Hopelijk is die oorlog snel over, dan gaat dit forum weer een beetje leven.
quote:Doe ik ook niet, ik hoop het, ik verwacht het niet inderdaad.
Op vrijdag 28 maart 2003 14:51 schreef Wrong het volgende:
Maak je geen illussies
En dus wil ik even zeggen dat Schumpeter een verstandige denker was.
quote:Niet de reden.
Op vrijdag 28 maart 2003 14:52 schreef F1908 het volgende:
Is dat de reden waarom je graag wil dat de oorlog snel ten einde is?.
quote:Wie is Schumpeter ? En wat heb je tegen referenda ?
Op vrijdag 28 maart 2003 14:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo, ik vind referenda nog steeds kut.En dus wil ik even zeggen dat Schumpeter een verstandige denker was.
quote:Schumpeter zei dat het volk 1x per 4 jaar moest stemmen en verder niet moest zeuren.
Op vrijdag 28 maart 2003 14:53 schreef JAM het volgende:[..]
Wie is Schumpeter ? En wat heb je tegen referenda ?
En Nederland op de lijst van steungevende landen is een voorbeeld van wat ik tegen referenda heb.
quote:Afgelopen jaar hebben we al 4 keer gestemd, referenda zijn idd niet nodig.
Op vrijdag 28 maart 2003 14:57 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Schumpeter zei dat het volk 1x per 4 jaar moest stemmen en verder niet moest zeuren.
En Nederland op de lijst van steungevende landen is een voorbeeld van wat ik tegen referenda heb.
Ondanks dat er hier wordt uitgegaan van het feit dat het volk toch maar wat stemt, ben ik van mening dat zulke voorstellen kunnen bijdragen aan de betrokkenheid van mensen bij de politiek.
Uiteraard is het dan niet de bedoeling bij elk liflafje naar de dichtsbijzijnde stembus te rennen, maar voor zaken die een grote impact hebben op het Nederlandse volk vind ik dat een referendum best ingesteld kan worden. Ik denk bijvoorbeeld aan: aanschaf van de JSF, euthanasiewet (toen dat nog van toepassing was).
quote:En ik ben er trots op
Op vrijdag 28 maart 2003 16:12 schreef JAM het volgende:
BAH ! RODE RAKKERS !
![]()
Dat grijze D66 tuig bah
quote:Oei eng, dan ga ik maar snel naar huis het terras want rechtse mensen zijn eng
Op vrijdag 28 maart 2003 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben helemaal niet rood.Ik ben *brr* rechts *brr*
quote:Rot op naar je eigen cafe, vol = vol!
Op vrijdag 28 maart 2003 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben helemaal niet rood.Ik ben *brr* rechts *brr*
quote:Tuurlijk, waarom zou je hier anders willen zijn.
Op vrijdag 28 maart 2003 16:16 schreef Koos Voos het volgende:
uh.. is er ook bier ?
quote:Tsja, er gebeurt weinig, 't is allemaal formatie en Irak wat de klok slaat in Den Haag, en zelfs daarover valt niet veel nieuws te melden. Maar ja, nog een weekje en dan komt de nieuwe moderator, en dan wordt het vast allemaal weer veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!
Op vrijdag 28 maart 2003 14:51 schreef JAM het volgende:
Hopelijk is die oorlog snel over, dan gaat dit forum weer een beetje leven.
quote:Vanaf 5 april zal ik wel wat baggertopics openen om Wile_E bezig te houden
Op vrijdag 28 maart 2003 16:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, er gebeurt weinig, 't is allemaal formatie en Irak wat de klok slaat in Den Haag, en zelfs daarover valt niet veel nieuws te melden. Maar ja, nog een weekje en dan komt de nieuwe moderator, en dan wordt het vast allemaal weer veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!
Hier heb ik nog wel een oude koe uit de sloot:
quote:Bron: http://www.leeuwarder-courant.nl/Index
Faber bleef zitten door toedoen Melkert
DEN HAAG - Oud-staatssecretaris Geke Faber uit Zandhuizen heeft haar periode als bewindsvrouw kunnen uitdienen door toedoen van toenmalig PvdA- fractieleider Ad Melkert. Waar in 1999 haar eigen partij weinig vertrouwen meer had in Faber, mocht de fractie haar van Melkert niet wegsturen.
Volgens oud-kamerlid Bert Middel (PvdA) uit Kollum nam de fractie Faber na de affaire met de dioxinekippen in 1999 ,,als politiek bestuurder nauwelijks meer serieus''. Ze had geluk dat Melkert - die Faber naar Den Haag haalde - haar de hand boven het hoofd hield.De latere lijsttrekker gaf binnen de fractie aan dat het van ,,groot politiek onbenul'' zou getuigen als de PvdA een partijgenote uit het kabinet naar huis zou sturen. Middel schrijft dat in zijn vandaag uitgekomen boek 'Politiek handwerk'.
,,De remedie tegen teleurstellende of zelfs falende PvdA-bewindspersonen was gewoon wachten tot de volgende verkiezingen. Dan zou het probleem zichzelf oplossen'', meldt Middel.
Volgens hem ,,stuntelde Faber als een beginneling in de politiek.'' In de kwestie rond de Belgische dioxinekippen erkende Faber destijds dat ze te traag handelde en de Kamer onvolledig had geïnformeerd. CDA, GroenLinks en SP zouden aan de steun van de PvdA genoeg hebben gehad om Faber naar huis te sturen. Ze is inmiddels waarnemend burgemeester van Wageningen.
Burgemeester Johanneke Liemburg van Littenseradiel maakte tussen 1994 en 1998 deel uit van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer. Over haar velt Middel eveneens een hard oordeel: ,,Ze bakte er weinig van. In 1997 werd haar te verstaan gegeven dat het beter afgelopen kon zijn.'' De oud-gedeputeerde vertrok verbitterd.
Een echte melkertbaan dus
Het gros van de mensen (90%?) denkt alleen aan zichzelf & de eigen portomonnee op de korte termijn. Zij hebben niet het nodige inzicht om te kijken naar de totale effecten voor het hele land op de lange termijn.
Daarom is een referendum fout.
quote:Ik dacht altijd dat 90% van de bevolking gewoon te dom of ongeintereseerd is om over zulke dingen te beslisssen
Op vrijdag 28 maart 2003 17:09 schreef Knakker het volgende:
Ik ben niet zo'n voorstander van het referendum (en toch stem ik D66), en ik kan je heel simpel vertellen waarom niet.
Het gros van de mensen (90%?) denkt alleen aan zichzelf & de eigen portomonnee op de korte termijn. Zij hebben niet het nodige inzicht om te kijken naar de totale effecten voor het hele land op de lange termijn.
quote:Volgens mij geef je argumenten waarom de democratie fout is...
Op vrijdag 28 maart 2003 17:09 schreef Knakker het volgende:
Ik ben niet zo'n voorstander van het referendum (en toch stem ik D66), en ik kan je heel simpel vertellen waarom niet.
Tevens heb ik ook een beetje het vermoeden dat Fok! vrij ernstig gepolariseerd is. Een hoop discussies monden dan al snel uit in welles-nietes verhalen en dat gaat ook vervelen
quote:Dat denk ik wel, ja. Alle mensen zijn goed op de hoogte van de argumenten van de tegenpartij, als er nu een discussie gevoerd wordt, zal het waarschijnlijk een welles-nietus discussie zijn. Tenzij je natuurlijk eeuwig in de herhaling wilt vallen. Wat dat betreft is er op het internationale vlak veel meer te bespreken. Ook de oorlog tegen Irak zorgt er natuurlijk voor dat de aandacht wordt afgeleid van de binnenlandse problemen. Maar ach, maak je geen zorgen, zodra de formatie is afgerond, en PvdA en CDA een regeerakkoord hebben opgesteld, zal de discussie weer losbarsten.
Op woensdag 2 april 2003 15:49 schreef Kozzmic het volgende:
Tjeemig, wat is het stil de laatste tijd in Politiek. Is er dan helemaal niks meer om over van mening te verschillen? Formatie, Melkertbanen, scheefwoners, hypotheekrente-aftrek, SP, LPF, de toekomst van D66, whatever? Of is elk onderwerp al helemaal uitgekauwd?
quote:Dat laatste klopt denk ik wel een beetje, hoewel de polarisatie in het verleden ook tot interessante discussies heeft geleid. M.b.t. de formatie is het misschien niet echt discussie-bevorderlijk dat er één centraal topic is, hoewel als er een ander topic wordt geopend waarin de formatie ook ter sprake komt het nogal snel uitloopt op dezelfde links-versus-rechts-Bos-is-een-draaikont-en-Balkenende-een-hypocriet-discussie.
Op woensdag 2 april 2003 15:52 schreef du_ke het volgende:
Ik vrees inderdaad dat momenteel elk onderwerp een beetje uitgekauwd isDe meeste belangrijke onderwerpen zijn al heel vaak aan bod geweest of worden in andere fora besproken (Irak, fortuyn). De formatie vertoond al 2 maand erg weinig beweging en is dus ook neit bijster interessant.
Tevens heb ik ook een beetje het vermoeden dat Fok! vrij ernstig gepolariseerd is. Een hoop discussies monden dan al snel uit in welles-nietes verhalen en dat gaat ook vervelen
Ik zal vanavond eens een echt evaluatie-topic openen, ik wil wel eens horen wat de users van de discussies in Politiek vinden, en ik ben wel benieuwd naar ideeën om discussies wat te verlevendigen. Kunnen we meteen de nieuwe mod Wile_E_Coyote vanaf komend weekend aan het werk zetten!
Ik ben ook benieuwd naar je evaluatie topic en wil er ook best over meedenken hoe we politiek weer wat levendiger kunnen maken. Zoals Farzin vermelde is de buitenlandse politiek ook erg interessant (iig interessanter dan de nederlandse die eigenlijk gewoon op haar reet ligt), de komende maanden zijn er in flink aantal landen referenda over de toetreding tot de EU/Navo/Euro. Daar valt best wat mee te doen. Ook zijn er binnenkort weer verkiezingen in Belgie, ook daar zouden we best wat aandacht aan kunnen besteden.
Hierbij de uitslag van de laatste Finse verkiezingen
the (+/-) means the change in what it was before the election..
1. Centre Party Of Finland 55 (+7)
2. The Finnish Sosial Democratic Party 53 (+2)
3. National Coalition Party 40 (-6)
4. Left-Wing Alliance 19 (-1)
5. Green League 14 (+3)
6. Swedish People's Party In Finland 8 (-3)
7. Christian Demaracts In Finland 7 (-1)
8. True Finns 3 (+2)
9. Others 1 (One representative from the Åland Islands)
quote:Nietes!
Op woensdag 2 april 2003 16:20 schreef du_ke het volgende:
ik denk dat je op dit moment de formatie toch echt zo veel mogelijk in 1 topic moet houden omdat je anders inderdaad waarschijnlijk steeds weer heel snel uitkomt op het standaard verhaal. Hoewel het natuurlijk altijd mogelijk moet zijn om over een cruciaal onderdeel van de formatie een nieuw topic te openen.Ik ben ook benieuwd naar je evaluatie topic en wil er ook best over meedenken hoe we politiek weer wat levendiger kunnen maken. Zoals Farzin vermelde is de buitenlandse politiek ook erg interessant (iig interessanter dan de nederlandse die eigenlijk gewoon op haar reet ligt), de komende maanden zijn er in flink aantal landen referenda over de toetreding tot de EU/Navo/Euro. Daar valt best wat mee te doen. Ook zijn er binnenkort weer verkiezingen in Belgie, ook daar zouden we best wat aandacht aan kunnen besteden.
Hierbij de uitslag van de laatste Finse verkiezingen
the (+/-) means the change in what it was before the election..
1. Centre Party Of Finland 55 (+7)
2. The Finnish Sosial Democratic Party 53 (+2)
3. National Coalition Party 40 (-6)
4. Left-Wing Alliance 19 (-1)
5. Green League 14 (+3)
7. Christian Demaracts In Finland 7 (-1)
8. True Finns 3 (+2)
9. Others 1 (One representative from the Åland Islands)
quote:Welles
Op woensdag 2 april 2003 16:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nietes!
quote:
Op woensdag 2 april 2003 16:41 schreef du_ke het volgende:[..]
Welles
Wat voor regering zit er nu? En wat is de verwachting?
bijna 17.00, nog ff zinloze discussies houden
quote:Nou dat scheelt dan weer
Op woensdag 2 april 2003 16:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik maakte maar een geintje.
Wat voor regering zit er nu? En wat is de verwachting?
bijna 17.00, nog ff zinloze discussies houden
op http://users.pandora.be/tiger/finland.html en http://users.pandora.be/tiger/finland2.html kan je iets lezen
en als je goed bent in fins kun je hier misschien ook nog wat uit opmaken
http://www.eurobilltrackerforum.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1354&postdays=0&postorder=asc&start=0 vooral onderdaan en op de 2e pagina staat nog wat in het engels.
De Centrumpartij heeft het meest gewonnen en is nu de grootste partij, op de voet gevolgd door de sociaaldemocraten. De centrumpartij mag nu als eerste proberen een regering te vormen maar als dat niet lukt mag de sociaaldemocratische partij het proberen maar het is ook goed mogelijk dat ze samen gaan.
quote:Bedankt.
Op woensdag 2 april 2003 16:57 schreef du_ke het volgende:[..]
Nou dat scheelt dan weer
op http://users.pandora.be/tiger/finland.html en http://users.pandora.be/tiger/finland2.html kan je iets lezen
en als je goed bent in fins kun je hier misschien ook nog wat uit opmaken
http://www.eurobilltrackerforum.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1354&postdays=0&postorder=asc&start=0 vooral onderdaan en op de 2e pagina staat nog wat in het engels.De Centrumpartij heeft het meest gewonnen en is nu de grootste partij, op de voet gevolgd door de sociaaldemocraten. De centrumpartij mag nu als eerste proberen een regering te vormen maar als dat niet lukt mag de sociaaldemocratische partij het proberen maar het is ook goed mogelijk dat ze samen gaan.
quote:
quote:Misschien een hele stomme vraag, maar wat is hier grappig aan?
Op donderdag 3 april 2003 15:54 schreef JAM het volgende:[..]
Zo raar vind ik dat dus nog niet.
quote:Ik ben de toekomst van D'66.
Op woensdag 2 april 2003 15:49 schreef Kozzmic het volgende:
Tjeemig, wat is het stil de laatste tijd in Politiek. Is er dan helemaal niks meer om over van mening te verschillen? Formatie, Melkertbanen, scheefwoners, hypotheekrente-aftrek, SP, LPF, de toekomst van D66, whatever? Of is elk onderwerp al helemaal uitgekauwd?
Mark my words...
quote:Heeft Thom de Graaf het al niet genoeg verprutst voor D66? Moet jij daar nog een schepje bovenop doen?
Op woensdag 9 april 2003 15:38 schreef JAM het volgende:[..]
Ik ben de toekomst van D'66.
Mark my words...
Ik denk dat ik me beschikbaar ga stellen als minister-kandidaat voor de PvdA. Zolang de letter S in de taakomschrijving zit, denk ik dat ik de juiste man op de juiste plaats ben
quote:Binnenlandse Zaken
Op woensdag 9 april 2003 16:00 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat ik me beschikbaar ga stellen als minister-kandidaat voor de PvdA. Zolang de letter S in de taakomschrijving zit, denk ik dat ik de juiste man op de juiste plaats ben
Om er een paar te noemen. Breed geïnteresseerd ?
(Maar ja, gelukkig valt Financiën af )
Want Roode rakkers zijn gevaerlijcke menschen !
[Dit bericht is gewijzigd door JAM op 09-04-2003 16:33]
quote:http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1296640-1373-496142-,00.html
Kok benoemd tot minister van Staat
DEN HAAG - Oud-premier Kok is vrijdag bij koninklijk besluit benoemd tot minister van Staat. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst vrijdag na afloop van de ministerraad bekendgemaakt.
Hij komt in het illustere rijtje van: Toxopeus, Van der Stoel, Lubbers, Scholten, Van Mierlo, Korthals Altes en Van Kemenade.
quote:De keuze is niet alleen door mij gemaakt, de crew en met name de FA's hebben hier een belangrijke rol gespeeld. Aangezien hij geen geheim maakte van zijn sollicitatie wil ik hier ook wel vermelden dat de uiteindelijke keuze ging tussen Wile en DeTulp050. Er was niet echt een uitgesproken voorkeur voor één van deze. Bij de nummer 3 op het lijstje, CherryMoonTraxx, waren de meningen binnen de crew wel meer verdeeld. Maar zowel DeTulp als CMT waren voor mij acceptabel als duo-mod.
Op woensdag 9 april 2003 21:16 schreef JAM het volgende:
Hey Kozz, als Willy_E_Coyote niet de nieuwe mod was geworden, wie had je dan gekozen ?
quote:Ok, het is toevallig dat het op 1 dag bekend is geworden en net nu die breuk er is.
Op maandag 14 april 2003 13:04 schreef wierdo6 het volgende:[..]
Ik vind het vooral vreemd dat deze 3 dingen toevallig op dezelfde dag gebeuren en precies na de staking van de formatie besprekingen.
quote:Hij heeft sterk opgetreden met het invoeren van een nieuwe asielwet, waardoor het aantalasielzoekers met meer dan 50% is afgenomen. Een hele prestatie bij zo\'n moeilijk onderwerp (Fortuyn was er nog niet).
En ik vind het vreemd dat cohen zelfs geridderd is.
quote:Het is 3 dagen geleden, niemand vindt dit interresant, alles is allang overgewaaid, maar jij bent nu diegene die de aandacht erop vestigd.
Het ziet er bijna uit als een soort reclame campagne.
Het is een complot, je probeert PvdA te promoten hier.
quote:Volgens mij ben je een beetje in de war met de onderscheidingen in Nederland. Ridder in de Orde van Oranje-Nassau is niet echt een hoge onderscheiding. Officier in de Orde van Oranje-Nassau is hoger. Elke minister/staatssecretaris die enige tijd meegedraaid heeft in de politiek krijgt wel een keer zo'n ding. Tot ridder geslagen word je ook niet in Nederland, dat doen ze alleen in Groot-Brittannie. Daar is het wel een hoge onderscheiding ("Sir").
Op maandag 14 april 2003 12:31 schreef wierdo6 het volgende:
Waarom wordt cohen zelfs tot ridder geslagen? Sorry maar ik zie echt niet in waarom. En waarom wordt er trouwens nu opeens heel snel een aantal pvda mensen zo in het daglicht gezet als een soort helden en niet voor het staken van de formatie besprekingen?
Dat het nu naar buiten komt zal best wel eens met Koninginnedag te maken kunnen hebben. Kunnen ze Cohen z'n lintje opspelden als hij klaar is met de andere Amsterdammers die zo'n ding krijgen.
Er gaat bovendien wel enige tijd overheen voor het besluit voor een lintje genomen is. Andere oud-bewindslieden hebben vaak al een lintje gekregen, bijvoorbeeld toen ze de Kamer verlieten.
quote:[half off-topic]Wat voor een café is dit, dat niet eens de drank hier in grote hoeveelheden aanwezig is?
Op maandag 14 april 2003 23:25 schreef SilverMane het volgende:
Wat denken jullie? Nieuwe verkiezingen of VVD-CDA-LPF kabinet.
[back on topic]VVD/CDA/LPF
Waarbij het me niet zou verbazen als de eerste onderonsjes tussen Zalm en Bak Ellende al lang hebben plaatsgevonden.
quote:Balkenbrij
Op maandag 14 april 2003 23:38 schreef BugsySiegel het volgende:
Bak Ellende. Verder helemaal niet kinderachtig hoor.
quote:Jij vindt het jammer dat we een kabinet van CDA, VVD en LPF gaan krijgen?
Op maandag 14 april 2003 23:38 schreef BugsySiegel het volgende:
Bak Ellende. Verder helemaal niet kinderachtig hoor.
quote:Ik vind het vooral jammer dat jouw leesniveau tekort schiet momenteel. CDA-VVD-LPF zou ik niets op tegen hebben, hoewel ik liever een CDA-VVD meerderheid had gehad. Toch een stukje stabieler.
Op maandag 14 april 2003 23:42 schreef Farzin het volgende:[..]
Jij vindt het jammer dat we een kabinet van CDA, VVD en LPF gaan krijgen?
quote:Gelukkig heeft de kiezer daar in volle overtuiging mee afgerekend
Op maandag 14 april 2003 23:45 schreef BugsySiegel het volgende:[..]
Ik vind het vooral jammer dat jouw leesniveau tekort schiet momenteel. CDA-VVD-LPF zou ik niets op tegen hebben, hoewel ik liever een CDA-VVD meerderheid had gehad. Toch een stukje stabieler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |