Draai om de oren van JPB kannie krijgen!
quote:Ik heb m'n best gedaan, maar ik kon Waldo niet vinden
Op zaterdag 22 maart 2003 19:00 schreef BAZZA het volgende:
Volgens mij was die "Blom" gewoon Willibrord Frequen.
(sorry
)
Ik zou graag weten of Balkenende hier van op de hoogte was, je weet maar nooit tegenwoordig.
If so, dan is dat een regelrechts provocatie aan het adres van Wouter Bos en z'n PvdA.
Zal me niets verbazen als straks het Nederlandse leger een land aan gaat vallen en JP op tv komt 'huh gaan we een land aanvallen?'.
quote:Het zou me niks verbazen als hij van JPB Zondag helemaal achter in de kerk moet zitten voor straf
Op zaterdag 22 maart 2003 19:00 schreef MacManus het volgende:
Kamp krijgt hier vast nog problemen mee.Draai om de oren van JPB kannie krijgen!
quote:Tja, iedere Nederlander van boven de acht jaar weet dat de Nederlanders van de Britse fregatten zijn teruggetrokken omdat we niet actief meedoen, gaat ie daar vrolijk naast Tommy Franks staan die er gelijk misbruik van maakt. Nog een wonder dat ie niet even naar moeder de vrouw zwaaide in de camera.
Op zaterdag 22 maart 2003 18:58 schreef Dezz het volgende:
Die Blom, wat een vent he
quote:Oh,
Op zaterdag 22 maart 2003 19:08 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het zou me niks verbazen als hij van JPB Zondag helemaal achter in de kerk moet zitten voor straf
ik dacht dat voorin zitten de grootste straf was bij het CDA.
(bij de priester op schoot).
quote:
Nederlander op podium naast VS-generaal FranksDe Amerikaanse opperbevelhebber Franks heeft zich tijdens zijn persconferentie over het verloop van de oorlog laten vergezellen door onder anderen Jan Blom, een Nederlandse luchtmachtofficier.
Nederland werd naast Australië, Denemarken en Engeland nadrukkelijk gepresenteerd als lid van de coalitie. De aanwezigheid van Blom is opvallend, omdat de Nederlandse regering heeft besloten de oorlog alleen politiek te steunen en niet militair.
Het ministerie van Defensie heeft nog geen commentaar. Ook premier Balkenende zei niet te weten dat er een Nederlandse militair bij de Amerikaanse staf aanwezig is. Een woordvoerder van Defensie laat weten dat minister Kamp pas vanavond zal reageren.
SP-fractieleider Jan Marijnissen heeft aangekondigd over het 'Nederlandse optreden' bij de geallieerden een spoeddebat aan te vragen. VVD-kamerlid Van Aartsen wijst erop dat Nederland al sinds de herfst van 2001 in het central command in de Verenigde Staten zit. "En dat houdt zich niet alleen bezig met Irak maar ook met bijvoorbeeld Afghanistan", aldus Van Aartsen.
CDA-kamerlid C. Eurlings reageert verrast op de aanwezigheid van de Nederlander op de persconferentie. Hij wil hier opheldering over van minister Kamp van Defensie, omdat met een dergelijk optreden "een verkeerd signaal wordt afgegeven, omdat wij militair niet meedoen aan de oorlog in Irak. Die meneer had daar niets te zoeken", aldus Eurlings.
PvdA'er Koenders noemt het een 'schokkend bericht waar direct opheldering over moet komen'. Koenders moet echter wachten op het televisieoptreden van Kamp vanavond. De Nederlandse luchtmachtofficier werd in de ogen van Koenders gepresenteerd als een deel van een coalitie waarin ook Nederland zat. "De vraag is hoe zich dat verhoudt tot de afspraken dat er geen militaire steun wordt gegeven", aldus Koenders.
quote:met nadruk op het woord aanwezigheid van Blom.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:10 schreef Kozzmic het volgende:
Een wat langer bericht met reacties uit de Nederlandse politiek...
[..]
Die eikels weten dondersgoed wat de politieke implicaties hiervan kunnen zijn op de lopende formatie. Kiezen ze blijkbaar voor een hun wat positiever gestemde regering dan die nu in de maak is.
En de brave gezagsgetrouwe nederlandse naieve officier laat zich wel misbruiken. Heeft ook niet genoeg politiek inzicht om dit in te zien.
quote:Nee aan Smit verdienen we gewoon geld dan mag het natuurlijk wel.
Op zaterdag 22 maart 2003 18:37 schreef marlins het volgende:
Waarom vind ik dat niet vreemd? Bergingsbedrijf Smit is toch ook gevraagt om te helpen, dat is dan misschien niet militair, maar ze slepen militaire schepen?!.. dus ehhh
naja goed
quote:Ik vind dat schokkend van koenders wel wat overdreven.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:10 schreef Kozzmic het volgende:
Een wat langer bericht met reacties uit de Nederlandse politiek...
[..]
Wat ik nu begrijp heeft het ermee te maken dat er al jaren nederlanders meedraaien in central command en dat dit waarschijnlijk rust op een misverstand. Maar schokkend vind ik het niet hoor.
nu dit weer.
where does the hurting stop vraag je je af.
moeten we niet Den Haag pre-emptive striken/ ff polticuspest constateren en preventief ruimen?
tjonge jonge, vroeger kon je trots zijn op je nederlands zijn....nu begin ik me soms te schamen. wat een stakkers.
Zeg M.ALTA.. smakelijke sig heb je... maar niet heus
quote:De man is Luitenant-Kolonel (Overste). Eén balk met twee sterren.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:53 schreef sooty het volgende:
Hoezo doet Nederland niet mee ? Er zijn 300 man gestationneerd in Turkije met twee patriot raketeenheden.Ook gezien op CNN: De Nederlandse militair Jan Blom op een persconferentie naast Tommy Franks, de Amerikaanse bevelhebber in de Golf.
Daar is het laatste nog niet over gezegd, politiek gezien.
22/3/03 Sooty stelt vast: Einde militaire carierre Jan Blom... Blom was een beetje dom![]()
quote:Ik heb meer het idee dat de militaire top zich niet laat sturen door de politiek in nederland en gewoon zelf wel doet wat ze willen.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:16 schreef ExTec het volgende:En de brave gezagsgetrouwe nederlandse naieve officier laat zich wel misbruiken. Heeft ook niet genoeg politiek inzicht om dit in te zien.
quote:Details ?
Op zaterdag 22 maart 2003 18:43 schreef DennisMoore het volgende:
Lijkt me dat dit eerder onder Defensie valt, Henk Kamp dus.Premier kan zich echt niet bemoeien met alle details.
quote:
Kamp betreurt aanwezigheid officierMinister van Defensie Kamp betreurt de aanwezigheid van officier Jan Blom op de persconferentie van de Amerikaanse bevelhebber in de Golf, Tommy Franks.
Franks presenteerde Nederland als een van de deelnemers aan de coalitie. Ten bewijze daarvan werd hij geflankeerd door onder anderen Blom. Kamp zei in het Radio 1 Journaal dat Blom deel uitmaakt van het centraal commando in verband met de Patriots-levering aan Turkije.
Bloms aanwezigheid schiep het verkeerde beeld, zei Kamp, omdat Nederland het optreden tegen Irak wel politiek, maar niet militair steunt.
bron: Teletekst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |