Zo wil ik ook wel trouwen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wij hebben tijdens onze bruiloft onze kus en ringen uitgewisseld op "Northern Sky"
Ik was vergeten te reageren hierop zie ik maar.. Ik heb de biografie van Trevor Dann (Darker Than The Deepest Sea) diezelfde maand gelezen en erg mooi boek. Veel dingen die ik nog niet wist, mooie en tegelijk treurige verhalen. Toch wel een aanrader voor iedere fan. Dus bedankt voor de tipquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor, in beide biografieën die hier zijn genoemd wordt benadrukt dat de nummers van Nick zo sterk zijn, omdat iedereen ze anders kan interpreteren. Ze gaan dus niet stuk voor stuk de nummers analyseren en uitleggen. Wel houden ze zich bezig met het leven van Nick en halen een stukje mythevorming weg, zonder dat het veel wegneemt van de magie van zijn muziek!
Vooral Trevor Dann blijft door het gehele boek zeggen dat hij alleen gist naar zaken, omdat niemand zeker/precies weet wat de intenties van Nick waren.
Van die opnames is deze nog wel het meest obscuur:quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:44 schreef Arn0 het volgende:
En om op je post in het indietopic te reageren: Ik luister zijn muziek nog steeds erg veel, en af en toe zijn er periodes (bijvoorbeeld na het lezen van dat boek) waarin ik om drie uur zaterdagnacht opeens naar obscure thuisopnames van hem zit te luisteren, weet je wel.
Het is wel erg Pink Moon-achtig zo. Een kale uitgebladerde boom aan het eind van de weg. Die arrangementen van Bryter Layter geven me troost. Muziek als in een wilde lente, wanneer we de verhalen van de wereld nog breeduit willen vertellen. Uitwaaierend groen.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind de home recording van Hazey Jane I overigens zoveel mooier dan de uiteindelijke versie op Bryter Later. Dat nummer had echt helemaal geen arrangementen nodig. Volstrekt briljant.
Daar heb je ook weer gelijk in. Persoonlijk vind ik dat de arrangementen op de rest van de plaat wel heel goed uit de verf komen, vooral de door John Cale verzorgde op Fly en Northern Sky, maar bij Hazey Jane I heb ik het idee dat het nummer te veel wordt ondergedompeld in strijkers. Had allemaal wel iets subtieler gemogen naar mijn idee.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is wel erg Pink Moon-achtig zo. Een kale uitgebladerde boom aan het eind van de weg. Die arrangementen van Bryter Layter geven me troost. Muziek als in een wilde lente, wanneer we de verhalen van de wereld nog breeduit willen vertellen. Uitwaaierend groen.
Daar gaan mijn spaarcentjes.quote:Nick Drake – Bryter Layter (2013 Reissue)
Liefhebbers van singer-songwriter Nick Drake hebben het meesterwerk Bryter Layter ongetwijfeld in enige vorm in de kast staan, maar desondanks is het album nu opnieuw op een dikke plak vinyl uitgebracht.
Bryter Layter verscheen oorspronkelijk in 1970, als opvolger van Drake’s debuutplaat Five Leaves Left van een jaar eerder. In totaal maakte de Brit slechts drie officiële albums (Pink Moon uit 1972 was de laatste) voor hij in 1974 stierf aan een overdosis pillen. Daarna werden zijn opnames nog geregeld verzameld en gebundeld.
Bryter Layter werd in 1979 al toegevoegd aan de boxset Fruit Tree, in de jaren tachtig op cd uitgegeven. Universal Music geeft het prachtalbum nu opnieuw op vinyl uit. 180 grams zwart goud, speciaal voor de zogenaamde audiofielen. Dit gehuld in een replica van de oorspronkelijke platenhoes, inclusief posters en songteksten.
Die liederen van Nick Drake zijn van een tijdloze schoonheid en bijgestaan door producer Joe Boyd, John Cale en leden van The Beach Boys en folkrockband Fairport Convention voorzag Drake zijn schrijfsels van een bijzondere tekstuur, poëtische emotionele diepgang en bovenal zijn hoge, fluweelzachte stemgeluid.
Instrumentaal
De typische easy-listeningproductie uit de jaren zeventig klinkt op de drie instrumentale stukken weliswaar wat gedateerd, maar dat weegt niet op tegen topstukken als het jazzachtige Poor Boy, folksong Fly en de uitzonderlijk mooi georkestreerde liedjes At The Chime Of A City Clock en Hazey Jane I.
Menig jonge singer-songwriter zou een moord doen voor een liedje als Hazy Jane II of One Of These Things First. De muziek staat op zichzelf al garant voor melancholie en op 33 toeren roterend op een ouderwetse draaitafel brengt Bryter Layter nog meer weemoed met zich mee dan op de glanzende zilveren schijfjes al het geval is.
http://www.nu.nl/cd-recen(...)er-2013-reissue.html
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.quote:
Ik wil die 2 vinyl boxen waar ik ook 'five leaves left' nog als 3e van verwacht.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een keer die fruit tree box... heb nu alleen nog maar bryter layter
Ik zag 'm voor 100 euro tweedehands bij de Plato Concerto niet al te lang geleden. Heb 'm toen toch maar laten liggen. Gevalletje spijt, maar ja, geen geld, dus helaas.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een keer die fruit tree box... heb nu alleen nog maar bryter layter
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zag 'm voor 100 euro tweedehands bij de Plato Concerto niet al te lang geleden. Heb 'm toen toch maar laten liggen. Gevalletje spijt, maar ja, geen geld, dus helaas.
Felaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
Things behind the sun.
[..]
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.
Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.quote:
Oef, dat is wel een gelukje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik heb ooit iets van 150 geboden op ebay maar had niet gelezen dat hij waterschade had (nogal ernstige) gelukkig werd ik overboden
Ja, hele toffe docu!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.
Die docu "A skin too few" lijkt mij ook interessant, iemand hem al gezien?
Ja. Dat is vooral een hele mooie docu.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zal mijn leven beteren, de andere twee wil ik ook kopen, maar eens langs de platenboer gaan.
Die docu "A skin too few" lijkt mij ook interessant, iemand hem al gezien?
Tofquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oef, dat is wel een gelukje.![]()
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een master in London. Dat wil zeggen dat ik in september meteen de lang gekoesterde pelgrimstocht naar Tanworth-In-Arden ga maken.
quote:
Ik bedenk me nu dat het bij mij ook meer dan een jaar duurde voordat ik Five Leaves Left en Bryter Layter kocht, zo erg was ik ondersteboven van Pink Moon.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik alleen Pink moon heb.
Graag gedaan!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
En bedankt maxzerazzinu heb ik fruit tree gekocht!
bedankt maxzerazzi
ik heb fruit tree gekocht
Goodbye and Helloquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:28 schreef starla het volgende:
5 leaves left...m'n favoriete singer-songwriter album op Goodbye and hello na
Nu afwachten welke staat met 'goed' bedoeld wordt.quote:
Dat blijft altijd wel een kneedbaar begrip, ja. Maar hopen op Duitse degelijkheid in deze.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu afwachten welke staat met 'goed' bedoeld wordt.
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat blijft altijd wel een kneedbaar begrip, ja. Maar hopen op Duitse degelijkheid in deze.
Laat het vooral even weten als je ze binnen hebt! Weet ik of ik een plusje of minnetje voor mijn karma moet gaan rekenen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hoop het
wel weer eentje die ik kan afstrepen op mijn wishlist
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Laat het vooral even weten als je ze binnen hebt! Weet ik of ik een plusje of minnetje voor mijn karma moet gaan rekenen.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dit moet ik toch even hier kwijt. Ik ben morgen jarig, en vermijd het graag, want ik heb helemaal niets met mijn eigen verjaardag. Net komt mijn vader in Amsterdam langs vanuit Brabant, heeft ie de luxe herpersingen van Pink Moon en Bryter Layter gekocht met de boodschap: 'Zorg dat je de hele nacht wakker blijft, en deze platen luistert als de zon opkomt.' Ben er helemaal stil van...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi. Ik wist overigens niet eens dat de originele uitgave zo'n hoes met structuur was.quote:
Waanzinnig mooi ding!quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Nogsteeds bedankt voor de heads up
Zat trouwens nog een oud verstaft prijsstickertje op9,90 DM
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |