(of moet ik deze in Babes & Hunks plaatsen?)
quote:Ik heb nog heel wat snorkel-poppetjes gehad!!!!
Op 17 januari 2001 15:23 schreef Zanderrr het volgende:
Okee, hier weer verderIk geloof dat de oudjes ons niet zo goed kunnen bijhouden...
Dus de meerderheid vind de rode choc lekkerder?
quote:Nogmaals dan maar:
Op 17 januari 2001 15:29 schreef Smike het volgende:
Hoe heette dat drankje ook alweer die je in aardbei/banaan/chocola smaak kon kopen. Op die aardbei stond een haas dacht ik???
Was dit dus ook Choq of word ik genegeerd???
quote:Nee, dat is Yogho Yogho geloof ik. Met het bekende liedje waarvan ik de tekst alweer ben vergeten.
Op 17 januari 2001 15:37 schreef Smike het volgende:
Nogmaals dan maar:Was dit dus ook Choq of word ik genegeerd???
quote:Was het Tjok????
Op 17 januari 2001 15:37 schreef Smike het volgende:
Nogmaals dan maar:Was dit dus ook Choq of word ik genegeerd???
quote:Okki(e)
Op 17 januari 2001 15:38 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik herinner me nog dat m'n zusje de paarse octopus had van de Snorkels. De armen waren buigbaar, dus we hingen het overal op waar het tevoorschijn kon vallen, recht in het gezicht van de argelozen. Lachen
Ik kan ook niet op de naam van dat drankje komen, Smike. Ken 't nog wel...
quote:Nee, het was eerder dan dat, volgens mij heette het Tjok (zie boven).
Op 17 januari 2001 15:38 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nee, dat is Yogho Yogho geloof ik. Met het bekende liedje waarvan ik de tekst alweer ben vergeten.
quote:tjok was echt vies, volgens mij was dat synthetisch ofzo. gelukkig kreeg ik dat nooit mee naar school.
Op 17 januari 2001 15:39 schreef Smike het volgende:
Was het Tjok????
Kent iemand dat???
Dat heb ik mijn hele jeugd namelijk moeten drinken...
quote:Dan was dat het dus....
Op 17 januari 2001 15:41 schreef Soep v/d Dag het volgende:
tjok was echt vies, volgens mij was dat synthetisch ofzo. gelukkig kreeg ik dat nooit mee naar school.
quote:Wij kregen op schoolreisjes altijd Jaffa
Op 17 januari 2001 15:39 schreef Smike het volgende:
Was het Tjok????
Kent iemand dat???
Dat heb ik mijn hele jeugd namelijk moeten drinken...
Hadden jullie ook van die sleutelhangers, een klein rubber handje, waarvan je de vingers in alle standen kon vouwen? Vooral de middelvinger was popi
quote:tuurlijk, die heb ik nog steeds. wel paars, maar toch.
Op 17 januari 2001 15:46 schreef beelzebub het volgende:
Hadden jullie ook van die sleutelhangers, een klein rubber handje, waarvan je de vingers in alle standen kon vouwen? Vooral de middelvinger was popi
quote:hehe en na 2 dagen waren die ijzeren draadjes in het handje al kapot en kon je er niets meer mee
quote:same here
Op 17 januari 2001 15:51 schreef Zanderrr het volgende:
Ja! Indy roelt! Ik ben enorm geschrokken toen ik het einde van Raiders voor het eerst zag, toen ze de Ark openmaakten...
quote:met cool erop? joh in de letters cool zelf
Op 17 januari 2001 15:51 schreef Smike het volgende:
Niet te vergeten die fluorescerende gummen die je op de kermis kon winnen met "cool" ofzo erop!!!
quote:Djoez komt me ook erg bekend voor, is dat niet taxi geworden??? Of is het echt verdwenen???
En dan had je nog dat drankje, Djoez, wat compleet van de aardbodem is verdwenen lijkt het.
quote:ja, en die gumden helemaal niet, die vlekten alleen maar
Op 17 januari 2001 15:51 schreef Smike het volgende:
Niet te vergeten die fluorescerende gummen die je op de kermis kon winnen met "cool" ofzo erop!!!
quote:En deze film zal ik ook niet snel vergeten
Op 17 januari 2001 15:51 schreef Zanderrr het volgende:
Ja! Indy roelt! Ik ben enorm geschrokken toen ik het einde van Raiders voor het eerst zag, toen ze de Ark openmaakten...
quote:Dat bedoelde ik!!! Ik heb er nog steeds vier thuis. Nog nooit mee gegumd natuurlijk..
Op 17 januari 2001 15:53 schreef Herald het volgende:
met cool erop? joh in de letters cool zelf
gumde voor geen meter natuurlijk maar wel cool
ik zou graag doorgaan, maar ik moet toch echt gaan leren... mzl
quote:DAT WAS HET!!!!!
Op 17 januari 2001 15:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ja, nou weet ik het ook weer, het heette Tjolk en die andere heette Jooz...
Tjolk...
Toch vond ik die poppetje die erbij hoorden wel erg tof, maar het was niet te drinken!!!
quote:houden zo want voor je het weet heb je ineens acht gummen, 4 co's en 4 ol's
Op 17 januari 2001 15:55 schreef Smike het volgende:
Dat bedoelde ik!!! Ik heb er nog steeds vier thuis. Nog nooit mee gegumd natuurlijk..
[edit] rekenfout [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 17-01-2001 15:57]
quote:Ja een ramp was dat, vooral als je dan ook nog een load-error kreeg en weer opnieuw kom. Het einde van het C-64 was dan ook daar toen ik een keer uit pure frustratie(zo jong en dan al frusti) dat ding tegen de muur aan wierp.
Op 17 januari 2001 15:54 schreef Zanderrr het volgende:
Ik had geen MSX, maar een Commodore 64. Was ook wel een goede. Alleen jammer dat het laden van de spelletjes zo enorm lang duurde, want dat werkte natuurlijk nog met teepjes. Een diskdrive kostte toen 1500 piek ofzo...
quote:Nee, 4 verschillende woorden zijn het. Ik kan me echter alleen "cool" nog herinneren!!!
Op 17 januari 2001 15:56 schreef Herald het volgende:
houden zo want voor je het weet heb je ineens acht gummen, 4 co's en 4 ol's
quote:Dit is niet echt een mooie, maar kan niets beters vinden, zo snel...
Op 17 januari 2001 15:29 schreef Logos het volgende:
Wie heeft een mooi plaatje van die freggle met die twee staartjes??
(edit: Deze is iets beter... )
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 17-01-2001 16:03]
quote:Ik had daar ook eens op gespeeld, nooit zelf gehad. Ik heb toen ooit een hele dag een suf spelletje met mieren zitten spelen!!!
Op 17 januari 2001 15:57 schreef Party-pooper het volgende:
Ja een ramp was dat, vooral als je dan ook nog een load-error kreeg en weer opnieuw kom. Het einde van het C-64 was dan ook daar toen ik een keer uit pure frustratie(zo jong en dan al frusti) dat ding tegen de muur aan wierp.
Nee geef mij m'n 8-bit NES maar..
Van me 7e tot me 14e of zo altijd zo'n dingen bovenaan me verlanglijstje gezet maar nooit gekregen
quote:dit verklaart een hoop...
