Al een paar weken zoek ik de titel van het volgende jeugdboek:
Het gaat over een jongetje en meisje (broer en zus) en het meisje wordt miertje genoemd, omdat 2 plukken zwart haar recht omhoog staan, net voelsprieten.
Ik geloof dat ze dan met haar broer in een boot zit, het wordt mistig en dan spoelen ze aan in een of ander land/andere wereld.
In dit land zijn de jongens van metaal en de meisjes van porcelein. Ze zitten niet op school om dingen te leren, maar om te vergeten. Want uiteindelijk moet iedereen alles vergeten zijn zodat er mooie metalen dan wel porceleinen gebruiksvoorwerpen van hun kunnen worden gemaakt. Geeft je een goed antwoord dan word je gestraft: de jongens worden tegen een magneet geplakt en de meisjes in de over geduwd zodat hun glazuren versieringen uitlopen.
En uiteindelijk komt de vader van miertje en broer de 2 redden, geloof ik.
quote:Dat zou heel goed kunnen, nou je het zegt!
Op maandag 7 april 2003 10:11 schreef Frenkie het volgende:
Is dat niet van Paul Biegel..??
Ik las laatst in de metro een recensie die me interessant leek, maar tot nu toe heb ik het boek nergens in een winkel gezien... om het op het net te kunnen zoeken heb ik dan weer de titel en schrijver nodig en die weet ik dus niet
Het gaat om een boek waarin een meisje dood in een rivier drijft, waarbij zowel gebeurtenissen van mensen die haar lijk zien als van haar eigen leven worden beschreven...
iemand?
Misschien een leuke tip voor de volgende keer...quote:Op maandag 16 februari 2004 20:24 schreef ranja het volgende:
Handig zo'n centraal topic
Ik las laatst in de metro een recensie die me interessant leek, maar tot nu toe heb ik het boek nergens in een winkel gezien... om het op het net te kunnen zoeken heb ik dan weer de titel en schrijver nodig en die weet ik dus niet
Het gaat om een boek waarin een meisje dood in een rivier drijft, waarbij zowel gebeurtenissen van mensen die haar lijk zien als van haar eigen leven worden beschreven...
iemand?
redactie@goedemorgennederland.tvquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:05 schreef kasper het volgende:
Ik stond gisteren nog in een boekhandel maar... niks hoor.
Dus wie helpt me even?
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef Abbadon het volgende:
redactie@goedemorgennederland.tv
stuur een mailtje
Dat kan kloppen, ik hou niet van centrale topics.quote:Op maandag 7 april 2003 10:10 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb ff gezocht, maar volgens mij is er hier nog geen centraal topic van, dus bij deze
redactie@metro.nlquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:12 schreef ranja het volgende:
Behalve dan dat er geen antwoord komt
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:30 schreef kasper het volgende:
[..]
redactie@metro.nl
Stuur een mailtje.
Je hebt door dat je op een openingspost van meer dan een jaar oud zit te reageren?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Dat kan kloppen, ik hou niet van centrale topics.
Maar handig voor iedereen die niet zelf een topic wil openen.
Ja, dat had ik door nadat ik het had geplaatst. Het woordje "centraal" viel me direct op en ik herinner me dat dat me vorig jaar ook al direct opvielquote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:44 schreef ChrisJX het volgende:
Je hebt door dat je op een openingspost van meer dan een jaar oud zit te reageren?
Het valt je direct op en toch hou je er niet van? Is toch veel makkelijker dan voor elke vraag een nieuw topic te maken. Zoals gezegd ook in FTR en natuurlijk MUZ zijn de centrale 'ik zoek' topics een succes...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat had ik door nadat ik het had geplaatst. Het woordje "centraal" viel me direct op en ik herinner me dat dat me vorig jaar ook al direct opviel![]()
Dank je, maar de hele discussie is sowieso zinloos als niemand het weet.... ondertussen is mijn vraag nog niet benatwoord (denk ook niet dat een los topic zou helpen).quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:13 schreef Mark het volgende:
* ranja voegt zich bij ranja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |