abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 maart 2005 @ 09:01:02 #251
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25559377
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:05 schreef capital_P het volgende:
waar gaan de secret wars over? en weet iemand een comicspeciaalzaak in amsterdam? en wat is er zo geweldig aan uncanny x-men tegenwoordig dan?
de Secret Wars serie uit de jaren 80 gaat over een zootje superheroes en supervillains die op een andere planeet belanden om daar zeg maar in 2 teams tegen elkaar moeten knokken. Spider-Man komt daar aan z'n zwarte kostuum, wat later Venom wordt. Zie bv deze site voor meer info.

In Amsterdam zitten er een paar, o.a. Com-X (duur, laatste keer dat ik er was) en nog 2 achter de wallen wiens namen ik even kwijt ben (Mikeymo weet dat geloof ik wel). Er zitten er vast nog meer, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_25560720
ja maar ik begreep dat er weer secret wars zijn, wie vechten er nu tegen elkaar dan? En was dat destijds niet met de beyonder?

Ik geloof dat ik wel s in een speciaalzaak achter de wallen ben geweest, die moet ik wel nog een keer kunnen vinden.

verder niemand die missien nog een site weet om ouwe nummers te downloaden?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:48:31 #253
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_25561100
*my 2 cents*
Tot een aantal jaar geleden was ik een uiterst fervent comic-verzamelaar.
Mijn voorkeur ging niet zozeer uit naar superhelden comics maar ik richtte me meer op de wat minder voor de hand liggende zooi.
Tegenwoordig koop (en lees) ik bijna niks meer, maar de enige comic die ik nog koop is Chris Ware's 'Acme Novelty Library'.
http://www.fantagraphics.com/artist/acme/acme.html
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:57:10 #254
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25561264
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:28 schreef capital_P het volgende:
ja maar ik begreep dat er weer secret wars zijn, wie vechten er nu tegen elkaar dan? En was dat destijds niet met de beyonder?

Ik geloof dat ik wel s in een speciaalzaak achter de wallen ben geweest, die moet ik wel nog een keer kunnen vinden.

verder niemand die missien nog een site weet om ouwe nummers te downloaden?
Heb nog even op de marvel site gekeken maar daar is ook weinig tot niets over de Secret Wars te vinden.

Dit keer is het Nick Fury Leider van S.H.I.E.L.D die alle superhelden, nouja veel, bijeenroept om samen een hele grote dreiging aan te vechten.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:58:06 #255
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25561280
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2005 @ 10:29:30 #256
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25629576
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 21:41 schreef capital_P het volgende:
ik las net iets over een vervolg op de age of apocalypse-serie van marvel. Iemand enig idee of die hier al uit is/zijn of wanneer dat gebeurt?

ik heb AoA altijd vet gevonden, dark beast en weapon X zijn geweldig
ik heb nu de 1-shot gelezen, en het 1e nummer van de 6-delige miniserie.
De 1-shot bevat een paar korte verhalen, waarvan er een paar voor de "normale" AOA serie spelen, en geven wat meer info. Het laatste korte verhaal erin is een inleiding bij de 6-delige miniserie (deel 4 komt dacht ik deze week uit). Het speelt na AOA, en die wereld gaat dus gewoon door nadat Bishop terugkeert naar de normale time-line. Het tekenwerk van Chris Bachalo is goed, maar het verhaal kan ik nog niet al teveel over oordelen na dat 1e nummer.

Oh ja, Brian Hitch kan blijkbaar maar 1 neger tekenen, en die lijkt altijd op Samuel L Jackson. De Bishop op de cover lijkt namelijk nogal erg op Nick Fury uit de Ultimates serie.
  maandag 21 maart 2005 @ 10:44:13 #257
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25629917
quote:
Op maandag 21 maart 2005 10:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

Oh ja, Brian Hitch kan blijkbaar maar 1 neger tekenen, en die lijkt altijd op Samuel L Jackson. De Bishop op de cover lijkt namelijk nogal erg op Nick Fury uit de Ultimates serie.
haha die grap maken ze ook in The Ultimates, wie hun moet spelen als er een film over hjun gemaakt gaat worden. Dan zegt Fury dattie alleen maar door Samuel L. Jackson gespeeld kan worden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2005 @ 11:18:46 #258
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25630760
quote:
Op maandag 21 maart 2005 10:44 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

haha die grap maken ze ook in The Ultimates, wie hun moet spelen als er een film over hjun gemaakt gaat worden. Dan zegt Fury dattie alleen maar door Samuel L. Jackson gespeeld kan worden
Maar het is ook wel overduidelijk dat ze Fury op hem gebaseerd hebben qua uiterlijk. Dat hebben ze ook gewoon toegegeven. Alleen dus jammer dat Bishop ook al op Jackson lijkt, als Hitch hem tekent.
  maandag 21 maart 2005 @ 11:57:20 #259
3140 PhalanX
Technarchy
pi_25631703
quote:
Op maandag 21 maart 2005 10:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb nu de 1-shot gelezen, en het 1e nummer van de 6-delige miniserie.
De 1-shot bevat een paar korte verhalen, waarvan er een paar voor de "normale" AOA serie spelen, en geven wat meer info. Het laatste korte verhaal erin is een inleiding bij de 6-delige miniserie (deel 4 komt dacht ik deze week uit). Het speelt na AOA, en die wereld gaat dus gewoon door nadat Bishop terugkeert naar de normale time-line. Het tekenwerk van Chris Bachalo is goed, maar het verhaal kan ik nog niet al teveel over oordelen na dat 1e nummer.

Bachalo's werk in deze mini-serie is uitermate slordig en ongeinspireerd. Het karakterontwerp is hier een goed voorbeeld van. Kijk eens naar Quicksilver, Gambit en Storm, of zelfs Rogue, stuk voor stuk krijgen we te maken met kostuums die absoluut niet in de stijl van de oorspronkelijke serie past.

Met Storm begaat Bachalo waarschijnlijk nog de grootste zonde van alle vernieuwde personages, hij geeft haar een kostuum dat vrijwel identiek is aan het kostuum dat ze draagt in het reguliere universum, 'ons' 616-universum, inclusief haar diadeem.

Het verhaal is schandalig slecht.

Wat het oorspronkelijke evenement zo uniek maakte was de wereld waarin het zich afspeelde. Niets was meer zoals het hoorde te zijn. De ultieme droom van een pessimist, een dystopie zoals Marvel die nog nooit eerder had gekend. Zo grauw en medogenloos, zo verwrongen. Het Midden-Oosten gloeit nog na van de straling die er nog hangt, evenals de krater in Midden-Amerika, de lijken in de zeeen rond Zuid Amerika drijven er waarschijnlijk nog steeds. Japan is letterlijk uitgeroeid, met Sunfire als een van de weinige overlevende, als hij niet de enige was ten tijden van het oorspronkelijke verhaal. Mensen vielen bij de vleet, genocide was in volle gang.
Alles was anders, de technologie was geavanceerder, de architectuur donkerder en verknipter, niets leek op onze wereld, op een paar armzalige details na, overblijfselen aan wat ooit eens was.

Wat weet het team met deze mini-serie neer te zetten?

Het Witte Huis staat weer overeind, gazon nog altijd intact, bevolkt door beveiligingsmensen zoals we die vandaag de dag kennen, met hun zwarte pakken en zonnebrillen. De president, de gekozen president, houdt heel braaf een persconferentie, waar eigenlijk alleen mensen te zien zijn, mensen, normale mensen, geen mutanten. Dezelfde mensen die een jaar geleden nog werden opgejaagd door mutanten en werden afgeslacht, of werden gebruikt door Sinister in een van de vele 'breeding pens' die de wereld destijds rijk was.

Met andere woorden, alles is weer opgeruimd, alles is weer terug gedraaid en het hele tijdperk van Apocalypse is een kleine onbeduidende voetnoot in de geschiedenis geworden. Mensen hebben wederom de politieke macht, en ze kijken neer op mutanten die weer verworden zijn tot een relatief machteloze minderheid.

En zoals specifiek vermeld wordt in de comic, dat alles 1 miezerig jaar nadat Apocalypse viel.

In de drie nummers die ik gelezen heb heeft het verhaal drie keer een ommekeer gekregen wat betreft richting, hierdoor is het veilig te zeggen dat het verhaal ontspoord is en eigenlijk geen richting kent. We volgen de personages die van het ene moment naar het andere moment springen, en we zien hoe weinig ze nog lijken op wat het oorspronkelijke verhaal van ze gemaakt had.

En de toekomst belooft niet veel goeds, aangezien de One-shot en een paar niet al te subtiele verwijzingen in het derde nummer van de mini-serie, sterk doen vermoeden dat we te maken krijgen met een wel zeer uitgemolken verhaal.

Het enige lichtpuntje is dat Bachalo naarmate de tijd verstrijkt zich wel beter in zijn vel lijkt te voelen, want het tekenwerk wordt steeds duidelijker naarmate de serie loopt, het is steeds helderder en strakker... maar het is nog altijd niets vergeleken met zijn werk van tien jaar terug.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_25642865
zijn er nou veel mensen hier die zin hebben om zo'n enorme post te lezen? ik niet, hoe interessant et ook mag zijn
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2005 @ 19:54:11 #261
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25642911
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:52 schreef capital_P het volgende:
zijn er nou veel mensen hier die zin hebben om zo'n enorme post te lezen? ik niet, hoe interessant et ook mag zijn
jahoor, ik wel.

voor korte kutberichtjes ga je maar op MSN ofzo.
pi_25643013
haha, ja missien moet ik wat doen aan m'n doorzettingsvermogen, maar daar heb ik geen zin in.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:23:02 #263
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_25645760
quote:
Waarom geef je dan in godsnaam commentaar?

Spijt me zeer, maar waarom maak je in godsnaam een opmerking waarmee je laat zien dat je te lui of te dom bent om een wat langere tekst te lezen.

Sommige mensen hebben de behoefte om uitleg te verschaffen over het waarom ze iets vinden. Jij bent blijkbaar een van de figuren die niet verder kan komen dan "Het was helemaal T3h SuCk!!!111eeneeneen!!!11!"

voor jou hebben ze TMF uitgevonden, voor alle anderen is er zo iets als boeken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 21 maart 2005 @ 22:14:32 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25647314
quote:
haha neej man ik ook niet, jammer dat enkele anders gasten hierzo overheen vallen, en ik ben helemaal een boefje want ik kom niet eens op legale wijze aan mijn comics.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2005 @ 22:19:19 #265
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25647465
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:14 schreef One_conundrum het volgende:

en ik ben helemaal een boefje want ik kom niet eens op legale wijze aan mijn comics.
Waarom moet je dat nou ook constant benadrukken? Echt stijgen in achting doe je zo niet.
pi_25647499
Ey mensen loopt de preview verachter?
Want ik heb volgens mij een xmannen in februari besteld voor April die ik al lang thuis heb.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  maandag 21 maart 2005 @ 22:32:42 #267
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25647839
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

Waarom moet je dat nou ook constant benadrukken? Echt stijgen in achting doe je zo niet.
Wat verandert dat aan het feit dat ik geïntereseerd ben in comics, dat ik het hartstikke leuk vind om ze te lezen en andere fok leden hier met informatie en alternatieve manieren van comics verzamelen voorzie...

Maar ik zal het niet te veel meer laten vallen...
pi_25652901
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:23 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Waarom geef je dan in godsnaam commentaar?

Spijt me zeer, maar waarom maak je in godsnaam een opmerking waarmee je laat zien dat je te lui of te dom bent om een wat langere tekst te lezen.

Sommige mensen hebben de behoefte om uitleg te verschaffen over het waarom ze iets vinden. Jij bent blijkbaar een van de figuren die niet verder kan komen dan "Het was helemaal T3h SuCk!!!111eeneeneen!!!11!"

voor jou hebben ze TMF uitgevonden, voor alle anderen is er zo iets als boeken.
ik vroeg het omdat ik me afvroeg of er nou mensen waren die dit soort dingen wel helemaal lezen. enne, sorry, wist niet dat je kwaad werd
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 maart 2005 @ 08:41:52 #269
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25676635
Ultimates 2 is overigens ook weer tof. Nu komen Captain Britain, Italy, Spain en weetikveelwie er ook in. Erg leuk zo'n Europees team.
Maar het tekenwerk van Hitch wordt op sommige plaatsen wat slordig.
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:59:54 #270
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_25681446
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 08:41 schreef Tokus het volgende:
Ultimates 2 is overigens ook weer tof. Nu komen Captain Britain, Italy, Spain en weetikveelwie er ook in. Erg leuk zo'n Europees team.
Maar het tekenwerk van Hitch wordt op sommige plaatsen wat slordig.
Ik heb het niet zo op Millar.

Zijn werk hangt op bepaalde vlakken te veel van goedkope schok-technieken af. Hij hyped zichzelf, en dat is iets dat me stoort aan een schrijver. Casey deed hetzelfde, en wekte daarmee heel wat gevoelens van onvrede op bij het publiek.

Austen trouwens ook... en kijk wat daarvan terecht is gekomen...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:03:23 #271
3140 PhalanX
Technarchy
pi_25681538
kiijk uit spoilers in het volgende interview met AoA schrijver Akira Yoshida

http://www.comixfan.com/xfan/forums/showthread.php?t=32811

Hij bedoelt het goed... maar het product haalt het helaas niet bij zijn bedoelingen
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_25681904
Ik ben onlangs aan The Walking Dead en Invincible begonnen. Allebei de series worden geschreven door Robert Kirkman. Goede verhalen, mooi getekend. Kirkman zet interessante personages neer, interessante conflicten en kan goed over een langere serie meerdere plotontwikkelingen neerzetten. Kirkman schrijft nu ook voor Marvel (ik geloof de nieuwe Marvel Team-Up en Captain America) maar die heb ik nog niet gelezen.

[ Bericht 16% gewijzigd door ymmv op 23-03-2005 13:26:53 ]
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:02:40 #273
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25755220
Sin City ik zit nu midden in A Dame To Kill For, wat een skitterend verhaal met mooie tekeningen!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 maart 2005 @ 12:25:19 #274
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25802532
voor die gast die steeds over Toxin zat te zeuren, er staat een preview van 6 paginas online:

http://www.comicbookresources.com/news/newsitem.cgi?id=5014
pi_25803417
wat lief dat je aan me denkt, bedankt, jammer dat toxin niet te zien is op de 6 pagina's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')