Op 17 januari 2001 16:05 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, ik wilde altijd speelgoedgeweren en -pistolen voor m'n verjaardag, maar die mocht ik nooit omdat ze niet 'opvoedkundig verantwoord' waren volgens mijn peace and love hippie-ouders.
quote:ja had ik ook bij mijn oude spectrum 48k , ik heb volgensmij zo'n 5 data recorders kapot gesmeten om dat meerdere keren achter elkaar met verschillende cassette bandjes de zelfde fout melding optrad{na 10 minuten laden een syntax error
Op 17 januari 2001 15:57 schreef Party-pooper het volgende:
Ja een ramp was dat, vooral als je dan ook nog een load-error kreeg en weer opnieuw kom. Het einde van het C-64 was dan ook daar toen ik een keer uit pure frustratie(zo jong en dan al frusti) dat ding tegen de muur aan wierp.
quote:Nou, ik ken je vertellen dat de kettingen er als eerste aan gingen. En je kon meestal alleen maar remmen door op de terugtraprem te trappen (kreeg je de vetste remsporen), dus het was: dag ketting, hallo muur.. *KWAK!*
Op 17 januari 2001 16:01 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb nog wel een BMX crossfiets trauma.....Van me 7e tot me 14e of zo altijd zo'n dingen bovenaan me verlanglijstje gezet maar nooit gekregen
[edit: erg leuk, die typos]
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 17-01-2001 16:14]
quote:Ik mocht er ook nooit eentje...
Ik heb nog wel een BMX crossfiets trauma.....Van me 7e tot me 14e of zo altijd zo'n dingen bovenaan me verlanglijstje gezet maar nooit gekregen
quote:ik ook niet, maar m'n zus had er wel een
Op 17 januari 2001 16:12 schreef Smike het volgende:
Ik mocht er ook nooit eentje...
quote:Had ik er 1, een heuse Loeki, mocht ik alleen op de stoep ermee
Maar ik ging er wel stiekum mee appels plukken op bij rotonde bij het Amstelstation. Jaja die bomen aan de weg, kun je toch geen pikken noemen?
Ik zag dat "V" de revue was gepasseert. Voor belangstellenden: ik heb de serie op video. Ging helemaal uit mijn dak toen ik ze zag liggen bij de videotheek en moest ze direct hebben. Is nu ongeveer 5-6 jaar geleden. In 1 nacht alles gekeken (5 delen). Toen ik 11 of zo was mocht ik het niet zien van mijn ouders, maar stiekem toch flarden gezien en hel laatste deel helemaal. Heb me in de tussenliggende periode met de boeken moeten vermaken, maar nu had ik dan eindelijk de kans het helemaal te zien.
De special effects zijn natuurlijk niet echt modern meer, maar ik heb vreselijk genoten en heb de banden direct maar gecopieerd
quote:Strenge ouders, ik heb het gewoon gezien en zal net zo oud zijn geweest.
Op 17 januari 2001 16:14 schreef Isabeau het volgende:Ik zag dat "V" de revue was gepasseert. Voor belangstellenden: ik heb de serie op video. Ging helemaal uit mijn dak toen ik ze zag liggen bij de videotheek en moest ze direct hebben. Is nu ongeveer 5-6 jaar geleden. In 1 nacht alles gekeken (5 delen). Toen ik 11 of zo was mocht ik het niet zien van mijn ouders, maar stiekem toch flarden gezien en hel laatste deel helemaal.
Ja met die vlechten waar je niets mee kon en dat kapje op haar hoofd, beetje patchwork achtige stof, die wilde ik atijd maar kreeg ik niet. Ik had wel Holly Hobby zakdoekjes...en Holly Hobby shampoo.
En die Tjolk waar anderen het al over hadden kreeg ik altijd bij mijn oma. Je had aardbei banaan en chocolade. Ik vond het altijd best lekker
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 17-01-2001 16:19]
quote:Leuke zus heb je dan!!!
Op 17 januari 2001 16:14 schreef Fannetje het volgende:
ik ook niet, maar m'n zus had er wel eenMaar daar mocht ik dan nooit op
quote:mja, toch lief dat je mij quotte
Op 17 januari 2001 16:16 schreef Kimmie het volgende:
Rooz had het over een Holly Hobby pop!
quote:Hmmm ik was dus nog jonger, toch weet ik zeker dat ik er wat van gezien heb en dat ik het erg leuk vond. Alhoewel ik me er dus nog erg weinig van kan herinneren. Anyway, ik zal het nog wel een keer gaan inhalen!!
Op 17 januari 2001 16:15 schreef Party-pooper het volgende:
Strenge ouders, ik heb het gewoon gezien en zal net zo oud zijn geweest.
quote:OK help ons uit de brand, wat aten die lui nou? Ik dacht witte muizen, iemand anders hield het op vogels, weer iemand anders op cavia's en weer iemand anders op van alles wat....
Op 17 januari 2001 16:14 schreef Isabeau het volgende:Ik zag dat "V" de revue was gepasseert. Voor belangstellenden: ik heb de serie op video.
quote:Weet jij nog hoe het zat met dat konijn/haas op die verpakking??? Mijn geheugen laat me in het Tjolk-geval erg in de steek.... toch te veel bier gedronken inmiddels..
Op 17 januari 2001 16:16 schreef Kimmie het volgende:
En die Tjolk waar anderen het al over hadden kreeg ik altijd bij mijn oma. Je had aardbei banaan en chocolade. Ik vond het altijd best lekker
quote:Ja nou, echt geweldig, die zus van mij
Op 17 januari 2001 16:20 schreef Smike het volgende:
Leuke zus heb je dan!!!
quote:kunnen we onze ouders hiervoor nog aanklagen of is dit inmiddels een verjaarde zaak?
quote:Heb je haar nooit van die BMX afgeschopt of stiekum die bike gegapt om er mee te crossen?
Op 17 januari 2001 16:25 schreef Fannetje het volgende:
Ja nou, echt geweldig, die zus van mij
quote:Ik heb het ze vergeven... daarnaast hadden genoeg vriendjes van me wel zo'n BMX'je.
Op 17 januari 2001 16:26 schreef DIGGER het volgende:
kunnen we onze ouders hiervoor nog aanklagen of is dit inmiddels een verjaarde zaak?
quote:Ik ook niet
quote:Vrouwen en auto's kenden we al, maar
Op 17 januari 2001 16:30 schreef MissX het volgende:
Ik ook nietMaar me broertje wel, je wil niet weten hoe boos ik toen was
Ging ik stiekem op zijne, alleen een keer ging ik kijken hoe ver ik kon fietsen met me ogen dicht en toen was het dag bmx hallo lantaarnpaal
quote:Zo uit mijn hoofd herinner ik me nog dat Diana van een gele kanarie het kopje afbijt, dat een andere verder onbekende alien een witte muis doorslikt (staartje wiebelt nog wat na uit zijn mond) en dat er ook cavia's in kooitjes werden gehouden en vast niet voor de gezelligheid. Favoriete voedsel was natuurlijk mens. Heb ondertussen de banden opgezocht en ik heb ze nog! Krijg weer helemaal zin in een V-weekend hahaha. Belangstellenden voor dit weekend?
Op 17 januari 2001 16:25 schreef DIGGER het volgende:
OK help ons uit de brand, wat aten die lui nou? Ik dacht witte muizen, iemand anders hield het op vogels, weer iemand anders op cavia's en weer iemand anders op van alles wat....
Hey, ik bedenk me ineens dat ik nog "My Little Pony's" heb gehad Van die pastel-plastic beesten met veel haar om te kammen.
En ik slaap nu nog in mijn "Carebear" (troetelbeertjes) nachthemd
quote:Ik kon heel goed bmx ja
Op 17 januari 2001 16:32 schreef beelzebub het volgende:
Vrouwen en auto's kenden we al, maar
Vrouwen en fietsen......
quote:Hallo huisarrest!!
Op 17 januari 2001 16:30 schreef MissX het volgende:
Ik ook nietMaar me broertje wel, je wil niet weten hoe boos ik toen was
Ging ik stiekem op zijne, alleen een keer ging ik kijken hoe ver ik kon fietsen met me ogen dicht en toen was het dag bmx hallo lantaarnpaal
quote:Uhm das uit me geheugen verdwenen
Op 17 januari 2001 16:37 schreef Smike het volgende:
Hallo huisarrest!!
quote:Yep, zo ben ik mijn Tjolk-verleden vergeten!!!
Op 17 januari 2001 16:40 schreef MissX het volgende:
Uhm das uit me geheugen verdwenen
Heerlijk, dat selectief onthouden!!!
quote:Ja lijkt me wel lachen
Op 17 januari 2001 16:35 schreef Isabeau het volgende:
Heb ondertussen de banden opgezocht en ik heb ze nog! Krijg weer helemaal zin in een V-weekend hahaha. Belangstellenden voor dit weekend?
quote:Zoals ik al eerder had gezegd lijkt het mij ook erg leuk die serie nog eens te zien...
Heb ondertussen de banden opgezocht en ik heb ze nog! Krijg weer helemaal zin in een V-weekend hahaha. Belangstellenden voor dit weekend?
Het schijnt ooit al op tv herhaald te zijn geweest, maar ook dat heb ik gemist
quote:Ga je ook muizehapjes maken??
Krijg weer helemaal zin in een V-weekend hahaha. Belangstellenden voor dit weekend?
Gone but not forgotten, 1988 roeleerde zwaar..
[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 17-01-2001 16:53]
quote:Zo waar als een klontje!!
Op 17 januari 2001 16:52 schreef Party-pooper het volgende:
En deze man hoort echt in een jaren tachtig topic thuisGone but not forgotten, 1988 roeleerde zwaar..
quote:Weet nog als de dag van gister dat ik op de radio hoorde dat ie verhuisde van AJAX naar AC Milan. Was heel klein maar vond het echt super erg. Blijft eeuwig zonde dat ie zo vroeg moest stoppen.
En deze man hoort echt in een jaren tachtig topic thuis
Gone but not forgotten, 1988 roeleerde zwaar..
quote:Muizehapjes? Ik heb vrijdag snijzaal practicum
Op 17 januari 2001 16:50 schreef Party-pooper het volgende:
Ga je ook muizehapjes maken??
quote:Hmmmmmmmmm
Op 17 januari 2001 16:56 schreef Isabeau het volgende:
Muizehapjes? Ik heb vrijdag snijzaal practicumOok goed? Beetje mens?
quote:Jaaahaaa...samen met mijn buurmeisje alle plaatjes gespaard van dat EK! Moet dat album nog ergens hebben liggen. Ging ons niet om het voetbal hoor (sorry, Digger
En deze man hoort echt in een jaren tachtig topic thuisGone but not forgotten, 1988 roeleerde zwaar..
quote:Hehe, dat album heb ik ook nog, en volgens mij helemaal volgeplakt!!!!
Op 17 januari 2001 16:58 schreef Isabeau het volgende:
Jaaahaaa...samen met mijn buurmeisje alle plaatjes gespaard van dat EK! Moet dat album nog ergens hebben liggen. Ging ons niet om het voetbal hoor (sorry, Digger), ging ons om de mannen. Bij de Denen zat zo'n knapperik, die ging later nog in Nederland voetballen.
quote:Voor mannenkeuringen was ik in de jaren '80 toch nog wel een beetje te jong
Jaaahaaa...samen met mijn buurmeisje alle plaatjes gespaard van dat EK! Moet dat album nog ergens hebben liggen. Ging ons niet om het voetbal hoor (sorry, Digger), ging ons om de mannen. Bij de Denen zat zo'n knapperik, die ging later nog in Nederland voetballen.
quote:Tja Marco'tje was toch echt mijn nummer 1 (als ajacied). Dat vond ik toch heel wat erger als Gullit....
Op 17 januari 2001 16:59 schreef Fannetje het volgende:
Marco van Basten...en Ruud Gullit natuurlijk ook!
quote:Het ging mij overigens dus wel om het voetbal, moge dat duidelijk zijn...
Op 17 januari 2001 17:00 schreef Smike het volgende:
Hehe, dat album heb ik ook nog, en volgens mij helemaal volgeplakt!!!!
quote:mij ook
Op 17 januari 2001 17:04 schreef Smike het volgende:
Het ging mij overigens dus wel om het voetbal, moge dat duidelijk zijn...
quote:*denk*
Bij de Denen zat zo'n knapperik, die ging later nog in Nederland voetballen.
Jan Heintze?
Frank Arnesen?
Preben Elkjar Larssen?
Voor Flemming Pauwlsen (of hoe je z'n achternaam ook al weer schreef) was 1988 nog te vroeg meen ik....
Denemarken was btw niet succesvol op het EK in Duitsland:
Denmark 2-3 Spain
West Germany 2-0 Denmark
Italy 2-0 Denmark
quote:Ik verwachtte niet anders
Op 17 januari 2001 17:04 schreef Smike het volgende:
Het ging mij overigens dus wel om het voetbal, moge dat duidelijk zijn...
quote:Er gaan helemaal geen belletjes rinkelen
Op 17 januari 2001 17:15 schreef DIGGER het volgende:
*denk*Jan Heintze?
Frank Arnesen?
Preben Elkjar Larssen?Voor Flemming Pauwlsen (of hoe je z'n achternaam ook al weer schreef) was 1988 nog te vroeg meen ik....
ps. stiekem wel alle voetbalwedstrijden gezien...
quote:dat heette de pechvogel
Op 17 januari 2001 18:24 schreef Hossie het volgende:
om nog terug te komen op de tv shows, kent iemand "Showmasters" nog? Met Sandra Reemer.
"Showmasters, masters of show, op tv en radio...."
Hier konden mensen een keer quizmaster spelen. En dan zogenaamd bij een belspelletje moest de "quizmaster" de "kandidaat" te woord staan. Dat was met zo'n flipperkast. En de belkandidaat roepen: "FLIP, FLIP, FLIP!!"
En dan was er nog de plaaggeest of zo. Dan kregen ze in plaats van een kandidaat een kind van 3 aan de lijn enzo.... Lache
quote:Prijs je Rijk was van Fred Oster
Op 17 januari 2001 18:33 schreef MissX het volgende:
Weet je wat ik als klein kind ook helemaal fantastische vond. Prijs je Rijk met Hanz Kazan. Echt geweldig ging ik altijd de prijzen raden. Toen ik het later zag vond ik het maar stom.
quote:Rolf X Wouters komt uit die slechte show?
Op 17 januari 2001 18:34 schreef Herald het volgende:Zijn naderhand veel quasibekenden vanaf gekomen, maar de bekendste is natulijk Rolf X Wouters (eerste aflevering ook nog)
quote:Oja
Op 17 januari 2001 18:35 schreef Herald het volgende:
Prijs je Rijk was van Fred Oster
Prijzenslag is van Hans Kazan (kwam altijd voor Full House)
quote:ik meen dat Jochem van Gelder daar ook uit komt, hij mocht daarna ze DisneyClub doen met een of ander grietje...
Op 17 januari 2001 18:24 schreef Hossie het volgende:
om nog terug te komen op de tv shows, kent iemand "Showmasters" nog? Met Sandra Reemer.
"Showmasters, masters of show, op tv en radio...."
quote:ff 2e poging tot quote:
Op 17 januari 2001 16:25 schreef Smike het volgende:
Weet jij nog hoe het zat met dat konijn/haas op die verpakking??? Mijn geheugen laat me in het Tjolk-geval erg in de steek.... toch te veel bier gedronken inmiddels..
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 17-01-2001 20:59]
quote:Een konijn!
Op 17 januari 2001 20:58 schreef Kimmie het volgende:
ff 2e poging tot quote:
nee ik kan me geen konijn of haas herinneren. Op de banaan stond een aap, het pakje was geel, de aap weet ik niet meer.
Op de chocolade stond een beertje, dat pakje was bruin en het beertje oranje (die kleuren hadden mijn kinderkamer ook).
Wat er op de aarbeiensmaak stond weet ik niet, dat pakje was i.i.g. (licht)roze.
quote:ik twijfelde of Jochem ook van Showmasters kwam, ik moest ineens denken aan die Stuiv'es in's waarin hij voorkwam.
Op 17 januari 2001 18:54 schreef Soep v/d Dag het volgende:
ik meen dat Jochem van Gelder daar ook uit komt, hij mocht daarna ze DisneyClub doen met een of ander grietje...
Wie kan zich nog Nederlands grootste demonstratie ooit herinneren of wie was er bij in Den haag op het Malieveld? Ik heb het uiteraard over de demonstratie tegen de mogelijke plaatsing van kruisraketten in Woensdrecht.
Was voor mij de 1e demonstratie ooit waarbij ik meeliep toen, samen met nog 550.000 andere Nederlanders
Wie heeft er trouwens ooit een 'Snapperhand' gehad ? Zo'n vies, kleverig rubberen handje wat aan een rubberen touwtje zat. Je sloeg met die hand op iets, en dan bleef hij kleven. En na een paar keer bleef hij al niet meer plakken. Ook leuk was de tijd van de stickerboekjes. Iedereen had een schrift waarin allemaal stickers zaten. En die stickers ging je dan weer ruilen met elkaar.
Wat echt ranzig was, waren de zakjes 'smurfensnot'. Meer iets voor de meisjes trouwens. Was een zakje met heel veel afwasmiddel enzo met een heel klein beetje water. En dan gingen ze erop wrijven, was lekker zacht. heb ik nooit begrepen. Maar zal nog wel komen denk ik, als ik eenmaal een vriendin heb, blijkt dat ze toen al hebben zitten oefenen natuurlijk!
Tot slot nog een leuke serie: Dr Who, wie kent deze SF-serie nog ? Vond ik toen doodeng, maar mijn zus wilde het altijd zien. Enne, de serie 'Thomas en Senior' ofzo. Was met Lex Goudsmit ( God hebbe zijn ziel ) en nog wat andere randfiguren. En wat echt eng was, was 'Spanning in Slagaren'. Een enge serie met geesten enzo. Da wast.
Jeugsentiment roelz!
Ik had het verdrongen maar toch: ik weet nog wel dat het op een gegeven moment mode was om een riem om je broek te doen. Dat was geen gewone maar die bestond uit 2 riempjes. de ene ging gewoon door de lusjes van je broek en die andere die liet je gewoon los hangen....duh, een beetje schuin op je dijbeen. Dat zag er dus echt niet uit.
Ennuh, ik was er gelukkig te jong voor, maar zo'n permanentje, wie heeft daar nog mee gelopen????
Vergeet de brillenmode niet, mijn zus had er 1 en die was heel groot. Zo'n bril die niet alleen je ogen bedekte maar je ook je halve wang.
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 18-01-2001 08:52]
....Schubbekutteveen zet de joker in...
quote:
Op 17 januari 2001 20:58 schreef Kimmie het volgende:
ff 2e poging tot quote:
nee ik kan me geen konijn of haas herinneren. Op de banaan stond een aap, het pakje was geel, de aap weet ik niet meer.
Op de chocolade stond een beertje, dat pakje was bruin en het beertje oranje (die kleuren hadden mijn kinderkamer ook).
Wat er op de aarbeiensmaak stond weet ik niet, dat pakje was i.i.g. (licht)roze.
quote:Thx, op de een of andere manier vond ik die beesten erg cool, maar waarom weet ik ook niet meer
Op 17 januari 2001 22:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een konijn!Een hele duffe trouwens.
quote:Ook gehad, als ie niet meer plakte moest je hem met pure dreft afwassen en dan deed ie het weer...
Op 17 januari 2001 23:48 schreef Djeez het volgende:
Wie heeft er trouwens ooit een 'Snapperhand' gehad ? Zo'n vies, kleverig rubberen handje wat aan een rubberen touwtje zat. Je sloeg met die hand op iets, en dan bleef hij kleven. En na een paar keer bleef hij al niet meer plakken.![]()
quote:Ik heb d'r ook heel wat van gehad inderdaad!!!! Ik heb zelfs ooit een agenda gehad in die tijd waar ik op elke pagina een sticker had geplakt. En natuurlijk de pennenbakjes op de (basis)school, die zat ook helemaal vol met stickers...
Ook leuk was de tijd van de stickerboekjes. Iedereen had een schrift waarin allemaal stickers zaten. En die stickers ging je dan weer ruilen met elkaar.
quote:Was behoorlijk girl-stuff, alhoewel ik daar toch ook wel eens mee heb gelopen...
Wat echt ranzig was, waren de zakjes 'smurfensnot'. Meer iets voor de meisjes trouwens. Was een zakje met heel veel afwasmiddel enzo met een heel klein beetje water. En dan gingen ze erop wrijven, was lekker zacht. heb ik nooit begrepen.
quote:Echt wel!!!
Da wast.
Jeugsentiment roelz!
quote:De 80ties komen weer terug deze zomer
Op 18 januari 2001 08:14 schreef Kimmie het volgende:
Heb het nog nergens gelezen, weet niet of het wel zo verstandig is, want de jaren 80 waren echt lelijk wat betreft de mode. Wie herinnert zich nog iets daarvan?Ik had het verdrongen maar toch: ik weet nog wel dat het op een gegeven moment mode was om een riem om je broek te doen. Dat was geen gewone maar die bestond uit 2 riempjes. de ene ging gewoon door de lusjes van je broek en die andere die liet je gewoon los hangen....duh, een beetje schuin op je dijbeen. Dat zag er dus echt niet uit.
Ennuh, ik was er gelukkig te jong voor, maar zo'n permanentje, wie heeft daar nog mee gelopen????
Vergeet de brillenmode niet, mijn zus had er 1 en die was heel groot. Zo'n bril die niet alleen je ogen bedekte maar je ook je halve wang.
Ik had ook zo'n fluoriscerend roze/geel Michael Jackson - BAD shirt.
Sommige hadden ook nog zo'n Thrillerjasje, (of was 't uit een andere clip), zwart/rood leerachtig in de vorm van een V. En wie weer niet?
En je had ook nog van die lichtgevende veters en weet ik veel wat voor lichtgevends.
En 't matje dan!
Moi had een kleintje
quote:Ja, lichtgevende veters, [schaam-mode on] en mercedes sterren verweven in de veters( vraag maar niet hoe we eraan kwamen)[schaam-mode off]
Op 18 januari 2001 11:29 schreef beelzebub het volgende:
De 80ties komen weer terug deze zomerBrede schoudervullingen enzo, vleermuismouwen....
Ik had ook zo'n fluoriscerend roze/geel Michael Jackson - BAD shirt.
Sommige hadden ook nog zo'n Thrillerjasje, (of was 't uit een andere clip), zwart/rood leerachtig in de vorm van een V. En wie weer niet?
En je had ook nog van die lichtgevende veters en weet ik veel wat voor lichtgevends.En 't matje dan!
Moi had een kleintje
In de jaren '80 had ik altijd twee staartjes of twee vlechtjes....
quote:Dat was inderdaad heel erg in.... autologo's jatten. Daar heb ik nooit aan meegedaan (echt niet)!!!!
Op 18 januari 2001 11:32 schreef Party-pooper het volgende:
Ja, lichtgevende veters, [schaam-mode on] en mercedes sterren verweven in de veters( vraag maar niet hoe we eraan kwamen)[schaam-mode off]
quote:Jajajajajaaj nu komt 't weer boven. En ze roken ook nog
Op 18 januari 2001 11:36 schreef Smike het volgende:
Ben ook maar ff aan het scannen gegaan...
.. eerst mijn favoriete gummetjes (wat je wel niet allemaal bewaard..)***plaatje***
quote:*snif* *snif*
Op 18 januari 2001 11:38 schreef beelzebub het volgende:
Jajajajajaaj nu komt 't weer boven. En ze roken ook nog
Nog steeds (een beetje dan)!!!!!!!
quote:Logo's jatten?
Ja, lichtgevende veters, [schaam-mode on] en mercedes sterren verweven in de veters( vraag maar niet hoe we eraan kwamen)[schaam-mode off]
quote:De HEMA-vetkuif, ja bekend
Op 18 januari 2001 11:35 schreef Fannetje het volgende:
Wat te denken van de vetkuif begin jaren '90 bij heel veel meiden. Verschrikkelijk lelijk vond ik dat, nooit aan meegedaan.
quote:Echt waar, tjonge vertel me nog meer dingen die ik nog niet weet...
Op 18 januari 2001 11:43 schreef beelzebub het volgende:
Logo's jatten?
Omdat jij 't deed was 't in
quote:Maar anders had je het dus even hard gedaan..
Nee niet gedaan maar vriendjes wel, de buurt was al leeggeroofd, sommigen gingen zelfs met schroevendraaiers op pad.
quote:Je knipte die plaatjes toch niet uit he...
Op 18 januari 2001 11:07 schreef Smike het volgende:
Thx, op de een of andere manier vond ik die beesten erg cool, maar waarom weet ik ook niet meer
De jaren tachtig waren toch ook de jaren van het "stekeltjes" haar. Heb ik ook een keer gehad zag er echt niet uit! Mocht het ook eignelijk niet van mijn moeder.
Was trouwens in die tijd grote fan van de Dolly Dots en Danny de Munk....
(Mijn smaak is ondertussen iets verder ontwikkeld.)
Ik plakte ze trouwens niet in een boek, had er te weinig. Wij gooiden ermee. Wie 't verste gooide, won, alleen waren ze na een tijdje vaak afgeraffeld, bekrast....
De 1980-aflevering bestond onder meer uit items over Fame, Human League, Dallas, van die leren labeltjes die je aan je schoenen moest doen, pierrots en meer.
Ben de naam van het programma even kwijt...
En nog wat:
http://jaren80.pagina.nl
quote:Wij deden altijd plaatjeklap, dan legde je ze met het plaatje op de grond en ging je ze omslaan met je handen en degene die de laatste omsloeg die won ze allemaal. Daar werden ze ook erg lelijk van. Ik heb dan ook klapplaatjes en plakplaatjes gehad.. dure hobby!!!!
Op 18 januari 2001 11:52 schreef beelzebub het volgende:
Volens mij was die Deen waar Isabeau het over had, Michael Laudrup
Ik twijfelde offie had meegedaan aan EK '88, maar nu ik die plaatjes zie...Ik plakte ze trouwens niet in een boek, had er te weinig. Wij gooiden ermee. Wie 't verste gooide, won, alleen waren ze na een tijdje vaak afgeraffeld, bekrast....
quote:Zal me niks verbazen, vroeger knipte ik altijd van alles uit en dat plakte ik in een schrift waar ik vervolgens nooit meer inkeek....
Op 18 januari 2001 11:48 schreef Kimmie het volgende:
Je knipte die plaatjes toch niet uit he...
Overigens was ik in mijn zeer jonge jeugd al fan van Doe Maar, ondanks dat ik totaal niet wist dat dat destijds zo een hype was enzo... We playbackte dat al op de kleuterschool!!
quote:
Op 18 januari 2001 12:02 schreef Isabeau het volgende:
Flemming Povlsen!! Die vonden we dus echt superknap en schattig
Medisch Centrum West!!
Met dokter Jan en zuster Ingrid
quote:Jaaaa! Gewéldige serie! Heb ik ook altijd naar gekeken. Zuster Reinie met die dochter van d'r
Op 18 januari 2001 12:22 schreef beelzebub het volgende:
Ik kijk tegenwoordig geen soaps, maar achteraf gezien was dit 't wel, al was 't wekelijks:Medisch Centrum West!!
Met dokter Jan en zuster Ingrid
quote:Kan ik me ook nog herinneren inderdaad, onderstaande was toen mijn favoriet!!
Op 18 januari 2001 12:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me ook nog herinneren dat de Engelsen een vrij lelijk team haddenKijk maar na! Allemaal van die rare hoofden.
En wat betreft die mode: die zie je nu terug in de winkels... Ik kan nergens meer binnen lopen of alles heeft een felle kleur, zit strak, een cheapo jaren 80 look.. Blijkbaar zijn de seventies al weer passé, ook zo'n vreselijke modegril.
Geef mij maar kleding die ik gewoon lekker vind zitten en mij goed staat, ik hoef aan al die trends niet mee te doen.
Wie herinnert de zweetbandjes!!!
Iedereen had er een op school en ik had toen eentje van The A-team, in rood-wit-blauw.
quote:Hadden jullie toen ook van die klik armbandjes? Van die harde dingen die je dan op je arm moest slaan en die zich dan om je arm rolden?
Op 18 januari 2001 12:35 schreef Dr_Crouton het volgende:Wie herinnert de zweetbandjes!!!
![]()
Iedereen had er een op school en ik had toen eentje van The A-team, in rood-wit-blauw.
Die waren gaaf
quote:Dat was ietsjes later. '92 ofzo. Maar dit is natuurlijk geen eighties maar twenties topic.
Op 18 januari 2001 12:41 schreef Fannetje het volgende:
Hadden jullie toen ook van die klik armbandjes? Van die harde dingen die je dan op je arm moest slaan en die zich dan om je arm rolden?Die waren gaaf
Ik niet, m'n broertje wel. Ik zag laatst een fotootje van Gellarboy, leek net offie iets soortgelijks omhad.
quote:Nee, die kwamen later en toen was ik al te oud voor dat soort dingen
Op 18 januari 2001 12:41 schreef Fannetje het volgende:
Hadden jullie toen ook van die klik armbandjes? Van die harde dingen die je dan op je arm moest slaan en die zich dan om je arm rolden?Die waren gaaf
quote:Ik zit nog aan de onderkant van de 20...de meesten hier niet volgens mij
Op 18 januari 2001 12:43 schreef beelzebub het volgende:
Dat was ietsjes later. '92 ofzo. Maar dit is natuurlijk geen eighties maar twenties topic.
quote:Hmm...moet Gellarboy maar 'es even hier langskomen dan
Ik niet, m'n broertje wel. Ik zag laatst een fotootje van Gellarboy, leek net offie iets soortgelijks omhad.
-edit- Volgens mij was het trouwens wel iets eerder dan '92, want ik had die dingen volgens mij in groep 7; dat moet dus 1990/1991 zijn geweest.-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Fannetje op 18-01-2001 12:49]
quote:Helemaal mee eens, maar aangezien ik de jaren '90 een stuk bewuster meegemaakt heb als de 80's, vind ik het juist lachen om dat vergeten deel van mijn hersens weer aan het werk te zetten!!!
Op 18 januari 2001 12:48 schreef Fannetje het volgende:Ik zit nog aan de onderkant van de 20...de meesten hier niet volgens mijVandaar dat het meer een eighties topic wordt. Maar de jaren '90 waren imho ook wel erg belangrijk voor ons twintigers
Maar ja, de jaren '90 waren voor mij wat de jaren '60 waren voor mijn ouders, dus eigenlijk zou ik het alleen maar daar over moeten hebben!!!
quote:Ja, ik dan ook
Op 18 januari 2001 12:56 schreef Smike het volgende:
Helemaal mee eens, maar aangezien ik de jaren '90 een stuk bewuster meegemaakt heb als de 80's, vind ik het juist lachen om dat vergeten deel van mijn hersens weer aan het werk te zetten!!!Maar ja, de jaren '90 waren voor mij wat de jaren '60 waren voor mijn ouders, dus eigenlijk zou ik het alleen maar daar over moeten hebben!!!
quote:Ach welk jaar niet...
Op 18 januari 2001 12:59 schreef Fannetje het volgende:
Ja, ik dan ookDat waren mijn tienerjaren, en men zegt dat die erg belangrijk zijn voor een mensenleven
Maar ik vind het juist leuk om te proberen mijn eerste herinneringen weer naar boven te halen, het valt me nl erg tegen wat ik nog herinner van zeg maar de eerste 5/6 jaar...
En tja, over de 90's kan ik wel een heel boek schrijven...
quote:Voor jongens was het ook heel cool om een oorbelletje te dragen. Er waren altijd hele discussies gaande over welke kant nou het goede oor was voor een gaatje.
Op 18 januari 2001 13:46 schreef fokje het volgende:
die enorme gekleurde plastic oorbellen...![]()
quote:Inderdaad!!! Links was homo, rechts was hetero, maar volgens sommige was het weer precies andersom....
Op 18 januari 2001 13:50 schreef VictorVictor het volgende:
Voor jongens was het ook heel cool om een oorbelletje te dragen. Er waren altijd hele discussies gaande over welke kant nou het goede oor was voor een gaatje.
En al die meisjes hadden van die hoela-hoepels in hun oren...
Heb ff wat opgezocht en hier het resultaat:
Cavia
Let op de geweldige special effects
Rat(alleen staartje is te zien)
Vogeltje
Zo, wie waren er serieus over dit weekend komen kijken?
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 18-01-2001 14:26]
quote:Zat jij in mijn gang of zo?
quote:"Jouw gang", volgens mij was het de mijne
Op 18 januari 2001 15:14 schreef DIGGER het volgende:
Zat jij in mijn gang of zo?
Allemaal eerlijk gekregen, natuurlijk...
quote:Wie speelden er toen ook al weer allemaal bij de Three Lions?
Op 18 januari 2001 12:29 schreef Smike het volgende:
Kan ik me ook nog herinneren inderdaad, onderstaande was toen mijn favoriet!!
Vast en zeker Lineker, Platt, Robson, Shilton, Pearce, Beardsley, Wright, Waddle, Adams, Hateley, Hoddle en zo of niet?
Heb je daar nog meer plaatjes van?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 18-01-2001 15:47]
quote:Cool plaatje!!!
Op 18 januari 2001 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Nog een keer terugkomend op V
Heb ff wat opgezocht en hier het resultaat:
quote:Yes right!!!
Op 18 januari 2001 15:21 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, mijn collectie Mercedessterren en Volkswagenlogo's is helaas bij een verhuizing verloren gegaan...Allemaal eerlijk gekregen, natuurlijk...
quote:Ik heb het hele boek hier naast me....
Op 18 januari 2001 15:38 schreef DIGGER het volgende:
Wie speelden er toen ook al weer allemaal bij de Three Lions?Vast en zeker Lineker, Platt, Robson, Shilton, Pearce, Beardsley, Wright, Waddle, Adams, Hateley en zo of niet?
Heb je daar nog meer plaatjes van?
Maar ook interesse voor die gekken uit engeland???
quote:Leuk he!! Ik was Sjaak Troost en Joop Lankhaar al compleet vergeten, maar volgens mij hebben die ook helemaal niet gespeeld!!!
Op 18 januari 2001 15:50 schreef Party-pooper het volgende:
Het sterrenteam, geweldig die jonge kopjes weer eens zien.
quote:Ja die kan ik me totaal niet herinderen(was trouwens net 14) wat is er eigenlijk van die 2 geworden.
Op 18 januari 2001 15:54 schreef Smike het volgende:
Leuk he!! Ik was Sjaak Troost en Joop Langhaar al compleet vergeten, maar volgens mij hebben die ook helemaal niet gespeeld!!!
quote:Ja maar dat stelletje crimi's heeft meer gepresteerd als tegenwoordig dus waren het goede crimi's
Op 18 januari 2001 15:58 schreef Soep v/d Dag het volgende:
wat een stel criminelen waren dat zeg
quote:Ik was 10, dus....ik zou het ook niet weten, niks bijzonders waarschijnlijk!!
Op 18 januari 2001 15:58 schreef Party-pooper het volgende:
Ja die kan ik me totaal niet herinderen(was trouwens net 14) wat is er eigenlijk van die 2 geworden.
*zwijmel*
Hier is trouwens een leuke Dr Who Puzzel te vinden: http://members.aol.com/danomalley/timelash/puzzles/index.html
quote:Joop Lankhaar, spelend voor FC Den Haag ten tijde van het EK 88, geveld door ziekte, tumor meen ik terwijl ie toendertijd bij Telstar speelde. heeft ook nog voor Dordt gepeeld. Soort 'Rob de Wit' geval zeg maar, erg zonde en lullig....
Op 18 januari 2001 15:58 schreef Party-pooper het volgende:
Ja die kan ik me totaal niet herinderen(was trouwens net 14) wat is er eigenlijk van die 2 geworden.
quote:Zeker weten, ik wel, ben op en top Three Lions fan
Op 18 januari 2001 15:47 schreef Smike het volgende:Maar ook interesse voor die gekken uit engeland???
quote:Hier een foto'tje van Jopie in actie:
Op 18 januari 2001 15:54 schreef Smike het volgende:
Leuk he!! Ik was Sjaak Troost en Joop Lankhaar al compleet vergeten
quote:Inderdaad lullig, ik kan me echt niets meer herinneren van die man...
Op 18 januari 2001 16:18 schreef DIGGER het volgende:
Joop Lankhaar, spelend voor FC Den Haag ten tijde van het EK 88, geveld door ziekte, tumor meen ik terwijl ie toendertijd bij Telstar speelde. heeft ook nog voor Dordt gepeeld. Soort 'Rob de Wit' geval zeg maar, erg zonde en lullig....
quote:Buck Rogers
Op 18 januari 2001 19:24 schreef Kimmie het volgende:
Hoe heette die kinder SF serie met een man en een vrouw en daarbij een heel lief robotje die steeds biediebiedie zei???
quote:En het toeval wil dat Beardsley vandaag jarig is en 40 geworden is.
Op 18 januari 2001 12:29 schreef Smike het volgende:
Kan ik me ook nog herinneren inderdaad, onderstaande was toen mijn favoriet!!
Dank trouwens voor die foto's van het Engelse elftal. Ik zal kijken of ik vanavond wat actuele plaatjes kan vinden van die spelers, dan kun je het verschil zien. En dan zul je met name bij peter Reid schrikken, die is nu trainer bij Sunderland, heeft grijs haar (op de plekken waar ie nog haar heeft) en ziet er echt oud uit.
Peter Reid tegenwoordig (Coach Sunderland)
Stuart Pearce tegenwoordig (Speler bij West Ham United)
Tony Adams tegenwoordig (Speler Arsenal)
Glenn Hoddle tegenwoordig (OK van ff gelee, hier nog als Coach van Engeland)
Chris Waddle voor het laatst als voetballer (enkele jaren gelee bij Sheffield W'day)
En tot slot nog even Gary Lineker, een van de grootste spitsen rond de jaren 90 en ook in 88 al op dreef. Tegenwordig presenteert ie match of the day op de BBC.
Eerst een parodie plaatje:
En hier met zijn vrouw Michelle en zijn 2 kinderen George en Harry
Ik zie hier dat die Reid 44 jaar is, maar die ziet er inderdaad wel behoorlijk oud uit op die foto's!! Ze hebben trouwens destijds geen enkele wedstrijd gewonnen op het EK!!!
Ik zie Gary Lineker inderdaad wel vaak op de BBC, ik heb hem ook wel eens gezien bij een soort "Have I got news for you??" maar dan alleen maar op sport gericht. Volgens mij presenteert ie dat ook. Hij was nog best grappig ook toen overigens...
quote:Ja met Twiki
Op 18 januari 2001 19:47 schreef Herald het volgende:
Buck Rogers
Buck natuurlijk:
En zijn vrouwelijke medespeelster
quote:Was dat niet Anouk uit de 1e Big Brother?
Op 18 januari 2001 12:24 schreef Fannetje het volgende:
Zuster Reinie met die dochter van d'r
Had een vraag uit jouw quiz kunnen zijn
quote:Ik vind dat nog steeds een hele mooie clip, en dan te bedenken dat dat in de mid 80's gemaakt is..
Op 19 januari 2001 00:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
En dan de voor mij erg mooie clip van A-ha, Take on Me. Gemaakt van losse schetsmatige tekeningen. Gaaf was dat
En nog meer mensen genoten van "Verona" (heette het zo ) met Henk Spaan en Harry Vermeegen. Ik kan me er (voor de verandering
) niet veel van veranderen, behalve natuurlijk die klomp die op het einde steeds op het hoofd van de buurman/boer terecht kwam!!! En dat ik dat toch echt elke week keek. Ik heb nog even gezocht op het internet maar helaas niks gevonden...
quote:Volgens mij dachten mensen dat toen alleen, bleek ze het achteraf toch niet te zijn
Op 19 januari 2001 11:19 schreef Arcee het volgende:
Was dat niet Anouk uit de 1e Big Brother?Had een vraag uit jouw quiz kunnen zijn
Wat doe jij trouwens hier?
quote:Kopje koffie glazenwasser??
Op 19 januari 2001 13:41 schreef Dr_Crouton het volgende:
Slaôn pa!
quote:eh...ik bewaar echt niet zoveel, maar daarvan heb ik nog de allerlaatste aflevering op video...een compilatie van de allerleukste stukjes en liedjes
Op 19 januari 2001 13:27 schreef Smike het volgende:
*kick*En nog meer mensen genoten van "Verona" (heette het zo
) met Henk Spaan en Harry Vermeegen. Ik kan me er (voor de verandering
) niet veel van veranderen, behalve natuurlijk die klomp die op het einde steeds op het hoofd van de buurman/boer terecht kwam!!! En dat ik dat toch echt elke week keek. Ik heb nog even gezocht op het internet maar helaas niks gevonden...
quote:Gary Lineker is vast panellid/team captain bij 'They think it's all over', een comische sportquiz. En daar is hij, en ook de anderen, erg leuk. Vanavond om 22.30 op BBC 1 is trouwens dat programma. Ik kijk het vrijwel altijd, lig echt dubbel van het lachen om die lui.
Op 19 januari 2001 10:51 schreef Smike het volgende:
Lachen die plaatjes DIGGER!!!Ik zie Gary Lineker inderdaad wel vaak op de BBC, ik heb hem ook wel eens gezien bij een soort "Have I got news for you??" maar dan alleen maar op sport gericht. Volgens mij presenteert ie dat ook. Hij was nog best grappig ook toen overigens...
De quiz behelst overigens maar 5 vragen per team of zo, het is dus eigenlijk gewoon comedy.
quote:Staat me wel weer iets van bij nu ja
Op 19 januari 2001 13:28 schreef Fannetje het volgende:
Volgens mij dachten mensen dat toen alleen, bleek ze het achteraf toch niet te zijn
quote:Topic is voor >20 en <30, dus wat doe JIJ hier trouwens?
Wat doe jij trouwens hier?
quote:Verona ja, maar het heeft ook Pisa geheten en zo, naam van hun programma is wel eens veranderd. Ik heb nog die single liggen 'tiet veur een pafke'
) met Henk Spaan en Harry
verder herinner ik me nog:
Sloan pao, met Harko en pa, altijd ruzie over de jus bij de aardappelen
Popi jopie joop, met Paus Johannes paules de 2e in die pausmobiel door NL
Dat 'koud he? wat is het koud he? Berekoud! nummer.
En verder veel losse grappen, zoals het met de rijdende snackbar in de file snacks verkopen, waarop de file ineens spontaan oplost, het proberen te verkopen van John van Loen, dit door buitenlandse trainers 2 eigen doelpunten in 1 wedstrijd van hem te laten zien en als mede vele open, opgelegde kansen voor het juiste doel die ie jammerlijk miste...
Ik vond zelf Popi Jopie Joop het leukste.
quote:*zucht*
Op 19 januari 2001 11:12 schreef Party-pooper het volgende:
Ja met TwikiVond die Twiki zo leuk altijd
En zijn vrouwelijke medespeelster
Zat vroeger altijd naar haar te staren...... 1 van de mooiste vrouwen op de beeldbuis die tijd...
quote:Ik ben boven de 20, nl. 20 en 11 maanden.
Op 19 januari 2001 15:43 schreef Arcee het volgende:
Topic is voor >20 en <30, dus wat doe JIJ hier trouwens?
quote:Ook met dat suggestieve liedje 'kilo utrecht tango'
En nog meer mensen genoten van "Verona" (heette het zo) met Henk Spaan en Harry Vermeegen.
quote:Jaaaaaaaaaaaa Twiki
Op 19 januari 2001 11:12 schreef Party-pooper het volgende:
Ja met Twiki
quote:Ja Erin Gray(Wilma Geering in de serie) was destijds een lekker ding.
Op 19 januari 2001 15:53 schreef DIGGER het volgende:
*zucht*Zat vroeger altijd naar haar te staren...... 1 van de mooiste vrouwen op de beeldbuis die tijd...
quote:Volgens mij wist ik toen nog niet eens hoe een videorecorder eruitzag.....
Op 19 januari 2001 15:40 schreef Isabeau het volgende:
eh...ik bewaar echt niet zoveel, maar daarvan heb ik nog de allerlaatste aflevering op video...een compilatie van de allerleukste stukjes en liedjes
Zal t ook eens opzoeken dan.
Maar wel lachen om dat soort dingen nog in huis te hebben!!
quote:Een lilliputter lijkt me waarschijnlijker.
Op 19 januari 2001 16:29 schreef Kimmie het volgende:
Maaruh hoe kwam het zo dat twikki kon lopen, zat er een dwerg in dat ding???
quote:Dat is idd erg grappig. Alleen soms net effe te engels met al die sporters die ze moeten raden enzo, ik ken daar maar de helft van. Ik vind het leukste altijd dat ze elkaar zo lekker af kunnen kraken, maar ja, daar zijn het dan ook weer engelsen voor! En dat ze op het end zo een sporter moeten voelen, altijd erg leuk.
Op 19 januari 2001 15:40 schreef DIGGER het volgende:
Gary Lineker is vast panellid/team captain bij 'They think it's all over', een comische sportquiz. En daar is hij, en ook de anderen, erg leuk. Vanavond om 22.30 op BBC 1 is trouwens dat programma. Ik kijk het vrijwel altijd, lig echt dubbel van het lachen om die lui.De quiz behelst overigens maar 5 vragen per team of zo, het is dus eigenlijk gewoon comedy.
quote:Misschien omdat de kostuums van toen nu lachwekkend zijn om te zien? Hoewel...
Op 19 januari 2001 16:41 schreef Party-pooper het volgende:
Eigenlijk is het best wel onbegrijpelijk dat er zoveel oude poep tot in den treure herhaald wordt en dat de jeugd van top series zoals Buck Rogers en Batllestar Gallactica verstokt blijft terwijl die het meer waard zijn herhaald te worden dan een derde keer weer het A-team herhalen.
Damn, you look guuud, space-woman!
Nu heeft de jeugd de Power Rangers... Ook wel grappig om te zien, maar de FX is nog nepper dan nep.
Toen had je tenminste series waarin duidelijk was wie de goeieriken waren en wie de slechteriken.
quote:Erin Gray is gewoon een icoon uit die tijd, das al reden genoeg voor mij eens een aflevering mee te pikken als ie herhaald wordt. Heeft ooit ook nog eens een gastrol gehad in Baywatch meen ik.
Op 19 januari 2001 16:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
Misschien omdat de kostuums van toen nu lachwekkend zijn om te zien? Hoewel...
Damn, you look guuud, space-woman!
quote:Nou heb eens Power-rangers gezien met mijn kleine neefje, wat een bagger. Dan zijn die series uit onze tijd zonder alle technische hoogstandjes toch nog beter. Moet je eens rekenen hoe die serie eruit had gezien als ie nu geschoten zou zijn, dan zo het echt een juweeltje zijn geweest(was het toen eigenlijk ook al)
Nu heeft de jeugd de Power Rangers... Ook wel grappig om te zien, maar de FX is nog nepper dan nep.Toen had je tenminste series waarin duidelijk was wie de goeieriken waren en wie de slechteriken.
[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 19-01-2001 17:03]
quote:Mooi ook, die Minnie Mouse oren..
Op 19 januari 2001 16:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
Misschien omdat de kostuums van toen nu lachwekkend zijn om te zien? Hoewel...
Overigens deze serie is duidelijk van voor mijn tijd.
quote:
Op 19 januari 2001 17:05 schreef Smike het volgende:
Mooi ook, die Minnie Mouse oren..
quote:Je zou eens een afl moeten kunnen bekijken.
Overigens deze serie is duidelijk van voor mijn tijd.
And how about thisone... Ik spaarde hier iig de plaatjes van (net als met ut A-team)
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 19-01-2001 18:33]
Je had van die rages natuurlijk, en van een aantal rages heb ik nog de gevolgen (heb dus het betreffende artikel nog bij me moeder op zolder liggen of zo) maar ik weet de namen van sommige dingen niet meer.
Zo had je een soort springbal, zeg maar in de vorm van Saturnus. Een bal met een ring halverwege er omheen zeg maar, waarop je stond en zo kon je springen.
Ook had je een heel klein robberen dingetje, zo ongeveer de vorm van het binnenwerk van een tennisbal, maar dan de helft, dus een halve bol. Dan drukte je die bol in, legde hem op de andere kant en na een paar seconden sprong dat ding de lucht in.
Weet iemand nog hoe die dingen heetten?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 22-01-2001 18:02]
quote:Lolobal.
Op 22 januari 2001 17:45 schreef DIGGER het volgende:
Zo had je een soort springbal, zeg maar in de vorm van Saturnus. Een bal met een ring halverwege er omheen zeg maar, waarop je stond en zo kon je springen.Weet iemand nog hoe ding dingen heetten?
quote:Lieve Digger, leeeeees nou eens alles voor je vragen stelt! Beide onderwerpen zijn al aan bod geweest en naar de naam van die lolobal is nu al 3x gevraagd. ):O
Op 22 januari 2001 17:45 schreef DIGGER het volgende:Zo had je een soort springbal, zeg maar in de vorm van Saturnus. Een bal met een ring halverwege er omheen zeg maar, waarop je stond en zo kon je springen.
Ook had je een heel klein robberen dingetje, zo ongeveer de vorm van het binnenwerk van een tennisbal, maar dan de helft, dus een halve bol. Dan drukte je die bol in, legde hem op de andere kant en na een paar seconden sprong dat ding de lucht in.
Nog meer sentiment? het is nu te warm om te werken en ik heb wel zin in dit onderwerp!
quote:Oh dan weet ik er ook wel 1: De Bereboot. Niet alleen de Bereboot zelf, maar de hele tekenfilm middag op woensdag.
Op woensdag 04 juli 2001 15:23 schreef Dr_Crouton het volgende:
En afgeleid van een recente topic: Bassie en Adriaan!
quote:Popie Jopie oh jaaaa.
Op vrijdag 19 januari 2001 13:27 schreef Smike het volgende:
:?:?) met Henk Spaan en Harry Vermeegen. Ik kan me er (voor de verandering
Lolobal,
jojo,
rolschaatsen
en....
die rare rubber "ploppende" gevallen die je eerst binnenstebuiten moest draaien. Als je ze dan even liet liggen dan schoot ie weer terug in z'n originele staat en vloog ie de lucht in. (kon je trouwens ook heel goed knikkers en andere kleine voorwerpen mee wegschieten)
code:Heel leuk totdat dat ding op de grond donderde. Dan was het weer janken.Boven: Zij:
__ ___________________
/ \ ( )
|()| (___________________)
\__/
quote:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 04 juli 2001 16:10 schreef Ripley het volgende:
Ripley herinnert zich ook de veren die je over de trap kon laten lopen, plaatjes (van die A-team of the Garbage Kids) slaan, Kanten handschoentjes, net T-shirts en ladingen kettingen/armbanden a la Madonna, Paulus de Boskabouter, De Wuzzles (of was dat later), Shera, Fun Factory en ga zo maar door
quote:Whahahaha die had ik ook, oranje, op de video bij Vee-en Dee geloof ik was het net echt.
Op woensdag 04 juli 2001 15:57 schreef Vivi het volgende:
Ik was altijd helemaal gek van een soort harige rupsen in fluokleuren, die kon je kopen in een of ander doorzichtig ei, en dan zaten ze aan een soort visdraad vast en kon je ze tussen je vingers door laten glijden, zodat (jaja) het leek of ze ECHT LEEFDEN!!!!!!!Geen idee hoe ze heetten btw.
Ze hadden Btw een hoofd wat nog het meeste weghad van een psychotische garnaal.
quote:Met van die papieren plakoogjes
Op woensdag 04 juli 2001 16:37 schreef Vivi het volgende:
ja, ik was ook redelijk gedesillusioneerd toen bleek dat het geen echt beestje wasZe hadden Btw een hoofd wat nog het meeste weghad van een psychotische garnaal.
quote:Jah van die enge zwarte..kheb er nog nachtmerries van
Op woensdag 04 juli 2001 16:40 schreef Kimmie het volgende:[..]
Met van die papieren plakoogjes
De Freggels
De snorkels
De smurfen (zonder opoe enzo)
My little pony
Troetelberen
Transformers
He-man (and the power of the universe)
jammer dat sky-channel niet meer bestaat
|