quote:
Doden door zelfmoordaanslag in IrakAMSTERDAM - Een zelfmoordaanslag op een controlepost in het Noord Westen van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw, zo meldt Associated Press.
quote:
'2500 leden Republikeinse Garde geven zich over'DOHA - Ongeveer 2500 strijders van de Republikeinse Garde hebben zich overgegeven aan de Amerikaans-Britse coalitie. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger vrijdag gezegd. Het zou gaan om militairen van de Bagdad-divisie die bij de stad al-Kut was gelegerd.
"Gisteravond hebben we een bericht uit het veld gekregen dat ongeveer 2500 soldaten van de Bagdad-divisie zich overgaven, dat ze hun uniformen uittrokken", aldus woordvoerder kapitein Frank Thorp.
De woordvoerder zei tevens dat troepen van de coalitie vanuit de stad al-Kut snel oprukken in de richting van Bagdad. De mariniers zijn nu in de buurt van de Iraakse hoofdstad, verklaarde Thorp.
quote:
Net op CNN: Veel wit poeder gevonden met documenten mbt chemische oorlogsvoering. Zo dadelijk persconferentie.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 14:00]
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Net op CNN: Veel wit poeder gevonden met documenten mbt chemische oorlogsvoering. Zo dadelijk persconferentie.
Melding 2545523 over ABC-wapens
Zou onze nederlandse generaal/majoor/kapitien/iets ook een gebouw naar zich mogen vernoemen
quote:Het moest wel "gevonden" worden.
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Blom international f00n b00th
Op vrijdag 4 april 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:@ topictitel
Zou onze nederlandse generaal/majoor/kapitien/iets ook een gebouw naar zich mogen vernoemen
quote:U.S. officer says American troops find thousands of boxes of unknown white power, nerve gas antidote, and chemical warfare documents at complex south of Baghdad, according to The Associated Press. CNN is working to confirm.
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bron: CNN
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0404_vliegveld.htm
Maar Peabody liet vanmorgen pas definitief aan persbureau Reuters weten: "Wij hebben het vliegveld onder controle. Het gaat om een groot gebied, met veel gebouwen die uitgekamd moeten worden. Maar het is van ons."
Heel Irak is van de VS, alleen moeten een paar steden utgekamt worden...
quote:
U.S. officer says American troops find thousands of boxes of unknown white powder, nerve gas antidote, and chemical warfare documents at complex south of Baghdad, according to The Associated Press. CNN is working to confirm.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Strolie75 het volgende:
Doden door zelfmoordaanslag in Irak
AMSTERDAM - Een zelfmoordaanslag op een controlepost in het Noord Westen van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw, zo meldt Associated Press.
quote:
Five die in Iraq 'suicide attackThree coalition soldiers and two other people have been killed in an apparent suicide car bombing at a checkpoint north-west of Baghdad.
US Central Command in Qatar said the incident occurred on Thursday evening close to the Haditha Dam, about 130km from the Iraq-Syria border.
"A pregnant female stepped out of the vehicle and began screaming in fear," a statement said.
"At this point the civilian vehicle exploded, killing three coalition force members who were approaching the vehicle and wounding two others."
quote:
American armored divisions launched the assault on the airport as U.S.-led coalition troops advanced on the Iraqi capital.Iraqis have tried to stop the U.S. advance by charging with dump trucks, pickup trucks and buses filled with Iraqi soldiers firing their weapons, according to reports from CNN correspondent Walter Rodgers, embedded with the U.S. Army 3rd Infantry Division, 3rd Squadron, 7th Cavalry, near the airport. The Army calls the soldier-filled vehicles "suicide buses," Rodgers said.
U.S. tanks easily destroy the Iraqi vehicles, he said. At least one of the buses blew up as if it had explosives inside, Rodgers reported. (Full story)
Bron: CNN
quote:zelfmoordenaars die zwangere vrouwen meebrengen ...
Op vrijdag 4 april 2003 14:08 schreef yavanna het volgende:[..]
[..]
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik mis de zelfmoordschapen nog.
Het regime is bezig met de laatste stuiptrekkingen, zo lijkt het (en zo hoop ik ook).
quote:
Autobom doodt soldaten en zwangere vrouw in noord IrakEen auto-explosie bij een controlepost in het noordwesten van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan een automobilist, drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw. Twee militairen raakten gewond. Het Central Command in Doha vermoedt dat het om een zelfmoordactie gaat.
Volgens eerste onbevestigde berichten zou de zwangere vrouw in paniek uit de bewuste auto zijn gestapt. Kort daarna ontplofte de wagen.
Eerder deze week werden vier Amerikaanse soldaten gedood door een zelfmoordaanslag met een autobom, iets ten noorden van de Iraakse stad Najaf.
Daders van zelfmoordaanslagen worden door het Iraakse regime postuum geëerd en de familie wordt met geld beloond. (meer volgt)
Nu.nl
quote:Niet alle Irakezen zijn anti-VS.
Iraqi 'hero' led Marines to injured POW(CNN) -- An Iraqi man who helped U.S. Marines plan the rescue of Army Pfc. Jessica Lynch has been granted refugee status and has been described by the Marines as a "hero."
The man, identified only as Mohammad, is in a secure location along with his family, according to the Marine Corps Web site.
Lynch and seven other members of her unit, the 507th Maintenance Company, were listed as missing after they made a wrong turn near Nasiriya on March 23 and drove into an ambush. Five other members of the unit were shown on Iraqi TV and are listed as prisoners of war; two were killed in action. At least four were wounded.
Lynch is recovering at Landstuhl Air Base in Germany.
An article written by Sgt. Joseph R. Chenelly and posted on the Marines' Web site describes how Mohammad, a lawyer from Nasiriya, helped U.S. forces carry out the raid that freed the 19-year-old supply clerk Wednesday.
While visiting his wife, a nurse at Saddam Hussein Hospital, Mohammad noticed an increase in security and asked one of the doctors what was going on.
"He told me there was a woman American soldier there," Mohammad said.
After the doctor showed Mohammad where Lynch was being held, Mohammad said he saw an Iraqi colonel slap Lynch twice.
"My heart stopped," he said. "I knew then I must help her be saved. I decided I must go to tell the Americans."
That day, Mohammad walked 10 kilometers [about six miles] to a Marine checkpoint. He approached with his hands in the air and told them he had "important information about Jessica."
The Marines asked him to return to the hospital to gather information about the building and about Lynch's location inside.
"I went to see the security," he said. "I watched where they stood, where they sat, where they ate and when they slept."
As Mohammad observed Lynch's captors, Iraqi paramilitary forces stormed his home in Nasiriya and seized many of his belongings, including his car. His wife and 6-year-old daughter fled to a neighbor's home.
"I am not worried for myself," he said. "Security in Iraq loyal to Saddam will kill my wife. They will kill my [child]."
Describing the scene at the hospital, Mohammad said Lynch was covered up to her chin by a white blanket, with her head bandaged and a serious wound on her right leg.
He said the doctors had planned to amputate her leg, but Mohammad and a friend, who had helped him get past the heavy security surrounding Lynch, created diversions to delay the surgery.
"She would have died if they tried it," Mohammad said.
For two days, he walked through battles in the streets of Nasiriya to get to the hospital. In addition to watching the guards' movements, each morning he attempted to keep Lynch's spirits strong with a "good morning" in English.
Mohammad said Lynch acted bravely throughout the ordeal.
When reporting back to the Marines on March 30, Mohammad brought five maps he and his wife had made. He was able to point to the room where Lynch was being held. He also handed over the security layout, reaction plan and times that shift changes occurred.
He had counted 41 Iraqi forces, and determined that a helicopter could land on the hospital's roof.
That information helped U.S. forces plan and carry out a successful nighttime raid April 1.
Mohammad praised the Marines and the U.S.-led war to oust Iraqi leader Saddam Hussein, and said that he and his family hope to meet Lynch in the future.
CNN
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 14:22]
quote:Cocaine?
Op vrijdag 4 april 2003 14:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb vernomen dat er witte poeder is aangetroffen.
quote:jezus, busladingen vol schietende soldaten ... daar zullen me daar een bizar hoog aantal slachtoffers zijn gevallen zeg
Op vrijdag 4 april 2003 14:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
nutteloze actie verder je zal toch echt met wat beters dan je ak47 aankomen wil je gaten in de amerikaanse gepantserde eenheden schieten.
ik denk dat het regime van Saddam aan het eind van zijn latijn is ... we kunnen er denk ik wel redelijk zeker van zijn dat als er bij een dergelijke aanval geen gifgas in word gezet dat dat gas niet aanwezig is denk ik
iemand zei het al ergens, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van het regime. Als de burgers in Bagdad strax merken dat de Amerikanen wel degenlijk ergens zijn (Sahaf de persvoorlichter: they are not in um qassr, they are not in basra, they are not in nasyria, they are not ... anywhere) en dan nog erg dicht in de buurt ook dan zijn ze hun macht kwijt
quote:pro Saddam bedoel je?
Op vrijdag 4 april 2003 14:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Niet alle Irakezen zijn anti-Saddam.
quote:Dan ga je toch twijfelen aan de legaliteit van deze oorlog.
Op vrijdag 4 april 2003 14:15 schreef sp3c het volgende:ik denk dat het regime van Saddam aan het eind van zijn latijn is ... we kunnen er denk ik wel redelijk zeker van zijn dat als er bij een dergelijke aanval geen gifgas in word gezet dat dat gas niet aanwezig is denk ik
quote:Ik moet altijd zo lachen om die Sahaf
iemand zei het al ergens, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van het regime. Als de burgers in Bagdad strax merken dat de Amerikanen wel degenlijk ergens zijn (Sahaf de persvoorlichter: they are not in um qassr, they are not in basra, they are not in nasyria, they are not ... anywhere) en dan nog erg dicht in de buurt ook dan zijn ze hun macht kwijt
quote:DOM DOM DOM!!!
Op vrijdag 4 april 2003 14:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Niet alle Irakezen zijn anti-Saddam.
Dit is een concrete schending van de conventie van geneve
Een burger is een non-combatant de amerikanen hadden hem nooit mogen vragen terug te gaan naar het ziekenhuis om meer informatie te vergaren de burger heeft zijn taak gedaan door die 10 kilometer te lopen en te vertellen waar de POW zich bevond, de rest is werk voor de Amerikanen zelf.
hoe heroisch de goede man ook is geweest dit had nooit mogen gebeuren en het is oerstom van het US korps mariniers om dit als een soort helden verhaaltje op hun website mogen posten!
quote:*oeps* Ja, dat bedoel ik.
Op vrijdag 4 april 2003 14:18 schreef Re het volgende:
pro Saddam bedoel je?
quote:dat deed ik al, de oorlog had wat mij betreft nooit mogen gebeuren zonder VN of Nato support.
Op vrijdag 4 april 2003 14:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dan ga je toch twijfelen aan de legaliteit van deze oorlog.
quote:echt gek, hij is MVP aan Iraakse zijde
[..]Ik moet altijd zo lachen om die Sahaf
Ik hoop dat ie nog eens een comedy-show krijgt aangeboden.
en als de oorlog klaar is moet hij gewoon naar het westen komen en een satirisch latenight programma maken
quote:hmm zou het niet een schending zijn als ze m dwongen zich weer in het strijdtoneel te begeven? en wat dan nog ? wellicht had ie het dan toch uit zichzelf gedaan en weer terug gegaan met info.
Op vrijdag 4 april 2003 14:21 schreef sp3c het volgende:[..]
DOM DOM DOM!!!
Dit is een concrete schending van de conventie van geneve
Een burger is een non-combatant de amerikanen hadden hem nooit mogen vragen terug te gaan naar het ziekenhuis om meer informatie te vergaren de burger heeft zijn taak gedaan door die 10 kilometer te lopen en te vertellen waar de POW zich bevond, de rest is werk voor de Amerikanen zelf.
hoe heroisch de goede man ook is geweest dit had nooit mogen gebeuren en het is oerstom van het US korps mariniers om dit als een soort helden verhaaltje op hun website mogen posten!
quote:Onzin, Irak heeft zelf gezegd dat ze geen BC wapens hebben!
Net op CNN: Veel wit poeder gevonden met documenten mbt chemische oorlogsvoering.
Amerikaanse Propaganda!
quote:ze hadden het niet mogen vragen.
Op vrijdag 4 april 2003 14:27 schreef domolanglekker het volgende:[..]
hmm zou het niet een schending zijn als ze m dwongen zich weer in het strijdtoneel te begeven? en wat dan nog ? wellicht had ie het dan toch uit zichzelf gedaan en weer terug gegaan met info.
anders krijg je van die situatie's dat een peloton met het wapen gericht aan een burger vragen: 'wilt u dat huis binnen gaan om te kijken of het geb00bytrapped is?' en alstie nee zegt gaat er 'per ongeluk' een geweer af.
quote:hmm heb je t desbetreffende stukje van dat conventiegebeuren bij de hand toevallig? linkje?
Op vrijdag 4 april 2003 14:33 schreef sp3c het volgende:[..]
ze hadden het niet mogen vragen.
anders krijg je van die situatie's dat een peloton met het wapen gericht aan een burger vragen: 'wilt u dat huis binnen gaan om te kijken of het geb00bytrapped is?' en alstie nee zegt gaat er 'per ongeluk' een geweer af.
quote:ECHT! Hebben ze dat gezegt?! Shit man dan had heel deze oorlog dus niet gehoeven. Want als Irak zegt is het natuurlijk waar. (En die Koerden in het noorden hadden gewoon last van darmgassen
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashdotter3 het volgende:[..]
Onzin, Irak heeft zelf gezegd dat ze geen BC wapens hebben!
quote:ik zoek daar al moeilijk lang naar maar ik kan nergens wat vinden op het internet
Op vrijdag 4 april 2003 14:37 schreef domolanglekker het volgende:[..]
hmm heb je t desbetreffende stukje van dat conventiegebeuren bij de hand toevallig? linkje?
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashdotter3 het volgende:[..]
Onzin, Irak heeft zelf gezegd dat ze geen BC wapens hebben!
Amerikaanse Propaganda!
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/maart/2003_militair.html
Uit Koeweit komen berichten dat het noorden van het land is getroffen door twee raketten. Voor zover bekend zijn er geen slachtoffers gevallen. Momenteel wordt onderzocht of de raketkoppen een biologische en/of chemische lading hadden.
Geen BC-lading...
En al die berichten dat Umm Qasr en Basra en Nasaria al na dag 2 waren veroverd. Ik wordt echt ziek van die propaganda.
Vooralsnog zijn het allemaal geruchten.
quote:gevonden
Op vrijdag 4 april 2003 14:37 schreef domolanglekker het volgende:[..]
hmm heb je t desbetreffende stukje van dat conventiegebeuren bij de hand toevallig? linkje?
quote:hier staat nog meer shit http://193.194.138.190/html/intlinst.htm ook over krijgsgevangenen en shit
Article 31
No physical or moral coercion shall be exercised against protected persons, in particular to obtain information from them or from third parties.
http://193.194.138.190/html/menu3/b/92.htm
quote:zou die toch wel naar teruggaan zijn .. zijn vrouw werkt daar
Op vrijdag 4 april 2003 14:55 schreef sp3c het volgende:
dat doet er niet toe, ze hadden hem niet mogen vragen oftie terug naar dat ziekenhuis wilde gaan
quote:Dat staat er anders niet. Er staat expliciet coercion...
Op vrijdag 4 april 2003 14:55 schreef sp3c het volgende:
dat doet er niet toe, ze hadden hem niet mogen vragen oftie terug naar dat ziekenhuis wilde gaan
quote:dat is heel goed mogenlijk en als ze neer hadden gezet dat de man uit eigen wil terug is gegaan naar het ziekenhuis en van daaruit opnieuw contact had gezocht met de coalitie dan was het zonder meer een topactie (of het nu klopt of niet), maar hoe het er nu staat is het een schending van de conventie van geneve.
Op vrijdag 4 april 2003 14:58 schreef domolanglekker het volgende:[..]
zou die toch wel naar teruggaan zijn .. zijn vrouw werkt daar
Als die persknakker al sawaf (ofzo) hier wind van krijgt dan kunnen we weer lekker lachen ... en dan heeftie nog gelijk ook.
zoals ik dus al zei is het erg dom om dit op de website van het US korps mariniers te plaatsen.
ik zal ze is een mailtje sturen ... kijken of ik gelijk heb, it never hurts to help enzo
quote:ze mogen geen psychiche of morele dwang gebruiken. (coercion=dwang). Gewoon vragen is nix mis mee.
Op vrijdag 4 april 2003 15:01 schreef sp3c het volgende:[..]
dat is heel goed mogenlijk en als ze neer hadden gezet dat de man uit eigen wil terug is gegaan naar het ziekenhuis en van daaruit opnieuw contact had gezocht met de coalitie dan was het zonder meer een topactie (of het nu klopt of niet), maar hoe het er nu staat is het een schending van de conventie van geneve.
Als die persknakker al sawaf (ofzo) hier wind van krijgt dan kunnen we weer lekker lachen ... en dan heeftie nog gelijk ook.
zoals ik dus al zei is het erg dom om dit op de website van het US korps mariniers te plaatsen.
ik zal ze is een mailtje sturen ... kijken of ik gelijk heb, it never hurts to help enzo
quote:LOL!
MARINE COMBAT HEADQUARTERS, Iraq (April 3, 2203) -- New heroes have surfaced in the rescue of U.S. Army Private First Class Jessica Lynch.Under the watchful eyes of more than 40 murderous gunmen, the 19-year-old supply clerk laid in Saddam Hussein Hospital suffering from several wounds and broken bones.
As her captors discussed amputating her leg, an Iraqi man leaned to her ear and whispered, "don't worry." Lynch replied with a warm smile.
The man was already working with U.S. Marines to gain the critical information needed to rescue one of the first American prisoners of war in Operation Iraqi Freedom.
Just a day earlier, the lawyer from An Nasiryah had walked 10 kilometers to inform American forces he knew where Lynch was being held.
The shocked Marines asked Mohammad to return to the hospital and note certain things. He was tasked with counting the guards and documenting the hospital's layout. Knowing the risk, he agreed to help the young woman he had seen only once.
"I came to the hospital to visit my wife," said the Iraqi man whose wife was a nurse. "I could see much more security than normal."
The man, who, for his protection, will only be identified as Mohammad, asked one of the doctors about the increased security. "He told me there was a woman American soldier there."
Together, the two went to see her. Peering through the room's window, Mohammad saw a sight he claims will stay with him for a life. An Iraqi colonel slapped the soldier who had been captured after a fierce firefight, March 23. First with his palm; then with his backhand.
"My heart stopped," he said in a soft tone. "I knew then I must help her be saved. I decided I must go to tell the Americans."
Just days earlier, Mohammad saw a woman's body dragged through his neighborhood. He said "the animals" were punishing the woman for waving at a coalition helicopter. The brutal demonstration failed to deter him from going to the Marines.
The same day he first saw Lynch, he located a Marine checkpoint. Worried he'd be mistaken for an attacker in civilian clothes, he approached the Marines with his hands high above his head.
"[A Marine sentry] asked, 'what you want?' " Mohammad said. "I want to help you. I want to tell you important information - about Jessica!"
After talking with the Marines, he returned to the hospital to gather information."I went to see the security," he said. "I watched where they stood, where they sat, where they ate and when they slept."
While he observed Saddam's henchmen, the notorious regime death squad paid Mohammad's home an unexpected visit. His wife and six-year-old daughter fled to nearby family. Many of his personal belongings, including his car, were seized.
"I am not worried for myself," he said. "Security in Iraq [that is still] loyal to Saddam will kill my wife. They will kill my [child]."
Meanwhile, Mohammad accompanied his friend into Lynch's tightly guarded room. She was covered up to her chin by a white blanket. Her head was bandaged. A wound on the right leg was in bad condition.
"The doctors wanted to cut her leg off," he said "My friend and I decided we would stop it."
Creating numerous diversions, they managed to delay the surgery long enough. "She would have died if they tried it."
Mohammad walked through battles in the city streets for two straight days to get to back to the hospital. His main mission was to watch the guards, but each morning he attempted to keep Lynch's spirits strong with a "good morning" in English.
He said she was brave throughout the ordeal.
When reporting back to the Marines on March 30, he brought five different maps he and his wife made. He was able to point to the exact room the captured soldier was being held in. He also handed over the security layout, reaction plan and times that shift changes occurred.
He had counted 41 bad guys, and determined a helicopter could land on the hospital's roof. It was just the information the Marines needed.
American forces conducted a nighttime raid April 1. Lynch was safely rescued. She has since been transported to a medical facility in Germany.
Mohammad and his family are now in a secure location and have been granted refugee status. He doesn't feel safe in An Nasryah, but he hopes things will improve as the war against the regime advances.
"Iraq is not a safe place while Saddam Hussein is in power," Mohammad said. "He kills the Iraqi people whenever he wants. I believe the Americans will bring peace and security to the people of Iraq."
Mohammad's wife said she wants to volunteer to help injured or sick American forces in the future.
"America came here to help us," he said. "The Marines are brave men. They have been gentle with the Iraqi people. They are taking out Saddam Hussein. For that, we're grateful."
Mohammad's family hopes to meet Lynch in the future.
[url="http://www.usmc.mil/marinelink/mcn2000.nsf/main5/CE7BDEDE147F475685256CFD006B9F76?opendocument]usmc[/ur]
doofpotje anyone
het is nogal vervelend om altijd gelijk te hebben
en waar is schatje eigenlijk misschien dat ze me nog is een 'klein amateurtje' wil noemen
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 04-04-2003 15:17]
quote:
The Marines asked him to return to the hospital to gather information about the building and about Lynch's location inside.
quote:vertel eens.. wat is zo schokkend anders aan dit verhaal
Op vrijdag 4 april 2003 15:11 schreef sp3c het volgende:
hmz het lijkt erop alsof ofwel CNN dingen loopt te verzinnen ofwel ik wel degenlijk gelijk heb gehad (da's dan ook logisch want ik ben sp3c) en de US marine webdesigners het verhaal een beetje hebben aangepast.
[..]LOL!
doofpotje anyone
en waar is schatje eigenlijk misschien dat ze me nog is een 'klein amateurtje' wil noemen
quote:Nu is er geen sprake meer van dwang (of vragen).
Op vrijdag 4 april 2003 15:16 schreef domolanglekker het volgende:[..]
vertel eens.. wat is zo schokkend anders aan dit verhaal
quote:hoor je mij zeggen dat er iets schokkends aan dit verhaal is dan?
Op vrijdag 4 april 2003 15:16 schreef domolanglekker het volgende:[..]
vertel eens.. wat is zo schokkend anders aan dit verhaal
ik geef alleen aan dat het erg dom is van de Amerikanen om schendingen van de conventie van geneve op de website van het korps mariniers aldaar te zetten.
En aangezien het niet in CNN's best interest is om te liegen neem ik aan dat ik gelijk heb want het is klaarblijkelijk gewijzigd
m0000000000000h
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nu is er geen sprake meer van dwang (of vragen).
quote:
The shocked Marines --> asked <<-- Mohammad -->to return <<-- to the hospital and note certain things. He was tasked with counting the guards and documenting the hospital's layout. Knowing the risk, he agreed to help the young woman he had seen only once.
quote:ga jij nog eens die conventie doorlezen.. laat hem desnoods vertalen MAAR WAAR ZIE JIJ IN HEMELSNAAM DAT ER COERCION HEEFT PLAATSGEVONDEN?
Op vrijdag 4 april 2003 15:20 schreef sp3c het volgende:[..]
ik geef alleen aan dat het erg dom is van de Amerikanen om schendingen van de conventie van geneve op de website van het korps mariniers aldaar te zetten.m0000000000000h
quote:vragen erheen te gaan = moral coersion
Op vrijdag 4 april 2003 15:20 schreef domolanglekker het volgende:[..]
[..]
quote:in die quotes van jouw
ga jij nog eens die conventie doorlezen.. laat hem desnoods vertalen MAAR WAAR ZIE JIJ IN HEMELSNAAM DAT ER COERCION HEEFT PLAATSGEVONDEN?
quote:iemand een verzoek doen is dwang? mmkay
Op vrijdag 4 april 2003 15:22 schreef sp3c het volgende:[..]
vragen erheen te gaan = moral coersion
mohamad erheen slaan = physical coersion
quote:Stttt. Zometeen komen we tot de conclusie dat het gewoon poedersuiker is, en dan zijn we opeens niet meer zo voor een oorlog.
Op vrijdag 4 april 2003 15:21 schreef BazP het volgende:
is er al meer info over het witte poeder?
Natuurlijk is dit Antrax, duh
quote:Volgens mij bedoelen ze met moral coersion meer bedreiging en chantage hoor.
Op vrijdag 4 april 2003 15:22 schreef sp3c het volgende:
vragen erheen te gaan = moral coersion
mohamad erheen slaan = physical coersion
quote:het is morele dwang, zo is het mij uitgelegd iig.
Op vrijdag 4 april 2003 15:24 schreef domolanglekker het volgende:[..]
iemand een verzoek doen is dwang? mmkay
maar goed ik zal nog duidelijker zijn ... van dezelfde pagina (ik ga hem niet weer afspeuren want ik word er moe van en het USMC heeft me klaarblijkelijk al gelijk gegeven).
quote:
Article 51
The Occupying Power may not compel protected persons to serve in its armed or auxiliary forces. No pressure or propaganda which aims at securing voluntary enlistment is permitted.The Occupying Power may not compel protected persons to work unless they are over eighteen years of age, and then only on work which is necessary either for the needs of the army of occupation, or for the public utility services, or for the feeding, sheltering, clothing, transportation or health of the population of the occupied country. Protected persons may not be compelled to undertake any work which would involve them in the obligation of taking part in military operations. The Occupying Power may not compel protected persons to employ forcible means to ensure the security of the installations where they are performing compulsory labour.
The work shall be carried out only in the occupied territory where the persons whose services have been requisitioned are. Every such person shall, so far as possible, be kept in his usual place of employment. Workers shall be paid a fair wage and the work shall be proportionate to their physical and intellectual capacities. The legislation in force in the occupied country concerning working conditions, and safeguards as regards, in particular, such matters as wages, hours of work, equipment, preliminary training and compensation for occupational accidents and diseases, shall be applicable to the protected persons assigned to the work referred to in this Article.
In no case shall requisition of labour lead to a mobilization of workers in an organization of a military or semi-military character.
quote:maar wat strooien Irakezen dan over hun oliebollen
Op vrijdag 4 april 2003 15:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Stttt. Zometeen komen we tot de conclusie dat het gewoon poedersuiker is, en dan zijn we opeens niet meer zo voor een oorlog.
Natuurlijk is dit Antrax, duh
Antrax erover lijkt me wat spicy en zonder iets erop is het ook zo'n flauwe kost
quote:Hoe het net op werd gebracht, leek het meer alsof zij er ook bij hoorde.
Op vrijdag 4 april 2003 14:11 schreef sp3c het volgende:[..]
zelfmoordenaars die zwangere vrouwen meebrengen ...
![]()
![]()
quote:grappig dat in al die Iraakse chemische labo's die ze bezoeken geen chemische wapens worden gemaakt
Op vrijdag 4 april 2003 15:40 schreef yavanna het volgende:
Generaal Brooks liet trouwens nog een foto zien van wat een chemisch wapen lab scheen te zijn.
Niet in gebruik om chemische wapens te maken, maar alleen als leer centrum.
Op de foto stonden wat vage flessen.
ik dacht dat Powell solid evidence had van dat wapentuig ... kleine moeite om ff een helikopter met special forces guys, een spectre gunship, wat apache's en een embedded cameracrew naar toe te sturen.
quote:hoe dan ook het blijft een zieke actie, als ik een missie uit zou moeten voeren achter de vijandelijke linies en een zwangere vrouw mee zou moeten brengen dan zou ik pertinent weigeren en zonder die koe wegrijden.
Op vrijdag 4 april 2003 15:42 schreef yavanna het volgende:[..]
Hoe het net op werd gebracht, leek het meer alsof zij er ook bij hoorde.
Ze schreeuwde om hulp, klaarblijkelijk om soldaten naar de auto te lokken.
Maargoed hoe het werkelijk zat, zal wel een raadsel blijven.
quote:Die staan allemaal op plekken waar ze nog niet geweest zijn
Op vrijdag 4 april 2003 15:42 schreef sp3c het volgende:[..]
grappig dat in al die Iraakse chemische labo's die ze bezoeken geen chemische wapens worden gemaakt
ik dacht dat Powell solid evidence had van dat wapentuig ... kleine moeite om ff een helikopter met special forces guys, een spectre gunship, wat apache's en een embedded cameracrew naar toe te sturen.
En waar de echte strijd is, is te gevaarlijk voor die journalisten
quote:ach met een beetje morele dwang bij de pow's vinden we zo al die sites hoor
Op vrijdag 4 april 2003 15:44 schreef yavanna het volgende:[..]
Die staan allemaal op plekken waar ze nog niet geweest zijn
quote:Nee, maar de US troepen rennen ineens wel een stuk sneller richting bagdad.
Op vrijdag 4 april 2003 15:21 schreef BazP het volgende:
is er al meer info over het witte poeder?
quote:na de piloten krijgen de US grondtroepen nu zeker ook speed pillen?
Op vrijdag 4 april 2003 15:46 schreef Ulx het volgende:[..]
Nee, maar de US troepen rennen ineens wel een stuk sneller richting bagdad.
quote:ze staan gvd al vrijwel bij Saddam in de voortuin!
Op vrijdag 4 april 2003 15:44 schreef yavanna het volgende:[..]
Die staan allemaal op plekken waar ze nog niet geweest zijn
ik neem aan dat die shit niet midden in de steden word geproduceerd dus zou het nu wel is tijd worden (misschien die balen wit poeder die vandaag zouden zijn gevonden).
en die raid gister op dat paleis scheen ook nogal een big deal te zijn en daar waren ook gewoon journalisten bij.
Ook schijnt er een eenheid Australische commando's door de woestijn te banjeren met location & destination unknow en daar zitten ook journalisten bij (heb iig al beelden can die gasten gezien) bovendien liggen die cavalerie en marine eenheden onderweg naar bagdad, de britten bij Basra en weet ik het wie allemaal nog meer ook voortdurend onder vuur en die zijn dr ook nog gewoon bij.
quote:geen commentaar meer trouwens of ben je die conventie nog eens aan het doorlezen .. of desnoods aan het vertalen?
Op vrijdag 4 april 2003 15:45 schreef domolanglekker het volgende:[..]
ach met een beetje morele dwang bij de pow's vinden we zo al die sites hoor
quote:nee ben een front aan het oprichten voor een geneva conventie in wat begrijpelijkere taal zodat we er niet over te hoeven discussieren
Op vrijdag 4 april 2003 15:51 schreef sp3c het volgende:[..]
geen commentaar meer trouwens of ben je die conventie nog eens aan het doorlezen .. of desnoods aan het vertalen?
![]()
quote:goede zaak
Op vrijdag 4 april 2003 15:57 schreef domolanglekker het volgende:[..]
nee ben een front aan het oprichten voor een geneva conventie in wat begrijpelijkere taal zodat we er niet over te hoeven discussieren
en als je toch bezig bent misschien kun je balkenende ook is aanpakken, van wat hij te melden heeft begrijp ik de helft van de tijd ook geen ene fok!
maja zolang ik maar gelijk heb
quote:kijk als ze het nou op deze manier brengen:
Op vrijdag 4 april 2003 16:01 schreef sp3c het volgende:[..]
goede zaak
en als je toch bezig bent misschien kun je balkenende ook is aanpakken, van wat hij te melden heeft begrijp ik de helft van de tijd ook geen ene fok!
maja zolang ik maar gelijk heb
quote:ja da's duidelijk
Op vrijdag 4 april 2003 16:05 schreef domolanglekker het volgende:[..]
kijk als ze het nou op deze manier brengen:
(1) physical coercion [the use of physical force, military regimes]
(2) material coercion [the use of money, capitalism]
(3) moral coercion [pressure groups, media].
zo is t wel duidelijk genoeg niet ?
bron: http://noosphere.cc/secondary.html
quote:Damn, blijkt die Saddam een betere dealer te hebben dan ik
Op vrijdag 4 april 2003 15:46 schreef Ulx het volgende:[..]
Nee, maar de US troepen rennen ineens wel een stuk sneller richting bagdad.
quote:Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld, vandaar de
Op vrijdag 4 april 2003 15:49 schreef sp3c het volgende:[..]
ze staan gvd al vrijwel bij Saddam in de voortuin!
ik neem aan dat die shit niet midden in de steden word geproduceerd dus zou het nu wel is tijd worden (misschien die balen wit poeder die vandaag zouden zijn gevonden).
en die raid gister op dat paleis scheen ook nogal een big deal te zijn en daar waren ook gewoon journalisten bij.
Ook schijnt er een eenheid Australische commando's door de woestijn te banjeren met location & destination unknow en daar zitten ook journalisten bij (heb iig al beelden can die gasten gezien) bovendien liggen die cavalerie en marine eenheden onderweg naar bagdad, de britten bij Basra en weet ik het wie allemaal nog meer ook voortdurend onder vuur en die zijn dr ook nog gewoon bij.
quote:0 ok
Op vrijdag 4 april 2003 16:21 schreef yavanna het volgende:[..]
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld, vandaar de
quote:wat was ie weer blij die man
Op vrijdag 4 april 2003 16:34 schreef yavanna het volgende:
De iraakse minister van informatie vermeldt net dat de amerikanen omsingeld zijn op Saddam/Bagdad airport.
quote:jah je ziet wel dat hij met de dag vrolijker word
Op vrijdag 4 april 2003 16:36 schreef domolanglekker het volgende:[..]
wat was ie weer blij die man
maja ik zou zelf ook erg hard moeten lachen als ik dergelijke onzin op tv moest verklaren
quote:mja maar wat zou dat onconventioneel iets zijn wat vrijdagnacht gaat gebeuren
Op vrijdag 4 april 2003 16:37 schreef sp3c het volgende:[..]
jah je ziet wel dat hij met de dag vrolijker word
maja ik zou zelf ook erg hard moeten lachen als ik dergelijke onzin op tv moest verklaren
quote:op een of andere manier klinkt het mij dit keer toch wat enger (die eerste uitspraak dan.. die tweede niet)
Op vrijdag 4 april 2003 16:34 schreef domolanglekker het volgende:
volgens de iraakse minister van informatie zijn de amerikanen de lul. en gaat er vrijdagnacht iets onconventioneels gebeuren. De dagen van amerika als supermacht zijn ook geteld aldus de minister tijdens de persconferentie
quote:Hij is vast een super de super optimist
Op vrijdag 4 april 2003 16:36 schreef domolanglekker het volgende:wat was ie weer blij die man
quote:Vraag me af wat hij daarmee kan bedoelen
Op vrijdag 4 april 2003 16:38 schreef Re het volgende:[..]
op een of andere manier klinkt het mij dit keer toch wat enger (die eerste uitspraak dan.. die tweede niet)
quote:gifgas, kofferbom, spontane mooningactie van de republikeinse garde
Op vrijdag 4 april 2003 16:40 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Vraag me af wat hij daarmee kan bedoelen
quote:Zeer slimme man.
Op vrijdag 4 april 2003 16:41 schreef yavanna het volgende:
Hij moest erg gniffellen toen hij Rumsfeld oa, ' A cheap man' noemde.
quote:Saddam staat met het linker- ipv het rechterbeen uit bed ofzo en pas dan maar op want dat is zijn verkeerde been!
Op vrijdag 4 april 2003 16:38 schreef domolanglekker het volgende:[..]
mja maar wat zou dat onconventioneel iets zijn wat vrijdagnacht gaat gebeuren
dat meldde ie ook
ik geloof niet dat de Iraakse strijdkrachten nog wat uit kunnen voeren, zelfs als ze een speciaal genetisch virus wat alle amerikanen in de omgeving uitroeit dan sturen de amerikanen gewoon 100.000 nieuwe soldaten en die maken het karwij af zonder uit hun chemical suits te klimmen
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:43 schreef sp3c het volgende:[..]
Saddam staat met het linker- ipv het rechterbeen uit bed ofzo en pas dan maar op want dat is zijn verkeerde been!
ontopic: Ach en als hij met chemische troep gaat gooien staan er volgens mij weer wat nieuwe landen achter de coalitie
quote:jezus wat een slap gelul.
Op vrijdag 4 april 2003 16:43 schreef sp3c het volgende:[..]
Saddam staat met het linker- ipv het rechterbeen uit bed ofzo en pas dan maar op want dat is zijn verkeerde been!
ik geloof niet dat de Iraakse strijdkrachten nog wat uit kunnen voeren, zelfs als ze een speciaal genetisch virus wat alle amerikanen in de omgeving uitroeit dan sturen de amerikanen gewoon 100.000 nieuwe soldaten en die maken het karwij af zonder uit hun chemical suits te klimmen
Ben benieuwd hoe die minister behandeld zal worden als hij gevangen wordt genomen (als een zwaar misdadiger en onderdeel van dat regime......of wordt ie zachter behandeld omdat hij een minder negatief imago heeft dan Saddam. Mensen gaan symphatie voelen voor zo'n figuur als deze minister en Tareq Aziz).
quote:saddam heeft toch nix meer te verliezen. Als dat gevonden spul echt anthraxx ed is is het al duidelijk voor de hele wereld dat saddam gewoon rechtuit gelogen heeft
Op vrijdag 4 april 2003 16:45 schreef Nuongirl het volgende:[..]
ontopic: Ach en als hij met chemische troep gaat gooien staan er volgens mij weer wat nieuwe landen achter de coalitie
quote:en dat uiteindelijk, boeit Saddam dus voor geen meter
Op vrijdag 4 april 2003 16:45 schreef Nuongirl het volgende:[..]
quote:Maar krijgen we dat te horen of het gevonden spul echt anthraxx is ?
Op vrijdag 4 april 2003 16:46 schreef domolanglekker het volgende:[..]
saddam heeft toch nix meer te verliezen. Als dat gevonden spul echt anthraxx ed is is het al duidelijk voor de hele wereld dat saddam gewoon rechtuit gelogen heeft
quote:hij doet toch zelf nix fout.. hij is alleen maar minister van propaganda
Op vrijdag 4 april 2003 16:46 schreef PLAE@ het volgende:[..]
jezus wat een slap gelul.
Ben benieuwd hoe die minister behandeld zal worden als hij gevangen wordt genomen (als een zwaar misdadiger en onderdeel van dat regime......of wordt ie zachter behandeld omdat hij een minder negatief imago heeft dan Saddam. Mensen gaan symphatie voelen voor zo'n figuur als deze minister en Tareq Aziz).
quote:want?
Op vrijdag 4 april 2003 16:46 schreef PLAE@ het volgende:[..]
jezus wat een slap gelul.
Vergeet niet dat dat een bevestiging zou zijn van wat Bush, Powell en Rumsfeld al maanden lopen te verkondigen (Irak heeft chemische shit en is niet te beroerd om het te gebruiken) de Amerikaanse bevolking zal dan wel wraak wensen gok ik.
De Fransen hebben trouwens al verklaard dat zodra er chemisch wapentuig word ingezet dat zij hun bondgenoten met alle mogenlijke middelen zullen helpen ... en als Frankrijk meedoet zal de rest van de wereld toch zeker ook wel meedoen (behalve Duitsland ... die houden niet meer van krieg).
quote:ligt eraan wat ze gedaan hebben, ik vond die Tareq aziz ook wel een sympathiek figuur ... maar als later blijkt dat het allebei moordenaars zijn geweest dan zullen ze wel aangepakt worden.
Ook zijn ze medeverantwoordelijk voor de daden van het regime omdat ze geen tegengas hebben gegeven (of dit mogenlijk is is een tweede) en het zo goed mogelijk manieren heeft proberen te helpen.
argumenten als 'Ich habe es nicht gewusst' & 'ein befehl ist ein befehl' gaan hier denk ik niet helpen.
quote:Op tv was een flinke commotie te zien toen coalitie soldaten naar het huis van 1 of ander belangrijk figuur wouden gaan ( bescherming voor informatie) en de meute dacht dat ze naar 1 of andere moskee wouden gaan.
Op vrijdag 4 april 2003 16:51 schreef domolanglekker het volgende:
trouwens effe tussendoor .. vielen onder wapeninspecties eigenlijk ook moskeeen en dergelijk ? om te controleren en dergelijk?
Oh, ik lees je vraag nu goed
Geen idee, maar de bevolking stelt het in ieder geval niet zo op prijs
quote:Ik ben toch bang dat hij die functie niet zomaar heeft gekregen
Op vrijdag 4 april 2003 16:49 schreef domolanglekker het volgende:hij doet toch zelf nix fout.. hij is alleen maar minister van propaganda
eh informatie
quote:wat een uitgesproken plek toch om duistere goederen te verbergen
Op vrijdag 4 april 2003 16:57 schreef yavanna het volgende:[..]
Op tv was een flinke commotie te zien toen coalitie soldaten naar het huis van 1 of ander belangrijk figuur wouden gaan ( bescherming voor informatie) en de meute dacht dat ze naar 1 of andere moskee wouden gaan.
De soldaten trokken zich uiteindelijk terug om hun goodwill te tonen.Oh, ik lees je vraag nu goed
Geen idee, maar de bevolking stelt het in ieder geval niet zo op prijs
quote:was het iraakse equivalent van een melkertbaan.
Op vrijdag 4 april 2003 16:58 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik ben toch bang dat hij die functie niet zomaar heeft gekregen
quote:Neejoh, hij heeft er veel te veel plezier in
Op vrijdag 4 april 2003 16:59 schreef domolanglekker het volgende:was het iraakse equivalent van een melkertbaan.
quote:
Iraq said that it might take "non-conventional" action on Friday night against U.S.-led forces who have seized Baghdad airport.
"We will commit a non-conventional act on them, not necessarily military," Iraqi Information Minister Mohammed Saeed al-Sahaf told a news conference, adding the act might be tonight. "We will do something that will be a great example for these mercenaries."It was not clear what he meant by "non-conventional." U.S.-led forces have been on alert for possible Iraqi use of biological or chemical weapons, which Baghdad denies it possesses.
Sahaf also said that U.S. forces were on an "isolated island" at Baghdad airport. "It is difficult for the U.S. forces that are surrounded in Saddam airport to come out alive, he said.
Bron:Reuters
quote:totdat er US troepen de studio binnenstormen tijdens een live uitzending.
Op vrijdag 4 april 2003 17:00 schreef yavanna het volgende:[..]
Neejoh, hij heeft er veel te veel plezier in
quote:ah natuurlijk ze komen vanavond met de bewijzen dat ze de wapens idd vernietigd hebben
Op vrijdag 4 april 2003 17:01 schreef yavanna het volgende:[..]
quote:Och, al die soldaten willen dan met de comediant van Irak op de foto, dus hij vermaakt zich wel
Op vrijdag 4 april 2003 17:03 schreef domolanglekker het volgende:totdat er US troepen de studio binnenstormen tijdens een live uitzending.
"heuh ze zaten toch nog niet in baghdad?!"
Als ze tenminste eerst van het zwaar omsingelde Bagdad Airport hebben weten te ontsnappen
quote:oef ja dat wel...
Op vrijdag 4 april 2003 17:05 schreef yavanna het volgende:[..]
Och, al die soldaten willen dan met de comediant van Irak op de foto, dus hij vermaakt zich wel
Als ze tenminste eerst van het zwaar omsingelde Bagdad Airport hebben weten te ontsnappen
In the Field: Reports From The Post's Embedded Correspondents
From Baghdad: The Post's Anthony Shadid Reports
Reuters
Thursday, April 3, 2003; 8:33 PM
LOS ANGELES (Reuters) - Sanjay Gupta, CNN's medical correspondent and a neurosurgeon, performed emergency brain surgery on Thursday in a vain effort to save the life of a 2-year-old Iraqi boy wounded at a U.S. Marine checkpoint south of Baghdad.
CNN issued a statement saying the network applauded Gupta's decision, on humanitarian grounds, to cross the line between journalists and the U.S. armed forces unit he was "embedded" with, to participate in the operation.
"Sanjay was sent to that particular unit as a medical correspondent, but we clearly support his efforts under these extraordinary circumstances to save the life of a dying boy," CNN spokeswoman Christa Robinson said. "We are all proud of him."
The boy, who had been struck in the head by a bullet or shrapnel in a shooting incident at the checkpoint, died despite Gupta's efforts. Gupta said the brain surgery went "very well" but the boy's other injuries proved too extensive.
Assigned by CNN to cover the mobile staff of naval surgeons known as the "devil docs," Gupta said he was called on to operate on the boy because he was the only neurosurgeon present.
"Medically and morally, I thought it was the right thing to do," Gupta said later in a report from the scene. "I did not hesitate at all ... I thought we could give this kid a fighting chance to live, and we came very close to doing exactly that."
Gupta said the boy was one of three people who died in the shooting, which, according to the military, occurred when a taxicab passed through a U.S. Marine checkpoint south of Baghdad without stopping, prompting Marines to open fire.
The driver and another man in the front passenger seat were killed. The boy's mother, who was in the backseat with the child, survived the shooting in critical condition, Gupta said.
During one of his reports on the incident Thursday, unit commander Dr. Rob Hinks thanked Gupta for his help, welcoming him as "an honorary member of the devil docs."
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A23329-2003Apr3.html
Dr Gupta@CNN
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 04-04-2003 17:11]
quote:tja als doctor heb je ooit een eed afgelegd om mensen te helpen. boeit dan niet of je dan toevallig "journalist" bent
Op vrijdag 4 april 2003 17:09 schreef BAZZA het volgende:
Dr Gupta@CNN
quote:Ja, maar toch mooi... hij doet dat programma ook altijd erg goed, toffe gozer
Op vrijdag 4 april 2003 17:10 schreef domolanglekker het volgende:
tja als doctor heb je ooit een eed afgelegd om mensen te helpen. boeit dan niet of je dan toevallig "journalist" bent
quote:joh pass es een fototje dan
Op vrijdag 4 april 2003 17:14 schreef Chadi het volgende:
Op de flesjes staat "made in the USA" op de papieren het brakke Arabisch van Bush
quote:
Military analysts suggest that this is more likely to mean guerrilla tactics and suicide attacks, rather than a chemical or biological attack.
quote:Dat is classified bewijs
Op vrijdag 4 april 2003 17:16 schreef domolanglekker het volgende:[..]
joh pass es een fototje dan
quote:
UpdateDe kolonel zei dat zijn troepen duizenden dozen vonden. In elke doos zitten drie buisjes met wit poeder, met documenten in het Arabisch over chemische oorlogsvoering. Er werd ook atropine gevonden, dat de effecten van zenuwgas bestrijdt.
De spullen werden aangetroffen in een fabriek die door het Internationale Agentschap voor Atoomenergie (IAEA) aangewezen is als een verdachte locatie voor massavernietigingswapens. De VN-wapeninspecteurs zouden de fabriek minstens 12 keer bezocht hebben, afgelopen februari voor het laatst.
quote:Volgens mij stuurt Saddam gewoon honderden hoestende chinezen op het vliegveld af.
Op vrijdag 4 april 2003 16:38 schreef Re het volgende:[..]
op een of andere manier klinkt het mij dit keer toch wat enger (die eerste uitspraak dan.. die tweede niet)
SARS kan niet onder de biowapens vallen, want het is pas tijdens de oorlog ontdekt. Dan zou een griepgolf onder de Amerikanen ook een reden mogen zijn om met nukes te smijten.
quote:De tape zal wel zijn blijven hangen.
Op vrijdag 4 april 2003 17:49 schreef American_Nightmare het volgende:
En dat een kwartier lang.
quote:Ooit The Crow gezien?
Op vrijdag 4 april 2003 17:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Toespraak Saddam op CNN nu.. wat een idioot is dat zeg. "God is groot, Iraak is groot, wij zullen overwinnen, we zullen de heidenen vernietigen, god is groot, weg met de Amerikanen, de Irakezen zullen winnen, god is groot, de irakezen zijn groot, we zullen overwinnen, god is groot." En dat een kwartier lang.
quote:nee, wel henk binnendijk
Op vrijdag 4 april 2003 17:56 schreef robh het volgende:[..]
Ooit The Crow gezien?
quote:Langdradige film?
Op vrijdag 4 april 2003 17:56 schreef robh het volgende:[..]
Ooit The Crow gezien?
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:55 schreef Strolie75 het volgende:[..]
De tape zal wel zijn blijven hangen.
quote:Nee, op de helft van de opnames is de acteur overleden en hebben ze de rest moeten knippen en plakken met oude opnames. Misschien dat het hier ook wel zo werkt
Op vrijdag 4 april 2003 18:00 schreef American_Nightmare het volgende:Langdradige film?
quote:UPC gelukkig niet
Op vrijdag 4 april 2003 18:03 schreef BazP het volgende:
Ik begin me trouwens mateloos te irriteren aan die lokale commerials op CNN, van "Smits disign center Delft" e.d. Grrrrr
die gooit Casema erverheen op een of andere manier.
quote:Volgens mij is die vent gewoon Kees van Kooten, incognito..
Op vrijdag 4 april 2003 16:41 schreef yavanna het volgende:
Hij moest erg gniffellen toen hij Rumsfeld oa, ' A cheap man' noemde.
quote:Ik had dit bericht gisteren gepost, mede doordat er een klein relletje onstond bij 'specialisten' of dat wel verantwoordleijk gedrag was van de journalist.
Op vrijdag 4 april 2003 17:09 schreef BAZZA het volgende:
CNN Medical Correspondent Operates on Iraqi Child
Dr Gupta@CNN
Hoe gek kan het worden
quote:
BAGHDAD, Iraq -- In an unannounced television broadcast Friday designed to rally his people, President Saddam Hussein called on Iraqis to strike at the U.S.-led coalition.The speech made only one topical reference -- to the capture of an Apache helicopter March 24, which Iraqi officials have said was brought down by farmers in central Iraq.
"Perhaps you remember the valiant Iraqi peasant and how he shot down an American Apache with an old weapon," Saddam said in the brief speech.
U.S. and British have expressed doubt about whether the Iraqi leader was alive since the opening day of the war, when cruise missiles hit a compound in Baghdad where Saddam was believed to be hiding.
quote:ik begrijp dat de moeder aller zelfmoordaanslagen vanaf op til staat? ik moet het eerst nog zien. tijd voor de amerikanen dat ze die magnetronstraal uit de kast halen. *bzzzzzt, zap*
Op vrijdag 4 april 2003 18:31 schreef yavanna het volgende:
[afbeelding]
quote:Ah... hij had waarschijndelijk ook geen papieren om in Irak of voor de VS strijdmacht te opereren maar ik denk dat ze hem niet zullen vervolgens
Op vrijdag 4 april 2003 18:15 schreef yavanna het volgende:
Ik had dit bericht gisteren gepost, mede doordat er een klein relletje onstond bij 'specialisten' of dat wel verantwoordleijk gedrag was van de journalist.
Zijn objectiviteit kwam nu in het gedrang.Hoe gek kan het worden
quote:En waarom dan wel?
Op vrijdag 4 april 2003 18:34 schreef draadnagel het volgende:
topictitel is anti-amerikaanse stemmingmakerij
quote:Of een vers kleurspoelinkje in het haar
Op vrijdag 4 april 2003 19:34 schreef Kid het volgende:
Nu op CNN: Saddam vertoont zich in de straten van Baghdad (dubbelganger:P)
Maar ze zullen hoe dan ook effect hebben op bepaalde bevolkingsgroepen.
quote:Je weet het maar nooit
Op vrijdag 4 april 2003 18:41 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ah... hij had waarschijndelijk ook geen papieren om in Irak of voor de VS strijdmacht te opereren maar ik denk dat ze hem niet zullen vervolgens
quote:kan ook vrij eenvoudig van te voren zijn opgenomen (als het live zou zijn zouden er wel wat bommetjes opgeworpen zijn ... heeft brooks ook weer wat te showen
Op vrijdag 4 april 2003 19:38 schreef yavanna het volgende:
Ik ben benieuwd of het hem is en zo ja of er geknoeid is met de beelden ( rook op de achtergrond ed)Maar ze zullen hoe dan ook effect hebben op bepaalde bevolkingsgroepen.
quote:Ze hebben nog niet alle gebouwen veroverd. Vliegveld is een beetje groot.
Op vrijdag 4 april 2003 19:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik hoorde vanmiddag een verslaggever van CNN beweren dat de VS de luchthaven niet zou hebben veroverd (ze zouden compleet ingesloten zitten), hoe zit het nu echt?
quote:volgens mij is het nu wel veroverd ...
Ik hoorde vanmiddag een verslaggever van CNN beweren dat de VS de luchthaven niet zou hebben veroverd (ze zouden compleet ingesloten zitten), hoe zit het nu echt?
quote:Het was zeker niet live, hoewel beweerd werdt van wel, door Al Jazeera.
Op vrijdag 4 april 2003 19:41 schreef sp3c het volgende:[..]
kan ook vrij eenvoudig van te voren zijn opgenomen (als het live zou zijn zouden er wel wat bommetjes opgeworpen zijn ... heeft brooks ook weer wat te showen
)
Het vage was ook dat je shots vanuit een auto zag, waarbij je de zwarte rookwolken zag, maar de beelden waarop 'Saddam' te zien was zag je die rookwolken niet.
Brooks had dus zijn dag niet
quote:80% was het laatste wat ik hoorde, maar het is nogal groot.
quote:*helemaal mee eens is
Op vrijdag 4 april 2003 19:53 schreef yavanna het volgende:[..]
Het was zeker niet live, hoewel beweerd werdt van wel, door Al Jazeera.
Als het live was geweest zou het donker moeten zijn geweest, 21.20 uur Bagdad tijd.Het vage was ook dat je shots vanuit een auto zag, waarbij je de zwarte rookwolken zag, maar de beelden waarop 'Saddam' te zien was zag je die rookwolken niet.
Brooks had dus zijn dag niet
quote:dat ze ingesloten zaten op t vliegveld en dat ze dood gingen
Op vrijdag 4 april 2003 20:00 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Is die sahaf ofzo nog steeds aan t volhouden dat ze geen enkele plaats hebben ingenomen en dat de vS troepen nergens zijn?
quote:Lijkt me toch kut om soldaat in Nederland te zijn. Amerikanen mogen in Irak spelen en zij kunnen kippen bewaken.
Demissionair minister Cees Veerman van Landbouw gaat het leger inzetten om een gebied rond het Limburgse Ospel bij Weert af te zetten. Hij verklaarde dit vrijdag tijdens een persconferentie in Nieuwspoort in Den Haag.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 20:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Lijkt me toch kut om soldaat in Nederland te zijn. Amerikanen mogen in Irak spelen en zij kunnen kippen bewaken.
quote:rofl.. mja is ook wel gevaarlijk en spannend hoor
Lijkt me toch kut om soldaat in Nederland te zijn. Amerikanen mogen in Irak spelen en zij kunnen kippen bewaken.
quote:en hoeveel andere gevaarlijke woorden?
Op vrijdag 4 april 2003 20:06 schreef PsychoDude_666 het volgende:
kiek moar uut ik ken KARATE!
quote:Je hebt helemaal gelijk meneer sp3c.
Op vrijdag 4 april 2003 15:11 schreef sp3c het volgende:
hmz het lijkt erop alsof ofwel CNN dingen loopt te verzinnen ofwel ik wel degenlijk gelijk heb gehad (da's dan ook logisch want ik ben sp3c) en de US marine webdesigners het verhaal een beetje hebben aangepast.
[..]LOL!
doofpotje anyone
quote:ja en soms gaan ze naar afghanistan waar ze kamelen kunnen bewaken
De marine vaart de hele wereld rond om scholen vissen te beschermen tegen kwaadaardige dolfijnen en de Patriots staan in Turkije om aasgieren op afstand te houden
zeg dan nix
quote:maakt niet uit joh.. t leger schaffen we toch af binnekort
Op vrijdag 4 april 2003 20:10 schreef sp3c het volgende:[..]
ja en soms gaan ze naar afghanistan waar ze kamelen kunnen bewaken
sterker nog de F16's zijn naar Kirchizië gegaan om mee te helpen met het preventief ruimen van die kamelen.De marine vaart de hele wereld rond om scholen vissen te beschermen tegen kwaadaardige dolfijnen en de Patriots staan in Turkije om aasgieren op afstand te houden
zeg dan nix
quote:Niet belangrijk, hè? Mensen in Afrika mogen wel omkomen van de honger, als wij ons legertje maar maken. Fijne denkbeelden heb jij...
Op vrijdag 4 april 2003 20:12 schreef domolanglekker het volgende:
kunnen we tensminste hongerige mensen in afrika helpen
quote:tuulijk kan dat wel.. ze hebben ze eerst platgebombardeerd
Op vrijdag 4 april 2003 20:12 schreef Farzin het volgende:
Het valt me op dat er de laatste tijd niet veel Amerikanen en Britten vallen. Ligt dat aan mij, of proberen Bush en Blair iets te verbergen voor ons? Volgens mij kan het niet dat er vier divisies van de Republikeinse Garde worden uitgeschakeld, zonder dat er ook maar één Amerikaan sneuvelt.
quote:Er is namelijk ook al een vliegveld zo genoemd, dat in Westen ligt.
Op vrijdag 4 april 2003 18:34 schreef draadnagel het volgende:
topictitel is anti-amerikaanse stemmingmakerij
quote:dat is een mogelijkheid ja
Op vrijdag 4 april 2003 20:13 schreef -Mk- het volgende:
Vannacht komen veel zelfmoordaanslagen van irakezen ofzo?? Zo iets hoorde ik op het journaal
quote:En de Republikeinse Gardisten blijven daar een paar dagen lang staan, zonder dat ze proberen te vluchten? Tot er 40.000 van hen omkomen?
Op vrijdag 4 april 2003 20:13 schreef domolanglekker het volgende:
tuulijk kan dat wel.. ze hebben ze eerst platgebombardeerd
Overigens vind ik het volgende ook nogal vreemd: eerst telde de Republikeinse Garde 40.000 leden, toen 60.000, en nu opeens 100.000.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 20:13 schreef Farzin het volgende:[..]
Niet belangrijk, hè? Mensen in Afrika mogen wel omkomen van de honger, als wij ons legertje maar maken. Fijne denkbeelden heb jij...
quote:Voedselhulp, zegt dat je iets? Helpt het? Ja.
Op vrijdag 4 april 2003 20:15 schreef domolanglekker het volgende:gaan al genoeg centen naar afrika.. helpt t ? nee
quote:zijn een paar divisies daar rondom baghdad en die zijn niet allemaal even groot
Op vrijdag 4 april 2003 20:14 schreef Farzin het volgende:[..]
En de Republikeinse Gardisten blijven daar een paar dagen lang staan, zonder dat ze proberen te vluchten? Tot er 40.000 van hen omkomen?
Overigens vind ik het volgende ook nogal vreemd: eerst telde de Republikeinse Garde 40.000 leden, toen 60.000, en nu opeens 100.000.
quote:ze schieten elkaar gewoon niet meer zovaak neer/vliegen niet meer tegen elkaar en de grond aan in principe is het aantal niet zo bizar drastisch verminderd.
Op vrijdag 4 april 2003 20:12 schreef Farzin het volgende:
Het valt me op dat er de laatste tijd niet veel Amerikanen en Britten vallen. Ligt dat aan mij, of proberen Bush en Blair iets te verbergen voor ons? Volgens mij kan het niet dat er vier divisies van de Republikeinse Garde worden uitgeschakeld, zonder dat er ook maar één Amerikaan sneuvelt.
De Irakezen kunnen de Amerikanen gewoon niet raken, het pantser is te dik en de britse challenger 2 tanks staan daar nog een treetje boven
quote:Dus die gaan naar het vliegveld ofzo??
Op vrijdag 4 april 2003 20:13 schreef -Mk- het volgende:
Vannacht komen veel zelfmoordaanslagen van irakezen ofzo?? Zo iets hoorde ik op het journaal
quote:Ik heb het over de Republikeinse Garde (speciaal voor domolanglekker: alle divisies bij elkaar).
Op vrijdag 4 april 2003 20:16 schreef domolanglekker het volgende:
zijn een paar divisies daar rondom baghdad en die zijn niet allemaal even groot
quote:Dan vind ik het wel erg dom om ten zuiden van Bagdad te wachten tot je gedood wordt. Waarom trok de Garde Bagdad eigenlijk niet binnen?
Op vrijdag 4 april 2003 20:17 schreef sp3c het volgende:
ze schieten elkaar gewoon niet meer zovaak neer/vliegen niet meer tegen elkaar en de grond aan in principe is het aantal niet zo bizar drastisch verminderd.De Irakezen kunnen de Amerikanen gewoon niet raken, het pantser is te dik en de britse challenger 2 tanks staan daar nog een treetje boven
quote:Hmz, een rpg van boven, op de turret? (of erger er tussen?) Bij bv straatgevechten?
Op vrijdag 4 april 2003 20:17 schreef sp3c het volgende:[..]
De Irakezen kunnen de Amerikanen gewoon niet raken, het pantser is te dik en de britse challenger 2 tanks staan daar nog een treetje boven
quote:Nee dat helpt niet op de langere termijn en al helemaal niet in Afrika, onlangs nog een "Tegenlicht" docu over geweest, het spekt alleen de zakken van de NGO mensen.
Op vrijdag 4 april 2003 20:16 schreef Farzin het volgende:Voedselhulp, zegt dat je iets? Helpt het? Ja.
quote:hmmz zag op cnn een iraakse tank die volgens een embedded journalist geowned werd door een bradley
Op vrijdag 4 april 2003 20:17 schreef sp3c het volgende:[..]
ze schieten elkaar gewoon niet meer zovaak neer/vliegen niet meer tegen elkaar en de grond aan in principe is het aantal niet zo bizar drastisch verminderd.
quote:niemand weet de totale sterkte van de Republikijnse garde
Op vrijdag 4 april 2003 20:18 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik heb het over de Republikeinse Garde (speciaal voor domolanglekker: alle divisies bij elkaar).
normaliter bestaat het uit een X(weetikhethoeveel) aantal divisie's een divisie is ongeveer 12.000 man.
Hoeveel daarvan na de eerste golfoorlog nog intact is (roest, ouderdom bij zowel mensen als machines) is nog maar zeer de vraag en nieuwe troepen trainen gaat heel erg moeilijk als je niet vrij kunt oefenen.
quote:Bedankt voor de informatie.
Op vrijdag 4 april 2003 20:20 schreef sp3c het volgende:
niemand weet de totale sterkte van de Republikijnse gardenormaliter bestaat het uit een X(weetikhethoeveel) aantal divisie's een divisie is ongeveer 12.000 man.
Hoeveel daarvan na de eerste golfoorlog nog intact is (roest, ouderdom bij zowel mensen als machines) is nog maar zeer de vraag en nieuwe troepen trainen gaat heel erg moeilijk als je niet vrij kunt oefenen.
quote:t pantser is achter veel dunner.. (dat is bij alle tanks geloof ik een kwaaltje) en mja bij straatgevechten een molotov vanaf boven erin mieteren wil ook wel helpen
Op vrijdag 4 april 2003 20:19 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
Hmz, een rpg van boven, op de turret? (of erger er tussen?) Bij bv straatgevechten?
quote:het idee is om de tanks pas de straat in te rollen alstie door de infanterie gezuiverd is (ze staan aan het begin van de te zuiveren straat met de gunz te knallen).
Op vrijdag 4 april 2003 20:19 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
Hmz, een rpg van boven, op de turret? (of erger er tussen?) Bij bv straatgevechten?
als je er van dichtbij een raket opschiet gaan ze heus wel kapot (er zijn er al een paar m1a2's vernietigd) ... er zijn alleen nog niet zulke hevige straatgevechten geweest
quote:SPR gezien? denk dat ze als ze gaan vechten em wel dicht doen!!
Op vrijdag 4 april 2003 20:22 schreef domolanglekker het volgende:[..]
t pantser is achter veel dunner.. (dat is bij alle tanks geloof ik een kwaaltje) en mja bij straatgevechten een molotov vanaf boven erin mieteren wil ook wel helpen
quote:die m1a2 werden van achter aangerand door die rpg's en of anti tank raketten. denk dat een rpg of anti tank raket aan de zijkanten ook wel een tank kan disablen.. (denk niet dat ze zin hebben om midden in een gevecht een rups band te verwisselen)
Op vrijdag 4 april 2003 20:23 schreef sp3c het volgende:[..]
het idee is om de tanks pas de straat in te rollen alstie door de infanterie gezuiverd is (ze staan aan het begin van de te zuiveren straat met de gunz te knallen).
als je er van dichtbij een raket opschiet gaan ze heus wel kapot (er zijn er al een paar m1a2's vernietigd) ... er zijn alleen nog niet zulke hevige straatgevechten geweest
quote:your point being
Op vrijdag 4 april 2003 20:20 schreef domolanglekker het volgende:[..]
hmmz zag op cnn een iraakse tank die volgens een embedded journalist geowned werd door een bradley
Toch denk ik wel dat als ze bagdad ingaan niet alleen maar troepen sturen bedoel je moet wel panzer cover hebben..
Zag trouwens laatst ook een filmpje van een Hummer met een amoured turret boven op, die hadden ze meemoeten nemen naar bagdad
quote:dat de iraakse tanks niet veel te bieden hebben en dat ze met flink verouderd spul moeten werken. vandaar dat ze zo door die divisies heen razen.
Op vrijdag 4 april 2003 20:29 schreef sp3c het volgende:[..]
your point being
quote:jah ze schijnen een nieuw type raket gebruikt te hebben (vergelijkbaar met TOW) die Irak niet zou moeten hebben (na 1991 aangeschaft) maar erg veel hebben ze daar blijkbaar ook niet meer van en die voertuigen (burger pickups e.d.) zullen wel stuk geschoten zijn onderhand
Op vrijdag 4 april 2003 20:26 schreef domolanglekker het volgende:[..]
die m1a2 werden van achter aangerand door die rpg's en of anti tank raketten. denk dat een rpg of anti tank raket aan de zijkanten ook wel een tank kan disablen.. (denk niet dat ze zin hebben om midden in een gevecht een rups band te verwisselen)
quote:0w dat zei ik toch
Op vrijdag 4 april 2003 20:31 schreef domolanglekker het volgende:[..]
dat de iraakse tanks niet veel te bieden hebben en dat ze met flink verouderd spul moeten werken. vandaar dat ze zo door die divisies heen razen.
quote:mja die normale hummers zijn een beetje hazardous voor diegene die de mitrailleur moet bedienen... als ik me black hawk down weer voor de geest haal....
Op vrijdag 4 april 2003 20:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
DAcht dat de ambrahams daar iets tegen had? Zo ie zo die zijkanten..Toch denk ik wel dat als ze bagdad ingaan niet alleen maar troepen sturen bedoel je moet wel panzer cover hebben..
Zag trouwens laatst ook een filmpje van een Hummer met een amoured turret boven op, die hadden ze meemoeten nemen naar bagdad
Kan iemand Marga van Praag aub afschieten!
quote:In de grille schieten
Op vrijdag 4 april 2003 20:26 schreef domolanglekker het volgende:
die m1a2 werden van achter aangerand door die rpg's en of anti tank raketten.
schijnt kwetsbare plek te zijn
quote:Ook namens mij graag
Op vrijdag 4 april 2003 20:33 schreef Strolie75 het volgende:
omg, net iemand dat item op het journaal gezien???Kan iemand Marga van Praag aub afschieten!
quote:hmm zouden de iraki's zich nou net voelen als de geallieerden die t tegen duitse tiger's moesten opnemen. Voel je je toch aardig klote lijkt me als je al weet dat je voor de kat zijn kut daar zit in een sardienenblik op wielen.
Op vrijdag 4 april 2003 20:32 schreef sp3c het volgende:[..]
0w dat zei ik toch
de Irakezen kunnen geen gaten in coaltie pantser schieten (want ze hebben er de shit niet voor).
** battle of the bulge quote: " It's like we're shooting tennis balls at them sir!" **
quote:Ze wilde weten wat er onder de allochtonen Nederlanders leeft! Gaat ze Marokkanen interviewen in een coffeeshop! Reacties waren wel te verwachten, Jihad en meevechten met een joint in de bek!
Op vrijdag 4 april 2003 20:35 schreef cptmarco het volgende:
Niet gezien, wat heeft Marga nu weer gedaan??
Marga vond het verontrustend.
quote:ehm daar zijn die turrets dus voor
Op vrijdag 4 april 2003 20:33 schreef domolanglekker het volgende:[..]
mja die normale hummers zijn een beetje hazardous voor diegene die de mitrailleur moet bedienen... als ik me black hawk down weer voor de geest haal....
quote:Marga is een domme
Op vrijdag 4 april 2003 20:37 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ze wilde weten wat er onder de allochtonen Nederlanders leeft! Gaat ze Marokkanen interviewen in een coffeeshop! Reacties waren wel te verwachten, Jihad en meevechten met een joint in de bek!
Marga vond het verontrustend.
quote:Ik heb nog geen beelden van Hummers met turrets gezien!
Op vrijdag 4 april 2003 20:37 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
ehm daar zijn die turrets dus voor
quote:Dat zorgt er toch alleen maar voor dat de 'haat' tussen allochtonen en autochtonen groeit? En wat is jouw probleem daarmee?
Op vrijdag 4 april 2003 20:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ze wilde weten wat er onder de allochtonen Nederlanders leeft! Gaat ze Marokkanen interviewen in een coffeeshop! Reacties waren wel te verwachten, Jihad en meevechten met een joint in de bek!
quote:Knap, je beantwoord je eigen vraag.
Op vrijdag 4 april 2003 20:41 schreef Farzin het volgende:
Dat zorgt er toch alleen maar voor dat de 'haat' tussen allochtonen en autochtonen groeit? En wat is jouw probleem daarmee?
quote:welnee man alsof wij marokkanen serieus nemen die helemaal bedwelmd in de coffeeshop hangen
Op vrijdag 4 april 2003 20:41 schreef Farzin het volgende:[..]
Dat zorgt er toch alleen maar voor dat de 'haat' tussen allochtonen en autochtonen groeit?
quote:heilige oorlog tegen de islam? marrokanen op kruistocht?
Op vrijdag 4 april 2003 20:46 schreef Maerycke het volgende:
En na deze fantastische reportage van Marga kunnen we er natuurlijk op wachten (en niet eens zo lang) totdat de eerste politici gaan staan zwaaien met een wuivende vinger over "al" die allochtonen die weigeren te integreren en willen meedoen met de heilige oorlog tegen de islam...
quote:Het was inderdaad zo stigmatiserend als de pest (een term die je mijn niet vaak zult horen gebruiken), niet dat die muts naar een buurthuis of naar een bedrijf waar Marokkanen werken gaat. Nee, ze gaat naar een coffeeshop! Had ze net zo goed naar het hoofdkantoor van de AEL kunnen gaan.
Op vrijdag 4 april 2003 20:45 schreef domolanglekker het volgende:
welnee man alsof wij marokkanen serieus nemen die helemaal bedwelmd in de coffeeshop hangen
Ze zal zich nu wel stoer voelen "hey, kijk waar ik heen durf te gaan".
quote:Volgens Marga "verontrustend" van Praag wel...
Op vrijdag 4 april 2003 20:49 schreef domolanglekker het volgende:[..]
heilige oorlog tegen de islam? marrokanen op kruistocht?
Gelukkig zag ik nu bij Netwerk een wat positiever beelden van blije Irakezen in dorpjes langs de Eufraat, die hun angst lijken te verliezen en nu openlijk hun blijdschap tonen.
Het wordt een lange nacht.
quote:mja jonge marokkanen hebben niet zon heldere kijk op de wereld is mijn idee. dat groepsgedrag zal er ook wel niet aan bijdragen. Als je ze apart neemt zal er misschien wel wat zinnigs uitkomen.
Op vrijdag 4 april 2003 20:49 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Het was inderdaad zo stigmatiserend als de pest (een term die je mijn niet vaak zult horen gebruiken), niet dat die muts naar een buurthuis of naar een bedrijf waar Marokkanen werken gaat. Nee, ze gaat naar een coffeeshop! Had ze net zo goed naar het hoofdkantoor van de AEL kunnen gaan.
Ze zal zich nu wel stoer voelen "hey, kijk waar ik heen durf te gaan".
quote:Ehm... van de islam mag je toch geen drugs gebruiken? Waarom waren die Marokkanen die in die coffeeshops zaten dan zo extremistisch? Waarschijnlijk hadden ze geen idee waar ze het over hadden, en wilden ze inderdaad "stoer" doen.
Op vrijdag 4 april 2003 20:49 schreef Strolie75 het volgende:
Het was inderdaad zo stigmatiserend als de pest (een term die je mijn niet vaak zult horen gebruiken), niet dat die muts naar een buurthuis of naar een bedrijf waar Marokkanen werken gaat. Nee, ze gaat naar een coffeeshop! Had ze net zo goed naar het hoofdkantoor van de AEL kunnen gaan.Ze zal zich nu wel stoer voelen "hey, kijk waar ik heen durf te gaan".
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 20:53 schreef Strolie75 het volgende:
Maar goed laten we weer on-topic gaan over de oorlog.
quote:
Anti-aircraft Fire/Baghdad -2: Live Abu Dhabi TV PicturesNEW YORK -(Dow Jones)- Anti-aircraft fire was seen over Baghdad Friday night as the capital city has been blacked out for the second night in a row.
Fox News carried live television pictures from Abu Dhabi television that showed flashes of anti-aircraft fire rising from the ground in Baghdad.
De oorlog gaat inderdaad gewoon door.....
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 04-04-2003 20:56]
quote:Dat zeg ik oen. Daarom vond ik het zo'n slecht item!
Op vrijdag 4 april 2003 20:53 schreef Farzin het volgende:
Ehm... van de islam mag je toch geen drugs gebruiken? Waarom waren die Marokkanen die in die coffeeshops zaten dan zo extremistisch? Waarschijnlijk hadden ze geen idee waar ze het over hadden, en wilden ze inderdaad "stoer" doen.
Maar goed, Marga kunnen we hier verder afzeiken:
Marga van Praag
quote:Het was inderdaad een waardeloos item.. *'t zowaar eens ben met Strolie75... waar gaat ut heen met deze wereld..
Op vrijdag 4 april 2003 20:55 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat zeg ik oen. Daarom vond ik het zo'n slecht item!
Maar goed, Marga kunnen we hier verder afzeiken:
Marga van Praag
quote:niet uit deze oorlog maar dat waren proefmodelen, maar nog oude beelden dus zouden opzich nu wel in productie kunnen zijn
Op vrijdag 4 april 2003 20:39 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Ik heb nog geen beelden van Hummers met turrets gezien!
quote:Oh die zijn al in productie, alright.
Op vrijdag 4 april 2003 21:11 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
niet uit deze oorlog maar dat waren proefmodelen, maar nog oude beelden dus zouden opzich nu wel in productie kunnen zijn
quote:zijn ze nu zeker alleen in gebruik van de secret service
Op vrijdag 4 april 2003 21:17 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Oh die zijn al in productie, alright.
Iig als sinds 2001.
Want toen Bush heel snel naar Airforce One moest ivm WTC-attacks, werd hij op weg naar het vliegveld ge-escorteerd door zwarte HumV's met turrets erop (zag er heel stoer uit).
hebben discovery channel zeker niet daar, en zeker geen internet, maar dat wisten we al lang, internet is daar verboden, stel je voor dat de mensen meer informatie krijgen dan gecontroleerd is....
gelukkig zijn we geboren in het vrije westen....
quote:wat lieten ze zien?
Op vrijdag 4 april 2003 21:27 schreef Dubbel het volgende:
wat ze nu op die irkakeeze channel laten zien.. lol.hebben discovery channel zeker niet daar, en zeker geen internet, maar dat wisten we al lang, internet is daar verboden, stel je voor dat de mensen meer informatie krijgen dan gecontroleerd is....
gelukkig zijn we geboren in het vrije westen....
quote:Blije irakeezen
Op vrijdag 4 april 2003 21:28 schreef domolanglekker het volgende:[..]
wat lieten ze zien?
(terwijl sommige (waarschijnlijk degene die een andere mening hebben dan saddam) gevangen zijn en waar de kinderen van hun die ziek worden dan aan honden worden "gevoerd", amnesty international)
quote:
U.S. Unable to Shut Down Iraq TV SignalWASHINGTON -- U.S. forces have thus far been unable to fully shut down the Iraq government's ability to broadcast a television signal, a top U.S. general said Friday.
The regime of Saddam Hussein continues to use television to try to communicate with the Iraqi population despite U.S. attacks on the transmission network, said Maj. Gen. Stanley McChrystal.
McChrystal said the regime uses a combination of fixed sites and mobile vans in attempts to shut down television signals. "It has a very redundant system," he said.
quote:ohw dat laten ze al een hele tijd zien.. je moet toch de schijn ophouden he
Op vrijdag 4 april 2003 21:31 schreef Dubbel het volgende:[..]
Blije irakeezen
(terwijl sommige (waarschijnlijk degene die een andere mening hebben dan saddam) gevangen zijn en waar de kinderen van hun die ziek worden dan aan honden worden "gevoerd", amnesty international)
Irakezen de dood in slepen....
quote:wat is nieuw??? Alle partijen zenden hun eigen propaganda uit.
Op vrijdag 4 april 2003 21:36 schreef Dubbel het volgende:
oftewel, ze laten niks zien van de oorlog die gaande is. zegt genoeg. laat de mensen in de waan dat alles ok is. zodat ze allemaal nog het idee hebben dat de VS/GB/AUS geen maar dan ook geen kans van slagen hebben.
quote:Nee joh, het is geen C&C Generals
Op vrijdag 4 april 2003 21:37 schreef domolanglekker het volgende:
voor de rest nog geen verandering aan het front? of zijn de amerikanen en embedded reporters al met de grond gelijkgemaakt?
Chemical Ali (niet te verwarren met uw lokale dealer) schijnt op zoek te zijn naar een nieuwe verblijfplaats.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 21:39 schreef Dubbel het volgende:[..]
Nee joh, het is geen C&C Generals
Het kost meer tijd dan een videogame imho.
Bron: Teletekst
quote:
AMMAN Het NOS-team in Bagdad is vandaag over het land naar Amman gereisd. Wegens familieomstandigheden keren journalist
Gerri Eickhof, cameraman Hans Struik en Sally Sharif zo snel mogelijk naar Nederland terug.
quote:hmm nederland wil hem misschien nog wel
Op vrijdag 4 april 2003 21:40 schreef battlesickloner het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2915579.stmChemical Ali (niet te verwarren met uw lokale dealer) schijnt op zoek te zijn naar een nieuwe verblijfplaats.
Het zal de US alleen maar tegenwerken als Irak zich overgeven. Het zal degene die tegen de oorlog zijn (degene die voor saddam zijn..) alleen maar goed uitkomen. Het zal alleen maar minder Irakeziesche slachtovers brengen (dat is toch wat saddam wil?).
Oftewel, Saddam is just one stupid fuck who likes killing his own irakezien people.
(Ik weet ook wel dat de fransen willen dat Irak zich doodvecht voor de vrijheid van de Irakezen maar dat is nu irrelevant geworden. Verliezen zit er echt niet in voor de VS/GB/AUS/Rest.)
quote:Vooral dat in a very new creative way, baart mij enigzins zorgen
Tonight we will do something unconventional, not by the military," al-Sahhaf said. We will do something which I believe is very beautiful. Those remaining soldiers who did not surrender I don't believe they have a great chance of surviving."Asked whether "unconventional" meant the use of weapons of mass destruction, he replied: "No. that's not what I said ... What I meant are commando and martyrdom (suicide) operations in a very new, creative way."
quote:er is een embedded US journalist omgekomen
Op vrijdag 4 april 2003 21:37 schreef domolanglekker het volgende:
voor de rest nog geen verandering aan het front? of zijn de amerikanen en embedded reporters al met de grond gelijkgemaakt?
quote:Opschepperij?
Op vrijdag 4 april 2003 21:47 schreef yavanna het volgende:
Nog even een quote,
[..]Vooral dat in a very new creative way, baart mij enigzins zorgen
quote:Erg vreemd, wegens familieomstandigheden reist een heel team weg
Op vrijdag 4 april 2003 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
was dit al gemeld?Bron: Teletekst
[..]
quote:Idd, de EU wordt in 1 keer platgegassed zodat de US kan zien waar Irak wel niet instaat toe is
Nog even een quote,
We didnt know zegt de EU dan...
quote:Een gangbang zorgt voor een zwangerschap bij een van hen?
Op vrijdag 4 april 2003 21:48 schreef yavanna het volgende:[..]
Erg vreemd, wegens familieomstandigheden reist een heel team weg
quote:zucht.. zelfmooraanslagen met gifgas en dergelijke? dat lijkt me wel aardig creatief
Nog even een quote,
quote:mja als de cameraman nou net weg moest.. lastig verslaggeven zonder je cameraman
Op vrijdag 4 april 2003 21:48 schreef yavanna het volgende:[..]
Erg vreemd, wegens familieomstandigheden reist een heel team weg
Another point for the naysayers against the war
quote:
Thousands of residents fled Baghdad in a stream of bumper-to-bumper vehicles Friday after U.S. troops seized the city's Saddam International Airport. An Iraqi official promised an "unconventional" response and said he was referring to commando and suicide attacks.
quote:Dus dat 'creatief met zelfmoordaanslagen' moet dan vannacht gaan gebeuren?
Nog even een quote,
quote:Vervanger?
Op vrijdag 4 april 2003 21:51 schreef domolanglekker het volgende:[..]
mja als de cameraman nou net weg moest.. lastig verslaggeven zonder je cameraman
Ze zijn nu hun hele nieuwsteam daar kwijt.
quote:moet je die weer helemaal uit weet ik veel waar daarnaartoe laten komen.. t is geen ritje met de sprinter hoor
Op vrijdag 4 april 2003 21:53 schreef yavanna het volgende:[..]
Vervanger?
Ze zijn nu hun hele nieuwsteam daar kwijt.
quote:Nee joh, das niet conventional, ze doen het overmorgen! Ze detinaton overmorgen 2 auto'tjes in de buurt van de coaltion troups en dan zeggen ze, zie hier, we zijn unconventional geweest.. Niet dat het wat doet.
Op vrijdag 4 april 2003 21:53 schreef Disorder het volgende:[..]
Dus dat 'creatief met zelfmoordaanslagen' moet dan vannacht gaan gebeuren?
Als Irak echt unconventional wil doen wordt het erg eng en krijgen alle naysayers van de oorlog heel erg spijt...
quote:Het valt me op dat ik niemand hoor over dat er wel eens een aanslag op een Amerikaans/Brits doel kan zijn buiten Irak. 10 Irakies met granaten op een kleuterschool in een gehucht in de US ofzo.
Nog even een quote,
quote:En dat zal de oorlog stoppen?? Dacht het niet eerlijk gezecht dus zal het niet zijn wat die bedoelt.
Op vrijdag 4 april 2003 21:59 schreef Wokkel het volgende:[..]
Het valt me op dat ik niemand hoor over dat er wel eens een aanslag op een Amerikaans/Brits doel kan zijn buiten Irak. 10 Irakies met granaten op een kleuterschool in een gehucht in de US ofzo.
quote:hmm dan vraag ik me af.. hoeveel irakezen die gevlucht zijn naar het buitenland zijn ook echt politieke vluchtelingen. wellicht zijn er wel een paar hardcore baath partij. wel vergezocht natuurlijk maar zou wel een optie zijn.
Het valt me op dat ik niemand hoor over dat er wel eens een aanslag op een Amerikaans/Brits doel kan zijn buiten Irak. 10 Irakies met granaten op een kleuterschool in een gehucht in de US ofzo.
quote:Er is niets wat de oorlog zal stoppen, zelfs 10.000 dode amerikanen niet. Echter de amerikanen zijn zeer gevoelig over aanslagen in hun binnenland. Niet dat het Saddam zal helpen, maar als hij in een Bin Laden rol verder wil leven kan hij zo tonen overal en altijd toe te kunnen slaan.
Op vrijdag 4 april 2003 22:01 schreef Dubbel het volgende:[..]
En dat zal de oorlog stoppen?? Dacht het niet eerlijk gezecht dus zal het niet zijn wat die bedoelt.
En toevallig is angst iets wat het amerikaanse leven prima vast kan leggen, denk aan de anthrax en sniper gevallen.
quote:Niet?
Op vrijdag 4 april 2003 21:55 schreef domolanglekker het volgende:[..]
moet je die weer helemaal uit weet ik veel waar daarnaartoe laten komen.. t is geen ritje met de sprinter hoor
Lijkt mij toch wel belangrijk genoeg om er nog iemand heen te sturen, maargoed
Toch, *voor* dat Irak zich zo de fout insleurt door hele foute wapens te gebruiken dan andersom.
(niet dat ik al de mensen in nederland een dood toewens maar liever dat dan dat alle jasayers denken gelijk te krijgen)
quote:Met die mogelijkheid wordt ook zeer rekening gehouden, maar inderdaad, wat betreft deze uitspraak, dacht ik alleen aan een evt happening in Irak.
quote:
Versterkingen richting Bagdad airportThe reinforcements, numbering several hundred, would add to an estimated 1,500 U.S. soldiers at the airport.
Separately, military sources said that at least one American was killed in fighting for the airport and four were wounded.
Iraq said its forces had destroyed 11 U.S. tanks and eight armored personnel carriers during fighting at the airport. It said battles were still going on.
quote:Ja hoor kleine.
Op vrijdag 4 april 2003 22:22 schreef Disorder het volgende:
Mag ik nummer 26 doen? Toe toe..
Geen topics volspammen Sollog!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |