Mijn vriend gaat soms wel een paar keer per week voetballen of karten of na het werk een pilsje pakken en dan stapt ie daarna dronken in de auto en gaat gewoon naar huis rijden. Hij kan best wel wat hebben, maar hij drinkt zonder uitzondering altijd teveel. 5, 6 flesjes bier of meer. Achteraf kan ie dan zeggen 'maar ik maak toch geen ongelukken' maar volgens mij is dat altijd achteraf.
Ik doe hier al jaren moeilijk over en hij is gewoon niet voor rede vatbaar. Vanavond hebben we weer ruzie gemaakt hierover. Hij vindt mij dan een zeur en hij is zelfs zijn eten boven op gaan eten! (weg bij mij omdat ik zo zeurde). Hij zei dat ik maar weg moest gaan als ik het er niet mee eens was. Of dat ik hem dan maar aan moest geven bij de politie.
Ik kan van alles doen, ik kan op mijn kop gaan staan. Maar hij trekt zich er niks van aan en stapt gewoon met alcohol op de auto in ...
Heeft iemand een idee hoe ik tot hem door kan dringen???
Zeggen dat er nog nooit iets is gebeurd is het negeren van het verhoogde risico van de toch al gevaarlijke deelname aan het verkeer.
Samenvatting: onverantwoord
Ofwel er moet eerst eens een keer iets ergs gebeuren voordat hij na gaat denken.
Hoop trouwens voor je dat hij er eerder aan gaat denken hoe jij je voelt.
Dan is die in ieder geval nog beter af dan wanneer hij onder invloed iemand doodrijdt.
Verder weet ik ook niet hoe je tot hem door kan dringen
Ziet ie niet dat het voor jou gewoon een angst is?
In elk geval nooit bij hem instappen....
wel jammer zulke mensen..
quote:Dreigen met weggaan? Gewoon weggaan. Iemand die op zo'n manier bezig moet gewoon opzouten.
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef Ker_Plunk het volgende:
Dreigen met weggaan
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:35 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:[..]
Dreigen met weggaan? Gewoon weggaan. Iemand die op zo'n manier bezig moet gewoon opzouten.
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 16-04-2003 19:36]
Of laat hem zo'n video kijken die ook wordt getoond aan veroordeelden (voor dronken rijden). Kun je wellicht bij de politie informeren.
quote:Dat kan je niet , denk gewoon dat diegeen een probleem heeft met alcohol en daardoor zelf anderen in gevaar brengt , maar het probleem is vaak dat zo iemand zelf moet in gaan zien wat voor gevolgen het kan hebben. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn acties , maar je moet eerder bij jezelf na gaan denken of jij dit wel wil , die ruzies over deze zaken .
Op woensdag 16 april 2003 19:30 schreef Mano het volgende:
Hallo,Mijn vriend gaat soms wel een paar keer per week voetballen of karten of na het werk een pilsje pakken en dan stapt ie daarna dronken in de auto en gaat gewoon naar huis rijden. Hij kan best wel wat hebben, maar hij drinkt zonder uitzondering altijd teveel. 5, 6 flesjes bier of meer. Achteraf kan ie dan zeggen 'maar ik maak toch geen ongelukken' maar volgens mij is dat altijd achteraf.
Ik doe hier al jaren moeilijk over en hij is gewoon niet voor rede vatbaar. Vanavond hebben we weer ruzie gemaakt hierover. Hij vindt mij dan een zeur en hij is zelfs zijn eten boven op gaan eten! (weg bij mij omdat ik zo zeurde). Hij zei dat ik maar weg moest gaan als ik het er niet mee eens was. Of dat ik hem dan maar aan moest geven bij de politie.
Ik kan van alles doen, ik kan op mijn kop gaan staan. Maar hij trekt zich er niks van aan en stapt gewoon met alcohol op de auto in ...Heeft iemand een idee hoe ik tot hem door kan dringen???
Als jij weet dat hij met alcohol op achter het stuur gaat zitten simpelweg de politie bellen. Hopelijk dringt het dan tot hem door dat het onacceptabel is om te drinken én te rijden...
Hij heeft tot nu toe blijkbaar nog de mazzel gehad heelhuids thuis te komen en anderen geen schade te berokkenen. Je moet er toch niet aan denken dat hij een keer bij een ongeluk betrokken raakt en dat die ander voor z'n leven invalide raakt of nog erger... dat vergeef je jezelf nooit meer!
quote:ik ga er maar vanuit dat je dat als geintje bedoelt ..
Op woensdag 16 april 2003 19:37 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
je moet gewoon niet zeuren
Laat je hem foto's/plaatjes zien van mensen die een autocrash hebben gehad omdat ze dronken reden.
Sterker nog, zo'n foto heb ik dus ooit eens via de mail gehad (in het kader van waarschuwing).
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden
)
quote:Ik vind dat je ergens wel verantwoordelijk bent hoor. Je kunt zoiets gewoon niet door de beugel laten gaan!
Op woensdag 16 april 2003 19:37 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Je bent niet verantwoordelijk voor zijn acties maar je eigen beslissingen heb je nog wel in de hand.
quote:Wel naar de politie gaan, maar niet gelijk een aangifte of zo. Zoals Moonah al zei ff bij de politie informeren naar de mogelijkheden.
Op woensdag 16 april 2003 19:35 schreef Moonah het volgende:
Het is nogal drastisch, maar idd, naar de politie gaan...
Hoewel dat mss wel makkelijker gezegd is dan gedaan.Of laat hem zo'n video kijken die ook wordt getoond aan veroordeelden (voor dronken rijden). Kun je wellicht bij de politie informeren.
Maar drank en rijden is echt NOT DONE!
Tegen de muur zetten gaat misschien een beetje ver, maar altijd beter dan iemand (een kind?) dood rijden.
quote:O? Je mag hem mij sturen, graag zelfs .. mano@isblond.nl
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Sterker nog, zo'n foto heb ik dus ooit eens via de mail gehad (in het kader van waarschuwing).
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden![]()
)
quote:Okido, 'k heb zelf de email verwijderd, maar misschien dat een vriend van me de mail nog heeft (is echt superhard, ik kan tegen veel dingen - maar dit was me echt te grof.. zit ook een heel echt gebeurd verhaal bij).
Op woensdag 16 april 2003 19:40 schreef Mano het volgende:[..]
O? Je mag hem mij sturen, graag zelfs .. mano@isblond.nl
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 16-04-2003 19:42]
Met 1 of 2 glazen bier heb ik echt geen moeite.. 1 of 2 flesjes, moet nog kunnen.. Maar als ie na 5 of 6 nog in de auto stapt, is dat echt zò onverantwoord.
Kijk maar eens samen met hem naar 112 weekend ofzo.. Echt 3 van de 4 ongelukken die daar op zijn, wordt onderhand wel een chauffeur verdacht van een overmatig alcoholgebruik..
Je vriend is zò de lul als hij daar op betrapt wordt. Niet alleen door de maatregelen van de politie, maar ook door de reactie van zijn omgeving erop..
quote:Zolang het binnen het beleid van Fok! past gewoon doen...
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
... of misschien confronterender:Laat je hem foto's/plaatjes zien van mensen die een autocrash hebben gehad omdat ze dronken reden.
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden![]()
)
O ja, ik ken een vrouw die heeft haar vriend verloren door de drank: Hij was zelf dronken en kwam om bij een eenzijdig ongeval. Zij en haar kinderen missen hem nog vaak...
Mav out
Na een paar glazen kan ik toch nog prima naar huis rijden?
Mensen die meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed hebben, zijn volgens de Nederlandse wet altijd strafbaar als ze aan het verkeer deelnemen, of dat nou met de auto, de motor, de brommer, de scooter, de fiets, of desnoods de tractor is. Er is voorgesteld om dit te verlagen naar 0,2 promille voor automobilisten die recent hun rijbewijs hebben gehaald. Er staan forse boetes op, in het ergste geval zelfs gevangenisstraf, en je kunt je rijbewijs tijdelijk of zelfs voor altijd kwijtraken. Het advies is dan ook natuurlijk om helemaal niet te drinken als je nog moet rijden.
Een standaardglas bier (250cc), wijn (100cc) of sterke drank (35cc) bevat 10 gram alcohol, en levert ongeveer 0,2 promille alcohol in het bloed bij een man en ongeveer 0,3 promille bij een vrouw. Wie meer dan twee glazen gedronken heeft gaat al aantoonbaar minder goed rijden: de bochten worden ruimer genomen, het reactievermogen neemt af en je ziet minder wat links en rechts van je gebeurt. Je denkt echter alles nog stevig onder controle te hebben!
Na vier á vijf glazen alcohol is de kans op een verkeersongeval twee keer zo groot als wanneer je nuchter bent. Na acht á negen glazen alcohol is die kans maar liefst zeventien keer zo groot. De resultaten zijn er dan ook naar: jaarlijks vinden ongeveer 250 mensen de dood door alcohol in het verkeer, en raken er meer dan tweeduizend ernstig gewond.
quote:Ze kan er toch weinig tegen doen , ze kan zich moeilijk op de auto vastbinden in de hoop dat die niet gaat .
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Ik vind dat je ergens wel verantwoordelijk bent hoor. Je kunt zoiets gewoon niet door de beugel laten gaan!
quote:Ik zal jullie reacties op dit topic voor hem uitprinten. Alleen hopen dat ie het leest ..
Op woensdag 16 april 2003 19:42 schreef Tha_Mav het volgende:
poging tot moord moet er op staan bewust met alcohol op in de auto stappen...... jou vriend is een LUL!!!!!Mav out
=Edit: Waarschuwing: De beelden zijn nogal schokkend.
Overigens vind ik die smiley niet gepast.=
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:51]
Maar je gaat toch niet je vriend aangeven he?
quote:Oh my god...
Op woensdag 16 april 2003 19:45 schreef Graveworm het volgende:
laat hem dit lezen
quote:Damm Gijs
laat hem dit lezen
quote:Ik ken de FOK policy onderhand wel en die foto's zijn echt gewoon te grof, zulke foto's worden nooit toegelaten. Veel te schokkend.
Op woensdag 16 april 2003 19:42 schreef F-ron het volgende:[..]
Zolang het binnen het beleid van Fok! past gewoon doen...
O ja, ik ken een vrouw die heeft haar vriend verloren door de drank: Hij was zelf dronken en kwam om bij een eenzijdig ongeval. Zij en haar kinderen missen hem nog vaak...
aan de topicstartster:
Die vriend van me die de originele mail heeft (of misschien niet meer, weet ik niet zeker) is nu even niet bereikbaar, ik stuur hem even een mailtje met de vraag of hij de mail nog heeft, en zo ja - dan heb je die w.s. morgen in je inbox.
edit: ik zie dat een fokker voor mij al een adres naar het verhaal + foto's heeft geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 16-04-2003 19:49]
quote:Wowww. Heftiggg ... Dit ga ik hem zeker laten zien. Als hij het wil zien, dan ... hij is zo'n STIJFKOP
laat hem dit lezen
quote:Gevangenisstraf en boetes zijn wel leuk enzo. Maar als tie iemand dood rijdt door ze eigen zatte kop.................
Op woensdag 16 april 2003 19:43 schreef Dymphy het volgende:
Misschien moet je vriend onderstaand stukje tekst maar 'ns lezen:
Na een paar glazen kan ik toch nog prima naar huis rijden?Mensen die meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed hebben, zijn volgens de Nederlandse wet altijd strafbaar als ze aan het verkeer deelnemen, of dat nou met de auto, de motor, de brommer, de scooter, de fiets, of desnoods de tractor is. Er is voorgesteld om dit te verlagen naar 0,2 promille voor automobilisten die recent hun rijbewijs hebben gehaald. Er staan forse boetes op, in het ergste geval zelfs gevangenisstraf, en je kunt je rijbewijs tijdelijk of zelfs voor altijd kwijtraken. Het advies is dan ook natuurlijk om helemaal niet te drinken als je nog moet rijden.
Een standaardglas bier (250cc), wijn (100cc) of sterke drank (35cc) bevat 10 gram alcohol, en levert ongeveer 0,2 promille alcohol in het bloed bij een man en ongeveer 0,3 promille bij een vrouw. Wie meer dan twee glazen gedronken heeft gaat al aantoonbaar minder goed rijden: de bochten worden ruimer genomen, het reactievermogen neemt af en je ziet minder wat links en rechts van je gebeurt. Je denkt echter alles nog stevig onder controle te hebben!
Na vier á vijf glazen alcohol is de kans op een verkeersongeval twee keer zo groot als wanneer je nuchter bent. Na acht á negen glazen alcohol is die kans maar liefst zeventien keer zo groot. De resultaten zijn er dan ook naar: jaarlijks vinden ongeveer 250 mensen de dood door alcohol in het verkeer, en raken er meer dan tweeduizend ernstig gewond.
Bron: http://www.alcoholvoorlichting.nl/page.cfm
quote:Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef chocolatemoeze het volgende:
Stap idd naar de politie. Het is hoogst onverantwoordelijk, mensen beseffen nooit dat je de beschikking over een dodelijk wapen hebt, juist de auto. Hoe langer je geen stappen onderneemt, des te meer je het toelaat, des te meer ik je medeplichtig vind ALS er iets gebeurd.Zeggen dat er nog nooit iets is gebeurd is het negeren van het verhoogde risico van de toch al gevaarlijke deelname aan het verkeer.
quote:bij mij doet de link het niet, maar waarschijnlijk bedoel je dit filmpje?!
laat hem dit lezen=Edit: Waarschuwing: De beelden zijn nogal schokkend.
=Edit: een linkje met nare foto's vind ik wel voldoende ter illustratie.=
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:55]
quote:Dat is niet echt de bedoeling, nee. Dan zou ik eerder kappen met hem. Maar het voelt wel enorm machteloos. Mensen die zeggen dat ik ook deels verantwoordelijk ben ... tja. Dat is misschien wel zo? Maar ik heb dus alles geprobeerd behalve hem aangeven bij de politie en van hem weg gaan ..
Op woensdag 16 april 2003 19:51 schreef Cardinoz het volgende:[..]
Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
quote:De beelden zijn idd erg schokkend.
Op woensdag 16 april 2003 19:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik ken de FOK policy onderhand wel en die foto's zijn echt gewoon te grof, zulke foto's worden nooit toegelaten. Veel te schokkend.
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:56]
je voert je vriend lekker dronken tot het punt dat hij geheugen kwijt is
dan zet je hem naast je in zijn auto, rijdt rustig tegen een boom, zet hem achter het stuur, beetje ketchup erbij en zelf flink gewond doen
dan laat hij het een volgende keer misschien
plan 2
hij rijdt echt tegen een boom of wat dan ook, geen ketchup nodig en gegarandeerd effect.
plan 3
nieuwe vriend zoeken
quote:denk toch es na. Je laat je eigen vriend toch ook niet iemand doodrijden
Op woensdag 16 april 2003 19:51 schreef Cardinoz het volgende:[..]
Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
[edit]
Oke. Stel dat je vriendje doodleuk thuis komt met een dubbelloops shotgun en verstopt die in de kinderkamer. Als je een beetje verstand in je mietert hebt geef je hem aan of knijp je er tussen uit. Maar tolereren..?
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 16-04-2003 20:03]
quote:Jezus.....
quote:wat wilde je komen doen dan?
Op woensdag 16 april 2003 20:00 schreef dolle_hond het volgende:
zal ik eens bij m langsgaan
quote:gewoon biertje drinken
Op woensdag 16 april 2003 20:00 schreef Mano het volgende:
wat wilde je komen doen dan?
Sterkte met overtuigen.
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:02 schreef Graveworm het volgende:[..]
gewoon biertje drinken
thuis mag ie drinken zoveel als ie wil .. als ie maar niet meer in de auto stapt.
quote:***
My GOD!!
Nogal schokkend.. Wat zou je zeggen van een Freaking HEAVY Understatement ??
Mijn beste vriend, met wie ik altijd ga stappen, drinkt ook gewoon. Hij gaat altijd op de motor naar huis. Hij drinkt gewoon even hard mee. Zeg tussen de 10 en 20 biertjes op een avond ofzo.
Hij snapt niet waarom ik moeilijk doe en naar huis loop of taxi neem, ipv achterop komen.
Het zal een keer fout gaan. Maja... ik zal er toch voor hem zijn.
maar idd.. mensen die zoiets doen zijn wellicht alcoholist.
"Permanent rijbewijs inleveren. Vette boete. Vette werkstraf. Verbod tot schenking voor alcohol." DAT moesten ze er mee doen. Dikke tattoo op het hoofd zetten - ik mag geen alcohol meer.
Avé
quote:Mijn vriend is -schrik niet- 41, en dus nog steeds niet volwassen. Hij had al een drankprobleem voor wij een relatie kregen en ik heb nu ook een drankprobleem (mijn eigen schuld). Maar goed, ik probeer er niemand mee lastig te vallen. Ik stap persé niet in de auto als ik gedronken heb.
Op woensdag 16 april 2003 20:07 schreef Adfundum het volgende:
Zuipen zijn maatjes dan ook zoveel en stappen ze dan ook gewoon in de auto of is hij de enige die zo dom is? Overigens, je hebt het misschien nog niet helemaal in de gaten maar je vriend heeft dus een drankprobleem, oftewel hij is alcoholist. Hij vindt drank namelijk belangrijker dan een goede relatie met jou. ALs hij echt om je geeft zou hij stoppen of minderen. Er zijn veel jongeren die zich klemzuipen in het weekend maar die stoppen zodra ze een relatie krijgen, blijkbaar is het je vriend niet gelukt.
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 20:15]
(op afgesloten terrein, in zijn auto)
quote:Nou ja, hij is altijd wel een stijfkop. En hij wil nooit praten.
Op woensdag 16 april 2003 20:13 schreef Fatality het volgende:
Wat een wijf, een beetje eten boven op eten om de confrontatie te ontlopen..
dumpen die gast, volgens mij is het zo'n persoon die alleen met bier op stoer is..,..}:)
quote:13,5 jaar samen moet niet de reden zijn om maar bij elkaar te blijven meid...
Op woensdag 16 april 2003 20:18 schreef Mano het volgende:
En hij wil nooit praten.
We zijn 13,5 jaar samen (!!). En dit drankprobleem is niet eens ons enige probleem. Was me al langer aan het afvragen of ik met hem verder wil. Maar ja .. weggaan is ook niet echt de bedoeling ..
quote:dat liep door zijn alcoholisme verkeerd af neem ik aan?
Op woensdag 16 april 2003 20:22 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik heb 5 jaar relatie met alcoholist gehad...
quote:Yep.
Op woensdag 16 april 2003 20:31 schreef Mano het volgende:[..]
dat liep door zijn alcoholisme verkeerd af neem ik aan?
Ik was als 13-jarig ventje in ieder geval heel blij dat mijn moeder eindelijk mijn vader met drank en al de deur uit zette. (5 jaar te laat welliswaar)
quote:Dat is een heel moeilijke vraag waar ik al een tijd mee worstel.
Op woensdag 16 april 2003 20:39 schreef Adfundum het volgende:
maar ga eens goed bij jezelf na waarom jullie nog bij elkaar zijn.Ik was als 13-jarig ventje in ieder geval heel blij dat mijn moeder eindelijk mijn vader met drank en al de deur uit zette. (5 jaar te laat welliswaar)
Maar dat alcoholisme heb ik wel steeds onderschat. Ik zag het niet als een probleem (zowel bij hem als bij mij). Ja, dat rijden onder invloed zie ik dus wel als een probleem
quote:De beelden zijn hard. Laten we hopen dat ze doen waarom ze waarschijnlijk op het internet gezet zijn.. mensen ervan weerhouden ooit nog met drank op achter het stuur te gaan zitten.
Op woensdag 16 april 2003 20:07 schreef knokkels het volgende:[..]
My GOD!!
Nogal schokkend.. Wat zou je zeggen van een Freaking HEAVY Understatement ??
Ik geloof trouwens dat die foto's al eerder voorbij gekomen zijn, in andere topics. Maar 'k heb geen zin om te zoeken.
quote:Naar wat ik zo hoor valt jou absoluut niks aan te rekenen als er wat gebeurd. Ik bedoel je zit niet stil, je probeerd op allerlei manieren hem er van te overtuigen dat het niet goed is wat hij doet. ALLEEN HIJ is verantwoordelijk op het moment dat er wat gebeurd. Ik zou het heel erg vinden (ook al ken ik jou helemaal niet) als jij het je zou aantrekken als er wat gebeurde. Wat er nog overblijft te doen is naar de politie gaan, hem shockeren met beelden zoals die eerder in dit forum vertoond zijn, nooit bij hem in de auto stappen als hij drinkt en rijdt en als laatste om bij hem weg te gaan..
Op woensdag 16 april 2003 19:53 schreef Mano het volgende:[..]
Dat is niet echt de bedoeling, nee. Dan zou ik eerder kappen met hem. Maar het voelt wel enorm machteloos. Mensen die zeggen dat ik ook deels verantwoordelijk ben ... tja. Dat is misschien wel zo? Maar ik heb dus alles geprobeerd behalve hem aangeven bij de politie en van hem weg gaan ..
Ik denk wel dat als ie ooit iemand doodrijdt dat dan de maat voor mij echt vol is. Maar ja. Dan zou ik nu dus eigenlijk al moeten vertrekken?? Want het gaat een keer fout, daar kun je bijna donder op zeggen.
Het eerste zou ik niet doen, dat gaat mij toch te ver.. de twee tips erna zou ik 100% zeker doen en de laatste is heel erg moeilijk maar zoals ik er over denk zal het hem worst wezen wat jij ervan denkt. En zo hoort het niet te werken in een relatie. Natuurlijk moet je in een relatie niet gaan proberen iemand naar jou idee te vormen, maar ernstig slechte gewoontes moet je toch veranderen. Hier dus ook.. als hij niet wil veranderen terwijl jij er heel erg mee zit dan is er (mijn mening) wat mis in de relatie.. als hij echt van je houdt dan trekt hij zich dit aan en past hij zich aan.
Helaas is hij niet zoals mijzelf kennelijk.. ik ben een keer snachts achter het stuur gekropen nadat ik aardig wat gedronken had.. het was een klein stukje van 5 min. (vanaf een vriendin naar mijn huis) maar ik schrok wat voor effect de drank op mijn rijstijl had en heb het daarna nooit meer gedaan. (er is overigens niks gebeurd.. gelukkig)
tot zover mijn 2cents
zou toch je vriend duidelijk maken dat ie OF ermee kapt OF dat ik per ongeluk een keer tegen hem aanrijd dan moet hij dokken
want met drank op ben je ALTIJD de lul, ook al doe je niks fout.
ik heb gezegd
/edit
zie net dat de link al voorbij is gekomen
http://www.expressen.nu/html/bildarkiv/Saburido.htm
/edit
quote:Weet je, dit forum is mooi om eens lekker je hart te luchten, een schouderklopje te krijgen of misschien zelfs een zetje in de goede richting maar uiteindelijk zijn we allemaal goedbedoelende amateurs die niet echt inzicht hebben in een bepaalde situatie en zul je toch zelf een beslissing moeten nemen, liefst na goede gesprekken met elkaar en met mensen die je vertrouwt en die de situatie kennen.
Op woensdag 16 april 2003 20:46 schreef Mano het volgende:[..]
Dat is een heel moeilijke vraag waar ik al een tijd mee worstel.
Maar dat alcoholisme heb ik wel steeds onderschat. Ik zag het niet als een probleem (zowel bij hem als bij mij). Ja, dat rijden onder invloed zie ik dus wel als een probleem
quote:Ik ga deze reacties allemaal uitprinten en aan mijn vriend laten lezen. Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken! Ben heel blij dat er heel veel mensen zijn die er zo over denken. Ik voel me hier vaak zo alleen in staan ...
Op woensdag 16 april 2003 21:08 schreef Adfundum het volgende:[..]
Ik hoop echt dat jullieer samen uitkomen en wens jou en vooral je vriend veel sterkte en inzicht toe.
quote:veel sterkte en laat gewoon echt merken wat je ervan vind
Op woensdag 16 april 2003 21:16 schreef Mano het volgende:[..]
Ik ga deze reacties allemaal uitprinten en aan mijn vriend laten lezen. Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken! Ben heel blij dat er heel veel mensen zijn die er zo over denken. Ik voel me hier vaak zo alleen in staan ...
quote:Mensen die dronken gaan rijden verdienen totaal geen respect vind ik... Ze zeggen wel dat ze geen ongeluk maken, maar ooit moet de eerste keer zijn... En vaak nemen ze nog andere mensen mee in hun idiote gedrag (een oude dame met een hondje ofzo)....
Hallo,Mijn vriend gaat soms wel een paar keer per week voetballen of karten of na het werk een pilsje pakken en dan stapt ie daarna dronken in de auto en gaat gewoon naar huis rijden. Hij kan best wel wat hebben, maar hij drinkt zonder uitzondering altijd teveel. 5, 6 flesjes bier of meer. Achteraf kan ie dan zeggen 'maar ik maak toch geen ongelukken' maar volgens mij is dat altijd achteraf.
Ik kan van alles doen, ik kan op mijn kop gaan staan. Maar hij trekt zich er niks van aan en stapt gewoon met alcohol op de auto in ...Heeft iemand een idee hoe ik tot hem door kan dringen???
Je moet m gewoon confronteren... Zoek ergens een artikel waar zoiets is gebeurt en vraag gewoon: "Dit had ook jou zusje, moeder, oma, whatever kunnen zijn... Dan zou JIJ die bestuurder toch ook haten??"
Misschien datie dan bijdraait....
Waarom wachten totdat tie een onschuldige de dood inrijd? Dat soor gasten (sorry hoor ) zouden ze sowiezo het rijbewijs in moeten nemen.
Mijn nichtje is 14 jaar geleden door zo'n dronken (*&(& de dood ingereden omdat tie ook wel dacht dat hij nog wel zijn voeruig kon besturen.
Die vent heeft werkstraf gehad etc etc, echter mijn oom en tante hebben LEVENSLANG!
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.3vo.nl/nl/start.htm?f1=1&f2=2&f3=1&f4=4&method=Actie
Hier kun je zoeken waar de BOB bus en simulator staat.
quote:werkstraf?????
Op donderdag 17 april 2003 07:41 schreef Separeertje het volgende:
Ik zou gewoon als je um met zijn zatte kop ziet rijden de politie bellen!
Mensen schrikken pas als het ze
- geld kost
- rijbewijs wordt ingevorderdWaarom wachten totdat tie een onschuldige de dood inrijd? Dat soor gasten (sorry hoor ) zouden ze sowiezo het rijbewijs in moeten nemen.
Mijn nichtje is 14 jaar geleden door zo'n dronken (*&(& de dood ingereden omdat tie ook wel dacht dat hij nog wel zijn voeruig kon besturen.Die vent heeft werkstraf gehad etc etc, echter mijn oom en tante hebben LEVENSLANG!
quote:
Op donderdag 17 april 2003 08:02 schreef Metro2005 het volgende:
Dood door schuld en met voorbedachte rade
Maar als je weet dat zijn voetbalmaten ook regelmatig met alcohol achter het stuur stappen, zou je bijna een alcoholcontrole ter plekke verzoeken.
Iemand in dit topic noemde het kansloos, maar ik denk juist dat het een van de weinige manieren is om het duidelijk te maken.
Overigens vind ik dat je rijden met alcohol niet zwaar genoeg kunt straffen.
(De beide chauffeurs van de auto's mankeerden nagenoeg niets, welke straf er is uitgedeeld aan de beide chauffeurs weet ik niet).
Ik bedoel: de omgeving is vaak maatgevend. Als iedereen in je omgeving alleen maar roept dat het zielig en triest is dat jou dat overkomt, kom je nooit ergens met een campagne om alcohol uit t verkeer te halen.
OK, hij hoeft het niet met jou eens te zijn, maar hij kan op zijn minst het fatsoen proberen op te brengen om jouw kant van het verhaal te begrijpen. Kinderachtig gedoe om weg te lopen.
Je kan het nog een keer proberen door hem te zeggen hoe JIJ je voelt als hij drinkt en rijdt, zonder direct verwijten te maken. Mocht hij dan nog niet inzien hoeveel pijn het jou doet, dan lijkt me het beste om naar hem te luisteren:
Weggaan of de politie bellen...
quote:Hij kwam gisteravond thuis, niet al te laat, trouwens (maar toch weer met bier op). Ik heb hem alle reacties van hier gegeven, maar bovenop de uitdraai van die heftige website over dat mooie Venezolaanse meisje. Hij begreep al bij de eerste pagina waar het over ging en gooide de stapel op tafel ... Hij weigert gewoon het te lezen.
Op donderdag 17 april 2003 09:09 schreef DroekesTijger het volgende:Je kan het nog een keer proberen door hem te zeggen hoe JIJ je voelt
quote:Kansloos
Op donderdag 17 april 2003 00:43 schreef PLAE@ het volgende:
iig niet naar de politie gaan.dat is wel zo kansloos (>> helemaal voor je relatie)
quote:Als je dit moedwillig veroorzaakt, dat is pas kansloos!
Op donderdag 17 april 2003 07:41 schreef Separeertje het volgende:
Ik zou gewoon als je um met zijn zatte kop ziet rijden de politie bellen!
Mensen schrikken pas als het ze
- geld kost
- rijbewijs wordt ingevorderdWaarom wachten totdat tie een onschuldige de dood inrijd? Dat soor gasten (sorry hoor ) zouden ze sowiezo het rijbewijs in moeten nemen.
Mijn nichtje is 14 jaar geleden door zo'n dronken (*&(& de dood ingereden omdat tie ook wel dacht dat hij nog wel zijn voeruig kon besturen.Die vent heeft werkstraf gehad etc etc, echter mijn oom en tante hebben LEVENSLANG!
Je vriend was hiervan NIET onder de indruk? BAH!
quote:zo te lezen is jullie relatie toch al beroerd, sorry hoor, maar waarom blijf je bij elkaar.
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef Mano het volgende:[..]
Hij kwam gisteravond thuis, niet al te laat, trouwens (maar toch weer met bier op). Ik heb hem alle reacties van hier gegeven, maar bovenop de uitdraai van die heftige website over dat mooie Venezolaanse meisje. Hij begreep al bij de eerste pagina waar het over ging en gooide de stapel op tafel ... Hij weigert gewoon het te lezen.
Okee, ik ben ook niet zo subtiel dat ik het goede moment afwacht en het nog op een aardige manier probeer te zeggen. Ik ben hier al jaren zo boos over dat het elke keer weer op ruzie uitloopt.
Nu gaan we denk ik weer dagen zwijgen ..
quote:Bedankt voor de tip. Had er zelf nog niet aan gedacht. Ben alleen bang dat hij toch niet bereid is hier aan mee te werken ... hij is eigenlijk in totale ontkenning en wordt nog boos ook als ik hem er op aanspreek ..
Op donderdag 17 april 2003 08:01 schreef devlinmr het volgende:
Misschien heb je hier iets aan:http://www.3vo.nl/nl/start.htm?f1=1&f2=2&f3=1&f4=4&method=Actie
Hier kun je zoeken waar de BOB bus en simulator staat.
quote:Mano,
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef Mano het volgende:
Okee, ik ben ook niet zo subtiel dat ik het goede moment afwacht en het nog op een aardige manier probeer te zeggen. Ik ben hier al jaren zo boos over dat het elke keer weer op ruzie uitloopt.
Een goed moment om hem met eea te confronteren zal er nooit zijn. Subtiele aanpak heb je ws al vaak genoeg geprobeerd. Heeft het geholpen?
Meid, denk goed aan jezelf...
quote:Nee, hij heeft ze niet eens gezien, behalve de eerste twee waar ze er nog goed uit ziet. Toen legde hij de papieren al weg omdat ie door had waar het over ging.
Op donderdag 17 april 2003 10:07 schreef DroekesTijger het volgende:
Ik heb net de foto's gezien van het venezulaans meisje.Je vriend was hiervan NIET onder de indruk? BAH!
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:01 schreef EggsTC het volgende:
Als hij geen rekening met je houd... zeg dat je het uit gaat maken als het zo door gaat.. ik zou niet willen leven met iemand die lak aan mij heeft.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:11 schreef dolle_hond het volgende:[..]
zo te lezen is jullie relatie toch al beroerd, sorry hoor, maar waarom blijf je bij elkaar.
quote:hang het op in de gang/slaapkamer/keuken dan moet hij het zien voordat hij het weghaalt
Op donderdag 17 april 2003 10:13 schreef Mano het volgende:[..]
Nee, hij heeft ze niet eens gezien, behalve de eerste twee waar ze er nog goed uit ziet. Toen legde hij de papieren al weg omdat ie door had waar het over ging.
quote:Mij lijkt dat hij inderdaad niet echt open staat voor jouw mening. De BOB-Bus is misschien een optie, al denk ik dat hij daar ook niks voor voelt. Zijn gedrag is niet echt bevordelijk voor de situatie. Hij PROBEERT niet eens om jou te begrijpen.
Op donderdag 17 april 2003 10:13 schreef Mano het volgende:Nee, hij heeft ze niet eens gezien, behalve de eerste twee waar ze er nog goed uit ziet. Toen legde hij de papieren al weg omdat ie door had waar het over ging.
Dan toch nog. Tactisch proberen om te zeggen hoe JIJ je voelt. Begin op een rustige manier met bijvoorbeeld: "ik vind...", "ik voel me...". Dan benader je het van jouw kant, zonder meteen verwijten te maken. Probeer echt om rustig te praten. Als hij niet luistert, dan zit er iets mis.
jij : ik voel me klote schat
hij: waarom
jij : dat weet je wel
hij: begin je nou alweer?!?!?
jij : ja alweer ja
hij: hou toch op, zeikerd
jij : als je wil dat ik er mee ophoud houd het feit "wij" ook op, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk
hij : ???
jij : ik kan er niet mee leven dat je lak aan mij hebt en niet eens naar mij probeert te luisteren... zeg het maar... gaan we door of is het over?
2 choices left.
Cut the bullshit, het moet nu een keer over zijn, Mano...
Either the soft way,... or the hard
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:32 schreef EggsTC het volgende:
quote:Ja, dat dreigen met het uitmaken en weggaan, dat heb ik al zo vaak gedaan. Nog gemeend ook, hoor. Hij zei het gisteren zelf al 'Dan ga je toch weg'.
Ik ben al langer bezig met erover denken bij hem weg te gaan. Wie weet ga ik dat wel doen ook. Maar ... van de andere kant hou ik van hem en hij is altijd erg goed voor me geweest ... en 13,5 jaar is niet niks ..
Ik kan gewoon niet beslissen of een knoop doorhakken ..
quote:Nou, als ik een vriendin had, had ze me dat geen 2 keer hoeven zeggen... 13,5 jaar of 27 jaar... Pleite bij hem, hij voelt duidelijk NIKS voor je.
Op donderdag 17 april 2003 10:49 schreef Mano het volgende:[..]
Ja, dat dreigen met het uitmaken en weggaan, dat heb ik al zo vaak gedaan. Nog gemeend ook, hoor. Hij zei het gisteren zelf al 'Dan ga je toch weg'.
en 13,5 jaar is niet niks ..
quote:zoals al eerder is gezegd.. tijd speelt geen rol.
Op donderdag 17 april 2003 10:49 schreef Mano het volgende:[..]
Ja, dat dreigen met het uitmaken en weggaan, dat heb ik al zo vaak gedaan. Nog gemeend ook, hoor. Hij zei het gisteren zelf al 'Dan ga je toch weg'.
Ik ben al langer bezig met erover denken bij hem weg te gaan. Wie weet ga ik dat wel doen ook. Maar ... van de andere kant hou ik van hem en hij is altijd erg goed voor me geweest ... en 13,5 jaar is niet niks ..
je zit gevangen in een cirkel! doorbreek'm en voel je LOS VRIJ BLIJ!! etc
quote:yup... dat is denk ik nog het enige wat overblijft..
Rollenspel :jij : ik voel me klote schat
hij: waarom
jij : dat weet je wel
hij: begin je nou alweer?!?!?
jij : ja alweer ja
hij: hou toch op, zeikerd
jij : als je wil dat ik er mee ophoud houd het feit "wij" ook op, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk
hij : ???
jij : ik kan er niet mee leven dat je lak aan mij hebt en niet eens naar mij probeert te luisteren... zeg het maar... gaan we door of is het over?2 choices left.
Ik snap dat de eerste stap niet makkelijk is, ook moet je goed nadenken over consequenties (mocht het hem niet raken, maar dan weet je eigenlijk ook al genoeg).
quote:Top-reactie
Op donderdag 17 april 2003 10:58 schreef thumper het volgende:
Mano, ik heb je relaas gelezen, en alle reakties daarop.
-----verhaal
quote:Helemaal mee eens. Inzicht!
Mano, ik heb je relaas gelezen,
--verhaal
quote:wees er maar trots op mag hopen dat je jezelf helemaal te pletter rijd!
Op donderdag 17 april 2003 08:37 schreef snarfbreda het volgende:
heb m'n rijbewijs stoned gehaald,ook m'n examen dus mag niet nuchter rijden![]()
![]()
quote:Dat lost het probleem niet op, hij luisterd nog steeds niet naar haar. Bovendien zal hij boos worden erom en zullen ze dus wederom ruzie krijgen.
Op donderdag 17 april 2003 11:05 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Hoever is het naar de plek waar hij zuipt.
Want dan schaf je een fiets voor hem aan en pik jij de autosleutels in.
quote:Totdat je al je geloofwaardigheid kwijt bent... en dan de dreun uitdelen
Maar volgens mij moet je nooit dreigen met weggaan.
Of 1x en het dan ook doen.
Anders verlies je in geloofwaardigheid en denkt ie dat ie meer kan maken.
quote:Believe me, hij zal wat dat betreft ook nooit naar haar gaan luisteren.
Op donderdag 17 april 2003 11:09 schreef EggsTC het volgende:
Dat lost het probleem niet op, hij luisterd nog steeds niet naar haar. Bovendien zal hij boos worden erom en zullen ze dus wederom ruzie krijgen.
quote:De politie kan toch niet weigeren als ze het zo voor de voeten geworpen krijgen?!!
Op donderdag 17 april 2003 08:33 schreef rique het volgende:
Misschien wil de politie inderdaad wel eens langskomen op de club als de stoere mannen naar huis gaan, gewoon voordat ze de auto instappen even blazen. Dan een nachtje op het bureau, flinke boete en de week daarna weer controleren. Want ik denk dat je vriend niet de enige potentiele moordenaar van het voetbalteam is.
quote:Die zijn maar al te blij met alles wat bijdraagt aan hun te behalen quotum.
Op donderdag 17 april 2003 11:19 schreef Dymphy het volgende:[..]
De politie kan toch niet weigeren als ze het zo voor de voeten geworpen krijgen?!!
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:01 schreef EggsTC het volgende:Top-reactie
quote:Jongens, jongens...
Op donderdag 17 april 2003 11:04 schreef DroekesTijger het volgende:Helemaal mee eens. Inzicht!
Maar inderdaad, Mano zal allereerst zichzelf moeten afvragen of ze daadwerkelijk denkt een toekomst te hebben met iemand die zo onverantwoordelijk is (ik weet niet of jullie kinderen hebben, of willen, maar dit lijkt me geen goed rolemodel...)
Ikzelf denk dat hij té ver heen is om nog geholpen te kunnen worden voordat er brokken komen (en ik hoop dat zijn potentiële slachtoffer(s) er met lichte verwondingen vanaf mogen komen!!!)
Het mag niet van de Fok! policy, maar misschien een idee om zijn kenteken te posten, zodat we met een grote boog om hem heen kunnen rijden
quote:We hebben geen kinderen. En ik kan zijn kenteken hier echt niet neerzetten ..
Op donderdag 17 april 2003 11:23 schreef thumper het volgende:
Het mag niet van de Fok! policy, maar misschien een idee om zijn kenteken te posten, zodat we met een grote boog om hem heen kunnen rijden
quote:Leg de uitdraai iedere dag op een plek waar hij minstens één keer per dag moet komen, het liefst meerdere malen per dag. Hopelijk neemt hij na verloop van tijd de papieren in de hand en leest ze. Dit kun je doen als je toch wilt blijven proberen tot hem door te dringen. Zoals al meer mensen hebben geopperd, is het de vraag of je deze relatie in stand moet houden...
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef Mano het volgende:
Hij kwam gisteravond thuis, niet al te laat, trouwens (maar toch weer met bier op). Ik heb hem alle reacties van hier gegeven, maar bovenop de uitdraai van die heftige website over dat mooie Venezolaanse meisje. Hij begreep al bij de eerste pagina waar het over ging en gooide de stapel op tafel ... Hij weigert gewoon het te lezen.
Sterkte meid!!!
quote:Daarom was mijn advies dan ook om te breken.
Op donderdag 17 april 2003 11:16 schreef Moonah het volgende:[..]
Believe me, hij zal wat dat betreft ook nooit naar haar gaan luisteren.
Als hij met een biertje of wat gaat autorijden; heeft hij dan geen vrienden (met wie hij gedronken heeft) die hem proberen tegen te houden ofzo?
Als een van mijn vrienden met 5/6 bier (flesjes) gaat rijden dan probeer ik die gast echt wel over te halen. En als ie echt helemaal wappie 's z'n sleutels afpakken ofzo.
M.a.w.: doen die maten van je vriend niets?
quote:Nee, die drinken net zoveel en gaan dan ook rijden. Ik denk dat dit 'gewoon' heel veel gebeurt.
Op donderdag 17 april 2003 16:26 schreef MarkzMan_X het volgende:
M.a.w.: doen die maten van je vriend niets?
quote:Waarom zeg je het niet gewoon?
Hij wil zn verantwoordelijkheid niet pakken tegenover zichzelf, jou, mensen die om hem geven en niet onbelangrijk: medeweggebruikers. Ik vind dat al reden genoeg om zn autosleutels en papieren af te pakken en te dreigen die auto te verkopen en als hij niet wil luisteren het nog echt te doen ook! Of anders dit te laten doen door de politie.
Ik ga altijd de weg op in de veronderstelling dat ik mafkezen zoals hem kan tegenkomen... een ongeluk hoeft jammergenoeg niet je eigen schuld te zijn.... en sinds ik 13 ben geweest ben ik ook van het principe "dat gebeurd mij niet" afgestapt.
quote:Helemaal mee eens.
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef chocolatemoeze het volgende:
Stap idd naar de politie. Het is hoogst onverantwoordelijk, mensen beseffen nooit dat je de beschikking over een dodelijk wapen hebt, juist de auto. Hoe langer je geen stappen onderneemt, des te meer je het toelaat, des te meer ik je medeplichtig vind ALS er iets gebeurd.Zeggen dat er nog nooit iets is gebeurd is het negeren van het verhoogde risico van de toch al gevaarlijke deelname aan het verkeer.
quote:Dit is inderdaad het beste advies,hak die knoop door meid...
in zo'n toestand kun je hoog of laag springen, maar tot hem doordringen zul je nooit.
Je kunt inderdaad zoals al eerder gezegd is de politie vragen om een controle te houden als hij onderweg is (wel kenteken doorgeven). Maar, en dat is niet de beste methode omdat hij er waarschijnlijk niks van leert, ik zou als ik jou was bij hem weggaan! Voor jou is dat beter, jij krijgt rust. Hij zal waarschijnlijk doorgaan met zijn drinkpatroon, en uiteindelijk iemand (en/of hemzelf) de vernieling in rijden.
Ik denk dat het beste is dat hij een torenhoge boete krijgt, of een celstraf indien mogelijk...
Vertel 'm dat maar. Van mijn part geef je die vuile hond aan bij de politie. Ik heb er geen woorden voor, dat mensen zo godvergeefs dom kunnen zijn dat ze rijden onder invloed. Het liefst zie ik dat soort mensen hun eigen moeder dood rijdne. Het klinkt misschien grof, maar als jij mensen kent die doodgereden zijn door zo'n vuile k*nkerlijer, dan denk je er wel anders over. Ik kan er echt niet bij uit dat iemand het in zijn gore kop kan halen om bezopen te rijden.
"ja, liever dat ik het nuchter doe dan jij bezopen". al is dat wel wat erg drastisch
quote:alsof een ingenomen rijbewijs een bezwaar zou zijn om te gaan rijden, helaas.
Op vrijdag 18 april 2003 00:05 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Dat soort lui zou hun rijbewijs gewoon blijvend afgenomen moeten worden, want vaak zijn zulke types nog hardleers ook
Het heeft er niets mee te maken of je nu wel of niet goed kan rijden onder invloed. Het heeft er mee te maken dat je toelaat dat de kans op onnodige ongelukken wordt verhoogt.
Sommige eeuwenoude spreekwoorden houden niet voor niets stand, zoals: "Wie met vuur speelt, zal zijn handen branden."
De man die dronken achter het stuur zit en mijn kind aanrijdt, die zal het bezuren, die is van mij.
Een man die die kans keer op keer wenst te lopen, die wil ik niet in mijn leven meer.
Als zijn relatie wat waard is dan zoekt-ie hulp, want de man hier in kwestie is dus duidelijk een alcoholist en een gevaar voor anderen en zichzelf.
Tegen de tijd dat het misgaat krijg je er spijt van dat je geen drastischere maatregelen hebt getroffen.
Succes ermee...
quote:Klopt. Jullie hebben allemaal gelijk. Ik ben me aan het beraden over wat ik zal doen. Ik heb al bij 3vo nagevraagd en misschien ga ik ook wel iets bij de politie regelen, ik weet nog niet precies.
Op vrijdag 18 april 2003 16:14 schreef superbossy het volgende:
Tegen de tijd dat het misgaat krijg je er spijt van dat je geen drastischere maatregelen hebt getroffen.
quote:Het is niet een kwestie of je van hem af gaat, maar wanneer je van hem af gaat. Waar rook is is vuur
Op vrijdag 18 april 2003 17:50 schreef Mano het volgende:
Of ik van hem af ga dat weet ik nog niet. Daar zit ik al zo lang mee, ben bang dat ik daar nog lang over zal gaan twijfelen.
quote:Ga nu niet zijn verantwoordelijkheid dragen. Hem er op wijzen, er consequenties er aan verbinden etc.. is namelijk wat anders dan zijn complete verantwoordelijkheid dragen. Het enige waar jij verantwoordelijk voor bent is of jij zo'n grappemaker goedkeurt of afkeurt. Net zoals de hele maatschappij en het wetsysteem er bepaalde "normen" (en ja, gooi de "waarden" er ook maar bij dan...) op na houdt.
Als ik van hem af zou gaan zou dat trouwens de kans op ongelukken vergroten want dan gaat ie zeker meer drinken en ook zeker meer buitenshuis drinken ..
quote:Dit zinnetje heb ik even voorgelezen voor hem ... hij vond het niet leuk en ik denk dat het indruk maakte (en hij werd boos).
Op vrijdag 18 april 2003 18:26 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Wie dronken rijd en iemand daardoor blijvend letsel bezorgd, brand voor eeuwig in de hel.
quote:Ik zeg het maar gewoon eerlijk:
Op vrijdag 18 april 2003 17:50 schreef Mano het volgende:
Ik ga in ieder geval meer aanbieden hem te halen (als dat mogelijk is en als ik nog niet lig te slapen). Okee, daar verander ik zijn mentaliteit niet mee (wat eigenlijk wél de bedoeling is).
-Je neemt de verantwoordelijkheid over (door hem bv te gaan halen uit de kroeg, daarmee maak je zijn probleem jouw probleem).
-Je wil hem eigenlijk helpen/dwingen te veranderen, hoewel je hebt gemerkt dat dat dus niet lukt.
Ik hoop dat je niet al te lang wacht met echt voor je zelf kiezen. Dat is moeilijk, ik weet het. Kost ook tijd. Maar ik confronteer je maar ff goedbedoeld met wat ik herken .
quote:Geef hem op voor blik op de weg ofzo..
Hmm ik zal niet teveel op dit topic reageren omdat mensen die rijden onder invloed mij enorm pissig maken. Opzettelijk het leven van anderen in gevaar brengen op de weg..
Persoonlijk zou ik em voor de keuze laten:
1) Geen drank achter het stuur.
2) Andere partner zoeken.
Rijden met 1 pilsje op kan nog NET, maar in principe moet je gewoon helemaal GEEN alcohol drinken als je nog moet rijden.
Verder zou ik dus nooit meer met hem in de auto stappen als ie heeft gedronken. Dan maar 25 euro lappen voor een taxi of 70 euro voor een hotel, het is het gewoon NIET waard.
Tja 13.5 is een lange tijd..... maar bij hem in de auto stappen zou ik dus echt NOOIT meer.
Ik denk gezien de andere problemen die je al hebt laten valen is het wellicht beter er een punt achter te zetten. Alcoholisme is een erg gevaarlijke ziekte.....
Stap in ieder geval nooooooooooooooit bij hem in de auto als ie gedronken heeft!!!!!!! wat een klootzak!
De grens van 0.5 promille is laag. Sommige mensen kunnen met veel meer drank op ook autorijden.
Zelf rij ik ook met drank op. Meer dan 7 drankjes neem ik nooit. s'Nachts is het toch rustig op de weg en ik rij dan extra rustig en voorzichtig.
quote:In Drenthe zijn bijna alle ongelukken éénzijdig. (doorgaans parkeert men de auto om een boom heen). Bij een éénzijdig ongeluk raak je net zo erg gewond als wanneer je iemand raakt. 's nachts kan hetwel extra rustig zijn, maar je hoeft maar één persoon te raken om de rest van je leven met een schuldgevoel rond te lopen.
Op donderdag 24 april 2003 19:29 schreef creepy_stalker het volgende:
Hij doet dit al jaren. Nog nooit problemen gehad.
Ieder weldenkend mens kan daaruit concluderen dat het bij hem dus geen probleem is.De grens van 0.5 promille is laag. Sommige mensen kunnen met veel meer drank op ook autorijden.
Zelf rij ik ook met drank op. Meer dan 7 drankjes neem ik nooit. s'Nachts is het toch rustig op de weg en ik rij dan extra rustig en voorzichtig.
Als jij een slok op hebt, ga je stomme fouten maken... ook op hogere snelheid rijden.
Je kan zelf niet beoordelen of je nog in staat bent te rijden met drank op. Daarom hebben we regels als de snelheidslimiet, en het limiet op het alcoholprommilage in je bloed. Omdat bij zeker 80% van de ongelukken de mensen dingen uitkramen als "ik dacht dat het wel kon".
Persoonlijk zie ik het liefst dat alcohol in het verkeer volledig verbannen wordt.
quote:Ik kan het helemaal eens zijn met Robin. Dat deze personen(ik praat even over alle mensen die dronken cq met drank op achter het stuur stappen) zichzelf te pletter rijden tegen een boom kan ik helemaal niet mee zitten. Het erge ervan is vaak dat ze totaal onschuldige weggebruikers vaak meenemen in het ongeval en dat deze er vaak nog erger aan toe zijn als de veroorzaker zelf.. Dus je zult het ze inderdaad the hard way moeten laten merken dat ze verkeerd bezig zijn.
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik zou met een honkbalknuppel zijn gezicht eens flink bewerken...Dan is die in ieder geval nog beter af dan wanneer hij onder invloed iemand doodrijdt.
-EDIT-
Over het gedrag van creepy stalker hetzelfde
Vrienden van mij hoeven dit ook niet te flikken want dan zijn ze ook van mij. Laatst stonden we met een paar vrienden buiten het cafe even te praten komt er een gozer stomdronken aanlopen en die zou zo in zijn auto stappen en wegrijden. Die hebben wij dus mooi even tegengehouden. Vervolgens werd hij erg kwaad en begon dingen te roepen van "Dit gaat wel goed" en "Ik doe het wel vaker". Gelukkig kwam op dat moment de politie voorbij rijden en die hebben hem meegenomen toen hij weer in zijn auto wou stappen.
[Dit bericht is gewijzigd door Me784 op 24-04-2003 23:16]
owja topicstarter.. veel suc6 met je vriend en ik hoop dat je het hem de soft-way kunt duidelijk maken..
quote:Tnx!
Op vrijdag 25 april 2003 10:53 schreef thadude het volgende:
owja topicstarter.. veel suc6 met je vriend en ik hoop dat je het hem de soft-way kunt duidelijk maken..
Succes,
Wel een tip: trouw (en samenwoon) in ieder geval op huwelijkse voorwaarden.
Reden: Als hij een keer brokken maakt en de verzekering gaat het verhalen (bij dronken rijden keert de verzekering weliswaar uit aan derden maar mag het verhalen op de zatte polishouder) dan ben je alleen maar zijn helft kwijt van het huis, auto e.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |