bedoel je deze? www.pitch-putt.nlquote:Op maandag 18 juli 2005 16:08 schreef Coelho het volgende:
Een jaar of wat geleden heb ik een keer een website gezien met daarop de pitch&put banen in Nederland, inclusief uitleg etc. Googlen op pitch put levert helaas niet op. Iemand enig idee welke site ik bedoel?

http://www.thisisgolf.nl/quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:27 schreef outcast_within het volgende:
iemand nog een leuke link voor beginners van golf?
zijn er ook alternatieven behalve ik neem aan een hele dure lidmaatschap van een golf club?
bijvoorbeeld een weiland als driving range gebruiken?

Jé wat duur.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:54 schreef Eyeopener het volgende:
Gewoon les nemen (met z'n tweeen meestal iets van 10,- à 15,- p.p voor een half uur). Hoef je echt geen lid van iets te worden.

1. gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef outcast_within het volgende:
ik heb een golfclub gekocht. Ik heb er niet veel verstand van en vroeg me af of het een beetje een goede is.

nah, zou ik niet meer dan 3 vlaggetjes neer zetten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:24 schreef outcast_within het volgende:
Nr 7?

jah? goh!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:32 schreef outcast_within het volgende:
ik had ook 3 vlaggetjes in mijn hoofdwat grappig. ik dacht zo om de vijftig passen

Waar jij op doelt is het betalen van greenfee’s. Dit kan inderdaad ook, als is dit natuurlijk minder dan een eigen home course hebben. Toch blijf ik erbij, en met mij vele anderen, dat golf nog steeds een dure sport is. Natuurlijk is dit afgelopen jaren stukken minder geworden, maar als je echt lid wil worden van een club blijf je veel betalen.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef VicEd het volgende:
[..]
Golf is al lang geen "elite" dure sport meer. Naast die oude traditionele ouderwetse golfclubs heb je nu al een heel aantal golfbanen zonder vereniging.
Dus geen gezeik van inkopen, contributie en dat soort onzin.
Gewoon betalen voor de tijd die je golft en het heerlijk naar je zin hebben.
Waar ik al een tijdje golf kost het ¤10 voor de 9 hole par 3 baan (tot 17:00). Dus wat nou duur. Uurtje fitness of squashen kost meer.
En een beginnersset koop je ook voor tussen de ¤150 en ¤250, alsof je het eerste jaar verschil merkt tussen een set van ¤200 of ¤1000. Leer eerst meer eens een goede swing aan.
Aangezien Lochemse G&CC “De Graafschap” verkozen is tot mooiste baan van Nederland beschouw ik het wel als een echte clubquote:Op vrijdag 11 november 2005 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Whehehe...wacht maar tot je op een echte club lid wordt.
Entree-cetrtificaat bij ons doet momenteel ca. 10.000 euro en lidmaatschap per jaar 1.080 euro.
Ik praat dan natuurlijk wel over grote mensen prijzen en niet jeugdleden.

Een paar lesjes bij je/een pro nemen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:42 schreef ChillyWilly het volgende:
Kick!
Ben sinds kort weer begonnen met balletjes slaan op de driving range. Mijn swing is echter niet meer wat het geweest was..... Iemand nog leuke tips of drills om dat te verbeteren?

Ik heb nu enkele maanden mijn GVB en zoek nog de tijd om mijn handicap-examen af te leggen. Het gaat met ups en downs, maar wel steeds beter. Het is in ieder geval een erg leuke sport die je bijna overal kunt beoefenen.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:45 schreef Freshthinking het volgende:
Hoe gaat het met jouw vaardigheden? Waar speel je vooral? En het belangrijkste: hoe bevalt het golfen?
Ik ga lessen nemen bij een indoor golfcentrum in Deventer. De eigenaar is een bekende van mijn vader, die ook golft

Volgens mij moet je het wel bij blijven houden om er echt goed in te worden he? Het lijkt mij in ieder geval erg ontspannend om te doen. Dat kan ik wel gebruiken naast alle dagelijkse stressquote:Op maandag 5 juni 2006 12:02 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Ik heb nu enkele maanden mijn GVB en zoek nog de tijd om mijn handicap-examen af te leggen. Het gaat met ups en downs, maar wel steeds beter. Het is in ieder geval een erg leuke sport die je bijna overal kunt beoefenen.
Ik speel zelf over het algemeen op BurgGolf Zoetermeer, maar ook wel eens op andere banen. Deventer zegt me niet zo snel iets.. maar dat is hier ook ver vandaan. Veel plezier!

Succes en veel plezier ermee.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:59 schreef Freshthinking het volgende:
Morgenavond heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn allereerste les! Ik ben erg benieuwd...

Dan moet je niet gaan golfenquote:Op maandag 5 juni 2006 20:59 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Het lijkt mij in ieder geval erg ontspannend om te doen. Dat kan ik wel gebruiken naast alle dagelijkse stress

Gefeliciteerd! Ik heb toevallig ook maandag eindelijk mn GVB gehaald. Ik golf al jaren illegaal met mn vader in 't buitenland en soms op studententoernooien in nederland, maar ben altijd te lui geweest om mn gvb te halenquote:Op maandag 12 juni 2006 17:28 schreef Skorpija het volgende:
Vandaag m'n GVB en Regelexamen gehaald![]()
Ik ging alleen voor m'n GVB eigenlijk, maar de examinatrice vond onze flight dusdanig goed, dat ze aan ons aanbood om direct het regelexamen te doen![]()
Ik had daar echter niet voor geleerd, maar wel geslaagd![]()

Ja, ik gebruik wel een handschoen, maar welk merk dat is, dat weet ik ff niet..quote:Op maandag 19 juni 2006 09:38 schreef outcast_within het volgende:
gebruiken jullie ook golf handschoenen en zo ja welke?
p.s. aluminium honkbal knuppel + golfbal = mooi geluid

Die heb ik ook al jarenlang als vaste merk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:02 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb een witte footjoy. Perfect ding. Beter krijg je ze niet imho. Alleen jammer dat er geen munt op zit om mee te marken

hee wat grappig, ik had op 8 juni mijn eerste lesquote:Op maandag 5 juni 2006 20:59 schreef Freshthinking het volgende:
Morgenavond heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn allereerste les! Ik ben erg benieuwd...

Rare course waar de 100m bordjes midden op de fairway staan.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:21 schreef ChillyWilly het volgende:
... die ik vlak voor het bordje 100m op het midden van de fairway terug vond.

Nee hoor, de afstand wordt aangegeven door gekleurde plaatjes, ongeveer 15 cm doorsnede, in het midden van de fairway.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Rare course waar de 100m bordjes midden op de fairway staan.![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |