abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27939607
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:

op geitesaté wordt officieel ketjap manis met gesnipperde sjalotjes als satesaus gedaan.
RECEPT!! Wil ik proberen!
  woensdag 15 juni 2005 @ 02:22:46 #152
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_27939864
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:31 schreef djkoelkast het volgende:
Men neme:

Specially baked pinda's (van Duyvis)
men male die in een Magic Bullet (of kloon) met een scheutje olie (archide is het beste), een schepje maizena en water of melk.(...)
Recept is opgeslagen!

Ik heb geen magic bullet, maar wel een Braun met 2 mengkommen: een grote voor het groffe en een kleine voor het fijne werk. Ge-wel-dig!!!

Ik maak snelle satésaus meestal uit de losse pols. Met als basis pindakaas (goedkope) en een blikje kokosmelk. Gooi maar in een steelpannetje, op middelhoog vuur, goed blijven roeren.
Als je het goed wil doen, doe je eerst een lepel olie in dat pannetje, dat stook je goed heet, en dan een theelepeltje trassi bakken. Maar doe dat alleen als je lieve buren hebt, want het ruft de tent uit (maar het is zo onmisbaar...!). Eventueel, als je een goeie supermarkt of toko hebt, doe je er een scheutje vietnamese vissaus door (nuoc mam) ipv trassi.

Verder een lepel sambal (sambal trassi, of wie niet zo heetgebakerd is: sambal manis), een scheut citroensap, een theelepel djinten (gemalen komijn), scheut ketjap (uit die rechthoekige witte plastic fles), een lepel ketumbar (gemalen komijnzaad), dat is eigenlijk de basis.
Dan laat ik degene die het dichtstbij zit of staat even proeven of er nog iets bij moet.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 15 juni 2005 @ 02:25:54 #153
66422 dutch-mamma
pi_27939894
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:08 schreef Lestat het volgende:
Welke pindakaas zou nou het beste zijn om te gebruiken?
De allergoedkoopste. Niet moeilijk doen!

Je had vroeger (misschien nu nog wel, maar hier niet meer) pindakaas van pmc of pdc, i.i.g. één of andere afkorting, en dat was spotgoedkoop, maar wel de allerlekkerste (tenzij je de gemalen poppestront van Calvé lekker vindt... ja, ik wel, op een witte boterham, maar niet door de saus! )
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_27939926
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 02:25 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

De allergoedkoopste. Niet moeilijk doen!

Je had vroeger (misschien nu nog wel, maar hier niet meer) pindakaas van pmc of pdc, i.i.g. één of andere afkorting, en dat was spotgoedkoop, maar wel de allerlekkerste (tenzij je de gemalen poppestront van Calvé lekker vindt... ja, ik wel, op een witte boterham, maar niet door de saus! )
PDC of was 't nou PCD? van de Aldi.
Het hoort niet maar ik gooi altijd wat curry door de pindasaus.
Verder neem ik half melk en half water voor de goede consistentie.
Ketjap,smbal,knoflooh en gember.
  woensdag 15 juni 2005 @ 02:34:12 #155
66422 dutch-mamma
pi_27939936
Vervang die half melk half water eens door een blikkie kokosmelk... *kwijl*

Knoflook en gember, natuurlijk!!! Hoe kon ik die vergeten!!!

En pdc bij de Aldi?!? ik zal eens kijken, vroeger was het bij Dirkson...
pi_27942510
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 02:34 schreef dutch-mamma het volgende:
Vervang die half melk half water eens door een blikkie kokosmelk... *kwijl*

Knoflook en gember, natuurlijk!!! Hoe kon ik die vergeten!!!

En pdc bij de Aldi?!? ik zal eens kijken, vroeger was het bij Dirkson...
Limoenblad doet ook wonderen! Echt een aanrader is de sate. Bij mij gaat er altijd de goedkoopste pindakaas in en een mengsel van limoenblad, gember, uitje, kokosmelk, paar pepers, wat [lange stengels waarvan ik de naam nu vergeten ben, aaarggg] en malen maar. Het mengsel even aanzetten in de olie en dan blussen met kokosmelk. Hierin de pindakaas gooien en op dikte brengen. Daarna met ketjap op smaak brengen. Voor de niet hete eters nog wat zoete chilisaus erbij, voor de hete eters sambal....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:55:45 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27942673
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:11 schreef habanero het volgende:
saté gambing mjam mjam
kambing is geit.

gambing is een keit.
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 01:59 schreef Hilzillah het volgende:
RECEPT!! Wil ik proberen!
ik zal vanavond wel ff posten ergens...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:59:58 #158
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27942776
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Limoenblad doet ook wonderen! Echt een aanrader is de sate. Bij mij gaat er altijd de goedkoopste pindakaas in en een mengsel van limoenblad, gember, uitje, kokosmelk, paar pepers, wat [lange stengels waarvan ik de naam nu vergeten ben, aaarggg] en malen maar. Het mengsel even aanzetten in de olie en dan blussen met kokosmelk. Hierin de pindakaas gooien en op dikte brengen. Daarna met ketjap op smaak brengen. Voor de niet hete eters nog wat zoete chilisaus erbij, voor de hete eters sambal....
Citroengras (sereh)?

Met dat limoenblad (Djeroek Poeroet) moet je wel oppassen trouwens, is snel verdomd overheersend...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:12:04 #159
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_27943079
Ik doe ook gewoon zo'n potje van de Aldi.. beetje water,ketjap,knoflook en veel sambal en klaar ben je.. Ik kook altijd eerst het water en roer het dan door de pasta. Dan hoef je het fornuis helemaal niet te gebruiken en bakt je pindasaus niet aan.. wat mij op het fornuis nog wel es overkwam..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:23:28 #160
66422 dutch-mamma
pi_27945218
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

*kwijl*

Zo maak je stoeptegel nog lekker...!
Die stengels is volgens mij sereh.

Ik wou a.s. weekend bbq-en, en daar hoort satésaus bij, ik heb weer heel wat dingen om uit te proberen!
Ik zal binnenkort eens kijken of de Marokkaanse slager hier ook geitenvlees verkoopt. Heb ooit op één of andere pasar malam wel eens saté kambing gehad en dat was niet vies...!
pi_27945540
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:23 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

*kwijl*

Zo maak je stoeptegel nog lekker...!
Die stengels is volgens mij sereh.

Ik wou a.s. weekend bbq-en, en daar hoort satésaus bij, ik heb weer heel wat dingen om uit te proberen!
Ik zal binnenkort eens kijken of de Marokkaanse slager hier ook geitenvlees verkoopt. Heb ooit op één of andere pasar malam wel eens saté kambing gehad en dat was niet vies...!
Dank je! En het magische woord was inderdaad sereh. Wat ik ook wel eens doe is het mengsel maken en dan in blokjes invriezen. Kan ik heel snel een sate saus maken met wat pindakaas, kokosmelk en een blok 'boemboe'...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:53:56 #162
119606 habanero
577000 Scoville
pi_27956824
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:55 schreef Shark.Bait het volgende:
kambing is geit.

gambing is een keit.
lol dankje Shark Bait, wie weet hoe lekker een keit kan zijn
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:54:30 #163
521 ruby
Hell yeah!
pi_27958492
Ik haal altijd zo'n pakje Javaanse satésaus van Conimex. Daar roer ik later nog wat sambal doorheen en klaar ben je!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')