker100 Vliegen het fijnst naar mijn mening..

http://www.airliners.net/open.file/954717/L
Pietverdrietzondag 20 november 2005 @ 12:17
Niet erg veilig maar wel vreselijk mooi: De Starfighter
Googolplexianzondag 20 november 2005 @ 13:08
tsja .. en de F22 Raptor vind ik wel HEEL erg mooi (van de moderne vliegtuigen)





M5zondag 20 november 2005 @ 14:08
Één van mijn favorieten: de F/A-18F Super Hornet



TremorChristzondag 20 november 2005 @ 14:19
Dit is ook een mooie kist, de Lockheed Constellation

Rietvaerderzondag 20 november 2005 @ 14:24
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:25 schreef PsychoDude_666 het volgende:

Civiel:

MD-11, 3 motorconfiguratie icm winglets

[afbeelding]
The last tri-jet!
PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 14:28
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:24 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

The last tri-jet!
Tristar is in die orde ook wel vet, maar toch die winglets! Plus dat de tristar onhandig bij te houden is iig die motor die in de staart is ingebouwd
Rietvaerderzondag 20 november 2005 @ 14:29


De MD-11 wordt de last tri-jet genoemd Laatste vliegtuig met 3 engines dus..
M5zondag 20 november 2005 @ 14:30
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:28 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tristar is in die orde ook wel vet, maar toch die winglets! Plus dat de tristar onhandig bij te houden is iig die motor die in de staart is ingebouwd
hoogwerker
zo'n ding is vrijwel op elk vliegveld te vinden. en anders ff huren. niet zo'n heel groot probleem hoor.
PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 14:31
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:29 schreef Rietvaerder het volgende:


De MD-11 wordt de last tri-jet genoemd Laatste vliegtuig met 3 engines dus..
Dat snap ik, maar ik bedoelde in "die orde", dus van civiel/drie-motorig.
PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 14:34
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:30 schreef M5 het volgende:

[..]

hoogwerker [afbeelding]
zo'n ding is vrijwel op elk vliegveld te vinden. en anders ff huren. niet zo'n heel groot probleem hoor.

Dit klust vrij lastig aangezien, de motor met uitlaat in Z vorm loopt als het ware.



ietsjes makkelijker!
Rietvaerderzondag 20 november 2005 @ 14:37
Klopt
M5zondag 20 november 2005 @ 14:42
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dit klust vrij lastig aangezien, de motor met uitlaat in Z vorm loopt als het ware.

[afbeelding]

ietsjes makkelijker!
wel nee. de inlaat heeft een z-vorm, de motor ligt er gewoon recht in, nog makkelijker te bereiken dan bij de DC-10/MD11.




hier een oude cut away. check nr 2 engine.
PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 14:44
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:42 schreef M5 het volgende:

[..]

wel nee. de inlaat heeft een z-vorm, de motor ligt er gewoon recht in, nog makkelijker te bereiken dan bij de DC-10/MD11.
Mja als jij het zegt, zal ik eens tegen de docent gaan zeggen dat ie uit z'n nek lult.
M5zondag 20 november 2005 @ 14:48
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:44 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Mja als jij het zegt, zal ik eens tegen de docent gaan zeggen dat ie uit z'n nek lult.
kijk, het is natuurlijk lastiger als een motor die gewoon onder de vleugel hangt, maar bij de L-1011 is het makkelijker dan bij de MD-11. Bij de L-1011 kun je de motor gewoon recht naar onderen laten zakken, bij een MD11 gaat dat niet, die moet je eerst een eind naar achteren halen.

Maar dit is wat offtopic.
Steve-Ozondag 20 november 2005 @ 15:12
SR-71


Alleen al om hoe dat ding er uit ziet
DaMookzondag 20 november 2005 @ 15:29
De Gulfstream G550

TremorChristzondag 20 november 2005 @ 19:04


ASH-25 Die zou ik nog wel keertje willen vliegen
Automatic_Rockzondag 20 november 2005 @ 19:22
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:12 schreef Steve-O het volgende:
SR-71
[afbeelding]

Alleen al om hoe dat ding er uit ziet
Hehe, ik vroeg me al af of nou echt niemand de Blackbird hier gepost had
Steijnzondag 20 november 2005 @ 19:26
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hehe, ik vroeg me al af of nou echt niemand de Blackbird hier gepost had
Ik heb hem ook gepost alleen mijn foto doet het niet meer zie ik. Ik ben inderdaad ook verbaasd dat men hem hier zo weinig noemt.
PsychoDude_666zondag 20 november 2005 @ 20:22
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gepost alleen mijn foto doet het niet meer zie ik. Ik ben inderdaad ook verbaasd dat men hem hier zo weinig noemt.
Ik kan het nogwel begrijpen, het is natuurlijk een prachte ranke kist met technolgiën die je in geen ander vliegtuig ziet. Maar hij is maar voor 1 doel gebouwd: snelheid! Als je dezelfde vraag als TS stelt over auto's zullen er ook maar weinig mensen "de Thrust SSC" zeggen. Eerder de Ferrari's en Porsches en die zijn dan weer vergelijkbaar met de F-'en, en de Migs.
Dracarmaandag 21 november 2005 @ 09:59
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die ja.

Maar ook deze:
[afbeelding]

[afbeelding]
De Fokker G1!!

Neerlands trots waar wij veel te weinig van hadden

Wat hadden die Duitsers het moeilijk gehad als we alleen maar van die krengen hadden
Tommy_Kuklinskimaandag 21 november 2005 @ 10:03
Spitfire!
PNGmaandag 21 november 2005 @ 16:46
quote:
Op maandag 21 november 2005 09:59 schreef Dracar het volgende:

[..]
De Fokker G1!!

Neerlands trots waar wij veel te weinig van hadden

Wat hadden die Duitsers het moeilijk gehad als we alleen maar van die krengen hadden
tHad nog meer geholpen als we die 23 gevechtsklare machines niet op een rijtje hadden gezet die morgen van de 10e mei.
TremorChristmaandag 21 november 2005 @ 16:46
Dat is zeker ook een mooie kist . Daar is ook zo'n geweldig filmpje van, staat zo'n verslaggever wat te vertellen over de spitfire, komt er paar seconden later zo'n spitfire van achter op hem aanvliegen op grasmaaierhoogte zoals dat dan zo mooi heet (2 meter denk ik) en vlak langs hem heen. F*cking geniaal
Brahimovmaandag 21 november 2005 @ 20:52
SR 71 Blackbird. Dan een hele tijd niets, dan:
Spitfire
Hunter
Drifter__maandag 21 november 2005 @ 20:59
B773
A345
A346
A380

TremorChristmaandag 21 november 2005 @ 21:12
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aande blackbird, begrijp me niet verkeerd, het is een heel mooi dingetje maar een B2 is toch zeker mooier. En bovendien lekt een blackbird als een gek als ie op de grond staat
Brahimovmaandag 21 november 2005 @ 22:44
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:12 schreef TremorChrist het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vind aande blackbird, begrijp me niet verkeerd, het is een heel mooi dingetje maar een B2 is toch zeker mooier. En bovendien lekt een blackbird als een gek als ie op de grond staat
Zolang die Blackbird niet bij mij in de tuin staat, mag 'ie wat mij betreft lekken: Ik vind hem mooi!
(denk ook niet dat hij bij mij in de tuin zou passen)
allsystemshaltdinsdag 22 november 2005 @ 11:20
quote:
Op woensdag 30 april 2003 11:50 schreef FluxC5 het volgende:
OMG hoeveel G krijg je dan wel niet op je nekje
M5dinsdag 22 november 2005 @ 19:38
en natuurlijk een Boeing 767 van US Airways



met afterburner.
TremorChristdinsdag 22 november 2005 @ 20:35
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:20 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

OMG hoeveel G krijg je dan wel niet op je nekje
Ik denk dat dat best nog wel meevalt, aangezien ik er van uit ga dat die move niet bij al te hoge snelheden te maken is omdat die kist dat anders ook echt niet aan kan. Maar het is nog steeds wel een behoorlijke belasting, zou een leuke zijn voor in een achtbaan
bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:38
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:06 schreef handige_harry het volgende:
De stuka bedoel je ?
bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:42
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:59 schreef Drifter__ het volgende:
B773
A345
A346
A380

Je bedoelt de 777-300 met B773 ? De boeing 773 als zodanig bestaat namelijk niet.
Je bedoelt de A340-500 met A345? ...
" " " A340-600 met A346? ...

Geen spotterafkortingen gebruiken hè .
bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:44
Mijn favoriet :
[afbeelding]
M5dinsdag 22 november 2005 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:42 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Je bedoelt de 777-300 met B773 ? De boeing 773 als zodanig bestaat namelijk niet.
Je bedoelt de A340-500 met A345? ...
" " " A340-600 met A346? ...

Geen spotterafkortingen gebruiken hè .
dat zijn niet eens spotter afkortingen. ga eens bij de pieren op schiphol kijken waar de marks staan voor de vliegtuigen zodat de gate mooi op het vliegtuig kan gezet worden.
M5dinsdag 22 november 2005 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:44 schreef bramiozo2002 het volgende:
Mijn favoriet :
[afbeelding]
XB-70.. gruwelijke titanium verspilling

bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:49
Het zijn geen aanduidingen van de fabrikant in ieder geval of heb ik iets gemist ?
M5dinsdag 22 november 2005 @ 20:51
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:49 schreef bramiozo2002 het volgende:
Het zijn geen aanduidingen van de fabrikant in ieder geval of heb ik iets gemist ?
het zijn gewoon gebruikelijke afkortingen in luchtvaart wereld. ook bij spotters. staat vaak ook zo aangegeven op je vliegticket bijv.
bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:52
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:45 schreef M5 het volgende:

[..]

XB-70.. gruwelijke titanium verspilling

Het moet niet gekker worden zeg, schaam je je niet .

bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 20:53
Oké ze hadden de nozzle's wel een wit likje mogen geven...
bramiozo2002dinsdag 22 november 2005 @ 21:00
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:51 schreef M5 het volgende:

[..]

het zijn gewoon gebruikelijke afkortingen in luchtvaart wereld. ook bij spotters. staat vaak ook zo aangegeven op je vliegticket bijv.
Ik heb hetnog nooit bij type-aanduidingen gezien en noch boeing, noch airbus lijken het te hanteren (na controle). Maargoed,ik weet nu tenminste wat ermee wordt bedoeld, boeit verder niet .
Drifter__dinsdag 22 november 2005 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:42 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Je bedoelt de 777-300 met B773 ? De boeing 773 als zodanig bestaat namelijk niet.
Je bedoelt de A340-500 met A345? ...
" " " A340-600 met A346? ...

Geen spotterafkortingen gebruiken hè .
Je snapt het toch ? Mooi
Niet zeiken
MoChewoensdag 23 november 2005 @ 00:26
quote:
Op woensdag 30 april 2003 11:50 schreef FluxC5 het volgende:
de cobra manouvre is wel cool maar lang niet zo cool als de 'kulbit'
Intrepiditywoensdag 23 november 2005 @ 23:32
Ik vind deze wel wat hebben
http://www.airliners.net/open.file/886895/L/
727-41 in varig log livery. De 727 heeft een wat aparte stand van de vleugels. Op de hoek van deze foto lijkt het wel een beetje een space-shuttle achtig vliegtuig
tong_pohdonderdag 24 november 2005 @ 15:43
Ik vind zoveel vliegtuigen geweldig, maar er is toch ene die een zwakke plek heeft.

De L-1011 Tristar van Lockheed. Ik heb met deze vliegtuig zovaak naar mijn vakantie bestemming gevlogen, dus ik heb er hele goede herrineringen aan. Ook het geluid bij opstijgen was altijd bijzonder. Geen enkel vliegtuig waar ik in gevlogen heb kan daarmee vergeleken worden.



Edit: net even opgezocht. In het vliegtuig van de foto heb ik dus meerdere keren in gevlogen.
intoxicateddonderdag 24 november 2005 @ 18:20
Cessna Citation X, gewoon om het hele image en de prachtige styling. De Bombardier Global Long-Range gooit ook hoge ogen trouwens.

'k Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Airbus A350 echt waarmaakt wat ze beloven
tong_pohdonderdag 24 november 2005 @ 19:26
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:20 schreef intoxicated het volgende:
k Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Airbus A350 echt waarmaakt wat ze beloven
Ik neem aan, dat je de A380 bedoelt.
Drifter__donderdag 24 november 2005 @ 19:34
Denk niet, A350 komt ook dacht ik
PsychoDude_666donderdag 24 november 2005 @ 19:40
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:34 schreef Drifter__ het volgende:
Denk niet, A350 komt ook dacht ik
A350 is tegenhanger van 787
Drifter__donderdag 24 november 2005 @ 19:42
Owjah
intoxicateddonderdag 24 november 2005 @ 19:44
Indeed, de nieuwe A350-800 wordt zelfs 7 meter langer dan de A380
tong_pohdonderdag 24 november 2005 @ 21:28
Oh, ik had nog helemaal niks van de A350 gehoord. Zo eventjes opzoeken.
Furiousdonderdag 24 november 2005 @ 21:29
Diamond Star DA40TDI