quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef VicEd het volgende:[..]
Golf is al lang geen "elite" dure sport meer. Naast die oude traditionele ouderwetse golfclubs heb je nu al een heel aantal golfbanen zonder vereniging.
Dus geen gezeik van inkopen, contributie en dat soort onzin.
Gewoon betalen voor de tijd die je golft en het heerlijk naar je zin hebben.
Waar ik al een tijdje golf kost het ¤10 voor de 9 hole par 3 baan (tot 17:00). Dus wat nou duur. Uurtje fitness of squashen kost meer.
En een beginnersset koop je ook voor tussen de ¤150 en ¤250, alsof je het eerste jaar verschil merkt tussen een set van ¤200 of ¤1000. Leer eerst meer eens een goede swing aan.
Waar jij op doelt is het betalen van greenfee’s. Dit kan inderdaad ook, als is dit natuurlijk minder dan een eigen home course hebben. Toch blijf ik erbij, en met mij vele anderen, dat golf nog steeds een dure sport is. Natuurlijk is dit afgelopen jaren stukken minder geworden, maar als je echt lid wil worden van een club blijf je veel betalen.
Wat ik in jouw verhaal natuurlijk ook mis is het feit dat je ook nog lessen nodig hebt voordat je een baan in mag. Die bedragen zijn ook niet mals, 50 euro per uur ben je met gemak kwijt, en reken maar een les of 10 voordat je een keertje opkan voor je GVB en NGF-Regelexamen. Dus jouw verhaal is niet compleet mon ami.
Als laatste de opmerking over de set: Hoewel ik nog maar kort golf, merk ik zeker het verschil wel tussen bijv een links2links stalen shaft beginnersset of een Calloway verlengde graphite shaft van 2500 euro (mijn pa). Zelfs beginners merken verschil. Natuurlijk merk je het verschil pas veel meer op het moment dat je op een redelijk niveau begint te golfen, maar dat je het absoluut niet zou merken is bullshit.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 00:33 schreef golfer het volgende:[..]
Whehehe...wacht maar tot je op een echte club lid wordt.
Entree-cetrtificaat bij ons doet momenteel ca. 10.000 euro en lidmaatschap per jaar 1.080 euro.
Ik praat dan natuurlijk wel over grote mensen prijzen en niet jeugdleden.
![]()
Aangezien Lochemse G&CC “De Graafschap” verkozen is tot mooiste baan van Nederland beschouw ik het wel als een echte club
![]()
Natuurlijk zijn er belachelijke dure clubs, de entree op bijvoorbeeld de Rosendealsche en de Haagsche zijn ook niet mals. Op die clubs zou ik nooit lid willen worden. Door het hanteren van wat lagere entree’s etc zorg je ervoor dat je niet alleen de “ouwe” kak over de vloer krijgt.
Op de lochsemse heb je daarom ook verdomt weinig echte kakkers rond lopen. Oke, je hebt er natuurlijk altijd een paar die wanhopig hun “status” proberen vast te houden, maar in vergelijking met bijv. de Rosendealsche, waar het niet-praten met een aardappel in je keel als een doodzonde wordt beschouwd valt het in Lochem nog reuze mee.