Ja, volgens mij Nederlandse bands die denken dat ze SY nadoen. Alleen leuk als je het orgineel niet kent.quote:
Ik ken alleen From here to infinity, die had ik op cd (tip: leen nooit cd's uit aan huisgenoten die binnenkort verhuizen). Inderdaad erg experimenteel, nog veel experimenteler dan de SYR cd's, beter vergelijkbaar met iets als Metal machine music van Lou Reed. Leuk: op de lp versie loopt de naald in een loop zodat een nummer nooit afloopt en je om naar het volgende nummer te gaan de naald zelf moet verschuiven.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik ben voornemens me eens wat meer in het veelal zeer experimentele solowerk van Lee Ranaldo te gaan verdiepen. Heeft iemand tips?
Goed zo. Mocht je fan worden dan heb je nog het een en ander in te halen, maar misschien vind je dit album ook wel genoeg. Je zou eens Daydream Nation kunnen proberen wat door veel mensen als beste van hun gezien wordt, maar die is wel wat harder/noisier.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:05 schreef Mr.Dre het volgende:
Ik heb alleen het album Dirty. Ooit eens via de uitverkoop op de kop weten te tikken voor 5 gulden.
Persoonlijk moest ik erg wennen aan deze band maar na een paar luisterbeurten staan er toch echt juweeltjes op dit album.
Ja met dit album is het bij mij ook begonnen. Moest ook erg wennen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:05 schreef Mr.Dre het volgende:
Ik heb alleen het album Dirty. Ooit eens via de uitverkoop op de kop weten te tikken voor 5 gulden.
Persoonlijk moest ik erg wennen aan deze band maar na een paar luisterbeurten staan er toch echt juweeltjes op dit album.
Huppakee, op naar Sister en Evol. Dat zijn nog betere albums dan Daydream Nation naar mijn bescheiden mening.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:08 schreef Capa het volgende:
Godver, zo vlak voor mijn dertigste kom ik nog es achter ware PARELS uit de muziekgeschiedenis die ik vooralsnog, op naam en reputatie na, niet kende.
Heb Daydream Nation gekocht en op repeat gezet.
Uit 1988! Toen was ik 12 en zag ik de top 40 nog als muzikaal Walhalla dus veel kan me waarschijnlijk niet verweten worden... maar toch.
Briljant!!!![]()
NU PAS hoor ik luid en duidelijk waar al die -retegoeie- bands uit de jaren 90 hun inspiratie vandaan haalden. Zo modern & verheffend klinkt dit, nu nog steeds...
O o o wat heeft de wereld toch voor moois in petto voor hen die horen willen.
![]()
Mwah, dat valt wel mee. Ze zijn alle drie ongeveer even (on)toegankelijk denk ik. Veel noise, maar ook melodieuze stukken en nummers met kop en staart. 'Confusion is Sex' en 'Bad Moon Rising' zijn wat minder geschikt voor de ongeoefende luisteraar, maar 'Evol', 'Sister' en 'Daydream Nation' zijn best te doen voor de gemiddelde liefhebber van alternative rock.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:15 schreef nipeng het volgende:
Dat is wel een andere categorie Sonic Youth.
Raarquote:Op maandag 2 januari 2006 21:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Mwah, dat valt wel mee. Ze zijn alle drie ongeveer even (on)toegankelijk denk ik. Veel noise, maar ook melodieuze stukken en nummers met kop en staart. 'Confusion is Sex' en 'Bad Moon Rising' zijn wat minder geschikt voor de ongeoefende luisteraar, maar 'Evol', 'Sister' en 'Daydream Nation' zijn best te doen voor de gemiddelde liefhebber van alternative rock.
Maar wat is 'de ongeoefende luisteraar'? Bij veel 'vloerbrekende' muziek van 10, 20 of 30 jaar terug heb ik juist het idee dat alles bij de 1ste of 2de draaibeurt al op z'n plaats valt. Je vult ahw het gat op in je muziekkennis.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:20 schreef nozem het volgende:
Mwah, dat valt wel mee. Ze zijn alle drie ongeveer even (on)toegankelijk denk ik. Veel noise, maar ook melodieuze stukken en nummers met kop en staart. 'Confusion is Sex' en 'Bad Moon Rising' zijn wat minder geschikt voor de ongeoefende luisteraar, maar 'Evol', 'Sister' en 'Daydream Nation' zijn best te doen voor de gemiddelde liefhebber van alternative rock.
Ik vind Daydream Nation minder toegankelijk dan Sister om eerlijk te zijn. Maar ik zou ze allebei nog eens moeten draaien voor een beter oordeel, het is alweer even geleden.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:30 schreef nipeng het volgende:
[..]
RaarIn mijn herinnering is Daydream nation zeer toegankelijk.
Idem hier. Binnenkort dus weer eens SY weekend @huize nipeng.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik vind Daydream Nation minder toegankelijk dan Sister om eerlijk te zijn. Maar ik zou ze allebei nog eens moeten draaien voor een beter oordeel, het is alweer even geleden.
Met 'de ongeoefende luisteraar' bedoel ik iemand die niet echt bekend is met genres als noiserock of avantgarde. Het horen van een wat experimenteler album van Sonic Youth kan dan voor aardig wat oorpijn zorgen, en eerlijk is eerlijk, ikzelf ben ook meer van de melodieën en de liedjes met kop en staart en vind de meer toegankelijke Sonic Youth veruit het prettigst om naar te luisteren.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:32 schreef Capa het volgende:
[..]
Maar wat is 'de ongeoefende luisteraar'? Bij veel 'vloerbrekende' muziek van 10, 20 of 30 jaar terug heb ik juist het idee dat alles bij de 1ste of 2de draaibeurt al op z'n plaats valt. Je vult ahw het gat op in je muziekkennis.
Zeg maar: je kent Rembrandt en je kent Sjors & Sjimmie en opeens sta je tegenover Les Demoiselles van Picasso. The missing link...
quote:Op maandag 2 januari 2006 21:13 schreef nipeng het volgende:
Op een van die SYR releases die ik onlangs heb aangeschaft staat een vage video... de band die de toetsen van een piano vastspijkert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |