RECEPT!! Wil ik proberen!quote:Op maandag 13 juni 2005 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
op geitesaté wordt officieel ketjap manis met gesnipperde sjalotjes als satesaus gedaan.
Recept is opgeslagen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:31 schreef djkoelkast het volgende:
Men neme:
Specially baked pinda's (van Duyvis)
men male die in een Magic Bullet (of kloon) met een scheutje olie (archide is het beste), een schepje maizena en water of melk.(...)
De allergoedkoopste. Niet moeilijk doen!quote:Op maandag 13 juni 2005 12:08 schreef Lestat het volgende:
Welke pindakaas zou nou het beste zijn om te gebruiken?
PDC of was 't nou PCD? van de Aldi.quote:Op woensdag 15 juni 2005 02:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
De allergoedkoopste. Niet moeilijk doen!
Je had vroeger (misschien nu nog wel, maar hier niet meer) pindakaas van pmc of pdc, i.i.g. één of andere afkorting, en dat was spotgoedkoop, maar wel de allerlekkerste (tenzij je de gemalen poppestront van Calvé lekker vindt... ja, ik wel, op een witte boterham, maar niet door de saus!)
Limoenblad doet ook wonderen! Echt een aanrader is de sate. Bij mij gaat er altijd de goedkoopste pindakaas in en een mengsel van limoenblad, gember, uitje, kokosmelk, paar pepers, wat [lange stengels waarvan ik de naam nu vergeten ben, aaarggg] en malen maar. Het mengsel even aanzetten in de olie en dan blussen met kokosmelk. Hierin de pindakaas gooien en op dikte brengen. Daarna met ketjap op smaak brengen. Voor de niet hete eters nog wat zoete chilisaus erbij, voor de hete eters sambal....quote:Op woensdag 15 juni 2005 02:34 schreef dutch-mamma het volgende:
Vervang die half melk half water eens door een blikkie kokosmelk... *kwijl*
Knoflook en gember, natuurlijk!!! Hoe kon ik die vergeten!!!
En pdc bij de Aldi?!? ik zal eens kijken, vroeger was het bij Dirkson...
kambing is geit.quote:
ik zal vanavond wel ff posten ergens...quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:59 schreef Hilzillah het volgende:
RECEPT!! Wil ik proberen!
Citroengras (sereh)?quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Limoenblad doet ook wonderen! Echt een aanrader is de sate. Bij mij gaat er altijd de goedkoopste pindakaas in en een mengsel van limoenblad, gember, uitje, kokosmelk, paar pepers, wat [lange stengels waarvan ik de naam nu vergeten ben, aaarggg] en malen maar. Het mengsel even aanzetten in de olie en dan blussen met kokosmelk. Hierin de pindakaas gooien en op dikte brengen. Daarna met ketjap op smaak brengen. Voor de niet hete eters nog wat zoete chilisaus erbij, voor de hete eters sambal....
*kwijl*quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Limoenblad doet ook wonderen! Echt een aanrader is de sate. Bij mij gaat er altijd de goedkoopste pindakaas in en een mengsel van limoenblad, gember, uitje, kokosmelk, paar pepers, wat [lange stengels waarvan ik de naam nu vergeten ben, aaarggg] en malen maar. Het mengsel even aanzetten in de olie en dan blussen met kokosmelk. Hierin de pindakaas gooien en op dikte brengen. Daarna met ketjap op smaak brengen. Voor de niet hete eters nog wat zoete chilisaus erbij, voor de hete eters sambal....
Dank je! En het magische woord was inderdaad sereh. Wat ik ook wel eens doe is het mengsel maken en dan in blokjes invriezen. Kan ik heel snel een sate saus maken met wat pindakaas, kokosmelk en een blok 'boemboe'...quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:23 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
*kwijl*
Zo maak je stoeptegel nog lekker...!
Die stengels is volgens mij sereh.
Ik wou a.s. weekend bbq-en, en daar hoort satésaus bij, ik heb weer heel wat dingen om uit te proberen!
Ik zal binnenkort eens kijken of de Marokkaanse slager hier ook geitenvlees verkoopt. Heb ooit op één of andere pasar malam wel eens saté kambing gehad en dat was niet vies...!
lol dankje Shark Bait, wie weet hoe lekker een keit kan zijnquote:Op woensdag 15 juni 2005 09:55 schreef Shark.Bait het volgende:
kambing is geit.
gambing is een keit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |